Van de week had ik datzelfde, een schroef in de band. Gewoon rechtstreeks met de kwikfit afgehandeld.
Je kan tegenwoordig direct naar de Volvo dealer zonder tussenkomst van Lynk&Co. Die fixen dat zo voor je.Rorata schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:08:
Vorige week kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning laag was linksachter dus opgepompt naar 2.5. Vandaag was die weer 1.6 en na het oppompen was de kalibratie mislukt.
Iemand ervaring met een leeglopende band? En duurt dat ook maanden om te fixen?
Alle Volvo dealers of is er een lijst met samenwerkende Volvo dealers?dixet schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:36:
[...]
Je kan tegenwoordig direct naar de Volvo dealer zonder tussenkomst van Lynk&Co. Die fixen dat zo voor je.
Jaarjan571 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:09:
[...]
Moet je een afspraak maken bij de volvo dealer voor een software updat?
als je bij LYNK zelf kijkt krijg je een pdf met alle dealers die je kunt benaderen. https://www.lynkco.com/nl-nl/help en dan de optie werkplaats zoeken.Rorata schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:02:
[...]
Alle Volvo dealers of is er een lijst met samenwerkende Volvo dealers?
Alleen kun je niet zien welke firmware je er op hebt staan, of het wel zin heeft om te laten updaten.gvandeven schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:20:
[...]
als je bij LYNK zelf kijkt krijg je een pdf met alle dealers die je kunt benaderen. https://www.lynkco.com/nl-nl/help en dan de optie werkplaats zoeken.
Als ik de auto laat zoeken naar een update, krijg ik nog steeds de melding "Oeps er is iets mis gegaan".
Terwijl ik wel 1 keer een OTA update heb gehad, ivm het entertainment systeem.
Vraag die bij mij in alletwee de Lynk&Co 01's die ik heb (gehad) speelt/speelde (ik rij nu 2jr Lynk&Co)
Je kunt het swipedownenu in de auto aanpassen, maar zodra de auto een werkende internetverbinding heeft (bijna altijd dus) worden mijn wijzigingen weer teniet gedaan.
Erg irritant.
Heb volgens mij alle (ota) updates gehad.
Iemand n oplossing hiervoor?
Ik rijdt op eigen profiel en wil dat ook blijven doen ivm meerdere gebruikers/verhuur.
Je kunt het swipedownenu in de auto aanpassen, maar zodra de auto een werkende internetverbinding heeft (bijna altijd dus) worden mijn wijzigingen weer teniet gedaan.
Erg irritant.
Ik rijdt op eigen profiel en wil dat ook blijven doen ivm meerdere gebruikers/verhuur.
ik herken het probleem. Ik heb zo al heel vaak de optie om accu te sparen neergezet (omdat de "widget" powerflow niet werkt) en het anders erg ingewikkeld is om tijdens een rit deze functie in te schakelen.edsub schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:04:
Vraag die bij mij in alletwee de Lynk&Co 01's die ik heb (gehad) speelt/speelde (ik rij nu 2jr Lynk&Co)
Erg irritant.
Een oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.
vrijdag ga ik maar eens mijn Lynk leeghalen bij de dealer ver van huis. Ik weet niet of mijn geduld of de reparatietermijn langer zal zijn.
Overigens gisteren een "sneak peek" gehad van de Zeekr X. Erg gelikte wagen... Erg mooi afgewerkt van binnen. Over het design (vooral achter) hadden w wat discussie. Maar ja, smaken verschillen. Hopelijk over een week of 2 proefrijden.
Overigens gisteren een "sneak peek" gehad van de Zeekr X. Erg gelikte wagen... Erg mooi afgewerkt van binnen. Over het design (vooral achter) hadden w wat discussie. Maar ja, smaken verschillen. Hopelijk over een week of 2 proefrijden.
Heb je met of zonder trekhaak?Sofi schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:40:
Beste mensen,
Weet iemand hoe ver ze zijn
Met bestellers van 30 mei
Ik w8 nu al 5 maanden ofzo
En elke keer hoor ik auto is inafwachting van een vin nummer..? Komen die abonnement auto's nog wel nu er leas contracten zijn?
Erg herkenbaar, al ga jij van ingelogd zijn naar het gast account zodra je internet hebt kennelijk. Wat voor mij werkte:edsub schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:04:
Erg irritant.
- Start de auto en wacht tot deze internet verbinding heeft (4G).
- Log het huidige account uit d.m.v. het poppetje rechtsonder.
- wacht ~2 minuten, stop de auto en sluit af.
- Drink/eet een versnapering naar keuze (auto uit en op slot voor ~5 min).
- Open de auto weer met sleutel zoals je normaal zou doen
- Start de auto, wacht eventueel op de internet verbinding indien nodig, check of deze nogsteeds op het gast account staat en jouw voorkeuren dus niet kloppen
- Stel een ander thema in op het gast account, hierdoor weet je bij het instappen al hoe de vlag erbij hangt.
- Log opnieuw in op jouw account en wacht tot het thema wijzigt. Voer nu al jouw voorkeuren nog één keer door, wacht/rijdt minimaal een paar minuten zodat deze verstuurd en opgeslagen zijn in je lynk&co acccount.
En vanaf daar zou het "gewoon" moeten werken. Wat ik als pro-tip toe zou willen toevoegen is om de auto zoveel mogelijk met de knop op je sleutel te ontgrendelen.
Ik heb gemerkt dat als je dat doet dat de auto in 9/10 gevallen -wel- mijn profiel in één keer kan inladen. Bijkomend voordeel vind ik dat Carplay/Android Auto er sneller bij is.
Het is bijzonder hoeveel verschil die ~4 seconden extra is voor de auto door hem zo te openen ipv keyless maar voor mij werkt het.
[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 06-11-2023 14:24 ]
één is geen, twee is één
Beste mensen, waar kan ik de pagina vinden waarin je kan zien hoever ze zijn met de bestellingen en afleveringen??
deze?Sofi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:09:
Beste mensen, waar kan ik de pagina vinden waarin je kan zien hoever ze zijn met de bestellingen en afleveringen??
https://docs.google.com/s...RDZdU/edit#gid=1118122896
Ik denk het maar wie maakt deze lijsten?
Hoe komen die namen daar terecht?
Ik zie mijn naam niet.. moet je je ergens aanmelden ofzo
Het idee is dat iedereen z'n eigen gegevens daar invult. En volg verder het bestellingen-topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topicSofi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:53:
[...]
Ik denk het maar wie maakt deze lijsten?
Hoe komen die namen daar terecht?
Ik zie mijn naam niet.. moet je je ergens aanmelden ofzo
Sorry snap het niet...oldostofjas schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:30:
[...]
Het idee is dat iedereen z'n eigen gegevens daar invult. En volg verder het bestellingen-topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic
Iedereen vult z'n eigen gegevens maar niemand weet wanneer de auto geleverd word toch?
Of vul je pas alles in na ontvangst van de auto?
Precies! En dan krijg je een idee van doorlooptijdenSofi schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:09:
[...]
Sorry snap het niet...
Iedereen vult z'n eigen gegevens maar niemand weet wanneer de auto geleverd word toch?
Of vul je pas alles in na ontvangst van de auto?
Ik zie een (forse) daling van tenaamstellingen/verkopen van de 01 de afgelopen maanden in NL. Desondanks lopen de wachttijden fors op, best vreemd dus. Zijn er productieproblemen of wellicht grote successen in andere landen?
Ik ben aan het twijfelen om een Link & Co aan te schaffen. Zijn er goede redenen om dit wel of niet te overwegen?
Het zijn een paar pagina's om door te lezen, maar er is erg veel te vinden. Als ik even snel een paar noem:Film Fan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:34:
Ik ben aan het twijfelen om een Link & Co aan te schaffen. Zijn er goede redenen om dit wel of niet te overwegen?
PRO
Fijne auto, fijne stoelen
Binnenruimte royaal
Bagageruimte prima (afhankelijk van welke auto je komt)
Veilige auto
Erg compleet uitgevoerd met luxe en safety systemen
Flink elektrisch bereik (2021 model tot bijna 90 km mogelijk, niet volgens specificaties)
Goede trekauto (1500kg caravan zonder pijn)
Goede prijsvorming (voor bestaande klanten)
Bereikbaarheid klantenservice verbeterd
Terugverdienen door verhuur
CONTRA
Vaak trage software
Geregeld onverklaarbare en onverwacht terugkomende software issues
Verhuur na 2,5 jaar nog steeds bèta
Klantenservice beter bereikbaar maar minder actie
Steeds duurder (prijsverhoging maandbedrag, prijsverlaging en vervolgens verhoging kosten winterbanden, extra km's van 15 naar 16 naar 20 cent) deels door trucjes.
Auto gaat nog duurder worden, maar dat geldt voor alle plugin hybrides en EV's, door afbouw korting op motorrijtuigenbelasting.
Verder zou ik zeggen: scroll het topic door een haal er uit wat voor jou relevant is.
Heeft iemand enig idee of er recent nog iets is geroepen over de eventuele komst van de 08?
08 zou niet naar NL komen. Paar weken geleden werd er volgens mij iets over geschreven.de2xnis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:01:
Heeft iemand enig idee of er recent nog iets is geroepen over de eventuele komst van de 08?
Er is vandaag wel weer eens iets geroepen door meneer Visser over een elektrische Lynk:
https://www.autoweek.nl/a...r-europa/#comments-878691
Zouden ze nattigheid voelen? Veel Ev's uit eigen concern.... De 001 hebben ze al weggegen. Erg mooie en comfortabele wagen overigens. Afgelopen weekend heb ik in de Zeekr X gezeten: WOW!
Ik zag op marktplaats verschillende Lynk&co's staan in andere kleuren zoals rood en lime groen.
Zijn jullie ze al in het echt gespot?
Dat lijkt mij dan gewoon een gewrapped modelletje. De 01 is standaard gewoon in Blauw of Zwart, that's it.Jansen1404 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 02:24:
Ik zag op marktplaats verschillende Lynk&co's staan in andere kleuren zoals rood en lime groen.
Mochten die kleuren zelfs in China er zijn (volgens mij niet) verwacht ik die nooit hier te zien, zelfs het ge-update/facelift model komt hier bewust niet..
(dus nee, ik ze nog nooit IRL gezien)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
In China wel; in het wit met een volledig zwart interieur (zonder blauwe accenten). Moet zeggen, ziet er echt heel mooi uit.dizzytal schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:35:
[...]
Dat lijkt mij dan gewoon een gewrapped modelletje. De 01 is standaard gewoon in Blauw of Zwart, that's it.
Mochten die kleuren zelfs in China er zijn (volgens mij niet) verwacht ik die nooit hier te zien, zelfs het ge-update/facelift model komt hier bewust niet..
(dus nee, ik ze nog nooit IRL gezien)
Volvo Nieuwenhuijse (en een dochteronderneming?) heeft ze in verschillende kleuren gewrapped te koop staan. Zie de bekende occasionsites. Zoek op Lynk&Co01 en vink de kleuren zwart en blauw niet aan. Oogt best leuk. Echter de wrap loopt maar net om de hoekjes naar binnen.Gaza schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:49:
[...]
In China wel; in het wit met een volledig zwart interieur (zonder blauwe accenten). Moet zeggen, ziet er echt heel mooi uit.
vandaag moest ik plots opnieuw inloggen om de app binnen te komen. Naast een user en ww sturen ze ook een verificatie code per sms, maar die komt maar maar niet binnen. Iemand hier ervaring mee?
Iemand die weet wat lever verwachtingen zijn van blauw zonder trekhaak?
Bestelt 31 mei
Worden ze überhaupt nog wel geleverd..
Abonnement optie.
Bestelt 31 mei
Abonnement optie.
Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topicSofi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:01:
Iemand die weet wat lever verwachtingen zijn van blauw zonder trekhaak?
Bestelt 31 mei
Abonnement optie.
Hé BAH! Iemand is met een sleutel langs de zijkant van mijn auto gelopen... Diepe kras erin. Geen bewijs, geen camera's. Wat een rot streek. maar kijken wat de gevolgen zijn... Kan me waarschijnlijk dus zomaar € 500 gaan kosten aan eigen risico.
Iemand hier die iets kan vertellen over de algemene sentiment betreft betrouwbaarheid over de Lynk & Co? Ik kan zo op internet niet heel veel vinden op verschillende fora.
Ben vooral benieuwd naar mensen die er eentje hebben met een hoge kilometerstand. Mijn vader wilt er wellicht eentje aanschaffen om er mee taxi te gaan rijden, als vervanger van een diesel.
Alvast bedankt!
Ben vooral benieuwd naar mensen die er eentje hebben met een hoge kilometerstand. Mijn vader wilt er wellicht eentje aanschaffen om er mee taxi te gaan rijden, als vervanger van een diesel.
Alvast bedankt!
Im notorious
Voor de Lynk&co heb ik meerdere Volvo's gehad. Met de Lynk onder de kont heb ik het gevoel dat ik nog steeds Volvo rijd. Goede stoelen, stevige (kluis)deuren, prettige materialen.Thenotorious schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:50:
Iemand hier die iets kan vertellen over de algemene sentiment betreft betrouwbaarheid over de Lynk & Co? Ik kan zo op internet niet heel veel vinden op verschillende fora.
Alvast bedankt!
Echter... er zijn wat software issues die kunnen gaan irriteren, maar je leest ook dat niet iedereen ze ervaart en ook niet iedereen er even zwaar aan tilt. Daarbij is het vooral vervelend dat bepaalde onderdelen bij schade of technische defecten niet snel op te lossen zijn doordat de benodigde onderdelen niet bij de garage op de plank liggen. En ook niet in een Europees warehouse.
Mijne heeft er na 24 maand 57k op staan (als taxi rijd je wellicht al wel meer in 1 jaar). Rijdt als nieuw (alleen nu even niet). Misschien zijn er auto's die meer km's hebben, zowel 01 als Volvo XC40 plugin
De basis versie zal wel naar Nederland komen en ze hebben een store in Rotterdam.BPi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:40:
[...]
😒 bèta?
En hoor nu in die test ook dat ze de basisversie niet in Nederland aanbieden.
Al open? Hmmm ze hebben nog steeds niet gebeldJamesHas schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:23:
[...]
De basis versie zal wel naar Nederland komen en ze hebben een store in Rotterdam.

Ik ben er pas geleden langsgeweest. Ze zijn nog niet officieel open maar ze zijn wel al bezig met test drives en volgende week krijgt een kennis van mij zijn auto geleverd.BPi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:24:
[...]
Al open? Hmmm ze hebben nog steeds niet gebeld
Naast de koelvloeistoflekkage die je regelmatig voorbij ziet/hoort komen zijn er volgens mij weinig betrouwbaarheidsissues.Thenotorious schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:50:
Alvast bedankt!
Toen ik (met koelvloeistoflekkage) langs de weg stond wist de ANWB medewerkster me te vertellen dat ze géén veelvoorkomende issues in hun database hebben staan, wat ze zelf als teken zag dat het een betrouwbare auto is.
En bij deze lekkage betekent (preventieve) vervanging niet dat het is opgelostdixet schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:45:
[...]
Naast de koelvloeistoflekkage die je regelmatig voorbij ziet/hoort komen zijn er volgens mij weinig betrouwbaarheidsissues.
Toen ik (met koelvloeistoflekkage) langs de weg stond wist de ANWB medewerkster me te vertellen dat ze géén veelvoorkomende issues in hun database hebben staan, wat ze zelf als teken zag dat het een betrouwbare auto is.

Weet iemand hoe lang het duurt voor je rijbewijs is geverifieerd? Ik dacht dat ik dat al had gedaan, maar toch iets mis gegaan. Probeer nu voor morgen in regio Arnhem een auto te huren en ben afwachtende. Is er kans dat dit voor morgen 10 uur zal zijn?
Precies 1 jaar de L&C in het bezit en 17.500 op de teller ivm vakantie naar Zuid Europa. Tot nu toe tevreden, enige minpunten is de apple car play die wisselend werkt en de foto's en filmpjes gemaakt tijdens de vakantie krijg ik niet op mijn telefoon. Iemand hier ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/JQbzwT70rsuKNr6hme2vwWR7.jpg?f=fotoalbum_large)
Net deze mail gekregen.
Het auto delen gaat al makkelijker. De fotos uploaden gaat in een keer.
[ Voor 19% gewijzigd door Jansen1404 op 13-11-2023 14:27 . Reden: Persoonlijke gegevens weg gehaald uit de foto ]
Heb die mail net ook gezien, moet zeggen dat het delen bij mij altijd goed ging. Heb wel gehekeld dat voor sommige "voorwaarden" je de klantenservice moet bellen in plaats van het gewoon vermelden (niet verder vooruit kunnen verhuren/boeken dan ~28 dagen in de toekomst bijvoorbeeld).
Ik ben benieuwd wat de service kosten nu daadwerkelijk gaan zijn. Als het een vast bedrag van €5 of €10,- is of een percentage hadden ze dat gewoon in de mail erbij kunnen zetten vind ik.
Ik ben benieuwd wat de service kosten nu daadwerkelijk gaan zijn. Als het een vast bedrag van €5 of €10,- is of een percentage hadden ze dat gewoon in de mail erbij kunnen zetten vind ik.
één is geen, twee is één
Behoorlijk fors;Wackoz schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:57:
Heb die mail net ook gezien, moet zeggen dat het delen bij mij altijd goed ging. Heb wel gehekeld dat voor sommige "voorwaarden" je de klantenservice moet bellen in plaats van het gewoon vermelden (niet verder vooruit kunnen verhuren/boeken dan ~28 dagen in de toekomst bijvoorbeeld).
Servicevergoeding (inclusief btw)
0 tot 5 uur - € 4,10/uur
6 tot 24 uur - € 21,50/boeking
2 tot 5 dagen - € 20,30/dag
6 tot 10 dagen - € 18,60/dag
11 tot 28 dagen - € 15,30/dag
Wow meer dan fors imo! Is dit bevestigd door Lynk&Co? Als deze tarieven kloppen dan kan ik niet anders denken dan dat het doel is het platform actief om zeep te willen helpen. Of ze willen kostenneutraal worden na 2jr niets gerekend te hebben...hjsanders1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:10:
[...]
Behoorlijk fors;
Servicevergoeding (inclusief btw)
0 tot 5 uur - € 4,10/uur
6 tot 24 uur - € 21,50/boeking
2 tot 5 dagen - € 20,30/dag
6 tot 10 dagen - € 18,60/dag
11 tot 28 dagen - € 15,30/dag
één is geen, twee is één
Bedragen staan op de website: https://www.lynkco.com/nl-nl/sharing/service-feeWackoz schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:20:
[...]
Wow meer dan fors imo! Is dit bevestigd door Lynk&Co? Als deze tarieven kloppen dan kan ik niet anders denken dan dat het doel is het platform actief om zeep te willen helpen. Of ze willen kostenneutraal worden na 2jr niets gerekend te hebben...
Nou dat is de dood van je platform.. voor 50 euro een auto huren voor een dag kan nog, maar dit wordt nu ineens ruim 70 euro.. kijk eens bij mywheels oid, misschien is dat dan wel goedkoper.. ik dacht aan een fee van 5 euro per dag, maar dit is absurd hoog.Wackoz schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:20:
[...]
Wow meer dan fors imo! Is dit bevestigd door Lynk&Co? Als deze tarieven kloppen dan kan ik niet anders denken dan dat het doel is het platform actief om zeep te willen helpen. Of ze willen kostenneutraal worden na 2jr niets gerekend te hebben...
Ik denk dat niet, maar er zit zeker een markt in abonnement auto’s. Dat ze zo makkelijk te lenen zijn was voor mij ook meer een extraatje. Gezien Alain nog gezegd heeft dat er volgend jaar een nieuwe lynk voor Europa komt (broertje ex30??) zal een faillissement nog niet komen. Maar een switch van abonnementen naar verkoop en lease merken we natuurlijk al een tijdje..Gaza schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:04:
3..2..1.. faillissement incomming.
Project deelauto mislukt.
https://www.autoweek.nl/a...en-met-je-stilstaande-01/
Het staat weer geweldig op papier, nu nog in de praktijk.
Sluit mooi aan bij de bovenstaande berichten
Volgens mij riepen ze eerder dat het niet meer mocht opbrengen dan de huurprijs.
Nu geven ze aan dat het geen effect zal hebben op de verhuurder, maar alleen gaat om kosten voor de huurder. Ik denk dat het zeker wel effect gaat hebben op de verhuurder: die heeft geen klanten meer.
En ik kan er nog steeds niet bij dat ze alle mensen met schade of technische problemen in de kou laten staan en aan het lijntje hangen met een minderwaardige vervangauto. Dat terwijl er tientallen auto's bij dealers staan.
En nieuwe M2M klanten moeten wachten op een nieuwe auto. Waarom een nieuwe? Dat was toch het idee van dit hele concept. Doordat het niet jouw auto is kunnen ze zonder dat je mag klagen een andere (gebruikte) auto meegeven. Dus de ideale oplossing voor al die auto's die stil staan, je komt van al je externe huurauto's af, kunt zonder problemen iets langer doen over reparaties omdat (vaak erg standaard en misschien wel universele) onderdelen niet voorradig zijn en kunt je nieuwe M2M klanten meteen een auto aanbieden (20-35k op klok, niets mis mee). Volgens mij is er echt wel een werkend businessmodel van te maken. Zoals het nu gaat slaat het echt nergens op.
Huur wat poetsers en techneuten in en maak de auto's weer als nieuw. Zet iemand met een goed stel hersens op dit project en je draait winstgevend zonder belachelijke prijsverhogingen (er komen er natuurlijk nog wel meer verhogingen aan).
Nu geven ze aan dat het geen effect zal hebben op de verhuurder, maar alleen gaat om kosten voor de huurder. Ik denk dat het zeker wel effect gaat hebben op de verhuurder: die heeft geen klanten meer.
En ik kan er nog steeds niet bij dat ze alle mensen met schade of technische problemen in de kou laten staan en aan het lijntje hangen met een minderwaardige vervangauto. Dat terwijl er tientallen auto's bij dealers staan.
En nieuwe M2M klanten moeten wachten op een nieuwe auto. Waarom een nieuwe? Dat was toch het idee van dit hele concept. Doordat het niet jouw auto is kunnen ze zonder dat je mag klagen een andere (gebruikte) auto meegeven. Dus de ideale oplossing voor al die auto's die stil staan, je komt van al je externe huurauto's af, kunt zonder problemen iets langer doen over reparaties omdat (vaak erg standaard en misschien wel universele) onderdelen niet voorradig zijn en kunt je nieuwe M2M klanten meteen een auto aanbieden (20-35k op klok, niets mis mee). Volgens mij is er echt wel een werkend businessmodel van te maken. Zoals het nu gaat slaat het echt nergens op.
Huur wat poetsers en techneuten in en maak de auto's weer als nieuw. Zet iemand met een goed stel hersens op dit project en je draait winstgevend zonder belachelijke prijsverhogingen (er komen er natuurlijk nog wel meer verhogingen aan).
[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 14-11-2023 08:22 . Reden: typo ]
Maak de rekensom eens. 1.5 miljoen uur de auto's uitgeleend, 850k inkomsten. Dat maakt gemiddeld 0,56 euro per uur. Hoeveel hiervan is dan daadwerkelijk verhuur, of het "uitlenen" aan familie en bekendenTijs2001 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:43:
Allemaal marketinggel*l.
In heel Europa zijn er 55 klanten die een maandje er uit hebben gehaald. Wauw.
En hoe zit het met de zogenaamde verzekering? Afhandeling als abonnee zijnde is al niet heel best.
In heel Europa zijn er 55 klanten die een maandje er uit hebben gehaald. Wauw.
En hoe zit het met de zogenaamde verzekering? Afhandeling als abonnee zijnde is al niet heel best.
Ik denk dat ik het niet eens ben met de redacteur die dat artikel schreef, daarom schreef ik dezeTijs2001 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:43:
https://www.autoblog.nl/n...ordt-weer-duurder-3570844
Logisch dat ze servicekosten gaan rekenen, ik vind ze wel wat hoog. (PS ja, ik heb er zelf ook één die ik prive betaal)
Wat mij niet eerder was opgevallen en wellicht is dat wel nieuw: morgen gaat de verhoging in, maar je kunt vandaag niet verder vooruit lenen dan 27 dagen. Dus een bekende die de auto wilde lenen voor de wintersport eind december is dus een dikke 150 euro duurder uit, simpelweg omdat de app niet toestaat voorbij 11 december te reserveren. Dat voelt wat zuur!
Eens, die verschillen die ze aangeven tussen Zweden (gemiddeld 9 euro) en Italie (gemiddeld 30 euro) zitten hem er waarschijnlijk in dat ze in Zweden meer in de 'eigen kring' delen.joostgr schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:42:
[...]
Maak de rekensom eens. 1.5 miljoen uur de auto's uitgeleend, 850k inkomsten. Dat maakt gemiddeld 0,56 euro per uur. Hoeveel hiervan is dan daadwerkelijk verhuur, of het "uitlenen" aan familie en bekenden
Voor mij persoonlijk zal het ook betekenen dat uitlenen van de auto nu een cadeautje uit mijn zak wordt en niet meer vanuit de portemonnee van Lynk en dat is in principe prima.
Om de auto uit te lenen aan onbekenden mis ik nog een update met betrekking tot benzinepeil van de auto. Dat moet een factor worden voordat ik daar weer aan begin.
[ Voor 10% gewijzigd door Mikecras op 14-11-2023 17:20 ]
Waarschijnlijk heb ik binnenkort een wintermattenset in de aanbieding.
Mogelijk ook een luxe gewone mattenset of de originele set die je bij aflevering krijgt.
En vlakke stille Thule dakdragers.
Ik wil binnenkort wel een besluit nemen over hoe lang we nog met de Lynk verder gaan. Of hoe lang ik een VW Polo (zonder trekhaak) voor hetzelfde maandbedrag accepteer...
Mogelijk ook een luxe gewone mattenset of de originele set die je bij aflevering krijgt.
En vlakke stille Thule dakdragers.
Ik wil binnenkort wel een besluit nemen over hoe lang we nog met de Lynk verder gaan. Of hoe lang ik een VW Polo (zonder trekhaak) voor hetzelfde maandbedrag accepteer...
Helemaal eens! Overigens geen tientallen maar honderden (500+) staan er te koop in NL. Bovendien is het aantal dat op kenteken wordt gezet sinds de zomer "ingestort". Desondanks geven ze aan het heel erg druk te hebben bij L&C. Maar ik heb (dus) geen idee waarmee want zoveel worden er dus niet meer verhuurd (wellicht met alle vragen & klachten over deze onderwerpenBPi schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:52:
Volgens mij riepen ze eerder dat het niet meer mocht opbrengen dan de huurprijs.
Ze zijn druk met het opzetten van het "refleet" proces. Dus het opnieuw inzetten van eerder verhuurde auto's. Ik weet dat omdat het bedrijf waar ik werk daarbij betrokken is. Er komt nogal wat bij kijken, maar dat moet binnenkort gaan lopen. Het was natuurlijk veel beter geweest als dit vanaf het begin goed geregeld was. Want het feit dat je in een (mindere) leenauto moet rijden, of heel lang moet wachten bij een nieuw abonnement haalt het hele concept onderuit.hjsanders1 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:40:
[...]
Helemaal eens! Overigens geen tientallen maar honderden (500+) staan er te koop in NL. Bovendien is het aantal dat op kenteken wordt gezet sinds de zomer "ingestort". Desondanks geven ze aan het heel erg druk te hebben bij L&C. Maar ik heb (dus) geen idee waarmee want zoveel worden er dus niet meer verhuurd (wellicht met alle vragen & klachten over deze onderwerpen![]()
?)
Best vreemd....ik kan me herinneren dat er in het begin (in elk geval) regelmatig gebruikte 01's werden meegegeven. Er werd toen ook steeds aangegeven dat je niet altijd nieuwe kreeg/kon verwachten. Daarnaast snap ik de vertragingen niet....ik neem aan dat de productie inmiddels geen problemen meer kent zoals (direct) na corona? Bovendien lijken er (dus) veel minder op kenteken te worden gezet. Ik heb nog niet terug kunnen vinden of ze hun model in meer landen (dus meer afzet) hebben uitgerold maar volgens mij is dat niet het geval. Het lijkt dus haast bewust vertragen/afknijpen maar dat lijkt me geen handige bussiness caseoldostofjas schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:52:
[...]
Ze zijn druk met het opzetten van het "refleet" proces. Dus het opnieuw inzetten van eerder verhuurde auto's. Ik weet dat omdat het bedrijf waar ik werk daarbij betrokken is. Er komt nogal wat bij kijken, maar dat moet binnenkort gaan lopen. Het was natuurlijk veel beter geweest als dit vanaf het begin goed geregeld was. Want het feit dat je in een (mindere) leenauto moet rijden, of heel lang moet wachten bij een nieuw abonnement haalt het hele concept onderuit.
Kan je ergens zien welke software versie je hebt ? Want ik krijg nooit notificaties in de app dat er een update is voor de auto maar heb wel de nieuwste spotify zag ik net.
Vanmorgen toen ik weg reed, hoorde ik een soort constante zoemend mechanisch geluidje aan de linkervoorkant van de auto. Zowel in Pure als in Power mode bleef het geluidje bestaan. Ook ginf het niet weg bij het remmen. Misschien een steentje ergens in de wiel? Iemand ervaring mee?
De updates van apps staan los van OTA updates van de auto. Onder water draait de Lynk&Co Android Automotive met een eigen schilletje. De updates van apps lopen dus - denk ik - via de normale google update procedure.Moto Racer schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:25:
Kan je ergens zien welke software versie je hebt ? Want ik krijg nooit notificaties in de app dat er een update is voor de auto maar heb wel de nieuwste spotify zag ik net.
De OTA update van de software van de auto heeft bij mij nog nooit gewerkt, maar apps krijg je regelmatig nieuwe versies van. Of zelfs compleet nieuwe apps zoals de Meetings app die vorig jaar ineens beschikbaar was
Thanks voor de uitleg had gedacht dat het niet los van elkaar was. Ik heb ook nog nooit een OTA gehad die werkte maar als ik nu naar updaten van de auto ga in het menu. Staat dat de auto up to date is. Helemaal begrijpen doe ik het niet.dixet schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:56:
[...]
De updates van apps staan los van OTA updates van de auto. Onder water draait de Lynk&Co Android Automotive met een eigen schilletje. De updates van apps lopen dus - denk ik - via de normale google update procedure.
De OTA update van de software van de auto heeft bij mij nog nooit gewerkt, maar apps krijg je regelmatig nieuwe versies van. Of zelfs compleet nieuwe apps zoals de Meetings app die vorig jaar ineens beschikbaar was
Even een update: Lynk staat nu 2 weken bij de Volvo dealer. Heb daar een gebruikte Lynk gekregen (32000km),dus dat is goed geregeld.MasterMaceMichu schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:34:
Wat een drama dit.....
Nadat eerst vorige week mijn auto er tóch niet was (werd gebeld toen ik een kwartier vanaf Diemen af was), vandaag opgehaald. Geen nieuwe, één met 2.000km erop, nou jam daar kan ik mee leven.
Onderweg kreeg ik al een melding dat het koelvloeistof peil te laag was....
Thuis aan de (publieke) lader gehangen, met de druppel-key die ik ook voor mijn Tesla gebruik. Blijkbaar gaat hij past echt laden als je de auto op slot hebt en je bent buiten bereik van de auto...WTF is dat voor onhandigheid? Wie dat verzonnen heeft...
Na een kwartier maar eens gekeken hoe het met de accu was. Melding 'Laden gestopt, er staat iets open'. Onmogelijk, toen ik wegliep zat alles dicht. Naar de laadpaal: rechter achterraam is helemaal naar beneden...WTF2: Hoe dan? In de app zit die mogelijkheid niet en de auto zit nog op slot....Uiteraard helemaal ingeregend, dus nu een natte achterbank en vloer.
Afijn, raampje dicht, auto weer op slot en....weigeren te laden. Na 4 keer alles los te hebben gehaald, en in verschillende volgordes en laadpassen geprobeerd te hebben, gaat hij eindelijk weer laden. Maar.....nog niet thuis en hij is er weer mee opgehouden.
L&C gebeld, uitgelegd, instructies over de volgorde van handelingen (precies zo gedaan), proberen, weer stoppen na een aantal minuten. Wederom gebeld, antwoord: Bel maar naar een Volvo dealer.
Volvo dealer zit gelukkig dichtbij, en daar kon ik ook terecht voor diagnose. Onderweg gaat óók het motor-storing lampje branden.
Bij de Volvo keurig geholpen, auto uitgelezen, motorstoring gereset, koelvloeistof bijgevuld en gelijk een software update gehad, liep meerdere versies achter. Daar nog even getest aan een wall charger, die werkte...
Thuis aangekomen naar wéér een andere laadpaal, aangesloten,. gaat laden! Ben net thuis (5 minuten lopen)....wéér laden afgebroken...
Wederom naar L&C gebeld, die gaan 'kijken wat ze kunnen doen'.
Ben er zelf al helemaal klaar mee. Dacht de L&C te kunnen rijden terwijl ik een nieuwe electrische ging uitzoeken, maar dat plan gaan we maar versnellen.
[einde rant]
Probleem nog steeds niet opgelost, hij wil alleen laden als er ook externe spanning op de 12V accu wordt gezet.
Vandaag een mail gehad van Lynk&Co dat omdat de reparatie zo lang duurt, ik een 'frisse' Lynk krijg. Wordt thuis omgewisseld.
Toch best een nette oplossing, benieuwd of het een nieuwe wordt.
Hoop dat je snel een wissel krijgt. Heb op 29 september dezelfde mail ontvangen, maar tot op heden staat er nog steeds een Volkswagen Polo voor de deur.MasterMaceMichu schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:07:
[...]
Even een update: Lynk staat nu 2 weken bij de Volvo dealer. Heb daar een gebruikte Lynk gekregen (32000km),dus dat is goed geregeld.
Probleem nog steeds niet opgelost, hij wil alleen laden als er ook externe spanning op de 12V accu wordt gezet.
Vandaag een mail gehad van Lynk&Co dat omdat de reparatie zo lang duurt, ik een 'frisse' Lynk krijg. Wordt thuis omgewisseld.
Weten jullie of er al duidelijkheid is over de verhoging van de maand tot maand contracten?
Wij betalen nu (nog) 550, maar dat gaat op termijn vast ook naar 650.
Volgens mij is hier nog niks over bekend, maar het is te verwachten dat het op termijn inderdaad voor iedereen gaat gelden. Tot die tijd blijf ik genieten van de 01 en als de prijs wordt verhoogd ga ik toch eens verder kijken.Tayfunc schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:05:
Weten jullie of er al duidelijkheid is over de verhoging van de maand tot maand contracten?
Weet iemand wanneer de eerste beurt wordt gegeven? Mijne is 13 maanden oud en er staat 20k km op de teller…
Als het regent opent mijn klepje voor stekkeraansluiting niet goed. Ik moet hem dan handmatig openen. Hoe kan ik dit oplossen? De contactpunten van het klepje voor stekkeraansluiting invetten zodat ze niet vochtig worden?
Hoop dat die wissel bij jou wel lukt. Kreeg dezelfde mail nadat de auto een maand bij de garage stond. Wisselauto zou 25 oktober geleverd worden. Kentekenbewijs en verzekeringspapieren netjes binnengekregen, maar de auto is nooit gekomen en sindsdien ook niets meer van ze gehoord.MasterMaceMichu schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:07:
[...]
Stond de airconditioning aan? Deze kan even 'slurpend' geluid maken bij het op gang komen.Yavi06 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:59:
Vanmorgen toen ik weg reed, hoorde ik een soort constante zoemend mechanisch geluidje aan de linkervoorkant van de auto. Zowel in Pure als in Power mode bleef het geluidje bestaan. Ook ginf het niet weg bij het remmen. Misschien een steentje ergens in de wiel? Iemand ervaring mee?
2 jaar of 30K km is de service interval. Ben toevallig vorige maand voor de eerste beurt geweest.Martijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:28:
Weet iemand wanneer de eerste beurt wordt gegeven? Mijne is 13 maanden oud en er staat 20k km op de teller…
Houd wel zelf tijd en kilometers in de gaten.MvdV schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:38:
[...]
2 jaar of 30K km is de service interval. Ben toevallig vorige maand voor de eerste beurt geweest.
Vraagje
Als je schade hebt (bij het inparkeren) en alles hebt geregeld (schadeformulier ingevuld en opgestuurd met fotos etc) hoe lang het duurt voor je de auto kan afleveren bij de dealer?
Klantenservice zegt dat zolang je veilig met de auto kan rijden dit moet doen tot je hoort van de verzekeraar en een vervangende auto.
Heb maandag alles opgestuurd en zou de dag erna gebeld worden, dag erna gebeld zeiden ze ja het kan wel even duren we hebben er geen invloed op..
Als je schade hebt (bij het inparkeren) en alles hebt geregeld (schadeformulier ingevuld en opgestuurd met fotos etc) hoe lang het duurt voor je de auto kan afleveren bij de dealer?
Klantenservice zegt dat zolang je veilig met de auto kan rijden dit moet doen tot je hoort van de verzekeraar en een vervangende auto.
Heb maandag alles opgestuurd en zou de dag erna gebeld worden, dag erna gebeld zeiden ze ja het kan wel even duren we hebben er geen invloed op..
Want? Hij geeft gewoon keurig een melding dat het tijd is om een servicebeurt in te plannen hoor. En daar blijft hij je aan herinneren tot hij geserviced is.BPi schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:07:
[...]
Houd wel zelf tijd en kilometers in de gaten.
In mijn geval kwam de melding dat ik te laat was (maintenance overdue) en toen duurde het 3 of 4 maanden voordat de service uitgevoerd kon worden. De kilometerstand staat ook niet standaard in beeld dus word je er niet aan herinnerd.MvdV schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:39:
[...]
Want? Hij geeft gewoon keurig een melding dat het tijd is om een servicebeurt in te plannen hoor. En daar blijft hij je aan herinneren tot hij geserviced is.
En daarnaast moet je natuurlijk weten dat het bij 30k moet. Als ze gebruik maken van data, dan kunnen ze je vroegtijdig waarschuwen zodat je op juiste moment bij de garage aan de beurt komt. Maarja, ze blinken niet uit in het registreren en gebruik van beschikbare data.
Mogelijk steentje in de remmen, hebben wij ook een keer gehad. Een keer stevig remmen en het was web.Yavi06 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:59:
Dat kan best lang duren, afhankelijk van beschikbaarheid onderdelen. 8 juni schade aan deur opgelopen. Wacht nog steeds tot er nieuwe deur geleverd is. Auto rijdt er niet minder om, maar ontsiert helaas wel.Youtl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:24:
Vraagje
Ik heb het idee dat het cennectiviteitsprobleem ineens veel erger is geworden. Erger me groen en geel.
Wat is nu de oplossing om dit tijdelijk weer even te fixen. Ik loop nu de circel van Bluetooth, wifi aan en uit. Met kabel zonder kabel. CarPlay aan uit. Etc.
Zelfs met kabel is hij zeer wispelturig nu.
Wat is nu de oplossing om dit tijdelijk weer even te fixen. Ik loop nu de circel van Bluetooth, wifi aan en uit. Met kabel zonder kabel. CarPlay aan uit. Etc.
Zelfs met kabel is hij zeer wispelturig nu.
En.... Inmiddels de auto terug. Bleek ergens een stekker in het 12V circuit niet goed contact te maken. Na goed bevestigen was het niet-laden probleem voorbij.MasterMaceMichu schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:07:
[...]
Even een update: Lynk staat nu 2 weken bij de Volvo dealer. Heb daar een gebruikte Lynk gekregen (32000km),dus dat is goed geregeld.
Ben benieuwd of er nu nog steeds een wissel komt.
Lang gezocht en gegoogled maar helaas niet gevonden; per wanneer wisselen de modeljaren van de Lynk 01?
- mj 2021 start
- mj 2022 + 360 graden camera, dubbel glas zijruiten (nog meer?)
- mj 2023 + verwarmd stuurwiel
Vanwege de (zeer) onvoorspelbare wachttijden en de vloedgolf aan tweedehands 01’s is dat onderscheid wel handig omdat ik een aankoop overweeg. Op auto zoeksites kunt wel zoeken op stuurverwarming maar niet op 360 en/of gelaagde zijruiten namelijk.
- mj 2021 start
Vanwege de (zeer) onvoorspelbare wachttijden en de vloedgolf aan tweedehands 01’s is dat onderscheid wel handig omdat ik een aankoop overweeg. Op auto zoeksites kunt wel zoeken op stuurverwarming maar niet op 360 en/of gelaagde zijruiten namelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door hjsanders1 op 18-11-2023 17:27 ]
Er is ook nog een mj2022 met snellere laadmodule vanaf circa augustus 2022. Herkenbaar aan laadkabel met gele handvatten.hjsanders1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:27:
Lang gezocht en gegoogled maar helaas niet gevonden; per wanneer wisselen de modeljaren van de Lynk 01?
- mj 2021 start
Mj2023 is in ieder geval met zwarte hemelbekleding. Verwarmd stuurwiel is later geïntroduceerd vanaf mei 2023.
De Lynk & Co 01 is altijd een all-inclusive auto geweest, dus we hadden er weinig aan toe te voegen. Toch introduceren we een paar vernieuwingen in de 01's van 2022:
We hebben de 90°-achteruitkijkcamera vervangen door een multifunctionele 360°-camera.
We hebben de ruiten in de voordeuren voorzien van gelaagd glas. Dit levert een aantal voordelen op, zoals akoestische isolatie, betere airconditioning en grotere veiligheid.
Dagrijverlichting bestaat meestal alleen uit koplampen. Vanaf 2022 werkt de automatische dagrijverlichting ook aan de achterzijde.
We hebben de boordlader geüpdatet van 3,6 kW naar 7,2 kW. Als de auto is uitgerust met de nieuwste lader, wordt de oplaadtijd verkort tot 2,5-3 uur
Toevoegingen voor de 01's geproduceerd vanaf 2023:
De oprolbare bagagerolhoes vervangt de vaste hoedenplank; dit is vooral praktisch voor grotere items of items die in de hoogte uitsteken. Dit vergroot het bruikbare volume van de kofferbak.
We hebben de lederen bekleding op het stuurwiel en de versnellingspook verwijderd. De vloer, het dak en andere interieurdetails zijn nu gemaakt van gerecycled plastic. Vanaf mei 2023: verwarmd stuurwiel.
Mijn sleutels lijken niet meer goed te werken, ik krijg de auto vaak alleen nog open met de telefoon. Iemand ervaring hiermee? Moet de sleutel ook in het bakje leggen anders ziet de auto hem niet. Is met alle sleutels het geval.
Batterij leeg? In de manual staat beschreven hoe je ze vervangt. CR2032 batterij. Had ik ook met 1 sleutel na 1,5 jaar.Rmaxx schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:32:
Mijn sleutels lijken niet meer goed te werken, ik krijg de auto vaak alleen nog open met de telefoon. Iemand ervaring hiermee? Moet de sleutel ook in het bakje leggen anders ziet de auto hem niet. Is met alle sleutels het geval.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Herkenbaar, batterij is waarschijnlijk leeg.Rmaxx schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:32:
YouTube: LYNK&CO 2023 Remote battery replacement || How to remove the remote ...
[ Voor 3% gewijzigd door roeldive op 19-11-2023 20:11 ]
Ok, maar bij mij is het met alle 3 de sleutels.. het kan natuurlijk, maar wel raar toch?cyberdj schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:06:
[...]
Batterij leeg? In de manual staat beschreven hoe je ze vervangt. CR2032 batterij. Had ik ook met 1 sleutel na 1,5 jaar.
ah tnx voor de link! was al aan het zoeken hoe hij open gingroeldive schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:11:
[...]
Herkenbaar, batterij is waarschijnlijk leeg.
YouTube: LYNK&CO 2023 Remote battery replacement || How to remove the remote ...
MY22-1 is Mei 2022. Ik heb een MY22-1 uit Juni. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.hjsanders1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:27:
- mj 2021 start
MY22-2 is Augustus 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is het verwarmbare stuurwiel.
Allemaal geen mega verbeteringen, maar gewoon kleine fijne upgrades.
[ Voor 16% gewijzigd door MvdV op 20-11-2023 11:21 ]
Dank! Redelijk wat wisselingen dus en (dus) ook goed opletten wat er te koop wordt aangeboden. Ik dacht (hoopte) dat er tussen de 2021 exemplaren ook MY 2022 zouden zitten maar dat blijkt ijdele hoop....MvdV schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:17:
[...]
MY22-1 is Mei 2022. Ik heb een MY22-1 uit Juni. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is het verwarmbare stuurwiel.
Allemaal geen mega verbeteringen, maar gewoon kleine fijne upgrades.
Nee, dat kun je vergeten. Tussen de 2022 auto's moet je eerder de MY21 modellen eruit filteren.hjsanders1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:07:
[...]
Dank! Redelijk wat wisselingen dus en (dus) ook goed opletten wat er te koop wordt aangeboden. Ik dacht (hoopte) dat er tussen de 2021 exemplaren ook MY 2022 zouden zitten maar dat blijkt ijdele hoop....
Vraagje:
Ik ben vanaf volgende week trots eigenaar van een Lynk (eerste toelating eind 2021)
Nu komt ook de vraag welke wandlader ik het best kan aanschaffen voor op eigen terrein. Ik als leek ben wat zoekende. Heeft iemand misschien waardevolle tips? Alvast hartelijk dank!
Ik ben vanaf volgende week trots eigenaar van een Lynk (eerste toelating eind 2021)
[ Voor 5% gewijzigd door Timo1986 op 21-11-2023 13:46 ]
De 01 laad maar 1-fase, je moet dus eerst even de afweging maken of het ietjes sneller laden je wat waard is.Timo1986 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:41:
Vraagje:
Ik ben vanaf volgende week trots eigenaar van een Lynk (eerste toelating eind 2021)Nu komt ook de vraag welke wandlader ik het best kan aanschaffen voor op eigen terrein. Ik als leek ben wat zoekende. Heeft iemand misschien waardevolle tips? Alvast hartelijk dank!
Je krijgt er een grannylader bij, die laad gewoon via 'het stopcontact' in een uur of 8. Kies je voor een laadpaal/wallbox gaat 't iets sneller, (bij de versies MY22) uurtje of 5-6. Lijkt misschien wel wat, maar als je, bijv zoals ik het ding overdag gebruik en 's avonds/nachts laad is het 'voordeel' beperkt natuurlijk. In beide gevallen is 'ie de volgende dag vol (ja, of ik moet het een keer serieus laat maken, maar in principe komt dat door de week, wanneer ik de auto nodig ben niet voor)
Er zijn ervaringen genoeg in dit topic en in het thuislaadtopic, specifiek voor de 01 hoef je nergens rekening mee te houden. Ik zou zelf dan veel meer kijken naar de aanvullende wensen die je misschien wilt gebruiken als je een full-EV hebt, dus bijv. (API) koppeling met HA (of een ander platform voor jouw belangrijk), uitgesteld laden, Smart/Solar laden dat soort dingen.. allemaal niet heel specifiek voor je 01.
...
[ Voor 99% gewijzigd door dizzytal op 21-11-2023 14:24 ]
Iemand die wellicht kan helpen met het volgende.
Ik heb een 01 met trekhaak vanwege de caravan. Nu heb ik de oude verkocht, nieuwe besteld en die moet ik mid december ophalen. In Duitsland…
Niet aan gedacht dat winterbanden dan eigenlijk wel nodig zijn, echter voor enkel die twee dagen dat ik op en neer rijdt winterbanden te regelen is ook weer zoiets.
Iemand een idee hoe op te lossen? Iemand die er eentje te huur heeft voor paar daagjes? Of winterbanden te leen (tegen vergoeding uiteraard).
Ik heb een 01 met trekhaak vanwege de caravan. Nu heb ik de oude verkocht, nieuwe besteld en die moet ik mid december ophalen. In Duitsland…
Niet aan gedacht dat winterbanden dan eigenlijk wel nodig zijn, echter voor enkel die twee dagen dat ik op en neer rijdt winterbanden te regelen is ook weer zoiets.
Iemand een idee hoe op te lossen? Iemand die er eentje te huur heeft voor paar daagjes? Of winterbanden te leen (tegen vergoeding uiteraard).
Winterbanden zijn in Duitsland verplicht bij winterse omstandigheden. Er is geen vaste periode waarin winterbanden verplicht zijn.
Worden ze in Duitsland niet met all seasons geleverd?
Ik gok dat het over de caravan gaat die daar geleverd wordt..oldostofjas schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:50:
Worden ze in Duitsland niet met all seasons geleverd?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.