Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLab
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-04-2024
Hallo allen,

Heeft er iemand ervaring met het ophalen/delen van de opgeslagen foto's/filmpjes van de reiscamera?
Ik volg alle instructies op het scherm plus de extra instructies die in de carguide staan maar tot nu toe geen resultaat.
Nu kan het zijn dat ik toch iets niet goed doe dus ik ga sowieso morgen nog even proberen met een andere telefoon.
Een belletje naar Lynk&Co heeft helaas niet geholpen. Er waren geen vragen of problemen over bekend.
Kan 2 dingen betekenen.
1. Het gaat bij iedereen gewoon goed en ik mis iets, doe iets niet goed, of mijn telefoon pakt het niet op (test met andere telefoon)
2. Niemand slaat serieus iets op op de harddrive van de auto of nog niemand heeft het eraf proberen te halen

Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
RLab schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:41:
Hallo allen,

Heeft er iemand ervaring met het ophalen/delen van de opgeslagen foto's/filmpjes van de reiscamera?
Ik volg alle instructies op het scherm plus de extra instructies die in de carguide staan maar tot nu toe geen resultaat.
Nu kan het zijn dat ik toch iets niet goed doe dus ik ga sowieso morgen nog even proberen met een andere telefoon.
Een belletje naar Lynk&Co heeft helaas niet geholpen. Er waren geen vragen of problemen over bekend.
Kan 2 dingen betekenen.
1. Het gaat bij iedereen gewoon goed en ik mis iets, doe iets niet goed, of mijn telefoon pakt het niet op (test met andere telefoon)
2. Niemand slaat serieus iets op op de harddrive van de auto of nog niemand heeft het eraf proberen te halen

Ben wel benieuwd.
Ik heb het één keer geprobeerd, maar het is sowieso wat vaag. Je moet een hotspot op je mobiel maken en daar de auto dan mee verbinden, en dan kun je via de app de foto's downloaden. Maar goed, 'geprobeerd' dus, want wat ik ook probeerde, het lukte allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
veph schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Ja, je betaald de volle mep.

Heb wel compensatie aangevraagd, maar is afgewezen omdat ik gewoon een leenauto heb.

Betaal nu ook nog elke maand € 40 extra voor een trekhaak die de leenauto niet heeft.

Was nog wel even een dingetje met op vakantie gaan.
Waardeloos, kunnen ze toch niet maken zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

veph schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Ja, je betaald de volle mep.

Heb wel compensatie aangevraagd, maar is afgewezen omdat ik gewoon een leenauto heb.

Betaal nu ook nog elke maand € 40 extra voor een trekhaak die de leenauto niet heeft.

Was nog wel even een dingetje met op vakantie gaan.
Ik had 'm denk ik na 2 maanden (of misschien al wel na een maand) buitengetyft. Onbegrijpelijk dat jij 't al bijna 5 maanden volhoudt.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:39

BPi

Bra-Jo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Ik had 'm denk ik na 2 maanden (of misschien al wel na een maand) buitengetyft. Onbegrijpelijk dat dat jij 't al bijna 5 maanden volhoudt.
@veph heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik zou daar sowieso vragen wat jouw rechten zijn. Ik denk meer dan wat jij nu krijgt en dan heb ik het nog niet eens over onredelijke eisen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veph
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05-2024
Ach ja ik wacht het rustig af, over 2 maanden stop ik het contract toch zodra ik de andere auto krijg.
Tot die tijd heb ik sinds gisteren de Opel om kunnen ruilen voor een nieuwe volkswagen polo. De Opel moest voor onderhoudt terug.

Het is meer een waarschuwing voor anderen.
Goede auto, prima prijs, maar zodra er wat aan de auto mankeert....

Rechtsbijstand heeft niet veel zin omdat het maandelijks opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
In de snelste stand tikt de linker ruitenwisser tegen het frame van het raam aan. Is een bekend probleem/ designfoutje hoorde ik van de Volvo garage.
Erg irritant geluid wel. En knullig ook.
Dacht dat het blad iets te lang is of zo.

Ik weet nog dat ik dacht toen we erbij stonden, Ok, beetje knutsel en dat valt wel aan te passen. Hoekje eruit van het blad bijvoorbeeld.

Bekend probleem bij jullie?
En iemand het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Dit jaar de vraag of ik wel op wintersport ga. Vorig jaar wel en de bandenservice gebruikt.

Kan iemand vertellen die de hele winter door heeft gereden zonder banden service hoe die ervaring was? Wil niet de hele winter het idee hebben dat ik niet goed voor mijn veiligheid zorg en slip partijtjes hebben of verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:51
Mozzzzke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:11:
Dit jaar de vraag of ik wel op wintersport ga. Vorig jaar wel en de bandenservice gebruikt.

Kan iemand vertellen die de hele winter door heeft gereden zonder banden service hoe die ervaring was? Wil niet de hele winter het idee hebben dat ik niet goed voor mijn veiligheid zorg en slip partijtjes hebben of verwachten.
Met de Nederlandse winters heb je niet veel aan winterbanden. Sterker nog, bij het gebruikelijke natte weer heb je meer aan zomerbanden. Winterbanden worden pas opportuun bij winters weer: vorst, sneeuw. Ik heb zelf de luxe dat ik thuis kan werken, dus bij dat soort weet ga ik niet de weg op. Afgelopen jaar wel de bandenwissel gedaan omdat ik naar Duitsland moest. Het jaar daarvoor en dit jaar blijven de zomerbandjes er lekker onder.
Als je soms echt met de auto weg moet zou ik wel winterbanden nemen, voor het geval je precies op zo'n dag met winters weer moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Donderpoes schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

Waardeloos, kunnen ze toch niet maken zou je denken.
Sorry om te zeggen, maar dat zou ik niet accepteren, de volle mep voor een kleiner model, okay dat ze een week of twee nodig hebben maar een half jaar, ik zou de rechtsbijstand inschakelen of de consumentenbond als je deze niet hebt, Ik heb drie kinderen waarvan de oudste een beperking heeft (rolstoel) waar moet ik dat ding laten in een Corsa? Gr Marcus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Heey allemaal,
Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice ivm een rekening die ik heb gekregen.
Ze hadden augustus niet afgeschreven. (Aan de kant van Lynk&Co ging er iets mis.

Nu kreeg ik een rekening van 1.086,40 EUR.

Het blijkt een grote storing te zijn geweest. Ze komen er nog op terug en voor dit moment hoef ik deze rekening niet te betalen.

Toen ik ze toch aan de telefoon had heb ik even navraag gedaan over het deel platform.

Ze zijn er nog mee bezig. Maar nu kwam de meest interessante reactie. Wanneer de app geüpdatet is zal het deelplatform in de Alpha versie gaan.

De bèta versie van het deelplatform is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jansen1404 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:41:
Ze zijn er nog mee bezig. Maar nu kwam de meest interessante reactie. Wanneer de app geüpdatet is zal het deelplatform in de Alpha versie gaan.

De bèta versie van het deelplatform is voorbij.
Ik neem aan dat je bedoeld dat dit dan uit de Beta versie komt en gewoon als 'productiewaardig' gezien mag worden? Normaal gesproken is alpha een van de eerste versies van een applicatie ;-)

Niet dat het mij veel uitmaakt, ik gebruik het delen niet, maar toch gezien alle problemen die ik er (hier) over lees,..?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
dizzytal schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat dit dan uit de Beta versie komt en gewoon als 'productiewaardig' gezien mag worden? Normaal gesproken is alpha een van de eerste versies van een applicatie ;-)
Helemaal in de filosofie van L&C: we gaan gewoon nog een stap achteruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
Ik schreef alleen wat hij zei ;)
dizzytal schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Niet dat het mij veel uitmaakt, ik gebruik het delen niet, maar toch gezien alle problemen die ik er (hier) over lees,..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
Route-de-Soleil schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:54:
[...]

Sorry om te zeggen, maar dat zou ik niet accepteren, de volle mep voor een kleiner model, okay dat ze een week of twee nodig hebben maar een half jaar, ik zou de rechtsbijstand inschakelen of de consumentenbond als je deze niet hebt, Ik heb drie kinderen waarvan de oudste een beperking heeft (rolstoel) waar moet ik dat ding laten in een Corsa? Gr Marcus.
Snap uw reactie, maar die stappen zijn al doorlopen en je loopt tegen een muur.

Heel eerlijk... als u afhankelijk bent van deze auto, zou ik ergens anders een auto bestellen en de Lynk opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:00
Vandaag heb ik contact gehad met de garage waar de Lynk naartoe is gebracht. Het lijkt erop dat ik wat meer geluk heb. Ze hebben de onderdelen op voorraad en ik zou hem maandag of dinsdag weer terug moeten hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Vandaag is onze Lynk voor z’n eerste service beurt geweest na 42k km. Alles weer netjes geregeld via de lokale Volvo dealer. Zeer prettig dat er geen tussenkomst van L&C zelf nodig is hiervoor. En de nieuwe ruiterwisserbladen kwamen ook van pas vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Tomtidom71 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:48:
Iemand bekend met deze melding:

Contact service centre for regular check of SOS call service system

Heb ik sinds ik met een lege startaccu kwam te staan
Deze melding kreeg ik vandaag ook (maar dan in het Nederlands). Ik las dat de SOS knop alleen voor noodgevallen bedoeld is, want dan worden de hulpdiensten ingeschakeld. Dus maar op de Call us knop gedrukt. Ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die mij vertelde dat het noodoproep systeem getest moet worden en dat ik daarvoor een afspraak kan maken via het engagement center. Daar heb ik niet zo'n zin in, dus ik bel maandag de Volvo dealer wel even of ze deze meldin weg kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
veph schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:24:
Lees al een poos mee op dit forum en bedacht dat ik mijn Lynk ervaring ook maar eens moest delen.

Sinds 8,5 maand huren wij ook een Lynk & Co.

De auto staat nu al 4,5 maand bij de garage, het is wachten op onderdelen (die volgens de garage al meerdere malen zijn besteld). 8)7

De leenauto is ook in ons geval een Opel Corsa handgeschakeld zonder airco (met draai ramen) of enige andere vorm van luxe.

De leenauto kun je inderdaad zolang lenen als nodig is, maar.....
Laat deze tijdig verlengen, dit doet Lynk niet altijd zelf. :S
Ben al 2x door Logicx gebeld met de vraag wanneer de auto retour komt.
Bizar dat er zo verschillend wordt omgegaan met langdurige reparaties. Mijn Lynk&Co is 28 augustus afgesleept naar de garage (koelvloeistof fonteintje). Een maand later, 29 september, kreeg ik bericht (zonder zelf actief aan het bellen geweest te zijn) dat de reparatie te lang ging duren en ik een andere Lynk&Co zou krijgen.
Fast forward weer een maand, op 25 oktober a.s. krijg ik een nieuwe Lynk&Co thuisgeleverd.

Ik zou wel willen klagen over de leenauto (ook een Opel Asta), maar met alle verhalen hier ben ik blij met de gang van zaken.

Vandaag het verzekeringsbewijs gekregen. Aan het kenteken te zien is het zelfs een echt nieuwe en geen ingeleverde. Iemand hier bericht gekregen dat zijn besteling vertraagd is? Aangezien de levertijd op dit moment volgens de site 12-13 maanden is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veph
dixet schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Bizar dat er zo verschillend wordt omgegaan met langdurige reparaties. Mijn Lynk&Co is 28 augustus afgesleept naar de garage (koelvloeistof fonteintje). Een maand later, 29 september, kreeg ik bericht (zonder zelf actief aan het bellen geweest te zijn) dat de reparatie te lang ging duren en ik een andere Lynk&Co zou krijgen.
Fast forward weer een maand, op 25 oktober a.s. krijg ik een nieuwe Lynk&Co thuisgeleverd.

Ik zou wel willen klagen over de leenauto (ook een Opel Asta), maar met alle verhalen hier ben ik blij met de gang van zaken.

Vandaag het verzekeringsbewijs gekregen. Aan het kenteken te zien is het zelfs een echt nieuwe en geen ingeleverde. Iemand hier bericht gekregen dat zijn besteling vertraagd is? Aangezien de levertijd op dit moment volgens de site 12-13 maanden is....
Goed om te horen dat er ook positieve verhalen zijn.

Ik heb op 29 september ook zo'n mail gehad.

Afgelopen dinsdag ben ik gebeld om het afleveradres te laten bevestigen. De vrouw aan de telefoon gaf aan dat het daarna nog minstens 3 weken zou duren.

We gaan het zien.

Ik heb een zwarte met trekhaak... wellicht dat daar meer tijd in gaat zitten.

@dixet Hoe is het traject na de mail op 29 september bij u verlopen?

[ Voor 10% gewijzigd door veph op 21-10-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
veph schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
De mail van 29 september bevatte een link om de afleverlocatie af te spreken.
Vervolgens werd ik op 11 oktober gebeld voor het maken van een afleverafspraak. Ik was helaas toen op vakantie, dus heb ik alleen een voicemail van ze. Dezelfde dag kreeg ik nog een mail van ze met een voorstel om af te leveren op 25 oktober. Dat voorstel heb ik geaccepteerd via de link in diezelfde mail.
Vandaag 21-10 ontving ik het verzekeringsbewijs.

Erg soepel dus. Het meest spannend is nog deze opmerking in hun mail
Voordat je hem inlevert, moet je ervoor zorgen dat de auto van binnen en buiten schoon is, dat je alle persoonlijke bezittingen hebt verwijderd, dat je alle accessoires weer in de auto hebt gezet en dat je de tank voor een kwart hebt ingevuld
Aangezien hij bij de garage staat kan ik de oude niet inleveren. Ik verwacht dat ik alleen de twee sleutels die ik zelf nog heb afgeef en het daarmee klaar is. Ik laat na woensdag wel even weten hoe dat afgelopen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen1404
Deel platform doet het bij ons weer. Maar wel "gewoon" in Beta ;')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veph
dixet schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

De mail van 29 september bevatte een link om de afleverlocatie af te spreken.
Vervolgens werd ik op 11 oktober gebeld voor het maken van een afleverafspraak. Ik was helaas toen op vakantie, dus heb ik alleen een voicemail van ze. Dezelfde dag kreeg ik nog een mail van ze met een voorstel om af te leveren op 25 oktober. Dat voorstel heb ik geaccepteerd via de link in diezelfde mail.
Vandaag 21-10 ontving ik het verzekeringsbewijs.

Erg soepel dus. Het meest spannend is nog deze opmerking in hun mail

[...]

Aangezien hij bij de garage staat kan ik de oude niet inleveren. Ik verwacht dat ik alleen de twee sleutels die ik zelf nog heb afgeef en het daarmee klaar is. Ik laat na woensdag wel even weten hoe dat afgelopen is!
Klinkt inderdaad soepel. Die link heb ik ook gekregen en direct ingevuld. Heb jij geen telefoontje tussendoor gehad voor bevestigen van het afleveradres?

Welke kleur en wel/geen trekhaak heb je?

Kan me voorstellen dat ik langer moet wachten vanwege de trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Ik heb woensdag de Lynk bij de Volvo-dealer in Doetinchem ingewisseld voor een Volvo XC40 pure electric.
Hele fijne auto, maar ik merk in de uitrusting en het comfort nog niet direct de meerprijs in aanschaf van dik € 20.000 (even los dus van de techniek).
En ook op het Volvo-forum opmerkingen over software (vooral ontbreken van AA want Google) en app. Overigens zelf hiermee geen problemen.

Maar ja, die organisatie achter Lynk....
Nog een niet geïnde betaling doen (ook al zoiets) en afwachten of ik nog een afrekening krijg. Onderhoudsbeurt is in elk geval nooit meer op gereageerd.

Al met al toch gedurende 22 maanden een prima auto voor een aantrekkelijke prijs gehad en best tevreden met de destijds gemaakte keuze 😁

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mq0118
  • Laatst online: 24-10-2023
Hellooo,

Ik heb 3u geleden een reserveringsaanvraag verstuurd alleen ik vraag mij dus af hoelang de eigenaar de tijd heeft om mijn verzoek te accepteren of te weigeren. Ik wil graag een 01 morgen lenen, maar als het zo lang duurt kan ik misschien beter annuleren en bij iemand anders een aanvraag versturen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

mq0118 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:13:
Hellooo,

Ik heb 3u geleden een reserveringsaanvraag verstuurd alleen ik vraag mij dus af hoelang de eigenaar de tijd heeft om mijn verzoek te accepteren of te weigeren. Ik wil graag een 01 morgen lenen, maar als het zo lang duurt kan ik misschien beter annuleren en bij iemand anders een aanvraag versturen toch?
Of een check doen of de betreffende verhuurder hier actief is. Misschien is er iemand anders in jouw omgeving die wil verhuren en hier wel actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

dixet schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Niet echt hoopgevend dat een diagnose 4 weken duurt. En dan dat de oplossing voor een dergelijke lekkage een vervangende auto blijkt te zijn 8)7 Ik houd mijn hart vast 🤞
Eerste afspraak is Lynk&Co al niet nagekomen. Beloofde bevestiging dat de vervangende auto minimaal een week langer mag blijven heb ik niet ontvangen :|

Dus de zoektocht loopt door...
Iemand suggesties voor een volledig elektrische opvolger? Redelijk vergelijkbaar qua prijs/specs voor private lease:
- Cupra Born
- VW ID3
- Hyundai EV6 "light" (best wel kaal uitgevoerd, binnen subsidiegrenzen)
- Volvo EX30 LR plus
- Zeekr X LR
- Smart #3 (#1 te klein en lijkt voor mensen met bolhoed)
- MG4 Luxury LR
-....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
mq0118 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:13:
Hellooo,

Hij heeft 24 uur de tijd, dan wordt hij automatisch geannuleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scotchrr
  • Laatst online: 26-11-2024
BPi schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Iemand suggesties voor een volledig elektrische opvolger? Redelijk vergelijkbaar qua prijs/specs voor private lease:
BYD Atto 3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Kensingtonnie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:36:
Ik heb woensdag de Lynk bij de Volvo-dealer in Doetinchem ingewisseld voor een Volvo XC40 pure electric.
Hele fijne auto, maar ik merk in de uitrusting en het comfort nog niet direct de meerprijs in aanschaf van dik € 20.000 (even los dus van de techniek).
En ook op het Volvo-forum opmerkingen over software (vooral ontbreken van AA want Google) en app. Overigens zelf hiermee geen problemen.

Maar ja, die organisatie achter Lynk....
Nog een niet geïnde betaling doen (ook al zoiets) en afwachten of ik nog een afrekening krijg. Onderhoudsbeurt is in elk geval nooit meer op gereageerd.

Al met al toch gedurende 22 maanden een prima auto voor een aantrekkelijke prijs gehad en best tevreden met de destijds gemaakte keuze 😁
veel plezier met je XC40. Mijn C40 rijdt in ieder geval lekker (al 2000km gereden in 3 weken :) ).
Zie je in het Volvo (X)C40 forum wel weer 🙃

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
[...]

Niet echt hoopgevend dat een diagnose 4 weken duurt. En dan dat de oplossing voor een dergelijke lekkage een vervangende auto blijkt te zijn 8)7 Ik houd mijn hart vast 🤞
Eerste afspraak is Lynk&Co al niet nagekomen. Beloofde bevestiging dat de vervangende auto minimaal een week langer mag blijven heb ik niet ontvangen :|

- Cupra Born
- VW ID3
- Volvo EX30 LR plus
- Zeekr X LR
- MG4 Luxury LR
-....
Op evenrijden.com kan je een abbo afsluiten per maand voor een elektrische auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Rorata schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Op evenrijden.com kan je een abbo afsluiten per maand voor een elektrische auto
Mooi om te weten. De prijzen bij Link & Co zijn wel gunstiger, zeker als je ziet wat je daarvoor als auto krijgt, maar de snelheid van handelen en het eigen risico is bij evenrijden.com wel veel gunstiger. Ze brengen hem thuis en halen hem op, en dat alles 2 dagen na " bestelling". Ook de meer prijs per km is aanmerkelijk gunstiger. Een goede ontwikkeling, nu maar hopen dat ze wat meer variatie in het aanbod brengen. Van stadsauto tot grote stationcar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lieshout835 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Mooi om te weten. De prijzen bij Link & Co zijn wel gunstiger, zeker als je ziet wat je daarvoor als auto krijgt, maar de snelheid van handelen en het eigen risico is bij evenrijden.com wel veel gunstiger. Ze brengen hem thuis en halen hem op, en dat alles 2 dagen na " bestelling". Ook de meer prijs per km is aanmerkelijk gunstiger. Een goede ontwikkeling, nu maar hopen dat ze wat meer variatie in het aanbod brengen. Van stadsauto tot grote stationcar.
inderdaad interessant. Was het al wel tegen gekomen via centraal beheer. Je komt dan blijkbaar op dezelfde site. Voor een korte periode kan het interessant zijn, maar voor 2 jaar of langer zijn er denk ik aanbieders met scherpere prijzen. Direct lease bijvoorbeeld met 24-maands contracten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TTG101
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
[...]

- Cupra Born
- VW ID3
- Volvo EX30 LR plus
- Zeekr X LR
- MG4 Luxury LR
-....
Dit is precies onze zoektocht op dit moment. Hoewel de Lynk al 2 jaar naar volle tevredenheid rijd ben ik in mindere mate te spreken over de (aanstaande) prijsverhogingen.

Objectief gezien is €650 p/maand voor dit niveau van luxe en rijcomfort een koopje. Tegelijk wordt mijn auto steeds ouder en toch steeds duurder. Dit drijft de zoektocht naar een mogelijke opvolger. Voor de selectie kijken we naar het kopen van een auto, Private Lease nieuw, Private lease (occasion) en abonnementen. Per auto kijk ik naar twee businesscases: 15.000 km en 20.000, met een maximale looptijd van 48 maanden.

In de selectieprocedure voor Huur / Private lease
  • Kia EV6 Light Edition
    - 15.000 | €594 zonder SEPP / €533,- met SEPP
    - 20.000 | €629 zonder SEPP / €568,- met SEPP
  • Volvo XC40
    - 15.000 | €779
    - 20.000 | €819
  • Kia Niro EV Edition advanced
    - 15.000 | €572,- / €511,- met SEPP
    - 20.000 | €607,- / €546,- met SEPP
  • Hyundai Ioniq 5
    - 15.000 | €831,-
    - 20.000 | €872,-
  • Tesla Model 3 | Nieuw
    - 15.000 | €769
    - 20.000 | €804
  • Tesla Model 3 | Occasion via ALD
    - 15.000 | €619
    - 20.000 | €659
  • Tesla Model S | Occasion via ALD
    - 15.000 | €879
    - 20.000 | €934
  • Volkswagen ID4
    - 15.000 | €799,-
    - 20.000 | €833,-
  • Volkswagen ID5
    - 15.000 | €975,-
    - 20.000 | €1016,-
  • BYD Atto 3
    - 15.000 | €674,- zonder SEPP / €613,-,- met SEPP
    - 20.000 | €704,- zonder SEPP / €643,-,- met SEPP
  • Doorrijden in de Lynk
    - 15.000 | €650,-
    - 20.000 | €733,-
Aanschaf
Vanuit een vergelijk heb ik ook gekeken naar het kopen van een Lynk zoals de mijne (Gen1). Volgens de volvo dealer moet dat kunnen voor €28.500,-

Om de vergelijking eerlijk te houden met lease ga ik uit van een looptijd van 48 maanden. Waarbij deze optie gekleurd wordt, omdat je waarschijnlijk iets langer in de auto rijdt bij aanschaf. Een ander voordeel van deze optie is dat je niet gebonden bent aan een maximum aantal kilometers. Als nadeel krijg je het risico van onderhoud en defecten, wat voor een plug in hybride misschien hoger is dan voor een full-electric of fossiele-brandstof auto.
  • €650 financieringskosten
  • €50 euro onderhoud
  • €56 euro wegenbelasting (2023 tarief)
  • €89 euro verzekering
Totaal: €845,-

Stel dat er in bovenstaand scenario wordt gekozen om zelf €10.000 te financieren dan wordt de berekening:
  • €443 financieringskosten
  • €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering
Totaal: €638,-

Door de relatief gelijke kosten en het iets hogere risico lijkt deze optie mij minder aantrekkelijk, met name in de latere jaren twijfel ik of €600,- per jaar aan onderhoud/onkosten de lading gaat dekken.

Huidige tussenstand:

De keuze gaat nu tussen de EV6 Light Edition en Niro EV Edition Advanced. De discussie gaat dan om het feit dat ik de EV6 een mooiere auto vind, maar niet zeker weet of ik me de komende 4 jaar ga storen aan de (in vergelijking met de lynk) spartaanse uitvoering: Handmatige stoelen, geen Dodehoek sensor, handmatige achterklep.

De Niro EV Edition Advanced wordt daardoor interessant omdat hij wat rijker is uitgevoerd. Die kent als nadeel dan weer dat hij iets compacter is. Of dit te compact is hoop ik deze week te ontdekken tijdens een proefrit bij de plaatselijke Kia Dealer.

De andere gegadigden redden hiet niet omdat ze relatief duur zijn: Volvo/Volkswagen/Hyundai of niet passen in mijn smaak: BYD Atto. Een Model 3 komt best goed uit de vergelijking, maar door z'n relatief kleine formaat valt hij voor mij nu af.

De niet beschreven wildcard is het kopen/financieren van een Model S of zelfs Model X. Deze zijn als occasion vergelijkbaar met een nieuwe EV6 / Niro. Dit is misschien iets om verder te onderzoeken omdat sommige ook met gratis snel-laden komen. Dit wordt plan B omdat ik de afgelopen tijd niet zo gecharmeerd ben van meneer Musk...

Ben benieuwd naar jullie inzichten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@TTG101 Precies hetzelfde dilemma als ik had, de EV6 Light of de Niro EV Edition Advanced. Uiteindelijk gegaan voor de EV6, ondanks de (best veel) extra opties op de Niro, puur op basis van rijervaring. De Niro was best prima, viel me niet tegen, maar ik vond de EV6 toch echt de fijnere auto. Dan maar wat meer back to basic (met wel een paar extraatjes op de EV6, met name stoelverwarming en parkeersensoren vóór vind ik wel essentieel).

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
TTG101 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Dit is precies onze zoektocht op dit moment. Hoewel de Lynk al 2 jaar naar volle tevredenheid rijd ben ik in mindere mate te spreken over de (aanstaande) prijsverhogingen.

Objectief gezien is €650 p/maand voor dit niveau van luxe en rijcomfort een koopje. Tegelijk wordt mijn auto steeds ouder en toch steeds duurder. Dit drijft de zoektocht naar een mogelijke opvolger. Voor de selectie kijken we naar het kopen van een auto, Private Lease nieuw, Privrate lease (occasion) en abonnementen. Per auto kijk ik naar twee businesscases: 15.000 km en 20.000, met een maximale looptijd van 48 maanden.

• Kia EV6 Light Edition
  • Volvo XC40
    - 15.000 | €779
    - 20.000 | €819
  • Hyundai Ioniq 5
    - 15.000 | €831,-
    - 20.000 | €872,-
  • Tesla Model 3 | Nieuw
    - 15.000 | €769
    - 20.000 | €804
    - 15.000 | €619
    - 20.000 | €659
    - 15.000 | €879
    - 20.000 | €934
  • Volkswagen ID4
    - 15.000 | €799,-
    - 20.000 | €833,-
  • Volkswagen ID5
    - 15.000 | €975,-
    - 20.000 | €1016,-
  • BYD Atto 3
  • Doorrijden in de Lynk
    - 15.000 | €650,-
    - 20.000 | €733,-
Aanschaf
Vanuit een vergelijk heb ik ook gekeken naar het kopen van een Lynk zoals de mijne (Gen1). Volgens de volvo dealer moet dat kunnen voor €28.500,-

Om de vergelijking eerlijk te houden met lease ga ik uit van een looptijd van 48 maanden. Waarbij deze optie gekleurd wordt, omdat je waarschijnlijk iets langer in de auto rijdt bij aanschaf. Een ander voordeel van deze optie is dat je niet gebonden bent aan een maximum aantal kilometers. Als nadeel krijg je het risico van onderhoud en defecten, wat voor een plug in hybride misschien hoger is dan voor een full-electric of fossiele-brandstof auto.
  • €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering

Stel dat er in bovenstaand scenario wordt gekozen om zelf €10.000 te financieren dan wordt de berekening:
  • €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering

Door de relatief gelijke kosten en het iets hogere risico lijkt deze optie mij minder aantrekkelijk, met name in de latere jaren twijfel ik of €600,- per jaar aan onderhoud/onkosten de lading gaat dekken.

Huidige tussenstand:

De keuze gaat nu tussen de EV6 Light Edition en Niro EV Edition Advanced. De discussie gaat dan om het feit dat ik de EV6 een mooiere auto vind, maar niet zeker weet of ik me de komende 4 jaar ga storen aan de (in vergelijking met de lynk) spartaanse uitvoering: Handmatige stoelen, geen Dodehoek sensor, handmatige achterklep.

De Niro EV Edition Advanced wordt daardoor interessant omdat hij wat rijker is uitgevoerd. Die kent als nadeel dan weer dat hij iets compacter is. Of dit te compact is hoop ik deze week te ontdekken tijdens een proefrit bij de plaatselijke Kia Dealer.

De andere gegadigden redden hiet niet omdat ze relatief duur zijn: Volvo/Volkswagen/Hyundai of niet passen in mijn smaak: BYD Atto. Een Model 3 komt best goed uit de vergelijking, maar door z'n relatief kleine formaat valt hij voor mij nu af.

De niet beschreven wildcard is het kopen/financieren van een Model S of zelfs Model X. Deze zijn als occasion vergelijkbaar met een nieuwe EV6 / Niro. Dit is misschien iets om verder te onderzoeken omdat sommige ook met gratis snel-laden komen. Dit wordt plan B omdat ik de afgelopen tijd niet zo gecharmeerd ben van meneer Musk...

Mooi uitgebreid onderzoek! Ik ben wel benieuwd of je dit nu meteen door gaat zetten, of dat je wacht tot je voor de Lynk € 650,- moet betalen. Voorlopig betalen we namelijk nog gewoon € 550,- en er is nog geen zicht op prijsverhoging voor bestaande abonnementshouders. Ook gezien je "volle tevredenheid" over de Lynk. Ik weet wel dat ik zelf rustig afwacht totdat er een prijsverhoging voor ons wordt aangekondigd. Anders zijn alle andere opties sowieso duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTG101
oldostofjas schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Mooi uitgebreid onderzoek! Ik ben wel benieuwd of je dit nu meteen door gaat zetten, of dat je wacht tot je voor de Lynk € 650,- moet betalen. Voorlopig betalen we namelijk nog gewoon € 550,- en er is nog geen zicht op prijsverhoging voor bestaande abonnementshouders. Ook gezien je "volle tevredenheid" over de Lynk. Ik weet wel dat ik zelf rustig afwacht totdat er een prijsverhoging voor ons wordt aangekondigd. Anders zijn alle andere opties sowieso duurder.
Qua verhoging naar €650,- is het nog wel koffiedik kijken inderdaad. Wel is het zo dat de Volvo Dealer in Amersfoort (1 van de 10 Lynk&co partners met 100+ lynks op de parkeerplaats) mij wist te vertellen dat een verhoging per 1 januari zeer waarschijnlijk is.

Daarnaast ben ik een beetje getriggerd door deze tabel van de autoweek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD61ImKQYU8ZzTedcl886ovtIe4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9rNFyXo7XOAbKSDrbsQ4Fsoq.png?f=user_large

Als ik dan de lease + brandstof voor een maand / jaar in de Lynk afzet tegen een maand / jaar in een EV6 dan kom ik op het volgende:

Auto1 maand1 jaar
EV6 Light Edition€658,-€7.896,-
Lynk&Co €550,-€830,-€9.960,-
Lynk&Co €650,-€930,-€11.160,-

Met een potentieel verschil van €3.264 per jaar wordt het interessant om even te shoppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

TTG101 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Qua verhoging naar €650,- is het nog wel koffiedik kijken inderdaad. Wel is het zo dat de Volvo Dealer in Amersfoort (1 van de 10 Lynk&co partners met 100+ lynks op de parkeerplaats) mij wist te vertellen dat een verhoging per 1 januari zeer waarschijnlijk is.

[Afbeelding]

Als ik dan de lease + brandstof voor een maand / jaar in de Lynk afzet tegen een maand / jaar in een EV6 dan kom ik op het volgende:

Auto1 maand1 jaar

Met een potentieel verschil van €3.264 per jaar wordt het interessant om even te shoppen :9
Interessant hoor. Ben wel benieuwd met welke brandstof- en elektriciteitsprijs gerekend is in de tabel.
Wel goed om in gedachten te houden dat per 1-1-2025 je voor de EV 25% van het voor een benzineauto van dat gewicht aan wegen-/motorrijtuigenbelasting gaat betalen en per 1-1-2026 100%.
En ik meen ergens te hebben gelezen dat de kosten voor Hybrides ook omhoog gaan, maar vind even artikel niet terug :-(

Ik zie wel dit, volgens mij al een keer eerder aangehaald:
Je krijgt tot 31 december 2024 50 procent korting op de motorrijtuigenbelasting (of wegenbelasting) voor je plug-in hybride auto. Dat is gemakkelijk. Daarna? Zoals het nu bekend is, moet je met het volgende rekening houden:
De auto mag maximaal 50 g/km CO2 uitstoten
In 2024 krijg je nog steeds 50 procent korting op de motorrijtuigenbelasting
In 2025 vervalt die korting op de motorrijtuigenbelasting
Daarbij gelden de bedragen die je voor een auto met benzinemotor betaalt als basis. Dat betekent dat vooral het gewicht van de auto bepalend is. De lagere uitstoot is dan niet meer relevant.
https://www.autoweek.nl/e...-je-plug-in-hybride-auto/

@TTG101 is de Fisker Ocean voor jou ook een alternatief? :P
https://www.autoweek.nl/a...le.com%2F#comments-875359
Ja, hij is wel zwaarder dan veel concurrenten en dat zie je straks bij wegenbelasting terug in zo'n 20 30 euro meer per maand. Weer een keuze.

En zijn Zeekr X, Smart #3, Volvo EX30 of C40 opties? Lastige is dat er zoveel opties zijn en er steeds weer andere pro's en cons zijn (oa kofferbak, maandbedrag, subsidie, gewicht, actieradius, laadsnelheid, features/uitrusting.... pfff).

[ Voor 27% gewijzigd door BPi op 23-10-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik had gisteren een lekke band op de snelweg. Er lag een spanband op de weg en heb daardoor een gat in mijn band. Pechhulp heeft nu wel een prop in de band gedaan, maar ik heb wel een nieuwe band nodig. Dat moet ik nu zelf betalen en kost 460 euro dacht ik.
Kan ik dit nog ergens declareren? Bijv bij rijkswaterstaat? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

chielsen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:55:
Ik had gisteren een lekke band op de snelweg. Er lag een spanband op de weg en heb daardoor een gat in mijn band. Pechhulp heeft nu wel een prop in de band gedaan, maar ik heb wel een nieuwe band nodig. Dat moet ik nu zelf betalen en kost 460 euro dacht ik.
Kan ik dit nog ergens declareren? Bijv bij rijkswaterstaat? Wat zijn jullie ervaringen?
Kans is klein. Helaas.
Er moet volgens mij verwijtbaar gedrag (niet optreden na meldingen) zijn en dat is vaak niet aantoonbaar. Ze stellen in beginsel niet aansprakelijk te zijn.
Lees ook hier:
https://www.rijkswatersta...act/schade-en-compensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
TTG101 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]

Auto1 maand1 jaar

Let hierbij wel op de tabel van autoweek.. dit staat er namelijk boven
Benzine: 1:15
Benzine hybride (zonder stekker): 1:17
Diesel: 1:21
Lpg: 1:12,5 (dat laatste kan overigens in de praktijk gunstiger uitpakken)
Elektriciteit: 15 kWh/100 km (6,67 km/kWh)

Het ligt er dus echt aan hoe fanatiek je stekkert met de Lynk. In mijn geval is dat 50km woon/werk en laadpaal aan huis op zonnepanelen. Ik hoop toch echt met alleen de vakanties/verre ritten binnen NL de benzine te gaan gebruiken. Dan wordt het toch weer interessant. Ook kijk ik wel naar het duo van Kia, maar wat voor mij toch een nadeel is, zijn de vakanties.

Naar zuid Frankrijk en Kroatië terwijl de rest gewoon benzine rijd zou ik alleen met een Tesla aandurven, maar ik wil het de rest niet aan doen om met mij te zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
luukvkop schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:46:
[...]

Let hierbij wel op de tabel van autoweek.. dit staat er namelijk boven
Benzine: 1:15
Benzine hybride (zonder stekker): 1:17
Diesel: 1:21
Lpg: 1:12,5 (dat laatste kan overigens in de praktijk gunstiger uitpakken)
Elektriciteit: 15 kWh/100 km (6,67 km/kWh)

Het ligt er dus echt aan hoe fanatiek je stekkert met de Lynk. In mijn geval is dat 50km woon/werk en laadpaal aan huis op zonnepanelen. Ik hoop toch echt met alleen de vakanties/verre ritten binnen NL de benzine te gaan gebruiken. Dan wordt het toch weer interessant. Ook kijk ik wel naar het duo van Kia, maar wat voor mij toch een nadeel is, zijn de vakanties.

Naar zuid Frankrijk en Kroatië terwijl de rest gewoon benzine rijd zou ik alleen met een Tesla aandurven, maar ik wil het de rest niet aan doen om met mij te zitten wachten.
Het is maar net hoe je rekent in veel vergelijkingen die mensen maken. Wat je vergelijkbare auto’s vindt is ook heel verschillend. Sommigen vergelijken Elstar appels met Granny Smith appels. Dat kan prima, het zijn beide appels en brengt je van A naar B, alleen de 1 is lekker, de andere vind ik niet te pruimen. Dat is dus persoonlijk.

Naar mijn mening is een XC40 Recharge LRSM in Ultimate trim te vergelijken (heb laatst in een Core gezeten, dat is echt beduidend minder als de 01, wat een karige uitvoering). Als je die prijzen langs elkaar legt kun je het rekensommetje voor jezelf snel maken. En of je al kunt leven met een EV. Ik rijdt veel met een caravan, dus heb bewust de 01 gekocht vanwege het hoge trekgewicht en grote accu voor een PHEV destijds. Daarop liep Volvo achter (de accu is net iets meer als half zo groot).

[ Voor 7% gewijzigd door MvdV op 24-10-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

[...]

....
update:
De Polo rijdt prima, maar wat klein en laag. Dus dat is eigenlijk prima geregeld. Echter geen duidelijkheid tot wanneer de Polo mag blijven (zonder winterbanden en milieusticker voor D).
De garage geeft aan dat thermostaat is gaan lekken. Thermostaat en thermostaathuis zijn echter in juli preventief vervangen. De reparatie komt volgens de reguliere planning pas eind november/begin december aan de beurt.
Dat wordt een keer langs de garage gaan om de rest van de persoonlijke spullen er uit te halen. Kost wel een paar uurtjes en zo'n 300 kilometer :(

Dan maar hopen dat de onderdelen (waarom hebben ze deze niet op stock als het een bekend probleem is?) snel komen en er een plekje tussendoor vrij komt.

Als we dan de auto terug hebben hebben we nog de uitdaging voor een uitje met kerst: een paar dagen Duitsland. Winterbanden onder de Lynk krijgen kan pas gepland worden als de auto zeker terug is +tig weken dus ergens in januari.
Dus mocht er iemand in Breda zijn waarvan we de auto voor een paar dagen kunnen huren (met winterbanden en milieusticker) zou dat top zijn _/-\o_

Zo handig dat in de app niet te filteren is op winterbanden en milieustickers en daarnaast december nog geen optie tot reserveren biedt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Sow. Ik krijg een mailtje binnen van L&C dat er een OTA update is.
In de 11 maanden dat we er nu in rijden nog nooit iets van een update gehad of gezien. Aangezien 't wel even duurt (nouja, als de update bij ons wel lukt) morgen maar eens proberen.

Helaas geeft de link naar de detailpagina een 502 of 500 dus wellicht gaat dat later beter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luc91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 12:13
Ik heb de auto bijna 1 jaar en zit nu op 25.000 km gereden. Tot nu toe eigenblijk een fijne auto. Enkel de software welke vaak traag is.

Enige weken geleden viel mij op dat mijn voorbanden nagenoeg geen profiel meer hadden en vond dat al vrij snel. Lynk&Co gebeld en kreeg toen te horen dat er contact met mij opgenomen zou worden. Ik hoorde echter maar niets en toen eens weer gebeld (ook omdat de auto een onderhoudsmelding gaf). Toen kreeg ik te horen dat het tussentijds veranderd was en je zelf een servicepunt in het netwerk dient te contacteren. Rij dus nu al geruime tijd met hele kale banden en toch wel blij dat de Volvo dealer moeite gedaan heeft dit z.s.m. op te lossen. De medewerker gaf alleen aan dat er onder de 30.000 km nog wel eens moeilijk gedaan kan worden over nieuwe banden.

Verder ben ik toch eens aan het kijken of de Lynk&Co met deze kilometers voordelig blijft. Natuurlijk rij je een (vrij) nieuwe auto vol opties voor een leuk bedrag. Maar als straks ook voor bestaande abonnementhouders de prijs omhoog gaat ben ik eens gaan kijken naar alternatieven. Als voorbeeld heb ik een 2e hands V60 met T8 motor van 4 jaar oud genomen (35-36k). Brandstof heb ik even niet meegenomen, wel verzekering, wegenbelasting, onderhoud en restwaarde (rond de €15k geschat). Per maand kom ik nu op €180,- meer uit, maar uiteindelijk heb je wel een auto die van jou is. Op een 5 jaar tijd scheelt dat toch wel wat en je bent vrijer met kilometers maken. Als het abonnement straks ook €690,- wordt gaat dit natuurlijk nog meer schelen. Weet niet of ik zo goed bekijk of iemand hier een andere kijk op heeft? Of zoiets al eens bekeken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
@TTG101 Ook overwogen om de MG ZS Longe Range Luxury mee te nemen in je vergelijk?
- Die is goedkoper dan de EV6 (574 EUR nu bij van Mossel excl de subsidie)
- Grotere range, hogere zit
- Beter afgewerkt met pano dak en leder bekleed,
- Het contract is na een jaar opzegbaar dus je kan vrijblijvend stoppen als er een betere optie voorbij komt.
[...]

Objectief gezien is €650 p/maand voor dit niveau van luxe en rijcomfort een koopje. Tegelijk wordt mijn auto steeds ouder en toch steeds duurder. Dit drijft de zoektocht naar een mogelijke opvolger. Voor de selectie kijken we naar het kopen van een auto, Private Lease nieuw, Private lease (occasion) en abonnementen. Per auto kijk ik naar twee businesscases: 15.000 km en 20.000, met een maximale looptijd van 48 maanden.

• Kia EV6 Light Edition
  • Volvo XC40
    - 15.000 | €779
    - 20.000 | €819
  • Hyundai Ioniq 5
    - 15.000 | €831,-
    - 20.000 | €872,-
  • Tesla Model 3 | Nieuw
    - 15.000 | €769
    - 20.000 | €804
    - 15.000 | €619
    - 20.000 | €659
    - 15.000 | €879
    - 20.000 | €934
  • Volkswagen ID4
    - 15.000 | €799,-
    - 20.000 | €833,-
  • Volkswagen ID5
    - 15.000 | €975,-
    - 20.000 | €1016,-
  • BYD Atto 3
  • Doorrijden in de Lynk
    - 15.000 | €650,-
    - 20.000 | €733,-
Aanschaf

• €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering

• €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering

Huidige tussenstand:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
veph schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Goed om te horen dat er ook positieve verhalen zijn.

Helaas, het was te mooi om waar te zijn. Vorige week netjes de verzekeringspapieren ontvangen. Eergisteren post van de RDW met het kentekenbewijs.

Vandaag tussen 10:00 en 11:00 zou de nieuwe auto afgeleverd worden, maar helaas nietmand gezien. Inmiddels al bijna twee uur aan de lijn met de klantenservice, verdeeld over 4 verschillende gesprekken. Uiteraaard is van die twee uur 100 minuten wachttijd. Klantenservice zelf neemt snel op tegenwoordig, maar die moeten doorverbingen omdat ze me zelf niet kunnen helpen.

Vandaag wordt de auto niet meer geleverd, maar de leenauto had ik maandag al ingeleverd. Dat moest van Logicx en ik had gisteren toch geen auto nodig. Zelf dus gekozen om even een dag geen leenauto te gebruiken omdat dat voor mij ook weer gedoe gaf en - was mijn naïeve redenatie - ik toch vandaag een nieuwe zou krijgen. Dus vooral kijken of L&C vandaag nog een nieuwe leenauto kan regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Laros88 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:38:
@TTG101 Ook overwogen om de MG ZS Longe Range Luxury mee te nemen in je vergelijk?
- Die is goedkoper dan de EV6 (574 EUR nu bij van Mossel excl de subsidie)
- Grotere range, hogere zit
- Beter afgewerkt met pano dak en leder bekleed,
- Het contract is na een jaar opzegbaar dus je kan vrijblijvend stoppen als er een betere optie voorbij komt.

[...]
let wel, ook nadelen :)

Als je een aanhanger wil trekken is het geen goede optie: Max 500 kg.
Slechts 11 kw boordlader en 92 kw snellader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:46
Wat een drama dit.....

Nadat eerst vorige week mijn auto er tóch niet was (werd gebeld toen ik een kwartier vanaf Diemen af was), vandaag opgehaald. Geen nieuwe, één met 2.000km erop, nou jam daar kan ik mee leven.
Onderweg kreeg ik al een melding dat het koelvloeistof peil te laag was....

Thuis aan de (publieke) lader gehangen, met de druppel-key die ik ook voor mijn Tesla gebruik. Blijkbaar gaat hij past echt laden als je de auto op slot hebt en je bent buiten bereik van de auto...WTF is dat voor onhandigheid? Wie dat verzonnen heeft...

Na een kwartier maar eens gekeken hoe het met de accu was. Melding 'Laden gestopt, er staat iets open'. Onmogelijk, toen ik wegliep zat alles dicht. Naar de laadpaal: rechter achterraam is helemaal naar beneden...WTF2: Hoe dan? In de app zit die mogelijkheid niet en de auto zit nog op slot....Uiteraard helemaal ingeregend, dus nu een natte achterbank en vloer.

Afijn, raampje dicht, auto weer op slot en....weigeren te laden. Na 4 keer alles los te hebben gehaald, en in verschillende volgordes en laadpassen geprobeerd te hebben, gaat hij eindelijk weer laden. Maar.....nog niet thuis en hij is er weer mee opgehouden.

L&C gebeld, uitgelegd, instructies over de volgorde van handelingen (precies zo gedaan), proberen, weer stoppen na een aantal minuten. Wederom gebeld, antwoord: Bel maar naar een Volvo dealer.

Volvo dealer zit gelukkig dichtbij, en daar kon ik ook terecht voor diagnose. Onderweg gaat óók het motor-storing lampje branden.

Bij de Volvo keurig geholpen, auto uitgelezen, motorstoring gereset, koelvloeistof bijgevuld en gelijk een software update gehad, liep meerdere versies achter. Daar nog even getest aan een wall charger, die werkte...

Thuis aangekomen naar wéér een andere laadpaal, aangesloten,. gaat laden! Ben net thuis (5 minuten lopen)....wéér laden afgebroken...

Wederom naar L&C gebeld, die gaan 'kijken wat ze kunnen doen'.

Ben er zelf al helemaal klaar mee. Dacht de L&C te kunnen rijden terwijl ik een nieuwe electrische ging uitzoeken, maar dat plan gaan we maar versnellen.

[einde rant]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
dixet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Helaas, het was te mooi om waar te zijn. Vorige week netjes de verzekeringspapieren ontvangen. Eergisteren post van de RDW met het kentekenbewijs.

Vandaag tussen 10:00 en 11:00 zou de nieuwe auto afgeleverd worden, maar helaas nietmand gezien. Inmiddels al bijna twee uur aan de lijn met de klantenservice, verdeeld over 4 verschillende gesprekken. Uiteraaard is van die twee uur 100 minuten wachttijd. Klantenservice zelf neemt snel op tegenwoordig, maar die moeten doorverbingen omdat ze me zelf niet kunnen helpen.

Vandaag wordt de auto niet meer geleverd, maar de leenauto had ik maandag al ingeleverd. Dat moest van Logicx en ik had gisteren toch geen auto nodig. Zelf dus gekozen om even een dag geen leenauto te gebruiken omdat dat voor mij ook weer gedoe gaf en - was mijn naïeve redenatie - ik toch vandaag een nieuwe zou krijgen. Dus vooral kijken of L&C vandaag nog een nieuwe leenauto kan regelen...
Ow nee... wat een verhaal.

Hopelijk heb je snel een weer een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
veph schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Ow nee... wat een verhaal.

Hopelijk heb je snel een weer een auto.
Net voor 18:00 gelukt. Lichtpuntje (want we blijven positief), in plaats van de handgeschakelde Opel Astra staat er nu een Hyundai Tuscon plugin-hybride automaat voor de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

dixet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Net voor 18:00 gelukt. Lichtpuntje (want we blijven positief), in plaats van de handgeschakelde Opel Astra staat er nu een Hyundai Tuscon hybride automaat voor de deur :)
Dat klinkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
[...]

Net voor 18:00 gelukt. Lichtpuntje (want we blijven positief), in plaats van de handgeschakelde Opel Astra staat er nu een Hyundai Tuscon hybride automaat voor de deur :)
Dat is ook een leuke auto! Vanuit Lynk&co gekregen of Volvo?

[ Voor 5% gewijzigd door Gaza op 26-10-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
[...]

Geen straf om daar mee rond te rijden :*) . Fijn dat ze zo snel nog wat hebben kunnen regelen.

Heb de (iets) kleinere Kona Hybrid besteld.
Iets duurder dan de Lynk (scheelt 50 euro) maar dan is de uitrusting van de Kona wel wat luxer.
Wordt als het goed is 23 december geleverd :*).

Vraag me af of de Volkswagen polo die ik nu als leenauto op (prima auto overigens) voor die tijd nog ingeruild gaat worden voor een Lynk.

Ga het contract begin December opzeggen, dan loopt deze nog tot 28 December door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
veph schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Ga het contract begin December opzeggen, dan loopt deze nog tot 28 December door.
Bij mijn opzegging had ik toch nog een volle maand te betalen. Wil je zeker zijn, ga dan eerder opzeggen en geef je gewenste einddatum aan. Kan zo weer een 550 euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
Lieshout835 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Bij mijn opzegging had ik toch nog een volle maand te betalen. Wil je zeker zijn, ga dan eerder opzeggen en geef je gewenste einddatum aan. Kan zo weer een 550 euro schelen.
In de voorwaarden staat duidelijk 20 dagen vóór de volgende factuurdatum.

Heeft u binnen die 20 dagen opgezegd?

Heb hierover namelijk contact gehad en toen gaven ze aan dat begin December dan voldoende zou zijn vanwege de 20 dagen.

Maar dank voor de tip, dan bel ik begin november nog maar een keer.

Al denk ik dat ze blij zijn dat ik opzeg, de kosten voor de leenauto zullen inmiddels hoger zijn dan wat ik al die maanden aan huur betaald heb. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door veph op 26-10-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
veph schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

In de voorwaarden staat duidelijk 20 dagen vóór de volgende factuurdatum.

Heeft u binnen die 20 dagen opgezegd?

Heb hierover namelijk contact gehad en toen gaven ze aan dat begin December dan voldoende zou zijn vanwege de 20 dagen.
Ik dacht goed op tijd te zijn maar toen ik belde gaven ze aan dat de huurperiode zou eindigen op een bepaalde datum en volgens mij was dat net iets meer dan een hele maand. Voor mij geen probleem.

Bij mij kwam een medewerker de auto thuis ophalen. Hij controleerde niets behalve of hij alle sleutels had en dat de kentekenpapieren in de auto lagen. Ik kreeg ook geen afgiftebewijs. Ik heb zelf wel foto's gemaakt van de buiten en binnenkant.

Ik heb direct een email gezonden om te bevestigen dat de auto opgehaald was. Als tegenbericht kreeg ik de melding dat het 30 dagen kon duren voordat ze wisten of er nog kosten doorbelast zouden worden.

Direct na het afgeven van de auto werkte mijn app nog een aantal dagen wel, maar die kon al na 30 minuten geen locatie meer doorgeven. Alleen aan de km-stand kon ik zien dat er ruim 100km mee gereden was. Maar ik had geen idee waar de auto gebleven was.

Een paar dagen later kreeg ik bericht dat de auto ontvangen was en als ik na 30 dagen nog niets had vernomen, dan dan alles in orde zou zijn.

Toch merkwaardig dat je iets met een waarde van ruim 40.000 euro moet afgeven zonder dat iemand een ophaal-order kan laten zien of een ontvangstbewijs afgeeft. Ik vraag mij af bij wie de kosten verhaald worden als het niet goed gegaan zou zijn. (Schade auto tijdens terugrit, of auto gestolen).

Omdat ik een bevestiging had ontvangen mbt afgesproken datum en tijdstip en iemand inderdaad op dat moment voor mijn deur staat om de auto op te halen, heb ik er maar geen punt van gemaakt. Maar het had natuurlijk ook heel anders kunnen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Een ophaal-standaard schijnt er (dus) niet te zijn. Bij mij is tweemaal op eenzelfde wijze na zes maanden gebruik de Lynk opgehaald.

Opgezegd via de mail (voor de zekerheid) zes weken voor aflopen contract.
Bijna direct een bevestig gehad.
Ruim twee weken voor einde contract per email een ophaal-voorstel
Dit kwam mij niet uit, gebeld. Bijna direct contact
Nieuwe datum, tijd en plaats afgesproken
Bevestiging per enail, overigens met een fout huisnummer: 130 ipv 120
Dit per email bericht. Volgende dag een excuus mail met het goede huisnummer
Op de afgesproken datum, op het afgesproken uur een medewerker (de eerste keer twee).
Auto werd zeer grondig gecontroleerd, kilometerstand en stand benzinetank etc. werd opgenomen
In een digitaal rapport werden alle gegevens genoteerd alsmede dat er geen enkele schade of beschadiging is
Dit rapport werd digitaal door ons beiden ondertekend en was enkele seconden later in mijn mailbox
Alleen de auto nog uitzwaaien.

Met een dergelijke positieve review lijk ik wel een medewerker van Lynk, niets is minder waar.
Tweemaal heb ik op wat kleine irritante software storingen na een prima auto gehad.
Ik zou er zo weer een ‘huren’ ware het niet dat de levertijd nu bijna een jaar is. Omdat ik steeds een halfjaar in NL woon en dan weer een half jaar in het buitenland wordt dat bijna onmogelijk.

Andere short term ‘huur’ heb ik bekeken maar alle zijn veel, veel duurder dan de Lynk

Ik overweeg nu sterk om in het voorjaar, wanneer ik weer in NL ben een Lynk van een kleine twee jaar oud met weinig km te kopen. Er staan er legio voor aantrekkelijke prijzen te koop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MvdV
wimaj janssen schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:54:
Een ophaal-standaard schijnt er (dus) niet te zijn. Bij mij is tweemaal op eenzelfde wijze na zes maanden gebruik de Lynk opgehaald.

Opgezegd via de mail (voor de zekerheid) zes weken voor aflopen contract.
Bijna direct een bevestig gehad.
Ruim twee weken voor einde contract per email een ophaal-voorstel
Dit kwam mij niet uit, gebeld. Bijna direct contact
Nieuwe datum, tijd en plaats afgesproken
Bevestiging per enail, overigens met een fout huisnummer: 130 ipv 120
Dit per email bericht. Volgende dag een excuus mail met het goede huisnummer
Op de afgesproken datum, op het afgesproken uur een medewerker (de eerste keer twee).
Auto werd zeer grondig gecontroleerd, kilometerstand en stand benzinetank etc. werd opgenomen
In een digitaal rapport werden alle gegevens genoteerd alsmede dat er geen enkele schade of beschadiging is
Dit rapport werd digitaal door ons beiden ondertekend en was enkele seconden later in mijn mailbox
Alleen de auto nog uitzwaaien.

Met een dergelijke positieve review lijk ik wel een medewerker van Lynk, niets is minder waar.
Tweemaal heb ik op wat kleine irritante software storingen na een prima auto gehad.
Ik zou er zo weer een ‘huren’ ware het niet dat de levertijd nu bijna een jaar is. Omdat ik steeds een halfjaar in NL woon en dan weer een half jaar in het buitenland wordt dat bijna onmogelijk.

Andere short term ‘huur’ heb ik bekeken maar alle zijn veel, veel duurder dan de Lynk

Ik overweeg nu sterk om in het voorjaar, wanneer ik weer in NL ben een Lynk van een kleine twee jaar oud met weinig km te kopen. Er staan er legio voor aantrekkelijke prijzen te koop.
Ja, het lijkt een beetje op een klaag topic over de 01 en Lynk&Co. Jammer. Daarom haak ik hier ook wat af.

De 01 heeft net als elke andere moderne auto wat dingen waar sommigen zich aan kunnen storen. Alsof alle auto’s incl software perfect zijn. Helaas verre van dat, ook bij de grote merken. Maar overal is het een prima wagen, en de service die ik ervaar bij mijn Volvo dealer is perfect.

(De klantenservice van Lynk&Co kan ik niks over zeggen, want ik heb daar als koper niks mee van doen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 19:35
MvdV schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Ja, het lijkt een beetje op een klaag topic over de 01 en Lynk&Co. Jammer. Daarom haak ik hier ook wat af.

De 01 heeft net als elke andere moderne auto wat dingen waar sommigen zich aan kunnen storen. Alsof alle auto’s incl software perfect zijn. Helaas verre van dat, ook bij de grote merken. Maar overal is het een prima wagen, en de service die ik ervaar bij mijn Volvo dealer is perfect.

(De klantenservice van Lynk&Co kan ik niks over zeggen, want ik heb daar als koper niks mee van doen)
Ik begrijp je reactie en ben het daar (gedeeltelijk) ook mee eens. Ik heb sinds juli '21 de Lynk en ben over de auto zeer tevreden. En dit forum was zeer waardevol in het (verder) leren kennen van de auto.

Alleen je merkt dat Lynk & Co de organisatie niet op orde krijgt waardoor de ontwikkeling van de auto en het deelconcept zo goed als tot stilstand is gekomen (imho). En juist die ontwikkelingen volgen via een forum als dit, zou heel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Even een controlevraag; weet iemand met welke banden de lynk en co dit jaar geleverd worden? All season?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Centurion schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:07:
Even een controlevraag; weet iemand met welke banden de lynk en co dit jaar geleverd worden? All season?
M2M, maar ik neem aan koop ook, op
Zomerbanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5qtLkSz9CaT7okLsvSY8X9dHHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BApqRVTrEG37e5q6kR7VLkTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik hoop ook dat de mensen die negatieve ervaringen hebben, deze wel blijven delen. Wel graag compleet, dus ook hoe het opgelost wordt. We moeten het volledige beeld geven. Tot nu toe bij mij alles opgelost, alleen vaak in stapjes en niet snel. Alleen nu ik de auto niet meer bij huis heb en bepaalde berichten lees krijg ik er een hard hoofd in. En dat terwijl het volgens mij geen "major repair" is.

Ik heb er meer dan 50.000 km mee gereden. Met veel plezier en ook de rest van het gezin is wat dat betreft altijd blij met de auto geweest. (zeer) lange afstanden met weinig elektrisch, kortere afstanden (bijna) volledig elektrisch, met koffer op de trekhaak, met flinke caravan, volle belading.... (alleen niet met iets op het dak, terwijl ik de dragers al ruim 20 maanden heb liggen).
Ik hoop dat we snel weer in de Lynk kunnen rijden en sowieso kijken we verder rond naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
BPi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:10:
Ik hoop ook dat de mensen die negatieve ervaringen hebben, deze wel blijven delen. Wel graag compleet, dus ook hoe het opgelost wordt. We moeten het volledige beeld geven. Tot nu toe bij mij alles opgelost, alleen vaak in stapjes en niet snel. Alleen nu ik de auto niet meer bij huis heb en bepaalde berichten lees krijg ik er een hard hoofd in. En dat terwijl het volgens mij geen "major repair" is.

Ik heb er meer dan 50.000 km mee gereden. Met veel plezier en ook de rest van het gezin is wat dat betreft altijd blij met de auto geweest. (zeer) lange afstanden met weinig elektrisch, kortere afstanden (bijna) volledig elektrisch, met koffer op de trekhaak, met flinke caravan, volle belading.... (alleen niet met iets op het dak, terwijl ik de dragers al ruim 20 maanden heb liggen).
Ik hoop dat we snel weer in de Lynk kunnen rijden en sowieso kijken we verder rond naar een alternatief.
Absoluut waar. De auto is echt geweldig. Ik heb met grote tevredenheid de wagen een jaar mogen rijden. Ik heb ook alle klachten rondom de service organisatie gelezen en dat geeft natuurlijk een heel negatief beeld. Die enkele keer dat ik ze heb moeten bellen heb ik best wel lang in de wacht gestaan en bij verder doorverbinden opnieuw weer lang in de wacht. Het resultaat van dergelijke telefoontjes is helaas nihil. Op een gegeven moment ben ik een paar keer zonder afspraak naar de Volvo dealer gereden en die hebben nooit moeilijk gedaan.

In het verleden heb ik wel eens gezegd:

Een perfecte wagen met een rammelende service organisatie.

Nu je echter zelf direct afspraken kunt maken bij de Volvo dealer zou ik zeggen:

Een perfecte wagen met een klantgerichte service organisatie.

De Lynk & Co is zeker aan te bevelen en ik zou het zo weer doen. Maar mijn mobiliteistbehoefte zijn sinds kort enorm afgenomen. Maar ik blijf belangstellend dit forum volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Hier inmiddels al 6 weken verder en de Lynk & Co staat nog steeds bij de werkplaats. Koelvloeistofslang word maar niet geleverd.

Ik had intussen zelf naar China kunnen fietsen en weer terug, dan was ik nog sneller geweest.

Echt te belachelijk voor woorden.

Klantenservice weet verder ook nooit wat, staat bij hun alleen dat die bij de werkplaats staat en dat het onderdeel besteld is. Niks van tracking voor waar en wanneer het onderdeel geleverd gaat worden.

Vind het echt zonde, want was verder echt tevreden met mijn Lynk & Co. Helaas zal ik toch eens moeten gaan overwegen om een andere auto aan te schaffen.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Voortbordurend op bovenstaande berichten wil ik ook nog weer wat delen. Anderhalf jaar geleden de Lynk & Co 01 in gebruik genomen en het is een geweldige auto. Paar weken terug had ik hier gemeld dat ik een barst in het panorama dak heb. Nu heb ik al veelvuldig in het verleden contact gehad met de klantenservice maar het is t.o.v. een jaar geleden er nog niet veel beter op geworden.

Lang verhaal kort: ik werd vanwege de nieuwe regels doorverwezen naar de dealer/werkplaats om het rechtstreeks met hen op te lossen. Daar hebben ze uitgebreid een schaderapport opgesteld en gestuurd naar Lynk & Co. Vervolgens: weken stil. Ik contact opnemen met ze. "Nee meneer dat is alleen het geval bij technische problemen onder garantie. U heeft schade en dan moet u eerst een Europees Schadeformulier invullen en indienen". Handig dat ze destijds niet inzagen dat een barst in het raam geen technisch probleem is maar schade. Had me weer een paar weken wachten gescheeld.

Nu dat schadeformulier ingevuld en naar ze gemaild. Zal ongetwijfeld weer weken duren voordat ze daar reactie op geven omdat ze dit weer moeten afstemmen met hun verzekeringsmaatschappij.

Gelukkig is de barst meer een optisch probleem; ik kan gewoon rijden verder. Maar goed je wordt er wel moe van...

*kijkt met een schuin oog naar de BYD Atto 3. Goedkoper en full electric. Maar dan zit je gelijk voor 48 maanden er aan vast en dat wil ik in mijn situatie niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
defixje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:00:
Hier inmiddels al 6 weken verder en de Lynk & Co staat nog steeds bij de werkplaats. Koelvloeistofslang word maar niet geleverd.

Ik had intussen zelf naar China kunnen fietsen en weer terug, dan was ik nog sneller geweest.

Echt te belachelijk voor woorden.

Klantenservice weet verder ook nooit wat, staat bij hun alleen dat die bij de werkplaats staat en dat het onderdeel besteld is. Niks van tracking voor waar en wanneer het onderdeel geleverd gaat worden.

Vind het echt zonde, want was verder echt tevreden met mijn Lynk & Co. Helaas zal ik toch eens moeten gaan overwegen om een andere auto aan te schaffen.
Ik moet een nieuwe bumper. Levertijd 7 maanden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mbt eventuele opvolgende auto's:
- Zeekr belde gisteren dat de mogelijkheid tot proefrijden nog een paar weken duurt. Kijken kan misschien nog wel iets eerder.
- Fisker mailde gisteren dat ze komende week gaan bellen voor inplannen proefrit in Rotterdam (en dan ook meer beeld mbt de maandprijs).

Ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:07:
Mbt eventuele opvolgende auto's:
- Zeekr belde gisteren dat de mogelijkheid tot proefrijden nog een paar weken duurt. Kijken kan misschien nog wel iets eerder.
- Fisker mailde gisteren dat ze komende week gaan bellen voor inplannen proefrit in Rotterdam (en dan ook meer beeld mbt de maandprijs).

Ben benieuwd :P
Kijk even goed naar de ANWB rijtest van de Ocean, met betrekking tot het infotainment.. Mij lijkt het ook wel wat, maar dat ziet er wel beroerd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

MitchellHearth schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:35:

*kijkt met een schuin oog naar de BYD Atto 3. Goedkoper en full electric. Maar dan zit je gelijk voor 48 maanden er aan vast en dat wil ik in mijn situatie niet
Misschien direct lease? Die heeft ook voor 24 maanden voor iets meer geld en wel subsidie a € 61,- per maand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Kijk even goed naar de ANWB rijtest van de Ocean, met betrekking tot het infotainment.. Mij lijkt het ook wel wat, maar dat ziet er wel beroerd uit.
😒 bèta?
En hoor nu in die test ook dat ze de basisversie niet in Nederland aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny_B_adv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-12-2023
Weer iets nieuws (voor mij dan):

Vanmorgen, een kwartier na het wegrijden, kreeg ik de melding dat de front camera geblokkeerd was. Hierdoor werkte de adaptive cruise control en de highway assist niet.
Bij controle bleek de camera nog prima te functioneren, maar de sensor (radar?) erboven was volledig geblokkeerd door condens. De condens zit op de binnenkant van het raam in een afgesloten compartiment. Hier kan je niet zomaar bij...

Vandaag even afwachten of en hoe snel het weg trekt, en hoe vaak dit nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03
Vinny_B_adv schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:19:
Weer iets nieuws (voor mij dan):

Vanmorgen, een kwartier na het wegrijden, kreeg ik de melding dat de front camera geblokkeerd was. Hierdoor werkte de adaptive cruise control en de highway assist niet.
Bij controle bleek de camera nog prima te functioneren, maar de sensor (radar?) erboven was volledig geblokkeerd door condens. De condens zit op de binnenkant van het raam in een afgesloten compartiment. Hier kan je niet zomaar bij...

Vandaag even afwachten of en hoe snel het weg trekt, en hoe vaak dit nog gaat gebeuren.
Ik heb daar ook af en toe last van. Trekt wel snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBe
  • Laatst online: 19-03-2024
ik heb op 12-7-2023 via een abonnement een zwarte Lyck&Co besteld, heb alleen geen enkele kijk op aflevering, maar moet mijn huidige lease auto in januari inleveren, weet iemand hoe ze je hierover op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv3nc
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-07 20:05
Ik heb sinds het ophalen van de auto, eind sept, het probleem dat de app niet werkt. Concreet het inzien van bijvoorbeeld de accustatus, verbruik, klimaatcontrole en locatie auto.

Afgelopen vrijdag heeft de Volvo dealer de software nog geupdate maar dit had geen effect. De volvo dealer verwijst me weer naar Lynk & Co want ze geven aan, de software is up-to-date en er is verbinding met de server...

Heeft een van jullie ideeën en/of vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
MitchellHearth schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:35:

Zojuist wezen kijken en ff gezeten in de BYD Atto 3, maar deze is echt wel een klasse kleiner dan de L&C01 hoor. Valt voor mij per direct af.

Ben ik nu te verwend vanwege het formaat van de 01? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
MarkBe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:48:
ik heb op 12-7-2023 via een abonnement een zwarte Lyck&Co besteld, heb alleen geen enkele kijk op aflevering, maar moet mijn huidige lease auto in januari inleveren, weet iemand hoe ze je hierover op de hoogte houden?
Niet, tot je gebeld of gemaild wordt voor het maken van de afleverafspraak. Je zou in het bestellingentopic kunnen kijken wat de wachttijd ongeveer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
MitchellHearth schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Zojuist wezen kijken en ff gezeten in de BYD Atto 3, maar deze is echt wel een klasse kleiner dan de L&C01 hoor. Valt voor mij per direct af.

Ben ik nu te verwend vanwege het formaat van de 01? >:)
Heb er zaterdag een proefrit in gemaakt en ben wel overstag. Iets kleiner dan de Lynk, maar voor mij ruim genoeg (geen kinderen die mee moeten, duikuitrusting pas er in). En met de PL aanbieding van justlease nog een stuk voordeliger ook. Zit er wel 4 jaar aan vast, maar dat is beter dan de meeste andere PL's waar je minimaal 5 of 6 jaar moet kiezen voor een vergelijkbare prijs.

Wordt nu een wedstrijdje of ik de beloofde carswap van Lynk&Co nog krijg voor de BYD. Levertijd BYD 4-8 weken, Lynk&co zou vorige week al komen maar was een no-show...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
dixet schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:08:
[...]

Heb er zaterdag een proefrit in gemaakt en ben wel overstag. Iets kleiner dan de Lynk, maar voor mij ruim genoeg (geen kinderen die mee moeten, duikuitrusting pas er in). En met de PL aanbieding van justlease nog een stuk voordeliger ook. Zit er wel 4 jaar aan vast, maar dat is beter dan de meeste andere PL's waar je minimaal 5 of 6 jaar moet kiezen voor een vergelijkbare prijs.

Wordt nu een wedstrijdje of ik de beloofde carswap van Lynk&Co nog krijg voor de BYD. Levertijd BYD 4-8 weken, Lynk&co zou vorige week al komen maar was een no-show...
Nog geen nieuwe afspraak voor de levering kunnen maken?

Heb je het contract al opgezegd (vanwege de BYD)? Zo ja, hoe is dat verlopen.

Begrijpelijk dat je teruggaat naar PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
veph schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:20:
[...]

Nog geen nieuwe afspraak voor de levering kunnen maken?

Heb je het contract al opgezegd (vanwege de BYD)? Zo ja, hoe is dat verlopen.

Begrijpelijk dat je teruggaat naar PL.
Nieuwe afspraak is inderdaad nog niet gelukt. Gisteren weer gebeld, einde van de week nog maar een keer. Maar aangezien mijn leenauto een heel vergelijkbare is (plugin-hybride Hyundai Tuscon met 70km elektrisch rijbereik) heb ik niet zo'n haast meer.

Opzeggen doe ik wanneer ik de leverdatum weet van de Atto 3. Maar aangezien mijn abonnementsmaand van de 16e tot de 15e loopt kan ik op z'n vroegst per 15 december opzeggen. Dan heb ik de auto precies 2 jaar. Voordeeltje van de leenauto: ik had tot de auto twee maanden geleden is afgesleept naar de garage 29.9770 gereden. Tot half december was dat waarschijnlijk rond de 34.000 uitgekomen. Nu ik al twee maanden een leenauto rijdt kom ik netjes op 15.000 km per jaar uit en hoef ik - neem ik aan - geen kilometers bij te betalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
dixet schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:44:
Voordeeltje van de leenauto: ik had tot de auto twee maanden is afgesleept naar de garage 29.9770 gereden. Tot half december was dat waarschijnlijk rond de 34.000 uitgekomen. Nu ik al twee maanden een leenauto rijdt kom ik netjes op 15.000 km per jaar uit en hoef ik - neem ik aan - geen kilometers bij te betalen O-)
Ik heb naast de 01 een PL van Leaseplan en daar staat in de voorwaarden dat gereden kilometers in een leenauto ook meetellen. Maar dat heb ik bij Lynk nog nergens gelezen. Komt voor jou goed uit dus, zeker nu je een gelijkwaardige leenauto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
De verkopen zijn wel aan het instorten.. in de maand oktober 170 stuks. Wachten op een nieuwe bootlading? T/m oktober wel ruim 1.500 meer verkocht dan vorig jaar. 1e effecten van het verhogen van het maandbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Snap niet wat er net gebeurde maar ik deed de kofferbak open met de sleutel (dus niet handmatig) en breken beide hoeden plank haakjes allebei af 🤨 er lag niks op de hoeden plank of iets dergelijks Maarja voordat ik door had dat het klem zat ofzo was het al te laat en hoorde je knak. Meerdere dit gehad? Heb echt geen idee hoe het gebeurd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MD9vhQDwEnuS_cWN4rDsT0t-FIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6fvMDG5WaSrwuloRu65yJSW.jpg?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 08:13
Tijs2001 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:43:
De verkopen zijn wel aan het instorten.. in de maand oktober 170 stuks. Wachten op een nieuwe bootlading? T/m oktober wel ruim 1.500 meer verkocht dan vorig jaar. 1e effecten van het verhogen van het maandbedrag?
zeker weten hier, ik zat op een 95% kans van bestellen toen het nog 550 euro was, die verhoging van 500 naar 550 vond ik nog prima. 0% kans voor 650 euro. Met trekhaak erbij wordt het 700... Genoeg andere opties die dan in de buurt komen (Model Y, privé rijden met de leasebak, of een privé shortlease) . Hoewel het hybride concept wel vrij uniek is qua prijs en trekgewicht, maar dan wel weer een aanhangerrijbewijs nodig als je met de caravan op stap wil (>3500kg van de combinatie). Komt nog bij dat ineens de Chinese onbetrouwbaarheid om de hoek komt kijken (niet alleen technisch, maar ook prijsbeleid).Er is veel onduidelijk over service, afrekening, vervangend vervoer... van 500 naar 650 verhogen binnen 1 jaar is gewoon een beetje teveel geweest. Nu willen ze meedoen in de leasemarkt. (en dan deelmarkt) Ik geef ze weinig kans, maar wie weet... Als ze de app nou eens werkend krijgen .... staat er wel weer iets unieks in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ricmaniac schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:10:
Snap niet wat er net gebeurde maar ik deed de kofferbak open en breken beide hoeden plank haakjes allebei af 🤨 er lag niks op de hoeden plank of iets dergelijks Maarja voordat ik door had dat het klem zat ofzo was het al te laat en hoorde je knak. Meerdere dit gehad? Heb echt geen idee hoe het gebeurd is.

[Afbeelding]
Kan je de hoedenplank gewoon op en neer bewegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Meerdere dit gehad? Heb echt geen idee hoe het gebeurd is.
;w

Same here. Volgens mij redelijk zelfde, al deed ik de kofferbak 'handmatig' dicht, niet vol gestouwd ofzo, gewoon niet helemaal open gedan en ik dacht duw ik hem even dicht.

Kan me er niet heel druk overmaken... Vervelendste vind ik dat de hoedenplank nu 'klappert' en dat ik eigenlijk steeds maar geen tijd neem om even nieuwe te regelen.. (dat gezegd hebbende...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
sv3nc schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:39:
Ik heb sinds het ophalen van de auto, eind sept, het probleem dat de app niet werkt. Concreet het inzien van bijvoorbeeld de accustatus, verbruik, klimaatcontrole en locatie auto.

Afgelopen vrijdag heeft de Volvo dealer de software nog geupdate maar dit had geen effect. De volvo dealer verwijst me weer naar Lynk & Co want ze geven aan, de software is up-to-date en er is verbinding met de server...

Heeft een van jullie ideeën en/of vergelijkbare ervaringen?
Moet je een afspraak maken bij de volvo dealer voor een software updat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTG101
[...]

• Kia EV6 Light Edition
  • Volvo XC40
    - 15.000 | €779
    - 20.000 | €819
  • Hyundai Ioniq 5
    - 15.000 | €831,-
    - 20.000 | €872,-
  • Tesla Model 3 | Nieuw
    - 15.000 | €769
    - 20.000 | €804
    - 15.000 | €619
    - 20.000 | €659
    - 15.000 | €879
    - 20.000 | €934
  • Volkswagen ID4
    - 15.000 | €799,-
    - 20.000 | €833,-
  • Volkswagen ID5
    - 15.000 | €975,-
    - 20.000 | €1016,-
  • BYD Atto 3
  • Doorrijden in de Lynk
    - 15.000 | €650,-
    - 20.000 | €733,-
Aanschaf

• €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering

• €50 euro onderhoud
  • €89 euro verzekering

Huidige tussenstand:

Een update over bovenstaand onderzoek: De knoop is doorgehakt! We gaan voor een KIA EV6 Light Editon.

De doorslaggevende elementen bestaan voornamelijk uit de betere prijs en lagere operationele kosten. Voor de liefhebber een overzicht van de plus/minupunten t.o.v. andere auto's op de shortlist. In combinatie met de SEPP regeling is het mogelijk om voor minder geld (€568,-) meer kilometers per jaar te rijden(20.000).

De EV6 ten opzichte van:
  • Kia Niro EV
  • De Niro biedt een betere prijs/luxe verhouding. Toch vond ik de binnenruimte iets krapper ogen en had ik bij de bouwkwaliteit een minder premium ervaring. Wat ook niet hielp is dat de opslagruimte iets minder is dan in de Lynk, die ik soms al ervaar als krap. Het rijbereik van de Niro zou wel iets groter zijn, wat ik als pluspunt heb genoteerd :)
  • Volvo XC40
  • Sterk vergelijkbaar met Lynk en daarom op de shortlist. Wel een stuk duurder en kariger uitgevoerd. Doorrijden in de Lynk bleek uiteindelijk op alle punten (Prijs/uitvoering, ruimte) een betere optie. Daarom viel de XC40 af.
  • Tesla Model 3
  • Qua uitvoering een van de beste kandidaten uit de lijst. Op de punten prijs en ruimte wel beduidend minder dan andere kanshebbers waardoor hij afvalt.
  • BYD Atto 3
  • De Atto 3 biedt op alle beoordelingspunten echt veel. Het 'uitgesproken' design van het interieur vind ik alleen helemaal niet mooi en dan is vier jaar best lang :)
  • Doorrijden in de Lynk
  • De Lynk rijden we nog altijd naar volle tevredenheid, dus dat kan ook nog wel een paar jaar langer zou je zeggen. Door alle prijsverhogingen en stijging van brandstofkosten t.o.v. elektriciteit wordt de deal steeds slechter. Met de berekening van AutoWeek vers in het geheugen wordt het vanuit de kosten gezien steeds slechter verdedigbaar om in de Lynk te blijven rijden.
Andere opties
In de thread heb ik mooie suggesties gelezen voor in de shortlist @BPi noemde de Fisker die veel biedt voor ogenschijnlijk een goeie prijs. Ik kon op de site niet helemaal helder krijgen wat de leaseopties op korte termijn zijn. Ook ben ik nu in de markt voor een gedegen optie, en niet per-se klaar om early adopter te zijn.

@Laros88 noemde de MG ZS Long Range. Deze had voor mij niet echt de 'wow' factor, en na het kijken van een aantal uitgebreide reviews leek het een goede 'value deal', maar mist het de premium ervaring van de EV6.

De Zeekr lijkt een hele mooie stepup, maar biedt niet echt de voordelen waarnaar ik op zoek ben. Dus valt in deze vergelijking ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
TTG101 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:07:
[...]

Een update over bovenstaand onderzoek: De knoop is doorgehakt! We gaan voor een KIA EV6 Light Editon.

De doorslaggevende elementen bestaan voornamelijk uit de betere prijs en lagere operationele kosten. Voor de liefhebber een overzicht van de plus/minupunten t.o.v. andere auto's op de shortlist. In combinatie met de SEPP regeling is het mogelijk om voor minder geld (€568,-) meer kilometers per jaar te rijden(20.000).

De EV6 ten opzichte van:
  • Kia Niro EV
  • De Niro biedt een betere prijs/luxe verhouding. Toch vond ik de binnenruimte iets krapper ogen en had ik bij de bouwkwaliteit een minder premium ervaring. Wat ook niet hielp is dat de opslagruimte iets minder is dan in de Lynk, die ik soms al ervaar als krap. Het rijbereik van de Niro zou wel iets groter zijn, wat ik als pluspunt heb genoteerd :)
  • Volvo XC40
  • Sterk vergelijkbaar met Lynk en daarom op de shortlist. Wel een stuk duurder en kariger uitgevoerd. Doorrijden in de Lynk bleek uiteindelijk op alle punten (Prijs/uitvoering, ruimte) een betere optie. Daarom viel de XC40 af.
  • Tesla Model 3
  • Qua uitvoering een van de beste kandidaten uit de lijst. Op de punten prijs en ruimte wel beduidend minder dan andere kanshebbers waardoor hij afvalt.
  • BYD Atto 3
  • De Atto 3 biedt op alle beoordelingspunten echt veel. Het 'uitgesproken' design van het interieur vind ik alleen helemaal niet mooi en dan is vier jaar best lang :)
  • Doorrijden in de Lynk
  • De Lynk rijden we nog altijd naar volle tevredenheid, dus dat kan ook nog wel een paar jaar langer zou je zeggen. Door alle prijsverhogingen en stijging van brandstofkosten t.o.v. elektriciteit wordt de deal steeds slechter. Met de berekening van AutoWeek vers in het geheugen wordt het vanuit de kosten gezien steeds slechter verdedigbaar om in de Lynk te blijven rijden.
Andere opties
In de thread heb ik mooie suggesties gelezen voor in de shortlist @BPi noemde de Fisker die veel biedt voor ogenschijnlijk een goeie prijs. Ik kon op de site niet helemaal helder krijgen wat de leaseopties op korte termijn zijn. Ook ben ik nu in de markt voor een gedegen optie, en niet per-se klaar om early adopter te zijn.

@Laros88 noemde de MG ZS Long Range. Deze had voor mij niet echt de 'wow' factor, en na het kijken van een aantal uitgebreide reviews leek het een goede 'value deal', maar mist het de premium ervaring van de EV6.

De Zeekr lijkt een hele mooie stepup, maar biedt niet echt de voordelen waarnaar ik op zoek ben. Dus valt in deze vergelijking ook af.
Heb je ook rekening gehouden met de komende prijsverhoging i.v.m. de wegenbelasting?

Doorrijden in de Lynk is toch 550 ipv 650 (nieuwe klanten alleen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Gaza schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:35:
[...]

Heb je ook rekening gehouden met de komende prijsverhoging i.v.m. de wegenbelasting?

De prijsverhoging geldt niet alleen voor de 100% elektrische auto's, ook voor de plug ins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTG101
Gaza schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:35:
[...]

Bij welke aanbieder heb je die Ev6 gezien?
De aanbieders staan allemaal in de orginele post gelinkt. Via deze link kom je in de KIA configurator
En heb je ook rekening gehouden met de komende prijsverhoging i.v.m. de wegenbelasting?
De besparing op brandstofkosten met een full electric EV6 is zodanig dat de businesscase nog steeds positief is. Volgens mijn rekensommetje is 1 jaar Lynk op €550 inclusief brandstof voor 15.000 km €9.960. 1 jaar EV6 met deze km's komt uit op €7.896

Zelfs als EV's in het '100% tarief' gaan vallen blijft de rekensom overeind (ervanuitgaande dat Lynk de prijzen dan ook aanpast naar €650)
De plaatselijke volvo dealer is één van de 10 service punten van Lynk en Co en wist mij te vertellen dat het 'zeer waarschijnlijk' is dat voor de bestaande abonneehouders de prijs ook omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
TTG101 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:15:
[...]

De aanbieders staan allemaal in de orginele post gelinkt. Via deze link kom je in de KIA configurator

[...]

De besparing op brandstofkosten met een full electric EV6 is zodanig dat de businesscase nog steeds positief is. Volgens mijn rekensommetje is 1 jaar Lynk op €550 inclusief brandstof voor 15.000 km €9.960. 1 jaar EV6 met deze km's komt uit op €7.896

Zelfs als EV's in het '100% tarief' gaan vallen blijft de rekensom overeind (ervanuitgaande dat Lynk de prijzen dan ook aanpast naar €650)

[...]

De plaatselijke volvo dealer is één van de 10 service punten van Lynk en Co en wist mij te vertellen dat het 'zeer waarschijnlijk' is dat voor de bestaande abonneehouders de prijs ook omhoog gaat.
Thanks! Stond al op wachtlijst bij Lynk, levering in dec/jan. Maar twijfel nu echt.
Oa vanwege de gelezen ervaringen, evt. Aankomende prijsverhoging, hoge eigen risico (geen all risk) en dat je geen schadevrije jaren opbouwt.

EV6 inmiddels een proefrit geboekt. Ben benieuwd.
Wel al eens een maandje in Lynk mogen rijden (1,5 jaar terug). Was zeer positief.

Update: vandaag 4 november 2023 een proefritje met de EV6 light plus edition gereden. Viel nogal tegen vind ik. Best een simpele auto met weinig functies en niet zo’n geweldige range.
Zelf rijd ik momenteel een kia niro (benzine) 2018 nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Gaza op 04-11-2023 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
TTG101 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:07:
[...]

De EV6 ten opzichte van:
  • Kia Niro EV
  • Volvo XC40
  • Tesla Model 3
  • BYD Atto 3
  • Doorrijden in de Lynk
Andere opties

Goed onderbouwd verhaal.Dank, als caravan eigenaar is een EV nog niet interessant, maar fijn als mensen goed onderzoek doen.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
TTG101 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:15:
[...]

[...]

[...]

Hoe ziet je rekensom er uit?
“Volgens mijn rekensommetje is 1 jaar Lynk op €550 inclusief brandstof voor 15.000 km €9.960. 1 jaar EV6 met deze km's komt uit op €7.896

Het verschil is echt heel groot namelijk. Te groot. Dus ben benieuwd hoe jij je berekening hebt gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Gaza op 04-11-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
-Bowser- schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:07:
Nou, ik rijd net een maand rond in de nieuwe Lynk en nu een stoeprandje gepakt…

Beste veeg op de velg. Ik lees bij Lynk zelf dat schade op minder dan 25% van de velg wordt gezien als gebruikersschade, maar ergens anders lees ik weer dat als de schade langer is dan 5cm, het buitensporig is. Ik kan mijn schade wel interpreteren als allebei, het is langer dan 5cm, maar minder dan 25% van de band.

Iemand ervaring met velgschade? Meteen gemeld, of pas bij inleveren (ben ik nog niet van plan)?
Waar heb je dit gelezen weet je dat nog? Ik kan die 25% weer niet vinden
Ik zie dit nu op de website in de PDF over schade staan.

Buitensporig
• 5 cm of langer
• drie of meer per wiel

Normaal
• korter dan 5 cm
• twee of minder per wiel

Heb zelf nu een kras 3 stukjes van allemaal korter dan 5cm ook niet langer dan 25% maarja.
Wel buitensporig en geen idee wat dat nu betekend :)
Heel suf #parkeergarage 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaza
marketeer schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:03:
[...]

Waar heb je dit gelezen weet je dat nog? Ik kan die 25% weer niet vinden
Ik zie dit nu op de website in de PDF over schade staan.

Buitensporig
• 5 cm of langer
• drie of meer per wiel

Normaal
• korter dan 5 cm
• twee of minder per wiel

Heb zelf nu een kras 3 stukjes van allemaal korter dan 5cm ook niet langer dan 25% maarja.
Wel buitensporig en geen idee wat dat nu betekend :)
Heel suf #parkeergarage 8)7 |:(
Is het een idee om spotrepair uit te voeren bij een bedrijf? Is vaak tientjes werk.
En misschien velg-beschermers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Heeft iemand van die velg beschermers geprobeerd?

https://www.temu.com/nl-e...ne-g-601099516021277.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
Als dat precies hetzelfde type is als op bol.com dan zijn er niet al te beste reviews. Youtube even kijken misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
Snap niet wat er net gebeurde maar ik deed de kofferbak open met de sleutel (dus niet handmatig) en breken beide hoeden plank haakjes allebei af 🤨 er lag niks op de hoeden plank of iets dergelijks Maarja voordat ik door had dat het klem zat ofzo was het al te laat en hoorde je knak. Meerdere dit gehad? Heb echt geen idee hoe het gebeurd is.

[Afbeelding]
ook een keer gehad. Zag dat het touwtje slap hing en dat een stukje plastic op de grond lag. Je kunt ze nog terugduwen en met 2 secondelijn vastplakken. Heb ik ook gedaan en daarna nooit meer een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
Vorige week kreeg ik de melding dat mijn bandenspanning laag was linksachter dus opgepompt naar 2.5. Vandaag was die weer 1.6 en na het oppompen was de kalibratie mislukt.

Iemand ervaring met een leeglopende band? En duurt dat ook maanden om te fixen?
Pagina: 1 ... 128 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.