Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 13:45
wimaj janssen schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:32:
Twee keer heb ik gedurende zes maanden een Lynk gehad via het maandelijks membership. In de tussen poses zit ik in het buitenland. Het was altijd een zeer aangename en voordelige optie: goede auto, lage prijs en per maand opzegbaar. Ook over de klantenservice heb ik geen klachten. Half oktober ga ik weer voor zes maanden naar het buitenland. Auto wordt weer ingeleverd, afspraak is gemaakt.
Ik zou eind april 2024 wel weer voor zes maanden een Lynk willen hebben maar: de prijs per maand is van 500 via 550 naar 650 gegaan en dat is voor zes maanden niet het grootste probleem. Het blijft een prima aanbieding. De levertijd is nu echter ongeveer 12 maanden en dat is een beletsel. Dan ben ik namelijk al weer in het buitenland.

Ik overweeg nu een jong gebruikte Lynk te kopen. De auto bevalt namelijk goed en de prijzen zijn redelijk.

Heeft iemand tips!?
Wat voor tips zou je willen?

Ik heb een gebruikte Lynk gekocht met 28k op de teller 3 maanden geleden.

Komt bij een goeie dealer uit Franeker vandaan en ben super tevreden.
Geen bijzonderheden en auto zit inmiddels gewoon bij mijn lokale Volvo dealer in onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
TheBIgW schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:43:
[...]

Wat voor tips zou je willen?

Ik heb een gebruikte Lynk gekocht met 28k op de teller 3 maanden geleden.

Komt bij een goeie dealer uit Franeker vandaan en ben super tevreden.
Geen bijzonderheden en auto zit inmiddels gewoon bij mijn lokale Volvo dealer in onderhoud.
De fabrieksgarantie is vier jaar? Een nabije Volvo-dealer kan al het onderhoud doen? Hoe is de onderdelen voorziening? Werkt de app ook bij een ‘gekochte’ auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Laatst online: 13-09 13:45
wimaj janssen schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:30:
[...]

De fabrieksgarantie is vier jaar? Een nabije Volvo-dealer kan al het onderhoud doen? Hoe is de onderdelen voorziening? Werkt de app ook bij een ‘gekochte’ auto?
Klopt 4 jaar fabrieksgarantie, iedere Volvo dealer kan onderhoud doen.

Ik heb tot nu toe enkel de 30k beurt meegemaakt en daarbij word standaard verschillende filters vervangen die allemaal goed op voorraad waren. Waarschijnlijk omdat het allemaal Volvo spul is.

App werkt ook bij gekochte auto

Ik zou gewoon eens langs een dealer gaan die een Lynk en Co hebben staan. Verschillende Volvo dealers door Nederland hebben ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
Wacht nu al een maand tot de dealer mij belt voor een 30k beurt. tot die tijd vrolijk de melding wegdrukken.

Daarnaast wacht ik vrolijk tot ik winterbanden kan bestellen. Hopelijk lukt het dit jaar wel voor de lente begint.

Wacht ook nog op vervanging sleutel, melding 8 maanden geleden.

Blijft verder wel fijn rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Oef, vandaag in de auto gestapt en wat zie ik: een flinke barst in het dakraam. Vrees dat dit m'n volledige eigen risico gaat kosten :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik rijd al sinds 1 november 2022 naar volle tevredenheid in een blauwe 01 rond. Eigenijk geen problemen met de auto gehad.
Voor het geld en de flexibiliteit van het maandelijks kunnen opzeggen kun je volgensmmij bij geen ander merk terecht.
Ook heb ik de auto 2x 3weken verhuurd in het voorjaar omdat ik dan meestal met de motor rijd.
Kortom, ik hoop dat Lynk blijft bestaan en volgend jaar een volledige elektrische auto gaat aanbieden met het zelfde concept.
En zoals bij alle forums (maakt niet uit welk merk) lees je bijna alleen maar problemen, mensen die tevreden zijn uitten dat niet altijd op een forum...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:13
jannesbeterams schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:20:
Wacht nu al een maand tot de dealer mij belt voor een 30k beurt. tot die tijd vrolijk de melding wegdrukken.

Daarnaast wacht ik vrolijk tot ik winterbanden kan bestellen. Hopelijk lukt het dit jaar wel voor de lente begint.

Ik had dezelfde melding en heb zelf gebeld. Ze zeiden mij dat je op de site van de meeste lokale Volvo-dealers een afspraak kunt maken voor dit onderhoud en dat is mij warempel gelukt. Op de site van de Bangarage Amsterdam kon ik een afspraak inplannen en heb gelijk aangegeven ook de banden te willen wisselen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
iSchel schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:19:
[...]

Ik had dezelfde melding en heb zelf gebeld. Ze zeiden mij dat je op de site van de meeste lokale Volvo-dealers een afspraak kunt maken voor dit onderhoud en dat is mij warempel gelukt. Op de site van de Bangarage Amsterdam kon ik een afspraak inplannen en heb gelijk aangegeven ook de banden te willen wisselen,
Wow! Ga ik ook doen dan, many thanks _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Ik heb ook zojuist online een afspraak voor servicebeurt en bandenwissel gemaakt voor mijn (M2M) Lynk bij de Volvo dealer. Lijkt prima te werken (afspraak 3 november)

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 22:40
Had hier al eerder gemeld dat in 1 jaar tijd de startaccu het heeft begeven. Blijkbaar is de accu nog goed maar trekt deze op de eoa manier leeg omdat ik mijn laadpaal op "alleen laden op solar" heb staan.
Anyway, deze week dus niet aan de paal hangen en kijken wat er gebeurd

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Hier ook een afspraak gemaakt! Ik had bij 30k km contact opgenomen met L&C voor een afspraak, inmiddels zijn we over de 40k km heen… Ben die melding nu wel zat iedere keer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

donny_p schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:27:
Hier ook een afspraak gemaakt! Ik had bij 30k km contact opgenomen met L&C voor een afspraak, inmiddels zijn we over de 40k km heen… Ben die melding nu wel zat iedere keer :P
herkenbaar. mijne is bij 42k onder handen genomen voor waterpomp en pas bij 45k de beurt. Eerste melding voor 30k beurt kreeg ik bij 35k (achterstallig!!!!) Waarom niet een eerdere aankondiging (of meteen een afspraak voorstel) als je (bijna) aan de kilometers zit, vooral als al bekend is dat de inplanning maanden gaat duren?
Gelukkig kon ik toen wel (met spoed) voor de meivakantie de winterbanden er af krijgen, maar kwam de rest (waterpomp) pas een paar weken later en de beurt nog een paar weken later. En gelukkig in de tussentijd geen technische problemen gehad ondanks de grote afstanden en hoge temperaturen. Voor de zomervakantie was het dus allemaal in orde, voor weer grote afstanden en hitte :)

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
BPi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:02:
[...]

herkenbaar. mijne is bij 42k onder handen genomen voor waterpomp en pas bij 45k de beurt. Eerste melding voor 30k beurt kreeg ik bij 35k (achterstallig!!!!) Waarom niet een eerdere aankondiging (of meteen een afspraak voorstel) als je (bijna) aan de kilometers zit, vooral als al bekend is dat de inplanning maanden gaat duren?
Gelukkig kon ik toen wel (met spoed) voor de meivakantie de winterbanden er af krijgen, maar kwam de rest (waterpomp) pas een paar weken later en de beurt nog een paar weken later. En gelukkig in de tussentijd geen technische problemen gehad ondanks de grote afstanden en hoge temperaturen. Voor de zomervakantie was het dus allemaal in orde, voor weer grote afstanden en hitte :)
Het lijkt er ook een beetje op dat ze dat maar op z’n beloop hebben gelaten in afwachting van dit nieuwe proces waarin iedereen zelf dus een afspraak kan plannen. Ik verwacht dat het gros van de 01’s die eind 2021 of begin 2022 de weg op zijn gegaan straks rond die 30k service beurt zitten.

• Pauldnl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-02-2024
Als ik de lync van mijn zoon leen, werken alle functies in de app, alleen de deur kan ik niet openen. Iemand daar een oplossing voor?

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 19:35
Pauldnl schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:58:
Als ik de lync van mijn zoon leen, werken alle functies in de app, alleen de deur kan ik niet openen. Iemand daar een oplossing voor?
Beetje flauw misschien... De sleutel gebruiken. Er zijn meerdere Lynks (waaronder ook die van mijzelf) die niet te openen (of te starten) zijn met de app (en ja dit heb ik meerdere malen met de HD besproken maar ik heb het opgegeven...) Ik zou voorzichtig zijn met het meegeven van sleutels aan onbekende maar in dit geval werkt dat prima. De auto staat nog steeds geregistreerd als geleend maar je hoeft niet bang te zijn dat je opeens de auto niet inkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
jannesbeterams schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:20:

Bij mij hetzelfde, wacht ook al lang op onderhoud (30000 K)
Heb de stoute schoenen aangetrokken en de volvogarage ( Nieuwenhuizen Zwolle) gemaild.
Situatie uitgelegd en ziedaar, voor volgende week ingepland, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Ik leen mijn (m2m) 01 alleen uit aan vrienden en familie. Eerst tegen een nul tarief waarbij de huurder dus alleen brandstofverbruik betaalde.
Sind enige tijd kun je geen nul tarief meer invoeren, dus heb ik uur en dagtarief op het minimum (€1) staan. Irritant, maar t is niet anders.

Nu merkte ik (en de huurder) dat er tegenwoordig een 'basistarief' wordt gerekend, van €5.
Daarbovenop zoals het hoort brandstofverbruik (let opv als de huurder meer tankt dan verbruikt, krijgt hij voor de 'extra' benzine geen vergoeding).

Met mijn ingestelde tarief lijkt niks meer te gebeuren.
Leensessie van 1.5uur => €5 (had €2 moeten zijn)
Leensessie van 5u en 2dg => €5 (had €7 moeten zijn)

Andere verhuurders dit ook al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:00
Ik heb hem afgelopen woensdag verhuurd. Het dagtarief stond op € 40,-. Nadat hij was teruggebracht, heb ik het tarief verhoogd naar € 50,-. Nu zie ik in Stripe dat er € 59,17 uitgekeerd wordt. Ik kan nergens een specificatie vinden, dus ik weet niet of het oude of het nieuwe tarief gerekend wordt en hoeveel brandstof er gerekend wordt.

Maar wat jij zegt herken ik in ieder geval niet.

Edit: ik heb het in de L&C app gevonden: € 40,- + € 19,- brandstof. Gaat goed dus.

[ Voor 10% gewijzigd door oldostofjas op 29-09-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Mjelnir schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:45:
[...]

Dat zeker niet. Maar met de aankomende prijsverhoging vond ik die extra km en maandelijkse opzegbaarheid wel een stuk duurder worden.

voordeel is dat ik ook mijn eigen stroom en laadpaal heb. Dat maakt het voor mij persoonlijk intressanter.
Kun je t rekensommetje hier eens laten zien? Bij 15000km/jr?
Bij alle pogingen die ik die kom ik bij EV modellen van een vgl grootte in private lease (of abo, maar dat is nog duurder) altijd 200 tot 400 euro per maand hoger uit dan de €590 (oud tarief + trekhaak) van mijn 01. En dan vergeet ik t maandelijks opzeggen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
edsub schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:02:
Ik leen mijn (m2m) 01 alleen uit aan vrienden en familie. Eerst tegen een nul tarief waarbij de huurder dus alleen brandstofverbruik betaalde.
Sind enige tijd kun je geen nul tarief meer invoeren, dus heb ik uur en dagtarief op het minimum (€1) staan. Irritant, maar t is niet anders.

Nu merkte ik (en de huurder) dat er tegenwoordig een 'basistarief' wordt gerekend, van €5.
Daarbovenop zoals het hoort brandstofverbruik (let opv als de huurder meer tankt dan verbruikt, krijgt hij voor de 'extra' benzine geen vergoeding).

Met mijn ingestelde tarief lijkt niks meer te gebeuren.
Leensessie van 1.5uur => €5 (had €2 moeten zijn)
Leensessie van 5u en 2dg => €5 (had €7 moeten zijn)

Andere verhuurders dit ook al gemerkt?
Lijkt erop dat de vrienden van Lynk ergens een keer vast bedrag van €5 hebben ingesteld (zonder dat ik daarom heb gevraagd), terwijl mijn tarieven nog wel op €1/€1 stonden.
Net nogmaals €1 ingevoerd en nu lijkt t weer te kloppen.

Tip: voer je tarieven opnieuw in als je iets raars ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/estTLwBcwNAmA76IcHmTe-J1ECE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OcFfdAWjQf5QiprTwQVitRt.jpg?f=fotoalbum_large
(Her)kent iemand deze melding? M'n vrouw komt op haar werk en krijgt deze melding bij uitzetten auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:47:
[Afbeelding]
(Her)kent iemand deze melding? M'n vrouw komt op haar werk en krijgt deze melding bij uitzetten auto
Ik heb hem ook wel eens gehad. Blijkbaar staat de automaat niet goed in P. Ik heb hem toen weer even in D gezet en toen weer in P en toen was het opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59
Sinds een maand staat m'n Lynk&Co bij de garage. Vandaag dit verrassende mailtje gekregen.
Verrassend, omdat ik in dit draadje al verschillende berichten heb gezien van langdurige reparaties en maandenlange kleine leenauto's.

Blijkbaar zijn ze er langzaam achter aan het komen dat een auto vervangen handiger is dan mensen langdurig in een leenauto te laten rijden. Er staan ten slotte genoeg ingeleverde Lync&Co's in het land.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCaeJHajUcPEBARYRsjoU1d2l8c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ckWZG72nAA3mAb3qmqcbzOZi.png?f=user_large
Nu nog ff regelen dat m'n leenauto nog wel een maandje bij mij mag blijven, want morgen ga ik op vakantie en staat de auto drie weken bij de luchthaven O-)

[ Voor 30% gewijzigd door dixet op 29-09-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Wij hebben vanwege de vorige auto nog een ANWB pechhulp abo met Europadekking. Eigenlijk willen we dit opzeggen.

Wat is jullie idee hierbij? Heeft een 2e pechhulp nut/meerwaarde? Is het een absolute must of eigenlijk onnodig omdat je al via Lynk & Co verzekerd bent incl. pechhulp?

We rijden 2x per jaar in het buitenland en hadden met de vorige auto geen vervangend vervoer erbij voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
GustavSan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:13:
Wij hebben vanwege de vorige auto nog een ANWB pechhulp abo met Europadekking. Eigenlijk willen we dit opzeggen.

Wat is jullie idee hierbij? Heeft een 2e pechhulp nut/meerwaarde? Is het een absolute must of eigenlijk onnodig omdat je al via Lynk & Co verzekerd bent incl. pechhulp?

We rijden 2x per jaar in het buitenland en hadden met de vorige auto geen vervangend vervoer erbij voor zover ik weet.
ANWB helpt geen huur/lease/private lease auto's (althans niet voor privé personen). Niet nodig dus ;)

Heb ooit een soortgelijke vraag bij mijn reguliere verzekering (Interpolis) gedropt met de vraag of automobilistenhulp/ inmiddels heet deze "Pechhulp/vervangend vervoer" (een extra verzekering bij de reisverzekering) ook voor Lynk&Co gold. Dat was niet het geval, zij zagen de auto als huurauto. In tegenstelling tot ANWB is bij Interpolis een (private)lease auto wel gedekt door de verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door cyberdj op 29-09-2023 18:41 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
cyberdj schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:36:
[...]

ANWB helpt geen huur/lease/private lease auto's (althans niet voor privé personen). Niet nodig dus ;)

Heb ooit een soortgelijke vraag bij mijn reguliere verzekering (Interpolis) gedropt met de vraag of automobilistenhulp/ inmiddels heet deze "Pechhulp/vervangend vervoer" (een extra verzekering bij de reisverzekering) ook voor Lynk&Co gold. Dat was niet het geval, zij zagen de auto als huurauto. In tegenstelling tot ANWB is bij Interpolis een (private)lease auto wel gedekt door de verzekering.
Merci. Ik weet genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
cyberdj schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:36:
[...]

ANWB ziet L&C als huurauto. Die is in Nederland wel gedekt voor Pechhulp. In het buitenland niet. Maar L&C pechhulp schakelt ook gewoon ANWB in, dus dubbel op.

• Tillude
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2023
Volgens mij kijkt de anwb naar het type eigenaar, als het full lease vorm is ( dus met onderhoud ) nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07 20:55
Zeekr 001 maandbedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEUO7sEMW8GLD7LIoe7LZ-JRHZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LylGzQAy9hvc8lBarG4SUiVw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Elsheepo op 02-10-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zet dan de X neer. Dat is meer te zien als een vervanger van de 01 😀. Ok, de 001 is ontwikkeld als EV voor Lynk&co (zie logo) maar met een prijs die begint bij 60k wel een klasse hoger. Erg mooie en goed sturende auto overigens.

Als je de hem op 15.000 km per jaar zet, wordt hij nog wel een stukje duurder :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-07 23:07
BPi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Zet dan de X neer. Dat is meer te zien als een vervanger van de 01 😀. Ok, de 001 is ontwikkeld als EV voor Lynk&co (zie logo) maar met een prijs die begint bij 60k wel een klasse hoger. Erg mooie en goed sturende auto overigens.

Als je de hem op 15.000 km per jaar zet, wordt hij nog wel een stukje duurder :-(
Wat gaat de X kosten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dat gaat 'm Zeekr niet worden, voor dat bedrag... :X

@Robin862
De X komt voor dezelfde looptijd en kms op 629,da's al een stuk sympathieker. Plus hij komt in aanmerking voor subsidie, dus over 72 maanden nog 40e ofzo eraf.
De Volvo CX30 (waarmee de Zeekr X vergelijkbaar zou zijn, volgens de Anwb) komt voor grofweg dezelfde uitrusting op 545. Denk dat de keus dan (in ieder geval voor mij) wel makkelijk zou zijn...

[ Voor 32% gewijzigd door Bra-Jo op 02-10-2023 17:59 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-07 23:07
Voor mij ook idd.

Dacht dat zeekr ook in abonnementvorm was maar is Private Lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bra-Jo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Dat gaat 'm Zeekr niet worden, voor dat bedrag... :X

@Robin862
De X komt voor dezelfde looptijd en kms op 629,da's al een stuk sympathieker. Plus hij komt in aanmerking voor subsidie, dus over 72 maanden nog 40e ofzo eraf.
De Volvo CX30 (waarmee de Zeekr X vergelijkbaar zou zijn, volgens de Anwb) komt voor grofweg dezelfde uitrusting op 545. Denk dat de keus dan (in ieder geval voor mij) wel makkelijk zou zijn...
De basis X is volgens mij uitgebreider en groter dan de duurste EX30 long Range. (Single motor)
Zie ook YouTube: De ZEEKR X: slimmere koop dan de Volvo EX30?! | HUGE Car Guy | First...
Ja, dus duurder dan een EX30 maar meer auto. Keuzes...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07 20:55
BPi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

De X/XC30 is toch een stuk kleiner dan de Lynk 01. De Zeekr 001 daarentegen is weer een stuk groter. Beide modellen zijn moeilijk met elkaar te vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl3ptDAGCWIBGweLRlFVwwhkdTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GvcDFZQzNbOE7YQ9elyw5IzR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldostofjas
De app is nu ook voor Android vernieuwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HrJF-IO9qPSbKxk1Ym9bF-fH00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECOvyoKLeex5dAe5ndWYDvsh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door oldostofjas op 03-10-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensbaeyens
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Zijn er nog mensen bij wie de locatie niet beschikbaar is in de app? En hopelijk ook mensen met de oplossing?

Ondertussen al een drietal weken aan het proberen om dit opgelost te krijgen. Zoals je al vermoed heeft de helpdesk weinig kunnen helpen.

Na het delen kan ik tegenwoordig telkens een rondje in de wijk fietsen om de auto te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
oldostofjas schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:00:
[...]

Ik heb hem ook wel eens gehad. Blijkbaar staat de automaat niet goed in P. Ik heb hem toen weer even in D gezet en toen weer in P en toen was het opgelost.
Same here. Idd gewoon even schakelen en opnieuw in P zetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
cyberdj schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:06:
[...]

Juist, dat dus!

Toevallig deze week een soortgelijk gesprek bij de Volvo dealer gehad. Alain Visser gaf ooit bij BNR aan: "maandag besteld, donderdag rijden". Het gaat nu inderdaad mis met de terugkomende auto's. Als deze direct weer ingezet kunnen worden (zoals bij een normale huurauto) had het concept misschien beter gewerkt. Ook het continu in beta houden van de verhuur komt het concept niet ten goede. De vraag zal nu ook nog eens grotendeels opdrogen vanwege de tariefsverhoging.
Heb veel adviezen voor L&C (en er zullen er meer zijn hier in het forum), maar men luistert niet en zal daar nu de wrange vluchten van plukken. Over 3 weken neem ik afscheid van de 01 (en waarschijnlijk ook van het forum).
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zojuist heb ik even gebeld met Volvo hier in de buurt, voor een prijsopgave voor een nieuwe voorruit. Eigenlijk met de achterliggende gedachte, waarom zou ik Lynk een eigen risico van 500 euro betalen als een voorruit misschien maar 400 kost wanneer ik het zelf regel. Als dat niet zou werken of het is alsnog duurder, dan wilde ik Lynk alsnog bellen.

Mevrouw aan de telefoon wist te melden dat ik uberhaupt niet meer via Lynk hoef, dat alles tegenwoordig gewoon rechtstreeks met Volvo gaat. Ik had wel meegekregen dat Volvo het zo'n beetje heeft overgenomen, maar had niet in de gaten dat ze blijkbaar helemaal geen partij meer (hoeven/willen) zijn. Dikke prima wat mij betreft.

Overigens nog geen prijsopgave gehad, alleen een verzoek om meer info per mail. Straks even terugmailen en dan kijken wat het me gaat kosten...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elsheepo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

De X/XC30 is toch een stuk kleiner dan de Lynk 01. De Zeekr 001 daarentegen is weer een stuk groter. Beide modellen zijn moeilijk met elkaar te vergelijken.

[Afbeelding]
En op zich is het niet erg dat EX30 iets kleiner is dan de 01. Ligt er aan wat je nodig hebt of gewend bent. Er kwamen mensen die van een grotere auto kwamen (zoals ik, van V70) en de kofferbak van de 01 klein vonden en achterbank ruim. Er kwamen ook mensen van kleinere auto's (BMW1?), die de kofferbak ruim vonden.
Ik wil een auto met plek voor 4 a 5 en de kofferbak is meestal groot genoeg en zou wel iets kleiner mogen zijn, uitgezonderd enkele momenten, En aangezien ik een trekhaak wil hebben kan ik daar ook nog een mooie bagagebox op zetten. De koffer van de 01 is soms ook net te klein :O
Het blijven keuzes en afwegingen... En de kofferbak van de Zeekr X is 363 l.

En als er al een elektrische Lynk komt (de Zeekr 001 zou een lynk zijn, zie ook logo), zou het zomaar een gelijk aan Zeekr X kunnen zijn (maar dan iets minder premium?) of vergelijkbaar met de Smart #3, Die is ietsje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Bra-Jo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:52:
Zojuist heb ik even gebeld met Volvo hier in de buurt, voor een prijsopgave voor een nieuwe voorruit. Eigenlijk met de achterliggende gedachte, waarom zou ik Lynk een eigen risico van 500 euro betalen als een voorruit misschien maar 400 kost wanneer ik het zelf regel. Als dat niet zou werken of het is alsnog duurder, dan wilde ik Lynk alsnog bellen.

Mevrouw aan de telefoon wist te melden dat ik uberhaupt niet meer via Lynk hoef, dat alles tegenwoordig gewoon rechtstreeks met Volvo gaat. Ik had wel meegekregen dat Volvo het zo'n beetje heeft overgenomen, maar had niet in de gaten dat ze blijkbaar helemaal geen partij meer (hoeven/willen) zijn. Dikke prima wat mij betreft.

Overigens nog geen prijsopgave gehad, alleen een verzoek om meer info per mail. Straks even terugmailen en dan kijken wat het me gaat kosten...
Als het maar € 400 kost, betaal je ook maar € 400, niet die € 500. Verder kun je nu inderdaad direct contact opnemen met een aangesloten Volvodealer, maar daarmee ga je nog niet om Lynk & Co heen, zij blijven eigenaar van de auto en dat weet de Volvodealer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Sandro! schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Als het maar € 400 kost, betaal je ook maar € 400, niet die € 500. Verder kun je nu inderdaad direct contact opnemen met een aangesloten Volvodealer, maar daarmee ga je nog niet om Lynk & Co heen, zij blijven eigenaar van de auto en dat weet de Volvodealer ook.
Ah tnx, dat van die bedragen wist ik niet, dacht dat het gewoon 500e per schade was. Dan maakt het inderdaad niet veel meer uit hoe en wat verder. We gaan zien wat ze zeggen.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

,,Waar Lynk & Co zich in Europa richt op klanten die maximale flexibiliteit zoeken door het aanbieden van een auto-abonnement dat je maandelijks kunt opzeggen, wil Zeekr zich juist richten op het creëren van langdurige verbintenissen met de kopers van onze auto’s. Wij willen zogezegd geen korte contracten, maar warme contacten. Elk merk heeft zijn eigen benadering en ik wil niemand tekortdoen, maar het zal bij Zeekr niet gebeuren dat de klantenservice of het pechnummer niet bereikbaar is. Je kan nog zo’n goede lounge of mooie Flagship Store hebben, als je service shit is, gaat het niet werken.”
bron
Waarvan akte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Laatst online: 26-11-2024
Zie ik het nu goed dat de prijs van winterbanden verhoogd is naar €450 per seizoen? Dat was toch eerst €350?

Staat ongeveer halverwege deze pagina.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssd02WqFwRZO_S5qSUyaFyADixk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jqea8EKUqoshRGER0yx0CIdD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door scotchrr op 07-10-2023 20:06 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
scotchrr schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:01:
Zie ik het nu goed dat de prijs van winterbanden verhoogd is naar €450 per seizoen? Dat was toch eerst €350?

[Afbeelding]
Wtf, daar ben ik niet blij mee. 50% verhoging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
scotchrr schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:01:

[Afbeelding]
Was het in het begin niet ook €450? Later is dat verlaagd naar €350 als je zelf de auto bracht & weer ophaalde bij de garage of €450 met haal- en brengservice.
Ik lees nu niets in de voorwaarden of zij de auto komen halen of dat je hem zelf moet brengen.
oldostofjas schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Wtf, daar ben ik niet blij mee. 50% verhoging!
30% bedoel je denk ik? 50% zou €525 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
dixet schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 04:21:
[...]

Was het in het begin niet ook €450? Later is dat verlaagd naar €350 als je zelf de auto bracht & weer ophaalde bij de garage of €450 met haal- en brengservice.
Ik lees nu niets in de voorwaarden of zij de auto komen halen of dat je hem zelf moet brengen.

[...]

30% bedoel je denk ik? 50% zou €525 zijn
Je hebt gelijk, ik dacht dat ik vorig jaar 300 had betaald maar het was 350.

[ Voor 11% gewijzigd door oldostofjas op 08-10-2023 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
De kogel is door de kerk. Gisteren besloten om op termijn afscheid van de Lynk te gaan nemen. Na 4e keer dit jaar met een lege start accu gestaan en wat andere bekende kleine irritaties (m.n. connectiviteit) ben ik me verder gaan orienteren en ben bij de Volvo dealer in Arnhem beland. Een offerte voor private lease ontvangen voor de Volvo EX30 looptijd 5 jaar, 15.000km (incl trekhaak, verwarmbare stoelen en getint glas). De lease prijs komt uit op E661 per maand waarbij ik de 1e 48 maanden nog een SEPP subsidie krijg van E61 per maand. Oftewel.. E10 duurder uit dan de Lynk per maand. Het is me duidelijk dat het een kleiner formaat auto is en dat je ook op een aantal opties moet inleveren (pano dak, electrisch verstelbare stoelen) ondanks dat denk ik wel een goede deal te hebben en zelfs nog wat terug te verdien op volledig electrisch vs het nog gedeeltelijk tanken. Verwachte levering is mei, nog even een tijdje heerlijk sturen in de Lynk en daar zul je me nooit over horen klagen. Het is een soort vlucht naar voren en ben af van de mogelijkheid van tussentijdse prijsstijgingen (afgezien van de MRB in 2025 en 2026). Ik blijf wel netjes onder de Geely paraplu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Je hebt gelijk, ik dacht dat ik vorig jaar 300 had betaald maar het was 350.
En zo zitten we weer op de oude prijs, maar dan met minder service 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14:52
Tijs2001 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:01:
De kogel is door de kerk. Gisteren besloten om op termijn afscheid van de Lynk te gaan nemen. Na 4e keer dit jaar met een lege start accu gestaan en wat andere bekende kleine irritaties (m.n. connectiviteit) ben ik me verder gaan orienteren en ben bij de Volvo dealer in Arnhem beland. Een offerte voor private lease ontvangen voor de Volvo EX30 looptijd 5 jaar, 15.000km (incl trekhaak, verwarmbare stoelen en getint glas). De lease prijs komt uit op E661 per maand waarbij ik de 1e 48 maanden nog een SEPP subsidie krijg van E61 per maand. Oftewel.. E10 duurder uit dan de Lynk per maand. Het is me duidelijk dat het een kleiner formaat auto is en dat je ook op een aantal opties moet inleveren (pano dak, electrisch verstelbare stoelen) ondanks dat denk ik wel een goede deal te hebben en zelfs nog wat terug te verdien op volledig electrisch vs het nog gedeeltelijk tanken. Verwachte levering is mei, nog even een tijdje heerlijk sturen in de Lynk en daar zul je me nooit over horen klagen. Het is een soort vlucht naar voren en ben af van de mogelijkheid van tussentijdse prijsstijgingen (afgezien van de MRB in 2025 en 2026). Ik blijf wel netjes onder de Geely paraplu ;)
Even uit nieuwsgierigheid, in welke situatie loopt de startaccu dan leeg? En heb je een nieuwe accu gekregen? Ik heb het nog nooit gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
2x na stilstand langer dan een week, en 2x een dag erna... ondanks het rijden van een lange rit. Startaccu is 2x vervangen.

Even uit nieuwsgierigheid, in welke situatie loopt de startaccu dan leeg? En heb je een nieuwe accu gekregen? Ik heb het nog nooit gehad namelijk.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbersww
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-08 02:46
Ik merk dat since de laatste update mijn interieur verlichting steeds vanzelf uitgaat. Als ik deze weer aanzet in de instellingen gaat deze na verloop van tijd weer uit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Ondertussen een maand verder en mijn Lynk & Co staat nog steeds bij de garage.

14 September is er een nieuwe koolvloeistofslang besteld, en hij is nog steeds niet geleverd bij de werkplaats.

Ondertussen zit ik met een Toyota Yaris waar niet heel mijn gezin (van 5) in past. Ook heb ik de Lynk zakelijk dus ik verwachtte er ook wel een zakelijke oplossing voor terug maar ook dat is niet het geval helaas.

Net nog gebeld, maar niemand weet waar die slang is en wanneer die aan komt, erg balen dit.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
dixet schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:52:
Sinds een maand staat m'n Lynk&Co bij de garage. Vandaag dit verrassende mailtje gekregen.
Verrassend, omdat ik in dit draadje al verschillende berichten heb gezien van langdurige reparaties en maandenlange kleine leenauto's.

Blijkbaar zijn ze er langzaam achter aan het komen dat een auto vervangen handiger is dan mensen langdurig in een leenauto te laten rijden. Er staan ten slotte genoeg ingeleverde Lync&Co's in het land.
[Afbeelding]
Nu nog ff regelen dat m'n leenauto nog wel een maandje bij mij mag blijven, want morgen ga ik op vakantie en staat de auto drie weken bij de luchthaven O-)
Hoelang ben jij jouw auto kwijt geweest voordat je deze mail kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
defixje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:12:
[...]
Hoelang ben jij jouw auto kwijt geweest voordat je deze mail kreeg?
Precies 1 maand en 1 dag. Dat mailtje betekent nog niet dat ik al een nieuwe heb. Heb direct het gewenste afleveradres doorgegeven, sindsdien is het stil. Na m'n vakantie over twee weken ga ik wel eens bellen. De leen-Opel corsa staat nu 3 weken bij de luchthaven geparkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:57
Zojuist mijn allereerste echte pech gehad met de Lynk & Co. In bezit sinds januari en 13.000 op de teller. Ik had de auto gestart om weg te rijden op Hybride mode. Bij het gas geven kreeg ik geen vermogen. Even later kon ik wel wegrijden maar op de weg tijdens het nemen van de bocht kreeg ik nogmaals geen vermogen. Na een paar keer proberen, kon ik na een tijdje wel wegrijden in Power mode en in B stand. In D stand had ik ook geen vermogen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Onze auto gaf gisteren deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUKMMf7AXnCUSB4fU82plwd7TQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl7D4dGMEvc5Wu4Ol2YFPlrt.jpg?f=fotoalbum_large
Heeft iemand deze melding ook al eens gekregen?
Wondere wereld :?

De auto reed vervolgens in hybride modus. Volledig elektrisch was niet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 11-10-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaling
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-11-2024
Is er iemand op dit forum die zijn Lynk voor langere tijd wil uitlenen.
Ik verwacht niet dat mijn bestelde Lynk eind november beschikbaar is.
In dat geval praat ik over minimaal 6 weken. Ik woon in de provincie Zeeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukvkop
  • Laatst online: 07-07 11:02
BPi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:22:
Onze auto gaf gisteren deze melding:
[Afbeelding]
Heeft iemand deze melding ook al eens gekregen?
Wondere wereld :?

De auto reed vervolgens in hybride modus. Volledig elektrisch was niet mogelijk.
Ik heb dit een keer eerder gezien op dit forum. Ik dacht dat dat kwam omdat de hybride versie van de software op de plug in versie kwam te staan. Ik denk kijken of er een update is, en anders contact met Lynk/volvo dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

luukvkop schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Ik heb dit een keer eerder gezien op dit forum. Ik dacht dat dat kwam omdat de hybride versie van de software op de plug in versie kwam te staan. Ik denk kijken of er een update is, en anders contact met Lynk/volvo dealer
Lastige is dat niet te achterhalen is of er "spontaan" een update is gedraaid. Dit was een vooralsnog eenmalige melding die naar voren kwam bij het instellen van de rijmodus, direct na starten.
En dat gebeurt veel vaker....💪

[ Voor 1% gewijzigd door BPi op 11-10-2023 21:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-09 09:50
MZ1980 schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:20:
[...]

Inmiddels 3 maanden verder en nog steeds is het probleem niet opgelost EN ik heb werkelijk geen idee wat de status is. Eigenlijk weet ik niet eens OF er een status is. Gezien alle ervaringen tot nu toe, zou het me niet verbazen dat er tot nu toe niet eens een onderdeel (TEM module) is besteld. Driemaal is er toegezegd dat ik zou worden teruggebeld door de technische dienst, maar dit gebeurt gewoon niet. Helemaal niets. Zal denk ik nu ook niet meer gebeuren, nu ze de boel proberen te verhuizen naar enkele dealers. Is dit al het geval, of duurt dat nog even? Edit: never mind, lees het een paar Posts hierboven..

Hopelijk gaat het dan snel(ler). Naast voortdurend langdurig wegvallen van al het geluid en het ontbreken van connectiviteit met of in de wagen, heb ik ook last van knipperende sfeerverlichting. Waarschijnlijk al die tijd al een probleem, maar viel niet op in de zomer. Soort rijdende ‘silent disco’ is het nu ..
Nou, eindelijk opgelost na exact 112 dagen. Was een reparatie van een uurtje..Vervangen TEM module.

Volvo dealer gebeld en die zouden een en ander voor me gaan uitzoeken. Na een dag of 10 weer gebeld omdat ik nog geen reactie had ontvangen, maar toen bleek het onderdeel op voorraad te zijn en kon er meteen een afspraak worden gepland voor een weekje later (vandaag). Alles werkt weer zoals voorafgaand aan alle problemen, incl. de gekke eigenschap dat het volume van audio standaard op de maximale stand staat na starten van de auto (inmiddels routine geworden om eerst volumeknop linksom te draaien voordat ik radio start, maar soms trap ik er nog in.. schrik me de pleuris). Monteur gaf aan dat software ook geüpdatet is, maar ik heb niet de extra menu optie mbt radio. Boeit niet. Ik blijf zelf vanaf nu van die updates af (99 van de 100x krijg ik toch de “oeps…..” melding, dus gaat me normaal gesproken niet eens lukken om te updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstroid
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-05 14:43
Net dit topic ontdekt dus ik heb nog wat te lezen. Ik rij sinds een kleine 2 maanden rond met een Lynk & Co als bedrijfswagen. Het is een plezante wagen maar kl**e software. Vandaar even kort 2 vragen:

1) Is het normaal dat mijn settings elke keer ik de wagen opstart terug naar default gaan, om dan terug in te laden? Soms pakt hij ook een heel ander theme dan wat ik ingesteld had.

2) En softwareupdates lukken bij mij niet, idem voor mijn collega (ook met een L&C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Amstroid schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:04:
Net dit topic ontdekt dus ik heb nog wat te lezen. Ik rij sinds een kleine 2 maanden rond met een Lynk & Co als bedrijfswagen. Het is een plezante wagen maar kl**e software. Vandaar even kort 2 vragen:

1) Is het normaal dat mijn settings elke keer ik de wagen opstart terug naar default gaan, om dan terug in te laden? Soms pakt hij ook een heel ander theme dan wat ik ingesteld had.

2) En softwareupdates lukken bij mij niet, idem voor mijn collega (ook met een L&C).
Dit klinkt allemaal heel normaal :-)

Oplossing voor 1) is om geen profiel te gebruiken, maar gewoon de instellingen aan te passen als je niet ingelogd bent. Dan hoeven ze ook niet steeds opnieuw te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Lastige is dat niet te achterhalen is of er "spontaan" een update is gedraaid. Dit was een vooralsnog eenmalige melding die naar voren kwam bij het instellen van de rijmodus, direct na starten.
En dat gebeurt veel vaker....💪
Heb het bij Lynk neergelegd. In afwachting van reactie. Het was een eenmalige melding. Geeft nu weer gewoon 3 rijmodi aan.
Er zijn vaker van die rare hickups in de software die na 1 keer weer verdwenen zijn, of lijken.... ben er helaas ondertussen aan gewend :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo1986
  • Laatst online: 29-11-2024
Hi iedereen, ik overweeg de 01 als occasion te kopen. Hoewel m.i. de prijs redelijk goed is afgezet tegen de waarde en specs, en de reviews her en der positief zijn, ben ik toch ook wel benieuwd naar de onderhoudskosten van de Lynk. Heeft iemand daar misschien ervaring mee? Zijn de onderhoudskosten significant hoger (of lager) dan gemiddeld voor de klasse waarin de Lynk zit? Ben ook wel benieuwd in hoeverre je de Lynk kan laten onderhouden door bijv een universele autogarage, of dat het echt noodzakelijk is het onderhoud door de (Volvo) dealer te laten doen, bijv door unieke onderdelen waar een universele autogarage niet makkelijk aan kan komen? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
  • Laatst online: 12-09 19:35
Timo1986 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:32:
Hi iedereen, ik overweeg de 01 als occasion te kopen. Hoewel m.i. de prijs redelijk goed is afgezet tegen de waarde en specs, en de reviews her en der positief zijn, ben ik toch ook wel benieuwd naar de onderhoudskosten van de Lynk. Heeft iemand daar misschien ervaring mee? Zijn de onderhoudskosten significant hoger (of lager) dan gemiddeld voor de klasse waarin de Lynk zit? Ben ook wel benieuwd in hoeverre je de Lynk kan laten onderhouden door bijv een universele autogarage, of dat het echt noodzakelijk is het onderhoud door de (Volvo) dealer te laten doen, bijv door unieke onderdelen waar een universele autogarage niet makkelijk aan kan komen? Dank alvast!
Ik denk dat het nog te vroeg is (auto nog te kort in Europa) om daar iets zinnigs over te zeggen. Misschien dat je lokale Volvo dealer wel kan benaderen om een indicatie van de kosten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Timo1986 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:32:
Zijn de onderhoudskosten significant hoger (of lager) dan gemiddeld voor de klasse waarin de Lynk zit? Ben ook wel benieuwd in hoeverre je de Lynk kan laten onderhouden door bijv een universele autogarage, of dat het echt noodzakelijk is het onderhoud door de (Volvo) dealer te laten doen, bijv door unieke onderdelen waar een universele autogarage niet makkelijk aan kan komen?
Natuurlijk zit er garantie op de auto mocht er wat mee zijn, en onderhouden volgens ‘de richtlijnen van L&C’ dat heb je dus ‘sowieso’ De eerste tijd is dus gewoon een beurtje bij/om 30K km?

Wat ik begreep moet Volvo gewoon bij L&C bestellen. Als je op de L&C site kijkt zie je dat je je als onafhankelijke reparateur aan moet melden en/maar dat onderdelen niet te koop zijn om dit moment … lijkt mij dus op basis hiervan een lastig verhaal.

De vraag is natuurlijk waarom zou je het doen ..? Persoonlijk zou ik zeker met een hybride liever t onderhoud laten doen door iemand die direct alle info en apparatuur heeft om t ding een beetje normaal uit te lezen enzo… (my 2 cents)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

dizzytal schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Natuurlijk zit er garantie op de auto mocht er wat mee zijn, en onderhouden volgens ‘de richtlijnen van L&C’ dat heb je dus ‘sowieso’ De eerste tijd is dus gewoon een beurtje bij/om 30K km?

Wat ik begreep moet Volvo gewoon bij L&C bestellen. Als je op de L&C site kijkt zie je dat je je als onafhankelijke reparateur aan moet melden en/maar dat onderdelen niet te koop zijn om dit moment … lijkt mij dus op basis hiervan een lastig verhaal.

De vraag is natuurlijk waarom zou je het doen ..? Persoonlijk zou ik zeker met een hybride liever t onderhoud laten doen door iemand die direct alle info en apparatuur heeft om t ding een beetje normaal uit te lezen enzo… (my 2 cents)
yep, zeker bij zo'n royale onderhoudsinterval en beperkte werkzaamheden zou ik de Volvo-dealer kiezen. Voor bijvoorbeeld banden heb je natuurlijk ook alternatieven, die niet per definitie voordeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo1986
  • Laatst online: 29-11-2024
Dank voor de reacties! Achtergrond van m'n gestelde vraag: Onderhoud bij de dealer heeft in de basis de sterke voorkeur, echter ik heb ook uitstekende ervaringen met wat meer universele autogarages dichterbij waar ik woon. En aangezien de dealer zeker in mijn huidige geval doorgaans een significant duurdere optie is (weet dus niet of dat bij de Lynk ook zo is), kan het interessant zijn om uit te wijken naar alternatieven, zo ook mogelijk bij de Lynk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:38
Timo1986 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:33:
Dank voor de reacties! Achtergrond van m'n gestelde vraag: Onderhoud bij de dealer heeft in de basis de sterke voorkeur, echter ik heb ook uitstekende ervaringen met wat meer universele autogarages dichterbij waar ik woon. En aangezien de dealer zeker in mijn huidige geval doorgaans een significant duurdere optie is (weet dus niet of dat bij de Lynk ook zo is), kan het interessant zijn om uit te wijken naar alternatieven, zo ook mogelijk bij de Lynk.
Zon jong gebruikte auto zou omwille eventueel garanties altijd naar de merkdealer brengen. Ook iets om rekening mee te houden.

En de Lynk is vrij nieuw. Met dus eventueel "nieuwe" kinderziektes. Volvo weet waarschijnlijk direct waar ze moeten zoeken. Dat is bij een universele garage stuk minder aannemelijk.

Voor oudere goedkopere autos snap ik het wel.

Echter is mijn ervaring met nieuwere auto's en universele garages; goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vandaag de knoop doorgehakt, de Lynk mag in februari naar een nieuw baasje. Ik ben klaar met het soms wel soms niet werken van de profielen (jaja, kan zonder, wil ik niet), de welles/nietes koppeling met Android Auto, het te plotseling remmen op de CC, en nog wat kleinigheidjes. Maar vooral de connectiviteit.

We hebben een contract afgesloten voor een EV6. Mooie auto, rijdt uitstekend, en is voor ons dankzij de subsidie straks 60 euro per maand goedkoper dan de Lynk met hetzelfde aantal kilometers. Ja er zitten wat minder toeters en bellen aan, maar daar leer ik wel weer mee leven.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Bra-Jo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:45:
Vandaag de knoop doorgehakt, de Lynk mag in februari naar een nieuw baasje. Ik ben klaar met het soms wel soms niet werken van de profielen (jaja, kan zonder, wil ik niet), de welles/nietes koppeling met Android Auto, het te plotseling remmen op de CC, en nog wat kleinigheidjes. Maar vooral de connectiviteit.

We hebben een contract afgesloten voor een EV6. Mooie auto, rijdt uitstekend, en is voor ons dankzij de subsidie straks 60 euro per maand goedkoper dan de Lynk met hetzelfde aantal kilometers. Ja er zitten wat minder toeters en bellen aan, maar daar leer ik wel weer mee leven.
60 euro goedkoper? Vergelijk je het dan met de € 550 voor L&C?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Een positieve noot over de CS.
Woensdag 18/10 krijg ik mijn Volvo XC40 pure electric. Bij het opzeggen was afgesproken dat ik de auto dan bij de Volvo-dealer in kan leveren.

Een tijdje later kreeg ik het volgende bericht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W75vd4F8qjilV3D_Zl9i4uJr1xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vL7yOtEvw9tlB60249tGxSYi.jpg?f=fotoalbum_large

Dus maar gebeld. In eerste instantie werd wat moeilijk gedaan, maar de medewerkster zou er achteraan gaan en mij iets laten weten. En nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebwRJS0xTw56sG7IBQ9rbjCGl1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpUOsGDzC0Sh6ghFSA99XS4L.jpg?f=fotoalbum_large

Prima geregeld 👍

Vanaf woensdag dus een Volvo XC40 single motor extended range ultimate sage green via Care by Volvo.
Niet goedkoop maar wel flexibel met een opzegtermijn van 3 maanden en uiteindelijk qua totale kosten bij 40 tot 45k km per jaar voor mij niet veel afwijkend van de Lynk.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

oldostofjas schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

60 euro goedkoper? Vergelijk je het dan met de € 550 voor L&C?
Ja, maar wel met extra kilometers (20k/j). Daarvoor gooi ik maandelijks ook 75 euro in een potje, dus ik tel voor de Lynk 625. De EV6 kost me straks 613 voor 20k, en daar gaat nog 50 euro per maand subsidie af.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Gisteren flinke afstand gereden. Ineens begon dit te gebeuren: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_30DMVEAm971PRWREbo-gEpBvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7jTXHQSbpNRFwIJshQ2D4txq.gif?f=user_large
En stopte later met knipperen, door ik weet niet wat... misschien actie vanuit Android auto of navigatieapp.

Daarnaast liep 2 keer de radio vast, heb ik uiteindelijk via fm even geluisterd (veel harder) en ten slotte maar gestreamd via tunein. Andere keer meteen naar tunein over moeten stappen 😒

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 15-10-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Welk type en waar heb je deze besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Kensingtonnie schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:25:
Een positieve noot over de CS.
Woensdag 18/10 krijg ik mijn Volvo XC40 pure electric. Bij het opzeggen was afgesproken dat ik de auto dan bij de Volvo-dealer in kan leveren.

Een tijdje later kreeg ik het volgende bericht:
[Afbeelding]

Dus maar gebeld. In eerste instantie werd wat moeilijk gedaan, maar de medewerkster zou er achteraan gaan en mij iets laten weten. En nu:
[Afbeelding]

Prima geregeld 👍

Vanaf woensdag dus een Volvo XC40 single motor extended range ultimate sage green via Care by Volvo.
Niet goedkoop maar wel flexibel met een opzegtermijn van 3 maanden en uiteindelijk qua totale kosten bij 40 tot 45k km per jaar voor mij niet veel afwijkend van de Lynk.
Hier ook sage green :) Wel de C40, ook CbV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:16
Weet jij hoe Kia omgaat met veranderende wetgeving? Het komt bij private lease voor dat de maatschappij het bedrag mag verhogen in het contract als bijv de wegenbelasting omhoog gaat.. Kan dus flink hoger gaan uitpakken? Dan loop je bij Lynk minder risico omdat het geen meerjaren contract is.

[ Voor 3% gewijzigd door Laros88 op 15-10-2023 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@Gumball Gewoon bij de Kia-dealer hier in de buurt. Had m'n zinnen gezet op de Light Edition, maar die was blijkbaar zo Limited Edition dat ie op is. :/ Dus nu gegaan voor de EV6 Light, met een paar extra opties die ik echt wel wilde: parkeersensoren voor, stoelverwarming en donkere ruiten achter. Enige dat ik nu mis is stuurverwarming en warmgewerend glas. Soit.
Ik heb nog even gekeken naar de Air, maar die is gelijk 680 euro en geen subsidie mogelijk.

@Laros88 Nee, niet in verdiept. Worst case scenario is dat die verhoging 1 op 1 doorbelast wordt. Dat is dan zo. Lynk zal dat verwacht ik ook gaan doen, net als elk ander merk. De enige manier om daar onderuit te komen, is een benzineauto nemen, en daar wil ik nu net vanaf.
Komt nog bij dat het bij Lynk voor mijn gevoel een kwestie van tijd is voordat de verhoging van 100 euro per maand ook doorgevoerd wordt voor bestaande rijders. Dat risico loop ik bij de EV6 in ieder geval niet.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
BPi schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:22:
Gisteren flinke afstand gereden. Ineens begon dit te gebeuren: [Afbeelding]
En stopte later met knipperen, door ik weet niet wat... misschien actie vanuit Android auto of navigatieapp.

Daarnaast liep 2 keer de radio vast, heb ik uiteindelijk via fm even geluisterd (veel harder) en ten slotte maar gestreamd via tunein. Andere keer meteen naar tunein over moeten stappen 😒
Dat ongewone vastlopen van het media systeem herken ik ook. Normaal loopt hij soms ook niet lekker. Maar die bugs herken ik op een bepaalde manier. Deze week was wat jij beschrijft bij mij ook. Helemaal geen geluid meer. Bij mij is er vorige maand ofzo wel een sw update bij de garage verricht. Daar zal hem het ‘andere gedrag’ inzitten misschien.

Ik weet natuurlijk dat dit entertainment systeem gescheiden zal zijn van de auto systemen.
Maar als dat systeem op de snelweg zo raar doet kan ik soms best wel even denken; ‘het zal toch niet ineens vastlopen’. Dat heb ik nog niet gehad. Naast een sporadische automatische noodrem om niets, waarbij zelfs je Starbucks even opnieuw geroerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Laatst online: 05-09-2024
Iemand anders het volgende ook ooit eens ervaren ?

Bij ons in de straat kan ik al een week niet meer opladen. (Vattenfall, Alfen paal) licht groen op als ik aansluit, na gebruik (verschillende) pasjes of app gaan rood en blauw wisselend knipperen en laadt de 01 niet op. Alle andere palen kan ik gewoon opladen.

Nu komt het opmerkelijke : ik kom al een paar keer deze week een auto tegen die op dezelfde laadpaal gewoon aan het laden is.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met een storing in een specifieke laadvermogen van de laadpaal ? Of eerder een storing van de Lynk (dan verwacht ik een soortgelijke storing bij andere palen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
Zie de voorwaarden van Kia (uiteraard) gaan de kosten omhoog als de MRB verhoogt gaat worden. Idem zal bij Lynk gebeuren echter dan makkelijker de kans op eea op te zeggen. De verhoging per 1/1/25 zal nog meevallen dan wordt de MRB 25% vanaf 1/1/26 moet de 100% MRB betaald worden
Laros88 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:57:
Weet jij hoe Kia omgaat met veranderende wetgeving? Het komt bij private lease voor dat de maatschappij het bedrag mag verhogen in het contract als bijv de wegenbelasting omhoog gaat.. Kan dus flink hoger gaan uitpakken? Dan loop je bij Lynk minder risico omdat het geen meerjaren contract is.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
Tebs schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 01:51:
Iemand anders het volgende ook ooit eens ervaren ?

Bij ons in de straat kan ik al een week niet meer opladen. (Vattenfall, Alfen paal) licht groen op als ik aansluit, na gebruik (verschillende) pasjes of app gaan rood en blauw wisselend knipperen en laadt de 01 niet op. Alle andere palen kan ik gewoon opladen.

Nu komt het opmerkelijke : ik kom al een paar keer deze week een auto tegen die op dezelfde laadpaal gewoon aan het laden is.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met een storing in een specifieke laadvermogen van de laadpaal ? Of eerder een storing van de Lynk (dan verwacht ik een soortgelijke storing bij andere palen).
Precies dit heb ik ook al een aantal weken bij een Vattenfall laadpaal bij ons in de buurt. Ook hier staan steeds andere auto’s van andere merken die wél aan het laden zijn.
Ik heb het, na meerdere pogingen gedaan te hebben op verschillende momenten én meerdere storingsmeldingen bij Vattenfall gedaan te hebben, inmiddels maar opgegeven. Ik gebruik nu probleemloos een andere laadpaal en die is van Allego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
scotchrr schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Precies dit heb ik ook al een aantal weken bij een Vattenfall laadpaal bij ons in de buurt. Ook hier staan steeds andere auto’s van andere merken die wél aan het laden zijn.
Ik heb het, na meerdere pogingen gedaan te hebben op verschillende momenten én meerdere storingsmeldingen bij Vattenfall gedaan te hebben, inmiddels maar opgegeven. Ik gebruik nu probleemloos een andere laadpaal en die is van Allego.
Gek, ik laad ook regelmatig op aan een Vattenfall/Alfen paal, zonder problemen. Ik heb wel de variant van de Lynk die "snel" oplaadt (MY 2022). Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Grom. :(
Vanmorgen voor het eerst dit seizoen echt koud, dus ik dacht ik verwarm de Lynk ff voor. Uitgelogd in de app want "u kunt maar op één plaats tegelijk ingelogd zijn." :?
Probeer ik in te loggen, blijkbaar tegenwoordig met tweetraps-verificatie (niet ingesteld, maar op zich niet verkeerd). "Inloggen niet mogelijk, er is geen actieve internetverbinding". 8)7

Dus vanmorgen kunnen gaan staan krabben. :(
Uiteindelijk is het me zojuist gelukt om in te loggen, na wissen van de gegevens van de Lynk app in Android, maar dit zijn dus precies die kleine ergernissen waarom ik de 01 ga inleveren...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
oldostofjas schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Gek, ik laad ook regelmatig op aan een Vattenfall/Alfen paal, zonder problemen. Ik heb wel de variant van de Lynk die "snel" oplaadt (MY 2022). Hoe zit dat bij jullie?
Ja, ik vind het ook heel vreemd. Ik heb een Q2 2023 model, dus inderdaad ook met “snel” laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Laatst online: 05-09-2024
Inderdaad ook hier model met snelladen. Al meer dan 6 maanden gewoon kunnen laden. En bij andere laadpalen van Vattenfall kan ik ook gewoon laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
scotchrr schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Ja, ik vind het ook heel vreemd. Ik heb een Q2 2023 model, dus inderdaad ook met “snel” laden. :)
2 weken geleden ook gehad, ook bij Vattenfall. 2 verschillende locaties geprobeerd, die beide 2 vrije connectors hadden en overal hetzelfde probleem. Paal leek wel een kerstboom ;)
Uiteindelijk maar huis geladen. Week later bij een andere Vattenfall paal geen probleem met laden. Had een Q4-2021 model. Vermoed dus een combinatie Vattenfall-LynkCo dat problemen veroorzaakt. Andere auto's konden inderdaad wel laden (uurtje later stond er vrolijk 1 te laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:02:
[...]

Vervanging waterpomp geeft geen garanties... sta nu zonder koelwater en alles onder de kap vol roze spetters.

Nu wachten, max 2 uur, op vervangende auto :'( (herstel: al over 30 min? _/-\o_ dat bericht kwam uit een SMS, nu telefoontje: 1 uur+ :(

Moet nog 60 kilometer verder om m'n kinderen op te halen. Dan 200 km naar huis... en over 2 dagen naar Parijs :-( hopen dat ze een nette vervanger kunnen bieden 😒

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 16-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:00
BPi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Vervanging waterpomp geeft geen garanties... sta nu zonder koelwater en alles onder de kap vol roze spetters.

Nu wachten, max 2 uur, op vervangende auto :'( (herstel: al over 30 min? _/-\o_ dat bericht kwam uit een SMS, nu telefoontje: 1 uur+ :(

Moet nog 60 kilometer verder om m'n kinderen op te halen. Dan 200 km naar huis... en over 2 dagen naar Parijs :-( hopen dat ze een nette vervanger kunnen bieden 😒
Sterkte! Toevallig vandaag ook de melding koelvloeistof laag. Lynk is meegenomen. De leenauto, tja, fijn dat er een auto is, maar een nette vervanger zou ik het niet willen noemen. Een Nissan Micra handgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

About2Break schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Sterkte! Toevallig vandaag ook de melding koelvloeistof laag. Lynk is meegenomen. De leenauto, tja, fijn dat er een auto is, maar een nette vervanger zou ik het niet willen noemen. Een Nissan Micra handgeschakeld.
Balen. Lekkage had ik nooit gehad. De reparatie aan het koelsysteem was preventief. Heeft echter niet veel opgeleverd. Ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal vanuit de dealer (s) over de lekkage.
Auto staat nu in Apeldoorn en mijn garage voor onderhoud in Breda.
En ik hoop ook dat ik de auto langer mag houden dan tot donderdag, want dan zit ik met auto in het buitenland.

Morgen na deze lange dag maar eens lynk gaan contacten ;w

Update:
Thermostaat/thermostaathuis is voor de zomer wel vervangen volgens de administratie. Even afwachten wat de garage zegt. Gelukkig mag de vervangende auto minstens een week langer blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 17-10-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
About2Break schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Ik zit inmiddels 6 weken zonder mn L&C. Onderdeel wordt maar niet ontvangen bij de werkplaats (is op 12 September besteld).

Gebeld met L&C of ik niet een andere kan krijgen aangezien het inmiddels langer dan een maand is, maar toen kwam de aap uit de mouw, de werkplaats moet L&C triggeren dat het te lang duurt of dat ze de auto niet kunnen maken. Daarna gaat L&C pas wat doen met je melding.

Heb aangegeven dat ik dat de omgekeerde wereld vind, IK betaald L&C dus ik vind dat hun alles in de gaten moeten houden en mij op de hoogte moeten houden. Maar dat vind L&C niet, ik moet zelf maar de werkplaats bellen over de status, ze doen verder niks uit eingen initiatief.

Nog nooit zo'n slechte service meegemaakt, om over het vervangend vervoer maar te zwijgen (Toyota Yaris, heb een gezin van 5 met al wat oudere kids, past dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
BPi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:29:
[...]
Gelukkig mag de vervangende auto minstens een week langer blijven.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken, je mag hem zo lang houden tot je je L&C terug hebt, in eerste instantie zou ik mijn vervangend vervoer ook maar 4 dagen meekrijgen, rij er nu inmiddels 41 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

defixje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Daar hoef je je geen zorgen over te maken, je mag hem zo lang houden tot je je L&C terug hebt, in eerste instantie zou ik mijn vervangend vervoer ook maar 4 dagen meekrijgen, rij er nu inmiddels 41 dagen mee.
Ik houd mijn hart vast... we zijn ondertussen ook naar een andere auto aan het kijken, na bijna 2 jaar Lynk&co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
  • Laatst online: 06-05-2024
Lees al een poos mee op dit forum en bedacht dat ik mijn Lynk ervaring ook maar eens moest delen.

Sinds 8,5 maand huren wij ook een Lynk & Co.

De auto staat nu al 4,5 maand bij de garage, het is wachten op onderdelen (die volgens de garage al meerdere malen zijn besteld). 8)7

De leenauto is ook in ons geval een Opel Corsa handgeschakeld zonder airco (met draai ramen) of enige andere vorm van luxe.

De leenauto kun je inderdaad zolang lenen als nodig is, maar.....
Laat deze tijdig verlengen, dit doet Lynk niet altijd zelf. :S
Ben al 2x door Logicx gebeld met de vraag wanneer de auto retour komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
veph schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:24:
Lees al een poos mee op dit forum en bedacht dat ik mijn Lynk ervaring ook maar eens moest delen.

De auto staat nu al 4,5 maand bij de garage, het is wachten op onderdelen (die volgens de garage al meerdere malen zijn besteld). 8)7

De leenauto is ook in ons geval een Opel Corsa handgeschakeld zonder airco (met draai ramen) of enige andere vorm van luxe.

Ik blijf dit bizar vinden. Overal in het land staan ongebruikte 01's en je laat klanten € 550,- per maand betalen om in een spartaanse Corsa(/Micra/Yaris) te rijden. Nu al langer dan dat je in de Lynk hebt gereden. Ik denk dat ik hem opgezegd had.

O ja, en als Logicx belt zou ik ze naar L&C doorverwijzen. Dit is toch niet jouw probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door oldostofjas op 17-10-2023 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• veph
oldostofjas schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Ik blijf dit bizar vinden. Overal in het land staan ongebruikte 01's en je laat klanten € 550,- per maand betalen om in een spartaanse Corsa(/Micra/Yaris) te rijden. Nu al langer dan dat je in de Lynk hebt gereden. Ik denk dat ik hem opgezegd had.

O ja, en als Logicx belt zou ik ze naar L&C doorverwijzen. Dit is toch niet jouw probleem?
Nou de eerste periode denk je nog het zal wel goed komen, maar inmiddels hebben we al bij een ander merk weer een private lease contract afgesloten (auto komt in December) en dan zeggen we het contract ook op.

Probleem is dat we anders helemaal geen auto meer hebben en ik voor hetzelfde geld geen alternatief kan vinden voor die paar maanden.

Met Logicx is inmiddels afgesproken dat ze bij Lynk terecht kunnen voor vragen, maar die krijgen waarschijnlijk ook geen reactie en bellen dan maar de berijder.

Maar het blijft bizar dat er zoveel ongebruikte 01's zijn en deze niet gebruikt worden als vervangend vervoer.
Had graag jarenlang rondgereden met dit concept als de backoffice niet zo'n puinhoop was geweest.

Gemiste kans wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
veph schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:24:

Hoe wordt dit financieel afgehandeld? Betaal je maandelijks gewoon de volle mep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
Donderpoes schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Hoe wordt dit financieel afgehandeld? Betaal je maandelijks gewoon de volle mep?
Ja, je betaald de volle mep.

Heb wel compensatie aangevraagd, maar is afgewezen omdat ik gewoon een leenauto heb.

Betaal nu ook nog elke maand € 40 extra voor een trekhaak die de leenauto niet heeft.

Was nog wel even een dingetje met op vakantie gaan.
Pagina: 1 ... 127 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.