Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-09 18:45
Iemand ervaring met de stickers van Aliexpress, voor het zwart maken van de blauwe accenten op de auto?
Is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
JaMaaT schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:13:
[...]

Rijd met een caravan van 7m maar de enige keren dat de lengte een probleem is zou kunnen zijn bij het op en afrijden van een camping. Dat je niet kunt zien hoe ver je kunt "uitzwaait". Dan houd mn vrouw het even in de gaten. Eenmaal op de plek gebruik je de mover ;).

Ik zou me geen zorgen maken over de lengte. Gewicht echter wel. Die caravan mag niet achter de auto. Of je moet het gewicht laten terugkeuren.
Je mag een caravan met MTM (maximale toegestane massa) van 2000KG best trekken, mits het totaal beladen gewicht niet zwaarder is dan 1800KG. Ofwel in het voorbeeld de caravan met een leeggewicht van 1251KG mag je maximaal 549KG beladen. Denk eraan dat een mover + accu ook wat wegen, het is dus aan te raden om de caravan een keer (zonder bagage, maar wel bijv met de standaard inventaris van de keuken etc) op de weegbrug te zetten en vervolgens alles wat je in de caravan legt te wegen. Dat laatste heb ik zelf ook een keer gedaan (stoelen, fietsen, kleding, dekens, kussens, beddengoed etc etc). Ook niet onbelangrijk is een goede belading, zowel links/rechts alsook de kogeldruk. Zelf houd ik meestal een kogeldruk tussen 75KG en 85KG aan. Voordat ik thuis vertrek weeg ik na beladen met een Reich caravanweger het gewicht op de wielen (https://www.obelink.nl/reich-caravanweger.html) en zorg ik voor maximaal verschil van 50KG. Daarnaast weeg ik voor elke rit de kogeldruk (https://www.obelink.nl/tlc-digitale-disselweger.html). Na een overnachtingscamping wil er wel eens iets verplaatst worden, al is het maar de 15m stroomkabel die opeens voorin ligt, terwijl die eerst achter lag, wat zomaar 5KG kogeldruk extra oplevert en een minder comfortabelere combinatie tot gevolg heeft.

BE is wel een must. 1150KG MTM is het anders het maximale wat je met B mag trekken achter de 01. Let op, als je rijdt zonder BE en je raakt betrokken bij een ongeval en je aanhanger heeft een MTM >1150KG, ben je NIET verzekerd. In de verzekeringspolis staat dat je een geldig rijbewijs moet hebben en dat heb je dan niet.

Let trouwens ook op de regels in het buitenland. Vaak geldt een beperking bij een totaalgewicht >3500KG. Uitgangspunt is (in principe) het gewicht op papier (dus in mijn geval auto MTM 2350 + Caravan MTM 1300 = totaal 3650KG). Zo mag je in Belgie/Frankrijk maximaal 90, in NL ook maar 80(!). Zie info ANWB site. Vaak zitten er bij flitspalen lussen die het gewicht meten en op basis daarvan bekeuren, in mijn geval zal het daadwerkelijke gewicht meestal wel <3500KG, waardoor een flitser niet “ziet” dat ik eigenlijk in de categorie >3500KG val. Houden ze je staande (lasergun bijv), dan wegen ze natuurlijk niet en heb je kans op een bon, op basis van de voertuigpapieren.

Ben trouwens nog benieuwd of ik nog post uit Frankrijk krijg, groot stuk over RouteNational gereden met een snelheidsbeperking (max 80) voor verkeer >3500KG, waarbij de paal wel degelijk flitste (zowel bij de vrachtauto voor me, die zeker >3500KG was, maar ook bij mij). Reed op dat moment rond de 95 km/h (dus misschien toch ietsje zwaarder dan 3500KG??)

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
cyberdj schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:52:
[...]

Je mag een caravan met MTM (maximale toegestane massa) van 2000KG best trekken, mits het totaal beladen gewicht niet zwaarder is dan 1800KG. Ofwel in het voorbeeld de caravan met een leeggewicht van 1251KG mag je maximaal 549KG beladen. Denk eraan dat een mover + accu ook wat wegen, het is dus aan te raden om de caravan een keer (zonder bagage, maar wel bijv met de standaard inventaris van de keuken etc) op de weegbrug te zetten en vervolgens alles wat je in de caravan legt te wegen. Dat laatste heb ik zelf ook een keer gedaan (stoelen, fietsen, kleding, dekens, kussens, beddengoed etc etc). Ook niet onbelangrijk is een goede belading, zowel links/rechts alsook de kogeldruk. Zelf houd ik meestal een kogeldruk tussen 75KG en 85KG aan. Voordat ik thuis vertrek weeg ik na beladen met een Reich caravanweger het gewicht op de wielen (https://www.obelink.nl/reich-caravanweger.html) en zorg ik voor maximaal verschil van 50KG. Daarnaast weeg ik voor elke rit de kogeldruk (https://www.obelink.nl/tlc-digitale-disselweger.html). Na een overnachtingscamping wil er wel eens iets verplaatst worden, al is het maar de 15m stroomkabel die opeens voorin ligt, terwijl die eerst achter lag, wat zomaar 5KG kogeldruk extra oplevert en een minder comfortabelere combinatie tot gevolg heeft.
Je eerste statement, weet je dit zeker? Hoe ga je dit bijvoorbeeld bij een verzekering hardmaken? Dan lijkt mij dat je altijd in overtreding bent indien je een te zware belading hebt? Ook al zit je niet aan dat gewicht?

Heb zitten zoeken maar kan er niet direct iets over vinden. Vraag me ook af waarom er zoveel teruggekeurde caravans zijn als dit geen probleem zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
JaMaaT schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:05:
[...]

Je eerste statement, weet je dit zeker? Hoe ga je dit bijvoorbeeld bij een verzekering hardmaken? Dan lijkt mij dat je altijd in overtreding bent indien je een te zware belading hebt? Ook al zit je niet aan dat gewicht?

Heb zitten zoeken maar kan er niet direct iets over vinden. Vraag me ook af waarom er zoveel teruggekeurde caravans zijn als dit geen probleem zou zijn.
Ja, dat weet ik heel zeker! Geleerd toen ik “op ging” voor mijn E-rijbewijs. De aanhanger waarmee ik examen deed had een MTM van 2500KG, de VW Transporter mocht echter maximaal 1800KG trekken. Heb zelf ook een dubbelasser aanhanger van MTM 2000KG, die hang ik ook achter de Corsa (max 1000KG geremd), ik ga toch niet met de 01 naar de milieustraat 😁🙄😂. Bij een gewichtcontrole wegen ze altijd de combinatie, doch zal in het Corsa voorbeeld ik toch een BE rijbewijs nodig hebben. MTM Corsa 1585KG (totaal incl dubbelasser 3585, dus BE). In dit geval zou ik de aanhanger “terug” kunnen laten keuren tot 1914KG zodat je met B mag rijden. Mijn caravan met MTM 1300KG mag ik dan weer niet achter de Corsa hangen, omdat ik max 1000KG mag trekken en de caravan een leeggewicht van 1037KG heeft. Lekker complex dus (aanhanger van MTM 2000KG mag ik wel trekken met de Corsa, want leeggewicht 293KG en caravan van MTM 1300KG niet omdat leeggewicht 1037KG is).

Als de MTM van de aanhanger bepalend zou zijn, zou iedereen een hele zware trekauto nodig hebben voor een simpele aanhanger.

Caravans worden in de regel “teruggekeurd” om onder die 3500KG te blijven en dus met B zonder E te mogen rijden. Dit is vandaag de dag echter een risico. De MTM van auto’s wordt (mede door de PHEV’s) steeds hoger. Stel je hebt een voertuig met MTM 2150 (ik had voorheen een 5008), daar kwam de caravan van 1300KG bij ==> 3450 totaal, B volstaat. Nu krijg ik pech onderweg (niet ondenkbaar met een 5008) en krijg ik een 01 als vervangwagen. Dan mag ik dus niet rijden met alleen B.

Zie ook onderstaande printscreen voor een voorbeeld.

Uiteraard zal een MTM van 2000KG en een leeggewicht van meer dan 1800KG niet mogen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33LWmoOxQuYs1OkA6nXutkulkTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKNA1L2S0EPBptfdl3A18HLT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door cyberdj op 09-09-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Ahh top! Duidelijk verhaal! Caravan is nu nog licht genoeg. Maar ik wil sowieso voor BE gaan. Wellicht in de winter keertje doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 14-09 21:50
cyberdj schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:52:
[...]

BE is wel een must. 1150KG MTM is het anders het maximale wat je met B mag trekken achter de 01. Let op, als je rijdt zonder BE en je raakt betrokken bij een ongeval en je aanhanger heeft een MTM >1150KG, ben je NIET verzekerd. In de verzekeringspolis staat dat je een geldig rijbewijs moet hebben en dat heb je dan niet.

Let trouwens ook op de regels in het buitenland. Vaak geldt een beperking bij een totaalgewicht >3500KG. Uitgangspunt is (in principe) het gewicht op papier (dus in mijn geval auto MTM 2350 + Caravan MTM 1300 = totaal 3650KG). Zo mag je in Belgie/Frankrijk maximaal 90, in NL ook maar 80(!). Zie info ANWB site. Vaak zitten er bij flitspalen lussen die het gewicht meten en op basis daarvan bekeuren, in mijn geval zal het daadwerkelijke gewicht meestal wel <3500KG, waardoor een flitser niet “ziet” dat ik eigenlijk in de categorie >3500KG val. Houden ze je staande (lasergun bijv), dan wegen ze natuurlijk niet en heb je kans op een bon, op basis van de voertuigpapieren.

Ben trouwens nog benieuwd of ik nog post uit Frankrijk krijg, groot stuk over RouteNational gereden met een snelheidsbeperking (max 80) voor verkeer >3500KG, waarbij de paal wel degelijk flitste (zowel bij de vrachtauto voor me, die zeker >3500KG was, maar ook bij mij). Reed op dat moment rond de 95 km/h (dus misschien toch ietsje zwaarder dan 3500KG??)
Super bedankt voor dit uitgebreide antwoord! Deze info en tips heb je wat aan _/-\o_

BPi, JaMaaT, Jullie ook bedankt voor de info en het meedenken!

Ik heb nog wel wat huiswerk merk ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:00
dennis.passage schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:44:
Afgelopen woensdag de langverwachte car swap gehad (had een 2021 model en nu een 2023). Van alle service processen was dit de meest soepele. Met dank aan het bedrijf dat de swap uitvoerde overigens. Want de afgesproken tijd van de swap was niet helemaal lekker afgestemd. Uiteindelijk helemaal goedgekomen.

Tot nu toe erg blij met dit nieuwe model, keep you posted met de afhandeling van mijn vorige auto. Daar komt nog een eindrapport uit mbt eventuele schade.
Ik ben ook nog (met smart) aan het wachten. Wel jammer dat het zo onduidelijk is wanneer je aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22

BPi

About2Break schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:03:
[...]

Ik ben ook nog (met smart) aan het wachten. Wel jammer dat het zo onduidelijk is wanneer je aan de beurt bent.
Hoe lang heb je hem dan al en hoeveel km? Met smart aan het wachten omdat er iets mis mee is?

Ik vind het eigenlijk nog wel prima met de "oude" na 21 maand en 52d km, anders moet ik weer nieuwe milieusticker voor Duitsland en Frankrijk aanschaffen. En ik weet nog niet hoe lang ik Lynk blijf rijden, dus als dat gedoe niet nodig is... fine with me. En kenteken ken ik nu uit m'n hoofd en ik weet niet nog niet wat ik mis aan de 360 graden camera en stuurverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:16:
[...]

Hoe lang heb je hem dan al en hoeveel km? Met smart aan het wachten omdat er iets mis mee is?

Ik vind het eigenlijk nog wel prima met de "oude" na 21 maand en 52d km, anders moet ik weer nieuwe milieusticker voor Duitsland en Frankrijk aanschaffen. En ik weet nog niet hoe lang ik Lynk blijf rijden, dus als dat gedoe niet nodig is... fine with me. En kenteken ken ik nu uit m'n hoofd en ik weet niet nog niet wat ik mis aan de 360 graden camera en stuurverwarming.
Ja en de parkeervergunning niet te vergeten.. 2 stickers en vergunning kom je toch al snel rond de 50 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Dat wordt een flinke afrekening 8)

Ik zit nu na dezelfde tijd op 28k maar ga vanaf november 45k per jaar rijden.
Ben op zoek naar een alternatief maar kom er nog niet helemaal uit :)

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Kensingtonnie schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:23:
[...]

🤫 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 14:25
Die van mij (2021 model) had nauwelijks KM gereden, maar de connectiviteit werkte voor geen meter. Niemand kon mijn auto huren, want BT connectie werkte niet. Hoop dat het nu wel werkt, dus huur mijn auto ;-). 360 view met parkeren is wel erg handig, verwarmd stuur nog niet nodig gehad ;-), maar de hoedeplank die vervangen is, is wel erg fijn. Voor de rest heb ik nu wel eindelijk de nieuwe software. :-) Lukte niet OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:11
dennis.passage schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:44:
Afgelopen woensdag de langverwachte car swap gehad (had een 2021 model en nu een 2023). Van alle service processen was dit de meest soepele. Met dank aan het bedrijf dat de swap uitvoerde overigens. Want de afgesproken tijd van de swap was niet helemaal lekker afgestemd. Uiteindelijk helemaal goedgekomen.

Tot nu toe erg blij met dit nieuwe model, keep you posted met de afhandeling van mijn vorige auto. Daar komt nog een eindrapport uit mbt eventuele schade.
Kreeg je vanzelf een uitnodiging om je auto om te ruilen? Ik rij zelf ook nog in een 2021 model en ben wel benieuwd wanneer hij nou omgeruild gaat worden.

Wordt je als bestaande klant na een swap ook automatisch overgeheveld naar huidige abonnementsprijs?

[ Voor 10% gewijzigd door hondsdol op 11-09-2023 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis.passage
hondsdol schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:49:
[...]

Kreeg je vanzelf een uitnodiging om je auto om te ruilen? Ik rij zelf ook nog in een 2021 model en ben wel benieuwd wanneer hij nou omgeruild gaat worden.

Wordt je als bestaande klant na een swap ook automatisch overgeheveld naar huidige abonnementsprijs?
Heb er wel zelf achteraan gezeten ivm de connectiviteitsissues (kon mijn auto niet verhuren). Ik kreeg in eerste instantie de mail, net als velen hier. Daarna volgde een hoop verwarrende mails en heb ik toch maar het KCC gebeld. Die vertelde mij dat de 'oude' modellen er als eerste uit moesten. Dit traject heeft wel echt een half jaar geduurd hoor.

Er veranderd niks qua maandbedrag, dit blijft 550 euro. Ik wilde eigenlijk een trekhaak op mijn nieuwe auto, maar dat zou een nieuwe aanvraag zijn en mij dus 140 euro per maand extra kosten en een hele lange wachttijd. Dus dan maar een dakkoffer ;-)

edit:

Afrekening ontvangen en er waren geen extra kosten. Ik heb een clean sheet :-)

[ Voor 4% gewijzigd door dennis.passage op 11-09-2023 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

dennis.passage schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:17:
[...]

Heb er wel zelf achteraan gezeten ivm de connectiviteitsissues (kon mijn auto niet verhuren). Ik kreeg in eerste instantie de mail, net als velen hier. Daarna volgde een hoop verwarrende mails en heb ik toch maar het KCC gebeld. Die vertelde mij dat de 'oude' modellen er als eerste uit moesten. Dit traject heeft wel echt een half jaar geduurd hoor.

Er veranderd niks qua maandbedrag, dit blijft 550 euro. Ik wilde eigenlijk een trekhaak op mijn nieuwe auto, maar dat zou een nieuwe aanvraag zijn en mij dus 140 euro per maand extra kosten en een hele lange wachttijd. Dus dan maar een dakkoffer ;-)
En voor trekhaak gebruik gewoon een keertje ruilen met een tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
[...]

Netjes! Van wanneer had je de auto?
Zou op zich ook wel een swap willen , puur voor de extra's, eigenlijk. Al zou het me een prijsverhoging niet waard zijn (maar die komt er toch wel vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
[...]

Hoe zag die afrekening eruit? Ik heb ook een auto ingeleverd maar heb nooit een afrekening ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb intussen nog steeds niets gehoord van mijn snelheidsboete van half Juni :/ vraag mij af wat er daarmee gebeurd.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 22:58

rob_erwt

What does this button do?

Ricmaniac schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:43:
Ik heb intussen nog steeds niets gehoord van mijn snelheidsboete van half Juni :/ vraag mij af wat er daarmee gebeurd.
Familie van mij had dat ook. En kregen op een gegeven moment wel een factuur voor de boete + alle verhogingen van het CJIB omdat de boete te laat betaald was doorgestuurd door Lynk&Co... Ze hebben er achteraan gebeld en gezegd dat te laat betalen door Lynk&Co niet hun probleem was...Uiteindelijk hebben ze alleen de boete (die op zich terecht was) en niet de verhogingen hoeven betalen (aan Lynk&Co).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
[quote]hondsdol schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:49:
[...]

[/quote]

Wat denk je zelf, alles wordt duurder natuurlijk, je krijgt een nieuw model met allemaal extra's zwart hemeltje stuurverwarmingen een rijtje camera's om je heen ;-) Lynk is gewoon erg onbetrouwbaar eh zakelijk bedoel ik. CEO Alain Visser is ook niet erg betrouwbaar gebleken na zijn interview van vorig jaar "er komt geen verhoging" dus 1 jan is een mooie start om iedereen gelijk te trekken, op naar de € 650,- per maand. 1 voordeel er zullen geen wachtlijsten meer bestaan dan.....Oja wij van Lynk halen de auto ook niet meer op voor onderhoud want dat is voor jullie een stuk makkelijker, vraag mij af of ze echt aan ons denken.... })

Uit het FD van januari:

Op een vraag naar de naam Lynk & Co schiet Visser in de lach. 'Ik bedacht de combinatie tijdens een taxirit, na een teametentje met een paar glazen wijn. Je ziet het &-teken vaak bij modemerken, maar niet bij automerken. Ik vond het wel leuk klinken.' Een achterliggende betekenis heeft het niet.

De anekdote illustreert hoezeer Visser probeert weg te blijven van de traditionele auto-industrie. Het merendeel van de 900 medewerkers van Lynk & Co werkte dan ook niet eerder in de sector. 'Als je de boel wilt veranderen, moet je mensen uit andere takken aantrekken. Dus bij ons werken veel mensen uit de mode en horeca. We hebben geen autoverkopers in dienst.'

550 euro per maand
Een auto van Lynk & Co is zowel te huur als te koop. Een abonnement is inclusief service- en verzekeringskosten €550 per maand. Voor €42.000 koop je een nieuwe auto, een occasion is verkrijgbaar voor ongeveer €39.500, afhankelijk van de staat van de auto. De wachttijd ligt momenteel rond de twee maanden. Vervolgens kun je besluiten de auto voor jezelf te houden, of te delen via een app. De prijs per rit bepaalt de eigenaar. Gebruikers kunnen de auto openen met een digitale sleutel, na afloop is er controle met behulp van een beoordelingssysteem. Wie het slim aanpakt, kan het abonneegeld of de aanschafprijs terugverdienen. Er is in Nederland zelfs een aantal particulieren dat winst maakt, vertelt Visser.
Het abonnement is inclusief service. Hoe houdt u het rendabel?
'De grootste kostenbron in het abonnementsgeld is service. Het loont dus om auto's te bouwen die zo min mogelijk onderhoud nodig hebben. Als er toch iets mis is, gebeurt het onderhoud bij Volvo-werkplaatsen.'

'Toch blijft gelden: hoe ouder de auto is hoe hoger de onderhoudskosten. Daarom krijgen abonnees na twaalf maanden een nieuwe auto en wordt hun oude verkocht als tweedehands.' 8)7

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev...is-absoluut-niet-duurzaam

[ Voor 49% gewijzigd door Route-de-Soleil op 12-09-2023 16:07 . Reden: toegevoegd artikel FD 2023 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rob_erwt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:51:
[...]

Familie van mij had dat ook. En kregen op een gegeven moment wel een factuur voor de boete + alle verhogingen van het CJIB omdat de boete te laat betaald was doorgestuurd door Lynk&Co... Ze hebben er achteraan gebeld en gezegd dat te laat betalen door Lynk&Co niet hun probleem was...Uiteindelijk hebben ze alleen de boete (die op zich terecht was) en niet de verhogingen hoeven betalen (aan Lynk&Co).
Ja hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Maarja weet niet hoe dat met flitspalen uit frankrijk gaat :P misschien duurt dat sowieso gewoon veel langer

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Helaas is mijn Lynk & Co gisteren weggesleept, had het veel voorkomende koelvloeistof probleem (26.600 KM op de teller)

Het regelen van vervangend vervoer ging overigens heel soepel. Waar hij heen getakeld is, daar was geen vervangend vervoer, dus heeft L&C een taxi voor mij geregeld om naar een uitgifte punt te rijden.

Helaas is het vervangend vervoer wel een Toyota Yaris. Hopelijk is hij snel gefixt.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:11
Route-de-Soleil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:55:

[...]

Wat denk je zelf, alles wordt duurder natuurlijk,

[...]
Beetje populistische reactie wel 😅 Ik snap waar het vandaan komt, maar ik was op zoek naar een feitelijk antwoord, en dat is al gegeven:
[...]

edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Kensingtonnie schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:23:
[...]

Gisteren was einde contract en vandaag is de auto direct opgehaald. Toch wel luxe dat ze hem komen halen en dat ik hem niet heb hoeven terug te brengen naar Diemen.
Wel vreemd, je geeft een auto af van ruim 40.000 euro en je krijgt nog niet eens een afgiftebewijs. Ik had zelf al foto's gemaakt en ik had verwacht dat diegene die hem komt ophalen dat ook zou doen. Niet dus.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je in dit soort gevallen nog iets gaat horen van Lynk &Co?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
Oizo1981 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:59:
[...]

Hoe zag die afrekening eruit? Ik heb ook een auto ingeleverd maar heb nooit een afrekening ontvangen.
Een simpel mailtje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTO1X5cA3HUWui0sDLMPNW2QIG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SlOACqtcoHlj9iWBbojDlFnL.png?f=fotoalbum_large

Geen prijsverhoging trouwens. Blijf 550 euro per maand betalen. Alleen als ik een trekhaak wilde moest ik een nieuw abonnement nemen, met de 100 euro prijsstijging en natuurlijk de 40 euro extra voor de trekhaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:00
dennis.passage schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:44:
[...]

Een simpel mailtje
[Afbeelding]

Geen prijsverhoging trouwens. Blijf 550 euro per maand betalen. Alleen als ik een trekhaak wilde moest ik een nieuw abonnement nemen, met de 100 euro prijsstijging en natuurlijk de 40 euro extra voor de trekhaak...
Krijg je ook automatisch dezelfde kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
oldostofjas schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:52:
[...]

Krijg je ook automatisch dezelfde kleur?
Ja. Je kunt ook niet wisselen. Of ja, kan wel, maar zelfde verhaal als met de trekhaak: nieuwe abo afsluiten en nieuwe prijzen betalen.

• dennis.passage
Wat @Sandro! zegt idd... Je krijgt exact hetzelfde wat je eerst had. Anders betekent dit een nieuw abonnement en dus de nieuwe prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
Kogel is door de kerk: vanaf eind oktober Volvo XC40 recharge my 2024.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
Kensingtonnie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:14:
[...]

Lease? Koop?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

Netjes hoor, mooi ding als alternatief. :)
Wel wat te groot voor mijn portemonnee, met een 4-jaars leasetermijn kost ie gewoon per maand 300 euro meer dan de Lynk...

Nomen nescio

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Hier voor de KIA EV6 light edition gegaan. Na SEPP is die 588 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:56
Mjelnir schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:27:
Hier voor de KIA EV6 light edition gegaan. Na SEPP is die 588 per maand.
Is die 588 maandelijks opzegbaar met 1250km per maand?

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
roeldive schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:43:
[...]

Is die 588 maandelijks opzegbaar met 1250km per maand?
Dat zeker niet. Maar met de aankomende prijsverhoging vond ik die extra km en maandelijkse opzegbaarheid wel een stuk duurder worden.

voordeel is dat ik ook mijn eigen stroom en laadpaal heb. Dat maakt het voor mij persoonlijk intressanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
Bra-Jo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:08:
[...]

Netjes hoor, mooi ding als alternatief. :)
Wel wat te groot voor mijn portemonnee, met een 4-jaars leasetermijn kost ie gewoon per maand 300 euro meer dan de Lynk...
Dat klopt.... maar is niet zonder meer 1 op 1 vergelijkbaar.
Loopt via Care by Volvo, flexibel abonnement, een van de weinige aanbieders die standaard ook hogere km aantallen (in mijn geval 45.000 per jaar) biedt.
Ik heb een vergelijking van alle kosten gemaakt (maandbedrag, benzine, stroom, meerkm etc.) en dat ontloopt elkaar niet heel veel, tenzij ik de geschatte stroomkosten eruit haal vanwege onze zonnepanelen, dan is de Volvo voordeliger
Doorslag geeft voor mij daarnaast de achterliggende organisatie, het klantcontact en het gemak dat ik gewoon zelf naar de Volvogarage kan gaan zonder tussenkomst van een ander.
Ik heb Lynk bijvoorbeeld al een paar keer gebeld voor een beurt en hoor niets van ze, schadeafhandeling pas na 5+ maanden, onduidelijkheid over prijsverhogingen en zo meer.
Daarbij heeft de Volvo all season banden, een eigen risico van € 300 per schade ipv € 500 en direct vervangend vervoer.

De Lynk vind ik echter nog steeds een hele fijne auto die uitblinkt met ruimte, een mooi interieur en Android Auto.
Geen enkele spijt gehad de afgelopen jaren.

• cyberdj
Na 2 maanden gewacht te hebben tot L&C terugbelt voor de onderhoudsbeurt vandaag toch maar even bij de lokale Volvo dealer langsgeweest. Konden helaas niets voor me betekenen, maar gaven aan over een week of 2 wel direct aanspreekpunt te worden voor L&C. Dus over 2 weken weer terug en rechtstreeks bij Volvo het onderhoud inplannen. Ruitenwissers heb ik vandaag maar zelf besteld via Winparts, bij de regen deze week kon ik nog niet meer naar buiten kijken vanwege de strepen die de wissers trekken. Verwacht dat als ik over 2 weken een afspraak kan inplannen ik ook nog zeker 4 weken moet wachten voor de onderhoudsbeurt. Met veelal in de ochtend en avond rijden neem ik dan maar even eigen ruitenwissers. Als ie dan voor de beurt gaat zet ik de oude er wel weer op (dan heb ik altijd wat achter de hand).

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
defixje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:58:
Helaas is mijn Lynk & Co gisteren weggesleept, had het veel voorkomende koelvloeistof probleem (26.600 KM op de teller)

Het regelen van vervangend vervoer ging overigens heel soepel. Waar hij heen getakeld is, daar was geen vervangend vervoer, dus heeft L&C een taxi voor mij geregeld om naar een uitgifte punt te rijden.

Helaas is het vervangend vervoer wel een Toyota Yaris. Hopelijk is hij snel gefixt.
Succes. Hopelijk krijg je hem snel terug.

• cyberdj
[...]

Hier ook, wij hebben gekozen voor de C40 Recharge Plus, begin eens met 20.000km/ jaar als ik niet uitkom kan ik nog altijd naar 25.000 of 30.000 gaan (bij Care by Volvo kun je tussendoor switchen).

Nadeel is dan wel dat het een 4 jarig contract is (3 maanden opzegtermijn vind ik net iets te duur ;) ) en tsja, de stroom(prijs) is ook nog wel een dingetje. Nu 40ct/Kwh in de straat en thuis 45ct/piek 38ct/dal.
Daarnaast zal natuurlijk over een tijdje de wegenbelasting erin gaan hakken (zal rond de 300,- per kwartaal gaan worden), maar dat geldt natuurlijk ook voor de 01.

Tot slot de caravan in de zomer, daar moet ik wel nog een oplossing voor zoeken. Om de 100km laden lijkt me niet zo comfortabel, wellicht valt het wel mee en haal ik zo'n 180km (2 uur rijden).
Als de levertijd voor de 01 nu eens wat korter wordt, is het wellicht een optie om voor de vakantie een 01 te nemen voor een maand.

[ Voor 6% gewijzigd door cyberdj op 14-09-2023 10:12 ]

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

cyberdj schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:37:
Na 2 maanden gewacht te hebben tot L&C terugbelt voor de onderhoudsbeurt vandaag toch maar even bij de lokale Volvo dealer langsgeweest. Konden helaas niets voor me betekenen, maar gaven aan over een week of 2 wel direct aanspreekpunt te worden voor L&C. Dus over 2 weken weer terug en rechtstreeks bij Volvo het onderhoud inplannen. Ruitenwissers heb ik vandaag maar zelf besteld via Winparts, bij de regen deze week kon ik nog niet meer naar buiten kijken vanwege de strepen die de wissers trekken. Verwacht dat als ik over 2 weken een afspraak kan inplannen ik ook nog zeker 4 weken moet wachten voor de onderhoudsbeurt. Met veelal in de ochtend en avond rijden neem ik dan maar even eigen ruitenwissers. Als ie dan voor de beurt gaat zet ik de oude er wel weer op (dan heb ik altijd wat achter de hand).
Tja, begin juli afspraak gemaakt voor 30.000km beurt. Vorige wk eindelijk naar garage. Auto werd om 9u opgehaald (is binnenkort ook afgelopen). Zou om uiterlijk 17 worden teruggebracht. Helaas, 16.45u (!) telefoontje. "Auto is niet klaar." Dat ik auto weer nodig had voor werk, had dealer geen boodschap aan. Kon ook niet vertellen wanneer ik auto terug zou krijgen. Vervangend vervoer? Dat was niet mogelijk, dat onderhoud niet tijdig was gelukt was niet hun schuld... 8)7 Leenauto nodig? Dat moest ik dan zelf maar regelen via L&C! Prima service van deze VOLVO-dealer: NOT! Dus zelf maar contact gezocht met L&C. Kostte wat moeite (5 personen gesproken!) Maar goed: zij zorgden er uiteindelijk voor dat er 's avonds nog een leenauto werd afgeleverd!

PS Na software-update is systeem trouwens een ramp; logt voortdurend uit en schermen blijven bij elke rit wel een keer hangen. Koppeling met zowel Android Auto als Carplay vliegen er ook telkens onverwacht uit. Maar ja, geen enkele zin meer om naar deze dealer in onze woonplaats terug te gaan :( Overigens door ander filiaal van deze keten bij eerdere motorstoring wel prima geholpen. Maar om daar nu 50 km voor om te rijden, terwijl lokale dealer bijna letterlijk om de hoek zit... Ach, prijsverhogingen en storingen maken de keuze voor een andere auto wel weer makkelijker ;w

• Jackberry
  • Laatst online: 26-08 18:50
Ik twijfelde om nog net voor de prijsstijging een abonnement af te sluiten voor 550, maar toch niet gedaan mede door de lange levertijd en verhalen over de customer care

Je zou denken met de prijsstijging minder orders en snellere levertijd, maar is nu 12-13 maanden ten opzichte van 5-6 maanden in juni..

[ Voor 1% gewijzigd door Jackberry op 14-09-2023 10:46 . Reden: Typo ]

• cyberdj
cyberdj schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:11:
[...]

Hier ook, wij hebben gekozen voor de C40 Recharge Plus, begin eens met 20.000km/ jaar als ik niet uitkom kan ik nog altijd naar 25.000 of 30.000 gaan (bij Care by Volvo kun je tussendoor switchen).

Nadeel is dan wel dat het een 4 jarig contract is (3 maanden opzegtermijn vind ik net iets te duur ;) ) en tsja, de stroom(prijs) is ook nog wel een dingetje. Nu 40ct/Kwh in de straat en thuis 45ct/piek 38ct/dal.
Daarnaast zal natuurlijk over een tijdje de wegenbelasting erin gaan hakken (zal rond de 300,- per kwartaal gaan worden), maar dat geldt natuurlijk ook voor de 01.

Tot slot de caravan in de zomer, daar moet ik wel nog een oplossing voor zoeken. Om de 100km laden lijkt me niet zo comfortabel, wellicht valt het wel mee en haal ik zo'n 180km (2 uur rijden).
Als de levertijd voor de 01 nu eens wat korter wordt, is het wellicht een optie om voor de vakantie een 01 te nemen voor een maand.
Binnenkort wat Lynk&co stuff op marktplaats:
18" winterwielen set (origineel L&C, 2000km mee gereden)
Menabo dakdragerset
Thule dakdragerset
Sneeuwkettingen (Rud Centrax N894)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
Jackberry schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:46:
Ik twijfelde om nog net voor de prijsstijging een abonnement af te sluiten voor 550, maar toch niet gedaan mede door de lange levertijd en verhalen over de customer care

Je zou denken met de prijsstijging minder orders en snellere levertijd, maar is nu 12-13 maanden ten opzichte van 5-6 maanden in juni..
Gesproken met iemand van Lynk, maar ze willen de vraag naar abonnementen erg afremmen. De focus moet verschuiven naar lease (dit zal zijn omdat de lease maatschappij de auto’s koopt dus er een betere cashflow komt bij Lynk).

Dit is ook de reden geweest voor de prijsverhoging en nu dus voor de langere levertijd.

Ook gaven ze aan dat er nog geen plannen zijn voor een prijsverhoging voor de huidige abonnement houders.

Ik denk dat de abonnementen te hard liepen, ze de auto’s maar (relatief) kort houden en ze daarna verkocht/opnieuw ingezet moeten worden, daar zitten ook altijd kosten aan.

Wel een interessante strategie, maar het concept valt langzaam in elkaar door hun eigen succes.

Edit: typo

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:00
BPi schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:16:
[...]

Ik heb hem sinds december 2021 en nu ruim 32K op de teller. Met 'smart' omdat de updates mij wel aanspreken. Minder windruis, geen ruzie meer met de achterklep die niet dicht wil blijven omdat de hoedenplank in de weg zit. Ik heb verder geen stickers of vergunningen waar ik last van heb. Dingen als de 360 camera, geen must maar wel leuk.

Wel een puntje inderdaad je weet nooit wat je krijgt, wij zijn er heel zuinig op de wagen en je moet maar afwachten of je na een wissel een auto krijgt waar ook zuinig mee is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
zojuist de lynk ook opgezegd. Teveel kleine irritaties en de 'aankomende' prijsverhoging in het verschiet maken dat we het hebben stopgezet.

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 08:13
luukvkop schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:55:
[...]

Gesproken met iemand van Lynk, maar ze willen de vraag naar abonnementen erg afremmen. De focus moet verschuiven naar lease (dit zal zijn omdat de lease maatschappij de auto’s koopt dus er een betere cashflow komt bij Lynk).

Dit is ook de reden geweest voor de prijsverhoging en nu dus voor de langere levertijd.

Ook gaven ze aan dat er nog geen plannen zijn voor een prijsverhoging voor de huidige abonnement houders.

Ik denk dat de abonnementen te hard liepen, ze de auto’s maar (relatief) kort houden en ze daarna verkocht/opnieuw ingezet moeten worden, daar zitten ook altijd kosten aan.

Wel een interessante strategie, maar het concept valt langzaam in elkaar door hun eigen succes.

Edit: typo
Jazeker, concept in duigen, ik ben nog een beetje teleurgesteld. Voor 550 euro/mnd was dat ding wel prive gekomen. Stond op het punt van bestellen. Rijbewijs halen ivm gewicht van de caravan... (sleurhut is maar 1300Kg, maar totaal komt boven de 3500kg uit dan). Maar ja, het is me makkelijk gemaakt. voor 650 euro (ex trekhaak) per maand kies ik wat anders. Leasen (van de Lynk 01 zal zeer onwaarschijnlijk zijn. Pri'vé betaal ik liever cash, en dan vind ik Chinees toch wel Tricky in de huidige geopolitieke wereld (zeker omdat de Lynk zo "smart" is, updates van afstand, camera's ingebouwd). Dan liever de Tesla model Y. (ja, kan Musk ook meekijken, maar geopolitiek ligt dat minder gevoelig). Zakelijk: mijn werkgever heeft Lynk niet in de car-policy.

Hybride stond me trouwens ook wel aan, en het wordt nu ook geen Tesla model Y, we gaan de 2022 Tiguan van de lease privé rijden, en de Megane uit 2012 prive rustig slijten tot het laatst.

Waarom deel ik dit eigenlijk? Omdat ik niet snap dat Lynk in korte tijd zoveel verhoogd. Misschien is dat een waarschuwing als je gaat leasen, de service is matig, de prijsstelling niet consistent. Juist dat je er snel af kon was fijn, als je er langer aan vast zit, zou ik me 3x bedenken.

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
en dan vind ik Chinees toch wel Tricky in de huidige geopolitieke wereld (zeker omdat de Lynk zo "smart" is, updates van afstand, camera's ingebouwd)
Maar waarom is dat dan geen probleem als je hem huurt voor een laag bedrag? Daar wordt de auto toch niet minder smart door?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

EVog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:58:
[...]

Maar waarom is dat dan geen probleem als je hem huurt voor een laag bedrag? Daar wordt de auto toch niet minder smart door?
Ik neem aan dat smart op zich het probleem niet is, maar smart uit China en niet smart uit het Westen.
Eerlijk gezegd snap ik het dan ook niet. Wat willen/kunnen ze in China met mijn rijgedrag? Worst case scenario zetten ze de auto op de snelweg stil om een ongeluk te veroorzaken, maar dat zie ik niet gebeuren. Zal wel loslopen.

Nomen nescio

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 08:13
EVog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:58:
[...]

Op dit moment vind ik dat niet zo'n probleem (China gaat nog prima). Als dat over een half jaar of over 10 jaar een probleem zou worden, en je kunt er iedere maand vanaf , prima. Maar als je voor meerdere jaren leased of koopt, is het niet even "simpel je maandabbo opzeggen". En ze kunnen waarschijnlijk alles inderdaad op afstand als ze dat willen.

• JaMaaT
  • Nu online
Dat zou een risico zijn wat ik prima durf te nemen.
Ben meer nieuwsgierig naar de irritaties van bijvoorbeeld @firejelle

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cyberdj
JaMaaT schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:33:
Ik ga ook opzeggen, de grootste irritatie is de klantenservice en een zekere mate van onzekerheid die daarbij is. Je weet niet waar je aan toe bent.
Heb bijvoorbeeld zelf op 17-07 gebeld voor servicebeurt, later nog een keer gemaild (meerdere keren), motostoringslampje dat weer aanging (ook weer melding van gemaakt) en er gebeurt helemaal niets.
Inmiddels is de standaard melding als ik de auto start “maintenance overdue” die ik dan maar wegklik. Daarnaast is het niet servicen van de auto ook bijzonder gevaarlijk. Mijn ruitenwissers zijn zo slecht dat niet wissen een beter zicht geeft dan wel wissen. Hiervoor toch even bij Volvo binnengewipt, daar kon ik ze laten wisselen, op eigen kosten. Banden hetzelfde verhaal, dat is destijds na lang hangen en wurgen uiteindelijk opgelost.
Winterbanden, ook weer zo een ding. Sept 2022 gebeld, begin oktober weer gebeld, begin november weer gebeld en uiteindelijk zelf maar een set gekocht (verwachte levertijd was toen minimaal 6 weken, te laat voor mijn wintersport).
Ook lees ik vaak dat je bij problemen/pech/schade een vervangwagen krijgt die niet in verhouding staat met de 01. Voor een aantal dagen is dat niet zo’n probleem, maar alles > 1 week verwacht ik een gelijkwaardige wagen. Ik heb er 1 met trekhaak, stel ik heb pech vlak voor mijn geplande zomervakantie (wellicht door nalatigheid, te laat services oid) en ik krijg dan een Yaris en weet niet wanneer ik mijn 01 terug mag verwachten, dan heb je gewoon pech (in meerdere opzichten).
Dan het uren in de wacht hangen bij storingen en kastje naar muur, word je ook niet vrolijk van (en een oplossing blijft uit).
Ben benieuwd welke verrassingen me nog te wachten staan na inlevering.

Een samenvatting van andere forumleden:
-vervangende auto voor weken, soms maanden in kleinere klasse (Opel Corsa, Toyota Yaris, Hyundai Bayon). Ok, dat staat in de kleine letters bij de voorwaarden.
-vervangen van bijv banden kost veel moeite
-bij pech in het buitenland uren wachten in brandende zon
-extra kilometers die worden afgerekend zonder enige toelichting (ze mogen mij straks mooi een gespecificeerde factuur sturen, ik heb rond de jaarwisseling de km stand genoteerd, + hoe gaan ze om met kms tijdens verhuur?) [tm 31-12-2022 betaalde je 0,15 per extra km, sinds 1-1-2023 is dat 0,17 en voor de nieuwe EUR650,- abonnementen zelfs 0,20]
-verdwenen/ uitgeleefde auto tijdens verhuur (mocht betreffende persoon zelf ophalen, wat niet gebeurd is naar mijn weten)
-te laat ingeleverde auto bij verhuur (jammer dan voor verhuurder)
-auto’s die na beeindiging van abo nog weken bij de mensen thuis staan/ niet afgehaald worden door L&C

en zo zijn er vast nog wel wat dingen voorbijgekomen. Ben zelf een redelijke “early adaptor”, besteld in july 2021 en lees ook al vanaf pagina 1 mee hier.

Daarnaast vind ik het ook niet meer zo leuk om een 01 te hebben. Waar je in het begin vooral veel bekijks had met de auto, is het nu een veel voorkomende auto. Als ik hier een rondje door de buurt loop, staan er echt veel. Er is een straat waar bij 3 huizen naast elkaar er 1 op de oprit staat. In het sportteam van 1 van de kinderen rijden we nu met 4 01’s op 12 kinderen (de tegenstander denkt bijna dat Lynk&Co sponsort). Ok, best wel grappig, maar de fun is er wel vanaf.

Zelf nu een C40 via Care By Volvo besteld, een voorraadauto, die binnen 5 wkn geleverd wordt. Dan heb ik wel weer een redelijk aparte auto (je ziet de C40 niet zo veel, itt de XC40 overigens). Zit er wel 48 mnd aan vast, het is duurder maar heb wel enige flexibiliteit als het op de kms aankomt. Daarnaast direct vervangend vervoer bij pech (zelfs bij onderhoud), all season banden erop (ok, ik had liever echte winterbanden/zomerbanden), eigen risico van 300 en een aanspreekpunt (direct bij de dealer en geen uren wachttijd bij telefonisch contact met helpdesk). [vanaf volgende week/ week erna schijn je ook direct bij Volvo aan te mogen kloppen met je 01 voor onderhoud/storing, mits ze met L&C samenwerken].

Helaas is het 01 concept (nog) niet geworden wat de bedoeling was. CEO zei ooit: maandag besteld, donderdag geleverd. Wat je nu ziet is dat al 2 jaar lang (bijna) iedereen een nieuwe krijgt en dat de jong gebruikte staan te verstoffen op de parkeerplaats bij Volvo. (Ga voor de grap maar eens kijken 😀). Als ze het allemaal beter voor elkaar hadden, kon je een jong gebruikte binnen een week weer inzetten, niks 6 maanden wachten. Hetzelfde geldt voor onderdelen, als je er nu wat aan hebt, duurt het maanden voor je een onderdeel hebt. Pak dan wat teruggekomen voertuigen die je (tijdelijk) gebruikt voor onderdelen en vervang de onderdelen later op de stilstaande voertuigen (met name dan kleine dingen als een velg, hoedenplank, lampunit).

Het waren 2 leuke jaren in de 01 en ik zal van de zomer (als ik om de 2 uur mijn sleurhut moet afkoppelen om de C40 te laden) nog met weemoed terugdenken aan de 01. Die vroeg alleen iedere 250km om 38 liter benzine tijdens caravantrips en tanken gaat net iets makkelijker.

Het was dus zeker een mooie auto, die waar voor zijn geld bood, maar service krijgt een dikke onvoldoende en daarom stopt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Pople schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:40:
[...]

Op dit moment vind ik dat niet zo'n probleem (China gaat nog prima). Als dat over een half jaar of over 10 jaar een probleem zou worden, en je kunt er iedere maand vanaf , prima. Maar als je voor meerdere jaren leased of koopt, is het niet even "simpel je maandabbo opzeggen". En ze kunnen waarschijnlijk alles inderdaad op afstand als ze dat willen.
Ach ja, troost je, dat weten ze met je smartphone ook! Je kunt natuurlijk zoveel mogelijk proberen om zelf niet met gegevens te strooien, wat andere partijen doen heb je niet altijd in de hand. Tegenwoordig zijn veel nieuwe auto’s connected. Handig, maar ook een privacy ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
cyberdj schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:47:
[...]

Ik ga ook opzeggen, de grootste irritatie is de klantenservice en een zekere mate van onzekerheid die daarbij is. Je weet niet waar je aan toe bent.
Heb bijvoorbeeld zelf op 17-07 gebeld voor servicebeurt, later nog een keer gemaild (meerdere keren), motostoringslampje dat weer aanging (ook weer melding van gemaakt) en er gebeurt helemaal niets.
Inmiddels is de standaard melding als ik de auto start “maintenance overdue” die ik dan maar wegklik. Daarnaast is het niet servicen van de auto ook bijzonder gevaarlijk. Mijn ruitenwissers zijn zo slecht dat niet wissen een beter zicht geeft dan wel wissen. Hiervoor toch even bij Volvo binnengewipt, daar kon ik ze laten wisselen, op eigen kosten. Banden hetzelfde verhaal, dat is destijds na lang hangen en wurgen uiteindelijk opgelost.
Winterbanden, ook weer zo een ding. Sept 2022 gebeld, begin oktober weer gebeld, begin november weer gebeld en uiteindelijk zelf maar een set gekocht (verwachte levertijd was toen minimaal 6 weken, te laat voor mijn wintersport).
Ook lees ik vaak dat je bij problemen/pech/schade een vervangwagen krijgt die niet in verhouding staat met de 01. Voor een aantal dagen is dat niet zo’n probleem, maar alles > 1 week verwacht ik een gelijkwaardige wagen. Ik heb er 1 met trekhaak, stel ik heb pech vlak voor mijn geplande zomervakantie (wellicht door nalatigheid, te laat services oid) en ik krijg dan een Yaris en weet niet wanneer ik mijn 01 terug mag verwachten, dan heb je gewoon pech (in meerdere opzichten).
Dan het uren in de wacht hangen bij storingen en kastje naar muur, word je ook niet vrolijk van (en een oplossing blijft uit).
Ben benieuwd welke verrassingen me nog te wachten staan na inlevering.

Een samenvatting van andere forumleden:
-vervangende auto voor weken, soms maanden in kleinere klasse (Opel Corsa, Toyota Yaris, Hyundai Bayon). Ok, dat staat in de kleine letters bij de voorwaarden.
-vervangen van bijv banden kost veel moeite
-bij pech in het buitenland uren wachten in brandende zon
-extra kilometers die worden afgerekend zonder enige toelichting (ze mogen mij straks mooi een gespecificeerde factuur sturen, ik heb rond de jaarwisseling de km stand genoteerd, + hoe gaan ze om met kms tijdens verhuur?) [tm 31-12-2022 betaalde je 0,15 per extra km, sinds 1-1-2023 is dat 0,17 en voor de nieuwe EUR650,- abonnementen zelfs 0,20]
-verdwenen/ uitgeleefde auto tijdens verhuur (mocht betreffende persoon zelf ophalen, wat niet gebeurd is naar mijn weten)
-te laat ingeleverde auto bij verhuur (jammer dan voor verhuurder)
-auto’s die na beeindiging van abo nog weken bij de mensen thuis staan/ niet afgehaald worden door L&C

en zo zijn er vast nog wel wat dingen voorbijgekomen. Ben zelf een redelijke “early adaptor”, besteld in july 2021 en lees ook al vanaf pagina 1 mee hier.

Daarnaast vind ik het ook niet meer zo leuk om een 01 te hebben. Waar je in het begin vooral veel bekijks had met de auto, is het nu een veel voorkomende auto. Als ik hier een rondje door de buurt loop, staan er echt veel. Er is een straat waar bij 3 huizen naast elkaar er 1 op de oprit staat. In het sportteam van 1 van de kinderen rijden we nu met 4 01’s op 12 kinderen (de tegenstander denkt bijna dat Lynk&Co sponsort). Ok, best wel grappig, maar de fun is er wel vanaf.

Zelf nu een C40 via Care By Volvo besteld, een voorraadauto, die binnen 5 wkn geleverd wordt. Dan heb ik wel weer een redelijk aparte auto (je ziet de C40 niet zo veel, itt de XC40 overigens). Zit er wel 48 mnd aan vast, het is duurder maar heb wel enige flexibiliteit als het op de kms aankomt. Daarnaast direct vervangend vervoer bij pech (zelfs bij onderhoud), all season banden erop (ok, ik had liever echte winterbanden/zomerbanden), eigen risico van 300 en een aanspreekpunt (direct bij de dealer en geen uren wachttijd bij telefonisch contact met helpdesk). [vanaf volgende week/ week erna schijn je ook direct bij Volvo aan te mogen kloppen met je 01 voor onderhoud/storing, mits ze met L&C samenwerken].

Helaas is het 01 concept (nog) niet geworden wat de bedoeling was. CEO zei ooit: maandag besteld, donderdag geleverd. Wat je nu ziet is dat al 2 jaar lang (bijna) iedereen een nieuwe krijgt en dat de jong gebruikte staan te verstoffen op de parkeerplaats bij Volvo. (Ga voor de grap maar eens kijken 😀). Als ze het allemaal beter voor elkaar hadden, kon je een jong gebruikte binnen een week weer inzetten, niks 6 maanden wachten. Hetzelfde geldt voor onderdelen, als je er nu wat aan hebt, duurt het maanden voor je een onderdeel hebt. Pak dan wat teruggekomen voertuigen die je (tijdelijk) gebruikt voor onderdelen en vervang de onderdelen later op de stilstaande voertuigen (met name dan kleine dingen als een velg, hoedenplank, lampunit).

Het waren 2 leuke jaren in de 01 en ik zal van de zomer (als ik om de 2 uur mijn sleurhut moet afkoppelen om de C40 te laden) nog met weemoed terugdenken aan de 01. Die vroeg alleen iedere 250km om 38 liter benzine tijdens caravantrips en tanken gaat net iets makkelijker.

Het was dus zeker een mooie auto, die waar voor zijn geld bood, maar service krijgt een dikke onvoldoende en daarom stopt het nu.
Duidelijk verhaal, maar dit gaat (gelukkig) meer over de service.

Ik wil m als occasion aanschaffen. Dan vervallen heel veel nadelen, gewoon naar de lokale Volvo. Niet uniek maakt me niet zoveel uit. Rij nu een 308 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvkop
JaMaaT schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:01:
[...]

Ik wil m als occasion aanschaffen. Dan vervallen heel veel nadelen, gewoon naar de lokale Volvo. Niet uniek maakt me niet zoveel uit. Rij nu een 308 ;)
Volgens mij wordt Volvo sowieso het aanspreekpunt en kan je daar gewoon “binnenvallen” als je problemen hebt. Als dat gaat gebeuren dan vallen er voor mij ook nadelen weg (die ik overigens voor lief had genomen gezien mijn bestelling nog niet is geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:39
[...]

Ik snap alle frustratie van de abo rijders wel. Neemt niet weg dat ik als privé rijder het nog steeds een perfecte wagen vind (als je hem gebruikt waar hij goed in is, aanhanger trekken bijvoorbeeld, anders zullen er vast wel betere goedkopere alternatieven zijn). Ik heb hem redelijk vroeg privé aangeschaft, dat was een gok, maar overall is hij veel beter als mijn vorige VAG mobiel, zeker qua kwaliteit.

In het begin verklaarde iedereen mij voor gek, omdat ik kostentechnisch net zo duur uit leek te zijn als een abo, maar die onzin met het verhogen van de prijs was natuurlijk gewoon te verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door MvdV op 17-09-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-09 23:51
Hier ook opgezegd, woensdag wordt ie opgehaald (als het goed is). Blauw met trekhaak. Hele fijne auto maar ik ga voorlopig weer een youngtimer rijden. Voor hoelang die regeling nog bestaat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
[...]

Kijk dan wel of de wagen het onderhoud tijdig heeft gehad en wat er gedaan is (thermostaathuis al vervangen, check (voor)banden profiel en of er geen happen uit de band zijn, check de velgen op beschadigingen). Zou wel een jaar garantie nemen (als dat niet standaard is) en een zwarte natuurlijk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
luukvkop schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:19:
[...]

Volgens mij wordt Volvo sowieso het aanspreekpunt en kan je daar gewoon “binnenvallen” als je problemen hebt. Als dat gaat gebeuren dan vallen er voor mij ook nadelen weg (die ik overigens voor lief had genomen gezien mijn bestelling nog niet is geleverd).
Klopt, dat heeft men mij bij Volvo al verteld. De 20e gaat het “systeem” live (zal wel webportal ziin). De werkplaatsmedewerker kon me vertellen dat hij al een cursus achter de rug had om het systeem te leren kennen. Ik verwacht dus dat we binnen nu en een paar weken een mail krijgen en dat per bijv 1-10 je rechtstreeks naar (geselecteerde) dealers mag. Zoals ik het begreep doen zij dan een “intake”, waarna zij met L&C moeten terugkoppelen, onderdelen mogen bestellen en daarna service mogen uitvoeren. Dus vraag me af of ze direct een afspraak kunnen/mogen inplannen. De betreffende dealer had geen onderdelen op voorraad in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
JaMaaT schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:33:
Klantenservice is de allergrootste ergenis. Daarnaast het regelmatig vastlopen van apple carplay. Continue piepjes. Deur die kraakt bij openen, voorramen die tergend langzaam naar beneden gaan. Infotainment die mooi is maar ontzettend traag.

Bij 95km/h inhouden (bekend probleem bij de lc). Laat traag oppakken bij acceleren in hybrid modus.

Delen van de auto werkt niet altijd goed. Familie lid heeft in disney al stil gestaan en moeten wachten op betere tijden. Klantenservice uiteraard niet te bereiken.

Het zijn allemaal geen wereld schokkende dingen, maar voor mij wel net teveel om die prijsverhoging te overwegen.

Daarnaast heb ik hiervoor 4 maanden in een ford kuga phev gereden voor werk. Dit is een wereld van verschil qua aandrijflijn. Zoveel fijner. In de lynk vind ik het net allemaal wat minder. Maar dat is een persoonlijke smaak.

[ Voor 8% gewijzigd door firejelle op 18-09-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-09 09:50
MZ1980 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:12:
[...]

Vandaag het vervolg. Helaas kon het wederom niet worden opgelost. De TEM c.q. Telematica module zou stuk zijn en moet vervangen worden. Auto dus weer opgehaald, want Lynk zal eerst opdracht moeten geven om de reparatie uit te voeren en dan moet het onderdeel er ook nog eens zijn. Ik vrees voor opnieuw lang wachten. Rijd nu al twee maanden zonder geluid (radio, CarPlay, systeemgeluiden, etc.) en geen connectie meer met de auto. Allemaal ontstaan kort na de software update (2 dagen erna ong.). Auto verhuren is hierdoor bijvoorbeeld onmogelijk.

Vraag me ook af hoe Lynk hiermee omgaat qua kosten en het eigen risico. Iemand een idee? Tot een uur geleden wist ik niet eens van het bestaan van zo’n module. En het is dan ook niet bepaald iets waar je invloed op kunt uitoefenen qua (“buitensporig”) gebruik. Maar goed, een spijker in je band rijden doet ook niemand bewust en dan is het ook gewoon dokken.
Inmiddels 3 maanden verder en nog steeds is het probleem niet opgelost EN ik heb werkelijk geen idee wat de status is. Eigenlijk weet ik niet eens OF er een status is. Gezien alle ervaringen tot nu toe, zou het me niet verbazen dat er tot nu toe niet eens een onderdeel (TEM module) is besteld. Driemaal is er toegezegd dat ik zou worden teruggebeld door de technische dienst, maar dit gebeurt gewoon niet. Helemaal niets. Zal denk ik nu ook niet meer gebeuren, nu ze de boel proberen te verhuizen naar enkele dealers. Is dit al het geval, of duurt dat nog even? Edit: never mind, lees het een paar Posts hierboven..

Hopelijk gaat het dan snel(ler). Naast voortdurend langdurig wegvallen van al het geluid en het ontbreken van connectiviteit met of in de wagen, heb ik ook last van knipperende sfeerverlichting. Waarschijnlijk al die tijd al een probleem, maar viel niet op in de zomer. Soort rijdende ‘silent disco’ is het nu ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Vandaag opgezegd, kreeg de franse helpdesk aan de lijn, die gingen me doorverbinden met de NL helpdesk, tuut-tuut, weer in de wacht, kom ik uit bij… wederom de franse helpdesk.
Aangegeven dat ik op wilde zeggen, vroegen ze waarom, toen ik aangaf dat het gebrek aan service de hoofdreden was zei hij: ik kan niet anders dan u gelijk te geven 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:13
Vandaag ook opgezegd, ga voor een Atto 3 met meer/betere km & voorwaarden in het pakket. Als kers op de taart nog er achter gekomen dat Lynk&Co niet daadwerkelijk 20 dagen opzegtermijn hanteert... het betreft dus 20 dagen opzegtermijn t.o.v. de volgende maand. Het is dus daadwerkelijk 20 dagen + een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:44
Weet iemand of met de laatste verhoging de abonnementsvorm ook de private lease prijzen zijn gestegen? En zo ja, wat waren deze vóór de verhoging van 550 naar 650 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Chalk schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:48:
Weet iemand of met de laatste verhoging de abonnementsvorm ook de private lease prijzen zijn gestegen? En zo ja, wat waren deze vóór de verhoging van 550 naar 650 euro?
Er is geen andere prijs geweest voor lease. Er was alleen de optie voor M2M of koop.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-09 18:44
Rob SOS schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:16:
Vandaag ook opgezegd, ga voor een Atto 3 met meer/betere km & voorwaarden in het pakket. Als kers op de taart nog er achter gekomen dat Lynk&Co niet daadwerkelijk 20 dagen opzegtermijn hanteert... het betreft dus 20 dagen opzegtermijn t.o.v. de volgende maand. Het is dus daadwerkelijk 20 dagen + een maand opzegtermijn.
Hier hetzelfde verhaal, afgelopen vrijdag is onze Lynk omgeruild voor de Atto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Koevoets schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:29:
[...]

Hier hetzelfde verhaal, afgelopen vrijdag is onze Lynk omgeruild voor de Atto.
Maar dat zijn dan allemaal (aanzienlijk) hogere prijzen met bijbehorende lange(re) looptijd? Of heb ik een of andere super aanbieding gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rob SOS schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:16:
Ik heb het idee dat ze maar wat doen :)
Huidige betaling is van 12-09 t/m 11-10
Heb mijn wagen ooit opgehaald op 21-11 (dus ging er gemakshalve van uit dat mijn maand iedere keer loopt van 21-xx t/m 20-xx, gister gebeld, zegt de KS medewerker dat mijn abonnement op 01-12 is ingegaan en dat ik dan dus, met inachtname van 20 dagen voor einde lopende maand te laat ben. Volgende maand zou dus volgens medewerker starten op 01-10. Dus kon ik per 01-11 opzeggen. Ik heb het daar maar even bij gelaten, tot ik de mail kreeg met opzegbevestiging, daar staat dan als einddatum 11-10-2023 (wat dan in principe ook klopt afgaande op mijn facturatieperiode, want ik zat gister op 22 dagen voor de volgende facturatieperiode).

Ofwel bij mij gaat het wel goed met de 20 dagen, alleen klopt het niet als ik kijk naar de ingangsdatum van mijn membership (eigenlijk betaal ik dus uiteindelijk 9 dagen die ik niet afneem. Ik zou verwachten dat ik dan eigenlijk t/m 20-10 recht heb op de auto, want heb op 21-11-2021 de auto geleverd gekregen.

Ben wel benieuwd wat met de extra kms gaat gebeuren en hoe ze dat gaan specificeren. Heb de auto een paar keer verhuurd en ook heb ik een foto van de km stand eind dec '22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
cyberdj schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:02:
[...]

Ben wel benieuwd wat met de extra kms gaat gebeuren en hoe ze dat gaan specificeren. Heb de auto een paar keer verhuurd en ook heb ik een foto van de km stand eind dec '22.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Volgens mij zijn er nog geen afrekeningen geweest bij mensen die hun Lynk ooit verhuurd hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door oldostofjas op 19-09-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
oldostofjas schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:08:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Volgens mij zijn er nog geen afrekeningen geweest bij mensen die hun Lynk ooit verhuurd hebben.
Ik weet wel dat er een keer iemand is geweest die een afrekening heeft gekregen. Die had de auto echter nooit verhuurd. Ik ga zelf in ieder geval al eens rekenen, ik denk dat tijdens mijn verhuur (2x een week) echt wel 5000km gereden is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob SOS
Maar dat zijn dan allemaal (aanzienlijk) hogere prijzen met bijbehorende lange(re) looptijd? Of heb ik een of andere super aanbieding gemist?
Justlease had eind augustus voorraad modellen in een private lease aanbieding vanaf ~450,- per maand. Dus met Gold verzekering pakket, 18.000 km per jaar voor 48 maanden kwam ik uit op 564 per maand, maar dan nog wel aanspraak kunnen maken SEPP-subsidie welke 61,50 per maand is in het geval van 48 maanden. Dus netto minder dan de Lynk. Helemaal ten op zichte van de nieuwe prijzen de boven je hoofd hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Rob SOS schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:18:
[...]

Justlease had eind augustus voorraad modellen in een private lease aanbieding vanaf ~450,- per maand. Dus met Gold verzekering pakket, 18.000 km per jaar voor 48 maanden kwam ik uit op 564 per maand, maar dan nog wel aanspraak kunnen maken SEPP-subsidie welke 61,50 per maand is in het geval van 48 maanden. Dus netto minder dan de Lynk. Helemaal ten op zichten van de nieuwe prijzen de boven je hoofd hangen.
Goede deal, zeker als je de benzine vs. stroom meeneemt in je totaalplaatje. Hier ook de Lynk opgezegd voor een EV om die reden.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:12:
[...]

Ik weet wel dat er een keer iemand is geweest die een afrekening heeft gekregen. Die had de auto echter nooit verhuurd. Ik ga zelf in ieder geval al eens rekenen, ik denk dat tijdens mijn verhuur (2x een week) echt wel 5000km gereden is ;)
Bij mij in 2x een ruime week denk ik wel 20.000 km :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-09 18:44
Rob SOS schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:18:
[...]

Justlease had eind augustus voorraad modellen in een private lease aanbieding vanaf ~450,- per maand. Dus met Gold verzekering pakket, 18.000 km per jaar voor 48 maanden kwam ik uit op 564 per maand, maar dan nog wel aanspraak kunnen maken SEPP-subsidie welke 61,50 per maand is in het geval van 48 maanden. Dus netto minder dan de Lynk. Helemaal ten op zichte van de nieuwe prijzen de boven je hoofd hangen.
Klopt, we hebben ook die aanbieding netto 423 per maand 48 maanden, 12000 km met 4-seizoenen banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaza
  • Laatst online: 20-04-2024
Koevoets schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:17:
[...]

Klopt, we hebben ook die aanbieding netto 423 per maand 48 maanden, 12000 km met 4-seizoenen banden.
Financieel wel beter inderdaad. Maar als ik naar de auto en de kwaliteit kijk…
Heb zelf ook in de atto3 proefgereden. Wat ik er van vond:
Heel kinderlijke interieur.
Zo onwijs veel plastic slecht afgewerkt (vooral de deuren) en die snaren vond ik onwijs goedkoop er uit zien. Daarnaast vond ik de auto teveel “zoomen” dat hoor je continue (elektra zoomend geluid). Daar werd ik een beetje gek van.
Maar ieder zijn smaak.
Reed wel prima, vrij stug wel.
Als ze het interieur zouden veranderen naar meer eeb “volwassen” vibe. Dan zou ik het ook wel overwegen.
Die andere modellen van BYD hadden de gestolen Mercedes vibe wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Gaza op 19-09-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:56:
[...]

Bij mij in 2x een ruime week denk ik wel 20.000 km :O
je bent zeker ook vergeten voor en na de verhuur de km stand te registreren 8)7 L&C zal wel alles bijhouden, goeie administratie daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:54:
[...]

je bent zeker ook vergeten voor en na de verhuur de km stand te registreren 8)7 L&C zal wel alles bijhouden, goeie administratie daar ;)
Ik heb ze eens gevraagd hoeveel km de huurder had gereden, om zo weten waarop "mijn teller" stond. Dat had ik zelf moeten registreren 8)7

• ERPEER
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-10-2023
Hallo,
Ik heb een Lynk&co 01 gekocht en ben erg nieuwsgierig.
Is er iemand die mij kan vertellen of je bij de Lynk&co 01 kunt uitlezen hoeveel km er in totaal elektrisch is gereden en hoeveel km er totaal op benzine is gereden.

• Kensingtonnie
Gisteren telefonisch opgezegd.
Aardige Nederlandstalige dame aan de lijn e netjes geholpen.
Tijdens het gesprek kwam er al een mail binnen en erna nog eentje.
Melding 19-09, einde contract 22-10.

Maar Lynk zou Lynk niet zijn.... je klikt op de link in de mail naar de algemene voorwaarden en dan 🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yXOzAzO6LVx5pngvsVuZqACik8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZVAikGIKSXy1cqrxM4M3Jox.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylGnnaz4oaWADgyEAnS8HIVinq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qL1tsUYlh7ypkqVXgRKCoxo.jpg?f=fotoalbum_large

• Rob SOS
Kensingtonnie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:05:
Gisteren telefonisch opgezegd.
Aardige Nederlandstalige dame aan de lijn e netjes geholpen.
Tijdens het gesprek kwam er al een mail binnen en erna nog eentje.
Melding 19-09, einde contract 22-10.
No way.... Eergisteren opgezegd:

Laatste dag van contract:

2023-11-07

Aanvraagdatum:

2023-09-18

Kon echt niet eerder... schiet mij maar lek. 8)7

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Rob SOS schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:13:
[...]

No way....

2023-11-07

Aanvraagdatum:

2023-09-18

Je hebt een volle maand opzegtermijn vanaf je verlengdatum. Dus het kan net zo uitkomen...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Kensingtonnie
Rob SOS schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:13:
[...]

No way.... Eergisteren opgezegd:

2023-11-07

Aanvraagdatum:

2023-09-18

Opzegtermijn is 20 dagen voor de volgende factuurdatum.
Ik heb de auto 23-12-2021 gekregen.
Laatste dag dan de 22e.

Als jij je auto op de 8e van een maand gekregen hebt is het misschien een
rekentechnisch iets van Lynk waardoor je een dag tekort komt?

• Rob SOS
Het zal allemaal wel, maar hanteer dan niet 20 dagen opzegtermijn in je algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syrus89
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-08-2024
BPi schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:38:
[...]

Ik heb ze eens gevraagd hoeveel km de huurder had gereden, om zo weten waarop "mijn teller" stond. Dat had ik zelf moeten registreren 8)7
Toen ik dacht dat het echt niet gekker kon, precies dit. Ze konden dit alleen overleggen na het inleveren. Ik vraag me sowieso ook wel af hoe lang ze na inleveren de extra KM's nog kunnen afrekeken. Dit moet gespecificieerd en binnen een billijke termijn, iets wat ze overduidelijk niet kunnen. Op mijn inleverdocument staat dat als je na een maand niks gehoord hebt alles in orde is, whatever that means.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ke4cGHy18a4NAC5GuVyuYNtVMME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3see4bZzqb13CrO1T1o32HK.jpg?f=fotoalbum_large
Interessante analyse over de toekomstkansen van Lynk&Co…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Martijn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:52:
[Afbeelding]
Interessante analyse over de toekomstkansen van Lynk&Co…
Juist, dat dus!

Toevallig deze week een soortgelijk gesprek bij de Volvo dealer gehad. Alain Visser gaf ooit bij BNR aan: "maandag besteld, donderdag rijden". Het gaat nu inderdaad mis met de terugkomende auto's. Als deze direct weer ingezet kunnen worden (zoals bij een normale huurauto) had het concept misschien beter gewerkt. Ook het continu in beta houden van de verhuur komt het concept niet ten goede. De vraag zal nu ook nog eens grotendeels opdrogen vanwege de tariefsverhoging.
Heb veel adviezen voor L&C (en er zullen er meer zijn hier in het forum), maar men luistert niet en zal daar nu de wrange vluchten van plukken. Over 3 weken neem ik afscheid van de 01 (en waarschijnlijk ook van het forum).

• oldostofjas
Ik heb hierdoor wel goede hoop dat het tarief voor bestaande abonnementen voorlopig niet omhoog gaat. Veel mensen geven aan de auto dan te zullen inleveren en Lynk & Co zit niet te wachten op nog meer ongebruikte auto's die niets opleveren.

Overigens begint de remarketing nu wel vorm te krijgen (via BCA).

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Een scenario dat de stekker er volledig uit het M2M model gaat lijkt mij eerlijk gezegd nog waarschijnlijker gezien Geely uiteindelijk over zal gaan op full EV’s en Lynk & Co in dat plaatje niet voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
oldostofjas schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:11:
Ik heb hierdoor wel goede hoop dat het tarief voor bestaande abonnementen voorlopig niet omhoog gaat. Veel mensen geven aan de auto dan te zullen inleveren en Lynk & Co zit niet te wachten op nog meer ongebruikte auto's die niets opleveren.

Overigens begint de remarketing nu wel vorm te krijgen (via BCA).
Prima, dan gaat hopelijk de occasion prijs naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03
Ik was even random aan het kijken naar het WiFi-gegevensgebruik van mijn telefoon. Staat Android Auto toch altijd overtuigend op nummer 1 bij mijn Lynk en Co. Verbruik tussen de 75 en 100 gb per maand aan wifi. Is dit normaal? Wat wordt allemaal verzonden dat zoveel kan gebruiken. Alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27
Andreas92 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:12:
Ik was even random aan het kijken naar het WiFi-gegevensgebruik van mijn telefoon. Staat Android Auto toch altijd overtuigend op nummer 1 bij mijn Lynk en Co. Verbruik tussen de 75 en 100 gb per maand aan wifi. Is dit normaal? Wat wordt allemaal verzonden dat zoveel kan gebruiken. Alles?
Hoe kan Android Auto zoveel wifi gebruiken? Of verbindt je hem met de hotspot van de auto? Normaal zal Android Auto mobiele data gebuiken.
Bij mij is over afgelopen maand Android Auto mobiel 18MB en wifi 2MB.
Meeste auto gerelateerd gebruik is Waze. AA doet zelf niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03
dixet schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:23:
[...]

Hoe kan Android Auto zoveel wifi gebruiken? Of verbindt je hem met de hotspot van de auto? Normaal zal Android Auto mobiele data gebuiken.
Bij mij is over afgelopen maand Android Auto mobiel 18MB en wifi 2MB.
Meeste auto gerelateerd gebruik is Waze. AA doet zelf niet zoveel.
Android Auto verbruikt aan mobiele data bij mij 2MB per maand ongeveer. Dataverbruik wifi is op de voorgrond, niks op de achtergrond. Zal wel de hotspot zijn van de auto, ik zie geen andere manier waarop mijn telefoon wifi krijgt (heb zelf niks ingesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Andreas92 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:30:
[...]

Android Auto verbruikt aan mobiele data bij mij 2MB per maand ongeveer. Dataverbruik wifi is op de voorgrond, niks op de achtergrond. Zal wel de hotspot zijn van de auto, ik zie geen andere manier waarop mijn telefoon wifi krijgt (heb zelf niks ingesteld).
De verbinding tussen telefoon en auto is via wifi. Tussen telefoon en internet via mobiele data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillude
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2023
donny_p schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:05:
Een scenario dat de stekker er volledig uit het M2M model gaat lijkt mij eerlijk gezegd nog waarschijnlijker gezien Geely uiteindelijk over zal gaan op full EV’s en Lynk & Co in dat plaatje niet voorkomt
Dat zou betekenen dat ze Volvo en Lotus ok naar volledig ev moeten brengen , en dat lijkt voorlopig nog niet het geval, gezien de doelgroep van beide merken

• luukvkop
Tillude schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:03:
[...]

Dat zou betekenen dat ze Volvo en Lotus ok naar volledig ev moeten brengen , en dat lijkt voorlopig nog niet het geval, gezien de doelgroep van beide merken
Volgens mij is de Lotus emira de laatste Lotus auto met verbrandingsmotor. En Volvo is druk met het elektrificeren van al hun auto’s en segmenten. Je kan nu al bijna geen nieuwe benzine/diesel (hybride even daar gelaten) kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
donny_p schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:05:
Waarom zou L&C niet in dat plaatje voorkomen?
Bij introductie hebben ze al aangeven dat de 01 op een gegeven moment wordt vervangen door een volledig elektrisch model.

[ Voor 26% gewijzigd door Oizo1981 op 23-09-2023 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 09:19
De ruitenwissers aan de voorkant zakken na het uitzetten niet meer helemaal in de ‘ruststand’. Blijven 2 of 3 centimeter te hoog staan. Ik zie geen bladeren of iets anders dat de boel blokkeert. Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 8% gewijzigd door ThijsAms op 23-09-2023 20:15 ]

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:39
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:26:
[...]

Bij introductie hebben ze al aangeven dat de 01 op een gegeven moment wordt vervangen door een volledig elektrisch model.
Idd, ze gaan geen merk lanceren voor 2-3 jaar, dan moet je verder vooruit kijken. De eerste 2-3 jaar ben je toch nog bezig met je plekje veroveren en de prijs bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:02
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:26:
[...]

Ik hoop dat de nieuwe 08 naar Nederland komt. Wat een fantastisch auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

dizzytal schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:09:
Nou halverwege ‘t vakantieadres hier.
Eerste dag lekker door kunnen rijden. 100km/uur gemiddeld, 6,7l/100km.

Vanochtend instappen en vignet plakken, wat zie ik: barst in de voorruit. Rechtsboven bij de passagier, een steentje ofzo net op t zwarte van de ruit.

Ik hoorde gisteren wel wat, maar zag verder niets op de ruit (van binnen uit, verder niet mee aan gedacht gisterenavond) .

Lijkt redelijk stabiel te zijn, een klein beetje verder doorgescheurd (ja ik doe voorzichtig met airco 😉) maar toch maar kijken om de ruit een beetje uit de zon en houden en eens kijken wat wijsheid is…
Had je hier nog ooit iets mee gedaan?

Kom net bij de auto, en jawel, ook een barst. :(

Ik ben bang dat het dág,500 euro wordt... Tenzij iemand hier andere ervaringen heeft? Ik zag een paar mensen die het wilden aanvechten maar volgens mij nooit meer van iemand een uitslag gezien...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Bra-Jo schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:54:
[...]

Had je hier nog ooit iets mee gedaan?

Kom net bij de auto, en jawel, ook een barst. :(
Nee, nog niet. ‘t is nu redelijk stabiel en een heel klein eindje binnen het gebied van de ruitenwisser dus ik heb er 0 last van. Mocht er hier in NL wat gebeuren vind ik dat niet zo heel erg, dus wacht ik tot ik gewoon direct naar de Volvo dealer in Zwolle kan… daar gooi ik dan wel eens een balletje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Twee keer heb ik gedurende zes maanden een Lynk gehad via het maandelijks membership. In de tussen poses zit ik in het buitenland. Het was altijd een zeer aangename en voordelige optie: goede auto, lage prijs en per maand opzegbaar. Ook over de klantenservice heb ik geen klachten. Half oktober ga ik weer voor zes maanden naar het buitenland. Auto wordt weer ingeleverd, afspraak is gemaakt.
Ik zou eind april 2024 wel weer voor zes maanden een Lynk willen hebben maar: de prijs per maand is van 500 via 550 naar 650 gegaan en dat is voor zes maanden niet het grootste probleem. Het blijft een prima aanbieding. De levertijd is nu echter ongeveer 12 maanden en dat is een beletsel. Dan ben ik namelijk al weer in het buitenland.

Ik overweeg nu een jong gebruikte Lynk te kopen. De auto bevalt namelijk goed en de prijzen zijn redelijk.

Heeft iemand tips!?
Pagina: 1 ... 126 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.