Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 11:27
jeroenkb schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Ok, ik hap.

Waarom dan gehuurd in de eerste plaats?
Hehehe. Vanwege het gemak. Vond m al niet mooi, maar als startende ZZP'er was t een makkelijke manier om een fatsoenlijke auto te hebben staan. Het is verder een lekker comfortabele en complete wagen hoor.. Ben ermee op vakantie naar Noorwegen geweest, uitstekende wagen om mee te reizen. Maar combineer het uiterlijk en de slechte wegligging met kleine irritaties van een overgevoelige lane assist, inconsistente CarPlay verbinding, knoppen op het stuur die niet altijd werken.. Ja, ik had echt in de eerste week al spijt. Ik vind auto's uit de VAG of BMW stal dan toch prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
@chup5528 . Wat heb je nu gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
Passat GTE uit 2020! Meer ruimte, betere wegligging, en naar mijn mening, beter uiterlijk :). Maar een paar van deze punten zijn persoonlijk natuurlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Dat is ook een mooie wagen idd. Wel iets duurder dan een Lynk denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
Mwah. Deze heb ik op financial lease zitten, 30k in aanschaf. Onder de streep verwacht ik eigenlijk ruwweg hetzelfde kwijt te zijn, tenzij er iets heel geks gebeurt qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ik zal gewoon moeten aanschaffen. Dan lijkt op papier de Lynk wel meer te bieden dan de Passat. Qua trekgewicht beiden goed ivm caravan. Mijn vrouw wil echter graag een hoge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronb1989
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-09-2023
Goedenavond, sinds 1 maand een nieuwe Lynk & Co 1000km op de teller, momenteel heb ik problemen met opladen, thuis laden werkt niet en aan een laadpaal ook niet, iemand anders ook deze problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 22:28
Ronb1989 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:53:
Goedenavond, sinds 1 maand een nieuwe Lynk & Co 1000km op de teller, momenteel heb ik problemen met opladen, thuis laden werkt niet en aan een laadpaal ook niet, iemand anders ook deze problemen ervaren?
Krijg je nog ergens een melding? In de auto of de app? Wellicht kun je even proberen de auto te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronb1989
  • Laatst online: 18-09-2023
Nee ik krijg geen melding, alleen op de laadpaal dat die hem eruit gooit, hoe moet je de auto resetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Op de dag van vertrek uit Spanje: auto wil niet in P en ik heb geen "even" versnellingen. Verder geen foutmelding.

Auto neergezet, 10 minuten later: geen probleem met de P.

Iemand dit ooit gehad met de Lynk? Voel er niet zo heel veel voor om met een vol bepakte auto naar een huur Poloo'tje gestuurd te worden :+

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 30-08-2023 10:47 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Inmiddels contact opgenomen via de mail en via de live chat van Lynk & Co en ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar vol lof kan zijn als koper.

De autogegevens voor het koppelen van de app heb ik doorgegeven via de mail. Binnen 2 werkdagen na het sturen van alle benodigde gegevens was alles gekoppeld.

Daarnaast nog wat vragen gehad over een aantal dingen in de auto, en dit via de live chat aan Kevin gesteld. Ook hier werd ik vriendelijk en vlot geholpen.

Ik was een beetje huiverig na de ervaringen die ik hier had gelezen, maar ik ben hier toch wel blij mee verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billy1726
  • Laatst online: 10-10-2023
Hiernet bevestiging gekregen van mijn chassisnummer, maar kenteken was nog niet binnen. De zeer vriendelijke man kom mij vertellen dat ik het 2023 Q2 model heb, volledig zwart zonder blauwe accenten. Behalve aan de wieldop zou nog een zwart accent zijn. De oplaadtijd is gehalveerd van 6 naar 3 uur en zit er verschillende nieuwe elementen in het interieur. Helaas heb ik nog nooit een volledig zwarte stock Lynk en Co gezien, iemand wel? Welk model is dit? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Billy1726 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:06:
Hiernet bevestiging gekregen van mijn chassisnummer, maar kenteken was nog niet binnen. De zeer vriendelijke man kom mij vertellen dat ik het 2023 Q2 model heb, volledig zwart zonder blauwe accenten. Behalve aan de wieldop zou nog een zwart accent zijn. De oplaadtijd is gehalveerd van 6 naar 3 uur en zit er verschillende nieuwe elementen in het interieur. Helaas heb ik nog nooit een volledig zwarte stock Lynk en Co gezien, iemand wel? Welk model is dit? Bedankt!
Nog niks van gezien en zou me ernstig verbazen als die info klopt. Misschien een gewrapt ingeleverd exemplaar? Graag foto’s als die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
Lijkt me stug. Denk meer aan een verkooppraatje. Dakhemel is donker uitgevoerd ja. Verder zou die blauw-blind zijn gezien alle NLse auto’s met blauwe accenten zijn. Ik krijg die van mij als het goed is rond december/januari. Wanneer had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy1726
Lijkt me sterk dat dit een gewrapt exemplaar is, hopelijk natuurlijk wel aangezien ik van plan was om de blauwe accenten weg te werken. Indien ik de wagen heb ontvangen, dan post ik zeker een foto hiervan. Maandag krijg ik een telefoon voor de levering in te plannen, ik vraag het alvast even na. Het is een ZZTH besteld op 7 juni zakelijk via MTM wel in BE.

[ Voor 3% gewijzigd door Billy1726 op 30-08-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Rorata schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:33:
Kreeg net dit mailtje, ik heb mijn auto net twee maanden en was spiksplinternieuw met maar 5km op de teller destijds

[Afbeelding]
Deze mailtjes zijn echt de meest hilarisch. Kom op zeg; ze doen het er bij Lynkie toch ook gewoon een beetje om. Anders verzin je dit echt niet hoor. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Een Q2 2023 model heeft “gewoon” een zwart (of blauw) exterieur met blauwe accenten precies zoals de eerdere modellen.
T.o.v. eerdere modellen heeft het Q2 2023 model zwarte hemelbekleding en raamstijlen, een oprolbare hoedenplank en nog wat andere (kleine) wijzigingen in het interieur. Dit is al vaker voorbij gekomen en kun je via de zoekfunctie terugvinden in dit topic. ;)

• Billy1726
Thanks voor de info! Ik bekijk het zeker eens in deze topic. Vondt het alleen wat raar dat hij expliciet dit aanhaalde dat alleen de velgdoppen blauw accenten had.

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
KillaZ schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:47:
Op de dag van vertrek uit Spanje: auto wil niet in P en ik heb geen "even" versnellingen. Verder geen foutmelding.

Auto neergezet, 10 minuten later: geen probleem met de P.

Iemand dit ooit gehad met de Lynk? Voel er niet zo heel veel voor om met een vol bepakte auto naar een huur Poloo'tje gestuurd te worden :+
Klopt al een paar keer, ook ik heb moeten wachten enkele minuten, denk ook een kwartiertje oid, later merkte ik dat de deuren sluiten en weer openen ook gewoon werkt, zonder te hoeven wachten. Was altijd een euvel als ik al in de auto aan het rijden was en ik moest even stoppen bij bijvoorbeeld een benzinepomp en daarna opnieuw starten....gaf deze melding. Gewoon koud instappen gaf nooit deze melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Net contact gehad met Lynk over de winterbanden.. per 11 september kan je direct met je "eigen" dealer schakelen voor service en reparatie afspraken. Dat is wel erg prettig.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• scotchrr
Deviator79 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:44:
Net contact gehad met Lynk over de winterbanden.. per 11 september kan je direct met je "eigen" dealer schakelen voor service en reparatie afspraken. Dat is wel erg prettig.
Dat zijn de goede berichten! :)

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb op 14-08-2023 mijn eerste OTA update uitgevoerd, die is volgens mij ook gelukt, aangezien ik bij de audio de keuze heb gekregen om media automatisch weer verder te laten gaan bij starten. Ook in het snelmenu is de optie mastercode er bij gekomen om de acheterklep en handschoenkastje af te kunnen sluiten.
Echter als ik m laat zoeken naar updates, krijg ik nog steeds de melding "Oeps, er is iets fout gegaan" of zoiets.
Had verwacht dat er wel zou komen staan, "uw auto is helemaal up- to date"
Heb wel 4g en ben ingelogd.
Auto is van 2022

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
scotchrr schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Dat zijn de goede berichten! :)
Ik heb vanochtend gebeld en kreeg iets anders te horen.

Namelijk dat er nog geen afspraken gemaakt kunnen worden en ik zelf dagelijks de website in de gaten moet houden wanneer dit wel kan. Nadat ik gezegd heb dat dit er vorig jaar voor zorgde dat ik pas eind februari gebeld werd voor een afspraak gaf ze aan dat het helaas niet anders was.

Vind die reactie van jou toch mooier. Let's hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Laatst online: 13:00
arjan571 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:25:
Ik heb op 14-08-2023 mijn eerste OTA update uitgevoerd, die is volgens mij ook gelukt, aangezien ik bij de audio de keuze heb gekregen om media automatisch weer verder te laten gaan bij starten. Ook in het snelmenu is de optie mastercode er bij gekomen om de acheterklep en handschoenkastje af te kunnen sluiten.
Echter als ik m laat zoeken naar updates, krijg ik nog steeds de melding "Oeps, er is iets fout gegaan" of zoiets.
Auto is van 2022
Die oeps-melding krijg ik ook altijd, ook al heb ik die OTA update ook gehad.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:30

BPi

Auto is van 2022
Die mastercode zag ook ineens in mijn menu. Wat is/kan/doet die code? 🤔

• scotchrr
jannesbeterams schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb vanochtend gebeld en kreeg iets anders te horen.

Namelijk dat er nog geen afspraken gemaakt kunnen worden en ik zelf dagelijks de website in de gaten moet houden wanneer dit wel kan. Nadat ik gezegd heb dat dit er vorig jaar voor zorgde dat ik pas eind februari gebeld werd voor een afspraak gaf ze aan dat het helaas niet anders was.

Vind die reactie van jou toch mooier. Let's hope.
Het is nog geen 11 september hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 08:57
scotchrr schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Het is nog geen 11 september hè? ;)
Nine eleven 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
Ronb1989 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:25:
Nee ik krijg geen melding, alleen op de laadpaal dat die hem eruit gooit, hoe moet je de auto resetten ?
Weet ik zo uit mijn hoofd niet, ergens in de instellingen kun je terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:56
Bericht van L&C. Ze gaan de service "efficiënter" maken (=lees goedkoper). Overigens heb ik hier geen probleem mee als het betekent dat we rechtstreeks contact kunnen hebben met de dealer i.p.v. vertraagd via L&C.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpdzEf0PkXtCAoINh2MzfaqUgxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VG2B82U52TiFlZVBQIQ3VYaL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:27

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

roeldive schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:55:
Bericht van L&C. Ze gaan de service "efficiënter" maken (=lees goedkoper). Overigens heb ik hier geen probleem mee als het betekent dat we rechtstreeks contact kunnen hebben met de dealer i.p.v. vertraagd via L&C.
[Afbeelding]
Deze voorwaarden moet je dus accepteren alleen krijg ik dan een foutmelding. Bij jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mintthee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 16:47

Auto is van 2022
Hoe heb je die OTA update uitgevoerd? Mijn lynk&co staat s avonds in een ondergrondse parkeergarage met slecht bereik waardoor de OTA tot nu toe nooit automatisch gelukt is. Als ik 'm handmatig laat zoeken krijg ik ook de "oeps-melding".

Inmiddels krijg ik de melding om een service afspraak te maken maar als ik lynk&co bel dan geven ze aan dat t nog lang niet zover is (17.000 op de teller, moet pas bij 30k). En dat de melding komt omdat de update moet worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
[Afbeelding]
Heel eerlijk, ik ben blij dat ze daarmee stoppen. Het werkte niet en gaf alleen maar ergernis. In de praktijk heb ik mijn auto ook altijd zelf moeten brengen en halen en kwam er niemand op dagen dat dit de bedoeling was.
Nu weet je tenminste waar je aan toe bent, en het zal zeker efficiënter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ben toch wel gecharmeerd van de Lynk 01 om aan te schaffen (occasion).

Lijkt me een volledige auto welke ook een fatsoenlijke caravan kan trekken.
Heb zelf al even zitten rekenen dat thuis opladen goedkoper is dan tanken (uiteraard).
Als ik 'm voor woonwerk zou gebruiken is de reisafstand 52km (retour). Zou dat ook in de winter compleet op elektrisch te doen zijn?

En weet iemand wat het verbuik is in hybride stand? De 1 op 18 die ik overal lees? En op lange afstanden (met bijvoorbeeld met de caravan) kan die dan voldoende bijladen met het remmen om de hybride stand vol te houden voor een ongeveer 750km?

Ben een complete leek met hybride / electrische auto's. De unit in de auto bepaald de snelheid om te laden als ik mij niet vergis. Standaard zit er bij de auto de granny lader.
Zou je voor het gemak thuis ook bijvoorbeeld zoiets kunnen installeren?
https://www.lidl.nl/p/ult...gnVEALw_wcB&v=1cx,head1cx

Overkill weet het maar wel toekomst proof gok ik. En direct een knappere oplossing voor je kabel. Of is dat te simpel gedacht?

En ik zou dan straks 95% van de tijd thuis laden. En op vakantie kun je met de grannylader laden (mits daar toegestaan).

Stel dat ik wel publiekelijk zou willen opladen moet je dus een laadpas kopen? Is dat rendabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
[Afbeelding]
Ik zie het er nog niet bij staan dat we rechtstreeks de dealer moeten bellen. Hopelijk wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennisvp
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-12-2024
Rtoo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:01:
[...]

Deze voorwaarden moet je dus accepteren alleen krijg ik dan een foutmelding. Bij jou wel gelukt?
Er zijn twee verschillende mails in omloop. Mensen die 'Lezen en accepteren' als knop hebben en mensen die alleen 'Lees onze Algemene voorwaarden' in de knop hebben staan. Zelf heb ik ook de 'Lezen en accepteren', maar krijg ook een foutmelding als ik er op klik. Dus weet niet wat hier de bedoeling is...

(heb overigens een account met lopende bestelling en heb dus nog geen auto)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scotchrr
dennisvp schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:17:
[...]

Er zijn twee verschillende mails in omloop. Mensen die 'Lezen en accepteren' als knop hebben en mensen die alleen 'Lees onze Algemene voorwaarden' in de knop hebben staan. Zelf heb ik ook de 'Lezen en accepteren', maar krijg ook een foutmelding als ik er op klik. Dus weet niet wat hier de bedoeling is...

(heb overigens een account met lopende bestelling en heb dus nog geen auto)
Wellicht zit dan inderdaad het verschil in mail of je een lopende bestelling of al een auto hebt. Ik heb al een 01 en kreeg de mail zonder "lezen en accepteren" knop.

Ik zag in de algemene voorwaarden (punt 38.1) ook deze link naar een (PDF) lijst met werkplaatsen waar Lynk & Co een contract mee heeft m.b.t. onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
scotchrr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:06:
[...]

Wellicht zit dan inderdaad het verschil in mail of je een lopende bestelling of al een auto hebt. Ik heb al een 01 en kreeg de mail zonder "lezen en accepteren" knop.

Ik zag in de algemene voorwaarden (punt 38.1) ook deze link naar een (PDF) lijst met werkplaatsen waar Lynk & Co een contract mee heeft m.b.t. onderhoud.
Apart, er zit dus een garage in Heerlen met contract, maar ik mag/moet altijd naar Maastricht? Raarrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Rtoo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:01:
[...]

Ik heb ze al teruggemaild dat ik ook een foutmelding kreeg bij het accepteren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09-2024
In de nieuwe voorwaarden staat onder "Maandelijks Abonnement" het volgende

Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing indien u op of na 24 juli 2023 een bestelling heeft geplaatst voor een Lynk & Co Abonnement. Als u vóór 24 juli 2023 een bestelling heeft geplaatst, vindt u de voorwaarden die op uw Abonnement van toepassing zijn hier: [link].

Prima, ik ben sinds maart 2022 abonnementshouder dus ik klik op de link naar de oude voorwaarden om te zien of daar de 0.16 cent nog in staat en dat klopt!

Maar dan zien ik dat er wel zaken zijn gewijzigd t.o.v. van de eerste versie van de voorwaarden per 1 jan 2023.
De 500 euro regeling is daar weggehaald en er staat nu in:

22. MAANDELIJKSE VRIJE KILOMETERS
Volgens jouw Abonnement heb jij maandelijks (wat voor alle duidelijkheid gelijk is aan een Factureringsperiode) 1250 vrije kilometers (‘Vrije Kilometers’). Je kunt deze afstand met de Abonnement Auto rijden zonder extra kosten boven op jouw Abonnementsvergoeding.

Jouw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de Abonnement Auto worden gereden, ongeacht wie erin rijdt, waaronder begrepen het aantal gereden kilometers terwijl jouw Abonnement Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform of wordt bestuurd door iemand anders dan jij.

Die laatste zin zou inhouden dat ik alle extra KM moet afrekenen, ook de KM gereden tijdens een deelsessie via het platform.

Lees ik het niet goed of staat het er niet goed?

Dat gaat toch dwars tegen alle eerdere afspraken in m.b.t. extra km in deelsessies? dan zou ik de auto toch nooit gedeeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
TvdEnde schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:25:

Maar dan zien ik dat er wel zaken zijn gewijzigd t.o.v. van de eerste versie van de voorwaarden per 1 jan 2023.
De 500 euro regeling is daar weggehaald en er staat nu in:

22. MAANDELIJKSE VRIJE KILOMETERS
Volgens jouw Abonnement heb jij maandelijks (wat voor alle duidelijkheid gelijk is aan een Factureringsperiode) 1250 vrije kilometers (‘Vrije Kilometers’). Je kunt deze afstand met de Abonnement Auto rijden zonder extra kosten boven op jouw Abonnementsvergoeding.

Jouw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de Abonnement Auto worden gereden, ongeacht wie erin rijdt, waaronder begrepen het aantal gereden kilometers terwijl jouw Abonnement Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform of wordt bestuurd door iemand anders dan jij.

Die laatste zin zou inhouden dat ik alle extra KM moet afrekenen, ook de KM gereden tijdens een deelsessie via het platform.

Lees ik het niet goed of staat het er niet goed?

Dat gaat toch dwars tegen alle eerdere afspraken in m.b.t. extra km in deelsessies? dan zou ik de auto toch nooit gedeeld hebben?
ik denk dat je verkeerd kijkt. Zit je toevallig in de ZAKELIJKE voorwaarden? bij mij staat het niet namelijk (URL= https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
Rmaxx schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:18:
[...]

Apart, er zit dus een garage in Heerlen met contract, maar ik mag/moet altijd naar Maastricht? Raarrrr
Dat zou dus vanaf 1 oktober moeten gaan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
.Johnny schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:30:
[...]

ik denk dat je verkeerd kijkt. Zit je toevallig in de ZAKELIJKE voorwaarden? bij mij staat het niet namelijk (URL= https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month)
Ik had dus laatste precies hetzelfde. Als je die link volgt kom je in de zakelijke voorwaarden. Het is dus wel degelijk 20 cent, maar huurkilometers tellen niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
scotchrr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:31:
[...]

Dat zou dus vanaf 1 oktober moeten gaan veranderen...
Laatst bijgewerkt: 12-06-2023 staat er, ben er vorige maand nog geweest.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
oldostofjas schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:32:
[...]

Ik had dus laatste precies hetzelfde. Als je die link volgt kom je in de zakelijke voorwaarden. Het is dus wel degelijk 20 cent, maar huurkilometers tellen niet mee.
De link uit de consumentenvoorwaarden linkt door naar de niet consument(zakelijk). Lekker dan!

wat bedoelen ze dan met de zin dat de nieuwe voorwaarden niet gelden voor leden voor 24 juli?
dan gelden toch de oude voorwaarden vanaf 1-1-2023 met 0,16cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-08 14:50
De link voor gebruikers van voor juli 2023 klopt inderdaad niet… Die gaat over de zakelijke gebruikers en is 16ct ex btw

Als ik de toevoeging uit die link: 2023073 toevoeg aan de consumenten voorwaarden kom ik hier: https://www.lynkco.com/nl...s/month-to-month-20230723

https://www.lynkco.com/nl...s/month-to-month-20230723

En hier staat dan wel weer 16 cent per km (incl BTW)

Disclaimer: ik weet dus niet 100% zeker of dit wel de juiste pagina is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
.Johnny schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:30:
[...]

Ik denk het niet! Klik maar eens op de groene "link" in de eerste alinea. je wordt dan geheel op het verkeerde been gezet omdat je doorgezet wordt naar de niet consumentenvoorwaarden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
JaMaaT schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:01:
Als ik 'm voor woonwerk zou gebruiken is de reisafstand 52km (retour). Zou dat ook in de winter compleet op elektrisch te doen zijn?
Ik rij in de zomer, tegen perfecte temperaturen tussen de 80-90KM op provinciale weg door dorpjes. In de winter haal ik tussen 55-65KM op datzelfde traject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
jannesbeterams schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:08:
[...]

Ik rij in de zomer, tegen perfecte temperaturen tussen de 80-90KM op provinciale weg door dorpjes. In de winter haal ik tussen 55-65KM op datzelfde traject
Ik red hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mintthee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 16:47
Zijn er Lynk & Co rijders die zelf een systeemupdate konden uitvoeren? Als ik dat wil doen dan krijg ik de melding: "oei er is iets mis gegaan, probeer opnieuw" (of zoiets).

Blijkbaar is een OTA systeemupdate niet gelukt omdat mijn auto elke avond in de parkeergarage staat met slecht/geen bereik.

Mijn account is wel connected met de auto (ik kan de auto zien in de lynk & co app en van afstand de auto openen/sluiten).

Ik zit eraan te denken de lynk & co te resetten naar fabrieksinstellingen en dan weer de systeemupdate handmatig te proberen, maar weet niet of dat zinvol is.... Een afspraak maken bij de werkplaats kan pas eind september op zn vroegst....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Idem. Soms meer.
Met caravan reken je het beste op 25 km elektrisch en 350 km op brandstof.
Alles wat je meer elektrisch rijdt door regeneratie is mooi meegenomen. Je rijdt het er ook zo weer uit (accu sparen inschakelen?). Ik heb één zomer, vorig jaar, met veel plezier zo'n 2000 km met caravan gereden naar Zweden. Niet zo noordelijk en op meerdere plekken gestaan en waar/wanneer het kon (bij) geladen.
Tussendoor op grotere afstanden weinig/niet geladen, dus voornamelijk op brandstof. En dat doet hij heel goed en comfortabel, beladen en met 1500 kg aan de haak.
Verbruik zal ergens tussen 12 en 15 op 100 liggen, uitgaande van lege batterij. Ja, rijden met caravan kost serieus geld :-(
Om op veilig te gaan heb ik meestal rond de 250 a 300 km getankt. Is ook wel weer mooi moment voor een stop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Rmaxx schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:18:
[...]

Ik ben de laatste keer (nieuwe banden) door de klantenservice van L&C naar Biermans in Heerlen gestuurd. Ook zelf naartoe gegaan en weer zelf opgehaald overigens. Voorheen kwamen ze hem van vestiging Geleen halen.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:00:
[...]

Idem. Soms meer.
Alles wat je meer elektrisch rijdt door regeneratie is mooi meegenomen. Je rijdt het er ook zo weer uit (accu sparen inschakelen?). Ik heb één zomer, vorig jaar, met veel plezier zo'n 2000 km met caravan gereden naar Zweden. Niet zo noordelijk en op meerdere plekken gestaan en waar/wanneer het kon (bij) geladen.
Tussendoor op grotere afstanden weinig/niet geladen, dus voornamelijk op brandstof. En dat doet hij heel goed en comfortabel, beladen en met 1500 kg aan de haak.
Verbruik zal ergens tussen 12 en 15 op 100 liggen, uitgaande van lege batterij. Ja, rijden met caravan kost serieus geld :-(
Om op veilig te gaan heb ik meestal rond de 250 a 300 km getankt. Is ook wel weer mooi moment voor een stop
Met de caravan (1300kg) 12l / 100km laatste keer (82 km/h gemiddeld, rit van 1100km) acc op 95~105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
Lukt het jullie na de mail "er is iets mis gegaan" wel om de voorwaarden te accepteren? ik krijg op mn telefoon en mac nogsteeds dezelfde foutmelding als voorheen.

Mocht het bij jullie ook niet werken dan wacht ik af, anders ga ik lynk maar weer berichten. Ik sta nog op de wachtlijst dus ik wil ruim op tijd zijn voor ze iets gaan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-07 23:07
Ik ga ook het schade traject in. Vandaag een fatbike op de voorbumper. Een Oekraïner die niet kon communiceren in Nederlands of Engels. Geen verzekeringspapieren niks. Net 3 maanden de lynk in bezit. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat aflopen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

luukvkop schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:43:
Lukt het jullie na de mail "er is iets mis gegaan" wel om de voorwaarden te accepteren? ik krijg op mn telefoon en mac nogsteeds dezelfde foutmelding als voorheen.

Mocht het bij jullie ook niet werken dan wacht ik af, anders ga ik lynk maar weer berichten. Ik sta nog op de wachtlijst dus ik wil ruim op tijd zijn voor ze iets gaan annuleren.
Nee hetzelfde hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:35
Robin862 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:34:
Ik ga ook het schade traject in. Vandaag een fatbike op de voorbumper. Een Oekraïner die niet kon communiceren in Nederlands of Engels. Geen verzekeringspapieren niks. Net 3 maanden de lynk in bezit. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat aflopen....
Ga er vanuit dat je ongeveer 4-6 maanden verder bent voor de schade mogelijk gerepareerd is. Afhankelijk van de schade natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

luukvkop schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:43:

Via m’n laptop is het inmiddels wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 20:59
Wat bleek te werken: eerst klikken op de link naar de voorwaarden en daarna pas op de knop/link voor het accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Inloggen lukt mij momenteel niet. Heb zojuist een account gemaakt in de app om het lenen van een auto eens te gaan uitproberen, maar tot zover werkt het vrij waardeloos. Ok, dat lenen is nog in beta, maar het lijkt eerder nog in alpha staat te verkeren.

Iemand tips. Wachtwoord reset levert ook meteen een error op, evenals het insturen van een formulier via de site. |:(

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Hey weet iemand of bepaalde dakdragers van de Decathlon passen?
Gezocht in het topic en Google maar kan zo snel niks vinden over deze combi.

Ps ik woon in Spanje dus Decathlon is het gemakkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBL2132
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
RRC schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:49:
Hey weet iemand of bepaalde dakdragers van de Decathlon passen?
Gezocht in het topic en Google maar kan zo snel niks vinden over deze combi.

Ps ik woon in Spanje dus Decathlon is het gemakkelijkst
Ik geloof dat universele dakdragers voor open rail passen. Het gaat erom de lengte juist is, wat voor de Lynk 120cm dient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert_93
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo!

Gister mijn lynk ontvangen met volle accu en tank!
Alleen bij ophalen van de auto 0 uitleg gekregen, dus alles zelf een beetje uitzoeken!

Nu wou ik de auto opladen vanuit mijn garage gewoon vanuit een stopcontact , echter ligt nu wel dat kastje waar ik de mode op kan selecteren gewoon buiten? Kan dit kwaad? Of iemand ook ervaring hiermee als het regent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Rickkert_93 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:06:
Nu wou ik de auto opladen vanuit mijn garage gewoon vanuit een stopcontact , echter ligt nu wel dat kastje waar ik de mode op kan selecteren gewoon buiten? Kan dit kwaad? Of iemand ook ervaring hiermee als het regent?
Ik weet niet wat voor een kastje je hebt en welke IP kwalificatie dat hij heeft, maar het lijkt mij geen goed idee.

Ik heb gekocht " Blokker afvalsorteerder 6L Antraciet" . Kost 10 euro. Hengsel eraf gehaald en mandje vast gemaakt aan de muur. Bij het deksel een kleine opening in de rand gemaakt
waardoor de connector met stukje kabel in kan worden opgeslagen als ik niet aan het laden ben. De transformator ligt bij mij in de garage. De kabel was lang genoeg om onder de garagedeur naar de voorkant van mijn huis te gaan. Dus alleen de kabel en de connector liggen buiten. Verder heb ik een schakelaar gemaakt die ik op afstand aan of uit kan zetten.

Ik heb de Lynk nu een jaar, en op deze manier thuis opladen gaat prima. Met sneeuw of regen, geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert_93
Lieshout835 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:28:
[...]

Ik weet niet wat voor een kastje je hebt en welke IP kwalificatie dat hij heeft, maar het lijkt mij geen goed idee.

Ik heb gekocht " Blokker afvalsorteerder 6L Antraciet" . Kost 10 euro. Hengsel eraf gehaald en mandje vast gemaakt aan de muur. Bij het deksel een kleine opening in de rand gemaakt
waardoor de connector met stukje kabel in kan worden opgeslagen als ik niet aan het laden ben. De transformator ligt bij mij in de garage. De kabel was lang genoeg om onder de garagedeur naar de voorkant van mijn huis te gaan. Dus alleen de kabel en de connector liggen buiten. Verder heb ik een schakelaar gemaakt die ik op afstand aan of uit kan zetten.

Ik heb de Lynk nu een jaar, en op deze manier thuis opladen gaat prima. Met sneeuw of regen, geen centje pijn.
De bedieningseenheid ligt nu dus buiten wel onder de auto gelegd voor zekerheid. Wou al een kastje maken voor hem in te leggen inderdaad! Kom ook net eeen halve meter te kort om hem onder de garage poort te leggen waardoor het bedieningseenheid dus kort bij de auto ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Rickkert_93 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:06:
Hallo!

Gister mijn lynk ontvangen met volle accu en tank!
Alleen bij ophalen van de auto 0 uitleg gekregen, dus alles zelf een beetje uitzoeken!

Wat voor Kastje met mode bedoel je? Is dat iets nieuws van de 2023-serie?
Ik heb een 2022, daar zitten 2 laadkabel bij: een voor aan de openbare laadpaal, en een voor in het normale stopcontact. Is verder nergens iets in te stellen ofzo.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Bra-Jo schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:21:
[...]

Wat voor Kastje met mode bedoel je? Is dat iets nieuws van de 2023-serie?
Ik heb een 2022, daar zitten 2 laadkabel bij: een voor aan de openbare laadpaal, en een voor in het normale stopcontact. Is verder nergens iets in te stellen ofzo.
Ik heb er al eens eerder een foto van op dit forum gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Vz7lqgrEfQwJZv4c1Djt7y0mww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hts6siB9w1Ti8gDRcvSoBIzX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7blLFkmaThBzJT_Y6JHXoCnVO4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZvM9ecyCGWIUgFXgLvy3ZkL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jansen1404 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Tnx, blijkbaar dus inderdaad iets nieuws van de 2023.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert_93
Jansen1404 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja deze bedoel ik inderdaad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robin862
  • Laatst online: 28-07 23:07
Rickkert_93 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:26:
[...]

Ja deze bedoel ik inderdaad!
Mij is verteld bij het ophalen dat die gewoon buiten kan liggen in de regen. IP67.

Dat doe ik dus ook al 4 maanden en nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
Robin862 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:32:
[...]

Mij is verteld bij het ophalen dat die gewoon buiten kan liggen in de regen. IP67.

Dat doe ik dus ook al 4 maanden en nog geen problemen gehad.
Die van mij ligt ook altijd buiten, in weer en wind, niks mee aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 22:40
BPi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:00:
[...]

Idem. Soms meer.
BE rijbewijs vrij snel nodig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Tomtidom71 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:05:
[...]

BE rijbewijs vrij snel nodig dus
Nadeel van zo'n zware auto. je kunt met deze auto met alleen B maximaal 1150 legaal trekken.

Ik haal 80-90 km op de provinciale wegen in de zomer trouwens niet. 80 is wel zo'n beetje het maximum dat ik heb gehaald (rij altijd rustig op pure stand).

In de winter heb ik al eens op de snelweg (max 100) niet eens mn woon-werk van 44Km gehaald. Van die winterse inefficiëntie hoor je nog eigenlijk te weinig, want dit wordt vaak de EV batterijen verweten, maar je staat er wel gewoon 18KWh in te laden, dus feitelijk is je winterse verbruik vaak +50% of meer. Dat heb je met brandstof niet zo extreem.

[ Voor 50% gewijzigd door .Johnny op 04-09-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

.Johnny schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:21:
[...]

Nadeel van zo'n zware auto. je kunt met deze auto met alleen B maximaal 1150 legaal trekken.
Massa leeg 1.854 kg
Maximum toelaatbare massa 2.350 kg

yep, het gaat hard...
En houd ook rekening met andere beperkingen die het treingewicht van meer dan 3500 kg (in het buitenland) met zich meebrengen, zoals afwijkende/aanvullende regelgeving (niet links rijden, lagere vmax, grotere afstand tot voorligger..)

[ Voor 2% gewijzigd door BPi op 04-09-2023 11:58 . Reden: correctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:39
.Johnny schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:21:
[...]

Ik haal 80-90 km op de provinciale wegen in de zomer trouwens niet. 80 is wel zo'n beetje het maximum dat ik heb gehaald (rij altijd rustig op pure stand).

In de winter heb ik al eens op de snelweg (max 100) niet eens mn woon-werk van 44Km gehaald. Van die winterse inefficiëntie hoor je nog eigenlijk te weinig, want dit wordt vaak de EV batterijen verweten, maar je staat er wel gewoon 18KWh in te laden, dus feitelijk is je winterse verbruik vaak +50% of meer. Dat heb je met brandstof niet zo extreem.
Dat komt omdat je in de winter normaal de rest warmte van de motor gebruikt om je cabine te verwarmen. Als je elektrisch gaat rijden moet je dat elektrisch gaan verwarmen. Dat is heel inefficiënt en kost giga veel extra energie. Daarom hebben echt goeie EV’s een warmtepomp erin zitten, om dit euvel in de winter te minimaliseren.

Als je in de winter ver moet rijden (en niet voorverwarmd) kun je het beste eerst op benzine rijden (en de cabine op temperatuur brengen) en daarna de batterij leeg rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
BPi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:52:
[...]

Die mastercode zag ook ineens in mijn menu. Wat is/kan/doet die code? 🤔
Die zorgt dat je de achterklep en het dashboardkastje kunt vergrendelen.
Misschien handig voor de verhuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:11:
[...]

Dat komt omdat je in de winter normaal de rest warmte van de motor gebruikt om je cabine te verwarmen. Als je elektrisch gaat rijden moet je dat elektrisch gaan verwarmen. Dat is heel inefficiënt en kost giga veel extra energie. Daarom hebben echt goeie EV’s een warmtepomp erin zitten, om dit euvel in de winter te minimaliseren.

Als je in de winter ver moet rijden (en niet voorverwarmd) kun je het beste eerst op benzine rijden (en de cabine op temperatuur brengen) en daarna de batterij leeg rijden.
Tja, een brandstofmotor produceert altijd veel warmte en in de zomer gaat dat zo de buitenlucht in. Dus eigenlijk zijn die motoren inefficiënt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:39
oldostofjas schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:12:
[...]

Tja, een brandstofmotor produceert altijd veel warmte en in de zomer gaat dat zo de buitenlucht in. Dus eigenlijk zijn die motoren inefficiënt...
Correct. Omdat de energiedichtheid van brandstof veel hoger is merk je er gewoon veel minder van. Fossiele brandstof is eigenlijk relatief gezien ook veel te goedkoop, als je kijkt naar het totaalplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 23:10
MvdV schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:38:
[...]

Correct. Omdat de energiedichtheid van brandstof veel hoger is merk je er gewoon veel minder van. Fossiele brandstof is eigenlijk relatief gezien ook veel te goedkoop, als je kijkt naar het totaalplaatje.
Nou ja ben in omzetten naar electriciteit is ook niet heel efficiënt. Dr zit toch best wat belasting op benzine in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Test... loopt het forum vast bij pagina 500?

Nee dus, maar sinds 4 september geen bericht vond ik zo gek O-)

[ Voor 43% gewijzigd door BPi op 08-09-2023 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Geen bericht is goed bericht toch? ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Nu al 2x startaccu leeg na week stilstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Tomtidom71 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:44:
Nu al 2x startaccu leeg na week stilstand
Ik zou zeggen: nieuwe erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:02:
Test... loopt het forum vast bij pagina 500?

Nee dus, maar sinds 4 september geen bericht vond ik zo gek O-)
Haha, je was me voor. Dacht al dat iedereen de 01 had ingeleverd 🫢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
cyberdj schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:28:
[...]

Haha, je was me voor. Dacht al dat iedereen de 01 had ingeleverd 🫢
Dan zouden de leveringen wel wat sneller gaan😂 weet niet of het altijd zo “langzaam” gaat maar ik kan niet meer wachten. Ook omdat de huidige auto uit elkaar begint te vallen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

luukvkop schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:50:
[...]

Dan zouden de leveringen wel wat sneller gaan😂 weet niet of het altijd zo “langzaam” gaat maar ik kan niet meer wachten. Ook omdat de huidige auto uit elkaar begint te vallen😅
Misschien heeft iemand de auto niet (meer) nodig en kun je die wat langer huren als voorloopauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Pcies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Laatst online: 14-09 18:44
luukvkop schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:50:
[...]

A.s. vrijdag komt er een BZTH terug, dus wie weet krijg je die en kan het snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 14-09 21:50
Ik weet niet of ik deze vraag hier kan en mag stellen, maar probeer het toch omdat wij op korte termijn een keuze moeten maken m.b.t. een Lynk en Co 01 i.c.m. een caravan.

Wij zitten met ene dilemma, wat te doen m.b.t. aanschaf caravan i.c.m. een Lynk en Co 01?

Wij gaan vrij wel zeker over tot aanschaf van een Lynk en Co 01 en zijn tegelijkertijd naar en caravan aan het kijken. Wij zijn beginnende daarin en zitten te twijfelen tussen formaat caravan 465, 495 en 515 meter lang. Onze voorkeur neigt naar een Fendt Bianco Selection 515 SG, maar vrienden van ons raden het af omdat de combi te lang zou zijn voor beginners. Ze raden ons een 465 aan (hebben ze zelf ook). Wij hebben zoiets van die halve meter wat doet hem dat nu? Wat zouden de Lynk en Co caravan rijders adviseren te doen?

Maten en gewichten caravan:
Breedte: 232 cm.
Opbouw lengte: 642 cm.
Totale lengte: 753 cm.
Stahoogte: 195 cm.
Totale hoogte: 263 cm.
Leeg-gewicht: 1251 kg.
Maximaal gewicht: 2000 kg.
Laadvermogen: 701 kg.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:03:
Ik weet niet of ik deze vraag hier kan en mag stellen, maar probeer het toch omdat wij op korte termijn een keuze moeten maken m.b.t. een Lynk en Co 01 i.c.m. een caravan.

Wij zitten met ene dilemma, wat te doen m.b.t. aanschaf caravan i.c.m. een Lynk en Co 01?

Wij gaan vrij wel zeker over tot aanschaf van een Lynk en Co 01 en zijn tegelijkertijd naar en caravan aan het kijken. Wij zijn beginnende daarin en zitten te twijfelen tussen formaat caravan 465, 495 en 515 meter lang. Onze voorkeur neigt naar een Fendt Bianco Selection 515 SG, maar vrienden van ons raden het af omdat de combi te lang zou zijn voor beginners. Ze raden ons een 465 aan (hebben ze zelf ook). Wij hebben zoiets van die halve meter wat doet hem dat nu? Wat zouden de Lynk en Co caravan rijders adviseren te doen?

De Lynk is een perecte caravantrekker. Dat is dus geen probleem. En hoe lang de caravan ook is, hij volgt je gewoon :) . Achteruit rijden blijft een kunst, dus veel oefenen en eventeel een dagje een cursus volgen.

Echter, de auto is zwaar en afhankelijk van het type rijbewijs is er een maximum gewicht dat de combinatie mag hebben. En ze kijken dan niet naar het daadwerkelijk gewicht, maar het gewicht op de papieren. De auto is 2350 kg en maximum gewicht van de vermelde caravan is 2000 kg. Dus samen 4350 kg en volgens mij is dat niet toegestaan met een B-rijbewijs en ook niet met een BE-rijbewijs.

Leuk dat de Lynk 1800 Kg mag trekken, maar wat voor een rijbewijs heb je dan nodig.

Dus kijk even wat jij maximaal aan gecombineerd gewicht mag rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Lengte is altijd maar een perspectief, je eigen kwaliteiten rondom het rijden zijn veel belangrijker.
Als je weet wat je doet, maakt de lengte echt niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas

Wij trekken met de Lynk een caravan van 495. De lengte maakt niet zoveel uit, maar voor het gewicht van de combinatie inclusief laadvermogen heb je wel een BE-rijbewijs nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 14:25
Afgelopen woensdag de langverwachte car swap gehad (had een 2021 model en nu een 2023). Van alle service processen was dit de meest soepele. Met dank aan het bedrijf dat de swap uitvoerde overigens. Want de afgesproken tijd van de swap was niet helemaal lekker afgestemd. Uiteindelijk helemaal goedgekomen.

Tot nu toe erg blij met dit nieuwe model, keep you posted met de afhandeling van mijn vorige auto. Daar komt nog een eindrapport uit mbt eventuele schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

dennis.passage schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:44:
... Daar komt nog een eindrapport uit mbt eventuele schade.
Hier ben ik wel benieuwd naar. Heb je schade waarover je iets van Lynk verwacht?

Ik heb wel eens een stoeprandje aangetikt, dus velg wat beschadigd; een enkel vlekje van gemiste vogelpoep; puntje steenslag aan de voorkant, enz. Ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Wanneer is het gebruiksschade, en wanneer komt er een rekening?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 14:25
Bra-Jo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:51:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar. Heb je schade waarover je iets van Lynk verwacht?

Ik heb wel eens een stoeprandje aangetikt, dus velg wat beschadigd; een enkel vlekje van gemiste vogelpoep; puntje steenslag aan de voorkant, enz. Ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Wanneer is het gebruiksschade, en wanneer komt er een rekening?
Dezelfde soort zaken, plus een schade die al gemeld was. Kreeg mijn auto ooit beschadigd terug na een servicebeurt. Ik ben ook benieuwd. De velgen vallen reuze mee, dus zou het echt raar vinden als ze daar iets van gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 14-09 21:50
Lieshout835, HerZon, oldostofjas, Allemaal bedankt voor de snelle en duidelijk reactie. Ik ben mij ervan bewust dat ik een BE rijbewijs moet halen.

oldostofjas, Welke caravan heb jij achter de Lynk dan, ook een Fendt (gokje gezien de afmeting 495)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:29:
Lieshout835, HerZon, oldostofjas, Allemaal bedankt voor de snelle en duidelijk reactie. Ik ben mij ervan bewust dat ik een BE rijbewijs moet halen.

oldostofjas, Welke caravan heb jij achter de Lynk dan, ook een Fendt (gokje gezien de afmeting 495)?
Nee, een Hobby excellent 495 UFe uit 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:31:
[...]

Nee, een Hobby excellent 495 UFe uit 2005
Ik heb gereden met een Buerstner 495 Tk achter de Lynk. Daarvoor een jaar achter een V70, dus een stukje langere combi. Achter de V70 ook een iets langere Hobby gehad (combi >12m) en daarvoor weer een iets kleinere Solifer. Alles was alles voor BE rijbewijs en tussen de 11,5 en 12,5 meter.
Gewoon verstandig en bewust mee rijden. Jezelf en de combinatie niet onder- of overschatten.
Net voor de eerste combinatie had ik m'n E gehaald en daarvoor alleen maar aanhangers of aanhangertjes getrokken

Fijne is de flinke massa van de Lynk tov de caravan. Vul de combi eens in op caravantrekker.nl. Onze combi kreeg een hele goede score.
Succes met de keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lieshout835 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:41:
[...]

De Lynk is een perecte caravantrekker. Dat is dus geen probleem. En hoe lang de caravan ook is, hij volgt je gewoon :) . Achteruit rijden blijft een kunst, dus veel oefenen en eventeel een dagje een cursus volgen.

Echter, de auto is zwaar en afhankelijk van het type rijbewijs is er een maximum gewicht dat de combinatie mag hebben. En ze kijken dan niet naar het daadwerkelijk gewicht, maar het gewicht op de papieren. De auto is 2350 kg en maximum gewicht van de vermelde caravan is 2000 kg. Dus samen 4350 kg en volgens mij is dat niet toegestaan met een B-rijbewijs en ook niet met een BE-rijbewijs.

Leuk dat de Lynk 1800 Kg mag trekken, maar wat voor een rijbewijs heb je dan nodig.

Dus kijk even wat jij maximaal aan gecombineerd gewicht mag rijden.
Met B mag je best veel en met BE heel veel
https://www.rijksoverheid...met-aanhangwagen-besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Laatst online: 08-09 20:27
Hier ook een Lynk icm een fendt 495 (1700 kilo). Perfecte combi. Afgelopen zomer 3500km mee gereden. Oa door hoog gebergte. Geen centje pijn. Wel een beetje dorstig

[ Voor 3% gewijzigd door joostgr op 09-09-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT

Rijd met een caravan van 7m maar de enige keren dat de lengte een probleem is zou kunnen zijn bij het op en afrijden van een camping. Dat je niet kunt zien hoe ver je kunt "uitzwaait". Dan houd mn vrouw het even in de gaten. Eenmaal op de plek gebruik je de mover ;).

Ik zou me geen zorgen maken over de lengte. Gewicht echter wel. Die caravan mag niet achter de auto. Of je moet het gewicht laten terugkeuren.
Pagina: 1 ... 125 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.