Vandaag ook de gevreesde "koelvloeistof te laag" melding gekregen. Erg verbaasd, want bij mij is tijdens de winterbandenwissel de thermostaat preventief vervangen. De oorzaak bleek dan ook een andere te zijn.
Eerst ben ik nog even doorgereden - eigenwijs en niet gehinderd door enige kennis of dat kwaad kan - maar twee keer die melding in beeld later tijdens dezelfde rit vond de auto het genoeg en wilde niet harder dan 80km/u. Dus toch maar gestopt bij het tankstation die gelukkig al een kilometer verderop was. Even de motorkap open om te controleren hoe laag het peil echt was en eventueel bij te vullen. Tot mijn verbazing was de binnenkant van het motorblok mooi roze gekleurd en nat...
:strip_exif()/f/image/hncIDA538aTy9Os4aPTNn0aU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus maar snel de pechhulp gebeld. Ik moet zeggen, dat was een prima ervaring. Nog geen minuut in de wacht, goed te woord gestaan en direct de anwb naar me toe gestuurd. Na het telefoontje een sms met een link waarin je kan zien hoe lang het nog duurt voor ze er zijn. In dit geval nog geen kwartier!
Na bijvullen met water en de motor even laten lopen bleek de oorzaak de aansluiting van een slangetje die lekte bij de klem. Twee tie-wraps verder mocht ik weer verder
Maandag maar even bellen voor de permanente oplossing...
Ik gok dat de oorzaak van het losraken aan mijn rit over een hobbelig onverhard pad vandaag lag. Wellicht is die aansluiting nooit goed geweest maar op normale wegen geen probleem.