Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:45
Ik lees verschillende verhalen over wrappen, maar ik ben een beetje opzoek naar een schappelijke prijs. Ik heb onlangs wat offertes laten maken en gemiddeld zijn de kosten voor het wrappen van de raamlijsten, sierlijst grill en accenten op de velgen 550-650 euro. Vind ik voor een auto die altijd op ieder moment omgeruild kan worden door Lynk toch net iets te veel. Zat zelf meer te denken aan 300-400 euro.

Zijn er meer ervaringen m.b.t. de prijzen (dan momenteel hier te vinden in het topic) voor het wrappen van de bovenstaande onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
mprkooij schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:11:
Ik lees verschillende verhalen over wrappen, maar ik ben een beetje opzoek naar een schappelijke prijs. Ik heb onlangs wat offertes laten maken en gemiddeld zijn de kosten voor het wrappen van de raamlijsten, sierlijst grill en accenten op de velgen 550-650 euro. Vind ik voor een auto die altijd op ieder moment omgeruild kan worden door Lynk toch net iets te veel. Zat zelf meer te denken aan 300-400 euro.

Zijn er meer ervaringen m.b.t. de prijzen (dan momenteel hier te vinden in het topic) voor het wrappen van de bovenstaande onderdelen?
Voor de blauwe sierlijsten etc. Kijk even op AliExpress.. moet je alsnog zelf even doen of iemand vragen die handig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Gaza schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Voor de blauwe sierlijsten etc. Kijk even op AliExpress.. moet je alsnog zelf even doen of iemand vragen die handig is..
Die heb ik overwogen, heb je ze geprobeerd/ken je iemand die het heeft geprobeerd? Lijkt me dat het niet goed blijft zitten/eraf gaat als je je auto wast. Kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik merk dat als de zon schijnt de weerspiegeling van het dashboard in de voorruit best vervelend is, nog meer mensen hier last van? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Lynk vorige maand opgezegd en krijg nu een 700 euro rekening voor extra kilometers... Ze zijn dus begonnen met schrapen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 21:41

BPi

KeesPimelmees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:57:
Lynk vorige maand opgezegd en krijg nu een 700 euro rekening voor extra kilometers... Ze zijn dus begonnen met schrapen daar ;)
:-(
Hoe hebben ze dit gespecifieerd?
Heb je bijvoorbeeld ook verhuurd?
En zijn er extra kilometers in zowel in '22 als '23 gemaakt? (ivm gewijzigde kilometerkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-05 16:08
Heb je hem ooit uitgeleend via het platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
BPi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

:-(
Hoe hebben ze dit gespecifieerd?
Heb je bijvoorbeeld ook verhuurd?
En zijn er extra kilometers in zowel in '22 als '23 gemaakt? (ivm gewijzigde kilometerkosten)
Geen specificatie, kan ik ook nergens vinden. Gewoon "extra kilometers" met een bedrag erachter.
Ik heb de auto nooit verhuurd... Zou dat m'n fout zijn geweest?

Extra kilometers inderdaad in 22 en 23 gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Heb je hem ooit uitgeleend via het platform?
Nope... Misschien dat dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

KeesPimelmees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Geen specificatie, kan ik ook nergens vinden. Gewoon "extra kilometers" met een bedrag erachter.
Ik heb de auto nooit verhuurd... Zou dat m'n fout zijn geweest?

Extra kilometers inderdaad in 22 en 23 gemaakt.
ik hoop voor mij en anderen dat dat inderdaad "de fout is"

Dan zou ik in jouw geval sowieso een specificatie van de kosten vragen. Meerkosten van '22 mogen volgens mij bijvoorbeeld nooit voor het tarief van '23 doorberekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
BPi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

ik hoop voor mij en anderen dat dat inderdaad "de fout is"

Dan zou ik in jouw geval sowieso een specificatie van de kosten vragen. Meerkosten van '22 mogen volgens mij bijvoorbeeld nooit voor het tarief van '23 doorberekend worden.
Ga ik ook absoluut doen. Wil toch echt weten hoeveel km's ze dan hebben berekend en tegen welke prijs. Met afstand de meeste km's zitten namelijk op 0,15 euro in plaats van 0,16

Ik hou jullie op de hoogte! Zou zonde zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
KeesPimelmees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:07:
[...]

Ga ik ook absoluut doen. Wil toch echt weten hoeveel km's ze dan hebben berekend en tegen welke prijs. Met afstand de meeste km's zitten namelijk op 0,15 euro in plaats van 0,16

Ik hou jullie op de hoogte! Zou zonde zijn natuurlijk.
Ik geloof nooit dat er een administratie is van wanneer welke kilometer gemaakt is. Het is gewoon de stand bij inleveren t.o.v. het aantal vrije kilometers op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Ik geloof nooit dat er een administratie is van wanneer welke kilometer gemaakt is. Het is gewoon de stand bij inleveren t.o.v. het aantal vrije kilometers op dat moment.
Dat is dus precies wat ik heb nagevraagd. Mogen ze wel mooi eerst even bewijzen welke kilometer welke prijs dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
KeesPimelmees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Dat is dus precies wat ik heb nagevraagd. Mogen ze wel mooi eerst even bewijzen welke kilometer welke prijs dan... ;)
Of ze zeggen gewoon dat het tarief op het moment van inleveren voor alle kilometers geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Als je het abonnement vóór 24 juli 2023 hebt afgesloten geldt dit:

De kosten voor kilometers boven het aantal Vrije Kilometers bedragen vijftien cent (EUR 0,15) per kilometer (exclusief BTW).

Maar wat ik ook tegenkwam:

Jouw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de Abonnement Auto worden gereden, ongeacht wie erin rijdt, waaronder begrepen het aantal gereden kilometers terwijl jouw Abonnement Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform of wordt bestuurd door iemand anders dan jij.

Of te wel: je betaalt ook voor de leenkilometers?

https://www.lynkco.com/nl...s-month-to-month-20230723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:18:

De kosten voor kilometers boven het aantal Vrije Kilometers bedragen vijftien cent (EUR 0,15) per kilometer (exclusief BTW).

Jouw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de Abonnement Auto worden gereden, ongeacht wie erin rijdt, waaronder begrepen het aantal gereden kilometers terwijl jouw Abonnement Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform of wordt bestuurd door iemand anders dan jij.

En dat zou dan dus nieuw zijn. Ik heb voor die tijd al opgezegd, dus fijn dat ze dat doen! Maar ga ik niet in mee :D

Ik wordt overigens doorverwezen naar administratie en die hoorn knalt er op. Zal het zo nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik heb het delen meteen uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Hebben ze met mij wel net de verkeerde te pakken :D Deze rompslomp is ook een van de hoofdredenen dat ik heb opgezegd. Zie graag de specificatie tegemoet incl. de mail waarin ik word verteld dat de voorwaarden zijn aangepast en ik dus akkoord ga als ik m'n abonnement niet voor x datum opzeg.

Anders gaat de betaling gewoon retour en kom maar door met de administratie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
KeesPimelmees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Hebben ze met mij wel net de verkeerde te pakken :D Deze rompslomp is ook een van de hoofdredenen dat ik heb opgezegd. Zie graag de specificatie tegemoet incl. de mail waarin ik word verteld dat de voorwaarden zijn aangepast en ik dus akkoord ga als ik m'n abonnement niet voor x datum opzeg.

Anders gaat de betaling gewoon retour en kom maar door met de administratie _/-\o_
Nou, inderdaad. Ze kunnen toch niet verwachten dat je bij elke maand verlenging de voorwaarden opnieuw doorneemt? Ze moeten gewoon de wijzigingen doorgeven.

[ Voor 40% gewijzigd door oldostofjas op 22-08-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:18:

Ex btw? Volgens mij verwijs je naar de zakelijke voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zie Oostenrijk er gewoon tussen staan hoor!

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Peter Vinke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:34:
Ik zie Oostenrijk er gewoon tussen staan hoor!
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
BPi schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Ex btw? Volgens mij verwijs je naar de zakelijke voorwaarden
Klopt, voor particulier is het hetzelfde maar dan 20 cent! (overigens staat daar "behalve sharing platform"

https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month

[ Voor 7% gewijzigd door KeesPimelmees op 22-08-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Was een reactie op een post die inmiddels is aangepast dat hij niet in Oostenrijk mag rijden met de auto….
Had geen quote gebruikt, my bad…

[ Voor 14% gewijzigd door Peter Vinke op 22-08-2023 13:37 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:26
Jouw Vrije Kilometers gelden voor alle kilometers die door de Abonnement Auto worden gereden, ongeacht wie erin rijdt, behalve het aantal gereden kilometers terwijl jouw Abonnement Auto gedeeld wordt op het Lynk & Co Sharing Platform.

[ Voor 4% gewijzigd door vistu op 22-08-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Ik heb mijn post al een paar minuutjes geleden gewijzigd ;)

Maar dan nog! Hoeveel kilometer heb ik tegen 15 cent gereden, hoeveel tegen 16? En die 20 heb ik nooit meegemaakt want had al opgezegd. Dus zou die specificatie graag even zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Is er al bekend of en wanneer er een prijsverhoging aan zit te komen? Of is dit nog onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ok, ik zit iedereen bang te maken, maar ik kijk gewoon in de verkeerde voorwaarden. Ik zet delen weer aan :-). Maar alle eigen kilometers zijn dus € 0,20

[ Voor 3% gewijzigd door oldostofjas op 22-08-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:49:
Ok, ik zit iedereen bang te maken, maar ik kijk gewoon in de verkeerde voorwaarden. Ik zet delen weer aan :-). Maar eigen alle kilometers zijn dus € 0,20
In de nieuwe voorwaarden inderdaad. Maarja, ik heb ze dus ook met 15 en 16 cent gehad. Dus zou graag even zien tegen welk tegoed er wordt afgerekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
KeesPimelmees schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb mijn post al een paar minuutjes geleden gewijzigd ;)

Maar dan nog! Hoeveel kilometer heb ik tegen 15 cent gereden, hoeveel tegen 16? En die 20 heb ik nooit meegemaakt want had al opgezegd. Dus zou die specificatie graag even zien :)
Eigenlijk absurd.. Ik heb hem zelf begin dit jaar ingeleverd, nadat de prijs van 500 > 550 is gegaan. Nu kost de Lynk 650 euro per maand, en rij je daarvoor 15.000 km/jaar.
Wil je er 25.000 rijden ben je dus nog 2.000 euro extra kwijt op jaarbasis. Dan kom je omgerekend op 816 euro per maand uit. Ter vergelijking heb je voor 917 euro per maand een Polestar 2 uit voorraad (Pilot lite & long range) met 25.000 km/jaar. Scheelt je 100 piek, en die heb je er heel snel uit als je benzine moet tanken in de Lynk.

Natuurlijk zit je er 5 jaar aan vast, maar anderhalf jaar terug was het ook gewoon echt een heel goede deal om in de Lynk te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

vistu schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Eigenlijk absurd.. maar anderhalf jaar terug was het ook gewoon echt een heel goede deal om in de Lynk te rijden.
Nu is het gewoon een iets minder goede deal….. absurd is de vergelijking met een contract van 5jr :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Nu is het gewoon een iets minder goede deal….. absurd is de vergelijking met een contract van 5jr :-).
Uiteraard, want iedereen hier rijdt de auto omdat die per maand kan opzeggen, en niet omdat het een schitterende auto is, die goed rijdt en goedkoop was. Nu lijkt me de auto alleen nog interessant als je inderdaad kort een goede auto nodig hebt.

Overigens vind ik het wel degelijk absurd dat een auto in een jaar tijd per kilometer 33% duurder is geworden en per maand 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

vistu schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

Uiteraard, want iedereen hier rijdt de auto omdat die per maand kan opzeggen, en niet omdat het een schitterende auto is, die goed rijdt en goedkoop was. Nu lijkt me de auto alleen nog interessant als je inderdaad kort een goede auto nodig hebt.

Overigens vind ik het wel degelijk absurd dat een auto in een jaar tijd per kilometer 33% duurder is geworden en per maand 30%.
Beetje erg groot verschil vindt je niet tussen maandelijks en gelijk 5jr…… Hoeveel schat je zelf dat met de Lynck 5jr gaan volmaken? Gewoon niet vergelijkbaar omdat het verschil in de prijs terugkomt.

En zo werkt het nou eenmaal met producten die marktaandeel kopen bij de start.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 22-08-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Beetje erg groot verschil vindt je niet tussen maandelijks en gelijk 5jr…… Hoeveel schat je zelf dat met de Lynck 5jr gaan volmaken? Gewoon niet vergelijkbaar omdat het verschil in de prijs terugkomt.

Met de huidige prijsstijgingen niemand :). Het gaat me helemaal niet om een discussie wat nou beter is of wat iemand moet doen, maar ik vind het wel opmerkelijk dat het verschil zo klein is geworden. Zoals ik zei heb ik zelf ook de Lynk gereden, en de case waar ik hem toen voor heb gereden zou nu niet meer werken. Dus doe vooral wat je zelf wil, en als je het geen relevante vergelijking vind dan is dat net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:49:
Ok, ik zit iedereen bang te maken, maar ik kijk gewoon in de verkeerde voorwaarden. Ik zet delen weer aan :-). Maar alle eigen kilometers zijn dus € 0,20
Zijn die kilometers nu 20 cent? Ook voor lopende contracten? Holy f.... ik kan mij niet herinneren dat ik bericht heb gekregen dat deze prijs gaat gelden :N

Oja de mail van eind juli met:
We hebben nieuws over de prijsverhoging bij
Lynk & Co. Gelukkig heeft deze prijsverhoging geen gevolgen voor jou en blijven je huidige kosten ongewijzigd.

De prijsverhoging geldt alleen voor klanten die een nieuwe bestelling plaatsen of een nieuw abonnement nemen.
Maar niet de prijzen opgenomen waar ze aan refereren: 650 maand, 20 cent extra km, 200 inschrijfkosten.

[ Voor 33% gewijzigd door BPi op 22-08-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443661

Goedemorgen heren in deze topic, ik zie dat Lynk&Co 08 uit is, weten jullie misschien of deze auto nog naar NL komt? Bedankt.

YouTube: 2023 Lynk & Co 08 PHEV in-depth Walkaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
Dacht dat deze er al wat maanden was. YouTube: Lynk & Co officially unveiled Lynk & Co 08 PHEV with OS from Meizu

Mooie bak hoor!

https://www.autoreview.nl...nk-co-08-met-245-km-range

[ Voor 22% gewijzigd door GroeneThee op 23-08-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Yep. Nice, en hybride met 245km bereik is interessant
Lijkt een beetje op de Zeekr 001 (ontwerp voor lynk&Co) maar dan hoger.

Maar niet voor Nederland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Anoniem: 443661 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:38:
Goedemorgen heren in deze topic, ik zie dat Lynk&Co 08 uit is, weten jullie misschien of deze auto nog naar NL komt? Bedankt.

YouTube: 2023 Lynk & Co 08 PHEV in-depth Walkaround
Ik hoop nog steeds dat hij wel komt, want ik zou hem wel willen. Ik ben ook nog steeds een groot voorstander van PHEV’s met een groot elektrisch bruikbaar rijbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Zou tof zijn maar van wat ik lees vanuit Lynk & Co is de kans klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:43
Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Lync gaat door deze prijsverhogingen snel terrein verliezen, het levertijden topic is ineens bijna dood en ook zijn er inmiddels genoeg alternatieven voor short lease. bij Leaseplan heb je met een free abonnement een Ruime auto (Renault megane Estate voor 560 per maand met 20.000km per/jaar. Na 6 maanden maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:47
Eerste indruk: Hij heeft de caravan spiegeld er nog op zitten ;)

Mooi ding, behalve dan die spiegel constructie.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 23-08-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443661

GroeneThee
Zou tof zijn maar van wat ik lees vanuit Lynk & Co is de kans klein.
Dat is wel jammer om te horen! 09 was niet gekomen en nu 08 ook niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
schumi1986 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Lync gaat door deze prijsverhogingen snel terrein verliezen, het levertijden topic is ineens bijna dood en ook zijn er inmiddels genoeg alternatieven voor short lease. bij Leaseplan heb je met een free abonnement een Ruime auto (Renault megane Estate voor 560 per maand met 20.000km per/jaar. Na 6 maanden maandelijks opzegbaar.
Het is afwachten tot er meerdere alternatieven komen. Net gekeken bij leaseplan en het ziet er aantrekkelijk uit. Aanbod is nog niet heel groot, maar dat komt vanzelf. Ik denk dat Lynk & Co momenteel te weinig concurrentie heeft. maar goed, dat komt vanzelf vast wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

mprkooij schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Het is afwachten tot er meerdere alternatieven komen. Net gekeken bij leaseplan en het ziet er aantrekkelijk uit. Aanbod is nog niet heel groot, maar dat komt vanzelf. Ik denk dat Lynk & Co momenteel te weinig concurrentie heeft. maar goed, dat komt vanzelf vast wel een keer.
Leaseplan is samen gegaan met ALD.
ALD is leasepartner van Lynk&Co.
Zouden er dan ook goedkope gebruikte 01's in de short lease komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Laatst online: 20-04-2024
BPi schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:15:
[...]

Leaseplan is samen gegaan met ALD.
ALD is leasepartner van Lynk&Co.
Zouden er dan ook goedkope gebruikte 01's in de short lease komen?
Voordat ze in de shortlease gaan, komen ze eerst nog op ALD occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Buiten wat er verder allemaal al over gezegd is: Lynk & Co heeft voorheen ook gecommuniceerd dat ze bij € 500 aan extra kilometers een extra incasso zouden doen. Maar dat hebben ze dus blijkbaar ook niet gedaan.

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 12:18
Toch eens een vraag voor de Lynk & Co rijders hier... Zijn er ook mensen die er 1 hebben gekocht? Zou je het aanraden? Inmiddels staan ze al rond de €29.000 voor modellen met 15k op de teller, wat mij vrij laag lijkt.

Ik wil mijn Audi A3 E-Tron weg doen, maar twijfel toch wat de opvolger wordt. Toch weer een PHEV kopen (Lynk&Co lijkt dan de beste optie) of een ID.3 / Enyaq IV 60...

Is er nog een minimaal bouwjaar waar ik naar moet kijken als ik een L&C overweeg?

• KeesPimelmees
Sandro! schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

Buiten wat er verder allemaal al over gezegd is: Lynk & Co heeft voorheen ook gecommuniceerd dat ze bij € 500 aan extra kilometers een extra incasso zouden doen. Maar dat hebben ze dus blijkbaar ook niet gedaan.
Klopt! Blijft administratief gezien een zooitje voorlopig volgens mij 8)7

Heerlijke auto, heb er met veel plezier in gereden. Maar stiekem toch wel blij dat ik dit gezeur straks in ieder geval niet meer heb (nadat dit is opgelost).

[ Voor 16% gewijzigd door KeesPimelmees op 24-08-2023 07:42 ]

• Schoenmakersj
  • Laatst online: 17-08-2024
Goedemorgen,

Gisteren heb ik een nieuwe 01 opgehaald. Nu heb ik een vraagje tot instellingen opladen tijdens rijden. Je kunt een schuifje aanzetten dat hij de benzinemotor gebruikt voor opladen tijdens rijden. Hebben jullie deze standaard aangezet?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Schoenmakersj schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:55:
Goedemorgen,

Gisteren heb ik een nieuwe 01 opgehaald. Nu heb ik een vraagje tot instellingen opladen tijdens rijden. Je kunt een schuifje aanzetten dat hij de benzinemotor gebruikt voor opladen tijdens rijden. Hebben jullie deze standaard aangezet?
Ik heb 'm standaard uit, het benzineverbruik kakt heel erg in als je dit aanzet (zonder: 6-7l per 100km, met: 11-12l per 100km, op snelweg).

Nomen nescio

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 17:21
Goedemorgen,

Staat bij mij altijd uit. 1 keer getest in het begin, het gaat dan ineens wel heel hard met de benzine...

• GroeneThee
Goedemorgen,

Iemand heeft in dit topic een keer berekend of en wanneer dat kostentechnisch zin heeft. (heb zelf geen zin om te zoeken ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
psnepvangers schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 00:40:
Toch eens een vraag voor de Lynk & Co rijders hier... Zijn er ook mensen die er 1 hebben gekocht? Zou je het aanraden? Inmiddels staan ze al rond de €29.000 voor modellen met 15k op de teller, wat mij vrij laag lijkt.

Ik wil mijn Audi A3 E-Tron weg doen, maar twijfel toch wat de opvolger wordt. Toch weer een PHEV kopen (Lynk&Co lijkt dan de beste optie) of een ID.3 / Enyaq IV 60...

Is er nog een minimaal bouwjaar waar ik naar moet kijken als ik een L&C overweeg?
Poeh, buiten voor mij even onbekend hoe dat zit met onderhoud(Volvo?) en de software perikelen die veel mensen ervaren is het wel veel auto voor het geld.
Daarnaast zou volledig elektrisch weer interessant zijn als je ook bijvoorbeeld thuis kan laden.

Zou zelf altijd vanaf een 2022 model zoeken. Verschillen zijn wel te vinden in het topic.

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-05 21:38
Goedemorgen,

Hallo,

Wij niet, dat kost je veel extra brandstof dacht ik. Hang hem liever aan de laadpaal, maar wij rijden toch vooral in de pure mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Nu online

Ik heb een 2022 model nieuw gekocht. Geen moment spijt van gehad, super fijne auto. Binnenkort gaat hij voor z’n eerste beurt naar de Volvo dealer. Reden voor mij om niet full EV te gaan is de vakanties met caravan. Als je wel thuis kunt laden en geen aanhanger hoeft te trekken zou ik EV overwegen. Je gaat toch de portemonnee trekken.

Even goed opletten wat er te koop staat. Maar een MY21 met 40-50K op de teller kost je nu pakweg 30K (let op, er staat ook 1 MHEV voor 29K te koop met minder kilometers).

Ik persoonlijk ben heel blij met de 360 graden camera in de MY22+. Maar of je dat een paar K extra waard is weet ik niet.

• BPi

BPi

Koevoets schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Hallo,

Wij niet, dat kost je veel extra brandstof dacht ik. Hang hem liever aan de laadpaal, maar wij rijden toch vooral in de pure mode.
Idem. Veel ritten blijven binnen de 60 a 70 km en gaan prima elektrisch. Naar het werk ga ik 1 keer per week, ruim 100 km, en dan rijd ik de auto meestal leeg. Laatste stuk van paar kilometer kan dan soms weer elektrisch.
Op vakantie, lange afstanden, dan kan er vaak onderweg niet geladen worden tijdens overnachting en bij pauze heeft geen nut. Dan rijd ik weg en schakel ik naar "bewaar accu voor later". Als je meerdere stops hebt, af en toe te laat bent met omschakelen en 3 dagen reizen dan loopt de accu toch wel langzaam leeg. Echter zie je ook het percentage af en toe weer oplopen tgv hellingen en afremmen.

Vorig jaar de fout gemaakt om een deel van de vakantie met 1500kg caravan er achter op power te rijden. Dat was niet zuinig en de accu was erg snel leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb de afgelopen vakantie (ca. 2300km in 3 weken) goede ervaring met Power in combinatie met Accu Sparen. Accu laadt zich dan netjes op tijdens het rijden (helaas vrijwel niet op de snelweg, maar behoorlijk goed op de kleinere landweggetjes, vooral met heuvels). De lange stukken heb ik zo op benzine gereden, de korte stukken elektrisch, zonder in die 3 weken ergens aan de stekker te hebben gelegen. Totaal vijf keer getankt, ca. 35 liter per keer. Uiteindelijk gemiddeld ongeveer 7,5l op 100km kunnen rijden, viel me erg mee als je ziet hoe vaak ik hellingen van 20+ % opgeweest ben...

Nomen nescio

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05 19:13
Vriend van ons probeert onze Lynk te lenen. Maar krijgt elke keer deze melding. Iemand hier ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckcnIQWbRvmKOYmqhupiT7agDis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tv1ZXAMgosLvOKISdiaIFYc8.png?f=fotoalbum_large

• psnepvangers
MvdV schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Ik heb een 2022 model nieuw gekocht. Geen moment spijt van gehad, super fijne auto. Binnenkort gaat hij voor z’n eerste beurt naar de Volvo dealer. Reden voor mij om niet full EV te gaan is de vakanties met caravan. Als je wel thuis kunt laden en geen aanhanger hoeft te trekken zou ik EV overwegen. Je gaat toch de portemonnee trekken.

Even goed opletten wat er te koop staat. Maar een MY21 met 40-50K op de teller kost je nu pakweg 30K (let op, er staat ook 1 MHEV voor 29K te koop met minder kilometers).

Ik persoonlijk ben heel blij met de 360 graden camera in de MY22+. Maar of je dat een paar K extra waard is weet ik niet.
Super, goed om te horen dat er meer mensen met de koop blij mee zijn! Ik ben ook de ID.3 nog aan het overwegen, maar dat is natuurlijk wel een hele andere klasse... Morgen allebei eens even proefrijden. Vooral het elektrisch bereik van mijn A3 E-Tron valt tegen, maar dat zou met de L&C al heel anders zijn. Aanhanger had ik eventueel wel een optie voor (vader heeft altijd wel een auto met trekhaak) maar eigen auto is natuurlijk altijd een stuk fijner.

Qua aanschafprijs kom ik inderdaad in het zwart met een MY21 op de 31K met trekhaak. Kijk ik naar een MY22 als nieuw modeljaar met trekhaak, dan praten we alweer over 34.5K. Of de gelamineerde ramen, 360 graden camera, en sneller laden (zo vaak moet ik binnen 2 uur ook niet weg thuis) dat waard zijn weet ik niet....

• BPi

BPi

psnepvangers schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:16:
[...]

Super, goed om te horen dat er meer mensen met de koop blij mee zijn! Ik ben ook de ID.3 nog aan het overwegen, maar dat is natuurlijk wel een hele andere klasse... Morgen allebei eens even proefrijden. Vooral het elektrisch bereik van mijn A3 E-Tron valt tegen, maar dat zou met de L&C al heel anders zijn. Aanhanger had ik eventueel wel een optie voor (vader heeft altijd wel een auto met trekhaak) maar eigen auto is natuurlijk altijd een stuk fijner.

Qua aanschafprijs kom ik inderdaad in het zwart met een MY21 op de 31K met trekhaak. Kijk ik naar een MY22 als nieuw modeljaar met trekhaak, dan praten we alweer over 34.5K. Of de gelamineerde ramen, 360 graden camera, en sneller laden (zo vaak moet ik binnen 2 uur ook niet weg thuis) dat waard zijn weet ik niet....
En bij dat sneller laden gelden ook nog wat kanttekeningen. Is wel eens wat over geschreven en voorgerekend in dit topic.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Reinier

\o/

Goedemorgen,

Ik heb dat schuifje nog nooit aan kunnen zetten. Is altijd uitgegrijsd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 16:01
quincyjongeleen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:59:
Vriend van ons probeert onze Lynk te lenen. Maar krijgt elke keer deze melding. Iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
Toevallig dit meegemaakt. Bij ons lag het aan de startdatum van de huurperiode die was meer dan 3 weken vooruit op het moment van reserveren en dat kon/mocht in het boekingssysteem niet.

Geen idee of dit het is voor jou maar mijn ervaring met mensen die voor het eerst huren en dus een account aanmaken/verifiëren is alles behalve vlekkeloos. Alles na de eerste huur gaat wel goed.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:34
KeesPimelmees schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:41:
[...]

Klopt! Blijft administratief gezien een zooitje voorlopig volgens mij 8)7

Heerlijke auto, heb er met veel plezier in gereden. Maar stiekem toch wel blij dat ik dit gezeur straks in ieder geval niet meer heb (nadat dit is opgelost).
Ik zou dit (L&C voorwaarden zeggen dat ze een factuur sturen bij 500 euro overschrijding) dan ook aanvoeren om iig niet meer dan die 500 te betalen. Dat zijn hun eigen voorwaarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:09

Ik heb een tweedehands Lynk & Co gekocht met 28k op de teller.

Geen bijzonderheden, fijne auto. Koste klein beetje moeite om de Lynk en Co app te kunnen gebruiken, deze moet gekoppeld worden en dat duurt 3 weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
En hoe heb je dat koppelen van de app geregeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psnepvangers
Inmiddels de VW ID.3 en de Kia e-Niro in de showroom bekeken. De e-Niro viel mij zwaar tegen, de ID.3 juist mee. Zeer ruim (echt niet verwacht) maar wel goedkoop afgewerkt binnen en slechte stoelen. Dealer had er ook geen zin in, dus een testrit niet kunnen doen.

De Lynk & Co ook testgereden, en die verbaasde mij echt. Wat een auto voor het geld, ruim, hoog, en prachtig afgewerkt. Ik denk dat de keuze voor welke ik ga kopen duidelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05 19:13
Wackoz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 01:35:
[...]

Toevallig dit meegemaakt. Bij ons lag het aan de startdatum van de huurperiode die was meer dan 3 weken vooruit op het moment van reserveren en dat kon/mocht in het boekingssysteem niet.

Geen idee of dit het is voor jou maar mijn ervaring met mensen die voor het eerst huren en dus een account aanmaken/verifiëren is alles behalve vlekkeloos. Alles na de eerste huur gaat wel goed.
Bedankt voor het meedenken, dit was ook bij hem het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Nou, dat was ook weer een avontuur. Ik wilde gisteren de auto in de parkeergarage bij Hoog Catharijne opladen, kabel in de lader, pasje er langs… niks. Kabel erui- nee, dat ging niet, die zat muurvast. Shell Recharge gebeld, die kregen 'm niet los. De parkeerbeambte heeft de stroom er nog af gehaald en er weer op gezet, hielp ook niet. Uiteindelijk zonder kabel naar huis gegaan. Vandaag rond 13:45 telefoontje dat de kabel weer los was en op het kantoor van de parkeergarage opgehaald kon worden.

Eind goed al goed dus, maar is er al eens iemand z'n laadkabel kwijt geraakt en wat kost een vervanging dan via L&C? Heb via de search wel iemand anders gevonden die z'n kabel kwijt was, maar kon zo snel de conclusie van dat verhaal niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Bra-Jo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:45:
Ik heb de afgelopen vakantie (ca. 2300km in 3 weken) goede ervaring met Power in combinatie met Accu Sparen. Accu laadt zich dan netjes op tijdens het rijden (helaas vrijwel niet op de snelweg, maar behoorlijk goed op de kleinere landweggetjes, vooral met heuvels). De lange stukken heb ik zo op benzine gereden, de korte stukken elektrisch, zonder in die 3 weken ergens aan de stekker te hebben gelegen. Totaal vijf keer getankt, ca. 35 liter per keer. Uiteindelijk gemiddeld ongeveer 7,5l op 100km kunnen rijden, viel me erg mee als je ziet hoe vaak ik hellingen van 20+ % opgeweest ben...
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Ik gebruik echter “accu laden tijdens rijden”. Bij snelheden >120 km/u is het ongeveer 1 km rijden = 1 km extra rijbereik. Verbruik marginaal extra. Bij lagere snelheden (90/100) wordt er nauwelijks geladen maar is het verbruik wel veel hoger.
Accu sparen laadt bij mij de accu niet op (is ook niet de bedoeling). Het percentage wordt “vastgehouden”. Stel je zet hem bij 80% op “sparen”, dan gaat hij soms naar 81/82 door regeneratie, echter verbruikt hij die 1/2% ook direct weer. Eindresultaat blijft dan 80%

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:09
Vandaag ook de gevreesde "koelvloeistof te laag" melding gekregen. Erg verbaasd, want bij mij is tijdens de winterbandenwissel de thermostaat preventief vervangen. De oorzaak bleek dan ook een andere te zijn.

Eerst ben ik nog even doorgereden - eigenwijs en niet gehinderd door enige kennis of dat kwaad kan - maar twee keer die melding in beeld later tijdens dezelfde rit vond de auto het genoeg en wilde niet harder dan 80km/u. Dus toch maar gestopt bij het tankstation die gelukkig al een kilometer verderop was. Even de motorkap open om te controleren hoe laag het peil echt was en eventueel bij te vullen. Tot mijn verbazing was de binnenkant van het motorblok mooi roze gekleurd en nat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhYFOTHV2RZw4GGhsqXcYYJIx1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hncIDA538aTy9Os4aPTNn0aU.jpg?f=fotoalbum_large
Dus maar snel de pechhulp gebeld. Ik moet zeggen, dat was een prima ervaring. Nog geen minuut in de wacht, goed te woord gestaan en direct de anwb naar me toe gestuurd. Na het telefoontje een sms met een link waarin je kan zien hoe lang het nog duurt voor ze er zijn. In dit geval nog geen kwartier!

Na bijvullen met water en de motor even laten lopen bleek de oorzaak de aansluiting van een slangetje die lekte bij de klem. Twee tie-wraps verder mocht ik weer verder :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5ATYKRH6jaRbuQYvzpFvW6vZgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXgkSIL3Ppzjgx5K079V6icE.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag maar even bellen voor de permanente oplossing...

Ik gok dat de oorzaak van het losraken aan mijn rit over een hobbelig onverhard pad vandaag lag. Wellicht is die aansluiting nooit goed geweest maar op normale wegen geen probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psnepvangers
Vandaag tweede proefrit gemaakt in een Lynk & Co (dit keer een MY2022 in het zwart, gisteren een MY2021 in het blauw) en inmiddels de trotse eigenaar van een prachtige zwarte L&C 01!

Wat een auto is het... Nu rustig alles uitvogelen, en Lynk & Co een mailtje sturen om de app te koppelen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OBL2132
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
Gisteren ook eigenaar geworden van een Link&Co uit 2021! Wat een auto!

Gelijk via de Volvo dealer waar deze stond ook een trekhaak aangeschaft. De kosten hiervan vielen overigens nog mee: €950 incl. montage. Trekhaakcentrum (universeel) komt ook uit op dit bedrag.

Daarnaast biedt deze dealer het "zwart-pakket" aan, waarbij ze alle blauwe delen wrappen, de velgen spuiten (en niet wrappen) en de logo's verwijderen. We waren het eerst niet van plan, totdat wij een demo auto zagen staan hoe het eruit kwam te zien... Waren gelijk overstag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0R89nP3xMGwhbPAmMHV09Mwf5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5GVQ0V54q9sHHxOkHdPmIHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ic2capaxj1qB2ZABEZ5UzBsy1aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sv15lPxytKTGks1ly8v2wxRR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnsbo-O2SXQ3ewRN1l21GqZILis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1C0q87g9IDQdDDvOAZVG062.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Nice!
Welke dealer was dit?
Ik heb ook een 2021 versie bij een Volvo dealer gekocht, maar die zag het ‘zwarten’ helaas niet zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OBL2132
Dit was bij Serva in Amersfoort.

https://www.servamobility.nl/lynk-co-serva-selekt/

Las op dit forum dat meerdere de blauwe delen hebben laten wrappen, waaronder ook de velgen. Gezien Serva de velgen laat spuiten zijn de kosten natuurlijk wel iets hoger, maar hoop er wel een stuk langer van te genieten.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psnepvangers
Ziet er goed uit @OBL2132! Ik zat hier ook al te twijfelen om de blauw accenten bij mij een ander kleurtje te geven. Kan gelukkig altijd nog. Hier een eerste shot van de zwarte rakker bij mij op de oprit. :D Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFF6Xa5vale8Jm5xtymGl4MS_jM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CAkDMojgTzwn7bQ4EgkeHquH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 14:03
OBL2132 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:31:

Gelijk via de Volvo dealer waar deze stond ook een trekhaak aangeschaft. De kosten hiervan vielen overigens nog mee: €950 incl. montage. Trekhaakcentrum (universeel) komt ook uit op dit bedrag.

Daarnaast biedt deze dealer het "zwart-pakket" aan, waarbij ze alle blauwe delen wrappen, de velgen spuiten (en niet wrappen) en de logo's verwijderen. We waren het eerst niet van plan, totdat wij een demo auto zagen staan hoe het eruit kwam te zien... Waren gelijk overstag...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat was de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Nu online
OBL2132 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien dat er nu wat meer eigenaren van de auto komen. Voor de prijs waar ze nu voor worden aangeboden is het gewoon een hele goede auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OBL2132
Ik lees in eerdere berichten dat de thuislader max met 10A laadt.

Nu wil ik thuis met 16A laden, gezien dit veel sneller gaat. Kan ik een andere thuislader aanschaffen, universeel? Of werkt dit niet samen met de Lynk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
MvdV schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Leuk om te zien dat er nu wat meer eigenaren van de auto komen. Voor de prijs waar ze nu voor worden aangeboden is het gewoon een hele goede auto.
Klopt, dit was voor mij ook wel de reden dat deze überhaupt op mijn interesselijst kwam te staan. Hoe compleet de auto aangeboden wordt, en met deze prijs... Is het eigenlijk nergens mee te vergelijken. De BEVs die rond dezelfde prijscategorie zitten vielen hierdoor bij mij eigenlijk direct af. Je levert overal wel op in. Kwaliteit, opties, vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33
OBL2132 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:11:
Ik lees in eerdere berichten dat de thuislader max met 10A laadt.

Nu wil ik thuis met 16A laden, gezien dit veel sneller gaat. Kan ik een andere thuislader aanschaffen, universeel? Of werkt dit niet samen met de Lynk?
Dit zal naar mijn weten helaas niet werken. De bottleneck zit niet in de kabel maar in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MitchellHearth schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:56:
[...]

Dit zal naar mijn weten helaas niet werken. De bottleneck zit niet in de kabel maar in de auto zelf.
Volgens mij kan dat prima, maar je moet dan wel een laadpaal hebben thuis. De granny charger gaat namelijk niet sneller dan 10A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBL2132
Je hebt op Aliexpress onder andere thuisladers type 2 staan die 16A kunnen laden. Zoals deze:

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=RZnC49OXXpkY

Deze kan tot 16A laden, wat dus neerkomt op 3,7 kwh. Scheelt toch zo een paar uur... Vraag is of de Lynk en Co bijvoorbeeld alleen geladen kan worden met de "originele" lader van 10/13A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
OBL2132 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:14:
Je hebt op Aliexpress onder andere thuisladers type 2 staan die 16A kunnen laden. Zoals deze:

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=RZnC49OXXpkY

Deze kan tot 16A laden, wat dus neerkomt op 3,7 kwh. Scheelt toch zo een paar uur... Vraag is of de Lynk en Co bijvoorbeeld alleen geladen kan worden met de "originele" lader van 10/13A.
Ik weet niet of ik het aan zou durven om met een AliExpress laadkabel te laden... Op MP een laadpunt op de kop tikken en die plaatsen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
psnepvangers schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of ik het aan zou durven om met een AliExpress laadkabel te laden... Op MP een laadpunt op de kop tikken en die plaatsen geen optie?
Als je er een op MP koopt kan hij oorspronkelijk ook van AliExpress afkomstig zijn. Ik ken iemand die er eentje gekocht heeft, ik weet niet waar in Nederland hij die vandaan heeft gehaald, maar die gebruikt hij om thuis de wagen op te laden. (De originele kabel blijft altijd in de auto liggen). Die kan hij instellen op 8-10-13-16 Amp. Hij stelt hem in op 8 Amp om de bedrading in zijn huis niet teveel te belasten. Blijkt goed te werken. Op 8 Amp duurt het wel ruim 8 uur om een lege accu vol te krijgen, maar dat is gezien zijn slaappatroon geen probleem. Auto en bestuurder tanken snachts bij voor een energieke nieuwe dag.

Wat wel opvalt is de bijzonder lage prijs op AliExpress. Volgens mij heeft hij er bijna het dubbele voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
psnepvangers schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

Gebruik al meer dan 2 jaar lang deze dagelijks om mijn BEV op te laden. Zie vaak precies dezelfde (qua plaatjes dan op NL websites voor veel meer geld)

https://nl.aliexpress.com...VtvN&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 13:07
jeroenkb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Gebruik al meer dan 2 jaar lang deze dagelijks om mijn BEV op te laden. Zie vaak precies dezelfde (qua plaatjes dan op NL websites voor veel meer geld)

https://nl.aliexpress.com...VtvN&gatewayAdapt=glo2nld
Die kan er hetzelfde uitzien, maar er zitten vaak minder goede/ afgekeurde componenten in. Sws minder beveiligings circuits. Het kan goed werken, maar de kans dat het misgaat is vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
dixet schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:43:
Vandaag ook de gevreesde "koelvloeistof te laag" melding gekregen. Erg verbaasd, want bij mij is tijdens de winterbandenwissel de thermostaat preventief vervangen. De oorzaak bleek dan ook een andere te zijn.

Eerst ben ik nog even doorgereden - eigenwijs en niet gehinderd door enige kennis of dat kwaad kan - maar twee keer die melding in beeld later tijdens dezelfde rit vond de auto het genoeg en wilde niet harder dan 80km/u. Dus toch maar gestopt bij het tankstation die gelukkig al een kilometer verderop was. Even de motorkap open om te controleren hoe laag het peil echt was en eventueel bij te vullen. Tot mijn verbazing was de binnenkant van het motorblok mooi roze gekleurd en nat...

[Afbeelding]
Dus maar snel de pechhulp gebeld. Ik moet zeggen, dat was een prima ervaring. Nog geen minuut in de wacht, goed te woord gestaan en direct de anwb naar me toe gestuurd. Na het telefoontje een sms met een link waarin je kan zien hoe lang het nog duurt voor ze er zijn. In dit geval nog geen kwartier!

Na bijvullen met water en de motor even laten lopen bleek de oorzaak de aansluiting van een slangetje die lekte bij de klem. Twee tie-wraps verder mocht ik weer verder :)
[Afbeelding]

Maandag maar even bellen voor de permanente oplossing...

Ik gok dat de oorzaak van het losraken aan mijn rit over een hobbelig onverhard pad vandaag lag. Wellicht is die aansluiting nooit goed geweest maar op normale wegen geen probleem.
toon volledige bericht
Ik kreeg hem gisteren ook, 2000 km van huis. Schoon motorcompartiment en correct niveau bij de pomp. Ik vermoed dat het aan de helling lag maar ga de temp toch maar continue in het scherm houden :X

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
Grappig om te zien dat de bestellingen in een rap tempo zijn gedaald na de prijsverhoging op 24 juli.
Hoop dat Lynk & Co het een en ander nu op orde krijgt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
wildcheese schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Die kan er hetzelfde uitzien, maar er zitten vaak minder goede/ afgekeurde componenten in. Sws minder beveiligings circuits. Het kan goed werken, maar de kans dat het misgaat is vele malen groter.
Helaas al vaak met de brandweer mee gemaakt. Niet alleen bij auto's ook bij elektrische fietsen en telefoons.. Imitatiespul is bijna garantie op ellende.. hopelijk hier niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:52
Kreeg net dit mailtje, ik heb mijn auto net twee maanden en was spiksplinternieuw met maar 5km op de teller destijds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H3HTghHq7eOJ73qL3xUSOgglO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEWA2sJ95xEACpIadmdh37hk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Die had ik ook na 2 maanden ofzo maar heb er niks meer van vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Nu online
Rorata schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:33:
Kreeg net dit mailtje, ik heb mijn auto net twee maanden en was spiksplinternieuw met maar 5km op de teller destijds

[Afbeelding]
Dat is een bekende melding en betekend niks. Gewoon een reminder voor de huurders dat een auto gewisseld kan worden. Is reeds meerdere keren gemeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
Iemand bekend met deze melding:

Contact service centre for regular check of SOS call service system

Heb ik sinds ik met een lege startaccu kwam te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjaverbeek
  • Laatst online: 11-03 23:45
Tweakers,

Wij zitten er aan te denken om een Lynk 01 aan te schaffen. Er is enorm veel keuze zo te zien.

Zijn dat auto's die uit de verhuur terug zijn gekomen?

Ik zie op trustpilot heel veel slechte reviews staan over de service en soms ook de auto. Als ik tientallen pagina's op tweakers doorlees dan zie ik dat niet....

zijn hier mensen die hem aangeschaft hebben en problemen hebben ondervonden met onderhoud en reparaties? Bv een voorruit vervangen?

Het is een prachtige auto waar je zeer veel waar voor je geld voor krijgt. Vanmiddag maar een proefrit maken.

Ik weet je kan voor elke merk auto/wasmachine op google intypen " problemen merk X"en je krijgt pagina's met problemen en adviezen om het nooit te doen.. met elk merk..

Review bombing op trustpilot geloof ik niet heel erg ... autobladen en tweakers zijn vooral positief.. maar ik wil toch graag iets meer weten :)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
jasjaverbeek schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:08:
Tweakers,

Wij zitten er aan te denken om een Lynk 01 aan te schaffen. Er is enorm veel keuze zo te zien.

Ik zie op trustpilot heel veel slechte reviews staan over de service en soms ook de auto. Als ik tientallen pagina's op tweakers doorlees dan zie ik dat niet....

zijn hier mensen die hem aangeschaft hebben en problemen hebben ondervonden met onderhoud en reparaties? Bv een voorruit vervangen?

Het is een prachtige auto waar je zeer veel waar voor je geld voor krijgt. Vanmiddag maar een proefrit maken.

Ik weet je kan voor elke merk auto/wasmachine op google intypen " problemen merk X"en je krijgt pagina's met problemen en adviezen om het nooit te doen.. met elk merk..

Review bombing op trustpilot geloof ik niet heel erg ... autobladen en tweakers zijn vooral positief.. maar ik wil toch graag iets meer weten :)

Bij voorbaat dank!
toon volledige bericht
De service wanneer je huurt is beroerd, maar ik vermoed als je zelf lapt dat het prima is. Garantie is geloof ik 4 jaar op die dingen ook. Al die auto's die te koop staan komen idd veelal uit de huur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Nu online
jasjaverbeek schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:08:
Tweakers,

Bij voorbaat dank!
toon volledige bericht
Wat nu 2e hands te koop staat zijn ex huurauto’s ja. Er zijn in dit topic een hand vol privé eigenaren, maar het worden er steeds meer nu ze 2e hands leuk geprijsd zijn.

De service verloopt als eigenaar gewoon via je Volvo dealer en dat gaat prima. Geen tussenkomst van Lynk en Co. Het probleem zit hem vooral in de gebrekkige telefonische klantenservice voor de huurders, die ondersteuning of service vragen hebben. Of afspraken proberen te maken.

Problemen met de auto zijn er natuurlijk ook wel eens (thermostaat wissel ivm mogelijke koelvloeistof lekkage bijv.), maar geen grote issues die een dealer niet oplost. Net als alle andere merken.

Ik heb een nieuwe aangeschaft via Lynk&Co en dat verliep perfect. Snelle levering (je kreeg als koper voorrang) en een fijne auto. Sindsdien geen contact meer gehad met hen, enkel de lokale Volvo dealer (waar de 2e handjes nu te koop staan) voor wat vragen. Heb daar ook gewoon een service afspraak ingepland staan volgende maand. Echte reparaties heb ik niet gehad, auto is pas net een jaar en nog geen 30K km oud. Alleen nieuwe banden erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBe
  • Laatst online: 19-03-2024
heeft er iemand ervaring met het wrappen van de blauwe gedeeltes bij een zwarte een Lyck & Co Q1 die via een abonnement loopt, neem aan dat dit standaard niet is toegestaan, maar hoe vaak controlleren ze dit, is er zo af wanneer je hem moet inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 13:00
Zo! Mijn Lynk & Co is weer weg, en ik heb er een lekkere degelijke grote station voor teruggekocht. De wegligging en de looks van de LC stonden me zo gigantisch tegen, had iedere keer weer spijt als ik m op de oprit zag staan :+

Mocht iemand nog de Thule Kit 186150 nodig hebben voor dakdragers voor zn Lynkie, PM me ff :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
chup5528 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:10:
Zo! Mijn Lynk & Co is weer weg, en ik heb er een lekkere degelijke grote station voor teruggekocht. De wegligging en de looks van de LC stonden me zo gigantisch tegen, had iedere keer weer spijt als ik m op de oprit zag staan :+

Mocht iemand nog de Thule Kit 186150 nodig hebben voor dakdragers voor zn Lynkie, PM me ff :P
Ok, ik hap.

Waarom dan gehuurd in de eerste plaats?
Pagina: 1 ... 124 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.