Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shenouda
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 15:53
Hallo allemaal,

Ik wend me tot dit forum omdat ik onlangs een frustrerende ervaring heb gehad met Lynk & Co en hun benadering van onderhoud en reparaties. Ik dacht dat het nuttig zou zijn om mijn ervaring te delen en advies of inzichten te krijgen van anderen die mogelijk soortgelijke ervaringen hebben gehad.

Ik heb een Lynk & Co abonnement en tot nu toe was ik redelijk tevreden met de service. Echter, onlangs had ik een probleem met een van mijn banden die lekte. Natuurlijk nam ik contact op met Lynk & Co voor reparatie en verwachtte ik dat ze het zouden behandelen zoals elk ander auto-abonnementsservice zou doen.

Tot mijn verbazing werd ik door Lynk & Co echter doorverwezen naar de ANWB voor hulp. Na 1,5 maand te hebben gewacht en meerdere malen contact te hebben opgenomen met Lynk & Co, werd mijn band uiteindelijk gerepareerd door de ANWB. Ik waardeer de hulp van de ANWB enorm, maar ik moet benadrukken dat dit niet hun taak is - de ANWB is niet de garage van Lynk & Co!

De ANWB vertelde me dat de reparatie die ze hadden uitgevoerd een noodoplossing was en adviseerde me om de band alsnog te laten repareren. Maar toen ik dit aan Lynk & Co meldde, vertelden ze me dat dit niet nodig was en dat als de bandenspanning weer laag zou zijn, ik gewoon de ANWB weer moest bellen.

Ik voel me in de steek gelaten door Lynk & Co en ik vind het een vreemde praktijk dat zij een externe organisatie zoals de ANWB laten opdraaien voor hun onderhoudsverantwoordelijkheden. Heeft iemand anders deze ervaring gehad? Heeft iemand advies over hoe hiermee om te gaan?

Ik zou graag zien dat Lynk & Co hun onderhoudsbeleid herziet en de zorg voor hun auto's op zich neemt zoals ze beloofd hebben toen ik me aanmeldde voor hun diensten.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:42

Reinier

\o/

Ja, drie posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenouda
  • Laatst online: 07-03 15:53
Zou dit de reden kunnen zijn dat Volvo deze dienst onder een andere naam heeft gelanceerd, zodat ze de lat voor onderhoud en klantenservice lager kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:17
shenouda schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:43:
Hallo allemaal,

Ik wend me tot dit forum omdat ik onlangs een frustrerende ervaring heb gehad met Lynk & Co en hun benadering van onderhoud en reparaties. Ik dacht dat het nuttig zou zijn om mijn ervaring te delen en advies of inzichten te krijgen van anderen die mogelijk soortgelijke ervaringen hebben gehad.

Ik heb een Lynk & Co abonnement en tot nu toe was ik redelijk tevreden met de service. Echter, onlangs had ik een probleem met een van mijn banden die lekte. Natuurlijk nam ik contact op met Lynk & Co voor reparatie en verwachtte ik dat ze het zouden behandelen zoals elk ander auto-abonnementsservice zou doen.

Tot mijn verbazing werd ik door Lynk & Co echter doorverwezen naar de ANWB voor hulp. Na 1,5 maand te hebben gewacht en meerdere malen contact te hebben opgenomen met Lynk & Co, werd mijn band uiteindelijk gerepareerd door de ANWB. Ik waardeer de hulp van de ANWB enorm, maar ik moet benadrukken dat dit niet hun taak is - de ANWB is niet de garage van Lynk & Co!

De ANWB vertelde me dat de reparatie die ze hadden uitgevoerd een noodoplossing was en adviseerde me om de band alsnog te laten repareren. Maar toen ik dit aan Lynk & Co meldde, vertelden ze me dat dit niet nodig was en dat als de bandenspanning weer laag zou zijn, ik gewoon de ANWB weer moest bellen.

Ik voel me in de steek gelaten door Lynk & Co en ik vind het een vreemde praktijk dat zij een externe organisatie zoals de ANWB laten opdraaien voor hun onderhoudsverantwoordelijkheden. Heeft iemand anders deze ervaring gehad? Heeft iemand advies over hoe hiermee om te gaan?

Ik zou graag zien dat Lynk & Co hun onderhoudsbeleid herziet en de zorg voor hun auto's op zich neemt zoals ze beloofd hebben toen ik me aanmeldde voor hun diensten.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en inzicht.
Niets raars aan. L&C biedt Pechhulp aan als onderdeel van het abonnement. Die dienst wordt uitgevoerd door de ANWB. Zoals de ANWB de Pechhulp voor heel veel automerken en verzekeringen uitvoert. Net zoals L&C het onderhoud door Volvo dealers laat uitvoeren. Dat is toch ook n andere club (externe organisatie zoals jij het noemt).

Ben blij dat de band gerepareerd kon worden want dan kost het je niks. Als de band vervangen moet worden betaal je die kosten zelf (ca €350, max. €500).

[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 04-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
shenouda schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:51:
Zou dit de reden kunnen zijn dat Volvo deze dienst onder een andere naam heeft gelanceerd, zodat ze de lat voor onderhoud en klantenservice lager kunnen leggen?
Volvo heeft de dienst niet gelanceerd. Volvo is net als Lynk&co onderdeel van het Chinese conglomeraat Geely. Ook eigenaar van o.a. Lotus, Zeekr, Smart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ToVUZEpu0d_N5Pggih9sLp1SqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv1veLc0N3AuRNF1pdtGviDt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Hoe vlot verloopt het opzeggen en komen ze de wagen dan ophalen of moet je hem zelf ergens brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:13
Lieshout835 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:36:
Hoe vlot verloopt het opzeggen en komen ze de wagen dan ophalen of moet je hem zelf ergens brengen?
Bij mij ging dat heel soepel en snel. Ik heb begin april opgezegd en op 8 juni werd de auto al opgehaald. Dus dat werkt prima. Bij ons tenminste. Iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Baassii schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Bij mij ging dat heel soepel en snel. Ik heb begin april opgezegd en op 8 juni werd de auto al opgehaald. Dus dat werkt prima. Bij ons tenminste. Iemand anders hier ook ervaring mee?
Was dat opzeggen per telefoon, of hebben ze daar een formulier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:13
Lieshout835 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Was dat opzeggen per telefoon, of hebben ze daar een formulier voor?
Via de telefoon, ik kreeg vrijwel direct na het gesprek een bevestiging per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 17:21
Nou, ik rijd net een maand rond in de nieuwe Lynk en nu een stoeprandje gepakt…

Beste veeg op de velg. Ik lees bij Lynk zelf dat schade op minder dan 25% van de velg wordt gezien als gebruikersschade, maar ergens anders lees ik weer dat als de schade langer is dan 5cm, het buitensporig is. Ik kan mijn schade wel interpreteren als allebei, het is langer dan 5cm, maar minder dan 25% van de band.

Iemand ervaring met velgschade? Meteen gemeld, of pas bij inleveren (ben ik nog niet van plan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Ik kom er net achter (via Facebook) dat Carplay ook navigatie directions (dus pijlen) kan weergeven in het cockpit display, de kaart optie moet dan op “toon nooit” staan.

Helaas werkt dit bij mijn Lynk dus niet, Apple kaarten geeft wel een beschrijving van de straat met een pijl maar verder niets.

Werkt dit bij jullie wel? En zo ja, gebruik je Carplay bekabeld of draadloos?

Draadloos heeft bij namelijk nog nooit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 23:01
Heeft iemand ervaring met Carlinkit boxen of eventueel andere Android boxen op 2023 modellen van Lync & Co?

Box wordt wel herkend maar doet vrij moeilijk voor een connectie, of de scherm blijft zwart of hij doet het gewoon niet.

Bij oudere modellen lijkt dit wel gewoon goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 12:18
Ik vroeg me na een vakantie (heerlijk gereden met de Lynk) af hoe het zit met de extra kilometers die je rijdt. Hoe worden die berekend en hoe houden ze rekening met de stand voor of na het verhogen naar 16cent p/km?

Iemand die tussentijds een afrekening heeft gehad? Of misschien iemand die kan uitleggen hoe de eindafrekening is gegaan?

Ik heb tot nu toe alleen de ervaring van een bekende gehoord, die hoefde tijdens het omwisselen niets af te tikken. Dit omdat de service ontbrak (9 maanden met kapot panoramadak gereden, uiteindelijk nieuwe auto gekregen ipv nieuw dak)...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:22
jannesbeterams schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:06:
Ik vroeg me na een vakantie (heerlijk gereden met de Lynk) af hoe het zit met de extra kilometers die je rijdt. Hoe worden die berekend en hoe houden ze rekening met de stand voor of na het verhogen naar 16cent p/km?

Iemand die tussentijds een afrekening heeft gehad? Of misschien iemand die kan uitleggen hoe de eindafrekening is gegaan?

Ik heb tot nu toe alleen de ervaring van een bekende gehoord, die hoefde tijdens het omwisselen niets af te tikken. Dit omdat de service ontbrak (9 maanden met kapot panoramadak gereden, uiteindelijk nieuwe auto gekregen ipv nieuw dak)...
Aangezien je een abonnement hebt op mobiliteit en 1250 km/mnd hoef je sowieso niet te betalen bij een autoswap. Pas als je het abonnement definitief opzegt zou dat aan de orde zijn. Zou, want ik heb tot nu toe van nog niemand gehoord dat de extra km ook daadwerkelijk in rekening gebracht zijn.

Lynk & Co hangt ook verschillende verhalen op over het al dan niet kunnen zien hoeveel kilometer huurders hebben gereden, of dat ze dat niet mogen delen i.v.m. de privacy van de huurder dat ze daarmee nog wel eens juridisch in de knoop kunnen komen. Als ze bij het inleveren van de auto zeggen dat er 2.000 meerkilometers bij komen wil ik wel een uitsplitsing zien over mijn kilometers en die van huurders. Als ze die dan niet kunnen aanleveren vraag ik me af of ze ze dan wel in rekening kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
madtraxx schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:34:
Ik kom er net achter (via Facebook) dat Carplay ook navigatie directions (dus pijlen) kan weergeven in het cockpit display, de kaart optie moet dan op “toon nooit” staan.

Helaas werkt dit bij mijn Lynk dus niet, Apple kaarten geeft wel een beschrijving van de straat met een pijl maar verder niets.

Werkt dit bij jullie wel? En zo ja, gebruik je Carplay bekabeld of draadloos?

Draadloos heeft bij namelijk nog nooit gewerkt.
Wat ik begrepen heb is dat alleen mogelijk als je navigatie via Apple kaarten doet. Andere navigatie app's laten niets zien voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35
madtraxx schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:34:
Apple kaarten geeft wel een beschrijving van de straat met een pijl maar verder niets.
Dit is wat je hoort te zien.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
firejelle schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:49:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat alleen mogelijk als je navigatie via Apple kaarten doet. Andere navigatie app's laten niets zien voor je neus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUTO9xeEKHf52B3e7mpfIlcdZIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjnNY1r3yWMMS4Y2AxRAMvLx.jpg?f=fotoalbum_large

Check goed deze foto van iemand op Facebook 🫣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:46
madtraxx schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

Dit is Android Auto. Met Apple carplay heb ik het ook alleen werkend gekregen met Apple maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 11:42
MZ1980 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Na 6 a 7 weken wachten (na de eerste melding bij Lynk) op een afspraak via de technische dienst kon ik vandaag eindelijk terecht bij Volvo Broekhuis voor een software update. Al vrij snel kreeg ik de melding dat het niet ging lukken, omdat een of andere ‘module’ niet reageert en de monteur niet beschikt over de benodigde info (schema’s?) om het probleem verder te onderzoeken. Daarvoor gaat hij nu zelf contact opnemen met L&C waarbij er meteen een nieuwe afspraak werd ingepland met mij voor 7 augustus. Het geluid doet het nu trouwens wel weer, maar mobiel internet ligt nog steeds plat. Voelde deze al een beetje aankomen. Volgens mij heeft iemand anders onlangs een soortgelijk probleem gehad.

Wel heel top dat ze bij Broekhuis meteen doorschakelen, zonder mij terug te verwijzen naar Lynk.
Vandaag het vervolg. Helaas kon het wederom niet worden opgelost. De TEM c.q. Telematica module zou stuk zijn en moet vervangen worden. Auto dus weer opgehaald, want Lynk zal eerst opdracht moeten geven om de reparatie uit te voeren en dan moet het onderdeel er ook nog eens zijn. Ik vrees voor opnieuw lang wachten. Rijd nu al twee maanden zonder geluid (radio, CarPlay, systeemgeluiden, etc.) en geen connectie meer met de auto. Allemaal ontstaan kort na de software update (2 dagen erna ong.). Auto verhuren is hierdoor bijvoorbeeld onmogelijk.

Vraag me ook af hoe Lynk hiermee omgaat qua kosten en het eigen risico. Iemand een idee? Tot een uur geleden wist ik niet eens van het bestaan van zo’n module. En het is dan ook niet bepaald iets waar je invloed op kunt uitoefenen qua (“buitensporig”) gebruik. Maar goed, een spijker in je band rijden doet ook niemand bewust en dan is het ook gewoon dokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
MZ1980 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:12:
[...]

Vandaag het vervolg. Helaas kon het wederom niet worden opgelost. De TEM c.q. Telematica module zou stuk zijn en moet vervangen worden. Auto dus weer opgehaald, want Lynk zal eerst opdracht moeten geven om de reparatie uit te voeren en dan moet het onderdeel er ook nog eens zijn. Ik vrees voor opnieuw lang wachten. Rijd nu al twee maanden zonder geluid (radio, CarPlay, systeemgeluiden, etc.) en geen connectie meer met de auto. Allemaal ontstaan kort na de software update (2 dagen erna ong.). Auto verhuren is hierdoor bijvoorbeeld onmogelijk.

Vraag me ook af hoe Lynk hiermee omgaat qua kosten en het eigen risico. Iemand een idee? Tot een uur geleden wist ik niet eens van het bestaan van zo’n module. En het is dan ook niet bepaald iets waar je invloed op kunt uitoefenen qua (“buitensporig”) gebruik. Maar goed, een spijker in je band rijden doet ook niemand bewust en dan is het ook gewoon dokken.
Dit is gewoon een garantiekwestie en dus geen invloed op je eigen risico. (Tenzij je aantoonbaar hele rare dingen met je auto hebt gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olaf85
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Vandaag een Lynk 2022 opgehaald.

Eerste indrukken. Top. Enorme verbetering tov een volvo v40 d4 uit 2015.

Klein vraagje. Ik heb de auto aan een paal gezet om op te laden.

Bij het op slot zetten hoor je het bekende klikgeluid.

Even later klinkt dat nog een keer maar de spiegels blijven gesloten.

In de app staat dat er iets open staat.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Laatst online: 10-12-2024
olaf85 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:08:

Klopt dit?
komt wel eens voor. Kan zelfs een raam zijn dat een paar mm openstaat. Dak kan ook. Als spiegels ingeklapt zijn, is ie op slot

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-05 21:38

Klopt dit?
Klopt is bij ons ook, denk dat dan het laadklepje wordt bedoeld dat nog open staat in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scotchrr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2024

Gefeliciteerd! *O*
Stonden er nog veel Lynk & Co’s klaar voor aflevering in de loods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olaf85
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
scotchrr schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:36:
[...]

Gefeliciteerd! *O*
Stonden er nog veel Lynk & Co’s klaar voor aflevering in de loods?
Ramvol en de plaats voor de loods ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
olaf85 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:55:
[...]

45 functies worden in Maastricht geschrapt maar zonder meer informatie is het een aanname dat het niet beter wordt. Al snap ik volledig die gedachtegang
  • Komen ze er elders bij en wordt het daar uitgebreid?
  • Gaan ze met nieuwe systemen werken waardoor het efficiënter gaat
  • Worden taken overgenomen door reorganisatie?
Liet me vandaag trouwens bij de garage vertellen dat het idee is om stap voor stap de klantenservice via de dealers / servicepunten te laten verlopen, maar dat dit nog wel wat voeten in aarde heeft. Zou het zeer toejuichen. Na 2 jaar proberen is wel duidelijk dat het zo niet goed genoeg werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:29
Anman schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:02:
Hallo

Op dit moment rij ik een Outlander uit 2016. Het elektrisch bereik valt me hier zwaar van tegen, en het valt me ook steeds op dat ik maximaal 7kWh kan bijladen terwijl er toch een 12.3 kWh accu in zou moeten zitten.
Daarover vind je het nodige op internet maar alle trucjes die je kunt doen om dat probleem op te lossen hebben bij mij niet gewerkt.
Verder valt over het algemeen mij het comfort van de auto (met name ook geluid op de snelweg) mij tegen.

Ik ben dus op zoek naar een tweedehands alternatief. Sowieso een auto met een stekker PHEV of EV.

Paar eisen:
-De warme maanden (zeg april tot en met september) volledig elektrisch naar mijn werk kunnen rijden (54 km, ca 90% op 100 km/u).
-Minimaal een caravan van 1200kg kunnen trekken
-Ruim genoeg voor een jong gezin met 2 kleine kinderen

In mijn zoektocht ben ik van alles tegen gekomen. Met bovenstaande eisen kan ik helaas nog geen volledig EV’s vinden. Maar een L&C 01 uit 2021 valt (bijna) binnen budget (ik ben van plan om pas in het najaar tot aanschaf over te gaan dus wie weet).

Nu een paar vragen voor de mensen die reeds ervaring hebben met deze auto, aangezien de meeste reviews over het delen van de auto lijken te gaan en niet zo zeer over de auto zelf:
-Er staan er wel opvallend veel te koop vind ik. Zegt dit meer over dat de auto tegenvalt of heeft dat meer te maken met het abonnement’s vorm;
-Ik lees veel over windgeruis wat bij hoge snelheden tegen valt (ga ik mee maken in een proefrit). Maar zag ook dat MY2022 gelamineerd glas heeft, heeft iemand het verschil daar tussen ervaren. Of gelamineerd glas aanwezig is, is natuurlijk eenvoudig te zien bij een proefrit.
-Ik lees ook zaken over dat de app niet goed verbind met de auto, is dat exemplarisch? Of te wel, zou ik dat kunnen testen bij de proefrit?
Hoe werkt de verbinding eigenlijk, via 4G of wifi. En als het via 4G is, moet je daar dan ook nog maandelijks voor betalen?
-Ook kwam ik opmerkingen tegen over het gedrag van de auto rond 95 km/u in pure mode. Is dat ook iets wat speelt in een bepaald model jaar of geldt dit voor alle modellen?
-Hoe is de banden slijtage van deze auto. De meesten die ik tegenkom staan rond de 40000 dus zullen waarschijnlijk op afzienbare termijn nieuwe banden nodig hebben.
-Als ik de auto koop bij de Volvo dealer dan kan deze prima ook het onderhoud doen neem ik aan?
-Verschijnen er nog software updates voor de auto of is dit niet van toepassing voor een L&C01?
-Zijn er verder aandachtspunten waar ik op moeten letten bij een proefrit?

Alvast bedankt.
Zonet een proefrit gemaakt in een 2021 Lynk & Co. Rijdt wel indrukwekkend en een heel verschil met een Outlander uit 2016. Helaas had de dealer de accu niet opgeladen dus dat stuk niet kunnen ervaren.

Ik ben echter nog niet overtuigd, grootste voordeel is de grote elektrische range maar tov de Outlander had hij toch ook nadelen.
Zo vond ik inderdaad het geluid op de snelweg niet meevallen (wellicht is een 2022 hierin beter), had ik vrij weinig ruimte voor mijn rechterbeen tov de middenconsole en voelden de stoelen wat smal. Ook het remmen was wat onrustig omdat hij de versnellingen door moet bij het vertragen.
En als laatste viel de kofferbak ruimte me wat tegen tov de Outlander.

Al met al nog niet overtuigd, misschien later nog een keer proefrit met een andere die wel een volle accu heeft.

Aanvulling op mijn eerdere vooral negatieve opmerkingen, net nog een stuk in de outlander gereden en die is toch wel duidelijk lawaaiiger, het is een heel ander soort geluid dan de Lynk en co.
Ook moet ik zeggen dat het comfort indrukwekkend was en de highway assist ook prettig aanvoelde. Het opstarten van het multimedia systeem wordt veel bekritiseerd maar is me ook erg meegevallen.

Volgende week denk ik maar eens kijken naar een Ford Kuga PHEV. Kijken hoe dat bevalt....

[ Voor 6% gewijzigd door Anman op 09-08-2023 19:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brouwerbas
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-02-2024
Heb vandaag mijn dakkoffer geïnstalleerd:
Thule edge dakdragers.
Thule Motion XT. XL dakkoffer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMv6rjrbxZQJcOdF5iV0iCnxJQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crtE21DQaGFocQnCLvoojaON.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLdR5piYFWAkNJcX8aysoPTD18E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9rQH2Tpj4VmndeszHlkEga8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES9xqgyoazm2L8GmrglH6PFOHC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZq0ltLeF2YuVGv6KqLTfH3L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8egm9K-4-WfBnbUwOXuHGny1wjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7t8XnO10YvfniBQbydJLXe8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqhfbucGcAKB9t2cT0OgoH0ctP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFrvNxDaEDFuN4VCWw5FuMBW.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby001
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Vandaag langs de lokale Volvo dealer gepasseerd wist niet wat ik zag stonden zeker 20 a 25 L&C 01’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u59hMm7F2ukUOkXVXgALCYoMpc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBoYTSsIaarwUjEtxBICETXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLafqQRx70tU0CR5tMxC5Rw9oss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qD7sfJQuc5DMzxoNlM8476Ay.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k1-DLxapJmqX-AyCx3FWJk1qdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaGBa44XPkwSfo4yrlurlae4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXgwvbRMg6UcwmmoBOT7NYDE8KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn1s2xVPU6pPT7sUJhwr7K4f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:47
Toby001 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:36:
Vandaag langs de lokale Volvo dealer gepasseerd wist niet wat ik zag stonden zeker 20 a 25 L&C 01’s
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep hier precies hetzelfde, Volvo Niham in Den Haag. Staat helemaal vol met Lynk's die zijn ingeleverd en niet meer gebruikt worden. Ziet er naar mijn gevoel al 4-5 maanden hetzelfde uit qua hoeveelheid en opstelling. Er moet aan de achterkant echt progress worden gemaakt door Lynk & Co.

Ik wacht onderhand nog steeds op de reparatie van de rechterzijde van mijn auto (deuren, wielkuip en achterspatbord). Onderhand is de levering van onderdelen van 8 juli verplaatst naar 20 juli (is dus al geweest). En sinds 24 juli probeer ik contact te krijgen met de Technische Dienst. Sinds 24 juli heb ik 6x contact opgenomen met de chat / zelf gebeld naar Lynk en er wordt al 3 weken achter elkaar beloofd dat ik gebeld zou worden.

Vandaag zou ik een email ontvangen van de Technische Dienst over de voortgang, of er uberhaubt een onderdeel is aangekomen in Nederland, maar helaas is dit ze weer niet gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MZ1980
Tsja, terwijl je zou denken dat door het concept én door een voortdurende stroom van uitleveren en ook innemen/terugkrijgen van auto’s, je de klant nooit zou hoeven opzadelen met dit gedoe. Zeker niet zo lang op z’n minst…Lynk kan zo die auto omruilen voor een andere 01, klant kan weer verder en op de achtergrond lekker die auto repareren. Dat kan administratief, technisch en praktisch toch niet heel ingewikkeld zijn t.o.v. het platform en concept wat ze nu al aanbieden ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-05 23:03
mprkooij schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

Yep hier precies hetzelfde, Volvo Niham in Den Haag. Staat helemaal vol met Lynk's die zijn ingeleverd en niet meer gebruikt worden. Ziet er naar mijn gevoel al 4-5 maanden hetzelfde uit qua hoeveelheid en opstelling. Er moet aan de achterkant echt progress worden gemaakt door Lynk & Co.

Ik wacht onderhand nog steeds op de reparatie van de rechterzijde van mijn auto (deuren, wielkuip en achterspatbord). Onderhand is de levering van onderdelen van 8 juli verplaatst naar 20 juli (is dus al geweest). En sinds 24 juli probeer ik contact te krijgen met de Technische Dienst. Sinds 24 juli heb ik 6x contact opgenomen met de chat / zelf gebeld naar Lynk en er wordt al 3 weken achter elkaar beloofd dat ik gebeld zou worden.

Vandaag zou ik een email ontvangen van de Technische Dienst over de voortgang, of er uberhaubt een onderdeel is aangekomen in Nederland, maar helaas is dit ze weer niet gelukt.
En ik hoop door elektrisch te rijden wat lichtere voetafdruk te hebben. Maar als ze al die auto's laten wegroesten kan je da afvragen.

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:34
Sandro! schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Aangezien je een abonnement hebt op mobiliteit en 1250 km/mnd hoef je sowieso niet te betalen bij een autoswap. Pas als je het abonnement definitief opzegt zou dat aan de orde zijn. Zou, want ik heb tot nu toe van nog niemand gehoord dat de extra km ook daadwerkelijk in rekening gebracht zijn.

Lynk & Co hangt ook verschillende verhalen op over het al dan niet kunnen zien hoeveel kilometer huurders hebben gereden, of dat ze dat niet mogen delen i.v.m. de privacy van de huurder dat ze daarmee nog wel eens juridisch in de knoop kunnen komen. Als ze bij het inleveren van de auto zeggen dat er 2.000 meerkilometers bij komen wil ik wel een uitsplitsing zien over mijn kilometers en die van huurders. Als ze die dan niet kunnen aanleveren vraag ik me af of ze ze dan wel in rekening kunnen brengen.
Als ik artikel 27 lees, kunnen ze in elk geval niet meer dan 500 euro in rekening brengen. Dat artikel zegt namelijk dat ze verrekenen wanneer het bedrag boven de 500 euro uitkomt. Ik heb L&C meermaals gevraagd om mij te vertellen wat de huidige surplus aan kilometers is aangezien ik de auto vaak uitleen (staat nu op bijna 30K in 18mnd) en heb daar geen antwoord op gekregen (zie eerdere berichten van mij hierover de onduidelijke response die je krijgt op zo'n vraag). Ik ga zelf dus inzetten bij beëindiging dat ze al die kilometers uberhaupt niet mogen afrekenen aangezien ze niet voldoen aan de term in de overeenkomst waarin ze zeggen:
Je kan jouw kilometerstand steeds nagaan in de M2M Auto en via de Lynk & Co App. Om je steeds de meest recente informatie over jouw kilometerstand te garanderen, zullen wij jouw kilometerstand via een over-the-air download uitlezen, hetgeen u zal toelaten om op de hoogte te blijven van jouw kosten en kilometerverbruik.
ik voel me dus ook niet gehouden aan clause 27 zolang L&C dat niet doet. Geen idee of dat stand houdt, we zien wel. heeft er uberhaupt iemand hier gehoord van iemand die extra kms moest afrekenen?

[ Voor 4% gewijzigd door .Johnny op 10-08-2023 12:08 ]

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:34
Oizo1981 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:00:
[...]
Ben blij dat de band gerepareerd kon worden want dan kost het je niks. Als de band vervangen moet worden betaal je die kosten zelf (ca €350, max. €500).
Is dit echt zo? of onder bepaalde kilometers? een band die stuk gaat valt toch niet perse onder excessief gebruik, dat is meestal slijtage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mprkooij
Vandaag eindelijk een positieve update m.b.t. de reparatie van mijn Lynk. De onderdelen zijn eindelijk bestelbaar en op voorraad. De afspraak bij de werkplaats staat op 25 september 2023. Over pakweg 6 weken. Duurt nog lang, maar de afspraak staat eindelijk. Na ongeveer 5-6 maanden wordt het dus eindelijk gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
mprkooij schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:56:
Vandaag eindelijk een positieve update m.b.t. de reparatie van mijn Lynk. De onderdelen zijn eindelijk bestelbaar en op voorraad. De afspraak bij de werkplaats staat op 25 september 2023. Over pakweg 6 weken. Duurt nog lang, maar de afspraak staat eindelijk. Na ongeveer 5-6 maanden wordt het dus eindelijk gefixt.
Niet te vroeg juichen, dat de afspraak staat wil niet zeggen dat hij doorgaat! Blijft toch Lynk & Co 😉

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

• mprkooij
Is het nu nog steeds niet mogelijk om via Amex (American Express) te betalen voor je maandelijkse abonnement bij Lynk & Co? Beetje jammer wel, had verwacht na 2 en een half jaar dat dit nu wel ondersteund zou zijn.

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
madtraxx schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

inderdaad zoals onder je bericht al vermeld werd, als je android auto hebt komt google maps info op je dashboard.

Bij een apple komt de apple kaarten info op je dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspertjee
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-04-2024
mprkooij schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:56:
Gelukkig maar, dit is geen gezicht zo, wel bedankt voor de huur 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:46
Heb even snel gezocht op het omruilen van de auto voor een nieuwe maar zo snel niet kunnen vinden.

Ik heb contact gehad met Lynk&Co omdat ik de melding heb gekregen dat er onderhoud gedaan moet worden. De auto is over 2 weken 2 jaar oud en heeft iets meer dan 25k kilometers op de teller. De medewerker aan de telefoon kon me vertellen dat het beleid is om auto's die ouder zijn dan 2 jaar of tussen de 30-60k kilometers hebben gereden in aanmerking komen voor omruil. Dus wellicht dat ze hem omruilen ipv het onderhoud in te plannen zei ze.

Op de vraag over de mail die eerder verstuurd is zei ze dat het een generieke mail is om mensen eraan te herinneren dat dat een 'dienst' is die bij het abonnement is, geen vooraankondiging oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
El Polo Diablo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:23:
Heb even snel gezocht op het omruilen van de auto voor een nieuwe maar zo snel niet kunnen vinden.

Ik heb contact gehad met Lynk&Co omdat ik de melding heb gekregen dat er onderhoud gedaan moet worden. De auto is over 2 weken 2 jaar oud en heeft iets meer dan 25k kilometers op de teller. De medewerker aan de telefoon kon me vertellen dat het beleid is om auto's die ouder zijn dan 2 jaar of tussen de 30-60k kilometers hebben gereden in aanmerking komen voor omruil. Dus wellicht dat ze hem omruilen ipv het onderhoud in te plannen zei ze.

Op de vraag over de mail die eerder verstuurd is zei ze dat het een generieke mail is om mensen eraan te herinneren dat dat een 'dienst' is die bij het abonnement is, geen vooraankondiging oid.
Ik ben héel benieuwd wat de huur per maand gaat worden na het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
Tijs2001 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Ik ben héel benieuwd wat de huur per maand gaat worden na het omruilen.
Er is niets wat er op wijst dat je het nieuwe tarief moet gaan betalen bij omruil. Dat geldt alleen bij een nieuwe overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik twijfel om over te stappen...
https://www.anwb-autoabonnement.nl/

Hebben jullie al gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jansen1404 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:54:

Gekeken maar ik twijfel zeker niet, blijf nog mooi bij Lynk. Als/wanneer bestaande abonnementen ook naar 650 p/m gaan, dan ga ik me opnieuw verdiepen. Maar tot die tijd kunnen de modellen die de ANWB aanbiedt, niet tippen aan de 01.

Edit:
Ik zie de logica van de Anwb-prijzen ook niet. De ID3 kost 629 per maand, en koopprijs is 47k. De MG kost 659 per maand, met koopprijs van 38k. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Bra-Jo op 11-08-2023 17:41 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Ja gekeken, maar alle modelletjes zijn wat klein(er). Corsa e, ID3 en MG4. Prijzen zijn wat mij betreft wel netjes. Als er nu iets van een ID4 ‘formaat’ bij gezeten had… dan had ik er wel oren naar.

Wellicht komt t nog..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-05 21:38

We zijn gisteren overgestapt op de private lease aanbieding bij JustLease van de BYD Atto 3 met een levertijd van ongeveer 6 weken.
Betaal dan 421 per maand voor 4 jaar met de SEPP subsidie eraf. Scheelt ons ongeveer 125 Euro per maand. Wat best een aanzienlijke besparing is.

Verder heel erg tevreden over de 01, maar we merken dat we toch vooral elektrisch rijden en met inmiddels genoeg stroom over van zonnepanelen is de extra range wel fijn en kunnen we zowat altijd gratis thuis laden.

Mede ook omdat ik steeds meer negatieve verhalen hoor/lees over de service bij schades bij een 01.

We kijken dan over 4 jaar verder als de nieuwe solid state batterijen wat meer gemeen goed worden in auto’s en bekend is wat de wegenbelasting voor elektrische auto’s gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Laatst online: 10-12-2024
El Polo Diablo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:23:

ik ga volgende week nog maar eens bellen, 32000 op de teller nu, bij 28000 gebeld, 5 wkn geleden, zouden terugbellen voor afspraak (niks gehoord). Over 2 maanden hebben wij de wagen ook 2 jaar. Wel voorzien van trekhaak, ooit gelezen dat die pas later geruild worden..

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Bra-Jo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Gekeken maar ik twijfel zeker niet, blijf nog mooi bij Lynk. Als/wanneer bestaande abonnementen ook naar 650 p/m gaan, dan ga ik me opnieuw verdiepen. Maar tot die tijd kunnen de modellen die de ANWB aanbiedt, niet tippen aan de 01.

Edit:
Ik zie de logica van de Anwb-prijzen ook niet. De ID3 kost 629 per maand, en koopprijs is 47k. De MG kost 659 per maand, met koopprijs van 38k. 8)7
De afschrijving op die MG zal gierend hard gaan, ook al kost hij minder dan de VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterbl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 09:28
Wat mij een nadelig verschil lijkt bij ANWB (los van de modellen) dat zij maandelijks de 1250 kilometer afrekenen. Dus geen kilometers meenemen naar de volgende maand. Althans dat staat nergens. Dus je vakantie naar Zuid-Europa kan opeens duur uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
Peterbl schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:50:
Wat mij een nadelig verschil lijkt bij ANWB (los van de modellen) dat zij maandelijks de 1250 kilometer afrekenen. Dus geen kilometers meenemen naar de volgende maand. Althans dat staat nergens. Dus je vakantie naar Zuid-Europa kan opeens duur uitvallen.
Heb je de autos gezien? Vind nog flinke prijzen voor kleine autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
donny_p schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:32:
[...]
De afschrijving op die MG zal gierend hard gaan, ook al kost hij minder dan de VW
Want? VW staat er niet bepaald goed op de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Jonge jonge,
Ik bel de helpdesk en niemand kan me vertellen welk type koelvloeistof.
Ik sta langs de weg in Spanje. Weet een van jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 14:47
RRC schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:40:
Jonge jonge,
https://www.autodoc.nl/au...1/01-suv-cx11/132297-phev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-05 09:37
Jonge jonge,
G12+. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Jonge jonge,
Staat ook gewoon in de carguide in de auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLDG7aiVyFcW3VZqKxgynHYqTDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciWl2kbDDqqbGw1L4DaQznow.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-05 16:08
Inmiddels terug van vakantie, dus ik heb Lynk & Co maar eens gebeld, omdat ik tijdens de vakantie koelvloeistof moest bijvullen. Volgens de medewerker die ik sprak is het normaal dat je na een vakantie koelvloeistof moet bijvullen. Als er daarna geen melding meer komt is er niks aan de hand. Als ik nu weer een melding krijg gaat hij naar de garage om op lekkage te controleren.
Beetje vreemd, volgens mij is het niet normaal als je na 18.000 km al moet bijvullen. Ik rijd bijna alleen maar elektrisch, dus ik ben bang dat dit probleem zich pas bij de volgende vakantie weer gaat voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

oldostofjas schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:59:
Inmiddels terug van vakantie, dus ik heb Lynk & Co maar eens gebeld, omdat ik tijdens de vakantie koelvloeistof moest bijvullen. Volgens de medewerker die ik sprak is het normaal dat je na een vakantie koelvloeistof moet bijvullen. Als er daarna geen melding meer komt is er niks aan de hand. Als ik nu weer een melding krijg gaat hij naar de garage om op lekkage te controleren.
Beetje vreemd, volgens mij is het niet normaal als je na 18.000 km al moet bijvullen. Ik rijd bijna alleen maar elektrisch, dus ik ben bang dat dit probleem zich pas bij de volgende vakantie weer gaat voordoen.
Ik heb 'm deze vakantie ook een keer of 3, 4 gezien, die melding, maar alleen bij flink steil bergaf rijden (12% en meer), en hij verdween vanzelf wanneer de weg weer vlak liep. De mijne heeft er 12k op zitten. Ik kijk tzt thuis wel ff naar het niveau en dan giet ik er een scheut bij, en dan moet 't maar goed zijn...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 21:41

BPi

BPi schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Bedoel je de dataverbinding via hotspot? Die deed het bij mij niet de afgelopen dagen, maar zodra ik de grens over was was die weer terug.🤷🏼‍♂️
Afgelopen 3 weken geen gebruik meer kunnen maken van internet in de auto. Heeft iemand dit ook ervaren? Heeft iemand ook bericht gehad over het verdwijnen van de hotspot? Gelukkig heb ik een flinke databundel op mn telefoon, maar baalde hier wel van (zo'n 24 uur in de auto verdeeld over 2,5 dag) dus wensen qua streamen / spellen op de bijrijdersstoel en achterbank. En zelf ook radio streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:43
Ik heb laatst eindelijk mijn eerste OTA update uitgevoerd, maar heb sindsdien een paar nieuwe problemen:

- Nieuwe "Afspelen waar je gebleven bent" (weet even niet hoe hij precies heet) functie werkt niet 🤷‍♂️
- Media widget is kapot en toont de huidige media niet meer.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:12
hondsdol schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:21:
Ik heb laatst eindelijk mijn eerste OTA update uitgevoerd, maar heb sindsdien een paar nieuwe problemen:
Hoe heb je die update uitgevoerd? als ik op de update knop druk krijg ik na enkele minuten een melding dat er iets fout gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Goedemorgen! De vakanties zitten er bijna op. Heeft er iemand ervaring met de Lynk na een paar weken stilstand (bv Schiphol), starten en lopen of een lege accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Tijs2001 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:15:
Goedemorgen! De vakanties zitten er bijna op. Heeft er iemand ervaring met de Lynk na een paar weken stilstand (bv Schiphol), starten en lopen of een lege accu?
2 weken was geen probleem. Ik zorgde wel dat de rij-accu voor 80% vol was.
Dus heenweg naar luchthaven op benzine gereden.
Ik meende gelezen te hebben dat de 12v accu zijn voeding ontvangt van de rij-accu. Of dat waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

hondsdol schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:21:

- Nieuwe "Afspelen waar je gebleven bent" (weet even niet hoe hij precies heet) functie werkt niet 🤷‍♂️
- Media widget is kapot en toont de huidige media niet meer.

Iemand anders hier ook last van?
- Doet je powerflow weergave het nu wel op het grote scherm? Bij mij nog steeds niet.
- Blijven aanpassingen aan de snelkoppelingen op het grote scherm bewaard? Bij mij niet meer. Ik zet steeds de knop "accu sparen" terug op de snelkoppelingen en die is steeds (soms bij de volgende rit, soms later) weer verdwenen. En doordat ook de powerflow weergave ontbreekt moet je de bijrijder inschakelen om naar die knop enkele niveau dieper in het instellingen menu te gaan.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:24
Bra-Jo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Edit:
De ID3 is echt een draak van een auto. De MG is een erg goede EV.

Iedereen die zich niet in deze 2 auto’s verdiept zal de VW kiezen terwijl de MG echt met kop en schouders boven de ID3 uitsteekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Nou halverwege ‘t vakantieadres hier.
Eerste dag lekker door kunnen rijden. 100km/uur gemiddeld, 6,7l/100km.

Vanochtend instappen en vignet plakken, wat zie ik: barst in de voorruit. Rechtsboven bij de passagier, een steentje ofzo net op t zwarte van de ruit.

Ik hoorde gisteren wel wat, maar zag verder niets op de ruit (van binnen uit, verder niet mee aan gedacht gisterenavond) .

Lijkt redelijk stabiel te zijn, een klein beetje verder doorgescheurd (ja ik doe voorzichtig met airco 😉) maar toch maar kijken om de ruit een beetje uit de zon en houden en eens kijken wat wijsheid is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

1x 2 weken stilgestaan met electrische accu helemaal leeg. startte gewoon direct zonder verschil te merken met daar voor. Merkte alleen gekraak van de remmen met het wegrijden :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ricmaniac schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

1x 2 weken stilgestaan met electrische accu helemaal leeg. startte gewoon direct zonder verschil te merken met daar voor. Merkte alleen gekraak van de remmen met het wegrijden :P
Tja dat doen de remmen ook wel eens na korter stilstaan. Zeker kort na een wasbeurt of een vochtig nacht.... een knal/bonk als de remmen loskomen.

Ook over de remmen:
Men zegt vaak dat de remmen bij een EV beperkt belast worden. Hoe zit dat met die van een hybride? Ik heb het idee dat ik de afgelopen vakantie geregeld de remmen heb gehoord (piepjes en beetje schuren) bijvoorbeeld bij rijden op rotondes (vooraf iets geremd, naast regeneratief laten uitrollen). Is dit door slijtage? (50k+ km) of gewoon door stof en andere vervuiling.
En ja, een akelig piepend steentje tegen de schijf/klauw heb ik ook al gehad :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:43
TheBIgW schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Hoe heb je die update uitgevoerd? als ik op de update knop druk krijg ik na enkele minuten een melding dat er iets fout gegaan is.
Door het steeds weer te proberen... 8)7 Op een gegeven moment pakte hij hem wel. Geen idee waarom.
BPi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

- Doet je powerflow weergave het nu wel op het grote scherm? Bij mij nog steeds niet.
- Blijven aanpassingen aan de snelkoppelingen op het grote scherm bewaard? Bij mij niet meer. Ik zet steeds de knop "accu sparen" terug op de snelkoppelingen en die is steeds (soms bij de volgende rit, soms later) weer verdwenen. En doordat ook de powerflow weergave ontbreekt moet je de bijrijder inschakelen om naar die knop enkele niveau dieper in het instellingen menu te gaan.
:F
- Powerflow heeft bij mij altijd gewerkt, maar hij lijkt na de update nogal "laggy". Als ik rij denkt hij nog steeds dat ik aan het remmen ben en vice-versa.
- Aanpassingen in de snelkoppelingen is bij mij ook altijd een issue geweest. Heb al een tijd niks meer gedaan aan die snelkoppelingen omdat ik het wel zat was om 'm elke keer op maat te maken om de volgende dag te zien dat het weer gereset was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
hondsdol schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Door het steeds weer te proberen... 8)7 Op een gegeven moment pakte hij hem wel. Geen idee waarom.

[...]

- Powerflow heeft bij mij altijd gewerkt, maar hij lijkt na de update nogal "laggy". Als ik rij denkt hij nog steeds dat ik aan het remmen ben en vice-versa.
- Aanpassingen in de snelkoppelingen is bij mij ook altijd een issue geweest. Heb al een tijd niks meer gedaan aan die snelkoppelingen omdat ik het wel zat was om 'm elke keer op maat te maken om de volgende dag te zien dat het weer gereset was.
Ik heb niet de indruk dat je erg veel mist als je die update laat voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 19:37
Hier doet mijn airco het niet meer....Max AC geeft eigenlijk een stroom lauw warme lucht...weet niet of ik de mallemolen van L&C in wil. Wilde eigenlijk naar de volvo dealer, maar is er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:32
Ricmaniac schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Bij mij hetzelfde! Hier helaas een klein lek in een achterband, elke week pomp ik de band nu op. Duurt alweer meerdere weken voordat ik iets hoor van Lynk. Doorverbinden met de technische afdeling doen ze niet meer. Alleen maar terugbelverzoeken achterlaten waar er nu al meerdere van zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

About2Break schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Bij mij hetzelfde! Hier helaas een klein lek in een achterband, elke week pomp ik de band nu op. Duurt alweer meerdere weken voordat ik iets hoor van Lynk. Doorverbinden met de technische afdeling doen ze niet meer. Alleen maar terugbelverzoeken achterlaten waar er nu al meerdere van zijn gemaakt.
Had hetzelfde laatst. althans hij was niet lek maar zat een bult op de band. Had de auto toch niet nodig een paar dagen maar toen na paar dagen maar gewoon de pechhulp gebeld van Lynk en toen kon ik gelijk voor dezelfde dag nog een afspraak maken. Was wel netjes geregeld dat gedeelte want ik kon niet direct mee met de berger voor een leenauto en toen boden ze aan een taxi voor me te regelen om mij naar die leenauto te brengen enzo. over die afhandeling had ik niks te klagen. Behalve dat de lynk en co zelf naar de volvo dealer in Amsterdam zuid ging (30 min rijden) terwijl er gewoon een officiele volvo dealer hier in mijn woonplaats zit.. maargoed dat zal wel weer onderlinge afspraken hebben ofzo :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bij mij werkt wireless Android Auto al een tijdje niet meer. Op 3 verschillende telefoons.
Met kabel lukt wel, maar dan krijg ik altijd de vraag of ik AA wil starten. Ik kies voor Ja en NOOIT MEER VRAGEN maar dat weigert hij. Krijg die popup elke keer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Maandag opeens een hard scherp geluid tijden het rijden. Leek vanaf linker voorwiel te komen.
Ik dacht gelijk aan een steentje in de remschijf omdat ik dat al eerder had meegemaakt.
Voorzichtig nog 5 km naar huis gereden terwijl iedereen keek. Hard remmen/sturen loste het niet op (soms komt steentje dan los).

Thuis Pechhulp binnen 3 minuten bellen ingeschakeld. Anwb was binnen 15 minuten ter plaatse. Concludeerde echter dat er geen steentje zat maar dat de ankerplaat linksvoor los zit. Hij kon hier niets aan doen. Moest naar de garage. Aangezien er wel nog veilig mee kon rijden werd hij niet gesleept en moest ik zelf via L&C een afspraak maken. Ik zag de bui al hangen aangezien we vrijdag met vakantie zouden gaan en je met dit geluid echt geen 2500 km wil rijden.

Direct L&C gebeld. Aangegeven dat ANWB doorverwijst naar garage. Aangeven dat we vrijdag op vakantie gaan. Vriendelijke medewerkster begreep het probleem maar moest toestemming vragen om technische afdeling in te schakelen. Binnen 15 minuten geregeld dat auto vrijdagochtend naar de garage kan.

Tot nu toe tevreden met service. Rijd nu wel met een continue snerpend geluid rond maar ja.
Nu maar hopen dat het direct gefixed kan worden en dat ze geen onderdelen nodig hebben.
Ricmaniac schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Had hetzelfde laatst. althans hij was niet lek maar zat een bult op de band. Had de auto toch niet nodig een paar dagen maar toen na paar dagen maar gewoon de pechhulp gebeld van Lynk en toen kon ik gelijk voor dezelfde dag nog een afspraak maken. Was wel netjes geregeld dat gedeelte want ik kon niet direct mee met de berger voor een leenauto en toen boden ze aan een taxi voor me te regelen om mij naar die leenauto te brengen enzo. over die afhandeling had ik niks te klagen. Behalve dat de lynk en co zelf naar de volvo dealer in Amsterdam zuid ging (30 min rijden) terwijl er gewoon een officiele volvo dealer hier in mijn woonplaats zit.. maargoed dat zal wel weer onderlinge afspraken hebben ofzo :P
Niet alle Volvo dealers hebben een contract met L&C.

[ Voor 41% gewijzigd door Oizo1981 op 16-08-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
Ja, schuimrubberonderdelen onde de motorkap waren aangevreten

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Een update, schade in Januari, talloze keren gebeld nog niks concreets gebeurd. Vandaag weer gebeld, en het zou dit keer anders worden. Ik ben droevig....

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
Vraagje; Ik wilde een flesje koelvloeistof meenemen op reis voor de zekerheid. De OAT G30 hadden zij niet, ook niet te bestellen.
De verkoper had alleen Coolant OAT-38 50/50, deze is de kleur geel. Volgens hem maakt het niet uit de kleur, OAT is te mengen.

Wat is jullie mening?

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-05 09:37
Toobeus4u schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:03:
Vraagje; Ik wilde een flesje koelvloeistof meenemen op reis voor de zekerheid. De OAT G30 hadden zij niet, ook niet te bestellen.
De verkoper had alleen Coolant OAT-38 50/50, deze is de kleur geel. Volgens hem maakt het niet uit de kleur, OAT is te mengen.

Wat is jullie mening?
Ik was bij een winkel waar ze uit hun systeem, op basis van het kenteken, kregen dat G12+ toegepast kan worden. Onderstaande site zegt dat het ook vergelijkbaar is.

https://www.denhartogbv.c...leuren-koelvloeistof-g12/

Naast alle kleuren wordt in koelvloeistofland vaak gesproken over G12 koelvloeistof, of G12+ koelvloeistof. Dit is één product. Deze G12 coolant is ontwikkeld door de VAG groep (Volkswagen AG). Mogelijk is dit de meest bekende coolant. De G12 heeft een rode/roze kleur. Dit product is een silicaatvrij product en mag vergeleken worden met de Xtra Coolant G30 van Glysantin.

• Toobeus4u
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-04 12:54
Gebeld met de Volvo dealer, volgens hun moet er echt roze koelvloeistof in. Dus maar extra flesje ergens anders gehaald.

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Begrijp ik het nu goed dat als je een lekke band hebt of vervanging van een band nodig hebt dat deze kosten voor jou als abonnement houder zijn?

• Oizo1981
Mozzzzke schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:18:
Begrijp ik het nu goed dat als je een lekke band hebt of vervanging van een band nodig hebt dat deze kosten voor jou als abonnement houder zijn?
Als een lekke band gerepareerd kan worden betaal je niets. Als de band voortijdig vervangen moet worden door een gat of overmatige slijtage betaal je wel. Als er sprake is van normale slijtage is vervanging na ca 25.000 km gewoon inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
Oizo1981 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Als een lekke band gerepareerd kan worden betaal je niets. Als de band voortijdig vervangen moet worden door een gat of overmatige slijtage betaal je wel. Als er sprake is van normale slijtage is vervanging na ca 25.000 km gewoon inbegrepen.
Ok. Dank voor je reactie.

[ Voor 13% gewijzigd door Mozzzzke op 18-08-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
[...]

Dus het is maar hopen dat een band gerepareerd kan worden als er iets is dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Mozzzzke op 18-08-2023 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
Oizo1981 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:38:
Maandag opeens een hard scherp geluid tijden het rijden. Leek vanaf linker voorwiel te komen.
Ik dacht gelijk aan een steentje in de remschijf omdat ik dat al eerder had meegemaakt.
Voorzichtig nog 5 km naar huis gereden terwijl iedereen keek. Hard remmen/sturen loste het niet op (soms komt steentje dan los).

Thuis Pechhulp binnen 3 minuten bellen ingeschakeld. Anwb was binnen 15 minuten ter plaatse. Concludeerde echter dat er geen steentje zat maar dat de ankerplaat linksvoor los zit. Hij kon hier niets aan doen. Moest naar de garage. Aangezien er wel nog veilig mee kon rijden werd hij niet gesleept en moest ik zelf via L&C een afspraak maken. Ik zag de bui al hangen aangezien we vrijdag met vakantie zouden gaan en je met dit geluid echt geen 2500 km wil rijden.

Direct L&C gebeld. Aangegeven dat ANWB doorverwijst naar garage. Aangeven dat we vrijdag op vakantie gaan. Vriendelijke medewerkster begreep het probleem maar moest toestemming vragen om technische afdeling in te schakelen. Binnen 15 minuten geregeld dat auto vrijdagochtend naar de garage kan.

Tot nu toe tevreden met service. Rijd nu wel met een continue snerpend geluid rond maar ja.
Nu maar hopen dat het direct gefixed kan worden en dat ze geen onderdelen nodig hebben.

[...]

Niet alle Volvo dealers hebben een contract met L&C.
Update:
Bleek uiteindelijk toch een steentje in de remschijf te zijn. Had de ANWB dus ook kunnen oplossen. Bij de dealer in n kwartiertje verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Wij zijn nu met vakantie en komen er achter dat de Lynk met twee kids en kampeeruitrusting + dakkoffer toch net wat aan de krappe kant is. Nu heb ik versie zonder trekhaak. Stel ik wil er een trekhaak onder, moet ik dan een nieuwe abbo bestellen? Want dan ga ik dus €140 op achteruit na de recente verhoging. Of heeft iemand ervaring met het plaatsen van een trekhaak achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

loewie1984

music addict! pizza monster!!

donny_p schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:47:
Wij zijn nu met vakantie en komen er achter dat de Lynk met twee kids en kampeeruitrusting + dakkoffer toch net wat aan de krappe kant is. Nu heb ik versie zonder trekhaak. Stel ik wil er een trekhaak onder, moet ik dan een nieuwe abbo bestellen? Want dan ga ik dus €140 op achteruit na de recente verhoging. Of heeft iemand ervaring met het plaatsen van een trekhaak achteraf?
Ff zoeken in het topic er is een partij die dit achteraf doet. Heb ik in dit topic of het bestellingen topic geplaatst.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
loewie1984 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:50:
[...]

Ff zoeken in het topic er is een partij die dit achteraf doet. Heb ik in dit topic of het bestellingen topic geplaatst.
Kan niet bij een abonnement. Dan moet je een nieuw abo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eergisteren een wat aparte ervaring met de overtocht Newcastle - IJmuiden. Een bemanningslid adviseerde met klem om het klepje voor de noodontgrendeling van de achterklep alvast vrij te maken, en ervoor te zorgen dat iemand er vanaf de achterbank bin zou kunnen. Hun ervaring met de Lynk was dat er na de overtocht 95% met een lege accu stond, dus ze wilden de achterklep beschikbaar hebben zodat ze met startkabels bij de accu konden komen, mocht het nodig zijn.

Ik heb het maar gedaan, om ze blij te maken, maar heb 'm ook uitgelegd dat ik het alarm op minder gevoelig had gezet (want dat lijkt de oorzaak: alarm blijft afgaan door deinen van de boot, tot de accu leeg is).

Buiten dat, er zitten toch ook aansluitpunten voor de accu onder de motorkap? Dus zelfs al zou ie leeg staan, dan is dat hele gedoe met de achterklep toch helemaal niet nodig?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:26:
[...]

Kan niet bij een abonnement. Dan moet je een nieuw abo afsluiten.
Of is dit is een wijziging in een bestaand abonnement? Je vraagt om een auto met trekhaak, dus een autowissel.
Is de moeite waard om even achteraan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om even meerdere posts te beantwoorden op basis van een eerdere ervaring met een lege accu... :)
De auto heeft hier afgelopen winter 2 weken stilgestaan in de vakantie en - omdat we 'm daar aan het begin aangezet hebben en verder niet bij stilgestaan hebben - permanent aan de granny-lader aan het huis. Desondanks was de boord-accu na 2 weken ineens leeg: het alarm ging 's morgens ineens half af (wel de sirene, niet de toeter) en daarna was 'ie zo dood als een pier.
Lieshout835 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:21:
2 weken was geen probleem. Ik zorgde wel dat de rij-accu voor 80% vol was.
Dus heenweg naar luchthaven op benzine gereden.
Ik meende gelezen te hebben dat de 12v accu zijn voeding ontvangt van de rij-accu. Of dat waar is?
De ANWB-monteur die ons hielp in eerder genoemd incident vertelde ook dat sommige auto's dat ondersteunen, maar gaf ook aan dat dit sowieso niet werkt als de auto aan de lader staat en wist niet of het voor Lynk ook zo was.
Bra-Jo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:33:
Buiten dat, er zitten toch ook aansluitpunten voor de accu onder de motorkap? Dus zelfs al zou ie leeg staan, dan is dat hele gedoe met de achterklep toch helemaal niet nodig?
Nee, die zijn er niet. Zie ook de handleiding. De ANWB-monteur heeft er hier echt naar gezocht, want we hadden allebei weinig zin om door de auto via de voordeur de auto in te moeten, de kinderstoeltjes van de achterbank eruit te yeeten om vervolgens via de achterbak de kofferbak in te kruipen. Hij wist in eerste instantie ook niet eens waar de accu zat dus heeft echt onder de motorkap gezocht, pas toen hij niets kon vinden om op aan te sluiten heb ik opgebiecht dat ik wist dat 'ie in de achterbak zat. :P

Ik snap het wel van ze, eerlijk gezegd. Ik vermoed dat je gelijk hebt en dat de meeste mensen het alarm niet minder gevoelig (weten te) zetten en dat het alarm de batterij leeg-loeit. Of mogelijk is het minder gevoelig zetten niet betrouwbaar genoeg om dat te voorkomen, dat ze toch voor de accu-route kiezen? In jouw geval wel, begrijp ik uit je verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]

En toen ik L&C daar over belde gaven ze aan dat ze NOOIT banden laten repareren. Het is altijd: vervanging op kosten van de berijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Roelant schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:41:

Ik snap het wel van ze, eerlijk gezegd. Ik vermoed dat je gelijk hebt en dat de meeste mensen het alarm niet minder gevoelig (weten te) zetten en dat het alarm de batterij leeg-loeit. Of mogelijk is het minder gevoelig zetten niet betrouwbaar genoeg om dat te voorkomen, dat ze toch voor de accu-route kiezen? In jouw geval wel, begrijp ik uit je verhaal?
Bij mij in ieder geval wel ja. Zowel op de heenreis als dus op de terugweg is het ding niet afgegaan (of in ieder geval tijdens de 17 uur die de overtocht duurt niet vaak genoeg om de accu leeg te trekken ;) )

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaks2022
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-04-2024
Reinier schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

En toen ik L&C daar over belde gaven ze aan dat ze NOOIT banden laten repareren. Het is altijd: vervanging op kosten van de berijder.
Bij mij is de band gewoon gerepareerd . Heb daar niks meer over gehoord .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981

[...]

Nee, die zijn er niet. Zie ook de handleiding. De ANWB-monteur heeft er hier echt naar gezocht, want we hadden allebei weinig zin om door de auto via de voordeur de auto in te moeten, de kinderstoeltjes van de achterbank eruit te yeeten om vervolgens via de achterbak de kofferbak in te kruipen. Hij wist in eerste instantie ook niet eens waar de accu zat dus heeft echt onder de motorkap gezocht, pas toen hij niets kon vinden om op aan te sluiten heb ik opgebiecht dat ik wist dat 'ie in de achterbak zat. :P
Kan wel onder de motorkap. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOgH1Vrl-iXg5jEl5veQiZhKcaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PepZp11gfAcnGEn7RXwpnCeC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Reinier schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Bij mij (bij 2 01’s) 3x een band gefixed. 2 keer door ANWB en 1 keer door Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nice, dan had ik dus een wat incompetente monteur. Dat kan ook natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucG0211
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-08-2024
Iemand enige ervaring met de melding ‘accessory not supported’ mbt Apple Carplay? Heb mijn Lynk nu al ruim 9 maanden en nooit problemen gehad met de wireless Carplay en uit het niets doet ie het niet meer. Heb hem geprobeerd met de kabel aan te sluiten en de bluetooth opnieuw gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
LucG0211 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:52:
Iemand enige ervaring met de melding ‘accessory not supported’ mbt Apple Carplay? .
Ik heb t alleen met mijn AirPods die ik wel eens in de auto oplaad. Ik heb (nu) wel wat problemen met Wirelesa CarPlay als er meerdere iPhones in de auto zijn die al eens gepaird zijn (zoals nu tijdens vakantie) dan wil ie nog wel een (te vaak) switchen van IPhone dus heb ik de mijne bekabeld aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:41
Om even meerdere posts te beantwoorden op basis van een eerdere ervaring met een lege accu... :)
[...]
De auto heeft hier afgelopen winter 2 weken stilgestaan in de vakantie en - omdat we 'm daar aan het begin aangezet hebben en verder niet bij stilgestaan hebben - permanent aan de granny-lader aan het huis. Desondanks was de boord-accu na 2 weken ineens leeg: het alarm ging 's morgens ineens half af (wel de sirene, niet de toeter) en daarna was 'ie zo dood als een pier.
[...]
Hoe het bij de granny-lader werkt weet ik niet, maar bij veel EV's wordt afgeraden hem tijdens lange afwezigheid aan de laadpaal te hangen.
Reden is dat de laadpaal wel de rij-accu oplaadt, maar niet de 12V accu. Maar het is de 12V accu die de systemen die de communicatie met de paal verzorgen van stroom voorziet.
Door hem langdurig (weken) aan een laadpaal te hangen zorg je dus voor een volle EV accu, maar een lege 12V.
Ik ga er van uit dat bij de Lync&Co de 12V accu niet geladen wordt via de EV acc, dus zou dit issue daar ook moeten spelen
bron: ANWB
edit: Autoweek geeft juist het advies wél tijdens een afwezigheid lang aan een laadpaal te laten hangen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door dixet op 21-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:35
Tomtidom71 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:49:
[...]

Ja, schuimrubberonderdelen onde de motorkap waren aangevreten
Net 2 weken geparkeerd op DUS airport, geen enkel probleem, parkeergarage wel. Geen verlies in accu.
Pagina: 1 ... 123 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.