Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
Even een simpele financiële berekening gemaakt:
Zo lang je het oude tarief betaalt (€ 550/€ 0,16/km) is Lease financieel alleen aantrekkelijker bij 40.000 km en 5 jaar vast.
Als (of zodra) je het nieuwe tarief betaalt (€ 650/€ 0,20/km) is Lease financieel aantrekkelijker in de blauw aangegeven cellen.
Daar staat dan tegenover dat je inlevert op flexibiliteit, maar de prijs staat gedurende de lease-termijn wel vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODMzyS1UUUzZKSU7zrOsCch8YBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z8lbMHcIhBrofaJT5s9QMC8M.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 23:41
Oizo1981 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:55:
Zo lang je het oude tarief betaald (€ 550/€ 0,16/km) is Lease financieel alleen aantrekkelijker bij 40.000 km en 5 jaar vast.
Als of zodra je het nieuwe tarief betaal (€ 650/€ 0,20/km) is Lease financieel aantrekkelijker in de blauw aangegeven cellen.
Daar staat dan tegenover dat je inlevert op flexibiliteit, maar de prijs staat gedurende de lease-termijn wel vast.

[Afbeelding]
Niet te vergeten dat je met lease ook een BKR registratie aan je broek hebt hangen. Dat is voor velen ook een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
Fijn om het bericht te krijgen dat bestaande klanten 'beloond' worden. Heeft iemand informatie gevonden hoe er wordt omgegaan met bestaande klanten waarbij de auto wordt omgewisseld? Wordt dat gezien als bestaande klant of ga je dan over naar de nieuwe voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DenFT schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:42:
Fijn om het bericht te krijgen dat bestaande klanten 'beloond' worden. Heeft iemand informatie gevonden hoe er wordt omgegaan met bestaande klanten waarbij de auto wordt omgewisseld? Wordt dat gezien als bestaande klant of ga je dan over naar de nieuwe voorwaarden?
Hoe wordt jij als bestaande klant 'beloond' dan? Door het feit dat je vanaf gisteren niet meer gaat betalen?
Zoals hier al gepost werd, voor hoe lang blijven 'we' 550 betalen dan?

Als je alles op een rij zet zijn er weinig redenen te bedenken dat ze dit in de nabije toekomst niet gaan verhogen... Het is voor veel mensen nog steeds een uitstekende aanbieding waar weinig andere een alternatief voor hebben..

Ik verwacht gewoon in het na jaar een mailtje dat ook de prijs voor mij als bestaande klant aangepast wordt. Zoals ook vorig jaar het geval was, dat ze dat nu misschien in 2-stappen communiceren geloof ik direct.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:28
Op zich weten we allemaal al lang dat 550 geen marktconforme prijs is, 650 komt daar meer in de buurt, dus echt klagen kunnen we nog altijd niet echt. Ik hoop gewoon dat wij als bestaande klanten nog een tijdje van de 550 mogen genieten ;).

Mijn situatie is dat ik veel zonnepanelen heb en dus overcapaciteit, dus ik wil graag veel elektrisch rijden. Ik heb ook een caravan van 1600kg die ik graag 3x per jaar ergens naar toe sleur… Als ik in mijn situatie ernaar kijk zie ik eigenlijk geen enkel alternatief… Bijna alle PHEVs mogen zoveel niet trekken of zijn nauwelijks betaalbaar (Mazda CX60 of Volvo XC60)…

Het zou super zijn om door het jaar heen een EV te hebben waarbij je op afroep een trekauto kan krijgen echter heb ik dat ook nog niet echt ergens gezien…

Iemand de holy grail? ;)

Waar ik nog niet over na zat te denken is het tweede hands kopen van een 01, echter verontrust het service gedeelte me, beschikbaarheid van onderdelen etc… Zou je ook je eigen M2M Lynk kunnen overnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
cyberdj schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:56:
[...]

dank voor het delen. Ik had al een aanvraag voor meer info gedaan op de website, echter willen ze al van alles van me weten. (naam, adres, geb datum, telefoonnummer en dat soort zaken). Dat gaat me iets te ver voor een simpele vraag "wat kost het". Die gegevens zijn m.i. niet relevant voor een prijsopgave.
De trekhaak komt hier dan nog eens bovenop. Kortom verre van interessant! Enige flexibiliteit heb je met het 24 mnd leasecontract (heb de 01 nu ook al bijna 2 jaar, langzaam toe aan iets anders, maar zolang de prijs op 590,- blijft houd ik het nog even bij deze, er is weinig alternatiefs). Bij de leaseconstructie van 24 mnd mag je waarschijnlijk 800,- p/mnd afrekenen incl trekhaak (15.000km/jaar). Dan ga ik nog liever voor een EX30 (ok, wel wat kleiner) met trekhaak en 3 mnd opzegtermijn.
Had/heb precies hetzelfde gevoel, over zowel die lease, de prijsverhoging en de alternatieven :) Enige 'nadeel' is dat ook het alternatief een Geely is, dus daar zullen ze niet zo bang voor zijn. Ik vond eerlijk gezegd de verhoging naar 550 voor reeds uitgegeven auto's (toen nog onder de 40k!) ook twijfelachtig. Zeekr ( :*) ) omdat Alain daarná nog over 500 bleef praten. En reken bij andere aanbieders/lease ook wel op een veel betere en snellere service. E.a. moet wel in verhouding blijven.

Overigens, als je de maandelijkse opzegbaarheid iets minder belangrijk vindt, nog een alternatief bij Athlon:

Ford Kuga Titanium 2.5 PHEV e-CVT 165kW automaat
White Platinium - Premium Metallic € 18, Trekhaak wegklapbaar € 17, ST-Line € 20, 15k km/pj
Levertijd: Vanaf 18 weken
Totaal per maand, inclusief btw: € 645 = 50 euro goekoper(!) ,

(Wel 5 jr vast ,maar ook geen verhogingen meer op mrb na dan...)

[ Voor 12% gewijzigd door Rmaxx op 25-07-2023 16:52 . Reden: km erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Oizo1981 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:55:
Zo lang je het oude tarief betaalt (€ 550/€ 0,16/km) is Lease financieel alleen aantrekkelijker bij 40.000 km en 5 jaar vast.
Als (of zodra) je het nieuwe tarief betaalt (€ 650/€ 0,20/km) is Lease financieel aantrekkelijker in de blauw aangegeven cellen.

[Afbeelding]
tot de wegenbelasting omhoog gaat, er zal vast in de kleine letters staan dat ze verhoogde belasting doorvoeren in het tarief!

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 11:42
MZ1980 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Mbt punt A: bij mij is de update dus mislukt nadat ie eindelijk een keer gestart kon worden, zie eerdere posts rond 21 juni. Sindsdien zit ik zonder mobiel internet en met voortdurende onderbreking van geluid (van radio en telefoon tot aan de systeem toetsgeluiden). Kan nog wel bellen via CarPlay, maar dan zonder geluid, dus dat zijn nogal eenzijdige gesprekken 8)7 .

Meermaals gebeld met Lynk & Co, maar het ligt bij de technische dienst en die laten niets van zich horen. Zojuist weer gebeld. Blijkbaar is het druk want kreeg de Duitse servicedesk aan de lijn. Met wat gebrekkig Engels over en weer hebben ze nu een terugbelafspraak ingepland bij de technische dienst. Voor wat het waard is…

Duurt allemaal onzinnig lang, want het lijkt mij dat ze niets kunnen doen vanaf afstand, nu de wagen geen contact kan maken met de buitenwereld. Stuur me dan gewoon naar een dealer om eerst eens simpel opnieuw de software te installeren..grote kans dat het daarmee opgelost is in een uurtje.
Na 6 a 7 weken wachten (na de eerste melding bij Lynk) op een afspraak via de technische dienst kon ik vandaag eindelijk terecht bij Volvo Broekhuis voor een software update. Al vrij snel kreeg ik de melding dat het niet ging lukken, omdat een of andere ‘module’ niet reageert en de monteur niet beschikt over de benodigde info (schema’s?) om het probleem verder te onderzoeken. Daarvoor gaat hij nu zelf contact opnemen met L&C waarbij er meteen een nieuwe afspraak werd ingepland met mij voor 7 augustus. Het geluid doet het nu trouwens wel weer, maar mobiel internet ligt nog steeds plat. Voelde deze al een beetje aankomen. Volgens mij heeft iemand anders onlangs een soortgelijk probleem gehad.

Wel heel top dat ze bij Broekhuis meteen doorschakelen, zonder mij terug te verwijzen naar Lynk.

Doet me denken aan de lopende discussie over de prijsverhoging van het maandelijkse abonnement, in relatie tot de zwaar onderbezette klantenservice en technische dienst waar alles eerst langs moet. De wetenschap dat eventuele problemen na een simpel belletje, binnen redelijke termijn gepland, en tegen dito betaling ‘gewoon’ opgelost kunnen worden, vind ik veel waard.

Wat dat aangaat ligt nieuwe aanbod van Lynk bij mij al wel wat over een grens waarbij ik alternatieven ga overwegen. De auto blijft gewoon top en zou voor mij zelfs die 650,- nog wel waard zijn (ook met de beperkte km’s), ALS ze maar hun service op orde zouden hebben. Ik heb daar eerlijk gezegd echter weinig vertrouwen in, nu het al zo lang niet op orde is. Dus, als ik ook zou worden geconfronteerd met die prijsverhoging over enkele maanden, dan ga ik serieus kijken naar iets als de EX30. De mindere ruimte neem ik dan maar voor lief, in ruil voor een bult minder frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tscargo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 16:03
Ik zie trouwens dat bij mij in mijn account bij de voorwaarden de meer-km's ook opeens 20 cent zijn geworden.
Heeft L&C specifiek melding gemaakt dat ook deze kosten niet verhoogd worden voor bestaande klanten.
Anders zou het wel raar zijn, want ik heb al veel extra KMs gereden en om daarover nu ook opeens 33% verhoging te krijgen zou een beetje raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
tscargo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:00:
Ik zie trouwens dat bij mij in mijn account bij de voorwaarden de meer-km's ook opeens 20 cent zijn geworden.
Heeft L&C specifiek melding gemaakt dat ook deze kosten niet verhoogd worden voor bestaande klanten.
Anders zou het wel raar zijn, want ik heb al veel extra KMs gereden en om daarover nu ook opeens 33% verhoging te krijgen zou een beetje raar zijn.
Bovenaan de nieuwe voorwaarden staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gECxAEnBTCla12yfgZe23DM2CG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc26kyujrLl2jarrV0Em822G.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas werkt de link niet, maar dan zou er dus gelinkt moeten worden naar de oude voorwaarden waar € 0,16 in staat.

Bij de vorige wijziging van € 0,15 naar € 0,16 is aangegeven dat oude kilometers tegen de oude prijs worden afgerekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 25-07-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 12:13
Ik heb de update van de auto geïnstalleerd. Kan alleen nergens vinden wat er allemaal veranderd is. Zie wel bij interieurverlichting nu iets van interactieve lichteffecten, of was dit er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Luc91 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:01:
Ik heb de update van de auto geïnstalleerd. Kan alleen nergens vinden wat er allemaal veranderd is. Zie wel bij interieurverlichting nu iets van interactieve lichteffecten, of was dit er al?
Was er al. Bij audio instellingen kun je bij de laatste versie instellen dat de laatste audiobron opstart bij starten van de auto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEq7xQQTlHojSzsNBospjXx1tsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfQiAXCk4ua2rfIKN0qOLo54.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58
Heeft iemand z'n Lynk al eens langer dan een maand gedeeld? Je kunt in de app 'm maar voor 28 dagen uitlenen, maar ik ben wel benieuwd of je na die 28 dagen 'm gewoon opnieuw aan dezelfde persoon kunt uitlenen.

Situatie: ik wil m'n abonnement eigenlijk zsm opzeggen en zelf een auto kopen. Nu heeft m'n oom net een bestelling geplaatst voor een Lynk&Co, met trekhaak, dus flinke levertijd. Ik zou 'm gerust aan hem uitlenen tot ie zn eigen wagen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
chup5528 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:44:
Heeft iemand z'n Lynk al eens langer dan een maand gedeeld? Je kunt in de app 'm maar voor 28 dagen uitlenen, maar ik ben wel benieuwd of je na die 28 dagen 'm gewoon opnieuw aan dezelfde persoon kunt uitlenen.

Situatie: ik wil m'n abonnement eigenlijk zsm opzeggen en zelf een auto kopen. Nu heeft m'n oom net een bestelling geplaatst voor een Lynk&Co, met trekhaak, dus flinke levertijd. Ik zou 'm gerust aan hem uitlenen tot ie zn eigen wagen heeft :)
Net besteld? Met nieuwe voorwaarden?

Je zou je dan inderdaad eens af moeten vragen of je hem inderdaad niet heel lang uit zou moeten lenen aan je oom (als jij ook een trekhaak hebt enzo natuurlijk)
.
(Ik heb met niet verder in de voorwaarden verdiept qua verhuur, want volgens mij is het eigen risico hoger enzo)

Misschien is dit een leuke (tijdelijke?) loophole voor mensen die hun 01 weg doen, en iemand kennen die er een willen . Als bestaande gebruiker betaal jij natuurlijk 550, nieuwe(n) 650 plus die 200 euro ... leuke besparing als je 't ding inderdaad 'onbeperkt' (lees: tot bestaande gebruikers ook 650 gaan betalen) uit kan lenen voor 'weinig' (niets)

(even geen rekening houdend met een verhoogd eigen risico e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
chup5528 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:44:

Ja je kunt in de praktijk daarna weer gewoon aan dezelfde persoon verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
dizzytal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:55:
[...]
Misschien is dit een leuke (tijdelijke?) loophole voor mensen die hun 01 weg doen, en iemand kennen die er een willen .
Volgens de voorwaarden moet je zelf de hoofdbestuurder zijn. Dat is dus niet meer zo als de auto langdurig uitleent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdl1eTOB7cIsJRYOp6WKH6_2Qes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHFsBrnUXEGA9ZOwFNHVxn1K.jpg?f=fotoalbum_large
[...]

Als bestaande gebruiker betaal jij natuurlijk 550, nieuwe(n) 650 plus die 200 euro ... leuke besparing als je 't ding inderdaad 'onbeperkt' (lees: tot bestaande gebruikers ook 650 gaan betalen) uit kan lenen voor 'weinig' (niets)
De inschrijfkosten worden verrekend met het maandbedrag en ben je dus alleen kwijt als je de order annuleert.

[ Voor 50% gewijzigd door Oizo1981 op 26-07-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58
[...]

Net besteld? Met nieuwe voorwaarden?

Je zou je dan inderdaad eens af moeten vragen of je hem inderdaad niet heel lang uit zou moeten lenen aan je oom (als jij ook een trekhaak hebt enzo natuurlijk)
.
(Ik heb met niet verder in de voorwaarden verdiept qua verhuur, want volgens mij is het eigen risico hoger enzo)

Misschien is dit een leuke (tijdelijke?) loophole voor mensen die hun 01 weg doen, en iemand kennen die er een willen . Als bestaande gebruiker betaal jij natuurlijk 550, nieuwe(n) 650 plus die 200 euro ... leuke besparing als je 't ding inderdaad 'onbeperkt' (lees: tot bestaande gebruikers ook 650 gaan betalen) uit kan lenen voor 'weinig' (niets)

(even geen rekening houdend met een verhoogd eigen risico e.d.)
Nee, hij heeft nog net met de oude voorwaarden besteld. Nu verwacht ik dat bestaande abonnementen later dit jaar ook wel naar de nieuwe prijs omgezet worden, maar goed. Voorlopig heeft ie mazzel :).

Eigen risico is idd hoger, 1000 euro geloof ik. Maar verder zou t wel leuk zijn als we zo een paar maanden de mijne aan hem kunnen verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 22:19
Oizo1981 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Volgens de voorwaarden moet je zelf de hoofdbestuurder zijn. Dat is dus niet meer zo als de auto langdurig uitleent.
Ik vraag me dus af of dit écht zo uitgelegd moet worden. Ik denk dat deze bepaling alleen “binnen zichzelf” geldt, als in: je gezinsleden mogen in de auto rijden, maar binnen het gezin moet jij degene zijn die er het meest in rijdt. Anders zou het contract op naam van het andere gezinslid moeten staan. Iedereen buiten het gezin valt onder “andere bestuurders”, en daarvoor gelden sowieso andere (verzekerings)voorwaarden (alléén de huurder mag rijden, hoger eigen risico).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Ook leaseplan komt met kortere private lease:

https://www.automotive-on...ivate-lease-abonnementen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Oizo1981 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:09:
[...]

Was er al. Bij audio instellingen kun je bij de laatste versie instellen dat de laatste audiobron opstart bij starten van de auto. [Afbeelding]
Ik zit al zo lang te wachten hierop....mijn auto is net een klein maandje geleden geweest bij de dealer voor onderhoud incl software update maar ik heb deze optie niet. Ook geklikt op "check for updates" maar de legendarische melding terug "oops something went wrong" :'(

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
't is natuurlijk een beetje off-top, maar zo zijn en komen er natuurlijk wel meer. ANWB, CentraalBeheer via Athlon, Skoda, Volvo noem maar op.. de vraag is; (wat mij betreft) zit er iets bij wat vergelijkbaar is met de 01 (en dan het liefst EV) en tuurlijk die mag wat duurder zijn aangezien we, voor nu, nog genoeg opwekking van de zonnepanelen salderen.

Binnenkort met de 01 op vakantie, eens kijken hoe dat bevalt. Langste rit tot nu was een 500-600km naar Luxemburg en dat beviel best, nog paar 100KM erbij moet dus ook wel gaan (ga ik vanuit :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
dizzytal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:13:
[...]

't is natuurlijk een beetje off-top, maar zo zijn en komen er natuurlijk wel meer. ANWB, CentraalBeheer via Athlon, Skoda, Volvo noem maar op.. de vraag is; (wat mij betreft) zit er iets bij wat vergelijkbaar is met de 01 (en dan het liefst EV) en tuurlijk die mag wat duurder zijn aangezien we, voor nu, nog genoeg opwekking van de zonnepanelen salderen.

Binnenkort met de 01 op vakantie, eens kijken hoe dat bevalt. Langste rit tot nu was een 500-600km naar Luxemburg en dat beviel best, nog paar 100KM erbij moet dus ook wel gaan (ga ik vanuit :-) )
Voordat de 01 in zicht kwam, had ik al een aanvraag bij Care by Volvo liggen (eind 2020) volgens mij waren zij toen echt de eerste.

Lange ritten met de 01 is prima te doen. Inmiddels al wat lange ritten erop zitten, 2x naar Franse Alpen en 1x naar Noord Spanje met de caravan. Enige terugkerende issue is het motormanagement lampje. Dat gaat iedere keer geel branden. Inmiddels kijk ik er niet meer van op en het verdwijnt ook meestal na een paar dagen of ritten weer. Probleem doet zich meestal voor als ik de accu leeg heb en er een paar 100km achterelkaar mee heb gereden (laatst weer 500km op een dag, dus zeg 430 op brandstof en dan gaat het lampje aan na zo’n 300km). Het valt me overigens op dat het bijna altijd na het (vol) tanken is. Als ik dan de wagen start en ik rij weg bij de pomp gaat het lampje branden.
Hij is er eind dec al eens voor bij Volvo geweest, toen was het een tijdje weg (of beter, geen lange afstanden gereden op brandstof).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanu
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Ter info. Afgelopen week naar noord Spanje gereden met een 2023 model. Auto reed verder goed zuipt wel als je constant 130 rijdt. Als je 110 rijdt scheelt dat zeker 30% aan brandstofkosten.

Verder 3 of 4 keer een koelvloeistof melding gehad bij een scherpe bocht tijdens een op of afrit maar was binnen paar seconden ook weer weg. Koelvloeistof nagekeken maar zit net boven de minimum. ( ik moet wel eerlijk toegeven ik pak de bochten wel harder als gemiddeld persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 16:11
Goldman schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:10:
[...]

Ik zit al zo lang te wachten hierop....mijn auto is net een klein maandje geleden geweest bij de dealer voor onderhoud incl software update maar ik heb deze optie niet. Ook geklikt op "check for updates" maar de legendarische melding terug "oops something went wrong" :'(
Same! Mijn auto ook maand terug voor onderhoud geweest, maar kreeg gisteren toch ineens de update binnen, waar ik eerst ook continu de fout melding kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:28
hanu schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 00:49:
Verder 3 of 4 keer een koelvloeistof melding gehad bij een scherpe bocht tijdens een op of afrit maar was binnen paar seconden ook weer weg. Koelvloeistof nagekeken maar zit net boven de minimum. ( ik moet wel eerlijk toegeven ik pak de bochten wel harder als gemiddeld persoon)
Exact hetzelfde hier, ook in Noord Spanje 🤣. Voor de eerste keer het koelvloeistof lampje gehad, en inderdaad in een iets te snelle rotonde 🤔… Heb verder niet gekeken naar de stand aangezien hij 10 sec later weer weg was.

Wat betreft verbruiksinfo voor wie geïnteresseerd is, met 1600kg caravan heb ik naar Spanje gemiddeld 1 op 7.5 gereden met een snelheid van 90-100km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
hanu schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 00:49:
Ter info. Afgelopen week naar noord Spanje gereden met een 2023 model. Auto reed verder goed zuipt wel als je constant 130 rijdt. Als je 110 rijdt scheelt dat zeker 30% aan brandstofkosten.

Dit had ik ook dat het koelvloeistof lampje ging branden bij bochten. Dit ging van heel erg sporadisch tot laatst bleef hij branden en zat hij inderdaad onder het minimum. Ik denk dat hij heel langzaam lekt ergens. Ik kan je dus aanraden om wat koelvloeistof in je auto te hebben liggen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 15:56
Hier hetzelfde op vakantie. Zat net onder het minimum , heb 'm laten bijvullen en een klein flesje meegenomen voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-05 17:54
Ik heb het net ook in Italië. Toevallig bij een tankstation de melding: koelvloeistof laag. Gekeken en hij staat inderdaad net onder minimum. Ik vind dat jullie vrij relaxed blijven; ik denk meteen aan een lek thermostaathuis. Dat is een veelvoorkomend probleem, ook al dacht ik dat dat alleen bij MY21 was en ik heb een MY22.
Ik heb er water ingegooid tot max en nu weer afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 15:56
oldostofjas schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:04:
Ik heb het net ook in Italië. Toevallig bij een tankstation de melding: koelvloeistof laag. Gekeken en hij staat inderdaad net onder minimum. Ik vind dat jullie vrij relaxed blijven; ik denk meteen aan een lek thermostaathuis. Dat is een veelvoorkomend probleem, ook al dacht ik dat dat alleen bij MY21 was en ik heb een MY22.
Ik heb er water ingegooid tot max en nu weer afwachten.
Ik kan je vertellen ik was zeker niet relax ;) Onderweg naar Duitsland, kids in de auto en 40 graden buiten.
Ben ochtends na mijn tussenstop eerst langs de garage gereden en daar laten bijvullen (na mijn tijdelijke oplossing mbv water). Heb gedurende de vakantie en op de terugweg nog nooit zoveel onder de motorkap gekeken hoe peil was. Deze lijkt overigens nu wel constant / goed te zijn.
Oorzaak..geen idee?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Wij gaan dit weekend op vakantie en ik rij al twee maanden met “Onderhoud vereist” melding, dus die tip over koelvloeistof is wel een goeie. Maakt het nog uit welke je er in gooit als het nodig is? Verder heeft onze 01 nog nooit een krimp gegeven dus maak me niet zo’n zorgen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
donny_p schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:20:
Wij gaan dit weekend op vakantie en ik rij al twee maanden met “Onderhoud vereist” melding, dus die tip over koelvloeistof is wel een goeie. Maakt het nog uit welke je er in gooit als het nodig is? Verder heeft onze 01 nog nooit een krimp gegeven dus maak me niet zo’n zorgen daarover.
Roze G12 gaat erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
donny_p schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:20:
Hetzelfde hier.. 2 weken geleden gebeld, nog niet teruggebeld. Nu 30.000 op de teller, over 3 weken schat ik 33.000 (en de melding "onderhoud te laat" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Eerst bijgevuld met water, na enige tijd weer wat gedaald. Toen bijgevuld met koelvloeistof van een tankstation en nu blijft ie al een hele tijd op max staan. Dus ik denk dat ik wacht tot ik weer in Nederland ben voordat ik ernaar laat kijken (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
oldostofjas schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:35:
Eerst bijgevuld met water, na enige tijd weer wat gedaald. Toen bijgevuld met koelvloeistof van een tankstation en nu blijft ie al een hele tijd op max staan. Dus ik denk dat ik wacht tot ik weer in Nederland ben voordat ik ernaar laat kijken (of niet)
Nooit tot max vullen.
Vloeistof zet uit bij verhitten. Koud op max is ver over max bij warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Tomtidom71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Nooit tot max vullen.
Vloeistof zet uit bij verhitten. Koud op max is ver over max bij warmte
Nou, er ging maar een klein beetje in, in een heet reservoir, dus koud zal het niet geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
oldostofjas schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Nou, er ging maar een klein beetje in, in een heet reservoir, dus koud zal het niet geweest zijn.
Als jij een heet reservoir heb opengedraaid, dan zal je flink pijn hebben geleden... dan spuit het er namelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo, weer terug van 2 weekjes Annecy. Veel bekijks gehad met de Lynk, de andere Lynks die ik heb zien rijden waren allemaal andere Nederlanders. Gemiddeld benzine verbruik (en lege accu) op de eerste 500 km was 1 op 15.2, dus best netjes. Later in de bergen liep het op tot 1 op 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techpraat
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-11-2023
Wilde net een auto huren om de Lynk&Co te testen. Kreeg ik de volgende melding

Resultaat: afgewezen
“Het blijkt dat je een politiek prominent persoon bent”

Ik zit niet in de politiek en ben verre van prominent 😂. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
techpraat schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:57:
Wilde net een auto huren om de Lynk&Co te testen. Kreeg ik de volgende melding

Resultaat: afgewezen
“Het blijkt dat je een politiek prominent persoon bent”

Ik zit niet in de politiek en ben verre van prominent 😂. Iemand ervaring hiermee?
Dit verhaal heb ik wel eens gelezen in één van de Facebookgroepen. Conclusie was dat Lynk & Co die controle uitbesteedt (wel logisch ook) en er niets aan kan (en wil) doen. Misschien dat dat nu anders is, je kunt er een belletje aan wagen. Normaalgesproken betekent dit dat je een naam hebt die lijkt op een politicus of hoge legerpief o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerNator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 14:40
Vanmiddag mijn Lynk & Co opgehaald in Diemen! Het bleek een gebruikt model (nov 2022) met ongeveer 5500km op de teller. De auto was schoongemaakt en zag er netjes uit. Echter bij het opnemen van de schade kwamen er toch drie schades naar voren. Één (soort van?) gerepareerde linker voorband, een kras op de bumper, en beschadigd rubber op de rechter voorband. Dit is genoteerd en ze hebben aangegeven de banden te gaan vervangen en de schade op de bumper willen herstellen bij een Volvo garage en dat ze contact met me op gaan nemen. Geen lekker begin…

Nu heb in de auto zonder problemen of iets te merken naar huis gereden (de auto rijdt echt top!). Bij nadere inspectie van de linker voorband maak ik me toch wel een beetje zorgen (zie foto) en denk ik dat de band eigenlijk zo snel mogelijk vervangen moet worden.

Hebben jullie advies? Misschien de Lynk & Co pechservice bellen? Anders het normale contactnummer, alleen die gaan pas open maandag 08:30..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqA9-uPeAIQNap-LmAZelObY6ZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBHAd00d1prMu2Oxe5rDoxRl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Tomtidom71 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:42:
[...]

Als jij een heet reservoir heb opengedraaid, dan zal je flink pijn hebben geleden... dan spuit het er namelijk uit.
Nou, bij 90 graden spuit het er niet uit, maar dat noem ik toch heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Gumball schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:45:
Zo, weer terug van 2 weekjes Annecy. Veel bekijks gehad met de Lynk, de andere Lynks die ik heb zien rijden waren allemaal andere Nederlanders. Gemiddeld benzine verbruik (en lege accu) op de eerste 500 km was 1 op 15.2, dus best netjes. Later in de bergen liep het op tot 1 op 13.
Ik heb tot nu toe welgeteld één Duitse en één Italiaanse Lynk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Sandro! schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Dit verhaal heb ik wel eens gelezen in één van de Facebookgroepen. Conclusie was dat Lynk & Co die controle uitbesteedt (wel logisch ook) en er niets aan kan (en wil) doen. Misschien dat dat nu anders is, je kunt er een belletje aan wagen. Normaalgesproken betekent dit dat je een naam hebt die lijkt op een politicus of hoge legerpief o.i.d.
En dan mag je geen Lynk lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
RogerNator schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:08:
Vanmiddag mijn Lynk & Co opgehaald in Diemen! Het bleek een gebruikt model (nov 2022) met ongeveer 5500km op de teller. De auto was schoongemaakt en zag er netjes uit. Echter bij het opnemen van de schade kwamen er toch drie schades naar voren. Één (soort van?) gerepareerde linker voorband, een kras op de bumper, en beschadigd rubber op de rechter voorband. Dit is genoteerd en ze hebben aangegeven de banden te gaan vervangen en de schade op de bumper willen herstellen bij een Volvo garage en dat ze contact met me op gaan nemen. Geen lekker begin…

Nu heb in de auto zonder problemen of iets te merken naar huis gereden (de auto rijdt echt top!). Bij nadere inspectie van de linker voorband maak ik me toch wel een beetje zorgen (zie foto) en denk ik dat de band eigenlijk zo snel mogelijk vervangen moet worden.

Hebben jullie advies? Misschien de Lynk & Co pechservice bellen? Anders het normale contactnummer, alleen die gaan pas open maandag 08:30..[Afbeelding]
Dat ziet er vreemd uit. Ik had hem niet zo meegenomen. Is de band gesmolten daar? Of is er een hap uit de band en hebben ze daar iets van gesmolten rubber op gesmeerd?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
oldostofjas schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:56:
[...]

En dan mag je geen Lynk lenen?
Dan is er een grotere kans op witwassen (van steekpenningen bijv.) en andere financiële criminaliteit en dus een grotere kans dat Lynk & Co daarbij betrokken raakt. Dus is het makkelijker om gewoon nee te verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-05 21:21
worldfastest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Dat ziet er vreemd uit. Ik had hem niet zo meegenomen. Is de band gesmolten daar? Of is er een hap uit de band en hebben ze daar iets van gesmolten rubber op gesmeerd?
De vorige beun de haas heeft z’n stoeprand schade met siliconen kit of polymax proberen te verbloemen. Bang voor de factuur bij inleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerNator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 14:40
worldfastest schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Achteraf had ik hem inderdaad niet zo mee moeten nemen... Niet fijn om meteen al de molen van de Lynk klantenservice in te moeten
MvdV schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 04:09:
[...]

De vorige beun de haas heeft z’n stoeprand schade met siliconen kit of polymax proberen te verbloemen. Bang voor de factuur bij inleveren denk ik.
Ik denk dat het inderdaad een poging is geweest om de schade te verbergen. Levensgevaarlijk wel 😅😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

Sandro! schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:43:
[...]

Dan is er een grotere kans op witwassen (van steekpenningen bijv.) en andere financiële criminaliteit en dus een grotere kans dat Lynk & Co daarbij betrokken raakt. Dus is het makkelijker om gewoon nee te verkopen.
En kijken ze ook of je een strafblad hebt? Je hebt toch liever niet dat iemand met jouw auto z'n bezorgrondjes met zakjes wit poeder gaat rijden. 🤔 Je kenteken is dan ook besmet. Of iemand die gaat streetracen...

Zo zou ik bij "domeinen" ook niet zo snel zo'n luxe inbeslag genomen auto op Nederlands kenteken kopen 👎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 23:59
Toevallig lees ik van meerdere personen dat ze een melding m.b.t. de koelvloeistof kregen.

Ik had deze melding deze week toevallig ook, terwijl ik in de buurt van mijn vaste Volvo garage reed. Ik heb hem gelijk maar even langs gebracht om het te laten controleren en in mijn geval bleek het niet om een laag peil te gaan, maar een lekkage.

Ik ben mijn auto al sinds afgelopen maandag kwijt en krijg hem op zijn vroegst ergens volgende week terug. Vervangend vervoer is overigens super netjes geregeld; bij de Volvo dealer hadden ze geen leenauto's meer geregeld, dus Lynk heeft een taxi voor me geregeld naar een nabijgelegen Logicx locatie vanuit waar ik weer verder kon rijden in een vervangende auto (Hyundai Bayun; niet echt een topding, maar ik ben al lang blij dat ik verder kan).

Hoe dan ook: als je een melding m.b.t. de koelvloeistof krijgt, kan het lonend zijn om toch even langs de dealer te gaan (in overleg met Lynk uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
hondsdol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:48:

Hoe dan ook: als je een melding m.b.t. de koelvloeistof krijgt, kan het lonend zijn om toch even langs de dealer te gaan (in overleg met Lynk uiteraard).
Voor kleine dingen kun je gerust direct naar de volvo dealer gaan. Na een ritje maakte 1 van de wielen een enorm kabaal. Direct naar de Volvo dealer gereden. Ze hoorden ons al aankomen en de monteur wist direct wat het was. Een klein kiezeltje dat tussen remschijf en remschoen vast was komen te zitten. In een paar tellen opgelost. Geen contact gehad met Lynk en Co en er ook nooit meer iets van vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 00:57
RogerNator schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:08:

Hebben jullie advies? Misschien de Lynk & Co pechservice bellen? Anders het normale contactnummer, alleen die gaan pas open maandag 08:30..[Afbeelding]
Uhhh ik zou er niet meer mee rijden, er zit lucht in die bubbel... Kans dat je een zware klapband krijgt op de snelweg... Dan ben je echt een stuk verder van huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lieshout835 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Voor kleine dingen kun je gerust direct naar de volvo dealer gaan. Na een ritje maakte 1 van de wielen een enorm kabaal. Direct naar de Volvo dealer gereden. Ze hoorden ons al aankomen en de monteur wist direct wat het was. Een klein kiezeltje dat tussen remschijf en remschoen vast was komen te zitten. In een paar tellen opgelost. Geen contact gehad met Lynk en Co en er ook nooit meer iets van vernomen.
Dat verschilt erg per volvo dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Is het al iemand gelukt om de foto’s en filmpjes van de journey camera te downloaden? Het is mij nog steeds niet gelukt. Download je ze naar je Lynk app of direct op je telefoon? Ook is in de instructies niet duidelijk of je een hotspot moet maken van de auto of van je telefoon. Meestal krijg ik de melding, ‘ geen apparaat verbonden’. Voor mijn gevoel heb ik alle opties geprobeerd.

Alle suggesties zijn welkom. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenmakersj
  • Laatst online: 25-05 11:54
Een vraagje:
Ik kan 23augustus de auto ophalen.
Waar kun je het VIN-nummer zien in mijn account?ik heb nu een abonnementnummer staan alleen weet ik nu niet of dit VIN-nummer is. Dan kan ik eens zoeken in het VIN-nummer welk model ik krijg.

[ Voor 25% gewijzigd door Schoenmakersj op 30-07-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Schoenmakersj schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:58:
Een vraagje:
Ik kan 23augustus de auto ophalen.
Waar kun je het VIN-nummer zien in mijn account?ik heb nu een abonnementnummer staan alleen weet ik nu niet of dit VIN-nummer is. Dan kan ik eens zoeken in het VIN-nummer welk model ik krijg.
VIN begint met L6…. En staat bovenaan in groene balk onder abonnement.

Als het daar nog niet staat kun je dit proberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTObTYGVAtutQrGO24QGAMHDCbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zogiKmpVeMNNgjJC43oyNoYK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Oizo1981 op 30-07-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenmakersj
Oizo1981 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:13:
[...]

VIN begint met L6…. En staat bovenaan in groene balk onder abonnement.

Als het daar nog niet staat kun je dit proberen:

[Afbeelding]
Ik heb het L-nummer staan. Maar hoe weet ik nu welk model ik heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Schoenmakersj schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Ik heb het L-nummer staan. Maar hoe weet ik nu welk model ik heb?
Dat zie je aan het 10e teken:
M = 2021
N = 2022
P = 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schoenmakersj
Oizo1981 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:16:
[...]

Dat zie je aan het 10e teken:
M = 2021
N = 2022
P = 2023
Tnx: dan weet ik in ieder geval dat het een 2023 model zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Hoeveel moet er ongeveer bijgevuld worden als het niveau net onder minimum zit. Een liter of minder? Uiteraard niet meer dan Max aanduiding, wil echter geen 5 liter kopen als er maar een halve liter nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
RamonTW schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Hoeveel moet er ongeveer bijgevuld worden als het niveau net onder minimum zit. Een liter of minder? Uiteraard niet meer dan Max aanduiding, wil echter geen 5 liter kopen als er maar een halve liter nodig is.
Veel minder. Met een flinke scheut was ik al van min naar max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Lieshout835 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Klopt! Ik ging er vanuit dat het in mijn geval ook alleen maar een kwestie van bijvullen was, dus ben gelijk naar de dealer gereden zonder eerst Lynk te bellen, maar toen ze erachter kwamen dat het een serieuze lekkage was, vroegen ze me om toch even naar Lynk te bellen zodat ze akkoord kregen om aan de auto te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aan het bos
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 12:53
Verbruik
Terug van twee weken Noorwegen. Daar heb je nauwelijks autobanen. Een hele tank leeg gereden zonder opladen op provenciale wegen met veel bergen. Verbruik 1: 18 volgens de teller. Nagemeten aan de pomp kwam ik op 1:17. Erg netjes. Op de snelweg loopt het verbruik boven de 120 snel op. Bij 160 volgens de teller 1:6.

Benzinetank
Ik heb een keer 42,14 liter getankt. Zou nog voor 30 kilometer over zijn. Kreeg de melding: NU tanken. Zit er nog een reservehoeveelheid in? of ben ik door de oog van de naald gekropen?

Hill hold functie.
De hill hold functie is erg handig op hellingen. Alleen rolt ie soms nog wel wat naar achteren en moet ik de rem indrukken. Dan blijft de auto wel stilstaan. Ook als ik de rem loslaat. Is dat normaal bij hill hold dat je toch nog de rem moet gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Aan het bos schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:50:

Hill hold functie.
De hill hold functie is erg handig op hellingen. Alleen rolt ie soms nog wel wat naar achteren en moet ik de rem indrukken. Dan blijft de auto wel stilstaan. Ook als ik de rem loslaat. Is dat normaal bij hill hold dat je toch nog de rem moet gebruiken?
Ja dat is normaal (ook bij andere merken). Je moet één keer de rem intrappen en dan blijft hij staan zonder dat je de rem ingedrukt hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
RamonTW schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:31:
[...]

0.25l was genoeg bij mij.

Nooit tot de MAX streep vullen. Hoogstens halverwege Min en Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-03-2024
hoe lang duurt het vin en tekenplaat koppelen aan de auto?
ik begreep van lynk dat mijn bestelde blauwe lynk nog gekoppeld moet worden aan dit alles..
ik verwacht dat ik m dan in september in ontvangst kan nemen?
31 mei besteld

[ Voor 59% gewijzigd door Sofi op 31-07-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Auto vandaag weer opgehaald. Ze hebben bij Volvo gelijk maar 2 banden vervangen en de 30.000km beurt uitgevoerd.

Op de terugweg naar huis zag ik nu alleen wel het "motorstoring" lampje branden... 😬

Ben benieuwd of hij dit blijft doen. Anders maar wéér terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

hondsdol schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:02:
Auto vandaag weer opgehaald. Ze hebben bij Volvo gelijk maar 2 banden vervangen en de 30.000km beurt uitgevoerd.

Op de terugweg naar huis zag ik nu alleen wel het "motorstoring" lampje branden... 😬

Zeker dat het motorstoring is? Vorig jaar bij overzetten winterbanden had ik ook een foutmelding. Bleek van de bandenspanning te zijn. Moest zichzelf even kalibreren. Hadden ze er wel bij mogen zeggen 🤦
Dus als er nieuwe banden op zijn gezet, dan zou.... 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
BPi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:34:
[...]

Zeker dat het motorstoring is? Vorig jaar bij overzetten winterbanden had ik ook een foutmelding. Bleek van de bandenspanning te zijn. Moest zichzelf even kalibreren. Hadden ze er wel bij mogen zeggen 🤦
Zal het eens proberen, maar het is toch echt het “motorstoring” lampje 🤷‍♂️ bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DSM2112
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-06-2024
Recentelijk een proefrit gemaakt bij de Lynk & Co hub in Amsterdam.
De service was voortreffelijk en het personeel zeer aardig en behulpzaam.

Een interessant punt was dat men mij daar vertelde dat de prijs van de Lynk & Co voornamelijk omhoog is gegaan om de huur flink af te remmen. Dit heeft L&C besloten omdat ze vanaf nu flink willen gaan investeren in hun service. Totdat de service echt op orde is wil L&C nieuwe huur blijven ontmoedigen.

Dat lijkt me een positief gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 00:57
Op de engelse site van Lync&Co kan je de 01 maandabbo overigens gewoon voor 600 euro per maand nemen als nieuwe member ipv 650 :9~ _/-\o_ :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-TTgC5bpGQpoPIGF5up5qaTwfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ADSRWDk6zbATAhW9V2Yw3b3M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
DSM2112 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:41:
Recentelijk een proefrit gemaakt bij de Lynk & Co hub in Amsterdam.
De service was voortreffelijk en het personeel zeer aardig en behulpzaam.

Een interessant punt was dat men mij daar vertelde dat de prijs van de Lynk & Co voornamelijk omhoog is gegaan om de huur flink af te remmen. Dit heeft L&C besloten omdat ze vanaf nu flink willen gaan investeren in hun service. Totdat de service echt op orde is wil L&C nieuwe huur blijven ontmoedigen.

Dat lijkt me een positief gegeven.
Dat zal wel, maar je kunt ook gewoon stoppen met leveren of de levertijd verlengen als je zo nodig 'minder wilt verkopen'. Klinkt leuk, maar is natuurlijk een vreemde redenering. Het zal gewoon niet meer uitkomen met de kosten tov inkomsten.

Mijn auto heeft net een beurt gehad, moest hem zelf halen en brengen, want ophalen was niet goed gepland. Heb hem nu een paar dagen terug, zie nergens verschil, behalve dat vanochtend mijn linker led stuk blijkt. Geen knipperlicht en dagrij verlichting meer. Zie nu al op tegen het traject.... :|

Update: bleek gelukkig slechts 1 aangeknabbelt kabeltje (marter), was snel gefixt. Gelukkig naast een klein beetje aangeknabbelde isolatie verder niks kapot voor zover te zien was. Fingers crossed...

[ Voor 8% gewijzigd door Rmaxx op 03-08-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Oizo1981 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:23:
[...]

Navigatiekaarten worden afzonderlijk ge-update over the air (merk je niets van) dus dat versienummer zegt niet zoveel.

Bij de laatste versie schijn je in te kunnen stellen dat de radio automatisch verder gaat bij starten auto. Zie audio instellingen.

[Afbeelding]
Ik heb het vermoeden dat mijn auto niet update over-the-air. Ik heb deze optie niet. Ook geeft mn auto bij 11.500km al aan dat de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft.
Gebeld met Lynk, die zien niets vreemd en "...ik moet maar gewoon doorrijden tot 28000km en dan bellen voor een beurt 8)7

Inmiddels heb ik nu, door die km's, ook elke keer een uitroepteken onderin de display. Ik denk dat ik toch ga aandringen dat ze 'm even aan hun apparatuur gaan hangen om die meldingen weg te halen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Tallguy schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Ik heb het vermoeden dat mijn auto niet update over-the-air. Ik heb deze optie niet. Ook geeft mn auto bij 11.500km al aan dat de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft.
Gebeld met Lynk, die zien niets vreemd en "...ik moet maar gewoon doorrijden tot 28000km en dan bellen voor een beurt 8)7

Inmiddels heb ik nu, door die km's, ook elke keer een uitroepteken onderin de display. Ik denk dat ik toch ga aandringen dat ze 'm even aan hun apparatuur gaan hangen om die meldingen weg te halen.
Je kunt het gewoon proberen. Even langs de volvo garage gaan en vragen of er reden tot zorgen is.
Heb ik ook een keer gedaan en als het geen grote klus is verhelpen ze het. Althans de volvo vestiging in Veldhoven wel. Je moet geluk hebben, maar je moet geluk ook een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
hondsdol schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:33:
[...]

Zal het eens proberen, maar het is toch echt het “motorstoring” lampje 🤷‍♂️ bedankt voor de tip!
Heeft niet geholpen. Met Volvo gebeld en ik moet deze donderdag helaas toch wéér naar de garage om de auto uit te laten lezen. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Lieshout835 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

Je kunt het gewoon proberen. Even langs de volvo garage gaan en vragen of er reden tot zorgen is.
Heb ik ook een keer gedaan en als het geen grote klus is verhelpen ze het. Althans de volvo vestiging in Veldhoven wel. Je moet geluk hebben, maar je moet geluk ook een kans geven.
Zojuist bij een Volvo dealer geweest. Die adviseerde me toch nog eens met Lynk hierover te bellen. Dat gedaan, dit keer iemand anders en die was (laat ik het netjes zeggen) niet happy met wat de vorige medewerker mij heeft verteld en hoe die de ticket had aangemaakt.
Het lijkt erop dat mijn 01 geen updates krijgt, dus net wat gevraagde foto's doorgemailed en nu wachten op een belletje van de TD met naw een afspraak om mijn auto door de garage even na te laten kijken en alsnog te updaten.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
hondsdol schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:02:

Gaat bij mij ook te pas en te onpas aan. Gaat ook weer uit na een tijdje. Bij mij gaat het meestal na een korte stop aan. Vandaag ook weer. Thuis vertrokken, direct op Power en accu sparen (dus eigenlijk op alleen de brandstof motor gereden). Na 200km volgetankt (korte stop dus), nog 140 km gereden, weer 10 min gestopt, weer gestart en bij het invoegen op de snelweg ging ie weer branden. Na aankomst op de bestemming (inmiddels 500km gereden) motor uit en uurtje later weer aan, lampje weer uit. Inmiddels ook de melding dat de auto onderhoud nodig heeft. 14/07 gebeld en foto van melding gestuurd* (toen 28d km), vandaag 30d km erop, komende 2 weken nog 2000km voor de boeg 😉. Na de vakantie maar weer bellen..

*TD zou binnen 24 werkuren terugbellen, maar die belofte is uiteraard niet waargemaakt.

Verbruik vandaag trouwens 12,5l /100km met cruise control op 93 en 1250kg aan de haak (caravan). Dit jaar geen fietsen op het dak, scheelt behoorlijk in verbruik (vorig jaar 15,1l/100 km, wel ook harder gereden)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Siriusxm
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-08-2023
Vandaag de blauwe accenten van mijn Lynk laten wrappen, echt een enorme verbetering vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb3ONQiupZvB7CWo7f4bN-CwdtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peIqDX69T7MaZS3eDejPOodm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU1G4NJ310aedGtqO8K0d9j4BVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgqjNZ0qnRqv1CnDjYCTRnFF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-05 17:52
Siriusxm schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:52:
Vandaag de blauwe accenten van mijn Lynk laten wrappen, echt een enorme verbetering vind ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit!

Waar laten doen en wat zijn de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siriusxm
Bij custom wraps in Dordrecht, €500 inc btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Siriusxm schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:32:
Bij custom wraps in Dordrecht, €500 inc btw.
Heel netjes. Kan ik met de gewrapte accenten gewoon mijn auto in de wasbox schoonspuiten e.d.? Zoja dan zit ik er ook over na te denken, wel na reparatie… die nog steeds niet is gebeurt en ik al sinds april op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
mprkooij schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Heel netjes. Kan je met de gewrapte accenten gewoon de auto in de wasbox schoonspuiten e.d.? Zoja dan zit ik er ook over na te denken, wel na reparatie… die nog steeds niet is gebeurt en ik al sinds april op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siriusxm
mprkooij schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Heel netjes. Kan ik met de gewrapte accenten gewoon mijn auto in de wasbox schoonspuiten e.d.? Zoja dan zit ik er ook over na te denken, wel na reparatie… die nog steeds niet is gebeurt en ik al sinds april op wacht.
Je kan er zelfs mee door de wasstraat, er is mij verteld dat dit zo jaren blijft zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Ik heb het even overwogen, maar 500 euro uitgeven als Lynk 'm (in theorie) morgen zou kunnen komen omruilen... :N
Of heb jij 'm gekocht ipv gehuurd?

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siriusxm
Bra-Jo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Nice! Ik heb het even overwogen, maar 500 euro uitgeven als Lynk 'm (in theorie) morgen zou kunnen komen omruilen... :N
Of heb jij 'm gekocht ipv gehuurd?
Volgens wat ik heb gehoord en gezien, is het niet waarschijnlijk dat ze je auto snel omruilen. Aangezien ik het nieuwste model heb, verwacht ik dat ik er nog een tijdje mee kan doen. Persoonlijk vond ik de blauwe accenten niet mooi en ze deden me denken aan een swapfiets, dus ik vond het de moeite waard om ervan af te komen. Het was ook een beetje een experiment om te zien hoe het eindresultaat eruit zou zien. Als de auto morgen toch moet worden teruggebracht of omgeruild, is dat jammer, maar het zij zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DSM2112
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-06-2024
Smaak verschilt natuurlijk. Zelf ben ik echt fan van die blauwe accenten. Zonder is het een beetje saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaza
  • Laatst online: 20-04-2024
Op AliExpress heb je zelfs passende “wrap” stickers voor de blauwe accenten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:34:
[...]

dan zie je een ander lampje, kreeg die toevallig vanochtend tijdens het rijden, je ziet dan een half leeg bandje als icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi, in china is er zelfs een black-edition, die heeft alleen ook hele mooie stoelen erin die we hier niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:29
Rmaxx schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Heel mooi, in china is er zelfs een black-edition, die heeft alleen ook hele mooie stoelen erin die we hier niet hebben.
https://www.nieuwenhuijse...ed-koplampen-516100298/#/

Is dat niet zo een of is die ook gewrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Gaza schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:27:
Op AliExpress heb je zelfs passende “wrap” stickers voor de blauwe accenten…
Deze ben ik aan het overwegen, gewoon om te proberen of het wat is. Iemand die set geprobeerd van AliExpress/Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Wrap: blauwe stoelen. YouTube: Lynk & Co01 Dark Night Edition 20T 8AT Test Drive and Review., zwarte stoelen (ze hebben ook versies met zwart leder > https://www.laitimes.com/en/article/3hed6_3y3ea.html )

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 03-08-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
cyberdj schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Gaat bij mij ook te pas en te onpas aan. Gaat ook weer uit na een tijdje. Bij mij gaat het meestal na een korte stop aan. Vandaag ook weer. Thuis vertrokken, direct op Power en accu sparen (dus eigenlijk op alleen de brandstof motor gereden). Na 200km volgetankt (korte stop dus), nog 140 km gereden, weer 10 min gestopt, weer gestart en bij het invoegen op de snelweg ging ie weer branden. Na aankomst op de bestemming (inmiddels 500km gereden) motor uit en uurtje later weer aan, lampje weer uit. Inmiddels ook de melding dat de auto onderhoud nodig heeft. 14/07 gebeld en foto van melding gestuurd* (toen 28d km), vandaag 30d km erop, komende 2 weken nog 2000km voor de boeg 😉. Na de vakantie maar weer bellen..

*TD zou binnen 24 werkuren terugbellen, maar die belofte is uiteraard niet waargemaakt.

Verbruik vandaag trouwens 12,5l /100km met cruise control op 93 en 1250kg aan de haak (caravan). Dit jaar geen fietsen op het dak, scheelt behoorlijk in verbruik (vorig jaar 15,1l/100 km, wel ook harder gereden)
Probleem vandaag verholpen. De monteur gaf aan dat er ~ 10 kabels verbonden zijn die los gehaald moesten worden om de thermostaat te vervangen, en 1 kabel was nét niet helemaal lekker aangesloten (iets met een afdichtrubber) waardoor de sensor aansloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Nieuwenhuise adverteert zelf dat ze verschillende kleuren kunnen leveren en hebben er een aantal in voorraad:

Mat groen: https://www.nieuwenhuijse...e-control-or-449703014/#/

Grijs: https://www.nieuwenhuijse...oor-+-achter-714426734/#/

Zilver: https://www.nieuwenhuijse...ed-koplampen-737713994/#/

Wit en rood schijn ook te kunnen, allemaal wrapjes uiteraard (te zien aan binnenkant van de deuren). Wel leuk wat meer diversiteit, vind een wat meer contrasterende kleur ook mooier dan helemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Had vorige week een bult op de band waardoor ik niet meer verder wilden rijden uiteraard door het gevaar van een klapband. Ik een mailtje gestuurd. Dat duurde anderhalve dag en toen kreeg ik antwoord of ik een foto kon sturen. dit gedaan en inmiddels zijn we 6 dagen verder en daar nog steeds niks op gehoord 8)7

In de tussentijd dinsdag de pechhulp van Lynk en Co gebeld (had daarvoor de auto niet nodig dus had niet zo'n haast) en zij waren wel heel behulpzaam. Kreeg gewoon een NL medewerker aan de lijn en die regelde gelijk een berger die binnen anderhalf uur er aan kwam om de auto mee te nemen naar de dichtbijzijnde volvo dealer voor het vervangen van de band.

Ik had uiteraard recht op een leen auto en die berger zou mij daar dan af kunnen zetten maar ik kon op dat moment niet mee rijden. Toen hebben ze uit hunzelf aangeboden dat ze een taxi konden regelen wanneer ik tijd had die mij naar de leenauto bracht. Dat vond ik heel erg netjes.

Dat was gister eind van de ochtend en nu wacht ik op antwoord van de Garage. Had eigenlijk wel vandaag al een belletje verwacht aangezien het om het vervangen van een band gaat die gisteren begin middag al daar was afgeleverd. Maargoed heb geen ervaring met zulke garages en hun planning dus misschien is het normaal :P

Lync en Co zoals gebruikelijk slechte standaard support imo. De pechhulp dienst van Lync en Co had ik dus wel goeie ervaring mee.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik had met het wassen van de auto al wel eens gezien dat er achter de grill een soort lamellen zitten die open lijken te kunnen.
Nu ik in Italië de caravan een paar keer een berg op gesleurd heb en ik op de camping tegen de auto aan zit te kijken zag ik ineens de lamellen open staan. En na een rustig ritje weer dicht. Mijn vermoeden is dus bevestigd 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:09:
Ik had met het wassen van de auto al wel eens gezien dat er achter de grill een soort lamellen zitten die open lijken te kunnen.
Nu ik in Italië de caravan een paar keer een berg op gesleurd heb en ik op de camping tegen de auto aan zit te kijken zag ik ineens de lamellen open staan. En na een rustig ritje weer dicht. Mijn vermoeden is dus bevestigd 😄
Staat ook als een feature op de website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqEss7znA2slDJ6Rk2mTYyBOxyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cP1en9JZss9qb39gITvT2saM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

Reinier

\o/

@Ricmaniac dat kan je richting de €500 gaan kosten lijkt me?

Ik had vorige week een schroef in de rechter achterband. Wegenwacht heeft een minuscuul gaatje met zo'n veter gefixt, nu bedenken wat ik als definitieve oplossing moet kiezen. L&C zegt: rijd er lekker mee door :)

Voor de zekerheid de bandenspanning gecheckt en zo waar: 1 bar. Maar dan linksachter :D
Met een beetje pech mag ik dus twee nieuwe banden betalen, want fixen met een plug van binnenuit (wat elke bandenboer voor een paar tientjes doet) is formeel niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:29
donny_p schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:51:
[...]
Nieuwenhuise adverteert zelf dat ze verschillende kleuren kunnen leveren en hebben er een aantal in voorraad:

Mat groen: https://www.nieuwenhuijse...e-control-or-449703014/#/

Grijs: https://www.nieuwenhuijse...oor-+-achter-714426734/#/

Zilver: https://www.nieuwenhuijse...ed-koplampen-737713994/#/

Wit en rood schijn ook te kunnen, allemaal wrapjes uiteraard (te zien aan binnenkant van de deuren). Wel leuk wat meer diversiteit, vind een wat meer contrasterende kleur ook mooier dan helemaal zwart.
Ziet er inderdaad wel echt mooi uit. Vraag me wel af hoe zo'n wrap zich houdt door de tijd heen (steenslag/carwash/...). Het lijkt er ook op dat ze de velgen hebben gewrapt, ook zeer mooi. Maar nog gevoeliger voor schade lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Reinier schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:39:
@Ricmaniac dat kan je richting de €500 gaan kosten lijkt me?

Ik had vorige week een schroef in de rechter achterband. Wegenwacht heeft een minuscuul gaatje met zo'n veter gefixt, nu bedenken wat ik als definitieve oplossing moet kiezen. L&C zegt: rijd er lekker mee door :)

Voor de zekerheid de bandenspanning gecheckt en zo waar: 1 bar. Maar dan linksachter :D
Met een beetje pech mag ik dus twee nieuwe banden betalen, want fixen met een plug van binnenuit (wat elke bandenboer voor een paar tientjes doet) is formeel niet toegestaan.
Bij mij is gister een band door de Volvo dealer van binnenuit gefixed.
Pagina: 1 ... 122 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.