Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:59

KRC

Zij het verlies met specifiek bouwjaar waar de 12v accu leegraakt of hebben alle versies hier last van? Zie het nu overal best vaak langskomen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:26
KRC schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:25:
Zij het verlies met specifiek bouwjaar waar de 12v accu leegraakt of hebben alle versies hier last van? Zie het nu overal best vaak langskomen …
Kan het door de hitte in Italië komen (ik ga er volgende week ook heen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
oldostofjas schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Kan het door de hitte in Italië komen (ik ga er volgende week ook heen)?
ik heb hetzelfde in NL gehad na 3 dagen stilstand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:09
Wackmack schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:27:
[...]

Klopt helemaal. Ben benieuwd hoe snel de auto start als hij zo aan de startkabels staat.

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Dit is misschien een handige tip. Zo kan je makkelijk zelf de auto starten.

[Afbeelding]

Binnen 1.5 uur. Snel geholpen. De man was na 5 min alweer weg. Volgende keer heb ik zelf zo'n startkit in de auto. Scheelt veel gedoe!
Tip 1: zijn een stuk goedkoper te vinden. Bijvoorbeeld bij Lidl.
Tip 2: leg zo’n starter dan niet in het dashboard kastje want dat gaat niet open bij een lege accu.

[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 20-07-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Oizo1981 op 20-07-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Tip 1: zijn een stuk goedkoper te vinden. Bijvoorbeeld bij Lidl.
Tip 2: leg zo’n starter dan niet in het dashboard kastje want dat gaat niet open bij een lege accu.
Huh? Dashboardkastje heeft toch gewoon een mechanische sluiting? Of zit daar ook een elektromagnetisch elementje in?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 15:42
De accu waar de startkabels aan bevestigd moeten worden zit bij de Lynk & Co toch achterin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Rorata schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:15:
De accu waar de startkabels aan bevestigd moeten worden zit bij de Lynk & Co toch achterin?
Onder de motorkap zitten ook contactpunten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOgH1Vrl-iXg5jEl5veQiZhKcaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PepZp11gfAcnGEn7RXwpnCeC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Oizo1981 op 20-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Bra-Jo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:43:
[...]

Huh? Dashboardkastje heeft toch gewoon een mechanische sluiting? Of zit daar ook een elektromagnetisch elementje in?
Ik las eerder in dit forum of Facebook dat het dashboard kastje niet open gaat als de accu leeg is. Ik heb het niet zelf getest. Zal straks eens testen als de auto uitstaat (is natuurlijk nog anders als een lege accu en openen met noodsleutel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Edit: was niet bij lege accu maar een soort beveiliging. Dus er zit toch iets elektronisch in waardoor hij ook niet zal openen met leeg accu:
oldostofjas schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:20:
Heeft iemand een overzicht van de zekeringen? Wij hebben hier op zaak een L&C staan waarvan de deuren niet op slot gaan, de achterklep niet opengaat, het dakraam niet opengaat en het dashboardkastje niet opengaat. Ik vermoed dat het een zekering is, maar ik kan nergens vinden welke zekering waarvoor is.

Overigens zegt hij bij starten ook "Transport mode". Iemand dat wel eens gezien?

[ Voor 22% gewijzigd door Oizo1981 op 20-07-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf85
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Oizo1981 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Wat is het voordeel behalve snelle levertijd en gegarandeerd nieuw? Kost dus minimaal €100 extra per maand maar zal snel oplopen.
Oplopen zou raar zijn want je spreekt een contractuel leasebedrag af.

Het verschil zit hem in dat je voor 100,- meer de auto in 'eigendom' hebt en dus afbetaalt. Dus na afloop heb je iets van waarde wat je kunt verkopen (of niet)

Ik heb een offerte opgevraagd. Ben wel eens benieuwd naar de hoe en wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
olaf85 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Het verschil zit hem in dat je voor 100,- meer de auto in 'eigendom' hebt en dus afbetaalt. Dus na afloop heb je iets van waarde wat je kunt verkopen (of niet)

Met oplopen verwacht ik hier dat je bij meer kilometers al snel meer betaald dan het startbedrag.
Daarnaast is de auto niet in eigendom. De auto is niet van jou maar blijft eigendom van het lease-bedrijf. Je levert hem na die afgesproken tijd gewoon in. Of je maakt een afspraak. Maar hij is niet van jouw nadat je maandelijks het vooraf bekende bedrag betaalde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
olaf85 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Bij lease krijg je de auto niet in eigendom na afloop leasetermijn? Met “oplopen” bedoel ik dat €649 het bedrag zal zijn bij 60 maanden/10.000 km. Bij kortere looptijd of meer kilometers zal maandbedrag snel omhoog gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Johnvh schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Met oplopen verwacht ik hier dat je bij meer kilometers al snel meer betaald dan het startbedrag.
Daarnaast is de auto niet in eigendom. De auto is niet van jou maar blijft eigendom van het lease-bedrijf. Je levert hem na die afgesproken tijd gewoon in. Of je maakt een afspraak. Maar hij is niet van jouw nadat je maandelijks het vooraf bekende bedrag betaalde :)
Dit lijkt mij ook inderdaad, als het een normale privatelease-constructie betreft. Waarom is die dan 100 eur duurder dan onze shortlease/huur, vraag ik me af? Ik rij zo'n 20k per jaar, dat betekent een tientje of 6 per maand aan extra kilometerkosten. Dan ben ik dus nog steeds 40e per maand goedkoper uit met de shortlease, met bijkomend voordeel dat ik 'm kan inleveren als ik dat wil. Wat is dan de toegevoegde waarde van het nieuwe privatelease-contract? :?

Edit:
BernardV schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:11:
Bij lease komt de wegenbelasting er nog bij, bij het "huren" zit dat in de prijs.
Wegenbelasting zal ook ongeveer 60,- per maand zijn.
Ja ok, maar da's toch geen meerwaarde? Lynk&Co verplaatst hun kosten dan naar jou.

[ Voor 15% gewijzigd door Bra-Jo op 20-07-2023 12:14 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:40
Ik hoop echt dat Lynk Co 08 naar Nederland komt. En dan hopelijk voor een prijs van rond de 700 euro per maand. Die zo mooi! Een hybride met een elektrische range van 245 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:56
Bij lease komt de wegenbelasting er nog bij, bij het "huren" zit dat in de prijs.
Wegenbelasting zal ook ongeveer 60,- per maand zijn.

EDIT:
Bra-Jo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Ja ok, maar da's toch geen meerwaarde? Lynk&Co verplaatst hun kosten dan naar jou.
Ik zeg ook niet dat dat een meerwaarde is van leasen, dat maakt leasen minder aantrekkelijk, dan heb je dus niet vanaf 649,- p/m maar eigenlijk 709,- p/m tov 550,- voor huren

[ Voor 59% gewijzigd door BernardV op 20-07-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Ik zie net dat het maandbedrag van het maandabonnement naar €650 gaat! Vooralsnog alleen voor nieuwe klanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91ZMN1OFmKPRmYOBxNW9Ct6N1Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElO1YNZTOqhJSmiZvYa9A9x1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:19:
Ik zie net dat het maandbedrag van het maandabonnement naar €650 gaat! Vooralsnog alleen voor nieuwe klanten.

[Afbeelding]
Jammer das wel een flink bedrag meer. Nog steeds wel terug te rekenen naar voordeliger dan zelf kopen, maargoed, dit is toch bijna 8k op een jaar voor mobiliteit. Das wel flink.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Bra-Jo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:43:
[...]

Ja, dat laatste. Als de auto in transportmodus staat gaat het dashboardkastje ook niet open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:19:

[Afbeelding]
Holy sh*t! Als wij die prijs ook moeten gaan betalen (en die kans lijkt me toch zeker aanwezig), dan ga ik toch weer naar een tweedehands Volvo uitkijken.

Ben benieuwd of de vraag bij deze prijs zo hoog blijft. De lage abonnementsprijs was natuurlijk dé reden dat zoveel Nederlanders een L&C rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Met een beetje geluk houden ze de € 550,- voor bestaande klanten nog even vol, om massaal inleveren te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSM2112
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-06-2024
oldostofjas schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:36:
Met een beetje geluk houden ze de € 550,- voor bestaande klanten nog even vol, om massaal inleveren te voorkomen
Dat lijkt me wel toch?
Het staat immers ook expliciet in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
DSM2112 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Dat lijkt me wel toch?
Ja, maar niet hoe lang. Volgens mij duurde het de vorige keer maar een paar maanden voordat iedereen het nieuwe bedrag ging betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
DSM2112 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Dat lijkt me wel toch?
Bij de prijsstijging van €500 naar €550 is die enkele maanden later ook doorgevoerd voor bestaande gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSM2112
Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Bij de prijsstijging van €500 naar €550 is die enkele maanden later ook doorgevoerd voor bestaande gebruikers.
Dat zou echt jammer zijn.
Is toch 1200,- per jaar die je opeens extra moet aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashRumi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
Ik probeer al 2 mnd een afspraak te plannen voor een proefrit, maar alles is bezet. Ook al gebeld en gemaild, maar helaas, tenzij je naar Maastricht wilt. Dan kan je de volgende dag al terecht.
Intussen door alle positieve verhalen over de 01 hier, toch een bestelling geplaatst. Dat gaat nog wel even duren.
Zou ik voor 1 dagje de auto van iemand kunnen lenen, het liefst in hoofddorp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:32
Voor 650 pm ga ik echt afhaken, zeker gezien matige service als je problemen hebt of onderhoudsbeurt nodig hebt. Al twee maanden geleden aangemeld en je hoort niks.

Ik verwacht idd dat binnen paar maanden ook bestaand klanten dit bericht krijgen. Zonde, maar dan gaan we waarschijnlijk iets kleiner en leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Laatst online: 26-11-2024
Vreemd dat in Nederland het maandbedrag (voor nieuwe abonnees) per 24 juli wordt verhoogd naar maar liefst €650,- en in andere landen (o.a. Duitsland, Italië, Spanje) “slechts” naar €600,- (bron: Lynk & Co website van het betreffende land)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
En je kunt al wacht op een volgende verhoging als het wegenbelastingvoordeel voor een hybride komt te vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Echt heel jammer, maar 690 (met trekhaak) wordt me echt te veel. Terug naar een eigen gebruikte auto dan maar ... :-(

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 22:30
Yep voor dat bedrag gaat hij meteen weg. Dan zijn er andere voor mij betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:48
loewie1984 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Jammer das wel een flink bedrag meer. Nog steeds wel terug te rekenen naar voordeliger dan zelf kopen, maargoed, dit is toch bijna 8k op een jaar voor mobiliteit. Das wel flink.
Ik ben altijd heel benieuwd hoe mensen dan rekenen. Ik heb altijd het idee dat er naar het gewenste antwoord word toegerekend.

Iedereen profiteerde van de start-up prijs, dan moet je nu niet gaan balen als de prijs word verhoogd.

Als dat je teveel word, heb je in het begin gewoon een te grote auto gehuurd voor wat je aan mobiliteit kwijt wil zijn, dat voordeel raak je nu kwijt. Maar 650 euro voor zo’n auto in flex lease constructie is nog steeds dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
Wackmack schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 06:16:
Grrr wordt nu wakker op een camping in Italië van het autoalarm van de auto. Even wezen kijken en de grote autosleutel reageert nergens op. Autoalarm gaat niet meer af.

Autosleutel kan leeg zijn of natuurlijk de accu van de auto zelf. Gisteren nog een stuk gereden en niks leek daar op. Eerste uitdaging is een kleine batterij vinden. Helaas ligt de reserve sleutel thuis, stom! Ben de Tesla gewend, daar kan je altijd even snel met de app connectie maken.

Iemand eerder een lege sleutel gehad? Auto hebben wij nu ruim 1.5 jaar en heeft 25k gelopen. Na de vakantie zouden we de auto inleveren, grrrr wat irritant.

Edit: Auto met de fysieke sleutel open kunnen maken. Helaas gaat het infosysteem niet meer aan. Nu is toch de conclusie dat de accu leeg is? Start engine doet helaas niks. Verder zo voor de zekerheid de batterij van de sleutel vervangen.

Nu de sleutel open is gemaakt, ivm de keyblade zie ik het led lampje rood worden als ik de auto wil openen met de sleutel. Batterij in de sleutel werkt dus gewoon. Helaas wat ik al dacht, een lege/dode batterij.

Straks maar de helpdesk bellen, wordt vervolgd.
Lynk & Co pechhulp: +31207219690

Helaas nog niet te bereiken. Om 8 uur nog eens bellen. Sta gelukkig nog een aantal dagen op de camping.

Edit; pechhulp gebeld en goed geholpen. Locatie kunnen delen en ze verwachten binnen 2 uur hulp op de locatie. Hele aardige mensen aan de telefoon. Wordt vervolgd!
April is al even geleden, maar volgens mij was bij uiteindelijk bij ons de accu leeg. Zonder aanwijsbare reden.

Ik heb twee keer de wegenwacht laten komen via Lynk&Co, dat ging op zich goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
MvdV schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:11:
[...]

Ik ben altijd heel benieuwd hoe mensen dan rekenen. Ik heb altijd het idee dat er naar het gewenste antwoord word toegerekend.

Iedereen profiteerde van de start-up prijs, dan moet je nu niet gaan balen als de prijs word verhoogd.

Als dat je teveel word, heb je in het begin gewoon een te grote auto gehuurd voor wat je aan mobiliteit kwijt wil zijn, dat voordeel raak je nu kwijt. Maar 650 euro voor zo’n auto in flex lease constructie is nog steeds dikke prima.
Het blijft een redelijk prijs, vergeleken met de concurrentie.
Voor velen, maar ik spreek nu vanuit mijzelf, bood Lynk een unieke kans om voor een "occasion-budget" een nieuwe auto te rijden (hiervoor reed ik auto's met aanschafprijs ca 5 tot 8k (had hiervoor een Hyundai Santa Fe, en daarvoor 2 Mazda's MPV). Deze auto's kenden een TCO van rond de 400 per maand.
540 was dan net te doen. 690, is dan wel echt een stevige verhoging.
Het was leuk zolang het duurde, maar ik denk dat het mensen wel weer afstoot die uit dezelfde hoek kwamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 07:40
Dat klopt wel maar voor dit bedrag komen nu andere opties ook meer in beeld. Waar Lynk eerst de enige optie was als je wat groter wilde, een abbo per maand en geen bkr registratie wilde.

Maar wanneer ook voor mij 650 doorgevoerd gaat worden ben ik er wel klaar mee en koop ik een auto. Was me toch al een beetje aan het oriënteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
oldostofjas schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Ja, maar niet hoe lang. Volgens mij duurde het de vorige keer maar een paar maanden voordat iedereen het nieuwe bedrag ging betalen
3 maanden inderdaad:
We hebben een belangrijk bericht over het maandelijkse membership: met ingang van 1 juni gaat het maandbedrag omhoog naar €550,00. Als member, krijg je de tijd om eraan te wennen en daarom blijft je maandbedrag hetzelfde tot 1 september. Daarna gaat het naar €550,00 per maand.
mailtje wat ze stuurde op 31 mei 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

MvdV schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:11:
[...]

Ik zal je even vertellen hoe ik reken. Ik zit al 16 jaar in consultancy en dus ook al 16 jaar een lease auto onder de kont. Omdat ik niet weet waar mijn toekomst ligt wil ik me eigenlijk niet conformeren aan nog eens 2 of 4 jaar lease, dus heb ik alvast een 01 in bestelling gezet.

Ik ben het met je eens, kijk maar eens naar maandelijks opzegbare contracten zonder BKR registratie, dat zijn er niet zoveel. Bipicar is zo'n aanbieder die nu net volgens mij om de hoek komt kijken.

Skoda begint ook met maandelijks opzegbaar. 650 eu is een hoop geld maar ben het wel eens dat het nog steeds fair is.

Het uitgangspunt is dan ook 650 eu per maand voor een nieuwe auto te rijden zonder extra bijkomende kosten los van brandstof.

Als je gaat kijken naar shortlease en wat je voor 650 per maand krijgt, heb je een renault clio
Als je gaat kijken naar maandelijks opzegbaar bij andere merken krijg je kleinere auto's tegen een hoger maandbedrag. Je komt pas in de buurt van 650 eu als je je ook hier 4 tot 6 jaar commiteert aan een private lease (hallo BKR)

Omdat ik lease, heb ik ook nooit gespaard/hoeven sparen voor een auto. Dit maakt dat ik de auto's die ik gereden heb, ook niet zomaar kan kopen. Ja ik zou graag een XC60 willen gaan rijden, maar voor het geld wat ik dan moet sparen, of misschien deels zou financieren kan ik heel wat jaartjes die 01 rijden zonder andere zorgen (mits customer service een keertje op de rit komt bij L&C)

We zijn al gauw geneigd te denken 650*12=8k, ja voor 8k of 2 jaartjes L&C rijden, dus 16k koop ik een prima auto. Dat zal best, maar dan reken je dus niets mee in kosten voor de auto. Je koopt dan geen nieuw, je doet geen 50% afschrijving in de eerste 4 jaar, geen wegenbelasting, verzekering en onderhoud.

Dus het is nog steeds een goede deal.

Maar ik twijfel zelf of ik dan geen auto ga kopen voor rond de 15k die weinig meer afschrijft, met het risico dat je wat geld kwijt gaat zijn aan onderhoud. Of me toch maar weer voor 400 eu per maand commiteer aan zakelijke lease.

Punt is, de vergelijkingen gaan vaak mank.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gerucht ging natuurlijk al wel langer dat de prijs naar 600 of zelfs 650 zou gaan. Vervelend dat het 650 wordt, want ik ga er vanuit dat we (als bestaande huurders) dat ook wel rond sept/okt gaan betalen... met de extra kilometers erbij (ja, nu nog niet belast bij mensen die inleveren, maar aangezien ze nu ook met ALD in zee gaan kan ik me niet voorstellen dat ze daar ook meer op gaan zitten) wordt het wel interessanter om toch een verder te kijken... bijv. naar die Skoda (maandelijks), of gewoon toch maar die Ioniq 5 die in m'n hoofd blijft zitten.

Ik had m'n excelletje al klaar, hoef ik dus alleen nog maar even aan te passen qua bedragen van de andere auto's ;-)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
loewie1984 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:31:
[...]

Ik zal je even vertellen hoe ik reken. Ik zit al 16 jaar in consultancy en dus ook al 16 jaar een lease auto onder de kont. Omdat ik niet weet waar mijn toekomst ligt wil ik me eigenlijk niet conformeren aan nog eens 2 of 4 jaar lease, dus heb ik alvast een 01 in bestelling gezet.

Ik ben het met je eens, kijk maar eens naar maandelijks opzegbare contracten zonder BKR registratie, dat zijn er niet zoveel. Bipicar is zo'n aanbieder die nu net volgens mij om de hoek komt kijken.

Skoda begint ook met maandelijks opzegbaar. 650 eu is een hoop geld maar ben het wel eens dat het nog steeds fair is.

Het uitgangspunt is dan ook 650 eu per maand voor een nieuwe auto te rijden zonder extra bijkomende kosten los van brandstof.

Als je gaat kijken naar shortlease en wat je voor 650 per maand krijgt, heb je een renault clio
Als je gaat kijken naar maandelijks opzegbaar bij andere merken krijg je kleinere auto's tegen een hoger maandbedrag. Je komt pas in de buurt van 650 eu als je je ook hier 4 tot 6 jaar commiteert aan een private lease (hallo BKR)

Omdat ik lease, heb ik ook nooit gespaard/hoeven sparen voor een auto. Dit maakt dat ik de auto's die ik gereden heb, ook niet zomaar kan kopen. Ja ik zou graag een XC60 willen gaan rijden, maar voor het geld wat ik dan moet sparen, of misschien deels zou financieren kan ik heel wat jaartjes die 01 rijden zonder andere zorgen (mits customer service een keertje op de rit komt bij L&C)

We zijn al gauw geneigd te denken 650*12=8k, ja voor 8k of 2 jaartjes L&C rijden, dus 16k koop ik een prima auto. Dat zal best, maar dan reken je dus niets mee in kosten voor de auto. Je koopt dan geen nieuw, je doet geen 50% afschrijving in de eerste 4 jaar, geen wegenbelasting, verzekering en onderhoud.

Dus het is nog steeds een goede deal.

Maar ik twijfel zelf of ik dan geen auto ga kopen voor rond de 15k die weinig meer afschrijft, met het risico dat je wat geld kwijt gaat zijn aan onderhoud. Of me toch maar weer voor 400 eu per maand commiteer aan zakelijke lease.

Punt is, de vergelijkingen gaan vaak mank.
En hier schets je precies de situatie. Mensen stappen in omdat ze voor een te laag bedrag een nieuwe grote auto konden rijden tegen te aantrekkelijke voorwaardes.

Dan moeten ze niet gaan zeuren als de voorwaardes aangepast worden, dat is part of the (to good to be true) deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
MvdV schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:20:
[...]

En hier schets je precies de situatie. Mensen stappen in omdat ze voor een te laag bedrag een nieuwe grote auto konden rijden tegen te aantrekkelijke voorwaardes.

Dan moeten ze niet gaan zeuren als de voorwaardes aangepast worden, dat is part of the (to good to be true) deal.
zeuren komt , bij mij althans, voort uit teleurstelling om dus weer terug te moeten naar de oude bakken ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldostofjas
[...]

Wij zeuren niet, wij zeggen nu alleen dat we ermee stoppen. Het was leuk zolang als het duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
[...]
dat is part of the (to good to be true) deal.
To good to be true is het niet toch? Het werkt al 3 jaar prima (ok, 1x duurder geworden) en het is niet gezegd dat voor de huidige rijders snel duurder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaza
  • Laatst online: 20-04-2024
GroeneThee schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:23:
Yep voor dat bedrag gaat hij meteen weg. Dan zijn er andere voor mij betere alternatieven.
Zoals? Nu ben ik ook benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51
Gaza schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:01:
[...]

Zoals? Nu ben ik ook benieuwd..
Mijn overwegingen waren wellicht anders dan voor sommige andere mensen hier: kennismaken met hybride/elektrisch rijden en kennismaken met een constructie waarin de auto niet van jou is, i.p.v. maandelijks opzegbaar en groot (was natuurlijk wel mooi meegenomen ;)), maar als je € 650 voor de Lynk & Co moet gaan betalen is volledig elektrisch ineens ook bereikbaar. De Volvo EX30 Ultra met Extended Range motor, getinte achterruiten en verwarmbaar stuur en voorstoelen heb je voor € 689/mnd voor 48 maanden met 15.000 km/jr. Als je de SEPP daar van aftrekt, betaal je € 627,50 per maand voor een dik aangeklede BEV. Linkje naar de configuratie: https://s.volvocars.com/BhBschA3uhu36of4

Heb je geen elektrisch verstelbare/verwarmbare stoelen, verwarmbaar stuur, panoramadak en 360º-camera nodig, neem je de Plus voor € 602,50 (€ 664 -/- SEPP). Of je gaat voor 10k km/jr voor € 30/mnd minder.

Edit: O nee, de Ultra komt boven de >€45k catwaarde, blijft de Plus over :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sandro! op 20-07-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf85
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Heb inmiddels een offerte voor lease.

Leasebedrag staat vast tenzij je meer km rijdt

Het abonnementsbedrag gaat alleen maar omhoog zei hij (inside information)

Lynk lease is een ander bedrijf los van Lyn Abo

Alles zit in principe ook inbegrepen. Met één belangrijk verschil. Gaat de auto kapot, dan ga je naar een volvodealer en zij regelen het met Lynk. Dus het gaat niet via Lynk.

Wat voor mij het vooral interessant maakt is:

Bij onderhoud direct naar volvo
Prijs blijft hetzelfde per maand
Laatste model en korte levertijd
Bandenwissel inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 21:51

BPi

Sandro! schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:21:
[...]

Mijn overwegingen waren wellicht anders dan voor sommige andere mensen hier: kennismaken met hybride/elektrisch rijden en kennismaken met een constructie waarin de auto niet van jou is, i.p.v. maandelijks opzegbaar en groot (was natuurlijk wel mooi meegenomen ;)), maar als je € 650 voor de Lynk & Co moet gaan betalen is volledig elektrisch ineens ook bereikbaar. De Volvo EX30 Ultra met Extended Range motor, getinte achterruiten en verwarmbaar stuur en voorstoelen heb je voor € 689/mnd voor 48 maanden met 15.000 km/jr. Als je de SEPP daar van aftrekt, betaal je € 627,50 per maand voor een dik aangeklede BEV. Linkje naar de configuratie: https://s.volvocars.com/BhBschA3uhu36of4

Heb je geen elektrisch verstelbare/verwarmbare stoelen, verwarmbaar stuur, panoramadak en 360º-camera nodig, neem je de Plus voor € 602,50 (€ 664 -/- SEPP). Of je gaat voor 10k km/jr voor € 30/mnd minder.

Edit: O nee, de Ultra komt boven de >€45k catwaarde, blijft de Plus over :)
Houd rekening met de wegenbelasting die er nog bij gaat komen 🙄
En krijg je de Sepp wel bij levering in 2024?

Ook de Zeekr X is naar mijn idee voor de lease dan een leuke optie. Nog even wachten wat het tarief wordt voor de versie die nog binnen Sepp bereik valt. 🤞

Heb geen hybride meer nodig, sinds we geen caravan meer hebben. Bij ons was de stekkerhybride ook een tussenfase vanaf diesel naar elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 21:02
Wow. 650 euro is mij te gek. Prijs stijging van bijna 18.2 procent.
In 1 keer.
Ik ga morgen mijn werkgever ook om 18.2 procent loonsverhoging vragen.
Hij zal me vragen hoe ik aan dit absurde voorstel kom.

Dezelfde vraag stel ik aan Lynk?
Reactie zal ergens liggen in de buurt van; alles is duurder geworden, dus wij moeten ook duurder worden.

Die reactie zal ik mijn manager op mijn baantje ook geven. Alles is duurder geworden.

[ Voor 29% gewijzigd door Mozzzzke op 21-07-2023 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 21:02
Onduidelijkheid over kosten is lastig:
-Wanneer komt deze verhoging voor abonnement houders?
-Komt er nu wel of niet een heffing voor de extra km'ers bij inleveren?
-Krijg ik ineens een hele emmer met onbetaalde boetes op de deurmat?
Ik heb nog geen boete/naheffing gezien sinds ik de 01 rij. Baart wat zorgen.
Ik ken mijn rijgedrag wel een beetje.

Anderen wel al een boete via Lynk ontvangen van CJIB ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Johnvh schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:11:
[...]

To good to be true is het niet toch? Het werkt al 3 jaar prima (ok, 1x duurder geworden) en het is niet gezegd dat voor de huidige rijders snel duurder wordt.
Nou, het werkt al 2 jaar prima, maar de prijs was er duidelijk om het merk te lanceren en marktaandeel te winnen. Voor de huidige rijders zal het ook wel duurder worden gok ik, dat zullen ze binnenkort wel mededelen per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 16:11
Mozzzzke schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:58:
Onduidelijkheid over kosten is lastig:
-Wanneer komt deze verhoging voor abonnement houders?
-Komt er nu wel of niet een heffing voor de extra km'ers bij inleveren?
-Krijg ik ineens een hele emmer met onbetaalde boetes op de deurmat?
Ik heb nog geen boete/naheffing gezien sinds ik de 01 rij. Baart wat zorgen.
Ik ken mijn rijgedrag wel een beetje.

Anderen wel al een boete via Lynk ontvangen van CJIB ofzo?
Ik weet zeker dat ik 2x een boete heb gehad ivm verlopen parkeervergunning. 1 van de twee ooit via Lynk doorgestuurd gekregen, daar stond voor mij een onbekend IBAN op. Navraag gedaan bij Lynk, nooit meer wat gehoord. Bijna een jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik zat nog te denken: als ze het abonnement steeds met een tientje zouden verhogen, dan zou je als een kikker die gekookt wordt niet zoveel merken. Maar nu ineens 100 euro erbij, dat wordt een massale leegloop.

En er staan al heel veel ongebruikte 01's her en der, waarvan er elke week zo'n 35 verkocht worden. Ik kan me voorstellen dat ze wachten tot de meeste verkocht zijn. Dan verhogen ze de prijs voor de huidige rijders en dan hebben ze weer een nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Laatst online: 20-04-2024
oldostofjas schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:50:
Ik zat nog te denken: als ze het abonnement steeds met een tientje zouden verhogen, dan zou je als een kikker die gekookt wordt niet zoveel merken. Maar nu ineens 100 euro erbij, dat wordt een massale leegloop.

En er staan al heel veel ongebruikte 01's her en der, waarvan er elke week zo'n 35 verkocht worden. Ik kan me voorstellen dat ze wachten tot de meeste verkocht zijn. Dan verhogen ze de prijs voor de huidige rijders en dan hebben ze weer een nieuwe voorraad.
Ja denk dan ook gelijk aan een overproductie.

Lynk is denk ik gewoon een probeersel om uiteindelijk met Zeekr te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
BPi schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Houd rekening met de wegenbelasting die er nog bij gaat komen 🙄
En krijg je de Sepp wel bij levering in 2024?
Wegenbelasting zit toch ook gewoon bij het leasebedrag in?
U betaalt geen motorrijtuigenbelasting (wegenbelasting) als u een auto privé leaset. Dit doet de leasemaatschappij. De motorrijtuigenbelasting is verwerkt in het maandbedrag van het leasecontract. (bron)
In uw Care by Volvo-abonnement zijn alle kosten voor het gebruik van uw auto inbegrepen (Allrisk verzekering, motorrijtuigenbelastingen, onderhoud, pechhulp en vervangend vervoer) (bron)
Voor de SEPP gelden deze voorwaarden, er staat alleen dat het leasecontract op of na 1 januari moet zijn afgesloten, de auto mag later worden geleverd:
Zodra de auto is geleverd, zet u die op uw naam in het kentekenregister. Uw auto hoeft nog niet geleverd te zijn als u subsidie aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sandro! schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Wegenbelasting zit toch ook gewoon bij het leasebedrag in?

[...]

[...]

Voor de SEPP gelden deze voorwaarden, er staat alleen dat het leasecontract op of na 1 januari moet zijn afgesloten, de auto mag later worden geleverd:

[...]
Dat met de Sepp lijkt inderdaad wel te kunnen. (y)

Maar leasebedragen liggen nooit 100% vast door (belastings)wijzigingen vanuit de overheid:
Leasebedrag omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
BPi schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:44:
[...]

Dat met de Sepp lijkt inderdaad wel te kunnen. (y)

Maar leasebedragen liggen nooit 100% vast door (belastings)wijzigingen vanuit de overheid:
Leasebedrag omhoog
Dat is wel een goed punt inderdaad, maar ik ga ervan uit dat Lynk & Co die stijging ook niet zelf absorbeert, dus die extra kosten had je anders ook gehad. En met die opmerking zijn we hopelijk weer terug on-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sandro! schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:19:
[...]

Dat is wel een goed punt inderdaad, maar ik ga ervan uit dat Lynk & Co die stijging ook niet zelf absorbeert, dus die extra kosten had je anders ook gehad. En met die opmerking zijn we hopelijk weer terug on-topic ;)
Wel iets om rekening mee te houden voor de mensen die terug willen naar een auto met brandstofmotor en niet naar EV.

Daarnaast....
Voor plug-in hybrides met een uitstoot van maximaal 50 gram CO2 per kilometer is er tot en met 2024 een korting van 50 procent op de wegenbelasting. In 2025 bedraagt die korting nog 25 procent en in 2026 is het, net als bij volledig elektrische auto’s gedaan met de fiscale voordelen en betaal je het volledige tarief.
bron ANWB.

Nu zit er zo'n 55 euro wegenbelasting in de maandprijs. Die gaat dus naar ca 75 per '25 en daarna per '26 naar 110 euro.
Die kostenstijging moet je dus rekening mee houden naast eventuele andere verhogingen. Ja, een deel kunnen ook gelden voor andere auto's maar deze zijn al bekend.

Maar wie rijdt er tegen die tijd nog van de vroege groep gebruikers met een 01? Misschien de kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 23:49
Ik vind kopen ook wel een interesse optie. We weten nog niet zeker of en zo ja wanneer de prijs per maand eventueel omhoog gaat, maar dat zou natuurlijk wel het zetje kunnen geven.

Ik zie er diverse staan van rond de 30 duizend euro. Is het safe om uit te gaan van zo’n 300 euro afschrijving per maand en 250 aan verzekering belasting en onderhoud ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Vandaag de eerste echte reisdag met de caravan gehad. Daarvoor is ie toch echt wel perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
superfunki schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:33:
Ik vind kopen ook wel een interesse optie. We weten nog niet zeker of en zo ja wanneer de prijs per maand eventueel omhoog gaat, maar dat zou natuurlijk wel het zetje kunnen geven.

Ik zie er diverse staan van rond de 30 duizend euro. Is het safe om uit te gaan van zo’n 300 euro afschrijving per maand en 250 aan verzekering belasting en onderhoud ?
Dat is altijd wat moeilijk inschatten. Ik ben 55 euro aan wegenbelasting kwijt (vooralsnog) en 95 euro voor de allrisk verzekering. Onderhoud heb ik nog niet gehad de eerste 14 maanden.

Afschrijving moet je over een aantal jaar bekijken. Eerste jaar is dat over het algemeen om te janken. Ik wil de auto minimaal 6 jaar rijden (mogelijk langer als 2e auto/caravan trekker), dus daar moet je jezelf op instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door MvdV op 23-07-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 23:49
MvdV schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:02:
[...]

Dat is altijd wat moeilijk inschatten. Ik ben 55 euro aan wegenbelasting kwijt (vooralsnog) en 95 euro voor de allrisk verzekering. Onderhoud heb ik nog niet gehad de eerste 14 maanden.

Afschrijving moet je over een aantal jaar bekijken. Eerste jaar is dat over het algemeen om te janken. Ik wil de auto minimaal 6 jaar rijden (mogelijk langer als 2e auto/caravan trekker), dus daar moet je jezelf op instellen.
Dat vind ik ook moeilijk in te schatten. Ik lees telkens dat de afschrijving gigantisch is “zodra je de showroom uit rijdt “. Maar ik kan me ook indenken dat dit weer deels wordt gecompenseerd door lagere onderhoudskosten, niet in de laatste plaats door garantie.

Hoeveel jaar heb je m nu?

Je kunt natuurlijk pech hebben, maar uitgaande van 100 euro onderhoud per maand kom ik grofweg op het leasebedrag van 550. Verandert dat wordt het interessant om te kopen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@superfunki Als je er eentje wil van 30 of 35k, dan heb je de eerst 10 of 15k afschrijving toch al gehad?

[ Voor 50% gewijzigd door Bra-Jo op 23-07-2023 20:35 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
superfunki schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Dat vind ik ook moeilijk in te schatten. Ik lees telkens dat de afschrijving gigantisch is “zodra je de showroom uit rijdt “. Maar ik kan me ook indenken dat dit weer deels wordt gecompenseerd door lagere onderhoudskosten, niet in de laatste plaats door garantie.

Je kunt natuurlijk pech hebben, maar uitgaande van 100 euro onderhoud per maand kom ik grofweg op het leasebedrag van 550. Verandert dat wordt het interessant om te kopen denk ik.
Als je hem koopt, loopt onderhoud dan niet meer via LynkCO maar via Volvo dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
superfunki schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Ik heb in Juni 2022 onze nieuwe MY22 met trekhaak opgehaald. Omdat ik hem nog voor alle prijsverhogingen heb besteld heb ik daar wat mazzel mee (40K ipv 46K nu).

Bij mijn vorige auto kreeg ik na 8 jaar en 175K KM nog 36% van de prijs ervoor terug.

Dan reken ik nu even voor het gemak op 35% van mijn oorspronkelijke nieuwprijs na 8 jaar. Dat is 26K afschrijving in 8 jaar, wat per maand neerkomt op 270 euro.

De eerste jaren is dat bedrag relatief veel hoger natuurlijk, de laatste jaren relatief minder. En het is afhankelijk van wat de inflatie gaat doen (was tussen 2014 en 2022 niet hoog, behalve de laatste 2 jaar). De nieuwprijs van auto’s stijgt nog steeds (immers, een nieuwe 01 is nu 45K ipv de 39K in mijn tijd), allemaal factoren die dat beïnvloeden.

Ik betaal omdat ik graag nieuw wil rijden gewoon extra. Toen ik hem kocht waren er ook geen 2e hands 01’s op de markt (ja, tegen nagenoeg de nieuwprijs). Ben je echt slim, dan koop je nu een 01 met de kop eraf, dat is veel beter voor je afschrijving natuurlijk als mijn geschetste plaatje. En hoe langer je ermee rijdt, hoe beter.

Op langere termijn is kopen voor een particulier gewoon gunstiger als leasen. Je moet alleen wel het geld hebben liggen. In alle andere korte termijn scenario’s of zakelijk ligt dat plaatje heel anders waarschijnlijk. En dan de tussentijdse prijsverhogingen voor flexlease nog daargelaten (500 euro toen ik hem kocht, 650 nu..).

[ Voor 8% gewijzigd door MvdV op 23-07-2023 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Lieshout835 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:57:
[...]

Als je hem koopt, loopt onderhoud dan niet meer via LynkCO maar via Volvo dealer?
Klopt, ik kan gewoon rechtstreeks bij Volvo aankloppen. Garantie heb je wel via Lynk&Co, dus in die zin is dat wel net zo ‘vervelend’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vrouwlief vorige week een uitstekend stoepje geraakt. Best hard eroverheen gegaan. Was ze even vergeten te zeggen…

Ik rij al een week met zo’n bult in de band zonder dat ik het merkte. Volgens mij erg klapband gevoelig.

Het liefst koop ik zelf gewoon een nieuwe band via een garage die ik ken ipv dat dit allemaal via Lynk moet. Maar vrees dat dat niet mag en veel duurder is bij Lynk 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWr577Na1tI3UHmmw_TYOkDxUwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uluhxtu8FDYzJ9MG5LC8Zoan.jpg?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29
Vraagje voor de caravan eigenaren onder ons.
Welke spiegels zetten jullie op de 01, Ik heb een setje Milenco Aero spiegels liggen passen die?

Ik verwacht aankomende vrijdag de 01 te kunne ophalen bij de dealer, stond op de wachtlijst voor abonnement maar dat duurt zo vreselijk lang. En na alle verhalen over service besloten om een jong gebruikte te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door TheBIgW op 24-07-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
Ricmaniac schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:10:
Vrouwlief vorige week een uitstekend stoepje geraakt. Best hard eroverheen gegaan. Was ze even vergeten te zeggen…

Ik rij al een week met zo’n bult in de band zonder dat ik het merkte. Volgens mij erg klapband gevoelig.

Het liefst koop ik zelf gewoon een nieuwe band via een garage die ik ken ipv dat dit allemaal via Lynk moet. Maar vrees dat dat niet mag en veel duurder is bij Lynk 😅

[Afbeelding]
Zou het melden, als er na een dag geen reactie is zelf iets regelen.
Het is ook voor je eigen veiligheid. Je hebt er niks aan als je klapband krijgt en hoop ellende erdoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
650 per maand is inderdaad flink duurder dan de oorspronkelijke 500 maar voor mij nog steeds een voordelige aanbieding. Ik woon steeds 5 of 6 maanden in Nederland en dan weer elders. Andere short lease contracten voor een vergelijkbare auto zijn dubbel zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 10:20
Forumgenoten. Ik verwacht dat we ergens in Q3/Q4 een membership fee verhoging. Als alternatief zou een tweedehandse Lync wat voor me zijn.

Je ziet nu veel te koop staan met een standaard riedel 1 jaar Bovag. Vroeger kon je zelf bij de Lynkenco direct een tweede handse aanschaffen. Volgens mij is dit niet meer het geval.

Vraag.

Als ik via een tussenhandelaar deze auto aanschaf. Krijg je sowieso niet standaard 4 jaar/120km garantie?
Wat mij voornamelijk weerhoud dat zijn de te verkrijgen onderdelen bij schade. De thermostaat is een mogelijk probleem.

Voordeel is nu wel dat de service beter is. Het loopt dan direct via Volvo ipv de call center van LynkenCo wat dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
TheBIgW schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:35:
Welke spiegels zetten jullie op de 01, Ik heb een setje Milenco Aero spiegels liggen passen die?

Ik verwacht aankomende vrijdag de 01 te kunne ophalen bij de dealer, stond op de wachtlijst voor abonnement maar dat duurt zo vreselijk lang. En na alle verhalen over service besloten om een jong gebruikte te kopen.
Ik heb ook Milenco's, maar ik heb er nog speciale rubbertjes opgezet. Nu zitten ze perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 10:21
trangelang schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:45:
Forumgenoten. Ik verwacht dat we ergens in Q3/Q4 een membership fee verhoging.
De verhoging is er al toch? (https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMzhECyTZej-T3KLQ2B-UgSnA4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mO0a1q8KxJPQuhqFCDQGykec.jpg?f=user_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
TheBIgW schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:35:

Dit zijn de rubbers die ik bedoel:

https://www.obelink.nl/milenco-aero-mirror-v-pads.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Nieuwe voorwaarden gelden (nog) niet voor bestaande members.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gECxAEnBTCla12yfgZe23DM2CG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc26kyujrLl2jarrV0Em822G.jpg?f=fotoalbum_large

oudnieuw
maandbedrag€ 550,-€ 650,-
extra km's€ 0,16/km€ 0,20/km
administratiekosten bij boetes€ 3,-€ 25,-
trekhaak€ 40,-/mnd€ 40,-/mnd
inschrijfkosten€ 0,-€ 200,-

[ Voor 49% gewijzigd door Oizo1981 op 24-07-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:53
Inschrijfkosten EUR 200,- ?? Is dit ook nieuw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
ironman78 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:12:
Inschrijfkosten EUR 200,- ?? Is dit ook nieuw?
Ja, dat is nieuw.

Maar:
De behandeling van je bestelling heeft wel kosten voor L&C en daarom moeten wij onze kosten dekken, als je de bestelling van tevoren annuleert. Vandaar dat wij reserveringskosten in rekening brengen, die dan op de eindfactuur in mindering worden gebracht op de totaalprijs.
Dus: neem je uiteindelijk de Lynk & Co niet af, ben je die € 200 kwijt. Anders wordt het verrekend. Deze info krijg je te zien in de FAQ nadat je op bestellen drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zooo dat is een flink prijsverschil zeg. Hopelijk blijft dat lange tijd weg van bestaande klanten :P hoewel ik waarschijnlijk ergens anders niks soortgelijks nog steeds kan leasen voor dat bedrag maarja 100 euro p/m extra is niet niks.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Laatst online: 20:48
Misschien betekent deze verhoging dat ze (vervroegd) alleen nog maar elektrisch gaan uitleveren, maar dat kan wishful thinking zijn. Net als dat die Alain in het artikel zei dat het maandbedrag 500 zou blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7xOvEQygzhc00MQ30aH03GqNgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YutHLX1b90FTUB7XGmfsfhUB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 17:21
Krijg net dit mailtje, lijkt toch 550 te blijven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHtRblrZ4vM9TQ5WgXp-vfKMwbQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EnWHea7avQbLs22VjKcWiVdb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:53
Ik ontvang zojuist dit mailtje van Lynk & Co:

Je prijs blijft hetzelfde

We hebben nieuws over de prijsverhoging bij Lynk & Co. Gelukkig heeft deze prijsverhoging geen gevolgen voor jou en blijven je huidige kosten ongewijzigd.

De prijsverhoging geldt alleen voor klanten die een nieuwe bestelling plaatsen of een nieuw abonnement nemen.

Bedankt voor je steun en vertrouwen.

We kijken ernaar uit je binnenkort weer op de weg te zien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Ja voor hoe lang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
Ik heb de mail inmiddels ook gehad. Bijzonder dat er eigenlijk alleen staat dat voor ons de prijs gelijk blijft, zonder specifiek te refereren aan wat “de(ze) prijsstijging” inhoudt. Als je niet dagelijks op de Lynk-website komt om te checken wat de prijzen zijn, komt deze mail wat rauw over. Alsof ie snel de deur uit moest om wat damage control te doen. Ik zou in ieder geval raar op kijken als ik ineens een mail van bijv. Essent zou krijgen met de mededeling dat mijn prijzen gelijk zouden blijven - ja duh?

Of ze hebben aan de GPS gezien dat ik dit weekend bij een paar autodealers ben geweest :D

[ Voor 15% gewijzigd door Sandro! op 24-07-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSM2112
Ik krijg zojuist ook een mailtje waarin staat dat men vanaf nu ook kan Leasen bij Lynk & Co.

Met lease contracten van tussen de 24 en 60 maanden en aantal kilometers van tussen de 10.000 enb 40.000 KM per jaar.

Interessante ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 15:42
DSM2112 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:36:
Ik krijg zojuist ook een mailtje waarin staat dat men vanaf nu ook kan Leasen bij Lynk & Co.

Met lease contracten van tussen de 24 en 60 maanden en aantal kilometers van tussen de 10.000 enb 40.000 KM per jaar.

Interessante ontwikkeling.
Volgens mij kon dit eerst alleen zakelijk en hebben ze dit nu voor de consumenten toegevoegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSM2112
Leasecontract gaat ook vanaf 650 euro per maand kosten..... dat verklaard waarom de prijzen omhoog zijn gegaan lijkt me.

En bij een lease contract ontvang je de auto (nieuw) binnen 4 tot 6 weken.

[ Voor 24% gewijzigd door DSM2112 op 24-07-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikecras
  • Laatst online: 12-04-2024
DSM2112 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:45:
Leasecontract gaat ook vanaf 650 euro per maand kosten..... dat verklaard waarom de prijzen omhoog zijn gegaan lijkt me.

En bij een lease contract ontvang je de auto (nieuw) binnen 4 tot 6 weken.
Je kon hem ook al zakelijk huren voor 550 per maand, dus dat kon al wel. Dat is wellicht dus niet de trigger voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-06 15:07
Ik was altijd enthousiast over de 550 euro/mnd. En dacht er aan onze Renault Megane uit 2012 de deur uit te doen. Maar met de nieuwe verhoging.... Dan wordt het toch eerder een Tesla Model Y.
Het was best een mooi concept, dat Lynk&Co (exit at 650 euro/mnd) . (waren ze toevallig buren van VanMoof?)

[ Voor 17% gewijzigd door Pople op 24-07-2023 14:50 . Reden: meer details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Pople schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:46:
Ik was altijd enthousiast over de 550 euro/mnd. En dacht er aan onze Renault Megane uit 2012 de deur uit te doen. Maar met de nieuwe verhoging.... Dan wordt het toch eerder een Tesla Model Y.
Het was best een mooi concept, dat Lynk&Co (exit at 650 euro/mnd) . (waren ze toevallig buren van VanMoof?)
De Tesla Model Y is in de private lease toch een stuk duurder met vergelijkbare kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Oizo1981 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:56:
[...]

De Tesla Model Y is in de private lease toch een stuk duurder met vergelijkbare kilometers?
Bij de ANWB is ie met 15.000km 715 euro per maand voor de meest basic uitvoering.
Imo heb je dan voor nog eens 65 euro meer dan de Lynk-prijs een mindere auto (misschien met uitzondering van de glitches in het entertainmentsysteem en support op eventuele problemen). Maar goed, ieder zijn voorkeur. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blOXKnzqgtjNBq94l0cz-N76WTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQPR1tEtxz6Ezu83o6r36rMp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgkPcFY4uU2BYRQ1tCMd9vqiiw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zS2U3mEDcrP28LtHJi4uIdhH.jpg?f=fotoalbum_large

Consequent zijn in informatie is ook nog steeds best moeilijk... 69 of 75 km?

"Ontworpen en gemaakt in Zweden": "...ontworpen in Zweden en gebouwd voor langdurig gebruik...".
🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Consequent zijn in informatie is ook nog steeds best moeilijk... 69 of 75 km?

"Ontworpen en gemaakt in Zweden": "...ontworpen in Zweden en gebouwd voor langdurig gebruik...".
🤷🏼‍♂️
2021- en 2022-model (t/m ca. aug 2022): 69 km WLTP
2022- (vanaf ca. sept '22) en 2023-model: 75 km WLTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Het valt dus voor de huidige gebruikers nog mee

[ Voor 70% gewijzigd door firejelle op 24-07-2023 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnvh
Mijn gevoel zegt dat dit een proefballon is vanuit Lynk & Co. Ze 'verkochten' veel abonnementen. Nu ze de voorwaarden versoberen en de prijs verhogen kunnen ze perfect meten of het aantal abonnementen de komende periode aanhoudt zoals het deed, afneemt of (ik kan het me niet voorstellen) toeneemt.

Als het niet genoeg afneemt dan zijn mensen blijkbaar bereid om de meerprijs te betalen en mag het gros in dit topic (als huidige eigenaar) zijn borst nat maken. Maar tot die tijd zal er weinig veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Oizo1981 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:16:
[...]

2021- en 2022-model (t/m ca. aug 2022): 69 km WLTP
2022- (vanaf ca. sept '22) en 2023-model: 75 km WLTP
Weet iemand nou waar dat verschil in zit? Ik haal met mijn vroege MY22 ook makkelijk 75KM. Zou dat niet gewoon een WLTP homologatie dingetje zijn? Of hooguit software? Als ze echt een grotere batterij of actieradius hadden gerealiseerd, dan hadden ze daar sowieso mee geschermd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oizo1981
Private lease tarieven via Lynk&co:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmqybwO18xAWHMBkBm8fqKW0k_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5M3yO4JDzZ02buEH1DCtjlH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik heb met de journey camera meerdere foto’s en filmpjes gemaakt tijdens mijn vakantie, is het al iemand gelukt die foto’s en filmpjes via de instructies te delen/downloaden…… ben al een uur bezig geweest ….. en voor mijn gevoel alles geprobeerd. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
dank voor het delen. Ik had al een aanvraag voor meer info gedaan op de website, echter willen ze al van alles van me weten. (naam, adres, geb datum, telefoonnummer en dat soort zaken). Dat gaat me iets te ver voor een simpele vraag "wat kost het". Die gegevens zijn m.i. niet relevant voor een prijsopgave.
De trekhaak komt hier dan nog eens bovenop. Kortom verre van interessant! Enige flexibiliteit heb je met het 24 mnd leasecontract (heb de 01 nu ook al bijna 2 jaar, langzaam toe aan iets anders, maar zolang de prijs op 590,- blijft houd ik het nog even bij deze, er is weinig alternatiefs). Bij de leaseconstructie van 24 mnd mag je waarschijnlijk 800,- p/mnd afrekenen incl trekhaak (15.000km/jaar). Dan ga ik nog liever voor een EX30 (ok, wel wat kleiner) met trekhaak en 3 mnd opzegtermijn.

[ Voor 26% gewijzigd door cyberdj op 24-07-2023 21:10 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
DutchyR schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:43:
Ik heb met de journey camera meerdere foto’s en filmpjes gemaakt tijdens mijn vakantie, is het al iemand gelukt die foto’s en filmpjes via de instructies te delen/downloaden…… ben al een uur bezig geweest ….. en voor mijn gevoel alles geprobeerd. Alvast bedankt.
Dit geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzEcD_HuVowlI6gwy66IO3J2vsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89YnyJUUcyAkqMdyTkWLZVkN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Laatst online: 26-11-2024
Bedankt voor het delen. d:)b
Ik vind het wel apart dat Lynk & Co op de website een vanafprijs van €649,- per maand aangeeft bij lease, maar in bovenstaand overzicht staat bijvoorbeeld dat 60 maanden en 10.000 km per jaar €619,- per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Ga ik morgen proberen, software update net
aangezet…… hopelijk blijft media behouden O-)

Ik kreeg altijd deze melding op mijn telefoon en ik kon klikken wat ik wilde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CYWMMVTScMtUioi1Gzj56ye3ms=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZZ7G0tosTdQuJcH2lzLj9Tiw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door DutchyR op 24-07-2023 22:17 ]

Pagina: 1 ... 121 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.