Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:27
Gaza schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:36:
Vind wel dat er een allrisk op moet zitten. Stel er valt een hagelsteen of een tak op je auto, of iemand knalt met zijn deur tegen de Lynk&co aan en dan?
Er zit toch in principe all risk op. Alleen met een vrij hoog eigen risico van €500. Het lage maandbedrag moet ergens uit worden betaald. Is de schade lager dan €500 dan betaal je dat werkelijke herstelbedrag. Is iemand anders aansprakelijk en de dader bekend, dan betaal je niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 13-07-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
Oizo1981 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Er zit toch in principe all risk op. Alleen met een vrij hoog eigen risico van €500. Het lage maandbedrag moet ergens uit worden betaald. Is de schade lager dan €500 dan betaal je dat werkelijke herstelbedrag. Is iemand anders aansprakelijk en de dader bekend, dan betaal je niets.
In principe, is niet dus. Staat ook niet in de voorwaarden. Ben je van Lynk&co zelf? Lijkt wel heel erg het “verdienmodel” te verantwoorden.

Als voorbeeld had ik bij Lynk&co nagevraagd: stel je rijdt een lekke band (spijker o.i.d.). Hoe groot is de schade?
435 euro voor een band!

[ Voor 16% gewijzigd door Gaza op 13-07-2023 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:20

BPi

Gaza schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
[...]

In principe, is niet dus. Staat ook niet in de voorwaarden. Ben je van Lynk&co zelf? Lijkt wel heel erg het “verdienmodel” te verantwoorden.

Als voorbeeld had ik bij Lynk&co nagevraagd: stel je rijdt een lekke band (spijker o.i.d.). Hoe groot is de schade?
435 euro voor een band!
Beetje rare (veronder)stelling. Volgens mij gaat iedereen hier nadenken waarom iets kost wat het kost en proberen te verklaren. Waarom zou iemand dan bij L&C werken? En het verdienmodel is volgens mij voor niemand helder, omdat volgens mij iedereen zijn twijfels heeft over hoe dit product/proces kostendekkend kan zijn. _/-\o_

En die 435 euro is minder dan het eigen risico dus betaal je dat bedrag. Zo is het systeem nu eenmaal. Ik denk dat als het een gaatje van bijvoorbeeld een schroef was, ik er een prop in zou (laten) schieten. En dan later zien of die nieuwe band echt nodig is. veel fietsenmaker plakken ook geen banden en leggen er een nieuwe (binnenband) op omdat de stelling is dat de kennen dat hij weer gaat lekken aanwezig is (zwak punt bij plakker, of doordat de band ouder wordt en gevoeliger voor prikjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Wat is de beste manier van opzeggen? Bellen of mailen?

Met beide heb ik slechte ervaringen. Lees, er is nul communicatie na contact te hebben gehad met Lynk en Co. Helaas vele maanden te lang met zomerbanden gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:14
Ik heb en vraag over hoe ik het meest zuinig kan rijden met mijn Lynk Co 01.
In dit forum ergens gelezen dat de beste optie is:
- snelweg, stand Hybride en accu op sparen
- in de stad, vollledig elektrisch dus Pure
Klopt dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 15:54
Gaza schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
[...]

435 euro voor een band!
Jij wou zeggen dat je een lekke band bij een all risk verzekering vergoed krijgt? nee hoor. je bent bij Lynk&Co en bij elke andere auto gewoon de sjaak. Als je het netjes via Lynk&Co speelt kom je bij de dealer en betaal je dus dik 150 euro meer voor de band dan bij de bandenboer. Als je met je eigen auto naar de dealer gaat betaal je dat ook .... tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
Oizo1981 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Lijkt me niet het beste advies. Als je abonnement is afgelopen mag je niet meer in de auto rijden.
Klopt, twee maand een auto bij iemand laten staan lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:20
Nu een lynk en co 2023 geleend, maar hoe open ik de tankklep? Indrukken lukt niet en knopje opent alleen de klep voor de laadkabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
exelletor schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:14:
Nu een lynk en co 2023 geleend, maar hoe open ik de tankklep? Indrukken lukt niet en knopje opent alleen de klep voor de laadkabel
Knopje kort indrukken (lang is laadklep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 21:02
Er is een nieuwe app update beschikbaar voor IOS. Zou je batterij indicatie moeten verbeteren bij opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 17:21
Mozzzzke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:59:
Er is een nieuwe app update beschikbaar voor IOS. Zou je batterij indicatie moeten verbeteren bij opladen.
Ja je hebt gelijk, ik zie nu wel het accuniveau, dat is prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:22
Oizo1981 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:21:
[...]

Knopje kort indrukken (lang is laadklep)
En daarna de tankklep zelf iets indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Nu ben ik benieuwd of ie voor Android ook beschikbaar komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
Ok, het werkt, maar het percentage loopt wel al 1,5 uur achter. Was dat eerder ook al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
-Bowser- schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Ok, het werkt, maar het percentage loopt wel al 1,5 uur achter. Was dat eerder ook al zo?
Werd voorheen ook ongeveer 1x per uur gerefreshed. Je kunt handmatig refreshen door de lichten te laten knipperen, dan is na n paar minuten de laadstatus ge-update.

[ Voor 17% gewijzigd door Oizo1981 op 13-07-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Fout

[ Voor 94% gewijzigd door Oizo1981 op 13-07-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
Oizo1981 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Werd voorheen ook ongeveer 1x per uur gerefreshed. Je kunt handmatig refreshen door de lichten te laten knipperen, dan is na n paar minuten de laadstatus ge-update.
Ik zie dat dit wel werkt voor de locatie, die is nu weer goed, maar de accustatus staat nog steeds op 19:00

Edit: nevermind, de stop was eruit, het percentage klopt :)

[ Voor 7% gewijzigd door -Bowser- op 13-07-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 18:06
olaf85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:39:
Even een hersenspinsel van mij waaraan ik niet helemaal kan ontkomen.

De worlddomination-esque expansiedrift van China over de wereld bijvoorbeeld door:

-Spionage
-Namaken van goederen
-Investeren in landen door zo een onderhandelingspositie (of voordeel) te krijgen
-Chinese studenten overal ter wereld aan uni's
-Chinese werknemers bij buitenlandse bedrijven
-etc etc

Het zou toch een briljant plan zijn als;

Je wil de reisbewegingen van Westerlingen in kaart brengen.

-Hoe lang zijn ze bereid te reizen voor woon/werk
-Hoe ver rijden ze buiten hun landsgrenzen
-Waar en hoeveel tanken ze
-en andere reisdata

De informatie mag niet teveel kosten en moet representatief zijn.

Oplossing:

Koop als Chinees bedrijf automerk(en) op die bekend staan om hun degelijkheid en veiligheid uit een land waar ze liever schroefjes teveel geven dan te weinig; Zweden.

Houd de kosten laag door weinig tot geen keuzes over te laten aan de klant maar houd ze wel aantrekkelijk door ze ramvol met snufjes te gooien zonder daar een marktconforme prijs voor te vragen.

Behoud eigen vermogen door er een leenmodel van te maken maar ook door de drempel te verlagen om er 1 aan te schaffen (immers, wanneer het niet bevalt, zeg je het op)

Bouw er een "selfie travelcam" in om te kijken wat de samenstelling is van een bepaalde reis van A naar B om zo nog beter te weten te komen wie wat doet.

Service hoef je niet in te investeren want de kans dat iemand na een maand opzegt is nihil. En de data is dan toch al verkregen.

Dat China overal handjes en oogjes heeft is een publiek geheim.

Geen gekke gedachte toch?
Dit is ook iets waar ik nog tegenaan hik. Er zit voor zover ik begrijp een vaste sim in de auto. Die je niet kunt vervangen door een eigen (?). Waar gaat die data allemaal heen?
En stel op termijn verloopt de ondersteuning, welke functionaliteiten van de auto komen dan te vervallen (app werkt niet meer, andere functies die komen te vervallen?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 15:09
Mijn thuislaadkabel is kapot. Na weken wachten krijg ik een reactie dat er nog maanden overheen kunnen gaan voordat er eventueel een nieuwe komt. Typisch Lynk & Co, maar dat terzijde

Wie heeft een tip voor een thuislaadkabel die ik zelf kan aanschaffen? Als ik op Lynk moet wachten is dat niet goed voor mijn bloeddruk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
superfunki schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:20:
Mijn thuislaadkabel is kapot. Na weken wachten krijg ik een reactie dat er nog maanden overheen kunnen gaan voordat er eventueel een nieuwe komt. Typisch Lynk & Co, maar dat terzijde

Wie heeft een tip voor een thuislaadkabel die ik zelf kan aanschaffen? Als ik op Lynk moet wachten is dat niet goed voor mijn bloeddruk
Misschien een idee om een thuislaadkabel te lenen/ruilen met iemand die hem toch niet gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Anman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:28:
[...]

Dit is ook iets waar ik nog tegenaan hik. Er zit voor zover ik begrijp een vaste sim in de auto. Die je niet kunt vervangen door een eigen (?). Waar gaat die data allemaal heen?
En stel op termijn verloopt de ondersteuning, welke functionaliteiten van de auto komen dan te vervallen (app werkt niet meer, andere functies die komen te vervallen?)?
Het schijnt dat het data abonnement via Orange loopt en dat je daar iets kan regelen als het via Lynk & Co stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
superfunki schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:20:

Mag die van mij wel een tijdje lenen hoor. Woon in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
Ik heb het idee dat de airco niet echt stevig werkt in de 01. Ik kom soms bezweet op locatie 😀
De lucht regeling op standje auto is in mijn beleving langzamer als dat ik zou verwachten.
De eco modus staat niet aan. En de stand in het menu staat op middel krachtig. Anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
Afspraak bij Volvo voor software update. Koffie en wat zitten werken daar. Uitkomst opging tot update: Intern communiceren onderdelen niet goed met elkaar. Software kon niet ge-update worden. Er is ‘een grote reset’ nodig? Terug naar Lynk gestuurd. Gaat Oktober worden voor dat ik in dit ‘software update proces’ kan afsluiten schat ik in 🤛😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
Moeten jullie ook elke keer opnieuw aanmelden in jullie account in de auto met de vijfcijferige pincode? Ik moet dat wel maar vergeet het steeds en tijdens het rijden lukt het niet. Ik gebruik mijn account omdat ik mijn favoriete radiozenders opgeslagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Rorata schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:20:
Moeten jullie ook elke keer opnieuw aanmelden in jullie account in de auto met de vijfcijferige pincode? Ik moet dat wel maar vergeet het steeds en tijdens het rijden lukt het niet. Ik gebruik mijn account omdat ik mijn favoriete radiozenders opgeslagen heb.
Ik heb gekozen om niet op basis van pincode maar op basis van de sleutel in te loggen. Zo gauw als ik bij auto kom begint hij met mijn profiel te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Radiozenders kun je ook gewoon in gast profiel opslaan. Net zoals vrijwel alle instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
Mozzzzke schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:05:
[...]

Mag die van mij wel een tijdje lenen hoor. Woon in Breda.
Echt heel aardig. Ik heb net vanmiddag iets kunnen regelen, maar supertof dat je dit aanbod doet, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
Oizo1981 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Radiozenders kun je ook gewoon in gast profiel opslaan. Net zoals vrijwel alle instellingen.
Juist, tot je een reset moet doen, software update, andere auto, dan is het weg.
Niet einde vd wereld, maar toch.

Daarnaast is de sw zo gammel dat ook in je profiel alles ineens weg kan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Je kan je sleutel aan een account koppelen, dan hoef je niet in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Lieshout835 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:22:
[...]

Ik heb gekozen om niet op basis van pincode maar op basis van de sleutel in te loggen. Zo gauw als ik bij auto kom begint hij met mijn profiel te laden.
Is dat los per sleutel? Ik heb er meerdere (waarschijnlijk zoals iedereen). En hoe doe je dat? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Rorata schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:07:
[...]

Is dat los per sleutel? Ik heb er meerdere (waarschijnlijk zoals iedereen). En hoe doe je dat? Thanks :)
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij kon ik bij aanmaken van het profiel daarvoor kiezen.
Wellicht dat je het ook voor een bestaand profiel kunt aanpassen.Lijkt mij wel logisch.

Ik heb dit met maar 1 sleutel gedaan. Maar ik verwacht dat elke sleutel een unieke code heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
[...]

Inderdaad per sleutel. Je gaat naar je profiel en daar stel je dat in. Zorg dan dat je maar één sleutel in de auto hebt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

Ja per sleutel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZF93fFQws_-enF-XsLqqJC6yFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQOBWew2iLAifgn8gf2xAJCN.jpg?f=fotoalbum_large

Profielmanager = poppetje rechtsonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Overigens kan je ook radiozenders opslaan zonder ingelogd te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 18:06
oldostofjas schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Het schijnt dat het data abonnement via Orange loopt en dat je daar iets kan regelen als het via Lynk & Co stopt
Ok, dat wekt nog niet echt vertrouwen qua privacy en op de lange termijn. Moet je dan contact opnemen met Orange als je een eigen abbo erin wilt plaatsen? Werkt dan de app nog of vervalt dat ook.
Is de data verbinding noodzakelijk voor de auto zelf om te functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-07 10:12
Gisteren zou de update gaan draaien.. vanochtend de startaccu leeg en update niet afgerond.
Zag trouwens ook dat er knaagbeesten isolatiemateriaal hebben zitten wegknagen links en rechts aan de kant van de voorruit onder de motorkap. Waarschijnlijk in de week dat ie bij Schiphol P3 stond

Tevens voor het eerst in 35 jaar een spontane politiecontrole gehad omdat volgens de diender de lync en co's nog weleens gehuurd worden door criminelen via katvangers

[ Voor 22% gewijzigd door Tomtidom71 op 15-07-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
boswei schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:59:
Ik heb en vraag over hoe ik het meest zuinig kan rijden met mijn Lynk Co 01.
In dit forum ergens gelezen dat de beste optie is:
- snelweg, stand Hybride en accu op sparen
- in de stad, vollledig elektrisch dus Pure
Klopt dit nog?
Gewoon altijd hybride. Zit nu vwb benzine op iets van 3l:100km gedurende 20k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:14
Tomtidom71 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Dankjewel! Maar het goedkoopste blijft toch wel puur elektrisch denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bowser-
boswei schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:17:
[...]

Ik rijd altijd op pure, mijn werk is 40km totaal, dat haal ik makkelijk. Thuis kan ik spotgoedkoop laden, dat dan weer wel. Met km-vergoeding van het werk levert het me geld op. De sporadische langere rit op hybrid, zoekt de auto zelf uit hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53
boswei schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:17:
[...]

Of ik nou in Hybrid of Pure rij, hij pakt meestal elektrisch als er stroom in de batterij zit. Tot ±130km/u blijft ie elektrisch rijden in Hybrid, in Pure gaat ie bij ±110km/u over op benzine. In Pure heb je wel iets meer range omdat hij minder hard optrekt en wat andere functies in ECO-stand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 10:58
Sandro! schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Of ik nou in Hybrid of Pure rij, hij pakt meestal elektrisch als er stroom in de batterij zit. Tot ±130km/u blijft ie elektrisch rijden in Hybrid, in Pure gaat ie bij ±110km/u over op benzine. In Pure heb je wel iets meer range omdat hij minder hard optrekt en wat andere functies in ECO-stand zet.
Bij mij kan ik tot minimaal 130 km/h in pure rijden. Wel afhankelijk hoe hard je optrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13
Mocht iemand een Lynk&Co nodig voor vakantie.
Onze auto kan gehuurd worden voor de hele maand augustus.

Blauw, geen trekhaak. Er zit een parkeergunning op voor Amsterdam: vergunninggebied is Zuid 2.2.

Mocht je interesse hebben. Stuur me een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
Kan ik van iemand schappelijk een lynk lenen voor 1,5week begin sept 31aug t/m 9sept. Binnenlandse vakantie. Graag even een pm.

[ Voor 6% gewijzigd door Gaza op 16-07-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tomtidom71 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Ik haal met voorzichtig rijden op hybrid (zonder bijladen en aan de tank gemeten) een krappe 1:15. Ik neem aan dat jij bijlaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

oldostofjas schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Ik begin die V-vorm ook te krijgen. Lijkt gewoon vuiligheid, maar normaal gesproken heb je dat over de hele ruit. Ik ga die ruit vanavond eens schoonmaken.
Had je het nog een beetje netjes kunnen krijgen? Met de wat lager staande zo'n vanmorgen was het toch wel knap irritant, maar ik ben bang dat het met een doekje alleen maar erger wordt...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Gumball schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Ik haal met voorzichtig rijden op hybrid (zonder bijladen en aan de tank gemeten) een krappe 1:15. Ik neem aan dat jij bijlaadt?
Ik laad alleen aan het einde van mijn rit. Meestal gratis op het werk. Nooit tussendoor tijdens een rit en zelden aan een publieke paal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Bra-Jo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:14:
[...]

Had je het nog een beetje netjes kunnen krijgen? Met de wat lager staande zo'n vanmorgen was het toch wel knap irritant, maar ik ben bang dat het met een doekje alleen maar erger wordt...
Na de eerste keer bleek ik het vooral uitgesmeerd te hebben. Volgende dag weer schoongemaakt en nu is het weer netjes. (Gewoon met Glassex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Hebben meer mensen dat ze een kruis zien ipv 4g? Het viel mij op sinds gisteren. Door carplay heb ik nog wel internet maar ik weet dat ik vorige week nog wel 4g zag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Rorata schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:54:
Hebben meer mensen dat ze een kruis zien ipv 4g? Het viel mij op sinds gisteren. Door carplay heb ik nog wel internet maar ik weet dat ik vorige week nog wel 4g zag
Ik ook de laatste dagen. Is wel vaker gebeurd en ging toen vanzelf weer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCK36
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-07-2024
Heeft iemand toevallig dit weekend zijn Lynk & Co te leen? Het wordt waarschijnlijk vrijdagavond ophalen en zaterdagavond of uiterlijk zondag inleveren. Indien mogelijk zou ik de fysieke sleutel mee willen nemen voor het geval dat de digitale via de app het niet doet zoals bij sommige leners het geval is. Ik woon zelf op 30km afstand van Amsterdam. Alkmaar, Heerhugowaard, Beverwijk, IJmuiden, Zaandam etc, zouden bijvoorbeeld kunnen als ophaal/aflever locatie.

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
Goedemiddag,

Iemand ervaring met die o zo geweldige klantenservice die nooit terugbelt als er wat is?
Ik krijg continue een melding dat de frontsensor onderhoud en service nodig heeft, en ook telkens de melding dat de frontsensor het niet doet. Is er iets om hier zelf iets aan te doen? Want de veiligheid staat toch voorop.
Ik vertrek over 2 weken naar Kroatië met de caravan en zou het wel fijn vinden als mijn veiligheidssysteem het doet. En heb 2,5 week geleden al gebeld met de klantenservice en vorige week nog een keer en afgelopen weekend weer een keer. en vandaag dus weer en sta dus echt al meer dan een uur in de wacht! Het is gewoon echt schandalig voor woorden!

Ik hoor het graag of we hier zelf iets aan kunnen doen.

Mvg Dave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rorata
oldostofjas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Ik ook de laatste dagen. Is wel vaker gebeurd en ging toen vanzelf weer over
Het rare is ook, ondanks het icoontje heb ik wel internet. Ik had om te testen mijn telefoon helemaal uitgezet en daarna ingelogd op mijn account en de in-car spotify app gebruikt om muziek af te spelen en dat werkte gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08
TrumpetDave schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:12:
Goedemiddag,

Iemand ervaring met die o zo geweldige klantenservice die nooit terugbelt als er wat is?
Ik krijg continue een melding dat de frontsensor onderhoud en service nodig heeft, en ook telkens de melding dat de frontsensor het niet doet. Is er iets om hier zelf iets aan te doen? Want de veiligheid staat toch voorop.
Ik vertrek over 2 weken naar Kroatië met de caravan en zou het wel fijn vinden als mijn veiligheidssysteem het doet. En heb 2,5 week geleden al gebeld met de klantenservice en vorige week nog een keer en afgelopen weekend weer een keer. en vandaag dus weer en sta dus echt al meer dan een uur in de wacht! Het is gewoon echt schandalig voor woorden!

Ik hoor het graag of we hier zelf iets aan kunnen doen.

Mvg Dave.
Misschien overleggen met de Volvo dealer of ze je uit coulance willen helpen? Want alles gaat natuurlijk via centraal Lynk en Co. maar misschien heb je geluk

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
loewie1984 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:51:
[...]

Misschien overleggen met de Volvo dealer of ze je uit coulance willen helpen? Want alles gaat natuurlijk via centraal Lynk en Co. maar misschien heb je geluk
Had ik vorige keer ook al gedaan. Dat hielp wel, echter moeten zij dezelfde stappen zetten als dat de owners van de auto's moeten doen. Ik wordt door de volvo weer teruggebeld in de hoop dat zij mij weer kunnen helpen. Maar dit is toch echt te slecht voor woorden dat je niet eens normaal kan bellen als er wat aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
TrumpetDave schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Had ik vorige keer ook al gedaan. Dat hielp wel, echter moeten zij dezelfde stappen zetten als dat de owners van de auto's moeten doen. Ik wordt door de volvo weer teruggebeld in de hoop dat zij mij weer kunnen helpen. Maar dit is toch echt te slecht voor woorden dat je niet eens normaal kan bellen als er wat aan de hand is?
Ja eens, ze hebben de aftersales/service en support op het moment niet op orde. Dat is een gegeven en daar kun je verder vrij weinig mee. Dus op zoek naar pragmatische oplossingen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 14:55
Afgelopen vrijdag opgehaald en je gelooft het niet, vandaag een schroef in de band. Hij zit in de zijkant, dus een prop kan waarschijnlijk niet.

Heeft iemand ervaring hiermee? Pakt Lynk en co dit snel op, of kan ik beter zelf iets regelen?

Valt dit eigenlijk onder eigen risico?

Weet iemand of het ECOCONTACT 6 235/45 R20 100V XL is met een extra velgrand of zonder?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
Centurion schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:23:
Afgelopen vrijdag opgehaald en je gelooft het niet, vandaag een schroef in de band. Hij zit in de zijkant, dus een prop kan waarschijnlijk niet.

Heeft iemand ervaring hiermee? Pakt Lynk en co dit snel op, of kan ik beter zelf iets regelen?

Valt dit eigenlijk onder eigen risico?

Weet iemand of het ECOCONTACT 6 235/45 R20 100V XL is met een extra velgrand of zonder?
Ervaring mee. Eerste keer werd het niet snel opgepakt, tweede wel. Houd er rekening mee dat je niet zelf een. BAnd mag wisselen. Als het goed is gaat ie naar de Volvo dealer en als ze daar de band hebben is het zo gepiept. Mijn ervaring met de Volvo dealers tot nu toe is zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Voor de mensen die negatieve ervaringen hebben met de 01, er zijn ook positieve punten te noemen: zie AD artikel "Elektrische auto blijkt vaak meer herrie te maken dan auto met verbrandingsmotor"
https://www.ad.nl/auto/el...rbrandingsmotor~a4a147f9/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbNXMGxAZDZ1faWvCZ63wYRLrDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHS6t4fSMYKfaAFlwg6kzJTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zie dat de app op de telefoon een update heeft gehad. Nu kan ik zien wie een auto in de buurt te leen heeft. Mooie feature!

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
loewie1984 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:30:
Ik zie dat de app op de telefoon een update heeft gehad. Nu kan ik zien wie een auto in de buurt te leen heeft. Mooie feature!
Dat is al vanaf het begin één van de USP’s van Lynk & Co en zit ook al een hele tijd in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Vanmorgen vlak voordat ik op het werk aankwam, kreeg ik een melding in het scherm dat er een update beschikbaar was. Na parkeren heb ik de update gestart. Ik kreeg eerst waarschuwingen, dat het 70 minuten zou duren, dat de accu zwaar belast zou worden (ik neem aan de 12V) en dat de auto in de tussentijd niet te gebruiken zou zijn. De update zou starten zodra ik de auto zou vergrendelen.

Anderhalf uur later ging ik kijken en toen leek het erop dat de update geslaagd was (niet echt een melding daarvan). Als ik nu naar systeem update ga, staat daar "Alles bijgewerkt". Voorheen stond daar een knop om te controleren op updates en na het drukken daarop kreeg je altijd te melding "oeps, er is iets misgegaan". Helaas zie je nergens een softwareversie.

Verder nog even naar de navigatie gekeken. Daar staat nu versie 2.9.25 en kaart HERE 2023Q1.070. Die is dus zeker geüpdatet.

Verder even afwachten of ik nog wijzigingen ontdek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:59:
Vanmorgen vlak voordat ik op het werk aankwam, kreeg ik een melding in het scherm dat er een update beschikbaar was. Na parkeren heb ik de update gestart. Ik kreeg eerst waarschuwingen, dat het 70 minuten zou duren, dat de accu zwaar belast zou worden (ik neem aan de 12V) en dat de auto in de tussentijd niet te gebruiken zou zijn. De update zou starten zodra ik de auto zou vergrendelen.

Anderhalf uur later ging ik kijken en toen leek het erop dat de update geslaagd was (niet echt een melding daarvan). Als ik nu naar systeem update ga, staat daar "Alles bijgewerkt". Voorheen stond daar een knop om te controleren op updates en na het drukken daarop kreeg je altijd te melding "oeps, er is iets misgegaan". Helaas zie je nergens een softwareversie.

Verder nog even naar de navigatie gekeken. Daar staat nu versie 2.9.25 en kaart HERE 2023Q1.070. Die is dus zeker geüpdatet.

Navigatiekaarten worden afzonderlijk ge-update over the air (merk je niets van) dus dat versienummer zegt niet zoveel.

Bij de laatste versie schijn je in te kunnen stellen dat de radio automatisch verder gaat bij starten auto. Zie audio instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEq7xQQTlHojSzsNBospjXx1tsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfQiAXCk4ua2rfIKN0qOLo54.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:23:
[...]

Navigatiekaarten worden afzonderlijk ge-update over the air (merk je niets van) dus dat versienummer zegt niet zoveel.

Bij de laatste versie schijn je in te kunnen stellen dat de radio automatisch verder gaat bij starten auto. Zie audio instellingen.

[Afbeelding]
OK, maar tot voor kort had ik nog een 2020 kaart.

Maar die mediainstelling ga ik zeker even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Ik hoopte dat ik ook kon updaten om mijn gebrek aan 4g op te lossen (met thuis-wifi). Helaas kreeg ik de melding: "Oei, er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw!" toen ik wou controleren op een update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hier is ie al wekenlang aan het blaten dat er Oeps iets mis gaat... 4G geprobeerd, wifi thuis op drie verschillende access points, wifi op het werk, allemaal mislukt. Kreeg van de week zelfs een herinneringsmail van Lynk&Co dat er een softwareupdate klaarstaat. Ja fijn om te horen meneer Lynk&Co, maar die doet het niet dus. :(

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Rorata schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:44:
Ik hoopte dat ik ook kon updaten om mijn gebrek aan 4g op te lossen (met thuis-wifi). Helaas kreeg ik de melding: "Oei, er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw!" toen ik wou controleren op een update :(
Bra-Jo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:53:
Hier is ie al wekenlang aan het blaten dat er Oeps iets mis gaat... 4G geprobeerd, wifi thuis op drie verschillende access points, wifi op het werk, allemaal mislukt. Kreeg van de week zelfs een herinneringsmail van Lynk&Co dat er een softwareupdate klaarstaat. Ja fijn om te horen meneer Lynk&Co, maar die doet het niet dus. :(
In de auto ingelogd met profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Oizo1981 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:21:
[...]

[...]

Ja bij mij wel. Dus waarschijnlijk dat het alleen via 4G werkt waar bij mij een kruis staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rorata schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Ja bij mij wel. Dus waarschijnlijk dat het alleen via 4G werkt waar bij mij een kruis staat
Nee kan ook via WiFi. Heb je wel een melding in de auto/app gehad dat update voor jouw auto beschikbaar is? Updates worden gefaseerd uitgerold dus zijn niet voor iedere auto op hetzelfde moment beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Oizo1981 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:47:
[...]

Nee kan ook via WiFi. Heb je wel een melding in de auto/app gehad dat update voor jouw auto beschikbaar is? Updates worden gefaseerd uitgerold dus zijn niet voor iedere auto op hetzelfde moment beschikbaar.
Nee dat niet, dankje daar had ik nog niet aan gedacht. Dit is een redelijk nieuwe update zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Oizo1981 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:21:
[...]

[...]

Yep, en uiteraard ook de melding via het scherm gehad dat er een update is. Pas wanneer ik het wil uitvoeren, verrekt ie het.

Nja ik blijf stug volhouden. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53
Ik was aan het bekijken of ik voor de vakantie wat hulpmiddelen kwijt kon onder de afdekking van de kofferbak.

Kom ik daar een langwerpig tasje tegen met daarin iets wat doorgaat voor een bagagenet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTH8oUQkTtrZ5NUYxDPn28ayvyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xFB3uqX5HijMYntWGVHZ1fk.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben mensen hier deze al is gebruikt? Ik heb geprobeerd hem te monteren (onderste deel op de foto = bovenkant) maar achterin ter hoogte van de hoedenplank heeft het bijna geen nut. Wellicht achter de 1e zitrij dat het meer van de ruimte afdekt.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Wackoz schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:27:
Ik was aan het bekijken of ik voor de vakantie wat hulpmiddelen kwijt kon onder de afdekking van de kofferbak.

Kom ik daar een langwerpig tasje tegen met daarin iets wat doorgaat voor een bagagenet:
[Afbeelding]

Hebben mensen hier deze al is gebruikt? Ik heb geprobeerd hem te monteren (onderste deel op de foto = bovenkant) maar achterin ter hoogte van de hoedenplank heeft het bijna geen nut. Wellicht achter de 1e zitrij dat het meer van de ruimte afdekt.
Haha, die heb ik in het begin ook een keer geprobeerd. Slaat nergens op!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_egOed5AgcFfcpzr85Gnu-K-KvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpjVaUbZl4F2ymL5svvlVEsq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe nu bij veel bagage maar gewoon de middelste hoofdsteun omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lieshout835
oldostofjas schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:59:

Als ik niet goed weet wat de effecten zijn van een update, dan gebruik ik hem liever zonder een update. Ik ben heel tevreden, dus waarom iets updaten als je niet weet of het er beter op zal worden?

Verder, er kan altijd iets mis gaan bij het updaten, en dan is het maar de vraag of de auto na een mislukte update nog bruikbaar is. Dus als ik ga updaten, dan is het altijd thuis zodat ik niet ergens vast kom te zitten en wellicht uren moet wachten op hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53
inderdaad! 3e hoofdsteun it is, staat hier eigenlijk altijd omhoog want camera. Is dan net een busje zonder achteruitkijkspiegel.

Ik laat de software update overigens voorlopig even voor wat het is. Lees dat diegene die het lukt er niet op vooruitgaan behalve de radio die verdergaat bij rijden geen boeiende toevoegingen.

Iemand hier ervaring met pech in het buitenland staan met lynk en hoe dat toen ging? Op een paar duizend kilometer is een lekke band zo gereden. Wij rijden 2 dagen van onze reis in het weekend later dit jaar en ik houd mijn hart vast dat ik ze niet nodig heb :+

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefman
  • Laatst online: 18-07-2023
Er staan voldoende 2022 modellen tweedehands te koop maar volgens mij hebben die niet allemaal de 360 graden camera update. Hoe kun je zien of je het juiste model hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Stefman schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:18:
Er staan voldoende 2022 modellen tweedehands te koop maar volgens mij hebben die niet allemaal de 360 graden camera update. Hoe kun je zien of je het juiste model hebt?
Alle 2022-modellen (met N in het VIN-nummer) hebben 360-graden camera. Alleen de 2021-modellen (M in VIN-nummer) hebben die niet.

Enige aanvullende wijziging die sommige 2022-modellen wel en andere niet hebben is de snellere laadfunctie. Die zit er op vanaf productie augustus 2022 ongeveer maar die hebben dezelfde lettercode in het VIN. Die laatste herken je aan een laadkabel met gele handvatten en bij de RDW kentekengegevens een hogere WLTP-range van 75 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebmmW28H8yK6EvO6b6KORIaUwR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jVaF5PEgzDgw4tCosxeQfAL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 18-07-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Herkennen mensen dat na een update de on board navigatie niet meer werkt? Woensdag/donderdag was mijn auto bij de dealer voor de thermostaat. Ze zouden een update draaien. Nu 1900 km van huis kom ik er achter dat de navigatie niet meer start (ik gebruik onderweg waze of maps). Daarnaast werkt weergave powerflow op het grote display nog steeds niet. Worden aanpassingen van widgets/apps op het display ook niet opgeslagen. Zo had ik de knop om batterij sparen in te schakelen erbij gezet en die was bij de volgende rit weer verdwenen... updates, het blijft moeilijk.

Maar het blijft een lekker rijdende auto. Nu richting de 49k. En met buitentemperaturen van 36 graden ben ik blij met een goed werkende thermostaat _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door BPi op 18-07-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Mijn missende 4G probleem is opgelost door simpel de auto van 0% naar 100% te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rorata schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:19:
Mijn missende 4G probleem is opgelost door simpel de auto van 0% naar 100% te laden
Bedoel je de dataverbinding via hotspot? Die deed het bij mij niet de afgelopen dagen, maar zodra ik de grens over was was die weer terug.🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
BPi schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Bedoel je de dataverbinding via hotspot? Die deed het bij mij niet de afgelopen dagen, maar zodra ik de grens over was was die weer terug.🤷🏼‍♂️
Nee ik had ipv een 4G icoontje een kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Iemand hier die met de Lynk naar de UK geweest is? Wij gaan over een tijdje die kant op, ik vraag me even af of het nut heeft om de granny charger mee te nemen. Bij normale elektrische apparatuur gebruiken we een simpele adapter naar een UK stopcontact, met een zekeringetje erin van een paar ampere. Ik kan me zo voorstellen dat zo'n ding het niet leuk vindt als er in 8u tijd 17kW doorheen getrokken wordt. Zijn er eventueel andere opties voor (behalve uiteraard de Mennekes-kabel)?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rorata schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:23:
[...]

Nee ik had ipv een 4G icoontje een kruis
Ah ok. Het blijft een wondere wereld, die van Lynk&Co...
Ik zie nu in mijn app dat mijn auto thuis staat, enkele minuten geleden geüpdatet, terwijl ik best ver van huis ben. Daarnaast geeft de app aan dat het laden op 12% is, maar die is dan weer 2 uur geleden is geüpdatet. De laadapp laat echter zien dat hij al bijna 9kWh heeft geladen 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
BPi schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Ah ok. Het blijft een wondere wereld, die van Lynk&Co...
Ik zie nu in mijn app dat mijn auto thuis staat, enkele minuten geleden geüpdatet, terwijl ik best ver van huis ben. Daarnaast geeft de app aan dat het laden op 12% is, maar die is dan weer 2 uur geleden is geüpdatet. De laadapp laat echter zien dat hij al bijna 9kWh heeft geladen 🤷🏼‍♂️
Ja dat updaten gaat niet echt lekker, je kan dat zelf triggeren door vanuit de app de auto even te laten knipperen. Bij mij staat dan na 30 sec. de locatie weer goed en wordt de laadstatus geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Gisteren de update gedaan. Ingelogd op mijn profiel, update gestart, kreeg bericht GEEN internet-verbinding, nogmaals update gestart, kreeg melding: “auto afsluiten en 70 minuten niets doen”.
Na 90 minuten gecontroleerd: update geïnstalleerd.
Zie overigens geen enkel verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
wimaj janssen schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:20:
Gisteren de update gedaan. Ingelogd op mijn profiel, update gestart, kreeg bericht GEEN internet-verbinding, nogmaals update gestart, kreeg melding: “auto afsluiten en 70 minuten niets doen”.
Na 90 minuten gecontroleerd: update geïnstalleerd.
Zie overigens geen enkel verschil!
Als het goed is zie je nu de eerdergenoemde optie "Mediaweergave hervatten" bij audio-opties. Dat is tot nu toe het enige verschil dat ik heb ontdekt sinds de update. En ik heb tot nu toe nog niet het idee dat er ook echt iets verandert als je deze optie aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenmakersj
  • Laatst online: 03-06 06:38
Vandaag telefoon gehad dat ik de Lync en co eind augustus kan komen ophalen. Ben benieuwd uit welk jaar de auto zal zijn.

Inmiddels alvast app gedownload en laadpaal besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
Schoenmakersj schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:57:
Vandaag telefoon gehad dat ik de Lync en co eind augustus kan komen ophalen. Ben benieuwd uit welk jaar de auto zal zijn.

Kun je in je profiel al een vin-nummer zien? Dan kun je het jaartal checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaza
Schoenmakersj schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:57:

Heb je gekocht of abonnement? En wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-07 07:36
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een lynck te kopen ipv te leasen, dit zal waarschijnlijk een 2021 model worden. Momenteel rijd ik een Toyota CHR hybride (helaas geen plug-in). Nu lees ik dat er veel problemen zijn met koelvloeistof lekkages, is dit al opgelost of heeft niet elk 2021 model hier last van? Ik rijd voornamelijk 2 keer per maand naar het zuiden van Duitsland 500km heen en een week later weer terug.

Reden dat ik de Toyota wil verkopen is de kleine 12v accu, die bij stilstand leeg raakt. De auto staat na de 500km rit meestal gewoon een week stil en rijd ik weer naar huis en daar staat hij dan ook weer stil. Voordeel is wel dat de CHR 1 op 20 rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hulskersj schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:02:
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een lynck te kopen ipv te leasen, dit zal waarschijnlijk een 2021 model worden. Momenteel rijd ik een Toyota CHR hybride (helaas geen plug-in). Nu lees ik dat er veel problemen zijn met koelvloeistof lekkages, is dit al opgelost of heeft niet elk 2021 model hier last van? Ik rijd voornamelijk 2 keer per maand naar het zuiden van Duitsland 500km heen en een week later weer terug.

Reden dat ik de Toyota wil verkopen is de kleine 12v accu, die bij stilstand leeg raakt. De auto staat na de 500km rit meestal gewoon een week stil en rijd ik weer naar huis en daar staat hij dan ook weer stil. Voordeel is wel dat de CHR 1 op 20 rijd.
Niet elke 2021 heeft er last van al. Als het wel voorkomt is het een garantiekwestie. Maar als de 12v accu van de Toyota het enige probleem is zet je er voor een paar tientjes een nieuwe / betere accu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik zag zojuist op de website van Lynk & Co dat je de 01 nu ook kan leasen. (vanaf €649,- per maand en gaat via ALD) Het is me alleen niet duidelijk of dat zakelijke of private lease is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
scotchrr schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:24:
Ik zag zojuist op de website van Lynk & Co dat je de 01 nu ook kan leasen. (vanaf €649,- per maand en gaat via ALD) Het is me alleen niet duidelijk of dat zakelijke of private lease is.
Wat is het voordeel behalve snelle levertijd en gegarandeerd nieuw? Kost dus minimaal €100 extra per maand maar zal snel oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
Oizo1981 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Wat is het voordeel behalve snelle levertijd en gegarandeerd nieuw? Kost dus minimaal €100 extra per maand maar zal snel oplopen.
Je kunt kilometerbundels tot 40.000 km kiezen en het eigen risico is "maar" € 300, lijkt het. Waarschijnlijk zijn er nog wat andere voordelen. En bij problemen bel je waarschijnlijk ALD die met Lynk & Co schakelt, scheelt voor sommigen een hoop frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoenmakersj
  • Laatst online: 03-06 06:38
-Bowser- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:31:
[...]

Kun je in je profiel al een vin-nummer zien? Dan kun je het jaartal checken.
Nee op dit moment nog niet. Alleen gebeld en vervolgens een afspraak gemaakt voor ophalen. Vervolgens een afhaalbevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Grrr wordt nu wakker op een camping in Italië van het autoalarm van de auto. Even wezen kijken en de grote autosleutel reageert nergens op. Autoalarm gaat niet meer af.

Autosleutel kan leeg zijn of natuurlijk de accu van de auto zelf. Gisteren nog een stuk gereden en niks leek daar op. Eerste uitdaging is een kleine batterij vinden. Helaas ligt de reserve sleutel thuis, stom! Ben de Tesla gewend, daar kan je altijd even snel met de app connectie maken.

Iemand eerder een lege sleutel gehad? Auto hebben wij nu ruim 1.5 jaar en heeft 25k gelopen. Na de vakantie zouden we de auto inleveren, grrrr wat irritant.

Edit: Auto met de fysieke sleutel open kunnen maken. Helaas gaat het infosysteem niet meer aan. Nu is toch de conclusie dat de accu leeg is? Start engine doet helaas niks. Verder zo voor de zekerheid de batterij van de sleutel vervangen.

Nu de sleutel open is gemaakt, ivm de keyblade zie ik het led lampje rood worden als ik de auto wil openen met de sleutel. Batterij in de sleutel werkt dus gewoon. Helaas wat ik al dacht, een lege/dode batterij.

Straks maar de helpdesk bellen, wordt vervolgd.
Lynk & Co pechhulp: +31207219690

Helaas nog niet te bereiken. Om 8 uur nog eens bellen. Sta gelukkig nog een aantal dagen op de camping.

Edit; pechhulp gebeld en goed geholpen. Locatie kunnen delen en ze verwachten binnen 2 uur hulp op de locatie. Hele aardige mensen aan de telefoon. Wordt vervolgd!

[ Voor 46% gewijzigd door Wackmack op 20-07-2023 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ton_adam schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:02:
[...]

Wegenwacht is onderweg. Ik heb exact hetzelfde probleem lijkt het.

Auto kwam van de laadpaal af een paar dagen geleden, stond bij ons voor de deur. Maar mijn vrouw kon hem niet openen vanavond.

Ben met de sleutel naar binnen gegaan, dood als een pier. Pechhulp is onderweg.

Dit roept toch de vraag op, hoe kan dit? Auto was netjes afgesloten, geen lichten aan, spiegeltjes ingeklapt...
Precies mijn probleem! Ook heel benieuwd hoe dit zomaar kan. Hopelijk snel nieuws.

Edit; was een beetje bang door alle slechte verhalen over de service in het buitenland. Net gebeld door een aardige dame uit Milan en alles besproken. Ze had direct het juiste huisnummer op de camping. Verder wordt de case op mijn pech.info steeds goed bijgewerkt.

Edit2: Na 1.5 uur is de lokale anwb hier, vind ik nog best snel.

[ Voor 21% gewijzigd door Wackmack op 20-07-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Oizo1981 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:23:
[...]

[Afbeelding]
Update gedaan... ik ben ingelogd... toch eens kijken of deze optie nu beschikbaar is.. nee hoor.. 8)7
schiet mij maar lek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Wackmack schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:21:
[...]

Precies mijn probleem! Ook heel benieuwd hoe dit zomaar kan. Hopelijk snel nieuws.

Edit; was een beetje bang door alle slechte verhalen over de service in het buitenland. Net gebeld door een aardige dame uit Milan en alles besproken. Ze had direct het juiste huisnummer op de camping. Verder wordt de case op mijn pech.info steeds goed bijgewerkt.

Edit2: Na 1.5 uur is de lokale anwb hier, vind ik nog best snel.
Bij een lege accu (de klein accu) gaat bijna automatisch het alarm af...door de lege accu ook niet mogelijk om de auto met de afstandbediening te openen. Fysiek sleutel idd DE oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Tijs2001 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:09:
[...]

Bij een lege accu (de klein accu) gaat bijna automatisch het alarm af...door de lege accu ook niet mogelijk om de auto met de afstandbediening te openen. Fysiek sleutel idd DE oplossing
Klopt helemaal. Ben benieuwd hoe snel de auto start als hij zo aan de startkabels staat.

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Dit is misschien een handige tip. Zo kan je makkelijk zelf de auto starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jRPtAz4takgQqXEg34hsYU4leQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlZ0M8VCb9WFV2N87qk5ohzk.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen 1.5 uur. Snel geholpen. De man was na 5 min alweer weg. Volgende keer heb ik zelf zo'n startkit in de auto. Scheelt veel gedoe!

[ Voor 50% gewijzigd door Wackmack op 20-07-2023 09:11 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 178 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.