BCA doet de verkoop, ik denk dat Loewie verwijst naar een partner die de auto's voor verhuur weer gaat klaar maken.Geer72 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:15:
[...]
Die subcontractor is BCA.
https://www.automotive-on...keting-doen-voor-lynk-co/
[quote]Agadir schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:19:
[...]
BCA doet de verkoop, ik denk dat Loewie verwijst naar een partner die de auto's voor verhuur weer gaat klaar maken.
Inderdaad, lees ik nu ook. Naar mijn weten doen ze beide. Er is hier iemand op het forum van BCA actief. Misschien kan die duidelijkheid verschaffen.
[...]
BCA doet de verkoop, ik denk dat Loewie verwijst naar een partner die de auto's voor verhuur weer gaat klaar maken.
Inderdaad, lees ik nu ook. Naar mijn weten doen ze beide. Er is hier iemand op het forum van BCA actief. Misschien kan die duidelijkheid verschaffen.
Ze zouden vandaag tussen 2 en 3 de auto komen brengen, maar ik hoor nog niks. Mijn adres is slecht te vinden via navigatie.
Hoe zat dat bij andere mensen? Waren ze een beetje op tijd? Ik woon in de buurt van Groningen.
Hoe zat dat bij andere mensen? Waren ze een beetje op tijd? Ik woon in de buurt van Groningen.
Ik ga een Lynk van een collega lenen, voor mijn vakantie. Ik ga zo'n 3000km rijden. Ik lees in dit topic dat je alleen de kosten betaalt die de uitlener vraagt, eventueel wat benzine. Ik de handleiding staat dat die kilometers niet bij de uitlener worden opgesteld, heel goed, maar er staat nergens wat de lener betaalt. Weet iemand dit te bevestigen, dat je als lener niks afrekent voor gereden kilometers?
Ook: mijn collega wil natuurlijk kosteloos uitlenen. Er zijn voor hem geen kosten, toch?
Ik vraag mij dan af wat het verdienmodel hierachter is.
Ook: mijn collega wil natuurlijk kosteloos uitlenen. Er zijn voor hem geen kosten, toch?
Zolang het (uit)lenen nog in Beta-fase is betaal je geen fee of extra kosten per km.ejtnaj schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:47:
Ik ga een Lynk van een collega lenen, voor mijn vakantie. Ik ga zo'n 3000km rijden. Ik lees in dit topic dat je alleen de kosten betaalt die de uitlener vraagt, eventueel wat benzine. Ik de handleiding staat dat die kilometers niet bij de uitlener worden opgesteld, heel goed, maar er staat nergens wat de lener betaalt. Weet iemand dit te bevestigen, dat je als lener niks afrekent voor gereden kilometers?
Je collega kan dus gewoon een symbolisch bedrag vragen (gratis kan niet). Ik leen wel eens uit aan mijn vader waarbij ik 1 euro per dag vraag. Die 1 euro krijg ik dan uiteindelijk uitgekeerd en geef ik weer terug aan hem. Dus kost ons beiden niks.
Km’s gedurende het uitgeleend zijn hoeven niet door verhurende partij betaald te worden/ worden niet in mindering gebracht op de 15000km die je mag rijden.
Ooit zal dit wel allemaal veranderen en komt er wellicht een vast te betalen bedrag en misschien ook nog wel een prijs per km.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Bij mij belde de dealer (Volvo Assen) netjes dat ze 'm 's middags zouden brengen. Kreeg ook een appje toen de verkoper vertrok. Woon ook in omgeving Groningen.-Bowser- schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:22:
Ze zouden vandaag tussen 2 en 3 de auto komen brengen, maar ik hoor nog niks. Mijn adres is slecht te vinden via navigatie.
Misschien had ik die even moeten bellen, ondertussen is er nog steeds geen auto, erg vervelend.mavanderwelle schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:10:
[...]
Bij mij belde de dealer (Volvo Assen) netjes dat ze 'm 's middags zouden brengen. Kreeg ook een appje toen de verkoper vertrok. Woon ook in omgeving Groningen.
Welkom bij Lynk&Co. Je bent niet de eerste, en vast ook niet de laatste.-Bowser- schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:43:
[...]
Misschien had ik die even moeten bellen, ondertussen is er nog steeds geen auto, erg vervelend.
Ja helaas wel. Ik hoorde goede verhalen over het afleveren van de auto, maar ook daar kunnen blijkbaar dingen mis gaan...MrNickert schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:20:
[...]
Welkom bij Lynk&Co. Je bent niet de eerste, en vast ook niet de laatste.
Is de accu toen leeggelopen?jbbuist schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Lynk&Co heeft bijna 2 maand de auto bij mij op de oprit laten staan na opzegging (na ruim anderhalf jaar in gereden te hebben). Bij Volvo Broekhuis zal deze naar verwachting ook daar een aantal maand staan is hun ervaring. De auto gaat bijna zeker weten in de verkoop met 30k op de teller. Al hebben ze er geen haast mee en is hun proces van terugname en verkoop verre van gestroomlijnd.
Ik woon in Groningen. De Volvo dealer uit Assen kwam mijn eerste en tweede Lynk exact op tijd brengen, en de eerste Lynk precies op de afgesproken tijd ophalen.-Bowser- schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:22:
Zelfde hier (ook Groningen). Fijne dealerwimaj janssen schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:47:
[...]
Ik woon in Groningen. De Volvo dealer uit Assen kwam mijn eerste en tweede Lynk exact op tijd brengen, en de eerste Lynk precies op de afgesproken tijd ophalen.
Ik heb de dealer net gebeld en die was erg behulpzaam. Ze hadden vanochtend een mailtje van Lynk gekregen en gaan nu een ander bezorgmoment voorstellen. Blijkbaar was de 1e helemaal niet bij ze binnengekomen. Nu moet ik wachten tot Lynk me belt.
Ik zie hier opmerkingen over de app update. Ik zie in mijn app een melding over een software update voor de 01 zelf. De auto zou dan 70 minuten niet beschikbaar zijn. Op zich geen probleem, maar wat ik zou willen weten:.Johnny schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:01:
Edit: Ik zie dat ik niet bepaald de eerste ben die hier over klaagt
Edit2: wat hebben ze nou verbeterd? De app vergist zich nog steeds net zo vaak dat de auto open is terwijl op slot etc
———
Nou, die update van de iOS app maakt het allemaal ook niet beter; hoe is dit een verbetering?
Batterij status kunnen zien is een van de meeste gebruikte features voor mij. [Afbeelding]
A ) Zijn er mensen die de update hebben gedaan,maar die mislukte. Bleef de auto daarna wel normaal functioneren?
B ) Zijn er mensen met een succesvolle update. En wat voor verschil leverde dat op?
C ) Er zijn mensen die aangeven dat de oplaad status niet meer het laadpercentage aangeeft. En wellicht ook niet de resterende benodigde oplaadtijd. Heeft dat te maken met de software update van de auto of de update van de app?
Heb de update hier zelf al een maand staan, mislukt elke dag! Probeer het elke dag opnieuw en steeds op een andere manier. Auto doet gewoon niks dan in de zin van, er gebeurd niks. Werkt daarna dus gewoon zoals daarvoor. Het laadpercentage die niet meer zichtbaar is heeft te maken met de update van de app... Ziet er allemaal leuk uit maar natuurlijk echt troep dat dit niet meer werkt.Lieshout835 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Ik zie hier opmerkingen over de app update. Ik zie in mijn app een melding over een software update voor de 01 zelf. De auto zou dan 70 minuten niet beschikbaar zijn. Op zich geen probleem, maar wat ik zou willen weten:
A ) Zijn er mensen die de update hebben gedaan,maar die mislukte. Bleef de auto daarna wel normaal functioneren?
B ) Zijn er mensen met een succesvolle update. En wat voor verschil leverde dat op?
C ) Er zijn mensen die aangeven dat de oplaad status niet meer het laadpercentage aangeeft. En wellicht ook niet de resterende benodigde oplaadtijd. Heeft dat te maken met de software update van de auto of de update van de app?
A: ken ik niet, ook niet via de facebook gebruikersgroepenLieshout835 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Ik zie hier opmerkingen over de app update. Ik zie in mijn app een melding over een software update voor de 01 zelf. De auto zou dan 70 minuten niet beschikbaar zijn. Op zich geen probleem, maar wat ik zou willen weten:
B: Hij is geupdate, verschillen zijn niet merkbaar eerlijk gezegd. Wel mooi dat OTA eindelijk werkt.
C: Dat is met de app. Mijn update was in februari en ik had gewoon de tussentijdse laadstatus tot de IOS app werd geupdate deze week.
De nieuwe app ziet er wel shiny uit enzo maar ik vind het ontzettend raar dat je nu niet kan zien hoe vol je accu is tijdens het laden. Er staat alleen "aan het opladen" en dan heb je geen idee hoe vol die eigenlijk is.
Vind ik toch wat raar als er iets niet mogelijk is terwijl dat wel eerst zo was
Ik hoop stiekem elke ochtend dat de auto niet meer op z'n plak staat...
Ik wacht al sinds augustus vorig jaar op een reparatie van de schade. De service van dit bedrijf is echt om te janken.
Wat zijn de ervaringen met schadeafhandeling tot dus ver?
Ik wacht al sinds augustus vorig jaar op een reparatie van de schade. De service van dit bedrijf is echt om te janken.
Wat voor schade heb je precies? Wacht je op onderdelen?bas_vdl schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:25:
Verloop van het proces bij mij is als volgt (hij is nog niet gemaakt, maar de onderdelen zijn nu wel eindelijk onderweg).
- Schade gemaakt tijdens verhuur door verhuurder en gemeld, April 2023
- Schade vastgesteld, April 2023
- Inspectie van de daadwerkelijke schade, Mei 2023
- Onderdelen besteld (na 4-5x gebeld te hebben eindelijk), juni 2023
- Onderdelen worden geleverd, 8 juli 2023. Deze datum houdt Lynk al een 2-3 weken vast, na meerdere keren om een statusupdate gevraagd te hebben.
Ik hoop dus in de 2e-3e week van juli de reparatie van de auto te hebben.
Ik heb de automatische update van de app op mijn iPhone uitgezet. Ik vind het belangrijk om de laad-status te zien omdat mijn Lynk aan een publieke paal laadt. Werkt zoals altijd prima.Ricmaniac schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:41:
De nieuwe app ziet er wel shiny uit enzo maar ik vind het ontzettend raar dat je nu niet kan zien hoe vol je accu is tijdens het laden. Er staat alleen "aan het opladen" en dan heb je geen idee hoe vol die eigenlijk is.
Waar krijg je die melding in de app?watermanager197 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:47:
[...]
A: ken ik niet, ook niet via de facebook gebruikersgroepen
B: Hij is geupdate, verschillen zijn niet merkbaar eerlijk gezegd. Wel mooi dat OTA eindelijk werkt.
C: Dat is met de app. Mijn update was in februari en ik had gewoon de tussentijdse laadstatus tot de IOS app werd geupdate deze week.
Ik krijga lleen maar dit...
:strip_exif()/f/image/FPDC12pyQke7uC5l6PWyHxW3.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier soortgelijke ervaring, mijn schade is nog iets nieuwer (oktober 2022) maar verder krijg je 0 service. Het is dat er bij mij alleen blikschade is en 1 sensor niet meer werkt, maar ben inmiddels wel beetje klaar met bellen met de klanten'service'..bas_vdl schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:25:
ik heb idd net een zakelijk short lease contract afgesloten met een polo, na 12 maanden opzegbaar voor 24 maanden totaal. Kosten 592 euro. 20.000 km / jaar. excl brandstof.edsub schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:28:
[...]
Wat is 'duur'.
40000km = 25000 extra km à 0.16 = €333/ mnd.
De auto kost je dus ècht € 550 + € 333= €883
En dan je elektra en benzine nog.
Maar die laatste kosten heb je bij iedere auto.
En bij de 01 kun je lokale ritten in de regel elektrisch doen (zo doe ik het iig., Ook bij pakweg 40k km/jr)
Zie maar eens een nieuwe auto van deze omvang en luxe incl alle overige kosten en zonder eigenaar-risico (afschrijving is toch n dingetje dat meestal tegenvalt, helemaal bij hoge jaarkilometrages) elders te 'krijgen'.
T is best geld, maar 'duur'?
daarnaast wel "maar" 0,043e / km extra. Dus wat is idd duuur.. de polo is een veel "mindere"auto
Zonde dat ik hier nu pas achter kom. Kan iemand in een notendop de voor / nadelen geven of ik misschien over 9 maanden een lynk en co kan rijden?
Ik heb overigens thuis ruim 6000 kwh '" over " van m'n zonne panelen en mag deze tegen tarief wegstrepen op de zaak.
[ Voor 12% gewijzigd door sjorsbeans op 04-07-2023 18:16 ]
Update: blijkbaar was de auto nog niet klaar bij de Volvo dealer, en kon dus nog niet gebracht worden. Ik ga de auto nu vrijdagmiddag zelf ophalen (anders zou het weer en week duren en ik heb een auto nodig). Ik krijg de 100 euro voor het thuis brengen wel terug van Lynk, dat vind ik wel netjes.-Bowser- schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:54:
Ik heb de dealer net gebeld en die was erg behulpzaam. Ze hadden vanochtend een mailtje van Lynk gekregen en gaan nu een ander bezorgmoment voorstellen. Blijkbaar was de 1e helemaal niet bij ze binnengekomen. Nu moet ik wachten tot Lynk me belt.
Bedankt voor je uitleg. Ik zat in een ander topic aardig met de handen in het haar waarom ik het geheel niet sneller (7.2kW) kan laden. Meer vastrecht- en capaciteitstarief betekent dat upgraden naar 35a toch wel een beetje zonde is voor dat kleine beetje extra snelheid in deze phev situatie...edsub schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Als je de accu van leeg naar vol in 4 uur laadt, laadt je dus met 16A (=16A*230V = 3.7kW. 3.7kW * 4u = 14.8kWh = ongeveer de accucapaciteit).
Dat doet mij vrezen dat de auto nog steeds met 1 fase laadt, maar dan wel max 32A. Omdat een 11kW laadpunt slechts 16A kan leveren, laadt je daar dus met maar 3.7kW (de 11kW refereert aan 3 fasen 230V @ 16A =3 * 16A * 230V = 11kW)
Had de auto met 2 fasen geladen, dan was je bij jouw 11kW lader in plm 2 uur 'vol' geweest.
Dat jouw kabel dikker is, komt dan niet omdat er twee aders meer in zitten. maar omdat de minimale 3 (fase,nul,aarde) aders nu 6mm2 (ipv 2.5mm2) zijn.
Als de auto op 1 fase laadt, laadt hij bij een 11kW laadpunt nog steeds met maar 3.7kW (=16A)
Als de auto op 1 fase laadt, laadt hij bij een 22kW laadpunt met 7.2kW (=32A)
Als de auto op 2 fases laadt, laadt hij bij een 11 of 22kW laadpunt met 7.2kW (=2x16A)
Dat maakt dat het nut van de 7.2kW boordlader van modeljaar 2023 beperkt is tot 32A (=22kW) laadpunten. En de meesten van ons er thuis (in de regel max 3x16A = 11kW laadpunt) al helemaal niks aan hebben,
Ik kan het artikel achter de betaalmuur niet lezen.....maar dit kan toch niet waar zijn.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230705_93136228
Banen weg bij Maastrichts callcenter autobouwer Lynk & Co
https://archive.ph/UdU6N hier is 't te lezenGeer72 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:53:
Ik kan het artikel achter de betaalmuur niet lezen.....maar dit kan toch niet waar zijn.
Lynk & Co is volgens een woordvoerster bezig om zijn diensten te „optimaliseren en te stroomlijnen”. Inkrimping van het Maastrichtse callcenter is daarvan een onderdeel.
Ik heb ze nog nooit nodig gehad, dus geen ervaring, maar zou het niet zo kunnen zijn dat telefoontjes voldoende snel worden afgehandeld (volgens Lynk) en dat de vertraging in de back office zit?
Nomen nescio
Dat is idd netjes van Lynk.-Bowser- schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:28:
[...]
Update: blijkbaar was de auto nog niet klaar bij de Volvo dealer, en kon dus nog niet gebracht worden. Ik ga de auto nu vrijdagmiddag zelf ophalen (anders zou het weer en week duren en ik heb een auto nodig). Ik krijg de 100 euro voor het thuis brengen wel terug van Lynk, dat vind ik wel netjes.
Maar over dealers gesproken: je merkt in álles dat die veel meer verstand hebben van het fatsoenlijk afleveren van auto's. Daar gaat zelden / nooit iets mis eigenlijk.
Hallo
Op dit moment rij ik een Outlander uit 2016. Het elektrisch bereik valt me hier zwaar van tegen, en het valt me ook steeds op dat ik maximaal 7kWh kan bijladen terwijl er toch een 12.3 kWh accu in zou moeten zitten.
Daarover vind je het nodige op internet maar alle trucjes die je kunt doen om dat probleem op te lossen hebben bij mij niet gewerkt.
Verder valt over het algemeen mij het comfort van de auto (met name ook geluid op de snelweg) mij tegen.
Ik ben dus op zoek naar een tweedehands alternatief. Sowieso een auto met een stekker PHEV of EV.
Paar eisen:
-De warme maanden (zeg april tot en met september) volledig elektrisch naar mijn werk kunnen rijden (54 km, ca 90% op 100 km/u).
-Minimaal een caravan van 1200kg kunnen trekken
-Ruim genoeg voor een jong gezin met 2 kleine kinderen
In mijn zoektocht ben ik van alles tegen gekomen. Met bovenstaande eisen kan ik helaas nog geen volledig EV’s vinden. Maar een L&C 01 uit 2021 valt (bijna) binnen budget (ik ben van plan om pas in het najaar tot aanschaf over te gaan dus wie weet).
Nu een paar vragen voor de mensen die reeds ervaring hebben met deze auto, aangezien de meeste reviews over het delen van de auto lijken te gaan en niet zo zeer over de auto zelf:
-Er staan er wel opvallend veel te koop vind ik. Zegt dit meer over dat de auto tegenvalt of heeft dat meer te maken met het abonnement’s vorm;
-Ik lees veel over windgeruis wat bij hoge snelheden tegen valt (ga ik mee maken in een proefrit). Maar zag ook dat MY2022 gelamineerd glas heeft, heeft iemand het verschil daar tussen ervaren. Of gelamineerd glas aanwezig is, is natuurlijk eenvoudig te zien bij een proefrit.
-Ik lees ook zaken over dat de app niet goed verbind met de auto, is dat exemplarisch? Of te wel, zou ik dat kunnen testen bij de proefrit?
Hoe werkt de verbinding eigenlijk, via 4G of wifi. En als het via 4G is, moet je daar dan ook nog maandelijks voor betalen?
-Ook kwam ik opmerkingen tegen over het gedrag van de auto rond 95 km/u in pure mode. Is dat ook iets wat speelt in een bepaald model jaar of geldt dit voor alle modellen?
-Hoe is de banden slijtage van deze auto. De meesten die ik tegenkom staan rond de 40000 dus zullen waarschijnlijk op afzienbare termijn nieuwe banden nodig hebben.
-Als ik de auto koop bij de Volvo dealer dan kan deze prima ook het onderhoud doen neem ik aan?
-Verschijnen er nog software updates voor de auto of is dit niet van toepassing voor een L&C01?
-Zijn er verder aandachtspunten waar ik op moeten letten bij een proefrit?
Alvast bedankt.
Op dit moment rij ik een Outlander uit 2016. Het elektrisch bereik valt me hier zwaar van tegen, en het valt me ook steeds op dat ik maximaal 7kWh kan bijladen terwijl er toch een 12.3 kWh accu in zou moeten zitten.
Daarover vind je het nodige op internet maar alle trucjes die je kunt doen om dat probleem op te lossen hebben bij mij niet gewerkt.
Verder valt over het algemeen mij het comfort van de auto (met name ook geluid op de snelweg) mij tegen.
Ik ben dus op zoek naar een tweedehands alternatief. Sowieso een auto met een stekker PHEV of EV.
Paar eisen:
-De warme maanden (zeg april tot en met september) volledig elektrisch naar mijn werk kunnen rijden (54 km, ca 90% op 100 km/u).
-Minimaal een caravan van 1200kg kunnen trekken
-Ruim genoeg voor een jong gezin met 2 kleine kinderen
In mijn zoektocht ben ik van alles tegen gekomen. Met bovenstaande eisen kan ik helaas nog geen volledig EV’s vinden. Maar een L&C 01 uit 2021 valt (bijna) binnen budget (ik ben van plan om pas in het najaar tot aanschaf over te gaan dus wie weet).
Nu een paar vragen voor de mensen die reeds ervaring hebben met deze auto, aangezien de meeste reviews over het delen van de auto lijken te gaan en niet zo zeer over de auto zelf:
-Er staan er wel opvallend veel te koop vind ik. Zegt dit meer over dat de auto tegenvalt of heeft dat meer te maken met het abonnement’s vorm;
-Ik lees veel over windgeruis wat bij hoge snelheden tegen valt (ga ik mee maken in een proefrit). Maar zag ook dat MY2022 gelamineerd glas heeft, heeft iemand het verschil daar tussen ervaren. Of gelamineerd glas aanwezig is, is natuurlijk eenvoudig te zien bij een proefrit.
-Ik lees ook zaken over dat de app niet goed verbind met de auto, is dat exemplarisch? Of te wel, zou ik dat kunnen testen bij de proefrit?
Hoe werkt de verbinding eigenlijk, via 4G of wifi. En als het via 4G is, moet je daar dan ook nog maandelijks voor betalen?
-Ook kwam ik opmerkingen tegen over het gedrag van de auto rond 95 km/u in pure mode. Is dat ook iets wat speelt in een bepaald model jaar of geldt dit voor alle modellen?
-Hoe is de banden slijtage van deze auto. De meesten die ik tegenkom staan rond de 40000 dus zullen waarschijnlijk op afzienbare termijn nieuwe banden nodig hebben.
-Als ik de auto koop bij de Volvo dealer dan kan deze prima ook het onderhoud doen neem ik aan?
-Verschijnen er nog software updates voor de auto of is dit niet van toepassing voor een L&C01?
-Zijn er verder aandachtspunten waar ik op moeten letten bij een proefrit?
Alvast bedankt.
Zou je makkelijk moeten redden. 54 km haal ik zelfs hartje winter.Anman schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:02:
01 is een perfecte caravantrekker. Zie bijvoorbeeld ook caravantrekker.nl-Minimaal een caravan van 1200kg kunnen trekken
Zou prima moeten passen. Mogelijk is kofferruimte wat klein voor vakantie maar is op te lossen met dakkoffer.-Ruim genoeg voor een jong gezin met 2 kleine kinderen
Is een gevolg van het abonnementsmodel denk ik. Zijn allemaal auto’s die door L&C worden afgestoten. Heb een interview gezien waarin werd aangegeven dat ze dit bewust doen om een andere markt te bereiken. Mogelijk ook om meer eenheid in het wagenbestand te hebben, geen 2021, 2022 en 2023 versies naast elkaar.Nu een paar vragen voor de mensen die reeds ervaring hebben met deze auto, aangezien de meeste reviews over het delen van de auto lijken te gaan en niet zo zeer over de auto zelf:
Beide versies bijna n jaar gereden. Ja, ik merk dat de nieuwere versie stiller is, maar ik vond de vorige niet storend.-Ik lees veel over windgeruis wat bij hoge snelheden tegen valt (ga ik mee maken in een proefrit). Maar zag ook dat MY2022 gelamineerd glas heeft, heeft iemand het verschil daar tussen ervaren. Of gelamineerd glas aanwezig is, is natuurlijk eenvoudig te zien bij een proefrit.
De auto heeft een 4G verbinding. Zou dus checken of het abonnement is inbegrepen. Bij nieuwe auto’s is dat wel het geval gedurende een aantal maanden (jaren?). WiFi is ook mogelijk. Om de auto in de app te zien moet deze door L&C worden gekoppeld. Dit zal bij een proefrit niet het geval zijn. Alternatief kun je een auto bij jou in de buurt lenen. Dan verschijnt hij wel in de app en kan je ook een langere proefrit doen.-Ik lees ook zaken over dat de app niet goed verbind met de auto, is dat exemplarisch? Of te wel, zou ik dat kunnen testen bij de proefrit?
Geldt voor alle modellen. Is onderdeel van het ontwerp van de aandrijflijn.-Ook kwam ik opmerkingen tegen over het gedrag van de auto rond 95 km/u in pure mode. Is dat ook iets wat speelt in een bepaald model jaar of geldt dit voor alle modellen?
Slijtage van de banden gaat vrij hard. Er is veel vermogen op de voorbanden.-Hoe is de banden slijtage van deze auto. De meesten die ik tegenkom staan rond de 40000 dus zullen waarschijnlijk op afzienbare termijn nieuwe banden nodig hebben.
Ja, maar onderdelen moeten via L&C worden besteld en zijn vaak lastig leverbaar.-Als ik de auto koop bij de Volvo dealer dan kan deze prima ook het onderhoud doen neem ik aan?
Ja auto kan in de garage ge-update worden en vanaf een bepaalde update ook over-the-air. Er wordt alleen nergens vermeld wat wijzigingen in de software zijn. Ook ervaren sommige mensen problemen met updaten.-Verschijnen er nog software updates voor de auto of is dit niet van toepassing voor een L&C01?
Vooral ervaren hoe de auto rijdt. Wij zijn zeer tevreden!-Zijn er verder aandachtspunten waar ik op moeten letten bij een proefrit?
Wat hierboven beschreven staat klopt als een bus. Ik heb een MY22 particulier nieuw gekocht, als caravantrekker. Nog geen seconde spijt gehad. Service is, zolang je niet afhankelijk bent van L&C zoals in abo vorm, prima van de Volvo dealers. Banden slijten snel, maar dat is inherent aan 1800+ kilo met 260PK op de voorwielen.Oizo1981 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:46:
[...]
Zou je makkelijk moeten redden. 54 km haal ik zelfs hartje winter.
[...]
01 is een perfecte caravantrekker. Zie bijvoorbeeld ook caravantrekker.nl
[...]
Zou prima moeten passen. Mogelijk is kofferruimte wat klein voor vakantie maar is op te lossen met dakkoffer.
[...]
Is een gevolg van het abonnementsmodel denk ik. Zijn allemaal auto’s die door L&C worden afgestoten. Heb een interview gezien waarin werd aangegeven dat ze dit bewust doen om een andere markt te bereiken. Mogelijk ook om meer eenheid in het wagenbestand te hebben, geen 2021, 2022 en 2023 versies naast elkaar.
[...]
Beide versies bijna n jaar gereden. Ja, ik merk dat de nieuwere versie stiller is, maar ik vond de vorige niet storend.
[...]
De auto heeft een 4G verbinding. Zou dus checken of het abonnement is inbegrepen. Bij nieuwe auto’s is dat wel het geval gedurende een aantal maanden (jaren?). WiFi is ook mogelijk. Om de auto in de app te zien moet deze door L&C worden gekoppeld. Dit zal bij een proefrit niet het geval zijn. Alternatief kun je een auto bij jou in de buurt lenen. Dan verschijnt hij wel in de app en kan je ook een langere proefrit doen.
[...]
Geldt voor alle modellen. Is onderdeel van het ontwerp van de aandrijflijn.
[...]
Slijtage van de banden gaat vrij hard. Er is veel vermogen op de voorbanden.
[...]
Ja, maar onderdelen moeten via L&C worden besteld en zijn vaak lastig leverbaar.
[...]
Ja auto kan in de garage ge-update worden en vanaf een bepaalde update ook over-the-air. Er wordt alleen nergens vermeld wat wijzigingen in de software zijn. Ook ervaren sommige mensen problemen met updaten.
[...]
Vooral ervaren hoe de auto rijdt. Wij zijn zeer tevreden!
Over 3 maanden. Nog steeds het geld niet terug 🤭mavanderwelle schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:09:
[...]
Dat is idd netjes van Lynk.
Maar over dealers gesproken: je merkt in álles dat die veel meer verstand hebben van het fatsoenlijk afleveren van auto's. Daar gaat zelden / nooit iets mis eigenlijk.
Nice. Heb je een link van welke je gekocht hebt? Zie er meerdere staan.Ashwan7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:44:
Voor de mensen die meer uit hun lynk&co willen halen. Heb ik de carlinkit box werkt perfect op je lynk waarmee je dus ook alles kan bekijken. YouTube, Netflix,Videoland voor meer info kan je reageren.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Knip
[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 11-07-2023 09:20 . Reden: Geen links naar eigen websites tbv verkoop ]
En wat kun je daarmee dan?Elsheepo schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:20:
[...]
Nice. Heb je een link van welke je gekocht hebt? Zie er meerdere staan.
Knip
[ Voor 62% gewijzigd door Notna op 11-07-2023 09:27 . Reden: Iets minder TellSell nav je verkooppogingen is wel gewenst ]
:strip_exif()/f/image/LWCpvenMfrIBiZhwxizx9W6K.jpg?f=fotoalbum_large)
heeft iemand deze wel eens "spontaan" op het scherm gekregen? Dit was op de plek waar ooit de powerflow werd getoond, maar al veeeele maanden een melding staat dat dat niet beschikbaar ris. Dit stond er gisteravond ineens en was ook weer weg en kwam net zo plotseling weer terug.
Hij lijkt ook geen echte data weer te geven maar gewoon en willekeurig grafiekje, getuige de nullen voor het gemiddelde verbruik.
Daarnaast doet de radio de laatste 2 weken ook geregeld raar. geen geluid, geen bediening mogelijk . En als hij aan gaat/staat dan is dat soms op FM (relatief HARD) en dan is hij handmatig weer naar DAB te zetten.
Ook bij iemand bekend?
[ Voor 6% gewijzigd door BPi op 06-07-2023 13:33 ]
heb je een software update geactiveerd?BPi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:31:
[Afbeelding]
heeft iemand deze wel eens "spontaan" op het scherm gekregen? Dit was op de plek waar ooit de powerflow werd getoond, maar al veeeele maanden een melding staat dat dat niet beschikbaar ris. Dit stond er gisteravond ineens en was ook weer weg en kwam net zo plotseling weer terug.
Hij lijkt ook geen echte data weer te geven maar gewoon en willekeurig grafiekje, getuige de nullen voor het gemiddelde verbruik.
Daarnaast doet de radio de laatste 2 weken ook geregeld raar. geen geluid, geen bediening mogelijk . En als hij aan gaat/staat dan is dat soms op FM (relatief HARD) en dan is hij handmatig weer naar DAB te zetten.
Ook bij iemand bekend?
Dat met de radio had ik ook een tijdje. Dan lijkt de radio wel vast te lopen. Vaak helpt het om dan even muziek via bluetooth/Android Auto te luisteren en dan weer terug te schakelen naar radio.BPi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:31:
[Afbeelding]
Ook bij iemand bekend?
Dat grafiekje heb ik nooit spontaan in beeld gekregen, maar wel dat de powerflow een foutmelding gaf. Dat heb ik opgelost door het systeem te resetten.
Bij mij was het zo als ik de powerflow op het scherm zet, hij maar heel kort te zien is.Gisteren bleef hij gewoon in beeld,precies zoals ik dat wil. Er is volgens mij geen update geweest.oldostofjas schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:56:
[...]
Dat met de radio had ik ook een tijdje. Dan lijkt de radio wel vast te lopen. Vaak helpt het om dan even muziek via bluetooth/Android Auto te luisteren en dan weer terug te schakelen naar radio.
Dat grafiekje heb ik nooit spontaan in beeld gekregen, maar wel dat de powerflow een foutmelding gaf. Dat heb ik opgelost door het systeem te resetten.
Ik vind dit wel mooi spul. Hoe werkt dat precies? Ik hoop de lynk ergens in de komende maanden op te kunnen halen.Ashwan7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:44:
Voor de mensen die meer uit hun lynk&co willen halen. Heb ik de carlinkit box werkt perfect op je lynk waarmee je dus ook alles kan bekijken. YouTube, Netflix,Videoland voor meer info kan je reageren.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is het de box inpluggen in de usb poort van de lynk. Dan start het systeem zich vanzelf op. En kan je verbinding maken met je hotspot zodat de box verbinding krijgt met internet. Je kan trouwens ook een data simkaart erin stoppen.olaf85 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Ik vind dit wel mooi spul. Hoe werkt dat precies? Ik hoop de lynk ergens in de komende maanden op te kunnen halen.
Het fijne van deze box is dat hij snel is. Je draait op Android dus eigenlijk is alles wel mogelijk om te doen. En hij onthoud je hotspot en apparaten. Zo kan je alles bedienen via je touchscreen of je stuur zonder iets speciaals in te stellen want dat doet de box vanzelf automatisch.
En het is universeel voor alle auto’s met bekabelde CarPlay.
Knip
Ik wil absoluut niet dat de bestuurder dit gebruikt tijdens het rijden slechts voor navigatie en muziek bediening.
De reden dat ik het voor het eerst kocht waren de problemen met Apple CarPlay vanuit de fabriek zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 11-07-2023 09:28 . Reden: Geen eigen webshops promoten; voor verkoop is V&A ]
45 functies worden geschrapt. Dit zal de bereikbaarheid van Lynk & Co vast niet ten goede komen...
45 functies worden geschrapt. Dit zal de bereikbaarheid van Lynk & Co vast niet ten goede komen...
[ Voor 28% gewijzigd door DSM2112 op 06-07-2023 20:49 ]
45 functies worden in Maastricht geschrapt maar zonder meer informatie is het een aanname dat het niet beter wordt. Al snap ik volledig die gedachtegangDSM2112 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:47:
- Komen ze er elders bij en wordt het daar uitgebreid?
- Gaan ze met nieuwe systemen werken waardoor het efficiënter gaat
- Worden taken overgenomen door reorganisatie?
Ik zou graag willen geloven dat dit een gevolg is van dat het al niet lekker liep. Ik heb geen idee waar L&C in de Benelux gevestigd is maar kan me voorstellen dat je de boel bij elkaar en niet uitbesteed wilt hebben om dichter op de bal te willen zitten.
Dus ik hoop het beste.
Dus ik hoop het beste.
Is wel apart ik wou afgelopen vrijdag graag doorverbonden worden met de TD en toen wist een medewerker me te vertellen dat de TD er helemaal niet was...DSM2112 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:47:
Toen ik aangaf dat dit toch niet zou kunnen, de afdeling die alles moet regelen is er niet, HOE DAN!
Gaf hij aan dat ze 's morgens een meeting hadden gehad en daarna allemaal naar huis waren gegaan...
Wellicht dus de oorzaak van bovenstaande nieuws
Lekker dan, iedereen die ellende heeft (En ik verwacht een hoop mensen, waaronder ik) kunnen het zich maar uitzoeken...
Ik heb uiteindelijk afgelopen dinsdag besloten mijn abo op te zeggen. Aangezien ik al een maand aan het proberen met kort te sluiten met lynk om de reparatie te doen voordat ik naar spanje zou gaan voor mijn zomervakantie of een grotere leenauto. Beide lukt niet en totaal geen feedback of terugbel acties na herhaaldelijk terugbel notities te hebben gevraagd.
DANK U WEL LYNK, ik moet nu een ander alternatief gaan regelen/zoeken voor mijn zomervakantie... DANK voor de non proactieve houding en mensen vooral niet uit de brand te helpen...
Voor mensen die aan het overwegen zijn: De auto is prima, het klantcontact e.d. is DRAMA. Ik heb bij deze bedankt, na +/- 2 jaar plezierig te hebben gereden in de Lynk!
Is dat middels deze?Ashwan7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:44:
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com/i/1005002110504164.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oR8TKkhpidFPRKBDpgExbq38.jpg?f=user_large)
Let op dat je niet de verkeerde versie besteld! Er zijn diverse modellen van die Carlin kit. De goedkoopste biedt alleen Carplay of Android Auto. De duurdere heeft een Android operating system waarop je dus ook Youtube, Netflix onafhankelijk kan draaien. Op Carplay en Android Auto wordt vanuit (rij) veiligheid Youtube, Netflix en ander videodiensten geblokt, tenzij je op Android Auto het op een illegale manier installeert (.apk, etc.).Tiro1985 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:03:
[...]
Is dat middels deze?
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door boswei op 07-07-2023 13:31 ]
Nee deze en ook met garantie zelfde prijzen als aliTiro1985 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:03:
[...]
Is dat middels deze?
[Afbeelding]
/f/image/uVYKPLz1h2tGbYTfIYYSbsxi.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/MKj1j7FD1wM3wNOSOolFR2b1.webp?f=fotoalbum_large)
Is niet in te stellen.mprkooij schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:50:
[Afbeelding]
Weet iemand of de op afstand in te stellen klimaatcontrole ook in te stellen is op temperatuur?
Over klimaat gesproken. In een deel van het land verwacht het KNMI hagelbuien met hagel tot 4cm.mprkooij schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:50:
[Afbeelding]
Weet iemand of de op afstand in te stellen klimaatcontrole ook in te stellen is op temperatuur?
Zelf heb ik nog nooit hagelschade gehad. Mochtern er nu deuken in het dak komen,valt dat dan onder de Lynken Co verzekeringen, en weet iemand hoe het eigen risico dan is?
https://nl.aliexpress.com...94749549402690011839721_6Ashwan7 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:38:
[...]
Nee deze en ook met garantie zelfde prijzen als ali
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij Ali is hij 107 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door firejelle op 09-07-2023 14:47 ]
Ik reed ooit door een Italiaans dorp en daar lag op elke auto een matras. Ik vond het best goed bedacht. Ik zou bij Lynk & Co zo maar de moeite willen nemen ipv garantieperikelen achterafLieshout835 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:22:
[...]
Over klimaat gesproken. In een deel van het land verwacht het KNMI hagelbuien met hagel tot 4cm.
Zelf heb ik nog nooit hagelschade gehad. Mochtern er nu deuken in het dak komen,valt dat dan onder de Lynken Co verzekeringen, en weet iemand hoe het eigen risico dan is?
Een ander vraagje....je kan in de 01 gewoon EURO 95 tanken toch? Eigenlijk pas 1 keer getankt maar binnenkort een lange rit voor de boeg dus toch even checken
Ja hoor, staat gewoon in je tankdopGustavSan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:41:
[...]
Een ander vraagje....je kan in de 01 gewoon EURO 95 tanken toch? Eigenlijk pas 1 keer getankt maar binnenkort een lange rit voor de boeg dus toch even checken.
:strip_exif()/f/image/SqlZuH60TZ2KeBLSw5UgOjly.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou raar zijn als dat niet kon toch? Dan hadden ze het toch zeker laten weten.GustavSan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:41:
[...]
Ik reed ooit door een Italiaans dorp en daar lag op elke auto een matras. Ik vond het best goed bedacht. Ik zou bij Lynk & Co zo maar de moeite willen nemen ipv garantieperikelen achteraf.
Een ander vraagje....je kan in de 01 gewoon EURO 95 tanken toch? Eigenlijk pas 1 keer getankt maar binnenkort een lange rit voor de boeg dus toch even checken.
Vandaag spannende dag in de bergen van Zwitserland. Na een mooie route bijna bij het hotel aangekomen kwam de bekende melding van de koelvloeistof.
Auto moest hard werken met veel scherpe bochten. Na enkele minuten geen melding meer gezien. Wel snel koelvloeistof gekocht bij een tankstation. Morgen door naar Italië en over twee weken terug. Moet goed komen lijkt mij!
Na de vakantie de auto inleveren dus gelukkig geen gedoe met reparatie. Melding voor het eerst na 1.5 jaar gezien.
Auto moest hard werken met veel scherpe bochten. Na enkele minuten geen melding meer gezien. Wel snel koelvloeistof gekocht bij een tankstation. Morgen door naar Italië en over twee weken terug. Moet goed komen lijkt mij!
Na de vakantie de auto inleveren dus gelukkig geen gedoe met reparatie. Melding voor het eerst na 1.5 jaar gezien.
Gelukkig is het niet moeilijk om wat op te zoeken in de voorwaarden pffff .
Ik heb een klein sterretje in het groene gedeelte . Is dit nu eigen risico of niet ? Bij inleveren valt dit onder een normale schade .
Ik ga de auto niet inleveren .
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0KqVvu8imiWYbVntEdCHw8ov.jpg?f=user_large)
Als dit onder eigen risico valt dan regel ik zelf de reparatie met Carglass .
Ik heb een klein sterretje in het groene gedeelte . Is dit nu eigen risico of niet ? Bij inleveren valt dit onder een normale schade .
Ik ga de auto niet inleveren .
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0KqVvu8imiWYbVntEdCHw8ov.jpg?f=user_large)
Als dit onder eigen risico valt dan regel ik zelf de reparatie met Carglass .
[ Voor 9% gewijzigd door Kaaks2022 op 09-07-2023 21:38 ]
Bij mij geen bewuste software update gehad de afgelopen paar weken. Daarvoor mogelijk bij de dealer wel. Volgende week donderdag zal hi, volgens opgave van Lynk, bij de dealer wel een update krijgen. hij is er dan voor vervanging van de (gelukkig nog niet lekkende) de waterpomp.Lieshout835 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:04:
[...]
Bij mij was het zo als ik de powerflow op het scherm zet, hij maar heel kort te zien is.Gisteren bleef hij gewoon in beeld,precies zoals ik dat wil. Er is volgens mij geen update geweest.
Bij mij is het raam aan de bestuurderskant voortdurende beslagen. Ik denk dat het te maken heeft met de Airco, want met dit weer verwacht je dat niet. Is dit iets wat anderen bekend voorkomt?
Hahaha ik zou even 2 keer kijken en de invoerrechten niet vergeten.firejelle schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:47:
[...]
https://nl.aliexpress.com...94749549402690011839721_6
Bij Ali is hij 107 euro.
/f/image/y43uhVddOyfW9wHKJoCXQ0P2.png?f=fotoalbum_large)
Bij mij soms de voorruit, precies boven het dashboard waar de airco uitkomt. Best irritant, maar gelukkig niet op het glas van de bestuurder. Heb je gelaagd glas? Wellicht maakt dat nog uitchielsen schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:34:
Bij mij is het raam aan de bestuurderskant voortdurende beslagen. Ik denk dat het te maken heeft met de Airco, want met dit weer verwacht je dat niet. Is dit iets wat anderen bekend voorkomt?
Idem hier, in een soort V-vorm aan de bestuurderskant, op de voorruit. Ik heb het (nog) niet aangedurfd om het weg te vegen, ben bang dat je dan continu tegen strepen aan zit te kijken.chielsen schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:34:
Ter info, ik heb de airco zelden of nooit aan, dus denk niet dat het daar aan ligt.
Nomen nescio
Mbt punt A: bij mij is de update dus mislukt nadat ie eindelijk een keer gestart kon worden, zie eerdere posts rond 21 juni. Sindsdien zit ik zonder mobiel internet en met voortdurende onderbreking van geluid (van radio en telefoon tot aan de systeem toetsgeluiden). Kan nog wel bellen via CarPlay, maar dan zonder geluid, dus dat zijn nogal eenzijdige gesprekkenLieshout835 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Meermaals gebeld met Lynk & Co, maar het ligt bij de technische dienst en die laten niets van zich horen. Zojuist weer gebeld. Blijkbaar is het druk want kreeg de Duitse servicedesk aan de lijn. Met wat gebrekkig Engels over en weer hebben ze nu een terugbelafspraak ingepland bij de technische dienst. Voor wat het waard is…
Duurt allemaal onzinnig lang, want het lijkt mij dat ze niets kunnen doen vanaf afstand, nu de wagen geen contact kan maken met de buitenwereld. Stuur me dan gewoon naar een dealer om eerst eens simpel opnieuw de software te installeren..grote kans dat het daarmee opgelost is in een uurtje.
Interessant. Idd het vegen kan het erger maken.. Ik had er onlangs in het donker toch best last van met weerspiegeling. Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt als het niet de airco is. Ik zal nog eens wat testen uitvoeren.Bra-Jo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Idem hier, in een soort V-vorm aan de bestuurderskant, op de voorruit. Ik heb het (nog) niet aangedurfd om het weg te vegen, ben bang dat je dan continu tegen strepen aan zit te kijken.
Ter info, ik heb de airco zelden of nooit aan, dus denk niet dat het daar aan ligt.
Ik begin die V-vorm ook te krijgen. Lijkt gewoon vuiligheid, maar normaal gesproken heb je dat over de hele ruit. Ik ga die ruit vanavond eens schoonmaken.chielsen schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:35:
[...]
Interessant. Idd het vegen kan het erger maken.. Ik had er onlangs in het donker toch best last van met weerspiegeling. Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt als het niet de airco is. Ik zal nog eens wat testen uitvoeren.
Bedankt!Oizo1981 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:46:
[
[...]
De auto heeft een 4G verbinding. Zou dus checken of het abonnement is inbegrepen. Bij nieuwe auto’s is dat wel het geval gedurende een aantal maanden (jaren?). WiFi is ook mogelijk. Om de auto in de app te zien moet deze door L&C worden gekoppeld. Dit zal bij een proefrit niet het geval zijn. Alternatief kun je een auto bij jou in de buurt lenen. Dan verschijnt hij wel in de app en kan je ook een langere proefrit doen.
Is die 4G verbinding gekoppeld op een of andere manier aan Lynk en Co? Is er een mogelijkheid om daar een eigen sim aan te koppelen? ZOu jammer zijn als die functionaliteit op een gegeven moment komt te vervallen....
Nog 2 vragen, kan de auto het interieur elektrisch verwarmen of moet daarvoor de brandstofmotor lopen? En klopt het dat er een functie in de app is om de auto te ontgrendelen met je telefoon? Dat lijkt me best handig nl...
1) Je kunt de auto elektrisch voorverwarmen of koelen (beide naar 22 graden) als hij aan een laadpaal hangt.Anman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:07:
[...]
Nog 2 vragen, kan de auto het interieur elektrisch verwarmen of moet daarvoor de brandstofmotor lopen? En klopt het dat er een functie in de app is om de auto te ontgrendelen met je telefoon? Dat lijkt me best handig nl...
2) Je kunt auto openen/sluiten en starten met de digitale sleutel in de app. Ik zou daar echter niet volledig op vertrouwen omdat de app regelmatig een storing heeft. (Dus niet gaan rijden zonder fysieke sleutel)
Bij mij is het aan de buitenkant van het raam. Als ik de wissers aanzet dan is het voor 5 seconden weg. Ik heb ook al even geprobeerd te sproeien, maar dat doet niet veel, het komt telkens terug. Ik heb er vandaag nog geen last van gehad, gister toen het zo enorm drukkend warm en vochtig was kwam het op.oldostofjas schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:47:
[...]
Ik begin die V-vorm ook te krijgen. Lijkt gewoon vuiligheid, maar normaal gesproken heb je dat over de hele ruit. Ik ga die ruit vanavond eens schoonmaken.
Ik zie nu toevallig bij onze lokale dealer een 'red edition' staan. Ik zie dat die voor het eerste, los van de kleur is daar verder nog iets bijzonders mee?
Heeft er iemand enig idee of de Lynk, met vrouw en kinderen op de speciale rijstrook mag rijden in Frankrijk? (rijstrook met witte ruit) Ik zie namelijk staan voor Electrische voertuigen en hybride voertuigen met groene milleu sticker, maar ik heb vorig jaar een paarse sticker gekregen, zit dus te twijfelen.... Of ik heb een verkeerde sticker ontvangen of ik begrijp het gewoon niet.

:strip_exif()/f/image/HkyIaE4ulibKD6Db5tohwsV6.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer mag je wél op de carpoolstrook rijden?
- Iedereen die met meer dan één persoon in de auto zit mag over de carpoolstrook. Ben je samen met iemand onderweg, bijvoorbeeld met je hele gezin in de auto op weg naar je vakantiebestemming? Dan mag je dus gewoon over de carpoolstrook.
- Taxi’s mogen in alle gevallen (ook als ze geen passagiers vervoeren) over de carpoolstrook rijden.
- Als je in een elektrische auto met een groen Crit’Air milieuvignet rijdt.
Bron: https://bergwijzer.nl/nie...rankrijk-de-carpoolstrook
Als ik dit lees zou je ook zonder die sticker erop mogen omdat je met meerdere mensen in de auto zit
- Iedereen die met meer dan één persoon in de auto zit mag over de carpoolstrook. Ben je samen met iemand onderweg, bijvoorbeeld met je hele gezin in de auto op weg naar je vakantiebestemming? Dan mag je dus gewoon over de carpoolstrook.
- Taxi’s mogen in alle gevallen (ook als ze geen passagiers vervoeren) over de carpoolstrook rijden.
Als ik dit lees zou je ook zonder die sticker erop mogen omdat je met meerdere mensen in de auto zit
Je bedoelt met rode accenten in plaats van blauw?Anman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:49:
Ik zie nu toevallig bij onze lokale dealer een 'red edition' staan. Ik zie dat die voor het eerste, los van de kleur is daar verder nog iets bijzonders mee?
Zal wel door de vorige eigenaar gewrapt zijn. Is geen speciale uitgave of iets dergelijks.
[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 10-07-2023 14:53 ]
Dat hadden wij gisteren ook, maar dat waren meer twee ronde plekken-Bowser- schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Bij mij is het aan de buitenkant van het raam. Als ik de wissers aanzet dan is het voor 5 seconden weg. Ik heb ook al even geprobeerd te sproeien, maar dat doet niet veel, het komt telkens terug. Ik heb er vandaag nog geen last van gehad, gister toen het zo enorm drukkend warm en vochtig was kwam het op.
Het wiebertje boven de weg is in principe voor meerdere mensen in de auto, dus carpoolstrook. Daar hebben ze blijkbaar ook de EV aan toegevoegd (nog niet eerder gelezen). Ik ga ook gebruik van de strook maken als ik ze tegen kom (met 4 in auto).en niet om dat ik de paarse sticker heb (ja, dat is de juiste voor benzine hybride).in2design schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:18:
Wanneer mag je wél op de carpoolstrook rijden?
Update m.b.t. de levering van de onderdelen:mprkooij schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:08:
[...]
Vandaag een wat fijner bericht ontvangen m.b.t. de reparatie van de schade aan mijn auto.
Ik ben vandaag gebeld door de Technische Dienst, erg fijn, aangezien ik niet verwacht had dat ik gebeld zou worden (normaal gesproken moet ik zelf bellen).
Begin juli zal het onderdeel dat in back-order staat geleverd worden. Dit onderdeel + de onderdelen die op vooraad zijn kunnen halverwege juli geplaatst worden. Dan ben ik mogelijk op vakantie, maar mocht de auto daar staan tijdens mijn vakantie, dan is dat niet erg. Het enige wat dan niet kan is verhuren, maar dat is dan maar zo. Of de auto moet na mijn vakantie worden gerepareerd.
Ik ben blij dat ik bericht heb gehad met de verwachting dat de reparatie in juli plaats gaat vinden, maar ik ga er ondanks dat toch niet vanuit, om teleurstelling te voorkomen.
Vandaag gebeld door de Technische Dienst met het (ik had het gewoon al verwacht) bericht dat de onderdelen toch niet de 8e geleverd zijn.... Het wordt afwachten wanneer de onderdelen nu geleverd zullen worden, nu wordt er uitgegaan van 20 juli, bijna twee weken later.
Kun je niet gewoon het contract opzeggen en een nieuwe aanvragen. Of in omgekeerde volgorde.mprkooij schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:13:
[...]
Update m.b.t. de levering van de onderdelen:
Vandaag gebeld door de Technische Dienst met het (ik had het gewoon al verwacht) bericht dat de onderdelen toch niet de 8e geleverd zijn.... Het wordt afwachten wanneer de onderdelen nu geleverd zullen worden, nu wordt er uitgegaan van 20 juli, bijna twee weken later.
Heb ik gedaan begin juni. Nieuw abonnement aangevraagd, als de reparatie eerder is dan de nieuwe auto dan ga ik voor mijn huidige, als de nieuwe auto eerder is, lever ik de "oude" met schade in. Kreeg het zelfs als tip van Lynk & Co.Lieshout835 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:51:
[...]
Kun je niet gewoon het contract opzeggen en een nieuwe aanvragen. Of in omgekeerde volgorde.
DR.V schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:56:
Nu al een weekje deze auto. Super blij mee en tot dusver is dit pakket (auto,verzekering,maandelijks opzegbaar) echt ongekend. Na mijn 1e weekje toch al 1000km op de teller...
Hoe dan ook, heb ik wat problemen met het laden bij openbare laadpalen (meerdere Ecotap palen in de Gemeente Den Haag).
Mijn volgorde is (ook 1 & 2 omgedraaid geprobeerd):
1. Stekker in auto
2. Stekker in paal
3. Auto vergrendelen
4. Pasje kort tegen laadpaal aan.
Krijg het met geen mogelijkheid werkend, ondanks goed aanduwen etc. Lynk laadtank LED blijft op geel en laadpaal lampje knipperen (wordt nooit blauw). Na bijna een minuut piept de paal meerdere keren en wordt de stekker weer vrijgegeven.
Vreemd genoeg werkte het in Duitsland wel in 1 keer met mijn eigen stekker. Ik gebruik overigens de Shell pas.
Doe ik iets fout of ligt het wellicht aan mijn stekker/auto/pas?
Sorry voor de late quote maar ik vond je eerdere reactie bij de Ecotap palen in Den Haag waar je issues mee had.DR.V schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:31:
Komende week moet ik voor een nieuwe laadkabel naar de Volvo dealer in Den Haag. Heb de auto pas een week dus kabel is waarschijnlijk DOA.
Ik heb precies dit probleem afgelopen weekend in Tilburg en in Wateringen ook gehad, maar het is ook al 3x wél goed gegaan qua openbaar opladen (bij niet Ecotap palen).
Of het aan mij, aan m’n laadpas (ook Shell)- of aan de kabel ligt durf ik niet te zeggen.
Maar bij jou is de kabel gewisseld waarna het wel goed gegaan is?
[ Voor 43% gewijzigd door Johnvh op 11-07-2023 09:15 . Reden: Extra quote toegevoegd ]
Hier ook problemen gehad in Wateringen/Wateringse Veld. Vreemd.Johnvh schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 00:03:
[...]
Sorry voor de late quote maar ik vond je eerdere reactie bij de Ecotap palen in Den Haag waar je issues mee had.
Ik heb precies dit probleem afgelopen weekend in Tilburg en in Wateringen ook gehad, maar het is ook al 3x wél goed gegaan qua openbaar opladen.
Of het aan mij, aan m’n laadpas- of aan de kabel ligt durf ik niet te zeggen.
Maar bij jou is de kabel gewisseld waarna het wel goed gegaan is?
Weet iemand of er patch notes o.i.d. zijn voor de auto na een update? Ik vond dat de auto vaak naar de brandstofmotor overschakelde terwijl ik een volle accu had & rustig reed, maar ook tijdens stilstaan vond ik hem vaak aan gaan (airco staat dan niet aan). Na de update is dit niet meer gebeurd. Ook het OS vind ik een stuk sneller. Hij laadt mijn persoonlijke profiel een heel stuk sneller dan voor de update.
Ik weet dat t eerder is gepost, maar kan t niet meer vinden.
Mijn 12v accu is leeg en ik herinner me dat er 12v starthulp contacten in de motorruimte zitten.
De massa heb ik gevonden. Maar waar zit de +12V ? (Foto zou fijn zijn!)
Dank alvast!
Mijn 12v accu is leeg en ik herinner me dat er 12v starthulp contacten in de motorruimte zitten.
Dank alvast!
Van Fbedsub schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:49:
Ik weet dat t eerder is gepost, maar kan t niet meer vinden.
Dank alvast!
:strip_exif()/f/image/PepZp11gfAcnGEn7RXwpnCeC.jpg?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/i/status/1678659344886382593
Sophie Hermans in een Lynk & Co (tegen het einde van de video)
Sophie Hermans in een Lynk & Co (tegen het einde van de video)
Ah, daar gezien dus. Gelukt.
Eigen foto's:
Er zit (2022 model) n kapje (geel gemarkeerd op foto) over het +12v contact. Dat haal je eraf en dan je startkabel of acculader erop.
Acculader werkte bij mij eerst niet, accu was dermate ontladen dat hij zodra de acculader inschakelde, de spanning weer vrijwel naal nul ging (en de acculader weer resette). Dus eerst met startkabels gestart, even gereden en nu aan de lader.
/f/image/nf4e8ste4J6DfDpe5teRZw8x.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dAO6zOr1uJeXLpYH3Q3XMDZH.png?f=fotoalbum_large)
Door er mee te gaan rijden heb je hem een beetje kunnen opladen.edsub schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:50:
[...]
Ah, daar gezien dus. Gelukt.
Eigen foto's:
Er zit (2022 model) n kapje (geel gemarkeerd op foto) over het +12v contact. Dat haal je eraf en dan je startkabel of acculader erop.
Acculader werkte bij mij eerst niet, accu was dermate ontladen dat hij zodra de acculader inschakelde, de spanning weer vrijwel naal nul ging (en de acculader weer resette). Dus eerst met startkabels gestart, even gereden en nu aan de lader.[Afbeelding]
[Afbeelding]
1) Maar waarom is hij dan leeggelopen.
2) En waarom kun je hem dan niet verder opladen door een stukje te rijden. Bij benzine auto's heb je accu vaak na 20 minuten rijden weer voldoende opgeladen.
Als ik de B-stand gebruik, en geen gas geef, zie ik dat er wat energie terug gaat naar de accu. De batterij is dan volledig groen en er is een groen balkje dat blauw zal worden als ik weer gas geef.
Maar als ik gewoon rem, ontstaat er ook een groen balkje en als ik harder op de rem trap zal dat groene balkje nog langer worden alsof er nog meer energie teruggaat naar de accu.
Maar energie terugwinnen kan toch alleen als je op de elektromoter afremt.
Er komt toch geen herbruikbare energie vrij als je remt via de remblokken?
Weet iemand hoe dat zit?
Maar als ik gewoon rem, ontstaat er ook een groen balkje en als ik harder op de rem trap zal dat groene balkje nog langer worden alsof er nog meer energie teruggaat naar de accu.
Weet iemand hoe dat zit?
Als je normaal remt in de D stand rem je ook eerst regeneratief. Je voelt soms ook het schakelmoment van regeneratief naar remblokken als hard remt (en het doorhebt).Lieshout835 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:36:
Als ik de B-stand gebruik, en geen gas geef, zie ik dat er wat energie terug gaat naar de accu. De batterij is dan volledig groen en er is een groen balkje dat blauw zal worden als ik weer gas geef.
Weet iemand hoe dat zit?
Die B stand is leuk, maar meer terugwinnen doe je er niet mee in de 01. Ik vind het persoonlijk ook helemaal niet prettig rijden, maar andere zijn er groot fan van, met name in volledige EV’s.
Klopt, mijn voorkeur is ook gewoon te rijden in de D-stand. Ik laat de auto ook vaak uitrollen en zie dan dat al een heel klein beetje energie teruggaat.MvdV schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Als je normaal remt in de D stand rem je ook eerst regeneratief. Je voelt soms ook het schakelmoment van regeneratief naar remblokken als hard remt (en het doorhebt).
Die B stand is leuk, maar meer terugwinnen doe je er niet mee in de 01. Ik vind het persoonlijk ook helemaal niet prettig rijden, maar andere zijn er groot fan van, met name in volledige EV’s.
Maar hoe komt het dat bij echt remmen met naar ik aanneem het gebruik van de remschijven, er nog veel meer energie lijkt terug te vloeien?
Die aanname klopt dus niet. Als je het rempedaal gebruikt, rem je nog steeds regeneratief, dus via de elektromotor. Alleen bij hard remmen worden de echte remmen gebruikt.Lieshout835 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Klopt, mijn voorkeur is ook gewoon te rijden in de D-stand. Ik laat de auto ook vaak uitrollen en zie dan dat al een heel klein beetje energie teruggaat.
Maar hoe komt het dat bij echt remmen met naar ik aanneem het gebruik van de remschijven, er nog veel meer energie lijkt terug te vloeien?
Ik vraag mij dan wel af hoe technisch gezien een electromotor/dynamo variabele energie kan leveren. En dus ook hoe diezelfde onderdelen dan meer remmende krachten kunnen opleveren voordat de fysieke remmen ingezet worden.oldostofjas schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:44:
[...]
Die aanname klopt dus niet. Als je het rempedaal gebruikt, rem je nog steeds regeneratief, dus via de elektromotor. Alleen bij hard remmen worden de echte remmen gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Lieshout835 op 12-07-2023 14:57 ]
Ik zit nu in dag zes van het lenen van een Lynk 01. Ervaringen zijn: auto rijdt heerlijk, het schakelen gaat vloeiend en het zit heel comfortabel!
Alleen is de app en connectiviteit echt om te huilen. Ik ben blij dat ik de sleutel heb meegekregen van de eigenaar, want ik heb regelmatig naast de deur gestaan terwijl ik met geen mogelijkheid via de app het slot kan ontgrendelen. Ook wordt ik zeer willekeurig uit de app gegooid waardoor ik opnieuw moet inloggen. Vandaag op een plek geweest met zeer slecht mobiele bereik: auto gaat niet open.
Ze hebben nog wat te finetunen met het deelsysteem.
Alleen is de app en connectiviteit echt om te huilen. Ik ben blij dat ik de sleutel heb meegekregen van de eigenaar, want ik heb regelmatig naast de deur gestaan terwijl ik met geen mogelijkheid via de app het slot kan ontgrendelen. Ook wordt ik zeer willekeurig uit de app gegooid waardoor ik opnieuw moet inloggen. Vandaag op een plek geweest met zeer slecht mobiele bereik: auto gaat niet open.
Ze hebben nog wat te finetunen met het deelsysteem.
Heel af en toe nog een stukje mee gereden. Viel reuze mee eigenlijk.
https://www.telegraaf.nl/...tsen-maar-slechte-service
Mooie fietsen, veel kinderziektes, veel verkocht, mega slechte service, lange wachttijden -> surseance van betaling.
Ongetwijfeld zorgt het internationale karakter en steun uit The Motherland ervoor dat ze niet omvallen maar het zet toch tot denken.
Mooie fietsen, veel kinderziektes, veel verkocht, mega slechte service, lange wachttijden -> surseance van betaling.
Ongetwijfeld zorgt het internationale karakter en steun uit The Motherland ervoor dat ze niet omvallen maar het zet toch tot denken.
Even een hersenspinsel van mij waaraan ik niet helemaal kan ontkomen.
De worlddomination-esque expansiedrift van China over de wereld bijvoorbeeld door:
-Spionage
-Namaken van goederen
-Investeren in landen door zo een onderhandelingspositie (of voordeel) te krijgen
-Chinese studenten overal ter wereld aan uni's
-Chinese werknemers bij buitenlandse bedrijven
-etc etc
Het zou toch een briljant plan zijn als;
Je wil de reisbewegingen van Westerlingen in kaart brengen.
-Hoe lang zijn ze bereid te reizen voor woon/werk
-Hoe ver rijden ze buiten hun landsgrenzen
-Waar en hoeveel tanken ze
-en andere reisdata
De informatie mag niet teveel kosten en moet representatief zijn.
Oplossing:
Koop als Chinees bedrijf automerk(en) op die bekend staan om hun degelijkheid en veiligheid uit een land waar ze liever schroefjes teveel geven dan te weinig; Zweden.
Houd de kosten laag door weinig tot geen keuzes over te laten aan de klant maar houd ze wel aantrekkelijk door ze ramvol met snufjes te gooien zonder daar een marktconforme prijs voor te vragen.
Behoud eigen vermogen door er een leenmodel van te maken maar ook door de drempel te verlagen om er 1 aan te schaffen (immers, wanneer het niet bevalt, zeg je het op)
Bouw er een "selfie travelcam" in om te kijken wat de samenstelling is van een bepaalde reis van A naar B om zo nog beter te weten te komen wie wat doet.
Service hoef je niet in te investeren want de kans dat iemand na een maand opzegt is nihil. En de data is dan toch al verkregen.
Dat China overal handjes en oogjes heeft is een publiek geheim.
Geen gekke gedachte toch?
De worlddomination-esque expansiedrift van China over de wereld bijvoorbeeld door:
-Spionage
-Namaken van goederen
-Investeren in landen door zo een onderhandelingspositie (of voordeel) te krijgen
-Chinese studenten overal ter wereld aan uni's
-Chinese werknemers bij buitenlandse bedrijven
-etc etc
Het zou toch een briljant plan zijn als;
Je wil de reisbewegingen van Westerlingen in kaart brengen.
-Hoe lang zijn ze bereid te reizen voor woon/werk
-Hoe ver rijden ze buiten hun landsgrenzen
-Waar en hoeveel tanken ze
-en andere reisdata
De informatie mag niet teveel kosten en moet representatief zijn.
Oplossing:
Koop als Chinees bedrijf automerk(en) op die bekend staan om hun degelijkheid en veiligheid uit een land waar ze liever schroefjes teveel geven dan te weinig; Zweden.
Houd de kosten laag door weinig tot geen keuzes over te laten aan de klant maar houd ze wel aantrekkelijk door ze ramvol met snufjes te gooien zonder daar een marktconforme prijs voor te vragen.
Behoud eigen vermogen door er een leenmodel van te maken maar ook door de drempel te verlagen om er 1 aan te schaffen (immers, wanneer het niet bevalt, zeg je het op)
Bouw er een "selfie travelcam" in om te kijken wat de samenstelling is van een bepaalde reis van A naar B om zo nog beter te weten te komen wie wat doet.
Service hoef je niet in te investeren want de kans dat iemand na een maand opzegt is nihil. En de data is dan toch al verkregen.
Dat China overal handjes en oogjes heeft is een publiek geheim.
Geen gekke gedachte toch?
Lijkt me niet het beste advies. Als je abonnement is afgelopen mag je niet meer in de auto rijden.jbbuist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:02:
[...]
Heel af en toe nog een stukje mee gereden. Viel reuze mee eigenlijk.
Sindskort toch een Lynk&co 01 als abonnement besteld. Nadat ik 1,5 jaar terug met de 01 als tijdelijk vervangend vervoer een aantal weken mocht rijden is de auto bijzonder goed bevallen.
Daarna ben ik Lynk&co toch even gaan volgen en uiteraard ook via deze website (ervaringen etc.).
Vorig jaar had ik de 01 ook al besteld maar last minute toch geannuleerd wegens mijn grote twijfels m.b.t. de service, het eigen risico en afhandeling van schade.
Ik lees er vrij weinig over hoe de schades aan velgen (iedereen pakt wel eens een stoepje mee) bijv. afgehandeld worden en wat de kosten (eigen risico) zijn bijv. Of überhaupt hoe de inlevering met wat schade verloopt. Iemand hier ervaring mee?
Vind wel dat er een allrisk op moet zitten. Stel er valt een hagelsteen of een tak op je auto, of iemand knalt met zijn deur tegen de Lynk&co aan en dan?
Daarna ben ik Lynk&co toch even gaan volgen en uiteraard ook via deze website (ervaringen etc.).
Vorig jaar had ik de 01 ook al besteld maar last minute toch geannuleerd wegens mijn grote twijfels m.b.t. de service, het eigen risico en afhandeling van schade.
Ik lees er vrij weinig over hoe de schades aan velgen (iedereen pakt wel eens een stoepje mee) bijv. afgehandeld worden en wat de kosten (eigen risico) zijn bijv. Of überhaupt hoe de inlevering met wat schade verloopt. Iemand hier ervaring mee?
Vind wel dat er een allrisk op moet zitten. Stel er valt een hagelsteen of een tak op je auto, of iemand knalt met zijn deur tegen de Lynk&co aan en dan?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.