Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
GustavSan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:40:
Vandaag iets geks meegemaakt. De auto was 16% opgeladen (van 0%) toen er mee gereden werd. De Pure stand was niet beschikbaar in het menu (grijs). Ik maakte een ritje met een paar stops op de Hybrid + B stand. Telkens bleef de batterij indicatie op 0 staan en bleef optie Pure onbeschikbaar. Pas bij de 4e stop stond er ineens 12km bij starten en kon ik ineens wel weer de Pure stand selecteren.

Is er een minimale ondergrens? En zat ik daar eerst onder en later boven?
Wellicht de accu. Mijn accu was een paar weken geleden leeg. Nadat de ANWB de accu wat had opgeladen kon ik idd alleen op de hybride stand rijden en dan alleen op benzine. Pas na een stuk rijden, en dus het opladen van de accu, schakelde de auto zelf over naar rijden op de elektriciteit en was pure weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:49

BPi

GustavSan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:40:
Vandaag iets geks meegemaakt. De auto was 16% opgeladen (van 0%) toen er mee gereden werd. De Pure stand was niet beschikbaar in het menu (grijs). Ik maakte een ritje met een paar stops op de Hybrid + B stand. Telkens bleef de batterij indicatie op 0 staan en bleef optie Pure onbeschikbaar. Pas bij de 4e stop stond er ineens 12km bij starten en kon ik ineens wel weer de Pure stand selecteren.

Is er een minimale ondergrens? En zat ik daar eerst onder en later boven?
Komt bij mij ook sporadisch voor. Ik heb de oorzaak nog niet kunnen herleiden.
Soms geeft hij als de accu bijn leeg is de melding dat in de mode selectie pure niet meer beschikbaar is. Soms ook niet ;(

Het lijkt alsof er meerdere software versies naast elkaar klaar staan en dat je moet afwachten met welke de auto wordt opgestart die dag of rit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 16:56
BPi schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Komt bij mij ook sporadisch voor. Ik heb de oorzaak nog niet kunnen herleiden.
Soms geeft hij als de accu bijn leeg is de melding dat in de mode selectie pure niet meer beschikbaar is. Soms ook niet ;(

Het lijkt alsof er meerdere software versies naast elkaar klaar staan en dat je moet afwachten met welke de auto wordt opgestart die dag of rit
Even los van wel/geen melding, tot ongeveer 10km (~10%) elektrisch bereik geeft hij streepjes aan ipv het te rijden aantal km. Ik denk omdat het bereik niet noemenswaardig is en je op de laatste loodjes rijdt. Hetzelfde gebeurd met je benzinetank, na de laatste reserve melding (NU TANKEN!1!1! :> ) verdwijnt ook daar je “range” terwijl je gemakkelijk 20-30km kan rijden na je laatste waarschuwing.

Onder de 20% lading kun je inderdaad “pure” niet meer kiezen. Laadt je de auto op (via de motor of laadpaal) tot >20% dan zie je dat je Pure weer kiezen kunt.

Ik heb de laatste maand heel veel zitten spelen met de rijmodi en ben nu een paar testjes aan het doen welke ik hier delen zal binnenkort.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Laatst online: 15-04-2024
Oizo1981 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:54:
[...]

De stof is gewoon donker in plaats van licht? Ook bij de oude versie heb je een “gordijntje” onder het panorama dak.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
Rorata schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Mooi! Het donkere plafond is nu een laag extra of heb je nu geen dakraam meer?
Dan neem ik aan dat jij ook stuurverwarming hebt? (Niet dat je die nu nodig hebt :p)
Nee ik heb volgens mij geen stuur verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:09

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zo boys, I come to party, net een zwarte 01 met trekhaak in bestelling gezet voor levering rond eerste week januari 2024.

Heb 3.5 jaar een XC40 gereden en dat is zo goed bevallen, en met wat ik zie dat ze nu allemaal aan nieuwe opties naar het 2023 model gebracht hebben is het eigenlijk een prima alternatief voor een fractie van de volvo prijs. Ook fijn die stuurwiel verwarming, die vond ik in de Volvo ook erg aangenaam in de winter.

Intentie is om de blauwe accenten ook zwart te laten maken.

Op dit moment heb ik nog een leaseauto maar daar wil ik vanaf en ik wil ook geen lange lease (wurg) contracten meer via werkgevers. Gewoon regie in eigen hand. Daarmee verdwijnt er tevens 415 eu aan netto bijtelling op mijn salaris.

Mijn verwachtingen zijn dat ik woon werk prima op accu kan doen, los van de incidentele keren "oude brandstof, motor loopt om te verbranden".

En voor de rest net de algemene voorwaarden en beleid voor levering doorgenomen en retourneren. Ik lees geen addertjes onder het gras.

Ik meld me weer als ie er is :w

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
Jansen1404 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:03:
Ik heb zojuist de 2023 mogen ophalen.

Hieronder de fotos van de verschillen die ik tot nu heb ontdekt.
[Afbeelding]

Er zitten rubbertjes extra in het oplaadbakje.

[Afbeelding]

De binnenkant van de deuren zijn met stof bekleed.

[Afbeelding]

Het dashboard heeft extra stiksels

[Afbeelding]

De hemel en alle dingen die daar bij horen zijn donker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De hoedenplank is oprolbaar.

[Afbeelding]
En ik heb er een andere lader bij gekregen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Met een wallmount.

Hebben jullie nog andere dingen?

[Afbeelding]

Het uiterlijk is het zelfde
Netjes! Is die lader ook instelbaar qua amperage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
DutchyR schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:36:
Bij mij ging 2 dagen geleden om 0:30 uur het alarm spontaan af en stond ik met 3 buurmannen in onderbroek buiten. Op de beveiligingscamera's niets te zien, ook geen kat of marter. Iemand anders ook al eens te maken gehad met een alarm wat spontaan af gaat. Eerste keer, heb de auto sinds oktober 2022, de blauwe :-)
Ja, wel vaker, de dashcam valt wel eens van de voorruit en dan wordt beweging gedetecteerd.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
cyberdj schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Ja, wel vaker, de dashcam valt wel eens van de voorruit en dan wordt beweging gedetecteerd.
Lijkt mij dat hij dan precies doet wat hij moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

Reinier

\o/

Heeft hier iemand ervaring met het aansluiten van een dashcam op twee 12V-zekeringen in de zekeringenkast onder de bestuurdersstoel?

In mijn Polestar lukte dat prina maar daar waren online genoeg tutorials over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
dixet schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Inderdaad een plaatje, dus heb ik hem toch maar even opengemaakt. Ik hoopte dat anderen al hadden getest hoe waterdicht de keytag is. Er zit een siliconen afdichting in, dat geeft hoop dat hij écht waterdicht is. Morgen de proef op de som door hem een uur lang op twee bar onder te houden 😬[Afbeelding]

[Afbeelding]

edit: ik heb toch niet aangedurfd omdat mijn duikbuddy haar sleutel bij mij in de auto moest leggen. Volgende week nog een poging :)
Dit keer had ik de mogelijkheid mijn echte sleutel in de auto van mijn duikbuddy achter te laten, dus de proef maar eens op de som genomen en de keytag zonder bescherming mee het water in genomen.

Na een uur op 10 meter diepte doet 'ie het nog perfect! Dus alle watersporters, neem gerust je keytag mee nog steeds op eigen verantwoordelijkheid natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
Mbezuijen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:34:
[...]

Nee ik heb geen instelling gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXIivdoIjyoyFBjoecQ1mTUoSmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6OIVZAp6YdpFv4uSBIrOAgP.jpg?f=fotoalbum_large

De achterkant van de stoelen zijn ook anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8Jcjc-OVU4JTLUza35NDE8zCd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1Mbs1LQbAzKxbOidBiaFOyg.jpg?f=fotoalbum_large

En zo is het stuur nu. Ik heb geen stuur verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 11:33
Mbezuijen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:34:
[...]

Via het MODE knopje op de lader kan je 3 standen instellen. Aan de hand van de 3 ledjes kun je zien stand 1, 2 of 3.

Zal zo even kijken wat de vermogens van verschillende standen zijn als je wilt...

[ Voor 12% gewijzigd door Robin862 op 25-06-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
Robin862 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:01:
[...]

Via het MODE knopje op de lader kan je 3 standen instellen. Aan de hand van de 3 ledjes kun je zien stand 1, 2 of 3.

Zal zo even kijken wat de vermogens van verschillende standen zijn als je wilt...
Sorry... Ik dacht dat het ging over het draadloos opladen van je telefoon... Dom dom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRo76n7irKWP0vmgzCsEWaOQlS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhFC9wJMQxT1HzyE4euI50Vs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat er in het boekje...
Ik zal m aan de lader hangen en eens kijken wat hij doet kwa vermogen in de verschillende modi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jansen1404
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwxvgIVDQjDBNSNSP4j4mddubyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ttyP6hLd4DeLrhTuFuef9h7.png?f=fotoalbum_large

Even via de Engery app van homewizzard de watt gemeten bij de verschillende modi

Modi 1 : 1255W
Modi 2 : 1652W
Modi 3 : 2514W

De kabel is wel "maar" 4 meter :(
Dus een stukje korter dan de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:09
Vandaag kwam ik thuis met de accu helemaal leeggereden, dus aan de stekker. Ik heb nu al twee keer een ventilator horen aanslaan. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Is het normaal dat hij gaat ventileren als hij staat te laden met warm weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:26
oldostofjas schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:44:
Vandaag kwam ik thuis met de accu helemaal leeggereden, dus aan de stekker. Ik heb nu al twee keer een ventilator horen aanslaan. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Is het normaal dat hij gaat ventileren als hij staat te laden met warm weer?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lynkco wil mijn creditcardgevens of rekeningnummer niet uit mijn account halen ook al gebruik ik ze niet meer. Bijzonder. Omdat ik de afgelopen 5 jaar een financiële transactie heb gedaan met ze. Dan moet dat van de wet.(zeggen ze) Ik snap het qua account. Maar qua actieve betaalaccount is het onzin natuurlijk.

Inmiddels een inactieve betaalrekening kunnen toevoegen. Dan kunnen ze iig niet zomaar afschrijven of mocht mijn account worden overgenomen na jaren inactiviteit kan iemand niet op mijn naam huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-03 18:02
Hebben anderen, na het installeren van de nieuwe update, ook last van 'geen wifi' melding bij het gebruiken van Android Auto (draadloos)? Ik had nooit last van signaal verlies, maar na de update komt het regelmatig voor nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-05 21:15
Er is een grote update van de app beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7lspC728oikjLwmonIrBV-wWSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0mVtyTnfAbG1so2Hl6Tcxzh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wsi378m8B-6kxINjFQLWHaRqh8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rgKFMWXel7udXBNpQ9binsft.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
loewie1984 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:13:

Intentie is om de blauwe accenten ook zwart te laten maken.
Dat wil ik ook gaan doen. De (Volvo) dealer ziet veel beren bij het ‘zwarten’ van de velgen.
Strips wrappen of spuiten wordt nu uitgezocht.

Is er ervaring met een goed adres om dit te laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
Oizo1981 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:41:
Er is een grote update van de app beschikbaar:
[Afbeelding][Afbeelding]
zie geen update in de store helaas.. zwaai frank vaarwel. haha .. al lang gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob97
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-09-2023
EVog schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Dat wil ik ook gaan doen. De (Volvo) dealer ziet veel beren bij het ‘zwarten’ van de velgen.
Strips wrappen of spuiten wordt nu uitgezocht.

Is er ervaring met een goed adres om dit te laten doen?
Zag laatst iemand die dit bij BeautyfoilSign (als ik het goed zeg) in Weert had laten doen. Mijn blauwe accenten laat ik wrappen bij een bedrijf in Venray. Weet niet of dat enigszins in de regio voor jou, maar ik zal tzt wel delen wat het eindresultaat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby001
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Hoi,al een tijdje mee aan het kijken naar de lynk&co ik zou er ook eentje willen aanschaffen.
Als ik zie is de meeste miserie toch de na service van lynkk&co waar de meeste mensen zich aanstoren ,maar ik zou zelf een okazzie kopen er staan er hier in de buurt bij de Volvo dealers wel eeen paar te koop met de Volvo motor zal alles wel ok zijn zeker.
Ik vraag mij af of er tussen bouwjaar 21&22 verschil zit in de hardware maakt het niet uit of ik eentje van 21 of 22 neem of toch een late 22 nemen,ik neem aan dat op software gebied elke Lynk dezelfde updates krijgt.
Ook zitten er tussen die okkazie’s gewone HEV’s geen PHEV’s zijn er mensen die er zo eentje rijden of rijden die alleen in Belgiė?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
Toby001 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:19:
Hoi,al een tijdje mee aan het kijken naar de lynk&co ik zou er ook eentje willen aanschaffen.
Als ik zie is de meeste miserie toch de na service van lynkk&co waar de meeste mensen zich aanstoren ,maar ik zou zelf een okazzie kopen er staan er hier in de buurt bij de Volvo dealers wel eeen paar te koop met de Volvo motor zal alles wel ok zijn zeker.
Ik vraag mij af of er tussen bouwjaar 21&22 verschil zit in de hardware maakt het niet uit of ik eentje van 21 of 22 neem of toch een late 22 nemen,ik neem aan dat op software gebied elke Lynk dezelfde updates krijgt.
Bouwjaar 2022 heeft t.o.v. 2021:
  • gelamineerde zijruiten voor
  • 360-graden surround camera
Vanaf productie augustus 2022 komt daar bij:
  • boordlader 7,2 kW (i.p.v. 3,6 kW) (sneller laden, enkel op 22 KWh-laadpalen)
  • groter elektrisch WLTP-bereik van 74 km (i.p.v. 69 km)
Bouwjaar 2023 heeft t.o.v. 2022:
  • zwarte hemelbekleding
  • oprolbare bagagehoes (i.p.v. hoedenplank)
  • extra rubbertjes in draadloos laadcompartiment
  • extra stiksel op dashboardkastje passagier
  • synthetische bekleding op stuur en versnellingspook (i.p.v leer)
  • stoffen bekleding deel voorportieren (i.p.v. leer)
Vanaf productie mei 2023:
  • verwarmd stuurwiel
Ook zitten er tussen die okkazie’s gewone HEV’s geen PHEV’s zijn er mensen die er zo eentje rijden of rijden die alleen in Belgiė?
HEV is officieel in het begin alleen in België geleverd. Via de grijze import ook leverbaar in NL. Persoonlijk geen ervaring mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Oizo1981 op 26-06-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_h-M_LP8JTCaj5GkiUBfvjFdOC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGIAL10xFBs4GbfGyMWIYE3V.jpg?f=fotoalbum_large

Wat blijft het toch een mooie auto hè! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 19:34
KeesPimelmees schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:31:
[Afbeelding]

Ik heb net precies dezelfde screenshot gemaakt. Wat een achteruitgang van functionaliteit. Maar óóh wat ziet het er nu mooi uit.

edit: er staat nu wel expliciet Type 2-lader bij. Opmars naar de volledig elektrische Lynk&Co met CCS-lader?

[ Voor 9% gewijzigd door Sandro! op 26-06-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Sandro! schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb net precies dezelfde screenshot gemaakt. Wat een achteruitgang van functionaliteit. Maar óóh wat ziet het er nu mooi uit.
Ziet er inderdaad leuk uit. Maar kan dus niet zien wanneer m’n auto vol zit, de meldingen over de software update (die het overigens nog steeds niet doet en steeds foutmelding geeft) zijn weg…

Man man man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn jullie Apple gebruikers? Bij Android nog niets gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Krijg je nou een pushbericht als ie vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:54:
Voor de update niet, nu zie ik überhaupt het hele percentage niet. Dus vind het eigenlijk al heel wat als ik zie dat ie vol zit. Vraag het me sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Oizo1981 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:19:
[...]
Vanaf productie augustus 2022 komt daar bij:
  • groter elektrisch WLTP-bereik van 74 km (i.p.v. 69 km)
Grappig, dit heb ik nooit geweten. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Enig idee? De effectieve accucapaciteit is gelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door MvdV op 26-06-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Is het common knowledge dat het laden van de telefoon niet zomaar werkt? Bij mij slaat de telefoon de hele tijd aan/uit qua laden en uiteindelijk is ie bloedheet zonder een procent erbij. Heb de phone uit het hoesje direct op het laadvlak en de phone zelf (OnePlus 9 pro) zou het wireless laden moeten ondersteunen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 11:33
GustavSan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:49:
Is het common knowledge dat het laden van de telefoon niet zomaar werkt? Bij mij slaat de telefoon de hele tijd aan/uit qua laden en uiteindelijk is ie bloedheet zonder een procent erbij. Heb de phone uit het hoesje direct op het laadvlak en de phone zelf (OnePlus 9 pro) zou het wireless laden moeten ondersteunen....
Bij mij precies hetzelfde Samsung S23.

Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:48
Robin862 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:07:
[...]

Bij mij precies hetzelfde Samsung S23.

Heel vervelend.
Deze uitleg al gevolgd?

Draadloos opladen activeren
Gebruik het veegmenu op het middendisplay om draadloos opladen te activeren/deactiveren.
Opmerking: Als u de snelkoppeling niet in het veegmenu kunt vinden, moet je haar toevoegen. Je kunt maximaal twaalf snelkoppelingen toevoegen. Als je die limiet hebt bereikt, moet je een snelkoppeling verwijderen voordat je een andere kunt toevoegen. Druk lang op een snelkoppeling om de bewerkingsmodus te openen.

Of:

Ga in het beginscherm van het middendisplay naar Instellingen > Verbinden > Apparaat draadloos opladen.
Veeg over de schakelbalk om draadloos opladen te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
niks gehad. Wel heel vervelend dat je nu geen voortgang meer ziet..

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@GustavSan Idem hier, Galaxy S21. Ikdenk dat het door het gebruik van Android Auto komt. Voordat ik op vakantie ga wil ik nog wat experimenteren met verbinden en opladen via de kabel, hoop dat dat beter gaat.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Ook geen pushbericht gehad, de app geeft als je controleert wel aan dat de auto vol zit. Je ziet dus aleen tussendoor geen percentages dus je weet niet of ie nou 80% of 90% vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Ik lees wel nog steeds veel klachten over de aftersales van L&C, ook op de autoweek reviews.
Met name schade afhandelingen, onderhoudsbeurten en het vervangen van defecten met onderdelen.

Mensen die een Kia of een Toyota Yaris als vervangend vervoer krijgen maar wel iedere maand die 550 eu aftikken. Heeft iemand recent nog dergelijke ervaringen gehad?

Iemand die ik ken rijd ook een L&C en kent iemand binnen de organisatie en gaf aan dat er stappen gezet zijn, maar dat met name reserve onderdelen nog steeds een probleem is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
loewie1984 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:24:
Ik lees wel nog steeds veel klachten over de aftersales van L&C, ook op de autoweek reviews.
Met name schade afhandelingen, onderhoudsbeurten en het vervangen van defecten met onderdelen.

Mensen die een Kia of een Toyota Yaris als vervangend vervoer krijgen maar wel iedere maand die 550 eu aftikken. Heeft iemand recent nog dergelijke ervaringen gehad?

Iemand die ik ken rijd ook een L&C en kent iemand binnen de organisatie en gaf aan dat er stappen gezet zijn, maar dat met name reserve onderdelen nog steeds een probleem is.
Heb zeer recentelijk meerdere voorbeelden voorbij zien komen hier, zoek maar eens op "yaris" of wat dan ook. Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met de service omdat ik die in 8 maanden nog niet nodig heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

KeesPimelmees schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Heb zeer recentelijk meerdere voorbeelden voorbij zien komen hier, zoek maar eens op "yaris" of wat dan ook. Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met de service omdat ik die in 8 maanden nog niet nodig heb gehad.
Ja ik had het topic al doorgezocht op 'service' dan vindt je genoeg klaagzaag. Vaak is het ook als iets goed gaat dan hoor je dat niet. Klagen is makkelijker, dus ik ben benieuwd.

Die kameraad van me heeft ook al 8 maanden geen problemen gehad.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
loewie1984 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Ja ik had het topic al doorgezocht op 'service' dan vindt je genoeg klaagzaag. Vaak is het ook als iets goed gaat dan hoor je dat niet. Klagen is makkelijker, dus ik ben benieuwd.

Die kameraad van me heeft ook al 8 maanden geen problemen gehad.
Helemaal eens! Auto is zeker niet perfect (softwarematig) maar ook ik heb alleen maar goede ervaringen eigenlijk... maar zoals ik zei, geen ervaring met de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:39
meermarco schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:03:
Lynkco wil mijn creditcardgevens of rekeningnummer niet uit mijn account halen ook al gebruik ik ze niet meer. Bijzonder. Omdat ik de afgelopen 5 jaar een financiële transactie heb gedaan met ze. Dan moet dat van de wet.(zeggen ze) Ik snap het qua account. Maar qua actieve betaalaccount is het onzin natuurlijk.

Inmiddels een inactieve betaalrekening kunnen toevoegen. Dan kunnen ze iig niet zomaar afschrijven of mocht mijn account worden overgenomen na jaren inactiviteit kan iemand niet op mijn naam huren.
Nou staat me wat te wachten dan, opgezegd per 22 juli, ik voeg gewoon normaal regeling nummer toe haal creditcard weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluxBux
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-05 19:17
loewie1984 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:24:

Ja, ik heb dit recentelijk nog gehad. Drie maanden geleden mankementen aan de auto gemeld. Meermaals niet op gereageerd en paar dagen later ging de auto kapot op de A2. Rij sindsdien een Kia Rio. Krijg pas over 3 weken een nieuwe Lynk nadat ik zo’n 30x aan de telefoon heb gehangen met Lynk&Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:38
Ik heb een probleempje. Sinds mijn iPhone de app heeft geupdate naar de nieuwe 2.0 versie kan ik niet meer inloggen.
Ik krijg een error melding dat ik mijn email-adres moet invullen in kleine letters. Na dit gedaan te hebben krijg ik de melding dat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet klopt. Terwijl ik deze combinatie wel kan invullen op de website. Iemand anders hier last van?

- iPhone 14 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Heeft iemand een overzicht van de zekeringen? Wij hebben hier op zaak een L&C staan waarvan de deuren niet op slot gaan, de achterklep niet opengaat, het dakraam niet opengaat en het dashboardkastje niet opengaat. Ik vermoed dat het een zekering is, maar ik kan nergens vinden welke zekering waarvoor is.

Overigens zegt hij bij starten ook "Transport mode". Iemand dat wel eens gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

Reinier

\o/

oldostofjas schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:20:
Heeft iemand een overzicht van de zekeringen?
Ik had laatst ook een vraag over de zekeringen, geen antwoord gehad, maar het overzicht had ik in 13 seconden online gevonden.
https://www.lynkco.com/nl...ng_is_wrong/topic:Fuses-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

oldostofjas schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:20:
Heeft iemand een overzicht van de zekeringen? Wij hebben hier op zaak een L&C staan waarvan de deuren niet op slot gaan, de achterklep niet opengaat, het dakraam niet opengaat en het dashboardkastje niet opengaat. Ik vermoed dat het een zekering is, maar ik kan nergens vinden welke zekering waarvoor is.

Overigens zegt hij bij starten ook "Transport mode". Iemand dat wel eens gezien?
Klinkt als een aanrijding of iets dergelijks veiligheidsmodus. Zie https://leermakers.net/lynkco/?lang=nl , even zoeken op Transport. En hier: https://leermakers.net/ly...ng_in_case_of_an_accident

[ Voor 7% gewijzigd door Bra-Jo op 27-06-2023 16:33 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Bra-Jo schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Klinkt als een aanrijding of iets dergelijks? Zie https://leermakers.net/lynkco/?lang=nl , even zoeken op Transport. En hier: https://leermakers.net/ly...ng_in_case_of_an_accident
Dit klinkt inderdaad aannemelijker dan een zekering. Ook omdat bij starten direct de benzinemotor gaat lopen, terwijl er voldoende accucapaciteit is. Maar nu de vraag: hoe kom je weer uit die modus? Waarschijnlijk niet zonder Lynk & Co...

[ Voor 9% gewijzigd door oldostofjas op 27-06-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 19:34
oldostofjas schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Dit klinkt inderdaad aannemelijker dan een zekering. Ook omdat bij starten direct de benzinemotor gaat lopen, terwijl er voldoende accucapaciteit is. Maar nu de vraag: hoe kom je weer uit die modus? Waarschijnlijk niet zonder Lynk & Co...
Vziw kan de Transport Mode alleen aan/uit worden gezet via de OBD2-poort. Die modus zorgt ervoor dat de auto tijdens het transport niet te veel kan, eigenlijk een soort "slaapstand". Hier wat achtergrondinfo over hoe het werkt bij VAG-auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sandro! schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Vziw kan de Transport Mode alleen aan/uit worden gezet via de OBD2-poort. Die modus zorgt ervoor dat de auto tijdens het transport niet te veel kan, eigenlijk een soort "slaapstand". Hier wat achtergrondinfo over hoe het werkt bij VAG-auto's.
misschien maar gewoon bij de Volvo werkplaats binnenvallen met dit probleem?
Anders ben je zo 3 maanden verder...

Of bij iemand met een OBD2 connectie en de juiste software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:07:
[...]

misschien maar gewoon bij de Volvo werkplaats binnenvallen met dit probleem?
Anders ben je zo 3 maanden verder...

Of bij iemand met een OBD2 connectie en de juiste software
Gelukkig is het niet mijn Lynk. Wij verkopen ze hier bij BCA door aan handelaren en dealers. Morgen hebben we een evenement en we hebben er één bij de ingang staan als aandachtstrekker. En die heeft dus dat probleem. Ik dacht dus, misschien weet iemand een snelle oplossing en anders is het jammer. Na morgen is ie weer weg.

Ik heb ook een bevriende Volvo-monteur gevraagd. Die zegt dat het inderdaad alleen met een laptop kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 20:46
KeesPimelmees schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:31:
[Afbeelding]

God, dit is toch wel heel kut hoor 🥲
Het was altijd super handig om te zien hoelang het nog zou duren. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

yourivth schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:24:
Hi, ik lees al een tijdje mee op dit forum omdat ik over 2 weken mijn Lynk & Co op mag gaan halen. Echter wil ik hier graag een trekhaak onder gaan laten plaatsen. Het gaat in dit geval om een auto via een leasemaatschappij. Ik heb de auto zonder trekhaak besteld ivm de veel langere levertijd. Ik was in de veronderstelling dat deze laten plaatsen door een 3e gemakkelijk moest kunnen. Nu lijkt het erop dat deze trekhaken nergens op voorraad zijn. In mijn beleving was er geen verschil in trekhaken maar blijkbaar dus wel (aansluitingen misschien?)
Heeft iemand een suggestie voor een bedrijf die deze mogelijk nog wel heeft liggen waar dan ook in Nederland? Alvast dank voor alle reacties
Ik zit net trouwens een filmpje te kijken op youtube. Informeer eens bij synyco in Franiker. Die gast zegt net dat ze daar snel kunnen schakelen en trekhaken op voorraad hebben.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:07
De prijs en levertijd van de Zeekr 001 zijn nu ook bekend!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xa1NnjO0P5sNJf3sSiV2qlZcDE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OnLWBpXAQ35QVoynVfQNgbwm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

quincyjongeleen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:23:
De prijs en levertijd van de Zeekr 001 zijn nu ook bekend![Afbeelding]
Aangepast....
Jij haalt de 001 aan. Ik de X 8)7

Ik zie:

Geschatte levertijd
Okt - dec 2023
Prijs vanaf
EUR 45.990 (inclusief belastingen en kosten)
Gebaseerd op ZEEKR X - Long Range
Pre-order campagne
ZEEKR Connect - 1 jaar Premium Data Connectiviteit.
ZEEKR Power - 1 x WallBox-installatie of 4 maanden openbaar opladen via een door ZEEKR geselecteerde partner.
ZEEKR Care - 3 jaar regulier/gepland onderhoud.

Ik schrok van de 60K die jij aanhaalde. Hij is denk ik wel goedkoper dan de Volvo EX30 met dezelfde uitrusting.

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 28-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Voor 45K ben ik wel benieuwd, zodra hij er is ga ik eens kijken. Mooie auto naast mijn huidige 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Uitrusting/motorisatie/accu is lastig te vergelijken. In basisuitvoering is de Volvo inderdaad goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Gave auto die Zeekr X. Leuk als de eerste comparison vid's komen tegenover de 01. Ben ook benieuwd of ze met een maandabonnement komen, maar dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincyjongeleen
Ben erg benieuwd, vooral naar de 001, als alternatief van de Lynk. wil graag overstappen naar volledig elektrisch. de X vindt ik denk te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
Iemand enig idee wat de update inhield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Heeft iemand trouwens na het abonneren op de auto iets van bevestiging ontvangen qua mail? Ik heb niets gehad, maar zie wel in de portal dat de bestelling in gang gezet is.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:24:
Heeft iemand trouwens na het abonneren op de auto iets van bevestiging ontvangen qua mail? Ik heb niets gehad, maar zie wel in de portal dat de bestelling in gang gezet is.
Ja, je krijgt diverse mailtjes, maar ik zou zeggen kijk even in het bestellingen topic (die ook in de Topic warning staat) daar vind je veel meer informatie.. ;)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Interessante update voor mensen die met dakdragers enzo bezig zijn. Ik las op veel plekken dat je de Thule Wingbar Edge type 9585 moest hebben (M+L), maar toen ik deze bestelde en het soort auto doorgaf (model 2023) kreeg ik de 9584 (S+M) toegezonden. Ik dacht eerst dat het niet zou passen, maar uiteindelijk bleek dit de juiste set....

Mag ik aannemen dat de dakrails bij deze nieuwe versie dus ietwat is aangepast?

[ Voor 10% gewijzigd door GustavSan op 30-06-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
GustavSan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:05:
Interessante update voor mensen die met dakdragers enzo bezig zijn. Ik las op veel plekken dat je de Thule Wingbar Edge type 9585 moest hebben (M+L), maar toen ik deze bestelde en het soort auto doorgaf (model 2023) kreeg ik de 9584 (S+M) toegezonden. Ik dacht eerst dat het niet zou passen, maar uiteindelijk bleek dit de juiste set....

Wingbar Edge type 9582 gebruik ik sinds vorig jaar, lengtes maken dus niets uit, mensen kunnen dus zelf kiezen welk model, altijd makkelijk als er beperkte voorraad is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecN_AOd4YG6VyhSAnGJ6eDX4IzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqBSkJsJ38cdX9gvgc8lABLH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik kreeg een paar weken terug de melding dat ik mijn 001 kon afhalen, hoera! Dit zou eigenlijk pas ergens ik oktober zijn dus daar was ik blij verrast over. Bij het afhalen vroeg ik direct hoe ik de auto voor een paar weken kon uitlenen aan mijn vader; tijdens onze vakantie neem ik de ouderlijke auto met trekhaak (en aanhangende caravan) mee en rijden mijn ouders in de 001. Volgens de dame kon ik dit het beste doen door de auto voor €1,- per dag via de app uit te lenen aan mn vader. Nu krijg ik echter de melding dat het lenen niet werkt en nog in beta is, en de telefoon wordt niet opgenomen.. ik sta eigenlijk op het punt om maar even terug te rijden naar Diemen om het ze daar maar maar even voor me te laten regelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Beta is prima, maar er werd me letterlijk vorige week verteld dat ik het op deze manier moest te regelen en dat blijkt niet te werken..

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
basvcds schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:58:
Ik kreeg een paar weken terug de melding dat ik mijn 001 kon afhalen, hoera! Dit zou eigenlijk pas ergens ik oktober zijn dus daar was ik blij verrast over. Bij het afhalen vroeg ik direct hoe ik de auto voor een paar weken kon uitlenen aan mijn vader; tijdens onze vakantie neem ik de ouderlijke auto met trekhaak (en aanhangende caravan) mee en rijden mijn ouders in de 001. Volgens de dame kon ik dit het beste doen door de auto voor €1,- per dag via de app uit te lenen aan mn vader. Nu krijg ik echter de melding dat het lenen niet werkt en nog in beta is, en de telefoon wordt niet opgenomen.. ik sta eigenlijk op het punt om maar even terug te rijden naar Diemen om het ze daar maar maar even voor me te laten regelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Beta is prima, maar er werd me letterlijk vorige week verteld dat ik het op deze manier moest te regelen en dat blijkt niet te werken..
Wat werkt er niet? Delen is inderdaad nog in Bèta. Maar kun je het delen überhaupt niet instellen? Bij veel mensen werkt het namelijk wel (wel is de app af en toe tijdelijk niet beschikbaar waardoor een lener op dat moment geen toegang heeft tot de auto. Bij uitlenen aan bekenden zou ik na starten van de huur in de app dus wel de sleutel meegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Staat je auto al wel gekoppeld in je app? Of moet dat nog gedaan worden door het team bij Lynk en Co?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 10:45
Route-de-Soleil schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Wingbar Edge type 9582 gebruik ik sinds vorig jaar, lengtes maken dus niets uit, mensen kunnen dus zelf kiezen welk model, altijd makkelijk als er beperkte voorraad is...
[Afbeelding]
De Wingbar L past maar op 1 plek (weet zo ff niet voor of achter).
De Wingbar M op de andere positie.
Geen idee of de S/M maat ook past, kennelijk wel.

Je kunt een te lange Wingbar simpel inkorten, dan kun je dus wellicht een slag slaan op Marktplaats.

Ik heb een Wingbar L/L waarbij de verkoper (uit Elst Gld) er een netjes (machinaal) heeft ingekort. Tevreden hoor, maar toen ik dat zag realiseerde ik me dat ik dit goedkoper had kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
GustavSan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:05:

Lijkt me stug.
Mj 2022 is iig identiek aan mj 2021. Ik gebruik dezelfde Wingbar M/L ook op mn nieuwe 01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Bra-Jo schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:38:
@GustavSan Idem hier, Galaxy S21. Ikdenk dat het door het gebruik van Android Auto komt. Voordat ik op vakantie ga wil ik nog wat experimenteren met verbinden en opladen via de kabel, hoop dat dat beter gaat.
Met Android Auto gewoon beter altijd met kabel. Daar is niet draadloos tegenop te laden (Pixel 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Weet iemand of de 12v aansluiting achter in de bagageruimte stopt met leveren bij het uitschakelen van de 01?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
Bioflap schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:56:
Hi all,

Ik heb een aantal posts gelezen over de 01, maar ben benieuwd naar jullie mening. We rijden op dit moment een diesel die eruit moet. We wonen in Arnhem, waarbij we wel een voortuin met aangrenzende parkeerplaatsen hebben, maar die zijn openbaar. Ook hebben we geen zonnepanelen, en dus nog geen laadpaal.

Ons gebruik is veel snelweg, of kleine stukjes in de stad. In totaal zo’n 40.000 per jaar. Is een 01 dan aan te raden, of wordt het dan een hele dure auto? Opladen zou kunnen aan een publieke laadpaal, maar dat ga ik niet consequent doen.
Wat is 'duur'.
40000km = 25000 extra km à 0.16 = €333/ mnd.
De auto kost je dus ècht € 550 + € 333= €883

En dan je elektra en benzine nog.
Maar die laatste kosten heb je bij iedere auto.
En bij de 01 kun je lokale ritten in de regel elektrisch doen (zo doe ik het iig., Ook bij pakweg 40k km/jr)

Zie maar eens een nieuwe auto van deze omvang en luxe incl alle overige kosten en zonder eigenaar-risico (afschrijving is toch n dingetje dat meestal tegenvalt, helemaal bij hoge jaarkilometrages) elders te 'krijgen'.

T is best geld, maar 'duur'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
EVog schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:18:
Ik heb de aanvraag ingediend, maar dan zonder de & in de naam.
“And now, we wait😅”
Dat werkte bij mij prima vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 16:56
edsub schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:28:
[...]

Wat is 'duur'.
40000km = 25000 extra km à 0.16 = €333/ mnd.
De auto kost je dus ècht € 550 + € 333= €883

En dan je elektra en benzine nog.
Maar die laatste kosten heb je bij iedere auto.
En bij de 01 kun je lokale ritten in de regel elektrisch doen (zo doe ik het iig., Ook bij pakweg 40k km/jr)

Zie maar eens een nieuwe auto van deze omvang en luxe incl alle overige kosten en zonder eigenaar-risico (afschrijving is toch n dingetje dat meestal tegenvalt, helemaal bij hoge jaarkilometrages) elders te 'krijgen'.

T is best geld, maar 'duur'?
Eens, geld is het maar zeker niet duur. Als je alle opties die er standaard inzitten elders kunt vinden kom je veelal boven 45k aanschafprijs uit en met 40k kilometers per jaar is dat gemakkelijk >€1100. Ikzelf rijd er straks ook ongeveer die kilometers mee denk ik.

Daarnaast uiteraard de mogelijkheid tot maandelijks opzeggen auto (snel) opgehaald of niet :+
Lijkt me ook de reden dat ik hier gelezen dacht te hebben dat >90% van de 01s als shortlease rondrijd. Zodra je die leasevorm meer gaat zien kijk ik zeker rond. Het is dat Lynk&Co er snel (als eerste?) mee is anders had het praktisch elke andere (zelfde formaat) auto geweest.

Wat mij overigens interessant had geleken was als ze de verhuurde auto's bij vervanging ter overname aan de huurder zouden aanbieden.
Dat scheelt wat kanalen en als ze die kosten enigszins leuk van de vraagprijs af zouden halen krijgen ze eindelijk een beetje het "eenrichtings" serviceniveau wat ze nu net kunnen bieden :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wackoz op 30-06-2023 22:27 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dixet
Ik kreeg een paar weken terug de melding dat ik mijn 001 kon afhalen, hoera! Dit zou eigenlijk pas ergens ik oktober zijn dus daar was ik blij verrast over. Bij het afhalen vroeg ik direct hoe ik de auto voor een paar weken kon uitlenen aan mijn vader; tijdens onze vakantie neem ik de ouderlijke auto met trekhaak (en aanhangende caravan) mee en rijden mijn ouders in de 001. [...]
Hebben ze je wel het juiste merk meegegeven? De 001 is van Zeekr _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
edsub schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:04:
[...]

Lijkt me stug.
Mj 2022 is iig identiek aan mj 2021. Ik gebruik dezelfde Wingbar M/L ook op mn nieuwe 01
En ik dus nu een S+M die ook prima past. De M voor en de S achter met 70cm ertussen. Klemt prima. Best interessant dus 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik krijg na in de app (al twee weken geleden) gehoord te hebben dat er een update is voor mijn 01, de 01 maar niet geüpdatet. Iemand ervaring hoe ik het misschien wel voor elkaar krijg? Auto volledig opladen/leeg laten lopen oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQC918PAGn_VMNaHVauHHodLNpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmy5N2HQeA5IVqEIGvi6VdPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 11:42
Die melding kreeg ik ook 99 van de 100x dat ik het bekijk. Totdat ik ineens meldingen gepusht kreeg op het scherm, dat er een update geïnstalleerd kon worden. Zou er niet teveel op letten, want volgens mij verandert er niets merkbaars. Bij mij is er daarnaast iets fout gegaan waarschijnlijk. Dag na de update ineens geen internet meer in de auto en daarnaast voortdurend wegvallend geluid. Situatie is doorgespeeld naar de technische dienst, maar heb nu al meer dan een week niets vernomen. Rijden gaat nog prima, rest is allemaal onbruikbaar geworden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
MZ1980 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:29:
Die melding kreeg ik ook 99 van de 100x dat ik het bekijk. Totdat ik ineens meldingen gepusht kreeg op het scherm, dat er een update geïnstalleerd kon worden. Zou er niet teveel op letten, want volgens mij verandert er niets merkbaars. Bij mij is er daarnaast iets fout gegaan waarschijnlijk. Dag na de update ineens geen internet meer in de auto en daarnaast voortdurend wegvallend geluid. Situatie is doorgespeeld naar de technische dienst, maar heb nu al meer dan een week niets vernomen. Rijden gaat nog prima, rest is allemaal onbruikbaar geworden…
Ah technische dienst…. Dan kun je lang wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Edit: Ik zie dat ik niet bepaald de eerste ben die hier over klaagt

Edit2: wat hebben ze nou verbeterd? De app vergist zich nog steeds net zo vaak dat de auto open is terwijl op slot etc
———

Nou, die update van de iOS app maakt het allemaal ook niet beter; hoe is dit een verbetering?
Batterij status kunnen zien is een van de meeste gebruikte features voor mij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkWV5CsFY3Dd723gDlHKxD6ussc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7010YI5tJrlU9X2peOK3DWac.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door .Johnny op 01-07-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
.Johnny schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:01:
[...]
Nou, die update van de iOS app maakt het allemaal ook niet beter; hoe is dit een verbetering?
Batterij status kunnen zien is een van de meeste gebruikte features voor mij. [Afbeelding]
Ben wel benieuwd wat ze als redenexcuus geven dat ze tijdens het laden geen accurate accustatus kunnen geven. Kan je eens op die onderste link klikken en het resultaat hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Je verwacht het niet, het standaard antwoord op alles:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xGgMpI7BvPk1P2zcNA-BXMwnN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aJC7yNiR40yyJMMMXprujiX8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik heb vandaag mijn eerste reservering. Zou om 9:00 worden opgehaald. Ik heb m'n wekker gezet, want ik was wel nieuwsgierig hoe het zou gaan en misschien was er hulp nodig.
Ik heb geen zicht op de oprit waar de Lynk staat, maar ik dacht dat ik het wel zou horen als ze er waren. En er kwam maar niemand.
Totdat om 9:45 mijn vrouw wegrijdt met de andere auto en vlak naarna appt: hij is weg!
Nou, dat is blijkbaar goed gegaan 😆. Ik heb er een briefje in liggen met m'n telefoonnummer, dus ik ben benieuwd. Vanavond om 23:00 zou hij er weer moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

oldostofjas schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:01:
Ik heb vandaag mijn eerste reservering. Zou om 9:00 worden opgehaald. Ik heb m'n wekker gezet, want ik was wel nieuwsgierig hoe het zou gaan en misschien was er hulp nodig.
Ik heb geen zicht op de oprit waar de Lynk staat, maar ik dacht dat ik het wel zou horen als ze er waren. En er kwam maar niemand.
Totdat om 9:45 mijn vrouw wegrijdt met de andere auto en vlak naarna appt: hij is weg!
Nou, dat is blijkbaar goed gegaan 😆. Ik heb er een briefje in liggen met m'n telefoonnummer, dus ik ben benieuwd. Vanavond om 23:00 zou hij er weer moeten zijn.
Toch spannend die eerste keer :P
Petje af, ik begin er niet aan. Voelt toch teveel dat ik een vreemde in "mijn" auto laat rijden, ik zou de hele dag in de zenuwen zitten denk ik.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Bra-Jo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Toch spannend die eerste keer :P
Petje af, ik begin er niet aan. Voelt toch teveel dat ik een vreemde in "mijn" auto laat rijden, ik zou de hele dag in de zenuwen zitten denk ik.
Ik ook wel een beetje, hij moet binnenkort wel de caravan trekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
oldostofjas schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:01:
Hij is ruim op tijd weer ingeleverd en hij ziet er keurig uit. 450 km gereden. Inleveren ging weer supersnel, kon ze nog net uitzwaaien toen ze met hun eigen auto wegreden. Iemand met ervaring denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
oldostofjas schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:36:
[...]

Hij is ruim op tijd weer ingeleverd en hij ziet er keurig uit. 450 km gereden. Inleveren ging weer supersnel, kon ze nog net uitzwaaien toen ze met hun eigen auto wegreden. Iemand met ervaring denk ik :)
Waarom zou iemand een auto huren als men zelf een auto heeft? Ik had verwacht dat het vooral mensen zouden zijn die bewust geen eigen auto aanhouden omdat ze er te weinig gebruik van maken. Of omdat hun auto voor de geplande rit te klein is. Jij zag ze nog net wegrijden. Was dat inderdaad een kleine auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Lieshout835 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:25:
[...]

Waarom zou iemand een auto huren als men zelf een auto heeft? Ik had verwacht dat het vooral mensen zouden zijn die bewust geen eigen auto aanhouden omdat ze er te weinig gebruik van maken. Of omdat hun auto voor de geplande rit te klein is. Jij zag ze nog net wegrijden. Was dat inderdaad een kleine auto?
Ja, een (oud) cliootje.

Toen ik zelf nog geen Lynk had heb ik er ooit een geleend als tweede auto voor een verjaardagsfeestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ze waren trouwens met z'n tweeën, dus kan ook zijn dat iemand ze even afgezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
dixet schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:29:
[...]

Hebben ze je wel het juiste merk meegegeven? De 001 is van Zeekr _O-
idd.. een 001 voor de prijs van een 01, was het maar zo'n feest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincyjongeleen
Heeft iemand toevallig de oplossing voor het volgende probleem.

De laatste tijd ben ik vaak al m’n instellingen kwijt en staat het instrumenten cluster opeens op het Engels. Doordat de auto alle instellingen kwijt is, werkt het 3x knipperen en diverse andere instellingen niet meer. Pas nadat je alles weer opnieuw hebt aangevinkt wil het soms weer eens gaan werken. Ook de spiegels blijven openstaan na het sluiten.

Heb hier nooit last van gehad. Maar nu sinds enkele weken al meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-08-2023
stel, je gebruik de auto tijdens de wintermaanden en in het voorjaar besluit je om op te zeggen omdat je met het OV i.c.m. fiets naar je werk gaat bijvoorbeeld. Als je dan in de herfst weer gebruik wil maken van de auto, is de procedure dan gewoon hetzelfde als het bestellen van een nieuwe?

Het zou mooi zijn dat als je al een tijdje betalend member bent je de abo aan/uit kan zetten in bepaalde maanden. Het zou mooi zijn als je niet het hele jaar 40 euro extra moet betalen terwijl de trekhaak eigenlijk maar 1x per jaar nodig heb tijdens de zomervakantie. Soort frequent flyer privileges o.i.d. Of ben ik dan heel erg uitgekookt? O-)

Zijn er ook Lynk & Co poolauto's die sneller beschikbaar zijn? Of, hoe gaat Lynk & Co om met de auto's die terugkomen vanwege een opzegging, gaan deze de verkoop in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
dvdr schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:19:
stel, je gebruik de auto tijdens de wintermaanden en in het voorjaar besluit je om op te zeggen omdat je met het OV i.c.m. fiets naar je werk gaat bijvoorbeeld. Als je dan in de herfst weer gebruik wil maken van de auto, is de procedure dan gewoon hetzelfde als het bestellen van een nieuwe?

Het zou mooi zijn dat als je al een tijdje betalend member bent je de abo aan/uit kan zetten in bepaalde maanden. Het zou mooi zijn als je niet het hele jaar 40 euro extra moet betalen terwijl de trekhaak eigenlijk maar 1x per jaar nodig heb tijdens de zomervakantie. Soort frequent flyer privileges o.i.d. Of ben ik dan heel erg uitgekookt? O-)

Zijn er ook Lynk & Co poolauto's die sneller beschikbaar zijn? Of, hoe gaat Lynk & Co om met de auto's die terugkomen vanwege een opzegging, gaan deze de verkoop in?
Lynk&Co heeft bijna 2 maand de auto bij mij op de oprit laten staan na opzegging (na ruim anderhalf jaar in gereden te hebben). Bij Volvo Broekhuis zal deze naar verwachting ook daar een aantal maand staan is hun ervaring. De auto gaat bijna zeker weten in de verkoop met 30k op de teller. Al hebben ze er geen haast mee en is hun proces van terugname en verkoop verre van gestroomlijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-08-2023
jbbuist schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Lynk&Co heeft bijna 2 maand de auto bij mij op de oprit laten staan na opzegging (na ruim anderhalf jaar in gereden te hebben). Bij Volvo Broekhuis zal deze naar verwachting ook daar een aantal maand staan is hun ervaring. De auto gaat bijna zeker weten in de verkoop met 30k op de teller. Al hebben ze er geen haast mee en is hun proces van terugname en verkoop verre van gestroomlijnd.
Gezien de langere levertijden zou herinzet van gebruikte auto's met abonnement een perfecte oplossing zijn zou je zeggen. Ik had het prima gevonden als ik die van jou had kunnen overnemen, echter wel in de vorm van een abonnement by L&C en met een beetje korting omdat de auto niet meer nieuw is. Gat in de markt of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
dvdr schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Gezien de langere levertijden zou herinzet van gebruikte auto's met abonnement een perfecte oplossing zijn zou je zeggen. Ik had het prima gevonden als ik die van jou had kunnen overnemen, echter wel in de vorm van een abonnement by L&C en met een beetje korting omdat de auto niet meer nieuw is. Gat in de markt of ben ik nou gek?
In principe heb je bij een abo ook geen recht op een nieuwe auto. Er zijn ook mensen die een gebruikte ontvangen hebben. Waarom ze daar niet meer op inzetten is mij een beetje een raadsel. Waarschijnlijk omdat ze het ophalen/schoonmaken/rijklaar maken niet voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:27:
[...]

In principe heb je bij een abo ook geen recht op een nieuwe auto. Er zijn ook mensen die een gebruikte ontvangen hebben. Waarom ze daar niet meer op inzetten is mij een beetje een raadsel. Waarschijnlijk omdat ze het ophalen/schoonmaken/rijklaar maken niet voor elkaar hebben.
Er word hard gewerkt aan het "refleeting" proces, waarbij auto's opnieuw ingezet gaat worden, na eventuele kleine reparaties. Zou na de zomer moeten gaan lopen. Tot die tijd de focus op verkopen.

Het idee van een abonnement is dat je ook een gebruikte kan krijgen. Daarom zijn ze ook allemaal hetzelfde. Korting omdat je geen nieuwe krijgt is dus onzin. Heel oud laten ze ze sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Nou dat gat in de markt lijkt dus gevonden dan, een sub contractor die die dingen ophaalt, inspecteert en gebruiksklaar en schoon weer aflevert en afmeld in Diemen. Zodat ze meters kunnen maken met de doorstroom.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
loewie1984 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:00:
Nou dat gat in de markt lijkt dus gevonden dan, een sub contractor die die dingen ophaalt, inspecteert en gebruiksklaar en schoon weer aflevert en afmeld in Diemen. Zodat ze meters kunnen maken met de doorstroom.
Die subcontractor is BCA.

https://www.automotive-on...keting-doen-voor-lynk-co/

[ Voor 13% gewijzigd door Geer72 op 03-07-2023 14:17 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.