Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
in2design schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:34:
[...]

Vandaag vond Lynk&co het blijkbaar voldoende om een mailtje te sturen als terugbelverzoek vanuit de TD. Met in de mail dat de afspraak niet anders kon dan 08-08... (Dank ^*&(&(*)(*^%$ vertel me iets wat ik niet al wist)

Ik gelijk gebeld met Lynk echter daar wederom een helpdesk die me niet mag en wil doorverbinden met de TD, en weer een terugbelverzoek ingediend heeft. (Waar ze 24werkuur de tijd voor hebben).

Uiteindelijk heb ik zelf met de dealer waar de staat gebeld. Die gaf inderdaad aan door de drukte dat 08-08 eerste moment was. En toen ik vroeg naar de onderhoudsbeurt begon hij ook nog te schelden tegen het systeem want blijkbaar hadden ze dat weer op een aparte manier doorgegeven...

Ik wederom aan de lijn met Lynk. Nog eens het verhaal gedaan, en aan geboden dat ik anders de auto wel ophaal en naar een andere dealer rijdt die wel plaatst heeft of desnoods naar een gewone garage (dat laatste was natuurlijk niet mogelijk) maar een andere dealer zou dan misschien een optie zijn. Waarbij de vriendelijke helpdesk mevrouw al aangaf dat ze dacht dat er geen eerdere afspraak te regelen was.

Vervolgens zei ik: als de auto dan niet op tijd af kan zijn, dat een wat grotere huurauto een opties is. Waarbij de dame vervolgens zei dat ze denkt dat ik daarbij ook aan een dood paard ga trekken :'( (En dat het zelfs mogelijk zou kunnen zijn dat ik met de huurauto niet eens naar buitenland mag en kon ik het met die &^*&( Yaris.)

De mevrouw vertelde me op dat moment dat het terugbelverzoek van de TD nog blijft staan. Maar dat ze 'off the record' wel aangaf dat haar advies was om een andere oplossing te vinden...

Dus nu hoop ik nog wat met de TD te kunnen regelen, maar heb er een hard hoofd in.

Zit echt met de handen in het haar nu :S (en ik heb er al bijna geen meer ...)

ALAIN en LYNK&CO BEDANKT, WAT EEN *&(&%&%$%^**(
Ja bekend verhaal. Overigens wist iemand me te vertellen daar toen ik ook op een reparatie zat te wachten met een veel te kleine LogicX auto dat Lynk & Co klaarblijkelijk in het begin veel te grote auto's heeft meegegeven via hun, maar daar nooit voor betaalde. Vandaar die kleine poepbakkies die je nu mee krijgt.

Ik zou vooral veel blijven bellen, en wachten totdat ze je daadwerkelijk doorzetten met die befaamde 'TD' ook al sta je dan weer eeuwen in de wacht. Dat lijkt vooralsnog toch nog wel het meeste effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

pushnoi schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:54:
[...]
Ik zou vooral veel blijven bellen, en wachten totdat ze je daadwerkelijk doorzetten met die befaamde 'TD' ook al sta je dan weer eeuwen in de wacht. Dat lijkt vooralsnog toch nog wel het meeste effect te hebben.
Ja, en die TD is tegenwoordig niet zomaar even te bellen. Eerst in de wacht bij de CS en je verhaal doen, dan weer in de wacht omdat de operator zijn meerdere moet gaan bellen om toestemming te vragen je naar de TD door te mogen verbinden, dan nog weer in de wacht bij de TD. En als ze dan beloven voor je met de garage te gaan bellen en ze bellen inderdaad terug... met een tijdstip voor een afspraak _/-\o_ verbazing alom.
Jaja en dat allemaal binnen een uur rond.
(Het had al wel een paar maanden voorgeschiedenis....)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
"Er zit een krasje op mijn rechter buitenspiegel - heb meteen maar extra vakantie uren, een bekabelde headset en een pot valeriaan ingekocht"
Lynkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Rmaxx schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:46:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maarja krijg je gelijk maar eens als het misgaat.
Overigens net via de chat nog eens geprobeerd, krijg een terugbelafspraak van de technische dienst. Die belofte heb ik al vaak gelezen hier, dus ik hou jullie op de hoogte.... met name de kale banden vind ik wle een dingetje. Ik neem aan dat zij toch verantwoordelijk zijn aangezien ik het nu al 3x heb aangegeven en ik zelf niks mag doen aan de auto. (Had anders al lang de voor en achterbanden een keer gewisseld, gaan ze 2x zo lang mee voordat je ze hoeft te wisselen ..ok wel 4dan , nu maar 2...)
Bij mij hebben ze de voorbanden zonder veel problemen vervangen.
Daarna (zelf) de achterbanden naar voor gelegd en de nieuwe banden achter gelegd. Nu even de oude achterbanden oprijden, dan zet ik ze weer naar achter en laat ik ze vervangen.
Banden mogen wel pas na 20.000km vervangen worden, anders kost het je geld! Het zijn bij mij vooral de voorbanden die slijten. Dat wijt ik overigens niet (alleen) aan mijn rijstijl. Denk ook dat het veelvuldig rijden met aanhanger en caravan extra slijtage veroorzaakt.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-09 08:27
Ik ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kzCMV_4lh2brcVExE2MKv3Z1eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAtqqu4YJK3tKsk7vbUjhl6k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moto Racer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 21:01
Had ik ook alleen update start niet. Krijg "oops er is iets fout gegaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Moto Racer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:04:
Had ik ook alleen update start niet. Krijg "oops er is iets fout gegaan'.
Heb je wel ingelogd op je profiel? Ik rij normaal zonder profiel, maar moest bij mijn OTA update maanden geleden wel inloggen om het te laten werken. Misschien doet dat nu ook de truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moto Racer
MvdV schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:29:
[...]

Heb je wel ingelogd op je profiel? Ik rij normaal zonder profiel, maar moest bij mijn OTA update maanden geleden wel inloggen om het te laten werken. Misschien doet dat nu ook de truc.
Log wel altijd in. Misschien als ik uitlog en dan weer in dat het wel werkt. Ga thuis even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
mprkooij schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:18:
[...]

@in2design Ik heb met je te doen man, ben blij dat ik nog in mijn Lynk kan rijden in ieder geval, maar het kan toch niet zo zijn dat je 550,- p/m moet aftikken voor een Yaris?

Status update nummer 1000 over de bestelling van de onderdelen:

Na meerdere keren gemaild te hebben i.p.v. te bellen lijkt er meer schot in de zaak te komen. Vandaag is de bestelling geplaatst voor:

- Een rechtervoordeur;
- Een achterspatbord;
- Een Wielkuip.

Het is mij een raadsel waarom de rechterachterdeur niet is besteld, maar ik ga er dan maar vanuit dat deze wordt gerepareerd en opnieuw gespoten o.i.d.?

1 onderdeel is in back-order (niet op voorraad), ze vertellen me niet welke, en dat onderdeel zal naar verwachting in juli arriveren.

Wat een gedoe en wat moet je zelf overal achteraan zeg. Het lijkt wel alsof het allemaal niet gedocumenteerd wordt wat er moet gebeuren. Iedereen wijst naar elkaar en niemand weet van iets af. 8)7
Vandaag een wat fijner bericht ontvangen m.b.t. de reparatie van de schade aan mijn auto.
Ik ben vandaag gebeld door de Technische Dienst, erg fijn, aangezien ik niet verwacht had dat ik gebeld zou worden (normaal gesproken moet ik zelf bellen).

Begin juli zal het onderdeel dat in back-order staat geleverd worden. Dit onderdeel + de onderdelen die op vooraad zijn kunnen halverwege juli geplaatst worden. Dan ben ik mogelijk op vakantie, maar mocht de auto daar staan tijdens mijn vakantie, dan is dat niet erg. Het enige wat dan niet kan is verhuren, maar dat is dan maar zo. Of de auto moet na mijn vakantie worden gerepareerd.

Ik ben blij dat ik bericht heb gehad met de verwachting dat de reparatie in juli plaats gaat vinden, maar ik ga er ondanks dat toch niet vanuit, om teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
cyberdj schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Bij mij hebben ze de voorbanden zonder veel problemen vervangen.
Daarna (zelf) de achterbanden naar voor gelegd en de nieuwe banden achter gelegd. Nu even de oude achterbanden oprijden, dan zet ik ze weer naar achter en laat ik ze vervangen.
Banden mogen wel pas na 20.000km vervangen worden, anders kost het je geld! Het zijn bij mij vooral de voorbanden die slijten. Dat wijt ik overigens niet (alleen) aan mijn rijstijl. Denk ook dat het veelvuldig rijden met aanhanger en caravan extra slijtage veroorzaakt.
Ik zet NET onder 20.000, maar dat valt nog steeds ver binnen hun eigen marge van < 4mm per 10.000, zon band heeft nieuw maar 6,7/6,8 mm profiel dus het is al zat als er nog IETS over is...
Misschien dat ze daarom langzaam doen en zoveel mogelijk wachten... maar als het moet maak ik nog wel wat rechtdoor-tripjes op de snelweg om het op te krikken... ik rij vrijwel alleen stedelijk, dan in 20.0000 met die voorbanden al knap genoeg..bochtjes,rotondes,stoplichten...continu... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
MvdV schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:29:
[...]

Verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Yavi06 op 16-06-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Te zien op het 6 uur journaal... Iemand zijn Lynk niet van de huurder teruggekregen? 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCRo0nmgNYp4WnqgiMhS2SKEanc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcdXV8KlZyU0PoyziK0OtIAr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
wildcheese schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:11:
Te zien op het 6 uur journaal... Iemand zijn Lynk niet van de huurder teruggekregen? 😬

[Afbeelding]
Lynk vandaag verhuurd...... :+ :X
Kan het topic niet terugvinden in het 18:00 uur journaal.

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 16-06-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
mprkooij schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:17:
[...]
Lynk vandaag verhuurd...... :+ :X
Kan het topic niet terugvinden in het 18:00 uur journaal.
Is heel kort, ging over geweld in rotterdam waarbij ze dus deze lynk hadden klemgereden. Hopelijk niet die van jou…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
wildcheese schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Is heel kort, ging over geweld in rotterdam waarbij ze dus deze lynk hadden klemgereden. Hopelijk niet die van jou…
Zal wel meevallen, het is nog niet donker, en op die foto wel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Lieshout835 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:04:
[...]

Ga je toevalig naar Frankrijk en heb je een Tolwegbadge?

Mijn vraag is of die wel werkt met een Lynk & Co aangezien ik nergens op de vooruit de zwarte puntjes zie die aangeven dat daar de ruit straling van buitenaf wel doorlaat.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Vandaag het eerste traject tolweg gereden. Badge midden op dashboard, tegen de voorruit gelegd. Sans problème😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
Houd de Lynk bij jullie ook even in rond de 95km/h?? Word er dan nog een elektro motor bij gestart oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Mbezuijen schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:38:
Houd de Lynk bij jullie ook even in rond de 95km/h?? Word er dan nog een elektro motor bij gestart oid?
Lees ff in dit topic terug 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluxBux
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 11:01
FluxBux schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:17:
Drie weken geleden heb ik een melding gemaakt, via de Lynk&Co app, van een hoge piep in mijn auto wanneer ik op de accu rij. Elke week werd de piep wat harder. Ook had ik last van een hard tikgeluid als ik wilde optrekken. Alsof de versnelling oversloeg ofzo. Daarnaast begon de auto ineens vloeistof te lekken. Het was niet duidelijk of het uit de airco kwam of dat het olie was. Verder geen meldingen gezien op het dashboard. Nadat ik de melding had gemaakt heb ik een week geen reactie gekregen dus dacht er zelf maar achteraan te bellen. Vrouw bij de klantenservice nam de telefoon op nadat ik 20 minuten in de wacht had gestaan. Toen ik alle problemen probeerde uit te leggen werd er halverwege gewoon opgehangen! Dag later nogmaals gebeld en toen gaf de klantenservice aan dat ze helemaal geen verzoek van mij binnen hebben zien komen, maar dat het volgens haar “een tijd kan duren voordat de gegevens binnen zijn”. Inmiddels was het een week later en kan me niet voorstellen dat het versturen van een formulier zo lang kan duren. Uiteindelijk nogmaals alle problemen uitgelegd en er werd mij verteld dat ik binnen twee dagen gebeld zou worden voor een afspraak met de garage. Tot de dag van vandaag ben ik nog steeds niet gebeld… Er is mij ook niet verteld dat ik niet meer kan/mag rijden. Aangezien het al een paar weken speelde ben ik er vanuit gegaan dat het verder geen groot probleem was, tot gisteren…
Gisteren reed ik op de A2 en de piep werd ineens veel harder. Daarna begon de motor zwaar te brullen alsof ‘ie ineens veel te veel toeren maakte. Daarna een soort van doffe dreun en een heel scherp gefluit. Meteen de auto aan de kant gezet en Lynk&Co assistentie gebeld. Hiervoor heb ik weer 15 minuten in de wacht moeten staan… Al snel kwam de ANWB en die zei meteen dat het foute boel was en dat we absoluut niet meer verder konden. Hij had het over een kapotte versnellingsbak. Erg raar met nog niet eens 7500km op de teller… Ook gaf hij aan dat ze de laatste tijd erg veel problemen zien met Lynk&Co auto’s. Uiteindelijk een half uur gewacht op de sleepauto en naar het dichtstbijzijnde tankstation gebracht waar we Lynk&Co moesten bellen voor de volgende stappen. Vervolgens stonden we weer 15 minuten in de wacht en werd ons verteld dat we moesten wachten op een andere takelwagen die ons naar een depot van Logicx zou brengen. Wat een ontzettend inefficiënt systeem en wat achterlijk dat er niet meteen wordt opgenomen door Lynk&Co! Inmiddels was het drie uur later en kregen we een Kia Rio mee naar huis. Een flinke downgrade maar in ieder geval betrouwbaar…
Er heeft niemand contact met ons opgenomen over hoe nu verder en we hebben ook geen idee hoe lang we de auto kwijt zijn. Ik vind het bizar dat we elke maand flink betalen en dat dit de service is die we krijgen.
Afgelopen week zowaar voor het eerst door Lynk&Co zelf gebeld. Inmiddels zijn we bijna een maand, 100 telefoontjes en mailtjes verder waarbij ik elke keer zelf het contact moest onderhouden. Ook zijn er best wat valse beloftes gedaan over de reparatie. Ik denk dat ze het hebben opgegeven omdat de versnellingsbak kapot lijkt te zijn en me daarom nu een omruilauto aan hebben geboden. Het duurt nog wel 3 weken voordat ik die krijg. Het hele traject van het melden van schade tot de daadwerkelijke actie van Lynk&Co heeft dan alsnog een goede drie maanden geduurd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavanderwelle
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08 15:45
Mbezuijen schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:38:
Elektromotor schakelt naar z'n tweede versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Hi all,

Ik heb een aantal posts gelezen over de 01, maar ben benieuwd naar jullie mening. We rijden op dit moment een diesel die eruit moet. We wonen in Arnhem, waarbij we wel een voortuin met aangrenzende parkeerplaatsen hebben, maar die zijn openbaar. Ook hebben we geen zonnepanelen, en dus nog geen laadpaal.

Ons gebruik is veel snelweg, of kleine stukjes in de stad. In totaal zo’n 40.000 per jaar. Is een 01 dan aan te raden, of wordt het dan een hele dure auto? Opladen zou kunnen aan een publieke laadpaal, maar dat ga ik niet consequent doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bioflap schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:56:
Hi all,

Ik heb een aantal posts gelezen over de 01, maar ben benieuwd naar jullie mening. We rijden op dit moment een diesel die eruit moet. We wonen in Arnhem, waarbij we wel een voortuin met aangrenzende parkeerplaatsen hebben, maar die zijn openbaar. Ook hebben we geen zonnepanelen, en dus nog geen laadpaal.

Ons gebruik is veel snelweg, of kleine stukjes in de stad. In totaal zo’n 40.000 per jaar. Is een 01 dan aan te raden, of wordt het dan een hele dure auto? Opladen zou kunnen aan een publieke laadpaal, maar dat ga ik niet consequent doen.
Er zit 15k kilometer inbegrepen in de prijs van 550 per maand, meerprijs per kilometer is 0,16. Als je 40k rijdt, betaal je dus 25k X 0, 16/12 maanden = 335 euro per maand extra. Dus geen 550 maar bijna 900 per maand, ik vind het nogal... Kanttekening: ik geloof niet dat er op dit moment ook al echt meerkilometers afgerekend moeten worden (klein voordeeltje van administratieve chaos bij Lynk), maar er is wel kans dat ze ergens een keer gaan innen.

Qua verbruik, ik schat 1 op 10 benzine (dikke duim, want ik rij bijna alles elektrisch). Das dus 40k /10 *2 euro per liter = 8000e per jaar aan benzine, oftewel 675 euro. Laat het gunstiger zijn, dat je 1 op 15 haalt, dan is het nog 450 per maand. Alles bij elkaar kom je dan op 1400-1600 euro per maand aan kosten. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik kan me goedkopere oplossingen voorstellen...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Bra-Jo schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Er zit 15k kilometer inbegrepen in de prijs van 550 per maand, meerprijs per kilometer is 0,16. Als je 40k rijdt, betaal je dus 25k X 0, 16/12 maanden = 335 euro per maand extra. Dus geen 550 maar bijna 900 per maand, ik vind het nogal... Kanttekening: ik geloof niet dat er op dit moment ook al echt meerkilometers afgerekend moeten worden (klein voordeeltje van administratieve chaos bij Lynk), maar er is wel kans dat ze ergens een keer gaan innen.

Qua verbruik, ik schat 1 op 10 benzine (dikke duim, want ik rij bijna alles elektrisch). Das dus 40k /10 *2 euro per liter = 8000e per jaar aan benzine, oftewel 675 euro. Laat het gunstiger zijn, dat je 1 op 15 haalt, dan is het nog 450 per maand. Alles bij elkaar kom je dan op 1400-1600 euro per maand aan kosten. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik kan me goedkopere oplossingen voorstellen...
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Vergeten te melden, ik zou er dan een kopen van rond de 30k, die komen dan uit 2021 met ongeveer 25000km. Als hij op 1 op 10 zou blijven hangen, dan wordt het inderdaad duur. Laadt de hybride accu niet voldoende op om daar nog wat voordeel uit te halen? Lees ook veel over 1 op 15 in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Is het al iemand gelukt om zelf een update uit te voeren?
De dreiging dat er een update is komt elke dag op mijn scherm, maar updaten ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Bioflap schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:41:
[...]

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Vergeten te melden, ik zou er dan een kopen van rond de 30k, die komen dan uit 2021 met ongeveer 25000km. Als hij op 1 op 10 zou blijven hangen, dan wordt het inderdaad duur. Laadt de hybride accu niet voldoende op om daar nog wat voordeel uit te halen? Lees ook veel over 1 op 15 in dit topic
1:15 is zeker realistisch zonder laden. Ik rij 1:10 met een caravan erachter van 1100 KG.

In mijn optiek is een PHEV niet de beste keuze als je niet structureel gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hi all,

Ik denk dat het inderdaad een duur verhaal word/kan worden. De kilometers zijn fors, je kan er niet vanuit gaan dat ze die inderdaad niet blijven verrekenen. Daarnaast is krijg je elektrisch het beste bereik als je juist veel of overwegend veel stad of 80km rijd.

Ik rijd zelf 110km/dag op door de weekse dagen, waarbij een stukje snelweg waardoor ik de laatste weken de 80km elektrisch aantik maar dan rijd ik op de snelweg benzine (accu sparen). Doe ik dat niet kom net ik 1x naar de zaak… dan zou ik dus terug voor een groot deel benzine (hybride) rijden.

Als je ook nog niet ‘gratis’ kan laden dan heb je imho weinig aan het inpluggen want dan lees ik dat je toch voornamelijk benzine rijd. Dan zou ik geen PHEV kopen van bijna 2000kg, maar gewoon kijken naar iets anders.

Het voordeel zit hem vind ik juist in het voornamelijk elektrisch kunnen rijden en goedkoop laden. Allemaal zaken die bij jouw niet spelen.

[ Voor 0% gewijzigd door dizzytal op 19-06-2023 08:03 . Reden: ik had toch serieus een ander getal in m'n hoofd ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
mavanderwelle schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:00:
[...]

Elektromotor schakelt naar z'n tweede versnelling.
Nee, de elektromotor heeft geen versnellingen. Het is het op de achtergrond wisselen van de benzinemotor van versnelling twee naar vier.

(Zodat ie altijd veilig kan overnemen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:42
Geer72 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Nee, de elektromotor heeft geen versnellingen. Het is het op de achtergrond wisselen van de benzinemotor van versnelling twee naar vier.

(Zodat ie altijd veilig kan overnemen)
De elektromotor heeft wel degelijk versnellingen. Hij gebruikt daarvoor inderdaad de 2 en de 4, maar de aandrijving loopt wel degelijk via de versnellingsbak.

Het is een versnellingsbak met dubbele koppeling (ook wel bekend als DSG). Die is geoptimaliseerd om snel en schokloos van 1 naar 2, van 2 naar 3, enz. te schakelen. Maar voor de elektromotor schakelt hij dus van 2 naar 4 en dan is het weer ouderwets: ontkoppelen, schakelen en weer koppelen. Kost dus tijd.

Als je in één keer optrekt naar snelheden boven de 95 km/h heb je er last van. Als het wat gelijdelijker gaat en je houdt bijvoorbeeld bij 60 km/h even in, dan schakelt hij alvast. Dat heb je dan minder in de gaten. Geef je daarna weer gas, dan zul je de schok bij 95 km/h niet ervaren, want dan staat hij dus al in z'n 4.

Andersom merk je het bij afremmen ook. Op een gegeven moment schakelt hij terug en dan werkt het regeneratief remmen even niet. Daarna weer wel. Dit komt ook wat schokkerig over.

[ Voor 47% gewijzigd door oldostofjas op 18-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
oldostofjas schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:58:
[...]

De elektromotor heeft wel degelijk versnellingen. Hij gebruikt daarvoor inderdaad de 2 en de 4, maar de aandrijving loopt wel degelijk via de versnellingsbak.

Het is een versnellingsbak met dubbele koppeling (ook wel bekend als DSG). Die is geoptimaliseerd om snel en schokloos van 1 naar 2, van 2 naar 3, enz. te schakelen. Maar voor de elektromotor schakelt hij dus van 2 naar 4 en dan is het weer ouderwets: ontkoppelen, schakelen en weer koppelen. Kost dus tijd.

Als je in één keer optrekt naar snelheden boven de 95 km/h heb je er last van. Als het wat gelijdelijker gaat en je houdt bijvoorbeeld bij 60 km/h even in, dan schakelt hij alvast. Dat heb je dan minder in de gaten. Geef je daarna weer gas, dan zul je de schok bij 95 km/h niet ervaren, want dan staat hij dus al in z'n 4.

Andersom merk je het bij afremmen ook. Op een gegeven moment schakelt hij terug en dan werkt het regeneratief remmen even niet. Daarna weer wel. Dit komt ook wat schokkerig over.
Ja, de elektromotor zit aan de 2 en 4 gekoppeld, dat is idd een dsg, maar het is niet om het toerental van de elektromotor te wijzigen, er wordt niet geschakeld voor de elektromotor, dat is voor de benzinemotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24
Hi all,

In Arnhem kun je volgens mij bij openbare Allego-palen voor € 0,30/kWh laden, maar in de praktijk zul je met 40dkm/jr waarschijnlijk toch een groot deel op benzine rijden, zeker als je niet consequent gaat laden. Je rijdt dan ongeveer 1:15 en dan is het aan jou om de beslissing te maken of dat financieel aantrekkelijk is. Mocht je een keer (via de app) willen proefrijden, mijn Lynk uit '22 staat in Elst, stuur gerust een pb :)
dizzytal schreef op zondag 18 juni 2023 @ 07:53:
[...]
Dan zou ik geen PHEV kopen van bijna 2500kg
Die van mij weegt rijklaar maar 1954 kg volgens de RDW, zijn ze bij mij de batterij vergeten te plaatsen? O-)

[ Voor 67% gewijzigd door Sandro! op 18-06-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Naar aanleiding van de vraag van Bioflap over verbruik: ik riep 1:10 omdat die van mij dat doet, die enkele keer dat ie naar benzine omschakelt, maar hier zie ik vaker 1:15. Hoe halen jullie dat? Heb ik dan zo'n zware voet?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 22:40
Bra-Jo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:37:
Naar aanleiding van de vraag van Bioflap over verbruik: ik riep 1:10 omdat die van mij dat doet, die enkele keer dat ie naar benzine omschakelt, maar hier zie ik vaker 1:15. Hoe halen jullie dat? Heb ik dan zo'n zware voet?
Blijkbaar 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Weinig snelweg misschien en voornamelijk stad? Of je rijdt > 100 op de snelweg. Meeste auto’s zijn echt zuinig rond de 100km/u. Alles daar boven dan gaat het verbruik snel omhoog.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Heb je wel eens een hele tank benzine leeg gereden? Als hij de benzinemotor inschakelt verbruikt hij altijd meer omdat de motor koud is en de accu vaak even wat bijlaadt. Als hij langere tijd bijstaat en de gewenste SOC van de accu bereikt zakt het verbruik omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@worldfastest @MvdV
Ik rijd eerder 95 dan 105 op de snelweg, dus dat zal het niet zijn... Maar inderdaad met name stad, kleine stukjes snelweg (paar kilometer). Dat zal het dan wel zijn. Over een paar weken op vakantie, dan rijd ik wel langere stukken, eens kijken of ik dan wel in de buurt kom van 1:15. En misschien ook wat spelen met instellingen voor onderweg opladen of niet, kan me voorstellen dat dat ook niet bevorderlijk is voor het verbruik...

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 22:40
Bra-Jo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:11:
@worldfastest @MvdV
Ik rijd eerder 95 dan 105 op de snelweg, dus dat zal het niet zijn... Maar inderdaad met name stad, kleine stukjes snelweg (paar kilometer). Dat zal het dan wel zijn. Over een paar weken op vakantie, dan rijd ik wel langere stukken, eens kijken of ik dan wel in de buurt kom van 1:15. En misschien ook wat spelen met instellingen voor onderweg opladen of niet, kan me voorstellen dat dat ook niet bevorderlijk is voor het verbruik...
Accu opladen met de motor = draaikolk in de benzinetank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaks2022
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-04-2024
Andreas92 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:11:
Sterretje in de ruit. Klantenservice was goed bereikbaar, daarna doorverbonden voor het maken van een afspraak. Hier stond ik wel 20 minuten in de wacht.
Afspraak was binnen een week. Sterretje binnen een uur weer dicht, incl. wasbeurt en update.

Toch best tevreden zo. Was voorbereid op het ergste.
Krijg je hier nog een eigen risico voor ? Lees tegenstrijdige berichten hier .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Tomtidom71 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Accu opladen met de motor = draaikolk in de benzinetank
Die mening deel ik niet geheel! Het ligt heel erg aan de snelheid. Bij 110/120km per uur gaat het laden redelijk snel en is het extra verbruik niet heel extreem. Bij bebouwde kom en 100km/u is het verbruik in verhouding inderdaad wel veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHoorn
  • Laatst online: 22-05 21:33
KeesPimelmees schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:11:
[...]

"Over the Air Software Updates"

Amahoela! Volgens mij krijgt nog bijna niemand die, inclusief ik! Rij gewoon rond met oude software & oude nagiatie kaart!
Ja het is vreemd. Ik rij al een jaar rond met de Lynk en heb nooit een melding gehad over een OTA update. Nu ging ik laatst eens naar de kaart versie kijken en zie dat het een kaart van Q1 2023 is (HERE 2023Q1.070). Die zat er zeker niet in toen ik hem een jaar terug kreeg.
Wel is hij verbonden met mijn thuis WiFi netwerk als hij voor mijn huis geparkeerd staat, misschien dat dat het verschil maakt...?

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
JHoorn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Ja het is vreemd. Ik rij al een jaar rond met de Lynk en heb nooit een melding gehad over een OTA update. Nu ging ik laatst eens naar de kaart versie kijken en zie dat het een kaart van Q1 2023 is (HERE 2023Q1.070). Die zat er zeker niet in toen ik hem een jaar terug kreeg.
Wel is hij verbonden met mijn thuis WiFi netwerk als hij voor mijn huis geparkeerd staat, misschien dat dat het verschil maakt...?
Ik zag dat mijn kaarten ook geupdate zijn ja. Ik ben nooit verbonden met WiFi dus dat is het in ieder geval niet. Heb zelf nu ein-de-lijk de melding dat ik een OTA update beschikbaar heb, alleen deze geeft continue een foutmelding wanneer ik op installeer druk… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
cyberdj schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:47:
[...]

Die mening deel ik niet geheel! Het ligt heel erg aan de snelheid. Bij 110/120km per uur gaat het laden redelijk snel en is het extra verbruik niet heel extreem. Bij bebouwde kom en 100km/u is het verbruik in verhouding inderdaad wel veel hoger.
6,4l op 100km, Accu van 50% tot leeg, daarna geladen op brandstof met snelheid van 135/uur.

Nu wel weer het motorstoringslampje aan #daargaanweweer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nF5MiDwtySNAbLkDjdeBLHg-wA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1AvSkS7xbvs9AmYqJdVx2bB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door cyberdj op 19-06-2023 23:23 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12
Ik vroeg mij af of de navigatie van Lynk en Co net als Google Maps weet waar het druk is en dan een alternatieve route voorstelt? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rorata schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:34:
Ik vroeg mij af of de navigatie van Lynk en Co net als Google Maps weet waar het druk is en dan een alternatieve route voorstelt? Alvast bedankt.
Volgens mij wel, maar gebruik zelf eigenlijk altijd Google Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Rorata schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:34:
Ja, dit doet de navigatie! Ik heb wel gemerkt dat Google hierin iets betrouwbaarder en sneller is. Maar dat is misschien wel logisch ook.

Al met al na de Q12023 update werkt de ingebouwde navigatie keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03
Kaaks2022 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:40:
[...]

Krijg je hier nog een eigen risico voor ? Lees tegenstrijdige berichten hier .
Nog niks van ontvangen. En hebben we het ook nooit over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ah oh. Bij mij begint nu ook de melding t.b.v. het koelvloeistof peil vaker te komen… maar even goed in de gaten houden.

Weet iemand of ik gewoon koelvloeistof kan bijvullen met de eerste beste koelvloeistof die ik heb (rood/roze)? Ik weet natuurlijk niet wat er vanuit de fabriek wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Iemand enig idee hoe ik op de Thule website kan achterhalen voor welke auto/type de thule wingbar edge 9585 normaal gesproken verkocht wordt? Ik ben al weken met Thule aan het mailen, die mij blijven adviseren een dakdragersysteem voor een platte (gesloten) dakrails te kopen, omdat hun configurator simpelweg aangeeft dat model Lynk & Co 2019-x dit aangeeft.

Of heeft iemand misschien zelf de thule wingbar edge 9585 en valt er na te gaan welke typenummers/serienummers bij de set horen? De set bestaat uit 3 onderdelen:

- Drager L
- Drager M
- Voetenset Raised Bar

Ik neem aan dat alles universeel is, behalve de voetenset? Als iemand daar het productnummer/serienummer oid van heeft word ik heel blij :)

[ Voor 7% gewijzigd door GustavSan op 20-06-2023 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
mprkooij schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:55:
Ah oh. Bij mij begint nu ook de melding t.b.v. het koelvloeistof peil vaker te komen… maar even goed in de gaten houden.

Weet iemand of ik gewoon koelvloeistof kan bijvullen met de eerste beste koelvloeistof die ik heb (rood/roze)? Ik weet natuurlijk niet wat er vanuit de fabriek wordt gebruikt.
Staat in de handleiding?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJbfo2TgBRtnZtZ-OLxCO_X0_pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9r2NR9r0MdHniAutvAJUmAGB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zo, ik dank u. Had het boekje in de auto al doorgespit, maar niet gevonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
mprkooij schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Als het kan mag je ons wel even laten weten hoeveel liter je kocht en hoeveel je (bij benadering) hebt bijgevuld.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 10:17
cyberdj schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:22:
[...]

[Afbeelding]
Die had ik vorige week ook, zonder enige melding wat er dan aan de hand was. In de app was "alles is OK".
Is na een paar dagen - net toen ik dacht Lynk&Co maar eens te gaan bellen - weer weg gegaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
mprkooij schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Tip: doorzoekbare handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
cyberdj schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:22:
[...]

6,4l op 100km, Accu van 50% tot leeg, daarna geladen op brandstof met snelheid van 135/uur.

[Afbeelding]
De interface van dit scherm is compleet anders dan hoe ik het zie. De tellers links en rechts heb ik niet.
Is dit een setting die ik gemist heb, een update of verschilt het mogelijk per modeljaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

Johnvh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:36:
[...]

De interface van dit scherm is compleet anders dan hoe ik het zie. De tellers links en rechts heb ik niet.
Is dit een setting die ik gemist heb, een update of verschilt het mogelijk per modeljaar?
Er zijn verschillende weergaven mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Johnvh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:36:
[...]

Er zijn verschillende thema’s:

Wat
Het thema bepaalt hoe het bestuurdersdisplay en het middendisplay eruitzien. Je kunt kiezen uit vier verschillende thema's: Clear, Vivid, Classic en Blaze.

Clear
Een minimalistisch en monochroom thema, geïnspireerd op de Scandinavische cultuur. Dit is het standaardthema.

Vivid
Een thema met duo neonkleuren en city vibes, geïnspireerd door het nachtleven.

Classic
Een ervaring tussen digitaal en analoog, geïnspireerd door klassieke materialen.

Blaze
Een futuristische rijervaring, geïnspireerd door videogames en sciencefictionfilms.

Hoe
Je kunt een thema kiezen op het middendisplay of op het bestuurdersdisplay. De keuze is van invloed op beide schermen en wordt opgeslagen in jouw profiel.

Middendisplay
Ga naar Instellingen > Display > Thema kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes786
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-08 22:08
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het installeren van de nieuwe OTA update? Ik ben er inmiddels al 2 avonden mee bezig, maar telkens stuit ik op hetzelfde probleem. Dat is namelijk dat de update niet gelukt is. Ik laat zelfs voor de zekerheid de auto maar even aan om ervoor te zorgen dat de update niet onderbroken wordt, maar vooralsnog lijkt niks te werken.

Mocht het je al wel gelukt zijn, dan sta ik erg open voor tips!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poJsqzCggmB8wffkDx2dxUu8XSY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F2TWIyci33MXkXYoy0w3XZ6w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
wes786 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:54:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het installeren van de nieuwe OTA update? Ik ben er inmiddels al 2 avonden mee bezig, maar telkens stuit ik op hetzelfde probleem. Dat is namelijk dat de update niet gelukt is. Ik laat zelfs voor de zekerheid de auto maar even aan om ervoor te zorgen dat de update niet onderbroken wordt, maar vooralsnog lijkt niks te werken.

[Afbeelding]
Ben je verbonden met een WiFi netwerk? En moet je niet juist de auto helemaal afsluiten (niet opladend) om de update te kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees

[Afbeelding]
Precies hetzelfde hier, al een dag of 5/6. Heb alles al geprobeerd... Aan laten/uit zetten, vergrendelen/niet vergrendelen. Update later inplannen ook al geprobeerd. Aan de laadpaal en niet aan de laadpaal, update starten terwijl de auto nog loopt. Elektrisch / motor. Maakt allemaal geen reet uit :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Update: ik zou uiterlijk dinsdag (gisteren) teruggebeld worden voor een werkplaatsafspraak... Net niet gehaald, maar vanochtend gebeld ( Nederlandstalig en heel netjes), en ik kan over 5 weken terecht. Op zich dus best netjes. Even afwachten of het ook echt gaat gebeuren, maar al met al, best acceptabel. Als dit goed gaat(duimen) kan ik er toch echt niet veel over klagen.... als :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06

[Afbeelding]
Mij was het afgelopen vrijdag na 2 pogingen gelukt. Vraag me niet hoe...

Wat ik had gedaan is het volgende:

Ingelogd
Update geaccepteerd
Auto uitgezet
Deuren op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Yavi06 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Ingelogd
Update geaccepteerd
Auto uitgezet
Deuren op slot
Het moment dat ik de update accepteer krijg ik al direct een foutmelding. De volgorde of status van de auto lijkt niet uit te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Gisteren was mijn auto niet vooruit te branden. Hij haalde de 70 nog maar net, en later wilde hij niet harder dan 42. Stationair leek het een dieseltractor :)

Uitgezet en een paar minuten later ging hij weer als een zonnetje. Hopelijk een eenmalig incidentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Reinier schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:22:
Gisteren was mijn auto niet vooruit te branden. Hij haalde de 70 nog maar net, en later wilde hij niet harder dan 42. Stationair leek het een dieseltractor :)

[YouTube: Lynk & Co 01 doet raar - 1]

[YouTube: Lynk & Co 01 doet raar - 2]

Uitgezet en een paar minuten later ging hij weer als een zonnetje. Hopelijk een eenmalig incidentje.
ik zie het al.. blauw >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wes786
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-08 22:08
Yavi06 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Ingelogd
Update geaccepteerd
Auto uitgezet
Deuren op slot
Dit lijkt geholpen te hebben! Heb even je instructies gevolgd en na enige tijd kreeg ik de melding dat de software update gelukt was. Dank! 😁

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb zojuist de 2023 mogen ophalen.

Hieronder de fotos van de verschillen die ik tot nu heb ontdekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TAk815i3_UdEdH21WbMPsiT44s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9e8bSquouMrRUA8EsPG7JGh.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten rubbertjes extra in het oplaadbakje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYB4VGjM9lMjXYo8fxvalmmHTl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qoIRSFRqdErIl3Ei7HNBkLA.jpg?f=fotoalbum_large

De binnenkant van de deuren zijn met stof bekleed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuXZjAOdS0UFf6qkjAiliHIxMXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5GdW2RgS1f4B4JhHcJbOz59.jpg?f=fotoalbum_large

Het dashboard heeft extra stiksels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDfq8EaRMsOLez5pMbyeh9lie68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPXimJiahI0uIWk9YvrcL5Ne.jpg?f=fotoalbum_large

De hemel en alle dingen die daar bij horen zijn donker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkxqCUtnZcjOq0LL--5GvTuo0S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmS7dzGJFSINdfVOtVcKqgPW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fA8h8qzmqco0K9eij_c2BlbPBGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIuYZNjaDuISBHBOFuw6vyjM.jpg?f=fotoalbum_large

De hoedenplank is oprolbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrCF36d9x8gwpcaupVyOD4OOOiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZvM9ecyCGWIUgFXgLvy3ZkL.jpg?f=fotoalbum_large
En ik heb er een andere lader bij gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Vz7lqgrEfQwJZv4c1Djt7y0mww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hts6siB9w1Ti8gDRcvSoBIzX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TEppjxLhy5SYVx4QKcPfWeyalY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhFC9wJMQxT1HzyE4euI50Vs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Vpsolqch89yg7JO35KoBDSdmOE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHinZiLqmofkfAvH6dX9wqfi.jpg?f=fotoalbum_tile

Met een wallmount.

Hebben jullie nog andere dingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckhHNLEztVQp6rwFAPSTPt55yqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ul0ZGjS4t5SkBRFOZeL9bRdh.jpg?f=fotoalbum_large

Het uiterlijk is het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Zijn er meer mensen met een storing in de app?

Ik heb de auto uitgeleend aan een kennis en die kan nu de auto niet openen🥲 en staat bij een pretpark

Iemand een idee of oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
firejelle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:44:
Zijn er meer mensen met een storing in de app?

Ik heb de auto uitgeleend aan een kennis en die kan nu de auto niet openen🥲 en staat bij een pretpark

Iemand een idee of oplossing
Yep, is een storing inderdaad. Enige oplossing is de sleutel gaan brengen… anders is t wachten geblazen tot de app t weer doet.

Edit: app doet t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
Sinds de update van afgelopen vrijdag, ben ik nu wel 6x uit Android Auto gekickt (geen WIFI verbinding). Voorheen nooit gehad. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Maar het valt wel op dat de A-stijlen aan de binnenkant donker zijn. Mooi hoor! Nu wil ik ook een 23 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
hoi allemaal,

hebben jullie ook problemen met betalingen naar lynkenco?

betaal elke maand netjes op tijd, maar ze blijven maar aanmaningen sturen

wordt er behoorlijk koekwaus van inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-09 09:50
Ik heb de update maandag verwerkt. Geen “succes / verwerkt” melding via de app gekregen, maar in de auto via het middendisplay gaf ie in plaats van het eeuwige “oeps, er is iets mis gegaan” nu een melding dat alles up to date is. Dit was al na een minuut of 5 het geval. Iemand een idee hoe lang het verwerken van de update ongeveer zou moeten duren? Punt is namelijk dat ik maandag, dinsdag en vanochtend geen enkel probleem had na de update, maar sinds vanmiddag:

- lijkt de 4g verbinding niet beschikbaar te zijn. In ieder geval qua symbool op het display (kruis door het bereik symbool). Op verschillende plaatsen gecontroleerd waar ik normaal wel altijd volledig bereik had.
- Apple CarPlay werkt wel (verloopt dat ook via de 4g van de auto?), maar geluid valt vaker uit dan dat het even aan staat.
- geluidsprobleem is ook van toepassing op de Lynk & Co radio, zelfs bij FM zenders. Paar seconden geluid en dan ongeveer 3x zo lang geen geluid. Dat herhaalt zich vervolgens.
- na een reset naar fabrieksinstellingen kon ik niet meer bij mijn profiel inloggen, ik denk doordat er toch echt een probleem is met 4g. Via WiFi kon ik wel weer inloggen.
- reset heeft niet geholpen. Zelfde problemen.

Vraag me af of dit domme pech is, met een slecht uitgevoerde OTA update te maken heeft, of misschien iets in relatie tot (de oorzaak van) de app problemen van vandaag. Dit laatste dacht ik als eerste, omdat daarvoor alles goed ging en het wel heel toevallig gelijktijdig is begonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
MZ1980 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:56:
Ik heb de update maandag verwerkt. Geen “succes / verwerkt” melding via de app gekregen, maar in de auto via het middendisplay gaf ie in plaats van het eeuwige “oeps, er is iets mis gegaan” nu een melding dat alles up to date is. Dit was al na een minuut of 5 het geval. Iemand een idee hoe lang het verwerken van de update ongeveer zou moeten duren? Punt is namelijk dat ik maandag, dinsdag en vanochtend geen enkel probleem had na de update, maar sinds vanmiddag:

- lijkt de 4g verbinding niet beschikbaar te zijn. In ieder geval qua symbool op het display (kruis door het bereik symbool). Op verschillende plaatsen gecontroleerd waar ik normaal wel altijd volledig bereik had.
- Apple CarPlay werkt wel (verloopt dat ook via de 4g van de auto?), maar geluid valt vaker uit dan dat het even aan staat.
- geluidsprobleem is ook van toepassing op de Lynk & Co radio, zelfs bij FM zenders. Paar seconden geluid en dan ongeveer 3x zo lang geen geluid. Dat herhaalt zich vervolgens.
- na een reset naar fabrieksinstellingen kon ik niet meer bij mijn profiel inloggen, ik denk doordat er toch echt een probleem is met 4g. Via WiFi kon ik wel weer inloggen.

Vraag me af of dit domme pech is, met een slecht uitgevoerde OTA update te maken heeft, of misschien iets in relatie tot (de oorzaak van) de app problemen van vandaag. Dit laatste dacht ik als eerste, omdat daarvoor alles goed ging en het wel heel toevallig gelijktijdig is begonnen..
Had vandaag ook de hele dag geen 4g in de auto. Met de app storing van vanavond denk ik dat er iets aan de hand was, inmiddels werkt zowel de app als de 4g verbinding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
KeesPimelmees schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:08:
[...]

Had vandaag ook de hele dag geen 4g in de auto. Met de app storing van vanavond denk ik dat er iets aan de hand was, inmiddels werkt zowel de app als de 4g verbinding weer.
Dank voor je reactie. Meteen maar even opnieuw geprobeerd, maar helaas bij mij nog steeds een probleem. Inloggen lukte niet, wel na aanzetten WiFi. Krijg dan eerst twee meldingen. Eerste dat SOS noodoproepen niet mogelijk zijn en daarna ook dat “forward collision warning niet werkt, check front camera”. ACC werkt dan ook niet, maar dat komt na een minuutje of wat wel terug en werkt dan weer.

Geluid ook gecheckt. Zelfde probleem, maar met een nieuwe verrassing. Na kort afspelen op normaal niveau, ging volume ineens naar 100%. Op een FM zender is dat best luid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
MZ1980 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:23:
[...]

Dank voor je reactie. Meteen maar even opnieuw geprobeerd, maar helaas bij mij nog steeds een probleem. Inloggen lukte niet, wel na aanzetten WiFi. Krijg dan eerst twee meldingen. Eerste dat SOS noodoproepen niet mogelijk zijn en daarna ook dat “forward collision warning niet werkt, check front camera”. ACC werkt dan ook niet, maar dat komt na een minuutje of wat wel terug en werkt dan weer.

Geluid ook gecheckt. Zelfde probleem, maar met een nieuwe verrassing. Na kort afspelen op normaal niveau, ging volume ineens naar 100%. Op een FM zender is dat best luid…
Ik heb vandaag een aantal keer gehad dat het volume ineens naar 10% o.i.d. Ging, heel vreemd. Wat betreft de connectivity issues: Meestal is dat na 1/2 dagen weer opgelost, blijft toch een kwaaltje bij Lynk - die techniek…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MZ1980
Check, dan ga ik het eerst maar eens een paar dagen aankijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Vandaag zo’n 350 km gereden met iPhone via kabel aan usb-poort verbonden en via CarPlay met google-maps navigatie gebruikt. Werkt op zichzelf prima, maar: na bijna 300 km was de accu van mijn iPhone bijna leeg! Ik dacht dat de iPhone via de usb-poort opgeladen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
wimaj janssen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:36:
Vandaag zo’n 350 km gereden met iPhone via kabel aan usb-poort verbonden en via CarPlay met google-maps navigatie gebruikt. Werkt op zichzelf prima, maar: na bijna 300 km was de accu van mijn iPhone bijna leeg! Ik dacht dat de iPhone via de usb-poort opgeladen zou worden.
Dat is ook zo. Alleen merk ik ook dat zowel de draadloze lader als de kabel gewoon niet genoeg power heeft. Mijn iphone geeft wel aan dat ie laadt, maar vervolgens loopt ie gewoon leeg. Welliswaar minder snel dan wanneer ie niet aan de lader hangt, maar echt opladen doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Jansen1404 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Met een wallmount.

[Afbeelding]

Mooi! Het donkere plafond is nu een laag extra of heb je nu geen dakraam meer?
Dan neem ik aan dat jij ook stuurverwarming hebt? (Niet dat je die nu nodig hebt :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rorata schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Mooi! Het donkere plafond is nu een laag extra of heb je nu geen dakraam meer?
Dan neem ik aan dat jij ook stuurverwarming hebt? (Niet dat je die nu nodig hebt :p)
De stof is gewoon donker in plaats van licht? Ook bij de oude versie heb je een “gordijntje” onder het panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
KeesPimelmees schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Dat is ook zo. Alleen merk ik ook dat zowel de draadloze lader als de kabel gewoon niet genoeg power heeft. Mijn iphone geeft wel aan dat ie laadt, maar vervolgens loopt ie gewoon leeg. Welliswaar minder snel dan wanneer ie niet aan de lader hangt, maar echt opladen doet ie niet.
Dat herken ik niet bij opladen op de USB C aansluiting (i.p.v. USB A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Oizo1981 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Dat herken ik niet bij opladen op de USB C aansluiting (i.p.v. USB A)
Thanks! Ga ik straks naar huis direct proberen. USB-A gebruik ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
Oizo1981 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:54:
[...]

De stof is gewoon donker in plaats van licht? Ook bij de oude versie heb je een “gordijntje” onder het panorama dak.
Thanks dat wist ik niet, dat laten ze meestal niet zien in filmpjes. Volgende week vrijdag kan ik de mijne ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:12
KeesPimelmees schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Thanks! Ga ik straks naar huis direct proberen. USB-A gebruik ik inderdaad.
Mijn iPhone SE laadt ook op USB-A gewoon op tijdens gebruik van CarPlay.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Tom Paris schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Mijn iPhone SE laadt ook op USB-A gewoon op tijdens gebruik van CarPlay.
Misschien wel handig te vermelden inderdaad dat het bij mij om een 14Pro gaat. Die loopt sneller leeg dan de USB-A & Draadloze lader kunnen laden. Misschien ook te maken met apps die open staan of wat dan ook.

Ik ga de USB-C eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moto Racer
Jansen1404 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Met een wallmount.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd hoe je de stuurverwarming aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 16:15
KeesPimelmees schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Misschien wel handig te vermelden inderdaad dat het bij mij om een 14Pro gaat. Die loopt sneller leeg dan de USB-A & Draadloze lader kunnen laden. Misschien ook te maken met apps die open staan of wat dan ook.

Ik ga de USB-C eens proberen :)
Ik hoor graag of de USB -C een beter resultaat geeft. En anders wellicht de sigarettenaansteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
mavical schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Ik hoor graag of de USB -C een beter resultaat geeft. En anders wellicht de sigarettenaansteker.
Hebben we die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 16:15
Toch onder bij de opklapbare armleuning??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Och ja, da's waar ook 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
mavical schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Yep, USB-C laadt m’n iPhone 14Pro wel op. Lijkt dus toch aan de amperes te liggen dan…

[ Voor 17% gewijzigd door KeesPimelmees op 22-06-2023 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Ik wil hier heel even mijn ervaring delen. Ergens in jan/feb dit jaar, in de winter had ik de auto aan een laadpaal staan voor mijn huis. Sochtends heb ik de parkeerverwarming aangezet via de app om de auto te ontdooien.

Toen ik bij de auto kwam, zag ik dat er een barst in de voorruit zat precies waar de warme lucht aan de binnenkant tegen het raam geblazen wordt. Hier direct melding van gemaakt bij lynk.

Fast forward naar 27 mei. Auto ingeleverd met de barst, want het reparatie verzoek is nooit opgevolgd in die maanden.

Nu krijg ik een maand later een naheffing voor het vervangen van de voorruit van 500 euro.

Ik heb ze een vriendelijke doch dringende mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik mijn rechtsbijstand zal inschakelen indien deze kosten niet worden kwijtgescholden.

Mij inziens duidt dit op een ondeugdelijk product welke onder garantie had moeten vallen en niet aangerekend kan worden als onjuist gebruik van mij als abbonee.

Heb geen trek hier in een discussie of ik juridisch in mijn recht sta. Maar wil de (potentiële) klanten van Lynk & Co voor dit ‘euvel’ waarschuwen en voor de potentiële rekening die je gepresenteerd krijgt.

Zal tevens melden hier voor de volledigheid hoe ze op mijn mail gereageerd hebben zodra ik die binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Xecuter NL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:56:
Ik wil hier heel even mijn ervaring delen. Ergens in jan/feb dit jaar, in de winter had ik de auto aan een laadpaal staan voor mijn huis. Sochtends heb ik de parkeerverwarming aangezet via de app om de auto te ontdooien.

Toen ik bij de auto kwam, zag ik dat er een barst in de voorruit zat precies waar de warme lucht aan de binnenkant tegen het raam geblazen wordt. Hier direct melding van gemaakt bij lynk.

Fast forward naar 27 mei. Auto ingeleverd met de barst, want het reparatie verzoek is nooit opgevolgd in die maanden.

Nu krijg ik een maand later een naheffing voor het vervangen van de voorruit van 500 euro.

Ik heb ze een vriendelijke doch dringende mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik mijn rechtsbijstand zal inschakelen indien deze kosten niet worden kwijtgescholden.

Mij inziens duidt dit op een ondeugdelijk product welke onder garantie had moeten vallen en niet aangerekend kan worden als onjuist gebruik van mij als abbonee.

Heb geen trek hier in een discussie of ik juridisch in mijn recht sta. Maar wil de (potentiële) klanten van Lynk & Co voor dit ‘euvel’ waarschuwen en voor de potentiële rekening die je gepresenteerd krijgt.

Zal tevens melden hier voor de volledigheid hoe ze op mijn mail gereageerd hebben zodra ik die binnen heb.
Even los van wie gelijk heeft, dient L&C wel degelijk zorgvuldig te handelen. De chaos in de administratie laat het tegendeel zien. Zou zelf ook altijd hier tegen in beroep gaan. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourivth
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 16:33
Hi, ik lees al een tijdje mee op dit forum omdat ik over 2 weken mijn Lynk & Co op mag gaan halen. Echter wil ik hier graag een trekhaak onder gaan laten plaatsen. Het gaat in dit geval om een auto via een leasemaatschappij. Ik heb de auto zonder trekhaak besteld ivm de veel langere levertijd. Ik was in de veronderstelling dat deze laten plaatsen door een 3e gemakkelijk moest kunnen. Nu lijkt het erop dat deze trekhaken nergens op voorraad zijn. In mijn beleving was er geen verschil in trekhaken maar blijkbaar dus wel (aansluitingen misschien?)
Heeft iemand een suggestie voor een bedrijf die deze mogelijk nog wel heeft liggen waar dan ook in Nederland? Alvast dank voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
mavical schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Ik gebruik ook de USB-C en dat gaat prima, draadloos trekt de batterij leeg inderdaad icm CarPlay (iPhone 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Xecuter NL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:56:

Zeer grote kans dat er al een kleine barst of putje in het raam zat door bv steenslag. Dit is dan een zwakke plek waardoor er door een groot warmte verschil een barst komt. Een raam die 100% ok is zal (bijna) nooit zomaar barsten.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Bij mij ging 2 dagen geleden om 0:30 uur het alarm spontaan af en stond ik met 3 buurmannen in onderbroek buiten. Op de beveiligingscamera's niets te zien, ook geen kat of marter. Iemand anders ook al eens te maken gehad met een alarm wat spontaan af gaat. Eerste keer, heb de auto sinds oktober 2022, de blauwe :-)

[ Voor 4% gewijzigd door DutchyR op 23-06-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
DutchyR schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:36:
Bij mij ging 2 dagen geleden om 0:30 uur het alarm spontaan af en stond ik met 3 buurmannen in onderbroek buiten. Op de beveiligingscamera's niets te zien, ook geen kat of marter. Iemand anders ook al eens te maken gehad met een alarm wat spontaan af gaat. Eerste keer, heb de auto sinds oktober 2022, de blauwe :-)
Niet met de Lynk, maar wel met de Volvo. Toen zat er een vlieg in. Je kan dan het alarmniveau verlagen. Kan met de Lynk ook. Dan detecteert ie beweging in de auto niet meer en de hellingshoeksensor is dan ook uitgeschakeld.

https://www.lynkco.com/nl...ly_deactivate_double_lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
MZ1980 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:56:

De problemen blijven aanhouden. Geen internet en grootste deel van de tijd ook geen geluid. Nu maar eens gebeld met support. Goed te woord gestaan door een ervaren medewerker, die info verzamelde voor de technische dienst. Gevraagd of ik een ticket- of casenummer kan krijgen zodat ik eraan kan refereren in het vervolgtraject. Die volgt via mail was het antwoord. Na anderhalf uur nog geen mail, ook niet in spambox. Nogmaals gebeld. Klopt, geen mail verzonden, zal aan collega vragen of ze dat alsnog wil doen. Weer uur verder, geen mail. Vraag me nu dus af of het dan in behandeling is genomen. Afwachten maar weer...

Edit: meteen na plaatsen van dit bericht ontving ik de e-mail. Is nu wachten op "het software team" staat er in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Vandaag iets geks meegemaakt. De auto was 16% opgeladen (van 0%) toen er mee gereden werd. De Pure stand was niet beschikbaar in het menu (grijs). Ik maakte een ritje met een paar stops op de Hybrid + B stand. Telkens bleef de batterij indicatie op 0 staan en bleef optie Pure onbeschikbaar. Pas bij de 4e stop stond er ineens 12km bij starten en kon ik ineens wel weer de Pure stand selecteren.

Is er een minimale ondergrens? En zat ik daar eerst onder en later boven?
Pagina: 1 ... 117 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.