Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Een mevrouw heeft met haar auto tegen mijn Lynk aangezeten. Kan met de schade wel doorrijden. Melding gedaan. Zou gebeld worden. Niets gehoord. Wat een verassing.
Echter werken er ook een paar functies niet qua bestuurders ondersteuning. Dat is dagelijkse ergernis. En ik merk dat zolang slechte service ‘ theorie blijft’ ik denk; ah. We zullen wel zien.
Zolang het sores van een ander is :)

Maar nu in de praktijk ik merk hoe men bij Lynk helemaal geen interesse heeft in mijn belangen voelt dat toch echt als verwaarloosd worden als klant.

Je staat totaal machteloos te kijken hoe Lynk en Co verhaal A verkoopt en beloofd en B doet.

De medewerkers bedoelen het vast allemaal goed. Aardige lui zelfs vaak. Maar de situatie onder de streep telt. Oftewel: het resultaat van alle inspanningen laat te wensen over.

Ik zie trouwens dat mijn navigatiekaarten ineens zijn ge-update naar q1 2023. Zonder dat ik daar vanaf weet. Ook zoiets raars. Die acties heb ik vaker gemerkt; op de achtergrond patchen ze de firmware zonder dit überhaupt te melden.

Het zal juridisch vast niet te verwijten zijn. Maar ik ervaar het als vreemd gedrag, onprettig en niet marktconform. Je mobieltje gaat toch ook niet zonder dat je dat weet een andere firmware draaien?

De vorige keer stond ineens bij de B instelling van de automaat het afremmen heel anders ingesteld. Remde ineens veel minder strak en bleef veel langer uitrollen. Van de ene op de andere dag.
En als je naar het scherm gaat en de voorwaarden van OTA doorscrolt dan kom je nog steeds nergens uit. Het rijden van de auto is wel fijn. Zeker. 😀 Anderen ook 2023 kaarten in de app?

[ Voor 14% gewijzigd door Mozzzzke op 07-06-2023 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 21:49
FluxBux schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Haha jep, voor mij precies hetzelfde. Een paar posts terug heb ik echt exact dezelfde frutstraties gepost. Inmiddels rij ik 3,5 week een Kia Rio 🥲
Volgens mij hebben ze gewoon een contract afgesloten met LogicX (Dat is in mijn regio in ieder geval die vervangend vervoer regelt) dat de auto's die uitgeleend moeten worden niet hoger zijn dan een B segment... ERG SLECHT! (Ik heb een Yaris, een collega had een corsa, hier nu iemand met een Kia Rio.) Zo kun je niet met klanten omgaan.

Wat ik vooral niet begrijp is, Lynk&co heeft bij verschillende Volvo dealers een bak met Lynk's staan die allemaal terug zijn gekomen vanuit opzegging van abo's. Maar ze zetten deze vervolgens niet in. Ergens toch vreemd dat er een extern verhuur bedrijf aan te pas moet komen terwijl je zelf een vloot hebt ? Waarbij je de klant echt een gelijkwaardige auto meegeeft...

(Beste Alain Visser / Lynk&co, als je iemand nodig hebt om een dergelijk systeem voor je te bouwen kun je contact met me opnemen !)

[ Voor 29% gewijzigd door in2design op 07-06-2023 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49
Mozzzzke schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 01:46:
Ik zie trouwens dat mijn navigatiekaarten ineens zijn ge-update naar q1 2023. Zonder dat ik daar vanaf weet. Ook zoiets raars. Die acties heb ik vaker gemerkt; op de achtergrond patchen ze de firmware zonder dit überhaupt te melden.

Het zal juridisch vast niet te verwijten zijn. Maar ik ervaar het als vreemd gedrag, onprettig en niet marktconform. Je mobieltje gaat toch ook niet zonder dat je dat weet een andere firmware draaien?
Een kaartupdate is hopelijk geen firmware update, maar een app-update. De apps updaten wel vaker, dat is iets anders dan een firmware update. Onder water gebruikt Lynk&Co gewoon Android Automotive, maar dan met hun eigen schil er omheen. Op m'n telefoon updaten apps ook automatisch.

En zelfs de firmware updaten mogen ze gewoon doen hoor, het is hun auto, niet die van jou. Al zou het wel netjes zijn updates te melden, zeker als die de rij-eigenschappen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

dixet schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Een kaartupdate is hopelijk geen firmware update, maar een app-update. De apps updaten wel vaker, dat is iets anders dan een firmware update. Onder water gebruikt Lynk&Co gewoon Android Automotive, maar dan met hun eigen schil er omheen. Op m'n telefoon updaten apps ook automatisch.

En zelfs de firmware updaten mogen ze gewoon doen hoor, het is hun auto, niet die van jou. Al zou het wel netjes zijn updates te melden, zeker als die de rij-eigenschappen aanpassen
ik heb het idee dat de laatste update er voor heeft gezorgd dat de auto minder rustig draait (bokkerig) op benzine binnen de kom. Iets wat ik al eerder had vernomen bij mensen met nieuwere auto's dan de mijne.
Daarnaast gaat na diezelfde update de DAB-radio geregeld weer op stil en wordt wakker na een geluidsactie vanuit Android Auto. Bijvoorbeeld door Google Assistent iets te vragen. Dit had ik ook eind 2021 toen ik de auto net had. Dus een oude bug is weer terug.
Kaart is ook geüpdatet (denk bij de dealer) en dat is naar mijn idee positief, hoewel ik die bijna nooit gebruik.

En ik ben nog wel in afwachting O-) van een belletje van de technische afdeling, met uitleg waarom mijn auto die bij ruim 40k pas naar de garage kan voor de 30k beurt, ingepland wordt om de waterpomp te vervangen en zonder nieuwe waterpomp thuis afgeleverd wordt omdat de materialen niet beschikbaar weren en daarom maar "alvast" de beurt krijgt. Er was maar voor 1 item tijd ingepland bij de dealer ;w En nog steeds is het fijne auto, maar met wel wat zwarte randjes (4 weken later bijna 45k op klok)

[ Voor 18% gewijzigd door BPi op 07-06-2023 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Je zou bijna denken dat je de 01 moet opzeggen voor elk onderhoud dat moet gebeuren...en dan een nieuwe 01 huren. Dan heb je iig een auto zonder onderhoudsmeldingen :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tallguy schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:51:
Je zou bijna denken dat je de 01 moet opzeggen voor elk onderhoud dat moet gebeuren...en dan een nieuwe 01 huren. Dan heb je iig een auto zonder onderhoudsmeldingen :)
Met de doorlooptijd tussen de onderhoudsmelding / opzeggen en het ophalen van de auto door Lynk mag je blij zijn als je er dan geen vier of vijf voor de deur hebt staan. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirrukkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 16:39
Een mevrouw heeft met haar auto tegen mijn Lynk aangezeten. Kan met de schade wel doorrijden. Melding gedaan. Zou gebeld worden. Niets gehoord. Wat een verassing.
Echter werken er ook een paar functies niet qua bestuurders ondersteuning. Dat is dagelijkse ergernis. En ik merk dat zolang slechte service ‘ theorie blijft’ ik denk; ah. We zullen wel zien.

Maar nu in de praktijk ik merk hoe men bij Lynk helemaal geen interesse heeft in mijn belangen voelt dat toch echt als verwaarloosd worden als klant.

Je staat totaal machteloos te kijken hoe Lynk en Co verhaal A verkoopt en beloofd en B doet.

De medewerkers bedoelen het vast allemaal goed. Aardige lui zelfs vaak. Maar de situatie onder de streep telt. Oftewel: het resultaat van alle inspanningen laat te wensen over.

De vorige keer stond ineens bij de B instelling van de automaat het afremmen heel anders ingesteld. Remde ineens veel minder strak en bleef veel langer uitrollen. Van de ene op de andere dag.
En als je naar het scherm gaat en de voorwaarden van OTA doorscrolt dan kom je nog steeds nergens uit. Het rijden van de auto is wel fijn. Zeker. 😀 Anderen ook 2023 kaarten in de app?
tis ook een huur auto he.. en de verhuurder kan doen wat ie wil..( sort of)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 08:57
in2design schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:27:
[...]

Volgens mij hebben ze gewoon een contract afgesloten met LogicX (Dat is in mijn regio in ieder geval die vervangend vervoer regelt) dat de auto's die uitgeleend moeten worden niet hoger zijn dan een B segment... ERG SLECHT! (Ik heb een Yaris, een collega had een corsa, hier nu iemand met een Kia Rio.) Zo kun je niet met klanten omgaan.

Wat ik vooral niet begrijp is, Lynk&co heeft bij verschillende Volvo dealers een bak met Lynk's staan die allemaal terug zijn gekomen vanuit opzegging van abo's. Maar ze zetten deze vervolgens niet in. Ergens toch vreemd dat er een extern verhuur bedrijf aan te pas moet komen terwijl je zelf een vloot hebt ? Waarbij je de klant echt een gelijkwaardige auto meegeeft...

(Beste Alain Visser / Lynk&co, als je iemand nodig hebt om een dergelijk systeem voor je te bouwen kun je contact met me opnemen !)
Ik heb Alain duidelijk horen zeggen dat dit een abonnement is. Hij vergelijkt het met netflix.
Dan verwacht je niet dat je bij een probleem tijdelijk NPO start (yaris) voorgeschoteld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:40
Hoe gaat dat trouwens met de uitvoering met trekhaak? Krijg je dan ook een vervangende auto met trekhaak en vergelijkbaar trekvermogen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Dan ook maar even een positieve ervaring delen :) Vandaag kwam zoals verwacht de melding voor een onderhoudsbeurt tevoorschijn. Gelijk gebeld en werd zowaar meteen geholpen. Moet inderdaad reageren op een mailtje (die ook direct binnenkwam) zodat er een afspraak gepland kan worden. Dat laatste zal de lastigste horde zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:39
Vandaag very teleurgesteld geworden in Lynk en Co, of Volvo Dealer Niham, het is maar net hoe je het bekijkt.

4 weken geleden bij de Volvo dealer langsgereden om foto’s te laten maken van de schade die aan mijn auto is ontstaan tijdens verhuur. Nadat de foto’s waren gemaakt zouden de onderdelen besteld worden (op 17 mei)

Vandaag ben ik erachter gekomen dat de onderdelen nog niet zijn besteld en dat dit nog gedaan moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FluxBux
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:54
Afgelopen maandag een afspraak gemaakt dat ik binnen drie werkdagen teruggebeld zou worden met een update over mijn kapotte O1. Afgelopen maandag zouden alle onderdelen binnenkomen. Net maar weer uit mezelf contact gezocht omdat het inmiddels bijna einde dag is. Ze hadden alweer geen onderdelen ontvangen en konden me dus alweer geen update geven. Wat een gepruts, bel me dan op z'n minst even terug om dit te melden... Tijd om op te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Start bij jullie de radio wel direct zodra je de auto start?
Ik mag iedere keer op het play knopje drukken om de DAB weer te laten starten. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Johnvh schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:59:
Start bij jullie de radio wel direct zodra je de auto start?
Ik mag iedere keer op het play knopje drukken om de DAB weer te laten starten. Zie ik iets over het hoofd?
Nope, zo werkt hij (helaas) nou eenmaal.

Ander eigenaardigheid, bij radio begint hij op het laatste station maar als je een stuurbediening gebruikt, pakt hij niet de favorieten maar gewoon het eerste het beste volgende station. Kwestie van op het display een keer de juiste zender kiezen en dan houdt hij wel de favorieten aan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
We kwamen een aantal dagen geleden deze 2023 Lynk&Co 01 tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYLgaJQmaruB0PJ5me52rHIXRFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikt8EvAy8y6ZPd7xMkXXBFLS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syZLfQykpRSd4cg-MhjMJYN4Wb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STKdcdLzKxXnXIAjojr688U8.jpg?f=fotoalbum_large

De blauwe accenten zijn zwart gemaakt.
Wat vinden jullie?

Mijn vrouw en ik zijn tot de conclusie dat een accent wel moet. Maar welke kleur....

[ Voor 8% gewijzigd door Jansen1404 op 08-06-2023 23:48 . Reden: Anders moest er een post onder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf85
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Jansen1404 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?

Mijn vrouw en ik zijn tot de conclusie dat een accent wel moet. Maar welke kleur....
Ik vind dit wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?

Ik had de merknaam op de kofferklep wel laten zitten, vind dit een beetje “blote bips” gevoel :P Denk eigenlijk dat een lichte kleur ook mooi zal staan op een 01 icm alle zwarte delen die al op de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?

Ik vind dit ook niks. Een accentje mag wel vind ik. Heb nog gedacht aan een full wrap in het donkergrijs met zwarte accenten, maar ik twijfel nog.

[ Voor 7% gewijzigd door MvdV op 09-06-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?

Het zou levendiger zijn met inderdaad een kleurtje op de accenten.
Groen - Rood - Blauw, het zou allemaal kunnen, zolang het maar een duidelijke contrast is. Ik denk dat grijs niet veel effect zal hebben. Mogelijk dat iemand de foto kan bewerken en daardoor laten zien wat het effect is bij de diverse kleuren. Er zijn fotobewerkingsprogramma's waarmee dat heel gemakkelijk te doen is.Ik beschik daar helaas niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:44

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?

Mij lijkt lichtgroen wel leuk net als bij de Monster Energy blikjes. Staat beter bij zwart als dat blauw denk ik. De velgen zou ik dan wel gewoon zwart houden, maar inderdaad even met iets van Photoshop kijken hoe het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie?

Zo eentje staat ook bij mij in de buurt. Misschien dezelfde. Ik vind het niet verkeerd. Mooier dan met blauwe accenten.

Overigens zien mijn velgen er ook zo uit. Ik heb de 01 nu 5 maanden en hij is nog niet gewassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

OMD

Is het alleen maar kommer en kwel of zijn er ook nog positieve verhalen? Zat te denken aan een Lynk & Co maar als ik alles zo lees dan kan ik beter een paard en wagen combinatie aanschaffen :p

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
OMD schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:59:
Is het alleen maar kommer en kwel of zijn er ook nog positieve verhalen? Zat te denken aan een Lynk & Co maar als ik alles zo lees dan kan ik beter een paard en wagen combinatie aanschaffen :p
Doen! Een forum wordt over het algemeen gebruikt voor problemen, maar de ervaringen zijn overwegend goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Juist hoeveel rijden er al 8000 misschien en eenhandje vol heeft problemen, waaronder ik zelf en toch zou ik het je aanraden. Als je iets hebt ja dan geduld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Kommer en kwel? Ach. Het hangt ervan van.
Pas wel op. Als je te veel verwacht pakt Lynk en Co je bij je kladden!
Dat zal ik dan ook niet aanraden om te doen! Bijstellen dus die verwachtingen.

Maar ja, eerlijk is eerlijk. De ene is de ander niet hè.
Heet jij Pietje P. en ben je iets tè precies, dan is het helder.
Dan ga je nat.

Maar er is ook hoop!
Lurven doen namelijk ook veel.
Als die stevig bij je zijn kom je een heel eind hoor.
Ik bedoel eigenlijk; heb je sterke zenuwen?
Die helpen. Is het niet direct bij ophalen. Dan is het wel later in het proces met de blauw/zwarte Pandora.

Enfin. Ok.
De 01 discrimineert niet, is over het algemeen een prima auto.

Als hij het doet.
Dat dan weer wel.
Maar is dat niet zo bij elke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Dank, ik ga er mij even in verdiepen. We rijden nu een focus uit 2018 maar wil wat meer rust qua onderhoud. Dat het lang duurt boeit me niet , gaat meer om de onverwachte dingen en kosten. Ik zou hem op de zaak knallen als abonnement (als het gunstig is). Altijd lastig haha dit soort dingen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Fibrenl schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:44:
[...]

Juist hoeveel rijden er al 8000 misschien en eenhandje vol heeft problemen, waaronder ik zelf en toch zou ik het je aanraden. Als je iets hebt ja dan geduld.
Inmiddels al bijna 15.000 hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX_nsgMYlMM3tcHlV1-z8nBD65s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzIqpCkWlAxslbOxdnJdNQjl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Hallo allen,
Sinds kort heb ik een mooie zwarte Lynk. Gekocht bij een Volvo dealer.
Eerste ervaringen zijn prima, op zich natuurlijk niet verwonderlijk na zo’n keuzeproces.

Vraagje: ik heb er nu 2 sleutels en 1 keytag bij. Ik maak uit eerdere reacties op dat dit inderdaad normaal is?

Het nut van de keytag is me nog niet duidelijk, anders dan dat ie iets kleiner is dan een sleutel

[ Voor 22% gewijzigd door EVog op 10-06-2023 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
EVog schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:54:
Hallo allen,
Sinds kort heb ik een mooie zwarte Lynk. Gekocht bij een Volvo dealer.
Eerste ervaringen zijn prima, op zich natuurlijk niet verwonderlijk na zo’n keuzeproces.

Vraagje: ik heb er nu 2 sleutels en 1 keytag bij. Ik maak uit eerdere reacties op dat dit inderdaad normaal is?

Het nut van de keytag is me nog niet duidelijk, anders dan dat ie iets kleiner is dan een sleutel
Keytag is waterdicht en inderdaad kleiner dus gemakkelijker mee te nemen. Bijvoorbeeld als je gaat sporten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Ok, dank. Waterdicht is altijd goed voor de zeilers onder ons😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Over de keytag gesproken. Heeft iemand al getest hoe waterdicht deze echt is? Op het plaatje voor vervangen van de batterij zie ik geen rubber afdichting oid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9665DWrAnbpsoGpHNIL02XlxIHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVMbh8bwhKUJxSjjNrQFecK8.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen ga ik voor het eerst weer in natpak duiken. Normaal heb ik de keytag onder m'n droogpak, maar nu gaat 'ie dus echt nat worden tenzij ik hem extra bescherm. Dus heeft iemand hem al verzopen en heeft 'ie dat overleefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Dit plaatje is een tekening. Heb je hem al eens opengemaakt?
Misschien dat er dan toch een afdichting blijkt te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zoo dakdragers er opgezet en de skibox er op. Bijna klaar voor de vakantie :)

Let niet op de viezigheid, moet nog even afspuiten😝

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH6bNBHN7ewlAZKDZYSfsdZ3vxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RY2SSCu29yTD9VhgJomMXwBs.jpg?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:45
Ricmaniac schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:08:

[Afbeelding]
Fijne vakantie.
Benieuwd of mijn dakdragers (indertijd voor Outlander PHEV gekocht) ook zonder problemen op de Lynk passen of dat ik andere rubbers oid moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Die rijden lang niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Daar staan er nog wel een 5000 van stil te wachten op een klant, bij de dealers in de haven van België enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Ricmaniac schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:08:

[Afbeelding]
Ga je toevalig naar Frankrijk en heb je een Tolwegbadge?

Mijn vraag is of die wel werkt met een Lynk & Co aangezien ik nergens op de vooruit de zwarte puntjes zie die aangeven dat daar de ruit straling van buitenaf wel doorlaat.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Ik ben benieuwd, wij gaan binnenkort ook die kant op😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Oizo1981 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:10:
[...]

Persoonlijk niet waard. Let trouwens op dat niet alle MY22 de snellere laadfunctie hebben. Dan zit er een laadkabel met gele handvatten bij. Sowieso heb je aan die snellere laadfunctie alleen iets bij de heel beperkt voorkomende 22 kw laadpalen. Ik heb zowel een MY21 als MY22 gehad. Gelamineerde ruiten merkte ik weinig van. Alleen met radio uit. 360-graden camera vind ik heel fijn maar zou voor mij geen €3000 euro waard zijn.
buiten het feit als je naar de mensen rondom beetje luistert is dat de software ook wel iets stabieler werkt (mogelijk nieuwere chips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Fibrenl schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Wel erg makkelijk moet je wel een alternatief hebben😀
Skoda heeft toch ook deze abbo vorm nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lieshout835 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:04:
[...]

Mijn vraag is of die wel werkt met een Lynk & Co aangezien ik nergens op de vooruit de zwarte puntjes zie die aangeven dat daar de ruit straling van buitenaf wel doorlaat.

Exacte plek weet ik niet. Hij komt wel door de ruit. De bijrijder hield het kastje tegen het glas ergens nabij de spiegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
EVog schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:53:
Dit plaatje is een tekening. Heb je hem al eens opengemaakt?
Misschien dat er dan toch een afdichting blijkt te zitten?
Inderdaad een plaatje, dus heb ik hem toch maar even opengemaakt. Ik hoopte dat anderen al hadden getest hoe waterdicht de keytag is. Er zit een siliconen afdichting in, dat geeft hoop dat hij écht waterdicht is. Morgen de proef op de som door hem een uur lang op twee bar onder te houden 😬Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7BXE0SbImXmn1iL3FZgbqLHFVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0sDHgx7yzHdWQbwly76JTka.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obezM-_i1RPCh5R5Rqs6XoPg5Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vj0emdLL4zZ1P49RakiveoHx.jpg?f=fotoalbum_large

edit: ik heb toch niet aangedurfd omdat mijn duikbuddy haar sleutel bij mij in de auto moest leggen. Volgende week nog een poging :)

[ Voor 5% gewijzigd door dixet op 11-06-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
[...]

Wij hebben de tag gewoon onder de spiegel geplakt en dat werkt prima. Nergens probleem gehad en we konden lekker doorrijden bij de tolstations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

Ik ga toevallig wel naar frankrijk maar geen tolweg badge. Je kan tegenwoordig gewoon contactloos betalen met de pinpas en vind ik prima. Rijden snachts dus denk dat het niet druk is met eventueel wachten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

firejelle schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Skoda heeft toch ook deze abbo vorm nu
Helaas niet helemaal vergelijkbaar met de Lynk. Ze hebben maar één hybride, de Enyaq, maar die kost 700 per maand, heel wat meer dan ik nu betaal. Alternatief is een Kamiq van 500, maar die is alleen op benzine te krijgen. Dus voorlopig nog maar gewoon de Lynk hier op de oprit (wat ik overigens totaal niet erg vind, nog steeds erg tevreden ermee).

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Bra-Jo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Helaas niet helemaal vergelijkbaar met de Lynk. Ze hebben maar één hybride, de Enyaq, maar die kost 700 per maand, heel wat meer dan ik nu betaal. Alternatief is een Kamiq van 500, maar die is alleen op benzine te krijgen. Dus voorlopig nog maar gewoon de Lynk hier op de oprit (wat ik overigens totaal niet erg vind, nog steeds erg tevreden ermee).
Enyac is geen hybride maar elektrisch, wat dat betreft in mijn ogen logisch dat je meer betaald voor het abbo omdat de aanschaf waarde ook hoger is (scheelt volgens mij niet heel veel met de iV60) en het een full electric is.

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 10-06-2023 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
[...]

Ervaring mee en werkt prima.
Overigens heb ik de badge niet op de voorruit geplakt, maar houdt mijn lieftallige assistente die bij de tol voor het raam, in de buurt van de binnenspiegel.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

OMD schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:10:
[...]

Enyac is geen hybride maar elektrisch, wat dat betreft in mijn ogen logisch dat je meer betaald voor het abbo omdat de aanschaf waarde ook hoger is (scheelt volgens mij niet heel veel met de iV60) en het een full electric is.
Ah dat had ik gemist, tnx. Verklaart het inderdaad wel. Maar blijft het feit dat er dus eigelijk (nog) geen echt alternatief voor de Lynk is.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Bra-Jo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Ah dat had ik gemist, tnx. Verklaart het inderdaad wel. Maar blijft het feit dat er dus eigelijk (nog) geen echt alternatief voor de Lynk is.
Qua prijs ed heb je ook gelijk. Er is in deze klasse geen alternatief voor Lynk & Co. Heb geprobeerd een auto te vinden (zeker als abonnement) voor rond die prijs maar dat is een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Wonderlijke ervaring: ik heb een milieusticker voor Frankrijk aangevraagd. Bij het invoeren van het merk komt een foutmelding, veroorzaakt door de “&” in de naam🙄.
De verzekering had ook al moeite met de merknaam, op mijn groene kaart heet de auto nu “Onbekend 01” 🤣.

De wereld is nog niet helemaal voorbereid op chinese auto’s, kennelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

EVog schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:22:
Wonderlijke ervaring: ik heb een milieusticker voor Frankrijk aangevraagd. Bij het invoeren van het merk komt een foutmelding, veroorzaakt door de “&” in de naam🙄.
De verzekering had ook al moeite met de merknaam, op mijn groene kaart heet de auto nu “Onbekend 01” 🤣.

De wereld is nog niet helemaal voorbereid op chinese auto’s, kennelijk
Ik heb het (te duur) via een tussenpartij Vignetbestellen gedaan, maar zonder problemen met "ons" merk.
Volgens mij zijn er wel meer die dit, voor meer geld dan rechtstreeks, voor je regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door BPi op 11-06-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Ik heb de aanvraag ingediend, maar dan zonder de & in de naam.
“And now, we wait😅”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschwin
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-08-2023
Sinds 2 weken in het bezit van een model 2023 in het blauw. Gisteren auto geparkeerd in een p-garage en bij terug komst schade op de rechterzijde van de achterbumper. Natuurlijk zonder briefje!! Een en ander zelf weg kunnen poetsen maar wat over blijft is wat lakschade, gelukkig geen deuk. Heb gelezen over spot repair wat voor mijn schade op €199 uitkomt. Nu is mijn vraag, zou ik dit zelf kunnen regelen of moet ik dit altijd via Lynk & Co doen? (met het gevaar op de €500 eigen risico). Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
mprkooij schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:22:
Vandaag very teleurgesteld geworden in Lynk en Co, of Volvo Dealer Niham, het is maar net hoe je het bekijkt.

4 weken geleden bij de Volvo Dealer langsgereden om foto’s te laten maken van de schade die aan mijn auto is ontstaan tijdens verhuur. Nadat de foto’s waren gemaakt zouden de onderdelen besteld worden (op 17 mei)

Vandaag ben ik erachter gekomen dat de onderdelen nog niet zijn besteld en dat dit nog gedaan moet worden.
Voor wie geinteresseerd is in een update m.b.t. het schadeverhaal van mijn auto.

TLDR van de afgelopen twee maanden: Auto uitgeleend via de app. Auto werd teruggebracht met schade aan de volledige rechterkant (auto ingereden).

Ik heb afgelopen vrijdag met Volvo Dealer Niham gebeld. (Lynk & Co belt hier naartoe om contact te leggen met de werkplaats om onderdelen te bestellen/reparatie in te plannen). Nu heb ik meerdere keren van Lynk & Co gehoord dat Niham het te druk heeft, niet wordt teruggebeld door de werkplaats van Niham etc. etc. etc. Zo besloot ik dus afgelopen vrijdag Niham te bellen om het zelf te regelen, en wat gebeurt er........ u raad het al (ik word ook afgescheept).

Ik krijg Volvo Niham aan de lijn en vraag naar de werkplaats. Ze verbindt me door en krijgt geen reactie. De mevrouw vraagt of ze mijn naam en kenteken mag opschrijven dan zou ik later die dag teruggebeld worden. Toen zei ik: "Oh dat is prima als u dat noteert (en dat heeft ze gedaan), maar ik wacht gewoon wel tot u ze te pakken heeft gekregen. Desnoods rij ik even langs? Dat is misschien makkelijker uitleggen." Oh dat is prima meneer, wacht maar even. Vervolgens wordt de telefoon opgehangen, en heb ik teruggebeld. Er werd niet opgenomen. Ik ben die dag echter niet teruggebeld door de werkplaats, dus wie o wie hangt er morgen als eerst aan de lijn bij Volvo Dealer Niham.......... 8)

Ik snap dat Lynk & Co / Volvo het druk heeft met bestellingen/reparaties/onderhoud/innames, maar kom op zeg. Hoe moeilijk is het om een klant te woord te staan en een bestelling door te zetten. Eenmaal de bestelling erin gezet zal hier vast ook weken/maanden overheen gaan.

Ik ben in staat om een nieuwe Lynk te bestellen en dan de mijne in te leveren met schade, maar ergens vind ik dat niet helemaal netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
[...]

Ik heb hem links naast de spiegel (zie foto, daar is de houder zichtbaar), werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjAso8jkUtzqWSnN5Rh0Sbutc0w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vRdIHBoh9O1XILyY9Z4BrEWa.jpg?f=user_large

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 22:40
Ricmaniac schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:14:
[...]
Ik ga toevallig wel naar frankrijk maar geen tolweg badge. Je kan tegenwoordig gewoon contactloos betalen met de pinpas en vind ik prima. Rijden snachts dus denk dat het niet druk is met eventueel wachten etc.
Helaas zijn er nu ook tolwegen zonder poortje. Geen badge betekend achteraf betalen maar het is ontzettend onduidelijk. Niet betalen is een fikse boete
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230608_95175835

#offtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tomtidom71 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Helaas zijn er nu ook tolwegen zonder poortje. Geen badge betekend achteraf betalen maar het is ontzettend onduidelijk. Niet betalen is een fikse boete
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230608_95175835

#offtopic
yep, mijn vader dacht iets over tol te hebben gezien in de berm op een Franse snelweg. Gelukkig is hij nieuwsgierig en in de avond even online gaan zoeken. Hij was op tijd met betalen van 90 cent tol _/-\o_

Ik heb voor die "paar cent" per gebruikte maand maar een kastje aangeschaft. (gratis levering). Ik neem geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
BPi schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:42:
[...]

yep, mijn vader dacht iets over tol te hebben gezien in de berm op een Franse snelweg. Gelukkig is hij nieuwsgierig en in de avond even online gaan zoeken. Hij was op tijd met betalen van 90 cent tol _/-\o_

Ik heb voor die "paar cent" per gebruikte maand maar een kastje aangeschaft. (gratis levering). Ik neem geen risico.
Het is wel belangrijk dat je het juiste kenteken gekoppeld hebt aan je badge. Tol op de “poortjesloze stukken” gaat op kenteken, niet met de badge. Als je een badge hebt (en je kenteken is gekoppeld aan je abonnement) zit je goed.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Hi,

Ik heb twee vragen. Ik ga volgende week een lang weekend weg, wil de boodschappen gekoeld meenemen, maar moet eerst nog werken (rij direct door vanuit werk)

Ik heb een koelbox die op 12v werkt. Weet iemand of de 12v aansluiting blijft werken als de auto op slot is? En minstens zo belangrijk, blijft de accu op spanning als deze aan de paal staat? Of trekt de koelbox de 12v accu leeg en wordt enkel het accupakket bijgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:08:
[...]

Het is wel belangrijk dat je het juiste kenteken gekoppeld hebt aan je badge. Tol op de “poortjesloze stukken” gaat op kenteken, niet met de badge. Als je een badge hebt (en je kenteken is gekoppeld aan je abonnement) zit je goed.
Inderdaad, scherp!
Kenteken is online aan te passen en in 24 uur actief (althans bij Fulli).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavanderwelle
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08 15:45
joostgr schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:58:
Hi,

Ik heb twee vragen. Ik ga volgende week een lang weekend weg, wil de boodschappen gekoeld meenemen, maar moet eerst nog werken (rij direct door vanuit werk)

Ik heb een koelbox die op 12v werkt. Weet iemand of de 12v aansluiting blijft werken als de auto op slot is? En minstens zo belangrijk, blijft de accu op spanning als deze aan de paal staat? Of trekt de koelbox de 12v accu leeg en wordt enkel het accupakket bijgeladen?
Ik heb het geprobeerd. De 12v aansluiting krijgt geen stroom meer als de auto op slot is.
En nee, de 12v accu blijft niet op spanning als de auto stilstaat. Er zijn gevallen bekend van Lynks met een lege 12v accu, na een aantal dagen stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
Holy crap.. geen wonder dat ik ze nu dagelijks tegenkom, meerdere.. iedere dag... die overspoelen straks de 2dehands markt met auto's joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
benme schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:50:
[...]

Ik heb Alain duidelijk horen zeggen dat dit een abonnement is. Hij vergelijkt het met netflix.
Dan verwacht je niet dat je bij een probleem tijdelijk NPO start (yaris) voorgeschoteld krijgt.
Ik heb destijds in de voorwaarden ook gelezen dat je auto dezelfde dag wordt gehaald en gebracht bij onderhoud, en dat als het langer duurt je een vervangende auto (lynk) krijgt. Dit laatste kan ik niet meer vinden, maar dat eerste staat nog gewoon op de site:
"
Onderhoud
Dankzij de connectiviteit van de 01 hoef je zelf het onderhoudsschema niet bij te houden. Zodra het tijd is voor een servicebeurt, nemen we contact met je op om een afspraak te maken. We komen de auto op de afgesproken dag en tijd ophalen en brengen hem na de servicebeurt bij je terug. "

Je zou inderdaad verwachten met de enorme voorraad 2dehands lynks, dat het een eitje moet zijn om er daar een paar van in te zetten.

Mijn onderhoudsstatus is inmiddels ook al een tijdje naar 'Achterstallig' gegaan.. Continu waarschuwing op het dashboard, en kale voorbanden (is gewoon wachten op een boete bij een verkeerscontrole...) , zou vanaf de 5de geholpen kunnen worden... maar niks meer gehoord natuurlijk... |:(

Terwijl er auto's zat zijn...?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Rmaxx schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Holy crap.. geen wonder dat ik ze nu dagelijks tegenkom, meerdere.. iedere dag... die overspoelen straks de 2dehands markt met auto's joh.
Dat is al begonnen... https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:34
"Over the Air Software Updates"

Amahoela! Volgens mij krijgt nog bijna niemand die, inclusief ik! Rij gewoon rond met oude software & oude nagiatie kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:54:
[...]

Onderhoud
Dankzij de connectiviteit van de 01 hoef je zelf het onderhoudsschema niet bij te houden. Zodra het tijd is voor een servicebeurt, nemen we contact met je op om een afspraak te maken. "
als ze het al kunnen doen ze het niet... 30k eerste waarschuwing (van auto), 35k tweede waarschuwing (van auto), beurt bij 42k. Gelukkig wel nog even voor meivakantie de bandenwissel gelukt.

nu maar weer eens proberen de TD te spreken te krijgen :O
De waterpomp is nog steeds niet vervangen en dat zou icm de beurt gebeuren...en toen dat niet gebeurt was zou de TD mij na weekend bellen (4 weken geleden)

aanvulling: helpdesk gesproken, moest toestemming vragen door te verbinden met TD, TD gesproken, TD even later teruggebeld en 12 juli net voor vakantie staat wissel thermostaathuis ingepland. _/-\o_
Heeft in totaal maar een uur gekost (plus 4 weken, plus 6 weken, oja en nog 4 weken te gaan)

[ Voor 16% gewijzigd door BPi op 13-06-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
KeesPimelmees schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:11:
[...]

"Over the Air Software Updates"

Amahoela! Volgens mij krijgt nog bijna niemand die, inclusief ik! Rij gewoon rond met oude software & oude nagiatie kaart!
Dat is niet helemaal waar. Ik heb 1 keer een software update thuis gedraaid op mijn eigen MY22. En na wat meldingen in dit topic kwam ik er vorige week achter dat mijn navigatiekaarten op de achtergrond ge-update zijn naar Q1 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
MvdV schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:39:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik heb 1 keer een software update thuis gedraaid komijn eigen MY22. En na wat meldingen in dit topic kwam ik er vorige week achter dat mijn navigatiekaarten op de achtergrond ge-update zijn naar Q1 2023.
OTA zijn voor sommige eigenaren beschikbaar, lang niet voor iedereen. Dan heb jij geluk dat je een van die eigenaren bent. Ik heb ze namelijk niet en de kaarten zijn ook niet ge-update.

Ook MY22 met abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
meer mensen last van Koelvloeistof melding bij lange bochten (klaverblad oid)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• in2design
in2design schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:27:
[...]

Nou het verhaal wordt alleen maar slechter.

Logicx heeft een app die ik gedownload heb, in die app staat de auto en de looptijd e.d. Daar stond in dat ik vrijdag de vervangauto terug moest brengen. Vrijdag stond dit er dus nog in ondanks dat ik al gebeld had met lynk om dit om te zetten. De telefoonbeurt weer iemand eraan die me vertelt dat ik me niet druk hoef te maken en dat het geregeld zou worden door de technische dienst. Nou uiteindelijk was het maandag geregeld. Echter was de looptijd nu ineens tot 08-08-2023... (dat wekte al argwaan)

Wederom aan de lijn met Lynk, krijg ik eerst weer een engelse (volgens mij spaanse) aan de lijn. Ja hoe goed je ook engels kent daar heb je gelijk last van miscommunicatie. Ook raar dat ze voor een nederlandse service engels sprekende mensen inzetten...
Dus iets later voor 2de keer gebeld en gevraagd naar status van de auto. Na even in de wacht te zijn gezet komt de dame terug. "Ik durf het u bijna niet te zeggen, maar de afspraak voor uw auto staat op 12 augustus". ... 2 maanden voor een lekkage en onderhoudsbeurt WTF ?!

Begin aug. heb ik geboekt om naar Spanje te gaan. Dus en nu ? In die #%^Y$^& Yaris krijg ik mijn kinderen amper mee laat staan bagage en een dakkoffer. Kan het niet eerder gedaan worden. Of op zijn minst een grotere auto dan. Ja, meneer we gaan proberen om het naar voren te schuiven... Ik zeg: "En nu dan?". Zij:
"Ja ik maak een terugbel verzoek aan bij de TD voor deze week". Ik: "Ja en nu?" Zij: "Deze week bellen ze terug..." Ik: "Je snapt natuurlijk wel dat ik woensdag weer aan de telefoon hang met jullie want als ik moet wachten om een TD ben ik over een jaar nog niet geholpen".

Tot dusver inderdaad nog niets vernomen van de TD. Maar morgen hang ik aan de lijn.

2 maanden voor een lekkage (Vermoed een slangklem of pakking ofzo) en een onderhoudsbeurt. Hoe dan? Een hele Lynk & co 01 wordt gebouwd in nog minder dan 2 maanden... *zucht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
Tomtidom71 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:25:
Jep, is waarschijnlijk lekkage (check je koelvloeistof stand maar). Heb hetzelfde ben auto volgens Lynk nu 2 maanden kwijt. En heb als leenauto een Yaris.... Dus houd je maar vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Linkedin:
"Ontworpen en gemaakt in Zweden,..."

Ja?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
KeesPimelmees schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:49:
[...]

OTA zijn voor sommige eigenaren beschikbaar, lang niet voor iedereen. Dan heb jij geluk dat je een van die eigenaren bent. Ik heb ze namelijk niet en de kaarten zijn ook niet ge-update.

Ook MY22 met abonnement.
Kreeg net ook melding zowel in de auto als in de app, alleen als je dan op update druk blijf je zelfde oude melding krijgen hahaha ooooooooeeeeps er iets iets mis gegaan hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Tomtidom71 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:25:
Ja heb ik ook, zolang er geen plas onder me auto ligt blijf ik lekker rijden, eerder model 2021 lag er uiteindelijk koelvloeistof onder de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

in2design schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Logicx heeft een app die ik gedownload heb, in die app staat de auto en de looptijd e.d. Daar stond in dat ik vrijdag de vervangauto terug moest brengen. Vrijdag stond dit er dus nog in ondanks dat ik al gebeld had met lynk om dit om te zetten. De telefoonbeurt weer iemand eraan die me vertelt dat ik me niet druk hoef te maken en dat het geregeld zou worden door de technische dienst. Nou uiteindelijk was het maandag geregeld. Echter was de looptijd nu ineens tot 08-08-2023... (dat wekte al argwaan)

Wederom aan de lijn met Lynk, krijg ik eerst weer een engelse (volgens mij spaanse) aan de lijn. Ja hoe goed je ook engels kent daar heb je gelijk last van miscommunicatie. Ook raar dat ze voor een nederlandse service engels sprekende mensen inzetten...
Dus iets later voor 2de keer gebeld en gevraagd naar status van de auto. Na even in de wacht te zijn gezet komt de dame terug. "Ik durf het u bijna niet te zeggen, maar de afspraak voor uw auto staat op 12 augustus". ... 2 maanden voor een lekkage en onderhoudsbeurt WTF ?!

Begin aug. heb ik geboekt om naar Spanje te gaan. Dus en nu ? In die #%^Y$^& Yaris krijg ik mijn kinderen amper mee laat staan bagage en een dakkoffer. Kan het niet eerder gedaan worden. Of op zijn minst een grotere auto dan. Ja, meneer we gaan proberen om het naar voren te schuiven... Ik zeg: "En nu dan?". Zij:
"Ja ik maak een terugbel verzoek aan bij de TD voor deze week". Ik: "Ja en nu?" Zij: "Deze week bellen ze terug..." Ik: "Je snapt natuurlijk wel dat ik woensdag weer aan de telefoon hang met jullie want als ik moet wachten om een TD ben ik over een jaar nog niet geholpen".

Tot dusver inderdaad nog niets vernomen van de TD. Maar morgen hang ik aan de lijn.

2 maanden voor een lekkage (Vermoed een slangklem of pakking ofzo) en een onderhoudsbeurt. Hoe dan? Een hele Lynk & co 01 wordt gebouwd in nog minder dan 2 maanden... *zucht :'(
Zie paar posts hierboven. De mijne lekt na 19 maand gelukkig nog niet, maar heb nu wel een afspraak staan. 4 weken geleden beurt maar geen materiaal voor de waterpomp. Vóór mijn vierde rit naar Spanje _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
in2design schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Jep, is waarschijnlijk lekkage (check je koelvloeistof stand maar). Heb hetzelfde ben auto volgens Lynk nu 2 maanden kwijt. En heb als leenauto een Yaris.... Dus houd je maar vast
Vloeistofniveau is in orde. Staat koud op minimum, warm net er boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
dixet schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:50:
[...]

En zelfs de firmware updaten mogen ze gewoon doen hoor, het is hun auto, niet die van jou. Al zou het wel netjes zijn updates te melden, zeker als die de rijeigenschappen aanpassen
Als het goed is moeten er 2 kaarten zijn. Offline kaarten die via de app geüpdatet worden. En online kaarten die als er internet on constant up to date zijn zoals google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
hinerakatauri79 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:20:
[...]

Als het goed is moeten er 2 kaarten zijn. Offline kaarten die via de app geüpdatet worden. En online kaarten die als er internet on constant up to date zijn zoals google maps.
Ik heb ook de indruk dat de navigatie net als google maps constant geüpdatet wordt. Vandaag reed ik langs een tijdelijke afsluiting van een binnenweg ergens in Drenthe en dit werd netjes aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Tomtidom71 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:27:
[...]

Vloeistofniveau is in orde. Staat koud op minimum, warm net er boven
Lijkt me prima.. als de mijne gaat lekken ga ik zelf wel bijvullen, 2mnd auto kwijt terwijl er niks gebeurd slaat ook nergens op.. of nieuwe aanvragen en oude opzeggen ( in die volgorde:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
Iemand uit de regio Utrecht die zijn Lynk voor een paar dagen wil verhuren van 23 tot 26/27 juli? Ik ga een paar dagen naar Disneyland met dochter plus wat familie, vind dat gedoe met mijn Leaf met langzaam laden en maar 250km range en overweeg zelf ook klant te worden bij Lynk dus zou een perfecte langere testrit zijn.

Wat ik hier lees is het dus fijn om de sleutel mee te krijgen van een verhuurder voor de zekerheid? Ga ik checken of dat een optie is als het via hier niet lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hoe is jullie ervaring met het onderhoud? Net de melding gekregen en direct even gebeld. Moet 3 foto's aanleveren, van de kenteken,kmstand en informatiescherm. Verder gaat tegenwoordig alles in het Engels blijkbaar?

Eind juni worden eindelijk de winterbanden omgeruild. Hopelijk kunnen we dan de onderhoud combineren. Ga twee weken later naar Italie met de auto. Daarna gaan we de auto inleveren na 1,5 jaar. Was een prima auto, zo lang je Lynk en Co maar niet nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Bij mijn auto zit geen noodsetje voor een lekke band. Is dat normaal?

En als dit er niet bij zit, wat is dan een goede vervangende set hiervoor?

[ Voor 14% gewijzigd door EVog op 14-06-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
in2design schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Maar als je ondertussen 'gewoon' betaalt voor een lynk.. heb je nu voor 550 p/mnd een yaris?! Dat lijkt me niet de bedoeling. Ze leveren dan toch niet wat ze je verhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
donleone83 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 06:42:
Iemand uit de regio Utrecht die zijn Lynk voor een paar dagen wil verhuren van 23 tot 26/27 juli? Ik ga een paar dagen naar Disneyland met dochter plus wat familie, vind dat gedoe met mijn Leaf met langzaam laden en maar 250km range en overweeg zelf ook klant te worden bij Lynk dus zou een perfecte langere testrit zijn.

Wat ik hier lees is het dus fijn om de sleutel mee te krijgen van een verhuurder voor de zekerheid? Ga ik checken of dat een optie is als het via hier niet lukt!
Sleutel meekrijgen is idd leuk, maar dat mag dus niet. Dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
mprkooij schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Voor wie geinteresseerd is in een update m.b.t. het schadeverhaal van mijn auto.

TLDR van de afgelopen twee maanden: Auto uitgeleend via de app. Auto werd teruggebracht met schade aan de volledige rechterkant (auto ingereden).

Ik heb afgelopen vrijdag met Volvo Dealer Niham gebeld. (Lynk & Co belt hier naartoe om contact te leggen met de werkplaats om onderdelen te bestellen/reparatie in te plannen). Nu heb ik meerdere keren van Lynk & Co gehoord dat Niham het te druk heeft, niet wordt teruggebeld door de werkplaats van Niham etc. etc. etc. Zo besloot ik dus afgelopen vrijdag Niham te bellen om het zelf te regelen, en wat gebeurt er........ u raad het al (ik word ook afgescheept).

Ik krijg Volvo Niham aan de lijn en vraag naar de werkplaats. Ze verbindt me door en krijgt geen reactie. De mevrouw vraagt of ze mijn naam en kenteken mag opschrijven dan zou ik later die dag teruggebeld worden. Toen zei ik: "Oh dat is prima als u dat noteert (en dat heeft ze gedaan), maar ik wacht gewoon wel tot u ze te pakken heeft gekregen. Desnoods rij ik even langs? Dat is misschien makkelijker uitleggen." Oh dat is prima meneer, wacht maar even. Vervolgens wordt de telefoon opgehangen, en heb ik teruggebeld. Er werd niet opgenomen. Ik ben die dag echter niet teruggebeld door de werkplaats, dus wie o wie hangt er morgen als eerst aan de lijn bij Volvo Dealer Niham.......... 8)

Ik snap dat Lynk & Co / Volvo het druk heeft met bestellingen/reparaties/onderhoud/innames, maar kom op zeg. Hoe moeilijk is het om een klant te woord te staan en een bestelling door te zetten. Eenmaal de bestelling erin gezet zal hier vast ook weken/maanden overheen gaan.

Ik ben in staat om een nieuwe Lynk te bestellen en dan de mijne in te leveren met schade, maar ergens vind ik dat niet helemaal netjes...
@in2design Ik heb met je te doen man, ben blij dat ik nog in mijn Lynk kan rijden in ieder geval, maar het kan toch niet zo zijn dat je 550,- p/m moet aftikken voor een Yaris?

Status update nummer 1000 over de bestelling van de onderdelen:

Na meerdere keren gemaild te hebben i.p.v. te bellen lijkt er meer schot in de zaak te komen. Vandaag is de bestelling geplaatst voor:

- Een rechtervoordeur;
- Een achterspatbord;
- Een Wielkuip.

Het is mij een raadsel waarom de rechterachterdeur niet is besteld, maar ik ga er dan maar vanuit dat deze wordt gerepareerd en opnieuw gespoten o.i.d.?

1 onderdeel is in back-order (niet op voorraad), ze vertellen me niet welke, en dat onderdeel zal naar verwachting in juli arriveren.

Wat een gedoe en wat moet je zelf overal achteraan zeg. Het lijkt wel alsof het allemaal niet gedocumenteerd wordt wat er moet gebeuren. Iedereen wijst naar elkaar en niemand weet van iets af. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:09:
[...]

Sleutel meekrijgen is idd leuk, maar dat mag dus niet. Dilemma.
Ik heb het beide verhuren van ieder ruim een week wel gedaan. Beide keren een (extra) contractje opgesteld.
Tweede keer had ik de auto van de huurder voor de deur en zijn sleutel (Lynk zonder winterbanden).
De eerste keer is de sleutel, meegegaan gewikkeld in zilverfolie, niet nodig geweest. De tweede keer is de sleutel meteen na het starten van de huur en openen van de auto nodig geweest, tot het terugbrengen.
Eerste keer naar Zuid Frankrijk en tweede keer naar Oostenrijk.
Het is toch van de zotten dat je als m2m huurder er zorg voor moet dragen dat je je auto zeker weer thuis krijgt, omdat de app vaak niet werkt? (Lynk zorgt alleen maar voor het platform...) De huurder wilde niet stranden ver in het buitenland en ik wil niet dat mijn auto in zo'n geval achter zou moeten blijven... hoe krijg ik hem dan terug? Zelf gaan halen of hopen dat hij door een berger meegenomen wordt (met de bagage van de huurder er in?). Ik heb verhalen gelezen van auto's die niet vanzelfsprekend door Lynk weer thuis werden gebracht.
Heeft iemand zijn rechtsbijstand al eens naar de voorwaarden die die dit (niet) regelen laten kijken? Of iemand bij wie de rechtsbijstand heeft geholpen de auto terug te krijgen?
Met dat verleggen van de verantwoordelijkheid zouden ze toch niet zomaar mee weg mogen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Ik heb het beide verhuren van ieder ruim een week wel gedaan. Beide keren een (extra) contractje opgesteld.
Tweede keer had ik de auto van de huurder voor de deur en zijn sleutel (Lynk zonder winterbanden).
De eerste keer is de sleutel, meegegaan gewikkeld in zilverfolie, niet nodig geweest. De tweede keer is de sleutel meteen na het starten van de huur en openen van de auto nodig geweest, tot het terugbrengen.
Het is toch van de zotten dat je als m2m huurder er zorg voor moet dragen dat je je auto zeker weer thuis krijgt, omdat de app vaak niet werkt? (Lynk zorgt alleen maar voor het platform...) De huurder wilde niet stranden ver in het buitenland en ik wil niet dat mijn auto in zo'n geval achter zou moeten blijven... hoe krijg ik hem dan terug? Zelf gaan halen of hopen dat hij door een berger meegenomen wordt (met de bagage van de huurder er in?). Ik heb verhalen gelezen van auto's die niet vanzelfsprekend door Lynk weer thuis werden gebracht.
Heeft iemand zijn rechtsbijstand al eens naar de voorwaarden die die dit (niet) regelen laten kijken? Of iemand bij wie de rechtsbijstand heeft geholpen de auto terug te krijgen?
Met dat verleggen van de verantwoordelijkheid zouden ze toch niet zomaar mee weg mogen komen?
Bij Lynk & Co zeggen ze dat het delen nog beta is, en dat klopt. Wat ik van de zotte vind is dat dit na twee jaar nog steeds zo is. Òf ze krijgen het niet voor elkaar, òf het heeft totaal geen prioriteit. Ik vermoed het laatste. En dat is dan weer belachelijk omdat juist het delen het unique selling point zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik ben ook prima bereid om mijn eigen auto plus sleutel achter te laten. Ik zal morgenavond eens mijn rijbewijs scannen enzo en dan een verhuuraanvraag doen voor de gewenste data. Kijken of er iets mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
EVog schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:27:
Bij mijn auto zit geen noodsetje voor een lekke band. Is dat normaal?

En als dit er niet bij zit, wat is dan een goede vervangende set hiervoor?
Klopt. Wordt niet meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Hoi,

Even een vraag auto blijft update melden, dus nu toch maar op installeren gedrukt. Maar je kan auto niet uitzetten of afsluiten. Dus neem aan gewoon aan laten en opletten. Of je moet met de sleutel hem
Op slot draaien echter zie ik niet % lopen dat dat hij bezig is klopt dit.

Of op installeren drukken en dan uit-knop in drukken of juist niet, want auto ging gewoon lopen en er gebeurde weinig 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:40
Fibrenl schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:12:
Hoi,

Even een vraag auto blijft update melden, dus nu toch maar op installeren gedrukt. Maar je kan auto niet uitzetten of afsluiten. Dus neem aan gewoon aan laten en opletten. Of je moet met de sleutel hem

Of op installeren drukken en dan uit-knop in drukken of juist niet, want auto ging gewoon lopen en er gebeurde weinig 🤪
Bij mij vandaag de auto uitgezet en toen de update gestart. Deur gewoon op slot gedaan met de afstandsbediening en tijdje later kreeg ik via de app de melding dat de update klaar was. Overigens heb ik geen idee wat er is veranderd. Jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Waarom krijg ik nog steeds geen OTA updates 8)7 |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
Fibrenl schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:12:
Hoi,

Heb ik vandaag ook ineens gekregen, schijnt dat je daarna ota updates ontvangt ofzo. Niet veel info over wat er geüpdate wordt in ieder geval.

Verder na bijna 5500km nog steeds erg tevreden over de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maarja krijg je gelijk maar eens als het misgaat.
Overigens net via de chat nog eens geprobeerd, krijg een terugbelafspraak van de technische dienst. Die belofte heb ik al vaak gelezen hier, dus ik hou jullie op de hoogte.... met name de kale banden vind ik wle een dingetje. Ik neem aan dat zij toch verantwoordelijk zijn aangezien ik het nu al 3x heb aangegeven en ik zelf niks mag doen aan de auto. (Had anders al lang de voor en achterbanden een keer gewisseld, gaan ze 2x zo lang mee voordat je ze hoeft te wisselen ..ok wel 4dan , nu maar 2...)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Veilig aangekomen in zuid Frankrijk en goeie reis gehad. Reed helemaal prima met de Lynk & Co en de skibox. Geen enkel probleem gehad. Genoeg ruimte voor iedereen.

Uiteindelijk die tablet houder maar laten zitten omdat er geen tijd meer was. Maar konden dat ding gewoon tussen de stoelen klemmen dus dat maar gedaan 😝 kids hadden goed de hele nacht geslapen in de auto tot onze verbazing en alleen laatste anderhalf uurtje die tablet geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4upCM6hj5RJowe0FihlhemLMxl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHkO3F57OA5Anh5d4ydkCs2D.jpg?f=fotoalbum_large

Mensen ervaring met snelheidsboetes bij L&C? Ben benieuwd hoe lang het in de praktijk duurt voor je er iets van hoort. Laatste stuk ging mijn vrouw rijden en die reed binnen 10 minuten al te hard langs een flitspaal. We zagen hem flitsen 😂 116 waar je 110 mocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Herkenbaar, mijn vrouw zit ook altijd te scheuren in de 01. Komt ook altijd terug met een lege accu terwijl haar route met gemak volledig elektrisch kan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• in2design
in2design schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Vandaag vond Lynk&co het blijkbaar voldoende om een mailtje te sturen als terugbelverzoek vanuit de TD. Met in de mail dat de afspraak niet anders kon dan 08-08... (Dank ^*&(&(*)(*^%$ vertel me iets wat ik niet al wist)

Ik gelijk gebeld met Lynk echter daar wederom een helpdesk die me niet mag en wil doorverbinden met de TD, en weer een terugbelverzoek ingediend heeft. (Waar ze 24werkuur de tijd voor hebben).

Uiteindelijk heb ik zelf met de dealer waar de staat gebeld. Die gaf inderdaad aan door de drukte dat 08-08 eerste moment was. En toen ik vroeg naar de onderhoudsbeurt begon hij ook nog te schelden tegen het systeem want blijkbaar hadden ze dat weer op een aparte manier doorgegeven...

Ik wederom aan de lijn met Lynk. Nog eens het verhaal gedaan, en aan geboden dat ik anders de auto wel ophaal en naar een andere dealer rijdt die wel plaatst heeft of desnoods naar een gewone garage (dat laatste was natuurlijk niet mogelijk) maar een andere dealer zou dan misschien een optie zijn. Waarbij de vriendelijke helpdesk mevrouw al aangaf dat ze dacht dat er geen eerdere afspraak te regelen was.

Vervolgens zei ik: als de auto dan niet op tijd af kan zijn, dat een wat grotere huurauto een opties is. Waarbij de dame vervolgens zei dat ze denkt dat ik daarbij ook aan een dood paard ga trekken :'( (En dat het zelfs mogelijk zou kunnen zijn dat ik met de huurauto niet eens naar buitenland mag en kon ik het met die &^*&( Yaris.)

De mevrouw vertelde me op dat moment dat het terugbelverzoek van de TD nog blijft staan. Maar dat ze 'off the record' wel aangaf dat haar advies was om een andere oplossing te vinden...

Dus nu hoop ik nog wat met de TD te kunnen regelen, maar heb er een hard hoofd in.

Zit echt met de handen in het haar nu :S (en ik heb er al bijna geen meer ...)

ALAIN en LYNK&CO BEDANKT, WAT EEN *&(&%&%$%^**(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Ik maak je waarschijnlijk niet blij, maar als bestuurder ben jij verantwoordelijk voor de staat waarin de auto verkeerd. Dat het een leasewagen is (huur) maakt niet uit jij blijft de juridische bestuurder.

Dus naar Volvo dealer rijden en laat hen (Volvo) contact opnemen met Lynk over de gladde banden....

_/-\o_
Rmaxx schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:46:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maarja krijg je gelijk maar eens als het misgaat.
Overigens net via de chat nog eens geprobeerd, krijg een terugbelafspraak van de technische dienst. Die belofte heb ik al vaak gelezen hier, dus ik hou jullie op de hoogte.... met name de kale banden vind ik wle een dingetje. Ik neem aan dat zij toch verantwoordelijk zijn aangezien ik het nu al 3x heb aangegeven en ik zelf niks mag doen aan de auto. (Had anders al lang de voor en achterbanden een keer gewisseld, gaan ze 2x zo lang mee voordat je ze hoeft te wisselen ..ok wel 4dan , nu maar 2...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Route-de-Soleil schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:33:
Ik maak je waarschijnlijk niet blij, maar als bestuurder ben jij verantwoordelijk voor de staat waarin de auto verkeerd. Dat het een leasewagen is (huur) maakt niet uit jij blijft de juridische bestuurder.

Dus naar Volvo dealer rijden en laat hen (Volvo) contact opnemen met Lynk over de gladde banden....

_/-\o_

[...]
Nah dat weet ik ook wel, voor de wet ben ik gewoon de bestuurder, en ik 'kies' ervoor ermee te rijden.Maar stel ik kan er om die reden niet meer mee rijden, dan neem ik wel aan dat mijn betalingsverplichting stopt, gezien het niet leveren van een product conform de afspraak... lijkt me wel een dingetje, na 3x aangegeven te hebben dat de banden kaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35

Ik rij al sinds november met een door iemand anders veroorzaakte schade, gelijk de schade afhandelaar van de andere partij doorgezet met tekst, foto's en uitleg, inmiddels al meerdere malen aan de telefoon gehangen maar krijg nooit iemand die weet wat ze moeten doen, behalve verkondigen dat ze er mee bezig zijn en dat ze nog niet weten of ze de schade gaan herstellen of de auto inruilen voor een nieuw exemplaar.. Ga morgen nog maar eens bellen, de auto begint nu ook te zeuren om een beurt dus eens kijken of dat wel vóór 2024 nog ingepland kan worden.
Pagina: 1 ... 116 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.