Vreemd als er intussen hele velden van die gebruikte apparaten bij Volvo dealers staan weg te roesten. Als het ding serieus stuk is zou je dus eigenlijk een nieuwe moeten bestellen. Das sneller.FluxBux schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:41:
[...]
Ik heb net ook een mail gestuurd dat ik na de verlenging van twee weken voor de leenauto duidelijkheid wilt hebben over wanneer ik mijn auto weer kan rijden. Als ik dat niet krijg ga ik ook vervanging zoeken. Drie maanden deze auto rijden is voor mij geen optie, dan lever ik €200 per maand in, rij ik een veel kleinere auto en betaal ik ook nog eens maximaal voor benzine. Thanks voor het delen van je verhaal, heeft me ook aan het denken gezet.
Vorig jaar kreeg ik een verhuur na 6 maand minus 1 dag betaald. Ook niet normaalFibrenl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:15:
[...]
Geen idee ben geen jurist 😀 6 maanden late teen bekeuring krijgen vind ik ook niet kunnen. Omdat je geen bezwaar meer man indienen.

Dit jaar al een dag of 3 na afronding.
Ff speuren in de
(algemene voorwaarden m2m) leert:
16.2. Jouw aansprakelijkheid jegens Ons
Zoals hierboven vermeld, ben Je verantwoordelijk voor alle kosten en boetes, zoals verkeers-, parkeer-, snelheids- en fileheffingen die Je tijdens het M2M Membership oploopt. Lynk & Co zal ofwel (i) dergelijke kosten die aan Lynk & Co als de geregistreerde eigenaar van de M2M Auto zijn gericht, aan Jou aanrekenen ofwel (ii) jouw persoonlijke informatie doorgeven aan de betreffende autoriteiten of derde partij, zodat de verplichting dergelijke kosten en boetes aan Jou worden overgedragen. Dit geldt eveneens in geval dat jij anderen toestaat met de M2M Auto te rijden, in welk geval deze ontstane kosten worden behandeld als ware deze door jou gemaakt. Wij behouden het recht voor deze kosten te factureren tot maximaal twaalf (12) maanden nadat jij de Overeenkomst door jou of door ons is opgezegd, of jij je hebt teruggetrokken.
Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt berekend, brengen wij kosten in rekening in rekening voor de kilometers gereden boven het maandelijks aantal Vrije Kilometers. In plaats daarvan brengen wij het totaal aantal kilometers in rekening aan het eind van de Overeenkomst of wanneer jij extra kilometerkosten maakt met een waarde van vijfhonderd euro (EUR 500) of meer. (doen ze niet) Kilometers kunnen daardoor worden doorgeschoven tussen maanden tot op een overschot aan kilometerkosten ad EUR 500, waarna het surplus aan kilometer kosten aan jou gefactureerd zal worden op dezelfde wijze als extra kosten zoals omschreven in Sectie 6.1. Na betaling, zal het aantal gereden kilometers opnieuw berekend worden vanaf nul (o).
Dit betekent dat jij de extra kilometers die je gedurende een maand hebt verbruikt in evenwicht kunt brengen door tijdens een andere maand minder kilometers te gebruiken, tot aan de maand waarin jouw extra kilometerkosten hoger zijn dan EUR 500. Aan het einde van de Overeenkomst zullen wij, als je jouw totale kilometervergoeding hebt overschreden, een toeslag in rekening brengen voor extra kilometers.
De kosten voor kilometers boven het Aantal Vrije Kilometers bedragen € 0.16 per kilometer (incl. BTW). (vorig jaar 0,15)
Je kunt jouw gereden kilometers in jouw M2M Auto volgen in de Lynk & Co App. Om ervoor te zorgen dat jij de meest actuele informatie hebt over jouw gereden kilometers, zullen wij jouw kilometerstand aflezen via een draadloze download, waardoor jij overzicht houdt over jouw kosten en gereden kilometers. (Not! alleen totaalstand)
Ze geven dus niet aan tot welk moment ze kilometerkosten in rekening kunnen brengen. En dan is nog de grote vraag hoe ze die gaan berekenen en tegen welk tarief (auto is 2x 10 dagen verhuurd, zijn niet mijn kilometers, maar hoeveel het er waren weet niemand).
Overigens, eerder deze week las ik dat iemand nog aan het wachten was dat Lynk de auto zou komen ophalen. Wellicht is bij de Volvodealer "dumpen" voordeliger:
12.3....
Nadat je ons hebt geïnformeerd over jouw wens de Overeenkomst te beëindigen, blijft jouw Maandelijks Membership actief en kun jij de M2M Auto blijven gebruiken totdat deze aan ons is geretourneerd in overeenstemming met onderstaand Artikel 14.
Als de M2M-Auto niet binnen de gestelde termijn aan ons wordt geretourneerd, zullen we een procedure voor terugvordering starten. Voor zover wettelijk is toegestaan, zullen wij dergelijke terugnamekosten bij jou in rekening brengen. Jij bent ook verplicht om een vergoeding van EUR 25 te betalen voor elke dag dat de M2M-Auto niet aan ons is geretourneerd. Houd rekening met de staat waarin de M2M-Auto zich moet bevinden op het moment dat deze aan ons wordt geretourneerd volgens Artikel 14 en dat jij aansprakelijk bent voor eventuele kosten die worden gemaakt doordat de Auto niet aan deze voorwaarden voldoet. .
Foto's van de aanpassingen voor MY2023 (met dank aan het Twitter-account van Lynk & Co Global)quincyjongeleen schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:35:
[...]
Leuk! Zou je een foto kunnen delen van de wijzigingen? Schuifbare rolhoes, zwarte binnenkant en volgens mij was het stuur ook zonder leer uitgevoerd.
https://twitter.com/LynkC.../1662100085532942337?s=20
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door lbuysers op 26-05-2023 21:00 ]
Dat zwarte hemeltje zou ik ook wel willen 👌lbuysers schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:34:
[...]
Foto's van de aanpassingen voor MY2023 (met dank aan het Twitter-account van Lynk & Co Global)
https://twitter.com/LynkC.../1662100085532942337?s=20
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn LYNKCO na bijna 2 jaar rijden ingeleverd. Ik vond de auto zelf erg fijn. De organisatie een drama.
Verhuur--->na maaaaanden en 5383 emails pas geld
Verhuur--->voorwaarden zijn aangepast. Rijdt een huurder je auto helemaal in puin: zoek het maar uit met de huurder. Geen aansprakelijkheid Lynkco
pech in buitenland--->waardeloze hulp, taxi voorschieten, niemand bereikbaar in weekend etc.
Onderdeel kapot: Weken/maanden wachten
En ook bij het ophalen: de auto werd pas een maand nadat ik er niet meer mee mocht rijden opgehaald. De auto staat hier in de buurt van bomen, omdat op de normale plek je niet lang mag staan. De auto werd opgehaald door Volvo. Hij zag er NIET uit. Schaamde me bijna. De jongen van Volvo gaf aan het ook niet te begrijpen, ze hebben wel 3-4 keer per week plek om auto's te halen. Ik was niet de eerste die de auto inleverde. Ook zij hadden veel negatieve ervaringen met Lynkco. Op hun terrein stonden bijna een tiental auto's te wachten op de nieuwe onderdelen/panelen etc.
Kortom fijne auto zolang er niks mis mee is
Wie weet in de toekomst wel weer. Maar voor nu even geen Lynkco meer.
Verhuur--->na maaaaanden en 5383 emails pas geld
Verhuur--->voorwaarden zijn aangepast. Rijdt een huurder je auto helemaal in puin: zoek het maar uit met de huurder. Geen aansprakelijkheid Lynkco
pech in buitenland--->waardeloze hulp, taxi voorschieten, niemand bereikbaar in weekend etc.
Onderdeel kapot: Weken/maanden wachten
En ook bij het ophalen: de auto werd pas een maand nadat ik er niet meer mee mocht rijden opgehaald. De auto staat hier in de buurt van bomen, omdat op de normale plek je niet lang mag staan. De auto werd opgehaald door Volvo. Hij zag er NIET uit. Schaamde me bijna. De jongen van Volvo gaf aan het ook niet te begrijpen, ze hebben wel 3-4 keer per week plek om auto's te halen. Ik was niet de eerste die de auto inleverde. Ook zij hadden veel negatieve ervaringen met Lynkco. Op hun terrein stonden bijna een tiental auto's te wachten op de nieuwe onderdelen/panelen etc.
Kortom fijne auto zolang er niks mis mee is
Oh dan viel bij mij na 1 maand dus wel meeTissueAndLube schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 01:17:
Nou, het is al even geleden maar daar ben ik maar weer eens... 3 maanden ( !!!) geleden heb ik mijn lynk opgezegd en deze zou worden opgehaald, tot op heden is dit nog niet gebeurd. Ondertussen staat er letterlijk schimmel in de auto en zijn de remschijven volledig verroest ( ik ga er even vanuit dat na een rondje rijden dit er wel af slijt). Tevens is er iemand met wat lijkt een trapper langs de auto gegaan... Ik heb geen zin om constant te moeten bellen met Lynk om te bedelen of Lynk de auto op wilt halen maar is dit normaal? 3 maanden de auto maar gewoon laten staan?
En ik liet hem ook ophalen. Dat was ook wat ze zelf voorstelden. Heb de avond meteen foto's gemaakt en gemaild met zo stond ie, en alles wat erna gebeurd: jullie probleem.
In het normale consumentenrecht is in ieder geval de maximale termijn 2 jaar. Wordt er niet binnen 2 jaar gefactureerd, dan is de vordering niet meer rechtens te innen. Is veel over te vinden.Nielsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:51:
[...]
Dat zie ik inderdaad, maar ik was meer benieuwd naar de rechtmatige kant daarvan; je kan je natuurlijk afvragen of je maanden na het afronden van een contract nog een naheffing mag komen als dat niet uitdrukkelijk beschreven is. Zakelijk moet ik bijvoorbeeld binnen een vast termijn mijn werkzaamheden factureren wil het rechtmatig zijn. Ik vroeg mij af wat hierin de spelregels waren bij Lynk.
Qua btw is LC verplicht om binnen uit het hoofd 30 dagen na de geleverde prestatie te factureren, maar of de belastingdienst daar toezicht op houdt, vraag ik me af. Ik neem aan dat hun accountant op een gegeven moment dit ook wel als een probleem gaat zien, de administratieve organisatie is dan op zijn minst niet optimaal.
Is dit echt zo? Paar weken geleden tijdens verhuur van mijn auto de rechterkant in puin gereden. Wordt allemaal netjes geregeld. Foto’s gemaakt door de Volvo dealer en krijg een berichtje wanneer de nieuwe deuren binnen zijn. (Ongeveer 6 weken)meermarco schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:02:
Klopt ook niet. Als de schade verzekerd is wordt het gewoon vergoed/gerepareerd. Probleem is als de huurder schade rijdt die niet verzekerd is. Bijvoorbeeld door een dronken bestuurder. Dan moet je de schade als uitlener en lener onderling regelen: succes!mprkooij schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:04:
[...]
Is dit echt zo? Paar weken geleden tijdens verhuur van mijn auto de rechterkant in puin gereden. Wordt allemaal netjes geregeld. Foto’s gemaakt door de Volvo dealer en krijg een berichtje wanneer de nieuwe deuren binnen zijn. (Ongeveer 6 weken)
Sorry had details niet verteld. Als de huurder een schade veroorzaakt die niet verzekerd is. Dus als jouw huurder drugs gebruikt of dronken is, geen rijbeijs heeft etc en dan schade veroorzaakt heb je PECH. En moet jij hem aanklagen. Nou succes.mprkooij schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:04:
[...]
Is dit echt zo? Paar weken geleden tijdens verhuur van mijn auto de rechterkant in puin gereden. Wordt allemaal netjes geregeld. Foto’s gemaakt door de Volvo dealer en krijg een berichtje wanneer de nieuwe deuren binnen zijn. (Ongeveer 6 weken)
Sorry ik was even een paar dagen druk!quincyjongeleen schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:35:
[...]
Leuk! Zou je een foto kunnen delen van de wijzigingen? Schuifbare rolhoes, zwarte binnenkant en volgens mij was het stuur ook zonder leer uitgevoerd.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Stuurverwarming helaas niet (of ik heb het nog niet gevonden).
Het enige waar ik wel eens tegen aan loop is dat bij het inleveren van de auto door een familielid die hem terugbrengt dat hij zegt dat de auto niet op de juiste locatie staat.
In de auto zegt hij, auto is op de inleverlocatie maar in de app niet. af en toe proberen later en hij doet het dan opeens wel.
Iemand hier een handige truc voor?
hey!
de auto op 4 mei besteld, daarna de reviews en topics gaan lezen en ik schrik me rot.
Uiteraard hoor je vaak alleen de mindere verhalen dus ik zou graag van een objectief iemand willen horen wat ik kan en mag verwachten.
Het is met bijna met alle auto's zo, als je pech hebt, heb je pech en dan treedt de wet van Murphy in werking. Zijn er veel Murphy's onder de Lynks?
Ik zie ook dat de klantenservice ruk is. Zit daar verbetering in?
Ben je verplicht onderhoud uit te laten voeren via Lynk & Co? Of mag je op eigen kosten ook onderhoud uit laten voeren?
de auto op 4 mei besteld, daarna de reviews en topics gaan lezen en ik schrik me rot.
Uiteraard hoor je vaak alleen de mindere verhalen dus ik zou graag van een objectief iemand willen horen wat ik kan en mag verwachten.
Het is met bijna met alle auto's zo, als je pech hebt, heb je pech en dan treedt de wet van Murphy in werking. Zijn er veel Murphy's onder de Lynks?
Ben je verplicht onderhoud uit te laten voeren via Lynk & Co? Of mag je op eigen kosten ook onderhoud uit laten voeren?
Misschien ‘verkeerde’ volgordeolaf85 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:42:
hey!
Ik denk dat je ook best veel positieve verhalen leest/hoort, dus hoezo van een objectief iemand. Ik heb ook wel mensen een 01 aangeraden want ‘t is gewoon een hele fijne auto, zolang je er niets mee hebt… dan kan ‘t verkeren. Mijn ervaring met de service heb ik vorige week nog gegeven, gewoon even verder terug lezen zou ik zeggen.
Als je de auto via het M2M programma hebt moet je gewoon daar heen waar Lynk&Co je wil hebben, waarschijnlijk de dichtstbijzijnde Volvo garage, het is hun auto jij gebruikt hem alleen. Als je hem koopt is ‘t anders, dan bepaal je gewoon zelf, maar kom je waarschijnlijk ook uit bij de Volvo te terecht.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Goedenavond Allemaal.
Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een Lynk M2M maar nog geen kentekenbewijs ontvangen. Hoe ging dat bij jullie?
Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een Lynk M2M maar nog geen kentekenbewijs ontvangen. Hoe ging dat bij jullie?
Heb je hm opgehaald of is ie bezorgd?Robin862 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:09:
Goedenavond Allemaal.
Hier komen ze hem donderdag brengen en ik ontving afgelopen woensdag al een brief met het kentekenbewijs.
De flow bij mij:
- 10 mei telefoontje met afspraak voor levering, dat kon qua planning dus pas 1 juni
- 12 mei auto op kenteken gezet
- 16 (toen stond de brief in de PostNL app) / 17 mei (toen kwam de postbezorger pas) brief met het pasje
- 1 juni levering
Ik heb hem zelf opgehaald in Diemen. Eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dus ook niet erom gevraagd. Volgens mij moet je het kentekenbewijs wel bij je hebben als bestuurder....Johnvh schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:44:
[...]
Heb je hm opgehaald of is ie bezorgd?
Hier komen ze hem donderdag brengen en ik ontving afgelopen woensdag al een brief met het kentekenbewijs.
De flow bij mij:
- 10 mei telefoontje met afspraak voor levering, dat kon qua planning dus pas 1 juni
- 12 mei auto op kenteken gezet
- 16 (toen stond de brief in de PostNL app) / 17 mei (toen kwam de postbezorger pas) brief met het pasje
- 1 juni levering
Bij mij lag ie gewoon in het dashboardkastje. Daar zit een vakje speciaal voor een pasje.Robin862 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:13:
[...]
Ik heb hem zelf opgehaald in Diemen. Eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dus ook niet erom gevraagd. Volgens mij moet je het kentekenbewijs wel bij je hebben als bestuurder....
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Terplekke tenaamgesteld of van tevoren al? als je deel 1 bij hebt is het al prima en dan word je pasje thuisgestuurdRobin862 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:13:
[...]
Ik heb hem zelf opgehaald in Diemen. Eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dus ook niet erom gevraagd. Volgens mij moet je het kentekenbewijs wel bij je hebben als bestuurder....
[quote]Uberdude schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:30:
[...]
Deel 1 is toch je pasje? En deel 2 vervangen door een tenaamstellingcode.
En je bent geen eigenaar, dus krijgt alleen het kentekenbewijs op naam van Lynk&Co (het pasje).
Uitgaande van M2M.
[...]
Deel 1 is toch je pasje? En deel 2 vervangen door een tenaamstellingcode.
En je bent geen eigenaar, dus krijgt alleen het kentekenbewijs op naam van Lynk&Co (het pasje).
Uitgaande van M2M.
[ Voor 19% gewijzigd door BPi op 28-05-2023 22:19 ]
Oeps 
Kan dit niet meer weg krijgen

Kan dit niet meer weg krijgen
[ Voor 186% gewijzigd door BPi op 28-05-2023 22:21 . Reden: Foutje ]
Ik kreeg het kentekenbewijs en de groene kaart ruim voor ‘thuis-aflevering’ per post.cyberdj schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:24:
[...]
Bij mij lag ie gewoon in het dashboardkastje. Daar zit een vakje speciaal voor een pasje.
Ik ga met mijn vriendin op vakantie en wil de auto aan haar 'lenen' als zij een stuk moet rijden. Nu krijgt zij in de app steeds een pop up met: "Delen is niet beschikbaar" en kan vervolgens niet bij de leenpagina komen omdat ze steeds wordt teruggestuurd naar deze melding. Als ze op mijn telefoon inlogd krijgt ze hetzelfde probleem. Het vervelende is dat het vorige week wel gewoon werkte bij haar...
Mijn eigen account heeft er geen last van.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Het delen/verhuren kan je alleen starten in land van registratie. In feite moet je de auto dan voor de gehele trip verhuren aan je vriendin omdat je hem officieel op dezelfde plek terug moet zetten.lynk en Kaas schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:46:
Ik ga met mijn vriendin op vakantie en wil de auto aan haar 'lenen' als zij een stuk moet rijden. Nu krijgt zij in de app steeds een pop up met: "Delen is niet beschikbaar" en kan vervolgens niet bij de leenpagina komen omdat ze steeds wordt teruggestuurd naar deze melding. Als ze op mijn telefoon inlogd krijgt ze hetzelfde probleem. Het vervelende is dat het vorige week wel gewoon werkte bij haar...
Iemand enig idee?
Woont je vriendin op hetzelfde adres? Als ze zelf een lynk&co account aanmaakt kun jij in de app de digitale sleutel met haar delen bijv.
één is geen, twee is één
Heb eindelijk een afspraak weten te regelen voor de reparatie van de airco (en blijkbaar moet thermostaat ook vervangen worden). 12 Juli!!! Dus uiteindelijk meer dan 1,5 maand geen airco in de zomer.cyberdj schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:42:
[...]
's ochtends direct na openen van de lijnen (8:30u) bellen en meteen laten doorverbinden naar de technische dienst

Je moet geluk hebben, ik wacht al 4 maanden op onderdelen, (deur en het kunstof gedeelte boven de wiel) maar gaat nog zeker 1 maand duren omdat ze het onderdeel niet kunnen bestellen....mprkooij schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:04:
[...]
Het is frustrerend omdat je echt wel zelf erachteraan moet gaan en zelfs dan is het moeilijk.
Auto zelf is geweldig, alleen communicatie en onderdelen voorraad zou echt wel beter moeten.
Gelukkig heb je wel ARKO en zelfs DRKOGZN schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:20:
[...]
Heb eindelijk een afspraak weten te regelen voor de reparatie van de airco (en blijkbaar moet thermostaat ook vervangen worden). 12 Juli!!! Dus uiteindelijk meer dan 1,5 maand geen airco in de zomer.Echt k... service.

Hoe zou het gaan als je de auto aan je vrouw verhuurd onder haar meisjes naam? Ik heb het idee als ik alles zo eens lees dat er eigenlijk helemaal geen controle is op kilometers...
Rij helaas nog steeds met de winterbanden, man man man. Wat een dramatische sevice. Ga in juli op vakantie naar Italie dus wil dan zeker de zomerbanden hebben. Iemand een tip hoe ik toch Lynk en Co kan benanderen?
Ze lijken nergens op te reageren, heel bijzonder.
Chat schijnt het beste te werken. Tijdens kantoortijden beschikbaar op de website.Wackmack schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:40:
Rij helaas nog steeds met de winterbanden, man man man. Wat een dramatische sevice. Ga in juli op vakantie naar Italie dus wil dan zeker de zomerbanden hebben. Iemand een tip hoe ik toch Lynk en Co kan benanderen?
Ik zie hem niet meer op de website.
[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 30-05-2023 13:49 ]
Nu gelukkig iemand aan de lijn. Hij zag al direct dat ik meerder keren heb gebeld/gemaild maar nog geen actie ondernomenOizo1981 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:47:
[...]
Chat schijnt het beste te werken. Tijdens kantoortijden beschikbaar op de website.
Ik zie hem niet meer op de website.

Er lijkt schot in de zaak.
Zoals andere ook al schrijven. Het is een fijne auto voor een prima prijs. Ik heb nog een 'oud' 2021 model waar enkele issues mee zijn (vooral connectiviteit, geen uitleenmogelijk). Klantenservice is vaak ruk en niet goed op de hoogte. Afspraken qua terugbellen worden vaak niet nageleefd. Merk vaak dat ik heel de situatie toch moet uitleggen. Nu bijvoorbeeld een technisch issue aan mijn auto, maar vanwege drukte moet ik maar doorrijden totdat ik over meer dan een maand naar de garage kan...olaf85 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:42:
hey!
In de basis veel auto voor relatief weinig geld.
Iemand die hier beter in frans is dan ik?
Moet zo'n milleusticker bestellen.
Welke moet ik selecteren ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/CEaDxYoCFmPNY4Mmx9ln5nEW.png?f=user_large)
Verwacht de 1e van boven toch?
:fill(white):strip_exif()/f/image/CEaDxYoCFmPNY4Mmx9ln5nEW.png?f=user_large)
https://www.anwb.nl/vakan...bereiding/milieuzones#hoeRicmaniac schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:09:
Iemand die hier beter in frans is dan ik?![]()
[Afbeelding]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Weet iemand toevallig wat de meeste recente versie van de software is?
Mijn auto gaat binnenkort voor onderhoud en gevraagd of ze de software willen updaten en stiekem wel even checken of ze het ook daadwerklijk doen
Mijn auto gaat binnenkort voor onderhoud en gevraagd of ze de software willen updaten en stiekem wel even checken of ze het ook daadwerklijk doen
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Softwareversie kun je nergens zien.Goldman schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:01:
Weet iemand toevallig wat de meeste recente versie van de software is?
Dankjewel. Dit is een antwoord waar ik iets mee kan.dennis.passage schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:32:
[...]
Zoals andere ook al schrijven. Het is een fijne auto voor een prima prijs. Ik heb nog een 'oud' 2021 model waar enkele issues mee zijn (vooral connectiviteit, geen uitleenmogelijk). Klantenservice is vaak ruk en niet goed op de hoogte. Afspraken qua terugbellen worden vaak niet nageleefd. Merk vaak dat ik heel de situatie toch moet uitleggen. Nu bijvoorbeeld een technisch issue aan mijn auto, maar vanwege drukte moet ik maar doorrijden totdat ik over meer dan een maand naar de garage kan...
In de basis veel auto voor relatief weinig geld.
De eerste, Maar als je de website in het Engels zet is het wat makkelijker te lezen. Tenminste voor mij wel
You only live once, so enjoy the ride.
De ronde knop op linkerkant van het stuur waar je de cruise controle mee regelt is vrijwel uitgevallen. Cruise aan kan. Verstellen alleen per km en niet per vijf km per keer en snelwegassistent niet te selecteren.
Anderen bekend met dit euvel? Zou reset helpen?
Anderen bekend met dit euvel? Zou reset helpen?
en dat is knap irritant.
toen mijn auto voor de 30k beurt ging, rekende ik op een update van alle software. Nu ziek ik dat de navi kaart geüpdatet is naar Q1 2023. Verder het idee dat er nieuwe bugs naar voren komen, zoals stilvallen radio (als je kijkt bij radio zie je dat er wel geluid geregistreerd wordt).Beetje rond drukken of wachten het komt wee terug. De powerflow weergave op het grote scherm is nog steeds niet terug (sinds een jaar niet beschikbaar?) Ook lijkt het alsof de auto nu onrustiger rijdt op benzine als je langzaam rijdt en niet persé met geheel koude benzinemotor (herkent iemand dit?).
Hij moet nog weer terug voor de waterpomp (nog steeds niets over gehoord, geen verbazing...

ik rij in een 23 model. Geen connectiviteitsproblemen. Uitlenen gaat ook goed (met uitzondering dat soms de locatie van inleveren niet juist is waardoor hij niet ingeleverd kan worden op dat moment.) maar dat gebeurd niet vaak.olaf85 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:22:
[...]
Dankjewel. Dit is een antwoord waar ik iets mee kan.
Software is minder langzaam voor mijn gevoel als sommige oudere modellen. Hij start redelijk snel op met profiel vind ik. (kan altijd sneller natuurlijk).
iemand wel eens gehad dat een 'lener' niet kon inleveren omdat de auto niet op de inleverlocatie was volgens de app? Terwijl hij dat wel is? en hoe hebben jullie dit opgelost?
Volgens Lynk & co kun je dan gewoon inleveren en een dag later bellen naar ze dan gaan ze het bedrag terugbetalen.
Krijg ik als 'uitlener' het boete bedrag op mijn rekening? dan kan ik als het een bekende is ook zelf terug overmaken naar diegene?
iemand ervaring hiermee?
Volgens Lynk & co kun je dan gewoon inleveren en een dag later bellen naar ze dan gaan ze het bedrag terugbetalen.
Krijg ik als 'uitlener' het boete bedrag op mijn rekening? dan kan ik als het een bekende is ook zelf terug overmaken naar diegene?
iemand ervaring hiermee?
Dat vastlopen van de radio heb ik ook soms. Het helpt dan om even iets via Android Auto te luisteren en dan weer terug te schakelen naar radio.BPi schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:27:
[...]
en dat is knap irritant.
toen mijn auto voor de 30k beurt ging, rekende ik op een update van alle software. Nu ziek ik dat de navi kaart geüpdatet is naar Q1 2023. Verder het idee dat er nieuwe bugs naar voren komen, zoals stilvallen radio (als je kijkt bij radio zie je dat er wel geluid geregistreerd wordt).Beetje rond drukken of wachten het komt wee terug. De powerflow weergave op het grote scherm is nog steeds niet terug (sinds een jaar niet beschikbaar?) Ook lijkt het alsof de auto nu onrustiger rijdt op benzine als je langzaam rijdt en niet persé met geheel koude benzinemotor (herkent iemand dit?).
Hij moet nog weer terug voor de waterpomp (nog steeds niets over gehoord, geen verbazing...)zodat ze dan nog even updates kunnen draaien.
Die powerflow heb ik verholpen door het hele systeem te resetten. Dacht dat ik alle instellingen wel weer terug zou krijgen vanuit mijn profiel, maar ik moest best wel veel opnieuw instellen.
Ik heb laatst aan de klantservice gevraagd wanneer we de 08 kunnen verwachten. Ze wisten van niets :-) Jammer, heb veel interesse in dit model.
Ik sta wel op de lijst voor een nieuw model, dus dit biedt veel hoop. :-)firejelle schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:07:
[...]
ik rij in een 23 model. Geen connectiviteitsproblemen. Uitlenen gaat ook goed (met uitzondering dat soms de locatie van inleveren niet juist is waardoor hij niet ingeleverd kan worden op dat moment.) maar dat gebeurd niet vaak.
Software is minder langzaam voor mijn gevoel als sommige oudere modellen. Hij start redelijk snel op met profiel vind ik. (kan altijd sneller natuurlijk).
Iemand ervaring met een klein sterretje in de ruit? Ook via L&C of gewoon meteen via een garglass oid laten fixen?
kan het kloppen dat ik jouw auto net vanuit de trein geparkeerd heb zien staan? Zou wel heel toevallig zijn - kom net met de trein voorbij LinneMalice89 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:51:
Ik hoop niet dat jullie mij gaan haten, maar ik ben voor rozé gegaan 🤩 Zo is het toch een mama auto ![Afbeelding]
Vanavond met het schuifdak open gereden, en bij aankomst van bestemming ging ie niet meer dicht. Bij het laatste stukje dat het raam het "netje" dicht drukt, weigert hij dienst en gaat weer 10cm terug open. Na wat bekijken/oplossingen verzinnen, is het gelukt om het dak te sluiten door tikje voor tikje het raam te sluiten(ipv helemaal indrukken voor dicht).
Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Zo ja, waardoor komt het? 😅
Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Zo ja, waardoor komt het? 😅
Er worden geen boetes meer in rekening gebracht.firejelle schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:17:
iemand ervaring hiermee?
:strip_exif()/f/image/UhdNIsPycPlQVLpRP6dZn94o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Oizo1981 op 31-05-2023 19:55 ]
Iemand een idee. Wil nu ‘huren’ maar aanvragen worden met enkele minuten allemaal geweigerd (verschillende verhuurders). Staat er dan iets wellicht verkeerd bij mijn account?
Zijn dit allemaal extreem lage prijzen toevallig? Veel verhuurders verhuren namelijk alleen aan bekenden...meermarco schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:53:
Iemand een idee. Wil nu ‘huren’ maar aanvragen worden met enkele minuten allemaal geweigerd (verschillende verhuurders). Staat er dan iets wellicht verkeerd bij mijn account?
Dus waar het op neer komt: prima auto, ik hoef mij geen zorgen te maken. Kan er rustig mee naar Oostenrijk in de winter en naar Portugal in de zomer.firejelle schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:07:
[...]
ik rij in een 23 model. Geen connectiviteitsproblemen. Uitlenen gaat ook goed (met uitzondering dat soms de locatie van inleveren niet juist is waardoor hij niet ingeleverd kan worden op dat moment.) maar dat gebeurd niet vaak.
De nieuwere modellen doen het beter. Daar hoef ik minder mee met gastmodus te kloten.
Hoe is het geluid van het media systeem?
En nog best practices voor omgang met de klantenservice gezien hun "goede communicatie"
Dus waar het op neer komt: prima auto, ik hoef mij geen zorgen te maken. Kan er rustig mee naar Oostenrijk in de winter en naar Portugal in de zomer.
>yep, 2x Zweden met 1500kg caravan en 3x Spanje met volle bepakking (en door huurder naar Zuid Frankrijk en wintersport in Oostenrijk) zonder technische problemen.
Huurder 1 had sleutel op reserve mee en niet nodig. Huurder 2 moest de sleutel al na activeren van de huur gebruiken. Always have a backup plan... verder geen technische/mechanische problemen
De nieuwere modellen doen het beter. Daar hoef ik minder mee met gastmodus te kloten.
>het schijnt. Ik log wel in en meestal gaat dat meteen goed en soms pas na een tijdje. En anders gebruik ik de knopjes voor stoel en spiegels. lokaal in auto staan de zenders en spotify ook ingesteld
>prima! wel even goed op letten dat je de soundprocessor uitzet bij DAB en bij spotify juist aan ivm gecomprimeerde muziek.
En nog best practices voor omgang met de klantenservice gezien hun "goede communicatie"
>Drie keer adem halen... de tips zijn verder wel te lezen in het topic. Als je echt haast met iets heb vooral doorzetten/doordrukken! En zolang jij vriendelijk blijft, begripvol maar wel de noodzaak van een oplossing etc dan krijg je best veel gedaan. Maar verwacht geen wonderen. Dan kun je nog een keer verrast worden
Mijn ervaring: Bellen naar lynk en co, doorverbinden naar garage (mijn wachttijd was 20 min). Deze maakt een afspraak bij een volvo garage. Daar ga je langs, uurtje wachten en weer door.GustavSan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:04:
Iemand ervaring met een klein sterretje in de ruit? Ook via L&C of gewoon meteen via een garglass oid laten fixen?
En laten we eerlijk zijn, er zijn er mega veel de weg op gegaan vanaf 2021. Alleen de horror verhalen hoor je hier, 95% van de verhalen waar het wel goed mee gaat hoor je niet.olaf85 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:05:
[...]
Dus waar het op neer komt: prima auto, ik hoef mij geen zorgen te maken. Kan er rustig mee naar Oostenrijk in de winter en naar Portugal in de zomer.
Ik heb een MY2022 nieuw gekocht en nog geen seconden spijt gehad (hij wordt morgen 1 jaar). Ik blijf hem ook zeker nog een aantal jaar rijden. Prima aanhanger/caravantrekker ook.
Vanmiddag is onze Lynk & Co bezorgd. Het ‘23 model (nog zonder stuurverwarming) en de eerste indruk is fenomenaal. Hele degelijke, luxe, grote en vooral mooie auto.
We begonnen op 56km vanuit de fabriek / dealer. Eigenlijk is het wel raar dat je de auto niet zelf bij de dealer kunt ophalen. Vanuit regio Eindhoven is Diemen uit de richting. Maar zodra je voor levering thuis kiest is brengen ze de auto naar de Volvo dealer in Veldhoven en vanuit daar komt er een autoverkoper naar je huis. Laat mij naar de Volvo dealer komen. Lijkt me voor hen qua tijd een stuk interessanter.
De software is nog even wennen. Vrijwel alles gebeurt via het touch screen. De snelheid hiervan is prima en het formaat is ook top. Maar ik kom van een BMW 2 serie af met heel veel fysieke knoppen om van radiozender te wisselen of Stoelverwarming aan te zetten. Die knoppen ga ik wel missen vrees ik! Even wisselen van radio kanaal kost me nu 10x zoveel tijd.
De 360 cam is erg handig maar de feature om de dode hoek tijdens de bocht op het scherm te zien kende ik nog niet. Het is me nog niet helemaal helder wanneer deze activeert, want het gebeurt niet bij iedere bocht. Iemand die hier een idee van heeft?
/f/image/oN0CYHoMzS1u7k5nUo2OEmmk.png?f=fotoalbum_large)
We begonnen op 56km vanuit de fabriek / dealer. Eigenlijk is het wel raar dat je de auto niet zelf bij de dealer kunt ophalen. Vanuit regio Eindhoven is Diemen uit de richting. Maar zodra je voor levering thuis kiest is brengen ze de auto naar de Volvo dealer in Veldhoven en vanuit daar komt er een autoverkoper naar je huis. Laat mij naar de Volvo dealer komen. Lijkt me voor hen qua tijd een stuk interessanter.
De software is nog even wennen. Vrijwel alles gebeurt via het touch screen. De snelheid hiervan is prima en het formaat is ook top. Maar ik kom van een BMW 2 serie af met heel veel fysieke knoppen om van radiozender te wisselen of Stoelverwarming aan te zetten. Die knoppen ga ik wel missen vrees ik! Even wisselen van radio kanaal kost me nu 10x zoveel tijd.
De 360 cam is erg handig maar de feature om de dode hoek tijdens de bocht op het scherm te zien kende ik nog niet. Het is me nog niet helemaal helder wanneer deze activeert, want het gebeurt niet bij iedere bocht. Iemand die hier een idee van heeft?
/f/image/oN0CYHoMzS1u7k5nUo2OEmmk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pWkuEkGE3pMStq2jUEeieDBV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Johnvh op 01-06-2023 22:45 ]
Wat ik merk is vooral bij een bepaalde snelheid wel en weer hoger niet.Johnvh schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:44:
Vanmiddag is onze Lynk & Co bezorgd. Het ‘23 model (nog zonder stuurverwarming) en de eerste indruk is fenomenaal. Hele degelijke, luxe, grote en vooral mooie auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel vind ik het beeld wat gek. Ik kijk liever juist contra wat er schuin achter mij gebeurd in de bocht dan schuin voor me ivm dode hoek eventueel en fietsers.
Weet iemand of je dit standaard aan kan passen?
De functie wordt geactiveerd als je de richtingaanwijzer aanzet bij snelheden onder de 30 km/h. Als je dus vroegtijdig richting aangeeft om om af te slaan en je rijdt harder dan 30 km/h uur dan blijft de camera uit.Johnvh schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
nieuws: Polestar 2 krijgt YouTube-integratie en meer Apple CarPlay-functies
Volvo en Polestar hebben nu dus navigatie vanuit Carplay op hun bestuurdersdisplay. Wanneer kunnen wij dit ook, net zoals de ingebouwde navigatie...
Volvo en Polestar hebben nu dus navigatie vanuit Carplay op hun bestuurdersdisplay. Wanneer kunnen wij dit ook, net zoals de ingebouwde navigatie...
Dat is bij Lynk&Co al tijden het geval. Weliswaar alleen voor Apple Kaarten en niet voor andere navigatieapps, maar dus wel al van meet af aan.KeesPimelmees schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:29:
nieuws: Polestar 2 krijgt YouTube-integratie en meer Apple CarPlay-functies
Volvo en Polestar hebben nu dus navigatie vanuit Carplay op hun bestuurdersdisplay. Wanneer kunnen wij dit ook, net zoals de ingebouwde navigatie...![]()
Moet je me toch eens even uitleggen hoe, want bij mij werkt het toch echt nietiSchel schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:38:
[...]
Dat is bij Lynk&Co al tijden het geval. Weliswaar alleen voor Apple Kaarten en niet voor andere navigatieapps, maar dus wel al van meet af aan.
Heb gebeld. Het ging ietwat anders. Moet een schadeformulier invullen en opsturen. Daarbij foto's sturen van het sterretje. Beoordeling zou 3 dagen duren en vervolgens krijg ik een callback over het vervolg.Andreas92 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:04:
[...]
Mijn ervaring: Bellen naar lynk en co, doorverbinden naar garage (mijn wachttijd was 20 min). Deze maakt een afspraak bij een volvo garage. Daar ga je langs, uurtje wachten en weer door.
Ik gaf aan het een beetje omslachtig te vinden. Dat sterretje is nu nog klein en snel te fixen. Alle tijd die er overheen gaat is niet in mijn voordeel want als de ster een week of weken later fors groter is moet er een nieuw raam in....ben benieuwd hoe het verder verloopt.
Dat is precies wat ik bedoel en volgens mij ook niet anders dan wat Polestar nu gaat integreren.KeesPimelmees schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:41:
[...]
Moet je me toch eens even uitleggen hoe, want bij mij werkt het toch echt nietAlleen de ingebouwde navigatie komt op het bestuurdersdisplay. Zodra ik Apple Kaarten (of andere navigatie) aanzet dan verdwijnt de navigatie op het bestuurdersdisplay en krijg ik gewoon simpel een stapsgewijs balkje te zien.
Dat is niet wat Polestar gaan integreren. Wat Polestar gaat integreren is dat het gehele driver display wordt "overgenomen" door Apple CarPlay. Kijk hieronder naar een voorbeeld wat dit eventueel gaat brengen:iSchel schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:00:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel en volgens mij ook niet anders dan wat Polestar nu gaat integreren.
Ik heb een gek probleem nu 2 dagen. Elke keer als ik rijd gaat mij media systeem op nieuw laden. Dus stop de radio en disconnect de Apple CarPlay. Dit gebeurt meerdere malen per rit van ongeveer een half uur. Wat kan ik doen of moet ik naar de Volvo garage voor een software update ? Ik heb de auto gekocht. Dus weet niet of ik dit zelf moet betalen of zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Moto Racer op 02-06-2023 20:07 ]
@Moto Racer Heb je geen garantie meer?
Ja denk ik ook zit binnen een jaar. Maar had gehoopt op een snelle fix. Zonder dealer zeg maar.
Vandaag binnengekregen, netjes verpakt, dus belofte maakt schuld.GustavSan schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:46:
Heeft iemand al een geschikte tablethouder voor achterin gevonden? Ik zag hier een keer wat langskomen maar dat was meer een oplossing voor de tesla, volgens mij niet zo praktisch bij de 01.
Pro:
Qua bouwkwaliteit valt ie me zeker niet tegen, hoewel er wel wat trilling inzit. Vrees dat je dat niet gaat voorkomen zonder een paar keilbouten ofzo...
De 10" tablet zit goed strak in de houder, vooral in de breedte (zie foto's). Denk dat een kleinere tablet ook prima in de hoogte ingeklemd kan worden.
Con:
De plaatsing in de auto is niet ideaal. Bij Tesla loopt de harde achterkant van de stoel minder hoog door, dus zit de tablet op kijkhoogte. Bij de Lynk zit ie veel hoger. Ik ben 1.93 en hij zit mij recht voor het gezicht, voor een klein kind is ie echt te hoog. Plus, je kunt hem nauwelijks omlaag richten. Een alternatief is misschien om hem op de andere stoel te zetten maar dan kijk je dus schuin in plaats van recht voor je (zie foto).
Dus, doe er je voordeel mee.
:strip_exif()/f/image/qD2bfXd8hUsiuorvxUXYl6sQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YPlm7AWzzj1a2B6oxWjaIE7p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5fmSM5u2vuC1mG3qeLWU25tD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DARHocyWUXw0rRKINc3luDlY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aXLaBrBd8rT8jTZyeUmtD1CK.jpg?f=fotoalbum_large)
Nomen nescio
Goed punt. Nu de duurdere versies genomen. IPv meteen afwijzen gewoon geen reactie. Oftewel huren werkt niet echt fijn.KeesPimelmees schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:06:
[...]
Zijn dit allemaal extreem lage prijzen toevallig? Veel verhuurders verhuren namelijk alleen aan bekenden...
Ik heb een vraag aan hen die zowel ervaring hebben met een 01 van modeljaar 2021 als modeljaar 2022.
Ik ben in de markt voor een jonggebruikte en de prijzen van vergelijkbare occasions (praktisch hetzelfde kilometrage) tussen een MY21 en MY22 is ongeveer €3000 bij meerdere dealers. Ik weet van de 360 graden-camera, van de gelamineerde voorramen en het snellere opladen. Vinden jullie het dat waard? Zouden jullie het bijna 10% van de aanschafwaarde van de auto waard vinden om voor de MY22 te gaan?
Ik ben in de markt voor een jonggebruikte en de prijzen van vergelijkbare occasions (praktisch hetzelfde kilometrage) tussen een MY21 en MY22 is ongeveer €3000 bij meerdere dealers. Ik weet van de 360 graden-camera, van de gelamineerde voorramen en het snellere opladen. Vinden jullie het dat waard? Zouden jullie het bijna 10% van de aanschafwaarde van de auto waard vinden om voor de MY22 te gaan?
Hey. Mooie input. Interessant hoe het uiteindelijk zo hoog geplaatst moet worden. Is niet helemaal wat ik voor ogen had. Wellicht verschijnt er op termijn nog een 'Lynk & Co' oplossing, maar voor nu wordt het gewoon in de handjes houden als we lange ritten hebben.Bra-Jo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Vandaag binnengekregen, netjes verpakt, dus belofte maakt schuld.![]()
Pro:
Qua bouwkwaliteit valt ie me zeker niet tegen, hoewel er wel wat trilling inzit. Vrees dat je dat niet gaat voorkomen zonder een paar keilbouten ofzo...
De 10" tablet zit goed strak in de houder, vooral in de breedte (zie foto's). Denk dat een kleinere tablet ook prima in de hoogte ingeklemd kan worden.
Con:
De plaatsing in de auto is niet ideaal. Bij Tesla loopt de harde achterkant van de stoel minder hoog door, dus zit de tablet op kijkhoogte. Bij de Lynk zit ie veel hoger. Ik ben 1.93 en hij zit mij recht voor het gezicht, voor een klein kind is ie echt te hoog. Plus, je kunt hem nauwelijks omlaag richten. Een alternatief is misschien om hem op de andere stoel te zetten maar dan kijk je dus schuin in plaats van recht voor je (zie foto).
Dus, doe er je voordeel mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Persoonlijk niet waard. Let trouwens op dat niet alle MY22 de snellere laadfunctie hebben. Dan zit er een laadkabel met gele handvatten bij. Sowieso heb je aan die snellere laadfunctie alleen iets bij de heel beperkt voorkomende 22 kw laadpalen. Ik heb zowel een MY21 als MY22 gehad. Gelamineerde ruiten merkte ik weinig van. Alleen met radio uit. 360-graden camera vind ik heel fijn maar zou voor mij geen €3000 euro waard zijn.BobB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:20:
Ik heb een vraag aan hen die zowel ervaring hebben met een 01 van modeljaar 2021 als modeljaar 2022.
Ik ben op zoek naar iemand die zijn lync n ko verhuurt via hun app . Er zijn best veel mensen die hem verhuren alleen bijna niemand reageert optijd of verhuur hem alleen aan bekenden.
Graag een Whatsappje naar 0687981192
Groetjes jay
Groetjes jay
Persoonlijk vind ik de 360 camera super. De rest vind ik minder belangrijk. Maar zijn ze ook geen 3000 euro duurder omdat ze normaal ook een jaar jonger zijn dan de MY21?BobB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:20:
En als je op dat moment met de Google Assistant aan het praten bent kun je opnieuw beginnenlbuysers schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:24:
[...]
De functie wordt geactiveerd als je de richtingaanwijzer aanzet bij snelheden onder de 30 km/h. Als je dus vroegtijdig richting aangeeft om om af te slaan en je rijdt harder dan 30 km/h uur dan blijft de camera uit.
Welke omgeving?Jaylogis schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:32:
Ik ben op zoek naar iemand die zijn lync n ko verhuurt via hun app . Er zijn best veel mensen die hem verhuren alleen bijna niemand reageert optijd of verhuur hem alleen aan bekenden.
Groetjes jay
Ik ben ook op zoek voor aankomend weekend omgeving Breda.Jaylogis schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:32:
Groetjes jay
App staan er wel een hoop maar reageren niet.
Vraagje voor mijn mede trekhaak bestellers.
19 een blauwe Lynk met trekhaak besteld. in Maart te horen gekregen dat de levering uitgesteld werd tot Juli. Heeft iemand er inmiddels al een mogen ontvangen die ook die vertraging mail heeft ontvangen ?
19 een blauwe Lynk met trekhaak besteld. in Maart te horen gekregen dat de levering uitgesteld werd tot Juli. Heeft iemand er inmiddels al een mogen ontvangen die ook die vertraging mail heeft ontvangen ?
Ik wacht al sinds 30 december op mijn blauwe met trekhaak en heb helaas nog niets ontvangen. Heb 2/3 weken geleden gebeld en toen te horen gekregen dat ze hoopte om in juni te beginnen met uitleveren, maar heb tot op heden nog niets gehoord.Mjelnir schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:25:
Vraagje voor mijn mede trekhaak bestellers.
Ik mag mij sinds bijna een jaar eigenaar van een Lynk & Co 01 noemen en wil graag volgende met jullie delen.
Ook al waren er al een aantal gebruikers te vinden op het internet, het was een relatief nieuw automerk toen ik hem bestelde.
Na een proefritje, start centrum Amsterdam, met wat hippe mensen die eea probeerde uit te leggen, overgegaan tot aankoop. Prijs, uitrusting en snelle levertijd waren voor mij beslissend.
Nu bijna 1 jaar en goed 32.000 kilometer verder moeten er een aan de auto gebeuren. Nu pas merk je wat je hebt gekocht.
Medio maart van dit jaar eens contact gezocht met support, jaja "we weten dat wachten vervelend is", aldus hun bandje. Nou als je dat weet, waarom laat je het je klanten dan zo vaak en lang doen?
Medio maart 2023 moest je soms nog 30-60 minuten wachten voor je iemand, die alleen opschreef en verder niets voor je kon doen, aan de lijn kreeg. Maar na wat upgrades qua capaciteit op de support afdeling gaat dat een stuk beter. Dwz de wachttijd, want de jonge joviale mensen kunnen nog steeds alleen voor je opschrijven in hun systemen, maar echt helpen kunnen en doen ze nog steeds niet.
Mijn auto moet een beurt en er zijn wat kleine zaken, zoals Wifi die het niet meer doet, een ruitenwisser (die in februari gemaakt was) slaat weer tegen de dak spijl, het elektrisch openen van je laad klepje werkt niet, etc.
Ik meende medio maart dat dit zaken zouden zijn die snel opgelost konden worden, maar u voelt het al aankomen. Nu aanvang juni wel mega veel vriendelijke mensen aan de lijn gehad van Lynk & Co, maar gedaan is er niets.
Wel veel beloftes. “We hebben nieuwe protocollen”. “We bellen binnen 48 uur terug”. Kansloos. “Ik ga het meteen doorgeven”. Vraag is aan wie? “Vandaag belt iemand van de werkplaats”. Kansloos. Kortom klachten te over, net als beloftes, maar 0,0 gebeurt er. En als je dan eens vraag naar senior staff om de klacht te bespreken krijg je als antwoord dat je maar een email moet sturen.
Het issue zit voornamelijk in de communicatie met de Volvo garage, waar deze auto’s worden onderhouden als er iets is. En er is veel met deze auto's vertelde mij een Volvo medewerker. Volvo krijgt een tijdslot per reparatie en Lynk & Co geeft gewoon niet alles door. Als klant kun je niets doen, want Volvo wijst naar Lynk & Co en Lynk & Co wil haar klanten niet te woord staan. Overigens ben je wel steeds je auto een dag kwijt, want Volvo haalt hem heel vriendelijk in de ochtend op en brengt hem in de late namiddag weer terug. En dat alleen om te kijken wat er mogelijk aan de hand is. Je bent je auto later weer kwijt als ze er iets aan gaan doen, want dat heb ik ook al gehad. Alleen “Lynk & Co heeft niet doorgegeven dat we dat ook moesten doen, dus doen we dat niet”. Moet u maar contact opnemen met Lynk & Co. Bandje Lynk & Co "We weten dat wachten vervelend is". Ja ja.
Iemand die zo mogelijk wel 10 keer gebeld heeft zou ik zo nóóit afschepen. Ik zou zorgen dat diegene binnen 15 minuten een senior member aan de lijn zou krijgen die het gaat oplossen. Zo niet bij Lynk & co.
Daar beloven ze veel (vol begrip en super vriendelijk), maar doen ze niets. HELEMAAL NIETS.
En dat vind ik zonde.
De auto rijdt echt heerlijk, tot er makkes zijn. Dan geeft er niemand thuis en dat is de bijl aan de wortel van zo'n merk. Ik adviseer dus een ieder, die zijn auto veel nodig heeft om zich minimaal 2 keer te bedenken voor hij een Lynk & Co koopt. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor 2. Kopen JA, want ze rijden echt heerlijk, maar service NEE. Het geld is tenslotte binnen.
1 van de service medewerkers toonde alle begrip en gaf aan dat senior staff niet aan de lijn wenst te komen, omdat ze weten dat ze een boze klant aan de lijn krijgen. Hebben ze geen zin in. Tja, dat verteld denk ik het verhaal.
Ik zal u op de hoogte houden van mijn verdere bevindingen, maar voor nu mensen zint eer gij (aan een Lynk & Co) begint.
Ook al waren er al een aantal gebruikers te vinden op het internet, het was een relatief nieuw automerk toen ik hem bestelde.
Na een proefritje, start centrum Amsterdam, met wat hippe mensen die eea probeerde uit te leggen, overgegaan tot aankoop. Prijs, uitrusting en snelle levertijd waren voor mij beslissend.
Nu bijna 1 jaar en goed 32.000 kilometer verder moeten er een aan de auto gebeuren. Nu pas merk je wat je hebt gekocht.
Medio maart van dit jaar eens contact gezocht met support, jaja "we weten dat wachten vervelend is", aldus hun bandje. Nou als je dat weet, waarom laat je het je klanten dan zo vaak en lang doen?
Medio maart 2023 moest je soms nog 30-60 minuten wachten voor je iemand, die alleen opschreef en verder niets voor je kon doen, aan de lijn kreeg. Maar na wat upgrades qua capaciteit op de support afdeling gaat dat een stuk beter. Dwz de wachttijd, want de jonge joviale mensen kunnen nog steeds alleen voor je opschrijven in hun systemen, maar echt helpen kunnen en doen ze nog steeds niet.
Mijn auto moet een beurt en er zijn wat kleine zaken, zoals Wifi die het niet meer doet, een ruitenwisser (die in februari gemaakt was) slaat weer tegen de dak spijl, het elektrisch openen van je laad klepje werkt niet, etc.
Ik meende medio maart dat dit zaken zouden zijn die snel opgelost konden worden, maar u voelt het al aankomen. Nu aanvang juni wel mega veel vriendelijke mensen aan de lijn gehad van Lynk & Co, maar gedaan is er niets.
Wel veel beloftes. “We hebben nieuwe protocollen”. “We bellen binnen 48 uur terug”. Kansloos. “Ik ga het meteen doorgeven”. Vraag is aan wie? “Vandaag belt iemand van de werkplaats”. Kansloos. Kortom klachten te over, net als beloftes, maar 0,0 gebeurt er. En als je dan eens vraag naar senior staff om de klacht te bespreken krijg je als antwoord dat je maar een email moet sturen.
Het issue zit voornamelijk in de communicatie met de Volvo garage, waar deze auto’s worden onderhouden als er iets is. En er is veel met deze auto's vertelde mij een Volvo medewerker. Volvo krijgt een tijdslot per reparatie en Lynk & Co geeft gewoon niet alles door. Als klant kun je niets doen, want Volvo wijst naar Lynk & Co en Lynk & Co wil haar klanten niet te woord staan. Overigens ben je wel steeds je auto een dag kwijt, want Volvo haalt hem heel vriendelijk in de ochtend op en brengt hem in de late namiddag weer terug. En dat alleen om te kijken wat er mogelijk aan de hand is. Je bent je auto later weer kwijt als ze er iets aan gaan doen, want dat heb ik ook al gehad. Alleen “Lynk & Co heeft niet doorgegeven dat we dat ook moesten doen, dus doen we dat niet”. Moet u maar contact opnemen met Lynk & Co. Bandje Lynk & Co "We weten dat wachten vervelend is". Ja ja.
Iemand die zo mogelijk wel 10 keer gebeld heeft zou ik zo nóóit afschepen. Ik zou zorgen dat diegene binnen 15 minuten een senior member aan de lijn zou krijgen die het gaat oplossen. Zo niet bij Lynk & co.
Daar beloven ze veel (vol begrip en super vriendelijk), maar doen ze niets. HELEMAAL NIETS.
En dat vind ik zonde.
De auto rijdt echt heerlijk, tot er makkes zijn. Dan geeft er niemand thuis en dat is de bijl aan de wortel van zo'n merk. Ik adviseer dus een ieder, die zijn auto veel nodig heeft om zich minimaal 2 keer te bedenken voor hij een Lynk & Co koopt. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor 2. Kopen JA, want ze rijden echt heerlijk, maar service NEE. Het geld is tenslotte binnen.
1 van de service medewerkers toonde alle begrip en gaf aan dat senior staff niet aan de lijn wenst te komen, omdat ze weten dat ze een boze klant aan de lijn krijgen. Hebben ze geen zin in. Tja, dat verteld denk ik het verhaal.
Ik zal u op de hoogte houden van mijn verdere bevindingen, maar voor nu mensen zint eer gij (aan een Lynk & Co) begint.
Of neem een abonnement, dan is het in ieder geval niet jouw auto1600GTL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:38:
Ik mag mij sinds bijna een jaar eigenaar van een Lynk & Co 01 noemen en wil graag volgende met jullie delen.
En dat vind ik zonde.
Ik kan uit betrouwbare bron (ikzelf) vertellen dat de service dan ook waardeloos is. Meerdere tweakers rijden al maanden in vervangend vervoer omdat onderdelen slecht verkrijgbaar zijn of omdat ze simpelweg afspraken niet juist doorgeven. Ik rij nu ook al een tijdje in een Kia Rio ipv mijn O1, zware downgrade maar betaal wel €550 per maand…oldostofjas schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:56:
[...]
Of neem een abonnement, dan is het in ieder geval niet jouw auto
Ik herken je verhaal volledig. Ik zit in het zelfde schuitje en ik word totaal niet geholpen. Moet overal zelf achteraan bellen en mailtjes worden niet beantwoord. Het is echt genant.1600GTL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:38:
En dat vind ik zonde.
Ik snap het wel, maar ik denk steeds: dan lever ik hem gewoon inFluxBux schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:41:
[...]
Ik kan uit betrouwbare bron (ikzelf) vertellen dat de service dan ook waardeloos is.
Ja dat is waar, mijn deadline staat nu op vrijdag. Als er dan niks geregeld is dan zeg ik ‘m opoldostofjas schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Ik snap het wel, maar ik denk steeds: dan lever ik hem gewoon in
Het irritante is dan natuurlijk wel: jij zegt met veel bombarie je abonnement op, zo van: voor € 550 per maand ga ik geen Kia Rio rijden! En dan gaat daar nooit iemand op reageren.FluxBux schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:49:
[...]
Ja dat is waar, mijn deadline staat nu op vrijdag. Als er dan niks geregeld is dan zeg ik ‘m op
En vervolgens moet jij maar weer een andere auto zien te regelen.
Dit is de reden dat ik 18 april mijn 2e l&c heb besteld. Er is te veel met de 1e aan de hand. Zo gauw dat ik de ophaaldatum weet zeg ik mijn 1e op.
Het is lang goed gegaan. Hopelijk gaat het met de 2e ook eerst weer een tijdje goed.
We zijn nu voor blauw gegaan. De lak van de zwarte is rampzalig.
Zo heb ik o.a. de eerste met een "verkeerd" rekening nummer besteld. Perongeluk het rekeningnummer van werk opgegeven en niet gerealiseerd dat het het verkeerde bankpasje was. Ja erg dom.
Na heel veel telefoontjes en emails, heel veel beloftes...
is het dan eindelijk na 8 maanden nog steeds niet gelukt om het rekeningnummer te wijzigen.
Ach bij het bestellen van de 2e gewoon beter opgelet en dan kan het wel opeens
Lynk&Co een top auto. Elke euro van de 550 waard.
Lynk&Co Kwalitatief Uitermate Teleurstellende (KUT) service. Ik zou er het liefst geen stuiver meer aan over maken.
Het is lang goed gegaan. Hopelijk gaat het met de 2e ook eerst weer een tijdje goed.
We zijn nu voor blauw gegaan. De lak van de zwarte is rampzalig.
Zo heb ik o.a. de eerste met een "verkeerd" rekening nummer besteld. Perongeluk het rekeningnummer van werk opgegeven en niet gerealiseerd dat het het verkeerde bankpasje was. Ja erg dom.
Na heel veel telefoontjes en emails, heel veel beloftes...
is het dan eindelijk na 8 maanden nog steeds niet gelukt om het rekeningnummer te wijzigen.
Ach bij het bestellen van de 2e gewoon beter opgelet en dan kan het wel opeens
Lynk&Co een top auto. Elke euro van de 550 waard.
Lynk&Co Kwalitatief Uitermate Teleurstellende (KUT) service. Ik zou er het liefst geen stuiver meer aan over maken.
Wel erg makkelijk moet je wel een alternatief hebben😀FluxBux schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:49:
[...]
Ja dat is waar, mijn deadline staat nu op vrijdag. Als er dan niks geregeld is dan zeg ik ‘m op
Ja dat is waar... Ik merk wel dat als dingen gewoon echt kut geregeld zijn dat het mij teveel negatieve energie kost. Dan maar tijdelijk wat meer moeite om een deelauto te pakken van een ander bedrijf ;-)Fibrenl schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Wel erg makkelijk moet je wel een alternatief hebben😀
Hmm maar als je hem gekocht hebt? Kun je toch gewoon zelf naar de volvo dealer rijden voor onderhoud? Of is dit ivm garantie? Is misshicen slimmer om dat een 2dehands met de kop eraf bij een dealer te kopen. Staan er meer dan 200 te koop, soms met maar 3000km op de teller...1600GTL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:38:
[ Voor 7% gewijzigd door Rmaxx op 06-06-2023 12:46 ]
Ivm garantie gaat de LnC 2 jaar naar de Volvo garage.Rmaxx schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:45:
[...]
Hmm maar als je hem gekocht hebt? Kun je toch gewoon zelf naar de volvo dealer rijden voor onderhoud? Of is dit ivm garantie? Is misshicen slimmer om dat een 2dehands met de kop eraf bij een dealer te kopen. Staan er meer dan 200 te koop, soms met maar 3000km op de teller...
Alle storingen vallen onder garantie. Als ik naar een Volvo dealer ga doen die alleen de reparaties als ik betaal.
De Volvo garage is geheel bekend met een aantal van de storingen, maarf ook met het feit dat alles via Lynk&Co moet lopen, wat ook in hun optiek, nodeloos vertraagd.
Hebben ze meer dan eens aangegeven, maar Lynk&Co wil daar niet aan.
[ Voor 17% gewijzigd door 1600GTL op 06-06-2023 14:12 ]
Ai das toch wel minder... maar stel je koop them bij een dealer, dan kunnen ze dat toch niet zo doen lijkt me?1600GTL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Ivm garantie gaat de LnC 2 jaar naar de Volvo garage.
Alle storingen vallen onder garantie. Als ik naar een Volvo dealer ga doen die alleen de reparaties als ik betaal.
De Volvo garage is geheel bekend met een aantal van de storingen, maarf ook met het feit dat alles via Lynk&Co moet lopen, wat ook in hun optiek, nodeloos vertraagd.
Ja is ook zo, wij rijden nog maar wil hemFluxBux schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:30:
[...]
Ja dat is waar... Ik merk wel dat als dingen gewoon echt kut geregeld zijn dat het mij teveel negatieve energie kost. Dan maar tijdelijk wat meer moeite om een deelauto te pakken van een ander bedrijf ;-)
Opzeggen omdat ik nu in de zomer met de motor gaat.
Maar ja wanneer moet je weer bestellen zodat je ergens eind januari weer een Lynk hebt pffff lastig. De enige vraagt een Lynk aan en na 7 weken tijd de persoon de andere wacht al 4 maanden.
Ik wil mijn account opzeggen, omdat mijn betaalgegevens daar staan. Ik kan mijn account niet laten 'vergeten' omdat er facturen staan zeggen ze. Okee begrijpelijk. Echter betaalmethode verwijderen kan NIET. Enkel een andere toevoegen, en dan 1tje weer verwijderen (wat niet werkt maar goed).
ZIjn zij volgens jullie verplicht mijn betaalgegevens na afloop contract te verwijderen, en zo ja, suggesties hoe dit te laten forceren? Je weet nooit of mijn account ooit gehacked wordt, en dan kan iemand 'gratis' auto's huren op mijn naam.
ZIjn zij volgens jullie verplicht mijn betaalgegevens na afloop contract te verwijderen, en zo ja, suggesties hoe dit te laten forceren? Je weet nooit of mijn account ooit gehacked wordt, en dan kan iemand 'gratis' auto's huren op mijn naam.
Ik hoop niet dat ik met mijn koop auto veel garantie issues krijg.. Aan de auto ligt het iig niet, daar ben ik super tevreden over.1600GTL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Ivm garantie gaat de LnC 2 jaar naar de Volvo garage.
Maar wat je altijd kunt doen als de tegenpartij niks van zich laat weten is het voorleggen aan je rechtsbijstand verzekering, kijken wat die ermee kunnen of willen doen. Dat vervolgens aankondigen aan L&C (in de zin van; let op, als je het zaakje niet direct via mij regelt dan ga ik het verhalen via rechtsbijstand).
Als L&C er dan niks mee doet is het een kwestie van laten repareren door Volvo en de kosten verhalen op L&C. Jij staan iig volledig in je recht, want jij hebt garantie.
Ik heb ooit een soortgelijk klein issue gehad met een bedrijf. Toen is dat perfect door de rechtsbijstandverzekering opgepakt en vergoedt.
Maar, dit neemt natuurlijk niet weg, dat Lynk & Co de service aanvragen die lopen via de klantenservice op orde moet krijgen. De Volvo dealer doet zijn best wel als de factuur betaald wordt.
Bij de dealer kan je geen nieuwe Lynk&Co kopen. Als je een tweedehands Lynk&Co bij de Volvo-dealer koopt, dan mag ik toch hopen dat zij de garantie-ellende zelf met Lynk&Co afhandelen. Hier zou ik in ieder geval duidelijke afspraken over maken bij de aankoop.Rmaxx schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:50:
[...]
Ai das toch wel minder... maar stel je koop them bij een dealer, dan kunnen ze dat toch niet zo doen lijkt me?
*Zucht, vanaf augustus 2021 klant. Auto rijdt prima af en toe wat kinderziektes zoals scherm wat niet aangaat. En de nodige andere software zaken van het steeds opnieuw koppelen van bluetooth e.d. (Begint wel te vervelen) maar goed auto rijd in principe prima.
2 weken terug krijg ik een melding in beeld dat ik onderhoud moet inplannen. Dus ik bel met Lynk & co (Inmiddels zijn de wachttijden < 15min.) Ja of ik een foto kon maken van de melding en die door kon sturen naar een e-mail die ze me zouden sturen...
Waar gaat dit over, geloven ze me niet als ik vrijwillig in de wacht ga staan voor zoiets door te geven... Erg raar. Vervolgens de screenshot maar gestuurd. Maar ik hoor verder niets...
Helaas kreeg ik gisteren opeens een melding dat de koelvloeistof laag was, ik kijken en inderdaad reservoir staat bij de min... Vreemd, het rook ook wat naar koelvloeistof dus ik onder de auto kijken en ja hoor zie een roze druppel vallen. Aj dat wordt weer bellen met Lynk & co. Nou de afspraak voor vervangend vervoer was redelijk makkelijk gedaan, aangegeven dat ik 2 kids heb en vaker wat bagage mee te nemen heb. Ja dat zou allemaal geregeld worden. Echter wat krijg ik voor vervangende auto een $%&^&* Toyota Yaris. Dat kun je toch niet maken dat is 3 klasse lager dan wat je rijdt. Daar nog eens bij dat ik het kinderstoeltje plaats en de stoel er zo dicht opstaat dat er niet eens een kind in kan zitten.
Hoe dan! zelfs na herhaaldelijk bellen en aangeven "proberen" ze het wel, voor zover de helpdesk mensen dat kunnen maar ik zit dus gewoon vast aan een blik op wielen terwijl ik wel betaal voor een Lynk&co. Ze hebben de algemene voorwaarde helaas wel dichtgetimmerd in die optiek maar ergens vind ik niet dat je zo met mensen om kunt gaan. Echt verschrikkelijk dit.
De berger vertelt me dan daar nog eens bijkomend dat de auto blijkbaar 3dagen gebruikt mocht worden en daarna terug moest worden gebracht want anders zou ik een rekening krijgen. De plaats waar hij terug naartoe moet is vanaf mijn werk 20km, vanaf de volvo dealer 24km, en vanaf mijn huis: 50km. HUH!
En dan moet ik hem terugbrengen en dan? Mag ik zelf kijken hoe ik thuis kom...
Ik wist dat het een jong bedrijf is, maar ergens had ik toch verwacht dat er langzaam progressie gemaakt zou zijn. Ik ben echt benieuwd hoe lang het duurt voordat de beurt en de lekkage gemaakt is, en welke ellende ik moet doorstaan om dat koekblik als vervangt vervoer te hebben en vervolgens ook weer af te leveren.
Weet iemand van jullie wat ik hiermee kan ? Of heeft iemand hetzelfde meegemaakt ?
2 weken terug krijg ik een melding in beeld dat ik onderhoud moet inplannen. Dus ik bel met Lynk & co (Inmiddels zijn de wachttijden < 15min.) Ja of ik een foto kon maken van de melding en die door kon sturen naar een e-mail die ze me zouden sturen...
Waar gaat dit over, geloven ze me niet als ik vrijwillig in de wacht ga staan voor zoiets door te geven... Erg raar. Vervolgens de screenshot maar gestuurd. Maar ik hoor verder niets...
Helaas kreeg ik gisteren opeens een melding dat de koelvloeistof laag was, ik kijken en inderdaad reservoir staat bij de min... Vreemd, het rook ook wat naar koelvloeistof dus ik onder de auto kijken en ja hoor zie een roze druppel vallen. Aj dat wordt weer bellen met Lynk & co. Nou de afspraak voor vervangend vervoer was redelijk makkelijk gedaan, aangegeven dat ik 2 kids heb en vaker wat bagage mee te nemen heb. Ja dat zou allemaal geregeld worden. Echter wat krijg ik voor vervangende auto een $%&^&* Toyota Yaris. Dat kun je toch niet maken dat is 3 klasse lager dan wat je rijdt. Daar nog eens bij dat ik het kinderstoeltje plaats en de stoel er zo dicht opstaat dat er niet eens een kind in kan zitten.
Hoe dan! zelfs na herhaaldelijk bellen en aangeven "proberen" ze het wel, voor zover de helpdesk mensen dat kunnen maar ik zit dus gewoon vast aan een blik op wielen terwijl ik wel betaal voor een Lynk&co. Ze hebben de algemene voorwaarde helaas wel dichtgetimmerd in die optiek maar ergens vind ik niet dat je zo met mensen om kunt gaan. Echt verschrikkelijk dit.
De berger vertelt me dan daar nog eens bijkomend dat de auto blijkbaar 3dagen gebruikt mocht worden en daarna terug moest worden gebracht want anders zou ik een rekening krijgen. De plaats waar hij terug naartoe moet is vanaf mijn werk 20km, vanaf de volvo dealer 24km, en vanaf mijn huis: 50km. HUH!
Ik wist dat het een jong bedrijf is, maar ergens had ik toch verwacht dat er langzaam progressie gemaakt zou zijn. Ik ben echt benieuwd hoe lang het duurt voordat de beurt en de lekkage gemaakt is, en welke ellende ik moet doorstaan om dat koekblik als vervangt vervoer te hebben en vervolgens ook weer af te leveren.
Weet iemand van jullie wat ik hiermee kan ? Of heeft iemand hetzelfde meegemaakt ?
Wij hebben soortgelijks mee gemaaktin2design schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:54:
*Zucht, vanaf augustus 2021 klant. Auto rijdt prima af en toe wat kinderziektes zoals scherm wat niet aangaat. En de nodige andere software zaken van het steeds opnieuw koppelen van bluetooth e.d. (Begint wel te vervelen) maar goed auto rijd in principe prima.
Maar bij ons was het gelukkig geen lekkage en kon ik de dag erna gewoon met mijn eigen lynk verder rijden...
Dat van de melding ging bij mij precies zo..na de foto's geen reactie. Na 2 weken verandert de melding trouwens van 'je moet gaan plannen' naar 'service beurt nodig'. Heb zelf foto's gemaakt en weer gemaild + opmerking dat ik 2 nieuwe voorbanden moet hebben (nu zijn ze echt helemaal op).in2design schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:54:
Is een notitie van gemaakt, maar helaas, ze hebben geen onderdelen dus ik zou na 5 juni worden gebeld voor een afspraak... mag jij raden wie nog niet gebeld is
Haha jep, voor mij precies hetzelfde. Een paar posts terug heb ik echt exact dezelfde frutstraties gepost. Inmiddels rij ik 3,5 week een Kia Rio 🥲in2design schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:54:
Ik blijf er toch ook wel een beetje huiverig voor dat er iets met de auto gebeurd (30k is in zicht dus melding zal wel komen) en je dan dus wordt afgescheept door L&C of zelfs genegeerd… Kijk dus ook stiekem al naar alternatieven. Moet zeggen dat er al stuk meer aanbod is qua (short)lease/abonnement bij andere aanbieders inmiddels.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.