• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 19:45
oldostofjas schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:59:
Via mijn werkgever BCA ben ik nu nog meer betrokken bij Lynk & Co :-)

Wij gaan alle ingeleverde 01's verkopen (aan autobedrijven).

https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop
@oldostofjas klopt het dat de bied-prijzen niet zichtbaar zijn? Ik ben wel benieuwd wat zo'n Lynk&Co nog moet opleveren...

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:06
Pople schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:16:
[...]

@oldostofjas klopt het dat de bied-prijzen niet zichtbaar zijn? Ik ben wel benieuwd wat zo'n Lynk&Co nog moet opleveren...
Het is een veiling, dus de hoogste bieder wint

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-05 11:12
oldostofjas schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:59:
Via mijn werkgever BCA ben ik nu nog meer betrokken bij Lynk & Co :-)

Wij gaan alle ingeleverde 01's verkopen (aan autobedrijven).
Kan ik er niet één kopen voor wènig?
https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
Vandaag een dagje uit met de nieuwe auto. Was een leuke ervaring eens wat meer km te rijden. Batterij was in pure mode vanzelfsprekend snel leeg. Op bestemming aan 11kw lader gehangen en in 3 uur terug op 100%. Wel is het laden ons nog niet echt bekend, dus toen we na 4 uur terugkwamen stond de teller al op 15kw. Laden gaat dus gewoon door tenzij je het handmatig stopt? Goed om te weten :). Op de terugweg op hybride stand gereden (was heen ook logischer, maar wilde het testen). Batterij was net iets later leeg :).

Verder viel de verbinding onderweg een paar keer weg. Alleen uit en aanzetten van de bluetooth verbinding op mijn telefoon leek de oplossing, maar dan duurde het bv 15 minuten en was de verbinding weer weg. Dat is ergens storend, want niet alleen spotify stopt ermee, ook de routeplanner....wat irritant was omdat we naar een onbekende plek gingen...de telefoon ligt netjes in het bakje, dus het is mij een raadsel wat de verbinding doet verbreken. Op het scherm kwam een melding voorbij dat de Wi-Fi verbinding offline was oid.

Verder een hele leuke ervaring rijker :).

[Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 18-05-2023 23:14]

• Nordkapp
  • Laatst online: 29-05 11:12
Kan ik er niet één kopen voor wènig😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:55
GustavSan schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:13:
Op bestemming aan 11kw lader gehangen en in 3 uur terug op 100%. Wel is het laden ons nog niet echt bekend, dus toen we na 4 uur terugkwamen stond de teller al op 15kw. Laden gaat dus gewoon door tenzij je het handmatig stopt? Goed om te weten :).
Wat bedoel je met laden gaat gewoon door? Je hebt altijd te maken met wat energieverlies + er gaat zo om en nabij de 15kWh in de batterij. In de winter heb ik regelmatig net iets boven de 16 kWh geladen. Meer dan dat gaat er echt niet in hoor, dan stopt het laden gewoon 😉.

Het is wel zo dat wanneer je de klimaatregeling gebruikt, er vrij veel energie wordt gebruikt. Daarmee kom je dus een heel eind richting de 20kWh. Meer gaat je niet lukken denk ik... Niks handmatigs nodig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
KeesPimelmees schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:37:
[...]

Wat bedoel je met laden gaat gewoon door? Je hebt altijd te maken met wat energieverlies + er gaat zo om en nabij de 15kWh in de batterij. In de winter heb ik regelmatig net iets boven de 16 kWh geladen. Meer dan dat gaat er echt niet in hoor, dan stopt het laden gewoon 😉.

Het is wel zo dat wanneer je de klimaatregeling gebruikt, er vrij veel energie wordt gebruikt. Daarmee kom je dus een heel eind richting de 20kWh. Meer gaat je niet lukken denk ik... Niks handmatigs nodig!
Zegt me allemaal helemaal niks, ben wat dat betreft een n00b. Maar ok. Dan kwamen we wellicht net voor dat moment van stoppen aan. Interessant gegeven, laden op locatie heeft dus eigenlijk geen meerwaarde los van zaken als milieu. Benzine lijkt bij een eerste simpele rekensom even duur per km....?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:55
GustavSan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:00:
[...]

Zegt me allemaal helemaal niks, ben wat dat betreft een n00b. Maar ok. Dan kwamen we wellicht net voor dat moment van stoppen aan. Interessant gegeven, laden op locatie heeft dus eigenlijk geen meerwaarde los van zaken als milieu. Benzine lijkt bij een eerste simpele rekensom even duur per km....?
Die 11kW lader betekent hoe snel de auto laadt, niet hoeveel 😉

Edit: verbetering van eenheid

[Voor 3% gewijzigd door KeesPimelmees op 19-05-2023 10:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldostofjas
KeesPimelmees schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Die 11kWh lader betekent hoe snel de auto laadt, niet hoeveel 😉
Daarom is het ook een 11kW lader ipv 11kWh :-). Tip voor de noobs: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-05 10:36
mprkooij schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:45:
Als aanvulling hierop, mocht iemand van jullie wachten op een reparatie, vervanging o.i.d. iedere dag blijven bellen of chatten op de LynkCo website. Ik heb ondervonden dat het dan een stuk sneller gaat dan ik hier doorgaans lees.
Ja dit geld dubbel voor de werkelijke reparatie, gewoon blijven bellen tot je een afspraak krijgt, ik deed het niet, (Feb schade plus schade vastgesteld) en heb nog geen afspraak, ga nu weer ff bellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 13:32
GustavSan schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:13:
Vandaag een dagje uit met de nieuwe auto. Was een leuke ervaring eens wat meer km te rijden. Batterij was in pure mode vanzelfsprekend snel leeg. Op bestemming aan 11kw lader gehangen en in 3 uur terug op 100%. Wel is het laden ons nog niet echt bekend, dus toen we na 4 uur terugkwamen stond de teller al op 15kw. Laden gaat dus gewoon door tenzij je het handmatig stopt? Goed om te weten :). Op de terugweg op hybride stand gereden (was heen ook logischer, maar wilde het testen). Batterij was net iets later leeg :).

Verder viel de verbinding onderweg een paar keer weg. Alleen uit en aanzetten van de bluetooth verbinding op mijn telefoon leek de oplossing, maar dan duurde het bv 15 minuten en was de verbinding weer weg. Dat is ergens storend, want niet alleen spotify stopt ermee, ook de routeplanner....wat irritant was omdat we naar een onbekende plek gingen...de telefoon ligt netjes in het bakje, dus het is mij een raadsel wat de verbinding doet verbreken. Op het scherm kwam een melding voorbij dat de Wi-Fi verbinding offline was oid.

Verder een hele leuke ervaring rijker :).
Ooit wel eens gemeten, van 0 => 100 was geloof ik 17,42 kW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:07
Paul Atreides schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:01:
[...]

Ja dit geld dubbel voor de werkelijke reparatie, gewoon blijven bellen tot je een afspraak krijgt, ik deed het niet, (Feb schade plus schade vastgesteld) en heb nog geen afspraak, ga nu weer ff bellen!
Vandaag langs gegaan bij de Volvo dealer. Hebben foto’s gemaakt en het rapport wordt opgemaakt betreffende de schade en wat er besteld moeten worden. Ik krijg twee nieuwe deuren en de achterkant aansluitend op de kofferbak wordt gerepareerd ipv vervangen aangezien de levertijd daarvan veel te lang is. Er wordt uitgegaan van gemiddeld 6 weken levertijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 19:37
mprkooij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:49:
[...]

Vandaag langs gegaan bij de Volvo dealer. Hebben foto’s gemaakt en het rapport wordt opgemaakt betreffende de schade en wat er besteld moeten worden. Ik krijg twee nieuwe deuren en de achterkant aansluitend op de kofferbak wordt gerepareerd ipv vervangen aangezien de levertijd daarvan veel te lang is. Er wordt uitgegaan van gemiddeld 6 weken levertijd.
Rijdt je hem op abbo? Zou dan verwachten dat je gewoon een andere krijgt, er staan er genoeg stil (te wachten op ABC veiling).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:07
benme schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Rijdt je hem op abbo? Zou dan verwachten dat je gewoon een andere krijgt, er staan er genoeg stil (te wachten op ABC veiling).
Yep rijd op abonnement. Dacht ik ook, maar niet dus :) het Volvo terrein staat wel erg vol met Lynk’s, maar ook met een aantal Lynk’s die al een jaar daar staan voor reparatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik heb net in een Lynk proefgereden en dat beviel me helemaal niet slecht. Ik neem 'm in overweging. Een jong gebruikte 01 heeft voor mijn gevoel een prima prijs/kwaliteitsverhouding als je een beetje 'n mooie treft. De auto waar ik in reed had 30.000km gereden en was op bepaalde plekken nogal bekrast. Gelukkig gaat het met het aanbod goed.

Ik zou het liefst een MY22 willen hebben, is er een pijl op te trekken vanaf wanneer die kans groot is? Vanaf een bepaalde bouwmaand bijvoorbeeld? Of kan ik dat op een andere manier uit een advertentie afleiden?

'n Tegenvallend puntje vond ik de wat trage software. Heb ik wellicht gereden in een niet bepaald up-to-date model uit 2021 of zou ik daar mee moeten leren leven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Planetx
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12:08
BobB schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:57:
Ik heb net in een Lynk proefgereden en dat beviel me helemaal niet slecht. Ik neem 'm in overweging. Een jong gebruikte 01 heeft voor mijn gevoel een prima prijs/kwaliteitsverhouding als je een beetje 'n mooie treft. De auto waar ik in reed had 30.000km gereden en was op bepaalde plekken nogal bekrast. Gelukkig gaat het met het aanbod goed.

Ik zou het liefst een MY22 willen hebben, is er een pijl op te trekken vanaf wanneer die kans groot is? Vanaf een bepaalde bouwmaand bijvoorbeeld? Of kan ik dat op een andere manier uit een advertentie afleiden?

'n Tegenvallend puntje vond ik de wat trage software. Heb ik wellicht gereden in een niet bepaald up-to-date model uit 2021 of zou ik daar mee moeten leren leven?
leer er mee leven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pushnoi
BobB schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:57:

Ik snap die trage software issues nooit zo goed -- ik rijd nu een 22 model, daarvoor 1 van de 1e en heb eigenlijk nooit last gehad van traagheid (mits je die profielen maar niet gebruikt). Nou moet ik ook zeggen dat ik alleen maar met Android Auto rij, maar dan nog -- onboard spul werkt altijd prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotjoen857
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 17:12
Net geprobeerd gebruik te maken van het sharen. Maar dat lijkt nog steeds niet echt te werken. Werd een wandeling van 2 km heen en terug. De auto ging niet open. Ik zag in de app wel dat mijn telefoon verbonden was. De auto stond ook in mijn Bluetooth lijst als verbonden.

Denk niet dat er veel mensen iets terug verdienen met de auto uit te lenen. Of zijn hier toch andere ervaringen?

Meisje aan de telefoon stelde dingen voor als de app compleet deïnstalleren van de telefoon en opnieuw aanmelden. Maar dat werkte ook niet. Gelukkig is ee klantenservice wel goed bereikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:57
pushnoi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Ik snap die trage software issues nooit zo goed -- ik rijd nu een 22 model, daarvoor 1 van de 1e en heb eigenlijk nooit last gehad van traagheid (mits je die profielen maar niet gebruikt). Nou moet ik ook zeggen dat ik alleen maar met Android Auto rij, maar dan nog -- onboard spul werkt altijd prima.
Van wel/geen profielen heb ik (nog) geen weet: ik ben niet al te diep het menu ingedoken. Ik merkte het bijvoorbeeld bij het selecteren van een nieuw nummer om af te spelen, ik had namelijk even m'n telefoon gekoppeld. Drukken op de knop op het stuur deed niet meteen wat ik wilde, het duurde even tot het volgende nummer begon. Waar hebben we het over, ik weet het, maar dat viel me op ;)

Dat gezegd hebbende, het was wel draadloze CarPlay dat ik voor het allereerst gebruikte. Die delay komt er ook nog bij, al weet ik niet hoe groot het aandeel daarvan was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul Atreides
Update schade geval Januari-23

Met Lynk gesproken, en er was geen foto gemaakt van de schade maar alleen een schade formulier ingeleverd, na het gesprek naar mn mail gekeken, en yes, er was al een foto gestuurd. Ik heb het maar weer gestuurd, hopelijk krijg ik gauw een afspraak om mn schade te fixen.

We gaan ervoor!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:21
GustavSan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:00:
[...]Benzine lijkt bij een eerste simpele rekensom even duur per km....?
Die rekensom is helaas niet zo eenvoudig door de ontransparante openbaarladenmarkt. Maar met dit weer krijg ik wel ~70 km uit de batterij, in Pure wellicht nog iets meer. Tegen € 0,30/kWh en 17 kWh batterijcapaciteit zit je op € 5,10 voor 70 km, of 7,3 cent per km. Met 1:18 benzineverbruik verbruik je dan 3,9l benzine tegen € 1,779 zit je op € 6,94 ofwel 9,9 cent per km. Betaal je dus een derde meer voor rijden op benzine.

Heb je een Shell-pas die overal € 0,59 rekent, kosten die 17 kWh je ineens € 10 en kun je beter op benzine gaan rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pushnoi
BobB schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Van wel/geen profielen heb ik (nog) geen weet: ik ben niet al te diep het menu ingedoken. Ik merkte het bijvoorbeeld bij het selecteren van een nieuw nummer om af te spelen, ik had namelijk even m'n telefoon gekoppeld. Drukken op de knop op het stuur deed niet meteen wat ik wilde, het duurde even tot het volgende nummer begon. Waar hebben we het over, ik weet het, maar dat viel me op ;)

Dat gezegd hebbende, het was wel draadloze CarPlay dat ik voor het allereerst gebruikte. Die delay komt er ook nog bij, al weet ik niet hoe groot het aandeel daarvan was.
Op het moment dat je Car Play of Android Auto gebruikt is je beeldscherm natuurlijk alleen maar een veredelde terminal, en ben je -voor zover ik weet- afhankelijk van de snelheid van je telefoon. Dat gezegd hebbende -- met Car Play heb ik geen ervaring, maar als mijn verbinding met Android Auto eenmaal opgezet is gaat deze prima, zowel draadloos als bekabeld. Wel heeft de unit af en toe geen zin om draadloos te verbinden (zeg 1 op de 20 keer). Uit/aan zetten van de gehele auto werkt dan, of natuurlijk gewoon de kabel erin drukken, dat werkt altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14:46
Sandro! schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:55:
[...]

Die rekensom is helaas niet zo eenvoudig door de ontransparante openbaarladenmarkt. Maar met dit weer krijg ik wel ~70 km uit de batterij, in Pure wellicht nog iets meer. Tegen € 0,30/kWh en 17 kWh batterijcapaciteit zit je op € 5,10 voor 70 km, of 7,3 cent per km. Met 1:18 benzineverbruik verbruik je dan 3,9l benzine tegen € 1,779 zit je op € 6,94 ofwel 9,9 cent per km. Betaal je dus een derde meer voor rijden op benzine.

Heb je een Shell-pas die overal € 0,59 rekent, kosten die 17 kWh je ineens € 10 en kun je beter op benzine gaan rijden.
Maar 1:18 lukt je niet enkel op benzine, zonder opladen haal ik 1:15/16. Wat overigens perfect is voor zo’n formaat en gewicht auto.

Thuis je surplus aan zonnestroom erin prakken. Zolang je kan salderen is dat het goedkoopste.

[Voor 5% gewijzigd door MvdV op 19-05-2023 19:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MvdV
pushnoi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Idem, profielen moet je niet gebruiken. Gewoon alles op de guest account, stoelinstellingen kun je alsnog voorprogrammeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldostofjas
pushnoi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:31:
[...]

Op het moment dat je Car Play of Android Auto gebruikt is je beeldscherm natuurlijk alleen maar een veredelde terminal, en ben je -voor zover ik weet- afhankelijk van de snelheid van je telefoon. Dat gezegd hebbende -- met Car Play heb ik geen ervaring, maar als mijn verbinding met Android Auto eenmaal opgezet is gaat deze prima, zowel draadloos als bekabeld. Wel heeft de unit af en toe geen zin om draadloos te verbinden (zeg 1 op de 20 keer). Uit/aan zetten van de gehele auto werkt dan, of natuurlijk gewoon de kabel erin drukken, dat werkt altijd.
Of op je telefoon bluetooth uit- en aanzetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandro!
MvdV schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:33:
[...]

Maar 1:18 lukt je niet enkel op benzine, zonder opladen haal ik 1:15/16. Wat overigens perfect is voor zo’n formaat en gewicht auto.

Thuis je surplus aan zonnestroom erin prakken. Zolang je kan salderen is dat het goedkoopste.
Ik pakte juist die 1:18 zodat ik er niet van beticht zou worden een te rooskleurig plaatje te schetsen ;) bij 1:15 wordt elektrisch rijden natuurlijk alleen nog maar aantrekkelijker. En moet ook eerlijk zeggen dat ik al een hele tijd niet meer op benzine heb gereden, laatste tankbeurt was 1300 km geleden en ik kan volgens de boordcomputer nog zo'n 250 km rijden O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MvdV
Sandro! schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Ik pakte juist die 1:18 zodat ik er niet van beticht zou worden een te rooskleurig plaatje te schetsen ;) bij 1:15 wordt elektrisch rijden natuurlijk alleen nog maar aantrekkelijker. En moet ook eerlijk zeggen dat ik al een hele tijd niet meer op benzine heb gereden, laatste tankbeurt was 1300 km geleden en ik kan volgens de boordcomputer nog zo'n 250 km rijden O-)
Alleen maar gunstig toch? Ik tank alleen op vakantie (met de caravan) en ongeveer 4 keer 40 liter voor alle overige langere ritjes per jaar.

Voorheen was dat 2 keer per maand en dan ook nog eens 55-60 liter.

Dus ik juich het gebruik van de PHEV alleen maar toe als mensen hem gebruiken zoals het hoort, inpluggen dus 😎.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:27
pushnoi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Ooit wel eens gemeten, van 0 => 100 was geloof ik 17,42 kW.
Herkenbaar, leeg-vol is rond de 17,4 kW :Y

En ook de verhalen over zo af en toe tanken herken ik. Voorbeeld: net voor de zomervakantie vorig jaar, getankt na 4225 km (10 weken), nadat ik er 250 km met de caravan op had zitten. Daarna 4 weken lang wel een ander tankpatroon O-)

[Voor 34% gewijzigd door BPi op 19-05-2023 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benme
mprkooij schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Yep rijd op abonnement. Dacht ik ook, maar niet dus :) het Volvo terrein staat wel erg vol met Lynk’s, maar ook met een aantal Lynk’s die al een jaar daar staan voor reparatie.
Donors. Laten ze daar dan de onderdelen van gebruiken. Doen ze misschien al...

• scotchrr
  • Laatst online: 22-05 11:40
Misschien een beetje een rare vraag, maar is hier iemand die een gepolariseerde zonnebril gebuikt in een Lynk & Co? Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee i.c.m. het center display en driver display. Zijn deze nog (fatsoenlijk) leesbaar als je een gepolariseerde zonnebril gebruikt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandro!
scotchrr schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:17:
Misschien een beetje een rare vraag, maar is hier iemand die een gepolariseerde zonnebril gebuikt in een Lynk & Co? Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee i.c.m. het center display en driver display. Zijn deze nog (fatsoenlijk) leesbaar als je een gepolariseerde zonnebril gebruikt?
Ja, ik merk geen verschil tussen zonnebril op of af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
Sandro! schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ja, ik merk geen verschil tussen zonnebril op of af.
Ik merk er niets aan. Telefoonscherm heeft er wel last van. Staand geen probleem, liggend zwart.. kan zijn dat de schermen in de auto ook onzichtbaar zijn als je 90 graden gedraaid kijkt.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

Wiebbe

<none />

Best wel bizar. Ik heb de auto sinds half maart, een nieuwe blauwe (met 360 graden view etc) 1896 km verder en ik krijg vandaag het mailtje dat ik tijd voor voor een frisse nieuwe 01?

Of is dit gewoon een generiek bericht dat ze na een maar maanden opsturen? Kan het me haast niet voorstellen dat ze hem nu al gaan omruilen .

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wiebbe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:12:
Best wel bizar. Ik heb de auto sinds half maart, een nieuwe blauwe (met 360 graden view etc) 1896 km verder en ik krijg vandaag het mailtje dat ik tijd voor voor een frisse nieuwe 01?

Of is dit gewoon een generiek bericht dat ze na een maar maanden opsturen? Kan het me haast niet voorstellen dat ze hem nu al gaan omruilen .

[Afbeelding]
Uitdrukking uit Den Ouden Doosch: lees de draad voor je blaat. :)
Met andere woorden: dit is al vaak voorbijgekomen hier, het is een generieke mail die iedereen na een paar maanden krijgt. Ga er maar van uit dat je deze voorlopig gewoon houdt

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

Wiebbe

<none />

Bra-Jo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Uitdrukking uit Den Ouden Doosch: lees de draad voor je blaat. :)
Met andere woorden: dit is al vaak voorbijgekomen hier, het is een generieke mail die iedereen na een paar maanden krijgt. Ga er maar van uit dat je deze voorlopig gewoon houdt
Wat een vriendelijk antwoord weer. Uiteraard heb ik in dit draadje gezocht naar "fris" en "ruilen" maar ik heb niemand gevonden die dit bericht al kreeg na een paar maanden alleen bij berijders die al ruim een jaar en 10k km hebben gereden.

[Voor 8% gewijzigd door Wiebbe op 20-05-2023 13:53]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:53
Wiebbe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Wat een vriendelijk antwoord weer. Uiteraard heb ik in dit draadje gezocht naar "fris" en "ruilen" maar ik heb niemand gevonden die dit bericht al kreeg na een paar maanden alleen bij berijders die al ruim een jaar en 10k km hebben gereden.
Zijn er toch echt meer: Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1

• pushnoi
Wiebbe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:12:

[Afbeelding]
Is idd generiek mailtje wel, maar wel heel rap in jouw geval =)
Duurde overigens bij mij nog wel een flink aantal maanden hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:09
Wiebbe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:52:
[...]
Meen dat ik de mijne net iets voor jou heb opgehaald (15 maart) en ik heb die mail ook gehad inderdaad. Verslikte me bijna bij het lezen maar heugde me toen een eerdere post van hier.

Ik heb er bijna 9000 kilometer opstaan en ben nogsteeds boven verwachting tevreden met de Lynk :*)
Het gejojo in de D/B stand als de accu leeg is ben ik wel allergisch voor (5km lang 1 op 5 rijden om dan weer 3km vol elektrisch te rijden & repeat).

Als ik bewust de batterij uitspaar voor later stad- of filerijden dan rijd ik hem altijd manueel. Dan merk ik dat hij de accu echt met rust laat en je ook redelijk zuinig op peut kunt rondtoeven.

CC op 103km/h in "het 6e verzet" is bij mij zo ongeveer de sweetspot. Ik rijd dan gemiddeld 1 op 20*. Als je niet schakelen wilt is D/B geen slecht alternatief maar het 7e verzet van de automaat is bij een klein beetje belasting (iets omhoogrijden bijv) al flink onzuiniger dan gewoon in de 6 zitten tot ~ 120km/h.

*= ~ 18 graden, geen regen/heftige tegenwind, niet volbepakt met mens en zooi

En vandaag weer van 100% naar 2% accu toch 83 vol elektrische kilometers kunnen maken.

Als iemand die een nieuwe BEV niet prive betalen kan (en wil) is een PHEV met serieus bereik een super alternatief. 9 van de 10 ritten puur elektrisch rijden voor of evenveel geld of goedkoper. Elk ander scenario, ook onverwachts, gewoon nog 600km+ op de tank erbij kunnen zetten is een vrijheid waar veel BEV rijders van blijven dromen denk ik.

Ik kan me druk zitten maken om mijn gemiddeld verbruik elektrisch hoeveel ik wil (tweaker :+ ) maar als ik er dan de buik vol van heb hoef ik niet te stoppen en sjezen we nog uren door.

Overigens:
- MY22 kan ik softwarematig niet traag noemen, zoals veel benoemd wel de account smuk uitlaten, zeker bij 2 frequente bereiders!
- Paar keer meegemaakt dat het knipperlicht bij aantikken maar 1 x ging ipv 3 keer. Volgende rit was dit altijd vanzelf verholpen
- Carplay werkt draadloos beter dan sommige duitse merken er bedraad mee omgaan. Vandaag voor het eerst in 9K kilometers gehad dat de lynk echt weigerde mee te werken en de auto 3 minuten aan/uit moest op een P om het aan de praat te krijgen.

[Voor 11% gewijzigd door Wackoz op 20-05-2023 20:30]

één is geen, twee is één

• BPi
En ik kreeg vorige week te horen, inmiddels over 43k sinds november '21, dat het swappen (oa voor mij) waarschijnlijk nog wel een paar maanden gaat duren.
Allereerst komen de mensen aan de beurt die al officiële aankondiging hebben ontvangen (maar vaak minder kms op de teller hebben).

Dan nog maar een zomer met deze "oude auto" op vakantie 😏

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:02
Wackoz schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Meen dat ik de mijne net iets voor jou heb opgehaald (15 maart) en ik heb die mail ook gehad inderdaad. Verslikte me bijna bij het lezen maar heugde me toen een eerdere post van hier.

Ik heb er bijna 9000 kilometer opstaan en ben nogsteeds boven verwachting tevreden met de Lynk :*)
Het gejojo in de D/B stand als de accu leeg is ben ik wel allergisch voor (5km lang 1 op 5 rijden om dan weer 3km vol elektrisch te rijden & repeat).

Als ik bewust de batterij uitspaar voor later stad- of filerijden dan rijd ik hem altijd manueel. Dan merk ik dat hij de accu echt met rust laat en je ook redelijk zuinig op peut kunt rondtoeven.

CC op 103km/h in "het 6e verzet" is bij mij zo ongeveer de sweetspot. Ik rijd dan gemiddeld 1 op 20*. Als je niet schakelen wilt is D/B geen slecht alternatief maar het 7e verzet van de automaat is bij een klein beetje belasting (iets omhoogrijden bijv) al flink onzuiniger dan gewoon in de 6 zitten tot ~ 120km/h.

*= ~ 18 graden, geen regen/heftige tegenwind, niet volbepakt met mens en zooi

En vandaag weer van 100% naar 2% accu toch 83 vol elektrische kilometers kunnen maken.

Als iemand die een nieuwe BEV niet prive betalen kan (en wil) is een PHEV met serieus bereik een super alternatief. 9 van de 10 ritten puur elektrisch rijden voor of evenveel geld of goedkoper. Elk ander scenario, ook onverwachts, gewoon nog 600km+ op de tank erbij kunnen zetten is een vrijheid waar veel BEV rijders van blijven dromen denk ik.

Ik kan me druk zitten maken om mijn gemiddeld verbruik elektrisch hoeveel ik wil (tweaker :+ ) maar als ik er dan de buik vol van heb hoef ik niet te stoppen en sjezen we nog uren door.

Overigens:
- MY22 kan ik softwarematig niet traag noemen, zoals veel benoemd wel de account smuk uitlaten, zeker bij 2 frequente bereiders!
- Paar keer meegemaakt dat het knipperlicht bij aantikken maar 1 x ging ipv 3 keer. Volgende rit was dit altijd vanzelf verholpen
- Carplay werkt draadloos beter dan sommige duitse merken er bedraad mee omgaan. Vandaag voor het eerst in 9K kilometers gehad dat de lynk echt weigerde mee te werken en de auto 3 minuten aan/uit moest op een P om het aan de praat te krijgen.
Bedankt voor de uitleg, dat ga ik proberen! Is beter dan de accu te laden tijdens het rijden aangezien je dan zo'n 1 op 8 a 9 loopt.

Ik heb ook een aantal keer 80 a 85km op een volle accu gehaald. Ben benieuwd als het hoog zomer is 😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 20:02
BPi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:21:
En ik kreeg vorige week te horen, inmiddels over 43k sinds november '21, dat het swappen (oa voor mij) waarschijnlijk nog wel een paar maanden gaat duren.
Allereerst komen de mensen aan de beurt die al officiële aankondiging hebben ontvangen (maar vaak minder kms op de teller hebben).

Dan nog maar een zomer met deze "oude auto" op vakantie 😏
wel of geen trekhaak? Ik zit nu, ZMT, op 25000km, ook Nov ‘21. De zomer moet nog komen 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Laatst online: 23-05 14:39
gotjoen857 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:52:
Net geprobeerd gebruik te maken van het sharen. Maar dat lijkt nog steeds niet echt te werken. Werd een wandeling van 2 km heen en terug. De auto ging niet open. Ik zag in de app wel dat mijn telefoon verbonden was. De auto stond ook in mijn Bluetooth lijst als verbonden.

Denk niet dat er veel mensen iets terug verdienen met de auto uit te lenen. Of zijn hier toch andere ervaringen?

Meisje aan de telefoon stelde dingen voor als de app compleet deïnstalleren van de telefoon en opnieuw aanmelden. Maar dat werkte ook niet. Gelukkig is ee klantenservice wel goed bereikbaar.
Interessant concept maar indien de kinderziektes er nog niet uit zijn kan het tot erg ontevreden klanten leiden?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FluxBux
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:44
Drie weken geleden heb ik een melding gemaakt, via de Lynk&Co app, van een hoge piep in mijn auto wanneer ik op de accu rij. Elke week werd de piep wat harder. Ook had ik last van een hard tikgeluid als ik wilde optrekken. Alsof de versnelling oversloeg ofzo. Daarnaast begon de auto ineens vloeistof te lekken. Het was niet duidelijk of het uit de airco kwam of dat het olie was. Verder geen meldingen gezien op het dashboard. Nadat ik de melding had gemaakt heb ik een week geen reactie gekregen dus dacht er zelf maar achteraan te bellen. Vrouw bij de klantenservice nam de telefoon op nadat ik 20 minuten in de wacht had gestaan. Toen ik alle problemen probeerde uit te leggen werd er halverwege gewoon opgehangen! Dag later nogmaals gebeld en toen gaf de klantenservice aan dat ze helemaal geen verzoek van mij binnen hebben zien komen, maar dat het volgens haar “een tijd kan duren voordat de gegevens binnen zijn”. Inmiddels was het een week later en kan me niet voorstellen dat het versturen van een formulier zo lang kan duren. Uiteindelijk nogmaals alle problemen uitgelegd en er werd mij verteld dat ik binnen twee dagen gebeld zou worden voor een afspraak met de garage. Tot de dag van vandaag ben ik nog steeds niet gebeld… Er is mij ook niet verteld dat ik niet meer kan/mag rijden. Aangezien het al een paar weken speelde ben ik er vanuit gegaan dat het verder geen groot probleem was, tot gisteren…
Gisteren reed ik op de A2 en de piep werd ineens veel harder. Daarna begon de motor zwaar te brullen alsof ‘ie ineens veel te veel toeren maakte. Daarna een soort van doffe dreun en een heel scherp gefluit. Meteen de auto aan de kant gezet en Lynk&Co assistentie gebeld. Hiervoor heb ik weer 15 minuten in de wacht moeten staan… Al snel kwam de ANWB en die zei meteen dat het foute boel was en dat we absoluut niet meer verder konden. Hij had het over een kapotte versnellingsbak. Erg raar met nog niet eens 7500km op de teller… Ook gaf hij aan dat ze de laatste tijd erg veel problemen zien met Lynk&Co auto’s. Uiteindelijk een half uur gewacht op de sleepauto en naar het dichtstbijzijnde tankstation gebracht waar we Lynk&Co moesten bellen voor de volgende stappen. Vervolgens stonden we weer 15 minuten in de wacht en werd ons verteld dat we moesten wachten op een andere takelwagen die ons naar een depot van Logicx zou brengen. Wat een ontzettend inefficiënt systeem en wat achterlijk dat er niet meteen wordt opgenomen door Lynk&Co! Inmiddels was het drie uur later en kregen we een Kia Rio mee naar huis. Een flinke downgrade maar in ieder geval betrouwbaar…
Er heeft niemand contact met ons opgenomen over hoe nu verder en we hebben ook geen idee hoe lang we de auto kwijt zijn. Ik vind het bizar dat we elke maand flink betalen en dat dit de service is die we krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
cyberdj schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:40:
[...]

wel of geen trekhaak? Ik zit nu, ZMT, op 25000km, ook Nov ‘21. De zomer moet nog komen 😂
Blauw met trekhaak.
De zomer moet inderdaad nog komen en ik verwacht uit de opmerking van de klantenservice niet dat mijn auto voor mijn zomervakantie geswapt wordt. Dan zitten we na de zomer denk wel op zo'n 50.000 km 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
BPi schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:14:
[...]

Blauw met trekhaak.
De zomer moet inderdaad nog komen en ik verwacht uit de opmerking van de klantenservice niet dat mijn auto voor mijn zomervakantie geswapt wordt. Dan zitten we na de zomer denk wel op zo'n 50.000 km 🤔
Maar gelukkig heb ik de 30.000 beurt in de pocket. Nu maar hopen dat ze de waterpomp vervanging ook ff netjes regelen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bendijay
  • Laatst online: 30-05 22:06
Na de laatste reacties hier is het misschien een open deur in trappen...maar goed, ik waag het er toch op.

Ik overweeg al een tijdje de aankoop van een 2 de hands Lynk&Co 01 (Begië). Van de auto op zich ben ik overtuigd, het is momenteel de enige plug in die mij echt aanspreekt.

De verhuur opties en andere dingen die bij het abonnment horen interesseren mij niet echt, dus de problemen daarmee zijn voor mij geen isseu.

Wel ben ik geïnteresseerd in de service die je als eigenaar krijgt bij de volvo dealer, over hoe snel je wordt geholpen en als volwaardig klant wordt beschouwd.
Ik heb een beetje de vrees als de service vanuit lynk&co zelf zwak zou blijven, de volvo dealers er op een bepaald moment ook hun handen zullen vanaf houden ?

(Ik lees zelf al een tijdje mee trouwens, dus ben al wat op de hoogte. Maar ik heb het gevoel dat de grootste problemen zich vooral voordoen met de verhuur service ? )

[Voor 10% gewijzigd door Bendijay op 21-05-2023 21:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MvdV
Bendijay schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:39:
Na de laatste reacties hier is het misschien een open deur in trappen...maar goed, ik waag het er toch op.

Ik overweeg al een tijdje de aankoop van een 2 de hands Lynk&Co 01 (Begië). Van de auto op zich ben ik overtuigd, het is momenteel de enige plug in die mij echt aanspreekt.

De verhuur opties en andere dingen die bij het abonnment horen interesseren mij niet echt, dus de problemen daarmee zijn voor mij geen isseu.

Wel ben ik geïnteresseerd in de service die je als eigenaar krijgt bij de volvo dealer, over hoe snel je wordt geholpen en als volwaardig klant wordt beschouwd.
Ik heb een beetje de vrees als de service vanuit lynk&co zelf zwak zou blijven, de volvo dealers er op een bepaald moment ook hun handen zullen vanaf houden ?

(Ik lees zelf al een tijdje mee trouwens, dus ben al wat op de hoogte. Maar ik heb het gevoel dat de grootste problemen zich vooral voordoen met de verhuur service ? )
Ik heb een nieuwe MY22 gekocht 11 maanden geleden. Tot op heden alleen voor 1 simpel issue (lekke band) bij Volvo dealer geweest. Snel geholpen, geen probleem. De 1e beurt staat voor mij pas na de zomer op het programma. Tot op heden 22K probleemloos gereden naar volle tevredenheid.

Heb contact gehad met de Volvo dealer over de beurt. Die kan rechtstreeks via hen geregeld worden en de wachttijd is niet anders als een normale XC40. De factuur zal vermoedelijk ook niet goedkoper zijn als van een gewone XC40 😅.

Ik ervaar tot nu toe geen problemen met L&C, vooral omdat ik geen aanspraak heb gemaakt op garantie en verder toch niks met de klantenservice van doen heb.

[Voor 4% gewijzigd door MvdV op 21-05-2023 22:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bendijay schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:39:

Wellicht heb je het al gelezen, zoniet dan nog even kort ( en dit is in NL dus geen idee hoe het in BE is met de Volvo dealer(s))

Ik had na een goede dag of twee een afgebroken slang naar het roetfilter. Na contact gehad te hebben met L&C zeiden ze: neem maar contact op met de Volvo dealer in de buurt. Die gaf eerst aan dat dat niet de bedoeling was maar, maar ze konden wel even kijken (toen was nog niet bekend dat ‘t om een afgebroken slang ging) Afspraak gemaakt, netjes geholpen, euvel geconstateerd.

Dan wordt wat interessanter want in dit geval was t een slangetje wat onder garantie vervangen moest worden. Dat moest apart bij L&C besteld worden, nu is dat redelijk universeel dus zal dat niet echt een probleem zijn als je een kopende klant bent (bij de Volvo dealer) dan trekken ze er zo een van de plank. Als het echter iets meer L&C specifiek is en het moet inderdaad echt apart besteld worden geloof ik dat het wel wat langer kan duren, niet door de Volvo dealer maar omdat L&C de boel nog niet op orde heeft qua service (dit slangetje leveren door L&C heeft 2 weken ofzo geduurd)

Verder over de Volvo dealer niets dan lof, daar werd ik gewoon met als alle Volvo klanten behandeld (die daar ook waren). Ik moest op tijd thuis zijn voor een afspraak en er werd netjes gemeld door de receptionist dat ik weg moest anders kwam ik te laat, maar de auto was ook bijna klaar dus dat kwam goed. Voor een beetje Volvo dealer zal je dus gewoon ‘klant’ zijn. Maar wellicht lopen zij ook tegen de haperende L&C organisatie aan…

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joeym
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
FluxBux schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:17:
Drie weken geleden heb ik een melding gemaakt, via de Lynk&Co app, van een hoge piep in mijn auto wanneer ik op de accu rij. Elke week werd de piep wat harder. Ook had ik last van een hard tikgeluid als ik wilde optrekken. Alsof de versnelling oversloeg ofzo. Daarnaast begon de auto ineens vloeistof te lekken. Het was niet duidelijk of het uit de airco kwam of dat het olie was. Verder geen meldingen gezien op het dashboard. Nadat ik de melding had gemaakt heb ik een week geen reactie gekregen dus dacht er zelf maar achteraan te bellen. Vrouw bij de klantenservice nam de telefoon op nadat ik 20 minuten in de wacht had gestaan. Toen ik alle problemen probeerde uit te leggen werd er halverwege gewoon opgehangen! Dag later nogmaals gebeld en toen gaf de klantenservice aan dat ze helemaal geen verzoek van mij binnen hebben zien komen, maar dat het volgens haar “een tijd kan duren voordat de gegevens binnen zijn”. Inmiddels was het een week later en kan me niet voorstellen dat het versturen van een formulier zo lang kan duren. Uiteindelijk nogmaals alle problemen uitgelegd en er werd mij verteld dat ik binnen twee dagen gebeld zou worden voor een afspraak met de garage. Tot de dag van vandaag ben ik nog steeds niet gebeld… Er is mij ook niet verteld dat ik niet meer kan/mag rijden. Aangezien het al een paar weken speelde ben ik er vanuit gegaan dat het verder geen groot probleem was, tot gisteren…
Gisteren reed ik op de A2 en de piep werd ineens veel harder. Daarna begon de motor zwaar te brullen alsof ‘ie ineens veel te veel toeren maakte. Daarna een soort van doffe dreun en een heel scherp gefluit. Meteen de auto aan de kant gezet en Lynk&Co assistentie gebeld. Hiervoor heb ik weer 15 minuten in de wacht moeten staan… Al snel kwam de ANWB en die zei meteen dat het foute boel was en dat we absoluut niet meer verder konden. Hij had het over een kapotte versnellingsbak. Erg raar met nog niet eens 7500km op de teller… Ook gaf hij aan dat ze de laatste tijd erg veel problemen zien met Lynk&Co auto’s. Uiteindelijk een half uur gewacht op de sleepauto en naar het dichtstbijzijnde tankstation gebracht waar we Lynk&Co moesten bellen voor de volgende stappen. Vervolgens stonden we weer 15 minuten in de wacht en werd ons verteld dat we moesten wachten op een andere takelwagen die ons naar een depot van Logicx zou brengen. Wat een ontzettend inefficiënt systeem en wat achterlijk dat er niet meteen wordt opgenomen door Lynk&Co! Inmiddels was het drie uur later en kregen we een Kia Rio mee naar huis. Een flinke downgrade maar in ieder geval betrouwbaar…
Er heeft niemand contact met ons opgenomen over hoe nu verder en we hebben ook geen idee hoe lang we de auto kwijt zijn. Ik vind het bizar dat we elke maand flink betalen en dat dit de service is die we krijgen.
Wat een toestand. Uit eigen ervaring. Melding maken in de app is totaal kansloos. Komt geen enkele reactie op. Het enige wat helpt is zelf directief vragen om doorverbonden te worden met de technische afdeling voor het maken van een afspraak bij de garage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul Atreides
FluxBux schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:17:
Tip, stalk (bel) ze totdat je een afspraak hebt met wanneer je je auto kan ophalen... Het is jammer maar is niet anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pushnoi
oldostofjas schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:14:
[...]

Of op je telefoon bluetooth uit- en aanzetten
Nee, helaas doet dat niet zoveel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 22:52
Bij mijn nieuwe Lynk (gekregen op 3 mei) doet de kleine sleutel het (bijna) niet. Ik moet hem ongeveer tegen de deurklink houden, voordat de deur van het slot gaat. De beide grote sleutels doen het prima. De sleutels zijn zgan, ze zaten nog in de originele verpakking.

Iemand hier ervaring mee!?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandro!
wimaj janssen schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:50:
Bij mijn nieuwe Lynk (gekregen op 3 mei) doet de kleine sleutel het (bijna) niet. Ik moet hem ongeveer tegen de deurklink houden, voordat de deur van het slot gaat. De beide grote sleutels doen het prima. De sleutels zijn zgan, ze zaten nog in de originele verpakking.

Iemand hier ervaring mee!?
In de kleinere sleutel lijkt inderdaad een kleinere antenne te zitten (wel logisch ook, alles is kleiner). Als ik ga sporten neem ik de kleine mee, moet bijna tegen de auto gaan staan om de deur te kunnen openen; met de normale sleutel kan ik een iets natuurlijkere houding aannemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimaj janssen
Sandro! schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:48:
[...]

In de kleinere sleutel lijkt inderdaad een kleinere antenne te zitten (wel logisch ook, alles is kleiner). Als ik ga sporten neem ik de kleine mee, moet bijna tegen de auto gaan staan om de deur te kunnen openen; met de normale sleutel kan ik een iets natuurlijkere houding aannemen.
Bij mijn eerdere Lynk werkte de kleine sleutel even goed als de beide grote!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:58
Gisteren wilden we de auto weer gebruiken nadat deze 3 dagen gestekkerd stil had gestaan. Toen bleek de accu (onder de motorkap bij de ICE motor) leeg te zijn.

Pechhulp van L&C was snel te bereiken en binnen 20 minuten stond de ANWB op de stoep. Deze contstateerde dat de accu idd leeg was, maar nog goed. Dus opladen en alles werkte weer. De vraag is alleen hoe de accu heeft kunnen leeglopen. In de komende dagen word ik door de technische dienst gebeld om dit uit te laten zoeken.

Wat ik me afvraag is of de L&C de accu van de elektromotor kan gebruiken om de andere accu op te laden? Weet iemand dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49
DenFT schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:16:
Gisteren wilden we de auto weer gebruiken nadat deze 3 dagen gestekkerd stil had gestaan. Toen bleek de accu (onder de motorkap bij de ICE motor) leeg te zijn.

Pechhulp van L&C was snel te bereiken en binnen 20 minuten stond de ANWB op de stoep. Deze contstateerde dat de accu idd leeg was, maar nog goed. Dus opladen en alles werkte weer. De vraag is alleen hoe de accu heeft kunnen leeglopen. In de komende dagen word ik door de technische dienst gebeld om dit uit te laten zoeken.

Wat ik me afvraag is of de L&C de accu van de elektromotor kan gebruiken om de andere accu op te laden? Weet iemand dit?
Nee, volgens mij staat de accu om op te rijden los van de 'gewone' 12v accu.
Ik heb voor mijn vorige auto eens een klein kastje gehaald die je kan opladen en waarmee je ongeveer 4x een auto kan starten. Die auto had een lege accu na 2 weken stil staan. Er zijn altijd systemen die aan staan (zoals checken of de keyless sleutel in de buurt is) en die toch wat accu verbruiken. Al vind ik 3 dagen wel erg snel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberdj
-Bowser- schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Nee, volgens mij staat de accu om op te rijden los van de 'gewone' 12v accu.
Ik heb voor mijn vorige auto eens een klein kastje gehaald die je kan opladen en waarmee je ongeveer 4x een auto kan starten. Die auto had een lege accu na 2 weken stil staan. Er zijn altijd systemen die aan staan (zoals checken of de keyless sleutel in de buurt is) en die toch wat accu verbruiken. Al vind ik 3 dagen wel erg snel...
Doet dit probleem zich niet vaker voor als de auto aan de lader blijft hangen? Kan me herinneren dat er meer mensen zijn geweest die een soortgelijk issue hadden. Auto enkele dagen aan de lader laten hangen en dan de normale 12v accu leeg (zou persoonlijk de auto ook niet veel langer dan nodig aan de lader laten hangen).
Ook verschillende verhalen van mensen na 2 weken stilstand (bijv op de parking van het vliegveld) een lege accu hadden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GZN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 11:16
Helaas heb ik nu ook een probleem met de auto. Na ongeveer 8000 km komt er geen koude lucht meer uit de airco. Ook maakt de ventilator een ander geluid nu. Heb een weekje geleden een ticket aangemaakt in de app, maar niks meer gehoord daarna. Dus dat wordt bellen en lang in de wacht staan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberdj
GZN schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:38:
Helaas heb ik nu ook een probleem met de auto. Na ongeveer 8000 km komt er geen koude lucht meer uit de airco. Ook maakt de ventilator een ander geluid nu. Heb een weekje geleden een ticket aangemaakt in de app, maar niks meer gehoord daarna. Dus dat wordt bellen en lang in de wacht staan...
's ochtends direct na openen van de lijnen (8:30u) bellen en meteen laten doorverbinden naar de technische dienst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keffa18
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:31
DenFT schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:16:

De 12v start accu wordt gebruikt voor alle systemen in de auto, zo ook het communicatiesysteem welke "praat" met de laadpaal, dit is iets dat constant gebeurd en dus de 12v accu leeg trekt en wordt alleen opgeladen tijdens het rijden.

Het accupakket voor het electrisch rijden staat verder niet in verbinding met het 12v systeem (en terecht, de veiligheid systemen die het hybride pakket beschermen werken via het 12v systeem, een storing in het hybride systeem zouden dus problemen kunnen veroorzaken met de veiligheidsystemen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diante601
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-05 18:18
18.000 kilometer verder en hij (MY2022) bevalt nog steeds uitstekend! Natuurlijk zijn er een paar kleine dingen, en de laatste tijd wilt die ook niet soepel in z'n achteruit (R) gaan, dan blijft die haken in N maar dat is eenvoudig op te lossen door nogmaals krachtig op de rem te trappen. Dan gaat het wel. Verder ben ik zeer tevreden! Lekker auto'tje

Ik ben ook wel benieuwd naar het 2023 model met name de zwarte dakhemel, zal wel wat luxer ogen ook. Hoe bevalt de 23' versie voor degenen die hem al hebben?

En klopt het dat vrijwel niemand extra kosten in rekening gebracht krijgt voor de extra kilometers bij het inleveren van de Lynk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benme
Keffa18 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:48:
[...]

De 12v start accu wordt gebruikt voor alle systemen in de auto, zo ook het communicatiesysteem welke "praat" met de laadpaal, dit is iets dat constant gebeurd en dus de 12v accu leeg trekt en wordt alleen opgeladen tijdens het rijden.

Het accupakket voor het electrisch rijden staat verder niet in verbinding met het 12v systeem (en terecht, de veiligheid systemen die het hybride pakket beschermen werken via het 12v systeem, een storing in het hybride systeem zouden dus problemen kunnen veroorzaken met de veiligheidsystemen).
Mijn Hyundai Kona laadde de 12V accu wel periodiek bij, vanuit de hoofdaccu. Ter indicatie brannde er zelfs een Led in het logo voorop. Alleen inderdaad niet als hij aan de laadpaal stond. 4a5 maal pechhulp gehad, ook al door een kapotte stoelsensor die stroom bleef verbruiken. Ik dacht er zelfs over een power starter te kopen...

Ik zou verwachten dat de 01 ook bijlaadt, why not?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Malice89
  • Laatst online: 29-05 20:54
Ik hoop niet dat jullie mij gaan haten, maar ik ben voor rozé gegaan 🤩 Zo is het toch een mama auto !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bob97
  • Laatst online: 17:22
Malice89 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:51:
Ik hoop niet dat jullie mij gaan haten, maar ik ben voor rozé gegaan 🤩 Zo is het toch een mama auto ![Afbeelding]
Zou je willen delen waar je dit hebt laten doen? En als ik vragen mag, wat heb je ervoor betaald? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malice89
Bob97 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:57:
[...]

Zou je willen delen waar je dit hebt laten doen? En als ik vragen mag, wat heb je ervoor betaald? :)
Jazeker. Heb het bij Beautyfoilsign laten doen: https://www.beautyfoilsign.nl/ in de buurt van Weert. €389,- betaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:48
Malice89 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:51:
Ik hoop niet dat jullie mij gaan haten, maar ik ben voor rozé gegaan 🤩 Zo is het toch een mama auto ![Afbeelding]
Heel mooi. Velgen ook gewrapped?

• Malice89
Robin862 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:07:
[...]

Heel mooi. Velgen ook gewrapped?
Yes, de lijst voor, boven de ramen, achterkant een klein streepje, velgen en de handvaten een stukje.

• jan_kees
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:21
Ik overweeg om een 01 te kopen. De ervaringen die ik hier lees gaan veelal over de abonnement versie. Heeft iemand ervaring met de service geleverd door Volvo garages icm Link & Co? En hoe is dit als je in het buitenland pech krijgt?

• BPi
jan_kees schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:02:
Ik overweeg om een 01 te kopen. De ervaringen die ik hier lees gaan veelal over de abonnement versie. Heeft iemand ervaring met de service geleverd door Volvo garages icm Link & Co? En hoe is dit als je in het buitenland pech krijgt?
Er zijn meerdere gebruikers die gekocht hebben. Zo stond er enkele dagen geleden als reactie op iemand die overweeg te kopen:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75400296
Ik denk dat even zoeken op "volvodealer", "gekocht", "garage", "kopen" wel wat informatie oplevert.

• jan_kees
@BPi Dank voor de tips!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Laatst online: 28-05 18:41
Nou, het is al even geleden maar daar ben ik maar weer eens... 3 maanden ( !!!) geleden heb ik mijn lynk opgezegd en deze zou worden opgehaald, tot op heden is dit nog niet gebeurd. Ondertussen staat er letterlijk schimmel in de auto en zijn de remschijven volledig verroest ( ik ga er even vanuit dat na een rondje rijden dit er wel af slijt). Tevens is er iemand met wat lijkt een trapper langs de auto gegaan... Ik heb geen zin om constant te moeten bellen met Lynk om te bedelen of Lynk de auto op wilt halen maar is dit normaal? 3 maanden de auto maar gewoon laten staan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05 20:18
TissueAndLube schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 01:17:
Nou, het is al even geleden maar daar ben ik maar weer eens... 3 maanden ( !!!) geleden heb ik mijn lynk opgezegd en deze zou worden opgehaald, tot op heden is dit nog niet gebeurd. Ondertussen staat er letterlijk schimmel in de auto en zijn de remschijven volledig verroest ( ik ga er even vanuit dat na een rondje rijden dit er wel af slijt). Tevens is er iemand met wat lijkt een trapper langs de auto gegaan... Ik heb geen zin om constant te moeten bellen met Lynk om te bedelen of Lynk de auto op wilt halen maar is dit normaal? 3 maanden de auto maar gewoon laten staan?
Ik weet dat het een optie is om de auto op te laten halen maar gezien de service snelheid zou ik de auto altijd zelf even afleveren. Gewoon om eventueel gedoe en irritatie te voorkomen. Samen even langs de auto lopen aftekenen en klaar.

Nu krijg je wellicht discussie over schades, ellenlange discussies met Lynk en verontwaardigde berichten in het forum etcetc. Daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:17
Diante601 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:43:
18.000 kilometer verder en hij (MY2022) bevalt nog steeds uitstekend! Natuurlijk zijn er een paar kleine dingen, en de laatste tijd wilt die ook niet soepel in z'n achteruit (R) gaan, dan blijft die haken in N maar dat is eenvoudig op te lossen door nogmaals krachtig op de rem te trappen. Dan gaat het wel. Verder ben ik zeer tevreden! Lekker auto'tje

Ik ben ook wel benieuwd naar het 2023 model met name de zwarte dakhemel, zal wel wat luxer ogen ook. Hoe bevalt de 23' versie voor degenen die hem al hebben?

En klopt het dat vrijwel niemand extra kosten in rekening gebracht krijgt voor de extra kilometers bij het inleveren van de Lynk?

[Afbeelding]
Ik rij met een 2023 model met zwarte binnendak. Ziet er inderdaad strakker uit dan wit. Ook de schuifbare rolhoes in de kofferbak is een uitkomst hier!

Daarnaast de auto al regelmatig uitgeleend via de app aan familie en nog niemand heeft problemen gehad dat ze niet erin kunnen oid.

Wel moet je je lynk app open houden bij de auto en ook als je hem wilt starten. Maar dan werkt het hier altijd!

Ook traagheid software valt mij reuze mee

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Ik hoop dat je wel foto's hebt gemaakt van de staat van de auto op de laatste dag van je contract. De staat van de auto zal echt wel discussie opleveren met Lync&Co, maar met foto's hoeft het in ieder geval geen "welles, nietes" spelletje te worden

• hanu
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:54
Op welke stand is de auto het meest zuinigst? Of gewoon vol op elektrisch rijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moto Racer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 10:46
Ik heb een 01 gekocht. Ga bijna nooit naar het buitenland (met de auto dan). Wel een keer lekke band gehad en BAM garage Amsterdam gebeld en kon vrij wel zelfde dag terecht. Alleen had de auto de dag daarna niet nodig dus had hem laten staan. volgende dag opgehaald. Voor onverwachtse service vond ik het redelijk snel. En was ook nog de eerste koude dagen dus veel winterbanden wissel. Alleen moet je meteen zeggen dat je de Lynk gekocht heb. Vaak lopen ze dan wel sneller dan dat je het niet zegt.
Dus als erbij jouw een goede Volvo dealer zit dan zou ik me niet zo veel zorgen maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49
firejelle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:05:
[...]

Ik rij met een 2023 model met zwarte binnendak. Ziet er inderdaad strakker uit dan wit. Ook de schuifbare rolhoes in de kofferbak is een uitkomst hier!

Daarnaast de auto al regelmatig uitgeleend via de app aan familie en nog niemand heeft problemen gehad dat ze niet erin kunnen oid.

Wel moet je je lynk app open houden bij de auto en ook als je hem wilt starten. Maar dan werkt het hier altijd!

Dat klinkt goed. Ik hoop ook dat ik die van mij straks regelmatig kan uitlenen aan de buurt, we zullen zien...

Ik wist ook niet dat het nieuwe model zwart was aan de binnenkant, dat zal er inderdaad wel strak uit zien ja. Ik hoop dat ik ook een 23 model krijg...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:53
Bij koop is 24 maanden pechhulp inbegrepen via Lynk&co assistence. Vrijwel heel Europa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06:58
[...]

Leuk! Zou je een foto kunnen delen van de wijzigingen? Schuifbare rolhoes, zwarte binnenkant en volgens mij was het stuur ook zonder leer uitgevoerd.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 23:38
[...]

Foto's pleaeeeze? _/-\o_ heeft die ook al stuurwielverwarming?

[Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 25-05-2023 16:58]

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 23:38
Opgehaald? ik dacht dat je hem zelf altijd moest inleveren? Zolang je de sleutels hebt blijf je neem ik aan toch een soort van verantwoordelijk niet? Heb je ook al 3 mnd niet meer betaald? :? Hoop idd dat je fotos hebt. Goede tip sowieso, al is het maar voor gemoedsrust...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimaj janssen
Rmaxx schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Opgehaald? ik dacht dat je hem zelf altijd moest inleveren? Zolang je de sleutels hebt blijf je neem ik aan toch een soort van verantwoordelijk niet? Heb je ook al 3 mnd niet meer betaald? :? Hoop idd dat je fotos hebt. Goede tip sowieso, al is het maar voor gemoedsrust...
Mijn eerste Lynk werd netjes thuis opgehaald op het afgesproken tijdstip door dezelfde personen die de auto vijf maanden eerder hadden gebracht. Mijn tweede Lynk werd door dezelfde personen weer netjes thuis afgeleverd op het afgesproken tijdstip. Ik woon in Groningen en de service wordt verzorgd door de Volvo-dealer uit Assen.

• jan_kees
Oizo1981 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:37:
[...]

Wordt ook met fietsendrager uitgeschakeld. Heeft ermee te maken dat de radar sensoren in de zijkanten van de bumper niet meer vrij zicht hebben / gestoord kunnen worden door fietsen/drager.
Blijft (adaptive) cruise control wel werken met de stekker erin? Bij de Kia Niro wordt die nl ook uitgeschakeld. Lane keeping kan ik me voorstellen dat die uitgeschakeld wordt.

• GustavSan
Heeft iemand al een geschikte tablethouder voor achterin gevonden? Ik zag hier een keer wat langskomen maar dat was meer een oplossing voor de tesla, volgens mij niet zo praktisch bij de 01.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hahah wij voor de vakantie heel leuk een hoofdsteun tablet houder gehaald. (ligt al 2 weken in huis) maar nooit bij nagedacht dat die hoofdsteunen anders dan anders zijn :+ mijn vrouw had het besteld en ook niet bij stilgestaan en ik zelf ook niet haha.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• BPi
GustavSan schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:46:
Heeft iemand al een geschikte tablethouder voor achterin gevonden? Ik zag hier een keer wat langskomen maar dat was meer een oplossing voor de tesla, volgens mij niet zo praktisch bij de 01.
Onze tablet houder is afwisselend twee handjes. 15 min ene kind en dan 15 min andere kind. Vervolgens wordt hij weer een paar uur opgeborgen en wordt de tijd gevuld met autobingo, lezen, lezen, tekenen, puzzelboekjes, lezen en tussendoor nog wat lezen en eventueel naar buiten kijken O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GustavSan schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:46:
Ik heb dat ding vandaag besteld bij ome Ali. Wanneer ik heb binnen heb (Ali zegt 2 weken) , zal ik wel een mini-review neerplempen hier.

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:02
Iemand ervaring met betalen voor de extra kilometers???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
Mbezuijen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:35:
🤫
Reken voor jezelf dat je ze moet betalen. Dan kan het in principe niet tegenvallen. O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:48
Mbezuijen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:35:
Volgens mij nog niemand, ook mensen die al 6 maanden geleden de auto hebben ingeleverd. Zelf vanaf sept 2021 de auto ook als wat kilometer gemaakt. Wel mail gestuurd of ik niet gewoon elke jaar bij contact datum afrekening kan krijgen. Maar zoals we weten antwoorden ze bijna nooit op e-mails

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 11:54
Ik heb de auto 1 maart ingeleverd, nadat ik 3 maand in een benzine leen-auto had gereden omdat mijn auto ter reparatie bij een dealer stond. Ik kon de auto gratis laden (thuis en op werk) en had dus redelijk nadeel van het benzine alternatief. Enfin, telefonisch over gehad over compensatie. Uiteraard nooit terug gebeld. Echter, ik had ook veel meer kilometers gemaakt dan binnen het abonnement. Het mooiste was als we dit weg konden strepen.

Inmiddels 3 maanden verder, en geen eindafrekening gehad maar ook geen verdere communicatie.

Hoe realistisch is het dat je na 3 maanden nog een eind-afrekening stuurt denken jullie? Ik kon uit de voorwaarden niet helemaal wijs worden wat hun rechten daarin zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
Nielsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:00:
Ik heb de auto 1 maart ingeleverd, nadat ik 3 maand in een benzine leen-auto had gereden omdat mijn auto ter reparatie bij een dealer stond. Ik kon de auto gratis laden (thuis en op werk) en had dus redelijk nadeel van het benzine alternatief. Enfin, telefonisch over gehad over compensatie. Uiteraard nooit terug gebeld. Echter, ik had ook veel meer kilometers gemaakt dan binnen het abonnement. Het mooiste was als we dit weg konden strepen.

Inmiddels 3 maanden verder, en geen eindafrekening gehad maar ook geen verdere communicatie.

Hoe realistisch is het dat je na 3 maanden nog een eind-afrekening stuurt denken jullie? Ik kon uit de voorwaarden niet helemaal wijs worden wat hun rechten daarin zijn.
Bij Lynk kan alles, mensen die 8 maanden later een bekeuring krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
Ok. Ik ben inmiddels weer wat verder met de afweging of we onze eigen dakdragers + koffer gaan aanschaffen. Het wordt de Wingbar Edge, want ik maak uit alle berichten op dat deze de minste luchtweerstand ervaren. Welke koffer ben ik nog niet helemaal uit, maar dat wordt er waarschijnlijk een van de Motion XT lijn. Welke dunno, want ik heb geen idee welke het beste is qua maatvoering. Voldoet de Motion XT M voor wat ski's en extra bagage?

Ik lees in de eerdere berichten dat je sowieso de set in L+M moet hebben qua dragers. Maar dan de vraag welk type. Hier op tweakers komt vooral de 9582 langs. Het lijkt erop dat het de Thule WingBar Edge 9585: Railing Lengte M + L moet zijn. Voor mij is er wat verwarring ontstaan vanwege het gebruik van verschillende type-aanduidingen en ook op websites telkens specifiek de beschrijving dat het om model 2019 gaat, of model 2019-2021 etc...terwijl ik een model uit 2023 heb en niet weet of de daklijn aangepast is oid.

Op de Thule configurator zie je geen details, behalve serienummers van de losse onderdelen en een totaalprijs van €443: https://www.thule.com/nl-...AFntegreerde%2520dakrails

Zoek ik echter die losse onderdelen bij elkaar dan kom ik op het volgende uit:

Thule WingBar Edge 86 Black (7213B) - 2 stuks a €68,99 = €137,98
Thule Edge Flush Rail 7206 voetenset (4 stuks) a €149,00
Kitset 186150 a €46,50
Totaal: €333,48

[Voor 9% gewijzigd door GustavSan op 26-05-2023 12:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielsvr
Fibrenl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:27:
[...]

Bij Lynk kan alles, mensen die 8 maanden later een bekeuring krijgen.
Dat zie ik inderdaad, maar ik was meer benieuwd naar de rechtmatige kant daarvan; je kan je natuurlijk afvragen of je maanden na het afronden van een contract nog een naheffing mag komen als dat niet uitdrukkelijk beschreven is. Zakelijk moet ik bijvoorbeeld binnen een vast termijn mijn werkzaamheden factureren wil het rechtmatig zijn. Ik vroeg mij af wat hierin de spelregels waren bij Lynk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
Nielsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Dat zie ik inderdaad, maar ik was meer benieuwd naar de rechtmatige kant daarvan; je kan je natuurlijk afvragen of je maanden na het afronden van een contract nog een naheffing mag komen als dat niet uitdrukkelijk beschreven is. Zakelijk moet ik bijvoorbeeld binnen een vast termijn mijn werkzaamheden factureren wil het rechtmatig zijn. Ik vroeg mij af wat hierin de spelregels waren bij Lynk.
Geen idee ben geen jurist 😀 6 maanden late teen bekeuring krijgen vind ik ook niet kunnen. Omdat je geen bezwaar meer man indienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FluxBux
Nielsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:00:

Mijn auto staat sinds kort ook bij de garage. Dit soort verhalen over drie maanden rijden in een leen-auto stellen me niet gerust... De reactie van de ANWB na starten van de auto was: "tsja, die is kapot, hier kan je niks meer mee" dus ga er niet vanuit dat dit binnen een weekje gefixt is. |:(

Ik rij zelf volledig elektrisch tussen woon- en werkplek. Nu ik verplicht benzine moet rijden is dit wel een matige kostenpost. Daarnaast is de auto een heel stuk kleiner (Kia Rio). In hoeverre mag ik compensatie verwachten? €550 voor een oude Kia Rio slaat natuurlijk nergens op...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielsvr
FluxBux schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Mijn auto staat sinds kort ook bij de garage. Dit soort verhalen over drie maanden rijden in een leen-auto stellen me niet gerust... De reactie van de ANWB na starten van de auto was: "tsja, die is kapot, hier kan je niks meer mee" dus ga er niet vanuit dat dit binnen een weekje gefixt is. |:(

Ik rij zelf volledig elektrisch tussen woon- en werkplek. Nu ik verplicht benzine moet rijden is dit wel een matige kostenpost. Daarnaast is de auto een heel stuk kleiner (Kia Rio). In hoeverre mag ik compensatie verwachten? €550 voor een oude Kia Rio slaat natuurlijk nergens op...
Ik heb uiteindelijk (naast dat ik alles zelf vastgelegd heb) geen concreet voorstel van ze gekregen; maar het zelfde wat jij schets had ik ook: meer dan €550 betalen voor een auto die zelfs in private lease minder kost; met brandstof inclusief.

Mijn KM's waren wel aardig opgelopen wat weer gecompenseerd wordt met het vrij rijden in een leen auto (was dus al een kleine winst voor mij) maar alsnog wou ik voor 60% van het abonnementstarief gecompenseerd worden. Eigenlijk voor 100%, met als motivatie: ik had beter direct mijn abonnement kunnen opzeggen i.p.v. 3 maanden wachten; maar begrijp dat dat niet compleet realistisch was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FluxBux
Nielsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Ik heb uiteindelijk (naast dat ik alles zelf vastgelegd heb) geen concreet voorstel van ze gekregen; maar het zelfde wat jij schets had ik ook: meer dan €550 betalen voor een auto die zelfs in private lease minder kost; met brandstof inclusief.

Mijn KM's waren wel aardig opgelopen wat weer gecompenseerd wordt met het vrij rijden in een leen auto (was dus al een kleine winst voor mij) maar alsnog wou ik voor 60% van het abonnementstarief gecompenseerd worden. Eigenlijk voor 100%, met als motivatie: ik had beter direct mijn abonnement kunnen opzeggen i.p.v. 3 maanden wachten; maar begrijp dat dat niet compleet realistisch was.
He bah! Heb je er nog weleens achteraan gebeld? De kans dat je door hen gebeld wordt is nihil helaas...
Ik heb een mail gestuurd en gebeld omdat ik problemen had met de auto en daar niet op gereageerd werd. Een week later stond ik met een kapotte auto op de A2. Daarna een boze mail gestuurd en hun reactie was:
Vervelend om negatieve ervaring te lezen. Maar bedankt voor je feedback, hier kunnen we wat mee en gaan we aan werken!

We zien inderdaad dat er wat fouten zijn gemaakt in de communicatie tussen de verschillende afdelingen, onze excuses.
Met andere woorden: "jammer joh"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielsvr
FluxBux schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:28:
[...]

He bah! Heb je er nog weleens achteraan gebeld? De kans dat je door hen gebeld wordt is nihil helaas...
Ik heb een mail gestuurd en gebeld omdat ik problemen had met de auto en daar niet op gereageerd werd. Een week later stond ik met een kapotte auto op de A2. Daarna een boze mail gestuurd en hun reactie was:

[...]

Met andere woorden: "jammer joh"
Ik heb in totaal 7x aan de lijn gehangen. Allen vriendelijk; dat wel... maar weinig constructief uiteindelijk (afgezien van het opzeggen... dat ging best soepel).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FluxBux
Nielsvr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Ik heb in totaal 7x aan de lijn gehangen. Allen vriendelijk; dat wel... maar weinig constructief uiteindelijk (afgezien van het opzeggen... dat ging best soepel).
Ik heb net ook een mail gestuurd dat ik na de verlenging van twee weken voor de leenauto duidelijkheid wilt hebben over wanneer ik mijn auto weer kan rijden. Als ik dat niet krijg ga ik ook vervanging zoeken. Drie maanden deze auto rijden is voor mij geen optie, dan lever ik €200 per maand in, rij ik een veel kleinere auto en betaal ik ook nog eens maximaal voor benzine. Thanks voor het delen van je verhaal, heeft me ook aan het denken gezet.
Pagina: 1 ... 113 114 115 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee