Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 09:54
Probeer het eens een paar keer met toeteren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-05 10:44
wimaj janssen schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:29:
Vorige week mijn tweede Lynk gekregen. Hert proces en de aflevering verliep weer prima.
De auto is ook dezelfde dag al in de app te zien, alleen.........de app geeft na een week nog steeds aan dat de auto geparkeerd staat bij de Volvo-dealer in Assen. Dus niet!

De app verwijderd en weer gedownload maar de auto staat volgens de app nog steeds in Assen.

Wie heeft een oplossing?
Dit kan meerdere oorzaken en oplossingen hebben.

1. De nieuwe en de oude lynk staan nog op jouw naam. Dit kun je zien doordat er dan onder de afbeelding van de auto twee bolletjes staan. Je kunt dan naar je nieuwe auto toe swipen. Dit was bij mij het geval. Dat kan lang duren en je auto is dan niet goed te verhuren.
2. De nieuwe staat al wel op je naam maar nog niet in de app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-05 19:03
oldostofjas schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:41:
Probeer het eens een paar keer met toeteren ;)
Ja echt zullen de buren leuk vinden, hij update wel want de tijd is netjes veranderd alleen locatie niet helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldostofjas
Fibrenl schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Ja echt zullen de buren leuk vinden, hij update wel want de tijd is netjes veranderd alleen locatie niet helaas.
Ok, dan maakt de app wel contact met de server, maar de auto geeft zijn locatie niet door aan de server.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:09
ManuR schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:41:
Hi iedereen

Eventjes geleden mijn Lynk & Co 01 besteld en nu zie ik in mijn account dat er een VIN nummer is toegevoegd. Hiervan kan ik afleiden dat ik een 2022 versie ga krijgen van de wagen.

Iemand een idee wat exact de verschillen zijn tussen de 2022 en de 2023 versie?

Thanks alvast!
Ik heb net "mijn" Lync opgehaald. Ook VIN-nummer N op de tiende plaats dus 2022 model. Ik ging uit van een gebruikte Lync maar kreeg tot mijn verbazing een hele nieuwe met 7km op de teller.

Wat een top auto....

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:11
Weet iemand hoe ik precies kan zien hoeveel KM ik zelf in totaal heb gereden met de Lynk? Ik heb hem de afgelopen 10 dagen verhuurd, maar daarvoor niet de KM stand opgenomen. Is dit van elkaar te onderscheiden (km’s gereden tijdens huur / eigen gereden km’s)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
mprkooij schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:51:
Weet iemand hoe ik precies kan zien hoeveel KM ik zelf in totaal heb gereden met de Lynk? Ik heb hem de afgelopen 10 dagen verhuurd, maar daarvoor niet de KM stand opgenomen. Is dit van elkaar te onderscheiden (km’s gereden tijdens huur / eigen gereden km’s)?
Nope helaas niet bij Lynk kunnen ze dat wel zien, alleen geven ze jou die gegevens denk ik niet.
Voeger begin half 2021 werkte rittenlog nog wel maa thema’s eind 2021 werkt dit al niet meer.

Tip volgende keer even km stand opschrijven.

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-05 10:18
mprkooij schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:46:
Auto van de week verhuurd en ik ben door Lynk & Co/De huurder op de hoogte gesteld over het feit dat mijn auto helaas betrokken is geraakt bij een auto-ongeluk. Gelukkig niets aan de hand met de bestuurder/inzittenden.

Weet iemand echter hoe lang een reparatie gemiddeld duurt bij Lynk & Co/Volvo? Ik ga er na de gekregen informatie van uit dat er reparatie nodig is aan de volledige rechterkant van de auto. Auto komt hoogstwaarschijnlijk op 10 mei terug en het enige wat Lynk mij kon vertellen is dat het druk is, maar geen tijd.

Misschien heeft iemand hier ervaring met reparaties o.i.d. en de wachttijd hierbij?
In begin Februari een schade gehad, nog steeds niet gefixt... Begin nu wel een beetje te balen, totaal geen communicatie, vandaag gebeld, en word binnen 3 dagen terug gebeld.

• mprkooij
Paul Atreides schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:28:
[...]

In begin Februari een schade gehad, nog steeds niet gefixt... Begin nu wel een beetje te balen, totaal geen communicatie, vandaag gebeld, en word binnen 3 dagen terug gebeld.
Ah balen zeg…. Dat stemt weinig positiviteit voor de reparatie van mijn wagen. Had gehoopt dat het binnen een maand opgelost zou worden, ben benieuwd…

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:02
wimaj janssen schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:29:
Vorige week mijn tweede Lynk gekregen. Hert proces en de aflevering verliep weer prima.
De auto is ook dezelfde dag al in de app te zien, alleen.........de app geeft na een week nog steeds aan dat de auto geparkeerd staat bij de Volvo-dealer in Assen. Dus niet!

De app verwijderd en weer gedownload maar de auto staat volgens de app nog steeds in Assen.

Wie heeft een oplossing?
Na hoeveel KM is je Lynk omgewisseld?

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:29
quincyjongeleen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Na hoeveel KM is je Lynk omgewisseld?
Ik heb mijn eerste Lynk na 5 maanden opgezegd wegens langdurig verblijf in het buitenland. Een dag na terugkomst kreeg ik mijn ‘tweede’ Lynk keurig thuis afgeleverd met 53 km op de teller.

• ManuR
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-05 13:39
Robin862 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Ik heb net "mijn" Lync opgehaald. Ook VIN-nummer N op de tiende plaats dus 2022 model. Ik ging uit van een gebruikte Lync maar kreeg tot mijn verbazing een hele nieuwe met 7km op de teller.

Wat een top auto....
Ze konden mij vertellen in Antwerpen dat het bij een abonnement zo goed als altijd nieuwe wagens zijn momenteel. Ook als het een 2022 model zou zijn.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:08
We mogen de auto morgen ophalen. Nog even een vraagje mbt accounts. Hoe pakken we dit het beste aan?

Mijn vrouw is de hoofdaanvrager en heeft een web account. Ik niet.

We hebben beiden de app geïnstalleerd. Delen we het account of gewoon beiden een eigen account op de app?

Ik lees over account issues. Wat is vanaf dag 1 de beste strategie.

• Fibrenl
GustavSan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:56:
We mogen de auto morgen ophalen. Nog even een vraagje mbt accounts. Hoe pakken we dit het beste aan?

We hebben beiden de app geïnstalleerd. Delen we het account of gewoon beiden een eigen account op de app?

Je kan maar 1 account in app hebben. Je kan ook niet 1 account en dan twee apps. 1 heeft er gewoon pech helaas. En zo bijzonder is de app niet 😀😀

[Voor 3% gewijzigd door Fibrenl op 11-05-2023 09:29]

• Paul Atreides
mprkooij schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Ah balen zeg…. Dat stemt weinig positiviteit voor de reparatie van mijn wagen. Had gehoopt dat het binnen een maand opgelost zou worden, ben benieuwd…
Bel regelmatig voor een update, net gehoord dat ze sinds Februari geen eens een incident hebben aangemaakt waardoor er ook geen onderdelen zijn besteld....

Beetje jammer dit....

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-05 22:23
Weten jullie of dat de nieuwe (OTA) update m.b.t. de connectiviteit al is uitgevoerd?
Ik had hier op 18 april jl. een mail over ontvangen dat deze zou plaatsvinden.

Het valt me op dat ik nu al een kleine 2,5 week een steady Bluetooth connectie heb.
Zodra ik de auto instap is er meteen een Bluetooth connectie.
Voorheen moest ik vrijwel altijd de Bluetooth connectie zelf maken om Apple CarPlay gestart te krijgen.

Ervaren jullie dit toevallig ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mprkooij
Paul Atreides schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Bel regelmatig voor een update, net gehoord dat ze sinds Februari geen eens een incident hebben aangemaakt waardoor er ook geen onderdelen zijn besteld....

Beetje jammer dit....
Ik zit er continu achteraan. Althans om te vragen wat de status is qua schade rapport, hoe en wanneer het hersteld gaat worden en wat de verdere planning is. Minimaal 1x per dag. Ik heb goede moed dat het zsm wordt geregeld.

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:02
ironman78 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:42:
Weten jullie of dat de nieuwe (OTA) update m.b.t. de connectiviteit al is uitgevoerd?
Ik had hier op 18 april jl. een mail over ontvangen dat deze zou plaatsvinden.

Het valt me op dat ik nu al een kleine 2,5 week een steady Bluetooth connectie heb.
Zodra ik de auto instap is er meteen een Bluetooth connectie.
Voorheen moest ik vrijwel altijd de Bluetooth connectie zelf maken om Apple CarPlay gestart te krijgen.

Ervaren jullie dit toevallig ook?
Geen melding ontvangen van een update, wel dat CarPlay redelijk snel verbonden is.

• oldostofjas
GustavSan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:56:

Sommigen zeggen dat je in de auto sowieso niet moet inloggen. Dan gaat alles veel sneller. Dan worden de stoel en de spiegels niet automatisch in de goede stand gezet, maar dat kan je dan weer met de geheugenknopjes regelen.
Ik maak overigens wel gebruik van accounts in de auto, werkt op zich prima, maar het kan wat lang duren voordat je bijvoorbeeld de radio aan kunt zetten.

• Paul Atreides
mprkooij schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Ik zit er continu achteraan. Althans om te vragen wat de status is qua schade rapport, hoe en wanneer het hersteld gaat worden en wat de verdere planning is. Minimaal 1x per dag. Ik heb goede moed dat het zsm wordt geregeld.
Ik denk dat het idd de beste aanpak is, en het daardoor ook snel word geregeld! Ik had idd ook pro actiever moeten zijn.

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11
Mede Lynkers,

Ik heb er 1 in bestelling, maar heb een vraagje m.b.t. het bijhouden van het laad verbruik.

Ik maak straks gebruik van een gedeeld stopcontact en wil graag precies zien hoeveel ik geladen heb. Is dit in de auto/app te zien? En is dat nauwkeurig? Of moet ik tussen het stopcontact en de autolader een mobiele kWh-meter gebruiken?
Zoiets

• Fibrenl
oldostofjas schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:09:
[...]

Sommigen zeggen dat je in de auto sowieso niet moet inloggen. Dan gaat alles veel sneller. Dan worden de stoel en de spiegels niet automatisch in de goede stand gezet, maar dat kan je dan weer met de geheugenknopjes regelen.
Ik maak overigens wel gebruik van accounts in de auto, werkt op zich prima, maar het kan wat lang duren voordat je bijvoorbeeld de radio aan kunt zetten.
Klopt dit had ik ook met oude model 2021 daar log ik ook niet in met profiel, laden duurden dan veel langer.

Nieuwen model 2022 maart ontvangen daar log ik netjes in met profiel en bijna als ik weg rij is alles opgestart, incl Apple CarPlay enz

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 23:00
Fibrenl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Klopt dit had ik ook met oude model 2021 daar log ik ook niet in met profiel, laden duurden dan veel langer.

Nieuwen model 2022 maart ontvangen daar log ik netjes in met profiel en bijna als ik weg rij is alles opgestart, incl Apple CarPlay enz
Hier een 2022 model uit December en kan je verzekeren dat het zo traag werkt als dikke stront tegen de berg op.

Ben gestart met gast-profiel en dat is echt niet te vergelijken qua snelheid.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:15
-Bowser- schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:28:
Mede Lynkers,

Ik heb er 1 in bestelling, maar heb een vraagje m.b.t. het bijhouden van het laad verbruik.

Ik maak straks gebruik van een gedeeld stopcontact en wil graag precies zien hoeveel ik geladen heb. Is dit in de auto/app te zien? En is dat nauwkeurig? Of moet ik tussen het stopcontact en de autolader een mobiele kWh-meter gebruiken?
Zoiets
Volgens mij is dit de meest nauwkeurige manier als je niet aan de zijde van de meterkast kunt meten. Als je auto steeds bij laden (nagenoeg)geheel leeg is, dan kun je aardig inschatten, maar anders...

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

BPi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:08:
[...]

Volgens mij is dit de meest nauwkeurige manier als je niet aan de zijde van de meterkast kunt meten. Als je auto steeds bij laden (nagenoeg)geheel leeg is, dan kun je aardig inschatten, maar anders...
@-Bowser- Of eventueel dmv een Shelly Plus1 PM, die kun je inbouwen in het stopcontact. Als je het enkele stopcontact dat je deelt, kunt splitsen naar een dubbele doos met aan één kant die Shelly (en dus de auto), is dat misschien nog een oplossing. Scheelt je ook 80 euro ofzo, jouw oplossing voor 110 en de Shelly voor 20 plus tientje ofzo voor dubbel stopcontact.

[Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 11-05-2023 15:33]

Nomen nescio

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11
Bra-Jo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:33:
[...]

@-Bowser- Of eventueel dmv een Shelly Plus1 PM, die kun je inbouwen in het stopcontact. Als je het enkele stopcontact dat je deelt, kunt splitsen naar een dubbele doos met aan één kant die Shelly (en dus de auto), is dat misschien nog een oplossing. Scheelt je ook 80 euro ofzo, jouw oplossing voor 110 en de Shelly voor 20 plus tientje ofzo voor dubbel stopcontact.
Dat is wel interessant, maar het stopcontact is te ver weg voor een constante wifi verbinding (hangt bij ons voor aan de wijk op een klein parkeerplekje). Heeft die Shelly dat nodig, of kan ik ‘m verbinden met mijn telefoon als ik bij de auto ben en dan uitlezen?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

-Bowser- schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Dat is wel interessant, maar het stopcontact is te ver weg voor een constante wifi verbinding (hangt bij ons voor aan de wijk op een klein parkeerplekje). Heeft die Shelly dat nodig, of kan ik ‘m verbinden met mijn telefoon als ik bij de auto ben en dan uitlezen?
Hmm, goede vraag. Ik weet dat er Bluetooth op zit een dat ie bij setup een lokaal wifi- netwerkje opzet om te configureren, maar ik durf niet te zeggen of ie ook helemaal zelfstandig werkt. Zou je denk ik even in de documentatie moeten duiken...

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
Vanmorgen een zwarte 01 opgehaald in Diemen. Leuke ervaring. We kregen een nieuw model mee met 4km op de teller. Jammer dat ie niet opgeladen mee gaat, dan hadden we dat meteen kunnen uitproberen. Nu aan de Granny, want nog geen paal. Die overigens niet direct werkte, want het buitenstopcontact is blijkbaar niet goed aangesloten (hier gelezen dus fijn anders had ik het niet geweten :)) want de lamp bleef geel. Kabel in een huis-stopcontact en dat werkte wel meteen goed. Geen fijne oplossing, maar de buren hebben een paal die ze ook publiekelijk openstellen, dus tot we een eigen paal hebben doen we dat dan maar.

Eerste indruk is leuk. Rijdt fijn en comfortabel. Dat bijsturen bij het verwisselen van baan was even wennen. Ik gebruik bij terug gaan namelijk zelden mijn knipperlicht. Ik schrok me een hoedje toen ik de kofferbak(ruimte) zag, dat is echt bijna 100% achteruitgang met onze huidige auto (gevoelsmatig). Daarom heeft iedereen het dus over een dakkoffer :). Verder meteen van die stoelbeschermers achter geplaatst want als de kids terugkomen van sport etc is het altijd een smerige boel daar. Nu tenminste niet meteen de stoel-achterzijde helemaal vies en versleten.

Car Android vind ik voorlopig verschrikkelijk. Kan je ook zonder je telefoon te koppen van Android Car gebruik maken? Of moet het altijd vanaf je eigen telefoon gespiegeld worden? Ik overweeg bijna een dedicated telefoon in de auto (heb toevallig nog een reserve die daaraan voldoet). We rijden vaak alleen, maar ook vaak samen met het gezin. Heel irritant al die pop-ups en andere stoorzenders (2 achterin is al meer dan genoeg). Ook viel het mij op dat Flitsmeister erg beperkt is. Geen informatie wat je te wachten staat, maar ook geen real time info mbt trajectcontrole enz. Wel een alert als deze start en eindigt, maar niks aan info ertussen. Is dit verboden in de auto ofzo? Bij de instellingen leek ik dit niet aan te kunnen passen.

Qua apps moet ik ook even uitzoeken wat allemaal nodig is. Ik vroeg mij ook meteen af of ik een mapje met bijzondere muziek kan uploaden naar het systeem vd auto zodat ik dit altijd kan afspelen. Gevonden. Gaat gewoon via die usb stick....

Nu ben ik leek mbt laden, maar we willen wel zoveel mogelijk elektrisch (pure) rijden. Hoe kom ik erachter welke laadpas (aanbieder) het beste is qua prijs, laadsnelheid etc? Hier om de hoek is een publieke 17kw paal (haalt de 01 niet natuurlijk). In het buitenland (bv dit jaar Denemarken, Zweden en Noorwegen) zou het ook wel handig zijn als we bij een dagje uit de auto gewoon tussentijds kunnen opladen, vooral met de lage stroomprijzen daar.....welke pas heb ik dan nodig of kan heel Europa etc gewoon via alle soorten passen? Mijn vrouw heeft een Ecotop laadstation op haar werk....

Tot zover de update na de eerste 100km. Het is even wennen, maar erg fijn allemaal :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
6 maart de nieuwe Lynk ontvangen, echter bleek mijn auto te trillen en bij 105 een raar zoem/fluit toon te maken,
eerst naar gerage denken dat het de banden zijn kregen niet meteen toestemming van Lynk.

Auto weer terug 3 weken laten weer afspraak voor vervangen banden. Auto terug en wat denk je trillen nog niet weg. Auto weer terug voor afspraak hebben weer wat gedaan trillen en geluid moesten weg zijn.

Helaas weer niet, vandaag weer naar de Volvo samen met monteur rondje gereden, Ohh ja trilt nog en dat geluid mmm denk van de banden.
Gelijk de andere twee banden vervangen, gelijk met monteur weer gereden trillen is veel minder maar volgens mij nog niet weg, en dat geluid ook niet. Ja zit in de banden denk de monteur. Ik zeg je wordt gek van dat geluid als je daar mee op vakantie moet.

Hij wist het voor nu ook niet, zou een technische rapport opmaken voor Lynk. En dan krijgt hij advies vanuit hun wat nog te vervangen.
Hij gaf me wel aan dat in de serie s- 200 kentekens meer van dit probleem te zijn.
Hoop dat ze het op gaan lossen ben al even bezig.
Meer mensen die dit herkennen.

Weet dat na lang stilstaan meer mensen last hebben van cuppen banden maar zou opgelost moeten zijn na vervanging voor nu dan nog dat geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
Fibrenl schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:00:
Weet dat na lang stilstaan meer mensen last hebben van cuppen banden maar zou opgelost moeten zijn na vervanging voor n dan nog dat geluid.
Vervelend dat de oorzaak maar niet gevonden wordt. Je bedoelt toch dat de banden na lang stilstaan "onrond" worden en de auto gaat trillen tijdens het rijden? Dat is toch wel iets anders dan cuppen (ongelijke slijtage aan de randen) en zou nog niet na een paar dagen mogen gebeuren.
Bij (zachte) winterbanden in het voorjaar misschien, maar anders worden banden toch niet zo snel plat? We hebben een cabrio staan die in de winter overwegend stil staat. Daarbij zijn de banden wel eens onrond, maar na enkele tientallen kilometers is dat altijd weer weggegaan.
Of in een Mini Cooper S Works, die ik ooit een keer een dagdeel mee had, was het na een beetje meters maken ook weer over (ff bandjes opwarmen :P ),

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldostofjas
GustavSan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:22:
Nu ben ik leek mbt laden, maar we willen wel zoveel mogelijk elektrisch (pure) rijden. Hoe kom ik erachter welke laadpas (aanbieder) het beste is qua prijs, laadsnelheid etc? Hier om de hoek is een publieke 17kw paal (haalt de 01 niet natuurlijk). In het buitenland (bv dit jaar Denemarken, Zweden en Noorwegen) zou het ook wel handig zijn als we bij een dagje uit de auto gewoon tussentijds kunnen opladen, vooral met de lage stroomprijzen daar.....welke pas heb ik dan nodig of kan heel Europa etc gewoon via alle soorten passen? Mijn vrouw heeft een Ecotop laadstation op haar werk....
Zie hier: https://laadpastop10.nl/
Ik adviseer E-flux.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
BPi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Vervelend dat de oorzaak maar niet gevonden wordt. Je bedoelt toch dat de banden na lang stilstaan "onrond" worden en de auto gaat trillen tijdens het rijden? Dat is toch wel iets anders dan cuppen (ongelijke slijtage aan de randen) en zou nog niet na een paar dagen mogen gebeuren.
Bij (zachte) winterbanden in het voorjaar misschien, maar anders worden banden toch niet zo snel plat? We hebben een cabrio staan die in de winter overwegend stil staat. Daarbij zijn de banden wel eens onrond, maar na enkele tientallen kilometers is dat altijd weer weggegaan.
Of in een Mini Cooper S Works, die ik ooit een keer een dagdeel mee had, was het na een beetje meters maken ook weer over (ff bandjes opwarmen :P ),
Ja geen idee cuppen of vlak door lang stil staan, hoop dat het nog weg gaat, en dat ze iets vinden tegen de fluit/zoem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
en zie [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 of zoek nog even in dit topic. Er staan hier stiekem ook wel een paar tips :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
Fibrenl schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Ja geen idee cuppen of vlak door lang stil staan, hoop dat het nog weg gaat, en dat ze iets vinden tegen de fluit/zoem
ja, kan erg interessant zijn. Mijn is nu iets te laat naar de garage voor de "30k beurt" O-)
Ik had ook een fluit toon die afhankelijk van snelheid, zuiging en wind lijkt te komen van een niet helemaal strak sluitend portier. Ik hoop dat iets bijstellen dat oplost. Ook ben ik benieuwd naar de softwareupdates. En hij zal straks van buiten weer lekker schoon zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
BPi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:37:
[...]

ja, kan erg interessant zijn. Mijn is nu iets te laat naar de garage voor de "30k beurt" O-)
Ik had ook een fluit toon die afhankelijk van snelheid, zuiging en wind lijkt te komen van een niet helemaal strak sluitend portier. Ik hoop dat iets bijstellen dat oplost. Ook ben ik benieuwd naar de softwareupdates. En hij zal straks van buiten weer lekker schoon zijn.
Oke interessant om te horen van dat geluid bij jou. gaan ze iets doen aan het portier? lijkt bij mij ergens rechts voor te komen maar kan niet echt, vast pinnen waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
Fibrenl schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Oke interessant om te horen van dat geluid bij jou. gaan ze iets doen aan het portier? lijkt bij mij ergens rechts voor te komen maar kan niet echt, vast pinnen waar het vandaan komt.
Auto is terug en portier iets strakker afgesteld (even iets harder dicht doen). Of het stiller is is nog afwachten.
Maar OMG, de auto ging voor de 30k beurt en ze zouden meteen het thermostaathuis vervangen. Die hebben ze niet vervangen omdat de onderdelen er niet waren. Gelukkig is er geen lekkage te zien dus nog niet veel haast. Nu hebben in de tijd die daarvoor gereserveerd stond maar de beurt uitgevoerd. :?
Dus.... als het thermostaathuis beschikbaar was, hadden ze nog steeds geen beurt uitgevoerd |:(

De technische dienst belt mij maandag of dinsdag terug...

##ik schrijf dit natuurlijk zonder verbazing O-) ##

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
dennis.passage schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Deze dakdragerset werd vorig jaar ook genoemd in dit forum: https://www.bol.com/nl/nl...x0tC3Q_0_1.2.ProductImage

Ik heb deze dakdragers besteld, krijg ze morgen binnen. Laat wel weten of het iets is.
En? Is het iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
BPi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Auto is terug en portier iets strakker afgesteld (even iets harder dicht doen). Of het stiller is is nog afwachten.
Maar OMG, de auto ging voor de 30k beurt en ze zouden meteen het thermostaathuis vervangen. Die hebben ze niet vervangen omdat de onderdelen er niet waren. Gelukkig is er geen lekkage te zien dus nog niet veel haast. Nu hebben in de tijd die daarvoor gereserveerd stond maar de beurt uitgevoerd. :?
Dus.... als het thermostaathuis beschikbaar was, hadden ze nog steeds geen beurt uitgevoerd |:(

De technische dienst belt mij maandag of dinsdag terug...

##ik schrijf dit natuurlijk zonder verbazing O-)##
Oké ben benieuwd of je geluid weg of minder is hoor het graag.

Ja n laten we het zo zeggen er is nog steeds ruimte voor verbetering 🤪🤪🤪🤪

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:39
Deze heb ik ook (via MP gescoord incl dakkoffer) en die passen. Als je ze voor het eerst monteert ziet het er een beetje gek uit, maar zit muurvast en ben er zonder problemen mee naar Oostenrijk gereden.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik gebruik bij terug gaan namelijk zelden mijn knipperlicht.
En waarom niet?
Goed dat de auto jou dat probeert aan te leren.

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:09
Zijn er mensen die de Lynk gewrapped hebben? Ik wil de blauwe strepen en velgen laten wrappen en ben benieuwd of mensen ervaring hebben hiermee met eventueel onderhoud. Word daar moeilijk over gedaan?

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 21:26
Robin862 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:56:
Zijn er mensen die de Lynk gewrapped hebben? Ik wil de blauwe strepen en velgen laten wrappen en ben benieuwd of mensen ervaring hebben hiermee met eventueel onderhoud. Word daar moeilijk over gedaan?
Mensen bij mij in de buurt (inmiddels wel verhuisd) hebben de blauwe accenten laten wrappen in mat zwart. Zag er strak uit. Ik weet alleen niet of er moeilijk over wordt gedaan bij Lynk.

• KeesPimelmees
Wordt niet moeilijk over gedaan. Ergste geval moet je de wrap verwijderen. Officieel moet de auto in originele staat ingeleverd worden namelijk.

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:08
Vanmorgen een zwarte 01 opgehaald in Diemen. Leuke ervaring. We kregen een nieuw model mee met 4km op de teller. Jammer dat ie niet opgeladen mee gaat, dan hadden we dat meteen kunnen uitproberen. Nu aan de Granny, want nog geen paal. Die overigens niet direct werkte, want het buitenstopcontact is blijkbaar niet goed aangesloten (hier gelezen dus fijn anders had ik het niet geweten :)) want de lamp bleef geel. Kabel in een huis-stopcontact en dat werkte wel meteen goed. Geen fijne oplossing, maar de buren hebben een paal die ze ook publiekelijk openstellen, dus tot we een eigen paal hebben doen we dat dan maar.

Eerste indruk is leuk. Rijdt fijn en comfortabel. Dat bijsturen bij het verwisselen van baan was even wennen. Ik gebruik bij terug gaan namelijk zelden mijn knipperlicht. Ik schrok me een hoedje toen ik de kofferbak(ruimte) zag, dat is echt bijna 100% achteruitgang met onze huidige auto (gevoelsmatig). Daarom heeft iedereen het dus over een dakkoffer :). Verder meteen van die stoelbeschermers achter geplaatst want als de kids terugkomen van sport etc is het altijd een smerige boel daar. Nu tenminste niet meteen de stoel-achterzijde helemaal vies en versleten.

Car Android vind ik voorlopig verschrikkelijk. Kan je ook zonder je telefoon te koppen van Android Car gebruik maken? Of moet het altijd vanaf je eigen telefoon gespiegeld worden? Ik overweeg bijna een dedicated telefoon in de auto (heb toevallig nog een reserve die daaraan voldoet). We rijden vaak alleen, maar ook vaak samen met het gezin. Heel irritant al die pop-ups en andere stoorzenders (2 achterin is al meer dan genoeg). Ook viel het mij op dat Flitsmeister erg beperkt is. Geen informatie wat je te wachten staat, maar ook geen real time info mbt trajectcontrole enz. Wel een alert als deze start en eindigt, maar niks aan info ertussen. Is dit verboden in de auto ofzo? Bij de instellingen leek ik dit niet aan te kunnen passen.

Qua apps moet ik ook even uitzoeken wat allemaal nodig is. Ik vroeg mij ook meteen af of ik een mapje met bijzondere muziek kan uploaden naar het systeem vd auto zodat ik dit altijd kan afspelen. Gevonden. Gaat gewoon via die usb stick....

Tot zover de update na de eerste 100km. Het is even wennen, maar erg fijn allemaal :).
Android auto is kwa apps voor elke automerk hetzelfde ook de interface van Flitsmeister is overal hetzelfde. Mocht je toch die modus willen zien kun je een telefoonhouder gebruiken en geen android auto.

Kwa laadpassen zijn er diverse topics op dit forum waar ze daar diep op ingaan met veel handige info! Lees die eens gerust door. Lane assist bij rijbaan verwisselen dat hij je terug wilt sturen is anno 2023 ook standaard voor elke nieuwe auto (verplicht) je kunt dit wel elke keer handmatig uitzetten.

Kwa kofferbak heb ik geen idee wat je nu voor auto hebt als het een 100% achteruitgang is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:52
Ik schrok me een hoedje toen ik de kofferbak(ruimte) zag, dat is echt bijna 100% achteruitgang met onze huidige auto (gevoelsmatig). Daarom heeft iedereen het dus over een dakkoffer :).
Wat voor auto reed je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:10
18 april Lynk & Co een e-mail gestuurd wanneer de zomerbanden weer onder de auto gezet kunnen worden, afgelopen maandag gechat op de site; er was al een case gemaakt en ik zou worden teruggebeld, maar nog steeds niks gehoord. Vanmiddag was het 27º C volgens de auto, lijkt me dat winterbanden even niet hoeven :) Geweldige auto, zolang je niks van L&C nodig hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
Reinier schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:05:
[...]

En waarom niet?
Goed dat de auto jou dat probeert aan te leren.
Je hebt gelijk en het is verplicht. Het gebeurde op een stukje zonder enig verkeer behalve de auto die ik inhaalde. Denk dat dit ook de enige situatie is waarbij ik soms niet richting eengeef en vooral omdat de auto in kwestie nog lang 80 bleef rijden en ik al harder, waardoor ik er ook nog eens aardig rap voorbij ging. Maar hoe dan ook heb je gelijk.
Ik heb een setje via Ali gekocht, maar moet het nog laten doen.
firejelle schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:14:
[...]

Android auto is kwa apps voor elke automerk hetzelfde ook de interface van Flitsmeister is overal hetzelfde. Mocht je toch die modus willen zien kun je een telefoonhouder gebruiken en geen android auto.

Kwa laadpassen zijn er diverse topics op dit forum waar ze daar diep op ingaan met veel handige info! Lees die eens gerust door. Lane assist bij rijbaan verwisselen dat hij je terug wilt sturen is anno 2023 ook standaard voor elke nieuwe auto (verplicht) je kunt dit wel elke keer handmatig uitzetten.

Kwa kofferbak heb ik geen idee wat je nu voor auto hebt als het een 100% achteruitgang is.
Ik had een vw golf variant en 100% is wellicht wat overdreven, maar puur boven de benedenklep is het toch beduidend kleiner (significant, maar weet de ltr inhoud van de vw niet uit mijn hoofd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
VW heeft 611 liter inhoud en de Lync 466. Scheelt dus inderdaad wel wat (25% kleiner)
GustavSan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:07:
[...]

Je hebt gelijk en het is verplicht. Het gebeurde op een stukje zonder enig verkeer behalve de auto die ik inhaalde. Denk dat dit ook de enige situatie is waarbij ik soms niet richting eengeef en vooral omdat de auto in kwestie nog lang 80 bleef rijden en ik al harder, waardoor ik er ook nog eens aardig rap voorbij ging. Maar hoe dan ook heb je gelijk.

[...]

Ik heb een setje via Ali gekocht, maar moet het nog laten doen.

[...]

Ik had een vw golf variant en 100% is wellicht wat overdreven, maar puur boven de benedenklep is het toch beduidend kleiner (significant, maar weet de ltr inhoud van de vw niet uit mijn hoofd).

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:33
worldfastest schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:13:
VW heeft 611 liter inhoud en de Lync 466. Scheelt dus inderdaad wel wat (25% kleiner)

[...]
Maar dat kun je de auto niet aanrekenen. Meer een gebrek aan proefrijden / research voordat degene de auto bestelde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
MvdV schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:21:
[...]

Maar dat kun je de auto niet aanrekenen. Meer een gebrek aan proefrijden / research voordat degene de auto bestelde.
Deels.. ik ben overgestapt vanuit een V70. Dan weet je dat je inlevert op bagageruimte, maar dat is (in mijn geval) het overgrote deel van het jaar geen probleem. Je wordt er pas echt mee confronteert als je de bagageruimte echt nodig hebt. Bijvoorbeeld als er koffers en tassen in moeten voor 4 personen voor een vakantie van twee weken. Of je denkt je thule fietsendrager na gebruik even in de kofferbak te leggen |:( .
Bij de V70 schoof ik een koelkast naar binnen en moest ik bij aankomst zoeken waar hij lag :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Deels.. ik ben overgestapt vanuit een V70. Dan weet je dat je inlevert op bagageruimte, maar dat is (in mijn geval) het overgrote deel van het jaar geen probleem. Je wordt er pas echt mee confronteert als je de bagageruimte echt nodig hebt. Bijvoorbeeld als er koffers en tassen in moeten voor 4 personen voor een vakantie van twee weken. Of je denkt je thule fietsendrager na gebruik even in de kofferbak te leggen |:( .
Bij de V70 schoof ik een koelkast naar binnen en moest ik bij aankomst zoeken waar hij lag :/
Maar als je weet dat je een enorme kofferbak nodig hebt, dan ga je toch proefrijden en desnoods even met het rolmaatje nameten? Hoe simpel kan het zijn. Het is gewoon een gebrek aan research als je achteraf roept dat hij kleiner is als je vorige stationwagen. Buitenmaat zegt niks over de binnenmaat van een auto, zeker niet als er nog een accu weggewerkt moeten worden onder de kofferbak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53
Heeft iemand ervaring met het “terug geven” van de auto met betrekking op eigen risico?
Zit eraan te denken om een abonnement te nemen voor dit type auto voor een aantal maandjes.
Aangezien je dit per maand kan opzeggen.
Letten ze ook op steenslag schade aan de voorzijde?

Hebben nu een T-roc Rline (private lease) en die willen we afkopen.
Hebben namelijk een ander merk auto besteld, maar dat gaat wel even duren nog voor die geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:44
Van het weekend voor de derde keer een lage koelvloeistofpeil melding gekregen in de 01 (ook in een hele scherpe bocht), na aankomst gebeld met Lynk & Co en die stuurde een berger om de auto op te halen en een vervangende auto als tijdelijk alternatief. De berger zei dat dit een bekend probleem is en hij met regelmaat de Lynk & Co moet ophalen en naar de Volvo dealer brengt.

Vanochtend gebeld met Lynk en Co of ze een update hebben en een indicatie, maar dit hebben ze niet en deze week nog zal de Technische afdeling mij bellen en uitleg geven.

Nou schijnt dit een bekend probleem te zijn met lekkages en koelvloeistof, maar in mijn geval is er helemaal geen lekkage en zit mijn koelvloeistof iets onder de MAX streep met net geen 2000km op de teller.

Iemand ervaring met hoelang dit allemaal duurt voor de auto weer opgeleverd is bij de dealer en ik de auto terug krijg?

[Voor 7% gewijzigd door Youtl op 15-05-2023 12:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
Youtl schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:45:
Van het weekend voor de derde keer een lage koelvloeistofpeil melding gekregen in de 01 (ook in een hele scherpe bocht), na aankomst gebeld met Lynk & Co en die stuurde een berger om de auto op te halen en een vervangende auto als tijdelijk alternatief. De berger zei dat dit een bekend probleem is en hij met regelmaat de Lynk & Co moet ophalen en naar de Volvo dealer brengt.

Vanochtend gebeld met Lynk en Co of ze een update hebben en een indicatie, maar dit hebben ze niet en deze week nog zal de Technische afdeling mij bellen en uitleg geven.

Nou schijnt dit een bekend probleem te zijn met lekkages en koelvloeistof, maar in mijn geval is er helemaal geen lekkage en zit mijn koelvloeistof iets onder de MAX streep met net geen 2000km op de teller.

Iemand ervaring met hoelang dit allemaal duurt voor de auto weer opgeleverd is bij de dealer en ik de auto terug krijg?
Als ze de spullen in huis hebben dan halen ze in de ochtend de auto op en krijg je hem in de middag weer terug. JA, als.... Zie mijn bericht van vrijdag. 8)7
https://gathering.tweaker...message/75321256#75321256

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
Fibrenl schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Minder geruis van passerende auto's. Denk niet dat dit de oplossing voor jouw probleem zal zijn (op rechter portier).
Heb je ook al eens zelf als passagier meegereden of iemand anders ingezet om te laten luisteren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oldostofjas
Als het 's nachts geregend heeft, of als ik de vorige dag de auto gewassen heb, wil de parkeerrem 's ochtends nog wel eens "vastzitten". Als ik dan een beetje "gas" geef gebeurt er eerst niks en dan komen de remmen ineens met een knal los. Herkent iemand dit?

Overigens hoeft de parkeerrem er van mij helemaal niet op en ik heb dat ook niet ingesteld staan, maar volgens mij gaat die er toch op als ik de automaat in de P-stand zet omdat ik auto hold aan heb staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
MvdV schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:21:
[...]

Ik reken de auto niks aan, deelde puur onze eerste indruk met leuke en minder leuke punten. Inmiddels wennen we er wat meer aan en is het allemaal erg positief.
BPi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Precies dit ja. Ik dacht vooraf, we gaan het zien mbt lange ritten, maar na openen van de kofferbak was het wel duidelijk dat het tricky zal worden (2vw en 2kids)....dat wordt dus een dakkoffer waar ik op zich niet zo'n fan van ben...tot ik die Thule zag, wauw wat een ding (en wauw wat een prijs haha).

Nog wel een andere vraag. Ik merk dat bij het starten de laatste stand niet automatisch onthouden wordt....dus altijd starten in hybrid mode en niet pure...is dit ergens in te stellen? Kan dit buiten 'ingelogd zijn' om?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:47:
Als het 's nachts geregend heeft, of als ik de vorige dag de auto gewassen heb, wil de parkeerrem 's ochtends nog wel eens "vastzitten". Als ik dan een beetje "gas" geef gebeurt er eerst niks en dan komen de remmen ineens met een knal los. Herkent iemand dit?

Overigens hoeft de parkeerrem er van mij helemaal niet op en ik heb dat ook niet ingesteld staan, maar volgens mij gaat die er toch op als ik de automaat in de P-stand zet omdat ik auto hold aan heb staan.
Jep, heb ik ook. Beetje apart gevoel soms, gebeurt ook met de P-stand, gebruik zelf geen parkeerrem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesPimelmees
GustavSan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Nog wel een andere vraag. Ik merk dat bij het starten de laatste stand niet automatisch onthouden wordt....dus altijd starten in hybrid mode en niet pure...is dit ergens in te stellen? Kan dit buiten 'ingelogd zijn' om?
Ook wanneer je ingelogd bent onthoudt de auto dit niet. Starten doe je altijd in Hybrid stand. Je kunt wel voordat je weggrijdt de auto in Pure zetten, dan schakelt de motor ook niet in verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
KeesPimelmees schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Ook wanneer je ingelogd bent onthoudt de auto dit niet. Starten doe je altijd in Hybrid stand. Je kunt wel voordat je weggrijdt de auto in Pure zetten, dan schakelt de motor ook niet in verder.
Ah. Ok. Jammer, want das elke keer weer een handeling die onnodig is (voor ons). Maar goed om te weten, want ik zocht me rot naar de instelling terwijl deze er dus niet is :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 11:20
oldostofjas schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:47:

Zelfde hier, ik denk dat het roest is. Even remmen en het is weer weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
Donderpoes schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:15:
[...]

Zelfde hier, ik denk dat het roest is. Even remmen en het is weer weg.
Yep herkenbaar. Maar of het bij alleen P is weet ik niet. Ik denk zowel bij autohold (zet mn vrouw meestal uit) als bij automatisch de parkeerrem er op (menuinstelling dacht ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BPi
GustavSan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Ik reken de auto niks aan, deelde puur onze eerste indruk met leuke en minder leuke punten. Inmiddels wennen we er wat meer aan en is het allemaal erg positief.

[...]

Precies dit ja. Ik dacht vooraf, we gaan het zien mbt lange ritten, maar na openen van de kofferbak was het wel duidelijk dat het tricky zal worden (2vw en 2kids)....dat wordt dus een dakkoffer waar ik op zich niet zo'n fan van ben...tot ik die Thule zag, wauw wat een ding (en wauw wat een prijs haha).

Heb je een trekhaak? Koffer er op gaat namelijk ook prima. Ook niet goedkoop...
Zoiets dus:

[Voor 17% gewijzigd door BPi op 15-05-2023 18:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:27:
[...]

Yep herkenbaar. Maar of het bij alleen P is weet ik niet. Ik denk zowel bij autohold (zet mn vrouw meestal uit) als bij automatisch de parkeerrem er op (menuinstelling dacht ik)
Bij alleen P kan ik me niet voorstellen, want dan zit er geen rem op. De automaatbak is dan vergrendeld, waardoor de wielen niet kunnen draaien.
Maar goed om te horen dat ik niet de enige ben!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appelsap1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 00:33
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met het drivers display(Dus het scherm achter het stuur). Hij is namelijk blanco, blijft herstarten naar een leeg scherm waar ik dus niet meer kan zien hoe snel ik rijd, of bijvoorbeld de benzine/batterij status. Overigens kan ik ook geen cruise control/lane asist meer aanzetten.

Ik kan er verder niets online of bij forums vinden. De Lynk&Co medewerkers waren ook verbaasd en begrepen het probleem volgens mij niet helemaal. Een fabrieks reset heeft niet geholpen en de auto opladen of paar dagen laten staan ook niet.

Ze komen de auto ophalen, ben benieuwd hoe groot het probleem is. Klinkt als een software issue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul Atreides
Appelsap1 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:40:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met het drivers display(Dus het scherm achter het stuur). Hij is namelijk blanco, blijft herstarten naar een leeg scherm waar ik dus niet meer kan zien hoe snel ik rijd, of bijvoorbeld de benzine/batterij status. Overigens kan ik ook geen cruise control/lane asist meer aanzetten.

Ik kan er verder niets online of bij forums vinden. De Lynk&Co medewerkers waren ook verbaasd en begrepen het probleem volgens mij niet helemaal. Een fabrieks reset heeft niet geholpen en de auto opladen of paar dagen laten staan ook niet.

Ze komen de auto ophalen, ben benieuwd hoe groot het probleem is. Klinkt als een software issue.

[Afbeelding]
Ok dit is best heftig! Hoop dat het snel gefixt word, krijg je meteen een (tijdelijke) vervanging?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:53
Veranderd de lay-out van het scherm wel mee als je een ander thema kiest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appelsap1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 00:33
DeBe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:21:
Veranderd de lay-out van het scherm wel mee als je een ander thema kiest?
Yes, had ik nog geprobeerd met de hoop dat het iets triggered. Ander thema veranderd wel de graphics maar alsnog een leeg scherm
Paul Atreides schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:48:
[...]

Ok dit is best heftig! Hoop dat het snel gefixt word, krijg je meteen een (tijdelijke) vervanging?
Dat weet ik nog niet, als het zou gaan duren dan verwacht ik het wel. Maar nog niks over gehoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul Atreides
Appelsap1 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Yes, had ik nog geprobeerd met de hoop dat het iets triggered. Ander thema veranderd wel de graphics maar alsnog een leeg scherm

[...]

Dat weet ik nog niet, als het zou gaan duren dan verwacht ik het wel. Maar nog niks over gehoord.
Het loont om echt erachter aan te gaan, klantenservice is niet echt goed draaiend, je kan maar beter te vaak bellen dan te weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Appelsap1 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:40:

[Afbeelding]
Accu een paar minuten loshalen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
Ben benieuwd heb een e-mail gestuurd of ik een overzicht kan ontvangen van de aantal km. Ben al vanaf 2021 sept klant met een Lynk maar ben nu echt kwijt wat ik aan km heb gereden. Heb ook al op hun forum een idee gezet om elke jaar een afrekening te krijgen op datum wanneer je lid bent geworden. Want als ik straks 10 jaar klant ben en 10k aan km per jaar te veel rij wordt het toch wel ene behoorlijke rekening. En veel mensen leggen het niet apart en raken dan in de problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
BPi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:28:
[...]

Heb je een trekhaak? Koffer er op gaat namelijk ook prima. Ook niet goedkoop...
Zoiets dus: [Afbeelding]
Geen trekhaak helaas. Dat geduld hadden we niet :).

Nu nog zoekende naar een dakdrager/koffer. Ben geschrokken van de kosten. Ook vind ik het verwarrend dat het lijkt alsof elke dakdrager past, maar niet elke dakdrager even geschikt is (qua wrijving etc).

Ik herinner mij dat iemand hier zijn dakdragerset verhuurde. Bij de officiele verhuurders komt een periode van 3 weken overeen met zo'n €250 aan kosten. Vind ik gezien de nieuwwaarde van het geheel niet zo heel gek, maar ik vind het dan wel aardig prijzig worden, want in 3 jaar heb je de eigen kosten er uit.

Iemand die toevallig zijn set (thule motion xt) wilt verhuren in juli/aug? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
Ben ook van een station naar een andere auto gegaan die een gelijkwaardige kofferbak heeft als de Lync. Wij nemen nu gewoon minder spullen mee op vakantie (2 volwassen en 2 tieners). Vooral bij de vrouwen gewoon aangeven dat ze max zoveel mogen meenemen :). Wennen ze uiteindelijk aan en nu gaat dit prima.

Zit in dit topic omdat ik einde van het jaar ook een Lync wil bestellen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
worldfastest schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:28:
Ben ook van een station naar een andere auto gegaan die een gelijkwaardige kofferbak heeft als de Lync. Wij nemen nu gewoon minder spullen mee op vakantie (2 volwassen en 2 tieners). Vooral bij de vrouwen gewoon aangeven dat ze max zoveel mogen meenemen :). Wennen ze uiteindelijk aan en nu gaat dit prima.

Zit in dit topic omdat ik einde van het jaar ook een Lync wil bestellen.
Haha. Goeie. Ik had dit inderdaad al gezegd en moet zeggen dat we komende zomer een outdoorvakantie op het programma hebben staan in het hoge noorden....dus dan heb je niet al teveel nodig. Ik ben zelf de grote boosdoener. Hou van goed koken en dus gaan kruiden, ingredienten, gerei etc mee. Hou van Nespresso koffie (dus machientje mee). Verder heb ik niet veel kleding, daar is de rest weer heel goed in.....

Ik heb zelf als soort van eis dat ik niet wil dat de zooi boven de hoedenplank uitkomt. Vind het zwaar irritant rijden zonder achteruitkijkspiegel....maar we moeten ergens de gulden middenweg vinden :).

Ik dacht eraan zelf zo'n Thule set te kopen en het geheel dan de rest vh jaar te verhuren...maar of dat nou zo goed werkt....

Jammer dat Lynk & Co niet gewoon een huurdienst heeft net als de winterbanden oid :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:22
Is er toevallig een Lync rijder die midden juli t/m eerste week augustus dakdragers te leen heeft? Uiteraard tegen vergoeding ;).

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

We moesten straks even een röntgentestje doen, heb er mijn sleutel onder gelegd. Dus voor iedereen die wil weten hoe de sleutel van de 01 er van binnen uitziet: tadaa :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GustavSan
Ik wil de auto voor de eerste keer laden bij een publieke paal in de buurt. Hoe kan ik remote bijhouden wat de status van de laadsessie is? De Lynk & Co app lijkt erg summier wat dit betreft, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:06
GustavSan schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:16:
Ik wil de auto voor de eerste keer laden bij een publieke paal in de buurt. Hoe kan ik remote bijhouden wat de status van de laadsessie is? De Lynk & Co app lijkt erg summier wat dit betreft, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?
In de app kan je zien hoe lang het nog duurt voordat hij vol is. In de app van je laadpas kan je soms (afhankelijk van de leverancier) zien hoeveel kWh er al is geladen.

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02:15
Ik mag voor een bandenwissel deze week: ik zou graag hebben dat ze meteen de software updaten. Daar deden ze ingewikkeld over de vorige keer. Krijgen ze geen vergoeding voor van Lynk.
(Wat onder de streep hetzelfde bedrijf is toch, maar goed.)
En eigenlijk alleen bij aandragen dat het nodig is vanuit Lynk.
Voelt een beetje als een strijd om je eigen spullen.

Iemand ervaring met een update bij garage de laatste tijd?
Verbeteringen?

• GustavSan
Solid11 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:19:
[...]

In de app kan je zien hoe lang het nog duurt voordat hij vol is. In de app van je laadpas kan je soms (afhankelijk van de leverancier) zien hoeveel kWh er al is geladen.
Ah. Ik ben erachter waar het misgaat. Mijn vrouw heeft de app geïnstalleerd en op haar account (app) ziet ze bij My Car alle details mbt laden etc. Als ik in mijn account (app) inlog zie ik niks en ook niet de mogelijkheid de auto te koppelen oid.

Beide accounts zijn in de auto ingevoerd.

Ik las oa dit erover: https://colab.lynkco.com/topics/d
maar lees er niet wat ik kan doen om ook op mijn telefoon alles te zien mbt de auto.

• Oizo1981
  • Nu online
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Ah. Ik ben erachter waar het misgaat. Mijn vrouw heeft de app geïnstalleerd en op haar account (app) ziet ze bij My Car alle details mbt laden etc. Als ik in mijn account (app) inlog zie ik niks en ook niet de mogelijkheid de auto te koppelen oid.

maar lees er niet wat ik kan doen om ook op mijn telefoon alles te zien mbt de auto.
Kan niet. Alleen in de app/account van degene op wiens naam de auto staat. Op jouw telefoon inloggen met de account van je vrouw werkt ook niet handig vanwege 2-factor authentificatie.
Als je auto via de app huurt van je vrouw heb je wel alle opties. Maar ook hoger eigen risico.

• MvdV
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Dat gaat je helaas niet lukken. De auto is gekoppeld aan het account van je vrouw en niet aan die van jou.

Ik heb de vraag ook wel eens gesteld. Ik sta ik mijn app geregistreerd als eigenaar en zou mijn app graag delen met mijn vriendin. Lukt niet helaas.

• GustavSan
Dat is een aardige tegenvaller, want we gebruiken de auto 50/50 en ik moet net zo vaak publiek laden als mijn vrouw. Daarbij is het ook thuis een domper, want ik ben regelmatig thuis met de auto als mijn vrouw weer weg is...Ik realiseer mij dat dit aardig onwerkbaar is. Het kunnen volgen van laadstatus is essentieel omdat ik er een aardig stuk voor moet lopen als ik het zelf moet checken.

Als jullie zo vriendelijk willen zijn hier even een reactie achter te laten om het belang van de functie te benadrukken? Het kunnen aanspreken van features van de app zijn essentieel voor huishoudens waarbij de auto door beide gezinsleden 50/50 (of anders) gedeeld worden. Dat ik geen toegang heb tot de laadstatus is absurd op zijn zachts gezegd :). Hier wordt het issue besproken, een reactie zou fijn zijn: https://colab.lynkco.com/...er-has-app-functionality-

[Voor 70% gewijzigd door GustavSan op 17-05-2023 10:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
  • Nu online
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:
Dat is een aardige tegenvaller, want we gebruiken de auto 50/50 en ik moet net zo vaak publiek laden als mijn vrouw. Daarbij is het ook thuis een domper, want ik ben regelmatig thuis met de auto als mijn vrouw weer weg is...Ik realiseer mij dat dit aardig onwerkbaar is. Het kunnen volgen van laadstatus is essentieel omdat ik er een aardig stuk voor moet lopen als ik het zelf moet checken.

Als jullie zo vriendelijk willen zijn hier even een reactie achter te laten om het belang van de functie te benadrukken? Het kunnen aanspreken van features van de app zijn essentieel voor huishoudens waarbij de auto door beide gezinsleden 50/50 (of anders) gedeeld worden. Dat ik geen toegang heb tot de laadstatus is absurd op zijn zachts gezegd :). Hier wordt het issue besproken, een reactie zou fijn zijn: https://colab.lynkco.com/topics/d
Is vervelend inderdaad maar je kunt toch prima inschatten hoelang de auto moet laden? Ik heb een oude versie dus laadt op een publieke paal van leeg naar vol in 4,5 uur. Als hij dus halfvol is als ik hem aan de paal hang is hij in iets meer dan 2 uur weer vol. Geen hogere wiskunde. Dus vervelend ja. App essentieel: nee wat mij betreft niet. De laadstatus in de app (sowieso de hele app) ligt er sowieso geregeld uit.

[Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 17-05-2023 10:30]

• GustavSan
Oizo1981 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:29:
[...]

Is vervelend inderdaad maar je kunt toch prima inschatten hoelang de auto moet laden? Ik heb een oude versie dus laadt op een publieke paal van leeg naar vol in 4,5 uur. Als hij dus halfvol is als ik hem aan de paal hang is hij in iets meer dan 2 uur weer vol. Geen hogere wiskunde. Dus vervelend ja. App essentieel: nee wat mij betreft niet. De laadstatus in de app (sowieso de hele app) ligt er sowieso geregeld uit.
Kijk, dat wist ik nog niet. Je hebt een punt, dus wellicht geen prio ding nee. Wel jammer en ook zonde want er zijn dus situaties waarbij het wel degelijk fijn is om dit te weten. Maargoed. Als het voor niemand verder een issue is, so be it. Wellicht is onze situatie waarbij we 50/50 gebruik maken van de auto net even weer wat minder veel voorkomend.

• Oizo1981
  • Nu online
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:50:
[...]

Kijk, dat wist ik nog niet. Je hebt een punt, dus wellicht geen prio ding nee. Wel jammer en ook zonde want er zijn dus situaties waarbij het wel degelijk fijn is om dit te weten. Maargoed. Als het voor niemand verder een issue is, so be it. Wellicht is onze situatie waarbij we 50/50 gebruik maken van de auto net even weer wat minder veel voorkomend.
Laadstatus vind ik niet zo interessant. Ik krijg alleen op de dagen dat mijn vriendin de auto heeft de vraag om de voorverwarming in mijn app aan te zetten. Zou fijn zijn als dat op een timer/planning zou werken.

• GustavSan
Oizo1981 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Laadstatus vind ik niet zo interessant. Ik krijg alleen op de dagen dat mijn vriendin de auto heeft de vraag om de voorverwarming in mijn app aan te zetten. Zou fijn zijn als dat op een timer/planning zou werken.
Wordt er niks gedaan met de ontvangen input via de Lynk & Co Community? Ik zou denken dat het een prioriteit voor ze is om de functies gelijk te trekken met de andere automerken....iets als verwarming op timer is in deze tijd toch bijna een no-brainer. Maargoed. Mijn vrouw lacht zich suf dat zij haar account als eerste aanmaakte bij het ophalen ;)

• Paul Atreides
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Wordt er niks gedaan met de ontvangen input via de Lynk & Co Community? Ik zou denken dat het een prioriteit voor ze is om de functies gelijk te trekken met de andere automerken....iets als verwarming op timer is in deze tijd toch bijna een no-brainer. Maargoed. Mijn vrouw lacht zich suf dat zij haar account als eerste aanmaakte bij het ophalen ;)
Ik denk qua prijs dat we sommige dingen lief moeten nemen, klantenservice is niet echt heel erg goed, maar als je kijkt naar iets vergelijksbaar maar met betere service, betaal je toch gauw veel meer. Het is nu het 2de beste model die "verkocht" word in Nederland na Tesla Y, dus hopelijk hoe groter ze worden, hoe beter de klantenservice ons beter en sneller kan helpen.

• Oizo1981
  • Nu online
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Er wordt wel wat met input gedaan. Verwarmd stuur en rolhoes i.p.v. vaste hoedenplank komen ook uit het Co:lab forum.
De software/app-ontwikkeling staat echter behoorlijk stil.

• GustavSan
Ja. Snap het zeker en gooi mijn puntjes maar vooral op het eerste echte wennen aan de auto :). Ik ga de fora van LC wel in de gaten houden, want ze lezen wel mee en als niemand input geeft/deelt blijft het vooral allemaal zo :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-05 20:35
Martijn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:04:
Is er toevallig een Lync rijder die midden juli t/m eerste week augustus dakdragers te leen heeft? Uiteraard tegen vergoeding ;).
Kleine tip. Een paar universele kopen op marktplaats, werkt perfect! Zo vaak gebruik je ze niet dus vond het de 300 euro niet waard. Deze waren 25 euro, de fietsendrager 35 😉

Ieder zijn ding natuurlijk, maar bij 120km/h stond alles nog steeds op het dak!

[Voor 12% gewijzigd door Mbezuijen op 17-05-2023 14:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldostofjas
Via mijn werkgever BCA ben ik nu nog meer betrokken bij Lynk & Co :-)

Wij gaan alle ingeleverde 01's verkopen (aan autobedrijven).

https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slottiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 23:41
Om verschillende redenen hebben wij weer een Polestar 2 besteld, die wordt volgende week dinsdag (23 mei) geleverd.

Ik moet voor a.s. zaterdag de Lynk & Co opzeggen, anders zit ik aan een nieuwe maand vast.
Zijn er mensen die baat hebben bij het huren van mijn L&C? Bijvoorbeeld omdat ze op vakantie willen of aan het wachten zijn op levering van hun eigen auto? In dat geval kan ik opzegging nog opschorten, laat maar weten!

• Paul Atreides
oldostofjas schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:59:

Gaat waarschijnlijk ook betekenen strengere controles.... Ik hoop dat meer merken dezelfde strategie gaan gebruiken als Lynk!

• BPi
oldostofjas schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:59:

Ik zie ook al eerder voor Italië. Daarna zijn er nog wel wat zaken waar ze wat externe hulp bij kunnen gebruiken. Financiën bij verhuur hebben ze gelukkig ook al uit handen gegeven.

Toch vreemd dat ze (ook) heel jonge wagens met nog meer 10 tot 20k km naar de handel hebben gedaan en niet naar nieuwe klanten. En bijvoorbeeld de mijne met 43k nog niet gaan omruilen en naar de handel doen. Het hele swappen schijnt on-hold te staan door een tekort aan nieuw geleverde auto's.

• oldostofjas
BPi schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Ik zie ook al eerder voor Italië. Daarna zijn er nog wel wat zaken waar ze wat externe hulp bij kunnen gebruiken. Financiën bij verhuur hebben ze gelukkig ook al uit handen gegeven.

Toch vreemd dat ze (ook) heel jonge wagens met nog meer 10 tot 20k km naar de handel hebben gedaan en niet naar nieuwe klanten. En bijvoorbeeld de mijne met 43k nog niet gaan omruilen en naar de handel doen. Het hele swappen schijnt on-hold te staan door een tekort aan nieuw geleverde auto's.
Vind ik ook apart, maar ik denk dat de fabriek in China ook door moet draaien.

• mprkooij
Zo, goed nieuws. Ik mag aanstaande vrijdag met mijn Lynk (schade gekregen aan de volledige rechterkant van de auto tijdens het verhuur van de auto) naar de Volvo dealer. Hier gaan ze de schade controleren/inspecteren en vervolgens de onderdelen bestellen die nodig zijn voor de reparatie van de auto. Dit alles heeft 1 week geduurd om alles geregeld te krijgen.

• mprkooij
Als aanvulling hierop, mocht iemand van jullie wachten op een reparatie, vervanging o.i.d. iedere dag blijven bellen of chatten op de LynkCo website. Ik heb ondervonden dat het dan een stuk sneller gaat dan ik hier doorgaans lees.

• Fibrenl
Oizo1981 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Auto 2 jaar in gebruik en gebruik de app nooit omdat of hij werkt niet of de info klopt voor geen meter. Aan de laad paal met de oude versie na 4,5 uur vol en nieuwe na 2,5 uur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:01
GustavSan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:

Als jullie zo vriendelijk willen zijn hier even een reactie achter te laten om het belang van de functie te benadrukken? Het kunnen aanspreken van features van de app zijn essentieel voor huishoudens waarbij de auto door beide gezinsleden 50/50 (of anders) gedeeld worden. Dat ik geen toegang heb tot de laadstatus is absurd op zijn zachts gezegd :). Hier wordt het issue besproken, een reactie zou fijn zijn: https://colab.lynkco.com/...er-has-app-functionality-
Je ziet het ook in het display zodra de auto start met laden. Gaat redelijk snel weg, echter bestuurdersportier nog een keer van slot halen, deur even openen, weer sluiten en op slot doen laat de laadstatus weer kort zien. Als je dat na ongeveer 30 sec doet, is de indicatie vrij accuraat. Ik stel in ieder geval altijd de timer van mijn telefoon in op de resterende tijd 😂 Zie foto hieronder, note: na een minuut was de resterende tijd 3:30. Hij moet altijd even calibreren.

[Voor 15% gewijzigd door cyberdj op 18-05-2023 09:21]

Pagina: 1 ... 113 114 115 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee