Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-05 23:45
TrumpetDave schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:40:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met een carTVbox die je via carAndroid kan laten lopen?
Ik krijg die op één of andere manier niet gekoppeld.
Ik heb zelf ook de Cartbbox in bezit, en "gebruik" deze i.c.m. Apple Carplay.
Ik moet zeggen dat ik dit apparaat heel moeilijk aan de praat krijg.
Je dient in ieder geval ervoor te zorgen dat je de Apple Carplay verbinding met de Lynk & Co volledig ontkoppeld via de settings in je telefoon. Tevens dien je de bluetooth verbinding van Lynk & Co uit te schakelen via "vergeet dit apparaat". Als je dit allemaal hebt uitgevoerd dan kun je de USB kabel erin steken van de Cartvbox en via bluetooth instellingen klikken op de "HI Box" connectie. Daarna kan het nog een minuut of 1 of 2 duren voordat er een connectie wordt gemaakt, (even wachten dus, het scherm blijft zwart) en dan krijg je het menu getoond.
Moet zeggen dat ik het allemaal erg omslachtig vind werken en het opstarten duurt behoorlijk lang.
Voor de rest werkt het prima als het eenmaal is opgestart. Een ander ding is ook als je de Apple Carplay in de originele staat terug wil zetten, dan kan het zijn dat nadat je de settings weer terug heb gezet, ook je telefoon een paar keer opnieuw moet starten. Het kan dan zijn dat er niet opnieuw een verbinding gemaakt kan worden met je Bluetooth en dus je Apple Carplay. 8)7
Ik ben zelf opzoek naar een alternatief zoals je denk ik wel zal begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreekLindemans
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15-05-2023
Voor dit soort reacties is geen plaats op het forum. Reageer voortaan ontopic en met respect voor anderen en andere meningen.

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 26-04-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 21:53
Na 13 maanden gebruik is het zover en zal de Lynk eind mei opgehaald worden. We hebben een auto gekocht (Tiguan) waardoor de Lynk overbodig zal worden (en te groot/duur als tweede auto). Over het algemeen een fijne auto geweest, alles voelt degelijk aan, rijdt goed (en redelijk zuinig) en heeft ons nooit in de steek gelaten. Ik ben benieuwd of Lynk de auto op de afgesproken datum en tijdstip komt ophalen en hoe ze omgaan met de schade waarvoor wel een schaderapport is opgemaakt maar de schade niet is herstelt door Lynk.
TissueAndLube schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:59:
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat Lynk zijn auto komt halen na beëindiging? Ik wacht nu al 7 weken en de auto staat maar voor de deur… heb al een paar keer gebeld maar ga niet bedelen of de auto opgehaald kan worden.
Oh wauw jeetje, ik ben benieuwd... heb je er nog mee gereden in de tussentijd of staat deze al 7 weken stil? Zal mij benieuwen of de Lynk nog zal starten.

[ Voor 4% gewijzigd door juwlez op 26-04-2023 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 08:16
rutger3411 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:22:
[...]

Ik heb begrepen van een Volvo dealer bij mij in de buurt dat vrijwel alle Volvo dealers in Nederland de toestroom aan Lynk & Co's niet meer aankunnen. Parkeerterreinen staan bomvol omdat l&C de auto's niet terugneemt van de dealers.

Er is een afspraak tussen de Volvo dealer en L&C dat als een auto langer dan x dagen bij de dealer staat ze kosten kunnen berekenen aan L&C, onze lokale Volvo dealer factureert +- €10.000 per maand aan L&C voor auto's die gewoon niet worden opgehaald. Het is daarom voordeliger om opgezegde M2M auto's lekker te laten staan bij de consument, scheelt L&C een hoop geld.

Ik zou er dus niet raar van opkijken als de auto nog 7 weken voor de deur blijft staan.
Wow. Dat is nog is geld verbranden. Ik mag hopen dat je niet in de binnenstad van een grote stad woont want dat zal aardig in de kosten lopen voor L&C zodra je de parkeervergunning opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
  • Laatst online: 08-05-2024
ironman78 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:52:
[...]

Ik heb zelf ook de Cartbbox in bezit, en "gebruik" deze i.c.m. Apple Carplay.
Ik moet zeggen dat ik dit apparaat heel moeilijk aan de praat krijg.
Je dient in ieder geval ervoor te zorgen dat je de Apple Carplay verbinding met de Lynk & Co volledig ontkoppeld via de settings in je telefoon. Tevens dien je de bluetooth verbinding van Lynk & Co uit te schakelen via "vergeet dit apparaat". Als je dit allemaal hebt uitgevoerd dan kun je de USB kabel erin steken van de Cartvbox en via bluetooth instellingen klikken op de "HI Box" connectie. Daarna kan het nog een minuut of 1 of 2 duren voordat er een connectie wordt gemaakt, (even wachten dus, het scherm blijft zwart) en dan krijg je het menu getoond.
Moet zeggen dat ik het allemaal erg omslachtig vind werken en het opstarten duurt behoorlijk lang.
Voor de rest werkt het prima als het eenmaal is opgestart. Een ander ding is ook als je de Apple Carplay in de originele staat terug wil zetten, dan kan het zijn dat nadat je de settings weer terug heb gezet, ook je telefoon een paar keer opnieuw moet starten. Het kan dan zijn dat er niet opnieuw een verbinding gemaakt kan worden met je Bluetooth en dus je Apple Carplay. 8)7
Ik ben zelf opzoek naar een alternatief zoals je denk ik wel zal begrijpen.
Top. Bedankt. Ik ga het eens proberen. En met Android Car lukt het niet? En kan je ook bijvoorbeeld Ziggo go app erop afspelen en disney channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18
Even een korte vraag. Ik heb de auto vanaf morgen even verhuurd, maar in mijn app geeft de auto aan dat de locatie van de auto onbekend is. Is dat een probleem?

In het huurgedeelte van de app geeft hij ook aan: “Parkeer de auto op de startlocatie” iemand dit eerder meegemaakt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SIJPaY1RSYyvnMGS6AMm0L6SZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKmmHwaNuMh1ewJnBMIYRSgu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-bugleTgE1f100MxRz9XlIo-0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsFdan7UMXnNMIFR7FdZZcTE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-05 23:45
TrumpetDave schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:58:
[...]

Top. Bedankt. Ik ga het eens proberen. En met Android Car lukt het niet? En kan je ook bijvoorbeeld Ziggo go app erop afspelen en disney channel?
Ik heb zelf geen Android Telefoon, dus het gebruik van Android Auto gaat dan niet op.
Goede vraag... Heb het een aantal keren geprobeerd. Alleen zonder resultaat.
Je kan namelijk je telefoon "mirroren" naar de Cartvbox. Je ziet dus je telefoonscherm op het scherm van de Lynk & Co in dit geval. Als je dus Ziggo Go of Disney Plus start via je telefoon dan zie je dat deze opstart en de menu's met de films & series worden getoond. Echter, wanneer je een film of serie start, dan blijft het beeld zwart. Je hoort wel het geluid! Netflix en Youtube werken wel gewoon want deze zijn in de Cartvbox standaard geinstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 18:33

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARimPXZ_JH9A9ormStgodGkvF9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUjlRH04JrRl92hXBMJREeH6.jpg?f=fotoalbum_large
In goed gezelschap.... en gratis :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-05 12:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gg0-qDAXOJPBf2rZJ5444-bu-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRmq8S001BgTmNLK5PfKWXRu.jpg?f=fotoalbum_large

Hier in Malmö ook gratis laden 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nab
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-12-2023

Nab

Net gebeld door Lynk voor een ophaal afpsraak. Ik heb ook een mail ontvangen. Over wat ik moet meenemen etc. Er staat dat er wordt gecontroleerd of ik me rijbewijs 3 jaar heb. Ik heb hem 2.5 jaar. Is dit iets waar ze moeilijk over kunnen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
Nab schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:54:
Net gebeld door Lynk voor een ophaal afpsraak. Ik heb ook een mail ontvangen. Over wat ik moet meenemen etc. Er staat dat er wordt gecontroleerd of ik me rijbewijs 3 jaar heb. Ik heb hem 2.5 jaar. Is dit iets waar ze moeilijk over kunnen doen
Volgens de algemene voorwaarden dien je 21 jaar of ouder te zijn en ten minste 3 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs in Nederland.

Dus ja, lijkt me dat ze daar moeilijk over zouden kunnen doen.
Kan me voorstellen dat de verzekering er ook iets van vindt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

Reinier

\o/

Nab schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:54:
Ja, dan krijg je de auto niet. En terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Reinier schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:36:
[...]

Ja, dan krijg je de auto niet. En terecht.
Inderdaad, dan krijg je de auto gewoon niet mee. Was iemand voor mij tijdens het ophalen in februari. Hij had net geen 3 jaar zijn rijbewijs en hij kreeg de auto niet mee. Geen uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonnie 65
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-08-2023
Hoe kan je het waarschuwing’s lampje van de bandenspanning resetten.
Banden op spanning gebracht maar lampje blijft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:34
Sjonnie 65 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:07:
Heb je er daarna al mee gereden? De bandenspanning wordt gemeten zodra je boven de 30 km/h gaat rijden, lijkt me dat als je een blokje om rijdt de auto genoeg tijd heeft om de bandenspanning opnieuw vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenouda
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 15:53
dez1983 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:37:
[...]

Voor wat het waard is, ik vond de snelweg assistent net zo prima en wellicht nog wel fijner dan van een Tesla.
Helemaal mee eens, ik heb er ook vele relaxte ritjes mee gemaakt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-05 21:15
Sjonnie 65 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:07:
Bandenspanning kalibreren in het menu en dan even mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonnie 65
  • Laatst online: 23-08-2023
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Wij gaan komende zomer naar Denemarken/Zweden/Noorwegen....kan je serieus gratis laden in Zweden? Hoe kom ik erachter waar dit kan? Ik zie een ALDI logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
GustavSan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:25:
[...]

Wij gaan komende zomer naar Denemarken/Zweden/Noorwegen....kan je serieus gratis laden in Zweden? Hoe kom ik erachter waar dit kan? Ik zie een ALDI logo?
Dit was in een willekeurige parkeergarage. Ik denk niet dat het overal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
oldostofjas schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:27:
[...]

Dit was in een willekeurige parkeergarage. Ik denk niet dat het overal kan.
Ah ok. Ik hoopte op bv een handige app waarmee ik zo even naar een gratis paal kan rijden :). Niet dat dit verder heel erg praktisch en nuttig is, maar toch scheelt het dan flink tov benzine...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
GustavSan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:33:
[...]

Ah ok. Ik hoopte op bv een handige app waarmee ik zo even naar een gratis paal kan rijden :). Niet dat dit verder heel erg praktisch en nuttig is, maar toch scheelt het dan flink tov benzine...:)
Chargemap: maar die zijn vaak niet up to date, omdat gebruikers obviously niet meer de app veel gebruiken nu het meerendeel van de gratis laadpalen gewoon betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

[...]

Deze Aldi is, zie kenteken rechter auto, in Spanje. 8)
In Zweden zijn er steden waar ze gratis laden aanbieden (of boden). Ook IKEA heeft in Zweden en ook in Spanje bij (enkele?) winkels gratis laadplekken of stopcontacten voor granny.
In Zweden heb je soms lokale of regionale apps of webapps nodig. Voordeel is dan wel weer dat je niet altijd een account hoeft te maken en met creditcard kunt betalen.

[ Voor 1% gewijzigd door BPi op 29-04-2023 21:21 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
[...]

In Nederland kan het ook op sommige plekken. lidl in Almere weet ik toevallig is er een van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh0DL
  • Laatst online: 30-04-2023
Zijn er mensen hier met ervaring van dakdragers voor surfboards (2 stuks) lengte 2400mm. Ik zoek een set dakdragers die ik kan bestellen voor op de Lynk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Laatst online: 10-12-2024
Rh0DL schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:12:
Zijn er mensen hier met ervaring van dakdragers voor surfboards (2 stuks) lengte 2400mm. Ik zoek een set dakdragers die ik kan bestellen voor op de Lynk.
Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yandel
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-04 16:56
Goedemorgen allemaal,

Ik ben me sinds recent aan het oriënteren op een nieuwe occasion en daarbij is de Lynk en Co 01 een aantal keren voorbij gekomen. Op Marktplaats zijn er meerdere occasions met een kilometrage van 40-50k voor +- €32k beschikbaar.

Online lees ik vooral gemengde reacties over de auto, de meeste slechte reacties gaan over de klantenservice en over lekkages/koelvloeistof problemen - deze schijnen vooral in de eerste 30k kilometers aan bod te komen :)

Iemand op dit forum die ervaring heet met een L&C occasion? Of een auto in bezit heeft met meer dan 40-50k kilometers? Kun je tegenwoordig bij alle garages terecht voor onderhoud, of moet dit altijd via een bepaalde partner? De occasion's op marktplaats worden vooral verkocht door lokale garages die waarschijnlijk geen L&C partner zijn en ben benieuwd of dit effect heeft op de garantie oid :)

Alvast dank voor de feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moto Racer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-03 18:48
Yandel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:19:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben me sinds recent aan het oriënteren op een nieuwe occasion en daarbij is de Lynk en Co 01 een aantal keren voorbij gekomen. Op Marktplaats zijn er meerdere occasions met een kilometrage van 40-50k voor +- €32k beschikbaar.

Online lees ik vooral gemengde reacties over de auto, de meeste slechte reacties gaan over de klantenservice en over lekkages/koelvloeistof problemen - deze schijnen vooral in de eerste 30k kilometers aan bod te komen :)

Iemand op dit forum die ervaring heet met een L&C occasion? Of een auto in bezit heeft met meer dan 40-50k kilometers? Kun je tegenwoordig bij alle garages terecht voor onderhoud, of moet dit altijd via een bepaalde partner? De occasion's op marktplaats worden vooral verkocht door lokale garages die waarschijnlijk geen L&C partner zijn en ben benieuwd of dit effect heeft op de garantie oid :)

Je kan gewoon altijd te recht bij Volvo dealer voor onderhoud en reparatie. aangezin de auto nog geen 4 jaar oud is voor de garantie noodzakelijk en beter voor je waarde.
Koelvloeistof is volgens mijn alleen bij de 2021 model. En is thermostaat vervangen en dan is alles weer goed. Volgens mijn valt dit dan ook binnen de garantie als je dus onderhoud laat doen bij de Volvo dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:05
Yandel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:19:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben in het bezit van een 01. Weliswaar nieuw gekocht, maar in principe maakt dat niet uit. Je hebt gewoon fabrieksgarantie. Mocht je daar aanspraak op willen maken dan moet je via L&C een afspraak maken bij een service partner. Dat is Volvo.

Voor normaal onderhoud kan ik gewoon rechtstreeks met de Volvo dealer zaken doen. Geen tussenkomst van de klantenservice voor nodig. Ik heb geen koelvloeistof problemen tot op heden. Wel MY2022 (MY21 is er iets gevoeliger voor, maar dat valt gewoon onder de garantie, thermostaat wordt dan vervangen) met 21K op de teller.

Verder lees je alleen het vaak alleen het gejank op internet. Ik ben nog steeds super tevreden met mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Dankje. Ik zoek ook dagdragers. Enig idee of de nieuwere modellen van Thule ook allemaal geschikt zijn? Ik heb het idee dat de typenummers van de Wingbar Edge die daar besproken worden nauwelijks nog (2e hands) te koop zijn. Wel een hoop andere. Of misschien heb ik het mis en is het aanbod simpelweg schaars...?

[ Voor 4% gewijzigd door GustavSan op 02-05-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yandel
MvdV schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Ik ben in het bezit van een 01. Weliswaar nieuw gekocht, maar in principe maakt dat niet uit. Je hebt gewoon fabrieksgarantie. Mocht je daar aanspraak op willen maken dan moet je via L&C een afspraak maken bij een service partner. Dat is Volvo.

Voor normaal onderhoud kan ik gewoon rechtstreeks met de Volvo dealer zaken doen. Geen tussenkomst van de klantenservice voor nodig. Ik heb geen koelvloeistof problemen tot op heden. Wel MY2022 (MY21 is er iets gevoeliger voor, maar dat valt gewoon onder de garantie, thermostaat wordt dan vervangen) met 21K op de teller.

Verder lees je alleen het vaak alleen het gejank op internet. Ik ben nog steeds super tevreden met mijn auto.
Dank voor je reactie.
Het gaat in dit geval om een MY21
Vele (lokale)garages bieden een 'afleverpakket' inclusief nodige onderhoud, APK keuring etc. mocht ik hier voor gaan heeft dat dan wel invloed op de geldige garantie gezien ze geen service partner van L&C zijn? Sorry nooit eerder een auto met lopende garantie gekocht dus dit is allemaal nieuw voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Yandel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Dank voor je reactie.
Het gaat in dit geval om een MY21
Vele (lokale)garages bieden een 'afleverpakket' inclusief nodige onderhoud, APK keuring etc. mocht ik hier voor gaan heeft dat dan wel invloed op de geldige garantie gezien ze geen service partner van L&C zijn? Sorry nooit eerder een auto met lopende garantie gekocht dus dit is allemaal nieuw voor mij
Als zo’n auto volgens de fabrieksvoorschrift is onderhouden, zou dat niet uit moeten maken.

Rond de 30 000 KM zou hij een beurt moeten hebben gehad (als hij dat tenminste gelopen heeft), verder heeft zo’n auto niks nodig. APK heeft hij niet, dus alleen knappe banden en vloeistoffen checken.

[ Voor 14% gewijzigd door MvdV op 02-05-2023 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yandel
MvdV schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Als zo’n auto volgens de fabrieksvoorschrift is onderhouden, zou dat niet uit moeten maken.

Rond de 30 000 KM zou hij een beurt moeten hebben gehad (als hij dat tenminste gelopen heeft), verder heeft zo’n auto niks nodig. APK heeft hij niet, dus alleen knappe banden en vloeistoffen checken.
Thanks... Dit gaat om occasions die rond de 45k hebben gelopen, ik zal navragen of ze rond de 30k een beurt hebben gehad.

Dus dan zou ik dus - gezien de garantie van Lynk & Co zelf - ook kunnen afzien van de verkooptruc :+ van de garage die 12 maanden bovag garantie + nieuwe APK voor €1,200 extra probeert te verkopen? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen.g
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-12-2024
Yandel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Thanks... Dit gaat om occasions die rond de 45k hebben gelopen, ik zal navragen of ze rond de 30k een beurt hebben gehad.

Dus dan zou ik dus - gezien de garantie van Lynk & Co zelf - ook kunnen afzien van de verkooptruc :+ van de garage die 12 maanden bovag garantie + nieuwe APK voor €1,200 extra probeert te verkopen? _/-\o_
APK hoeft pas na 4 jaar, dus heb je inderdaad niks aan. Daarnaast is je wettelijke garantie bij een auto altijd 12 maanden, dus dat is ook niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Yandel schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Haha, goeie poging ja, die 1200 euro extra. Vergeet ook niet dat de nieuwprijs destijds 39K was, geen 45K die hij nu kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Laatst online: 02-05 16:05
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of iemand al een 01 heeft ontvangen met de laatste update van de stuurverwarming.
Volgens mij las ik hier namelijk dat deze vanaf mei beschikbaar zou komen.
Die van ons wordt 12-5 geleverd en zou natuurlijk mooi zijn als die optie erop zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:37

dollyking

duck tape

iemand al en keer de benzine tank echt volledig leeg gereden? ik had nog een volle accu, maar durfde het op de Duitse snelweg niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:10
dollyking schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:34:
iemand al en keer de benzine tank echt volledig leeg gereden? ik had nog een volle accu, maar durfde het op de Duitse snelweg niet aan.
Yes, mijne is nog geen 2 maand oud en heb op die manier uitgevonden dat er maximaal ± 44 liter ingaat :+

bij stille radio kun je horen dat de motor uitroffelt en de accu neemt het over met waarschuwing “gereduceerd motor vermogen”.

Let wel, naarmate hij ouder wordt en er mogelijk meer troep onderin de tank drijft kan ik zeker niet aanraden dit vaak te laten gebeuren.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
Koevoets schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:42:
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of iemand al een 01 heeft ontvangen met de laatste update van de stuurverwarming.
Volgens mij las ik hier namelijk dat deze vanaf mei beschikbaar zou komen.
Die van ons wordt 12-5 geleverd en zou natuurlijk mooi zijn als die optie erop zit dan.
Volgens de website van L&C betreft dit modellen die vanaf mei 2023 geproduceerd worden. Lijkt me dan ook sterk dat een auto die de 12e geleverd wordt al over deze feature beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-QSjKIDFG7Icja-F2itTo0ctyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtHBiBadVNRuK8CoGRF1Gz6n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i45yppxnQYh9mcmCFeWVlCggc5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9PrwfiImct1IoT75rZSW2m0.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring?

Ik kreeg zelfs de melding dat de richting aanwijzer storing had. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 21:10
Jansen1404 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:03:

Iemand ervaring?

Ik kreeg zelfs de melding dat de richting aanwijzer storing had. 8)7
Haal eens een doekje over de voorruit t.h.v. de spiegel/front camera/regen sensor. Waarschijnlijk zit er vuil in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nab

Nab

Iemand ervaring met Lynk & Co die nog net niet 3 jaar zijn rijbewijs had of heeft? Ik hoor graag je ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 21:10
Nab schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 02:42:
Iemand ervaring met Lynk & Co die nog net niet 3 jaar zijn rijbewijs had of heeft? Ik hoor graag je ervaring..
Zie mijn reactie in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Zijn allemaal geweigerd zover ik weet. Rijbewijs werd bij mij ook daadwerkelijk wel gecontroleerd en ingetikt in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 09:57
Ja dan krijg je hem niet mee. En als die persoon er toch in rijdt is hij of zei niet verzekerd. Zijn ze erg streng in, ken iemand ging auto ophalen in Diemen maar kreeg hem niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nab

Nab

Jammer, ik mocht hem eventueel 9 mei ophalen. Dat heeft geen zin dus. Helaas voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Nab schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:51:
Jammer, ik mocht hem eventueel 9 mei ophalen. Dat heeft geen zin dus. Helaas voor mij
Puur uit interesse... Als er in voorwaarden staan dat je 3 jaar je rijbewijs moet hebben en dat heb je niet, waarom vraag je dan toch zo'n ding aan... Gewoon hopen dat ze het niet controleren ofzo? En dan risico lopen dat je onverzekerd rond rijdt? Wat is het idee? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nab

Nab

KeesPimelmees schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Was er niet van op de hoogte dat je minimaal 3 jaar je rijbewijs moet hebben. Dat las ik pas toen ik bericht kreeg dat ik hem mocht ophalen.
Puur uit interesse... Als er in voorwaarden staan dat je 3 jaar je rijbewijs moet hebben en dat heb je niet, waarom vraag je dan toch zo'n ding aan... Gewoon hopen dat ze het niet controleren ofzo? En dan risico lopen dat je onverzekerd rond rijdt? Wat is het idee? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Ahh oke, dan wordt het al een stuk logischer inderdaad hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
De 3 jaar geldt dit ook voor familie leden? Of alleen voor de hoofdbestuurder? Mijn dochter heeft binnenkort haar rijbewijs maar als ze niet in de auto mag rijden ga ik hem denk ik ook maar niet bestellen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
worldfastest schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:54:
De 3 jaar geldt dit ook voor familie leden? Of alleen voor de hoofdbestuurder? Mijn dochter heeft binnenkort haar rijbewijs maar als ze niet in de auto mag rijden ga ik hem denk ik ook maar niet bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s61LnB-u-YgGgBKX9iC772P_tqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B5FQE3bqatIed7fNHcwtBB9t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
En daar staat toch echt dat je 3 jaar je rijbewijs moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
KeesPimelmees schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Ahh oke, dan wordt het al een stuk logischer inderdaad hahaha
't is maar wat je logisch vind natuurlijk.. ;)
Het is goed het eerste artikel wat gaat over het inschrijven voor het abonnement... als je dat al niet leest :?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
dizzytal schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:38:
[...]

't is maar wat je logisch vind natuurlijk.. ;)
Het is goed het eerste artikel wat gaat over het inschrijven voor het abonnement... als je dat al niet leest :?
Eens. Maar daar verbaas ik me eigenlijk niet meer over... Dat is "normaal" vandaag de dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
worldfastest schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:54:
Lijkt mij logisch dat dat ook voor familie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Auto van de week verhuurd en ik ben door Lynk & Co/De huurder op de hoogte gesteld over het feit dat mijn auto helaas betrokken is geraakt bij een auto-ongeluk. Gelukkig niets aan de hand met de bestuurder/inzittenden.

Weet iemand echter hoe lang een reparatie gemiddeld duurt bij Lynk & Co/Volvo? Ik ga er na de gekregen informatie van uit dat er reparatie nodig is aan de volledige rechterkant van de auto. Auto komt hoogstwaarschijnlijk op 10 mei terug en het enige wat Lynk mij kon vertellen is dat het druk is, maar geen tijd.

Misschien heeft iemand hier ervaring met reparaties o.i.d. en de wachttijd hierbij?

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 04-05-2023 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
mprkooij schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:46:
Auto van de week verhuurd en ik ben door Lynk & Co/De huurder op de hoogte gesteld over het feit dat mijn auto helaas betrokken is geraakt bij een auto-ongeluk. Gelukkig niets aan de hand met de bestuurder/inzittenden.

Weet iemand echter hoe lang een reparatie gemiddeld duurt bij Lynk & Co/Volvo? Ik ga er na de gekregen informatie van uit dat er reparatie nodig is aan de volledige rechterkant van de auto. Auto komt hoogstwaarschijnlijk op 10 mei terug en het enige wat Lynk mij kon vertellen is dat het druk is, maar geen tijd.

Misschien heeft iemand hier ervaring met reparaties o.i.d. en de wachttijd hierbij?
Ik heb voor een kapotte oliepomp 5 weken in een leenauto gereden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:34

Damn, dat is balen. Je kunt volgens mij beter een nieuwe bestellen en je huidige inleveren zodra je een datum hebt, want reparaties en L&C gaan niet echt samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IfThenElse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-04 15:14
Deviator79 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Aantal keer naar VK geweest met de Lynk afgelopen jaar. Zelfde gedaan als ik al 20 jaar doe... Niets...
Nog nooit iets van gehoord. Voorheen stelde ik soms de lampen naar beneden af met het wieltje(als dat in een auto kon).
Net terug uit Engeland en wellicht interessant voor anderen:

Lynk&Co had bij navraag aangegeven dat de koplampen zichzelf niet aanpassen aan links rijden en je ze ook niet kan bijstellen. Ik heb het idee dat de lampen de tegenligger niet verblinden want ik heb ze continue aan gehad en geen enkele keer signalen van tegenliggers gekregen.

En nog 2 relevante instellingen voor een trip naar Engeland:

Via Instellingen - Auto - Beveiliging kan je het Alarmniveau verlegen. Zodat het alarm niet afgaat op de veerboot.

Via Instellingen - Eenheden kan je het display op Miles instellen ipv Kilometers, maar helaas zie je alleen de range (benzine/accu) in miles en niet de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
IfThenElse schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Net terug uit Engeland en wellicht interessant voor anderen:

Lynk&Co had bij navraag aangegeven dat de koplampen zichzelf niet aanpassen aan links rijden en je ze ook niet kan bijstellen. Ik heb het idee dat de lampen de tegenligger niet verblinden want ik heb ze continue aan gehad en geen enkele keer signalen van tegenliggers gekregen.

En nog 2 relevante instellingen voor een trip naar Engeland:

Via Instellingen - Auto - Beveiliging kan je het Alarmniveau verlegen. Zodat het alarm niet afgaat op de veerboot.

Via Instellingen - Eenheden kan je het display op Miles instellen ipv Kilometers, maar helaas zie je alleen de range (benzine/accu) in miles en niet de snelheid.
Er is ook een optie om beide te tonen, dan zie je in het klein de miles meelopen rechts bij de klokken (classic instelling, in de klokken bij het verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
Sandro! schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Damn, dat is balen. Je kunt volgens mij beter een nieuwe bestellen en je huidige inleveren zodra je een datum hebt, want reparaties en L&C gaan niet echt samen.
Je zou eigenlijk verwachten met de overvolle Volvo parkeerplaatsen met teruggebrachte auto's dat er zo iets vervangends geregeld zou moeten zijn, maar klaarblijkelijk hebben ze het nog niet echt gestreamlined daar (understatement van het jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:01

Ik heb in juli 2022 achterbumper- en spatbordschade gemeld, die is in januari 2023 gerepareerd.
Is natuurlijk ook afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 15:23
Waar kan ik de mogelijke extra kosten voor autodelen als lener vinden? Ik weet dat elke schade een eigen risico van 1000 euro heeft, maar verder kon ik niet veel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertwh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05 11:24
Gisteren de eerste 30.000 beurt laten doen bij Volvo in Amsterdam Zuidoost. Auto is eigendom. Ik rij ongeveer 70% elektrisch (woon-werk), maar de beurt is standaard: filters en vloeistoffen vervangen. Totaal 399,20 excl. btw. Herkent iemand deze kosten? 8)7
Koelwaterpomp wordt later vervangen i.v.m. lekkage koelvloeistof. Hiervoor is een aanvraag ingediend bij L&C ivm garantie. Bij vervangen interieurfilter bleek een clip te zijn afgebroken. Dus deksel filterhuis wordt ook nog vervangen.
Auto rijdt top _/-\o_ , maar kosten onderhoud vallen mij wel een beetje tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door albertwh op 05-05-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

€400 is een heel normaal bedrag bij premium merken als Volvo, BMW, Audi. Als je dat niet zoekt, beter een Kia / Hyundai kopen ;P

Die prijzen zijn overigens ook normaal voor de 100% elektrische Volkswagens 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door _eLMo_ op 05-05-2023 11:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MyNameIs schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:41:
Waar kan ik de mogelijke extra kosten voor autodelen als lener vinden? Ik weet dat elke schade een eigen risico van 1000 euro heeft, maar verder kon ik niet veel vinden
Voorheen was er een boete bijlage met allemaal boetes die je als lener moest betalen als je de auto niet op tijd, vuil, op de verkeerde plek e.d. terugbracht. Per 1 maart is die bijlage echter geschrapt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWTTsZbatVCWN-wZA5xxAryxZXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhdNIsPycPlQVLpRP6dZn94o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Laatst online: 02-05 15:23
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Voorheen was er een boete bijlage met allemaal boetes die je als lener moest betalen als je de auto niet op tijd, vuil, op de verkeerde plek e.d. terugbracht. Per 1 maart is die bijlage echter geschrapt.
[Afbeelding]
Mooi dat ze die bijlage geschrapt hebben! Misschien dat ik dit binnenkort eens ga uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IslandCow
  • Laatst online: 09-05-2023
_eLMo_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:07:
€400 is een heel normaal bedrag bij premium merken als Volvo, BMW, Audi. Als je dat niet zoekt, beter een Kia / Hyundai kopen ;P

Die prijzen zijn overigens ook normaal voor de 100% elektrische Volkswagens 8)7
Overigens vind ik ondertussen Kia en Hyundai ook prima premium ondertussen. ;)

Maar ja, dit zijn hele normale kosten ja. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MyNameIs schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Mooi dat ze die bijlage geschrapt hebben! Misschien dat ik dit binnenkort eens ga uitproberen :)
Ik denk dat de animo om te verhuren hierdoor wel kleiner wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
albertwh schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:59:
Gisteren de eerste 30.000 beurt laten doen bij Volvo in Amsterdam Zuidoost. Auto is eigendom. Ik rij ongeveer 70% elektrisch (woon-werk), maar de beurt is standaard: filters en vloeistoffen vervangen. Totaal 399,20 excl. btw. Herkent iemand deze kosten? 8)7
Koelwaterpomp wordt later vervangen i.v.m. lekkage koelvloeistof. Hiervoor is een aanvraag ingediend bij L&C ivm garantie. Bij vervangen interieurfilter bleek een clip te zijn afgebroken. Dus deksel filterhuis wordt ook nog vervangen.
Auto rijdt top _/-\o_ , maar kosten onderhoud vallen mij wel een beetje tegen.
Kan enkel beaamen dat dit tegenwoordig helaas overal zo is. Een kleine onderhoudsbeurt (olie+filter..) bij de stealer kost bijvoorbeeld €410 excl btw voor mijn 2019 opel Insignia.

Mijn inziens komen die hoge kosten vooral door “dunne” verkoopmarges en het idee onderhoud dan maar als pakketjes/bundeltjes/vaste prijs per item/melkkoe aan te bieden. Bedenk je ook: 75% van de nieuw geleverde auto’s in ons land zijn lease wagens. Die betalen de factuur toch wel.

Als je alle onderdelen los zou kopen en 1 uur arbeid ”aanschaft” scheelt het sowieso meer dan de helft maar dat is niet de bedoeling van ze uiteraard :+ Ik moet de eerste merk dealer helaas nog vinden die nog ouderwets tijd en materiaal aanrekent.

Troost je: ook al zou de verbrandingsmotor een heel jaar niet lopen; toch verouderd en verslechterd de motorolie. Nodig is een groot woord maar het is wel beter deze minimaal jaarlijks te verversen.

Zeker in een PHEV heb je de motor af en toe nodig en die vaak korte koude (snelweg) stukjes dat hij bijspringt daar zit nou net de grootste slijtage slag in.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38
Wackoz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:45:
Bedenk je ook: 75% van de nieuw geleverde auto’s in ons land zijn lease wagens. Die betalen de factuur toch wel.
Leasemaatschappijen wringen juist de dealers uit qua onderhoudskosten, die betalen echt niet het gangbare tarief wat jij en ik mogen afrekenen...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
cyberdj schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:28:
[...]

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71358096

dragers zijn redelijk stil, aerodynamica is best wel ok (verbruik met skibox 7,7l/100km over 950 km)
Tijdje geleden natuurlijk, maar hoe heb je dit bereikt? Met volle accu en tank op pad, eerst elektrisch rijden, hierna op benzine en accu opladen tijdens rijden, dan weer elektrisch, etc etc etc?

Ben erg benieuwd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyberdj
Mbezuijen schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:32:
[...]

Tijdje geleden natuurlijk, maar hoe heb je dit bereikt? Met volle accu en tank op pad, eerst elektrisch rijden, hierna op benzine en accu opladen tijdens rijden, dan weer elektrisch, etc etc etc?

Ben erg benieuwd
Toevallig gisteren weer 1000km gereden, 2 volwassenen, 2 kinderen, volle kofferbak en skibox op het dak.

Vertrokken met 80% brandstof en 75% accu. Gestart in Val Thorens, dus eerst 30km omlaag, bij aankomst in dal was de accu nagenoeg vol (90%), verbruik stond op 4,5l/100km de laatste 10% bijgeladen op brandstof, daarna gaat de auto over in Accu sparen.

De hele rit heb ik eigenlijk “accu sparen” aangehad en gereden in Power Modus, om zo geforceerd op brandstof te rijden. De hele rit heb ik vervolgens de Adaptive Cruise Control op 105 km/h gehad (en soms wat minder als er snelheidsbeperkingen golden), waarbij ik enkel bij het inhalen versnelde naar ca 125 km/h. Gemiddelde snelheid was 92km/h.

Bij Dijon heb ik vervolgens 20 liter getankt en in Luxemburg 30 liter. Tot slot in Luik nogmaals 10 liter, waarbij ik de laatste 60km tot thuis elektrisch heb gereden.

Totaal dus ongeveer 60 liter op 1000km verbruikt. Dat kwam ook wel overeen met de boordcomputer, die zat op 5,8 a 5,9 liter op 100km.

Het komt dus wel echt aan op (heel) rustig rijden. Op de heenweg was het verbruik gelijkwaardig overigens.

Heb wel een redelijk aerodynamische skibox en ook aerodynamische dakdragers (Thule Wingbar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcuB4ygDIiptfn8u_z7zGgntynY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGsRZvhDKtVjxqqQii42nU1l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:02
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag. Passen (zie foto) deze dakdragers op de Lynk en Co?
Dank voor de reactie(s).

Groet,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohL_iYbd85ck74dAbY70tLKttDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuHd78TMPgDR39XjgprFR4La.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Toevallig gisteren weer 1000km gereden, 2 volwassenen, 2 kinderen, volle kofferbak en skibox op het dak.

Vertrokken met 80% brandstof en 75% accu. Gestart in Val Thorens, dus eerst 30km omlaag, bij aankomst in dal was de accu nagenoeg vol (90%), verbruik stond op 4,5l/100km de laatste 10% bijgeladen op brandstof, daarna gaat de auto over in Accu sparen.

De hele rit heb ik eigenlijk “accu sparen” aangehad en gereden in Power Modus, om zo geforceerd op brandstof te rijden. De hele rit heb ik vervolgens de Adaptive Cruise Control op 105 km/h gehad (en soms wat minder als er snelheidsbeperkingen golden), waarbij ik enkel bij het inhalen versnelde naar ca 125 km/h. Gemiddelde snelheid was 92km/h.

Bij Dijon heb ik vervolgens 20 liter getankt en in Luxemburg 30 liter. Tot slot in Luik nogmaals 10 liter, waarbij ik de laatste 60km tot thuis elektrisch heb gereden.

Totaal dus ongeveer 60 liter op 1000km verbruikt. Dat kwam ook wel overeen met de boordcomputer, die zat op 5,8 a 5,9 liter op 100km.

Het komt dus wel echt aan op (heel) rustig rijden. Op de heenweg was het verbruik gelijkwaardig overigens.

Heb wel een redelijk aerodynamische skibox en ook aerodynamische dakdragers (Thule Wingbar).

[Afbeelding]
Ik zat op een trip naar Spanje op en neer op 7,35 liter op 100 km, gerekend over een groot deel van de reis (3685 van de 3985 km). Dit is gerekend vanaf tanken in Luxemburg met elektra nagenoeg op. Daarnaast 3 keer de auto vol geladen op locatie (vanaf bijna leeg) waarmee bijna alles op locatie (ca 100 km) gereden en met volle lading weer thuisrit gestart. We hadden een goed volle auto met 4 personen en bagage, Daarbij overal de maximale snelheden aangehouden (100, 110, 120 of 130, + 3 tot 5km). Valt mij ook nog niet echt tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 08-05-2023 08:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fems
  • Registratie: Mei 2023
Hi allemaal, fijn dat dit forum bestaat. Sinds april hebben wij een L&C, afgelopen zaterdag voor het eerst de auto uitgeleend. Ik heb wat gezocht hier tussen de berichten en kwam wel wat tegen van verwarrende brandstofkosten, maar nog niet zoals bij ons gebeurde en ik ben benieuwd of iemand het herkent of weet wat te doen (misschien maken we wel een denkfout, maar ik kom er niet uit...)

Toen de auto werd opgehaald (13:00 u) stond er voor 530 kilometer op de brandstofteller. De auto was ongeveer opgeladen tot +/- 34 kilometer (we hebben niet gekeken hoeveel %).

Toen de auto werd terug gebracht (23:55) stond er nog maar 280km op, en 0km elektrisch. 250 km gereden dus. Volgens de app was er 11 liter verbruikt, x 2,13 = €23,43. Dat kwam bovenop de 40 euro die voor de dag berekend werd.

Wij hebben vervolgens 11 liter getankt, om te kijken of dat overeen kwam met die 530 km naar 280 km, maar de auto kwam daarna maar op 400 uit. Wij vonden dat nogal een groot verschil.
Maar het wordt nog gekker, want... ik kreeg de dag er na een privé bericht op mijn social media accounts van de betreffende man, of ik even 20 euro via een tikkie wil overmaken -hij was zelfs al aan de deur geweest zei hij .. kan hij zien waar ik exact woon?! -, want hij had al getankt voor ons maar kreeg die kosten er nu ook bij via de L&C app.

Ofwel: hij heeft al 11liter getankt... (er kwam een bonnetje bij) en nog steeds wordt de auto met maar 280 km op de teller terug gebracht terwijl er 530 op stond. Ik begrijp dat we nu het gecombineerde verbruik niet meetellen en de auto ook 34 km (ish) aan elektrisch rijden had, maar dan nog is het verschil wel enórm.

En vervolgens hebben wij ook nog eens voor 11 liter getankt (dus 't dubbele van wat L&C rekende), en stond er nog steeds veel minder op dan de 530.

Zie ik iets over het hoofd? En misschien belangrijker: wat moet ik nu met die lener die 20 euro van mij terug wil (en moet hij dat niet via de app regelen? t voelt nogal onprettig zo in mijn social media accounts), terwijl ik het gevoel heb dat ik juist aan t kortste eind trek zelfs mét die tankbeurt erbij?

En is het niet zo dat als een lener zelf al tankt, L&C die kosten dus niet meer berekend via de app, dus wat is hier dan misgegaan?

Ik waardeer 't enorm als iemand wil meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 21:53
Fems schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:07:
Hi allemaal, fijn dat dit forum bestaat. Sinds april hebben wij een L&C, afgelopen zaterdag voor het eerst de auto uitgeleend. Ik heb wat gezocht hier tussen de berichten en kwam wel wat tegen van verwarrende brandstofkosten, maar nog niet zoals bij ons gebeurde en ik ben benieuwd of iemand het herkent of weet wat te doen (misschien maken we wel een denkfout, maar ik kom er niet uit...)

Toen de auto werd opgehaald (13:00 u) stond er voor 530 kilometer op de brandstofteller. De auto was ongeveer opgeladen tot +/- 34 kilometer (we hebben niet gekeken hoeveel %).

Toen de auto werd terug gebracht (23:55) stond er nog maar 280km op, en 0km elektrisch. 250 km gereden dus. Volgens de app was er 11 liter verbruikt, x 2,13 = €23,43. Dat kwam bovenop de 40 euro die voor de dag berekend werd.

Wij hebben vervolgens 11 liter getankt, om te kijken of dat overeen kwam met die 530 km naar 280 km, maar de auto kwam daarna maar op 400 uit. Wij vonden dat nogal een groot verschil.
Maar het wordt nog gekker, want... ik kreeg de dag er na een privé bericht op mijn social media accounts van de betreffende man, of ik even 20 euro via een tikkie wil overmaken -hij was zelfs al aan de deur geweest zei hij .. kan hij zien waar ik exact woon?! -, want hij had al getankt voor ons maar kreeg die kosten er nu ook bij via de L&C app.

Ofwel: hij heeft al 11liter getankt... (er kwam een bonnetje bij) en nog steeds wordt de auto met maar 280 km op de teller terug gebracht terwijl er 530 op stond. Ik begrijp dat we nu het gecombineerde verbruik niet meetellen en de auto ook 34 km (ish) aan elektrisch rijden had, maar dan nog is het verschil wel enórm.

En vervolgens hebben wij ook nog eens voor 11 liter getankt (dus 't dubbele van wat L&C rekende), en stond er nog steeds veel minder op dan de 530.

Zie ik iets over het hoofd? En misschien belangrijker: wat moet ik nu met die lener die 20 euro van mij terug wil (en moet hij dat niet via de app regelen? t voelt nogal onprettig zo in mijn social media accounts), terwijl ik het gevoel heb dat ik juist aan t kortste eind trek zelfs mét die tankbeurt erbij?

En is het niet zo dat als een lener zelf al tankt, L&C die kosten dus niet meer berekend via de app, dus wat is hier dan misgegaan?

Elektrische rijden is voor de uitlener, vandaar dat wij de accu leeg laten als de auto wordt uitgeleend. Ik zou niet zoveel kijken naar hoeveek kilometer je nog kan rijden, dit is afhankelijk van je rijgedrag. Blijkbaar heeft deze huurder een sportiever rijgedag dan jij. Je kunt via de app zien hoeveel % er in de tank zit.

Ik zou zeker geen 20 euro overmaken middels een tikkie oid. Beetje vreend, als hij ergens niet mee eens is kan hij dit opnemen met Lynk en niet met jou. Daarnaast kan hij volgens mij zien waar de auto ingeleverd moet worden en daarmee dan ook ev. jouw adres en huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees

Het aantal kilometers dat je kunt rijden is inderdaad een berekening op basis van gemiddeld verbruik. Als er dus lekker sportief is gereden dan is je bereik een stuk lager.

Je adres wordt niet gedeeld. Er komt een circel waarin je de auto moet inleveren. Als dit bij jou voor de deur is dan kun je wellicht gokken welk huis het moet zijn.

Zou in ieder geval zeker niet betalen, dit is inderdaad een Lynk & Co dingetje. Hij zal daar z'n beklag moeten doen gezien zij de bemiddelende partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin862
  • Laatst online: 29-04 11:33
Ik heb een auto geleend en kreeg straat en huisnummer te zien in de app. Ik weet niet of dit locatie van eigenaar of van de auto is maar als de auto precies voor je deur stond is het adres idd bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Robin862 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:38:
Ik heb een auto geleend en kreeg straat en huisnummer te zien in de app. Ik weet niet of dit locatie van eigenaar of van de auto is maar als de auto precies voor je deur stond is het adres idd bekend.
Is de locatie waar de auto staat, ja als het op je eigen oprit is, dan niet moeilijk om te weten waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz

Kleine tip hoe je makkelijker/beter kunt zien hoeveel dinosap er nog in je lynk zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_7mT5kN9ki7oqZ4w52RmC2v1yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG55HxzttEdR0x4zpPHBx00C.jpg?f=fotoalbum_large

Dit vindt je in de app onder “my car”/“mijn auto” terug en is preciezer dan de 10 blokjes die de meter tonen kan.

Zoals eerder benoemd wordt elektriciteit niet meegerekend dus of leeg meegeven of je geeft die kilometers “kado”.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 15:43
Sterretje in de ruit. Klantenservice was goed bereikbaar, daarna doorverbonden voor het maken van een afspraak. Hier stond ik wel 20 minuten in de wacht.
Afspraak was binnen een week. Sterretje binnen een uur weer dicht, incl. wasbeurt en update.

Toch best tevreden zo. Was voorbereid op het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Andreas92 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:11:
Sterretje in de ruit. Klantenservice was goed bereikbaar, daarna doorverbonden voor het maken van een afspraak. Hier stond ik wel 20 minuten in de wacht.
Afspraak was binnen een week. Sterretje binnen een uur weer dicht, incl. wasbeurt en update.

Toch best tevreden zo. Was voorbereid op het ergste.
Kijk, ook goed eens de positieve verhalen te horen! Zo kan het dus ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Laatst online: 21-04 23:37
In de categorie vergelijking:

week rondgereden in de Schotse Hooglanden en het verbruik van mijn Lynk (met 5 personen) was exact gelijk aan de Mitsubishi Outlander PHEV (met 5 personen) van mijn reisgenoot die exact dezelfde ritjes reed.
Telkens tankten we nagenoeg hetzelfde..

Wel is de tank van de Lynk (irritant) klein, en sta je dus elke 35 liter aan de pomp...
(reisgenoot heeft onder z'n Outlander een 75 liter tank laten monteren)

#nutteloosweetje

[ Voor 21% gewijzigd door Deviator79 op 08-05-2023 12:02 ]

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:02
remc1979 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:19:
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag. Passen (zie foto) deze dakdragers op de Lynk en Co?
Dank voor de reactie(s).

Groet,

[Afbeelding]
Niemand die dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Laatst online: 21-04 23:37
Afgaande op de foto denk ik dat het past.

(garantie tot de deurmat op deze uitspraak)

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Deviator79 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Afgaande op de foto denk ik dat het past.

(garantie tot de deurmat op deze uitspraak)
Veiliger is afgaan op de eerder aangehaalde dakdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-04 18:31
Gaat vooral om hoe ver ze uitsteken uiteindelijk, zelf heb ik dakdragers van een mazda 6 erop gehad, deden het prima (ook qua lengte dus) maar had ook dakdrager van schoonouders van een kia sportage die ik had kunnen gebruiken qua lengte.

Gewoon eens erop leggen om te kijken hoe ze uitkomen qua lengte.

[ Voor 8% gewijzigd door in2design op 08-05-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
cyberdj schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]
Heel netjes zeg! Als ik over ga op benzine dan loopt hij wel 1 op 10 denk ik. Met zelfde snelheden als jij benoemd overigens. Wellicht doe ik toch iets verkeerd haha.

Juli gaan we naar Denemarken, dan zal ik het ook eens op deze manier proberen.

Bedankt voor je verslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fems
  • Registratie: Mei 2023
juwlez schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Elektrische rijden is voor de uitlener, vandaar dat wij de accu leeg laten als de auto wordt uitgeleend. Ik zou niet zoveel kijken naar hoeveek kilometer je nog kan rijden, dit is afhankelijk van je rijgedrag. Blijkbaar heeft deze huurder een sportiever rijgedag dan jij. Je kunt via de app zien hoeveel % er in de tank zit.

Ik zou zeker geen 20 euro overmaken middels een tikkie oid. Beetje vreend, als hij ergens niet mee eens is kan hij dit opnemen met Lynk en niet met jou. Daarnaast kan hij volgens mij zien waar de auto ingeleverd moet worden en daarmee dan ook ev. jouw adres en huisnummer.
Bedankt voor alle reacties, helder! Ik heb L&C er ook over gesproken en zei zeggen hetzelfde: ze hebben een case aangemaakt om het na te lopen en nemen zelf contact op met de lener. Ik hoef er niks mee. Dat is heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IslandCow
PS: ik raad wel aan om de auto zoveel mogelijk vol mee te geven, fijner voor je eigen gemoedrust ook denk ik en ook fijn voor degene die hem leent. Zelf zou ik ook de auto meegegeven met volle accu als extra service en minder uitstoot vind ik belangrijker dan die paar centen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Zaterdag kreeg ik voor het eerst een reserveringsaanvraag binnen. Helaas werd die weer geannuleerd nadat ik hem geaccepteerd had. Maar in ieder geval weet ik nu dat ik gewoon een pushbericht krijg bij een nieuwe reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Vorige week mijn tweede Lynk gekregen. Hert proces en de aflevering verliep weer prima.
De auto is ook dezelfde dag al in de app te zien, alleen.........de app geeft na een week nog steeds aan dat de auto geparkeerd staat bij de Volvo-dealer in Assen. Dus niet!

De app verwijderd en weer gedownload maar de auto staat volgens de app nog steeds in Assen.

Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
wimaj janssen schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:29:
Vorige week mijn tweede Lynk gekregen. Hert proces en de aflevering verliep weer prima.
De auto is ook dezelfde dag al in de app te zien, alleen.........de app geeft na een week nog steeds aan dat de auto geparkeerd staat bij de Volvo-dealer in Assen. Dus niet!

De app verwijderd en weer gedownload maar de auto staat volgens de app nog steeds in Assen.

Wie heeft een oplossing?
Heeft de auto wel een data verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Oizo1981 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:32:
[...]

Heeft de auto wel een data verbinding?
Ik heb het ook met me nieuwe vanaf maart, geeft steeds een verkeerde plek aan. Kijk er niet eens meer naar 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Fibrenl schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:42:
[...]

Ik heb het ook met me nieuwe vanaf maart, geeft steeds een verkeerde plek aan. Kijk er niet eens meer naar 🤪
Zolang je zelf maar weet waar je hem achtergelaten hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
wimaj janssen schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:29:

Wie heeft een oplossing?
Locatie is om hem te kunnen verhuren natuurlijk belangrijk. Een tip die iemand anders eerder in dit forum gaf is om de auto even te laten knipperen of toeteren. Dat forceert een status update bij de auto en past 8/10 keer ook de locatie aan.

Ben er zelf pas sinds een paar weken achter dat die hele pagina met commando’s bestaat :> als je de app opent een keer naar links swipen en dan even laten flitsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWewj5B6SvXUwlLIMFJnsm82OeA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CuE5IkIrduCd56JlRCSDPErO.png?f=fotoalbum_large

Uit nieuwsgierigheid: heb je de 2e lynk ook op jouw eigen naam staan of van je partner? Ik meen te hebben gelezen dat L&C maar 1 auto per persoon toestaat.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManuR
  • Laatst online: 06-06-2024
Hi iedereen

Eventjes geleden mijn Lynk & Co 01 besteld en nu zie ik in mijn account dat er een VIN nummer is toegevoegd. Hiervan kan ik afleiden dat ik een 2022 versie ga krijgen van de wagen.

Iemand een idee wat exact de verschillen zijn tussen de 2022 en de 2023 versie?

Thanks alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
ManuR schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:41:
Hi iedereen

Eventjes geleden mijn Lynk & Co 01 besteld en nu zie ik in mijn account dat er een VIN nummer is toegevoegd. Hiervan kan ik afleiden dat ik een 2022 versie ga krijgen van de wagen.

Iemand een idee wat exact de verschillen zijn tussen de 2022 en de 2023 versie?

Thanks alvast!
Staat op de website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuLNpDDw94Hl2McgPT5cHkUUEo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXfe8KxlOawRBK6e2MHGB5ib.jpg?f=fotoalbum_large

En een donkere hemelbekleding in plaats van licht.

2022-model is geleverd met en zonder snellere laadunit.

[ Voor 17% gewijzigd door Oizo1981 op 09-05-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Wackoz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Locatie is om hem te kunnen verhuren natuurlijk belangrijk. Een tip die iemand anders eerder in dit forum gaf is om de auto even te laten knipperen of toeteren. Dat forceert een status update bij de auto en past 8/10 keer ook de locatie aan.

Ben er zelf pas sinds een paar weken achter dat die hele pagina met commando’s bestaat :> als je de app opent een keer naar links swipen en dan even laten flitsen.

[Afbeelding]

Uit nieuwsgierigheid: heb je de 2e lynk ook op jouw eigen naam staan of van je partner? Ik meen te hebben gelezen dat L&C maar 1 auto per persoon toestaat.
Knipper mij de ….. maar helaas 🤪🤪🤪
Pagina: 1 ... 112 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.