Ik heb zelf ook de Cartbbox in bezit, en "gebruik" deze i.c.m. Apple Carplay.TrumpetDave schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:40:
[...]
Heb je toevallig ook ervaring met een carTVbox die je via carAndroid kan laten lopen?
Ik krijg die op één of andere manier niet gekoppeld.
Ik moet zeggen dat ik dit apparaat heel moeilijk aan de praat krijg.
Je dient in ieder geval ervoor te zorgen dat je de Apple Carplay verbinding met de Lynk & Co volledig ontkoppeld via de settings in je telefoon. Tevens dien je de bluetooth verbinding van Lynk & Co uit te schakelen via "vergeet dit apparaat". Als je dit allemaal hebt uitgevoerd dan kun je de USB kabel erin steken van de Cartvbox en via bluetooth instellingen klikken op de "HI Box" connectie. Daarna kan het nog een minuut of 1 of 2 duren voordat er een connectie wordt gemaakt, (even wachten dus, het scherm blijft zwart) en dan krijg je het menu getoond.
Moet zeggen dat ik het allemaal erg omslachtig vind werken en het opstarten duurt behoorlijk lang.
Voor de rest werkt het prima als het eenmaal is opgestart. Een ander ding is ook als je de Apple Carplay in de originele staat terug wil zetten, dan kan het zijn dat nadat je de settings weer terug heb gezet, ook je telefoon een paar keer opnieuw moet starten. Het kan dan zijn dat er niet opnieuw een verbinding gemaakt kan worden met je Bluetooth en dus je Apple Carplay.

Ik ben zelf opzoek naar een alternatief zoals je denk ik wel zal begrijpen.