trekker22 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:36:
[...]
Frankrijk is toch de enige met zulke avond klok nu ?
(In lockdown 1 was in Europa meer gangbaar).
Maar als ze nu het na 18:00 licht is hier zo’n avondklok instellen, weet niet hoe ik daar op zou reageren. Toch eigen tuin of stik er maar in (al is de super ook dicht dan na 18:00). Of eten bij opa en oma en 18:00 terug zijn dacht het niet.
Hier hetzelfde... Ik snap dat men besmettingen wilt voorkomen. Ik heb ook begrip dat men moeilijke keuzes moet maken en dat iedereen tevreden houden niet zal lukken... echter is de avondklok mijn inziens als met een bazooka een mug proberen plat te slaan.
Als het probleem is dat jongeren teveel bij elkaar komen in de avond, dan pak je dat maar gewoon aan.
Gisteren hebben wij met 1 vriend (vrijgezel, woont dus alleen en heeft daar ook steeds meer last van) van ons afgesproken bij ons. Vroeger op de dag i.v.m. de avondklok maar het netto resultaat is en blijft gelijk; Hij is hier zo'n 5 uur geweest. Wat is nu werkelijk het verschil tussen of hij tussen 15:45-20:45 uur langskomt of 18:00 tot 01:00? Dan hadden wij ook niet samen aan tafel gezeten om te eten en dan konden we na het eten een film kijken i.p.v. natafelen.
Indien dit in de zomer zo blijft dan hebben we al bedacht dat die maat van ons gewoon kan langskomen en dan loopt 1 van ons samen met hem terug naar huis (3 straten verderop........) met ieder 1 van onze honden aan de lijn en dan loop ik terug met beide. Of indien wij naar hem willen gaan dan hebben wij dus ieder een hond dus ook probleem opgelost...
En ik vermoed dat er een aantal mensen zullen zijn die schande en boe gaan roepen over bovenstaande en dat mag, echter moeten de maatregelen wel ergens op slaan mijn inziens. Het is niet dat wij zoals de buurman van die vriend van ons een feestje houden met 20 bezoekers omdat iemand jarig is

klaaas schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:36:
[...]
Ik doe de weekboodschappen meestal op vrijdag of zaterdag na 18:00 en voor 20:00. Dan is het echt niet druk in de supermarkt. Doordeweeks evenmin als ik op mijn avondwandeling nog even iets haal dat ik vergeten ben. Leidt de avondklok daadwerkelijk tot zoveel meer drukte in de supermarkten? (Overigens: werkenden kunnen normaal gesproken ook pas na 18:00 naar de supermarkt en de lokale AH sluit niet om 20:00 maar om 20:45.)
Hier sluiten alle supermarkten in de buurt al sinds het verkoop verbod van alcohol om 20:00 uur. Geen zin in gezeik aan de deur denk ik zo.. Ik merk in ieder geval dat het sindsdien wel drukker is in de winkels maar gezien ik in een dorp woon valt het dan nog wel mee. Wel is de algemene drukte per bezoekmoment naar mijn ervaring hoger dan voorheen.
MikeyMan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:31:
[...]
En maar oeverloos zeuren over dat de maatregelen zo vervelend zijn.
Je zou je verdomme eens zo druk moeten maken over de naleving. Dan was de helft van de maatregelen nieteens nodig geweest.
Mijn dank is groot.
Hoewel ik het grotendeels met je eens bent, heeft een (te) groot deel van de maatschappij schijt aan de regels. Zo helaas ook een deel van mijn familie, die komende weekend toch echt een 60-jarige verjaardag niet willen laten schieten. Wij zijn nu de jankerds die moeilijk doen en niet komen

gezien ze aangeven dat afstand houden geen probleem zal zijn. In de praktijk gaat dat gewoon niet zo makkelijk als gezegd en dan nog moet iedereen naar dezelfde WC etc. Hoewel hun het verder allemaal al hebben gehad (zegt ook wel iets lijkt mij) en wij nog niet is de kans verder vrij klein dat er wat mis zou gaan, maar wij gaan dat risico gewoon niet lopen (los van dat het bezoekersaantal max op 1 en niet 6 staat).
Ik zou liever wat minder strikte maatregelen zien die hard worden gehandhaafd. Bij besmetting of een belletje vanuit de GGD een gedwongen quarantaine etc. Helaas is daar geen capaciteit voor... dus dan maar steeds zwaardere maatregelen. Weet je wat ik dan zie om mij heen? Die mensen waarvoor het bedoeld is hebben daar dikke schijt aan en doen toch hun ding. Doet mij denken aan een bordje bij iemand hier in de wijk met het verzoek honden niet in hun tuin te laten schijten. Alsof mensen die dat doen daar een boodschap aan hebben. En ik, die 10 meter verderop een zakje tevoorschijn haal wanneer de hond het op de straat achterlaat, word regelmatig vuil aangekeken door die bewoners. Ook daar; Richt je boosheid/regels op diegene die het veroorzaken.
Mijn broertje is na het telefoontje vanuit de GGD gewoon blijven werken want; Geen klachten en de baas vond het prima. Dát moet men eerst maar eens stoppen voordat ze de brave(re) burgers gaan lopen irriteren.
Zoals aangegeven ben ik het niet oneens met je, echter moet men mijn inziens het probleem aanpakken en niet wild om zich heen gaan lopen slaan.
[
Voor 27% gewijzigd door
Thalaron op 21-02-2021 09:25
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW