Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:
  • 195.876 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
BarôZZa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:38:
Over Japan gesproken: gaan we in Nederland ooit nog eens iets doen aan al die dikke bejaarden? In Azië zie ik altijd oudjes de berg op rennen, op straat dansen/tai chi/etc, ondersteboven aan rekken hangen en hebben ze van die speeltuinen voor bejaarden met allemaal apparaten. Hier heeft 60% overgewicht en het neemt alleen maar toe. Daar mag wel een flinke cultuursverandering in komen.
Ik denk (hoop) dat "we" nu wat te zwaar zijn door minder te bewegen.
Vroeger zou ik tot 2300 bij mijn ouders zijn en dan naar huis racen om de kat snoep te geven.
Nu moet ik redelijk rustig naar huis tussen de meute zondagsrijders die niet gewend is dat er mensen zijn die harder dan 15 km/u kunnen fietsen en die ook nogal eens zwalken of onverwachte manoeuvres maken.

Vroeger bleef ik bij een vriend tot na 12 en fietste dan hard naar huis om hetzelfde te doen.

Vroeger gingen we samen na het eten wat lopen in de buurt of een ommetje in de middag om boodschappen te doen.

Nu is dat dus alleen of "heel langzaam".

Dus ik hoop dat ik straks automatisch weer wat meer "kan trainen".

Ja Ik let op en heb altijd verlichting.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:46

NMH

Moderator General Chat
Het is ergens wel een mooie u-bocht die we gemaakt hebben. Voorheen voelden we ons ongemakkelijk als mensen hun gezicht bedekten en kregen we het boerkaverbod. Nu voelen we ons ongemakkelijk als mensen hun gezicht niet bedekken en hebben we een mondkapjesplicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:24
Nou laat die aangekondigde versoepelingen maar zitten. Sommigen mekkeren hier alleen maar over de avondklok maar de contacten en bewegingen zitten volgens mijn waarneming echt overdag. Het kabinet wordt al met 130 per uur rechts ingehaald door de bevolking.
Vandaag om 13.00 uur een stukje rondweg Den Bosch, kon je over de hoofden rijden, net geen file. Om 17.00 uur terug langs een vrij jonge wijk en één massa terug kerende personenauto's . Aansluitend op de rondweg idem. Werkt er dan helemaal niemand meer thuis?
Ik krijg het via Google mobility data nog niet gevonden/onderbouwd.
Voor actuele bronnen houd ik me sterk aanbevolen. Maar ik vrees echt dat we nu ineens los gaan/te hard van stapel lopen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
immetjes schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:03:
[...]

Gezond staat niet voor niets tussen accolades. Niet elk doelt heiligt de middelen.
Volgens mij zei ik niks over doelen en middelen. Ik geef enkel een kenmerk van een gezonde maatschappij. Niet mee eens?

Hij wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:35:
Het kabinet wordt al met 130 per uur rechts ingehaald door de bevolking.
Vandaag om 13.00 uur een stukje rondweg Den Bosch, kon je over de hoofden rijden, net geen file. Om 17.00 uur terug langs een vrij jonge wijk en één massa terug kerende personenauto's . Aansluitend op de rondweg idem. Werkt er dan helemaal niemand meer thuis?
Steeds minder, deze week voor het eerst ook weer naar kantoor. Pas als je weer met collega's bij het koffiezetapparaat staat merk je hoe erg je dat nodig hebt, hoe het 'nieuwe thuiswerk normaal' helemaal niet normaal is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

NMH schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:34:
Het is ergens wel een mooie u-bocht die we gemaakt hebben. Voorheen voelden we ons ongemakkelijk als mensen hun gezicht bedekten en kregen we het boerkaverbod. Nu voelen we ons ongemakkelijk als mensen hun gezicht niet bedekken en hebben we een mondkapjesplicht. :)
geen last van ongemakkelijk gevoel bij bloot gezicht op afstand...nog steeds bij volledige bedekking van ogen door wat dan ook.

wat ik wel ongemakkelijk vind is wanneer ik in de super iemand meen te herkennen. Op dat moment is het kiezen tussen het risico op iemand die ongemakkelijk wegkijkt nadat je diegene paar seconden aankijkt ( en dus niet degene was die je dacht dat het was) of iemand die je kent en negeert zonder dat je dat wil.
Oplossing is simpel, bij twijfel vriendelijk groeten, 8 van de 10 groeten terug 1 negeert je en 1 fonst zijn/haar wenkbrauwen ( getallen volledig uit de duim gezogen, hopelijk wordt dat vergeven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:35:
Nou laat die aangekondigde versoepelingen maar zitten. Sommigen mekkeren hier alleen maar over de avondklok maar de contacten en bewegingen zitten volgens mijn waarneming echt overdag. Het kabinet wordt al met 130 per uur rechts ingehaald door de bevolking.
Ik krijg het via Google mobility data nog niet gevonden/onderbouwd.
Voor actuele bronnen houd ik me sterk aanbevolen. Maar ik vrees echt dat we nu ineens los gaan/te hard van stapel lopen.
Waarom reed je er zelf?

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34
henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:35:Werkt er dan helemaal niemand meer thuis?
Jawel hoor, maar ik merk ook dat collega's weer op het werk verschijnen en dat dit minder actief wordt ontmoedigd door het middle management.

Zolang het officiële beleid 'thuiswerken' is, ga ik er nog wel mee door. Alleen volgende week moet ik weer naar locatie, maar dat is voor de verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:50

immetjes

HIER is BERN-E

Yaksa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Dan moet je 'ns leren mensen aan te kijken.
Ogen spreken meer dan lippen.
Dat is waar als je goed kijkt. Ik zie een mondkapjes cultuur hoe dan ook niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:50

immetjes

HIER is BERN-E

klaaas schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Volgens mij zei ik niks over doelen en middelen. Ik geef enkel een kenmerk van een gezonde maatschappij. Niet mee eens?
Tuurlijk wel. Alleen gezond kan voor de een volledig ontsmetten met alcohol te zijn en voor de ander 1x week onder douch. Dat moet allemaal kunnen. Alleen wat is gezond. Vandaar die accolades. Gezond moet niet van buiten dwingend opgelegd worden zolang de volksgezondheid niet in gevaar is (en ik weet dat laatste is ook onderwerp van discussie).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:20
ff terug van weggeweest... druk op het werk en zag ineens een vriendelijke vraag waar de grafiekjes bleven ;-)

update 2021-03-09

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcsV4ump5ILWGSPiJZnuuBFvoWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dYIu2nrjN6CRXtufou1OXlMp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6f_Fx4Dm98eCjnmjHmOfGCLM_MA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8SRasFHU9Z0G8g9fUINjwlji.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFgQFYqQxi1DAOxQ8ExbvXrGXSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OdUKc1wXU3K1aefKuR2xzGeR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73a_-uMmEOw20cJ9Aawll-WZUhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3SNIM5BXktkEyEX2EPIru4yw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zknbwLCpVrWOL05kE5IhQkciZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7txEOD9zKlshxc71d43YxmGI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fd_22Gs-oZaCASmsfyGt6HBqSAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kzM8AAVC7pJ3PB6y4hX28b5J.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RnPQsXKGoHRhs6Ypv1uiHrC-Aw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6iiJMqHsBkGdvlSPW1WvvnpB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwsWPEHJ7ig0ps1De5w0VXqGuO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d8Mwm9nWm4vMifcWieh1GxoW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuF3py7Qg1XfhGvmOw8L3u1xQB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H4fQW8QJNJloBkNl0dQG6Hjd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgiIe31O8iIKyoZw5w4aMiCdrLY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uI0Cr8zDJwBfIoQGQK2dovBM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:20
ocwil schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:18:
[...]

Vakantie? of overgestapt op wekelijkse updates?
Dacht check de grafieken weer eens, kan ik ze niet vinden :'(

Voel je trouwens niet verplicht, zo is het niet bedoeld.
druk op 't werk.. maar doe het met plezier

https://gathering.tweaker...message/66457534#66457534

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
mystic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Waarom reed je er zelf?
1 op 1 bezoekje bij een gepensioneerde vriend met veel medisch risico die al een jaar thuis zit en heel veel binnen en dan durft hij met mij wel omdat hij weet dat ik kei voorzichtig en serieus ben met de corona-maatregelen. En dan doen we een doordeweekse frisse neus.
Heb ik me zo voldoende verantwoord op deze standaard flauwe reactie?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@henkzelf kijk eens naar de tweets van Yorick Bleijenberg met info van Google en Apple. Of Richard vd Werken.

Bijvoorbeeld:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
immetjes schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Tuurlijk wel. Alleen gezond kan voor de een volledig ontsmetten met alcohol te zijn en voor de ander 1x week onder douch. Dat moet allemaal kunnen. Alleen wat is gezond. Vandaar die accolades. Gezond moet niet van buiten dwingend opgelegd worden zolang de volksgezondheid niet in gevaar is (en ik weer dat laatste is ook onderwerp van discussie).
@prijk introduceerde dwang in het verhaal. Ik heb verder mensen alleen maar gehoord over eventuele keuzes die we zouden kunnen maken in het post-coronatijdperk. Gewoon je handen goed (blijven) wassen of het met z'n allen wat minder normaal gaan vinden om half ziek op het werk te verschijnen heeft volgens mij niks met dwang te maken.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben het ook niet eens met alle maatregelen, maar een deel mag van mij best uit een stukje goed fatsoen blijven. Maar dat is wel geven en nemen van 2 kanten: Thuis blijven als je snottert betekent ook dat een werkgever daar soepeler mee om moet gaan. Als die ziekteverzuim alleen ziet als weggegooid geld dan wordt het wat lastiger.

Maar op een maatschappij waar ik een CoronaCheck vinkje moet laten zien of een kruisverhoor over klachten krijg als ik een avondje naar de bioscoop wil zit ik niet te wachten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
NMH schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:34:
Wist je nog als een imam iemand een hand weigerde? Die moest terug naar z'n eigen land enzo, heel hysterisch gedoe, één persconferentie later boeide niemand het meer wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:05

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

BarôZZa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Wist je nog als een imam iemand een hand weigerde? Die moest terug naar z'n eigen land enzo, heel hysterisch gedoe, één persconferentie later boeide niemand het meer wat.
hohoho! Kom op zeg, dat zijn wel echt twee heel erg verschillende zaken! Je vergelijking raakt kant noch wal. Iemand die vrouwen geen hand wil geven omdat ze minderwaardig zijn vind ik echt niet vergelijkbaar met de huidige situatie. En ja ik ga mensen gewoon weer handen schudden wanneer het weer kan/mag.

@NMH ik voel mij met mondkapje net zo ongemakkelijk als zonder mondkapje eerlijk gezegd. Ik hoop echt niet dat mondkapjes een blijvertje zijn. Ik heb ze op "omdat het moet", maar liever zette ik ze gelijk af. Laatst toevallig in de lokale snackbar vergeten op te zetten, voelde eigenlijk best lekker ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Shadow_Agent op 09-03-2021 20:37 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:14:
[...]
En zo heeft iedereen hun reden om toch de straat op te gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:14:
[...]

1 op 1 bezoekje bij een gepensioneerde vriend met veel medisch risico die al een jaar thuis zit en heel veel binnen en dan durft hij met mij wel omdat hij weet dat ik kei voorzichtig en serieus ben met de corona-maatregelen. En dan doen we een doordeweekse frisse neus.
Oftewel: net zo'n goede reden als de andere mensen waar je een oordeel over hebt.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
mystic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Oftewel: net zo'n goede reden als de andere mensen waar je een oordeel over hebt.
Ik lees in mijn eigen tekst geen oordeel maar een vraag omdat ik mijn waarnemingen niet kan rijmen met de algemeen bekende en geldende corona-regels.
En heren, ik ben hier niet om te vechten. Ik wil de situatie proberen te snappen en daarom stel ik vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:50:
En heren, ik ben hier niet om te vechten. Ik wil de situatie proberen te snappen en daarom stel ik vragen.
Trek het je a.u.b. niet persoonlijk aan, vermoed dat een groot deel van de thuiswerkende meute hier net als ondergetekende tegen een burn-out aanzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoevenpe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Trek het je a.u.b. niet persoonlijk aan, vermoed dat een groot deel van de thuiswerkende meute hier net als ondergetekende tegen een burn-out aanzit...
Wat is dit voor troep? Kón ik maar thuiswerken, dan kon ik ongehinderd door strikte regels mbt hygiëne het werk van 3 mensen verzetten wegens ziekteverzuim en grote vraag, in plaats van die extra handicap.

Ik vind de opmerkingen in ieder geval heel terecht en de reactie erop zegt meer over henkzelf-zelf. Je kan het als een aanval zien, maar ook eens kritisch naar jezelf kijken en afzetten tegen de mensen die hij buiten ziet. Hij stelt een terechte vraag maar het antwoord staat in de spiegel.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

hoevenpe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:51:
[...]

het thuiswerken met bekende collega's went tot op zekere hoogte. Door personeels en klant wisselingen zit ik nu videocals met inhoudelijke discussies met mensen die ik nog nooit gezien heb. Dit gebeurde voorheen met internationale klanten ook wel, maar niet in deze mate. Vandaag vroeg ik me af of de 6 mensen waar ik afgelopen dagen uren mee heb doorgebracht überhaupt wel bestaan :F
Gelukkig nog een gezin en de praatjes bij school / sportclubs, maar toen ik pas 2 dagen alleen was kreeg ik het te doen met mijn vrijgezelle collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
MikeyMan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:15:
@henkzelf kijk eens naar de tweets van Yorick Bleijenberg met info van Google en Apple. Of Richard vd Werken.

Bijvoorbeeld:
[Twitter]
Intussen hielp deze van Yorick Bleijenberg wel: https://twitter.com/Yoric...69281845616119811/photo/1

Sinds de basisschool weer open mocht, stijgen de belangrijkste indices waaronder woon-werkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Shadow_Agent schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:34:
[...]

hohoho! Kom op zeg, dat zijn wel echt twee heel erg verschillende zaken! Je vergelijking raakt kant noch wal. Iemand die vrouwen geen hand wil geven omdat ze minderwaardig zijn vind ik echt niet vergelijkbaar met de huidige situatie. En ja ik ga mensen gewoon weer handen schudden wanneer het weer kan/mag.
Had helemaal niks met minderwaardig te maken, dat werd ervan gemaakt. De imam gaf netjes uitleg, maar er werd heel hysterisch gedaan dat iemand niet al onze gebruiken overnam.
Ik mis die smerige kleffe handjes totaal niet trouwens. Bij een felicitatie oid is het nog ok, maar dat geforceerde handjes schudden bij elke dag/meeting bij sommige bedrijven, blegh.
Koos2009 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Ik denk (hoop) dat "we" nu wat te zwaar zijn door minder te bewegen.
Overgewicht bij ouderen is al jaren een probleem en blijft toenemen.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 09-03-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Yaksa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Dan moet je 'ns leren mensen aan te kijken.
Ogen spreken meer dan lippen.
Dom gelul.
Heb ik als slechthorende helemaal niks aan. Ook hoor ik van anderen dat ook zij mensen slechter verstaan.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
BarôZZa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:13:
Overgewicht bij ouderen is al jaren een probleem en blijft toenemen.
Uiteindelijk neemt het vanzelf een keer af... ;)
Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Dom gelul.
Heb ik als slechthorende helemaal niks aan. Ook hoor ik van anderen dat ook zij mensen slechter verstaan.
Ik heb als persoon met prima gehoor al moeite genoeg om het gemompel door een mondkapje heen te verstaan. Alsof ineens iedereen een spraakgebrek heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:41:
Iemand heeft een nieuwe bril nodig 8)7
Als Omtzigt een goede reden is om CDA te stemmen zorgt Grapperhaus er wel voor dat je je bedenkt. Wat wereldvreemd is die man, eerst met encryptie van chat diensten en nu dit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bril? Kristallen bol. Staat waarschijnlijk op de verkeerde zender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We sluiten dit deel af en gaan verder in: Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!