Ik snap op zich dat je dat zo voelt, maar dit is echt niet meer dan een juridische vingeroefening die nu wordt uitgevoerd. Er was een regeling waarvan de grondslag mogelijk zou vervallen, en nu is exact diezelfde regeling er met een andere grondslag. Er is inhoudelijk gezien niets gewijzigd.Dennahz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:58:
[...]
[...]
[...]
Een avondklok in eigen tuin is sowieso niet mogelijk (en daar zou ook niemand zich aan gaan houden). Wie ga je besmetten in je eigen tuin?
Wel enorm eng dit hoor. Lijkt me eerder een voorbereiding op nog strengere regels.
Het virus zelf lijkt wel bijzaak te worden (onderbuik). Ik merk in m'n omgeving dat zelfs de mensen die voorheen alles heel serieus namen qua dreiging van corona, het echt vreemd beginnen te vinden dat ze telkens meer macht lijken te grijpen, terwijl de huidige situatie er totaal niet om vraagt.
En ik hoop van harte dat m'n post niet _weer_ aangepast gaat worden. Het wantrouwen van dit demissionair kabinet is, na de acties van afgelopen week, niet meer dan normaal. Zelfs mensen die normaal echt pro Rutte waren beginnen te twijfelen.
Ik ben toch malle pietje niet!