Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.837 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Dennahz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:58:
[...]

[...]

[...]

Een avondklok in eigen tuin is sowieso niet mogelijk (en daar zou ook niemand zich aan gaan houden). Wie ga je besmetten in je eigen tuin? :+

Wel enorm eng dit hoor. Lijkt me eerder een voorbereiding op nog strengere regels.

Het virus zelf lijkt wel bijzaak te worden (onderbuik). Ik merk in m'n omgeving dat zelfs de mensen die voorheen alles heel serieus namen qua dreiging van corona, het echt vreemd beginnen te vinden dat ze telkens meer macht lijken te grijpen, terwijl de huidige situatie er totaal niet om vraagt.

En ik hoop van harte dat m'n post niet _weer_ aangepast gaat worden. Het wantrouwen van dit demissionair kabinet is, na de acties van afgelopen week, niet meer dan normaal. Zelfs mensen die normaal echt pro Rutte waren beginnen te twijfelen.
Ik snap op zich dat je dat zo voelt, maar dit is echt niet meer dan een juridische vingeroefening die nu wordt uitgevoerd. Er was een regeling waarvan de grondslag mogelijk zou vervallen, en nu is exact diezelfde regeling er met een andere grondslag. Er is inhoudelijk gezien niets gewijzigd.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
pro_6or schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:41:
[...]
Dat zouden ze moeten doen, maar ja, de verontwaardiging zelve. Het verwende kind dat alweer om een lolly staat te jengelen.
Aan de andere kant .. "what else is new ?". We hebben ook jaren met de meest gekke constructies (meestal met stadions) met publiek geld die voetbalclubs op de been gehouden als er weer eens een zogenaamd onoverkomelijk exploitatie te kort was. We hebben al best een hoop over voor dat "brood en spelen"
Achja wellicht komen ze binnenkort nog met het idee dat supporters dan maar voorrang moeten krijgen bij vaccinaties voor alle bierbuiken zodat ze wel in volle stadions kunnen om "het voetbal te redden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
tuinïnen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:01:
[...]

De balans gaat natuurlijk wel zoek. Het onderliggend leed wordt vergeten en er ontstaat een tunnelvisie op corona. Alle andere ziektes worden nu vaker vergeten/genegeerd en klein leed wordt groot leed.

Voor mij is het belangrijk dat andere waarden in het leven niet vergeten worden. Het opgroeien in vrijheid, delen van geluk en een waardevol samenzijn met anderen. Want wat is het leven nou echt in isolatie? Misschien voor een jonge gast valt het allemaal (tijdelijk)mee met social media en internet. Maar er zijn genoeg mensen die het niet hebben en vooral energie putten uit andere zaken die nu niet meer mogelijk zijn.

Let wel, een eeuwig leven heb je niet, ook jij niet. Je kan jezelf eindeloos beperken, maar sterven zal je.
Het doel is natuurlijk niet om jou te pesten.
Deze maatregelen zijn er omdat het alternatief nog ernstiger is. Dat zegt dus wel wat. Als het allemaal zo gemakkelijk was, dan hadden we Belarus of Brazilië wel gevolgd..

Daarbij is er gewoon een kamermeerderheid die jij en ik samen gekozen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
dangerousp schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Deze maatregelen zijn er omdat het alternatief nog ernstiger is. Dat zegt dus wel wat. Als het allemaal zo gemakkelijk was, dan hadden we Belarus of Brazilië wel gevolgd..

Toen we stemden 4 jaar geleden wisten we dit ook echt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Hoewel het uiteraard geen burgertje pesten is, kan ik me onderhand voorstellen dat het zo aanvoelt. Ik volg daarin wat Van der Staaij dinsdag in Op1 zei. Bij zo'n ernstige maatregel, moet je heel erg goed verantwoorden waarom je die neemt. Die ontbreekt nu vind ik, gezien de prognoses van het RIVM allemaal blijken mee te vallen. Bij dat spoedappel van woensdag liep Van Dissel nog te verkondigen hoe ernstig het is, maar een dag later kwamen de daadwerkelijke RIVM-cijfers over de Britse variant en die bleken in verhouding mee te vallen. Met die theorie kan je eind mei nog zeggen dat we een buffer moeten opbouwen voor variant nummer dertig die de zorg kan overspoelen binnen een paar weken.

Die laatste zin vind ik een beetje een niet bruikbaar argument. Piet stemde in maart 2017 niet op D66 omdat zij de avondklok steunen en Rob stemde niet op het FvD met een eventuele pandemie in het achterhoofd. Zodoende zou je kunnen stellen dat het prima mogelijk is dat volksvertegenwoordigers op dit specifieke dossier niet hun kiezers vertegenwoordigen. Ik voel me in letterlijke zin in ieder geval niet vertegenwoordigd door de partij waar ik in 2017 op stemde.

[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 19-02-2021 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]
De balans gaat natuurlijk wel zoek. Het onderliggend leed wordt vergeten en er ontstaat een tunnelvisie op corona. Alle andere ziektes worden nu vaker vergeten/genegeerd en klein leed wordt groot leed.
Dat probeert men te voorkomen door de besmettingen omlaag te krijgen. De afgelopen weken heb je kunnen zien aan de uitbraken op andere ziekenhuis afdelingen (hart, chirurgie, oncologie) dat dat met het huidige aantal besmettingen kennelijk zo makkelijk nog niet is om dat toch vlekkeloos doorgang te laten vinden.
Hetzelfde bij de basisscholen waar toch een aardig aantal al snel weer geheel of gedeeltelijk dicht kon.
Vandaar dat ik nog wat reserves heb bij die ogenschijnlijk mooi dalende aantallen positieve tests.
Voor mij is het belangrijk dat andere waarden in het leven niet vergeten worden. Het opgroeien in vrijheid, delen van geluk en een waardevol samenzijn met anderen. Want wat is het leven nou echt in isolatie?
Minder dan in vrijheid, ach misschien wordt het dan nog eens wat met die "bevrijdingsfestivals", tot nu toe vond ik dat over het algemeen maar een gotspe wat betreft alle platitudes over vrijheid en rrrrrrrespect.

Okee het is geen oorlog, maar een flinke doorzettende pandemie doet het toch aardig in het rijtje van dingen waar je je door heen kunt slaan.
Misschien voor een jonge gast valt het allemaal (tijdelijk)mee met social media en internet. Maar er zijn genoeg mensen die het niet hebben en vooral energie putten uit andere zaken die nu niet meer mogelijk zijn.
Ik denk dat het voor bijna niemand echt meevalt. En iedereen en van alle leeftijdsgroepen kan daar zo z'n individuele aspecten hebben die het zwaarder maken, of soms juist weer wat verlichten. En wat voor de een een futiliteit lijkt kan een ander individu of andere leeftijdsgroep juist hard aangrijpen. Vandaar dat ik de algemeenheden dat het voor een bepaalde algemene groep erger is dan voor een andere ook niet zo deel.
Let wel, een eeuwig leven heb je niet, ook jij niet. Je kan jezelf eindeloos beperken, maar sterven zal je.
Dat is toch een mooie troost ? Dat het ook eens ophoudt ? :)
En dat er geen einddatum vast staat, hoef je niet te zien als eindeloos naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:21:
[...]

[...]

Dat is toch een mooie troost ? Dat het ook eens ophoudt ? :)
En dat er geen einddatum vast staat, hoef je niet te zien als eindeloos naar mijn mening.
wtf...

Nou wat je een mooie troost vindt..

[ Voor 75% gewijzigd door Imperium op 19-02-2021 23:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Imperium schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:18:
[...]
Toen we stemden 4 jaar geleden wisten we dit ook echt..
Daarom is het verstandig om te proberen op mensen te stemmen waarvan jij verwacht dat die (volgens jou) ook verstandige keuzes maken op alle onderwerpen. Zowel qua compromissen op hun ultieme wensen geuit in verkiezingsprogramma's als wel alles wat daar buiten nog op ons afkomt (doorgaans de minder fijne dingen, verkiezingsprogramma's staan zelden vol met alle hel en verdoemenis die mogelijk op ons af zou kunnen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
Soccer98 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:19:
[...]

Hoewel het uiteraard geen burgertje pesten is, kan ik me onderhand voorstellen dat het zo aanvoelt. Ik volg daarin wat Van der Staaij dinsdag in Op1 zei. Bij zo'n ernstige maatregel, moet je heel erg goed verantwoorden waarom je die neemt. Die ontbreekt nu vind ik, gezien de prognoses van het RIVM allemaal blijken mee te vallen. Bij dat spoedappel van woensdag liep Van Dissel nog te verkondigen hoe ernstig het is, maar een dag later kwamen de daadwerkelijke RIVM-cijfers over de Britse variant en die bleken in verhouding mee te vallen. Met die theorie kan je eind mei nog zeggen dat we een buffer moeten opbouwen voor variant nummer dertig die de zorg kan overspoelen binnen een paar weken.

Die laatste zin vind ik een beetje een niet bruikbaar argument. Piet stemde in maart 2017 niet op D66 omdat zij de avondklok steunen en Rob stemde niet op het FvD met een eventuele pandemie in het achterhoofd. Zodoende zou je kunnen stellen dat het prima mogelijk is dat volksvertegenwoordigers op dit specifieke dossier niet hun kiezers vertegenwoordigen. Ik voel me in letterlijke zin in ieder geval niet vertegenwoordigd door de partij waar ik in 2017 op stemde.
Dat was een reactie op het machtsmisbruik stuk iets daarvoor. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar er wordt echt geen staatsgreep gepleegd zoals ik door sommige reacties heen lees. Moet je dan luisteren naar degene die iets anders vinden omdat dat beter uitkomt of voor veiligheid gaan.
Dan nog kun je bij de volgende verkiezingen je stem laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Imperium schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:24:
[...]
wtf...

Een oneindig leven lijkt me qua zingeving bepaald lastiger, als je dan ook nog niet dood mag of kan omdat die niet bestaat en je het ondertussen wel eens gezien hebt, lijkt me dat ook vrij vervelend. De dood is een prachtige drijfveer om in actie te komen en dingen te doen.
Je bijvoorbeeld opwinden over die waardeloze Hugo de Jonge die al die mooie levensjaren van je afpakt, met een eeuwig leven had je dat allemaal niet gehad, het boeit immers niet oneindig min één jaar is nog steeds oneindig. Maar misschien wat het iets te filosofisch voor op de late vrijdagavond (of doe ik m'n nickname toch wel eer aan :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:24:
[...]
wtf...

Ik snap niet echt wat jouw reden is om zo somber te zijn over de huidige situatie.
Er zijn genoeg mensen die een uitzichtloze situatie hebben. Terecht, en soms ook onterecht.
Over 6 weken word je voor het eerst vader. Dat is toch een vooruitzicht dat de rest onbelangrijk maakt?
Dat is extra tijd die je met je gezin kan doorbrengen, die voor de crisis niet vanzelfsprekend was.

Ik ben zelf al de 40 (ruim) gepasseerd, en heb een dochter die pas 5 geworden is. Ik beschouw de extra tijd die ik het laatste jaar met haar heb doorgebracht als een geschenk. (was ze een puber geweest had ik daar wellicht anders tegenaan gekeken :P)

Ik probeer dus aan te geven dat het niet voor iedereen een negatieve ervaring hoeft te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
[...]

Dit is natuurlijk veel te makkelijk gesteld. Het is helemaal niet gezegd dat de kuur niet erger is dan de kwaal in dit geval. Daarbij is er bovendien natuurlijk nuance; er is een middenweg tussen onze huidige situatie en het volledig loslaten van de regels. Er zijn steeds meer signalen dat de maatregelen niet in verhouding staan tot wat het oplevert, dus in zekere zin is dat weldegelijk burgertjes onnodig pesten. Alleen hebben sommige beleidshebbers dat nog niet helemaal bewust door geloof ik.
Ik heb Corona helemaal niet terug zien komen in de verkiezingsprogramma's van 2017 8)7 - los van het feit dat veel partijen zich niet aan hun programma houden. Daarbij hoeft bovendien het feit dat het proces democratisch tot stand is gekomen niet perse te betekenen dat het ook in de beste interesse is van alle burgers. Dus het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat daar (terecht of onterecht) kritiek op is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:51
Silvos schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:55:
[...]
Ik heb Corona helemaal niet terug zien komen in de verkiezingsprogramma's van 2017 8)7 - los van het feit dat veel partijen zich niet aan hun programma houden. Daarbij hoeft bovendien het feit dat het proces democratisch tot stand is gekomen niet perse te betekenen dat het ook in de beste interesse is van alle burgers. Dus het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat daar (terecht of onterecht) kritiek op is.
Misschien goed om dan eens te kijken in de partijprogramma's voor 2021 en verder of er in plaats van Corona iets in staat over een veel ergere crisis, namelijk de klimaatcrisis en hoe we dat gaan oplossen met z'n allen.
Want in vergelijking daarmee is Corona maar een klein dingetje.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Yaksa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Volgens mij zei Rutte: "Als er versoepeld wordt dan is de avondklok een van de eerste maatregelen die geschrapt wordt". Hij zei niet 'de eerste'. Of ik moet het verkeerd gehoord hebben, dat kan ook.
Dat meende ik ook, al kan het best zijn dat hij het ook een keertje als "eerste" heeft benoemd, hij moet zaken nogal vaak herhalen, kan er best wel eens een foutje in je formulering sluipen. Het kan ook zijn dat hij verkeerd geciteerd is en dat dat dan de ronde blijft doen. (Basis)-onderwijs stond daar voor ook al een tijd op het lijstje van zo snel mogelijk als enigszins te verantwoorden weer fysiek onderwijs, dus wederom zie ik al die vermeende grote discrepanties ook hier weer niet zo.

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 20-02-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:08
Soccer98 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Nee. Uit de eerder genoemde bron: Zodra het kan, is de avondklok de eerste maatregel die geschrapt wordt, zegt Rutte. Parafrase, maar je mag er vanuit gaan dat dit correct gebeurt.
Andere bron, de letterlijke tekst van de persconferentie op 22 januari, vraag van de NOS, antwoord van Rutte.

https://www.rijksoverheid...isterraad-22-januari-2021
STEMERDING

Hoe dan ook zitten we nu met een avondklok. Hoe reëel is het om te verwachten dat we daar op 9 februari weer vanaf zijn?

RUTTE

Ja, de hele huidige lockdown loopt tot 9 februari. We willen in de week daarvoor bekendmaken hoe het dan verder gaat na de 9e. Het lijkt niet waarschijnlijk dat je dan ineens een opengebroken hemel hebt en helemaal geen maatregelen meer, maar als er dan nog steeds dingen nodig zijn, wil je als eerste af van de avondklok. Daarmee kan ik niet de garantie geven dat die avondklok er niet meer is na de 9e, maar de eerste maatregel waar je niet mee door wilt, die bovenaan staat, bovenst aan, in goed Nederlands, om te schrappen is die avondklok.

STEMERDING

Ook nog boven de scholen?

RUTTE

De scholen zitten aan de andere kant: de vraag wat kun je weer doen als er wat ruimte is. Dus je hebt aan de ene kant de discussie ‘welke maatregelen moet je nemen als er maatregelen moeten worden genomen’ en dan is de maatregel die je het liefste meteen in de vuilnisbak gooit is de avondklok. Aan de andere kant heb je de discussie ‘als er wat verruiming mogelijk is in de maatregelen, in de sluitingen die er zijn, waar geef je dan prioriteit aan’ en dan ligt de prioriteit bij de scholen en dan binnen de scholen bij de basisscholen.
Verruiming versus schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
Yaksa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:00:
[...]

Misschien goed om dan eens te kijken in de partijprogramma's voor 2021 en verder of er in plaats van Corona iets in staat over een veel ergere crisis, namelijk de klimaatcrisis en hoe we dat gaan oplossen met z'n allen.
Want in vergelijking daarmee is Corona maar een klein dingetje.
Ik ben zeker met duurzaamheid bezig hoor. Maar volgens mij vereist het klimaatprobleem nog veel structurele en diepgaandere maatregelen en veranderingen dat de coronacrisis. En als je al ziet hoeveel moeite politiek, bedrijfsleven en burgers hebben met corona vrees ik voor het klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:04:
[...]

Andere bron, de letterlijke tekst van de persconferentie op 22 januari, vraag van de NOS, antwoord van Rutte.

[...]

Daar kan ik het inderdaad ook anders lezen:
Namelijk dat van alle maatregelen die overwegen werden om alsnog te nemen (scholen waren al dicht), de avondklok de eerste zou zijn die hij qua extra maatregelen van tafel had willen hebben als hij het niet nodig had geacht.
Waarbij hij dus een onderscheid lijkt te maken met het pad de andere kant op, namelijk in het geval van mogelijk versoepelen, dan toch onderwijs eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
fm77 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:46:
[...]

Ik snap niet echt wat jouw reden is om zo somber te zijn over de huidige situatie.
Er zijn genoeg mensen die een uitzichtloze situatie hebben. Terecht, en soms ook onterecht.
Over 6 weken word je voor het eerst vader. Dat is toch een vooruitzicht dat de rest onbelangrijk maakt?
Dat is extra tijd die je met je gezin kan doorbrengen, die voor de crisis niet vanzelfsprekend was.

Ik ben zelf al de 40 (ruim) gepasseerd, en heb een dochter die pas 5 geworden is. Ik beschouw de extra tijd die ik het laatste jaar met haar heb doorgebracht als een geschenk. (was ze een puber geweest had ik daar wellicht anders tegenaan gekeken :P)

Ik probeer dus aan te geven dat het niet voor iedereen een negatieve ervaring hoeft te zijn.
Zelf vorig jaar vader geworden, maar er zijn toch wel dingen door corona dat je denkt gvd..

- mocht niet altijd mee met m'n vrouw, o.a. 20wk echo. Gewoon bijzondere momenten, of als steun..
- bezoek in zkh max 1 persoon, een kwartiertje, precies aangemeld op welk tijdstip..
Bv 19u, dan mocht diegene een kwartier komen, verder niks..
- bezoek thuis, erg weinig en ontzettend gepland..
- contact opa's/oma's/ ooms/tantes flink stuk minder
- we hebben nog niet eens een keer kinderboerderij kunnen doen

Natuurlijk zijn er positieve zaken
Als ik even helemaal klaar ben met thuiswerken loop ik naar beneden en kan ik even bij hem zijn. Zet hem in de kinderwagen, tegenwoordig buggy en ga een rondje lopen.
Veel meer betrokken bij z'n opgroeien, tijdens werk gewoon even hem z'n fruithapje geven.

Maar de negatieve zijn echt wel klote en niet meer terug te draaien.

Overigens heb ik niet eens zo heel veel extra tijd verder. Moet toch mijn uren maken, en om een of andere reden is langer doorwerken thuis eenvoudiger. Je het toch geen reistijd.

Wat wél echt geholpen heeft is de enorme verruiming van het vaderschapsverlof. Heerlijk gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 20-02-2021 00:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

franssie

Save the albatross

@GAIAjohan
Ben zelf geen vader maar ik denk dat je die herinnering niet zou willen inwisselen voor een koffieautomaatgesprek.
Geniet ervan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:04:
[...]

[...]

Rutte is zo smooth. Zodra politici praten over wat ze willen, dan weet je dat ze het niet gaan doen.

RUTTE

Ja, de hele huidige lockdown loopt tot 9 februari. We willen in de week daarvoor bekendmaken hoe het dan verder gaat na de 9e. Het lijkt niet waarschijnlijk dat je dan ineens een opengebroken hemel hebt en helemaal geen maatregelen meer, maar als er dan nog steeds dingen nodig zijn, wil je als eerste af van de avondklok. Daarmee kan ik niet de garantie geven dat die avondklok er niet meer is na de 9e, maar de eerste maatregel waar je niet mee door wilt, die bovenaan staat, bovenst aan, in goed Nederlands, om te schrappen is die avondklok.

Vertaling: de lockdown wordt de week voor 9 februari verlengd en de avondklok blijft er na de 9e.

STEMERDING

Ook nog boven de scholen?

RUTTE

De scholen zitten aan de andere kant: de vraag wat kun je weer doen als er wat ruimte is. Dus je hebt aan de ene kant de discussie ‘welke maatregelen moet je nemen als er maatregelen moeten worden genomen’ en dan is de maatregel die je het liefste meteen in de vuilnisbak gooit is de avondklok. Aan de andere kant heb je de discussie ‘als er wat verruiming mogelijk is in de maatregelen, in de sluitingen die er zijn, waar geef je dan prioriteit aan’ en dan ligt de prioriteit bij de scholen en dan binnen de scholen bij de basisscholen.

Vertaling: de scholen gaan voor de avondklok. Let op: hij zegt dat je als eerste van de avondklok zou WILLEN, maar dat scholen de prioriteit hebben.

Bij politici moet je niet luisteren naar wat ze zouden willen, voelen oid, gewoon kijken naar wat ze doen en vooral kijken naar wat ze niet zeggen. En of ze antwoorden van tig zinnen geven op een vraag die met ja of nee had kunnen worden beantwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Het opgroeien in vrijheid, delen van geluk en een waardevol samenzijn met anderen.
Plottwist: de vrijheid die een groot deel van de wereld had voor de corona-pandemie heeft geleid tot de corona-pandemie. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
eamelink schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Mijn perspectief is dat in april/mei de aantallen gaan dalen, en dat we in juni en juli een grotendeels normale zomer ingaan, met terrasjes, restaurants, musea en vakantie, en dat we eind Q3 de hele Corona-crisis in Nederland als afgerond beschouwen.

In kwartaal twee komen er absurde hoeveelheden vaccins binnen, die gaan gewoon allemaal lekker vlot geprikt worden en ze gaan gewoon heel goed werken :Y

Daar houd ik me aan vast :9
Ik hoop dat we inderdaad rond april en mei een soort situatie krijgen waarin R beperkende factoren elkaar versterken in het verlagen van de R. En dan dit keer fijne factoren, zoals beter weer, vaccinatiegraad, misschien een stukje groepsimmuniteit? Dan een relatief normale zomer en dan daarna toch nog met enige voorzichtigheid de hele massale dingen weer open (stadions, grote evenementen etcetera).

Enige voorzichtigheid zal er na de zomer nog wel zijn, ook gebaseerd op wat er na de afgelopen zomer gebeurde, maar ik heb goede hoop dat we in het laatste kwartaal vooral nog maatregelen hebben die minder impact hebben, zoals BCO, thuisblijven bij klachten en misschien een paar slimme dingen uit de experimenten die er nu zijn in bijv stadions en theaters.

Q2 wordt veel beter qua vaccins, grote aantallen, makkelijke vaccins zoals J&J, Pfizer die toch minder koud bewaard hoeft te worden...

Er kunnen nog genoeg tegenvallers komen, maar we zullen zien. Ik geloof ook dat er scenario is waarin er meevallers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:18:
[...]

Ik hoop dat we inderdaad rond april en mei een soort situatie krijgen waarin R beperkende factoren elkaar versterken in het verlagen van de R. En dan dit keer fijne factoren, zoals beter weer, vaccinatiegraad, misschien een stukje groepsimmuniteit? Dan een relatief normale zomer en dan daarna toch nog met enige voorzichtigheid de hele massale dingen weer open (stadions, grote evenementen etcetera).

Enige voorzichtigheid zal er na de zomer nog wel zijn, ook gebaseerd op wat er na de afgelopen zomer gebeurde, maar ik heb goede hoop dat we in het laatste kwartaal vooral nog maatregelen hebben die minder impact hebben, zoals BCO, thuisblijven bij klachten en misschien een paar slimme dingen uit de experimenten die er nu zijn in bijv stadions en theaters.

Q2 wordt veel beter qua vaccins, grote aantallen, makkelijke vaccins zoals J&J, Pfizer die toch minder koud bewaard hoeft te worden...

Er kunnen nog genoeg tegenvallers komen, maar we zullen zien. Ik geloof ook dat er scenario is waarin er meevallers zijn.
Ik vind het wel een beetje raar dat je zelf de vrijheid neemt om zulke ononderbouwde claims (je geeft zelf eigenlijk al aan dat het min of meer wishful thinking is) hier neer te zetten, terwijl je ongevallige posts weghaalt om juist diezelfde reden.

April komt er niks, hooguit een enkele versoepeling voor mensen met een nog in te voeren testbewijs. Verder worden er grote aantallen vaccins "verwacht", maar garanties hebben we niet en we lopen ook nog een reëel risico op 10 nieuwe mutanten die aangepaste vaccins nodig gaan maken.

Het zou fijn zijn als anderen dezelfde ruimte zouden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08
RayNbow schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:16:
[...]

Plottwist: de vrijheid die een groot deel van de wereld had voor de corona-pandemie heeft geleid tot de corona-pandemie. ;)
En de resterende vrijheid (met name de internationale (vlieg)reizen) dragen bij dat het rond blijft gaan. Ik snap oprecht niet dat er geen algeheel inreisverbod is gekeken naar alle andere beperkingen.

Ik zei in de zomer 2020 nog tegen mijn familie en vrienden dat we blij mogen zijn wanneer alles weer normaal is met kerst 2021. Toen werd ik nog gek verklaard en zou het rond de kerst worden. Inmiddels hebben we strengere regels/adviezen dan toen nog voor mogelijk gehouden werden :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:37:
[...]

Ik vind het wel een beetje raar dat je zelf de vrijheid neemt om zulke ononderbouwde claims (je geeft zelf eigenlijk al aan dat het min of meer wishful thinking is) hier neer te zetten, terwijl je ongevallige posts weghaalt om juist diezelfde reden.

April komt er niks, hooguit een enkele versoepeling voor mensen met een nog in te voeren testbewijs. Verder worden er grote aantallen vaccins "verwacht", maar garanties hebben we niet en we lopen ook nog een reëel risico op 10 nieuwe mutanten die aangepaste vaccins nodig gaan maken.

De vaccins zijn er sneller en beter dan eerst verwacht, productiecapaciteit schiet, weliswaar met horten en stoten, omhoog en hoewel minder, bieden de vaccins tot nu toe in ieder geval enige bescherming tegen de mutaties, en dan met name de ernstigere klachten; Daarnaast is de inschatting dat vaccins snel aangepast kunnen worden aan mutaties.

Dus ik blijf er bij, op basis van wat we nu weten acht ik de kans groot dat we tegen de zomer van zo goed als alle maatregelen af zullen zijn, dat COVID een blijvertje is, maar met een jaarlijks vaccin zoals bij de griep, geen ernstige problematiek meer zal opleveren;

Structurele IC capaciteit zal denk ik wel omhoog moeten en voorlopig zal men wat meer met hygiëne rondom contacten met elkaar bezig zijn.

Doemscenario’s als stadions die dit jaar niet meer open gaan zijn wat mij betreft echt onzin; overal waar de inenting gedaan is (beide prikken en werkingswachttijd voorbij is) zie je in gigantische afname in ziekenhuisopnames en sterfgevallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
franssie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 02:50:
@GAIAjohan
Ben zelf geen vader maar ik denk dat je die herinnering niet zou willen inwisselen voor een koffieautomaatgesprek.
Geniet ervan.
Klopt, ook gewoon dat je even koffie ophaalt en hem dan zo ziet lachen. Of gedurende een pauze even vliegtuigje doen met hem.

Wat dat betreft is corona bijna een zegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 11-09 17:28
GAIAjohan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:55:
[...]

Klopt, ook gewoon dat je even koffie ophaalt en hem dan zo ziet lachen. Of even vliegtuigje doen met hem.

Wat dat betreft is corona bijna een zegen.
Die kleine van ons heb ik in deze tijd zien kruipen, stappen en inmiddels rent hij door de kamer en klimt hij overal op. Een jaar gaat snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thalaron schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:42:
[...]
En de resterende vrijheid (met name de internationale (vlieg)reizen) dragen bij dat het rond blijft gaan. Ik snap oprecht niet dat er geen algeheel inreisverbod is gekeken naar alle andere beperkingen.
En hoe moeten de vaccins dan naar Nederland gevlogen worden?
Vrachtwagens met levensmiddelen?
Of al die pakketjes die mensen bestellen?
Of de engineer die naar Spanje moet om daar een robot in een warehouse moet fixen?

Dan heb je weer uitzondering op uitzondering en kom je ongeveer op hetzelfde volume uit als dat nu rond gaat.

Verder is je stelling ook nog onjuist. Het is bijna 100% zeker dat er ook naar een algeheel inreisverbod is gekeken, ander hadden ze vorig jaar maart nooit vrijwel al het personen vliegverkeer stilgelegd.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2021 09:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
Geen idee hoe mensen erbij komen dat het rond de zomer wel voorbij zal zijn. Mensen tussen de 18-60 zullen vooral in Q3 gevaccineerd worden, mits alles volgens schema loopt(tot nu toe is niks volgens schema gelopen).

Als ze het hebben over dat leveringen in Q2 toenemen, dan lees ik vooral juni.

Ook zaken als 'nog geen volle stadions in 2021'. Wat betekent dat? Als er in december een enkele wedstrijd gespeeld wordt in een vol stadion dan is het prima? Het zegt allemaal zo weinig.

[ Voor 28% gewijzigd door BarôZZa op 20-02-2021 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:51:
[...]

De vaccins zijn er sneller en beter dan eerst verwacht, productiecapaciteit schiet, weliswaar met horten en stoten, omhoog en hoewel minder, bieden de vaccins tot nu toe in ieder geval enige bescherming tegen de mutaties, en dan met name de ernstigere klachten; Daarnaast is de inschatting dat vaccins snel aangepast kunnen worden aan mutaties.

Dus ik blijf er bij, op basis van wat we nu weten acht ik de kans groot dat we tegen de zomer van zo goed als alle maatregelen af zullen zijn, dat COVID een blijvertje is, maar met een jaarlijks vaccin zoals bij de griep, geen ernstige problematiek meer zal opleveren;

Structurele IC capaciteit zal denk ik wel omhoog moeten en voorlopig zal men wat meer met hygiëne rondom contacten met elkaar bezig zijn.

Doemscenario’s als stadions die dit jaar niet meer open gaan zijn wat mij betreft echt onzin; overal waar de inenting gedaan is (beide prikken en werkingswachttijd voorbij is) zie je in gigantische afname in ziekenhuisopnames en sterfgevallen
Die hoop heb ik natuurlijk ook, maar in de praktijk zie je daar nog niets van terug. Vooralsnog zijn de maatregelen alleen nog maar verzwaard sinds we begonnen zijn met vaccineren en is het voor 90% van NL nog niet eens duidelijk wanneer er een vaccin voor ze is. Tot nu toe lijken we achter de ontwikkelingen aan te rennen en het virus nog niet in te halen. We komen hooguit in de buurt van het punt dat de achterstand niet meer oploopt.

Wat daarin niet bijdraagt, is dat we nu coute que coute vasthouden aan maatregelen die duidelijk voorzien worden van een nogal gezochte onderbouwing.

We onderbouwen het nut van de avondklok bijvoorbeeld met een afname in PIN betalingen, terwijl hij bedoeld is om bezoek in de privésfeer tegen te gaan. Hoe vaak moet jij pinnen om bij je vrienden of familie binnen te mogen? Daarnaast stellen we dat het gros van de besmettingen in huiselijke kring plaatsvindt en dwingen we vervolgens die hele huiselijke kring dezelfde woonkamer in de hele avond. Dat gaat er bij mij gewoon niet in, want de volgende ochtend gaat een deel van die huiselijke kring gewoon de maatschappij weer in, naar school, werk, boodschappen doen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:06
Weer een wekelijks interview met van Dissel/Wallinga

Het is niet het sterkste interview. Ze gaan oa ook in of ze nu de Britse variant verkeerd hebben ingeschat nu deze toch minder aanwezig lijkt uit de kiemsurveillance. Maar dan is er vooral de reactie dat er geen 'opzet' in het spel zit.
En dat geloof ik ook wel, maar het zou ze sieren als ze ook zouden toegeven dat de modellen gebaseerd waren op een steekproef die uiteindelijk dus niet representatief lijkt te zijn.
Ze beloven gelukkig wel meer inzichtelijk te maken:
Op de RIVM-website staan binnenkort niet alleen de cumulatieve aantallen besmettingen, maar ook de weekgetallen uit de kiemsurveillance vermeld.
Ook het effect van de avondklok wordt besproken. Ook enigszins zwak. 'Als het geen effect had, waren de besmettingen omhoog geschoten tonen de modellen'. Ja, de modellen die gebaseerd zijn op die Britse variant waar genoeg over te vinden valt, dus...

De andere kant is dat we nu wel degelijk een R-getal van rond de 1 zien en derhalve elke maatregel nuttig is. En de onzekerheid is logischerwijs ontzettend groot, dus dat is dan ook weer te begrijpen.

Maar dat een Maurice de Hond en consorten hier enorm bevestigd worden in hun standpunten kan ik me ook goed indenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:07:
Geen idee hoe mensen erbij komen dat het rond de zomer wel voorbij zal zijn. Mensen tussen de 18-60 zullen vooral in Q3 gevaccineerd worden, mits alles volgens schema loopt(tot nu toe is niks volgens schema gelopen).

Ook zaken als 'nog geen volle stadions in 2021'. Wat betekent dat? Als er in december een enkele wedstrijd gespeeld wordt in een vol stadion dan is het prima? Het zegt allemaal zo weinig.
Zal er misschien meer mee te maken hebben dat Covid niet zo goed tegen warm weer kan (mede omdat we dan meer weerstand krijgen), eigenlijk hetzelfde als afgelopen zomer, toen mocht ook een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:07:

Het is wat je definieert als ‘voorbij zijn’. De lockdown zoals nu is dan wel voorbij verwacht ik. Dat heeft meest te maken met de verwachting dat de groep potentiële ziekenhuisklanten dan grotendeels gevaccineerd is. Meer besmettingen leveren dan veel minder ziekenhuisopnames op. Maar zonder maatregelen zal het nog niet zijn, vermoed ik, eigenlijk hetzelfde als vorig jaar zomer is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
The Legend schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Het is wat je definieert als ‘voorbij zijn’. De lockdown zoals nu is dan wel voorbij verwacht ik. Dat heeft meest te maken met de verwachting dat de groep potentiële ziekenhuisklanten dan grotendeels gevaccineerd is. Meer besmettingen leveren dan veel minder ziekenhuisopnames op. Maar zonder maatregelen zal het nog niet zijn, vermoed ik, eigenlijk hetzelfde als vorig jaar zomer is mijn idee.
Ik denk strenger dan vorig jaar, want toen liep het hard op na de zomer. Ik vermoed winkels open, restaurants/terrasjes, maar geen discotheken/kroegen/clubs/festivals. En mogelijk moeilijker reizen. Oftewel voor de jongere mensen wordt het weer een beetje een verloren zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Ik denk strenger dan vorig jaar, want toen liep het hard op na de zomer. Ik vermoed winkels open, restaurants/terrasjes, maar geen discotheken/kroegen/clubs/festivals. En mogelijk moeilijker reizen. Oftewel voor de jongere mensen wordt het weer een beetje een verloren zomer.
Wat je nu opnoemt was toch precies hetzelfde als vorig jaar :?

Maar goed, kan het kwaad om iets minder pessimistisch te denken? Vorig jaar waren we net uit de 1e golf en hadden we nog geen enkel zicht op vaccins. Nu valt het qua golf hopelijk nog mee, zijn we een eind op weg met vaccineren, en zijn de 1e geluiden over de werkzaamheid van de vaccins voor zowel persoonlijke bescherming als het daadwerkelijk eindigen van de verspreiding vrij positief. Voor hetzelfde geld kun je deze zomer wel naar een openluchtfestival. Moeilijker reizen zal binnen de EU iig wel meevallen. Kortom, er zijn allerlei redenen om te verwachten dat komende zomer beter zal zijn dan afgelopen zomer. Is dat een garantie, natuurlijk niet. Maar waarom zou je je de komende maanden daarover opvreten ervan uitgaande dat het allemaal kut wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:09
BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Die zomer is sowieso al verloren omdat we achteraan in de rij staan met vaccinatie.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
The Legend schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Wat je nu opnoemt was toch precies hetzelfde als vorig jaar :?

Maar goed, kan het kwaad om iets minder pessimistisch te denken? Vorig jaar waren we net uit de 1e golf en hadden we nog geen enkel zicht op vaccins. Nu valt het qua golf hopelijk nog mee, zijn we een eind op weg met vaccineren, en zijn de 1e geluiden over de werkzaamheid van de vaccins voor zowel persoonlijke bescherming als het daadwerkelijk eindigen van de verspreiding vrij positief. Voor hetzelfde geld kun je deze zomer wel naar een openluchtfestival. Moeilijker reizen zal binnen de EU iig wel meevallen. Kortom, er zijn allerlei redenen om te verwachten dat komende zomer beter zal zijn dan afgelopen zomer. Is dat een garantie, natuurlijk niet. Maar waarom zou je je de komende maanden daarover opvreten ervan uitgaande dat het allemaal kut wordt?
Vorig jaar waren de kroegen toch open? En waren ze zo aan het klagen over dat het de schuld was van jongeren die op reis waren(was het niet, besmettingsgraad was lager dan onder mensen die in Nederland bleven). Ik probeer gewoon realistisch de zaken in te schatten, niet optimistisch of pessimistisch.

Voor de rest vreet ik me helemaal niet op joh, ik postte dit net vanuit m'n hotelkamer omdat de zon hier te fel is en ik ben verbrand. Straks weer duik in het zwembad/zee en wat bbq seafood eten. Ik blijf nog wel een aantal maanden weg :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Die zomer is sowieso al verloren omdat we achteraan in de rij staan met vaccinatie.
Niet iedereen is de hele dag bezig met corona hoor :) Krijg vanzelf wel een uitnodiging voor die prik.
Weet niet wat ze gaan doen in de vakantieperiode, mensen zijn ook op reis en zo. Zelf gaan we ook gewoon naar Denemarken (hopelijk) en Drenthe.

Alles gewoon coronaproof uiteraard (privé huisje op eigen domein). Als je een zomer als 'verloren zomer' gaat zien, maak je jezelf depressief. Het is misschien anders dan dat je zou willen, maar verloren? Gewoon anders.

Vorig jaar voor ons geen Slovenie, maar Limburg en Drenthe. En veel zwempret in de tuin. We hebben het minstens even leuk gehad en het was heerlijk rustig (y)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:13:
[...]
Vooralsnog zijn de maatregelen alleen nog maar verzwaard sinds we begonnen zijn met vaccineren
Je stelling is feitelijk incorrect, de basisscholen zijn weer geopend na het starten van de vaccinaties.

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BarôZZa
Dennahz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Niet iedereen is de hele dag bezig met corona hoor :) Krijg vanzelf wel een uitnodiging voor die prik.
Weet niet wat ze gaan doen in de vakantieperiode, mensen zijn ook op reis en zo. Zelf gaan we ook gewoon naar Denemarken (hopelijk) en Drenthe.

Alles gewoon coronaproof uiteraard (privé huisje op eigen domein). Als je een zomer als 'verloren zomer' gaat zien, maak je jezelf depressief. Het is misschien anders dan dat je zou willen, maar verloren? Gewoon anders.

Vorig jaar voor ons geen Slovenie, maar Limburg en Drenthe. En veel zwempret in de tuin. We hebben het minstens even leuk gehad en het was heerlijk rustig (y)
Ja, dat is wat makkelijk gezegd vanuit jouw positie. Ik ben 35, dus een deel van m'n wilde haren ben ik kwijt, maar toen ik nog echt jong was draaiden Nederlandse zomers om de festivals, sociale contacten en vakanties. Als je 20 nogwat bent kijk je echt niet uit naar een zwembadje in de tuin, die je waarschijnlijk niet eens hebt als je op kamers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Ja, dat is wat makkelijk gezegd vanuit jouw positie. Ik ben 35, dus een deel van m'n wilde haren ben ik kwijt, maar toen ik nog echt jong was draaiden Nederlandse zomers om de festivals, sociale contacten en vakanties. Als je 20 nogwat bent kijk je echt niet uit naar een zwembadje in de tuin, die je waarschijnlijk niet eens hebt als je op kamers zit.
Nu zullen jongeren wel pragmatisch zijn. Dan maar een kratje bier extra, wordt het toch nog gezellig. Maar af dat nu zo gewenst is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In een vraaggesprek in De Telegraaf bevestigd minister Hugo de Jonge dat er een "coronapas" zal komen in Nederland op korte termijn. Er is de afgelopen tijd gewerkt aan een nieuwe app genaamd CoronaCheck waarin/waarmee gebruikers hun negatieve testbewijs kunnen tonen. Het testbewijs is 48 uur geldig na in ontvangst nemen van negatieve testuitslag.
Om dit te faciliteren wil De Jonge de testcapaciteit uitbreiden tot 400.000 tests per dag. Deze coronapas zou de drager weer toegang geven tot iets als evenementen, cultuur instellingen en sportevenementen. De Jonge zegt dat de coronapas niet bedoeld wordt als toegangsbewijs tot winkels, kantoren en horeca.
Na dit stuk filosofeert De Jonge ook nog over het gebruik van sneltests die mensen thuis afnemen voor ze die dag de deur uit gaan.

Je had er natuurlijk op kunnen wachten tot dit onzalige idee er zou komen. Tenzij het gebruik van deze app wettelijk beperkt wordt zoals gedaan is met de CoronaMelder is de kans op misbruik levensgroot. Van winkels tot bazen die dwingen de app te gebruiken en anders krijg je geen toegang. Eerder in dit topic werd al eens gezegd dat deze voor "de fun" tests 65 euro kosten. Indien je moet betalen creëer je meteen ook groepen van have's and have-nots. Voor mensen met een kleine beurs zal testen te duur zijn. We mochten nu geen tweestromen samenleving creëren, want "Alleen samen tegen corona", maar die maken met testbewijzen kan wel. De slogan van de Rijksoverheid klinkt voor mij met de dag ironischer.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:13:

Wat daarin niet bijdraagt, is dat we nu coute que coute vasthouden aan maatregelen die duidelijk voorzien worden van een nogal gezochte onderbouwing.
De redenatie die Van Dissel/Wallinga gebruiken voor de avondklok komt op mij nogal krom over. Als het niet werkte hadden we nu een stijgende lijn gezien zeggen de heren. Dus het gebrek aan bewijs is het bewijs dat het werkt? Voor mij komt dat neer op een vorm van Argumentum ad ignorantiam. We zaten al veel langer in een dalende lijn door de lockdown en ik kan ook niet echt zeggen dat die dalende lijn versneld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:56
Het kabinet verwacht dat het vanaf april mogelijk is om 'dagelijks enkele honderdduizenden mensen een testbewijs te geven'. Op die manier moeten mensen met een negatieve sneltestuitslag de gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld naar evenementen en sportwedstrijden te gaan, zegt gezondheidsminister De Jonge.

Het ministerie zei eerder deze week al dat er wordt nagedacht over testbewijzen, mogelijk via een app, en toegangstesten. Hierover ligt er al een uitgebreid advies van de Gezondheidsraad. Het ligt eerder voor de hand om die in te zetten voor toegang tot de culturele sector en evenementen dan om naar kantoor te gaan.
Had ik dus toch gelijk twee weken terug toen ze zo'n testbewijs app voorstelde... Maar hoe haalbaar is dit? Zelfs met zo'n blaastest is het vrij tijdrovend om elke keer naar een testlocatie te gaan en zorgt ook weer voor extra verkeersbewegingen. Lekker spontaan op pad zit er dus niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:56
CMD-Snake schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:22:
In een vraaggesprek in De Telegraaf bevestigd minister Hugo de Jonge dat er een "coronapas" zal komen in Nederland op korte termijn. Er is de afgelopen tijd gewerkt aan een nieuwe app genaamd CoronaCheck waarin/waarmee gebruikers hun negatieve testbewijs kunnen tonen. Het testbewijs is 48 uur geldig na in ontvangst nemen van negatieve testuitslag.
Om dit te faciliteren wil De Jonge de testcapaciteit uitbreiden tot 400.000 tests per dag. Deze coronapas zou de drager weer toegang geven tot iets als evenementen, cultuur instellingen en sportevenementen. De Jonge zegt dat de coronapas niet bedoeld wordt als toegangsbewijs tot winkels, kantoren en horeca.
Na dit stuk filosofeert De Jonge ook nog over het gebruik van sneltests die mensen thuis afnemen voor ze die dag de deur uit gaan.

Je had er natuurlijk op kunnen wachten tot dit onzalige idee er zou komen. Tenzij het gebruik van deze app wettelijk beperkt wordt zoals gedaan is met de CoronaMelder is de kans op misbruik levensgroot. Van winkels tot bazen die dwingen de app te gebruiken en anders krijg je geen toegang. Eerder in dit topic werd al eens gezegd dat deze voor "de fun" tests 65 euro kosten. Indien je moet betalen creëer je meteen ook groepen van have's and have-nots. Voor mensen met een kleine beurs zal testen te duur zijn. We mochten nu geen tweestromen samenleving creëren, want "Alleen samen tegen corona", maar die maken met testbewijzen kan wel. De slogan van de Rijksoverheid klinkt voor mij met de dag ironischer.

[...]

De redenatie die Van Dissel/Wallinga gebruiken voor de avondklok komt op mij nogal krom over. Als het niet werkte hadden we nu een stijgende lijn gezien zeggen de heren. Dus het gebrek aan bewijs is het bewijs dat het werkt? Voor mij komt dat neer op een vorm van Argumentum ad ignorantiam. We zaten al veel langer in een dalende lijn door de lockdown en ik kan ook niet echt zeggen dat die dalende lijn versneld is.
Waarom geen horeca? Juist bij uitstek iets waar je veelal zit of staat. En getest is getest zou je denken dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Deezers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:24:
Waarom geen horeca? Juist bij uitstek iets waar je veelal zit of staat. En getest is getest zou je denken dan toch?
Geen idee. Spontaan op een terrasje neerploffen op een mooie lentedag is dan geen optie meer als dat zo wordt. Misschien dat horeca ondernemers dan minder blij zijn omdat de drempel te hoog wordt. De spontaniteit van een bezoekje aan de horeca gaat er wel uit. Plus dat een bezoekje duurder uitvalt omdat iedereen mogelijk moet betalen voor zijn/haar test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Yucon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Nu zullen jongeren wel pragmatisch zijn. Dan maar een kratje bier extra, wordt het toch nog gezellig. Maar af dat nu zo gewenst is..
Dat is het niet echt, het is meer dat ze een berg mogelijkheden missen om nieuwe sociale contacten op te doen op de leeftijd dat dat het belangrijkst is. Ik heb jaren gehad dat mijn sociale kring vrijwel geheel bestond uit mensen die ik kende van het stappen. De meeste dames met wie ik het geklooid kende ik van een feestje.

Nu heb ik al eens het idee dat de jeugd minder mag dan wij vroeger (alcohol vanaf 18 en toegang tot feesten). En nu weer dit.

De leerachterstand had ik nog wel ingehaald :+ . Maar de andere zaken had ik nooit willen missen.

[ Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 20-02-2021 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:32
Deezers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Had ik dus toch gelijk twee weken terug toen ze zo'n testbewijs app voorstelde... Maar hoe haalbaar is dit? Zelfs met zo'n blaastest is het vrij tijdrovend om elke keer naar een testlocatie te gaan en zorgt ook weer voor extra verkeersbewegingen. Lekker spontaan op pad zit er dus niet meer in.
Tegen de tijd dat Hugo dit georganiseerd heeft is het eind 2021. Dan mag ik hopen dat we gevaccineerd zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
blissard schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:28:
Tegen de tijd dat Hugo dit georganiseerd heeft is het eind 2021. Dan mag ik hopen dat we gevaccineerd zijn.
Volgens diezelfde minister zitten we al zo dicht bij de uitgang van de tunnel dankzij de vaccins. Waarom dan nog moeite doen om dit soort systemen op te tuigen als ze kort daarna niet meer nodig zijn? Men blijft de fundering bouwen voor een corona-gebaseerde samenleving.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BarôZZa
Bij De Jonge heb ik altijd het idee dat hij freestyle brainstormsessies met zichzelf houdt in de media.
Met hoeveel ideeën die man wel niet heeft gestrooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

Stoney3K

Flatsehats!

blissard schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:28:
[...]

En dan gaat iedereen gewoon in Duitsland feesten waar dit soort paspoorten wettelijk zijn verboden. Dan gaat het idee snel genoeg van tafel omdat de theaters en evenementen in Nederland hun omzet zien vertrekken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:42:
Bij De Jonge heb ik altijd het idee dat hij freestyle brainstormsessies met zichzelf houdt in de media.
Die bewaar ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het CDA wil blijkbaarzo weinig mogelijk stemmen hebben..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Tsja, men is in de regel tegen een vaccinatiepaspoort, dus maken we een testpaspoort met hetzelfde doel, waarin later ook de vaccinatie geregistreerd wordt. Dat bruggetje is niet zo moeilijk te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:59:
Het CDA wil blijkbaarzo weinig mogelijk stemmen hebben..
Ik begin bijna te denken dat Hugo gewoon een paar aandelen heeft in een toko die kekke apps ontwikkelt. Beetje de Apple filosofie: "Problem? There's an app for that!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Als ik zo'n artikel leest rijzen er zoveel vragen op bij mij.

https://www.telegraaf.nl/...inet-heeft-hoop-opgegeven

Als ik nu naar de Albert Heijn ga lopen er rustig 50 mensen of meer door de winkel heen en met winkelwagentjes die niet schoon zijn gemaakt. Vervolgens moeten de winkels in overige sectoren gesloten blijven, dit valt toch amper uit te leggen?

Ben van mening dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft.
Telkens als het wat beter gaat komen er opnieuw beren op de weg, bijv een mutatie van het virus.
Nou het virus blijft zich muteren , dan blijft het komende jaar alles nog op slot.

Ben benieuwd wanneer het licht aan het eind van de tunnel komt, ik zie het iig somber in....

Ik zit zelf in een bedrijfssector waar Covid 19 niet lijkt te bestaan (bouw) maar je zult maar ondernemer zijn in een ander sectoren die het wel zeer moeilijk hebben en je levenswerk vernietigd zien worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Precies dat. De hoeveelheid beloftes die hij gemaakt heeft... Maakt het zichzelf en zijn partij alleen maar lastiger.

Ik zou niet in zijn schoenen willen staan hoor. Lijkt me een prima vent verder btw.

Het is meer bij mij van: Wat is het plan nu? We roepen zus maar we doen zo. Vervolgens zouden we 6 miljoen vaccins krijgen, krijgen er maar 1 miljoen. Mijn oma had al een prik moeten hebben volgens de kaart, heeft nog geen uitnodiging ontvangen. Zulke dingen zijn gewoon enorm jammer en ik ben absoluut geen “ wappie”, hou me keurig aan de regels. Alleen ik begrijp dat mensen langzamerhand schijt krijgen aan bijvoorbeeld die avondklok.

Ik snap dat mensen zich “ bespeeld” voelen. Je kan er nu al de donder op zetten bewijs van spreken, dat die avondklok doorgaat tot april/ mei. Dan is het beter weer, langer licht, meer vitamine D etc.

Ik kijk oprecht uit naar de zomer. Airco laten installeren, lekker weer, hopelijk niet te warm (28 graden is prima) BBQ. Nog ff doorzetten met z’n allen!

Ohja Ferd, mocht je dit lezen: Ik zit na 21:00 gewoon in mijn tuin een bakkie koffie te drinken, in mijn eentje ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

pro_6or

amateur_60r

Aan het einde van de winter. Net als vorig jaar. Alleen toen begon het pas in maart en was het ook snel weer over.

In andere delen van Europa zaten mensen toen opgesloten in hun huis. Wij niet. Nu moeten we ons de hele winter doorworstelen en pas nu mogen we er dan s avonds laat en s nachts niet uit.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Ohja Ferd, mocht je dit lezen: Ik zit na 21:00 gewoon in mijn tuin een bakkie koffie te drinken, in mijn eentje ;)
Zeg dat niet te hard. Ik heb ergens de indruk dat die "avondklok in eigen/andermans tuin" wel eens een stukje voorsorteren kan zijn op handhaven achter de voordeur. Want in de originele avondklok-regeling zat dat er niet in, het is dus een verzwaring.

Bovendien bereik je er juist mee wat je niet wil bereiken: Als mensen afspreken, blijven ze meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Leuk en aardig dat De Jonge roept dat er straks honderdduizenden tests per dag afgenomen kunnen worden, maar dan moet er ook op tijd een testuitslag doorgegeven kunnen worden. Ik voorzie chaos met zaken als Koningsdag en Bevrijdingsdag, mocht dat doorgaan met festivals en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@Agent47

Die Airco heb ik hier vorig jaar al aangeschaft. Het werd hier op mijn thuiswerkplekje ruim 34 graden.

Beetje warm vindt ik wel lekker maar tegen zulke hitte kan ik dan weer slecht als ik moet werken.

Gelukkig heb ik ook een tuin, al is die niet groot want in een grote stad. BBQ en gaat prima.

Gezien de omstandigheden prijs ik mij gelukkig maar het wordt wel steeds zwaarder. Ik zal me prima aan de regels houden maar niet perse omdat de regering dat wil maar omdat we nog niet klaar zijn met het virus.

In plaats van het volgende faal project appje kan de Jonge zich beter druk maken over hoe we zo snel mogelijk zo veel mogelijk vaccins krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:23:
In plaats van het volgende faal project appje kan de Jonge zich beter druk maken over hoe we zo snel mogelijk zo veel mogelijk vaccins krijgen.
Misschien dat ie daar een appje voor kan laten ontwikkelen? De CoronaVaccinatieMelderTestCheck? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
Ik heb die Corona app er hier weer afgegooid. Heeft niet zo veel zin als ik me aan alle regels houdt. De mensen die ik nog wel zie zijn vrienden of familie. Die bellen me wel als ze positief testen.
Datzelfde gaat met de Corona test app gebeuren denk ik. Tegen de tijd dat het werkt is het nutteloos.
Zoals al aangegeven. Beter besteden ze meer tijd aan het binnenhalen en zetten van vaccins, dan aan dit soort onzin. Maar ja, dat is gewoon werk en geen politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij de VVD hebben/hadden ze Klaas Dijkhof die dit soort proefballonnetjes de ruimte in schoot, iemand die in ieder geval geen minister was. Je kan je afvragen in hoeverre dit soort opmerkingen in de media meer of minder draagvlak gaat creëren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:28

SomerenV

It's something!

Agent47 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:16:
[...]
Alleen ik begrijp dat mensen langzamerhand schijt krijgen aan bijvoorbeeld die avondklok.
Ik ben vrijwel dagelijks buiten tussen 20:00 en 21:00 (en daarna) en ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat die avondklok nauwelijks werkt. Zo rond 20:30 zie je opeens een aanzienlijke toename van verkeer op straat, wat mij doet vermoeden dat mensen nu het sociale moment verschoven hebben. Eerst van 20:00 tot 22:00 (ervan uitgaande dat men gewoon moet werken de volgende dag) en nu van 19:00 tot 20:30.

Ook zie ik nu steeds meer mensen na 21:00 op straat terwijl het een week geleden nog daadwerkelijk stil was. Ik ken ook niemand die zich (nog) houdt aan de 1 bezoek(er) per dag. Zelfs mensen die voorheen altijd stellig de regeltjes gevolgd hebben laten het steeds meer varen omdat ze er klaar mee zijn.

Overigens ook wel frappant dat je de afgelopen weken constant leest dat de effecten van de avondklok onduidelijk zijn, maar op het moment dat er een nieuwe wet doorheen gedrukt wordt zou het opeens wél duidelijk zijn. Ook het idee om mensen met een testbewijs meer vrijheden te geven geeft mij rillingen. Eerst stellig beweren dat de overheid geen vaccinatiepaspoort in wil voeren en niet wil discrimineren, maar vervolgens wel zoiets in willen voeren. Je kunt het lezen als 'een prima middenweg die voor meer vrijheden zorgt' maar ik lees het nu sneller als 'een voorproefje om te kijken of we een vaccinatiepaspoort in kunnen voeren zonder al teveel verzet'.

Door dat soort zaken, en de dingen die ik zelf zie, begin ik ongewild steeds meer te twijfelen aan de motieven van onze overheid. Ik heb een hekel aan al die anti-coronamaatregel bewegingen, die Engel is een engnek, ik heb Covid19 van dichtbij meegemaakt en ik houd me gewoon netjes aan de regels, maar het vertrouwen begint aardig wat scheurtjes te vertonen hier.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb nu ook al 2 weken op rij in de file gestaan, de spits is echt gewoon weer terug aan het komen. And before you ask, dat is essentiëel verkeer, want ik moet op en neer naar project. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soccer98 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:21:
Leuk en aardig dat De Jonge roept dat er straks honderdduizenden tests per dag afgenomen kunnen worden, maar dan moet er ook op tijd een testuitslag doorgegeven kunnen worden. Ik voorzie chaos met zaken als Koningsdag en Bevrijdingsdag, mocht dat doorgaan met festivals en al.
Haha.. Vergeet het dat er dan echte festivals zijn. Dit zijn zoethoudertjes die het goed doen voor de buhne. Eind april/begin mei is gewoon minstens 2 maanden te vroeg. Mixen van groepen uit verschillende lagen van de bevolking en regio's, in combinatie met alcohol ed, is gewoon vragen om grote problemen. Dat gaat echt iet gebeuren. (voorbereiding ed gaat niemand zich aan wagen btw)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Festivals zou me nu nog weinig interesseren (misschien ergens in september of zo), maar als het theater en de bioscoop weer open kunnen daar zou ik toch ergens wel blij mee zijn. Op zaterdag een hapje kunnen gaan eten en dan een filmpje pakken is toch iets waar ik wel naar uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Geen idee. Spontaan op een terrasje neerploffen op een mooie lentedag is dan geen optie meer als dat zo wordt.
Hoezo? Je zegt in een eerdere post zelf dat het niet nodig is voor horeca ;)

Maar weer een nieuwe app? Ben daar erg wantrouwig over gezien de manier waarop er met dat GGD-datalek is omgegaan. En wat is de tijdelijkheid daarvan? Een permanente testsamenleving zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:37:
[...]

Hij zegt letterlijk "ik hoop"... Er wordt dus niks geclaimd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
Stoney3K schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:58:
Festivals zou me nu nog weinig interesseren (misschien ergens in september of zo), maar als het theater en de bioscoop weer open kunnen daar zou ik toch ergens wel blij mee zijn. Op zaterdag een hapje kunnen gaan eten en dan een filmpje pakken is toch iets waar ik wel naar uitkijk.
Tja, ik denk dat velen dat gevoel zullen delen. Of het nu de bioscoop is, een terrasje, dierentuin, pretpark, museum of wat dan ook. Het is jammer dat we als Nederland zijnde de dalende lijn in november niet voortgezet hebben. Hadden we dat gedaan, hadden de aantallen er nu beduidend beter voorgestaan en was op voorzichtige wijze een klein aantal van deze dingen met beperking waarschijnlijk mogelijk geweest.

En deze dagen zijn hier nu dan ook even spannend. De gemiddelde daling vlakt af, lastig om met zekerheid te duiden waar het naar toe gaat. Maar het zou echt ontzettend jammer zijn als het toch wederom tot stijging komt. Met name omdat op het straatbeeld, binnen het OV en op de weg het aantal reisbewegingen de afgelopen weken zienderogen toeneemt, in ieder geval binnen mijn regio.

Slaat het om, dan keren we net als in november weer snel terug naar een zeer ongunstige situatie. De uitgangssituatie is tenslotte wederom nog steeds slecht. En er is dan ook weinig voor nodig om het nog verder te verpesten. En dan kun je op je vingers natellen dat het feest toch weer redelijkerwijs tot herhaling zal komen en we pas ergens in april - mei op zijn vroegst weer terug zullen zijn op het huidige niveau, en dan nog eigenlijk 1 tot 2 maanden nodig hebben daarna eer we echt versoepelingen zullen gaan zien.

Het is dan ook echt te hopen dat we er als maatschappij in slagen om nog een maand of 2 te volharden. Alles echt naar een laag niveau weten te brengen. Dan hebben we in ieder geval binnenslands nog iets van hoop op een lente / zomer om van te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:20:
[...]
Slaat het om, dan keren we net als in november weer snel terug naar een zeer ongunstige situatie. De uitgangssituatie is tenslotte wederom nog steeds slecht. En er is dan ook weinig voor nodig om het nog verder te verpesten. En dan kun je op je vingers natellen dat het feest toch weer redelijkerwijs tot herhaling zal komen en we pas ergens in april - mei op zijn vroegst weer terug zullen zijn op het huidige niveau, en dan nog eigenlijk 1 tot 2 maanden nodig hebben daarna eer we echt versoepelingen zullen gaan zien.
En dan kom je dus op het punt dat de Nederlandse binnensteden echt gaan veranderen in een spookstad. Winkeliers kunnen het (ook met een steunpakket) niet meer rond krijgen en ze sluiten uit eigen initatief de tent, en de bedrijven die met een steunpakket nog wel overeind kunnen blijven, krijgen de klap achteraf omdat ze dan een rekening krijgen van de uitgestelde belastingen.

Ik wil niet eens weten wat voor gevolgen dat gaat hebben voor de werkgelegenheid, en daarna nog eens de rekening van de steunpakketten die bij de burgers moet worden gepresenteerd, in de vorm van hogere belastingen of radicale bezuinigingen. Op zo'n moment wil ik geen minister van Financiën zijn op de derde dinsdag van september.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:24:
[...]

En dan kom je dus op het punt dat de Nederlandse binnensteden echt gaan veranderen in een spookstad. Winkeliers kunnen het (ook met een steunpakket) niet meer rond krijgen en ze sluiten uit eigen initatief de tent, en de bedrijven die met een steunpakket nog wel overeind kunnen blijven, krijgen de klap achteraf omdat ze dan een rekening krijgen van de uitgestelde belastingen.

Ik wil niet eens weten wat voor gevolgen dat gaat hebben voor de werkgelegenheid, en daarna nog eens de rekening van de steunpakketten die bij de burgers moet worden gepresenteerd, in de vorm van hogere belastingen of radicale bezuinigingen. Op zo'n moment wil ik geen minister van Financiën zijn op de derde dinsdag van september.
De economische nasleep gaat ongetwijfeld rampzalig zijn. Ook nu al. De steunpakketten zijn echt niet afdoende dekkend om dit schadeloos te overleven. Voor veel kleinere bedrijven verwacht ik dan ook dat het tot nu toe eigenlijk een beetje uitstel van executie is.

Maar juist daarom is het des te belangrijker om juist nu door te pakken. Vroegtijdig versoepelen is gewoon geen reële optie. En persoonlijk ben ik dan ook van mening dat landen als nieuw Zeeland en Australië, als ook China, daarin gewoon een beduidend beter voorbeeld laten zien van een gewenste aanpak. Om daarmee niet te zeggen dat een 1 op 1 kopie van de werkwijze van China wenselijk is, gaat het met name om de insteek zeer agressieve aanpak bij reeds een kleine uitbraak. Dat betekend dat je misschien als gemeente of provincie enkele weken op slot gaat, maar kan daarna tenminste alles weer vlot door. In plaats van de huidige vorm van alsmaar voortslepende noodzakelijke maatregelen zoals we nu binnen bijvoorbeeld de Europese landen zien.

Een tweede potentiële oplossing die zich nu natuurlijk ook mogelijk geeft is bij een lokale brandhaard rondom vaccineren. Vergelijkbaar met het aanpakken van een bosbrand door rondom gecontroleerd een deel van het bos 'te offeren'. Hoewel we in deze natuurlijk geen mensen offeren maar transmissie helpen verstoren. De echte forenzen zul je daarin natuurlijk nog altijd thuis moeten houden om verspreiding naar elders te voorkomen.

Belangrijk is namelijk dat we er gewoonweg nog niet zijn. En hoewel er natuurlijk een zeker licht aan het einde van de tunnel lijkt te komen, is de huidige planning dat het nog zeker zo'n 7 maanden duurt eer de hele bevolking ingeënt is. En ook al zijn veel risicogroepen natuurlijk voor die tijd ingeënt. Zijn kleine beetjes van grote aantallen besmette jongeren natuurlijk ook nog een probleem in absolute zin.

Langzaam tellen we in ieder geval af naar een hopelijk definitief einde. En dan maar hopen dat de volgende virus uitbraak van deze soort vele jaren op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:13
https://www.nu.nl/muziek/...en-nieuwe-corona-app.html

Ik lees hier dat er een CoronaCheck-app is ontwikkeld door de overheid, maar ik kan geen informatie erover vinden. Wie heeft er van deze app gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:19:
[...]die "avondklok in eigen/andermans tuin"
Heb ik iets gemist? Wat is er toegevoegd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34
42erik schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Heb ik iets gemist? Wat is er toegevoegd?
Helemaal niks bijzonders. @Stoney3K verwijst wellicht naar het niet meer mogen vertoeven in eigen tuin met de avondklok. Maar dat is onjuist omdat dit amendement is aangenomen: https://www.tweedekamer.n...2021Z03352&did=2021D07427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
handoff schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:47:
Ik lees hier dat er een CoronaCheck-app is ontwikkeld door de overheid, maar ik kan geen informatie erover vinden. Wie heeft er van deze app gehoord?
De naam is nu pas bekend geworden, maar er is al vaker gehint op een soort coronapas, die hele testsamenleving hangt daar zo'n beetje op. Zo'n pas kan je krijgen met een negatieve test en de pas is dan 48 uur geldig. Tijdens die 48 uur mag je dan meer als anderen (bv. naar een evenement), zoals ook in het nu.nl stukje staat. Veel concreter wordt De Jonge nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 09:18
CMD-Snake schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:24:
[...]

De naam is nu pas bekend geworden, maar er is al vaker gehint op een soort coronapas, die hele testsamenleving hangt daar zo'n beetje op. Zo'n pas kan je krijgen met een negatieve test en de pas is dan 48 uur geldig. Tijdens die 48 uur mag je dan meer als anderen (bv. naar een evenement), zoals ook in het nu.nl stukje staat. Veel concreter wordt De Jonge nog niet.
Als. Dit op basis van betaling is het het grootste schandaal. Ik kan dit prima betalen, maar als gezin met oudere kinderen maar de bios en 200 aan test geld. Waar gaan we als maatschappij heen.

Richt je dan nog harder op vaccinatie programma op te schalen en klap daar je energie in. Of meer kennis welke winkels/locaties of horeca etc etc de echte risico’s vormen. Lijkt me minder dan bij de super. Waar ik ook elke 2 dagen met een vosje mond masker heen ga☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
trekker22 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:28:
Als. Dit op basis van betaling is het het grootste schandaal. Ik kan dit prima betalen, maar als gezin met oudere kinderen maar de bios en 200 aan test geld. Waar gaan we als maatschappij heen.
Er zijn praktische als principiële bezwaren tegen zo'n pas. Bij testen tegen betaling is dit niet te doen voor mensen met een kleine beurs. Ook zal het zuur zijn te betalen voor zo'n test en door een positieve uitslag kan je geen pas krijgen. Dat geld is weggegooid in zekere zin. We mochten eerst geen tweestromen samenleving maken vanwege corona, maar dan zullen we dat nu wel doen? Er ligt ook nog misbruik op de loer. De CoronaMelder app had een wet nodig zodat mensen niet gedwongen worden om tegen hun wil de CoronaMelder te gebruiken, maar dat risico bestaat hier ook. Een baas zou ook zijn mensen onder druk kunnen zetten om de app te gebruiken.

De slogan van de Rijksoverheid klinkt steeds ironischer dankzij dit soort plannetjes. Daarnaast heb ik weinig vertrouwen momenteel in de systemen van de GGD. Ze hebben nu al drie lekken in korte tijd gehad dankzij onveilige systemen. Dat geeft mij in elk geval weinig vertrouwen dat ze goed kunnen omgaan met de data en hoe veilig die app is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

klaaas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Zo'n plan B hoeft natuurlijk niet iets heel anders te zijn, maar kan in het verlengde liggen van wat we nu doen of in ieder geval zouden moeten doen: de besmettingen dusdanig terugdringen dat tijdige signalering en isolatie mogelijk is. Met de huidige aantallen is dat niet te doen, maar met de voortgang van het vaccineren en met hulp van wat beter weer zie ik op zich wel mogelijkheden. Mits daarvoor nu alles in stelling wordt gebracht. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch: dat is immers ook het apparaat wat gereed moet staan om na volledige vaccinatie lokale besmettingen aan te pakken.
Met een Plan B bedoel ik dat we iets anders doen dan nóg een jaar lockdownen. Het lijkt me duidelijk dat dat hem niet gaat worden.

En @gekkie en @jadjong, het gaat mij puur om de belabberde communicatie, niet om of deze man gelijk heeft over dat er geen stadionwedstrijden komen. Men moet met één mond spreken, communicatie dus voorbereiden, vragen die worden gesteld die niet besproken zijn beantwoorden met "dat weten we nu nog niet". Dat betekent dat Rutte en deze OMT-meneer allebei exact dezelfde dingen zeggen en ook allebei dezelfde vragen beantwoorden met "dit weet ik nog niet".

Zoals het nu gaat qua communicatie is onverantwoord en doet sterk afbreuk aan wat men wil bereiken. Bovendien weten we nu nog helemaal niet welke risico's we in de terug-naar-normaal fase in welke volgorde willen toevoegen. Dus echt zinloos om daar nu te veel over te spreken. En de professionele reden van het OMT om iets wel of niet aan te raden qua beleid kan anders zijn dan die van de overheid om toch bewust een risico te lopen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DutchCommando schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Helemaal niks bijzonders. @Stoney3K verwijst wellicht naar het niet meer mogen vertoeven in eigen tuin met de avondklok. Maar dat is onjuist omdat dit amendement is aangenomen: https://www.tweedekamer.n...2021Z03352&did=2021D07427
Dit geldt nog altijd wel voor andermans tuin, de uitzondering geldt alleen voor het eigen perceel.

Gevolg: Iedereen duikt na de BBQ dus naar binnen, waardoor de kans op besmetting alleen maar groter wordt. Regen, drup.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:51
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:41:
[...]
En @gekkie en @jadjong, het gaat mij puur om de belabberde communicatie, niet om of deze man gelijk heeft over dat er geen stadionwedstrijden komen. Men moet met één mond spreken, communicatie dus voorbereiden, vragen die worden gesteld die niet besproken zijn beantwoorden met "dat weten we nu nog niet". Dat betekent dat Rutte en deze OMT-meneer allebei exact dezelfde dingen zeggen en ook allebei dezelfde vragen beantwoorden met "dit weet ik nog niet".

Zoals het nu gaat qua communicatie is onverantwoord en doet sterk afbreuk aan wat men wil bereiken. Bovendien weten we nu nog helemaal niet welke risico's we in de terug-naar-normaal fase in welke volgorde willen toevoegen. Dus echt zinloos om daar nu te veel over te spreken. En de professionele reden van het OMT om iets wel of niet aan te raden qua beleid kan anders zijn dan die van de overheid om toch bewust een risico te lopen.
Jouw 'oplossing' heeft dan wel als gevolg dat de persconferenties een stuk korter worden. Met als risico dat veel mensen gaan zeggen: "Joh, die lui weten helemaal niks, waarom betalen we ze nog?". En dat bepaalde groeperingen gaan roepen: "Halleluja, wij hebben het antwoord wel, sluit U bij ons aan en U zult beloont worden".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ondanks de significante daling in het ziekenhuis is het wel zorgelijk dat het aantal besmettingen per dag weer omhoog richting de 5k aan het gaan is.
Zou dit nog steeds onderdeel zijn van de sneeuw inhaalslag?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Ondanks de significante daling in het ziekenhuis is het wel zorgelijk dat het aantal besmettingen per dag weer omhoog richting de 5k aan het gaan is.
Voorlopig vind ik de besmettingscijfers niet heel betrouwbaar, met de gesloten teststraten en weer een verhaal over foutieve testen. Storingen zijn ook al vaak voor gekomen.

De ziekenhuisopnames kunnen een gekke sprong zijn, maar daar nog niet heel erg veel tekenen van een grote omslag. @t_captain ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 13:17
[...]

En de voorjaarsvakantie zal ook een grote rol spelen; nog snel even testen voor de vakantie. Tot nu toe zie ik om die redenen nog niet echt zorgelijke signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Mogelijk en/of doordat er meer getest wordt. Het percentage positieve testen gaat ieder weekend wat omhoog. Het zou me verbazen als we morgen nog steeds boven de 4.000 zitten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Als leek zijnde, moet ik er niet aan denken hoe de infectiegetallen eruit gezien zouden hebben als we niet in een strenge lockdown gezeten hadden... Denk dat 't dan ook bij een dagje naar school voor 't voortgezet onderwijs blijft als "versoepeling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:06
Laguna schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Mogelijk en/of doordat er meer getest wordt. Het percentage positieve testen gaat ieder weekend wat omhoog. Het zou me verbazen als we morgen nog steeds boven de 4.000 zitten.
Klopt wat je zegt, maar de positiviteitsratio in Marino's tweet is juist van de werkweek.

De meest recente melding is van 18 februari en daarin klimt de positiviteitsratio naar 9.8% tov 9.2% een dag eerder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies... Met de huidige maatregelen hadden we veel lager moeten zitten.

In België hebben ze het beter voor elkaar zullen we maar zeggen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Jovatov schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:41:
[...]

Klopt wat je zegt, maar de positiviteitsratio in Marino's tweet is juist van de werkweek.

De meest recente melding is van 18 februari en daarin klimt de positiviteitsratio naar 9.8% tov 9.2% een dag eerder.
Weet ik, ik had het dan ook niet over de tweet van Marino maar over de trend die ieder weekend zichtbaar is op het coronadashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Oversterfte tweede golf
In de tweede golf van de corona-epidemie overlijden sinds oktober 2020 meer mensen dan in dezelfde periode in de afgelopen jaren. Een aanzienlijk deel van de oversterfte komt naar verwachting door COVID-19. Welk deel dat is wordt later duidelijk uit de doodsoorzakenregistratie van het CBS.

Het CBS schat de oversterfte tijdens de tweede COVID-19 golf tot nu toe op 9.700 meer overlijdens. Het RIVM schat de oversterfte over diezelfde periode hoger in, op ruim 11.900.

Verschil in berekening
De schattingen van de oversterfte verschillen omdat het CBS kijkt naar de gemiddelde sterfte per week over de afgelopen jaren, inclusief verhoogde sterfte tijdens een griepgolf.

Het RIVM laat in de berekening van de gemiddelde sterfte per week de pieken in oversterfte tijdens eerdere griepgolven weg. Op die manier wordt elk jaar zichtbaar wat de geschatte oversterfte door griep of door andere oorzaken, zoals COVID-19, is. De oversterfte-schattingen van het CBS en van het RIVM vullen elkaar aan.

Tijdens de eerste golf van de corona-epidemie overleden 10.000 mensen aan COVID-19 volgens de doodsoorzakenregistratie van het CBS.

Forse cijfers, opvallend dat het RIVM nu een hogere schatting heeft aangezien tot nu toe alleen de dagcijfers bij elkaar opgeteld werden en dat uitkwam op zo'n 15000 volgens het RIVM. Nu dus 22K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:28

SomerenV

It's something!

DutchOwnage schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:34:
Als leek zijnde, moet ik er niet aan denken hoe de infectiegetallen eruit gezien zouden hebben als we niet in een strenge lockdown gezeten hadden... Denk dat 't dan ook bij een dagje naar school voor 't voortgezet onderwijs blijft als "versoepeling".
Alleen weet je niet wat de cijfers zouden zijn geweest zonder de maatregelen. Als je maar een heel vat aan maatregelen open trekt dan weet je niet wat wel en wat niet werkt. Misschien was het hetzelfde geweest als nu met de winkels open, of met de horeca deels open, of met kappers open. Alleen weten we dat dus niet omdat alles op slot is gegaan.

En ga voor de gein eens naar buiten. We zitten dan wel in een 'strenge lockdown' maar enorm veel mensen boeit het gewoon niet meer. Die doen vrolijk hun ding, al helemaal als het gewoon lekker weer is. Dus ja, misschien was de situatie hetzelfde geweest met minder maatregelen, alleen is dat onmogelijk te voorspellen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:43:

België heeft vandaag (toegegeven, ze hebben een uitschieter naar boven, het gemiddelde van de afgelopen week zit er flink onder), méér nieuwe gevallen dan Nederland per inwoner. En ze hebben een vergelijkbaar aantal ziekenhuisopnames en bezetting van ziekenhuis en IC.

Niet echt veel beter toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
SomerenV schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Alleen weet je niet wat de cijfers zouden zijn geweest zonder de maatregelen. Als je maar een heel vat aan maatregelen open trekt dan weet je niet wat wel en wat niet werkt. Misschien was het hetzelfde geweest als nu met de winkels open, of met de horeca deels open, of met kappers open. Alleen weten we dat dus niet omdat alles op slot is gegaan.

En ga voor de gein eens naar buiten. We zitten dan wel in een 'strenge lockdown' maar enorm veel mensen boeit het gewoon niet meer. Die doen vrolijk hun ding, al helemaal als het gewoon lekker weer is. Dus ja, misschien was de situatie hetzelfde geweest met minder maatregelen, alleen is dat onmogelijk te voorspellen.
Het lastige is inderdaad dat we dit niet goed weten. En ja, onze maatregelen in Nederland zijn in belangrijke mate papieren maatregelen. En met het beter worden van het weer zal dit een toenemend probleem worden. Want meer reisbewegingen betekend al snel meer contact momenten, binnenshuis blijven zitten levert tenslotte minder kans op contact dan buiten op straat. Zeker binnen steden, OV, etc.
MikeyMan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:43:

België zit inderdaad al lange periode op een zeer mooie balans. Het is niet weg, maar blijft op een beheersbaar niveau met de maatregelen die ze hebben. Het is jammer dat Nederland deze balans niet weet te vinden voor zichzelf.

Ook voor België is het overigens de vraag wel een beetje of ze dit vol gaan weten te houden nu het weer beter begint te worden. Risico is natuurlijk dat ook daar meer mensen de randjes op gaan zoeken van wat mogelijk is, en dan kan het natuurlijk ook daar weer uit de hand gaan lopen. Maar de afgelopen maanden hebben ze het in ieder geval redelijk voor zich behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:49:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Oversterfte tweede golf
In de tweede golf van de corona-epidemie overlijden sinds oktober 2020 meer mensen dan in dezelfde periode in de afgelopen jaren. Een aanzienlijk deel van de oversterfte komt naar verwachting door COVID-19. Welk deel dat is wordt later duidelijk uit de doodsoorzakenregistratie van het CBS.

Het CBS schat de oversterfte tijdens de tweede COVID-19 golf tot nu toe op 9.700 meer overlijdens. Het RIVM schat de oversterfte over diezelfde periode hoger in, op ruim 11.900.

Verschil in berekening
De schattingen van de oversterfte verschillen omdat het CBS kijkt naar de gemiddelde sterfte per week over de afgelopen jaren, inclusief verhoogde sterfte tijdens een griepgolf.

Het RIVM laat in de berekening van de gemiddelde sterfte per week de pieken in oversterfte tijdens eerdere griepgolven weg. Op die manier wordt elk jaar zichtbaar wat de geschatte oversterfte door griep of door andere oorzaken, zoals COVID-19, is. De oversterfte-schattingen van het CBS en van het RIVM vullen elkaar aan.

Tijdens de eerste golf van de corona-epidemie overleden 10.000 mensen aan COVID-19 volgens de doodsoorzakenregistratie van het CBS.

Forse cijfers, opvallend dat het RIVM nu een hogere schatting heeft aangezien tot nu toe alleen de dagcijfers bij elkaar opgeteld werden en dat uitkwam op zo'n 15000 volgens het RIVM. Nu dus 22K
Over sterfte gesproken dat ligt sinds vorige week eindelijk weer eens in de lijn der verwachting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKNtKlNQeDm8PC0VOZ7SyMsSENE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EmeYG40iUtn4ksKp4XGiTDA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Dit geldt nog altijd wel voor andermans tuin, de uitzondering geldt alleen voor het eigen perceel.

Gevolg: Iedereen duikt na de BBQ dus naar binnen, waardoor de kans op besmetting alleen maar groter wordt. Regen, drup.
Weer je dit zeker? Ik kan er echt niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm Bunschoten inmiddels helemaal aan de test, dat ze vandaag als topper (weer) op 132,6 per 100.000 staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Stoney3K schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Voorlopig vind ik de besmettingscijfers niet heel betrouwbaar, met de gesloten teststraten en weer een verhaal over foutieve testen. Storingen zijn ook al vaak voor gekomen.

De ziekenhuisopnames kunnen een gekke sprong zijn, maar daar nog niet heel erg veel tekenen van een grote omslag. @t_captain ?
We zitten de met de getallen van de afgelopen dagen net boven R=1. België en Luxemburg bevestigen dat beeld.

Ben benieuwd naar een volle week zonder verstoringen, en met hopelijk een effect van het mooie weer. Sinds 3 dagen is het aantal boompollen flink verhoogd. Het is mogelijk dat pollen het immuunsysteem triggeren en mensen dus weerbaarder maken tegen infecties. Dat zou over een dag of 5 zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:41:

Ik denk dat Andreas Voss prima in grote lijnen weet wat er het komende jaar te verwachten valt. Dat geldt ook voor ons enige caberet-duo op de dinsdagavond, maar vanwege redenen die @Yaksa noemt houden ze het voorlopig even bij stapjes van drie weken omdat het anders wel heel deprimerend wordt.
Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!