Gas de deur uit doen: Gratis! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste
Acties:
  • 731.725 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:41

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Erwin_83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:22:
@Ricky1
[...], maar tot een werkelijke gang naar de rechter of gerechtsdeurwaarder is het nooit gekomen.
Een gerechtsdeurwaarder kan toch pas in actie komen nadat de rechter aan de beurt is geweest? Dus zonder rechter geen deurwaarder (anders dan om 'iets af te geven')?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:57
Ja volgens mij ook, alleen dreigen de netbeheerders maar al te graag met deurwaarders.

(En gebruiken ze de incassohut met deurwaarders afdeling zodat het briefhoofd mooi gevuld is.)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
Possible schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:43:
Ik kreeg een mail met een nieuw contract. Daarin stond nog steeds het contract voor gas terwijl ik deze al had opgezegd (dacht ik) gevraagd hoe dit zat, en kreeg volgende mail:

Beste Possible,

Hartelijk bedankt voor je bericht waarin je vraagt naar je gascontract. Goed dat je contact met ons opneemt. Ik ga hier graag verder op in.

Maak je vooral geen zorgen. Je geeft aan dat je je contract voor gas wilt beëindigen. Goede keuze! Vandebron staat natuurlijk achter het verminderen of uitsluiten van gasverbruik. Toch wil ik je informeren dat we je gascontract pas kunnen stopzetten zodra we bericht hebben gekregen van jouw netbeheerder dat de aansluiting is verwijderd of afgesloten. Als je besluit dit bericht niet af te wachten en je het gascontract eerder wilt beëindigen, wil ik je er op wijzen dat de netbeheerder kan besluiten de netbeheerkosten door te laten lopen tot het moment van afsluiting. Je bent in ieder geval zelf verantwoordelijk voor de aansluiting en Vandebron is niet verantwoordelijk voor mogelijke consequenties vanuit de netbeheerder.

Heb je nog andere vragen? We helpen je uiteraard graag verder. Je kunt dan reageren op dit bericht. Fijne dag!

Met vriendelijke groet,
Xxxxxxx
Serviceteam Vandebron

Dus hier weer een mail op teruggestuurd dat ik mijn contract wil beëindigen volgens de algemene voorwaarden etc…

We gaan het zien :)
In navolging hiervan.. Ik heb helemaal nog geen reactie gekregen van vandebron op mijn opzegging. Mijn contract loopt tot 2 november (00:01 vannacht dus) :P

@Freee!! @Ivow85

Wat zouden jullie nu naar Vandebron sturen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Possible schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:46:
[...]
In navolging hiervan.. Ik heb helemaal nog geen reactie gekregen van vandebron op mijn opzegging. Mijn contract loopt tot 2 november (00:01 vannacht dus) :P

@Freee!! @Ivow85

Wat zouden jullie nu naar Vandebron sturen?
Een navraag waarom je dat contract voor gas nog steeds in je overzicht ziet, terwijl zij een ontvangstbevestiging hebben gestuurd. Daarnaast maak je duidelijk, dat jij echt niet meer gaat betalen en Vandebron aansprakelijk stelt voor alle kosten voortvloeiend uit hun weigering jouw rechtsgeldige opzegging tijdig te verwerken waaronder de administratieve kosten, die je tot dusverre hebt moeten maken (ondertussen <aantal> uur à <leuk bedrag>).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Even wachten tot morgen en dan bellen met de vraag waarom de opzegging niet verwerkt is. Je hebt immers wel een ontvangstbevestiging gehad (een afwijzend bericht dat ze de opzegging niet willen verwerken is immers óók een bevestiging dat de opzegging correct is ontvangen).

Weigeren ze dat, dan per e-mail een klacht sturen en via sociale media.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-08 10:30
Ricky1 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:04:
@Bram-Bos Dank je.

Ook bedankt voor de links, als Liander nogmaals mailt met wederom zogenaamde verplichtingen zonder onderbouwing zal ik die zeker sturen en mijn post verder aanvullen.
Ik heb wat tijd over en ben wel benieuwd hoe Liander gaat reageren… dus ik heb ook besloten om het ‘van mij hoeft ie niet weg’ argument te spelen.

Maar: nu heb ik een email klaar staan en ik kan nergens een email adres vinden waar ik dit naartoe zou kunnen sturen! Heeft iemand hier een adres voor mijn? Of is het gewoon info@?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricky1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 13:11
Ja klopt, ik heb het naar het info@ emailadres gestuurd, dat stond vroeger dacht ik wel op hun website maar tegenwoordig niet meer, ik kon het ook niet meer vinden, maar ze reageren er wel op met ook dat adres als afzender.

Ik heb verder nog niets gehoord en ben benieuwd welke reactie jij krijgt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Jeej, vanochtend is de gasmeter verwijderd!
2 mannen van Stedin zijn 2 uurtjes bezig geweest, alles weggehaald. Heb geen 1 cent hoeven betalen en niets getekend vanmorgen.

Dank aan iedereen en natuurlijk in het bijzonder
@Bram-Bos die zoveel tijd en energie heeft gestoken om dit alles voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rommelzolder
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:32
Op donderdag 28 oktober is een klacht richting ACM gestuurd mbt de misleidende informatieverstrekking door vandeBron.
Zie: Rommelzolder in "Gas de deur uit doen: Gratis!"
en: Rommelzolder in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

Vandaag al (?) een reactie, zie kader hieronder.
Blijkbaar maakt ACM geen haast met aanpakken, tenzij er meerdere klachten binnenkomen over één en hetzelfde bedrijf.
Hierbij dus de suggestie om massaal een klacht over vandeBron in te dienen bij ACM.
Geachte Rommelzolder,

Dank voor uw bericht van 28 oktober 2021. Uw melding over Vandebron is belangrijk.

Wat doen we met uw melding?

Voordat we kunnen ingrijpen moeten we onderzoeken of een bedrijf echt de regels overtreedt. Omdat we veel meldingen ontvangen, kunnen we niet alle bedrijven onderzoeken waarover we een melding ontvangen. Uw melding helpt ons om te bepalen welke bedrijven we moeten onderzoeken. Blijkt uit een onderzoek dat een bedrijf de regels overtreedt? Dan beslissen we wat nodig is. We spreken het bedrijf bijvoorbeeld aan op hun overtreding. Blijft het bedrijf de regels overtreden? Dan komen wij in actie, door bijvoorbeeld consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf of het bedrijf een boete op te leggen.

Hoort u nog wat van ons?

Als we op een later moment nog vragen hebben over uw melding nemen we contact met u op. Anders ontvangt u geen verdere reactie meer. We kunnen u niet persoonlijk op de hoogte houden over het vervolg van uw melding. Het kan schadelijk zijn voor ons onderzoek als bekend wordt welke bedrijven wij onderzoeken. In het nieuwsoverzicht op onze website maken we achteraf bekend welke bedrijven we hebben aangepakt.

Op onze website leest u:

voor welke bedrijven we waarschuwen;
welke sectoren we onderzoeken. Bijvoorbeeld reizen, telecommunicatie, energie enz.;
welke bedrijven we hebben aangepakt.

U kunt zo zelf in de gaten houden of uw melding heeft geleid tot actie.

Meer weten?

Op onze website vindt u ook informatie over uw rechten als consument. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben we een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw recht te halen.

Komt u er niet uit met de informatie op onze website? Dan helpen wij u graag verder. Als u contact met ons opneemt, geven wij u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen. Maar we kunnen niet bemiddelen. Dat betekent dat wij geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.

Wilt u advies of hebt u andere vragen?

Neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

ACM ConsuWijzer

088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur.

www.consuwijzer.nl

www.acm.nl

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Rommelzolder schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:29:Hierbij dus de suggestie om massaal een klacht over vandeBron in te dienen bij ACM.
Heeft dat zin? Als al die klachten over hetzelfde voorval gaan, wordt dat dan niet als één beschouwd?

<John O`Mill>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ricky1
Gisteren eind van de middag een reactie ontvangen van Liander:
Geachte heer R,

Op 25 oktober heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin geeft u aan dat u wilt weten waar in de wetgeving staat aangegeven dat u een energiecontract voor gas moet hebben of een keuze moet maken uw aansluiting af te sluiten of verwijderen. In deze e-mail leest u mijn reactie.

Excuses
Op dit moment is het erg druk bij ons waardoor wij uw e-mail niet binnen de gewenste tijd hebben kunnen beantwoorden. Onze excuses voor het ongemak.

De juiste afdeling neemt binnen 10 werkdagen contact met u op
Uw klacht is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen binnen 10 werkdagen contact met u op.

Tot slot
Heeft u nog vragen? Op https://service.liander.nl vindt u antwoord op alle veelgestelde vragen. Komt u er op onze website niet uit? Dan kunt u ons tussen 09:00 uur en 21:00 uur bereiken via de chatfunctie op onze website. Druk hiervoor op de chatbutton die verschijnt op de pagina. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
Liander N.V.

H
Medewerker Klantenservice
Hoe lang zou het duren voor ze alle wetboeken doorgespit hebben :+

Ik heb de reactie ook toegevoegd aan mijn eerdere post: https://gathering.tweaker...message/69237650#69237650

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ricky1 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:44:

[...]

Ik heb de reactie ook toegevoegd aan mijn eerdere post: https://gathering.tweaker...message/69237650#69237650
Ik wacht al sinds december 2017 op het antwoord op diezelfde vraag. Misschien moet je ze er bij Liander even aan herinneren dat dezelfde vraag al eerder is gesteld, maar dat de bedrijfsjurist destijds na wekenlang zoeken geen enkele wettekst kon aandragen waaruit is gebleken dat zo'n verplichting bestaat.

En dat ook in het dossier van de rechtszaak die Liander in 2020 heeft verloren geen wetteksten zijn aangedragen waaruit blijkt dat de consument na het opzeggen van de ATO verplichtingen heeft om een nieuwe overeenkomst met de netbeheerder aan te gaan.

De reactie die jij hebt gehad is nagenoeg gelijk aan de reactie die ik heb gehad. Merk vooral ook op dat je helemaal geen klacht hebt ingediend, maar een vrij eenvoudige vraag hebt gesteld naar aanleiding van door Liander verstrekte informatie.

Het is een ernstige zaak dat we nu 4 jaar verder zijn, maar dat de eerstelijns medewerkers van Liander nog altijd dezelfde onjuiste informatie verschaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ivow85 op 04-11-2021 14:50 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
Ricky1 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:44:

[...]

De vrije Liander vertaling is: Wij geven ons ongelijk niet toe dus hier gaan we niet verder op in.

De 10 Liander werkdagen zijn wat ruimer dan de werkdagen van de meeste mensen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricky1
Ivow85 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:39:
[...]

Ik wacht al sinds december 2017 op het antwoord op diezelfde vraag. Misschien moet je ze er bij Liander even aan herinneren dat dezelfde vraag al eerder is gesteld, maar dat de bedrijfsjurist destijds na wekenlang zoeken geen enkele wettekst kon aandragen waaruit is gebleken dat zo'n verplichting bestaat.

En dat ook in het dossier van de rechtszaak die Liander in 2020 heeft verloren geen wetteksten zijn aangedragen waaruit blijkt dat de consument na het opzeggen van de ATO verplichtingen heeft om een nieuwe overeenkomst met de netbeheerder aan te gaan.

De reactie die jij hebt gehad is nagenoeg gelijk aan de reactie die ik heb gehad. Merk vooral ook op dat je helemaal geen klacht hebt ingediend, maar een vrij eenvoudige vraag hebt gesteld naar aanleiding van door Liander verstrekte informatie.

Het is een ernstige zaak dat we nu 4 jaar verder zijn, maar dat de eerstelijns medewerkers van Liander nog altijd dezelfde onjuiste informatie verschaffen.
Ik wilde eigenlijk die 10 werkdagen afwachten maar je hebt gelijk dat Liander blijkbaar niets geleerd heeft en dezelfde onjuiste informatie maar blijft sturen.
Hopelijk heb ik morgen of anders zaterdag tijd om een mailtje te sturen naar Liander.

I.i.g. met de volgende items:
Het is geen klacht maar een verzoek om informatie waar je van verwacht dat de klantenservice dat gewoon paraat heeft.
Dezelfde vraag is de afgelopen jaren al vaker aan ze gesteld door diverse ex-gasklanten maar er is nooit antwoord op gekomen.
De link met de gerechterlijk uitspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
@Ricky1

Je kan ook mailen met de klantenman@alliander.com die eigenlijk een vrouw is. Of met klachten@alliander.com (of in de cc)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
internetinfo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Het gevolg van een ongepland maandagmiddagbiertje i.c.m. een opstandige bui:

[...]

Dossier item nummertje 20...
Net nu ik me zorgen begon te maken over mijn vrienden van Flanderijn, vanmiddag dan toch een reactie!
Geachte heer ....,

Hierbij ontvangt u onze reactie op uw bericht van 26 oktober 2021. Hierin geeft u aan dat Enexis Netbeheerder B.V. welkom is de aansluiting(en) te verwijderen.

Wanneer u voornemens bent de aansluiting te verwijderen dient u zelf een aanvraag te doen op mijnaanlsuiting.nl. Bij deze aanvraag ontvangt u een aanvraag nummer. Wij verzoeken u dit nummer aan ons door te geven.

Vragen
Heeft u vragen, neemt u contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Flanderijn
:? :D

Helaas kan ik ze geen factuur sturen, want ze verzoeken mij niet om reactie. Ik ga hier dus ook niet op reageren.

Eén ding is echter vreemd, mijn initialen en achternaam inclusief (M) staan in het onderwerp. Ook word ik sinds deze e-mail aangesproken met "heer" en mijn achternaam.
Reden genoeg om via https://www.flanderijn.nl/betalen/privacygegevens/ maar eens inzage in alle verwerkte gegevens op te vragen. ...Maar wacht...daar moet ik juist meer opgeven dan dat ik vermoed dat Flanderijn van mij weet. Misschien toch maar reageren:

Onderstaande reactie niet verstuurd i.v.m. ontvangst brief één dag later. Zie deze post voor vervolg en/of volg deze link naar mijn dossier.

[q]Beste Flanderijn,

Bedankt dat u mijn standpunt, namelijk dat Enexis te allen tijde doch op afspraak welkom is om de naar haar dunken noodzakelijke werkzaamheden te verrichten, dan eindelijk bevestigt. Vergeet u niet dit goed in uw dossier te benoemen wanneer u de rechter om toegang tot onze woning gaat verzoeken?

Dan nog iets anders. Het is mij niet ontgaan dat u mijn initialen inclusief achternaam en geslacht sinds deze e-mail noemt. Een persoonsgegeven waarvan u in een eerdere e-mail, namelijk op 13-10-2021 16:15uur, aangaf niet in uw bezit te hebben. Ik heb u deze gegevens niet verstrekt.
Aangezien u via uw website https://www.flanderijn.nl/betalen/privacygegevens/ veel meer persoonsgegevens van mij vraagt, verzoek ik u bij deze nogmaals mij een uitdraai te verstrekken van alle persoonsgegevens die u van mij hebt verwerkt, hoe u deze verwerkt en met welk doel.

Ik zal u voor uw volgende reactie, omdat ik nu de gene ben die u om reactie vraagt, vrijstellen van de kosten waarmee u met uw antwoord van vandaag automatisch akkoord bent gegaan, tenzij u mij in uw eerstvolgende antwoord toch weer om reactie vraagt.

Met hartelijke groet,

De bewoners van <adres>[/]

[ Voor 5% gewijzigd door internetinfo op 05-11-2021 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@internetinfo Met deze tekst in je brief bevestig je de juistheid van de door hen gebruikte persoonsgegevens. Je kunt overwegen om je reactie neutraler te houden en te zeggen dat het je opvalt dat ze plotseling naam, toenaam en geslacht (van iemand) in hun correspondentie gebruiken. Of iets van gelijke strekking.
En ze daarna vragen waarom ze deze persoon aanschrijven of deze naam gebruiken.

Daarmee bevestig of ontken je niets en laat je hen iets meer in het ongewisse.
Je laat je anders uit de tent lokken door te bevestigen? Die gegevens moeten ze immers eerst zeker weten voordat ze je kunnen dagvaarden. Toch? Zonder persoonsgegevens kunnen ze nix…

[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 04-11-2021 22:36 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• internetinfo
Hippe Lip schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:33:
@internetinfo Met deze tekst in je brief bevestig je de juistheid van de door hen gebruikte persoonsgegevens. Je kunt overwegen om je reactie neutraler te houden en te zeggen dat het je opvalt dat ze plotseling naam, toenaam en geslacht (van iemand) in hun correspondentie gebruiken. Of iets van gelijke strekking.
En ze daarna vragen waarom ze deze persoon aanschrijven of deze naam gebruiken.

Daarmee bevestig of ontken je niets en laat je hen iets meer in het ongewisse.
Je laat je anders uit de tent lokken door te bevestigen? Die gegevens moeten ze immers eerst zeker weten voordat ze je kunnen dagvaarden. Toch? Zonder persoonsgegevens kunnen ze nix…
Ach, het e-mailadres waarmee ik met ze correspondeer bevat letterlijk mijn initialen en achternaam. Ik heb niet de moeite genomen een anoniem adresje te creëren.
Wellicht hebben ze mijn geslacht gegokt, wellicht hebben ze het door middel van kort op internet zoeken gevonden. Niet zo spannend maar wel interessant om eens op door te vragen.

Daar komt bij dat ik, los van het tijdverlies, niet zo bang ben voor een dagvaarding - los van het feit dat die er voor 99% zeker toch niet gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

internetinfo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:46:
[...]- los van het feit dat die er voor 99% zeker toch niet gaat komen.
… en voor het geval van die laatste procent weet je nu wel 100% zeker dat ze een modderfiguur gaan slaan bij de rechter _/-\o_

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:13
Ivow85 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:39:
[...]

De reactie die jij hebt gehad is nagenoeg gelijk aan de reactie die ik heb gehad. Merk vooral ook op dat je helemaal geen klacht hebt ingediend, maar een vrij eenvoudige vraag hebt gesteld naar aanleiding van nog steeds niet door Liander verstrekte informatie.
Gefixed :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• internetinfo
internetinfo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:12:
[...]
Eén ding is echter vreemd, mijn initialen en achternaam inclusief (M) staan in het onderwerp. Ook word ik sinds deze e-mail aangesproken met "heer" en mijn achternaam.
Reden genoeg om via https://www.flanderijn.nl/betalen/privacygegevens/ maar eens inzage in alle verwerkte gegevens op te vragen. ...Maar wacht...daar moet ik juist meer opgeven dan dat ik vermoed dat Flanderijn van mij weet. Misschien toch maar reageren:

[...]
Ik quote mezelf maar weer, ben in dit topic erg lekker met mijzelf ik gesprek ;)

The plot thickens! Ik zie in mijn PostNL app dat er twee brieven van Flanderijn onderweg zijn. Beiden persoonlijk geadresseerd, één voor mij en één voor mijn partner.
Het gasleveringscontract stond ten tijde van beëindiging op haar naam (ik ben ondernemer en we hebben subsidie ontvangen voor zonnepanelen en warmtepomp), maar zij is nooit enige partij in de correspondentie met Enexis en Flanderijn geweest.

Dit moet haast wel betekenen dat Flanderijn eerder tegen mij heeft gejokt óf dat Enexis, zonder mijn weten en toestemming, aanvullende informatie heeft aangeleverd.

Gelukkig is mijn bovenstaande reactie (zie quote) slechts een concept, dus wellicht komt er toch nog grondslag om ze een factuur te sturen >:)

* internetinfo houdt als een kind zo blij de brievenbus in de gaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@internetinfo Dan lijkt het er nu op dat Flanderijn in haar deurwaardersrol is gestapt en de BRP heeft geraadpleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ivow85 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:02:
@internetinfo Dan lijkt het er nu op dat Flanderijn in haar deurwaardersrol is gestapt en de BRP heeft geraadpleegd.
Mogen ze dat dan, zonder dat er een rechter aan te pas is gekomen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:37:
[...]

Mogen ze dat dan, zonder dat er een rechter aan te pas is gekomen?
Dat is zelfs noodzakelijk, voordat er een rechter aan te pas kan komen. Een dagvaarding moet door een deurwaarder op het juiste adres worden afgegeven. Om er zeker van te zijn dat de deurwaarder aan het juiste adres is en de juiste (volledige) namen gebruikt van de persoon of personen die gedagvaard worden, moet hij een BRP-check doen.

Alleen de poststukken die nu onderweg zijn, zijn nog geen dagvaarding. Waarschijnlijk een 'laatste waarschuwing', geschreven door Flanderijn met de dit keer de deurwaarders-pet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Ivow85 Als er een dagvaarding onderweg is betekent dit dat Flanderijn je werkelijk oproept om voor de rechter te verschijnen?
(en als die niet onderweg is, hadden ze dan die gegevens wel mogen raadplegen?).

Spannend! We smullen graag mee! 😀

<John O`Mill>

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• internetinfo
Ivow85 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:48:
[...]

Dat is zelfs noodzakelijk, voordat er een rechter aan te pas kan komen. Een dagvaarding moet door een deurwaarder op het juiste adres worden afgegeven. Om er zeker van te zijn dat de deurwaarder aan het juiste adres is en de juiste (volledige) namen gebruikt van de persoon of personen die gedagvaard worden, moet hij een BRP-check doen.

Alleen de poststukken die nu onderweg zijn, zijn nog geen dagvaarding. Waarschijnlijk een 'laatste waarschuwing', geschreven door Flanderijn met de dit keer de deurwaarders-pet op.
Jouw oneindige wijsheid lijkt geen grenzen te kennen ;)

In briefvorm heb ik het volgende ontvangen. In tweevoud: één gericht aan mij en een exact dezelfde brief aan mijn partner, beide met hetzelfde dossiernummer.
Geachte heer/mevrouw,

Meerdere keren is aan u gevraagd om een leveringsovereenkomst voor elektriciteit en/of gas te tekenen voor het adres <adres> in Deventer. U heeft dit nog niet gedaan.

Aanmelden
Voor het transporteren van energie heeft u een leveringsovereenkomst nodig. Wij vragen u om uiterlijk 9 november 2021 een overeenkomst te tekenen. Dit werkt als volgt:

U kiest zelf een leverancier.
Een overzicht van energieleveranciers vindt u op de website www.consuwijzer.nl
U meldt zich aan als klant bij de door u gekozen energieleverancier.
U geeft uw huidige meterstanden door aan de gekozen energieleverancier.
U vraagt uw nieuwe leverancier om een spoedaanmelding.
U spreekt af dat de levering van de energie start binnen 5 dagen na afsluiten van de overeenkomst.

Wilt u geen contract tekenen? Neem dan uiterlijk 9 november 2021 contact op met Enexis Netbeheer B.V. (AR) om een afspraak te maken voor het afsluiten van de aansluiting(en) voor elektriciteit en/of gas.

Dagvaarding
Zorg ervoor dat u uiterlijk 9 november 2021 een contract heeft afgesloten. U voorkomt daarmee dat er een dagvaarding aan u wordt uitgebracht waarin u wordt opgeroepen om voor de rechter te verschijnen. In de procedure die dan volgt, vragen wij de rechter toestemming om de energietoevoer af te sluiten.

Heeft u vragen?
Kijk eerst op onze website www.flanderijn.nl/betalen. Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Vindt u het antwoord niet of belt u liever? Neem dan contact met ons op. Onze openingstijden vindt u op onze website.

Met vriendelijke groet,
Flanderijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJpzGeXmL9-tzwbpG-qWIasYzMs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfwG60aQVb9XOUC37C77LcBN.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik neig naar onderstaande reactie. Lekker wollig, maar het tijd rekken en medewerkers zoveel mogelijk tijd in deze onzin laten investeren is volgens mij nog het enige dat dit soort clubs raakt.
CONCEPT
Beste Flanderijn,

Bij deze reageer ik zowel op uw e-mail van 4 november 2021 14:54uur als uw brief met dagtekening 4 november 2021, beiden met betrekking tot dossiernummer xxxx.

Te beginnen met uw e-mail.
Het doet mij deugd dat u mijn standpunt, namelijk dat Enexis te allen tijde doch op afspraak welkom is om de naar haar dunken noodzakelijke werkzaamheden te verrichten, eindelijk bevestigt. Vergeet u niet dit goed in uw dossier te benoemen wanneer u de rechter om toegang tot onze woning gaat verzoeken?

Vervolgens over uw brief.
Allereerst haalt u wederom onze elektriciteitsaansluiting erbij. Ik verzeker u nogmaals: wij hebben een getekende, geldige en actieve leveringsovereenkomst voor de elektriciteit. Dat hebben wij omdat wij gebruik maken van het elektriciteitsnetwerk: wij gebruiken stroom en leveren stroom terug.
Voor de gasaansluiting is geen transport van energie (gas) van toepassing en hebben wij, ook volgens uw eigen woorden, geen leveringsovereenkomst nodig - er is immers geen transport.

Wij gaan dus geen leveringsovereenkomst afsluiten voor het transport van gas.
Evenmin gaan wij opdracht geven tot het verwijderen van de gasaansluiting van Enexis die zich in onze woning bevindt. Uiteraard is uw cliënt wel van harte welkom om op afspraak en op eigen initiatief de volgens Enexis noodzakelijke werkzaamheden te verrichten aan haar eigendommen, zowel binnen- als buiten onze woning.

Dagvaarding
U besluit uw betoog met de waarschuwing dat ik een dagvaarding riskeer, waarbij u aangeeft een rechter tot het afsluiten van de energietoevoer te willen bewegen. Hiervan zie ik de uitnodiging met vertrouwen tegemoet.
Wilt u dit liever niet op een donderdag plannen? Dan heb ik eind van de dag altijd pianoles. Bedankt.

Afrekening en aankondiging verdere kosten
In mijn e-mail van 26 oktober 2021 11:34uur heb ik u duidelijk aangegeven u kosten in rekening te brengen indien u met een andere reactie komt dan een daadwerkelijke dagvaarding. Met het sturen van de e-mail en brief waarop deze reactie is gebaseerd bent u automatisch akkoord gegaan met mijn voorwaarden.
Nu u mij een e-mail en brief hebt gestuurd, waar ik wel op moet reageren, maar geen daadwerkelijke dagvaarding hebt uitgeschreven breng ik u €100 in rekening. Zie de bijlage voor de factuur, kostenspecificatie en betalingsvoorwaarden.
Ook wil ik u erop wijzen dat indien u mij daadwerkelijk dagvaardt en de rechter u in het ongelijk stelt dan wel mij in het gelijk stelt, ik de rechter zal verzoeken alle door mij gemaakte kosten door u te laten vergoeden. Gelukkig heb ik geen ervaring met rechtszaken, maar ik houd rekening met een volledig dagdeel, uiteraard aangevuld met reistijd, parkeerkosten, etc.

Persoonsgegevens
In uw e-mail van 13 oktober 2021 16:15uur geeft u aan geen persoonsgegevens van mijn huishouden te hebben verwerkt, behalve ons adres dat u van Enexis hebt verkregen.
Inmiddels schrijf u mij en mijn partner met initialen, achternaam en op geslacht gebaseerde aanhef aan. Het kan mij niet aan de indruk onttrekken dat u het BRP hebt geraadpleegd. Kunt u mij bevestigen dat u het BRP inderdaad hebt geraadpleegd? En met welke grondslag en/of verantwoording?
Ook ben ik nu opnieuw genoodzaakt u om uitleg te vragen welke persoonsgegevens u van ons hebt verwerkt, met welk doel u dat hebt gedaan en hoe u deze hebt verwerkt.

Met hartelijke groet,

De bewoners van <adres>
Mijn dossier is bijgewerkt met #21, #22 en #23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
@internetinfo

Doe je er een paar tekeningen bij, ze vragen je meermaals om te tekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
internetinfo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:01:
[...]

Jouw oneindige wijsheid lijkt geen grenzen te kennen ;)

In briefvorm heb ik het volgende ontvangen. In tweevoud: één gericht aan mij en een exact dezelfde brief aan mijn partner, beide met hetzelfde dossiernummer.

[...]

[Afbeelding]

Ik neig naar onderstaande reactie. Lekker wollig, maar het tijd rekken en medewerkers zoveel mogelijk tijd in deze onzin laten investeren is volgens mij nog het enige dat dit soort clubs raakt.

[...]

Mijn dossier is bijgewerkt met #21, #22 en #23
Wilt u dit liever niet op een donderdag plannen? Dan heb ik eind van de dag altijd pianoles. Bedankt.
_O- d:)b

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 08:31
Ik werd vanochtend gebeld of ze 8 december kunnen komen. Ik zeg dat kan in 2022 :P
Dat willen ze niet inplannen zo ver vooruit.
Ik mag bellen wanneer mijn glasleiding verwijderd mag worden. volgend jaar met de zomer ofzo.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van u aanvraag bij Stedin krijgt u deze email.
Graag zouden wij van u willen weten of de gasaansluiting al verwijderd kan worden.
Graag ontvangen wij ook wat foto’s van de meterkast die kunt u gewoon beantwoorden op deze mail.
De meterkast dient vrij te zijn van obstakels.
Mochten er verder nog vragen of onduidelijkheden zijn dan horen wij die graag.

LET OP:

· Als de meterkast hier niet aan voldoet kunnen wij onze werkzaamheden niet uitvoeren en zijn wij genoodzaakt om de afspraak te annuleren

· U bent zelf verantwoordelijk voor het eventueel herplaatsen van straatwerk.

Het tracé moet vrij zijn van niet-opneembare bestrating, beplanting en overige obstakels
Onze monteurs mogen niet aan uw binnen installatie komen.

Met vriendelijke groeten,

Uitvoerder KCO

Quint & Van Ginkel B.V.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 19:27
@internetinfo
1. Het is bevestigd met een d.
2. Ik zou elektriciteit en energie niet door elkaar gebruiken. Energie in het kader van energieleverancier wordt gebruikt voor zowel gas als elektra, waarbij het punt dat je wil maken enkel over het tweede gaat.

Als je ze verder extra wil prikkelen, dan wijs je op dit topic. Kunnen ze de brieven alvast vooruit lezen :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +10 Henk 'm!
@internetinfo Verwijs ook nog even naar deze uitspraak van de rechtbank Oost-Brabant, waarbij de rechter oordeelt dat het initiatief voor het maken van een afspraak bij de netbeheerder dient te liggen nu het gaat om werkzaamheden die de netbeheerder wenst uit te voeren vanuit haar wettelijke taken. En dat het zoals je al telkens hebt aangegeven helemaal niet nodig is om via de rechter en deurwaarder toegang tot de woning te vorderen mits de netbeheerder het initiatief neemt tot het maken van een afspraak tbv. het uitvoeren van de door netbeheerder gewenste werkzaamheden. En dat tot heden de netbeheerder nog geen enkele poging gedaan heeft om een afspraak met jou te maken.

Héél toevallig is Flanderijn ook bij die zaak betrokken geweest. Kennelijk leren ze niet zo snel.

Ook de Geschillencommissie is duidelijk geweest, je hoeft als consument geen opdracht te geven met daaraan verbonden Algemene Voorwaarden voor werkzaamheden die de netbeheerder wenst of vanuit wettelijke verplichtingen moet uitvoeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Ivow85 op 05-11-2021 17:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• internetinfo
CurlyMo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:56:
@internetinfo
1. Het is bevestigd met een d.
2. Ik zou elektriciteit en energie niet door elkaar gebruiken. Energie in het kader van energieleverancier wordt gebruikt voor zowel gas als elektra, waarbij het punt dat je wil maken enkel over het tweede gaat.

Als je ze verder extra wil prikkelen, dan wijs je op dit topic. Kunnen ze de brieven alvast vooruit lezen :+
Bedankt voor het meedenken.
Volgens mij heb ik "Bevestigen" vervoegd in de onvoltooid tegenwoordige tijd, oftewel wel degelijk met een t.
Voor het door elkaar gebruiken van energie en elektriciteit heb je een punt, ik heb in die zin "energie" vervangen door "stroom".

@Ivow85 bedankt voor de links naar beide uitspraken. Ik voeg deze bij mijn lokale dossier en zal deze gebruiken in mijn communicatie zodra een daadwerkelijke rechtszaak inderdaad een feit wordt.
Tot die tijd profileer ik mij als kritische consument die wel weet wat zijn rechten zijn maar nog niet in de verdedigende positie heeft hoeven treden want: wie eist bewijst, en daar is Flanderijn tot nu toe nog niet bepaald in geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:23
Nog een correctie:

uw eigen voorden moet zijn: uw eigen voorwaarden

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
Ik heb toch niks te maken met de voorwaarden van Flanderijn?
Flanderijn roept, onder andere, "Voor het transporteren van energie heeft u een leveringsovereenkomst nodig". Dat zijn de eigen woorden van Flanderijn, oftewel hun eigen interpretatie van "de wet" en/of hetgeen ze door Enexis is ingefluisterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:23
internetinfo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:22:
Ik heb toch niks te maken met de voorwaarden van Flanderijn?
Flanderijn roept, onder andere, "Voor het transporteren van energie heeft u een leveringsovereenkomst nodig". Dat zijn de eigen woorden van Flanderijn, oftewel hun eigen interpretatie van "de wet" en/of hetgeen ze door Enexis is ingefluisterd.
Ik weet niet wat je met het fout gespelde woord "voorden" wilde zeggen: dat zou behalve "voorwaarden" inderdaad ook "woorden" kunnen zijn. We proberen je alleen maar te helpen met je concept van 15:01.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
Remco45 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:40:
[...]

Ik weet niet wat je met het fout gespelde woord "voorden" wilde zeggen: dat zou behalve "voorwaarden" inderdaad ook "woorden" kunnen zijn. We proberen je alleen maar te helpen met je concept van 15:01.
Wacht, ik had niet door dat je me op een spelfout wees. Kalmpjes aan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@internetinfo Die hele zin van Flanderijn slaat nergens op en blijkbaar ook niet op jou want jij transporteert helemaal geen energie. Jij bent een afnemer.

Degene die de energie transporteert is de netbeheerder. Die heeft daar helemaal geen leveringsovereenkomst nodig. Sterker nog, de netbeheerder mag wettelijk helemaal geen energie leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roeloffzen
  • Laatst online: 20-09 17:22
@internetinfo Misschien moet je ook vermelden dat aangezien je geen verstand hebt van rechtszaken je je genoodzaakt voelt een advocaat in te schakelen. Natuurlijk uiteindelijk op kosten van Flanderijn.
Je laten vertegenwoordigen door een advocaat tijdens een rechtszaak wordt ook door een rechter prettig gevonden.

PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
Roeloffzen schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:21:
@internetinfo Misschien moet je ook vermelden dat aangezien je geen verstand hebt van rechtszaken je je genoodzaakt voelt een advocaat in te schakelen. Natuurlijk uiteindelijk op kosten van Flanderijn.
Je laten vertegenwoordigen door een advocaat tijdens een rechtszaak wordt ook door een rechter prettig gevonden.
Goede toevoeging, ga ik verwerken.

Het gaat verder zeer waarschijnlijk niet zo ver komen, maar zou dat überhaupt het advies zijn om een advocaat in te schakelen? Klinkt als extra moeite voor mij.
Er is geen factuur, geen opdracht en geen grondslag. Het is m.i. nog altijd aan de rechter om de claims van eiser tegen de geldende wetgeving te toetsen. Dat die wetgeving niet bestaat, staat o.a. uitgebreid, duidelijk en formeel beschreven in de bundel van @Bram-Bos.
Daarnaast heb ik geen gunfactor van de rechter nodig. Het is niet dat ik (wij) iets heel stouts heb gedaan en door het ontbreken van een raadsman enige vorm van nonchalance en gesprek aan berouw zou uitstralen.

Wellicht kan het iig geen kwaad om mijn rechtsbijstand in te lichten. Mocht het ooit zover komen dan kunnen zij wellicht iets betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeloffzen
  • Laatst online: 20-09 17:22
Ja, waarschijnlijk komt het niet zover. Maar mocht je, zoals je aangeeft, een rechtsbijstandsverzekering hebben, dan kunnen zij je i.i.g. juridisch advies geven en waarschijnlijk ook bijstaan.

PV Output; SolarEdge SE10K; 19x350Wp Oost; 19x350Wp West; Totaal 13.300Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Roeloffzen schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:06:
Ja, waarschijnlijk komt het niet zover. Maar mocht je, zoals je aangeeft, een rechtsbijstandsverzekering hebben, dan kunnen zij je i.i.g. juridisch advies geven en waarschijnlijk ook bijstaan.
Is het dan zo dat op het moment dat de rechtszaak eenmaal voor handen is, ze je niet meer kunnen afkopen? Dat is wat er bij RBV standaard gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CurlyMo schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:25:
[...]

Is het dan zo dat op het moment dat de rechtszaak eenmaal voor handen is, ze je niet meer kunnen afkopen? Dat is wat er bij RBV standaard gebeurd.
In dit geval valt er weinig af te kopen voor de RBV. Er is in het dossier van @internetinfo (op dit moment) geen sprake van een vordering in geld.

@internetinfo realiseer je dat je bij je RBV recht hebt op vrije advocaat-keuze. Wellicht wil de 'huis advocaat' van dit topic je wel bijstaan. Hij heeft al wat waardevolle successen geboekt ten aanzien van dit onderwerp.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ricky1
Zojuist de volgende reactie verstuurd naar Liander en mijn dossier bijgewerkt.

Met dank aan @Bram-Bos en @Ivow85 voor de linkjes en suggesties.
Geachte mevrouw H,

Hoe komt u erbij dat het een klacht is, het enige wat ik vraag zijn de verwijzingen naar de wetsartikelen waaruit blijkt dat ik de verplichtingen heb die ik volgens Liander zou moeten hebben.
Ik zou toch mogen verwachten dat de Klantenservice van Liander deze gewoon paraat heeft en kan opsturen indien erom gevraagd wordt.

Blijkbaar heeft Liander de wetsteksten waaruit deze zogenaamde verplichtingen zouden moeten voortkomen na jaren zoeken nog steeds niet gevonden want op het Tweakers forum loopt ook al jaren een gasverlaters draad waaruit blijkt dat velen voor mij dit ook reeds gevraagd hebben aan o.a. Liander maar dat er nooit antwoord op is gekomen.
Zelfs de bedrijfsjurist van Liander kon na wekenlang zoeken geen enkele wettekst aandragen waaruit bleek dat zo'n verplichting bestaat.

En tot slot, zie hieronder ook een lijstje met diverse uitspraken van de Geschillencommissie Energie en 2 verschillende rechtbanken waaruit blijkt dat deze verplichtingen helemaal niet bestaan:
Het Bindend Advies van de Geschillencommissie (GE-55866-59564) van 23 april 2021 (geen opdracht nodig),
Het initiatief voor een afspraak ligt bij de netbeheerder, oordeelde de kantonrechter in december van 2020 (ECLI:NL:RBOBR:2020:6862).
En in dit dossier van een rechtszaak die Liander in 2020 heeft verloren zijn er ook geen wetteksten aangedragen waaruit blijkt dat de consument na het opzeggen van de ATO verplichtingen heeft om een nieuwe overeenkomst met de netbeheerder aan te gaan.

Ik vind het nogal onbetamelijk dat Liander maar blijft volhouden richting zijn klanten dat deze verplichtingen bestaan terwijl overduidelijk is dat dit niet het geval is.

Het initiatief voor het maken van een afspraak om de gasaansluiting en gasmeter te verwijderen ligt dus bij Liander, gaarne hoor ik wanneer Liander deze afspraak wilt inplannen.

Met vriendelijke groet,

R

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• internetinfo
Onderstaande reactie zojuist naar Flanderijn verstuurd en toegevoegd aan mijn dossier.
Beste Flanderijn,

Bij deze reageer ik zowel op uw e-mail van 4 november 2021 14:54uur als op uw brief met dagtekening 4 november 2021, beiden met betrekking tot dossiernummer xxxx.

Te beginnen met uw e-mail.
Het doet mij deugd dat u mijn standpunt, namelijk dat Enexis te allen tijde doch op afspraak welkom is om de naar haar dunken noodzakelijke werkzaamheden te verrichten, eindelijk bevestigt. Vergeet u niet dit goed in uw dossier te benoemen wanneer u de rechter om toegang tot onze woning gaat verzoeken?

Vervolgens over uw brief.
Allereerst haalt u wederom onze elektriciteitsaansluiting erbij. Ik verzeker u nogmaals: wij hebben een getekende, geldige en actieve leveringsovereenkomst voor de elektriciteit. Dat hebben wij omdat wij gebruik maken van het elektriciteitsnetwerk: wij gebruiken stroom en leveren stroom terug.
Voor de gasaansluiting is geen transport van energie (gas) van toepassing en hebben wij, ook volgens uw eigen woorden, geen leveringsovereenkomst nodig - er is immers geen sprake van transport van gas.

Wij gaan dus geen leveringsovereenkomst afsluiten voor het transport van gas.
Evenmin gaan wij opdracht geven tot het verwijderen van de gasaansluiting van Enexis die zich in onze woning bevindt. Uiteraard is uw cliënt wel van harte welkom om op afspraak en op eigen initiatief de volgens Enexis noodzakelijke werkzaamheden te verrichten aan haar eigendommen, zowel binnen- als buiten onze woning.

Dagvaarding
U besluit uw betoog met de waarschuwing dat ik een dagvaarding riskeer, waarbij u aangeeft een rechter tot het afsluiten van de energietoevoer te willen bewegen.
Had ik al verteld dat Enexis te allen tijde doch op afspraak gewoon welkom is om de naar haar dunken noodzakelijke werkzaamheden te verrichten? Het is mijns inziens redelijk overbodig om een rechter diezelfde vraag te stellen, maar indien u dat nodig vindt dan zie ik de uitnodiging met alle vertrouwen tegemoet.
Ik attendeer u wel op het feit dat ik onervaren ben met het voeren van rechtszaken, gelukkig maar. Hierdoor zie ik mij wel genoodzaakt om juridische bijval in te schakelen in de vorm van een advocaat. Deze kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Afrekening en aankondiging verdere kosten
In mijn e-mail van 26 oktober 2021 11:34uur heb ik u duidelijk aangegeven u kosten in rekening te brengen indien u met een andere reactie komt dan een daadwerkelijke dagvaarding. Met het sturen van de e-mail en brief waarop deze reactie is gebaseerd bent u automatisch akkoord gegaan met mijn voorwaarden.
Nu u mij een e-mail en brief hebt gestuurd, waar ik wel op moest reageren, maar geen daadwerkelijke dagvaarding hebt uitgeschreven breng ik u €100 in rekening. Zie de bijlage voor de factuur, kostenspecificatie en betalingsvoorwaarden.
Ook wil ik u erop wijzen dat indien u mij daadwerkelijk dagvaardt en de rechter u in het ongelijk stelt dan wel mij in het gelijk stelt, ik de rechter zal verzoeken alle door mij gemaakte kosten door u te laten vergoeden. Dit zijn zowel mijn eigen kosten in tijd en die van mijn nog aan te stellen raadsman.

Persoonsgegevens
In uw e-mail van 13 oktober 2021 16:15uur geeft u aan geen persoonsgegevens van mijn huishouden te hebben verwerkt, behalve ons adres dat u van Enexis hebt verkregen.
Inmiddels schrijf u mij en mijn partner met initialen, achternaam en op geslacht gebaseerde aanhef aan. Het kan mij niet aan de indruk onttrekken dat u het BRP hebt geraadpleegd. Kunt u mij bevestigen dat u het BRP inderdaad hebt geraadpleegd? En met welke grondslag en/of verantwoording?
Ook ben ik nu opnieuw genoodzaakt u om uitleg te vragen welke persoonsgegevens u van ons hebt verwerkt, met welk doel u dat hebt gedaan en hoe u deze hebt verwerkt.

Met hartelijke groet,

De bewoners/gebruikers van <adres>
Uiteraard met in de bijlage een factuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKgeZcS7Cmfzy2ASkXz5Tm6Z82A=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/0EU9htMxLaMiBNyQ33rPI3nC.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

internetinfo schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:11:
Onderstaande reactie zojuist naar Flanderijn verstuurd en toegevoegd aan mijn dossier.

[...]

[Afbeelding]
Om hoeveel wedden we, dat je binnenkort Flanderijn als wanbetaler kunt aanmerken :? En zou je dat kunnen uitbesteden aan een incassohut als Bosveld :?

EDIT:
Eigenlijk zouden nog wat Tweakers dergelijke facturen aan Flanderijn moeten sturen, wordt uiteindelijk een leuke faillisementszaak >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 08-11-2021 15:46 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Lekker is dat dan.. Vandebron heeft 6 november mijn hele contract voor electra opgezegd uit het niets...

Gas was keurig opgezegd en had een variabel contract voor electra only. Kreeg ik afgelopen vrijdag ineens een mail dat mijn hele contract is opgezegd. Gisteren direct gechat met de klantenservice en ze zien inderdaad dat het fout is gegaan. Het zou gisteren ook weer hersteld worden maar nog steeds niks.

Ik heb dus sinds vrijdag geen contract bij geen enkele leverancier meer. Hoop dat daar geen gezeik mee komt met Liander.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:14
Leuk toch: gratis stroom, en niet jouw schuld.......

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
Possible schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:28:
Lekker is dat dan.. Vandebron heeft 6 november mijn hele contract voor electra opgezegd uit het niets...

Gas was keurig opgezegd en had een variabel contract voor electra only. Kreeg ik afgelopen vrijdag ineens een mail dat mijn hele contract is opgezegd. Gisteren direct gechat met de klantenservice en ze zien inderdaad dat het fout is gegaan. Het zou gisteren ook weer hersteld worden maar nog steeds niks.

Ik heb dus sinds vrijdag geen contract bij geen enkele leverancier meer. Hoop dat daar geen gezeik mee komt met Liander.
ik zou wat electrische kachels neerzetten... >:) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
@Naalroc @Kees-Jan Ik neem aan dat ze vanuit de slimme meter de stand die op 2 november voor het laatste is afgenomen met terugwerkende kracht weer gaan verrekenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees-Jan
Possible schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:37:
@Naalroc @Kees-Jan Ik neem aan dat ze vanuit de slimme meter de stand die op 2 november voor het laatste is afgenomen met terugwerkende kracht weer gaan verrekenen?
ja, duh, als alles hersteld wordt wel...

maar goed, mijn sarcasme-meter is ook wel eens defect... ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:30

servies

Veni Vidi Servici

[...]

[Afbeelding]
Wat ben jij goedkoop zeg...
Ik heb met hetzelfde een keer gedreigd bij een andere incassohut, maar toen wel a €150 per uur met een minimale afname van een halve dag.(ik was iedere keer hun werk aan het doen)...
Nooit meer iets van gehoord daarna... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armin
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 20:25
Kees-Jan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:36:
[...]

ik zou wat electrische kachels neerzetten... >:) :P
Bepaalde agrarische producten 🚬 levert meer op 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Stuur je die brieven uit jouw naam of van jouw partner, de electriciteit contractant? Zou het uitmaken?
Overigens wel verstandig dat je, gezien jouw ondernemerschap, de contracten op haar naam hebt. Scheelt discussie over consumentenbescherming.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

@Possible @Rommelzolder

Lekker verhaal zo te zien. Afgelopen week heb ik een warmtepompboiler geïnstalleerd en vanmiddag komt de inductieplaat. Die kookplaat was nog het laatste stukje van de puzzel. Toch nog onverwachts allemaal.. een paar weken geleden is m'n cv ketel definitief kapotgegaan en toen ging het allemaal ineens snel.

Ik ga zo ook m'n gascontract bij vandebron opzeggen. Het kwam feitelijk gewoon hierop neer nietwaar?
Goedemorgen Vandebron,

Hierbij deel ik u mede dat ik mijn contract met u voor gaslevering met inachtneming van de opzegtermijn van 30 dagen wil opzeggen. Dit heeft geen betrekking op mijn contract voor stroom.

Graag uw bevestiging,

Met vriendelijke groet,
Yucon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible
Yucon schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:41:
@Possible @Rommelzolder

Lekker verhaal zo te zien. Afgelopen week heb ik een warmtepompboiler geïnstalleerd en vanmiddag komt de inductieplaat. Die kookplaat was nog het laatste stukje van de puzzel. Toch nog onverwachts allemaal.. een paar weken geleden is m'n cv ketel definitief kapotgegaan en toen ging het allemaal ineens snel.

Ik ga zo ook m'n gascontract bij vandebron opzeggen. Het kwam feitelijk gewoon hierop neer nietwaar?

[...]
Helemaal prima zo. Mijn contract is sinds vandaag weer hersteld gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
bombadil schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:12:
[...]

Stuur je die brieven uit jouw naam of van jouw partner, de electriciteit contractant? Zou het uitmaken?
Overigens wel verstandig dat je, gezien jouw ondernemerschap, de contracten op haar naam hebt. Scheelt discussie over consumentenbescherming.
Ik onderteken elke brief met "De bewoners/gebruikers van <adres>", precies zoals Flanderijn mij/ons de eerste paar keer heeft aangeschreven. Overigens denk ik dat het weinig uit maakt, zij ontvangen een reactie op een e-mail/brief onder vermelding van een dossiernummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Yucon schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:41:
[...]
Noem even expliciet de ATO. Bij vandebron helemaal belangrijk.
Bij deze zou ik graag mijn gascontract en de ATO (Aansluit- en Transportovereenkomst) stopzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Yucon @CurlyMo Goed, maar iets te aardig. Niet willen, maar expliciet doen. Zo duidelijk mogelijk.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Geregeld :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:02
Een historische dag in huize Vinom. De gasleiding en meter zijn eindelijk verwijderd. Waar vorige keer niemand kwam opdagen, kwamen ze vandaag wel. Weliswaar een uur te vroeg, maar hele nuchtere aardige mensen waren het. Zoonlief vond het allemaal wel mooi en de mannen betrokken hem in de werkzaamheden. Voordat ik het wist mocht hij de gasleiding doorknippen, eruit trekken en de zandhoop weer terugscheppen. Twee bakken koffie, een hoop Andre Hazes liederen verder op de bouwradio en een uur later was het allemaal gepiept. Keurig gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5B_BgraeloKtC1w00pkO7v4b9gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feW9etjPePfdUGbo05vi4J9l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 10-11-2021 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Die Hazes herrie had bij mij geen 5 seconden geduurd :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Dat is een beetje jammer, trekken ze die leiding er gewoon zo uit? Ik had gehoopt dat m'n precies op de plek van de gasleiding enigszins verzakte oprit er na afloop weer piekfijn uit zou zien :+

er is geen relatie met die leiding. Het is toevallig net het spoor waar de wielen van de auto altijd staan

Overigens speelde ik na me wat meer in dit topic ingelezen te hebben om juist daarom toch wat minder principieel te zijn en wel opdracht voor verwijdering te geven. Zolang dat nog gratis was. Uit persoonlijk oogpunt zou ik daar meer mee opschieten dan het risico te lopen dat hij voor langere tijd verzegeld zou worden.. en vervolgens door voortschrijdend inzicht misschien wel nooit meer gratis verwijderd.

[ Voor 39% gewijzigd door Yucon op 10-11-2021 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Yucon Dan kan je toch vlak voor het niet meer gratis zou zijn alsnog gratis verwijdering aanvragen?
Al denken we hier eigenlijk dat het volgens Europees recht geen geld kan gaan kosten...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:35
@Yucon ligt een beetje aan je netbeheerder en waar je woont. Enexis lijkt wat principeler op het volledig verwijderen, en als hij in de klei ligt wil trekken vaak niet lukken. Maar over het algemeen trekken ze hem er in 1 ruk uit. Of in 2 rukken als de leiding meer dan 15m is.

Wat betreft principieel zijn, het is een keuze. Ik was principieel en maakte me weinig zorgen over eventuele kosten, zeker niet toen er 2 gerechtelijke uitspraak en een uitspraak van de ACM bij kwam die ons standpunt onderschreven.

Met aanvragen kost het nauwelijks moeite, maar er zit risico aan van het opdrachtgeverschap.

Principieel is en blijft gratis, tenzij de wet wordt veranderd. Maar mocht dat gebeuren dan nog is de nieuwe wet niet van toepassing op oude gevallen. Enige wat kan gebeuren is dat je brieven krijgt van de netbeheerder en evt een incassobureau. Als je geen zin hebt of het teveel moeite kost, dan is de principiële route niks voor jou

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

@onetime @cold_as_ijs nee hoor, ik ben niet bang dat het geld gaat kosten. Waar ik op doel is dat ik me kan voorstellen dat het doorkabbelt tot ze ooit een keer zeggen "weet je wat, laat die oude leidingen maar gewoon liggen. Misschien was het weghalen ook wel wat overdreven". Ik zit bij enexis en het is hier enorm zware klei.. dus dat is wel weer een goed teken.

Wat betreft principieel: zie dit topic :)
edit: oh, het topic eindigt halverwege zie ik. Na de rechterlijke uitspraak hield de webshop de vingers nog steeds in de oren. Het eindigde met een bankbeslag via de deurwaarder.. :') Met dat scenario had ik in eerste instantie geen rekening gehouden, ik moet het topic nog maar eens bijwerken..

[ Voor 23% gewijzigd door Yucon op 11-11-2021 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Dit had ik dan weer niet aan zien komen
Beste Yucon,

Hartelijk bedankt voor je bericht waarin je vraagt aangeeft je gaslevering stop te willen zetten. Goed dat je contact met ons opneemt. Ik ga hier graag verder op in.

Je geeft aan dat je je contract voor gas wilt beëindigen. Goede keuze! Vandebron staat natuurlijk achter het verminderen of uitsluiten van gasverbruik. Toch wil ik je informeren dat we je gascontract pas kunnen stopzetten zodra we bericht hebben gekregen van jouw netbeheerder dat de aansluiting is verwijderd of afgesloten. Als je besluit dit bericht niet af te wachten en je het gascontract eerder wilt beëindigen, wil ik je er op wijzen dat de netbeheerder kan besluiten de netbeheerkosten door te laten lopen tot het moment van afsluiting. Je bent in ieder geval zelf verantwoordelijk voor de aansluiting en Vandebron is niet verantwoordelijk voor mogelijke consequenties vanuit de netbeheerder.

Omdat Vandebron voor de gehele duur van jouw contract gas heeft ingekocht, brengt Vandebron een opzegvergoeding in rekening voor de vroegtijdige opzegging. Deze opzegvergoeding is €50,-. Voor meer informatie over de opzegvergoeding kun je de volgende website raadplegen: https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen. Graag horen we of je met de mogelijke gevolgen van het opzeggen van je gasaansluiting akkoord gaat, dan kunnen we de opzegging voor het gascontract verwerken.

Heb je nog andere vragen? We helpen je uiteraard graag verder. Je kunt dan reageren op dit bericht. Fijne dag!

Met vriendelijke groet,
....
Serviceteam Vandebron
Het klopt inderdaad wel maar in deze tijd zouden ze eerder mij geld moeten geven om het contract eerder te beëindigen.. Hoe dan ook, heel veel maakt het niet uit want over 30 dagen is 9 december en het contract loopt tot 1 januari. Ik had hier inderdaad niet bij deze situatie stilgestaan en ging ervan uit dat het in de praktijk toch per 1 januari beëindigd zou worden aangezien ik het 30 dagen eerder gemeld had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
@Yucon Vanderbron heeft eerder dat antwoord gegeven. @Rommelzolder kom er maar in! @Yucon wellicht kan je de voorbeeld brief van @Rommelzolder ook naar de ACM sturen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Mijn dossier, Greenchoice/Westland Energie.
Achtergrond:
Ik wil mijn elektriciteitcontract graag houden, staat tot 2023 vast :)
De meter mag ook blijven hangen, de rozemarijn die op de gasleiding staat begon het net leuk te doen.
De gasleiding in de wijk is 3 jaar oud; de transitievisie geeft aan dat iedereen all-electric moet dus hergebruiken voor waterstof of biogas is onwaarschijnlijk.
12 nov 2021:
Dus; opgezegd bij Greenchoice via Whatsapp:
Proton_
Hallo, ik wil graag mijn gascontract opzeggen.
Mijn postcode/huisnummer: xx
Mijn geboortedatum:14 xx xx
Klantnummer x
greenchoice
Goedemorgen! Bedankt voor je appje. Goed om te horen dat je geen gas meer gaat gebruiken! Lekker duurzaam hoor. Wordt je aansluiting verwijderd? Dan wordt je contract automatisch stopgezet. Is er een andere reden? Geef dat dan aan inclusief de einddatum. Dan kijken we graag naar de mogelijkheden. Voor nu een heel fijne dag en groene groetjes van ons :-)
Proton_
De aansluiting mag van mij blijven zitten 🙂
Het is tenslotte handiger als over een paar jaar de hele straat in 1x opengemaakt wordt.
Die keuze laat ik aan de netbeheerder.
Het gaat mij om het vastrecht.

Kan de einddatum ook in het verleden liggen? Het laatste gasverbruik is al even terug.
greenchoice
Heb je wel al contact opgenomen met je netbeheerder om de aansluiting dicht te laten draaien? Als de netbeheerder je aansluiting namelijk als actief geregistreerd heeft staan, ben je verplicht om een energiecontract te hebben. Dit is ongeacht het verbruik.
Proton_
Nee, ik kan alleen verwijdering aanvragen en dat hoeft niet.
Per 1 oktober kan dus niet, dat is duidelijk.
U mag in ieder geval per vandaag het contract beëindigen en de ATO bij mijn netbeheerder stopzetten.
greenchoice
Bedankt voor je reactie. Dat is duidelijk. Ik zet je gascontract per vandaag stop. Je ontvangt dan van ons nog een bericht met je eindafrekening. Je meterstanden lezen we af van de slimme meter. Groetjes, x.
2 dec 2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUQATtfTaKkjRwQzXmdqGFmw6w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZEJsQP6nIz9b6nNX0lIq421.jpg?f=fotoalbum_large
Per email beantwoord met voorbeeldbrief 1b.

26 jan 2022:
onaangekondigd bezoek voor een slotje. Geen handtekening noodzakelijk.
Proton_ in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

Ik zal deze post in loop der tijd aanvullen.

[ Voor 18% gewijzigd door Proton_ op 26-01-2022 13:54 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees-Jan
Als de netbeheerder je aansluiting namelijk als actief geregistreerd heeft staan, ben je verplicht om een energiecontract te hebben.
Vraag gelijk even waar die verplichting in de wet staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 21:35
Proton_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:26:
Mijn dossier, Greenchoice/Westland Energie.
Achtergrond:
Ik wil mijn elektriciteitcontract graag houden, staat tot 2023 vast :)
De meter mag ook blijven hangen, de rozemarijn die op de gasleiding staat begon het net leuk te doen.
De gasleiding in de wijk is 3 jaar oud; de transitievisie geeft aan dat iedereen all-electric moet dus hergebruiken voor waterstof of biogas is onwaarschijnlijk.
Misschien even expliciet vragen of ze weigeren om jou opzegging te verwerken. Als je dat op schrift hebt, een klacht indienen bij ACM.

Je kan ze er eventueel ook op wijzen dat je alle kosten die je maakt doordat zij de opzegging niet verwerken op hun zal verhalen.

Mijn ervaring (bij Essent die ook zo begonnen) was dat telefonisch even doorduwen helpt om het meteen opgezegt te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Kees-Jan ik heb 'm geïnterpreteerd als dat ze niet met terugwerkende kracht per 1 okt de ATO konden opzeggen.
Dat vind ik niet raar.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Lijkt zo wel ok te gaan:
quote: greenchoice
Bedankt voor je reactie. Dat is duidelijk. Ik zet je gascontract per vandaag stop. Je ontvangt dan van ons nog een bericht met je eindafrekening. Je meterstanden lezen we af van de slimme meter. Groetjes, x.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik neem aan dat we x niet hoeven te interpreteren als -kusje- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
CurlyMo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:06:
[...]

Ik neem aan dat we x niet hoeven te interpreteren als -kusje- :+
x. = Xaviera :o

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:05:
Een historische dag in huize Vinom. De gasleiding en meter zijn eindelijk verwijderd. Waar vorige keer niemand kwam opdagen, kwamen ze vandaag wel. Weliswaar een uur te vroeg, maar hele nuchtere aardige mensen waren het. Zoonlief vond het allemaal wel mooi en de mannen betrokken hem in de werkzaamheden. Voordat ik het wist mocht hij de gasleiding doorknippen, eruit trekken en de zandhoop weer terugscheppen. Twee bakken koffie, een hoop Andre Hazes liederen verder op de bouwradio en een uur later was het allemaal gepiept. Keurig gedaan.
[Afbeelding]
Bij mij komen ze het aankomende maandag voor de zesde keer proberen.....kijken of ze het na 2 keer graven zonder vinden van de hoofdleiding nu meer geluk hebben :+ Ze hebben in ieder geval meer tijd ervoor uitgetrokken volgens diegene die aan de telefoon was.

Jammer weer dat in de bevestigingsmail staat dat ik de opdrachtgever ben, de eerste keer ging dat ook fout. En de tweede keer weer. Dus nu al de derde keer |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:02
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:29:
[...]

Bij mij komen ze het aankomende maandag voor de zesde keer proberen.....kijken of ze het na 2 keer graven zonder vinden van de hoofdleiding nu meer geluk hebben :+ Ze hebben in ieder geval meer tijd ervoor uitgetrokken volgens diegene die aan de telefoon was.

Jammer weer dat in de bevestigingsmail staat dat ik de opdrachtgever ben, de eerste keer ging dat ook fout. En de tweede keer weer. Dus nu al de derde keer |:(
Ik had het er nog over met ze. Ze wisten precies welk huis ik bedoelde toen ik zei dat er ook iemand was bij wie ze de gasaansluiting niet konden vinden hier vlakbij. Ze mogen schijnbaar maar 1 meter afwijken met graven op basis van de informatie/tekeningen die ze hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 03:58
Nadat het een tijdje stil geweest is wordt ik sinds ongeveer een maand weer lastiggevallen door Stedin. Na betreffende brief een maand geleden en nog een brief tussendoor:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3623_OTutKROiaTE9AR_UXhUYNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCAHPCLM55mdkuNy5AUb12aP.jpg?f=fotoalbum_large

Ontving ik vandaag een "Laatste herinnering":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7YFWhIQq-kUhAQzX76riDi2ugM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQZaRrLWtfozf3BHTa9E00vg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben geneigd om hier via Whatsapp als volgt op te reageren:
Goeiemiddag,

Vandaag ontving ik in mijn brievenbus een "dreigbrief" van jullie met betrekking tot de in deze woning aanwezige gasaansluiting waarin ik middels een "laatste herinnering" wordt gemaand een keuze te maken met betrekking tot de gasaansluiting in dit pand.

Voorbehoudens een volgende en uitgebreidere reactie wil ik hier kort op reageren:

Zoals waarschijnlijk bij u bekend heb ik eerder contact gehad met Stedin over betreffende aansluiting. Ik ben huurder van deze woning en verbuik geen gas. Wat mij betreft mag de aansluiting dus verwijderd worden. Echter daar ik slechts huurder van deze woning ben is het niet aan mij om hier een beslissing over te nemen. De eigenaar van deze woning is Portaal, ik raad jullie dus aan om contact op te nemen met Portaal over een eventuele verwijdering van de gasaansluiting. Zodra er toestemming is van Portaal zal ik uiteraard toegang verlenen zodat Stedin de door Steding geachte werkzaamhedn op eigen titel uit kan voeren. Waarbij ik wil benadrukken dat ik hiertoe op geen enkele wijze opdracht of toestemming verleen, maar het slechts mogelijk maak dat Stedin de noodzakelijk geachte werkzaamheden kan uitvoeren aan de aansluiting in eigendom van Stedin.

Verder staat er in de brief "Om ons gasnetwerk op de lange termijn veilig te houden, mogen wij een gasaansluiting niet langer dan 12 maanden afgesloten laten liggen. We hebben dat afgesproken toen we de gasaansluiting tijdelijk afsloten."

Graag ontvang ik een afschrift van deze zogenaamde afspraak. Ik heb namelijk niets met Stedin afgesproken, maar enkel medewerking verleend aan het uitvoeren van werkzaamheden die Stedin noodzakelijk achtte aan de gasaansluiting van Stedin. Dus ik ben heel benieuwd naar deze door u benoemde afspraak.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Maar tips/opmerkingen/aanvullingen/veranderingen zijn uiteraard van harte welkom :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:35
@aking prima reactie. Ze moeten niet bij jou zijn. Weer zo'n standaard brief die jou moet "dwingen" tot actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@aking Je zou nog kunnen toevoegen dat je op internet hebt gelezen dat netbeheerders hier heel veel over liegen. Ben ik voorstander van, maar het is jouw brief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aking
Als je dat iets duidelijker/concreter wil neerschrijven wil in dat er best nog in zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Verder staat er in de brief "Om ons gasnetwerk op de lange termijn veilig te houden, mogen wij een gasaansluiting niet langer dan 12 maanden afgesloten laten liggen. We hebben dat afgesproken toen we de gasaansluiting tijdelijk afsloten."

Ik lees op internet dat netbeheerders deze leugen tegenwoordig standaard uiten. Graag ontvang ik een afschrift van deze zogenaamde afspraak. Ik heb namelijk niets met Stedin afgesproken, maar enkel medewerking verleend aan het uitvoeren van werkzaamheden die Stedin noodzakelijk achtte aan de gasaansluiting van Stedin. Dus ik ben heel benieuwd naar deze door u benoemde afspraak." Het moge duidelijk zijn dat Stedin zijn geloofwaardigheid op deze manier sterk ondergraaft en communicatie van Stedin daardoor niet meer vertrouwd kan worden."

Zoiets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 19:45
Wat voegt dit toe? ‘Ik lees op internet’

ik zou het bij de feiten houden. Er wordt verkeerde informatie verstrekt, en oneigenlijk druk uitgeoefend. Dat is genoeg.
onetime schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:53:
"Verder staat er in de brief "Om ons gasnetwerk op de lange termijn veilig te houden, mogen wij een gasaansluiting niet langer dan 12 maanden afgesloten laten liggen. We hebben dat afgesproken toen we de gasaansluiting tijdelijk afsloten."

Ik lees op internet dat netbeheerders deze leugen tegenwoordig standaard uiten. Graag ontvang ik een afschrift van deze zogenaamde afspraak. Ik heb namelijk niets met Stedin afgesproken, maar enkel medewerking verleend aan het uitvoeren van werkzaamheden die Stedin noodzakelijk achtte aan de gasaansluiting van Stedin. Dus ik ben heel benieuwd naar deze door u benoemde afspraak." Het moge duidelijk zijn dat Stedin zijn geloofwaardigheid op deze manier sterk ondergraaft en communicatie van Stedin daardoor niet meer vertrouwd kan worden."

Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@overhyped Wat het toevoegt? Als je ze er niet op aanspreekt komen ze er alleen maar makkelijker mee weg. De medewerkers moeten ook eens doorkrijgen dat ze de boel zitten te bedonderen en dat dat niet hoort.
En in juridische zaken sta je dan ook sterker, omdat je meteen de aandacht vestigt op de structurele oplichting.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
onetime schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:53:
Ik vind het stuitend om te keer op keer te lezen dat jullie, maar ook andere netbeheerders, consumenten verkeerd voorlichten over de wettelijke verplichtingen die klanten richting jullie zouden hebben. Mede omdat dit gedrag door blijft gaan ondanks meerdere rechtelijke en een ACM uitspraak. Graag ontvang ik een afschrift van deze zogenaamde afspraak. Ik heb namelijk niets met Stedin afgesproken, maar enkel medewerking verleend aan het uitvoeren van werkzaamheden die Stedin noodzakelijk achtte aan de gasaansluiting van Stedin.
@onetime Als je het zo belangrijk vind dan zou ik het zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
onetime schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:06:
@overhyped Wat het toevoegt? Als je ze er niet op aanspreekt komen ze er alleen maar makkelijker mee weg. De medewerkers moeten ook eens doorkrijgen dat ze de boel zitten te bedonderen en dat dat niet hoort.
En in juridische zaken sta je dan ook sterker, omdat je meteen de aandacht vestigt op de structurele oplichting.
Prima, maar dat bereik je niet met ‘op internet staat’ de reactie hierboven is al 100x sterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@overhyped Lees de ~10 reacties hierboven nog eens in volgorde en kijk naar de tijdstippen.
Er werd een voorzet gevraagd. Die heb ik gegeven. Had jij ook mogen doen. Had je genoeg tijd voor, toch?

Net als de voorzet vrager op dat moment ben ik beter in het vinden van fouten en verbeter punten.
@CurlyMo komt meteen met een goed voorstel / alternatief. En niet met alleen nutteloos commentaar.

(100x? je hebt je diploma in overdrijven binnen! En deze formulering van jou komt bepaald onvriendelijk over. Waarom reageer je eigenlijk nog op deze manier na de nette en behulpzame reactie van CurlyMo. Beter niet zo onvriendelijk.)

En ik probeerde de originele reactie zoveel mogelijk in tact te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
Was niet onvriendelijk op de persoon bedoeld, sorry als het zo overkwam.
onetime schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:16:
@overhyped Lees de ~10 reacties hierboven nog eens in volgorde en kijk naar de tijdstippen.
Er werd een voorzet gevraagd. Die heb ik gegeven. Had jij ook mogen doen. Had je genoeg tijd voor, toch?

Net als de voorzet vrager op dat moment ben ik beter in het vinden van fouten en verbeter punten.
@CurlyMo komt meteen met een goed voorstel / alternatief. En niet met alleen nutteloos commentaar.

(100x? je hebt je diploma in overdrijven binnen! En deze formulering van jou komt bepaald onvriendelijk over. Waarom reageer je eigenlijk nog op deze manier na de nette en behulpzame reactie van CurlyMo. Beter niet zo onvriendelijk.)

En ik probeerde de originele reactie zoveel mogelijk in tact te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@overhyped Dank voor deze reactie.
Nu weet ik niet wat je met het citaat bedoeld. Ik denk dat iets uitgebreider reageren het voor meer mensen duidelijk maakt wat je bedoeld. (Wat mij betreft genoeg hier over in het topic. Als je verder wilt per DM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@aking Ik kan je vervolg dossier niet vinden. Maak je die nog aan? Met een verwijzing naar deel 1.
Ben benieuwd wat je ze nu gestuurd hebt. (negeer de onbedoelde misverstandjes hier boven maar.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aking
Ik heb zojuist dit per Whatsapp gestuurd:
Goeiemiddag,

Vandaag ontving ik in mijn brievenbus een "dreigbrief" (Dossiernummer X, kenmerk X) van jullie met betrekking tot de in deze woning aanwezige gasaansluiting waarin ik middels een "laatste herinnering" wordt gemaand een keuze te maken met betrekking tot de gasaansluiting in dit pand.

Voorbehoudens een volgende en uitgebreidere reactie wil ik hier kort op reageren:

Zoals waarschijnlijk bij u bekend heb ik eerder contact gehad met Stedin over betreffende aansluiting. Ik ben huurder van deze woning en verbuik geen gas. Wat mij betreft mag de aansluiting dus verwijderd worden. Echter daar ik slechts huurder van deze woning ben is het niet aan mij om hier een beslissing over te nemen. De eigenaar van deze woning is Portaal, ik raad jullie dus aan om contact op te nemen met Portaal over een eventuele verwijdering van de gasaansluiting. Zodra er toestemming is van Portaal zal ik uiteraard toegang verlenen zodat Stedin de door Steding geachte werkzaamhedn op eigen titel uit kan voeren. Waarbij ik wil benadrukken dat ik hiertoe op geen enkele wijze opdracht of toestemming verleen, maar het slechts mogelijk maak dat Stedin de noodzakelijk geachte werkzaamheden kan uitvoeren aan de aansluiting in eigendom van Stedin.

Verder staat er in de brief "Om ons gasnetwerk op de lange termijn veilig te houden, mogen wij een gasaansluiting niet langer dan 12 maanden afgesloten laten liggen. We hebben dat afgesproken toen we de gasaansluiting tijdelijk afsloten."

Ik vind het stuitend om te keer op keer te lezen dat jullie, maar ook andere netbeheerders, consumenten verkeerd voorlichten over de wettelijke verplichtingen die klanten richting jullie zouden hebben. Mede omdat dit gedrag door blijft gaan ondanks meerdere rechtelijke en een ACM uitspraak.

Graag ontvang ik een afschrift van deze zogenaamde afspraak. Ik heb namelijk niets met Stedin afgesproken, maar enkel medewerking verleend aan het uitvoeren van werkzaamheden die Stedin noodzakelijk achtte aan de gasaansluiting van Stedin. Dus ik ben heel benieuwd naar deze door u benoemde afspraak.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

A. Vissers
(En ik zal kijken of ik later alles nog even samen kan voegen in mijn eerste post in dit topik)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Vandaag was de dag dat de zesde keer geprobeerd zou worden om de gasleiding te verwijderen. Helaas stond er niemand om 7 uur aan de deur en toen er om 10.00 uur nog niemand was geweest het 06 nummer van de uitvoerder gebeld, maar niemand nam op. Toen maar een mail gestuurd:
Hallo,

Ik neem aan dat ze vandaag wéér niet komen opdagen.
Dit is al de derde keer dat er niemand komt opdagen, waarvan 1 keer wel afgebeld werd door ziekte, maar de rest niet. Ik heb het 06 nummer gebeld gehad van de uitvoerder, maar die neemt niet op.

Voor mij hoeft de gasleiding niet weg, ik ben ook niet de opdrachtgever, hoewel dat wel weer gesuggereerd wordt in de mail hieronder. De eerste keer heb ik daar op gereageerd en toen zijn de excuses gekomen dat inderdaad de opdracht vanuit Enexis komt. De tweede keer wéér dat opdracht vanuit mij kwam. En nu dus wéér in de mail hieronder.

Je moet er toch voor thuis blijven, dus dit is heel vervelend, ondanks dat ik geen opdrachtgever ben,
Zuinige Rijder
Kort daarna werd ik gebeld met 1000x excuses, er was iets fout gegaan bij het doorgeven bij de uitvoerder. Of het vandaag nog rond 12:00 kon? Tja, ik was toch al thuis gebleven, dus dat maar afgesproken. Rond 13:00 uur kwamen ze voor de zevende poging de gasleiding verwijderen.

De vorige twee keer was de gasleiding niet gevonden (eerste keer Enexis, de laatste keer deze werklui), dus zijn ze eerst maar eens aan de huiszijde de gasleiding gaan zoeken. Na wat graafwerk inderdaad de gasleiding gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ea79Ef67mOjQPAi4I_vxmk0Ah_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F4WAwwCJpJ4LjVHAEi82DfNu.jpg?f=user_large

Waarschijnlijk zat de hoofdleiding net onder de tuin bij de scheiding stoep en tuin. Ook daar gegraven en uiteindelijk gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uduEwN4zYXKawTQe2rpQfq4qhzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NTgdxLHI1ZGvugc1n1tGSruc.jpg?f=user_large

De gasleiding van de hoofdleiding scheiden en ze konden de gasleiding onder de tuin met de hand eruit trekken aan huiszijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQHvaFA5ZR0JvfC6prcAsL_2hik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yS6uJhjtwIyH5jISdYOsE7Te.jpg?f=user_large

Meter weghalen en de gasleiding door de mantelbuis eruit trekken en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3S__cazCGuz98anmWVrqvQqG_h8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/69xfxnykFNwaKk324Oho76yw.jpg?f=user_large

Nu maar te hopen dat het dossier gesloten kan worden en Enexis niet nog met een verrassing <+:) op de proppen komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aking
Nou, ik heb reactie van Stedin op mijn Whatsappbericht van gister:
Goedemorgen, mijn naam is S. Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je contact opneemt. Ik help je graag verder.

Ik zie inderdaad dat jij de contractant bent. Ter aanvulling van de gegevens ontvang ik graag een telefoonnummer en een emailadres. Alvast bedankt!

Als bewoner ben jij voor ons de verantwoordelijke van de aansluitingen in deze woning, los daarvan ben jij ook de contractant van dit adres. Dat wilt zeggen dat wij over de gasaansluiting niet met jouw verhuurder contact zullen opnemen. Jij als huurder dient te overleggen met de verhuurder en aan de hand daarvan kan je jouw keus aan ons laten weten.

Weet je zo voldoende?
Ik weet even niet wat ik hier mee moet :'( 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lardman
  • Laatst online: 00:00
@aking Gewoon herhalen van je standpunt. Jij huurt de aansluiting van je verhuurder. Als ze iets aan het eigendom van Portaal willen veranderen dan nemen ze daar maar mooi contact mee op. Ze maken nu van hun probleem jou probleem. Gewoon terugkaatsen.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aking
Alleen is het dus niet het eigendom van Portaal, maar van Stedin. Binnen is alles na de meter namelijk weg.

Maar bet is inderdaad wel stuitend hoe ze alles wat ik zeg negeren en gewoon hun verhaaltje nog een keer herhalen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees-Jan
aking schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:12:
Alleen is het dus niet het eigendom van Portaal, maar van Stedin. Binnen is alles na de meter namelijk weg.

Maar bet is inderdaad wel stuitend hoe ze alles wat ik zeg negeren en gewoon hun verhaaltje nog een keer herhalen...
jij kan toch ook in de repeat? 8)

Acties:
  • +19 Henk 'm!
@aking:

De woningcorporatie YY is formeel de 'aangeslotene' in de zin van de Begrippencode Gas. Alleen YY kan dus bepalen wat er met de gasaansluiting dient te gebeuren, jij als huurder niet.

Dit heeft de ACM recent ook aangegeven in de toelichting bij het wijzigingsbesluit Tarievencode Gas (ACM/UIT/548570) d.d. 25-2-2021:
"40. De ACM stelt vast dat in de Begrippencode Gas een aangeslotene is gedefinieerd als ‘een persoon die beschikt over een aansluiting op een gastransportnet, niet zijnde een netkoppeling, dan wel degene die om een aansluiting heeft verzocht.’ Degene die over een aansluiting beschikt kan een natuurlijke- of een rechtspersoon zijn. In de praktijk zal dit veelal de eigenaar van een pand of perceel zijn. Ten aanzien van de rechten en plichten van een huurder kunnen hierover civiele afspraken gemaakt worden in de huurovereenkomst."

Nergens is wettelijk geregeld dat jij contact zou moeten opnemen met de verhuurder als Stedin wat zou willen met die gasaansluiting. Civiele afspraken heb je daar ook niet over gemaakt, met Stedin noch met de verhuurder.

[ Voor 15% gewijzigd door Bram-Bos op 16-11-2021 17:31 ]

Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phicoh
  • Laatst online: 20-09 21:35
Bram-Bos schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:15:
@aking:

De woningcorporatie YY is formeel de 'aangeslotene' in de zin van de Begrippencode Gas. Alleen YY kan dus bepalen wat er met de gasaansluiting dient te gebeuren, jij als huurder niet.
Het lijkt erop dat er twee dingen zijn die je als huurder moet doen:

1) in iedere communicatie en zeker een keer op schrift (kan ook email zijn als de netbeheerder reageert op jouw email, dan heb je bewijs van ontvangst) aangeven dat jij de huurder van het pand bent en niet de eigenaar. Als het dan later misloopt dan kan je duidelijk de aansprakelijkheid van je afschuiven omdat er geen verwarring kan zijn over wie de eigenaar van het pand is.

2) Aangeven dat de netbeheerder altijd welkom is werkzaamheden aan het eigendom van de netbeheerder te verrichten maar dat je vooral geen opdracht geeft tot enige werkzaamheden. Bij voorkeur dat ook op een manier dat je kan aantonen dat de netbeheerder dat gelezen heeft.

Iedere verdere discussie met netbeheerders lijkt zinloos omdat je toch tegen een muur praat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

CurlyMo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:39:
@Yucon Vanderbron heeft eerder dat antwoord gegeven. @Rommelzolder kom er maar in! @Yucon wellicht kan je de voorbeeld brief van @Rommelzolder ook naar de ACM sturen.
@Rommelzolder @Possible

Als ik het zo lees spelen de volgende zaken.

1) Vandebron jokt een beetje -> melding richting ACM met die voorbeeldbrief. Waarvoor dank.
2) Vandebron is een beetje flauw met die afkoopsom. In deze tijd zouden ze eerder mij geld moeten geven, maar goed, het gaat om 20 dagen tot het contract voorbij zou zijn dus dat geduld heb ik nog wel.
3) Ze zeggen m'n contract wel op. Over het doorgeven van die ATO opzegging hebben ze niets expliciet gezegd maar ik heb de indruk dat ze dat inderdaad wel doen, alleen dat die niet altijd zo makkelijk door de netwerkbeheerder geaccepteerd wordt en dat ze alvast aankondigen hun handen er vanaf te trekken. Klopt dat?
4) In ieder geval zou ik na die extra 20 dagen van Vandebron af zijn en is het verder iets om met Enexis uit te vechten.

Klopt bovenstaande?

Voor de liefhebbers die de update gemist hadden; ik heb het bandentopic uitgebreid met de afronding van het verhaal deurwaarder, bankbeslag, dat soort sappige zaken.

Wat zijn praktisch gezien trouwens mogelijke gevolgen als ik wel degene ben die gratis opdracht zou geven? Krenking van m'n rechtvaardigheidsgevoel plus het risico met de aansprakelijkheid te moeten gaan leuren als bv m'n oprit als een karrespoor teruggelegd wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 16-11-2021 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Yucon schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:28:
[...]

@Rommelzolder @Possible

Als ik het zo lees spelen de volgende zaken.

1) Vandebron jokt een beetje -> melding richting ACM met die voorbeeldbrief. Waarvoor dank.
In zou een beetje weglaten.
2) Vandebron is een beetje flauw met die afkoopsom. In deze tijd zouden ze eerder mij geld moeten geven, maar goed, het gaat om 20 dagen tot het contract voorbij zou zijn dus dat geduld heb ik nog wel.
Hier hebben ze volgens mij alle recht toe. Dit is afhankelijk van de voorwaarden bij het aangaan met je contract. Bij mijn verlenging bij PureEnergie heb ik dit expliciet nagevraagd. Zij vonden het geen probleem als ik eerder van mijn gas af wilde.
3) Ze zeggen m'n contract wel op. Over het doorgeven van die ATO opzegging hebben ze niets expliciet gezegd maar ik heb de indruk dat ze dat inderdaad wel doen, alleen dat die niet altijd zo makkelijk door de netwerkbeheerder geaccepteerd wordt en dat ze alvast aankondigen hun handen er vanaf te trekken. Klopt dat?
De netbeheerder kan de handen er niet vanaf trekken. Ze moeten die opzeggen verwerken. Als je die brief niet vanzelf krijgt, dan moet je weer aan de bel trekken bij Vandebron.
4) In ieder geval zou ik na die extra 20 dagen van Vandebron af zijn en is het verder iets om met Enexis uit te vechten.
Je gaat bij Vandebron toch nog geen elektra afnemen of stap je daarvoor over? Enexis gaat waarschijnlijk een gevecht aan met je. Het is aan jou of je die terug aangaat of je direct als verliezer op
Wat zijn praktisch gezien trouwens mogelijke gevolgen als ik wel degene ben die gratis opdracht zou geven? Krenking van m'n rechtvaardigheidsgevoel plus het risico met de aansprakelijkheid te moeten gaan leuren als bv m'n oprit als een karrespoor teruggelegd wordt?
Dat inderdaad. En dit wordt vanuit tweakers aan je nickname toegevoegd :+
Afbeeldingslocatie: https://image.shutterstock.com/image-vector/online-public-shaming-graphic-260nw-500001103.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 16-11-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zo ongeveer weL ja :)

Overigens is mijn ato opgezegd. Ik zien in mijn huidige contract alleen nog maar electra staat dus dat is goed.

Wat niet goed is gegaan: ik heb de eindafrekening gekregen. Echter alleen voor gas 8)7

Blijkbaar stond elektra op “on hold” volgens de klantenservice. Het is wederom weer doorgezet naar de “technische” afdeling.

Puinhoop daar zeg….

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.