Filmpje van de makelaar met de achtergrondmuziek die net iets te hard staat gezien ?Ik De Buurman schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:03:
Een KAST van een huis voor net iets meer dan een miljoen, hele strakke keuken er in maar nog wel even een plankje aan de muur voor je Nespresso machine![]()
![]()
[Afbeelding]
Filmpjes van een makelaar... wat een prut is dat, bullshitbingo all over.

Kijk eens mensen, wat een pareltje ze noemen het zelf 'karakterestiek' jazeker, tevens met bus!!!
zie ook het filmpje met de muziek waarbij je wel moet geloven dat het gewoon oldskool hip is
Karakterestiek
:strip_exif()/f/image/kZKzdNCIh9pZPhcJVoSWQjgy.jpg?f=fotoalbum_large)

Karakterestiek
:strip_exif()/f/image/kZKzdNCIh9pZPhcJVoSWQjgy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vgjVgsUM4Mek4ZBpxrQbljgu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door MrOizo op 04-08-2021 10:07 ]
In het begin dacht ik "mwa, valt wel mee, karakterestiek is het wel"MrOizo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:39:
Kijk eens mensen, wat een pareltje ze noemen het zelf 'karakterestiek' jazeker, tevens met bus!!!![]()
![]()
Karakterestiek
Toen zag ik het boven en toen de tuin. wat een t*ring zooi zeg.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat vind ik dan ook wel weer humor hebben. Tegelijk, aan wandcontactdozen is er verder alleen een dubbel stopcontact helemaal rechts van het aanrecht. Handig als je de staafmixer in een pan wilt gebruiken...Ik De Buurman schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:03:
Een KAST van een huis voor net iets meer dan een miljoen, hele strakke keuken er in maar nog wel even een plankje aan de muur voor je Nespresso machine![]()
![]()
[Afbeelding]

Ik vind het anders best leuk om nog een beetje het gevoel te hebben niet in een hokje te zitten 8 uur per dag. Ja tuurlijk, als iedereen met de pannen aan het kletteren is of de olympische spelen hard aan hebben staan is het kut, maar je bent wel meer verbonden met de rest van het gezin terwijl je toch apart zit en kan werken.Rubbergrover1 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:07:
[...]
Ik begrijp zulke werk-vides nooit zo goed. Je hebt wel een eigen plekje, maar je zult nog steeds niet rustig kunnen werken als je huisgenoten in de woonkamer of de keuken zijn en daar wat normaal geluid maken. En andersom zullen de mensen beneden je telefoongesprekken waarschijnlijk woordelijk kunnen verstaan.
blup
En geen badkamer dus douchen in de garage!MrOizo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:39:
Kijk eens mensen, wat een pareltje ze noemen het zelf 'karakterestiek' jazeker, tevens met bus!!!![]()
zie ook het filmpje met de muziek waarbij je wel moet geloven dat het gewoon oldskool hip is
![]()
Karakterestiek
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uhm.. hoe wordt de TV boven het dressoir gebruikt?MrOizo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:39:
![]()
Karakterestiek
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Flickr PSN ID= cheironnl
Ik neem aan vanaf die hoekbank. Ik kom nog wel eens voorbij een huis waarbij je de woonkamer in kan kijken als je langsrijdt en daar zie ik zo'n zelfde setup. Ongeacht het tijdstip dat ik langs kom staan er twee tv's aan, die beide vanaf de bank te zien zien, waarbij eentje net als hier erg ongemakkelijk.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
Uhm.. hoe wordt de TV boven het dressoir gebruikt?
[Afbeelding]
Ga er altijd vanuit dat die gewoon twee dingen tegelijk half kijken, of dat de ongemakkelijke TV nieuws/beurscijfers/whatever laat zien waar niet de complete aandacht voor nodig is ofzo.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik verwacht dat er een draaibeugel achter de TV zit, zodat je hem kan draaien en vanuit de keuken en vanaf de eettafel TV kan kijken.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
[Afbeelding]
Mee eens dat hij dan alsnog niet heel handig geplaatst is, maar zo gek is het ook weer niet. Afhankelijk van hoe verslaafd je aan TV bent

Zoals @Spike_wolf aangeeft, zou het ook vanaf de hoekbank kunnen. Maar goed, daar hangt al een TV natuurlijk.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik kan me voorstellen dat dit zo'n draaibeugel is en dat je de TV richting de eettafel (en keuken) kunt draaien als je wilt kijken. Maar dat hij niet in de weg staat als je niet wilt kijken.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
[Afbeelding]
Het lijkt me dat de huidige bewoner is gaan verbouwen, en na de woonkamer en de keuken was het geld/zin/tijd/moed op... Zie bv. de cementmolen in de tuin, bouwmaterialen, gedemonteerde steiger. Als je het weet af te maken voor niet te veel geld heb je best een aardig huis met een aardige tuin.MrOizo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:39:
![]()
Karakterestiek
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hillegom knows how to party

Het hele huis is een feest voor liefhebbers van makelaarstaal uit de omschrijving als

Het hele huis is een feest voor liefhebbers van makelaarstaal uit de omschrijving als
https://www.funda.nl/koop...42405271-stationsweg-164/De aanwezige oude details zorgen voor een statige uitstraling. Door de vele kamers biedt de woning vele mogelijkheden.
Aardwarmte, want beter voor milieu. maar wel dit:Plenkske schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:28:
[...]
Ik keek naar de specs onderin en dacht "beetje jammer dat er dan een cv-ketel in zit".
Blijkt het dus dit te zijn:
- Verwarming middels aardverwarming in combinatie met 2x CV-HR combiketels. De gehele villa is voorzien van vloerverwarming.
de CV installaties houden dus die ringleiding continue op temp als een buffervat, zodat je direct warm water hebt bij het douchen / kraangebruik. Voordeel: minder water verspillen (uhm, en de tuin watergeven met beregeningssysteem), groot nadeel: veel gasverbruik.De gehele villa heeft een ringleiding voor warmwater, u heeft dus direct toegang tot warm water.
Ja dus waarschijnlijk alleen de vloerverwarming met aardwarmte en het warme water met die CV ketels. Zal een flinke gasrekening zijn inderdaad.Heinemancp schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Aardwarmte, want beter voor milieu. maar wel dit:
[...]
de CV installaties houden dus die ringleiding continue op temp als een buffervat, zodat je direct warm water hebt bij het douchen / kraangebruik. Voordeel: minder water verspillen (uhm, en de tuin watergeven met beregeningssysteem), groot nadeel: veel gasverbruik.
Opzich snap ik dat je de tuin niet echt onderhoud in een verbouwing, maar allejezus dat hele huis is volgestouwd met rommel. Die keuken is ook vreemd opgesteld met dat fornuis ver van het aanrecht.MrOizo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:39:
![]()
Karakterestiek
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doet me denken aan vrienden van mij die ook aan het verbouwen zijn met een eigenlijk te klein budget, maar ondertussen wel fitness apparaten kopen waardoor de hele schuur vol staat en gezien het budget niet in een keer door kunnen.

Appartementje in de binnenstad van Utrecht, alleen die trap...
https://www.funda.nl/koop...42469800-nieuwegracht-64/
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Lekker, ben je continu je Minions kwijt als die weer eens gaan streakentimovd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:00:
[Afbeelding]
Appartementje in de binnenstad van Utrecht, alleen die trap...
https://www.funda.nl/koop...42469800-nieuwegracht-64/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hmm, komt dat issue bij jou vaak voor?Vrijdag schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:12:
Lekker, ben je continu je Minions kwijt als die weer eens gaan streaken
Punctuality is the politeness of kings
Nee, ik heb een witte trapdreamscape schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:20:
[...]
Hmm, komt dat issue bij jou vaak voor?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
YouTube: Grand Designs. London Water Tower voor mijn favoriet418O2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
En je kan er prima in wonen.
Er heerst echt een rare vorm van negativiteit in dit topic... Zo'n watertoren is toch super tof om in te wonen. Nee het is niet praktisch, nee het is niet goedkoop, maar ik kan me voorstellen dat als je de centen hebt dat je er iets vets van maakt.
Iemand een huis inclusief sigarenwinkel?
https://www.funda.nl/koop/bussum/huis-42497224-havenstraat-35/
:strip_exif()/f/image/QPPHSTl9GVXaw9suiKuexV05.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door aegis3d op 04-08-2021 20:01 ]
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Dit lijkt me echt niet praktisch wonen, dan belt iemand aan, dan moet je de hele oprit oplopen, oh nee pakketje is voor de buren op nummer 12 die wonen daar en daar, en weer helemaal teruglopen.
aegis3d schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:01:
[Afbeelding]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
en recent verkocht voor naar zeggen £2,75 miljoen.datadevil schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:01:
[...]
YouTube: Grand Designs. London Water Tower voor mijn favoriet
Wel heel gaaf om te zien. Ook al is die YouTube maar 720p en in spiegelbeeld
Eh. Ik weet net genoeg van airco's om te weten hoe ze werken, maar dit lijkt me toch geen ideale setup.
Misschien niet als tv maar als monitor voor camera's? Of voor 24/7 updates van het weer of de beurs? Misschien wel als grote fotolijst.cheiron schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
[Afbeelding]
Als de ruimte aan de andere kant maar koel is, schijt aan deze ruimte_Eend_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:10:
[...]
Eh. Ik weet net genoeg van airco's om te weten hoe ze werken, maar dit lijkt me toch geen ideale setup.
En gewoon 'onder bod'. Toch wel het bewijs dat bijna alles te verkopen is op het moment.MrOizo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:39:
![]()
Karakterestiek
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb het eerder niet zo op het water zo dicht bij huisFFW schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:24:
[...]
Dit lijkt me echt niet praktisch wonen, dan belt iemand aan, dan moet je de hele oprit oplopen, oh nee pakketje is voor de buren op nummer 12 die wonen daar en daar, en weer helemaal teruglopen.
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Ringleiding pas je toe als de wachttijd te lang wordt. Vanuit De Waterwerkbladen is een grens gesteld aan hoelang het mag duren voordat het warmwater je tappunt heeft bereikt. Zo uit mijn hoofd is de grens bepaald op 35 seconden. Zit je er te ver van af, dan pas je een ringleiding toe. Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht in een dergelijk huis.Heinemancp schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Aardwarmte, want beter voor milieu. maar wel dit:
[...]
de CV installaties houden dus die ringleiding continue op temp als een buffervat, zodat je direct warm water hebt bij het douchen / kraangebruik. Voordeel: minder water verspillen (uhm, en de tuin watergeven met beregeningssysteem), groot nadeel: veel gasverbruik.
Lijkt me op zich wel wat om als je zo'n doorgang hebt een tweede TV op te hangen die je overdag als slimme display gebruikt (dus kalender van de hele familie, het weer, nieuwsheadlines e.d.) en dan 's avonds als tweede TV kan gebruiken met een draaibare beugelSpike_wolf schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:28:
[...]
Ik neem aan vanaf die hoekbank. Ik kom nog wel eens voorbij een huis waarbij je de woonkamer in kan kijken als je langsrijdt en daar zie ik zo'n zelfde setup. Ongeacht het tijdstip dat ik langs kom staan er twee tv's aan, die beide vanaf de bank te zien zien, waarbij eentje net als hier erg ongemakkelijk.
Ga er altijd vanuit dat die gewoon twee dingen tegelijk half kijken, of dat de ongemakkelijke TV nieuws/beurscijfers/whatever laat zien waar niet de complete aandacht voor nodig is ofzo.
Ik denk dat hij van de klimaatkast is dus het zal wel vooral voor de luchtvochtigheid zijn.
Lijkt mij ook. Voor een sigarenwinkel moet je voor de sigaren een stabiele atmosfeer hebben, dus zul je met apparatuur de ruimte waarin je de sigaren bewaart moeten beheersen. Dat dit ten koste gaat van de keuken is van minder belang.Willboirdt schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 03:23:
[...]
Ik denk dat hij van de klimaatkast is dus het zal wel vooral voor de luchtvochtigheid zijn.
Ik vind het interieur (en de rest) niet matchen met de keuken en badkamer van dit huis...

offtopic:
En ja, ik zit wat veel op Funda de laatste tijd...
En ja, ik zit wat veel op Funda de laatste tijd...
[ Voor 7% gewijzigd door Ik De Buurman op 05-08-2021 07:40 . Reden: Link funda toegevoegd ]
Airco als warmtepomp!!_Eend_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Aan het plafond te zien was dit de sigaren-testruimte.aegis3d schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:01:
[Afbeelding]

Ik ruik deze foto.aegis3d schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:01:
[Afbeelding]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Die is zeker mooi. Maar bij die van 's Gravendeel mag je er niet zo maar een liftgebouw tegen aan plakken ("Het toevoegen van een volume aan de zijkant is goed mogelijk, mits niet hoger dan 1 verdieping, alles wat hoger wordt is een aantasting op het silhouet van de watertoren.") en je mag er ook geen grote ramen in maken ("de geslotenheid en uitstraling van de watertoren dienen gewaarborgd te blijven'").
Vanuit het standpunt om de watertoren zelf te behouden snap ik dat ook wel. Veel van wat ze in Londen er aan hebben gedaan zorgt er natuurlijk wel voor dat het duidelijk geen watertoren meer is. Als je op de juiste plek staat zie je dat minder, maar als je de "hoek" om loopt dan is het gelijk overduidelijk.
Bovendien was die watertoren in Londen al een stuk mooier om te zien om mee te beginnen
Laat me denken aan een oud collega die zijn buitenunit in de kruipruimte inbouwde omdat zijn vrouw het niet mooi vond aan de buitenmuur.sigmundfreund schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:15:
[...]
Als de ruimte aan de andere kant maar koel is, schijt aan deze ruimte/s
De droom van iedere thuiswerker, een wasmachine naast je bureau. 
:strip_exif()/f/image/4dvjb5oUqiawa29ZtnMiDw66.jpg?f=fotoalbum_large)
Woning is verder prima
https://www.funda.nl/koop...9859-van-diemenstraat-12/
:strip_exif()/f/image/4dvjb5oUqiawa29ZtnMiDw66.jpg?f=fotoalbum_large)
Woning is verder prima
Wanneer je het maar niet eens kan worden over de kleurkeuze voor de muur. Dan neem je ze toch allemaal?
:strip_exif()/f/image/3Pbrgf1YplAkT5BxQQgoRpvn.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...7042-kalkbranderstraat-1/
:strip_exif()/f/image/3Pbrgf1YplAkT5BxQQgoRpvn.jpg?f=fotoalbum_large)
"De voorzieningen van deze woning zijn gedateerd en de afwerking is matig." Ze zijn tenminste wel eerlijk hahathemikes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:10:
Wanneer je het maar niet eens kan worden over de kleurkeuze voor de muur. Dan neem je ze toch allemaal?
Als je geen technische ruimte oid hebt en verder maar twee slaapkamers, dan heb je weinig keus. Dan kom je snel op een combinatie werkkamer-washok-logeerkamer. Maar als je met z'n tweeën woont hoef je in de regel ook niet zo vaak te wassen en kun je dat gewoon in het weekend of na werktijd doen. Wat dat betreft is het eigenlijk een prima combinatie waardoor de ruimte ook gebruikt wordt op tijden dat er niet gewerkt hoeft te worden.themikes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
[Afbeelding]
Woning is verder prima
Misschien wel iemand die bij een wasserij werktthemikes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
[Afbeelding]
Woning is verder prima
Of je neemt een boilertje, zal minder koten en minder verlies hebben.Paul Hewson schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 02:25:
[...]
Ringleiding pas je toe als de wachttijd te lang wordt.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat werkt op 1 plaats. En voor de hoeveelheid water van dat boilertje. Als je bij ieder tappunt een boiler moet installeren, dan denk ik dat je toch wel duurder uit bent.No Hands schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:08:
[...]
Of je neemt een boilertje, zal minder koten en minder verlies hebben.
Bij gedateerd denk ik toch meer aan oranjebruine jaren '70 tegeltjes, niet aan een vrij neutrale nieuwbouwkeuken/badkamer.joerdj schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:22:
"De voorzieningen van deze woning zijn gedateerd en de afwerking is matig." Ze zijn tenminste wel eerlijk haha
Die kaas! Waarschijnlijk nep maar dat zijn die staande champagneflessen vrijwel zeker ook.martyw schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:42:
Hillegom knows how to party
[Afbeelding]
[...]
https://www.funda.nl/koop...42405271-stationsweg-164/
Geen idee of deze al is langsgekomen, maar vandaag is rood!

https://www.funda.nl/koop/houten/huis-42481058-rapen-oord-8/

https://www.funda.nl/koop/houten/huis-42481058-rapen-oord-8/
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Raad de hobby:

Verder rare indeling van de maisonnette. Twee slaapkamers zijn net zo groot als de woonkamer, 1 slaapkamer is gelijk de vide met uitzicht op een andere slaapkamer. Ik zou dit toch wel anders indelen.

Verder rare indeling van de maisonnette. Twee slaapkamers zijn net zo groot als de woonkamer, 1 slaapkamer is gelijk de vide met uitzicht op een andere slaapkamer. Ik zou dit toch wel anders indelen.

I hide at work because good employees are hard to find.
Rare indeling inderdaad. Het lijkt mij niet de originele indeling, maar dat de twee slaapkamers beden samen ooit de woonkamer waren en de woonkamer ooit de slaapkamer was. Die vide slaapkamer is sowieso geen echte slaapkamer maar meer een extra multifunctioneel of eigenlijk onbruikbaar hoekje van het huis...Incolumis schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:18:
Raad de hobby:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het staat al jaren leeg. Wat er precies speelt weet ik niet maar grijp je kans als je voor een bak geld een monumentaal pand wil waar nog wel aardig wat aan gedaan moet worden. En de keuzes die er zijn gemaakt of juist niet. Enfin, oordeel zelf.
https://www.funda.nl/koop...-42485904-molenstraat-76/
O, overigens is dit volgens mij de eerste keer dat het (eindelijk?) te koop staat in al die jaren.
O, overigens is dit volgens mij de eerste keer dat het (eindelijk?) te koop staat in al die jaren.
[ Voor 13% gewijzigd door alexvanniel op 05-08-2021 22:30 ]
Maanden terug stonden daar volle pallets MP75 buiten zo te zien allemaal goed gebruiktalexvanniel schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:29:
Het staat al jaren leeg. Wat er precies speelt weet ik niet maar grijp je kans als je voor een bak geld een monumentaal pand wil waar nog wel aardig wat aan gedaan moet worden. En de keuzes die er zijn gemaakt of juist niet. Enfin, oordeel zelf.
Dacht juist dat het toen verkocht was en werd opgeknapt.
[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 05-08-2021 23:34 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
@alexvanniel Het lijkt op een verbouwing die al gedeeltelijk klaar is, maar ook op veel plekken nog lang niet.
Er is een hele tijd, ogenschijnlijk, niks mee gebeurd. Toen ineens zagen we dat er op zolder licht brandde en dat er toch wat mee werd gedaan. Vervolgens werd er weer een hele tijd niks mee gedaan (zo leek het voor buitenstaanders natuurlijk) en nu staat het "ineens" te koop.RobbyTown schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:33:
[...]
Maanden terug stonden daar volle pallets MP75 buiten zo te zien allemaal goed gebruikt
Dacht juist dat het toen verkocht was en werd opgeknapt.
Wat ik opmerkelijk vind is dat er staat dat alles recentelijk glad gestuced schijnt te zijn maar dat zie ik niet echt terug in de foto's. De zolder dan weer wel.
Het voelt allemaal een beetje aan als een enorme ruzie binnen de familie, die nu opgelost is maar niemand heeft er de centen voor in de familie om het pand op te knappen.
Die aanbouw aan de zijkant hebben ze recentelijk "afgemaakt" en bekleed met zinken beplating. Ik kan me echt niet voorstellen dat monumentenzorg zegt: doe maar wat zinkenplaten tegen de woning aanplakken.
Ja, inderdaad. Ergens aan begonnen maar het bleek toch duurder dan geraamd misschien? Ik heb het gevoel dat er meer speelt dan wij zien, zeg maar.JeroenE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:36:
@alexvanniel Het lijkt op een verbouwing die al gedeeltelijk klaar is, maar ook op veel plekken nog lang niet.
Hoe kan iemand een redelijk nieuw huis zo laten verpauperen

https://www.funda.nl/koop...s-42408784-karveel-46-21/
Binnenkort op de veiling.

Via https://www.quotenet.nl/v...dams-appartement-te-koop/
https://www.funda.nl/koop...ezijds-voorburgwal-294-1/
Van Saar Zafrir, blijkbaar (?) een bekend interieur designer voor onder andere hotels. Ziet er best strak uit natuurlijk.
Maar nu wordt er hier wel eens gesproken over een wc die uitkomt in de keuken. Maar hier lijkt de wc zelfs ingebouwd in een keukenkast:

https://www.funda.nl/koop...ezijds-voorburgwal-294-1/
Van Saar Zafrir, blijkbaar (?) een bekend interieur designer voor onder andere hotels. Ziet er best strak uit natuurlijk.
Maar nu wordt er hier wel eens gesproken over een wc die uitkomt in de keuken. Maar hier lijkt de wc zelfs ingebouwd in een keukenkast:

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dat zie ik dan weer wel, alleen is het in veel kamers maar 1 of 2 muren en de rest niet.alexvanniel schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:40:
Wat ik opmerkelijk vind is dat er staat dat alles recentelijk glad gestuced schijnt te zijn maar dat zie ik niet echt terug in de foto's. De zolder dan weer wel.
Ze hebben overal en nergens gefreesd in muren om extra wandcontactdozen aan te leggen. Bij veel muren is dat nog duidelijk te zien, maar bij andere muren weer niet. Foto 28 is een mooi voorbeeld. Aan beide kanten van de doorgang zie je duidelijk de nieuwe sleuven, leidingen en muurdozen.
Op de achterste muur hebben ze dat ook gedaan: die muurdozen zijn ook nog "leeg". Maar die hele muur is wel wit en je ziet geen enkele sleuf.
De linkerzijmuur in het achterste vertrek is dan weer niet gedaan maar daar is wel in gefreesd; dat zie je iets beter op foto 26.
Verder steken er overal en nergens nieuwe CV leidingen uit de vloer, maar bijna nergens hangen echt radiatoren.
Ik denk dat de zolder nog het meest afgemaakt van allemaal is, maar ook daar moet er nog van alles gebeuren.
Ik denk trouwens dat ze hier de overstort niet hebben aangesloten. Je lijkt zo de muurtegel te kunnen zien.
Er zullen wel diverse problemen spelen, ben ik bang. Ik vind het altijd zielig om in zulke bendes kinderslaapkamers te zien.deejeebv schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:47:
< ja volgens de tekst is het ook gelijk garderobe en laundry. De liftdeur komt ook al gelijk in je appartement uit. Ik zou daar toch een halletje (met glijk een wc) voor gemaakt hebben. Maar goed, ik heb geen anderhalf miljoen en woon niet in Amsterdam.evleerdam schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:52:
Maar nu wordt er hier wel eens gesproken over een wc die uitkomt in de keuken. Maar hier lijkt de wc zelfs ingebouwd in een keukenkast
Iemand nog interesse in een kluspandje? https://www.funda.nl/koop/lopik/huis-42407750-graafdijk-10/
Wie weet is hij over een half jaartje geflipt voor minstens 400.000

'Redelijk nieuw'? Het huis is bijna een halve eeuw oud!deejeebv schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar met bijvoorbeeld een keer een lekkage in het dak/goot/dakraam waar je niets aan doet, dan kan het heel snel gaan. Daarnaast staat er natuurlijk een hoop roerend goed troep in de woning, waar je als koper na oplevering geen last van hebt.
Het gaat hier blijkbaar maar om eenderde deel van de woning, slechts 60 m² woonoppervlak.Luc45 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:06:
Iemand nog interesse in een kluspandje? https://www.funda.nl/koop/lopik/huis-42407750-graafdijk-10/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"De boerderij is verdeeld in 3 delen: het achterhuis en het gedeelde voorhuis. Het te verkopen deel (met 2 vrijstaande schuren) ligt aan de linkerkant van het pand, op een ruim perceel, met een grote voor- en zijtuin."
De noodzakelijke bouwkundige verbeteringen zul je dus niet snel voor elkaar kunnen krijgen. Nee, hier heb je weinig aan.
Ik maak me dan gelijk zorgen over het kind dat schijnbaar daar woont. Her en der ligt wat speelgoed. Er wordt niet goed gezorgd voor het huis, dan gaat het zorgen voor dat kind waarschijnlijk ook niet goed. Arm kinddeejeebv schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Jelte Ja, dat heb ik dus ook. Eerder werd er hier ook zo'n heel vies huis getoond. Echt met beddengoed met grote gele en bruine vlekken. En dan dus ook een kinderkamer. Pfff
Zou het Engels (of het gehoor) van de vorige bewoners niet zo goed zijn geweest?evleerdam schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:52: Maar hier lijkt de wc zelfs ingebouwd in een keukenkast:
Interieurontwerper: "Don't shit where you eat."
Bewoner:"Prima, doe dat maar."
Da's idd een hele prestatie!deejeebv schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:47:
Wat een ranzige zooi...
Wat een prachtig huis!alexvanniel schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:29:
Veroordeel niet, verwonder u slechts
hoe bedoel je? de overstort van de wasbak? die hoef je bij dit soort wasbakken niet los aan te sluiten => die zit verwerkt in de wasbak zelf en komt uit op de sifon aansluiting aan de onderkantJeroenE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:00:
[...]
Ik denk trouwens dat ze hier de overstort niet hebben aangesloten. Je lijkt zo de muurtegel te kunnen zien.
Nou, iemand in voor een klusklare woning?
https://www.funda.nl/koop...huis-41301988-neuweg-255/
Je kan zo beginnen, het regelwerk zit al op de muur.
Je kan direct de steenwol ertegenaan flikkeren en dichtschroeven die zooi!
Het zal mij niets verbazen als deze met maand of 6-8 weer op de markt staat voor mogelijk het dubbele.
Hoewel ik moet zeggen, als ik het geld en tijd voor de verbouwing zou hebben, had ik hier best wel interesse in gehad. Hier kan je echt wel wat leuks van maken.
Alleen mag je waarschijnlijk niets aan de voorgevel doen ivm monumentaal pand.
Dat moeten goede raamdecoratie worden.
https://www.funda.nl/koop...huis-41301988-neuweg-255/
![]() | ![]() |
Je kan zo beginnen, het regelwerk zit al op de muur.
Je kan direct de steenwol ertegenaan flikkeren en dichtschroeven die zooi!
Het zal mij niets verbazen als deze met maand of 6-8 weer op de markt staat voor mogelijk het dubbele.
Hoewel ik moet zeggen, als ik het geld en tijd voor de verbouwing zou hebben, had ik hier best wel interesse in gehad. Hier kan je echt wel wat leuks van maken.
Alleen mag je waarschijnlijk niets aan de voorgevel doen ivm monumentaal pand.
Dat moeten goede raamdecoratie worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Flix20 op 06-08-2021 11:29 ]
PSN: Flix20-NL
Verwijderd
Tsja, is 46 jaar oud "redelijk nieuw"....ehtweak schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
Da's idd een hele prestatie!Zelfs krakers wonen 'netter'.
Wat een ranzige zooi...
Maar triest hoor. Daar woont dus gewoon ook minimaal 1 kind, getuige het speelgoed.
Twee onder een kapper in twee delen te koop

Dat wordt gezellig als de ene koper wel iets aan de scheefstand wil doen en de andere niet
https://www.funda.nl/koop...366-zwanenburgerdijk-421/

Dat wordt gezellig als de ene koper wel iets aan de scheefstand wil doen en de andere niet
https://www.funda.nl/koop...303-zwanenburgerdijk-422/Het betreft dan ook een kluswoning, waarbij ook aangetekend moet worden dat er sprake is van een aanzienlijke scheefstand. Het beste zou dan ook zijn om de woning(en) op te vijzelen en te voorzien van een geheel nieuwe fundering.
Als vader kreeg ik tranen in mn ogen toen ik alle foto's van het huis zag, en vervolgens de volgende:Jelte schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Ik maak me dan gelijk zorgen over het kind dat schijnbaar daar woont. Her en der ligt wat speelgoed. Er wordt niet goed gezorgd voor het huis, dan gaat het zorgen voor dat kind waarschijnlijk ook niet goed. Arm kind

Ik had het ook even zwaar. Ik hoop dat het kind/ de kinderen er weinig van mee heeft gekregen.evleerdam schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
Als vader kreeg ik tranen in mn ogen toen ik alle foto's van het huis zag, en vervolgens de volgende:
[Afbeelding]
En zelfs als je het dan helemaal netjes in orde hebt, dan woon je alsnog in Zwanenburg. Dan moet je vliegtuigjes wel echt heel erg leuk vinden...martyw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:27:
Twee onder een kapper in twee delen te koop
[Afbeelding]
[...]
https://www.funda.nl/koop...303-zwanenburgerdijk-422/
Je hoopt dan dat zo'n kind al uit huis geplaatst is en dat het pas daarna echt goed misgegaan is met psychische problemen of drank-/drugsgebruik van de ouder(s). Maar de efficiency van jeugdzorg kennende, zal zoiets wel niet.Jelte schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Ik maak me dan gelijk zorgen over het kind dat schijnbaar daar woont. Her en der ligt wat speelgoed. Er wordt niet goed gezorgd voor het huis, dan gaat het zorgen voor dat kind waarschijnlijk ook niet goed. Arm kind
En ja, ik doe aannames over verslaving en/of psychische gesteldheid van de bewoner. Dat is wellicht niet helemaal netjes. Maar we zijn het er denk ik wel over eens dat het geen 'help, mijn man is klusser'-geval is en dat haast niet anders kan dan dat hier andere problematiek een rol speelt...

[ Voor 39% gewijzigd door dreamscape op 06-08-2021 13:41 ]
Punctuality is the politeness of kings
Het huis wordt ook geveild dus dat zegt eigenlijk ook wel genoeg. Hoe dan ook, er heeft zich een te lange tijd een ernstig ongezonde situatie afgespeeld.dreamscape schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
Je hoopt dan dat zo'n kind al uit huis geplaatst is en dat het pas daarna echt goed misgegaan is met psychische problemen of drank-/drugsgebruik van de ouder(s). Maar de efficiency van jeugdzorg kennende, zal zoiets wel niet.
En ja, ik doe aannames over verslaving en/of psychische gesteldheid van de bewoner. Dat is wellicht niet helemaal netjes. Maar we zijn het er denk ik wel over eens dat het geen 'help, mijn man is klusser'-geval is en dat haast niet anders kan dan dat hier andere problematiek een rol speelt...
Weet niet of deze al is langsgekomen, maar er zijn interessante kleuren gebruikt her en der… en wat doen al die knopjes in de badkamer voor het vouwraam van de sauna..
https://www.funda.nl/koop...-42405412-cordesstraat-4/
Lijkt me 'gewoon' een ingebouwde radio/versterker met wellicht ook een cd of cassette speler...SunnieNL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:23:
Weet niet of deze al is langsgekomen, maar er zijn interessante kleuren gebruikt her en der… en wat doen al die knopjes in de badkamer voor het vouwraam van de sauna..
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Doet mij sterk denken aan een Brits of Amerikaans huis, dus ik heb het idee dat dit huis in het verleden verbouwd is voor/door expats.SunnieNL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:23:
Poeh... Al dat vocht.. En dan die kinderlamp, speelgoed en kinderbed(den).deejeebv schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De voorgevel lijkt ook doordrenkt van vocht, dus lekkage van de goot zou een oorzaak kunnen zijn.
Maar misschien ook wel een slecht gebouwde kwekerij op zolder. Ook middenin de woning is namelijk veel vochtschade te zien.
Hoe dan ook: een bijzonder trieste situatie voor de betrokken kinderen.
En waarschijnlijk ook een trieste situatie voor de buren. In dit huis zit zo ontzetten veel vochtschade, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er geen sprake is van vochtdoorslag naar de naastgelegen woningen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Het gehele dak is al vernieuwd. Gevels kun je prima voor je 'eigen' deel herstellen.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
[...]
Het gaat hier blijkbaar maar om eenderde deel van de woning, slechts 60 m² woonoppervlak.
"De boerderij is verdeeld in 3 delen: het achterhuis en het gedeelde voorhuis. Het te verkopen deel (met 2 vrijstaande schuren) ligt aan de linkerkant van het pand, op een ruim perceel, met een grote voor- en zijtuin."
De noodzakelijke bouwkundige verbeteringen zul je dus niet snel voor elkaar kunnen krijgen. Nee, hier heb je weinig aan.
Als de fundering in orde is, kan iedereen verder prima voor zichzelf de bouwkundige verbeteringen doorvoeren en verschilt het allemaal niet zo veel van een 'gewoon' rijtjeshuis wat zonder spouw gebouwd is.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Het is in ieder geval geen bezemkast.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Tja, je kan zeggen wat je wilt, maar voor dat bedrag ga je niks beters vinden in Amsterdam...
Dat een gemeente hier toestemming voor geeft om de bestemming en functie aan te passen. Volgens de BAG pas sinds februari 2021 als woonfunctie opgenomen. Het zal er in de winter ook wel erg behagelijk zijn, ik zie maar één klein infra-rood paneeltje naast de keuken.
Verder moet je ook niet te lang zijn, ik vermoed dat het niet hoger is dan 2 meter. De eetkamerstoel is 79 cm hoog (imbuswinkel)
Als laatste hoop ik voor de toekomstige bewoners dat de afvoerleidingen die normaal open en bloot aan het plafond hangen in zo'n eind jaren zestig prefab-flat goed zijn geïsoleerd anders weet je gelijk hoe vaak per dag je bovenburen naar de wc gaan. (Zie Loggerhof 101 en wie tipt deze makelaar even dat hij makkelijk het zesvoudige kan vangen)
Volgens mij niet eens IR, maar een elektrisch radiatorpaneel.gumtree schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:20:
[...]
Dat een gemeente hier toestemming voor geeft om de bestemming en functie aan te passen. Volgens de BAG pas sinds februari 2021 als woonfunctie opgenomen. Het zal er in de winter ook wel erg behagelijk zijn, ik zie maar één klein infra-rood paneeltje naast de keuken.
Als de inhoud met 45m³ klopt, is het 2,5 meter hoog. Best kans dat het is afgerond naar boven.Verder moet je ook niet te lang zijn, ik vermoed dat het niet hoger is dan 2 meter. De eetkamerstoel is 79 cm hoog (imbuswinkel)
Maar dan moet je eerst langs de gemeente voor wijzigen bestemmingsplan. Water en elektra heb je op zich al, maar riolering nog niet.Als laatste hoop ik voor de toekomstige bewoners dat de afvoerleidingen die normaal open en bloot aan het plafond hangen in zo'n eind jaren zestig prefab-flat goed zijn geïsoleerd anders weet je gelijk hoe vaak per dag je bovenburen naar de wc gaan. (Zie Loggerhof 101 en wie tipt deze makelaar even dat hij makkelijk het zesvoudige kan vangen)
Stuk netter dan mijn garage

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
van €275.000
https://www.funda.nl/koop...8908-korenbloemstraat-52/
naar €450.000
https://www.funda.nl/koop...5810-korenbloemstraat-52/
je koopt dus een keuken, badkamer, visgraatvloer en een likje verf voor €175.000 extra (en een paar gelikte foto's
)
ik moet 'm nog weg zien gaan voor dat bedrag hoor, maar dat zal vast wel weer lukken...
naar €450.000
je koopt dus een keuken, badkamer, visgraatvloer en een likje verf voor €175.000 extra (en een paar gelikte foto's
ik moet 'm nog weg zien gaan voor dat bedrag hoor, maar dat zal vast wel weer lukken...
Ik ken Eindhoven niet, dus geen idee of het huis in een goede wijk staat, maar lijkt mij eigenlijk niet eens zo'n gekke prijs. In Utrecht zou dit denk ik al snel voor rond de 550 weggaan..W1LL3M schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:35:
van €275.000
naar €450.000
je koopt dus een keuken, badkamer, visgraatvloer en een likje verf voor €175.000 extra (en een paar gelikte foto's)
@W1LL3M denk dat dit meer door de woning markt is dan door de flip.
Het pand stond 5 maanden geleden te koop, dus zou zo'n max. met 10% gestegen mogen zijn. De rest is dus gewoon het resultaat van een make-over.badboyqxy schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:32:
@W1LL3M denk dat dit meer door de woning markt is dan door de flip.
Die makelaars die foto's maken, zorgen die zelf voor een interieur? Het lijkt me namelijk sterk dat al die bedden nog steeds in het huis staan.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik ben geen vader dus: wat zie ik over het hoofd op deze foto wat deze zo triest maakt?evleerdam schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
Als vader kreeg ik tranen in mn ogen toen ik alle foto's van het huis zag, en vervolgens de volgende:
[Afbeelding]
In plaats van een garagebox in Amsterdam, kun je in Utrecht in een dichtgemaakte onderdoorgang gaan wonen voor 475.000 euro.
https://www.funda.nl/koop...-42478198-marnixlaan-110/
Wel bijna twee keer zo groot als de garagebox in Amsterdam en met privé tuin.
Maar wat een ontzettende beunhaas is er bezig geweest.
Ik ken Eindhoven wel, woon er al ruim 30 jaarpeakrever schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:29:
[...]
Ik ken Eindhoven niet, dus geen idee of het huis in een goede wijk staat, maar lijkt mij eigenlijk niet eens zo'n gekke prijs. In Utrecht zou dit denk ik al snel voor rond de 550 weggaan..
Stratum is een populaire wijk, denk dat deze zo weg is.
Wij hebben 3 jaar terug ook in een van die straatjes voor een woning gekeken.
Was toen ook al op inschrijving pre corona dus open dag, iedereen zonder afspraak door het huis heen en je bod achter laten.
Super smalle straatjes waar het bijna vechten is voor een p-plaats.
Evengoed dit stukje Eindhoven is dus wel erg gewild.
Geloof er dan ook niks van dat het voor de 275 weg is gegaan in maart.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ivow85 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:26:
In plaats van een garagebox in Amsterdam, kun je in Utrecht in een dichtgemaakte onderdoorgang gaan wonen voor 475.000 euro.

Neem aan dit een typefout is. Marnixlaan ligt overal ver vandaan. Zelfs in het museumkwartier zal je meer m2 krijgen voor dit geld.
Omdat er een kind in deze $%#$^#-zooi woont :-/Wilf schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:48:
[...]
Ik ben geen vader dus: wat zie ik over het hoofd op deze foto wat deze zo triest maakt?
==
hoi
Als vader wil je je kind een zo zorgeloos mogelijke jeugd geven. Maar als je dan die foto's van dat huis ziet en die 2 bedden (slapen daar 2 kinderen?) dan kan ik me niet voorstellen dat dat kind niets meekrijgt van wat er allemaal in dat huis gebeurt.Wilf schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:48:
[...]
Ik ben geen vader dus: wat zie ik over het hoofd op deze foto wat deze zo triest maakt?
En volgens mij is er echt veel in dat huis gebeurd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.