Volgens mij zijn er honderdduizenden mensen met een tuin 'in het zicht' van zo'n appartementencomplex. Zo raar vind ik dat niet.Eusebius schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:44:
Wie wil er nou in zo'n toren wonen en dan een tuin hebben waarbij je nog glurende bovenburen hebt.
croxz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:52:
[...]
Glurende bovenburen heb je bij elk appartement of gesplitste boven/benedenwoning met een tuin op de begane grond. En dat is toch een vrij gangbare constructie.
Ik bedoelde meer: je gaat voor een toren (vrij wonen) en dan krijg toch nog inkijk. Dat zijn 2 criteria die door elkaar heen lopen.Rubbergrover1 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:56:
[...]
Volgens mij zijn er honderdduizenden mensen met een tuin 'in het zicht' van zo'n appartementencomplex. Zo raar vind ik dat niet.
Want: wie achter/bij hoogbouw gaat wonen, weet dat dat gebeurt. Wie vrij wil wonen, zoekt iets vrijstaands. Mensen kiezen voor of A of B - dat is om het even. Hier krijg je allebei.
Als ik zo'n hoge toren zou (kunnen) aanschaffen, wil ik ook een balkon of buitenplek met vrij zicht
[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 01-08-2021 11:58 ]
==
hoi
In denk dat het voor de potentiële kopers niet zozeer om vrij wonen gaat, maar om het vrije uitzicht rondom vanuit het huis. En dan krijg je er hier als 'bonus' een tuintje als buitenruimte bij.Eusebius schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
[...]
Ik bedoelde meer: je gaat voor een toren (vrij wonen) en dan krijg toch nog inkijk. Dat zijn 2 criteria die door elkaar heen lopen.
Want: wie achter/bij hoogbouw gaat wonen, weet dat dat gebeurt. Wie vrij wil wonen, zoekt iets vrijstaands. Mensen kiezen voor of A of B - dat is om het even. Hier krijg je allebei.
Als ik zo'n hoge toren zou (kunnen) aanschaffen, wil ik ook een balkon of buitenplek met vrij zicht
(Echt vrij wonen is het trouwens sowieso niet met z'n drieën in één watertoren.)
[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 01-08-2021 12:04 ]
180 m2 wonen op 326 m2 grond, met ASML, MMC en de hightech-campus op korte (fiets) afstand.Rubbergrover1 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:37:
[...]
Ik vind het heel raar om tussen de bruine, bakstenen woningen in zo'n jaren 80 bloemkoolwijk een witgeverfde woning met zwarte geglazuurde pannen te zien. Ik vraag me af hoe de rest van de buurt over die woning zal denken.
(En de prijs lijkt mij voor zo'n wijk ook aan de hoge kant.)
Zal misschien niet als een warm broodje vertrokken zijn maar ik verwacht toch zeker niet dat ze in prijs moeten zakken om het kwijt te raken.
Heeft iemand een idee wat het nut is van die ventilatie roosters onder de aanrecht kastjes?gumtree schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:44:
Op zich geen verkeerd huis. Alleen die tegelvloer in de keuken... ik zie nu nog steeds draaiende stipjes op mijn netvlies (of ik zit te lang achter de pc vandaag)
[Afbeelding]
En waarom deze foto van de wegwerkzaamheden in het overzicht moet is mij een raadsel niet echt een USP voor de woning.
Annemoonstraat 38 - Koog aan de Zaan
dit heb ik nooit eerder gezien.
Ik vermoed warmteafvoer van de vriezer/koelkast erboven.tweakmember schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:57:
[...]
Heeft iemand een idee wat het nut is van die ventilatie roosters onder de aanrecht kastjes?
dit heb ik nooit eerder gezien.
When life gives you lemons, start a battery factory
Ja, zie ik wel vaker hoor.KabouterSuper schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:00:
[...]
Ik vermoed warmteafvoer van de vriezer/koelkast erboven.
En de wegwerkzaamheden? zijn die niet op de stoep van NS-station Koog-Bloemwijk?
Vind het wel een leuk huis eigenlijk, moet alleen ff wennen aan drie-en-een-halve ton voor een rijtjeshuis.
Maar locatie.
De prijs per m2 is bij dit huis ongeveer 4k terwijl het gemiddeld in de wijk ongeveer 3k is. Dat vind ik een erg groot verschil.Dronium schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
180 m2 wonen op 326 m2 grond, met ASML, MMC en de hightech-campus op korte (fiets) afstand.
Zal misschien niet als een warm broodje vertrokken zijn maar ik verwacht toch zeker niet dat ze in prijs moeten zakken om het kwijt te raken.
Los daarvan is het 'probleem' bij zulke wijken vaak niet zozeer de woningen zelf, maar eerder de samenstelling van de bewoners en de locatie. Die bloemkoolwijken bieden qua woning zelf vaak juist al veel waar voor je geld, maar "je moet er wel willen wonen". Het is namelijk niet voor iedereen even prettig wonen. Als je in de prijscategorie van meer dan 7 ton zorgt, dan zullen de meeste mensen waarschijnlijk liever elders iets kleiner willen wonen.
Daarvoor zijn er volgens mij veel interessantere of goedkopere objecten in de regio. Dat was een beetje het punt, dat je hier wel erg weinig waar voor je geld krijgt.No Hands schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:53:
[...]
Heerlijk toch, mooi rustig wonen, ieniemienie klein huisje midden op dat perceel en de rest vol met planten en bomen en lekker buiten zitten.
Ik hoorde gisteren van een kennis (waarvan haar dochter en diens vriend op zoek zijn naar een woning in Eindhoven) dat ASML een woning in de regio had gekocht waarbij ze waren overboden… bod van dochter kennis was 45K boven vraagprijs. Volgens de makelaar was het winnende bod rond een ton boven de vraagprijs… iets zegt mij dat je niet snel teveel vraagt in die regio…Dronium schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
180 m2 wonen op 326 m2 grond, met ASML, MMC en de hightech-campus op korte (fiets) afstand.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik denk dat als je de omgeving kent, slecht beslag nog wel je minste probleem issypie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
En nog steeds is de balkondeur heel slecht gedaan met nieuw beslag.
* druk station achter je
* Voorkant bulten met studentenhuizen
* schuin er tegenover een pand wat verbouwt is, maar niet volgens de regels
* en 2 kraakpanden dichtbij
Ik zie ook een kraan met lopend water, lijkt ook een flip-teken. Mag je aan je lijstje toevoegensanzut schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 01:49:
Inclusief de flipper-checklijst:
- zwarte keuken
- visgraat vloertje
- die grote inbouw spots
- stalen kozijnen met glas ( taats-stijl)
- 0 persoonlijke spullen en gemeubileerd voor de fotos
- witte stucmuren zonder persoonlijkheid
- half bakken afwerking. Diverse spots ontbreken. Tuin is een rommmeltke.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Ok, het volgende kavel wordt aangeboden als beleggingsobject, 3 huizen in 1 koop; wie wil dat nou niet... Gezien de foto's lijkt het dat de panden momenteel als hotel in gebruik zijn. Ik heb nog geprobeerd de kroonluchters te tellen maar ben de tel kwijt geraakt.
https://www.funda.nl/koop...243-julianalaan-49-45-51/
In ieder geval wilde ik jullie deze ehh.. bijzonder betegelde ruimten niet onthouden:

In ieder geval wilde ik jullie deze ehh.. bijzonder betegelde ruimten niet onthouden:

[img]error.jpg[/img]
Sowieso een vreselijke flip. Van een oud pand met mooie ornamenten aan het plafond is het verbouwd naar een zielloos kille kantoortuin.Smobbo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:24:
[...]
Wat een vreemde indeling. De zithoek heeft het formaat van een klein rijtjes huis, maar de ruimte bij de trap is gigantisch. Daar zet je een stoel neer om naar je trap te gaan kijken…?
Dat lijkt me (naast vaak de afwerking) het grote nadeel van een flipper kopen. Er is nooit in gewoond, dus het is totaal niet handig ingericht.
Bijzondere slaapkamers ook, met een twee- én eenpersoonsbed:Niekleair schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 01:30:
Ok, het volgende kavel wordt aangeboden als beleggingsobject, 3 huizen in 1 koop; wie wil dat nou niet... Gezien de foto's lijkt het dat de panden momenteel als hotel in gebruik zijn. Ik heb nog geprobeerd de kroonluchters te tellen maar ben de tel kwijt geraakt.
https://www.funda.nl/koop...analaan-49-45-51/#foto-42. Had ik nog niet eerder gezien.
Zijn volgens mij twee twijfelaars of tweepersoonsbedden. Zie je wel vaker bij hotelkamers of airbnb. De foto's stralen sowieso een sterk airbnb-gehalte uit, o.a. het grote gebrek aan kastruimte (nergens kledingkasten en nauwelijks opbergruimte in de overige kamers). Ik denk dat Delft de regels voor airbnb heeft aangescherpt en de woningen daarom worden verkocht.Bitfreakie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Bijzondere slaapkamers ook, met een twee- én eenpersoonsbed:
https://www.funda.nl/koop...analaan-49-45-51/#foto-42. Had ik nog niet eerder gezien.
Zo ongeveer elke ruimte van dit huis verdient eigenlijk wel een plaatsje in dit topic. Highlights (of lowlights, hoe je het maar wilt zien):

Doe maar een behangetje

Ik wil mijn deuren graag poepbruin, creme poepbruin that is.

He shit, net te weinig tegeltjes voor de keuken

Hoe hoog wil je de radiator? 1,5m? Sure.

Doe maar een behangetje

Ik wil mijn deuren graag poepbruin, creme poepbruin that is.

Hoe hoog wil je de radiator? 1,5m? Sure.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Niet alleen het gebrek aan kasten, er zijn nog wel veel meer aanwijzingen te vindenRubbergrover1 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:52:
[...]
Zijn volgens mij twee twijfelaars of tweepersoonsbedden. Zie je wel vaker bij hotelkamers of airbnb. De foto's stralen sowieso een sterk airbnb-gehalte uit, o.a. het grote gebrek aan kastruimte (nergens kledingkasten en nauwelijks opbergruimte in de overige kamers). Ik denk dat Delft de regels voor airbnb heeft aangescherpt en de woningen daarom worden verkocht.
Van die rekjes/dingen waar je je koffer op kan zetten (geen idee hoe die dingen heten). Een brandslang in de gang. Niet roken stickers hier en daar, en een plakaat met stickers, regels, waarschuwingen in de keuken/woonkamer.
Maar de tekst in de omschrijving is misschien ook al genoeg
Vraag me wel af waarom er een kluis in één van de badkamers zit (misschien in de andere ook wel, staat niet op de foto). Waarom niet in de slaapkamer(s)De woningen worden momenteel op short basis verhuurd en in principe verkocht zonder lopende huurovereenkomsten.
Zou de oven anders niet open kunnen?Freekers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:14:
[Afbeelding]
Bedacht ik me ook idd, maar dat maakt het er niet minder erg op
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Waarom zijn de helft van de foto's scheef? Alsof ze even snel voor whatsapp zijn gemaakt.Niekleair schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 01:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de foto’s hebben ze het zwembad maar weer even of mooi gemaakt of gefotoshopt want op satellietfoto’s is het water groener dan groen._Eend_ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:10:
Grappig. Verderop is een huis verkocht voor minimaal 4,5 ton. Wel een stuk minder grond maar het is wel direct bewoonbaar en je woont in het dorp. Niet in de middle of nowhere.
https://www.funda.nl/koop...41111332-dorpsstraat-8-a/
Ook interessant:
[...]
Als je dan een Klaver Profiel hebt, waarom zet je het huis dan nog op Funda? Mag dat wel?
Op de uitgezoomde satellietfoto's is het zwembad juist wél helder blauw. Maar als je inzoomt naar de luchtfoto's, dan wordt het groen. Lijkt me sowieso iets wat meer afhankelijk is van hoe vaak je het zwembad schoonmaakt en minder van de algehele staat van de woning.Dracula schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Voor de foto’s hebben ze het zwembad maar weer even of mooi gemaakt of gefotoshopt want op satellietfoto’s is het water groener dan groen.
Vreemde configuratie ook:sypie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
En nog steeds is de balkondeur heel slecht gedaan met nieuw beslag.
- Espagnolet aan de buitenkant? (foto 45)
- Plamuur nog zichtbaar bij de andere deur en is niet geverfd (foto 47)
- Er zit nog een inham in het kozijn waar vroeger de deur zat (foto 47)
Nog even los van dat er je zowel zilveren als gouden deurbeslag gebruikt binnen door elkaar heen. Vind het een niet zo geslaagde match.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Is dit in plaats van een bidet, of wordt hier echt gedoucht?
Maisonnette met op elke verdieping een douche: https://www.funda.nl/koop...oderblomstraat-8/#foto-26
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Freekers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
Bedacht ik me ook idd, maar dat maakt het er niet minder erg op

Aan de andere kant dus ook. De tegels waren gewoon te dik en er is niet rekening gehouden met openslaande deurtjes en lades. Hele pand is brodelwerk maar iemand met wat klus ervaring had de tegels er wel in gekregen mooiere wandbekleding genomen.
Lijkt me schitterend. Als je paddo's op hebt.Niekleair schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 01:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Die espagnolet zit wel aan de binnenkant, maar aan de binnenkant van de andere openslaande deur die je door het glas heen ziet.thof schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
Vreemde configuratie ook:
- Espagnolet aan de buitenkant? (foto 45)
- Plamuur nog zichtbaar bij de andere deur en is niet geverfd (foto 47)
- Er zit nog een inham in het kozijn waar vroeger de deur zat (foto 47)
Afwerking van dat kozijn op foto 47 is inderdaad beroerd.
https://www.funda.nl/koop...4529-houtzagerssingel-53/
Werkplekken. Best wel veel werkplekken. En in de garage staat volgens mij best aardig spul voor de liefhebber van klassieke brommers en rijwielen:

Vraag me af of die inboedel ter overname is of dat dit meeverhuist.
Die witte Suzuki lijkt wel een soort sneeuwscooter, of misschien een dragmotor? Apart achter"wiel" in elk geval
Werkplekken. Best wel veel werkplekken. En in de garage staat volgens mij best aardig spul voor de liefhebber van klassieke brommers en rijwielen:

Vraag me af of die inboedel ter overname is of dat dit meeverhuist.
Die witte Suzuki lijkt wel een soort sneeuwscooter, of misschien een dragmotor? Apart achter"wiel" in elk geval
[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 02-08-2021 12:22 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mij viel vooral het volgende op :Niekleair schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 01:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraagprijs € 1.095.000 kosten koper
Aangeboden sinds : 6+ maanden
Oorspronkelijke vraagprijs € 490.000 kosten koper
€ 605.000,- erbij in een half jaar?

Dat zijn misschien huurcontracten die ondertussen af zijn gelopen, levert het weer meer op.Dronium schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Mij viel vooral het volgende op :
€ 605.000,- erbij in een half jaar?![]()
Wat vinden jullie van de inrichting van dit huis? Op zich is het huis niet heel bijzonder maar de inrichting heeft elementen die mij aan de jaren '70 doen denken, maar toch niet oubollig zijn.
https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-88850613-lupinevallei-20/
http://serve.infoteur.nl
Bij de 1e foto denk je...mwoah, aardig huis met wat potentie.
Doorklikkend denk je bij de 6e foto aahh, een sauna in de gang. Tot je ziet dat het geen sauna is maar gewoon de binnenkant van het huis..
https://www.funda.nl/koop...s-42494645-snejerspad-27/
Doorklikkend denk je bij de 6e foto aahh, een sauna in de gang. Tot je ziet dat het geen sauna is maar gewoon de binnenkant van het huis..
https://www.funda.nl/koop...s-42494645-snejerspad-27/
Jaap geeft meer informatie, maar dat maakt het niet duidelijker:Dronium schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Mij viel vooral het volgende op :
€ 605.000,- erbij in een half jaar?![]()
Geen idee hoe Funda bij 6+ maanden komt, als het pas is april is geplaatst.
22-04-2021 (plaatsing) € 490.000 05-05-2021 € 1.095.000 (€ 605.000 / 123.5%) 02-08-2021 (huidig) € 1.095.000
De inrichting doet inderdaad wel erg jaren 70 aan maar ziet er allemaal heel netjes uit.joep doei schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:28:
Wat vinden jullie van de inrichting van dit huis? Op zich is het huis niet heel bijzonder maar de inrichting heeft elementen die mij aan de jaren '70 doen denken, maar toch niet oubollig zijn.
Ik weet alleen niet wat er met het plafond is van de begane grond; lijkt op weerspiegeling of zo maar zie het overal.
Verbaast mij wel dat het bouwjaar 1991 is.
Ik vind het eigenlijk best wel jaren 2020/2021. Onlangs mocht ik nog iets ophalen bij het grootste meubelhuis in Oostenrijk en momenteel is dit is wat je ziet staan (en dan bedoel ik niet de geel/blauwe imbussleuteldealer) Oostenrijk is gezien de meubelhuisdichtheid wel een trendsetter in de meubelbusiness.joep doei schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:28:
Met jaren 70 denk ik meer aan oranje kunststof kuipstoeltjes, bruine tinten en het liefst een bank met groene of bruine kussen met ribcord. Rieten stoelen schrootjes op de muur.
Verwijderd
Dat is geen behang, maar het zijn echte stukjes hout in verschillende diktes. Best effectief om van een vervelende galm in de (kale) woonkamer af te komen.Freekers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:14:
Zo ongeveer elke ruimte van dit huis verdient eigenlijk wel een plaatsje in dit topic. Highlights (of lowlights, hoe je het maar wilt zien):
[Afbeelding]
Doe maar een behangetje
Voor mij zat het in de 'leistenen' op de muur, de vorm van de afzuigkap in de keuken en ook wel een beetje in de afvoer van de gashaard in de kamer. Allemaal dingen die ik in deze vorm wel eens heb gezien in de jaren '70 woningen. Hier doet het echter niet ouderwets aan. Is het een trend die teruggrijpt op de jaren '70 misschien?gumtree schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
Ik vind het eigenlijk best wel jaren 2020/2021. Onlangs mocht ik nog iets ophalen bij het grootste meubelhuis in Oostenrijk en momenteel is dit is wat je ziet staan (en dan bedoel ik niet de geel/blauwe imbussleuteldealer) Oostenrijk is gezien de meubelhuisdichtheid wel een trendsetter in de meubelbusiness.
Met jaren 70 denk ik meer aan oranje kunststof kuipstoeltjes, bruine tinten en het liefst een bank met groene of bruine kussen met ribcord. Rieten stoelen schrootjes op de muur.
http://serve.infoteur.nl

Een beamer in je inpandige zwembad. Omdat als het kan, je het gewoon moet doen
https://www.funda.nl/koop...-gravin-margarethalaan-1/
Prachtig huis verder
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Super chill, hoef je nooit meer naar de WC tijdens de film.Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Prachtig huis verder
En dan Jaws kijken :-)Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Prachtig huis verder
Jezus wat een gaaf pand. Dit mag de beschrijving Loft wel dragen! Oud theorie gebouw van dierengeneeskunde faculteit uit 1876, in Utrecht tegen de binnenstad aan:
:strip_exif()/f/image/1MEUTXCSN6jpUs7PrjDRpbah.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6UwiFYmXaGDSxLEK0SGkSWI8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mkfbx1stt2TyRUS6i1iMeCQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GTm8sA2U7M4vhhXClNH9vUKo.jpg?f=fotoalbum_large)
Word er hebberig van!
Link: https://www.funda.nl/koop...73-veeartsenijstraat-167/
:strip_exif()/f/image/1MEUTXCSN6jpUs7PrjDRpbah.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6UwiFYmXaGDSxLEK0SGkSWI8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mkfbx1stt2TyRUS6i1iMeCQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GTm8sA2U7M4vhhXClNH9vUKo.jpg?f=fotoalbum_large)
Word er hebberig van!
Idd mooi,maar 0 dagen te koop gestaan, zucht....Amped schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:03:
Jezus wat een gaaf pand. Dit mag de beschrijving Loft wel dragen! Oud theorie gebouw van dierengeneeskunde faculteit uit 1876, in Utrecht tegen de binnenstad aan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Word er hebberig van!![]()
![]()
Is misschien in April één van de panden te koop gezet, en later hebben ze besloten ze allemaal te verkopen?HuHu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:52:
Jaap geeft meer informatie, maar dat maakt het niet duidelijker:
22-04-2021 (plaatsing) € 490.000
05-05-2021 € 1.095.000 (€ 605.000 / 123.5%)
02-08-2021 (huidig) € 1.095.000
[img]error.jpg[/img]
Ziet er erg modern uit, in ieder geval in de woonkamer. Veel wat je twee jaar geleden op de woonboulevard tegen kwam.joep doei schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:28:
En tja, oranje, het is maar waar je blij van wordt.
En wat moet dit nou weer voorstellen?

https://www.funda.nl/koop...42494163-zambesidreef-49/
[ Voor 13% gewijzigd door Electrowolf op 02-08-2021 20:42 ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Op de eerste verdieping ook nog een keukenElectrowolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:30:
[...]
Ziet er erg modern uit, in ieder geval in de woonkamer. Veel wat je twee jaar geleden op de woonboulevard tegen kwam.
[Afbeelding]

Wat zou er onder de serre zitten? Geplaatst in 2021! Weird! Ik zie nergens een luik naar de verhoogde kruipruimte (plantage?) die eronder zit, het wordt niet beschreven, de kale plek is volgens mij de “mogelijkheid om op de begane grond een badkamer te realiseren” maar dan kan je vanuit je huis je tuin niet meer in?Electrowolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:30:
[...]
Ziet er erg modern uit, in ieder geval in de woonkamer. Veel wat je twee jaar geleden op de woonboulevard tegen kwam.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door burnedhardware op 02-08-2021 21:03 ]
Vergeet de inloopdouche, en ga meteen voor het inloop-bad?Electrowolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:30:
[Afbeelding]
Gadver wat is dat mooi.. Toch wel een life goal om een binnenzwembad te hebben, en dan nog met mooie verlichting en beamer ook. Lijkt me super om lekker op een luchtbed in het water film te kijken.Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Prachtig huis verder
Gaaf appartement, maar ik blijf loft een gekke naam voor iets op de begane grond met verdiepingen erboven..Amped schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Word er hebberig van!![]()
![]()
"begane grond LOFT appartement"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Inpandig zwembad en dan alsnog zoveel alg in het water dat het zwembad groen wordt?Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Prachtig huis verder
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik mis ongeveer 1000 m2 perceel. Mijn god, zo'n kast van een huis op zo'n stukje grond...Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Prachtig huis verder
Punctuality is the politeness of kings
Perfect! Hoe minder tuin ik hoef te onderhouden hoe beterdreamscape schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:46:
[...]
Ik mis ongeveer 1000 m2 perceel. Mijn god, zo'n kast van een huis op zo'n stukje grond...
Enorm goed gestyled vooral. Maar qua ruimte/indeling was dit vroeger iets voor een student geweest. Zes ton voor één ruimte met een vide. Denk dat het zonder een interieurstylist een heel stuk anders was overgekomen.Amped schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:03:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
In mijn woonplaats staat nu de oude watertoren te koop. Hij is nog in originele staat dus het nodige moet er aan gebeuren. Volgens mijn oudste zoon (bouwcalculator) is het met 1900 euro/m2 goedkoop maar met verbouwing kom je op 1,1 miljoen uit. Ik weet het niet hoor ....
https://www.funda.nl/koop.../huis-42494380-kilweg-19/
https://www.funda.nl/koop.../huis-42494380-kilweg-19/
Lijkt me lastig. Zowiezo moeten er ramen in, tis nogal donker van binnen. Gezien het een monument is, zullen alle externe aanpassingen moeilijk (niet onmogelijk) en heel veel tijd kosten (lees gemeente besluiten).
Ja ik zat ook al te kijken. Het gaat moeilijk worden om fatsoenlijk licht binnen te krijgen. Misschien een mooie mechanische oplossing met een prisma achtig iets om dat spleetje te verbreden naar iets meer. En sowieso een lift, tenzij je van traplopen houd.CrazyOne schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:54:
Lijkt me lastig. Zowiezo moeten er ramen in, tis nogal donker van binnen. Gezien het een monument is, zullen alle externe aanpassingen moeilijk (niet onmogelijk) en heel veel tijd kosten (lees gemeente besluiten).
blup
En alleen vloerverwarming in de serre ??. De WCD's in de keuken zijn ook op een aparte manier aangebracht.burnedhardware schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Wat zou er onder de serre zitten? Geplaatst in 2021! Weird! Ik zie nergens een luik naar de verhoogde kruipruimte (plantage?) die eronder zit, het wordt niet beschreven, de kale plek is volgens mij de “mogelijkheid om op de begane grond een badkamer te realiseren” maar dan kan je vanuit je huis je tuin niet meer in?
Nou ja er zat in elk geval genoeg muziek in de woning.
Een recent gerenoveerde, maar nog niet volledig afgebouwd
Oplevering, voorkeur snel
Was het geld op ??
Verwijderd
Ik heb altijd zo mijn twijfels bij dit soort constructies. Er is een ontwikkelaar die daar een hele wijk (in 2 fases) neer mag zetten, maar de gemeente heeft het toegestaan dat die ontwikkelaar de krenten uit de pap kon vissen. In die watertoren zag hij waarschijnlijk geen brood, dus dat mag een ander opknappen.Bezulba schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Ja ik zat ook al te kijken. Het gaat moeilijk worden om fatsoenlijk licht binnen te krijgen. Misschien een mooie mechanische oplossing met een prisma achtig iets om dat spleetje te verbreden naar iets meer. En sowieso een lift, tenzij je van traplopen houd.
In makelaarsland noemen ze dat dan "het sluitstuk van een nieuwe wijk". Maar sluitstuk kun je hier beter lezen als "de leftovers waar de projectontwikkelaar geen zin in had". En wat heb je dan eigenlijk.... een watertoren die over een nieuwbouwwijk uitkijkt waarvan de ontsluitingsweg pal langs de toren loopt. (Of zou dat een tijdelijke bouwweg zijn?)
Ik heb er vast geen verstand van, maar waarom is dit überhaupt een monument?gearmaker schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:26:
In mijn woonplaats staat nu de oude watertoren te koop.
Afgezien dat die monumentale status een enorm gedoe gaat opleveren krijg je 90 vierkante meter grond, terwijl de toren ruim 8 bij bijna 9 meter is. Hoe dat perceel er dan uitziet staat er niet bij, maar in het gunstigste geval heb je dan aan 1 kant een langer stukje zitten waar je dan een paar meter hebt als "tuin". Dat is toch ook bijna niets?
Volgens de tekst kom je ook naast een nieuwbouwwijk te wonen (de fundamenten zie je al op de eerste foto). Blijkbaar ziet de ontwikkelaar daarvan er geen brood in om hier iets moois van te maken

Watertorens zijn vaak hoog en groot en een heel groot herkenningspunt in de buurt. Zeg maar iets wat bij stad of dorp hoort en waar veel weerstand tegen is als deze tegen de grond zou moeten.JeroenE schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
Ik heb er vast geen verstand van, maar waarom is dit überhaupt een monument?
Afgezien dat die monumentale status een enorm gedoe gaat opleveren krijg je 90 vierkante meter grond, terwijl de toren ruim 8 bij bijna 9 meter is. Hoe dat perceel er dan uitziet staat er niet bij, maar in het gunstigste geval heb je dan aan 1 kant een langer stukje zitten waar je dan een paar meter hebt als "tuin". Dat is toch ook bijna niets?
Volgens de tekst kom je ook naast een nieuwbouwwijk te wonen (de fundamenten zie je al op de eerste foto). Blijkbaar ziet de ontwikkelaar daarvan er geen brood in om hier iets moois van te maken
Dat het lastig is om hem vervolgens een andere bestemming te geven is dan vaak maar secundair. Zie je wel meer, ook bij meer traditionele monumenten. Men wil niet dat ze verdwijnen, maar vervolgens is er geen geld vanuit de gemeente/overheid om ook daadwerkelijk het onderhoud te kunnen betalen.
blup
Verwijderd
En in dit geval heeft de gemeente een zinnige invulling ook nog eens zo goed als onmogelijk gemaakt door alle omliggende grond aan een projectontwikkelaar te verkopen. Je krijg daar dus een postzegel met die toren erop en kunt er dan verder niet veel meer mee dan appartementen zonder tuin ervan maken. Zou me dan dus ook niets verbazen als je die paar vierkante meter grond die er is, moet inzetten voor parkeergelegenheid om aan de eisen te kunnen voldoen. Volgens mij mag je tegenwoordig zo goed als nergens nog appartementen realiseren zonder eigen parkeergelegenheid.Bezulba schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:27:
[...]
Watertorens zijn vaak hoog en groot en een heel groot herkenningspunt in de buurt. Zeg maar iets wat bij stad of dorp hoort en waar veel weerstand tegen is als deze tegen de grond zou moeten.
Dat het lastig is om hem vervolgens een andere bestemming te geven is dan vaak maar secundair. Zie je wel meer, ook bij meer traditionele monumenten. Men wil niet dat ze verdwijnen, maar vervolgens is er geen geld vanuit de gemeente/overheid om ook daadwerkelijk het onderhoud te kunnen betalen.
Als er nou wat grond bijzat, had je er nog wel iets leuks mee gekund. In mijn ogen zijn de mogelijkheden heel beperkt en de kosten heel hoog.... dus meer dan 1 euro is die toren eigenlijk niet waard. Maar waarschijnlijk vinden ze ooit wel iemand die er een heel hoge emotionele waarde aan toekent en het gewoon koopt "omdat hij het toch wel kan betalen".
Ik ben beniuwd naar het verhaal hier achter. Die uitbouw is echt heel raar. Waarom zou je die ophogen? Het blokekeert lichtinval in de woonkamer. Het zorgt voor een extra opstap vanuit de keuken en de tuin.Electrowolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:30:
[...]
[Afbeelding]
Opbouwstopcontact in het zicht in de keuken anno 2021. Waarom? Waarschijnlijk een betonnen muur met de buren, maar werk 'm dan weg achter een kastje. Ik denk dat er fundamenteels veel mis is met deze woning en dat je alles opnieuw zelf mag aanpakken. Wat een beunhazen zijn hier bezig geweest!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Je krijgt er redelijk wat grond bij hoor, zeg maar alles waar nu die containers staan volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
En in dit geval heeft de gemeente een zinnige invulling ook nog eens zo goed als onmogelijk gemaakt door alle omliggende grond aan een projectontwikkelaar te verkopen. Je krijg daar dus een postzegel met die toren erop en kunt er dan verder niet veel meer mee dan appartementen zonder tuin ervan maken. Zou me dan dus ook niets verbazen als je die paar vierkante meter grond die er is, moet inzetten voor parkeergelegenheid om aan de eisen te kunnen voldoen. Volgens mij mag je tegenwoordig zo goed als nergens nog appartementen realiseren zonder eigen parkeergelegenheid.
Als er nou wat grond bijzat, had je er nog wel iets leuks mee gekund. In mijn ogen zijn de mogelijkheden heel beperkt en de kosten heel hoog.... dus meer dan 1 euro is die toren eigenlijk niet waard. Maar waarschijnlijk vinden ze ooit wel iemand die er een heel hoge emotionele waarde aan toekent en het gewoon koopt "omdat hij het toch wel kan betalen".
Maar je koopt zo'n object niet voor de tuin. tenzij je echt op de begane grond gaat wonen (en dus het hele mooie van het uitzicht kwijt bent) maar dat lijkt mij sterk.
Het is denk ik wel geschikt voor een gemixte horeca bestemming. Onder een cafe/restaurant achtig iets met misschien een keuken op de 1ste tussenvloer en dan bovenop wonen.
blup
Verwijderd
Boven keuken en badkamer. Beneden keuken en de badkamer nog niet af..... Lijkt wel of iemand dit huis als Polenhotel wilde gaan gebruiken o.i.d., maar wat laat tot de ontdekking kwam dat ze in Utrecht helemaal klaar zijn met het opsplitsen van woningen naar onzelstandige wooneenheden en ze vol studenten of Polen te proppen en dus geen vergunning gaat krijgen. Dan blijft over: dubbele bewoning..... en een wannabe kamerverhuurder die afdruipt met de staart tussen zijn poten.Electrowolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:30:
[...]
[Afbeelding]
Ik weet nog niet zo goed wat ik van dit huis moet vinden. Er valt weinig te klagen over de ligging en het heeft tal van leuke elementen. I'm a sucker voor mooie zichtbare houten balken en open kap...

Maar andere zaken vraag ik me toch ten zeerste af hoe handig dit is. Met name de slaapkamer op de eerste verdieping is ergens fantastisch en ergens hopeloos. Typisch zo iets dat je in het echt moet zien voor een oordeel denk ik...

Nu zou in mijn geval dat bedrijfsdeel eruit gaan, dus dat geeft alle ruimte om te herinrichten en evt een slaapkamer naar beneden te werken... maar voor deze aanschafprijs (5620/m2) is het niet heel grappig om er nog een paar ton extra in te storten. Ik begrijp waarom deze al een paar maanden te koop staat.
Mooi detail is dat in de funda advertentie ook nog "reclame" gemaakt wordt voor het hier gevestigde bedrijf. In de eerste alinea:
-edit-
Grmbl, dat grasveld aan een kant van het pand staat te koop als een bouwkavel. Jammer.

Maar andere zaken vraag ik me toch ten zeerste af hoe handig dit is. Met name de slaapkamer op de eerste verdieping is ergens fantastisch en ergens hopeloos. Typisch zo iets dat je in het echt moet zien voor een oordeel denk ik...

Nu zou in mijn geval dat bedrijfsdeel eruit gaan, dus dat geeft alle ruimte om te herinrichten en evt een slaapkamer naar beneden te werken... maar voor deze aanschafprijs (5620/m2) is het niet heel grappig om er nog een paar ton extra in te storten. Ik begrijp waarom deze al een paar maanden te koop staat.
Mooi detail is dat in de funda advertentie ook nog "reclame" gemaakt wordt voor het hier gevestigde bedrijf. In de eerste alinea:
Het pand is niet alleen zeer comfortabel, maar biedt een bijzondere aanblik door luxe Senso gietvloeren [...]
-edit-
Grmbl, dat grasveld aan een kant van het pand staat te koop als een bouwkavel. Jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door Roozzz op 03-08-2021 12:12 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Verwijderd
Het perceel is 90 vierkante meter. Zou wel een fuckup van formaat zijn als ze bij zo'n object op Funda met een verkeerd perceeloppervlak zouden adverteren (zeker als het perceel in werkelijkheid veel groter is).Bezulba schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:01:
[...]
Je krijgt er redelijk wat grond bij hoor, zeg maar alles waar nu die containers staan volgens mij.
Maar je koopt zo'n object niet voor de tuin. tenzij je echt op de begane grond gaat wonen (en dus het hele mooie van het uitzicht kwijt bent) maar dat lijkt mij sterk.
Het is denk ik wel geschikt voor een gemixte horeca bestemming. Onder een cafe/restaurant achtig iets met misschien een keuken op de 1ste tussenvloer en dan bovenop wonen.
90 vierkante meter is echt een postzegeltje. Haal het grondoppervlak van de toren eraf en je hout nog geen 20 vierkante meter over rondom. En da's eigenlijk gewoon niets. Dus waar die containers nu staan.... ik gok parkeerplaatsen voor de wijk die daar gebouwd wordt.
Volgens de brochure is het 1009 m² (10 are 9 ca). Is ook meer in lijn met de kadastrale kaart. Er is dus best wat grond voor parkeren of een tuin. Al denk ik dat ik zelf vooral voor een dakterras zou gaanJeroenE schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
Verder geldt: "Mits goed gedetailleerd 'bij voorbeeld met slanke aluminium profielen' en niet overmatig aanwezig, is aanpassing en toevoeging van gevelopeningen mogelijk."
Je kunt dus wel meer ramen maken, maar dat zal wel flink wat overleg met de gemeente kosten.
Blijkbaar wel verkeerd overgenomen uit de brochure dus.Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:05:
[...]
Het perceel is 90 vierkante meter. Zou wel een fuckup van formaat zijn als ze bij zo'n object op Funda met een verkeerd perceeloppervlak zouden adverteren (zeker als het perceel in werkelijkheid veel groter is).
Zie ik een mooie crossbaan om de hoek? Alleen voor fietsers of ook voor crossmotoren?Roozzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:05:
Er valt weinig te klagen over de ligging
![]() | ![]() |
Je kijkt naar recreatiegebied Kwintelooijen. Daar ligt zowel een mtb-parcours en een crossbaan voor motorcrossers. Maar die laatste mag geloof ik maar 3-4x per jaar gebruikt worden door de vereniging. Dus heel veel last zal je hier niet van hebben. Bron: mijn ouders wonen hier vlakbijPeacefield78 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:11:
[...]
Zie ik een mooie crossbaan om de hoek? Alleen voor fietsers of ook voor crossmotoren?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Blijft een klein wonder dat ding hier überhaupt ligt. In een nationaal park én met tal van bijzondere rode lijst soorten langs/rond de baan
[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 03-08-2021 12:16 ]
Verwijderd
Het perceel in de huidige vorm is inderdaad meer dan 1000 vierkante meter volgens het Kadaster. Dit is meer dan een beetje slordig.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:08:
[...]
Blijkbaar wel verkeerd overgenomen uit de brochure dus.
Maar er staat wel een voorbehoud bij: het is nog voorlopig want enkel een administratieve grens en de schetsen sluiten een "verrassing" m.b.t. het perceel niet direct uit. Op de schetsen is het perceel gewoon ingetekend als openbaar toegankelijk groen.
Als dat de enige reden is? Dat ze groot en herkenbaar zijn vind ik een slechte reden. Gaan we straks alle windturbines ook een monument maken enkel omdat ze zo groot en herkenbaar zijn?Bezulba schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:27:
Watertorens zijn vaak hoog en groot en een heel groot herkenningspunt in de buurt. Zeg maar iets wat bij stad of dorp hoort en waar veel weerstand tegen is als deze tegen de grond zou moeten.
Volgens mij is er vaak wel een (beetje) geld. Dan is het nog soort van grappig als je zelf van oude huizen houdt en je het toch al zo wil laten en je krijgt nog een beetje "subsidie" om het onderhoud te kunnen betalen. Maar als je er niet makkelijk in kan wonen, waarom zou je als individu er dan zo veel geld aan besteden?Men wil niet dat ze verdwijnen, maar vervolgens is er geen geld vanuit de gemeente/overheid om ook daadwerkelijk het onderhoud te kunnen betalen.
Aha, bij de kenmerken staat dat het perceel maar 90 m² is, daar heb ik die waarde vandaan. In de tekst staat inderdaad 10 are 9 ca, maar wel dat de exacte kadastrale grens nog bepaald moet worden. In ieder geval iets om goed na te vragen voor degene die het willen kopen. Want dat is wel een enorm verschil in oppervlakte.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:07:
Volgens de brochure is het 1009 m² (10 are 9 ca).
Ik had de brochure niet bekeken, voornamelijk omdat ik zelden zie dat het iets anders is dan een pdf met alle tekst en foto's die ik in de advertentie al had gezien. Maar deze brochure is dus de uitzondering op die regel.Je kunt dus wel meer ramen maken, maar dat zal wel flink wat overleg met de gemeente kosten.
In ieder geval lees ik de brochure voornamelijk dat ze eerst een compleet uitgewerkt plan willen zien en dan eens gaan kijken of ze het een goed idee vinden. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar aan de andere kant komt het er dus op neer dat je al veel geld moet uitgeven voor er een antwoord komt.
Voor mij is dit huis het ultieme bewijs dat sommige dingen gewoon ruimte nodig hebben. De kavel is helemaal volgepropt. de ruimte waarin het zwembad zit is 7 m breed, dus het zwembad is misschien 6,5 m lang. Daar kan je dus niet in zwemmen, hooguit je aan beide uiteinden afzetten om naar de andere kant te komen.Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Prachtig huis verder
De trap is mooi, maar zou met meer ruimte beter tot haar recht komen. Ook kijk je vanaf beneden direct tegen de mindere trap van 1e naar 2e verdieping aan.
Psst, dat zwembad heeft een jetstream. Daar kan je kilometers in zwemmen zonder ooit de kant te bereikenMeTooPV schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:24:
[...]
Voor mij is dit huis het ultieme bewijs dat sommige dingen gewoon ruimte nodig hebben. De kavel is helemaal volgepropt. de ruimte waarin het zwembad zit is 7 m breed, dus het zwembad is misschien 6,5 m lang. Daar kan je dus niet in zwemmen, hooguit je aan beide uiteinden afzetten om naar de andere kant te komen.
@Roozzz Ah, dan valt het inderdaad mee. Prachtige omgeving zeg!
Het zou best kunnen dat dit ooit gebeurd. Normale (graan)molens waren ook ooit puur functioneel maar worden nu bewaard.JeroenE schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:17:
[...]
Als dat de enige reden is? Dat ze groot en herkenbaar zijn vind ik een slechte reden. Gaan we straks alle windturbines ook een monument maken enkel omdat ze zo groot en herkenbaar zijn?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En je kan er prima in wonen.Marzman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:29:
[...]
Het zou best kunnen dat dit ooit gebeurd. Normale (graan)molens waren ook ooit puur functioneel maar worden nu bewaard.
Er heerst echt een rare vorm van negativiteit in dit topic... Zo'n watertoren is toch super tof om in te wonen. Nee het is niet praktisch, nee het is niet goedkoop, maar ik kan me voorstellen dat als je de centen hebt dat je er iets vets van maakt.
Misschien is daar die beamer wel voor. Dat je net kan doen alsof je lekker in het water in een meer ver weg aan het zwemmen ben. Zeg maar net zoals die fietsen waarbij je kan doen alsof je met de Tour de France mee doet.Roozzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:28:
Psst, dat zwembad heeft een jetstream. Daar kan je kilometers in zwemmen zonder ooit de kant te bereiken
Ja, dat is ook zo. Hopelijk gaan ze dat dan ook pas doen nadat er al een heleboel zijn afgebrokenMarzman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:29:
Het zou best kunnen dat dit ooit gebeurd. Normale (graan)molens waren ook ooit puur functioneel maar worden nu bewaard.
Ja, maar dat gebeurde vroeger natuurlijk ook al. Of op zijn minst er naast. Omdat er ook in werd gewerkt en men vroeger geen led lampen had zaten er ook genoeg ramen in om licht te hebben om te kunnen werken.Catch22 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:31:
En je kan er prima in wonen.
Dat is bij deze watertoren absoluut niet het geval en de gemeente wil:
dus je kan er niet zo veel aan veranderen dat het op een woontoren lijkt ipv een watertoren.de geslotenheid en uitstraling van de watertoren dienen gewaarborgd te blijven
Eens!418O2 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
En je kan er prima in wonen.
Er heerst echt een rare vorm van negativiteit in dit topic... Zo'n watertoren is toch super tof om in te wonen. Nee het is niet praktisch, nee het is niet goedkoop, maar ik kan me voorstellen dat als je de centen hebt dat je er iets vets van maakt.
Wat we nu loftwoningen noemen, waren vroeger ook vaak pakhuizen. Grote dozen, open ruimtes, hoge plafonds en bijzonder weinig licht. En nu, nu vinden we het allemaal retevet. (Okay, niet allemaal, maar je begrijpt m'n punt
Ik ben echt een sucker voor hoge plafonds, onze woonkamer is onder het (zadel)dak, met een hoogte van zo'n 4 meter. Beneden is 2m65 en dat is echt heerlijk. Maar dan zie ik wel eens een huis langskomen met plafonds op 3,5m of hoger en dat heeft echt wel wat
Bericht hierboven
Hier fiets ik regelmatig langs. Vlakbij recreatiegebied Kwintelooijen staat dit huis. De weg vlak langs het huis is er in het weekend loeidruk. De andere weg vlak langs het huis richting Cuneraweg is ook openbaar voor voetgangers en fietsers. Mooi huis verder wel maar locatie zou ik niks vinden.Roozzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:05:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van dit huis moet vinden. Er valt weinig te klagen over de ligging en het heeft tal van leuke elementen. I'm a sucker voor mooie zichtbare houten balken en open kap...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Flip flip flip!
Van:

Naar:

Voor: https://www.funda.nl/koop...is-41040885-talmalaan-32/
Na: https://www.funda.nl/koop/soest/huis-42494279-talmalaan-32/
Persoonlijk heb ik liever de voorsituatie, vooral de huiskamer met keuken is zo veel fijner.
Van:

Naar:

Persoonlijk heb ik liever de voorsituatie, vooral de huiskamer met keuken is zo veel fijner.
Buiten de flip om; waarom hangt er een hoofd aan dat huisElectrowolf schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:18:
Flip flip flip!
Van:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Naar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
iemand iets leuks?
Wat is er dan fijner aan de situatie voor in vergelijking met de situatie na?Electrowolf schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:18:
Keuken zit effectief op dezelfde plaats waarbij de woon/eetkamer er bijna 3 meter bij heeft gekregen.
Oude apotheek, geloof ik.thealterego1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:52:
[...]
Buiten de flip om; waarom hangt er een hoofd aan dat huis
Ze hadden er een daklichtje in moeten maken. Nu is de keuken een stuk donkerder geworden ondanks de spotjes. En er is op het oog minder opslagruimte doordat er alleen beneden kastjes zijn.Napo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:52:
[...]
Wat is er dan fijner aan de situatie voor in vergelijking met de situatie na?
Keuken zit effectief op dezelfde plaats waarbij de woon/eetkamer er bijna 3 meter bij heeft gekregen.
https://www.funda.nl/koop...-88869896-lange-haven-98/
9 ton en dan maak je de foto's met een BlackBerry...
Absoluut! Want 250 euro besparen op een fatsoenlijke fotograaf is toch weer 75 biertjes!Dalive schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:55:
https://www.funda.nl/koop...-88869896-lange-haven-98/
blup
Ik kom zojuist toch een prachtig stulpje tegen, alleen op zondag geluidsoverlast van de buren 
https://www.funda.nl/koop...-pastoor-habetsstraat-50/
Incl. Een zeer dubieus uitziende kelder...
:strip_exif()/f/image/dJEjWnMJ8cR1XCYhhNj7YX6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XuS5NQAj1EojqYI4AvLn6Kh8.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...-pastoor-habetsstraat-50/
Incl. Een zeer dubieus uitziende kelder...
:strip_exif()/f/image/dJEjWnMJ8cR1XCYhhNj7YX6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XuS5NQAj1EojqYI4AvLn6Kh8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9lDdgfpIZCcazo7LrIIN1e3E.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-08-2021 20:40 ]
PS4 PSN: Dazzler2120
@Dazzler2120 Zojuist voor jou, al een tijdje geleden voor dit topic
absurdsmash in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"
Maar goed, zeer makkelijk te missen want die post had geen foto's.
absurdsmash in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"
Maar goed, zeer makkelijk te missen want die post had geen foto's.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Woosp! Had globaal gescrolled maar niet gezien dat het een repost was
PS4 PSN: Dazzler2120
Dit is wel de mooiste thuiswerkplek die ik de laatste tijd gezien heb

https://www.funda.nl/koop...405973-crayenesterlaan-1/

Oude huis had een ziel, nieuwe niet. Ik ga niet zo goed op de standaard "flip architectuur".Napo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:52:
[...]
Wat is er dan fijner aan de situatie voor in vergelijking met de situatie na?
Ik begrijp zulke werk-vides nooit zo goed. Je hebt wel een eigen plekje, maar je zult nog steeds niet rustig kunnen werken als je huisgenoten in de woonkamer of de keuken zijn en daar wat normaal geluid maken. En andersom zullen de mensen beneden je telefoongesprekken waarschijnlijk woordelijk kunnen verstaan.martyw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:23:
Dit is wel de mooiste thuiswerkplek die ik de laatste tijd gezien heb
[Afbeelding]
In dit geval had de oude woning ook niet zo veel ziel. Dat zat vooral in de spullen van de vorige bewoners.Electrowolf schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Oude huis had een ziel, nieuwe niet. Ik ga niet zo goed op de standaard "flip architectuur".
Wel vind ik het jammer dat vaak rûcksichtlos de beplanting van de tuin wordt leeggeteokken en vervangen door beton plus een stukje gras.
Sowieso best een aardig pandje, maar vind het vooral gaaf wat ze hebben gedaan met de gelaagdheid buiten. Toch wel fraai zo'n "muur" van bloemen

Oh, en het huis is (ondanks nieuwbouw) ook best mooi.

https://www.funda.nl/koop...2405539-utrechtseweg-444/

Oh, en het huis is (ondanks nieuwbouw) ook best mooi.

https://www.funda.nl/koop...2405539-utrechtseweg-444/
- De vingerscan om deuren te openen
ok, wel leuk maar niet heel bijzonder
- een panic-room met bijbehorende overvalknop
lol, iets teveel films gekeken?
- en de externe beveiliging van de villa met gronddetectie
Maar blijkbaar nooit mission impossible gezien
- Voor noodsituaties kan de gehele woning functioneren op een noodaggregaat.
Dat is een forse jongen
Dat is een forse jongen
Ik keek naar de specs onderin en dacht "beetje jammer dat er dan een cv-ketel in zit".drmadi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:13:
- De vingerscan om deuren te openen
Dat is een forse jongen
Blijkt het dus dit te zijn:
- Verwarming middels aardverwarming in combinatie met 2x CV-HR combiketels. De gehele villa is voorzien van vloerverwarming.
Ik begrijp ook niet waarom ze precies als ze klaar zijn, het huis in de verkoop doen.Electrowolf schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:26:
[...]
Oude huis had een ziel, nieuwe niet. Ik ga niet zo goed op de standaard "flip architectuur".

Een KAST van een huis voor net iets meer dan een miljoen, hele strakke keuken er in maar nog wel even een plankje aan de muur voor je Nespresso machine

Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.