Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.821 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 19:05

Wuursj

want worst is al bezet

Inhoud: ca. 850 m³
Volgens mij heeft dat huis 0 m³ inhoud :+

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:30
Tehh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:21:
[...]

Een bouwkundig gezien iets minder ingewikkelde manier om de boodschappen altijd droog uit de auto te kunnen halen wordt ook wel 'carport' genoemd. Een carport is trouwens enorm ondergewaardeerd, maar m.i. een hele waardevolle toevoeging aan een huis. Naast droog de boodschappen uit je auto halen hoef je ook nooit meer je ramen te krabben 's ochtends vroeg.
Eens, ik heb geen carport maar mijn auto staat wel gedeeltelijk overdekt op een binnenterrein. De parkeerplaats achter mij is wel volledig open en die mag in de winter bijna dagelijks krabben. Ik heb in de 12 jaar dat ik hier woon nog nooit hoeven krabben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:19
ManiacsHouse schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Oh ja Lent... Praat me er niet van. Daar waar dus alles volgeplempt wordt. En waar geen plek is creëren we wel plek... Zoals die waterwoningen. Voor alleen een bepaalde groep mensen natuurlijk met geld. Maar vervolgens wel nog een extra stuk land gebruiken want ze moeten immers hun auto kwijt. En de toerit ligt over een hartstikke druk fietspad, voor een paar happy few dat ze aan het water kunnen wonen past men even de hele boel aan, ten koste van een hele wijk die gebruik maakt van het betreffende pad en aanliggende reacreatieplas. Daar was flinke discussie over, maar ach de gemeente veegt alle bezwaren aan kant. Dat hele Lent hangt van rare een schimmige en onduidelijke constructies en overeenkomsten aan elkaar. Zo ook nu het stadseiland, gemeente blabla kijk mooi geweldig groen. Oh wacht we gaan het volbouwen. 8)7
Laat het nou net zo zijn dat ik precies zo een woning gekocht heb 2 weken terug dan, en je bent over 1 jaar van harte welkom om te chillen 😜

Dus laat me je effe vertellen dat dit project al 12 jaar loopt, niks raars aan, was dus al heel lang de bedoeling toen Lent nog niet zo uitgebreid was zoals nu. Fietspad wordt gedeeld autopad en alleen voor de 27 watervillas, gasten mogen verder op parkeren. Het gaat dus niet extreem druk worden qua auto's.

Zoals jij stelt dat het alleen voor bepaalde mensen met geld is, klopt ook niet. We zijn totaal niet rijk. Iets met overwaarde en lage rente en samen kopen. Zo bijzonder is 609K in deze tijd niet. Paar jaar terug had ik je gelijk gegeven. Voor een 2 onder 1 kap betaal je dit al tegenwoordig.

Mocht je verder willen kletsen dan stuur me effe een pm.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Sosua schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:01:
Niet na een krat bier even de achtertuin in lopen...

Hoe dat überhaupt met vocht/afwatering gaat naast zo' n dijk.

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...uis-41358999-lekdijk-198/
Allemachtig wat treurig. Het weer daar helpt ook niet mee, maar zo'n goor huis en dan zo'n buurman die zonnepanelen ophangt alsof er geen morgen is. Ik word er plaatsvervangend moedeloos van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bschnitz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Laat het nou net zo zijn dat ik precies zo een woning gekocht heb 2 weken terug dan, en je bent over 1 jaar van harte welkom om te chillen 😜

Dus laat me je effe vertellen dat dit project al 12 jaar loopt, niks raars aan, was dus al heen lang de bedoeling toen Lent nog niet zo uitgebreid was zoals nu. Fietspad wordt gedeeld autopad en alleen voor de 27 watervillas, gasten mogen verder op parkeren. Het gaat dus niet extreem druk worden qua auto's.

Zoals jij stelt dat het alleen voor bepaalde mensen met geld is, klopt ook niet. We zijn totaal niet rijk. Iets met overwaarde en lage rente en samen kopen. Zo bijzonder is 609K in deze tijd niet. Paar jaar terug had ik je gelijk gegeven. Voor een 2 onder 1 kap betaal je dit al tegenwoordig.

Mocht je verder willen kletsen dan stuur me effe een pm.
Ik hoop maar dat alle (toekomstig) eigenaren zich beseffen dat de plas in de zomer goed gebruikt wordt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
Jeroenneman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:35:
[...]

Ik hoop maar dat alle (toekomstig) eigenaren zich beseffen dat de plas in de zomer goed gebruikt wordt.
5000 mensen per dag, klopt. Hou er wel van, gezellig enzo, beter dan dode boel....

Maar ja, je hebt gelijk. Het is geen rustige boel in de 30c tijden. Maar ik hoop inderdaad dat de rest van de kopers dit wel snapt.

Staan nog maar 2 te koop trouwens, gaat hard nu.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:59

[Afbeelding]

Ben meer afgeleid door het maximale oppervlak voor zonnepanelen gebruik van de buren.
Waarvoor.... Off grid, wietplantage, goedkoop oplaadpunt voor de elektrische auto???
..vragen vragen vragen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJfxEQrA9r-ccdZETquLnVxUv5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYDDijcjGhcj6UY5a2dcQBBt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:47
smurf_nl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:41:
[...]

Ben meer afgeleid door het maximale oppervlak voor zonnepanelen gebruik van de buren.
Waarvoor.... Off grid, wietplantage, goedkoop oplaadpunt voor de elektrische auto???
..vragen vragen vragen
[Afbeelding]
Dit is wel de ideale buur om met een bak popcorn te kijken hoe het met een beetje wind gaat verlopen! Wel jammer dat je zelf een hoop ellende kan krijgen als het wel echt mis gaat zegmaar...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Er zijn welstandscommissies die je aanpassingen aan je huis die knapper zijn dan dit terug laten draaien. Maar in Ammerstol hebben ze die blijkbaar niet.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
Ik denk dat verschillende instanties hier wel wat over te zeggen hebben... Lijkt me bijv. ook niet tof voor de brandweer. De verzekering gaat zo'n constructie ook niet OK vinden. Het aanzien is ook niet helemaal wat je zou verwachten en gaat ongetwijfeld tegen wat regeltjes in.

omg.. ik dacht dat het alleen deze kant was, maar de achterkant heeft eenzelfde constructie!

[ Voor 71% gewijzigd door Caelorum op 27-05-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
[...]

..vragen vragen vragen
[Afbeelding]
Iets met een grote Telescoop op het dak wellicht gezien de witte uitbouw met Dome

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:46

P_Tingen

omdat het KAN

https://www.funda.nl/koop...41328642-bokslootsweg-11/

Moet nog een nieuw behangetje in (alhoewel, lekker retro) en dan kun je er zó in :+

Edit: damn: 4 minuten te laat :o

[ Voor 10% gewijzigd door P_Tingen op 27-05-2021 14:09 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
P_Tingen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:08:

Moet nog een nieuw behangetje in (alhoewel, lekker retro) en dan kun je er zó in :+

Edit: damn: 4 minuten te laat :o
Wel wat langer
Rubbergrover1 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:34
[...]

..vragen vragen vragen
[Afbeelding]
Ik ben helemaal voor zonnepanelen (lokale energiewinning) maar voor dit soort wanstaltigheden mag de gemeente/commissie van welstand/wie dan ook toch wel een stokje steken. Sjonge, jonge wat lelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

[Afbeelding]

Wat dan wel weer bijzonder is, de makelaar noemt het een tussenwoning terwijl het vrijstaand is. Dat zie je meestal andersom.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/141/238/851_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:50

[Afbeelding]

Ik ben eerder benieuwd naar die telescoop(?) rechts op de foto?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Eärendil schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:23:
Wat dan wel weer bijzonder is, de makelaar noemt het een tussenwoning terwijl het vrijstaand is. Dat zie je meestal andersom.
Het zou kunnen zijn dat de schuur van de buurman tegen het huis aan is gebouwd. Maar foto 6 is niet duidelijk genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/141/238/854_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:36
CurlyMo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Ik ben eerder benieuwd naar die telescoop(?) rechts op de foto?
Deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA6Be5WhlQBvqWhRkis5yD7Xhdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zoRjiOPK4V4s0mQYCcn0ui5l.png?f=user_large

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:50

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:36
JeroenE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Het zou kunnen zijn dat de schuur van de buurman tegen het huis aan is gebouwd. Maar foto 6 is niet duidelijk genoeg.

[Afbeelding]
Je lijkt niet eens een eigen trap de dijk op te hebben....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGTohI2tGagz6QJzX1hnmdZPP60=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TEfuXUQ9MlUcIShexIIvXAuL.png?f=user_large

En als je dan de constructie van die panelen ziet. En nog een airco/warmtepomp eronder....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98BnFKAcSO3WEldsIVN5tMd3j5k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IYD8dB2fcdJf6Ph4op2lgYod.png?f=user_large

Nee, dank u. ik laat die woning op 198 aan mij voorbij gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door CvP_tweakers op 27-05-2021 14:43 ]

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

Stigandr schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Ik ben helemaal voor zonnepanelen (lokale energiewinning) maar voor dit soort wanstaltigheden mag de gemeente/commissie van welstand/wie dan ook toch wel een stokje steken. Sjonge, jonge wat lelijk.
Niet alleen lelijk, maar er zit ook een potentieel gevaar in voor de buren (waarvan het huis dus te koop staat). Ik zou er niet naast willen wonen. Wat een beunhaas.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
CvP_tweakers schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:41:
Je lijkt niet eens een eigen trap de dijk op te hebben....
De trap is (denk ik) openbaar terrein, maar je moet inderdaad via het pad van de buren naar je voordeur, zoals in de tekst staat.

Nummer 194 staat ook te koop. En op de streetview is te zien dat 200 en 192 op het moment van fotograferen te koop stonden. Wel toevallig dat er zo veel tegelijk te koop staan. Het kan natuurlijk, maar wellicht is er nog meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:36
Bitfreakie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Je rijdt inderdaad vanaf de straat de parkeerkelder in, onder alle woningen door. Altijd droog de boodschappen uit je auto halen :)
Uhhhh, de boodschappen uit de auto halen? Want de supermarkt 50 meter verderop is te ver lopen?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:50

Klushuisje, aardig aan de prijs

/edit
shit, is al gepost. Kan ik mijn eigen post verwijderen, of admin?

[ Voor 27% gewijzigd door Arend_Akelig op 27-05-2021 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16
Volgens mij de derde keer dat ik deze voorbij zie komen :) al blijft het een gaaf object!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Ik snap dat sommige bewoners daar een hekel hebben aan motoren op de dijk. Maar een Goalkeeper neerzetten vind ik wel de overtreffende trap van zelfrecht :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Vrijdag schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Ik snap dat sommige bewoners daar een hekel hebben aan motoren op de dijk. Maar een Goalkeeper neerzetten vind ik wel de overtreffende trap van zelfrecht :{
Zegt de man die wilde dieren wil voorzien wapentuig }:|

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Sharky schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:25:
[...]

Zegt de man die wilde dieren wil voorzien wapentuig }:|
Ja maar, euh.... da's anders!😅

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:08
Dat gebouw in de tuin van de buren staat er vast niet met vergunning, daarvan hangen de overhangende zonnepanelen bijna in je tuin...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/141/238/759_1440.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 27-05-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.funda.nl/koop...3-carolus-linnaeusborg-4/

Op zich een aardige woning, netjes ingericht...en toch ineens een foto die qua meubilair ineens uit de toon valt... Over welke foto heb ik het?

Wel hoop verzakkingen overigens als je de garage en ingangsfoto's checkt!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

The Eagle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:16:
[...]

Locatie, locatie, locatie. Mijn schoonfamilie woont er pal tegenover, moeder van mijn zwager heeft in exact die blok gewoond. Lent is booming, reken op 75k tot een ton overbieden. Supermarkt is te lopen, school en kdv er pal naast. En vlak bij Nijmegen en de a325. Die is binnen een week verkocht
Wel een extreme VT-wonen vibe...werkelijk alles in die woning voelt bijna artificieel gestyled. Die hebben indertijd echt een stylist ingehuurd of één van de bewoners is het zelf.

Dit dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bommes schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:31:
[...]

Ik vind het huis wel wat hebben, met gering grond oppervlak toch een "tuin" is en op elke verdieping een "buiten dingetje".
Die wijk krijg ik echter wel echt ontzettend jeuk van, wat een nieuwbouw drama zeg. Daar is professioneel al het groen uit ge bonjourt en her en der wat sprietjes gras en een halve boom voor terug geplaatst.
Okay er ligt een grasveld dingetje voor de deur maar het ingeboxte, tussen geluidscherm achtige woning opgesloten gevoel krijg ik er niet uit als ik de foto's zie. De keuze dan ook altijd voor van die grijze straat/stoep stenen, waarbij straat en stoep in elkaar door lopen, goed voor het eenheidsworst gevoel
Echt de horror.

Die keuken .. krijg je daar zonnerillen bij voor de bezichtiging 8) ?
Ik dacht trouwens dat Jan de Bouvrie niet meer leefde..??
Wel grappig om dan ineens dat zwarte gat van een badkamer te zien :P Die had ik niet zien aankomen.

Maar nogmaals, de ruimte en indeling vind ik wel tof, beetje terug naar de 80's toen werden ook overal van die drive in woningen uit de grond gestampt.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/741/961_2160.jpg

:Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:14
FunkyTrip schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:04:

Op zich een aardige woning, netjes ingericht...en toch ineens een foto die qua meubilair ineens uit de toon valt... Over welke foto heb ik het?
De galerij met het olifantje voor de deur?

Wat ik me afvraag is waarom mensen de muren heller wit lijken te schilderen - en dan de deuren cremekleurig (RAL 9001? Zoiets) laten. Ik zie dat best vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:32

DUX

blijft ook nu voor Oranje

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Wat ik me afvraag is waarom mensen de muren heller wit lijken te schilderen - en dan de deuren cremekleurig (RAL 9001? Zoiets) laten. Ik zie dat best vaak.
Dat was/is hier ook in huis. Persoonlijke voorkeur is dat geweest van de vorige eigenaar.

Als ik het zelf zou moeten verklaren, niet gehinderd door enige wetenschappelijke onderbouwing, dan (1) breekt de crèmekleur het witte vlak dat mogelijk als te steriel ervaren zou kunnen worden, en in het geval van dit huis (2) een mengelmoes tussen de vertrouwde witte tint uit hun vorige huis en het crème dat past in de waaier van de Italiaanse trend toendertijd halverwege jaren '90. De wit/wit-combinaties kom je voor mijn gevoel vanaf tweede helft '00's tegen en dan met name bij nieuwbouw. Ook kwamen kunststof binnenkozijnen toen in zwang waarbij kleuren nog niet echt divers waren.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
FunkyTrip schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:04:

Wel hoop verzakkingen overigens als je de garage en ingangsfoto's checkt!
Ik gok het "bed" op foto 20. Wel creatief :+

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Mijn ouders hebben dat ook, die el-cheapo opdekdeuren van de bouw in die tijd waren standaard ral 9001. Ze zijn niet echt mooi te schilderen, het oppervlak is een soort kunststof folie met textuur. Ze hebben 1 deur gedaan als proef, maar het wordt er niet beter op.

Bonus ellende is ook dat die deuren vergelen, ook als je niet rookt.

Ral9001 op de muren ziet niet uit, dan lijkt het net of er flink gerookt is. Met 9010 op de muur krijg je alleen het effect zoals die foto's. Met iets anders dan wit op de muur valt het niet op, maar dat lijkt tegenwoordig uit den boze, alles moet helder wit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:47
[...]

..vragen vragen vragen
[Afbeelding]
en dan te bedenken dat onze panelen meneer ze niet te dicht op de rand wilde leggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 12:27
APBaguette schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:30:
[...]

Ral9001 op de muren ziet niet uit, dan lijkt het net of er flink gerookt is. Met 9010 op de muur krijg je alleen het effect zoals die foto's. Met iets anders dan wit op de muur valt het niet op, maar dat lijkt tegenwoordig uit den boze, alles moet helder wit...
Dat contrasteert zo lekker met de zwarte taatsdeuren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

JeroenE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:47:
[...]
De trap is (denk ik) openbaar terrein, maar je moet inderdaad via het pad van de buren naar je voordeur, zoals in de tekst staat.

Nummer 194 staat ook te koop. En op de streetview is te zien dat 200 en 192 op het moment van fotograferen te koop stonden. Wel toevallig dat er zo veel tegelijk te koop staan. Het kan natuurlijk, maar wellicht is er nog meer aan de hand.
Als dat ene gebouwtje inderdaad een telescoop is, kan het zijn dat er regels zijn aangaande tuinverlichting e.d. omdat het ding genoeg donker moet hebben om functioneel te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
[...]

Mijn ouders hebben dat ook, die el-cheapo opdekdeuren van de bouw in die tijd waren standaard ral 9001. Ze zijn niet echt mooi te schilderen, het oppervlak is een soort kunststof folie met textuur.
Dat dus. De standaard (zeker bij het niet heel dure segment) is nog steeds opdekdeuren in een stalen kozijn met bovenlicht. Wil je bij de bouw kiezen voor stompe deuren in een houten kozijn zonder bovenlicht, dan ben je algauw 1000 euro meer kwijt per deur. En dat voor maar 1 kozijn doen staat niet, je wilt er dan meteen 5 of 6 veranderen. Als je überhaupt nog de keus hebt en de bouw niet al begonnen is toen je voor het appartement tekende. Ook als je de keus nog wel hebt, denk ik dat veel mensen toch liever die 5k aan iets anders willen uitgeven.

Maar het verklaart wel mede waarom veel mensen voor taatsdeuren kiezen. Als je van dat creme af wilt, dan zul je waarschijnlijk de hele deur inclusief kozijn moeten vervangen. En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet meteen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
martyw schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:33:
Dat gebouw in de tuin van de buren staat er vast niet met vergunning, daarvan hangen de overhangende zonnepanelen bijna in je tuin...
Die panelen halen net de helft van de schuur van dezelfde buurman, die hangen niet bijna in de tuin van 198. Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/141/238/847_2160.jpg

Dat maakt het op zich niet een betere constructie natuurlijk.
Amphiebietje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:28:
Als dat ene gebouwtje inderdaad een telescoop is, kan het zijn dat er regels zijn aangaande tuinverlichting e.d. omdat het ding genoeg donker moet hebben om functioneel te blijven.
Voor de deur staat een lantaarnpaal op de dijk, Het lijkt me stug dat die niet veel meer lichtvervuiling oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Mijn ouders hebben dat ook, die el-cheapo opdekdeuren van de bouw in die tijd waren standaard ral 9001. Ze zijn niet echt mooi te schilderen, het oppervlak is een soort kunststof folie met textuur. Ze hebben 1 deur gedaan als proef, maar het wordt er niet beter op.

Bonus ellende is ook dat die deuren vergelen, ook als je niet rookt.

Ik heb RAL9016 op mijn muren, dat vond ik wat mooier. Mijn huis heeft lichtinval van 2 muren, dus licht zat.
Die RAL9001 deuren dus rap er uit gehaald en vervolgens 2 maanden moeten wachten op mijn nieuwe deuren, dus had ik alleen voor de WC nog de deur die ik had bewaard :')
Gelukkig was het nog zomer/herfst anders had ik me het schompes gestookt.

Witte muren zorgen ervoor dat je lekker wild kan gaan met je meubels omdat je anders weer vast zit aan de muurkleur/behangpatroon en je huis oogt rustiger.

Was ook heel enthousiast over een zwarte taatsdeur, maar toen kwam ik er achter dat iedereen er dus 1 heeft en zie er nu vanaf denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 28-05-2021 09:00 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

Bezulba

Formerly known as Eendje

FunkyTrip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Ik heb RAL9016 op mijn muren, dat vond ik wat mooier. Mijn huis heeft lichtinval van 2 muren, dus licht zat.
Die RAL9001 deuren dus rap er uit gehaald en vervolgens 2 maanden moeten wachten op mijn nieuwe deuren, dus had ik alleen voor de WC nog de deur die ik had bewaard :')

Witte muren zorgen ervoor dat je lekker wild kan gaan met je meubels omdat je anders weer vast zit aan de muurkleur/behangpatroon en je huis oogt rustiger.

Was ook heel enthousiast over een zwarte taatsdeur, maar toen kwam ik er achter dat iedereen er dus 1 heeft en zie er nu vanaf denk ik...
Boeiend dat iedereen ze heeft? Als jij het mooi vind... gaan we nu ook al dingen niet doen omdat anderen het misschien ook doen?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:14
Ah, ik heb (kwa vorm) identieke deuren, maar gelukkig (huis is wat ouder) zijn zowel deur als kozijn van hout. Het kwam eigenlijk niet in me op dat dit kunststof/blik zou kunnen zijn, jammer.
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:05:
Dat dus. De standaard (zeker bij het niet heel dure segment) is nog steeds opdekdeuren in een stalen kozijn met bovenlicht. Wil je bij de bouw kiezen voor stompe deuren in een houten kozijn zonder bovenlicht, dan ben je algauw 1000 euro meer kwijt per deur.
Het valt me ook op dat mensen van bovenlichten af willen. Het 'mooiste' is dan dichtmetselen, maar zelfs een plaat hardboard in het kozjin schroeven lijkt voor sommige mensen te verkiezen boven een plaat glas. Voor slaapkamers kan ik dat verklaren, maar het lijkt me zo donker worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Het valt me ook op dat mensen van bovenlichten af willen. Het 'mooiste' is dan dichtmetselen, maar zelfs een plaat hardboard in het kozjin schroeven lijkt voor sommige mensen te verkiezen boven een plaat glas. Voor slaapkamers kan ik dat verklaren, maar het lijkt me zo donker worden ...
Wij kregen vanuit de aannemer een berichtje dat ze vanuit de bouw/project alle bovenlichten hebben laten vervallen _/-\o_ gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:07:
Tsja, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ik zou dan ook niet zo snel voor taatsdeuren kiezen... Bovenlichten doen mij misschien wat te veel aan jaren 60 woningbouw denken. En ieder voordeel heb z'n nadeel, zeker voor slaapkamers erg onhandig dat je kamer 's-nachts verlicht wordt als iemand op de overloop een lamp aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:15
FunkyTrip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Wij zijn bij onze verbouwing ook voor RAL 9016 gegaan. Gecombineerd met een muur met schoonmetselwerk (oude stijl) en een muur in Oldtimer Rally groen. De MDF paneeldeuren hebben we Ral 7021 gekozen. Een zeer donkere grijze kleur in een prachtig matte afwerking.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden waar dit mooi tot zijn recht komt. :)

Tot nog toe alleen nog een foto in mijn archief kunnen vinden waar de deuren nog een beige kleur hebben.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVH0ruZqiTaBzvd3fx7d5GqdKKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tR60yJvKewSIXwsN8yvkp8xN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4VribVsP9E9UWRJphioQIpmveg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lagYwTmIPaJKt8mbWQ0OpPOf.jpg?f=fotoalbum_large

48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
NL_NaToR schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Volgens mij de derde keer dat ik deze voorbij zie komen :) al blijft het een gaaf object!
En heerlijk in de buurt van Canada, Frankrijk en Egypte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDz70Xg_AxlbgL5PejgMEm_sXl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hLmAoJd22lj4Ql26vNetKVep.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Lucky0wn schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:27:
[...]

En heerlijk in de buurt van Canada, Frankrijk en Egypte!

[Afbeelding]
Wordt wel een dure dag als je langs 3 tolhekken moet though :9

Edit: ah en daar is de elsloo die hij soms pakt ipv de 'onze'

[ Voor 6% gewijzigd door mark-k op 28-05-2021 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:05
Voor de klusser in het buitengebied:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/637/284_2160.jpg

spoiler:
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:22

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:05
Aah wat flauw zeg, dat zei je bij de vorige vier ook niet. Zie mijn spoiler dan, het was een grapje, op de vrijdag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:23
Ik kwam nog een mooi huisje tegen.
235k voor 150m² huis en 637m² perceel

https://www.funda.nl/koop...789407-sasputsestraat-24/

Mooie aanbouw
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/538/140_1440.jpg

Elektriciteit is ook vernieuwd in 2019 ...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/538/130_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Kan iemand uitleggen hoe ze hier 125 m^2 uit halen?

https://www.funda.nl/koop...3242-heuveloordstraat-25/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40

_Eend_

🌻🇺🇦

Kapotto schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:11:
[...]
[Afbeelding]
Een tikfout zeker, dat moet 1919 zijn denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
2x50 plus een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
_Eend_ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Een tikfout zeker, dat moet 1919 zijn denk ik..
Dat zou dan wel weer knap zijn voor een pand uit 1923 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Mijn elektra is ook vernieuwd. Ik heb zonnepanelen op het dak gelegd en daarvoor is een nieuwe kabel gelegd. De rest van de inpandige kabels is nog ouwe zooi maar ik heb een extra groep in de meterkast dus die is vernieuwd.

Wat ook wel weer mooi is dat er 24 panelen op het dak liggen maar die zijn niet van jou. Die huur je. Dus als je dit koopt zitten er ook nog een stel mitsen en maren aan de koop.

[ Voor 28% gewijzigd door Seriph op 28-05-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:36
Voor hoe gedateerd alles in dit huis is, ziet het er bijzonder goed bijgehouden en onderhouden uit:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/876/795_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/876/806_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/876/815_2160.jpg

Hier te vinden:
https://www.funda.nl/koop/horst/huis-41324137-loevestraat-6/

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
Ja denkt dat ze de zolder meerekenen maar die zou overig inpandig in aanmerking komen en geen woon oppervlak. En denk dat ze de 1,5 meter grens op de eerste er ook niet af getrokken hebben. Ik ben vrijwel zeker als je een 2580 meting laat doen dat het een stuk minder is.
Maargoed goed duur huisje, ik heb soort gelijk huis in de buurt en dat zou betekenen dat mijn woning verdubbeld is in waarde (in 6 jaar)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kemania_11
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ocrammarco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:23:
[...]

Ja denkt dat ze de zolder meerekenen maar die zou overig inpandig in aanmerking komen en geen woon oppervlak. En denk dat ze de 1,5 meter grens op de eerste er ook niet af getrokken hebben. Ik ben vrijwel zeker als je een 2580 meting laat doen dat het een stuk minder is.
Maargoed goed duur huisje, ik heb soort gelijk huis in de buurt en dat zou betekenen dat mijn woning verdubbeld is in waarde (in 6 jaar)
Er is een vaste trap naar de zolder en direct buitenlicht. Volgens mij mogen ze het gedeelte van boven de 1,5m gewoon meerekenen als woonoppervlak.

Het dak op de 1e verdieping lijkt heel schuin naar boven te lopen dus zoveel ruimte verlies je er niet mee.

Snel uit mijn hoofd gerekend kom ik ook op 125m2.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

Kapotto schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:11:
Ik kwam nog een mooi huisje tegen.
235k voor 150m² huis en 637m² perceel

https://www.funda.nl/koop...789407-sasputsestraat-24/

Mooie aanbouw
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ketel is gehuurd en de zonnepanelen zijn gehuurd? Zit je als nieuwe eigenaar lekker aan vast.
Waarschijnlijk is er een nieuwe groep geplaatst in 2019 om de zonnepanelen te installeren en daarom "Elektra is vernieuwd in 2019." 8)7

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

timovd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Ketel is gehuurd en de zonnepanelen zijn gehuurd? Zit je als nieuwe eigenaar lekker aan vast.
Waarschijnlijk is er een nieuwe groep geplaatst in 2019 om de zonnepanelen te installeren en daarom "Elektra is vernieuwd in 2019." 8)7
Dan betaal je huur ipv stroom voor die zonnepanelen? Lijkt me vreemd om te doen.

Een cv kan ik me nog voorstellen als die stuk gaat en je geen geld hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:59
Voor de treinliefhebbers
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-41323539-okkistraat-9/
Met kelder als remise omgebouwd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VI6LcrldSohm6uXjB7XIqC9JJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9krJkUVIBfaJ2nlT6rKIaS9.jpg?f=fotoalbum_large

en in de tuin een indrukwekkend rondje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ1yHwgtyfTyCPboYaJ_GRYfld4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZ0M678OWpNylQxAWkWZqZ7E.jpg?f=fotoalbum_large

en nog een rondje omdat het zo leuk is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/io1rHBkGBErSNl2oWhwKTRb80go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGwfED2Dsn7hnubZTSaESB1h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:08

Rzaan

Altijd zoekende

Weet niet wat je met de treinen moet, maar duur is het huis zeker niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
"Tenzij anders wordt overeen gekomen, wordt deze baan volledig verwijderd door verkoper. "

ik vroeg me al af wat die eigenaar er mee zou doen, het lijkt me lastig meenemen, maar wat een werk en kapitaal zal hier in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Wel mooi opgeknapt, vind ik. Maar toch, 395k voor 65 m² woonoppervlak? Dat vind ik toch wel wat aan de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Ivow85 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:22:
Voor hoe gedateerd alles in dit huis is, ziet het er bijzonder goed bijgehouden en onderhouden uit:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier te vinden:
https://www.funda.nl/koop/horst/huis-41324137-loevestraat-6/
Gedateerd is ook iets anders dan slecht onderhouden. Je ziet juist best vaak bij van die jaren '60 interieurs dat opa en oma erg zuinig met hun spullen omgingen en dus ook goed met het huis om zijn gegaan. Alles netjes onderhouden en goed bijgehouden. Maar wel met de voorzieningen van meer dan een halve eeuw geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:32
Totaal niet mijn hobby maar die treinbaan is heel mooi gedaan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Wel mooi opgeknapt, vind ik. Maar toch, 395k voor 65 m² woonoppervlak? Dat vind ik toch wel wat aan de prijs.
Wel een aantal interesante keuzes. Een balkon waarbij er in het midden links en rechts ontluchtingspijpen zijn waardoor de bruikbaarheid ervan redelijk suboptimaal is (waarbij de deur naar het balkon ook in het rijtje subotimaal geplaatst kan worden) Regenpijp die van de buren die eveneens een wat bruikbare ruimte wegneemt van het balkon.

Mooi groot raam aan de voorkant die wellicht zo geplaatst moet worden wegens vergunningen maar wellicht had de wand beter gebruikt kunnen worden voor een deel van de keukenruimte. Nu heb je een redelijke loze ruimte waar je weinig mee kan.

al met al niet optimaal en zeker niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

De binnenmuren staan ook een beetje raar schuin (geen hoek van 90 graden), als je al zo weinig woonoppervlak hebt is dat nog iritanter.

Wel mooi opgeknapt (ik vraag me af of het niet helemaal opnieuw is opgebouwd :p ), maar veel geld voor zo'n klein huisje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
evleerdam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Er is een vaste trap naar de zolder en direct buitenlicht. Volgens mij mogen ze het gedeelte van boven de 1,5m gewoon meerekenen als woonoppervlak.

Het dak op de 1e verdieping lijkt heel schuin naar boven te lopen dus zoveel ruimte verlies je er niet mee.

Snel uit mijn hoofd gerekend kom ik ook op 125m2.
Klopt maar het is pas woon oppervlak als de hoogte >200cm is en de oppervlakte meer is als 4m^2 aaneengesloten. Die dakkapel zal op het randje zitten maar de rest van de zolder zou officieel niet meegeteld mogen worden. Ik heb vermoeden dat je de zolder weg moet laten. De zolder zou als inpandige oppervlak worden benoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door ocrammarco op 28-05-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:04:
[...]

De binnenmuren staan ook een beetje raar schuin (geen hoek van 90 graden), als je al zo weinig woonoppervlak hebt is dat nog iritanter.

Wel mooi opgeknapt (ik vraag me af of het niet helemaal opnieuw is opgebouwd :p ), maar veel geld voor zo'n klein huisje.
Valt ook op dat er veel zwarte spullen zijn die al beschadigd zijn (verf eraf). Dat is wel lekker lomp gedaan en persoonlijk zonde.. Het beschadigd al snel dus ga je er voorzichtig mee om, maar dat is hier niet gedaan. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
[...]

En je hebt gezellige buurtgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20
ID-College schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Valt ook op dat er veel zwarte spullen zijn die al beschadigd zijn (verf eraf). Dat is wel lekker lomp gedaan en persoonlijk zonde.. Het beschadigd al snel dus ga je er voorzichtig mee om, maar dat is hier niet gedaan. Jammer..
Heb even gekeken op m'n laptopje, maar heb alleen de keukenkraan kunnen spotten.. Is jouw beeldscherm zoveel groter, of zijn jouw ogen zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ocrammarco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Klopt maar het is pas woon oppervlak als de hoogte >200cm is en de oppervlakte meer is als 4m^2 aaneengesloten. Die dakkapel zal op het randje zitten maar de rest van de zolder zou officieel niet meegeteld mogen worden. Ik heb vermoeden dat je de zolder weg moet laten. De zolder zou als inpandige oppervlak worden benoemd.
- Max hoogte 2,07m
- Aaneengesloten oppervlakte van min 2m hoog: 4m2
- Vaste trap
- Groot raam

Lijkt me echt gewoon oppervlakte wat je mee mag tellen, het gedeelte van hoger dan 1,5m dan.

https://vkmakelaars.nl/ve...-van-je-woning-berekenen/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
evleerdam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:27:
[...]

- Max hoogte 2,07m
- Aaneengesloten oppervlakte van min 2m hoog: 4m2
- Vaste trap
- Groot raam

Lijkt me echt gewoon oppervlakte wat je mee mag tellen, het gedeelte van hoger dan 1,5m dan.

https://vkmakelaars.nl/ve...-van-je-woning-berekenen/
Dakkapel moet breder dan 1,7 mtr zijn, zal erom hangen. Ik zou het nameten als ik zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Phyc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Heb even gekeken op m'n laptopje, maar heb alleen de keukenkraan kunnen spotten.. Is jouw beeldscherm zoveel groter, of zijn jouw ogen zoveel beter?
Keukenkraan en douchekraan. En een kastje bij de keuken, bij de oven zo uit mijn hoofd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
timovd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Het is nu huur, gaan ze dat contract mee verkopen? Kan misschien maar dan haken er denk ik toch nodige kopers af, hoewel dat in deze tijden niet zo'n probleem is waarschijnlijk. Maar ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is.

Als dat niet het geval is zeg je tegen de verhurende partij: Maak maar een mooie prijs voor koop want anders mag je het op komen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Dronium schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Het is nu huur, gaan ze dat contract mee verkopen? Kan misschien maar dan haken er denk ik toch nodige kopers af, hoewel dat in deze tijden niet zo'n probleem is waarschijnlijk. Maar ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is.

Als dat niet het geval is zeg je tegen de verhurende partij: Maak maar een mooie prijs voor koop want anders mag je het op komen halen.
Dat het huur is kun je toch gewoon meenemen in de prijs die je biedt? Ik zie het probleem niet, ik zou echt niet daarom meteen afhaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
ocrammarco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:10:
[...]

Dakkapel moet breder dan 1,7 mtr zijn, zal erom hangen. Ik zou het nameten als ik zou kopen.
Als jij daar blij van wordt, dan meet je het na. En dan? Dan zegt de makelaar: o, je hebt gelijk, woonoppervlak is officieel maar 100 m2. Wat schiet je daarmee op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:37:
[...]

Als jij daar blij van wordt, dan meet je het na. En dan? Dan zegt de makelaar: o, je hebt gelijk, woonoppervlak is officieel maar 100 m2. Wat schiet je daarmee op?
Komt de overheid langs met een nieuw rekenmodel vlak voordat je wil verkopen zit je met hetzelfde probleem, nagemeten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40

_Eend_

🌻🇺🇦

smurf_nl schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:07:
Voor de treinliefhebbers
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een kelder in Almere is ook vrij bijzonder, ik heb nog nooit een huis gezien met zo'n lel van een kelder, hooguit een kleine kelderkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:37:
[...]

Lijkt me vrij relevant aangezien een huis taxatie daarop gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
ocrammarco schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Lijkt me vrij relevant aangezien een huis taxatie daarop gebaseerd is.
Als je bij aankoop je laat leiden door een taxatie die puur op m2 gebaseerd is en niet op de rest van de woning, dan heb je m.i. wel grotere problemen dan alleen het verschil in m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Als je bij aankoop je laat leiden door een taxatie die puur op m2 gebaseerd is en niet op de rest van de woning, dan heb je m.i. wel grotere problemen dan alleen het verschil in m2.
Mijn inziens heb ik in ieder geval nooit gezegd dat ik me laat leiden door taxatie maar daar is wel financiering op gebaseerd en als je heb gekocht en wil verkopen en blijkt verkeerd gemeten te zijn ben je toch hoop m^2 en dus geld kwijt. Op basis van alleen gevoel kopen lijkt me problematischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Ik denk eerder dat als je niet van de m2 op aankan wat betreft de taxatie en omschrijving, ik de makelaar voor de rest ook voor geen cent zou vertrouwen als ik een gegadigde was, ergo, ik zou elders gaan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

smurf_nl schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:07:
Voor de treinliefhebbers
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1ste rondje is om het hoogteverschil te overbruggen tussen woning en tuin. Eigenlijk valt het mij nog mee dat hij er geen nep-berg overheen heeft gebouwd zoals bij de kleinere schalen gebruikelijk is.

2e rondje is een keerlus, want er is maar 1 weg terug de remise in en treinen hebben vaak meer de neiging te ontsporen als je ze duwt dan als je ze trekt met de loc. Dus dan is kunnen omkeren handig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Projectje...
https://www.funda.nl/koop/nunspeet/huis-41335925-zoomweg-37/

Denk niet dat het verschil in stenen hier zal verdwijnen na verloop van tijd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhDoIDkcMSlXz6H_kzLB2X-ppZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UXbZS7bEMoFN3HQnDsok6PmF.png?f=fotoalbum_large

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
ocrammarco schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Mijn inziens heb ik in ieder geval nooit gezegd dat ik me laat leiden door taxatie maar daar is wel financiering op gebaseerd en als je heb gekocht en wil verkopen en blijkt verkeerd gemeten te zijn ben je toch hoop m^2 en dus geld kwijt. Op basis van alleen gevoel kopen lijkt me problematischer.
M2 zeggen mij niet zo veel. Ik heb huizen gezien met minder m2 die ruimer waren en die meer bruikbare ruimte hadden dan huizen met meer m2. M2 is voor mij niet meer dan één van de hulpmiddelen om een indicatie te krijgen of een woning wat voor me zou kunnen zijn. En zeker niet zaligmakend

Maar tegenwoordig lijkt het of bij veel mensen de prijs per m2 heilig is. En als je op die manier ernaar kijkt, dan zul je als verkoper natuurlijk alles er aan doen om zo veel mogelijk m2 te laten meetellen als woonoppervlak. Maar je kunt je dan wel afvragen wie wie voor de gek houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
steveman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:33:
Projectje...

Denk niet dat het verschil in stenen hier zal verdwijnen na verloop van tijd.[Afbeelding]
haha daar valt wel iets moois van te maken. Daar was halverwege het geld op of de relatie kapot.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Gewoon wit schilderen. Opgelost.

Sowieso spuuglelijke stenen in het bovenste deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:34:
[...]

M2 zeggen mij niet zo veel. Ik heb huizen gezien met minder m2 die ruimer waren en die meer bruikbare ruimte hadden dan huizen met meer m2. M2 is voor mij niet meer dan één van de hulpmiddelen om een indicatie te krijgen of een woning wat voor me zou kunnen zijn. En zeker niet zaligmakend

Maar tegenwoordig lijkt het of bij veel mensen de prijs per m2 heilig is. En als je op die manier ernaar kijkt, dan zul je als verkoper natuurlijk alles er aan doen om zo veel mogelijk m2 te laten meetellen als woonoppervlak. Maar je kunt je dan wel afvragen wie wie voor de gek houdt.
Helemaal eens. Ik heb namelijk vergelijkbaar huis maar mijn zolder telt niet mee maar is in de praktijk nagenoeg gelijk aan dit huis. Ik vind wel dat metingen netjes en eerlijk moeten en daar heb ik hier gewoon grote twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sterker nog. Volgens mij is de makelaar verantwoordelijk voor een juiste meting en kan er zelfs schade verhaald worden als achteraf blijkt dat de M2 minder is dan geadverteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Rzaan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:39:
Gewoon wit schilderen. Opgelost.

Sowieso spuuglelijke stenen in het bovenste deel.
Ik vind het hele huis niet bepaald evenwichtig. Ik denk dat mensen die daar geen problemen mee hebben, ook geen problemen hebben met een verschil in stenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:33:
Projectje...

Denk niet dat het verschil in stenen hier zal verdwijnen na verloop van tijd.[Afbeelding]
Zouden ze altijd onderuit op de bank hangen met de voeten op tafel? Zie de extra ondersteuning daar
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/905/943_1440.jpg

Hebben ze nou een TV opgehangen boven de achteruitgang van de garage?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/905/963_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
smeaggie schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:32:
[...]
Hebben ze nou een TV opgehangen boven de achteruitgang van de garage?
[Afbeelding]
Dan kun je gelijk inspiratie opdoen bij "help mijn man is klusser".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:05:
[...]

Ik vind het hele huis niet bepaald evenwichtig. Ik denk dat mensen die daar geen problemen mee hebben, ook geen problemen hebben met een verschil in stenen.
Die onevenwichtigheid klopt inderdaad, maar ik denk dat door het wit te schilderen er een soort rust zou kunnen ontstaan.
Pagina: 1 ... 55 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.