Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.905.911 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:10
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:11:
[...]
Hier moet CV worden aangelegd en er ligt een ongeïsoleerde houten vloer op de begane grond, waarvan je nog maar moet afwachten hoe goed de koppen van de vloerbalken nog zijn. Eruit en een betonnen RC6 vloer met vloerverwarming erin. Ik reken erop dat het meerendeel van de kozijnen echt op is. Die zijn voor de verkoop misschien wel een keer aangesmeerd en voorzien van een likje. Maar daar prik je waarschijnlijk letterlijk wel doorheen, hier of daar. Alleen nieuwe houten kozijnen met glas kost je al een fortuin. En dan heb ik nog niet gerekend aan de extra kosten om dat glas in lood een beetje fraai opnieuw te plaatsen. Isolatie => ventilatie, is ook niet heel goedkoop. (De mensen die hier woonden zijn waarschijnlijk nog van de generatie die in de winter "bij de kachel zitten" omdat de rest van het huis niet warm te stoken is tegen een normaal tarief.)

Doe ik wel een (gevaarlijke) aanname: als je dit geld aan een "bouwval" kunt uitgeven, dan wil je geen budget keuken van de Ikea en ook over het algemeen wel een beetje comfort.

Natuurlijk, je kunt het met een paar kennissen leegtrekken en het "on a budget" een beetje opfrissen. Maar da's niet renoveren. Da's een renovatie uitstellen.
Is misschien ook meer het verschil tussen renoveren en een grote upgrade doen. Veel jaren '90 huizen hebben ook nauwelijks vloerisolatie en zeker geen vloerverwarming en hebben vaak kozijnen van het goedkoopste vurenhout dat met een beetje pech inmiddels onder de verf ook weggerot is. Kosten hoeven daarbij dus niet zo heel veel lager te liggen.

En het is toch vooral ook een keus voor een 'upgrade' die het bij jou veel duurder maakt. Met aanleg van CV, herstel van rotte delen van de kozijnen en het isoleren van een houten vloer ben je niet meteen een vermogen kwijt. Die keus zou je ook kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Niekleair schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:35:
De glas in loodramen zijn het enige positieve dat ik aan deze woning kan ontdekken.

https://www.funda.nl/koop...84-caan-van-necklaan-181/
Locatie. Dat is een mooi hoekje daar...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:34
Rubbergrover1 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:20:
Keuken en badkamer etc zijn hier ook niet echt het probleem. Die wil je in een jaren 90 woning vaak ook wel vervangen.
Het kan, maar er is vrijwel nooit een noodzaak. Hier wil je in ieder geval iets met de vloer in de badkamer doen. En het stopcontact naast de badkuip is vast handig voor je leeslampje, maar zou ik ook willen afsluiten of verwijderen.
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:11:
Natuurlijk, je kunt het met een paar kennissen leegtrekken en het "on a budget" een beetje opfrissen. Maar da's niet renoveren. Da's een renovatie uitstellen.
Onderhoud is renovatie uitstellen. Renoveren is slopen uitstellen. Uiteindelijk wint de entropie het altijd, maar ik snap niet waarom het verkeerd zou zijn om deze woning met een bescheiden budget een beetje leefbaar te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Noem het 'onder architectuur gebouwd' en je komt met alles weg...een soort noodgebouw wat je bij scholen wel eens ziet met een raar dak, asbest, en gruwelijk lelijk van binnen. Je zou het kopen om de kavel, en dan alles er af vegen, maar dat kan niet want monumentenstatus...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/651/284_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...328025-taxusplantsoen-22/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 16:01
André schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:56:
Noem het 'onder architectuur gebouwd' en je komt met alles weg...een soort noodgebouw wat je bij scholen wel eens ziet met een raar dak, asbest, en gruwelijk lelijk van binnen. Je zou het kopen om de kavel, en dan alles er af vegen, maar dat kan niet want monumentenstatus...

[Afbeelding]
Wel weer eens wat anders, radiatoren aan de buitenkant...

[ Voor 6% gewijzigd door DJGizbo op 25-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 20:26

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

[Afbeelding]
Dit was dan wel een bijzonder nieuw concept in zijn tijd. Mooi is anders maar je kon behalve de 'natte cellen' alle andere wanden in de woning aanpassen naar wens.

Zie: https://www.provincialemo...n/experimentele-woningen/

Bijzonder, wellicht.. Mooi? Nee :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
T’is inderdaad net een prefab kantoorgebouw. Zo’n fijn noodgebouw, alhoewel die er over het algemeen beter uitzien. In dit geval zou ik zeggen, slopen en opnieuw beginnen… alleen jammer dat je aan de buren vastzit, maar dat moet op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gijsje22 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:20:
T’is inderdaad net een prefab kantoorgebouw. Zo’n fijn noodgebouw, alhoewel die er over het algemeen beter uitzien. In dit geval zou ik zeggen, slopen en opnieuw beginnen… alleen jammer dat je aan de buren vastzit, maar dat moet op te lossen zijn.
Die noodgebouwen redden het alleen niet zo lang. Die zijn vaak na 10 jaar wel kapot of lek. dat valt hier mee.

Zou het zelf gewoon netjes laten en als ik zie dat de buren hem wel netjes hebben gemaakt moet die wel prima te doen zijn.

Ik zie alleen wel heel veel werk in die monumenten :P Zeker gecombineerd met alle asbest...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:35:
[...]

En met de stijgende prijzen voor bouwmaterialen gaat dat de komende tijd alleen nog maar duurder worden. En het was al bizar duur, omdat de verbouwwereld hoge tarieven hanteert vanwege de drukte. Voor jouw klus minstens 3 andere, dus betalen.
Ja absoluut. Was een ervaring hier ook, 1 leverancier stelde zo zijn offerte ook op leek het. Daar hebben we met wat wringen een ander voor gevonden.

Heb gelukkig nu allemaal fijne lui aan boord. Betrouwbare wat oudere ZZP’ers - die bijvoorbeeld hun zoon meenemen voor de grap, maar zijn wel weer 2 handjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
SideSwipe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Dit was dan wel een bijzonder nieuw concept in zijn tijd. Mooi is anders maar je kon behalve de 'natte cellen' alle andere wanden in de woning aanpassen naar wens.

Zie: https://www.provincialemo...n/experimentele-woningen/

Bijzonder, wellicht.. Mooi? Nee :P
Klopt. Het is vanuit het experimentele 'concept' (zoals voor de bouwsector relatief veel kunststof en modulair/flexibel gebouwd) voor die tijd wel een bijzondere woning. En daarmee m.i. het ook waard om bewaard te blijven. Maar zoals bij ieder experiment geldt, sommige dingen slagen, andere blijken minder geslaagd (anders zouden we immers nu allemaal in een vergelijkbare woning zijn gaan wonen :) ). In dit geval vind ik het, zeker in de huidige staat, ook niet mooi, maar ik denk dat als alles weer wat 'frisser' wordt gemaakt, het een heel ander beeld oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
DJGizbo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Wel weer eens wat anders, radiatoren aan de buitenkant...
Genoeg mensen die terrasverwarming hebben toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 11:44
meermarco schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Grappig. Ik vind dat dus juist heel mooi en ‘rustgevend’ en toch niet kil. St oedenrode ken ik van vakantie. Maar vond het altijd een mooie prettige omgeving. En de prijs valt me ook mee. Dacht dat het daar ook duurder zou zijn. De energiekosten zullen haast wel 0 zijn. Hmm
Bouwjaar 2020 en dan (voorlopig) energie label G.
|:(

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
CvP_tweakers schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Bouwjaar 2020 en dan (voorlopig) energie label G.
|:(
Gebeurt wel vaker dat het energielabel nog van het afgebroken bouwval/de afgebroken woning is. Hier dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 11:44
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Gebeurt wel vaker dat het energielabel nog van het afgebroken bouwval/de afgebroken woning is. Hier dus ook.
Mwah, warmtepomp en isolatie. Verder geen zonnepaneel te ontdekken....

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Leuk appartementje in Den Haag. Wel voor de klusser!

https://www.funda.nl/koop...-87783834-beeklaan-412-b/

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Haha, dus een ommuurde onderhoudsvriendelijke tuin heet tegenwoordig ook al appartement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
CvP_tweakers schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Mwah, warmtepomp en isolatie. Verder geen zonnepaneel te ontdekken....
offtopic:
Dus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

[Afbeelding]
Het kwam me al zo bekend voor, 3 jaar geleden viel dit gebouw je ook al op ;)
André in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 1"

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Yukkie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Het kwam me al zo bekend voor, 3 jaar geleden viel dit gebouw je ook al op ;)
André in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 1"
Ah mooi ik was niet gek. Dacht eerst dat het ging om de woning van de buren destijds :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Het kwam me ook al bekend voor :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Haha, dus een ommuurde onderhoudsvriendelijke tuin heet tegenwoordig ook al appartement?
Dames en Heren, we hebben een oplossing voor de woningnood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Rzaan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:38:
Ik doelde er meer op dat als een huis 15 of 20 jaar geleden gerenoveerd was, je er nu waarschijnlijk ook vanalles uit had moeten trekken.
Isolatie e.d. waren nog niet zo ver gevorderd bijvoorbeeld. Op een houten vloer werden wat isolerende platen gelegd. Dubbel glas was al heel wat.
Als een vloer er 15 jaar na renovatie uit moet, dan is die dus niet gerenoveerd maar opgelapt. Dubbel glas van 15 jaar geleden is niet super, maar al een stuk beter dan dubbel glas uit de jaren 70. Daarnaast is glas vervangen redelijk betaalbaar, de kosten zitten in de kozijnen. En daar telt ook weer: als die er 15 jaar na renovatie uit moeten, dan zijn ze alleen opgelapt. Ik heb hier overigens nog enkele kozijnen van voor de oorlog waar later (ergens rond 1970 waarschijnlijk) dubbel glas in geplaatst is. Die moeten over een poosje nog gedaan worden zelfs. Die zijn gewoon nog redelijk. Je kunt in sommige kozijnen zelfs nog zien dat ze de vakverdeling eruit gezaagd hebben destijds, toen het dubbelglas geplaatst werd. Dat dubbel glas werd geplaatst nadat er een aantal ruiten genseuveld waren door voorbijkomende autobussen/vrachtwagentjes. Asfalt kenden ze toen nog niet in de mate waarin we dat nu kennen en er spatte zo nu en dan steentjes tegen de ruiten met als resultaat een barst. Toen er genoeg ruitjes gebarsten waren na de oorlog en het dubbelglas beschikbaar kwam, hebben ze dat erin laten zetten. De steentjes van paard-en-wagen en personenauto's gingen wat minder hard en haalden de ruit doorgaans niet. :)

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het kopen van een "eerder zogenaamd totaal gerenoveerd huis" extra riskant is. Dan wil je wel even precies weten wat er allemaal aan gedaan is en aan de hand van die info eens kritisch kijken. Sommige mensen noemen het vervangen van wat glas + dak-isolatie + gevelisolatie + wat piepschuim vlokken in de kruiptuimte al een "totale renovatie". Ja, zo ken ik er meer..... Dat zijn een paar kleine upgrades (niet dat daar iets mis mee is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Het kan, maar er is vrijwel nooit een noodzaak. Hier wil je in ieder geval iets met de vloer in de badkamer doen. En het stopcontact naast de badkuip is vast handig voor je leeslampje, maar zou ik ook willen afsluiten of verwijderen.

[...]

Onderhoud is renovatie uitstellen. Renoveren is slopen uitstellen. Uiteindelijk wint de entropie het altijd, maar ik snap niet waarom het verkeerd zou zijn om deze woning met een bescheiden budget een beetje leefbaar te maken.
In mijn beleving wordt dat dus lastig met een bescheiden budget. In deze woning woonden mensen uit een vorige generatie, die misschien de oorlog nog meegemaakt hebben. Die staan hier heel anders in. Die zijn gewend om met een plaid bij de kachel te gaan zitten als het koud is buiten (en dus binnen ook op veel plekken). Natuurlijk kun je het met een iets bescheidener budget "goed genoeg voor nu" maken.

Oude particuliere woningen zie ik overigens niet vaak gesloopt worden hoor. Het hele oude centrum staat er hier vol mee. De oudste dateren van iets na 1800. Ik denk dat het in de pratkijk ook lastig gaat worden om de helft van een tweekapper te slopen en dan iets terug te bouwen waar de gemeente het mee eens is.

Bij vrijstaande huizen zie ik het weleens gebeuren. Dan blijft eigenlijk enkel de voorgevel staan en wordt er een compleet nieuw huis achter gebouwd. Of op een helemaal vrije kavel zie je complete sloop ook weleens. Bij woningbouw is dat anders. Daar is het niet ongewoon dat een heel blok oude uitgewoonde arbeiderswoningen plaats moet maken voor nieuwbouw. Maar da's verhuur en dat werkt toch anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:34:
Als een vloer er 15 jaar na renovatie uit moet, dan is die dus niet gerenoveerd maar opgelapt. Dubbel glas van 15 jaar geleden is niet super, maar al een stuk beter dan dubbel glas uit de jaren 70. Daarnaast is glas vervangen redelijk betaalbaar, de kosten zitten in de kozijnen. En daar telt ook weer: als die er 15 jaar na renovatie uit moeten, dan zijn ze alleen opgelapt.
Eens. Alleen al uit milieu-overwegingen kun je niet elke twintig jaar renoveren, en dan komt het soms uit dat je een tijd niet het nieuwste van het nieuwste hebt. dubbelglas ipv. tripel. Vloerverwarming als bijverwarming, etc.

Over renovatie gesproken, deze bierbrouwerij in de buurt van Den Bosch komt met alle accessoires. Het enige wat je hoeft toe te voegen is een man met een Engelse pet en tunnelpiercings in z'n oren:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/887/511_360x240.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/887/491_360x240.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/887/519_360x240.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/128/887/520_360x240.jpg

https://www.funda.nl/koop/vlijmen/huis-41824670-meliestraat-20-a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Eens. Alleen al uit milieu-overwegingen kun je niet elke twintig jaar renoveren, en dan komt het soms uit dat je een tijd niet het nieuwste van het nieuwste hebt. dubbelglas ipv. tripel. Vloerverwarming als bijverwarming, etc.

Over renovatie gesproken, deze bierbrouwerij in de buurt van Den Bosch komt met alle accessoires. Het enige wat je hoeft toe te voegen is een man met een Engelse pet en tunnelpiercings in z'n oren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik het geld en de tijd had.... maar helaas.... :)

Persoonlijk denk ik dat je - ook voor je eigen gemoedsrust - beter op zoek kunt naar iets meer "instapklaars" als je echt op budget zit. Het valt altijd tegen qua kosten, tijd.... Wij merken het nu ook. Wat we wilden komt af, maar wat er overblijft als buffer zit echt zeker wel richting "worst case scenario". Op zich geen ramp, want het blijft allemaal binnen de marges, maar als ik geen doorstromer was en minder te besteden had... dan had ik nu spijt gehad waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geweldige vondst. Het lijkt qua opzet erg op de oorspronkelijke brouwerij van de halve maen (in Brugge, is nu vooral een museum). De zolder werd daar gebruikt voor de wilde gisting (in koperen bakken met de ramen open), dat lijkt hier ook het geval te zijn.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 16:20
KabouterSuper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Geweldige vondst. Het lijkt qua opzet erg op de oorspronkelijke brouwerij van de halve maen (in Brugge, is nu vooral een museum). De zolder werd daar gebruikt voor de wilde gisting (in koperen bakken met de ramen open), dat lijkt hier ook het geval te zijn.
helaas.... iemand was je voor: vooghel in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Mijn vriendin vindt het een leuk project 8)7

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
battler schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:11:
Ik vermoed dat het addertje is dat de nieuwe eigenaar moet betalen voor vervanging van het hoofdriool. Bovendien kom je in een VVE, waarvan het lijkt dat dit met alleen nummer 412 is. Dan heb je dus nooit iets te vertellen. Die VVE is niet actief is dus krijg je er ook gedoe met de hypotheekaanvraag mee.

Als je het geld zo op de plank hebt liggen en ze is op zoek naar dagbesteding is het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:33

mark-k

AKA markkNL

battler schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:11:
[...]

Als je ooit twijfelde aan het inzicht van je vriendin weet je nu in elk geval dat dat volledig afwezig is. Een of andere aftandse asbestschuur, ik zou er mn fiets nog niet in willen stallen.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
mark-k schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Als je ooit twijfelde aan het inzicht van je vriendin weet je nu in elk geval dat dat volledig afwezig is. Een of andere aftandse asbestschuur, ik zou er mn fiets nog niet in willen stallen.
He zo praat je toch niet over andermans vriendin!

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Het kwam me al bekend voor :D Bijna op de dag na een jaar later!

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18

H12

Wel een perceel, maar de enige daadwerkelijk fysieke tuin die je krijgt ligt op 2 hoog:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/741/862_1080.jpg

Binnen is er wel aan veiligheid gedacht (maar niet tijdens de bouw):
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/741/927_1080.jpg

Je zou zeggen: 'Hé hipsters', maar er staat geen fixie in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44

Bommes

Capo del formaggio

H12 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:13:
Wel een perceel, maar de enige daadwerkelijk fysieke tuin die je krijgt ligt op 2 hoog:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het huis wel wat hebben, met gering grond oppervlak toch een "tuin" is en op elke verdieping een "buiten dingetje".
Die wijk krijg ik echter wel echt ontzettend jeuk van, wat een nieuwbouw drama zeg. Daar is professioneel al het groen uit ge bonjourt en her en der wat sprietjes gras en een halve boom voor terug geplaatst.
Okay er ligt een grasveld dingetje voor de deur maar het ingeboxte, tussen geluidscherm achtige woning opgesloten gevoel krijg ik er niet uit als ik de foto's zie. De keuze dan ook altijd voor van die grijze straat/stoep stenen, waarbij straat en stoep in elkaar door lopen, goed voor het eenheidsworst gevoel
Echt de horror.

Die keuken .. krijg je daar zonnerillen bij voor de bezichtiging 8) ?
Ik dacht trouwens dat Jan de Bouvrie niet meer leefde..??
Wel grappig om dan ineens dat zwarte gat van een badkamer te zien :P Die had ik niet zien aankomen.

Maar nogmaals, de ruimte en indeling vind ik wel tof, beetje terug naar de 80's toen werden ook overal van die drive in woningen uit de grond gestampt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 16:31
Hebben ze nou gewoon de afdekvloer geverfd of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ascension schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:34:
[...]

Hebben ze nou gewoon de afdekvloer geverfd of lijkt dat maar zo?
Ja. "Op de begane grond ligt een cementvloer, die voorzien is van tweecomponentenlak." vind ik zelf niet lelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bommes schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:31:
[...]

Ik vind het huis wel wat hebben, met gering grond oppervlak toch een "tuin" is en op elke verdieping een "buiten dingetje".
Mee eens, ik denk dat je een ruimtelijker gevoel hebt van een goed dakterras dan van een postzegel beneden die grotendeels in beslag wordt genomen door een schuurtje en parkeerplaats.

Bij dit soort woningen vind ik de verhouding tussen leefruimte en slaapkamers wel vaak verkeerd. Op zich een ruime woning, naar je hebt toch maar twee slaapkamers doordat twee verdiepingen al in beslag worden genomen door woonkamer en keuken plus opslag. Voor mij zou die verhouding niet goed zijn. En ik denk ook dat een (jong) gezin daarom redelijk snel uit zo'n woning groeit.
(Dit soort woningen heb je ook met vier verdiepingen, daar 'klopt' het wat meer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Maar nogmaals, de ruimte en indeling vind ik wel tof, beetje terug naar de 80's toen werden ook overal van die drive in woningen uit de grond gestampt.
Recent heb ik nog zo'n woning bekeken, uiteindelijk heb ik 't toch maar niet gedaan. Hetzelfde als split level woningen, het is gewoon een dingetje waar je de eerste week op uitgekeken bent en daarna alleen maar onpraktisch is.

Voor wat de tuin betreft, liever dit dan hetzelfde tuinoppervlak gelijkvloers. In de stad voelen die namelijk weer aan als een binnenplaats met al die hoge wanden om je heen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Er staat wel een VanMoof. Dat is toch ook een hipster dingetje?
Die keuken .. krijg je daar zonnerillen bij voor de bezichtiging 8) ?
De rookmelder in de keuken valt ook echt uit de toon. In de rest van het huis zijn ze ook verkleurd (in verschillende gradaties), maar deze is toch wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
nst6ldr schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Recent heb ik nog zo'n woning bekeken, uiteindelijk heb ik 't toch maar niet gedaan. Hetzelfde als split level woningen, het is gewoon een dingetje waar je de eerste week op uitgekeken bent en daarna alleen maar onpraktisch is.

Voor wat de tuin betreft, liever dit dan hetzelfde tuinoppervlak gelijkvloers. In de stad voelen die namelijk weer aan als een binnenplaats met al die hoge wanden om je heen.
Dat zelfde gevoel van besloten/opgesloten versus meer ruimtelijk kun je ook bij de woonkamer krijgen. Een woonkamer op de eerste verdieping heeft vaak een veel opener en ruimtelijker gevoel. Zeker als de locatie er ook bij past. Dus niet altijd alleen een gimmick waar je snel op uitgekeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:34
JeroenE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:11:
[...]
Er staat wel een VanMoof. Dat is toch ook een hipster dingetje?

[...]
De rookmelder in de keuken valt ook echt uit de toon. In de rest van het huis zijn ze ook verkleurd (in verschillende gradaties), maar deze is toch wel heel erg.
Dat rode over de rookmelder lijkt op een stofkapje. Die kun je om je rookmelder doen (vaak om rookmelders die werken op netstroom ipv een batterij) zodat je lekker vrij kan klussen en stof kan maken in je kamer zonder dat dat ding afgaat :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Jasphur Ja, dat ken ik wel, maar dat zijn dan van die "badmutsjes". Ik heb niet het idee dat die er over heen zitten, ook niet in de rest van de woning. Kijk maar eens naar de minst verkleurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Die rookmelders ijn inderdaad verkleurd en die in de keuken is extreem verkleurd.
Ik heb het idee dat de rookmelders niet netjes vervangen zijn na de 10 jaar die daar officieel voor staat.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het een erg cool huis maar net niet praktisch genoeg. Veel leefruimte maar slechts twee slaapkamers en de slaapkamers zijn wellicht ook erg gehorig door de nabijheid van de trap. Niet handig met jonge kinderen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:50
JeroenE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:00:
@Jasphur Ja, dat ken ik wel, maar dat zijn dan van die "badmutsjes". Ik heb niet het idee dat die er over heen zitten, ook niet in de rest van de woning. Kijk maar eens naar de minst verkleurde.
De witte deurposten in de keuken zijn ook niet meer wit. Ik vermoed dat er in het verleden wel eens is gerookt in dat huis. Dat kan je wegpoetsen, en is hier aardig gelukt, maar al het plastic (ook die van de lamp in de woonkamer) is verkleurd en zal je toch echt even moeten behandelen met wat azijn (brandmelders niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 00:56
[Afbeelding]
Dit zijn eigenlijk gewoon appartementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Caelorum Ik ging er eigenlijk vanuit dat de deurposten gewoon in RAL1010 of equivalent gedaan waren. Voor rookaanslag is het wel heel egaal op de deurposten, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De 21e eeuwse variant van de drive-in woning. Ik dacht dat de algehele consensus was dat drive-in woningen lelijk en onpraktisch waren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ascension
Tehh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:19:
[...]

De 21e eeuwse variant van de drive-in woning. Ik dacht dat de algehele consensus was dat drive-in woningen lelijk en onpraktisch waren.
heh shit, heb er net eentje gekocht :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3X_PQrwyAFe2qSsVLM7nBTzM5vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbQPWdc2vjh4B5Q2l60AYQhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Ascension schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]
We zullen het je vergeven, maar vooral omdat het verdacht veel lijkt op een dijkwoning. En die zijn he-le-maal prima natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:21
Dat is ook hoe de projectontwikkelaar het noemt:
https://www.lentsbuiten.n...woningen/dijkwoning-hoek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Locatie, locatie, locatie. Mijn schoonfamilie woont er pal tegenover, moeder van mijn zwager heeft in exact die blok gewoond. Lent is booming, reken op 75k tot een ton overbieden. Supermarkt is te lopen, school en kdv er pal naast. En vlak bij Nijmegen en de a325. Die is binnen een week verkocht

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Wanneer je dat 'all-in hotel met 1 ster' gevoel in huis wilt hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOKhoc_zM4eUy5HoIFvTIQw_FL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2DHZwaULSWRKjjZNktyEM6B.jpg?f=fotoalbum_large

Niet Funda, maar wilde het jullie niet ontnemen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Daikirai schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:25:

[Afbeelding]

Krijg midgetgolf vibes :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:41

mwa

En ik early 90's Center Parcs met een lopend buffet van slappe spareribs en een softijs machine welke al een maand of 2 niet schoongemaakt is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het doet mij meer denken aan de ingang van een Chinees restaurant. Zou me niks verbazen als er koi in die vijver zit ook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
mark-k schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Haha, een aantal geinterviewden vindt de prijs nog wel verklaarbaar en oké vanwege de grond....
Maar er zit helemaal geen eigen grond bij!! |:(

Je krijgt een muurtje plus wat stoeptegels, met evt. een asbestprobleempje erbij. Je mag voor de VVE lekker in je ééntje het achterstallig onderhoud aan de riolering betalen, en als je dan de sloopkosten van de rommel hebt gedokt, kun je eindelijk je leuke beganegrond appartement aan een loeidrukke kruising van de L.v.Meerdevoort gaan neerkwakken.

En het gaat nog weg ook. Nederland is knettergek, ik herhaal .... knettergek. 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door Vanoverdegrens op 26-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:25

Amphiebietje

In de blubber

"VANWEGE DE OVERWELDIGENDE BELANGSTELLING IS HET NIET LANGER MOGELIJK EEN AFSPRAAK VOOR DIT OBJECT TE MAKEN."

De negatieve belangstelling of echte potentiële kopers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:25

Amphiebietje

In de blubber

Vanoverdegrens schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:36:
Haha, een aantal geinterviewden vindt de prijs nog wel verklaarbaar en ok vanwege de grond....
Maar er zit helemaal geen eigen grond bij!! |:(
Als je wat flinke helium-ballonnen aan je huis bevestigt, blijft het wel boven het perceel zweven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Amphiebietje schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Als je wat flinke helium-ballonnen aan je huis bevestigt, blijft het wel boven het perceel zweven. :+
Als de VVE het goedkeurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[Afbeelding]

Als ik het juist herinner was dat ook een Pension :Y Maar da's wel al aardig even geleden volgens mij, misschien zijn dat nog restanten van toen :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubbergrover1
https://www.funda.nl/koop...bject&utm_he=b73e4934d0ea
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JapILt3JuCUkPTZGwXLLS-Ck6sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qWN2Svdqfkt1vRxaZFZmBB2.jpg?f=fotoalbum_large
Veredeld bouwkavel van 4200 m2 voor 275k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19-06 12:08

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

[Afbeelding]
Ik heb er net 1 verkocht... :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:00
..was al gepost :)

[ Voor 133% gewijzigd door renegrunn op 26-05-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:56

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

[...]

Ik op zich ook wel, de ruimte dan vooral. de indeling niet helemaal. Zit je net lekker buiten op je prachtige dakterras en je wil een koud biertje...? Best een eind (trap)lopen naar de (bij)keuken en weer terug. Sowieso zou ik de keuken en woonkamer op dezelfde etage willen, ik ga echt niet met volle pannen of borden de trap op, al kun je natuurlijk ook beneden eten, maar hetzelfde geldt ook voor de koffie en andere drankjes.

Ik zou dus de keuken naar boven verhuizen en beneden iets anders doen. Opties genoeg, van kantoor tot extra slaapkamer, sauna, hobbyruimte, gym, mancave, etc. En bij dat dakterras op z'n minst een mini-keuken met koelkast en spoelbak, eventueel aangevuld met een diepvries en magnetron of zo...

Iemand trouwens de fout in de plattegrond al opgemerkt... O-) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:56

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

https://www.funda.nl/koop...nstraat-41/#plattegrond-1

[ Voor 90% gewijzigd door Fiber op 26-05-2021 20:30 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 18:58
Fiber schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:28:
[...]

spoiler:
Geen deur van garage naar hal?

[ Voor 3% gewijzigd door Valentino-46 op 26-05-2021 20:51 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Zoekt iemand nog een kluswoning?
https://www.funda.nl/koop...41328642-bokslootsweg-11/

Toevoeging: ik zie nu dat hij al genoemd was; ik had nog in het topic proberen te zoeken of hij al genoemd was.

[ Voor 36% gewijzigd door Videopac op 26-05-2021 21:23 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Pijnlijk. Ik woon nu nog tegenover een bouwvlakte, maar mag dus binnenkort tegen woningen aan gaan kijken ipv een dijk :'(

Maar goed, iedereen moet ergens wonen, en de gemeente Nijmegen weet ook bij God niet waar ze nog woningen uit de grond kunnen stampen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Jeroenneman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Pijnlijk. Ik woon nu nog tegenover een bouwvlakte, maar mag dus binnenkort tegen woningen aan gaan kijken ipv een dijk :'(

Maar goed, iedereen moet ergens wonen, en de gemeente Nijmegen weet ook bij God niet waar ze nog woningen uit de grond kunnen stampen.
Was bij aankoop van jouw woning dan nog niet bekend dat hier woningen zouden komen? Als je tegenover een bouwvlakte woont, dan lijkt het mij dat je wel kunt bedenken dat daar plannen voor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[...]

[Afbeelding]
Dat zo’n zwaar huis balanceert op dat dunne muurtje in het midden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kemania_11
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:12
Fiber schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Het huis zal toch wel rechthoekig zijn? Nu is de achterkant smaller. Leuk vloertje leggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Kemania_11 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:33:
[...]

Het huis zal toch wel rechthoekig zijn? Nu is de achterkant smaller. Leuk vloertje leggen...
Ze lijken wel degelijk taps toelopend gebouwd te zijn: https://www.funda.nl/koop...n-lennonstraat-41/#foto-1

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlW9TYRMlFwo9UJz-GUqr_oznY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHyualKPw5eihUySguO3NJnZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Kemania_11 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:33:
[...]

De huizen zijn ook een beetje 'golvend' gebouwd. Achterkant is dus inderdaad smaller. (Of voorkant, hoe je het ook wilt zien...) Het verloop is trouwens niet heel revolutionair, zo'n 3%. Maar je moet er uiteraard wel rekening mee houden bij het leggen van een vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:50
Wilf schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:21:
[...]
Dat zo’n zwaar huis balanceert op dat dunne muurtje in het midden :D
Er is ook nog een zijmuur he. Daar kijk je nu doorheen, maar die is er wel degelijk, met 1 klein raampje voorin in de zijkant. Dus balanceren valt dan nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 18:51
newtastyland schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:32:
[...]
Lijkt me dat je de garage binnendoor kunt bereiken, je kunt dus ongezien met de auto/fiets ontsnappen. Wellicht dat je ook lopend deze route kunt nemen. Of anders via de ingang tot de kelder voor het huis.
Je rijdt inderdaad vanaf de straat de parkeerkelder in, onder alle woningen door. Altijd droog de boodschappen uit je auto halen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 12:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jy3ZRxkogTXt2w9U_kTSFVOmC4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlgbRKbTRJqLXBftX51j1GpU.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...41322484-wakkerendijk-54/

Die paar muren kun je toch geen rijksmonument meer noemen :+

[ Voor 60% gewijzigd door Bas_De_Beer op 27-05-2021 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 10:37

Poenzkie

Just being Hendrick

"- In de NVM-koopovereenkomst zal gebruik gemaakt worden van de niet-bewonersverklaring en de ouderdomsclausule."

GOH beter doen ze er een niet-bewoonbaarverklaring bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Bas_De_Beer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:06:
Die paar muren kun je toch geen rijksmonument meer noemen :+
"Het koetshuis is vanwege zijn rijke historie bestemd tot rijksmonument. Bij de aankoop van een rijksmonument woont u in de geschiedenis en zijn er vaak veel historische kenmerken. Maar het kopen van een rijksmonument kent meer voordelen."

Uhuh, voordelen, voordelen en nog eens voordelen, die rijksmonumentstatus! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wilke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:23:
[...]

"Het koetshuis is vanwege zijn rijke historie bestemd tot rijksmonument. Bij de aankoop van een rijksmonument woont u in de geschiedenis en zijn er vaak veel historische kenmerken. Maar het kopen van een rijksmonument kent meer voordelen."

Uhuh, voordelen, voordelen en nog eens voordelen, die rijksmonumentstatus! ;w
Ik ben van mening dat als de overheid vind dat het zo'n bijzonder gebouw is dat het een rijksmonument moet zijn, dat de overheid daar dan ook wel flink in mag investeren. Je hebt namelijk als eigenaar totaal geen verantwoordelijkheid om het in goede staat te houden, alleen als je het wilt veranderen moet je door 20000 hoepels springen. Dus wat doen mensen die oude shit hebben en geen geld/zin om er wat aan te doen? Die laten het verruineren en hoppa, weer een rijksmonument welke langzaam aan tot bouwval gereduceert wordt...

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gewoon zo laten.
En verhuren als urbex locatie! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bezulba schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ben van mening dat als de overheid vind dat het zo'n bijzonder gebouw is dat het een rijksmonument moet zijn, dat de overheid daar dan ook wel flink in mag investeren. Je hebt namelijk als eigenaar totaal geen verantwoordelijkheid om het in goede staat te houden, alleen als je het wilt veranderen moet je door 20000 hoepels springen. Dus wat doen mensen die oude shit hebben en geen geld/zin om er wat aan te doen? Die laten het verruineren en hoppa, weer een rijksmonument welke langzaam aan tot bouwval gereduceert wordt...
Waarschijnlijk met nog veel meer hoepels, kun je een rijksmoment status laten vervallen. Dit object lijkt mij daar uitermate geschikt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
Jeroenneman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Komen tot 2040 nog 20.000 woningen bij :-) Arnhem/Nijmegen wordt dan ook de Randstad van het Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bezulba schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ben van mening dat als de overheid vind dat het zo'n bijzonder gebouw is dat het een rijksmonument moet zijn, dat de overheid daar dan ook wel flink in mag investeren.
Daar is ook een subsidieregeling voor, dus dat komt goed uit.
www.cultureelerfgoed.nl/o...bsidie-woonhuismonumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44

Bommes

Capo del formaggio

Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 05:39:
[...]

Was bij aankoop van jouw woning dan nog niet bekend dat hier woningen zouden komen? Als je tegenover een bouwvlakte woont, dan lijkt het mij dat je wel kunt bedenken dat daar plannen voor zijn.
Ook wij wonen in zo een omgeving waar flink uitgebreid wordt.
Achter ons is nu nog tuin van een van de buren, die is echter al min of meer uitgekocht.
Daar achter nu nog weiland maar dat, samen met de nu nog tuin van de burenman, gaat dus bebouwd worden.

Echter weten wij als bewoners gewoon totaal niets concreets.
Er komen soms ineens wat plannetjes voorbij in het lokale krantje, je hoort eens wat over nieuwe verrijkingsplanning, aanpassingen omgevingsvergunningen, enz.
Maar nergens worden wij serieus gekend in de plannen, terwijl er toch voor een groot deel van mijn buren sprake is van onteigenen van grond.

Ik denk dat ik wel al 4 of 5 verschillende schetsen en of plannetjes gezien heb van wat er nu werkelijk achter onze woningen gebouwd gaat worden.
Van een weg, naar vrijstaande woningen, via een hofje met 2 onder 1 kappers, naar et laatste plan: een rijtje met 11 woningen.
Ook zijn in alle plannen onze huidige parkeerplaatsen verdwenen en ingetekend met nieuw te bouwen woningen??
Ik denk dat onze auto's maar met lucht ankers opgehangen moeten worden ergens??

Alhoewel ik als projectleider bij een nuts bedrijf werk en dus de plannen wel wat uitgebreider en eerder krijg is ook met die ingang niets duidelijker.
Ook daar is het dus een pak van het zelfde laken.
Wijziging op wijziging, hele tracés met gelegde leidingen moeten weer aangepast worden omdat er ineens 20 woningen in een vlek komen terwijl er vooruit gepland is op 5 en dus de kabels en leidingen niet toereikend zijn. |:( |:(
Op vragen waar hoeveel woningen komen wordt je afgescheept met: 1500 totaal in het hele gebied meer weten we nog niet.. 8)7 :X

/rant

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:21

Sharky

Skamn Dippy!

[Afbeelding]

Voor de mensen die het herkennen :D

Afbeeldingslocatie: https://static3.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/01/The-Office-Jim-and-Michael-Koi-Pond.jpg?q=50&fit=crop&w=740&h=370&dpr=1.5

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 20-06 12:23
Bommes schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ook wij wonen in zo een omgeving waar flink uitgebreid wordt.
Achter ons is nu nog tuin van een van de buren, die is echter al min of meer uitgekocht.
Daar achter nu nog weiland maar dat, samen met de nu nog tuin van de burenman, gaat dus bebouwd worden.

Echter weten wij als bewoners gewoon totaal niets concreets.
Er komen soms ineens wat plannetjes voorbij in het lokale krantje, je hoort eens wat over nieuwe verrijkingsplanning, aanpassingen omgevingsvergunningen, enz.
Maar nergens worden wij serieus gekend in de plannen, terwijl er toch voor een groot deel van mijn buren sprake is van onteigenen van grond.

Ik denk dat ik wel al 4 of 5 verschillende schetsen en of plannetjes gezien heb van wat er nu werkelijk achter onze woningen gebouwd gaat worden.
Van een weg, naar vrijstaande woningen, via een hofje met 2 onder 1 kappers, naar et laatste plan: een rijtje met 11 woningen.
Ook zijn in alle plannen onze huidige parkeerplaatsen verdwenen en ingetekend met nieuw te bouwen woningen??
Ik denk dat onze auto's maar met lucht ankers opgehangen moeten worden ergens??

Alhoewel ik als projectleider bij een nuts bedrijf werk en dus de plannen wel wat uitgebreider en eerder krijg is ook met die ingang niets duidelijker.
Ook daar is het dus een pak van het zelfde laken.
Wijziging op wijziging, hele tracés met gelegde leidingen moeten weer aangepast worden omdat er ineens 20 woningen in een vlek komen terwijl er vooruit gepland is op 5 en dus de kabels en leidingen niet toereikend zijn. |:( |:(
Op vragen waar hoeveel woningen komen wordt je afgescheept met: 1500 totaal in het hele gebied meer weten we nog niet.. 8)7 :X

/rant
Deze (helaas gebruikelijke) manier van werken wordt hier door de gemeente ook toegepast.
Een stukje zou eerst niet bebouwd worden, alleen iets verderop maar dan hoog. Oke, buurt akkoord. Dan wordt er toch wel gebouwd, maar alleen 2 woningen op ruime kavels. Nu hoorde ik laatst dat er naar een klein appartementencomplex van 'max 4 hoog' gekeken wordt... euh wat? 8)7 .
Van de gemeente hoor je overigens niets, je moet het allemaal 1 voor 1 zelf lospeuteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bommes schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Op vragen waar hoeveel woningen komen wordt je afgescheept met: 1500 totaal in het hele gebied meer weten we nog niet..
Maar je weet dus al wel een tijdje dat er plannen zijn om die grond te bebouwen. Het leek alsof Jeroeneman er niet van op de hoogte was dat er gebouwd zou worden. Vond ik een vreemde situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Maar je weet dus al wel een tijdje dat er plannen zijn om die grond te bebouwen. Het leek alsof Jeroeneman er niet van op de hoogte was dat er gebouwd zou worden. Vond ik een vreemde situatie.
We gaan een beetje offtopic, en het was meer plagend bedoeld, maar bij ons was er bij koop huis bekend dat er "nog wat huizen" zouden komen richting de dijk.

Nu staan er twee joekels van appartementencomplexen ingetekend/in de steigers en die "boomgaardwoningen" had ik me anders voorgesteld, met meer groen. Andersom hadden we ook kunnen weten dat letterlijk elke millimeter wordt benut, en er een complete wijk wordt neergezet op dat kleine stukje land. In ieder geval fijn om te weten dat de locatie in trek is (weer goed voor de overwaarde) en dat er eindelijk een fatsoenlijk winkelcentrum in Lent komt.

Elk voordeel heb z'n nadeel ;)

*nog meer offtopic: dan vind ik het erger dat ze nu zelfs woningen in de recreatieplas gaan neerzetten. En waarschijnlijk kunnen de toekomstige bewoners dan weer klagen over kinderen/jeugd in het water die geweerd moet worden uit "hun" achtertuin.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Caelorum schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Er is ook nog een zijmuur he. Daar kijk je nu doorheen, maar die is er wel degelijk, met 1 klein raampje voorin in de zijkant. Dus balanceren valt dan nog wel mee.
Oh verrek! Ik dacht dat dit huis een hoge natuurlijke ventilatie had :D

*Ik pak even jouw avatar erbij*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bitfreakie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Je rijdt inderdaad vanaf de straat de parkeerkelder in, onder alle woningen door. Altijd droog de boodschappen uit je auto halen :)
En dan heerlijk al je boodschappen een verdieping omhoog sjouwen, ideaal ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:27

Vrijdag

De Zwarte

pagani schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:23:
[...]

En dan heerlijk al je boodschappen een verdieping omhoog sjouwen, ideaal ;)
Afwachten totdat die buurvrouw van de foto thuiskomt en haar aanbieden de boodschappen naar binnen te sjouwen. Indruk achterlaten :*)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:43

ManiacsHouse

Scheisse!

Jeroenneman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:16:
[...]

We gaan een beetje offtopic, en het was meer plagend bedoeld, maar bij ons was er bij koop huis bekend dat er "nog wat huizen" zouden komen richting de dijk.

Nu staan er twee joekels van appartementencomplexen ingetekend/in de steigers en die "boomgaardwoningen" had ik me anders voorgesteld, met meer groen. Andersom hadden we ook kunnen weten dat letterlijk elke millimeter wordt benut, en er een complete wijk wordt neergezet op dat kleine stukje land. In ieder geval fijn om te weten dat de locatie in trek is (weer goed voor de overwaarde) en dat er eindelijk een fatsoenlijk winkelcentrum in Lent komt.

Elk voordeel heb z'n nadeel ;)

*nog meer offtopic: dan vind ik het erger dat ze nu zelfs woningen in de recreatieplas gaan neerzetten. En waarschijnlijk kunnen de toekomstige bewoners dan weer klagen over kinderen/jeugd in het water die geweerd moet worden uit "hun" achtertuin.
Oh ja Lent... Praat me er niet van. Daar waar dus alles volgeplempt wordt. En waar geen plek is creëren we wel plek... Zoals die waterwoningen. Voor alleen een bepaalde groep mensen natuurlijk met geld. Maar vervolgens wel nog een extra stuk land gebruiken want ze moeten immers hun auto kwijt. En de toerit ligt over een hartstikke druk fietspad, voor een paar happy few dat ze aan het water kunnen wonen past men even de hele boel aan, ten koste van een hele wijk die gebruik maakt van het betreffende pad en aanliggende reacreatieplas. Daar was flinke discussie over, maar ach de gemeente veegt alle bezwaren aan kant. Dat hele Lent hangt van rare een schimmige en onduidelijke constructies en overeenkomsten aan elkaar. Zo ook nu het stadseiland, gemeente blabla kijk mooi geweldig groen. Oh wacht we gaan het volbouwen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 15:51
Niet na een krat bier even de achtertuin in lopen...

Hoe dat überhaupt met vocht/afwatering gaat naast zo' n dijk.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/141/238/847_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...uis-41358999-lekdijk-198/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
ManiacsHouse schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:50:
[...]
o ook nu het stadseiland, gemeente blabla kijk mooi geweldig groen. Oh wacht we gaan het volbouwen. 8)7
Het is altijd het plan geweest om daar op een paar bouwvlekken te bouwen, die kan je al jaren zien omdat die hoger (op een soort terp) liggen. Hele vermoeiende discussie overigens, want de tegenstanders doen je geloven dat het hele eiland vol gebouwd wordt terwijl het in werkelijkheid om een paar bouwvlakken gaat en het overgrote deel groen blijft. Ik ben voor de bebouwing, mits ze er wat moois van maken uiteraard want zo’n mooie plek vraagt om iets bijzonders waar de hele stad wat aan heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Bitfreakie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Een bouwkundig gezien iets minder ingewikkelde manier om de boodschappen altijd droog uit de auto te kunnen halen wordt ook wel 'carport' genoemd. Een carport is trouwens enorm ondergewaardeerd, maar m.i. een hele waardevolle toevoeging aan een huis. Naast droog de boodschappen uit je auto halen hoef je ook nooit meer je ramen te krabben 's ochtends vroeg.
Pagina: 1 ... 54 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.