Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:08
Leuke variant in de huidige markt: bewoners willen alleen huizenruil, tegen een woning buiten de stad Groningen, in de hectiek van de huidige markt te ontlopen (overbieden, Sneek beslissen, geen bezichtiging mogelijk etc.) Waarde van de woning rond de 5 ton.
https://www.funda.nl/koop...1322341-eridanusstraat-3/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 13:20
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:48:
Leuke variant in de huidige markt: bewoners willen alleen huizenruil, tegen een woning buiten de stad Groningen, in de hectiek van de huidige markt te ontlopen (overbieden, Sneek beslissen, geen bezichtiging mogelijk etc.) Waarde van de woning rond de 5 ton.
https://www.funda.nl/koop...1322341-eridanusstraat-3/
Krijg wel kromme tenen van die tekst :r Hoe vaak kan je het woord parel gebruiken in een paar regels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

steveman

Comfortabel ten onder

Vraag me wel af hoeveel mensen de omgekeerde richting op willen, en dan niet richting een flatje.

Ik moet ook wel wat braakneigingen onderdrukken bij het lezen van die tekst. Hoe haal je het in je harses zeg XD

Paddepoel was dus een wijk waar ik de centrale vergrendeling even een tikje gaf, als ik daar op een volgend ritje moest wachten. Kan een hoop veranderd zijn natuurlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 29-05-2021 12:33 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:26
smeaggie schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Zouden ze altijd onderuit op de bank hangen met de voeten op tafel? Zie de extra ondersteuning daar
[Afbeelding]

Hebben ze nou een TV opgehangen boven de achteruitgang van de garage?
[Afbeelding]
Das een onder de tafel geschoven krukje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
steveman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:32:
Vraag me wel af hoeveel mensen de omgekeerde richting op willen, en dan niet richting een flatje.
Volgens mij zijn er best veel mensen die graag een eengezinswoning uit deze eeuw, met tuintje, in de stad op fietsafstand van het centrum (en dus niet in een buitenwijk) willen hebben. Bijvoorbeeld als de kinderen naar de middelbare school gaan in Groningen en dat vanuit het dorp toch wel ver fietsen is.

offtopic:
Volgens mij is Paddepoel wel iets verbeterd de laatste jaren. Daarvoor hebben ze juist ook een hoop nieuwbouw gebouwd. De slechtere naam maakt deze woning in elk geval nog enigszins betaalbaar; in Helpman zal de vraagprijs voor zo'n woning minstens een ton hoger zijn en zul je alsnog moeten overbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:33:
Projectje...
https://www.funda.nl/koop/nunspeet/huis-41335925-zoomweg-37/

Denk niet dat het verschil in stenen hier zal verdwijnen na verloop van tijd.[Afbeelding]
Misschien zijn ze ook de dakgoot vergeten, op het hoogste gedeelte, kijk maar eens hoe nat de gevel is naast de voordeur.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[...]

Zouden ze altijd onderuit op de bank hangen met de voeten op tafel? Zie de extra ondersteuning daar
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde bank :P

Zou trouwens met het pand zeker raad weten, het is helaas veel te ver van waar we willen wonen :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Afbeeldingslocatie: https://polyworkxdakkapel.nl/_cache/_public/dakkapel-deur-en-kozijn_cl8xMDI0eDc2OF9kXzFfanBnXy9fYXNzZXQvX3ByaXZhdGUvbXVsdGlnYWxsZXJ5Mi85Ng_06ab7eed.jpg

okeeee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Da's voor de mensen die uit het leven de dakgoot willen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[...]

[Afbeelding]
Youtuber misschien? Staat ook een camerastatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12

_Eend_

🌻🇺🇦

In plaats van een frans balkon een franse dakgoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]
[Afbeelding]
Gezien de opgeslagen materialen zal het iemand zijn die wel wat tijd doorbrengt in de garage, dus dan is het niet zo heel vreemd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nederlandse uitvalsbasis van die Ludolfs?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:50
Zal vermoedelijk een keuze geweest zijn om het gemakkelijker te maken om met een verhuislift meubels op de tweede verdieping te krijgen. Met een deur is dit al snel een fluitje van een cent, in vergelijking met bijvoorbeeld via het trapgat of via een raam.

Tegenwoordig zie je het allemaal wat minder vaak. Bouwbesluit technisch is het namelijk een dingetje. Het mag namelijk alleen nog maar onder bepaalde voorwaarden. Maar met name in de echt oudere woningen binnen Nederland zijn dit soort deuren waarmee je direct uit het leven kunt stappen niet ongewoon.

Zie enkele voorbeelden:
https://upload.wikimedia....Edam_-_20403661_-_RCE.jpg
https://ifthenisnow.eu/si...nal/Amersfoort.Hof.24.JPG
https://images.memorix.nl...efd-b2b2-a541683daa9b.jpg

Echt mooi binnen deze dakkapel vind ik het niet. Maar komt denk ik ook meer omdat ik de rest van de kapel ook niet echt mooi vind in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 23:42
Dronium schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Het is nu huur, gaan ze dat contract mee verkopen? Kan misschien maar dan haken er denk ik toch nodige kopers af, hoewel dat in deze tijden niet zo'n probleem is waarschijnlijk. Maar ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is.

Als dat niet het geval is zeg je tegen de verhurende partij: Maak maar een mooie prijs voor koop want anders mag je het op komen halen.
In ons eerste huis zat ook een huurgeiser. Ik heb dat ding erafgeschroeft en afgegeven aan de balie van de energiemaaatschapij met de mededeling dat ik hun eigendom terugbracht. Ik had immers geen contract met hen. Was verder geen probleem. Dit is wel 30 jaar geleden, ik weet niet of dat nu ook zo kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:34
Inmiddels zijn die dingen voorzien van een kettingbeding of boeteclausule of afkoopsom

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

En energiemaatschappijen hebben geen balie meer om iets af te geven.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:08
"Ik wil niet dat je uit het slaapkamerraam rookt!"

En dus kwam er een deur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Dronium schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Het is nu huur, gaan ze dat contract mee verkopen? Kan misschien maar dan haken er denk ik toch nodige kopers af, hoewel dat in deze tijden niet zo'n probleem is waarschijnlijk. Maar ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is.

Als dat niet het geval is zeg je tegen de verhurende partij: Maak maar een mooie prijs voor koop want anders mag je het op komen halen.
Zo'n huurketel kan gewoon overgedragen worden naar nieuwe kopers. Het huis wat wij kochten had een huurketel, alleen was dat niet vermeld dat het huur betrof. Volgens de tekst stond er een "ketel uit 1991 (eigendom)". Toen we gingen kijken hing er een nieuwe ketel (2013). Hier hadden we een opmerking over gemaakt richting de makelaar maar die haalde zijn schouders op.
Na koop vroeg de makelaar onze gegevens zodat de huur van de ketel overgedragen kon worden. Ik ben er niet akkoord mee gegaan en heb verkoper 3 opties gegeven:
- Ketel uit 1991 weer ophangen & werkend aansluiten;
- Huur overdragen en korting geven op de verkoopprijs gelijk aan de resterende huurtermijnen;
- Huur zelf afkopen zodat de ketel in eigendom kwam.

Het is optie 3 geworden :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tehh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Zo'n huurketel kan gewoon overgedragen worden naar nieuwe kopers. Het huis wat wij kochten had een huurketel, alleen was dat niet vermeld dat het huur betrof. Volgens de tekst stond er een "ketel uit 1991 (eigendom)". Toen we gingen kijken hing er een nieuwe ketel (2013). Hier hadden we een opmerking over gemaakt richting de makelaar maar die haalde zijn schouders op.
Na koop vroeg de makelaar onze gegevens zodat de huur van de ketel overgedragen kon worden. Ik ben er niet akkoord mee gegaan en heb verkoper 3 opties gegeven:
- Ketel uit 1991 weer ophangen & werkend aansluiten;
- Huur overdragen en korting geven op de verkoopprijs gelijk aan de resterende huurtermijnen;
- Huur zelf afkopen zodat de ketel in eigendom kwam.

Het is optie 3 geworden :)
Was toch mooi geweest als de beste man dat ding uit 1991 nog had gehad en die weer gewoon tegen de muur had geschroefd :o :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:46

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Deze keuken snap ik niet helemaal
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/745/964_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...1321458-bolstraschans-15/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Niet alleen die keuken, dat hele huis met inrichting snap ik niet helemaal…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Waarschijnlijk was vroeger de keuken beneden en was er in de woonkamer alleen een pantry voor koffie/thee etc. Maar hebben de huidige bewoners ervoor gekozen om beneden een extra slaapkamer te maken en de pantry uit te breiden tot echte keuken. De meest simpele oplossing is dan om niet een compleet nieuwe keuken te kopen, maar om er simpelweg een fornuis aan vast te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 12:46
Rubbergrover1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Waarschijnlijk was vroeger de keuken beneden en was er in de woonkamer alleen een pantry voor koffie/thee etc. Maar hebben de huidige bewoners ervoor gekozen om beneden een extra slaapkamer te maken en de pantry uit te breiden tot echte keuken. De meest simpele oplossing is dan om niet een compleet nieuwe keuken te kopen, maar om er simpelweg een fornuis aan vast te bouwen.
Maar dan ook een hele andere hoogte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 17:22

Rzaan

Altijd zoekende

Fornuizen e.d. hebben wel vaker een iets lagere hoogte.
Dat is makkelijker werken in pannen en potten.
Terwijl voor snijden een iets hoger werkblad fijn is.

In keukens van huizen ziet dat er meestal een beetje gek uit, en daarom zie je dat waarschijnlijk minder vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Rzaan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:24:
Fornuizen e.d. hebben wel vaker een iets lagere hoogte.
Dat is makkelijker werken in pannen en potten.
Terwijl voor snijden een iets hoger werkblad fijn is.

In keukens van huizen ziet dat er meestal een beetje gek uit, en daarom zie je dat waarschijnlijk minder vaak.
Precies. Koken op zelfde hoogte als het werkblad ziet er misschien mooi uit, maar is vaak eigenlijk juist minder praktisch. In de betere kook-keukens zag je daarom vaak ook een lager fornuis dan het werkblad. (Of twee werkbladen, waarbij het kook-werkblad lager is.) Maar tegenwoordig gaat de esthetiek van de keuken voor de ergonomie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:48
zolang je geen kleine grijpgrage handjes in huis hebt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 12:46
Rubbergrover1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Precies. Koken op zelfde hoogte als het werkblad ziet er misschien mooi uit, maar is vaak eigenlijk juist minder praktisch. In de betere kook-keukens zag je daarom vaak ook een lager fornuis dan het werkblad. (Of twee werkbladen, waarbij het kook-werkblad lager is.) Maar tegenwoordig gaat de esthetiek van de keuken voor de ergonomie.
Zo leer je iedere dag weer wat nieuws, dit wist ik niet (maar ben dan ook niet in een professionele keuken te vinden, mijn eigen ook weinig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Qwerty-273

Meukposter

psychodude schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:12:
Maar met name in de echt oudere woningen binnen Nederland zijn dit soort deuren waarmee je direct uit het leven kunt stappen niet ongewoon.
Het verschil is dan wel dat al die oude woningen een hijsbalk hebben (of hadden) waar je met een katrol en touw goederen naar binnen kan (of kon) takelen (vaak werden handelsgoederen op zolder opgeslagen). Dat zie ik niet echt terug bij die dakkapel waar een deur in gezet is.

Maar wellicht komt er nog een buitentrap (of dat was eerder de planning) zodat je in en uit kan gaan zonder door het huis te hoeven lopen. Of als een nood uitgang met een brandladder die je er uit kan rollen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Qwerty-273 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Het verschil is dan wel dat al die oude woningen een hijsbalk hebben (of hadden) waar je met een katrol en touw goederen naar binnen kan (of kon) takelen (vaak werden handelsgoederen op zolder opgeslagen). Dat zie ik niet echt terug bij die dakkapel waar een deur in gezet is.

Maar wellicht komt er nog een buitentrap (of dat was eerder de planning) zodat je in en uit kan gaan zonder door het huis te hoeven lopen. Of als een nood uitgang met een brandladder die je er uit kan rollen.
Misschien was/is er een plan voor een uitbouw op de begane grond, waarboven dan een dakterras-achtig iets moet komen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Qwerty-273 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Een katrol is tegenwoordig natuurlijk niet noodzakelijk. Je zet nu gewoon een verhuislift in zo'n deur en je schuift het direct naar binnen of buiten. Die luxe had men in de middeleeuwen niet :9.

Ik weet natuurlijk niet wat er verder staat daar boven, maar misschien wel een piano en was dit het idee om die bij verhuizing ooit weer buiten te krijgen. Maarja, zonder verdere info van het huis blijft het gissen. Het zal iig vast niet zonder reden gedaan zijn. Misschien hadden ze wel totaal andere plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:31
@psychodude ik denk dat het een logeerkamer voor onwelgevallige familieleden is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Brilsmurfffje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Was toch mooi geweest als de beste man dat ding uit 1991 nog had gehad en die weer gewoon tegen de muur had geschroefd :o :+
Ik ben zo'n hoarder die dat soort dingen zou bewaren ihkv "je weet maar nooit".

Ik had hem ook echt op de muur geschroefd :+

Maar hoe moet je dat doen met de CV-boer. Verhuiskaartje met het serienummer van de ketel erop naar het bedrijf sturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Dat zou inderdaad niet verkeerd zijn geweest. Het hele huis moest toch verbouwd worden, dan had ik direct een hybride ketel opgehangen, aansluiting op ventilatie etc. Nu niet gedaan omdat er toch een nieuwe ketel hing.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:30
Voor de liefhebbers van bladgoud en uberkitsch
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/945/481_1440.jpg
https://www.funda.nl/koop...77-kostverlorenstraat-68/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
Tehh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Dat zou inderdaad niet verkeerd zijn geweest. Het hele huis moest toch verbouwd worden, dan had ik direct een hybride ketel opgehangen, aansluiting op ventilatie etc. Nu niet gedaan omdat er toch een nieuwe ketel hing.
dat is een mooi voorbeeld van de wet van de remmende voorsprong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08
Bij mij om de hoek staat een benedenwoning te koop voor 450K. Dat is wel een “new high” voor deze wijk icm een niet-heel-huis. Door de uitbouw is het alsnog bijna 100m2,et flinke tuin en compleet gerenoveerd. Maar het blijft wel een (al vanaf bouw) gedeeld huis met houten vloeren natuurlijk en dus ook met de grillen van een bovenbuurman.

Renovatie is weinig origineel maar wel goed gedaan zo lijkt het. Wel vraag ik mij af wat “natuurlijke ventilatie” is. Betekent dat dat je een raampje of roostjes open en dicht kan doen? 🧐

https://www.funda.nl/koop...rnelis-mertenssstraat-29/

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 01-06-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:22
Valorian schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:07:

Renovatie is weinig origineel maar wel goed gedaan zo lijkt het. Wel vraag ik mij af wat “natuurlijke ventilatie” is. Betekent dat dat je een raampje of roostjes open en dicht kan doen? 🧐
Of veel kieren en scheuren :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Wel vraag ik mij af wat “natuurlijke ventilatie” is. Betekent dat dat je een raampje of roostjes open en dicht kan doen? 🧐

Net als in wat oudere auto's, die hebben ARKO: Alle Ramen Kunnen Open :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFW
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

kunnen de voor en achteruit open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23

https://www.eigenhuis.nl/.../natuurlijke-ventilatie#/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Tsja. Op zich logisch verhaal maar om dat nu als pluspunt te benoemen in een advertentie is wat overdreven. In praktijk heeft elk huis natuurlijke ventilatie tót iemand besluit het geheel te voorzien van een energiezuinigere variant zoals mechanisch met ook verse luchttoevoer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

FFW schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:32:
kunnen de voor en achteruit open?
Een ruit kan per definitie niet open, een raam kan dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Valorian schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Tsja. Op zich logisch verhaal maar om dat nu als pluspunt te benoemen in een advertentie is wat overdreven. In praktijk heeft elk huis natuurlijke ventilatie tót iemand besluit het geheel te voorzien van een energiezuinigere variant zoals mechanisch met ook verse luchttoevoer.
Wordt toch ook niet als pluspunt benoemd? Enige wat ik zie staan bij de eigenschappen is "Natuurlijke afzuiging en een extra afzuiginstallatie in de badkamer". Is toch gewoon een eigenschap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Rubbergrover1 Ja, zo zou je het ook kunnen zien idd. Is wel volledig idd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44

Bob Popcorn

Plop!

haha, dit krijg je als je bij de Sims "rosebud;!;!;!;!;!;!:!;!:!;!:!;!;!;!:!" deed en dan van alles het duurste kocht.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:36
Bij ons in de buurt te koop:
"authentiek"met de nadruk op "oud".

Zoals de makelaar zegt: "De woning bevindt zich volledig in originele staat en is een leuke uitdaging voor een handige doe-het-zelver."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpJt88DiYOiV5RVeysLUllcSrpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H2maCUCn4yUTqorK9mvT1mZF.png?f=fotoalbum_large

Mooi behang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6ricerhZ73-XP7XXnoXEjsVPP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LkzNQHkeZlgDKmiHqLQgvmep.png?f=fotoalbum_large

Keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8cQvOOGCBIDRWBNeZLoX-guCjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/clplGOB5Lh8sOCIG4Kb3jaZo.png?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop/de-hoeve/huis-41310242-hoeveweg-2/

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• waalp
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-08-2024
Je zou toch verwachten dat ze in ieder geval het schuursponsje ff kunnen weghalen voor de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0BT6bLULZ5VVK0MO5hhNJbzDfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQl6QHic9NfugHxIfaZUiYl7.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...87783338-schuilenburg-16/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

CvP_tweakers schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:42:

Zoals de makelaar zegt: "De woning bevindt zich volledig in originele staat en is een leuke uitdaging voor een handige doe-het-zelver."

[Afbeelding]

Mooi behang:
[Afbeelding]

Keuken:
[Afbeelding]

Voordeel is dat alles nog origineel is, je overal goed bij kan en het nog niet verkloot is door een prutser. Of het werkelijk nog de moeite van het renoveren waard is weet ik overigens niet. Ik vind de buitenkant best wel wat hebben, maar platgooien en overnieuw beginnen is natuurlijk een stuk praktischer en comfortabeler... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:10:
[...]

Voordeel is dat alles nog origineel is, je overal goed bij kan en het nog niet verkloot is door een prutser. Of het werkelijk nog de moeite van het renoveren waard is weet ik overigens niet. Ik vind de buitenkant best wel wat hebben, maar platgooien en overnieuw beginnen is natuurlijk een stuk praktischer en comfortabeler... O-)
:? waarom is in zon, wind en regen opnieuw beginnen comfortabeler?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Een gehele woning bouwen draait de echte doe-het-zelver zijn hand natuurlijk ook niet voor om ;). Persoonlijk ben ik niet zo'n doe-het-zelver, maar zie ik wel meerwaarde in dit soort woningen. Er moet zeker nog het nodige qua renovatie betaald worden, maar voordeel is wel dat alles direct naar eigen wens gedaan kan worden. In plaats van de vele geflipte woningen die je tegenwoordig voorbij ziet komen waar het instapklaar gemaakt is, maar toch keer op keer niet niet is wat je wilt.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/334/512_2160.jpg

Even douchen voor je binnen komt, voor als het handen wassen anno 2021 niet genoeg is :+.

https://www.funda.nl/koop...41319284-meijelsedijk-31/

Tegen het eind van de fotoreeks wordt duidelijk dat er een sauna naast zit :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:30
CvP_tweakers schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:42:

[Afbeelding]

Mooi behang:
[Afbeelding]

Keuken:
[Afbeelding]

Ergens vind ik dit soort huizen wel sneu, er heeft waarschijnlijk recent nog iemand gewoond, in een niet bepaald comfortabel huis (schimmel aan de muren etc.)

Maar het is wel een project te noemen jah, al denk ik dat de toekomstig bewoner er eerst een shovel tegenaan zet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Lekkere layout van de 1e verdieping. Zonder gang moet je altijd door andere slaapkamers om bij de badkamer of je eigen slaapkamer te komen......
https://www.funda.nl/koop...lsedijk-31/#plattegrond-3
(oh en de makerlaar heeft wat problemen om die verdieping in 3D goed uit te werken, de ramen staan schuin maar de muren nog recht.....)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

TheOmen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Lekkere layout van de 1e verdieping. Zonder gang moet je altijd door andere slaapkamers om bij de badkamer of je eigen slaapkamer te komen......
(oh en de makerlaar heeft wat problemen om die verdieping in 3D goed uit te werken, de ramen staan schuin maar de muren nog recht.....)
Fijn als je in bed ligt en je heel nodig naar de wc moet maar er zit al iemand uitgebreid te bouten op de wc :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:42
Voor als je een klushuis met twee gezichten zoekt: aan de voorzijde uitzicht op vaarwater, aan de achterzijde de loods van de achterbuurman:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSaJsF8Ji-5XrJbMDlrMDELwNC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8O9M6uh36CvBRZ5DMeUByfun.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...-41337234-herestreek-7-a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bitfreakie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:57:
Voor als je een klushuis met twee gezichten zoekt: aan de voorzijde uitzicht op vaarwater, aan de achterzijde de loods van de achterbuurman:
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...-41337234-herestreek-7-a/
Oef. Zo'n loods zou ik nog wel mee kunnen leven, maar zo te zien heeft die loods ook ramen in de richting van deze woning? Dat lijkt me niks. Ondanks de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:05
Zou je zeggen, maar die ramen die je op de foto hier boven ziet horen bij de berging van het huis.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Creesch

bla bla!

Rubbergrover1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Oef. Zo'n loods zou ik nog wel mee kunnen leven, maar zo te zien heeft die loods ook ramen in de richting van deze woning? Dat lijkt me niks. Ondanks de prijs.
De prijs mag je rustig nog minimaal verdubbelen gezien de toestand van de woning zelf. Qua locatie lijkt het wel relatief ok ten opzichte van Groningen stad dus wellicht is het de moeite waard maar dat kan ik vanuit het midden van het land slecht beoordelen :P

Oh en asbestclausule dus gooi er nog maar wat bij qua kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Creesch op 02-06-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Als je niet veel slaapkamers op de eerste verdieping nodig hebt, dan is dit wel een prettige indeling. Master bedroom met daar aan vast een badkamer plus aparte kleedkamer, lekker luxe. En dan ook nog een werkkamer op die verdieping. Dan kun je beneden eventueel nog een logeerkamer of kinderkamer hebben, met de badkamer die op de begane grond is.

Ik denk dat als je de verdieping voor meerdere kamers geschikt wil maken, je vooral veel kleine en onhandige ruimtes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Creesch

bla bla!

Louwke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:11:
Zou je zeggen, maar die ramen die je op de foto hier boven ziet horen bij de berging van het huis.
Historisch gezien lijkt het er bij te horen (zal de woning ook wellicht van de eigenaar zijn geweest van de loods) maar ik zie het niet terug in de fotos of de omschrijving dat dit nu nog het geval is. In de omschrijving staat wel een berging maar dat lijkt meer betrekking te hebben op een berging in de woning zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Volgens de omschrijving hoort die er niet bij en is het echt sec. het huis zelf. Fijn dan komt er dus ook nog een deur uit in je achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bedankt dat je dit noemt, dat was mij inderdaad niet opgevallen. In dat geval vind ik het toch wel een leuk huisje. Als je niet van tuinieren houdt... Maar je moet er nog wel een sloot geld in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
[...]

Een woning van zo'n formaat vind ik niet echt een doe-het-zelf-woning. Dat kan wel als je veel geld hebt liggen en een jaar vrij kan krijgen, maar als je dit moet renoveren ben je jaren bezig als je ook nog een baan hebt.. Leuke opmerking maar dit ga je er niet 'ff bij doen' lijkt mij.. Althans.. ik heb een tussenwoning van top tot teen verbouwd en ben er inmiddels helemaal klaar mee :') En dat duurde ook veel langer dan gepland.. Zou er niet aan moeten denken om dit te gaan renoveren + tegelijk 36-40 uur werken om inkomen te vergaren voor je verbouwing 8)7 Alleen al het zoeken naar je juiste spullen, inkopen en verzamelen kost je al maanden :'(

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 02-06-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
Rubbergrover1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Als je niet veel slaapkamers op de eerste verdieping nodig hebt, dan is dit wel een prettige indeling. Master bedroom met daar aan vast een badkamer plus aparte kleedkamer, lekker luxe. En dan ook nog een werkkamer op die verdieping. Dan kun je beneden eventueel nog een logeerkamer of kinderkamer hebben, met de badkamer die op de begane grond is.

Ik denk dat als je de verdieping voor meerdere kamers geschikt wil maken, je vooral veel kleine en onhandige ruimtes krijgt.
Denken in oplossingen, I like it :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

De term slaapkamer is natuurlijk ruim. Een walk-in closet past daar bijvoorbeeld uitstekend. Verder hangt het één en ander natuurlijk ook redelijk af van hoe je er woont. Als koppel zonder kids is het natuurlijk een non-issue bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitfreakie
Nu je het zegt... het lijkt alsof de berging is afgetimmerd in de loods, dat zou ook deze bijzondere kadastrale constructie verklaren (2873):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bDhuEDsEJx77gCU4BiAHJsS9e8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4jnLORi5oEq2y6zAWBSMDI6q.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:59
Blik1984 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Dat is nogal een verschil, maar wat een enorme prijsstijging zeg!
Nogal een verschil is een understatement. Zou het liever omschrijven als een transformatie van klassiek stijlvol huis naar een inspiratieloze bedrijfshal, geheel afgewerkt in de antraciet grijze stijl van 2021 en een achtertuin uit een crematorium.

:N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44

Bob Popcorn

Plop!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
Bitfreakie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Nu je het zegt... het lijkt alsof de berging is afgetimmerd in de loods, dat zou ook deze bijzondere kadastrale constructie verklaren (2873):
[Afbeelding]
Foto's 37 en 38 laten het goed zien. 37 is de Serre en 38 laat de berging zien. Als je dat vergelijkt met de plattegrond zie je dat het klopt.

Wel appart dat het ook de ingang lijkt te zijn van de achterzijde. Terwijl je het gevoel hebt de schuur achter het pand in te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27
smurf_nl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Nogal een verschil is een understatement. Zou het liever omschrijven als een transformatie van klassiek stijlvol huis naar een inspiratieloze bedrijfshal, geheel afgewerkt in de antraciet grijze stijl van 2021 en een achtertuin uit een crematorium.

:N
Mwah, dat is voor een groot gedeelte aankleding. Daar is met meubels en kunst een heel ander plaatje van te maken. Ik vind het een mooie strakke woning. Maar wel ruim overpriced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitfreakie
Louwke schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Foto's 37 en 38 laten het goed zien. 37 is de Serre en 38 laat de berging zien. Als je dat vergelijkt met de plattegrond zie je dat het klopt.

Wel appart dat het ook de ingang lijkt te zijn van de achterzijde. Terwijl je het gevoel hebt de schuur achter het pand in te lopen :)
Dat is volgens mij de enige ingang, er zit ook een deurbel. De deur in de serre zit wel erg hoog :P
https://www.funda.nl/koop...4-herestreek-7-a/#foto-38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bitfreakie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]
Het scheelt dat daar volgens Google Maps een fietsenwinkel in zit. Geen grote fabriek oid. Wel zo handig voor het onderhoud van je fiets :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
Bitfreakie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Dat is volgens mij de enige ingang, er zit ook een deurbel. De deur in de serre zit wel erg hoog :P
https://www.funda.nl/koop...4-herestreek-7-a/#foto-38
Nu je het zegt

En het is nog een 2 onder 1 kap ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:03
Bob Popcorn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Waarom willen zoveel mensen in een sporthal wonen? :')
Waarom niet? Het is ruim, licht en persoonlijk vind ik het mooi ingericht.
Maar voor dat geld zou ik toch iets meer landelijk willen wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Bijna 388m2 binnen de grachtengordel van de Domstad voor nog geen 2,5k/m2! Met vier woonlagen én daarnaast nog een kelder van 68m2 (bovenop die 388m2 volwaardig oppervlak dus)

https://www.funda.nl/koop...evrouwenstraat-26-26-bis/

Ok, wel wat haken en ogen qua woon/werkbestemming , deels al verhuurd en juridisch wat vaag qua splitsing en van binnen met de nodige uitdagingen.

Mooi CV-hok:
https://www.funda.nl/koop...nstraat-26-26-bis/#foto-8

Met heel veel rechterhanden en een goed investeringsbudget kan je dit rijksmonument wellicht omtoveren tot een heel gaaf ovject. En met “minimale middelen” (naast die 900K) natuurlijk gewoon laten verpieteren en op je vastgoedportfolio laten staan met wat huurders.

[ Voor 37% gewijzigd door Valorian op 02-06-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
_Eend_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:28:
Het scheelt dat daar volgens Google Maps een fietsenwinkel in zit. Geen grote fabriek oid. Wel zo handig voor het onderhoud van je fiets :)
Klopt. Verwacht niet dat je dar veel overlast van zult hebben. Hoewel... ze verkopen ook quads en tuinmachines ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Valorian schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:45:
Bijna 388m2 binnen de grachtengordel van de Domstad voor nog geen 2,5k/m2! Met vier woonlagen én daarnaast nog een kelder van 68m2 (bovenop die 388m2 volwaardig oppervlak dus)

https://www.funda.nl/koop...evrouwenstraat-26-26-bis/

Ok, wel wat haken en ogen qua woon/werkbestemming , deels al verhuurd en juridisch wat vaag qua splitsing en van binnen met de nodige uitdagingen.

Mooi CV-hok:
https://www.funda.nl/koop...nstraat-26-26-bis/#foto-8

Met heel veel rechterhanden en een goed investeringsbudget kan je dit rijksmonument wellicht omtoveren tot een heel gaaf ovject. En met “minimale middelen” (naast die 900K) natuurlijk gewoon laten verpieteren en op je vastgoedportfolio laten staan met wat huurders.
één van de verhuurde ruimtes is voor bepaalde tijd (studenten zo te zien), dus dat verleng je gewoon niet, dat scheelt weer. De bedrijfsruimte lijkt wel in handen te zijn van beunhazen, dus dat kost wellicht wat meer moeite :')

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bitfreakie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Klopt. Verwacht niet dat je dar veel overlast van zult hebben. Hoewel... ze verkopen ook quads en tuinmachines ;)
Ach, liever af en toe een ronkende quad of grasmaaier dan een oud ijzerboer, om maar wat te noemen.
Geen heel verrassend huis, een wat oubollig interieur er staat waarschijnlijk een MG B in de garage (afgaande op foto 20) en als ik een gokje mag doen ook nog een oude Jaguar XJ

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/971/740_2160.jpg

Iedereen heeft zo zijn eigen "verzameling/hobbys"..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24

Bommes

Capo del formaggio

Pornshack voor 3,45 miljoen... :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/572/140_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/waalre/huis-41448666-parklaan-8-a/

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 02-06-2021 14:51 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Onwijs boeiende inrichting met coole details (het toilet!).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zeker een vet huis met een goede inrichting, wel grappig om te zien dat zelfs in zo een pand er nog gewoon Ikea spullen staan.

* Bommes wijst naar rieten schommelstoeltje:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/572/189_2160.jpg

Ligt het trouwens aan mij of is het niet eens echt een hele grote keuken (werkblad ruimte) ?
Voor zo een groot pand dan toch.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/572/155_2160.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• burnedhardware
cheiron schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Onwijs boeiende inrichting met coole details (het toilet!).
ook de positie van het toilet Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/572/220_2160.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
burnedhardware schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:27:
[...]
ook de positie van het toilet
ja, als je ruimte teveel hebt
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/143/572/149_2160.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

tja...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
@frieskip Gewoon een onwijs mooi object :) Thanks voor het delen, maar had in dit topic toch vreemdere objecten verwacht :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
En dat op 500m lopen van het centrum en IC-station, mooi pandje.
Voor dit bedrag koop je in Amsterdam een rijtjeswoning.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Jasphur schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:
@frieskip Gewoon een onwijs mooi object :) Thanks voor het delen, maar had in dit topic toch vreemdere objecten verwacht :D
Is het ook! te bijzonder om niet te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bij die eerste foto's dacht ik: van welke Amerikaanse site komt dit huis nu weer...? Ziet er zo niet-Nederlands uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bij mij om de hoek staat een benedenwoning te koop voor 450K. Dat is wel een “new high” voor deze wijk icm een niet-heel-huis. Door de uitbouw is het alsnog bijna 100m2,et flinke tuin en compleet gerenoveerd. Maar het blijft wel een (al vanaf bouw) gedeeld huis met houten vloeren natuurlijk en dus ook met de grillen van een bovenbuurman.

Ik krijg wel een hoog naja-gevoel, dat er van die losse verhuispeertjes inzitten.
https://www.funda.nl/koop...mertenssstraat-29/#foto-6

En ik ben behoorlijk verpest door de prijzen hier in Utrecht, dat ik denk, goh maar 450k.
Zegt ze vanuit haar appartementencomplex, met 50m2, die inmiddels tegen de 300k zijn.

In de tijd dat ik het kocht, wel veel bij dit soort woningen gekeken. Nooit gedaan, want inderdaad gehorig, bovenburen kunnen je leven vergallen, toendertijd veel achterstallig onderhoud, en het was hoogtij dus geen tijd voor bouwkundige keuringen, terwijl een nieuwe vloer/dak, aardig in de papieren loopt met slapende vve's. En dan is een goed onderhouden flatje veiliger.

Ik heb bij vrienden nooit zoveel gehoord/gemerkt van vervelende bovenburen. Eentje ja, die zat huur onder een door mevrouw Tan verhuurde bovenwoning. Die kreeg een gezin nieuwe Nederlanders, met een vijftal kinderen, boven zich wonen. Was gezellig dat gestommel de hele dag over de trap. Gebel buiten voor de deur. Geschreeuw tussen boven en straat. En de oud ijzerhandel die ze er op nahielden werd ook erg gewaardeerd door hem.

Maar als dat je overkomt. Ben je niet blij nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
sugarlevi01 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ik krijg wel een hoog naja-gevoel, dat er van die losse verhuispeertjes inzitten.

En ik ben behoorlijk verpest door de prijzen hier in Utrecht, dat ik denk, goh maar 450k.
Zegt ze vanuit haar appartementencomplex, met 50m2, die inmiddels tegen de 300k zijn.

In de tijd dat ik het kocht, wel veel bij dit soort woningen gekeken. Nooit gedaan, want inderdaad gehorig, bovenburen kunnen je leven vergallen, toendertijd veel achterstallig onderhoud, en het was hoogtij dus geen tijd voor bouwkundige keuringen, terwijl een nieuwe vloer/dak, aardig in de papieren loopt met slapende vve's. En dan is een goed onderhouden flatje veiliger.

Ik heb bij vrienden nooit zoveel gehoord/gemerkt van vervelende bovenburen. Eentje ja, die zat huur onder een door mevrouw Tan verhuurde bovenwoning. Die kreeg een gezin nieuwe Nederlanders, met een vijftal kinderen, boven zich wonen. Was gezellig dat gestommel de hele dag over de trap. Gebel buiten voor de deur. Geschreeuw tussen boven en straat. En de oud ijzerhandel die ze er op nahielden werd ook erg gewaardeerd door hem.

Maar als dat je overkomt. Ben je niet blij nee.
De vierkantemeterprijs daalt meestal automatisch naarmate het aantal vordert. Ook hier (zuilen) gaan appartementen van 50-60m2 voor 5-a5,5K per meter, maar huizen van 100m2 meestal rond 4-4,5K / m2, etc.

Verhuispeertjes snap ik wel: lampen krijg je er toch niet bij en om die nu op te hangen voor de foto heeft weinig meerwaarde denk ik.

Wat buren betreft: tenzij je echt vrijstaand gaat wonen in een landeijk gebied kan je altijd geluk of pech hebben, zowe tijdens verhuizen als net erna, daar kan je dus lastig rekening mee houden. Hier op tweakers tientallen topics ook over schuttingen en lawaaioverlast. Als je geluk hebt bij zo’n oud huis heb je een doof oudje boven je die nog 20 jaar meegaat, geen last heeft van jouw muziek en zef geen last veroorzaakt. Als je pech hebt heb je een rampgezin of een tokkie of iemand met hoogsensitief gehoor die de hele dag met bezemsteel op plafond tikt omdat je met je stoelen schuift of een keukenkastje sluit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
sugarlevi01 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Dat hoort bij de industriele look and feel die de interieurontwerper nastreefde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Valorian schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Verhuispeertjes snap ik wel: lampen krijg je er toch niet bij en om die nu op te hangen voor de foto heeft weinig meerwaarde denk ik.
1000 euro investeren voor 5000 euro meer sfeer.
Wat buren betreft: tenzij je echt vrijstaand gaat wonen in een landeijk gebied kan je altijd geluk of pech hebben, zowe tijdens verhuizen als net erna, daar kan je dus lastig rekening mee houden. Hier op tweakers tientallen topics ook over schuttingen en lawaaioverlast. Als je geluk hebt bij zo’n oud huis heb je een doof oudje boven je die nog 20 jaar meegaat, geen last heeft van jouw muziek en zef geen last veroorzaakt.
De meeste oudjes zetten de tv aan met het geluid op standje maximaal. Bij een gehorig huis niet echt fijn. (Zeker als ze voor de tv in slaap vallen en de tv de halve nacht staat te schreeuwen.)

Maar je kunt overal pech of geluk hebben met buren. Op de middelbare school had ik een vriend die in de duurste villawijk van de stad woonde, maar ook ontzettende herrie maakte. (Dat vond ik zelfs, als mede-puber...) Daar zullen de buren even verderop zeker last van hebben gehad. Maar waarschijnlijk vonden die het beneden hun stand om daarover te klagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
@Rubbergrover1 Blij dat ik vrijstaand woon. Hoor van de buren 2 nummers verder klachten over de buren tussen ons in. Zelf ervaar ik dat niet zo, want vrijstaand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik0x_3aNIQ1n9-HRWIyJXjdrijw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJoh17zdauH30qw3GHuL0nyf.jpg?f=fotoalbum_large

Gave keet paar reacties hieboven, maar er mag wel een nieuw dak op. Volgens mij loop je daar alleen al compleet op leeg.

[ Voor 10% gewijzigd door SkiFan op 02-06-2021 18:10 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 14:18
Sleepoog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:05:
[...]

De erfenis is ook alvast verdeeld zo te zien. Heel veel spullen zijn al gemarkeerd met witte of roze briefjes. Hoe langer je rondkijkt hoe meer je er ziet.

In de badkamer dacht ik een spiegel te zien, maar het is een doorgang naar een lager gelegen slaapkamer. Lijkt wel alsof er gewoon een gat door de tegels heen is gezaagd.
Ha ha, dat is nog eens praktisch. Ik zou een post it plakken op die twee gispen stoelen op foto 20.
Pagina: 1 ... 56 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.