Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
“een dynamische kunstzinnige omgeving”Piet91 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:01:
[Afbeelding]
De plattegrond belooft al wat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...nt-42987998-badhuisweg-1/

Arne Quinze maakt best leuke sculpturen, vind ik. Maar interieur ontwerpen is toch een andere tak van sport.
De eerste is een bekende op de social media. Het hoeft je smaak niet te zijn maar het is toch een met liefde samengesteld interieur. Als je de foto's van het leeggeruimde appartement ziet -ik kan ze zo snel niet terugvinden- is dat tamelijk ontnuchterend.paQ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:11:
Even een tussendoorverzameling aan wansmaak van Zillow
https://www.boredpanda.com/best-worst-houses-online-zillow
Ik voel me bij elke foto claustrofobisch... en dat in zo'n groot huis. Knap.Piet91 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo te zien staan er ook 'normale' huizen omheen... je zal daar wonen en dit efteling gedrocht als uitzicht hebben zeg

[ Voor 5% gewijzigd door BlauwPet op 09-10-2022 16:19 ]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
En met een oud bewoner die een crush had op Marilyn MonroeRonald.42 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:32:
Voor de handige klusser....
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...uis-42974007-meyerweg-93/

Wel handig trouwens dat ze een stortbak al op de oprit hebben staan. Net zo'n welkom in grootmoeders tijd vibe als die woning uit Assendorp in Zwolle.
Luco in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"
Ik fietste er van de week langs en alles staat in de steigers.
[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 09-10-2022 16:47 ]
Staat daar een Alfasud Sprint in de tuin?Ronald.42 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:32:
Voor de handige klusser....
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...uis-42974007-meyerweg-93/

Verder best een leuk huis, maar niet helemaal voor 2 ton.
Signatures zijn voor boomers.
Maasluip schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:23:
[...]
Staat daar een Alfasud Sprint in de tuin?
[Afbeelding]
Verder best een leuk huis, maar niet helemaal voor 2 ton.
Is zo te zien een eerste type VW Passat uit de jaren zeventig

Behalve die zwart/witte benedenverdieping..supersoco80 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:01:
Ik vind dit echt mega charmant:
https://www.remkostevens.nl/aanbod/6453460/
[Afbeelding]
Bijzondere jaren 60 villa. Mooi gemoderniseerd/verduurzaamd maar ergens ook wel jammer dat zoiets niet in originele staat meer is:
:strip_exif()/f/image/XrC6dX1CJgkROS59hE19qtJX.jpg?f=fotoalbum_large)
Efteling gedrocht? Het is een oud negentiende eeuws badpaviljoen. Geen moderne namaak. Ik vind het van buiten juist wel leuk, alleen van binnen zou ik het geen uur uithouden.BlauwPet schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:18:
[...]
Ik voel me bij elke foto claustrofobisch... en dat in zo'n groot huis. Knap.
Zo te zien staan er ook 'normale' huizen omheen... je zal daar wonen en dit efteling gedrocht als uitzicht hebben zeg
https://www.funda.nl/koop...33987-oisterwijkseweg-27/
Piet91 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Slaapplaatsen voor de inwonende au-pairs en/of schoonmaaksters...?

Lijkt verder wel een parenclub. Niet dat ik daar ooit geweest ben of zo, maar zo stel ik me dat ongeveer voor...
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 09-10-2022 21:42 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zelfs de Rabobank moet zich inmiddels aan de regels houden.emot schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:38:
[...]
Juiste hypotheekverstrekker zoeken. Rabobank bijvoorbeeld doet niet zo moeilijk.
Om een financiering voor een woning te krijgen moet het een woning met een woonbestemming zijn.
Als je ter plekke agrarisch ondernemer bent kan een financiering krijgen misschien wel lukken
Wel echt waanzinnig mooi gedaan.. Precies de juiste (stijl)elementen behouden en gecombineerd met modern.indifined1 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:32:
https://www.funda.nl/koop...9-haaksbergerstraat-1010/
Bijzondere jaren 60 villa. Mooi gemoderniseerd/verduurzaamd maar ergens ook wel jammer dat zoiets niet in originele staat meer is:
[Afbeelding]
Yep, mooi buurtje. Staan alleen maar huizen in die stijl.supersoco80 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:01:
[Afbeelding]
Je moet alleen niet van duurzaamheid houden, want hoewel er veel geupcyclde materialen gebruikt zijn, is iets als zonnepanelen niet toegestaan

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Veenendaal is duur omdat Veenendaal geen bouwgrond meer heeft en ook zo goed als geen bouwgrond meer kan "maken". Ze zijn de laatste plekjes aan de rand van de bebouwde kom nu aan het volbouwen met grote dure huizen en de goedkopere woningen komen op "inbreidingslocaties" waar bijvoorbeeld vroeger bedrijven gezeten hebben of nu nog sloopwoningen staan. De bebouwbare grond rond de huidige bebouwde kom is:Caelorum schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:59:
[...]
Die stad is sowieso al jaren vrij duur. Het is ook nog best in trek, gezien het de 3e grootste plaats in Utrecht is. Komt vast door de centrale ligging tussen Arnhem, Utrecht en Amersfoort.
- of natuur
- of klein agrarisch of wonen in het buitengebied
- of van een buurgemeente
Ede zit wat betreft beter in de mogelijkheden en je ziet dus ook dat huizen daar iets betaalbaarder zijn. Ede ligt tegen Veenendaal aan aan de oostkant.
De woningnood was in Veenendaal (in ieder geval een goede 2 jaar geleden, toen wij ons huis verkochten) echt enorm. De gemeente vergrijst nu ook echt als een malle, want de eigen jongeren kunnen hun wooncarrière er niet beginnen. Rond de zomervakantie 2020 gaven de NVM statistieken aan dat er voor elke te koop staande woning in Veenendaal West (daar woonden wij, populaire buurt) ongeveer 400 woningzoekende waren. Wij hebben onze woning daar verkocht aan een doorstromer uit de Randstad. Was een heel gewone tussenwoning (ca 100 m2 woon- en 150 m2 perceeloppervlak) uit 1988. Denk dat die nu 360k op gaat brengen. Dat was in 2020 ongeveer 300k.
Tegenwoordig leg je voor een 80 m2 appartement in Veenendaal bijna 3 ton neer en op een gewilde locatie nog wel meer. En natuurlijk zijn ze ook studio's gaan bouwen in bestaande gebouwen voor de jonge starter, maar de woningmarkt heeft daar inmiddels een stokje voor gestoken: die kunnen starters ook niet meer betalen en met z'n tweeën op soms nog minder dan 50 m2 gaat 'm voor veel mensen ook niet worden. Volgens mij zijn die nu vooral in trek bij alleenstaanden met een iets hoger inkomen. Zelfs appartementjes op de slechtste locaties (waar ik mijn dochter liever niet op zou zien groeien, zeg maar) gaan weg voor bizarre prijzen.
Voorbeeldje van 55 m2 met vraagprijs 235k: https://www.funda.nl/koop...88336910-uiverstraat-116/
Wel heel recent gerealiseerd.
Oud schoolgebouw wat ze hebben omgebouwd tot "startersappartementjes". Wordt verkocht als "op loopafstand van het centrum", maar dat is wel wat positief geschetst natuurlijk. Je zit wel vlakbij de brandweer en aan 1 van de drukkere doorgaande wegen met een paar honderd meter verderop een zwaar verpauperend bedrijventerrein.
Dat laatste kun je met een beetje omdenken natuurlijk ook juist als kans voor de toekomst zien.... Daar heb ik bij mijn 1e appartementje ook op ingezet en dat heeft eigenlijk helemaal niet slecht uitgepakt. De buurt ontwikkelde zich in de 5 jaar dat ik daar woonde echt heel erg positief. Rotte plekken werden langzaamaan "gesaneerd" en er werden hier en daar nieuwe voorzieningen neergezet zoals een school. Er ging steeds meer over van huur naar koop en dat kon je op den duur ook wel terugzien in een flinke afname van het hoeveelheid "gedumpt" afval bijvoorbeeld. Klapper was volgens mij toch wel dat ze een koffie- / theehuis hebben verplaatst toen hun "keet" tegen de grond ging om plaats te maken voor "8 koopappartementen met commerciële ruimte op de begane grond". Achteraf gezien had ik daar nog 5 jaar moeten blijven wonen. Dat was in Utrecht.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2022 11:48 ]
Het zal je smaak maar zijn...
Even plaatje hier toegevoegd, zat net op mobiel
/f/image/RgroiHTQcvKrrNl1d2ZwJCHk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door Ozzie op 10-10-2022 09:26 ]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Signatures zijn voor boomers.
Het wordt met elke foto erger.Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:
https://www.funda.nl/koop...-88338122-karekiethof-23/

https://www.funda.nl/koop...50452-marco-polostraat-8/
Oh ja, qua isolatie is er alleen een spouwmuur, achter de schrootjes op zolder zitten de dakpannen al

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maar dit maken mensen nu weer, met hele dure nieuwe tegeltjes. Dit is toch prima zoThe Eagle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:12:
Iemand nog een huis nodig van hoe het begin jaren 70 modern was? Behalve de 1985 keuken in zowat originele staat
Oh ja, qua isolatie is er alleen een spouwmuur, achter de schrootjes op zolder zitten de dakpannen al

Veroordeel niet, verwonder u slechts
Verwijderd
Dat ziet er ook niet uit als een bad en tegels uit 1968. Badkamer is gewoon een keer opgefrist waarschijnlijk (toilet dan weer niet, lijkt het).No Hands schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:38:
[...]
Maar dit maken mensen nu weer, met hele dure nieuwe tegeltjes. Dit is toch prima zo
[Afbeelding]
De binnenkant is echt papiermache efteling kitsch. We zijn het dus gewoon eens.Rubbergrover1 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:33:
[...]
Efteling gedrocht? Het is een oud negentiende eeuws badpaviljoen. Geen moderne namaak. Ik vind het van buiten juist wel leuk, alleen van binnen zou ik het geen uur uithouden.
BlauwPet schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:45:
[...]
De binnenkant is echt papiermache efteling kitsch. We zijn het dus gewoon eens.
Gelukkig heb je die binnenkant dus niet als uitzicht als je ernaast woont.
Nou... dit was begin jaren '70 ook al erg ouderwets volgens mij. Beetje jaren 50/60 stijl.The Eagle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:12:
Iemand nog een huis nodig van hoe het begin jaren 70 modern was? Behalve de 1985 keuken in zowat originele staat
Als je de onderste tegelrand ook ziet, dan lijkt het mij dat die blauwe tegels daarboven inderdaad uit een later stadium zijn.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:41:
[...]
Dat ziet er ook niet uit als een bad en tegels uit 1968. Badkamer is gewoon een keer opgefrist waarschijnlijk (toilet dan weer niet, lijkt het).
De populariteit van de stad is waarom er zoveel vraag is voor de weinige plek. Was de stad niet in trek geweest had de prijs ook niet zo opgelopen. Waarom de stad in trek is weet ik niet, ik vermoed voornamelijk vanwege de uitstekende ligging en niet zozeer vanwege de stad zelf..Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:57:
[...]
Veenendaal is duur omdat Veenendaal geen bouwgrond meer heeft en ook zo goed als geen bouwgrond meer kan "maken". [...]
Ik heb overigens ook in Veenendaal West gewoond. De nieuwbouwprijzen in Ede zijn overigens ook hoog. Want hoewel de gemeente nog genoeg grond heeft is het nagenoeg waardeloos voor bouwen in verband met de Veluwe. Vandaar ook dat ze de dure oude fabrieksgrond en het oude militaire terrein volbouwen. Niet omdat het makkelijk of goedkoop is, want ze moeten het allemaal saneren, maar omdat ze verder eigenlijk grond hebben waar ze niet aan mogen komen.
En ook voor Ede geld, in minder mate, dat het een forenzenstad is. De ligging ten opzichte van Wageningen, Arnhem en Apeldoorn maakt het in trek.
[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 10-10-2022 10:16 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Bitzer op 10-10-2022 10:40 ]
Ik woon daar vlakbij. Die hele wijk is zeker erg gaaf en ook erg gewild!supersoco80 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:01:
[Afbeelding]
Ik zou er zo kunnen wonen (even los van die zwarte vloer en de steriele muren e.d.)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Jeetje, ik dacht bij dat huis: wat een gedrocht. Heb verder de Funda tekst niet gelezen. Op het plein voor mijn werk staat een aantal grote kunstwerken van hem, die inderdaad echt heel mooi zijn. Zou het interieur niet perse met hem verbinden.Rubbergrover1 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:14:
[...]
Arne Quinze maakt best leuke sculpturen, vind ik. Maar interieur ontwerpen is toch een andere tak van sport.
"The plug thing! It's not plugged!!!"
Verwijderd
Dan ben je er gewoon al een tijdje niet meer geweest. Veel supermarkten zijn tegenwoordig ook gewoon open op zondag, bouwmarkten idem, er zijn zelfs - beperkt - koopzondagen. Maar niet alles doet mee. Er wonen nou eenmaal ook genoeg winkeliers die daar principieel bezwaren tegen hebben. Dus als de eigenaar van een bepaalde Jumbo zijn zaak niet op zondag wil openen, dan blijft hij gewoon dicht op zondag.Bitzer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:39:
De snackbar in Veenendaal was wel dicht op zondag.
Hoe meer foto's je kijkt, hoe meer rillingen je krijgt....Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:

Dat klopt.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:54:
[...]
Dan ben je er gewoon al een tijdje niet meer geweest.
Het heeft dus een onvergetelijke indruk op me gemaakt.
Ik krijg hier juist een heel erge 90s gevoel bij, maakt het niet beter overigensThe Eagle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:12:

Best een leuk woonwageninterieurtje. Niet mijn ding, maar Frans Bauer kan dit wel waarderen denk ik.Docslik schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:02:
[...]
Hoe meer foto's je kijkt, hoe meer rillingen je krijgt....
Verwijderd
Natuurlijk speelt locatie gewoon mee. Utrecht "om de hoek", Arnhem "op een steenworp". NU bouwen is hoe dan ook lastig, maar Ede heeft in dat opzicht zeker nog wel wat "in het vat" zitten.Caelorum schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:13:
[...]
De populariteit van de stad is waarom er zoveel vraag is voor de weinige plek. Was de stad niet in trek geweest had de prijs ook niet zo opgelopen. Waarom de stad in trek is weet ik niet, ik vermoed voornamelijk vanwege de uitstekende ligging en niet zozeer vanwege de stad zelf..
Ik heb overigens ook in Veenendaal West gewoond. De nieuwbouwprijzen in Ede zijn overigens ook hoog. Want hoewel de gemeente nog genoeg grond heeft is het nagenoeg waardeloos voor bouwen in verband met de Veluwe. Vandaar ook dat ze de dure oude fabrieksgrond en het oude militaire terrein volbouwen. Niet omdat het makkelijk of goedkoop is, want ze moeten het allemaal saneren, maar omdat ze verder eigenlijk grond hebben waar ze niet aan mogen komen.
En ook voor Ede geld, in minder mate, dat het een forenzenstad is. De ligging ten opzichte van Wageningen, Arnhem en Apeldoorn maakt het in trek.
Ben benieuwd wat dat hele stikstofverhaal daar in de regio gaat doen. Want de luchtkwaliteit daar in "de Vallei" is gewoon om te janken.
Daar heeft iemand een lampenfetisj.Docslik schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:02:
Hoe meer foto's je kijkt, hoe meer rillingen je krijgt....
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bij dat huis krijg ik sterk de indruk dat er een senioren koppel er woont of gewoond heeft. Dan begrijp ik ook wel waarom het huis zelf een beetje een tijdcapsule is.The Eagle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:12:
Er was hier een jaar terug ofzo wel een actie gaande dat alles op zondag weer dicht zou moeten. Overal van die borden langs de weg dat zondag een rustdag moet zijnVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:54:
[...]
Dan ben je er gewoon al een tijdje niet meer geweest. Veel supermarkten zijn tegenwoordig ook gewoon open op zondag, bouwmarkten idem, er zijn zelfs - beperkt - koopzondagen. Maar niet alles doet mee. Er wonen nou eenmaal ook genoeg winkeliers die daar principieel bezwaren tegen hebben. Dus als de eigenaar van een bepaalde Jumbo zijn zaak niet op zondag wil openen, dan blijft hij gewoon dicht op zondag.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Van wat ik begreep is de intentie dat met name Veenendaal gaat groeien. Vooral richting Rhenen, waar men tot aan achterberg gaat bouwen. Daar verdwijnt dus een hoop landbouw.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:09:
[...]
Natuurlijk speelt locatie gewoon mee. Utrecht "om de hoek", Arnhem "op een steenworp". NU bouwen is hoe dan ook lastig, maar Ede heeft in dat opzicht zeker nog wel wat "in het vat" zitten.
Ben benieuwd wat dat hele stikstofverhaal daar in de regio gaat doen. Want de luchtkwaliteit daar in "de Vallei" is gewoon om te janken.
Maar ik dacht ook dat men de A12 gaat oversteken met woningen, dus richting Renswoude. Kortom er gaat nogal wat grond overgedragen worden.
En ik verwacht inderdaad een grote reductie van landbouw in de gehele vallei. Een groot deel van de depositie op de Veluwe komt uit de vallei. Dus ruimte komt er wel
Plek blijft wel interessant ja. Amersfoort, Utrecht en Arnhem liggen binnen een half uur.
[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 10-10-2022 13:13 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Wow!The Eagle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:12:
Ook die cv ketel kan zo het museum in!
:fill(white):strip_exif()/f/image/wg8ama3otcXUb9Hl0OhHqjHu.png?f=user_large)
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Verwijderd
Van mij mag het allemaal weer dicht hoor. Ik woon er al bijna 2 jaar niet meer. Hier zijn koopzondagen niet zo'n hot topic (behalve in het toeristenseizoen dan). Je krijgt je geld in 6 dagen ook wel op, als het moet. Hoe vaak we hier dan koopzondag hebben? Geen idee eigenlijk....Spike_wolf schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:09:
[...]
Er was hier een jaar terug ofzo wel een actie gaande dat alles op zondag weer dicht zou moeten. Overal van die borden langs de weg dat zondag een rustdag moet zijn
Verwijderd
Klinkt stom misschien. Maar in dat geval hebben we nog op tijd verkocht.Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
[...]
Van wat ik begreep is de intentie dat met name Veenendaal gaat groeien. Vooral richting Rhenen, waar men tot aan achterberg gaat bouwen. Daar verdwijnt dus een hoop landbouw.
Maar ik dacht ook dat men de A12 gaat oversteken met woningen, dus richting Renswoude. Kortom er gaat nogal wat grond overgedragen worden.
En ik verwacht inderdaad een grote reductie van landbouw in de gehele vallei. Een groot deel van de depositie op de Veluwe komt uit de vallei. Dus ruimte komt er wel
Plek blijft wel interessant ja. Amersfoort, Utrecht en Arnhem liggen binnen een half uur.
Tja, geen idee eigenlijk welk effect dit gaat hebben op de woningmarkt. Maar als je in die hoeken zat of je prettiger voelt in een kleinere plaats dan snap ik hem helemaal.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:16:
[...]
Klinkt stom misschien. Maar in dat geval hebben we nog op tijd verkocht.
Addertje onder het gras: het ligt pal naast de N349..
https://www.funda.nl/koop...34-ootmarsumsestraat-492/
Luxe en groot in Drenthe is ook stevig aan de prijs..

[ Voor 18% gewijzigd door leto001 op 10-10-2022 13:26 ]
Zwart WC papier, ik vind hem mooi gevonden!-Muncky- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:20:
Leuk verbouwde boerderij in bekende woonstijl. Verkocht voor +-500K in juni 2021. Te koop gezet in feb 2022 voor 995K. Nu opnieuw in de verkoop voor 935K.
Addertje onder het gras: het ligt pal naast de N349..
https://www.funda.nl/koop...34-ootmarsumsestraat-492/
:strip_exif()/f/image/cFVCST7jvlvkxYaTDXIRXaux.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Grond lijkt een stuk goedkoper te worden. Ze hebben nu bijna 0 en als jouw verhaal inderdaad klopt, gaat dat aanzienlijk meer worden. Richting Rhenen, Achterberg... dan wordt Petenbos straks min of meer nog een "echte Vinex".Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:20:
[...]
Tja, geen idee eigenlijk welk effect dit gaat hebben op de woningmarkt. Maar als je in die hoeken zat of je prettiger voelt in een kleinere plaats dan snap ik hem helemaal.
Ik woonde tegen de Slaperdijk aan, randje Utrechtse Heuvelrug. Daar gaat niet veel veranderen waarschijnlijk. Richting Renswoude heb je dan meer kans. Die dijk en het landschap erachter is allemaal beschermd.
Tja, dit is niet zo gek toch? 6.600m2 grond met een luxe villa erop is ook gewoon in Drenthe een hoop geld waard. Zeker voor een huis uit 2019 met 100 zonnepanelen.leto001 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:26:
https://www.funda.nl/koop...-42971807-beilervaart-51/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Verwijderd
Dit is inderdaad wel "richting" het decadente hoor. Rieten kap, zonnenpanelen "jakkie bah", doe maar ergens ver weg van het huis in de tuin, zonder schaduw.Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Tja, dit is niet zo gek toch? 6.600m2 grond met een luxe villa erop is ook gewoon in Drenthe een hoop geld waard. Zeker voor een huis uit 2019 met 100 zonnepanelen.
Ik woon ook in die buurt, dus het is zeker geen diskwalificatie van de provincie.... maar het is wel een hoop geld.Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Tja, dit is niet zo gek toch? 6.600m2 grond met een luxe villa erop is ook gewoon in Drenthe een hoop geld waard. Zeker voor een huis uit 2019 met 100 zonnepanelen.
Nu alleen de rol nog goedom ophangenVegazz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:26:
[...]
Zwart WC papier, ik vind hem mooi gevonden!
[Afbeelding]
Eric, Signing off !!
Ik snap dat wel: als je de ruimte hebt, dan hoeven de zonnepanelen toch niet op je schuine dak?Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:36:
[...]
Rieten kap, zonnenpanelen "jakkie bah", doe maar ergens ver weg van het huis in de tuin, zonder schaduw.
Ik vind zonnepanelen op schuine daken zo ontzettend lelijk.
Beter op het platte dak of de carport, of in dit geval, verder in het veld. Ook makkelijk schoon te houden zo.
Rieten daken, daar heb ik verder ook weinig mee. Is vaak een teken van "doe maar het duurste dak" / patjepeeër gedrag.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Mwah, een rieten dak kan sfeervol en prachtig zijn op zowel oude/historische panden als nieuwe panden. Check bijv: https://www.funda.nl/koop...-42969535-zwaluwenweg-11/Twhomp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:32:
[...]
Ik snap dat wel: als je de ruimte hebt, dan hoeven de zonnepanelen toch niet op je schuine dak?
Ik vind zonnepanelen op schuine daken zo ontzettend lelijk.
Beter op het platte dak of de carport, of in dit geval, verder in het veld. Ook makkelijk schoon te houden zo.
Rieten daken, daar heb ik verder ook weinig mee. Is vaak een teken van "doe maar het duurste dak" / patjepeeër gedrag.
Wat grappig dat je precies met een voorbeeld komt waar de smakeloosheid en geldsmijterij vanaf druipt.-Muncky- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:36:
[...]
Mwah, een rieten dak kan sfeervol en prachtig zijn op zowel oude/historische panden als nieuwe panden. Check bijv: https://www.funda.nl/koop...-42969535-zwaluwenweg-11/
Ik vind dat een lelijk pand, waar het rieten dak 0,0 toevoeging geeft.
Maar ja, als iedereen een rieten dak heeft, dan moet je wel mee.
Wat een McMansion
Sfeervol hoor, spotjes in het plafond buiten

En met de VT-wonen bingo ben je zo klaar met dit interieur.
En uiteraard je hele kavel volplempen met zoveel mogelijk woonoppervlak. Ja, het is officieel vrijstaand, maar je betaalt miljoenen om alsnog hutjemutje te zitten

Ongeïnspireerde dure troep. Precies wat ik bedoelde
edit:
En je 2de voorbeeld gooit er een schep bovenop.
Allemaal dezelfde zaken als hierboven.
En een pauperbak hoort er blijkbaar ook bij.
Ik word daar zo depri van: mensen werken hard voor hun geld (of lotterij, of erfenis, maakt mij het uit). En dan gaan ze hun geld aan dit soort dingen uitgeven. Zo zonde.
En ik betwijfel of ze het zelf ook mooi vinden i.p.v. wedstrijdje met de buren.
[ Voor 16% gewijzigd door Twhomp op 10-10-2022 14:51 ]
Briljant. Zo'n doorsnee buurt en dan een huis met alleen maar glimmende plafonds, de treurigste tuin ooit met twijfelachtig installatiewerk, een gruwelijk toilet en dan die kroonluchters op zolder. Ben heel benieuwd naar de bewoners.Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:
[Afbeelding]

This too shall pass
Tja als je de ruimte heb om die panelen ver weg van je huis te leggen, waarom niet. Waarschijnlijk nog beter voor je opbrengst ook. Ik vind een rieten kap wel mooi, in ieder geval bij dit huis.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:36:
[...]
Dit is inderdaad wel "richting" het decadente hoor. Rieten kap, zonnenpanelen "jakkie bah", doe maar ergens ver weg van het huis in de tuin, zonder schaduw.
Bij deze inrichting zou ik toch aan de makelaar vragen of het ladderframe met wielen in de kruipruimte nog in goede staat is.Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:
[Afbeelding]
Verwijderd
Natuurlijk is het mooi. Maar het voelt dan voor mij toch zo "over the top". Persoonlijk zit ik daar dus echt niet zo op te wachten. Wij hebben nu 150 m2 ofzo en ik zou echt niet weten wat ik met nog meer zou moeten. Als het geld echt over de plinten klotste, dan vraag ik me nog af of ik dat allemaal wel zou willen. Ik denk dat ik dan juist veel meer buitenshuis zou gaan doen. Ik denk, dat ik bijvoorbeeld liever 1 fatsoenlijk huis en 3 appartementen verspreid over het land zou hebben dan 1 protserige knoepert.Ozzie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:57:
[...]
Tja als je de ruimte heb om die panelen ver weg van je huis te leggen, waarom niet. Waarschijnlijk nog beter voor je opbrengst ook. Ik vind een rieten kap wel mooi, in ieder geval bij dit huis.
Waarom gaan mensen er altijd vanuit dat het geldsmijterij is en een wedstrijdje met de buren? En pauperbak, jaloers much? Nederland op zijn smalst, als je een beetje laat zien geld te hebben, ben je meteen een ordinaire patser. Niet alleen is de Lambo al geen daily zo te zien op de overhead foto, maar ook nog eens een behoorlijk saaie kleur voor dit merk. Als je dan al een patser bent, is je Lambo 1 van de meest felle kleuren die je maar kan verzinnen. Daar is Lamborghini bekend om.Twhomp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Ik word daar zo depri van: mensen werken hard voor hun geld (of lotterij, of erfenis, maakt mij het uit). En dan gaan ze hun geld aan dit soort dingen uitgeven. Zo zonde.
Ik ben zeker geen fan een rieten kap, zie niet zoveel meerwaarde tov een pannendak. Juist meer onderhoud, brandgevaar (dus hogere verzekering) en minder lange levensduur. Maar voor de rest vind ik het wel een vet huis. Zou bepaalde dingen anders doen, die visgraatvloer is ook niet mijn ding, maar het zwart - mat gouden thema vind ik best wel mooi en smaakvol. Als ik het geld ervoor had, zou ik ook in een dergelijke stijl bouwen. En dan zal het mij ook aan de kont roesten wat een ander denkt, ik moet er tenslotte in wonen, niet een ander.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Omdat het gewoon zo is.thunder8 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:15:
[...]
Waarom gaan mensen er altijd vanuit dat het geldsmijterij is en een wedstrijdje met de buren?
Of is het toeval dat heel Blaricum volstaat met witte woningen + rieten dak en het perceel volgebouwd?
Toevallig heeft iedereen dezelfde smaak?
Niemand kijkt bij elkaar af?
Jeetje, volgens mij heb ik een gevoelige plek geraakt.En pauperbak, jaloers much? Nederland op zijn smalst, als je een beetje laat zien geld te hebben, ben je meteen een ordinaire patser. Niet alleen is de Lambo al geen daily zo te zien op de overhead foto, maar ook nog eens een behoorlijk saaie kleur voor dit merk. Als je dan al een patser bent, is je Lambo 1 van de meest felle kleuren die je maar kan verzinnen. Daar is Lamborghini bekend om.
Nee, ik ben zeker niet jaloers. Ik hoef die lambo niet (dat rijdt mij te nerveus, je kan toch niet snel rijden en volgens mij is dat geen cabriolet. En ik pas er niet in
Als jij in dat huis woont, dan wens ik je al het woongeluk ter aarde toe. Geniet ervanEn dan zal het mij ook aan de kont roesten wat een ander denkt, ik moet er tenslotte in wonen, niet een ander.
Maar in dit topic, waar we opvallende/vreemde woningen afzeiken, gaan we het er dan wel over hebben (want dat doen we dus al)
thunder8 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:15:
[...]
Zou bepaalde dingen anders doen, die visgraatvloer is ook niet mijn ding, maar het zwart - mat gouden thema vind ik best wel mooi en smaakvol. Als ik het geld ervoor had, zou ik ook in een dergelijke stijl bouwen. En dan zal het mij ook aan de kont roesten wat een ander denkt, ik moet er tenslotte in wonen, niet een ander.
Daar is ook weinig mis mee. Maar ik heb het idee dat bij veel van dit soort woningen de eigenaren niet kiezen voor bv het zwart - mat gouden thema omdat ze het mooi en smaakvol vinden, maar omdat de interieurontwerper zegt dat dat mooi en luxe en van deze tijd is. Waarschijnlijk ook omdat ze weinig tijd hebben om het zelf uit te zoeken of te bedenken, en ze dat daarom -terecht- uitbesteden. Maar toch krijg je dan niet zozeer de smaak van de bewoners, maar de smaak van de interieurontwerper van de bewoners. Die vervolgens ook bij diverse andere klanten een vergelijkbaar interieur gaat maken.
Het is ook niet mijn voorkeurshuis, maar om nou in dergelijke algemeenheden en zo stellig te zijn... Dat gaat wel heel ver. Van Blaricum mag je alles vinden, maar niet heel Blaricum staat vol met witte huizen met rieten dakenTwhomp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:39:
[...]
Omdat het gewoon zo is.
Of is het toeval dat heel Blaricum volstaat met witte woningen + rieten dak en het perceel volgebouwd?
[...]
Jeetje, volgens mij heb ik een gevoelige plek geraakt.
Nee, ik ben zeker niet jaloers. Ik hoef die lambo niet (dat rijdt mij te nerveus, je kan toch niet snel rijden en volgens mij is dat geen cabriolet. En ik pas er niet in)
[...]
Als jij in dat huis woont, dan wens ik je al het woongeluk ter aarde toe. Geniet ervan![]()
Maar in dit topic, waar we opvallende/vreemde woningen afzeiken, gaan we het er dan wel over hebben (want dat doen we dus al)
Een ook niet de hele kavel is volgeplempt. >800 m2 kavel en ongeveer 160mm2 begane grond. dat is best netjes in de randstad
Volgens mij is deze erger.

Dit woont dan wel lekker ruim: https://www.funda.nl/koop...00500-deedingsweerdweg-7/
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Hey, ieder zijn ding hè haha. Ik denk dat jij het lekkerste woont in een kaal flatje?Twhomp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Wat grappig dat je precies met een voorbeeld komt waar de smakeloosheid en geldsmijterij vanaf druipt.
Ik vind dat een lelijk pand, waar het rieten dak 0,0 toevoeging geeft.
Maar ja, als iedereen een rieten dak heeft, dan moet je wel mee.
Wat een McMansionDie platte daken aan de onderkant van het dak, hoe verzin je het?
Sfeervol hoor, spotjes in het plafond buiten
En met de VT-wonen bingo ben je zo klaar met dit interieur.
En uiteraard je hele kavel volplempen met zoveel mogelijk woonoppervlak. Ja, het is officieel vrijstaand, maar je betaalt miljoenen om alsnog hutjemutje te zitten
Ongeïnspireerde dure troep. Precies wat ik bedoelde
edit:
Oef, inderdaad. Goeie vondst!Loft schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:13:
[...]
Volgens mij is deze erger.https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
Kijk, op zich mag ieder zijn eigen smaak hebben. Maar dit verpest wel heel erg de samenspel met de buren.
Nou ja, het is in ieder geval beter onderhouden dan de buurman links (of is dat de buurman rechts?
Ieder z'n ding inderdaad-Muncky- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:25:
Hey, ieder zijn ding hè haha. Ik denk dat jij het lekkerste woont in een kaal flatje?
En hoe weet jij dat ik in een Skandinavisch minimalistisch appartement woon?
[ Voor 24% gewijzigd door Twhomp op 10-10-2022 19:28 ]
Wat erg dit zeg.Loft schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:13:
[...]...Volgens mij is deze erger.https://www.funda.nl/koop...overt-flinckstraat-412-pp...
Deze pechvogel* not related had 0 kijkers op de open huizen dag.
En dan staat ook nog eens "zijn" krantenartikel achter de paywall.
Daarom van mij een gratis Tweakers-exposure.
Loft schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:13:
[...]
Volgens mij is deze erger.https://www.funda.nl/koop...navigateSource=resultlist
Is dat de laatste trend of zo? Twee keukens in je appartement / tussenwoning / (bijna) grachtenpandje?Bitzer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:
[Afbeelding]
Prachtig huis!leto001 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:26:
https://www.funda.nl/koop...-42971807-beilervaart-51/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is hier een kenner die kan bevestigen danwel ontkennen of mijn vermoeden klopt dat het lelies zijn wat achter dit huis worden gekweekt?
Bij de kweek van lelies wordt gif gebruikt

Heb je de illusie dat er geen gif gebruikt wordt als het geen lelies zijn??nokiaan958GB schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:14:
[...]
Prachtig huis!
Is hier een kenner die kan bevestigen danwel ontkennen of mijn vermoeden klopt dat het lelies zijn wat achter dit huis worden gekweekt?
Bij de kweek van lelies wordt gif gebruikt
Is wel handig, kun je bijvoorbeeld de eerste etage verhuren en zelf op de tweede, derde en vierde wonen of zo.Dronium schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
[...]
Is dat de laatste trend of zo? Twee keukens in je appartement / tussenwoning / (bijna) grachtenpandje?
Of die op de eerste zat er al in maar een luxere tweede keuken op de tweede etage was wel fijn en die op de eerste is blijven zitten of zo.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ah, jij komt uit de agrarische sectorRubbergrover1 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Heb je de illusie dat er geen gif gebruikt wordt als het geen lelies zijn??
Dan maar faken dus alsof er een hele wachtrij met gegadigden is...Bitzer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:
[Afbeelding]
Let op! Graag geven wij iedereen een goede kans op een bezichtiging en vragen je daarom de bezichtigingsaanvraag via Funda/e-mail te doen. Wij zullen op volgorde van binnenkomst contact opnemen om een bezichtiging in te plannen
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Na dat krantenartikel zullen er allicht mensen zijn die wel eens willen kijken. Dat is ook het doel van dat artikel geweest natuurlijkFSSF schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Dan maar faken dus alsof er een hele wachtrij met gegadigden is...![]()
[...]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
In dit geval heb ik het vermoeden dat het twee samengevoegde appartementen zijn.Dronium schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
[...]
Is dat de laatste trend of zo? Twee keukens in je appartement / tussenwoning / (bijna) grachtenpandje?
Of ze waren niet gescheiden, maar wel apart bewoond. Gebeurt best vaak dat mensen een verdieping in hun huis verhuren. In dit voorbeeld vind ik het in elk geval niet heel vreemd.Bitzer schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:15:
[...]
In dit geval heb ik het vermoeden dat het twee samengevoegde appartementen zijn.
(Overigens heb je ook soms dat de woonkamer en woonkeuken op verschillende verdiepingen zijn in gaat geval zie je ook soms een pantry op de woonverdieping.)
Er zijn best veel verkopers die nog niet snappen dat je iets lager moet gaan zitten met de huidige rentes.
De VVE bijdrage is best fors wat er nog bij komt
Wat zielig zeg.Bitzer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:
[Afbeelding]

Verwijderd
Geen woord van gelogen hoor. Als jij nu als 1e een mailtje stuurt, dan krijg jij ook ge-ga-ran-deerd als eerste een reactie en mag je ge-ga-ran-deerd zelf het gewenste tijdslot kiezen. Dan ben je alle andere geïnteresseerden nog voor. Buitenkansje, al zeg ik het zelf.FSSF schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Dan maar faken dus alsof er een hele wachtrij met gegadigden is...![]()
[...]
Maar eerlijk gezegd snap ik het wel. Ik was er zelf ook niet gaan kijken, al had ik 700k aan een te groot appartement uit kunnen geven en al had ik in die regio willen wonen.
Of zal het ontbreken van een CV ketel de 'boosdoener' zijn?
Verder helemaal nog niet zo'n gek huis voor 250k von
https://www.funda.nl/koop...23-urmonder-maasstraat-4/
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 11-10-2022 10:19 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Bij een huis zonder spouw kun je uiteraard wel isoleren, maar kun je geen spouwisolatie toepassen. Je zult dus moeten werken met bv voorzetwanden of een extra isolerende 'buitenlaag'.paQ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:
Het staat een beetje onhandig beschreven vind ik, maar betekent "geen spouw" automatisch dat je die niet kunt isoleren en dus label G aan je broek hebt![]()
Of zal het ontbreken van een CV ketel de 'boosdoener' zijn?
Verder helemaal nog niet zo'n gek huis voor 250k von
https://www.funda.nl/koop...23-urmonder-maasstraat-4/
Deze heerlijke gezinswoning is gelegen in villawijk De Gamert en heeft alles wat wonen aangenaam maakt! - Een fijne ligging in een rustige straat in de ruim opgezette woonwijk met alleen bestemmingsverkeer
Gewoon een dikke villa een gezinswoning noemen:
https://www.funda.nl/koop...-42988168-de-gamert-2421/
Meestal noemen makelaars een tussenwoning van 150m2 een moderne stadsvilla, maar deze reverse tactiek ken ik nog niet.
ja dat is wel duidelijkRubbergrover1 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:30:
[...]
Bij een huis zonder spouw kun je uiteraard wel isoleren, maar kun je geen spouwisolatie toepassen. Je zult dus moeten werken met bv voorzetwanden of een extra isolerende 'buitenlaag'.
Vloeit dat voort uit het geen spouwisolatie, of uit het ontbreken van een CV?
Ik vind het nogal een lage score ondanks alle verbeteringen die zijn gedaan. Alhoewel we dan nog steeds niets weten over stookverbruik natuurlijk.
"Heerlijk comfortabele woning, bla bla... het dak en de muren zijn namelijk bij de bouw geïsoleerd".
Ehm ja, dat is vast waar. Maar voor een woning uit eind jaren '50 ben ik dan niet direct onder de indruk. Begin ik nog niet over het energielabel E (of zelfs F?) dat er aan hing. Makelaars kunnen mooi lullen, maar ik krijg af en toe wel wat van die marketingpraatjes.
Ik vind het niet zo raar, gezinswoning. Als een villa geen gezinswoning meer is, dan weet ik het niet meer.kx22 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:52:
Een bescheiden makelaar!
Deze heerlijke gezinswoning is gelegen in villawijk De Gamert en heeft alles wat wonen aangenaam maakt! - Een fijne ligging in een rustige straat in de ruim opgezette woonwijk met alleen bestemmingsverkeer
Gewoon een dikke villa een gezinswoning noemen:
https://www.funda.nl/koop...-42988168-de-gamert-2421/
Meestal noemen makelaars een tussenwoning van 150m2 een moderne stadsvilla, maar deze reverse tactiek ken ik nog niet.
Of krijg jij bij 'gezinswoning' meer een rijtjeshuis associatie?
Ik lees echt NOOIT de omschrijvingen. Ik ga altijd direct naar de foto's.Roozzz schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:12:
Nu we het hebben over isolatie, ik kwam van de week dit makelaarspareltje tegen:
"Heerlijk comfortabele woning, bla bla... het dak en de muren zijn namelijk bij de bouw geïsoleerd".
Ehm ja, dat is vast waar. Maar voor een woning uit eind jaren '50 ben ik dan niet direct onder de indruk. Begin ik nog niet over het energielabel E (of zelfs F?) dat er aan hing. Makelaars kunnen mooi lullen, maar ik krijg af en toe wel wat van die marketingpraatjes.
blup
Ik ook voor de eerste selectie. Maar daarna wil ik nog wel eens de tekst scannenBezulba schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Ik lees echt NOOIT de omschrijvingen. Ik ga altijd direct naar de foto's.
Als het een wedstrijdje met de buren is, dan zou je het juist anders doen en niet precies hetzelfde. Het is geen wedstrijd als iedereen hetzelfde doet, dan is het meer conformeren aan de norm. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat er een welstandscommissie is die dergelijke standaarden oplegt en je dus redelijk beperkt bent in het design van je woning. Dus als een wijk volstaat met witte woningen met rieten kappen, dan zou dat maar zo een standaard kunnen zijn, waar je niet vanaf mag wijken.Twhomp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:39:
[...]
Omdat het gewoon zo is.
[...]
Jeetje, volgens mij heb ik een gevoelige plek geraakt.
Nee, ik ben zeker niet jaloers. Ik hoef die lambo niet (dat rijdt mij te nerveus, je kan toch niet snel rijden en volgens mij is dat geen cabriolet. En ik pas er niet in)
[...]
Als jij in dat huis woont, dan wens ik je al het woongeluk ter aarde toe. Geniet ervan![]()
Het hebben van een Lambo is niet meteen synoniem voor een pauper met een pauperbak. Ik rij een paar keer per jaar evenementen waarbij eigenaren van sportauto's, exoten en hypercars hun auto belangeloos gebruiken om ernstig zieke kinderen een hele leuke dag te bezorgen. Deze mensen zijn verre van paupers en hun auto's ook geen proletenbakken. Vaak zijn dit mensen die echt passie hebben voor de techniek die in een dergelijke auto zit en dan ook helemaal verzot zijn van hun auto. Ja er zijn inderdaad groepen mensen die deze auto's puur voor status kopen, zoals sommige voetballers en youtube-sterretjes die het nodig vinden om te pochen. Echter om iedereen meteen over 1 kam te scheren vind ik redelijk onnodig in dit topic. En voordat je denkt dat ik ook een dergelijke "pauperbak" bezit, I wish. Daar kom ik nog heel veel geld voor tekort. Echter als ik de financiele middelen zou hebben om een dergelijk auto te kopen, te rijden en de onderhouden, ja dan zou mijn garage ook een exoot herbergen, puur omdat ik een enorme petrolhead ben.
Het afzeiken van woningen heb ik geen probleem mee, daarvoor zitten we in dit topic. Ik heb er wel problemen mee om dit te verlengen richting de bewoners en hier assumpties te doen op basis van de woning, inrichting en/of voertuigen. Voor hetzelfde geld is de auto van de makelaar of gehuurd om de foto's op te fleuren. In het duurdere segment wordt een lege woning soms volledig gemeubileerd puur voor de foto's, om een indruk te geven hoe de woning eruit zou kunnen zien als deze bewoond is. Dit wordt dan "even" neergezet, foto's maken en weer terug naar de leverancier/verhuurder/winkel.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Weet je waarom het gelovige deel van Veenendaal dat besloten heeft? Al die import, mag wonen in De HelRoozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
[...]
Van wat ik begreep is de intentie dat met name Veenendaal gaat groeien. Vooral richting Rhenen, waar men tot aan achterberg gaat bouwen. Daar verdwijnt dus een hoop landbouw.
Alle gekheid op een stokje, ik had inderdaad ook vernomen dat ze die kanten opgaan met Veenendaal. A12, zone de Klomp, tot aan Ecozone de klomp. Dragonderweg - A12 - N233 (met wederom de eco zone "De groene grens"). En wat jij noemt, richting achterberg is dan ook nog de enige logische.
En bij Ede richting Nieuwe Steeg / Kromme Steeg.
Ik ben ook altijd nog benieuwd hoever Wageningen richting Haarwal / Zijdvang gaat. Zijn nog wat proefveldjes, maar dat is ook zo verkocht. Probleem daar is alleen de enorme kweldruk (en dus ondergelopen tuinen vanwege omhoog komend water, nu al in het nieuwste gedeelde bij Blankestijn)
Wij hopen hier stiekem ook een beetje op, de veeboer "naast" ons (tja, met 6200m2 hebben we wel meer buren) zit vrijwel tegen de grens van Natura 2000 aan. De twee hectares die de boer hier heeft zouden best een mooie aanvulling zijn (indien tegen agrarische grondprijs natuurlijk)Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
[...]
Aan de andere kant zou ik de runderen ook wel missen in ons uitzicht en gun ik deze kleinschalige boer ook zijn bedrijf. Liever zie ik als ze ooit zelf het bedrijf beëindigen een optie op kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 11-10-2022 12:29 ]
Niet, van wat ik begreep. Wat er in de bestaande plannen staat wordt gerealiseerd, maar men lijkt daar niet verder uit te willen breiden richting Rhenen of binnenveld.Get!em schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:22:
[...]
Ik ben ook altijd nog benieuwd hoever Wageningen richting Haarwal / Zijdvang gaat. Zijn nog wat proefveldjes, maar dat is ook zo verkocht. Probleem daar is alleen de enorme kweldruk (en dus ondergelopen tuinen vanwege omhoog komend water, nu al in het nieuwste gedeelde bij Blankestijn)
Dank voor de tip qua kweldruk... We gaan binnenkort kijken bij een huis in kortenoord namelijk. Speelt het hier ook al?
Bedoel je hiermee De Klomp zelf? Want dat behoort tot Ede en de provincie Gelderland. Ik vermoed dat ze eerst het stuk ten westen ervan zullen volbouwen voordat ze de bureaucratische rompslomp van provinciegronden uitwisselen gaan starten. Dus het stuk Emminkhuizen en richting Overberg, dan hoef je alleen maar gemeentegronden te annexeren.Get!em schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:22:
[...]
zone de Klomp, tot aan Ecozone de klomp. [...]
Die provinciegrens is overigens ook waarom ze in Veenendaal-Oost niets meer bouwen. Ze zitten daar letterlijk op de provinciegrens en het is gewoon teveel werk om daar overheen te gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 11-10-2022 12:56 ]
Nee hoor, ik zou ook zo ruilen met mn huidige huis (en waarschijnlijk niks veranderen/verbouwen), kom alleen wat geld tekort..paQ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:48:
Sja, ik zal dan wel een van de weinigen zijn die het eigenlijk wel een vet huis vind
[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 11-10-2022 13:00 ]
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.