Klopt, een koelkast en kookstel moet je nog aanschaffen. Maar dat hoeft ook niet in de duizenden euro's te lopen. Als ik geld over zou hebben, dan zou ik zelf daarnaast ook een keer een tripje naar de Ikea maken, om een paar duizend euro stuk te slaan op de keuken. Maar echt nodig is dat ook weer niet, dat kan ook als ik over een paar jaar weer wat bij elkaar heb gespaard.
de badkamer eigentijds te maken (in een van de badkamers kun je als je een beetje je best doet, zittend op de wc douchen zo lijkt het)
Ik vind weinig mis met de badkamers. Zien er gewoon netjes uit. Ja, een douchegordijn of douchescherm moet je nog wel installeren. Maar verder prima.
en om tegen de tijd dat je door wilt verkopen, in waarde te zijn gestegen, zul je het aantrekkelijker moeten maken. Doe je dat niet, dan stijgt de waarde niet zo snel en dat wil je toch wel als je wat profijt wilt hebben van overwaarde tegen de tijd dat je doorgroeit.
Waarom? Een woning is om te wonen.
Je moet niet vergeten dat de 'doelgroep' van deze flatjes een leencapaciteit heeft die misschien rond de anderhalf ton zit. En waarschijnlijk dus weinig speelruimte heeft. Dan ga je niet zomaar 'even' 1000 euro extra uitgeven aan je keuken/badkamer/whatever omdat die nu niet helemaal 100% naar je smaak is, als dat verder gewoon prima functioneel is.