Het huis
uit deze post staat weer te koop:
https://www.funda.nl/koop...2503-nieuwe-tielseweg-42/
In 2017 is het gekocht inclusief een los aangeboden schuur op een apart kadastraal perceel voor zo'n €110000. Daarna is er zonder vergunning aan de achterkant een uitbouw van een meter gezet over de hele breedte van het huis en drie verdiepingen hoog. Op luchtfoto's van maart dit jaar had deze uitbouw/opbouw geen afgewerkt dak. De helft van het huis was afgedekt met een blauw zeil. De uitbouw is trouwens gebouwd van gasbetonblokken, dus niet het stevigste materiaal.
De makelaar beweert in de advertentie een hoop dingen waar volgens mij niks van klopt.
De perceeloppervlakte zou 128 vierkante meter zijn, maar het kadaster zegt 56 vierkante meter. (En Funda ook) De achtertuin bestaat helemaal niet. Dat zijn een paar stenen onder het balkon zichtbaar op
https://www.funda.nl/koop...uwe-tielseweg-42/#foto-23. Grofweg dit:
De steeg rechts naast het huis en erachter is geen eigendom, die is van iemand anders (de eigenaar van TIE00-D-7766 & TIE00-D-7825) en er geld recht van overpad voor een setje omwonenden. Het is dus niet of je even lekker buiten gaat zitten in de halve tuinstoel die in die 'achtertuin' past.
In de Funda advertentie staat ook dat je kan parkeren op eigen terrein. Dat kan helemaal niet. Zoals gezegd is die steeg van iemand anders en je kan er niet parkeren omdat andere mensen daar dus recht van overpad hebben en je blokkeert dan hun schuren en garages. Je zou de voortuin kunnen bestraten en daar parkeren, maar dat blokkeert de stoep en je hebt een vergunning nodig zodat de gemeente er een uitrit met een verlaagde trottoirband van maakt.
Het is in 2017 gekocht samen met een losse schuur, perceel TIE00-D-7826, maar die is nergens gemeld in de tekst, de lijst van percelen of in de foto's en plattegronden. Ik ga er vanuit dat die er dus niet bij zit.
Anyway, ik vind 220K een achterlijk grote zak geld voor dit huis, zeker in een provinciestadje als Tiel.
[
Voor 7% gewijzigd door
AtleX op 25-09-2022 12:03
]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.