Toon posts:

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.804.422 views

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-01 19:26
Zo'n kerk is heel gaaf om te wonen, maar ook wel onpraktisch. Oud-collega van me woont in zo'n ding. Prachtig, maar al snel hol, je stookt je suf etc.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Pannencouque schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:35:
Zo'n kerk is heel gaaf om te wonen, maar ook wel onpraktisch. Oud-collega van me woont in zo'n ding. Prachtig, maar al snel hol, je stookt je suf etc.
De betere verbouwde kerken die ik ken hebben dan ook geen grote open ruimte als dit maar een soort woning binnen de kerk en de resterende ruimte tussen de "woonruimte" en de buitenmuren in gebruik als een soort serre die niet verwarmd wordt. Aan de andere kant als je 2,2 miljoen af kan tikken, kan die energierekening er ook nog wel af.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25
Laten we het vooral over stookkosten en onpraktische grote ruimtes hebben en helemaal niet over het feit dat de meesten hier zo tussen de 1,5 en 2 miljoen tekort komen... ;)

* dreamscape vindt het ding wel echt fantastisch en fietst er straks nog even langs...

Punctuality is the politeness of kings

• synoniem
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:10:
Laten we het vooral over stookkosten en onpraktische grote ruimtes hebben en helemaal niet over het feit dat de meesten hier zo tussen de 1,5 en 2 miljoen tekort komen... ;)

* dreamscape vindt het ding wel echt fantastisch en fietst er straks nog even langs...
Ach een tekort van 1,5 tot 2 miljoen dat is zo'n klein detail wie maakt zich daar nu druk over? 8)

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:31
Marzman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Misschien was het bed te zwaar? Moeilijk te verplaatsen? Het lijkt me sterk dat je dit voor de kosten doet (het kost eerder meer vanwege die plintjes en ook in tijd om te leggen).

Ik zit ook een beetje dat ik een nieuwe vloer in de slaapkamer wil, maar geen nieuwe kledingkast. En de kledingkast heb ik verankerd aan de muur omdat die al een verhuizing heeft meegemaakt. Als ik die los zou maken en demonteren zou die het denk ik niet overleven.
Heb ik ook voorhanden gehad, gewoon laminaat rond de kast doorzagen, nieuw laminaat erin en plintjes rond de kast. Zag er prima uit

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 23:08

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:02
Op een wat apart gekleurd beeld in de hal na, is er toch weinig mis mee imho
Niet dat ik het kan betalen verder 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:06
Zouden ze daar daadwerkelijk gewoond en geslapen hebben?
Ik zie bijvoorbeeld nog niet eens gordijnen.

In de woonkamer is dat prima zo afgelegen, maar in de slaapkamers?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:26
Prachtig zeg! Doet me op foto 1 gelijk denken aan de entree van De Efteling 8)

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:07
FabianGTI schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Ik ken die hele artiest niet, maar ik vind het wel een geslaagde woning. Behalve die plavuizen in hal en keuken, ik denk dat het daarmee ook erg hol zal klinken. En de woning is ook lekker gelegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
[...]

Denk het niet... Je kunt niet eens de wc doortrekken bij een kleine boodschap...
https://www.funda.nl/koop...peldoornstraat-3/#foto-30

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

is gewoon een fake-inrichting, die gast woont er zelf allang niet meer (of heeft er misschien nooit serieus gewoond) en dus hebben ze kennelijk wat standaard pseudo meubels (zelfs vande goedkopere net niet soort, of die uit een opslag komen) er neergezet
zelfs een 17inch iMac van voor 2012
de boekenkasten zijn enkel met op kleur geselecteerde boeken gevuld

ik vind het huis verder echt helemaal niks, zeer kleine kamertjes waar je gek wordt van de rare lijnen/kamervormen wegens dat rare dak
materialen (vooral die trappen en balkons) die me een beetje een 80-jaren jeugdherberg-vibe geven (vloeren zijn grotendeels wel nieuw gelegd, maar er zit nog een gang met volgens mij de oorspronkelijke witte abatoirtegels)
die keuken lijkt me eigenlijk relatief klein (voor de grote villa) en onpraktisch en het woongedeelte is ook een enorme open ruimte die geen privacy geeft.
de omgeving is ook harteloos, zeker als je vergelijkt me de buurtuinen die kennelijk wel 'levend' lijken...

bv dit beeld geeeft volgens mij wel weer waarom die kinderen er niet wilden wonen:

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:22
En weer iemand die de vloerbedekking in de kamer zo geslaagd vindt dat ie 'm ook in de luchtplaats wil

https://www.funda.nl/koop...uis-42867771-wielewaal-4/

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:07
[...]

Ik denk dat je de ramen zelf kunt blinderen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• martyw
Veel te zien hier voor de liefhebber

Mooi verbouwd ook, als ik het geld had wist ik het wel....
https://www.funda.nl/koop...s-42865390-raamsingel-28/

[Voor 13% gewijzigd door martyw op 24-06-2022 18:02]

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-01 22:13
martyw schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:00:
[Afbeelding]

Het is niet per sé mijn smaak maar ik vind het wel gaaf dat mensen dit doen.

Evenzo voor die hut van die b-artiest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
dreamscape schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Die lijnen in de vloerbedekking (die dus ook nog onder dat laminaat ligt) doen vermoeden dat er iets vrij massiefs heeft gestaan. Wellicht een waterbed of zo?
Bij mijn ouders zag het er exact zo uit. Reden was idd een waterbed. Die laat je niet ff leeglopen en weer vullen. Ik zou het zelf wat netter doen 😅

Acties:
  • +5Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:32
Ik dacht deze eerder gezien te hebben, maar zoeken in dit topic leverde niets op. Waarschijnlijk was dat een huis van een andere autoliefhebber.

https://www.funda.nl/koop...867902-frans-halslaan-21/

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:14

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik had ook B artiest moeten worden. Met wansmaak zoveel verdienen. Het is onvoorstelbaar

War! What is it good for? Absolutely nothing! / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[Afbeelding]

Dit is waar Tarzan en Jane anno 2022 zouden wonen denk ik zo.

Gewaagd maar het heeft ook zeker wel iets. Vraag me wel af of ze dit makkelijk verkocht krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

RM-rf schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:29:
[...]

is gewoon een fake-inrichting, die gast woont er zelf allang niet meer (of heeft er misschien nooit serieus gewoond) en dus hebben ze kennelijk wat standaard pseudo meubels (zelfs vande goedkopere net niet soort, of die uit een opslag komen) er neergezet
zelfs een 17inch iMac van voor 2012
de boekenkasten zijn enkel met op kleur geselecteerde boeken gevuld

ik vind het huis verder echt helemaal niks, zeer kleine kamertjes waar je gek wordt van de rare lijnen/kamervormen wegens dat rare dak
materialen (vooral die trappen en balkons) die me een beetje een 80-jaren jeugdherberg-vibe geven (vloeren zijn grotendeels wel nieuw gelegd, maar er zit nog een gang met volgens mij de oorspronkelijke witte abatoirtegels)
die keuken lijkt me eigenlijk relatief klein (voor de grote villa) en onpraktisch en het woongedeelte is ook een enorme open ruimte die geen privacy geeft.
de omgeving is ook harteloos, zeker als je vergelijkt me de buurtuinen die kennelijk wel 'levend' lijken...

bv dit beeld geeeft volgens mij wel weer waarom die kinderen er niet wilden wonen:
[Afbeelding]
Haha, hoewel dit er inderdaad erg gestyled uitziet, zal het je nog verbazen hoeveel mensen er gewoon boeken hebben voor de 'show' en dat vrolijk op kleur sorteren.

Vind het verder zelf geen lelijk huis. Omgeving is inderdaad wat saai maar ik vind de lijnen met dat dak wel gaaf.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:18

ManiacsHouse

Scheisse!

https://www.funda.nl/koop...585-vijfzinnenstraat-103/

Goudvishal, oud poppodium. Heb ik nog menig bandje zien en horen knallen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +3Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:20
[Afbeelding]

Wauw, die Wookie onder de trap maakt het echt af:

Maar ik zou er niet prettig naar bed gaan:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1
H12 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:38:
[...]

Maar ik zou er niet prettig naar bed gaan:
Past dan wel bij de rest van het huis. Want ik vind het hele huis een zeer onaangename sfeer uitstralen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Inmiddels al wat reacties geweest waarbij mensen aangeven dat ze weinig mis vinden met deze woning... Dan doe ik ook maar een duit in het zakje:

Los van inrichting/aankleding(die vind ik zelf nog wel oké) snap ik werkelijk niet dat een villa van deze omvang op zo'n perceel - van notabene 4mln - niet is voorzien van slaapkamer/badkamer en een kantoor op de begane grond.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat iemand die een dergelijke woning kan betalen geen metselaar is. Hoezo geen kantoorruimte?

Bovendien lijkt me juist bij zo'n object een enorme luxe dat je de tuindeuren vanuit je slaapkamer open zet en recht de tuin in kijkt of loopt. Om nog maar te zwijgen over als je slecht ter been wordt. Waarschijnlijk heb je als eigenaar van zo'n woning wel het geld om te verbouwen, maar toch... Volgens mij komt deze villa gewoon een hoop ruimte op de begane grond tekort.

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Harrie_ schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:09:
[...]
Los van inrichting/aankleding(die vind ik zelf nog wel oké) snap ik werkelijk niet dat een villa van deze omvang op zo'n perceel - van notabene 4mln - niet is voorzien van slaapkamer/badkamer en een kantoor op de begane grond.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat iemand die een dergelijke woning kan betalen geen metselaar is. Hoezo geen kantoorruimte?
Waarom zou een B-artiest kantoorruimte nodig hebben?

Daarnaast is er ook gewoon een kamer met sanitair in de 'vleugel' waar ook het zwembad is en zou je ook de kamer achter de trap als slaapkamer of kantoor kunnen gebruiken.

Ik denk trouwens dat het met meer dan een hectare grond leuker is om vanaf de eerste verdieping over je land uit te kijken dan op de begane grond.

[Voor 9% gewijzigd door Rubbergrover1 op 25-06-2022 21:11]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:09:
[...]
Waarom zou een B-artiest kantoorruimte nodig hebben?
[...]
Hij had het huis toch geflipt? Volgens mij hebben mensen die in deze prijsklasse zitten over het algemeen toch wel behoefte aan een kantoorruimte, study, bibliotheek, geef het beestje een naam... En in het geval van een (B-)artiest misschien een muziekkamer, opnamestudio, etc.
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:09:
Daarnaast is er ook gewoon een kamer met sanitair in de 'vleugel' waar ook het zwembad is en zou je ook de kamer achter de trap als slaapkamer of kantoor kunnen gebruiken.

Ik denk trouwens dat het met meer dan een hectare grond leuker is om vanaf de eerste verdieping over je land uit te kijken dan op de begane grond.
Alles kan, maar bij zo'n woning in deze prijsklasse zou ik het eigenlijk wel allebei verwachten.

Is het vreemd dat ik zo'n woning en dan in deze prijsklasse associeer met flinke luxe zoals kantoor, gym, guesthouse, thuisbioscoop, dat soort zaken...

• martyw
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Past dan wel bij de rest van het huis. Want ik vind het hele huis een zeer onaangename sfeer uitstralen.
Het is de smaak van nouveau riche - wat me wel verbaasd is dat ze dit blijkbaar in 2019 verbouwd hebben, en nu alweer verkopen. Ik woon daar niet ver vandaan, onlangs viel me die deprimerend gekleurde gevel op tijdens een wandeling met m'n hond - maar veel is op te lossen met een schildersbeurt en wat installatie en tegelwerk als het je smaak niet is (en iemand met een kango inhuren om dat podium in de tuin weg te halen)

[Voor 9% gewijzigd door martyw op 25-06-2022 22:45]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:46

Behalve muziekzalen omvat de "Elbphilharmonie" in Hamburg ook appartementen waar je als muziekliefhebber kunt wonen.
Zoals dit appartement voor €6.250.000.
Behalve enkele nogal algemene foto's en wonderbaarlijk genoeg een plattegrond is er niet veel van te zien. In Duitsland word uiterst geheimzinnig gedaan over onroerend goed en zelfs het adres is meestal al topgeheim.

Een appartement als dit koop je natuurlijk ook voor het uitzicht:

Elk raam van dit gebouw is uniek en handgemaakt, weegt meer dan een ton, is zeer sterk en dus ook exorbitant duur.

Of vrije toegang tot de concerten bij de koopprijs is inbegrepen vermeld de advertentie niet. Wel zul je er in je woning niets van horen, de concertzalen zijn in hun geheel zwevend opgehangen en akoestisch geïsoleerd.

_ _ _

Voor de arme mensen onder ons is er dan dit 2-kamer appartement:

Je kan dan in ieder geval zeggen dat je in een gebouw van een miljard woont.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Harrie_ schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:14:
[...]
Is het vreemd dat ik zo'n woning en dan in deze prijsklasse associeer met flinke luxe zoals kantoor, gym, guesthouse, thuisbioscoop, dat soort zaken...
Misschien wel. Niet iedereen heeft behoefte aan zulke mancave speeltjes. De makelaar heeft ook aan dat dat wel ruimte voor is op zolder.
(Overigens kun je die natuurlijk ook prima nog in de kelder maken. In plaats van een wijnkelder en proeflokaal; eigenlijk ook een soort mancave.)

Als ik zelf zo'n budget zou hebben, dan zou ik waarschijnlijk iets vergelijkbare willen: boven meer privé met wat lekkere kamers met sanitair en beneden leefruimte waar eventueel ook bezoek langs zou kunnen komen (maar liever niet te veel :) ) En vooral een leuk uitzicht en wat privé grond.

[Voor 10% gewijzigd door Rubbergrover1 op 26-06-2022 08:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
Opknappertje:

Volledige sloop van het pand heeft gezien de monumentale status niet de voorkeur.
https://www.funda.nl/koop...0-prins-bernhardstraat-3/
Slechts €843 per m2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Je betaalt in elk geval niet voor slecht doe het zelfwerk :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1

Gunnar Daan was een architect die wel wat bekend werk heeft gemaakt. O.a. een bekend/berucht niet uitgevoerd plan voor de Groningse binnenstad. Op het Friese platteland kun je nu voor 6 ton deze woning van zijn hand kopen. Ik word er niet warm van.
https://www.funda.nl/koop...is-42868360-hoofdweg-258/

(De foto's zien er trouwens ook uit alsof het een doe het zelf makelaar is.)

[Voor 10% gewijzigd door Rubbergrover1 op 26-06-2022 09:03]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
Rubbergrover1 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:01:
[Afbeelding]
Gunnar Daan was een architect die wel wat bekend werk heeft gemaakt. O.a. een bekend/berucht niet uitgevoerd plan voor de Groningse binnenstad. Op het Friese platteland kun je nu voor 6 ton deze woning van zijn hand kopen. Ik word er niet warm van.

(De foto's zien er trouwens ook uit alsof het een doe het zelf makelaar is.)
Ik zie op zich wel wat potentie. Maar die foto's... 6 ton vraagprijs en dan deze kwaliteit foto's. Ik zou direct een andere makelaar zoeken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:39
Rubbergrover1 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:01:
[Afbeelding]

Het heeft een beetje de neutrale, klinische uitstraling die je associeert met gemeentehuizen, tandartsenpraktijken en andere gebouwen uit de jaren '90.

Verder is het schuine dakvlak georienteerd op alle richtingen van het zuidoosten tot het zuidwesten. Wellicht interessant voor liefhebbers van zonnepanelen, maar ik vermoed dat het in de zomer niet al te koel zal blijven.

Acties:
  • +20Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
erwn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:20:
In Nijmegen staat een voormalige kerk te kopen voor 2,2 miljoen euro.

[Afbeelding]

Nee, niet die grote, maar de kerk linksonder met deze gevel:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een heel gaaf pand. Wat me wel integreert is de omschrijving van de kookplaat:
Bosch inductie kookplaat met geïntrigeerd afzuigsysteem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
KabouterSuper schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Echt een heel gaaf pand. Wat me wel integreert is de omschrijving van de kookplaat:

[...]
Dat is tegenwoordig vrij gebruikelijk bij nieuwe keukens.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Rubbergrover1 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Dat is tegenwoordig vrij gebruikelijk bij nieuwe keukens.
Je mist de grap denk ik ;) :+

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Rubbergrover1
Fraai huis op een fraaie locatie, naast de Weerribben, voor een klein miljoen.
https://www.funda.nl/koop...uis-42868136-hoogeweg-11/

Ik zou zelf alleen gek worden van de schuine muren/plafonds boven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ah, zondagochtend en nog niet zo wakker :) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
Rubbergrover1 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:22:
Fraai huis op een fraaie locatie, naast de Weerribben, voor een klein miljoen.
https://www.funda.nl/koop...uis-42868136-hoogeweg-11/
[Afbeelding]
Ik zou zelf alleen gek worden van de schuine muren/plafonds boven.
Daar zou ik meteen op afhaken. Maar ik ben ook vrij lang, dus dan heb je er snel last van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:45
Via de zoekfunctie kom ik deze parel niet tegen, excuus als hij al eens is gepost.

Het gebrek aan cv is opgelost door infraroodpanelen, maar verder is het Help-mijn-man-is-klusser-gehalte erg hoog. Wel om de hoek van het station, dat dan weer wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
VeertienKaVier schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:12:
Via de zoekfunctie kom ik deze parel niet tegen, excuus als hij al eens is gepost.

Het gebrek aan cv is opgelost door infraroodpanelen, maar verder is het Help-mijn-man-is-klusser-gehalte erg hoog. Wel om de hoek van het station, dat dan weer wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alleenstaande vader met kinderen die met een klein budget z'n huis grotendeels van het gas heeft gehaald? Ik kan dit wel waarderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
CVTTPD2DQ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:32:
Alleenstaande vader met kinderen die met een klein budget z'n huis grotendeels van het gas heeft gehaald? Ik kan dit wel waarderen.
Alleen jammer dat het vervangen van gas door infraroodpanelen voor niemand goed is. Het leidt tot meer CO2-uitstoot en een hogere energierekening. Bepaald niet iets om aan te raden, zeker niet in zo'n oud pand met hoge warmtevraag.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:26
Gewaagde tekst dat sloop niet de voorkeur treft. Dat betekend dus dat het wel kan ? Dan weet ik wel wat er wss mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Jan-man schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:02:
[...]

Gewaagde tekst dat sloop niet de voorkeur treft. Dat betekend dus dat het wel kan ? Dan weet ik wel wat er wss mee gaat gebeuren.
Je mag het mogelijk wel slopen maar met herbouwverplichting dus zo dat de nieuwe buitenkant vrijwel gelijk is aan de oorspronkelijke buitenkant. Biedt uiteraard wel mogelijkheden om de indeling binnen naar eigen wensen in te richten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Andrehj schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:00:
Alleen jammer dat het vervangen van gas door infraroodpanelen voor niemand goed is. Het leidt tot meer CO2-uitstoot en een hogere energierekening. Bepaald niet iets om aan te raden, zeker niet in zo'n oud pand met hoge warmtevraag.
Eens, maar het eindresultaat geeft niet de indruk dat iets anders dan brute kostenbesparing het doel was.

Er zijn een hoop dingen die tot hogere CO₂ uitstoot leiden; dit is in ieder geval iets waardoor een arm gezin maandelijks iets meer te besteden heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:49
CVTTPD2DQ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Eens, maar het eindresultaat geeft niet de indruk dat iets anders dan brute kostenbesparing het doel was.

Er zijn een hoop dingen die tot hogere CO₂ uitstoot leiden; dit is in ieder geval iets waardoor een arm gezin maandelijks iets meer te besteden heeft.
Gezien de gedane investering (zó veel IR panelen en zonnepanelen + 2 doorstroomverwarmers voor water) was met dezelfde financiële middelen waarschijnlijk wel een duurzame oplossing haalbaar geweest.

28 zonnepanelen zijn niet bepaald gratis. En voor de prijs van zo'n infrarood paneel kun je ook een LTV convector nieuw aanschaffen. Of veel geld besparen door die convectoren tweedehands op de kop te tikken.
Door maar de helft van de zonnepanelen neer te leggen, was er vervolgens budget voor een warmtepomp die prima werkt icm LTV convectoren.
Hier is gewoon iemand ingetuind in de mooie Facebook praatjes van IR-panelen dropshippers en dat kan over een paar jaar een heel duur grapje gaan worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Andrehj schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Het zou me niet verbazen als deze woning nooit een CV-installatie heeft gehad. In ~1955 hadden zeker nog niet alle huizen een CV installatie vanaf de bouw: vaak is het dan achteraf toegevoegd. Gezien de kachel er nog in zit beneden, lijkt me dat dat de "originele" verwarming voor de benedenverdieping.

Mijn grootouders hadden dat tot 2 jaar terug ook: huis uit 1955, direct in getrokken na hun trouwen (eerste eigenaar), en achteraf nooit voorzien van een centrale verwarming. 's Winters was de woonkamer/keuken dus ontzettend warm door de (gas)kachel, al de rest ijskoud. Maar zij voelden nooit de noodzaak om een CV te voorzien.

Om dan met een beperkt budget toch verwarming overal te voorzien, is het plaatsen van infraroodpanelen geen verkeerde oplossing :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:24
Het is best wat werk maar wel mooi, alleen al die houten afwerking rondom deuren enzo, dat vind je tegenwoordig niet meer .
Het lijkt overigens wel alsof het twee woningen zijn/waren. Want binnendoor kun je niet van de ene naar de andere helft.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andrehj
CVTTPD2DQ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:19:
Dat klopt niet. Want ook met de huidige gasprijzen is het stoken op gas (ca 25 ct/kWh) altijd nog goedkoper dan met cop=1 oplossingen (ca 40 ct/kWh).
De vorige eigenaar is helaas in de mooie praatjes van de infraroodpanelenverkoper getrapt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:02
[...]Gewaagde tekst dat sloop niet de voorkeur treft. Dat betekend dus dat het wel kan ? Dan weet ik wel wat er wss mee gaat gebeuren.
Gemist dat het een status van gemeentelijk monumentaal pand heeft?
Daar zitten nogal wat voorwaarden aan als je al mag gaan slopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:32

Roozzz

Plus ultra

[...]

Mja, in de regel daarvoor heeft men het over "dient geheel te worden gemoderniseerd en te worden gerenoveerd". Dat is juristentaal voor: je moet en zult. Samen met de monumentenstatus vrees ik dat er nog heel wat water door de rivier moet, voordat je van de gemeente mag slopen en herbouwen.

Dat zie je ook terug in de prijs. Nu vooral een potentieel lucratieve gok voor mensen met geduld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:51
Andrehj schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:51:
[...]
Dat klopt niet. Want ook met de huidige gasprijzen is het stoken op gas (ca 25 ct/kWh) altijd nog goedkoper dan met cop=1 oplossingen (ca 40 ct/kWh).
De vorige eigenaar is helaas in de mooie praatjes van de infraroodpanelenverkoper getrapt.
Tenzij je die stroom zelf opwekt, dan is het een stuk goedkoper (5-10ct per kWh?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bitzer schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:37:
Is dit een toilet met geïntegreerde geur-afzuiging?

[Afbeelding]
Nee, dat is de badkamer in de kelder, dat is de afvoer naar het riool ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VeertienKaVier
MK_ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:34:
[...]

Het zou me niet verbazen als deze woning nooit een CV-installatie heeft gehad. In ~1955 hadden zeker nog niet alle huizen een CV installatie vanaf de bouw: vaak is het dan achteraf toegevoegd.
Ga er maar vanuit van niet, het is de oude mijnstreek. Veel huizen uit die tijd kwamen met kelder en kolenluik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Ivow85 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:32:
28 zonnepanelen zijn niet bepaald gratis. En voor de prijs van zo'n infrarood paneel kun je ook een LTV convector nieuw aanschaffen. Of veel geld besparen door die convectoren tweedehands op de kop te tikken.
Als ik de prijzenlijst van de bekende LTV-bouwer wiens naam met een J begint doorneem, lijk je toch ongeveer euro per W afgiftecapaciteit te betalen. Dan is een IR-paneel toch een factor 3 goedkoper in de aanschaf. Verder zijn de radiatoren die je tweedehands kunt oppikken natuurlijk niet de gloednieuwe peperdure brokken aluminium en koper, maar vooral gietijzeren ledenradiatoren die pas lekker gaan gloeien bij 90 graden.
Ivow85 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:32:
en dat kan over een paar jaar een heel duur grapje gaan worden.
Het staat te koop, dus over een paar jaar woont hij er natuurlijk niet meer. Deze man heeft eventjes gebruik gemaakt van de saldering op het hoogtepunt van de subsidiegekte, en vertrekt daarna met zijn gezin naar (hopelijk) betere oorden. Het écht opknappen van die woning is aan de volgende bewoner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• No Hands
CVTTPD2DQ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Verder zijn de radiatoren die je tweedehands kunt oppikken natuurlijk niet de gloednieuwe peperdure brokken aluminium en koper, maar vooral gietijzeren ledenradiatoren die pas lekker gaan gloeien bij 90 graden.

[...]
Nee hoor, allemaal mensen met nieuwbouw woningen trekken als eerste de nieuwe jaga convectoren eruit om vloerverwarming aan te leggen. Zoek maar eens op MP naar jaga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andrehj
mitsumark schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:13:
[...]
Tenzij je die stroom zelf opwekt, dan is het een stuk goedkoper (5-10ct per kWh?)
Dan hou je jezelf voor de gek. Je kunt die stroom tegenwoordig ook voor veel meer verkopen aan een stroomleverancier, tot maximaal 58 ct/kWh aan Eneco afgelopen half jaar. Zie Het grote terugleververgoeding topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:51
Andrehj schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Dan hou je jezelf voor de gek. Je kunt die stroom tegenwoordig ook voor veel meer verkopen aan een stroomleverancier, tot maximaal 58 ct/kWh aan Eneco afgelopen half jaar. Zie Het grote terugleververgoeding topic
Dat is geen langetermijn strategie, alleen een tijdelijke bonus.
Een installatie kost iets minder dan 1 euro per Wp, levert jaarlijks iets minder dan 1kWh per Wp en gaat misschien 20 jaar mee: 20kWh per euro kost dan 5ct.
Straks minder/geen saldering en wellicht een extra accu investering, ga je richting 10ct per kWh.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-01 09:57

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andrehj
mitsumark schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:11:
Dat is geen langetermijn strategie, alleen een tijdelijke bonus.
En infraroodpanelen (die enorm veel stroom nodig hebben in de winter) compenseren met PV (wat in de winter nauwelijks stroom opwekt) is dat wel? Als je een CO2-arme energiebron voor verwarming in de winter zoekt moet je eerder denken aan wind- of kernenergie.
Een installatie kost iets minder dan 1 euro per Wp, levert jaarlijks iets minder dan 1kWh per Wp en gaat misschien 20 jaar mee: 20kWh per euro kost dan 5ct.
Straks minder/geen saldering en wellicht een extra accu investering, ga je richting 10ct per kWh.
Geen idee hoe je aan die kostprijsberekening komt, maar in de winter zul je als er geen salderingsregeling meer is alle stroom van je verwarmingssysteem in moeten kopen (je PV heeft dan namelijk niet eens voldoende vermogen om de rest van je huishouden te voorzien). Dat gaat je echt niet lukken met 10 ct/kWh. Reken maar op zo'n 40 ct/kWh, waarmee de stookkosten van zo'n woning uitkomen op € 5760 per jaar... ;w
(geschat gasverbruik 1800 m³/jr * 8 kWh/m³ * € 0.40/kWh)

Daarmee wordt dan snel duidelijk de investering in een bijvoorbeeld een L/L WP die een factor 5 minder stroom verbruikt in een jaar is terugverdiend.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Graag on-topic weer mensen. Pak 1 van de andere topics voor de overige discussies :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:17
Bij de entree begane grond twee toiletten op nog geen twee meter afstand van elkaar. En op de eerste verdieping 2 slaapkamers met ensuite badkamer, maar als je in één van de andere 3 slaapkamers slaapt en 's nachts moet, dan moet je een trap af. Bijzondere keuze ;)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

fonsoy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:00:
[...]

Bij de entree begane grond twee toiletten op nog geen twee meter afstand van elkaar. En op de eerste verdieping 2 slaapkamers met ensuite badkamer, maar als je in één van de andere 3 slaapkamers slaapt en 's nachts moet, dan moet je een trap af. Bijzondere keuze ;)
Dit inderdaad. Ik blijf ook vinden dat er in dit huis rare keuzes zijn gemaakt, zeker omdat het een 'landelijke' woning betreft van 4 miljoen waar je in feite alle ruimte en vrijheid hebt. Als het een grachtenpand is in Amsterdam kan ik het nog plaatsen, dan moet je ook een beetje werken met de ruimte die je hebt. Dit object had gewoon bij de drie overige slaapkamers een kleine en suite moeten hebben of eventueel twee kamers met een 'jack & jill'...

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:31
Act like home: "Piss in the sink".
en anders is er in de 'kast naast de kast' ruimte voor een WC.

[Voor 48% gewijzigd door coinman63 op 27-06-2022 11:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 11:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H12
  • Laatst online: 10:20
En dan zitten de studenten achter je slaapkamer bier te hijsen

En ik vraag me af waar ze de 'royale woonkamer' verstopt hebben.
Als positief punt dan weer de uitgevoerde isolatie bij de flip.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 17:11
Waarom ga je verhuizen? Je eigen huis toch?

(Mooi verbouwt; als ik geen kinderen had kwam ik serieus even kijken)

[Voor 6% gewijzigd door koentjuh op 27-06-2022 13:57]

• sbmuc
  • Laatst online: 10:10
Met Energielabel A en waarschijnlijk kan je de buurman horen snurken. Er zou ook een " Comfort" label moeten komen oid. Verder wel mooi huis

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VeertienKaVier
Wie meezoekt voor vrienden komt nog eens wat tegen. In dit geval was het budget al op nadat de flipbingokaart voor de helft was gevuld.

Wel het visgraatje en de zwarte kraan, geen taatsdeuren of een onderhoudsvrije achtertuin.

• Rubbergrover1
VeertienKaVier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:44:
Wie meezoekt voor vrienden komt nog eens wat tegen. In dit geval was het budget al op nadat de flipbingokaart voor de helft was gevuld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel het visgraatje en de zwarte kraan, geen taatsdeuren of een onderhoudsvrije achtertuin.

[Afbeelding]
En een lekker goedkoper Ikea keuken
https://www.ikea.com/nl/n...CDEYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.ikea.com/nl/n...hetelucht-zwart-70411772/
https://www.ikea.com/nl/n...gkap-wand-zwart-50389140/
etc.
Maar ja, voor dat geld kun je ook geen dure investeringen in taatsdeuren of een tuin verwachten.

• VeertienKaVier
Rubbergrover1 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:11:
[...]
Maar ja, voor dat geld kun je ook geen dure investeringen in taatsdeuren of een tuin verwachten.
En ook geen geverfde trap, zie ik nu pas. Dit gaat 'm niet worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:06
Rubbergrover1 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:11:
[...]

En een lekker goedkoper Ikea keuken
https://www.ikea.com/nl/n...CDEYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.ikea.com/nl/n...hetelucht-zwart-70411772/
https://www.ikea.com/nl/n...gkap-wand-zwart-50389140/
etc.
Zou dit een flipper zijn die zijn investering als sneeuw voor de zon zag verdwijnen door de stijgende hypotheek en nog snel dacht te cashen? >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
VeertienKaVier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:21:
[...]

En ook geen geverfde trap, zie ik nu pas. Dit gaat 'm niet worden.
Daar heb je de traprenovatiebedrijven voor. Wel opletten bij de TV programma's ;) .

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-01 21:41

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik had mijn huizenflippersbingokaart al gereed:

https://www.funda.nl/koop...uis-42860571-weidehof-40/
Deze volledig gerenoveerde tussenwoning [...]
Maar eerlijk gezegd zie ik niet wat hier gerenoveerd is:

Schrootjes aan de muur

De keuken ziet er netjes maar niet nieuw uit

De badkamer idem

Maar goed voor bieden vanaf 2 ton mag je ook niet teveel verwachten natuurlijk..

[Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 27-06-2022 16:17]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

_Eend_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:16:

[...]

Schrootjes aan de muur
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De badkamer idem
[Afbeelding]

Maar goed voor bieden vanaf 2 ton mag je ook niet teveel verwachten natuurlijk..
De foto's zeggen maar zoveel natuurlijk, maar op basis van wat ik hier zie is dit een woning waar je gewoon prima in kan trekken. Het is niet iedereen's smaak uiteraard, maar smaak/uitstraling is sowieso een first world problem. Als je je daar druk om kan maken heb je ook de keuze om meer geld stuk te slaan, deze woning voldoet meer dan prima een de basiscriteria voor gewoon wonen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online

[...]

Schrootjes aan de muur
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De badkamer idem
[Afbeelding]

Ze zetten er niet bij wanneer het gerenoveerd is. Het zijn vast niet de originele keuken en badkamer uit de bouw.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wie wil er nou niet in een boerderij wonen?

Voor een hele nette prijs vindt je er eentje als je de nodige concessies doet :P .

https://www.funda.nl/koop.../huis-88220996-waldwei-8/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-01 21:37
Ergonomisch gemak

https://www.funda.nl/koop...42860077-kerkstraat-34-a/

[Voor 3% gewijzigd door forto op 27-06-2022 23:04]

• synoniem
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:53:
[Afbeelding]

Voor een hele nette prijs vindt je er eentje als je de nodige concessies doet :P .
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar is best wat moois van te maken. Zeker als je niet de behoefte voelt om het te flippen.

• Rubbergrover1
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is wel een twee onder een kap, dus je zult niet al te 'wild' de indeling kunnen veranderen.

• No Hands
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Concessies?
Hoe kun je iets op 135m2 nou een boerderij noemen. Dat is amper groot genoeg voor twee cavia's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

De consessies:
• 2-kapper
• 84m² vloeroppervlak
• 135m² perceel met een achtertuin waar je je kont niet kunt keren
• 1 slaapkamer met 'mogelijkheid tot een tweede'
• 100k verbouwingskosten
• In een dorp met 300 inwoners in Friesland :')

Een paar kleine concessies, maar dan woon je wél in een boerderij _O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• No Hands
Harrie_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:25:
[...]

De consessies:
• 2-kapper
• 84m² vloeroppervlak
• 135m² perceel met een achtertuin waar je je kont niet kunt keren
• 1 slaapkamer met 'mogelijkheid tot een tweede'
• 100k verbouwingskosten
• In een dorp met 300 inwoners in Friesland :')

Een paar kleine concessies, maar dan woon je wél in een boerderij _O-
Of dat concessies zijn is maar net hoe je situatie nu is. Woon je nu 5 hoog achter in Amsterdam in een stinkflat van 34m2 met alleen een Frans balkonnetje en verlang je naar rust en ruimte om naar hartelust je kluskennis van Youtube in de praktijk te brengen dan is er geen concessie die ik bedenken kan.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14

BazzH

Kei-goed...

VeertienKaVier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat mij vooral opvalt, is dat er aan het huis helemaal niets rolstoelvriendelijks is behalve de keuken. Je komt met een rolstoel de voor- of achterdeur niet in of uit, maar kunt wel met je rolstoel onder het aanrecht. Interessante keuze.

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
Dacht eerst nog : valt wel mee toch... Toch geklikt en rolde van de ene verbazing in de andere. 600k voor 175m2 gribus in Kwintsheul. Werkelijk alles moet aangepakt worden in dat pand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
leto001 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Dacht eerst nog : valt wel mee toch... Toch geklikt en rolde van de ene verbazing in de andere. 600k voor 175m2 gribus in Kwintsheul. Werkelijk alles moet aangepakt worden in dat pand.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je door de "gribus" heen kijkt is het pand binnen een dag te strippen. Dan heb je voor zes ton (tja, mogelijk te duur, maar ok) ineens een vrijwel casco pand.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
BazzH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Wat mij vooral opvalt, is dat er aan het huis helemaal niets rolstoelvriendelijks is behalve de keuken. Je komt met een rolstoel de voor- of achterdeur niet in of uit, maar kunt wel met je rolstoel onder het aanrecht. Interessante keuze.
Dat is het gat voor de wasmachine.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pannencouque
BazzH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Waarom zou het rolstoelvriendelijk zijn? Dat is toch gewoon bedoeld voor de wasmachine of de vaatwasser?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• No Hands
leto001 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:04:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk altijd dat er verschillende opvattingen zijn over panden. Jij noemt het een gribus, ik zie een prima pand waar je met een paar maanden klussen prima wat van kan maken. Genoeg ruimte, ruimte in de (betegelde) tuin, parkeerplek op eigen terrein, bedrijf aan huis.
Het enige nadeel vind ik Kwintsheul. Ik ken het niet maar het ziet er weinig aanlokkelijk uit.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Pannencouque schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:38:
[...]
Waarom zou het rolstoelvriendelijk zijn? Dat is toch gewoon bedoeld voor de wasmachine of de vaatwasser?
Gedachte vanuit eigen perspectief. Ik ken eigenlijk niemand met de wasmachine in de keuken. Ik ken wel rolstoelgebruikers die dit in de keuken hebben, zodat ze zittend aan het aanrecht kunnen werken. In mijn hoofd "hoort" de wasmachine op zolder, in de bijkeuken, in de badkamer of in de garage.

De laatste keer dat ik een niet-inbouw vaatwasser zag, was waarschijnlijk ergens in een witgoed-zaak. Mijn zusje heeft wel een soort tafelmodel, maar dan gewoon in een keukenkastje met een deurtje ervoor. Ze heeft een huurwoning, dus dit was voor haar de beste oplossing.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:15

Kixtart

Destruction = Improvement

BazzH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:25:
[...]
...
De laatste keer dat ik een niet-inbouw vaatwasser zag, was waarschijnlijk ergens in een witgoed-zaak. Mijn zusje heeft wel een soort tafelmodel, maar dan gewoon in een keukenkastje met een deurtje ervoor. Ze heeft een huurwoning, dus dit was voor haar de beste oplossing.
Die schuif je er nog steeds in en klikt/schroeft dan het keukenkastje erop zodat deze mooi weggewerkt is

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
No Hands schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:42:
[...]
Leuk altijd dat er verschillende opvattingen zijn over panden. Jij noemt het een gribus, ik zie een prima pand waar je met een paar maanden klussen prima wat van kan maken. Genoeg ruimte, ruimte in de (betegelde) tuin, parkeerplek op eigen terrein, bedrijf aan huis.
Het enige nadeel vind ik Kwintsheul. Ik ken het niet maar het ziet er weinig aanlokkelijk uit.
An-sich niks mis mee, maar mijn opvatting komt vooral voort uit de relatie tussen plek, staat van het pand en de prijs (en het feit dat ik zelf niet kan verbouwen, dus alles zou moeten laten doen in zo'n pand O-) ).

• Rubbergrover1
BazzH schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Gedachte vanuit eigen perspectief. Ik ken eigenlijk niemand met de wasmachine in de keuken. Ik ken wel rolstoelgebruikers die dit in de keuken hebben, zodat ze zittend aan het aanrecht kunnen werken. In mijn hoofd "hoort" de wasmachine op zolder, in de bijkeuken, in de badkamer of in de garage.

Het is een beetje de Engelse indeling. Daar is het juist heel gebruikelijk om de wasmachine in de keuken te hebben. Bij deze woning is er boven ook niet een heel handige plek voor een wasmachine en vanuit de keuken kun je de was eenvoudig buiten ophangen.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Kixtart schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Die schuif je er nog steeds in en klikt/schroeft dan het keukenkastje erop zodat deze mooi weggewerkt is
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft zij gewoon een mini-vaatwassertje in een normaal keukenkastje. Ze zijn ook met z'n tweetjes, dus voor hun is het net genoeg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:07
Mooi toch, hoef je je douchkraan niet de hele tijd te ontkalken.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 08:33

EMP

Krulloos!

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Zo te zien zijn de HSB elementen in de gevel vervangen door een gestuct isolatiemateriaal, houtvezelplaat oid. Alle ramen hebben dezelfde afwerking, en lijken gelijktijdig te zijn vervangen. De gordingen op zolder zijn duidelijk opgevuld met zo'n 10cm extra isolatiemateriaal. Gezien dit, en de identiek afgewerkte woning ernaast vermoed ik dat deze woningen uit het bestand van een cooperatie komen.
Pagina: 1 ... 196 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee