Napo schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:36:
[...]
In de basis zijn er - zo ver ik snel zie - prima keuzes gemaakt met als voornaamste uitzondering de keuken. Wat een bijzonder matige inrichting voor de keuken in de ruimte die er is en dan nog niet eens beginnende over de lichtschakelaar en verloren ruimte aan wellicht beide kanten van de hoge kastenwand.
Servies/pannen onder de oven? Succes met efficiënt uitruimen van de vaatwasser. Pan eruit, vaatwasser dicht, kastje open, pan erin. Laat staan samen in de keuken staan en elkaar moeten passeren omdat iemand aan het koken is en een ander iets in de gootsteen wil doen
Hier waren veel betere oplossingen voor te verzinnen.
Die keuken is inderdaad een voorbeeld van dingen die ik zeker niet zo zou doen. Maar om die als koper er nu meteen weer uit te gaan slopen?
Andere dingen die ik anders zou hebben gedaan:
- als je toch een andere vloer erin legt, leg dan meteen vloerverwarming aan;
- achtergevel vraagt in mijn ogen om openslaande deuren/schuifpui.
- jammer dat ze het bad in de badkamer hebben vervangen door een douche. Ik zou niet zonder bad kunnen. Volgens mij hadden ze het bad ook een kwart slag hebben kunnen draaien, tegen de buitenmuur, en dan had je ook nog genoeg ruimte voor een aparte douche gehad.
(Hebben ze trouwens in de douche gewoon een muurtje voor het raampje geplaatst? Benieuwd hoe dat zich op termijn houdt)
- waarom nou de tuinen veranderd in een begraafplaats? Vooral de voortuin was een prima groene tuin en is nu een trieste bedoening, maar ook in de achtertuin snap ik dat grind niet. Geeft ontzettend veel werk om dat onkruidvrij te houden en je kunt er niets mee.