De bewoners hebben dat vast niet bij elkaar gespaard als postbode, in een rode wagentje.
Het is een service flat voor 50 plussers, dus zo bijzonder is dat niet.Ome Ernst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:53:
[...]
* VVE/servicekosten totaal β¬563,- per maand
Als de service kosten hoger zijn dan de hypotheek....
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Bij serviceflats heb je daar werk vaker. Vanouds zijn het vaak ook eerder een veredelde soort huurflats, waarbij je vooral de koopsom betaalt voor de aanpassingen die verricht zijn (nieuwe keuken, badkamer etc.) Zodat de koopsom ook behoorlijk laag is.Ome Ernst schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:53:
[...]
* VVE/servicekosten totaal β¬563,- per maand
Als de service kosten hoger zijn dan de hypotheek....
De Pieter Post laan....

OK, sorry. Beetje flauw dit...
"What do you get if you multiply six by nine..."
Aomi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:14:
Woon je in het buitengebied tussen de weilanden, zit je nog steeds met zo'n kleine stadstuin...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...45752-sprundelsebaan-109/
(maargoed, daar is de prijs ook naar)

Dat is een echte retro Piet Zwart Bruynzeel keuken! Die zijn niet goedkoop! (En ik vind hem heel tof
We've got that ring of confidence
Was me later ook opgevallen.evleerdam schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:12:
[...]
Het is een service flat voor 50 plussers, dus zo bijzonder is dat niet.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Deze doet gewoon aan mijn ogen
Grote Enphase topic β’ IQ Gateway uitlezen β’ PVOutput
PV 10,7kWp O/W β’ WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW β’ Airco ME MSZ HR50VF 5kW β’ Gasloos per 11-2023
Ik vind het wel grappig dat het lijkt of de fotograaf dat bewust heeft gedaan. Dat de schuine erkertjes zo iets meer recht lijken, maar dat je hersens dan wel zeggen: er klopt iets niet.
Goedenmiddag, de hovenier die hier in dienst was zal nu wel even zenuwachtig zijn of de kopers het contract overnemen!
Zwembadmeneer en glazenwasser ook denk ik.sebastiaan89 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Goedenmiddag, de hovenier die hier in dienst was zal nu wel even zenuwachtig zijn of de kopers het contract overnemen!
Maak van oude meuk weer nieuwe meuk. Wel leuk voor de echte retro liefhebber dit.Yukkie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:24:
[...]
[Afbeelding]
Dat is een echte retro Piet Zwart Bruynzeel keuken! Die zijn niet goedkoop! (En ik vind hem heel tof)
Dacht ik ook, heb eerst de ramen zitten tellen of het dak scheef loopt, maar alle ramen hadden dezelfde aantal ramen. Dus er moest iets anders zijn. Pas op de plattegrond werd duidelijk dat het een schuine erker was.Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:08:
[...]
Ik vind het wel grappig dat het lijkt of de fotograaf dat bewust heeft gedaan. Dat de schuine erkertjes zo iets meer recht lijken, maar dat je hersens dan wel zeggen: er klopt iets niet.
Jammer inderdaad, die ronde palen zijn echt een gemiste kans. Maak ze dan in ieder geval vierkant!ollie1965 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:17:
[...]
En dan besteed je zoveel geld aan een pand, maar een goede constructie oplossing voor een overspanning wordt dan weer net niet gedaan.........
En de auto's/motors mogen dan ook via de tuin/terras het erf verlaten
Of nog beter, investeer wat meer geld in een constructie die de afstand wel kan overbruggen. Maar dat zal een budgetkwestie zijn geweest ben ik bang.
[ Voor 6% gewijzigd door FrankHe op 27-01-2022 10:09 ]
Hangt er nou een lightsabre boven de TV?

Verder mooi huis met aparte vibes.. Sommigen schreeuwen jonge vrijgezel die een financiΓ«le klapper hebben gemaakt en anderen zijn weer wat meer timide. Nu lijken er meerdere kinderen te wonen, dus dat zou het vrijgezel-gedeelte onjuist verklaren. Ik snap hem niet helemaal..
Is dat een urinoir tegenover de WC? Ook lekker, zit je te poepen en dan hang je met je gezicht in de pislucht
Wel mooie bakstenenBlaze85 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:05:
https://www.funda.nl/koop...2682038-weeversstraat-33/
Huis waarvan elke foto een render lijkt
[Afbeelding]

Hij hangt niet, maar ligt op een display stand bovenop de kastBootVluchteling schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:34:
[...]
[Afbeelding]
Verder mooi huis met aparte vibes.. Sommigen schreeuwen jonge vrijgezel die een financiΓ«le klapper hebben gemaakt en anderen zijn weer wat meer timide. Nu lijken er meerdere kinderen te wonen, dus dat zou het vrijgezel-gedeelte onjuist verklaren. Ik snap hem niet helemaal..
:strip_exif()/f/image/hftvU5KWNOu4djAm9lpygXGH.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind⦠be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik zie weinig vrijgezelligs in deze woning. Het enige is misschien die TV hoek, die een redelijk mancave-gehalte heeft. Ach, geef die man ook zijn plekjes, dan is hij ook weer blij...BootVluchteling schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:34:
[...]
[Afbeelding]
Zo te zien een beetje in de jaren '90 blijven hangen, kast vol dvd's, een bescheiden tv om films te kijken, nu zou je daar een veel grotere tv voor nemen of een projector, als je zo'n verzamelaar bent. Of in zo'n huis zelfs een dedicated HT bouwen in een kelder of aparte kamer. Kan niet goed zien of het nu dvd's zijn of blurays, maar aangezien er ook geen echt goede geluidsinstallatie omheen zit, en de inmiddels zwaar verouderde tv... denk ik dat iemand ooit deze hobby had en daar al jaren niks meer mee doet. Wel apart dat er dan wel een soort esotherische toeters als luidsprekers in de rest van het huis staan, dat zou dan toch weer een soort van audiofiel verraden, maar dit verouderde filmhoekje zegt wat anders. De rest van het huis is qua meubels ook erg jaren 80-90. Vreemd.BootVluchteling schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:34:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door cinot45981 op 27-01-2022 11:50 ]
Een audiofiel hoeft toch helemaal niet van televisie of films te houden? Misschien zelfs juist wel niet.cinot45981 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Wel apart dat er dan wel een soort esotherische toeters als luidsprekers in de rest van het huis staan, dat zou dan toch weer een soort van audiofiel verraden, maar dit verouderde filmhoekje zegt wat anders.
Op die foto zie je aan de rechterkant een hoop blu-ray's staan. En volgens mij is de mediaspeler ook een Playstation, die staat verticaal onder de tv. Denk dat het gewoon de tv/entertainment hoek is voor de kinderen. Er liggen ook Wii controllers zo te zien.cinot45981 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Zo te zien een beetje in de jaren '90 blijven hangen, kast vol dvd's, een bescheiden tv om films te kijken, nu zou je daar een veel grotere tv voor nemen of een projector, als je zo'n verzamelaar bent. Of in zo'n huis zelfs een dedicated HT bouwen in een kelder of aparte kamer. Kan niet goed zien of het nu dvd's zijn of blurays, maar aangezien er ook geen echt goede geluidsinstallatie omheen zit, en de inmiddels zwaar verouderde tv... denk ik dat iemand ooit deze hobby had en daar al jaren niks meer mee doet. Wel apart dat er dan wel een soort esotherische toeters als luidsprekers in de rest van het huis staan, dat zou dan toch weer een soort van audiofiel verraden, maar dit verouderde filmhoekje zegt wat anders. De rest van het huis is qua meubels ook erg jaren 80-90. Vreemd.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeΓ―nformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JΓj bent die kwaliteitsposter!
Correct, die grijze kabel is van de Wii naar de TV, componentstekkers evt met scart blokje. De gitaar in de hoek is van Guitar Hero 4 of 5.Vrijdag schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:30:
[...]
Op die foto zie je aan de rechterkant een hoop blu-ray's staan. En volgens mij is de mediaspeler ook een Playstation, die staat verticaal onder de tv. Denk dat het gewoon de tv/entertainment hoek is voor de kinderen. Er liggen ook Wii controllers zo te zien.
I have stability. The ability to stab.
Een audiofiel DIE EEN SPECIAAL TV HOEKJE MAAKT EN FILMS VERZAMELT wel. Het hoekje is denk ik inderdaad later wat ge-upgrade met een playstation voor de kidz zodat papa ook nog blurays kon kijken maar de lol is er voor papa wel af zo te zien, anders had hij het wel ge-upgrade naar deze tijd. Dik 4K scherm, goede soundbar of losse speakers. Dat is allemaal niet gebeurd.Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:22:
[...]
Een audiofiel hoeft toch helemaal niet van televisie of films te houden? Misschien zelfs juist wel niet.
Eigenlijk best wel deprimerend. Aan geld zal het niet liggen vermoed ik.cinot45981 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Een audiofiel DIE EEN SPECIAAL TV HOEKJE MAAKT EN FILMS VERZAMELT wel. Het hoekje is denk ik inderdaad later wat ge-upgrade met een playstation voor de kidz zodat papa ook nog blurays kon kijken maar de lol is er voor papa wel af zo te zien, anders had hij het wel ge-upgrade naar deze tijd. Dik 4K scherm, goede soundbar of losse speakers. Dat is allemaal niet gebeurd.
Het zal eerder aan de beschikbare tijd liggen. Als je een zo hoge functie hebt als deze bewoner, dan heb je misschien niet heel veel tijd om hier echt veel aandacht aan te besteden. Waarschijnlijk vroeger nog wel tijd om eens een filmpje te kijken, maar nu misschien niet meer. Of in elk geval niet voldoende tijd om daar een heel nieuwe installatie voor aan te schaffen en te installeren.Caelorum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:16:
[...]
Eigenlijk best wel deprimerend. Aan geld zal het niet liggen vermoed ik.
(Of hij gaat juist hierom verhuizen naar een woning met een aparte filmzaal, kan natuurlijk ook... )

En idd, precies een jaar later weer te koop voor het dubbele. Van 3 naar 6 ton:

Het was natuurlijk ook wel echt uitgewoond flipper materiaal:

De tuin is er niet echt op vooruit gegaan:

nieuwe prijs
oude prijs
De prijzen per m2 verchillen niet eens zo gek veel, 20% er boven op. Het is dus vooral m2 toevoegen wat die prijs verhoogt. Verdieping er op, achtergevel rechttrekken, aanbouw.
Ik denk zelf dat onze enigsinds vergelijkbare verbouwing toch wat goedkoper is maar niet eens zo heel veel als je kijkt hoeveel werk er in gaat zitten. Alleen gaan wij dan wel naar label A++ ipv blijven op G

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Typisch inderdaad: alles aanpakken behalve zaken die energie besparen. Nee, het moet in makelaarstaal passen dus visueel strak en een nieuwe keuken en badkamer.Wuursj schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:43:
Ik denk zelf dat onze enigsinds vergelijkbare verbouding toch wat goedkoper is maar niet eens zo heel veel als je kijkt hoeveel werk er in gaat zitten. Alleen gaan wij dan wel naar label A++ ipv blijven op GHopelijk is dat label G is alleen een formaliteit.
Ook altijd zo jammer hoe dat gaat bij huizenprogramma's op TV... tienduizenden euro's uitgeven maar geen cent voor betere isolatie bv. Achja, het zal zichzelf wel goed in stand houden zo.
Qua formaliteit: volgens mij mag dat niet meer toch ? Moeten huizen vanaf dit jaar niet meteen een definitief label hebben ?
[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2022 14:52 ]
Ben er bang voor. Alle radiatoren zijn weggehaald, dus dat zal wel vloerverwarming zijn. Maar.... nog wel een C.V. Ketel (staat niet dat het HR is?) en "dubbel glas".Wuursj schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Ik denk zelf dat onze enigsinds vergelijkbare verbouding toch wat goedkoper is maar niet eens zo heel veel als je kijkt hoeveel werk er in gaat zitten. Alleen gaan wij dan wel naar label A++ ipv blijven op GHopelijk is dat label G is alleen een formaliteit.
Als dat een oude ketel is die nu vloerverwarming mag gaan regelen en er zit jaren 80 dubbel glas in en ook nog eens meer glas (want uitbouw) dan hou ik mijn hart vast voor de kosten.
Moet je niet sowieso ook voldoen aan het nieuwe bouwbesluit als je een "ingrijpende renovatie" gaat doen?Plenkske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:50:
[...]
Qua formaliteit: volgens mij mag dat niet meer toch ? Moeten huizen vanaf dit jaar niet meteen een definitief label hebben ?
Ze zullen nog wel net door de regeltjes doorglippen..
Die zijn pas net ingegaan toch ? Ik gok dat deze verbouwing al eerder is gestart.Caelorum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:54:
[...]
Moet je niet sowieso ook voldoen aan het nieuwe bouwbesluit als je een "ingrijpende renovatie" gaat doen?
Ze zullen nog wel net door de regeltjes doorglippen..
Letterlijk al het glas is zo te zien vervangen en jaren '80 glas zal je niet meer kunnen krijgen in de winkelCaelorum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Ben er bang voor. Alle radiatoren zijn weggehaald, dus dat zal wel vloerverwarming zijn. Maar.... nog wel een C.V. Ketel (staat niet dat het HR is?) en "dubbel glas".
Als dat een oude ketel is die nu vloerverwarming mag gaan regelen en er zit jaren 80 dubbel glas in en ook nog eens meer glas (want uitbouw) dan hou ik mijn hart vast voor de kosten.
Het gaat me net te ver om te gaan kijken naar de U-waarden an het glas
Bovendien heb je minimaal te maken met renovatie waarden van bouwbesluit qua verbouwing. Daar kom je ook al verder mee dan G.
Ik vermoed iemand die geen zin heeft in label aanvraag omdat het toch wel snel verkocht wordt.
De oude ketel laten zitten zou wel heel sneu zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 27-01-2022 15:00 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Ook het bouwbesluit van 2012 had al eisen voor renovatie.Plenkske schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Die zijn pas net ingegaan toch ? Ik gok dat deze verbouwing al eerder is gestart.
Ah ik dacht dat het hier over ging:Wuursj schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Ook het bouwbesluit van 2012 had al eisen voor renovatie.
https://www.rvo.nl/onderw...bij-ingrijpende-renovatie
Maar die gaan pas 1 februari in.
Ik verbaasde mij daar ook over. Volgens mij zijn ongeveer alle kozijnen vervangen en dan zou je verwachten dat ze daar geen 'gewoon' dubbelglas meer in doen, maar HR++ glas.Caelorum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Ben er bang voor. Alle radiatoren zijn weggehaald, dus dat zal wel vloerverwarming zijn. Maar.... nog wel een C.V. Ketel (staat niet dat het HR is?) en "dubbel glas".
De afwezigheid van radiatoren (ook boven) is ook wel opvallend inderdaad. Maar het lijkt er ook niet op dat ze de vloeren overal vervangen hebben. Bijvoorbeeld op foto 18, de overloop op de eerste verdieping, loopt de vloer wel heel hol. Lijkt me gewoon de originele oude vloer.
Dat lijkt maar zo, kijk maar naar de foto's van een jaar geleden. Toch echt andere vloer.Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:06:
De afwezigheid van radiatoren (ook boven) is ook wel opvallend inderdaad. Maar het lijkt er ook niet op dat ze de vloeren overal vervangen hebben. Bijvoorbeeld op foto 18, de overloop op de eerste verdieping, loopt de vloer wel heel hol. Lijkt me gewoon de originele oude vloer.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Van beide badkamers zijn ook foto's. Ik vind het trouwens niet zo raar. En eigenlijk ook niet van deze tijd als géén wc op elke verdieping neemt als je een grondige verbouwing uitvoert.inquestos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:04:
Ook opvallend: het huis heeft 3 toiletten, vrij veel voor slechts 110m2. De makelaar gelooft het kennelijk ook niet helemaal, want ook het derde toilet wordt benoemd als "tweede toilet" in de omschrijving.
Als ik deze foto van de oude deur zie, dan lijkt de vloer toch echt de zelfde 'holling' te hebben.inquestos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:04:
Dat lijkt maar zo, kijk maar naar de foto's van een jaar geleden. Toch echt andere vloer.
:strip_exif()/f/image/H5zImYXQKJ7mzdPqV0O5Yrz5.jpg?f=fotoalbum_large)
(Valt me nu trouwens pas op dat er ook een nieuwe trap is en dat die trap de andere kant op draait.)
[ Voor 22% gewijzigd door Rubbergrover1 op 27-01-2022 16:52 ]
Ik was toe aan een pauze en kwam 'toevallig' langs het huis in kwestieRubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:06:
[...]
Ik verbaasde mij daar ook over. Volgens mij zijn ongeveer alle kozijnen vervangen en dan zou je verwachten dat ze daar geen 'gewoon' dubbelglas meer in doen, maar HR++ glas.

Het is gewoon HR++ glas met productie datum uit juni 2021. Niks aan het handje. Je mag zelf nog wel ff aan de slag, kozijnen staan alleen nog in grondverf
Dat de makelaar dat HR++ glas niet noemt, waarschlijk ook geen juiste HR ketel noemt en energielabel niet belangrijk vindt, zegt genoeg over de markt. Zelfs met deze energie prijzen
[ Voor 14% gewijzigd door Wuursj op 27-01-2022 16:56 ]
Ik ben (met welliswaar 135m2 iets meer ruimte) wel hetzelfde aan het doen: met kids liever elke boven verdieping 1 kleine badkamer met toilet dan 1 grote badkamer. Ik moet wel de hype van dubbele wastafels schieten maar als ik perse met prive wastafel mijn tanden wil poetsen, kan ik nu een hele badkamer voor mezelf pakkeninquestos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:04:
Ook opvallend: het huis heeft 3 toiletten, vrij veel voor slechts 110m2.
[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 27-01-2022 16:57 ]
Doet me denken aan:martyw schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:06:
Brute lamp, hopelijk hoort die bij de koop
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...42683024-nobelstraat-1-j/
/f/image/xm5hTlN5gAVg1fJASVHUcwlP.png?f=fotoalbum_large)
https://www.oudhollandssp...-overzicht/stokkenvangen/
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Zeker een bezoekje waard, en dit is nog maar het begin:

Leuke ruiten

[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 27-01-2022 21:08 ]
Jullie raden het al: dit huis is weer heerlijk typisch ingericht

Als je je stopcontacten zo legt kun je toch net zo goed gewoon een stekkerdoos aan de muur schroeven of ben ik nou gek
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Waarom een privΓ©-eiland in Dubai kopen als het hier in Nederland ook kan?

Doet me denken aan:martyw schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:06:
https://www.funda.nl/koop...42683024-nobelstraat-1-j/

Dan wel weer jammer dat het Amstel is... Maar dat is mijn smaak uiteraard.
De (voormalige/huidige) bewoners hebben zo te zien ook een voorliefde voor poppenhuizen en puzzels.
[img]error.jpg[/img]
Waarom geen ophaalbrug? Da's beter tegen zombiesBlaze85 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:47:
https://www.funda.nl/koop...-42684363-hobrederweg-32/
Waarom een privΓ©-eiland in Dubai kopen als het hier in Nederland ook kan?
[Afbeelding]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeΓ―nformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JΓj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
En toen al die stopcontacten gemonteerd waren, toch maar besloten om het bureau aan de andere kant meer te zetten.
Met die zit/sta bureau's van tegenwoordig heb je hier ook helemaal niets aan. Daar hang je een stekkerdoos onder, zodat er maar 1 kabel naar de muur loopt.
Je zou haast denken dat de bewoner(s) een lichte voorkeur hebben voor Heineken
Buiten dat: Amstel, blegh
[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 28-01-2022 07:45 ]
Deze 2 koepels fascineren meBlaze85 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:42:
https://www.funda.nl/koop...-88048224-hommelsedijk-8/
[Afbeelding]

Zonneboilers/heaters voor het zwembad, gok ik....ocrammarco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Deze 2 koepels fascineren mer.
[Afbeelding]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
@ocrammarco dit. Zoek maar eens op Tweakers naar DIY-zwembadverwarmingTheOmen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Zonneboilers/heaters voor het zwembad, gok ik....
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hoe zit dat nou met die afzuigkap, kookplaat en de magnetron? Ik zie geen enkele mogelijkheid deze combinatie te laten werken op die plek.
Of direct via achter naar buiten of recirculatieafzuigerCaelorum schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:49:
https://www.funda.nl/koop...4-hommelsedijk-8/#foto-37
Hoe zit dat nou met die afzuigkap, kookplaat en de magnetron? Ik zie geen enkele mogelijkheid deze combinatie te laten werken op die plek.
Ah check, thanks. Ik dachtte ik al zoiets maar ik vond het raar dat de slangen los hingen maar de combinatie met het zwembad make sensetimovd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:36:
[...]
@ocrammarco dit. Zoek maar eens op Tweakers naar DIY-zwembadverwarming
Maar er hangt toch altijd een plank tussen die afzuiger en de kookplaat, of de kookplaat staat schuin onder die afzuiger?Vorkie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:50:
[...]
Of direct via achter naar buiten of recirculatieafzuiger
"Te huur, mooie privΓ© kamer /ruimte, volledige keuken, kookplaat, koelkast, magnetron en afzuigkap".Caelorum schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:51:
[...]
Maar er hangt toch altijd een plank tussen die afzuiger en de kookplaat, of de kookplaat staat schuin onder die afzuiger?
Dat het niet (goed) werkt....
Niks voor mensen met tryptofobiemartyw schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:06:
[Afbeelding]
https://www.google.com/se...uwKHRemBjEQ_AUoAHoECAEQAA
Er is al gemeld wat het is, even een extra tip: koop ze niet. Om op deze manier je zwembad te verwarmen heb je meer oppervlakte nodig. Deze zijn eigenlijk altijd te klein.ocrammarco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Deze 2 koepels fascineren me
[Afbeelding]
Ik sla gewoon het hele zwembad overPlenkske schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:09:
[...]
Er is al gemeld wat het is, even een extra tip: koop ze niet. Om op deze manier je zwembad te verwarmen heb je meer oppervlakte nodig. Deze zijn eigenlijk altijd te klein.
Ik vind het juist een sterke jaren '50 uitstraling hebben. Het verbaasd me dat het uit 1968 is. Het steekt ook echt af ten opzichte van de omringende blokkendozen.cinot45981 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:11:
[...]
Dacht eerst dat het een kerk uit de jaren 60 was.
Ik doelde even puur op die hal met die glas in lood ramen, bakstenen en trap.Bitzer schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Ik vind het juist een sterke jaren '50 uitstraling hebben. Het verbaasd me dat het uit 1968 is. Het steekt ook echt af ten opzichte van de omringende blokkendozen.
Dat begrijp ik.cinot45981 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Ik doelde even puur op die hal met die glas in lood ramen, bakstenen en trap.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 05:10:
[...]
En toen al die stopcontacten gemonteerd waren, toch maar besloten om het bureau aan de andere kant meer te zetten.
Met die zit/sta bureau's van tegenwoordig heb je hier ook helemaal niets aan. Daar hang je een stekkerdoos onder, zodat er maar 1 kabel naar de muur loopt.
Bij dit bureau is het beter opgelost, die heeft ook ingebouwde waterkoelingBlaze85 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:42:
https://www.funda.nl/koop...-88048224-hommelsedijk-8/
[Afbeelding]

Verwarming voor het zwembad! Wordt water doorheen gepompt en zon doet de rest.ocrammarco schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:24:
[...]
Deze 2 koepels fascineren me
[Afbeelding]
Welk water?nklaver234 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:
[...]
Verwarming voor het zwembad! Wordt water doorheen gepompt en zon doet de rest.

https://www.funda.nl/koop.../huis-88050155-anholt-49/
:strip_exif()/f/image/iEWEWRJzASoeNT0NDIPmeiji.jpg?f=fotoalbum_large)
Of westerlingen die daar een prachtig huis hebben laten neerzetten en weer terug willen naar het westen?Rubbergrover1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:
Bij zo'n huis vraag ik me vaak af wat het verhaal er achter is. Hebben ze voor best wat geld een mooi huis naar eigen zin gebouwd, op een plek waar je dat zeker niet altijd weer terugkrijgt bij verkoop. En dan wordt het binnen drie jaar toch weer te koop gezet. Kan me niet voorstellen dat het te klein is geworden. Als je het idee had dat voor je werk wel eens elders in het land zou willen gaan wonen, waarom zou je dan ΓΌberhaupt aan de bouw van zo'n woning beginnen? Hat zal daarom dan wel een relatie-issue zijn?
[Afbeelding]
Ik heb meerdere mensen meegemaakt die na een bijna complete herbouw van hun huis er achter kwamen dat ze toch niet konden wennen.
Overigens was ik dan geloof ik niet daar gaan wonen.. je wilt toch wat ruimte om je heen anders kun je net zo goed in het westen of midden blijven wonen.
[ Voor 14% gewijzigd door leto001 op 28-01-2022 17:28 ]
Bizarre prijs voor een kluswoning. Ja Den Dolder is zeker geen goedkope buurt, maar voor dit soort woningen meer dan 5000 p m2 vragen en een kluswoning...
https://www.funda.nl/huur...uis-42515361-parklaan-40/
Huis staat in Rotterdam en is niet heel bijzonder, behalve groot (547m2) en strak afgewerkt.
Maar ik blijf me verbazen over de huurprijs van 29.000 euro per maand. En een huur periode van minimaal 5 jaar. Dat is dus 1,74 miljoen over die 5 jaar. Daar kan je ook al een leuk pandje voor kopen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Zit daar een butler en chauffeur bij inbegrepen of mis ik iets?evleerdam schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:49: huurprijs van 29.000 euro per maand. En een huur periode van minimaal 5 jaar. Dat is dus 1,74 miljoen over die 5 jaar.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Vind 't ook wel mooi, vaak zijn tegels kil maar dit toont wel sfeervol/modern.pauldaytona schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:56:
Das leuk, de leisteen die in dat huis ligt is precies die wij ook hebben. Nog steeds erg blij mee. Mooi huis, alleen de locatie ga ik niet wonen. Het grootste deel tuin ligt aan de kant waar je er niks aan hebt. Dat moet dan goedgemaakt worden door de uitzicht op het water.
Ik noteer m even voor onze nieuwe vloer
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
https://www.funda.nl/koop...55-cornelis-matersweg-38/
Even heel realistisch. Alleen al een CV installatie aanleggen kost gauw 20.000 euro. Dubbel glas + kozijnen 30.000, badkamer 20.000, keuken 15.000, isolatie muren + dak + vloer 25.000, elektra vervangen 5.000 en dan heb ik het nog niet over alles stuken en opknappen.
Iemand die bijna 450.000 te besteden heeft koopt dit toch niet?
[ Voor 81% gewijzigd door Luchtbakker op 28-01-2022 21:25 ]
Iemand die 325.000 te besteden heeft misschien wel. Je hoeft het niet allemaal op te knappen.Luchtbakker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:23:
Even heel realistisch. Alleen al een CV installatie aanleggen kost gauw 20.000 euro. Dubbel glas + kozijnen 30.000, badkamer 20.000, keuken 15.000, isolatie muren + dak + vloer 25.000, elektra vervangen 5.000 en dan heb ik het nog niet over alles stuken en opknappen.
Dit is wel een "luxe" tussenwoning geweest. Openslaande deuren, balkon op de ouderslaapkamer met uitzicht ... over het spoor. Dat is ook wat minder.kx22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:55:
https://www.funda.nl/koop...uis-42684406-paduaweg-53/
Bizarre prijs voor een kluswoning. Ja Den Dolder is zeker geen goedkope buurt, maar voor dit soort woningen meer dan 5000 p m2 vragen en een kluswoning...
En vergeet een goede brandverzekering niet als je de plafonds niet aanpaktLuchtbakker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:23:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
martyw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:52:
Uit de tijd dat de eisen aan brandveiligheid van huizen wat minder steng waren
[Afbeelding]
20 rooitjes voor een CV?Luchtbakker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:23:
En 25 voor wat isolatie?
Goeiemorgen, het hoeven geen gouden leidingen te zijn hoor.
Woning leegtrekken 3k
Elektra + nieuwe mk 7k
Nieuwe kozijnen 20k
CV 10k
Badkamer 10k
Keuken 8k
Isoleren muren 1k
Isoleren vloer 1k
Isoleren dak 2k - of nieuw dak voor 12k + dakkapel 6k
Stukadoren 7k
Binnendeuren 3k
Plafonds 3k
Vloerbedekking boven 1k
Tegels/parket beneden 5k
Voor 97k helemaal opgeknapt en dan hoef je zelf niks te doen. 't Is verdorie maar een hokje van 91 m2.
Het is Mustang Black Braziliaanse Leisteen, 38β¬ /m2Sport_Life schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:14:
[...]
Vind 't ook wel mooi, vaak zijn tegels kil maar dit toont wel sfeervol/modern.
Ik noteer m even voor onze nieuwe vloer
Ze liggen daar en hier ook in 60x60, dat is een mooie maat. Ik heb ze zelf gelegd, weet niet of ik het nog eens zou doen. Elke tegel is anders, verveelt niet. Die ik had waren heel mooi vierkant aan de maat, met voeg van 3mm gelegd. In de zithoek ligt er een okergeel kleed op.
Even mijn fantasie gebruiken of ik op 10 redenen kom om zo snel te verhuizenRubbergrover1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:
Bij zo'n huis vraag ik me vaak af wat het verhaal er achter is. Hebben ze voor best wat geld een mooi huis naar eigen zin gebouwd, op een plek waar je dat zeker niet altijd weer terugkrijgt bij verkoop. En dan wordt het binnen drie jaar toch weer te koop gezet. Kan me niet voorstellen dat het te klein is geworden. Als je het idee had dat voor je werk wel eens elders in het land zou willen gaan wonen, waarom zou je dan ΓΌberhaupt aan de bouw van zo'n woning beginnen? Hat zal daarom dan wel een relatie-issue zijn?
[Afbeelding]
- er is een drieling op komst
- overlijden
- baan in het westen van het land
- echtscheiding
- ruzie met de buren
- bouwen is zo mooi dus lekker een nieuw huis bouwen
- staatloterij gewonnen en gaan groter wonen
- ziekte van de echtelieden
- voor een dure operatie in de VS is cash nodig
- de bewoners kunnen niet aarden
D-e-n schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:51:
in het ernaast gelegen Haarlem
Daar wordt in Haarlem anders over gedacht, je komt door zeker drie dorpen en een tunnel voor je er bent
/f/image/kLV2DnSW6UjXKU7ivZqZdztN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 28-01-2022 22:58 ]
Ik woon in Haarlem en het is een mooie fietsroute naar Beverwijk. Maar ik ging er dus vanuit dat mensen dus liever in Haarlem wonenmartyw schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:56:
[...]
offtopic:
Daar wordt in Haarlem anders over gedacht, je komt door zeker drie dorpen en een tunnel voor je er bent![]()
[Afbeelding]
Oh, wacht. Er is eigenlijk geen goede buurt in Beverwijk
* ralpje weer terug naar Heemskerk stiefelt.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Een badkamer voor 10k en een keuken voor 8k?Aardappel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:47:
[...]
20 rooitjes voor een CV?
En 25 voor wat isolatie?
Woning leegtrekken 3k
Elektra + nieuwe mk 7k
Nieuwe kozijnen 20k
CV 10k
Badkamer 10k
Keuken 8k
Isoleren muren 1k
Isoleren vloer 1k
Stukadoren 7k
Binnendeuren 3k
Plafonds 3k
Vloerbedekking boven 1k
Tegels/parket beneden 5k
Voor 97k helemaal opgeknapt en dan hoef je zelf niks te doen. 't Is verdorie maar een hokje van 91 m2.
Onze badkamer (en toilet) en keuken waren toch al een stuk (zeg maar veel) duurder en dan hebben we niet eens heel gek gedaan.
Alles naar verhouding hè.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:42:
[...]
Een badkamer voor 10k en een keuken voor 8k?
Onze badkamer (en toilet) en keuken waren toch al een stuk (zeg maar veel) duurder en dan hebben we niet eens heel gek gedaan.
Gewoon een eenvoudige keuken van Keller met standaard 5 apparaten (siemens/bosch, goed maar geen miele) kost je 3 Γ 4 k voor de kastjes, 2,5k voor de apparatuur, en dan hou je nog een beetje over voor aankleding, achterwand, spotjes etc.
De badkamer is grofweg 2,5 m2. Er zit niet eens een toilet in. Kun je plaatsen + douche, of zoals nu alleen een bad, en dan een wastafeltje erbij.
Ik denk dat je aan het halve forum hier de telefoonnummers moet doorgeven van de aannemers die het voor dit geld doen.Aardappel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:47:
[...]
20 rooitjes voor een CV?
En 25 voor wat isolatie?
Woning leegtrekken 3k
Elektra + nieuwe mk 7k
Nieuwe kozijnen 20k
CV 10k
Badkamer 10k
Keuken 8k
Isoleren muren 1k
Isoleren vloer 1k
Stukadoren 7k
Binnendeuren 3k
Plafonds 3k
Vloerbedekking boven 1k
Tegels/parket beneden 5k
Bij de CV denk ik ook niet dat je 20 K kwijt bent, maar een keuken voor 8K... dan zit je nog in het lage segment van Ikea.
Gebouwd voor 3,5 ton en nu lekker voor het dubbele verkopen.nokiaan958GB schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:54:
[...]
Even mijn fantasie gebruiken of ik op 10 redenen kom om zo snel te verhuizen![]()
- er is een drieling op komst
- overlijden
- baan in het westen van het land
- echtscheiding
- ruzie met de buren
- bouwen is zo mooi dus lekker een nieuw huis bouwen
- staatloterij gewonnen en gaan groter wonen
- ziekte van de echtelieden
- voor een dure operatie in de VS is cash nodig
- de bewoners kunnen niet aarden
Heb zelf een keuken van Bruynzeel, hoekmodel van 3 bij 4. Met apparatuur van Bosch. Kostte me 7,5k incl plaatsen.Rzaan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:03:
[...]
Ik denk dat je aan het halve forum hier de telefoonnummers moet doorgeven van de aannemers die het voor dit geld doen.![]()
Bij de CV denk ik ook niet dat je 20 K kwijt bent, maar een keuken voor 8K... dan zit je nog in het lage segment van Ikea.
Hoe ga je 15k kapot slaan op een keuken van 5 kastjes breed?
Daarbij, een rechte keuken kun je ook ergens heel makkelijk een showroommodel halen.
[ Voor 7% gewijzigd door Aardappel op 29-01-2022 00:08 ]
Met de prijzen die jij noemt zou ik bijna flipper worden. Zelf doen loont in deze markt gigantisch, valt een hoop mee te verdienen. Nieuwere generatie hebben allemaal 2 linker handen en het moet af zijn. Dan krijg je vanzelf dit soort prijzen..Luchtbakker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:23:
Even heel realistisch. Alleen al een CV installatie aanleggen kost gauw 20.000 euro. Dubbel glas + kozijnen 30.000, badkamer 20.000, keuken 15.000, isolatie muren + dak + vloer 25.000, elektra
vervangen 5.000 en dan heb ik het nog niet over alles stuken en opknappen.
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.