De architect van de huizen in die straat mogen ze ook iets met pek en veren mee doen. Wat een ongelooflijke sombere, saaie blokkendozen...D_Jeff schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:23:
https://www.funda.nl/koop...2672587-margrietstraat-9/
Dit huis is zo'n alle gaartje dat het stiekem weer leuk wordt:
[Afbeelding]
Je zou zeggen dat hier van 2 huizen 1 huis gemaakt is
[Afbeelding]
Over de smaak van kwaliteitsbier valt te discussiëren, maar een bar in eigen huis is altijd wel tof.
[Afbeelding]
Een badkamer die groot genoeg is om je reet fatsoenlijk te kunnen draaien, zonder meuk om te gooien. Daarnaast keuze vrijheid: Plons water of waterstraal. +1
Twisk is een prachtig dorp, maar als je ook maar iets wilt veranderen aan de buitenkant van het huis moet je al een vergunning aanvragen. Daarnaast is bij dit pand parkeren best een ding, dat zal je namelijk midden op straat moeten doen.
Waarschijnlijk gedaan om een radiator uit te sparen.DUX schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Mooi huis, mooie straat, had meer van de tuin verwacht. Hebben jullie ook die achtbaan op het toilet gezien?
[Afbeelding]
Misschien denk ik te pessimistisch, maar als ik onderstaande foto zie denk ik niet aan een speelse doorkijk naar de stenen muur, maar eerder aan een groot vochtprobleem in de kelder

Ventilatie gaat via de balansventilatie, hou je de warmte ook binnen.Maasluip schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Mijn buren ook. Hoor je 's avonds laat 'rrrrang' dat ding naar beneden gaan, op de slaapkamer. Kan geen venster meer open, lekker in je bed liggen meuren.![]()
En waarom? Ja goed, we hebben een lantaarnpaal voor de deur, maar ik heb gewoon een rolgordijn.
https://www.funda.nl/koop...649-sleutelbloemstraat-3/
"Wel effe bukken schatje" heeft in deze slaapkamer een hele andere betekenis
"Wel effe bukken schatje" heeft in deze slaapkamer een hele andere betekenis

https://www.funda.nl/koop...s-42689510-molendijk-102/
Zwarte pc-kast met een witte optische drive is een true classic

En de makelaar wilde de nieuwe drone perse uitproberen op een kloteweerdag...
Zwarte pc-kast met een witte optische drive is een true classic

En de makelaar wilde de nieuwe drone perse uitproberen op een kloteweerdag...

[ Voor 26% gewijzigd door Blaze85 op 24-01-2022 20:22 ]
https://www.funda.nl/koop...s-42681917-zuiderdiep-22/
Gevalletje: wtf is going on...

In 1999 werd een groot deel van deze boerderij professioneel herbouwd na een brand. De eigenaar heeft hierna de afbouw zelf opgepakt maar nog niet geheel afgerond.

Kruipruimte isolatie.Baddie09 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Iemand een idee wat deze vrachtwagen aan het lossen is?
[Afbeelding]
Kennelijk vond de makelaar of verkoper het niet storend genoeg, aangezien deze op erg veel foto's te zien is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zat meer naar dat schattige beeldschermpje te kijken. Is dat een 12 inch of zo...?Blaze85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:21:
https://www.funda.nl/koop...s-42689510-molendijk-102/
Zwarte pc-kast met een witte optische drive is een true classic![]()
[...]

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 24-01-2022 20:41 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik dacht dat 14" de eerste reguliere LCD's waren.Fiber schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:40:
[...]
Ik zat meer naar dat schattige beeldschermpje te kijken. Is dat een 12 inch of zo...?
Romeins badhuis half omgebouwd tot woonhuis...?Blaze85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:29:
[...]
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat ziet er op het eerste gezicht vooral koddig uit maar is welbeschouwd gewoon slim gedaan. De extra bochten zorgen dat je iets meer oppervlak aan warme buizen in je toilet hebben zodat je wat meer warmteafgifte hebt dan rechttoe rechtaan. Het spaart met enkele bochtjes en wat extra pijp zomaar een klein radiatortje uit. En verder zorgen de dubbele bochten ervoor dat de buis op die wijze krimp en uitzetting kan opvangen waardoor de uiteinden minder "heen en weer" zullen gaan bij opwarmen en afkoelen. Ik kan dat wel waarderen.DUX schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Hebben jullie ook die achtbaan op het toilet gezien?
Gewoon door drinken, is het vocht zo weg...Baddie09 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:22:
[...]
Misschien denk ik te pessimistisch, maar als ik onderstaande foto zie denk ik niet aan een speelse doorkijk naar de stenen muur, maar eerder aan een groot vochtprobleem in de kelder![]()
[Afbeelding]
Ach, vochtproblemen? Jullie zien het te klein. Vocht moet je niet als probleem zien maar als kans.
Dat doen de Amerikanen toch beter!
Dat doen de Amerikanen toch beter!
Alsof het 's morgens al niet moeilijk genoeg is om het porselein te raken

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Volgens mij heb ik de originele foto gevonden:Blaze85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:29:
[...]
![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/L5KmxCtqG4Ukn3tnfZ8R8v8j.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Suggs op 25-01-2022 01:33 ]
Ik dacht exact hetzelfdeSuggs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 01:00:
[...]
Volgens mij heb ik de originele foto gevonden:
[Afbeelding]
Ik vermoed dat het niet vrijwillig is dat de eigenaar de afwerking zelf moet doen. Maar dat hij onderverzekerd was en er niet genoeg geld was om de boerderij helemaal op kosten van de verzekeraar te herbouwen. Dat er daarom alleen casco herbouwd is en de eigenaar de binnenkant van zijn eigen (afwezige) geld moest afwerken.Blaze85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:29:
[...]
![]()
Het is wel een goede vraag waarom de makelaar die laatste foto er tussen heeft gezet. Wat is de meerwaarde daarvan?
Ik heb ze ook. Wel met afstandsbediening (dus geen rranggg) en onze ramen kunnen nog gewoon open (kiep naar binnen). Maar is met balansventilatie niet nodig in principe.Maasluip schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Mijn buren ook. Hoor je 's avonds laat 'rrrrang' dat ding naar beneden gaan, op de slaapkamer. Kan geen venster meer open, lekker in je bed liggen meuren.![]()
En waarom? Ja goed, we hebben een lantaarnpaal voor de deur, maar ik heb gewoon een rolgordijn.
Waarom hebben we ze? Omdat je anders je bed uit broeit in de ochtend in de zomer, en in de avond de andere kant vh huis onbehagelijk wordt.
Als je ze eenmaal hebt gehad wil je eigenlijk niet meer zonder. Beneden overigens screens omdat ik rolluiken niet bepaald mooi vind of zo
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 25-01-2022 08:53 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Oeh, inderdaad een super opmerkelijke woning. Die afvoer(?)buis vanuit zolder dwars door de eerste verdieping naar de begane grond via de buitenmuur naar buiten blijft me intrigeren. Helaas kan ik geen foto's vinden waar die buis op zolder precies voor dient.Blaze85 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:29:
[...]
![]()
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat lijkt me de afvoer van de haard. Je ziet op sommige foto's van die buis ook nog een stukje van de rode muur op de begane grond, waar de haard in gemonteerd is.RomeoJ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Oeh, inderdaad een super opmerkelijke woning. Die afvoer(?)buis vanuit zolder dwars door de eerste verdieping naar de begane grond via de buitenmuur naar buiten blijft me intrigeren. Helaas kan ik geen foto's vinden waar die buis op zolder precies voor dient.
Ja daar lijkt het wel op, maar waarom zou je die buis dan ook nog eens doorvoeren door de buitengevel? Was de trek van de haard niet goed?Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:06:
[...]
Dat lijkt me de afvoer van de haard. Je ziet op sommige foto's van die buis ook nog een stukje van de rode muur op de begane grond, waar de haard in gemonteerd is.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik denk dat voor veel mensen die laatste zin wel doorslaggevend is. Ik vind het zelf wel fijn als mijn huis er een beetje OK uitziet en ik vind de aanblik van huizen met rolluiken geen porem. Maar andere mensen kijken meer vanuit het eigen gebruik en dan is de keus voor rolluiken waarschijnlijk wel een comfortabele keus.GAIAjohan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:50:
[...]
Ik heb ze ook. Wel met afstandsbediening (dus geen rranggg) en onze ramen kunnen nog gewoon open (kiep naar binnen). Maar is met balansventilatie niet nodig in principe.
Waarom hebben we ze? Omdat je anders je bed uit broeit in de ochtend in de zomer, en in de avond de andere kant vh huis onbehagelijk wordt.
Als je ze eenmaal hebt gehad wil je eigenlijk niet meer zonder. Beneden overigens screens omdat ik rolluiken niet bepaald mooi vind of zo
(Ik heb het idee dat bv. in België de mentaliteit ook veel meer is dat huizen erg vanuit het eigen gebruik worden bekeken en minder vanuit hoe het eruit ziet voor de rest van de mensen. En dat daarom sommige huizen er ook wat 'bijzonder' uit zien en er daar (en in zuid Nederland) ook veel meer rolluiken zijn dan boven de grote rivieren.)
Ik denk dat het idee is/was dat er buiten bij het terras ook een haard komt.RomeoJ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:09:
[...]
Ja daar lijkt het wel op, maar waarom zou je die buis dan ook nog eens doorvoeren door de buitengevel? Was de trek van de haard niet goed?
Als je regelmatig nachtdienst hebt zijn rolluiken toch echt wel een uitkomst. Helemaal op van die warme zomerdagen, zonder die dingen drijf je je bed uit. En met een verduisteringsgordijn krijg je het in de zomer echt niet lekker donker op je kamer.
Dan heb je toch verkeerde keuzes gemaakt?Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:23:
[...]
Ik vermoed dat het niet vrijwillig is dat de eigenaar de afwerking zelf moet doen. Maar dat hij onderverzekerd was en er niet genoeg geld was om de boerderij helemaal op kosten van de verzekeraar te herbouwen. Dat er daarom alleen casco herbouwd is en de eigenaar de binnenkant van zijn eigen (afwezige) geld moest afwerken.
Een heel dak vol zonnepanelen en een luxe badkamer en de helft niet afgemaakt...
Jeetje. Ik ben benieuwd wat voor zithouding jij aanneemt tijdens het ontlasten?!Valentino-46 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:10:
[...]
Alsof het 's morgens al niet moeilijk genoeg is om het porselein te raken
https://www.funda.nl/koop...917-zuiderdiep-22/#foto-7
Die buis uit het raam is wel handig, als je op het terras zit te zuipen kan je vrouw je roepen voor het eten
[ Voor 25% gewijzigd door Dieken Taffert op 25-01-2022 09:55 ]
Dieken Taffert schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Jeetje. Ik ben benieuwd wat voor zithouding jij aanneemt tijdens het ontlasten?!
https://www.funda.nl/koop...917-zuiderdiep-22/#foto-7
Die buis uit het raam is wel handig, als je op het terras zit te zuipen kan je vrouw je roepen voor het eten

Als dat de verwarmingsbuizen zijn heb je gelijk, maar het ziet er qua formaat/kleur/vorm eerder uit dat het PVC buizen zijn? Zeker als je het met de andere verwarmingsbuizen vergelijkt..Antonius schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:35:
[...]
Dat ziet er op het eerste gezicht vooral koddig uit maar is welbeschouwd gewoon slim gedaan. De extra bochten zorgen dat je iets meer oppervlak aan warme buizen in je toilet hebben zodat je wat meer warmteafgifte hebt dan rechttoe rechtaan. Het spaart met enkele bochtjes en wat extra pijp zomaar een klein radiatortje uit. En verder zorgen de dubbele bochten ervoor dat de buis op die wijze krimp en uitzetting kan opvangen waardoor de uiteinden minder "heen en weer" zullen gaan bij opwarmen en afkoelen. Ik kan dat wel waarderen.
Het zouden nog dikke geïsoleerde buizen kunnen zijn, maar dan heb je natuurlijk ook weer niet de warmte uitgifte.
Ik denk dat het gewoon de ouderwetse 'lekker dikke' buizen zijn, uit de tijd dat het comfort belangrijker was dan het energieverbruik. Zo'n zigzag kan handig zijn om tikken vanwege uitzetten/krimp te voorkomen. Dus ik denk dat ze hier het nuttige met het aangename hebben gecombineerd, op een manier waardoor de buizen ook nog wat warmte afgeven in de WC.Puc van S. schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:33:
[...]
Als dat de verwarmingsbuizen zijn heb je gelijk, maar het ziet er qua formaat/kleur/vorm eerder uit dat het PVC buizen zijn? Zeker als je het met de andere verwarmingsbuizen vergelijkt..
Het zouden nog dikke geïsoleerde buizen kunnen zijn, maar dan heb je natuurlijk ook weer niet de warmte uitgifte.
Ik dacht ook even dat het van die ouderwetse stalen buizen waren, die hebben we hier thuis ook nog. Maar de bochten zien eruit alsof het van die verlijmbare pvc koppelingen zijn. Het zijn in ieder geval geen aan elkaar gelaste buizen (zoals hier in het huis wel het geval is).
Ben nu wel benieuwd wat het echt is. Kan iemand dat huis even bezichtigen en er stiekem een stukje in zagen?
Ben nu wel benieuwd wat het echt is. Kan iemand dat huis even bezichtigen en er stiekem een stukje in zagen?
Ik denk dat 'dikke buizen' niet zo heel veel uit zullen maken voor energieverbruik - sterker nog, een paar mm extra staal zal iets minder warmteverlies betekenen. Nadeel is volgens mij dat het allemaal gelast moet worden, ipv. de normale stalen buizen waar je gewoon met knelringen en koppelstukjes kunt werken.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:46:
Ik denk dat het gewoon de ouderwetse 'lekker dikke' buizen zijn, uit de tijd dat het comfort belangrijker was dan het energieverbruik.
Maar ook bij rolluiken heb je allerlei kleuren en de bakken in allerlei vormen. Ze kunnen ook achter de muur zijn gebouwd en als ze dan open zijn zie je vrijwel niet dat er rolluiken zijn.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:12:
[...]
Ik denk dat voor veel mensen die laatste zin wel doorslaggevend is. Ik vind het zelf wel fijn als mijn huis er een beetje OK uitziet en ik vind de aanblik van huizen met rolluiken geen porem. Maar andere mensen kijken meer vanuit het eigen gebruik en dan is de keus voor rolluiken waarschijnlijk wel een comfortabele keus.
(Ik heb het idee dat bv. in België de mentaliteit ook veel meer is dat huizen erg vanuit het eigen gebruik worden bekeken en minder vanuit hoe het eruit ziet voor de rest van de mensen. En dat daarom sommige huizen er ook wat 'bijzonder' uit zien en er daar (en in zuid Nederland) ook veel meer rolluiken zijn dan boven de grote rivieren.)
Bij nieuwbouw zou ik dat laatste doen. Inbouw dus. Alles geconnect zodat ze bij zonneschijn automatisch omlaag gaan, en je ze op afstand omlaag/omhoog kunt doen.
Veel oudere huizen hebben bruine of lichtbruine rolluiken en dat ziet er echt niet uit. Wit met een iets elegantere bak en vooral inbouw lijkt al een heel stuk beter.
Alhoewel beneden zou ik nog steeds voor screens gaan denk ik. Vind dichte rolluiken beneden er heel raar uit zien. Plus bij screens kun je nog wat naar buiten kijken.
Ik ben overigens eigenlijk noorderling, en heb tot afgelopen jaar nooit rolluiken of screens gehad. Vond ze ook lelijk
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 25-01-2022 11:27 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De mode verandert natuurlijk. Die bruine rolluiken waren juist mooi toen ze werden geïnstalleerd. Elke tien jaar je rolluiken aan de mode aanpassen lijkt me ook weer geen goed idee.GAIAjohan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:23:
Veel oudere huizen hebben bruine of lichtbruine rolluiken en dat ziet er echt niet uit. Wit met een iets elegantere bak en vooral inbouw lijkt al een heel stuk beter.
Overigens is het ook mogelijk om houten luiken electrisch aan te sturen. Of Schuifluiken op horizontale rails. Zeker interessant voor woningen waarbij je de historische uitstraling niet wil aantasten. Volgens mij wordt voor nieuwbouw aandacht besteed aan (automatisch) bedienbare zonwering, dus ik denk eigenlijk dat rolluiken eerder de norm gaan worden dan andersom.
Zullen we zonnepanelen nemen?
Ja, oké maar dan niet op het dak.
Say no more:

https://www.funda.nl/koop/etten/huis-42522880-warmseweg-11/
Say no more:

Midden in de stad (jammer van de stad), aan het park, met zwembad. Mooi pand.
https://www.funda.nl/koop...469928-wilhelminapark-18/

Misschien kan de paal meedraaien met de zonAardappel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:48:
Say no more:
[Afbeelding]
Exact expert nodig?
chevsticks schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:04:
Ik dacht ook even dat het van die ouderwetse stalen buizen waren, die hebben we hier thuis ook nog. Maar de bochten zien eruit alsof het van die verlijmbare pvc koppelingen zijn. Het zijn in ieder geval geen aan elkaar gelaste buizen (zoals hier in het huis wel het geval is).
De crux zit hem in: als ze open zijn. Het gaat er nu juist om hoe het eruit ziet als ze dicht zijn. Ik krijg dan meteen associaties met Franse dorpjes die er verlaten uitzien als je er doorheen rijdt, omdat overal de rolluiken dicht zijn en er geen teken van leven te bekennen is.GAIAjohan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Maar ook bij rolluiken heb je allerlei kleuren en de bakken in allerlei vormen. Ze kunnen ook achter de muur zijn gebouwd en als ze dan open zijn zie je vrijwel niet dat er rolluiken zijn.
Het is wel iets beter, maar ik vind screens nog steeds niet echt aantrekkelijk.Alhoewel beneden zou ik nog steeds voor screens gaan denk ik. Vind dichte rolluiken beneden er heel raar uit zien. Plus bij screens kun je nog wat naar buiten kijken.
Aardappel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:48:
Say no more:
[Afbeelding]
Mogelijk. Hier in de buurt staat een vergelijkbare paal die meedraait met de zon.Crazy D schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Misschien kan de paal meedraaien met de zon
Installatie/aanschaf zal wat duurder zijn maar het heeft ook wel voordelen. Vrijwel de gehele dag de perfecte hoek, panelen zullen koeler blijven (en dus efficiënter), onderhoud op panelen is eenvoudig, onderhoud aan het dak is eenvoudiger omdat je niet eerst de panelen hoeft te verwijderen. Plus het kan een leuk hobbyprojectje zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 25-01-2022 13:39 ]
VerliefdQuicksilver schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:56:
Midden in de stad (jammer van de stad), aan het park, met zwembad. Mooi pand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Privacy is voor sommigen een groot goed. Ik heb het rolgordijn in de woonkamer ook bijna altijd naar beneden. Het gaat een ander geen zier aan wat ik in de avond doe en of ik thuis ben. In de slaapkamer zijn de gordijnen eigenlijk altijd dicht, tenzij ik extra licht van buiten nodig heb. Het gaat dus ook lang niet altijd over aantrekkelijk voor voorbijgangers, maar privacy voor de bewoners zal zeker een reden zijn. Daarnaast zijn dergelijke rolluiken ook heerlijk in de zomer om de warmte buiten te houden. Vaak kan je die op een kierstand zetten, waardoor het wel lekker kan doorwaaien door het huis, zonder dat de zon rechtstreeks alles opwarmt. En als laatste is het ook een extra beveiliging richting inbrekers. Moeilijker om binnen te komen en het risico dat iemand thuis is, terwijl je dat dus niet van buiten kan zien.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:30:
[...]
De crux zit hem in: als ze open zijn. Het gaat er nu juist om hoe het eruit ziet als ze dicht zijn. Ik krijg dan meteen associaties met Franse dorpjes die er verlaten uitzien als je er doorheen rijdt, omdat overal de rolluiken dicht zijn en er geen teken van leven te bekennen is.
[...]
Het is wel iets beter, maar ik vind screens nog steeds niet echt aantrekkelijk.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Daar zijn de (rol)gordijnen die je noemt en zaken zoals vitrage zeer effectief voor. Zonder dat je van buiten het idee hebt dat je door een uitgestorven stad loopt. Maar dat is allemaal uiteraard maar net wat je smaak is.thunder8 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:01:
[...]
Het gaat dus ook lang niet altijd over aantrekkelijk voor voorbijgangers, maar privacy voor de bewoners zal zeker een reden zijn.
Met zo'n plafond zie ik geen andere mogelijkheid:Dieken Taffert schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:51:
Jeetje. Ik ben benieuwd wat voor zithouding jij aanneemt tijdens het ontlasten?!
:strip_exif()/f/image/ezJ57XkerO8cnY5jjbPvJuGy.jpg?f=fotoalbum_large)
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Uit de tijd dat de eisen aan brandveiligheid van huizen wat minder steng waren
https://www.funda.nl/koop...55-cornelis-matersweg-38/

https://www.funda.nl/koop...55-cornelis-matersweg-38/
Alles beter dan die moderne, saaie, strakke, grijs met beige interieurs van tegenwoordig:

Meer: https://cloud.funda.nl/valentina_media/153/938/646_2160.jpg

Meer: https://cloud.funda.nl/valentina_media/153/938/646_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...uis-42681671-tjalk-17-58/

Totale onderhoudskosten tuin 1980-2022: €0Bouwjaar 1980

https://www.funda.nl/koop...42681619-oirsbekerweg-27/
Exotische 'badkamer'...
Exotische 'badkamer'...
Info
- Sauna / welness tot voor kort professioneel geëxploiteerd

Verkocht in december 2021 voor 763.888
Nu te koop voor 895.000?
Snel verdiend als het lukt
Oud: https://www.funda.nl/koop...691-kennemerstraatweg-65/
Nieuw maand later.
https://www.funda.nl/koop...855-kennemerstraatweg-65/
Lijkt vooral wat stucwerk, meubels en andere greepjes keuken.
De beschrijving ook:
Bijzonderheden:
* Er is veel aangepast in de woning: alle wanden en plafonds in de gehele woning zijn opnieuw geschilderd, er is een nieuw luxe betegeld toilet met fonteintje, er is een nieuwe vloer in de bijkeuken, de grepen van de keuken zijn vernieuwd, de vloer in de hal en het kantoor is vernieuwd, de lambrisering is geschilderd en op de verdieping ligt nieuw laminaat;
Of dat nou 120.000 euro kost 🤭
Nu te koop voor 895.000?
Nieuw maand later.
De beschrijving ook:
Bijzonderheden:
* Er is veel aangepast in de woning: alle wanden en plafonds in de gehele woning zijn opnieuw geschilderd, er is een nieuw luxe betegeld toilet met fonteintje, er is een nieuwe vloer in de bijkeuken, de grepen van de keuken zijn vernieuwd, de vloer in de hal en het kantoor is vernieuwd, de lambrisering is geschilderd en op de verdieping ligt nieuw laminaat;
[ Voor 39% gewijzigd door meermarco op 25-01-2022 22:01 ]
https://www.funda.nl/koop...1964-wh-vliegenstraat-73/
Prima buurt, prima voortuin, prima achtertuin, wat wil een mens nog meer

Prima buurt, prima voortuin, prima achtertuin, wat wil een mens nog meer

[ Voor 9% gewijzigd door Blaze85 op 25-01-2022 22:05 ]
dafuq... wat een oplichterij.meermarco schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:00:
Nu te koop voor 895.000?
Nieuw maand later.
De beschrijving ook:
Bijzonderheden:
Op Maps satellite view staat ie precies zo, zoals op de foto's (richting het Oosten). En aan de schaduw te zien is de foto van Maps rond het middaguur, dan zou ie dus meer in zuidelijke richting moeten staan. Leuk (hobby)project en vaker gezien in het buitenland, maar niet bij dit huis zo te zien.Caayn schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:30:
[...]
[...]
Mogelijk. Hier in de buurt staat een vergelijkbare paal die meedraait met de zon.
Installatie/aanschaf zal wat duurder zijn maar het heeft ook wel voordelen. Vrijwel de gehele dag de perfecte hoek, panelen zullen koeler blijven (en dus efficiënter), onderhoud op panelen is eenvoudig, onderhoud aan het dak is eenvoudiger omdat je niet eerst de panelen hoeft te verwijderen. Plus het kan een leuk hobbyprojectje zijn.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
In december 2021 verkocht onder de vraagprijs. Is dat gebruikelijk in deze prijsklasse?meermarco schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:00:
Nu te koop voor 895.000?
Nieuw maand later.
De beschrijving ook:
Bijzonderheden:
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dat zou betekenen dat de schutting met de horizontale latten volledig door de buren is betaald.Blaze85 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Totale onderhoudskosten tuin 1980-2022: €0
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is toch op zijn minst van deze eeuw!
Toevallig een prijsklasse waarin ik vaak kijk. Nee is niet gebruikelijk. Echter de locatie is best slecht. Een van de drukste punten. De hele dag optrekkende auto’s en motoren langs je huis. Enkel een smalle stoep ertussen. Nog geeneens 60-70cm gok ik.timovd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:11:
[...]
In december 2021 verkocht onder de vraagprijs. Is dat gebruikelijk in deze prijsklasse?
Tja. Iedereen die het wil kan dit zien. Dus niet echt stiekem. Wel beetje jaloers als werkt. In een maand tijd 120.000 meer. Zeg k.k. en stukadoor en vloer. Alsnog bijna 90-100k verdiend. Zijn maanden dat ik het niet verdien :-) kan ook zijn dat intentie was om er te wonen. Maar dat de weg toch echt druk was. En wat te denken van de brommers de hele dag voor je deur.
[ Voor 15% gewijzigd door meermarco op 25-01-2022 22:40 ]
ben ik nu verwend of is dit een normale keuken ?
:strip_exif()/f/image/LYmfMPdoKr3rs8MilHG5HeXN.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...7-1e-oosterveldstraat-12/
:strip_exif()/f/image/LYmfMPdoKr3rs8MilHG5HeXN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 198% gewijzigd door nokiaan958GB op 25-01-2022 23:08 ]
Niks mis mee toch? Klein huis, kleine keuken met alles onder handbereik.nokiaan958GB schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:03:
ben ik nu verwend of is dit een normale keuken ?
[Afbeelding]
En kookeilanden zijn wettelijk verplicht tegenwoordig...

In die wijk ook nog het risico van een Kwaaitaalvloer, als ik het goed herinner.Blaze85 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:00:
https://www.funda.nl/koop...1964-wh-vliegenstraat-73/
Prima buurt, prima voortuin, prima achtertuin, wat wil een mens nog meer![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er uit als een verhuurpand In de omschrijving staat dan ook "Verkoper heeft deze woning niet zelf bewoond" Niet zo heel gek dus.Blaze85 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Totale onderhoudskosten tuin 1980-2022: €0
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel opvallend dat ze zo te zien achter in de tuin een schuurtje hebben weggehaald. Vraag me af of die zo slecht was, of dat de bewoners dat moesten doen om de winning in originele staat terug te brengen
Kan ik wel waarderen, een beetje kleur in de bebouwing. Het ziet er naar uit dat het hier ook om gekleurde bakstenen gaat en niet om stucwerk, dit lijkt mij veel beter mooi te blijven dan een gepleisterde woning.
Ik zou wel depressief worden van het gebrek aan planten en bomen.
Niet eens de moeite genomen om die vloer even te schuren en opnieuw te behandelen. Enorme kringen en vlekken overal.... Doodzonde...
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Niet alleen dat; zouden ze groepskorting hebben gekregen op de televisies? Iedere (slaap)kamer telt er 1 en hangt er onder die overkapping nou ook een met een zwarte doek erover?Blaze85 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:56:
https://www.funda.nl/koop...2949-jean-perrinstraat-7/
Uitstekend nachtmerrie-behang![]()
[Afbeelding]

Ik gók dat dat een heater is.reneetjuhh1991 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:40:
[...]
Niet alleen dat; zouden ze groepskorting hebben gekregen op de televisies? Iedere (slaap)kamer telt er 1 en hangt er onder die overkapping nou ook een met een zwarte doek erover?
[Afbeelding]
Zou ook nog kunnen, al is het wel een flinke unit voor een kleine oppervlakte dan, en meestal hangen die toch aan het plafond dan? (ik ken overigens alleen de kleine heaters die vaak in de horeca hangen, van die bakken van ~60x30cm)
Die subsidie wordt gedeeld met de huidige bewoners denk ik, die tuin is ook niet 'vrij van rommel'. Om over de 5 containers die in de tuin staan nog maar te zwijgen...Caelorum schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:25:
[...]
De buren rechts krijgen denk ik geld van de gemeente om een vuilnisbelt aan te leggen.
https://www.funda.nl/koop...s-42681171-hoofdweg-1065/
Een kast van een huis met een uitstekende steriele uitstraling.

Met een eigen bar:

En als ze te lastig worden kun je ze altijd nog in het zwembad flikkeren

Ohja, en een imposante verzameling:

Met een eigen bar:

Met een beetje kleur en textuur op de wanden, kan je dat steriele wel opheffen. Wel een aardig huis, leuke collectie voertuigen._Eend_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:37:
....
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
offtopic:
howdoyouturnthison?
howdoyouturnthison?
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Garyu schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:06:
[...]
Die auto heb ik wel eens als huurauto gehad (Jeep renegade, denk ik tenminste), nee, dank je, do emaar een wat handigere auto.
Is in ieder geval zeker geen Jeep RenegadeSharky schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Ah, in de gauwigheid vond ik het op een tricked out Landrover lijken. Laat maar dan
Denk dat het een Range Rover is
[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 26-01-2022 14:40 ]
Het lijkt verdomd veel op de nieuwe Landrover Defender.FreakNL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:38:
[...]
[...]
Is in ieder geval zeker geen Jeep Renegade
Ja vreemd toch? Wel nieuwe meubels overal. Wellixht toch bewoners die er zelf zsm weer uit willen ivm de herrie?EJonk schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:20:
[...]
Niet eens de moeite genomen om die vloer even te schuren en opnieuw te behandelen. Enorme kringen en vlekken overal.... Doodzonde...
Nee, dat denk het niet. Ze hebben namelijk alleen beneden wat meubels neergezet, ze hebben niets naar boven getild. Ik denk dat ze bij de lokale kwantum/leenbakker/whatever een paar kekke meubels hebben gekocht om de boel wat aantrekkelijker eruit te laten zien. Dat kost waarschijnlijk minder dan het oplevert.meermarco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:35:
[...]
Ja vreemd toch? Wel nieuwe meubels overal. Wellixht toch bewoners die er zelf zsm weer uit willen ivm de herrie?
En dan besteed je zoveel geld aan een pand, maar een goede constructie oplossing voor een overspanning wordt dan weer net niet gedaan........._Eend_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met een eigen bar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En de auto's/motors mogen dan ook via de tuin/terras het erf verlaten
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Zijn gewoon bedrijven waar je meubels kan huren tegenwoordig. Gaan gewoon weer terug als het huis verkocht is.Rubbergrover1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:00:
[...]
Nee, dat denk het niet. Ze hebben namelijk alleen beneden wat meubels neergezet, ze hebben niets naar boven getild. Ik denk dat ze bij de lokale kwantum/leenbakker/whatever een paar kekke meubels hebben gekocht om de boel wat aantrekkelijker eruit te laten zien. Dat kost waarschijnlijk minder dan het oplevert.
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Toen ik net nog een keer naar de foto's keek viel me dat ook ineens op. Dat is wel een héél krappe route, zo langs het huis.ollie1965 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:17:
[...]
EJonk schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:17:
[...]
Zijn gewoon bedrijven waar je meubels kan huren tegenwoordig. Gaan gewoon weer terug als het huis verkocht is.
offtopic:
Dat vermoeden had ik al wel, alleen wist ik niet zeker of dat kon en of dat hier gedaan was. Maar misschien een leuke challenge om te zien wanneer we deze meubels bij een andere geflipte woning terug zien
Dat vermoeden had ik al wel, alleen wist ik niet zeker of dat kon en of dat hier gedaan was. Maar misschien een leuke challenge om te zien wanneer we deze meubels bij een andere geflipte woning terug zien
Woon je in het buitengebied tussen de weilanden, zit je nog steeds met zo'n kleine stadstuin...

https://www.funda.nl/koop...45752-sprundelsebaan-109/
(maargoed, daar is de prijs ook naar)

Je hebt meer last van die kassen dan van de kleine tuin. Ze zullen niet voor niets van die rolluiken hebben..Aomi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:14:
Woon je in het buitengebied tussen de weilanden, zit je nog steeds met zo'n kleine stadstuin...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor mij is die tuin groot zat, een plekje om in de tuin te zitten en verder niet te veel groene meuk
Edit: wacht, ik dacht dat het grijze gebouw een aanbouw was, maar blijkbaar heb je achterburen?
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 26-01-2022 18:21 ]
Niet heel bijzonder verder, maar ik heb wat met huizen waar je een rondje kan lopen via meerdere kamers. Bij dit huis heb je zelfs meerdere verschillende rondjes die je kan lopen...!

Ik zou zelf dan nog een deur tussen de keuken en de woonkamer maken en tussen de entree en de slaapkamer en ook nog een deur tussen de badkamer en de berging. Gewoon omdat het kan.
https://www.funda.nl/koop...nt-88041040-hoofdweg-360/

Ik zou zelf dan nog een deur tussen de keuken en de woonkamer maken en tussen de entree en de slaapkamer en ook nog een deur tussen de badkamer en de berging. Gewoon omdat het kan.
https://www.funda.nl/koop...nt-88041040-hoofdweg-360/
Is inderdaad wel grappig. Maar ook niet heel ongebruikelijk bij seniorenwoningen: daar wil je vanuit de slaapkamer een korte route naar de badkamer. En met een deur naar de gang kunnen je gasten ook naar de wc/badkamer. En dan heb je al gauw dat je een rondje kunt lopen.Fiber schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:50:
Niet heel bijzonder verder, maar ik heb wat met huizen waar je een rondje kan lopen via meerdere kamers. Bij dit huis heb je zelfs meerdere verschillende rondjes die je kan lopen...!
Ook leuk voor de kleinkinderen trouwens 🙂.
Het is een twee onder een kap woning. Je koopt dus het voorste deel._Eend_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:17:
[...]
Edit: wacht, ik dacht dat het grijze gebouw een aanbouw was, maar blijkbaar heb je achterburen?
Die kunnen best langs het huis.ollie1965 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:17:
[Afbeelding]
Ik kijk soms bij huizen of er een bedrijf ook zit. In dit geval de autotransport van Julian Meijer.
https://www.meijerect.nl/diensten/
De foto's hebben ook deels de auto's uit de garage. Maar hij werkt ook bij de tegelhandel met z'n naam.
Het lijkt erop dat het huis van z'n vader is. Grappige is dat de zaak zeer rijk gekleurd is van binnen.
https://www.meijer-sanitair.nl/
Klopt. Een 2020 Defender.FreakNL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:38:
[...]
[...]
Is in ieder geval zeker geen Jeep Renegade
This too shall pass
* VVE/servicekosten totaal €563,- per maandFiber schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:50:
Niet heel bijzonder verder,
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Wat zijn dat voor 'boxjes'...?

Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.