pauldaytona schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:37:
Dit leuke huis aan het water:
https://www.funda.nl/koop...39136-weidebloemstraat-9/
lijkt een waterprobleem te hebben. In de garage wat droogapparaten, de zoldervloer heeft kringen die ook op water duiden, en de muur met het luik is ook vochtig geweest. Het kan zowel van boven zijn gekomen, als omhoogkomend grondwater, wat ongeveer op begane grond niveau zal staan. In twee slaapkamers zijn kasten verwijderd die er sinds de bouw stonden, zal wel een reden hebben.
Toch jammer als je zowat koopt, en na de investering van 1,5 ton verbouwing tegen een miljoen aanzit, dat er vocht naar boven komt.
Ps en als je niet veel investeert in isolatie, de hete luchtverwarming stookt je arm. Bodemloze put.
Ik vind het wel een leuk huis, maar kan dat niet betalen, vooral de verbouwing.
Mij lijkt dat het vasttapijt in die slaapkamers ook last van water heeft gehad. Kijk maar eens naar die randen waar die kasten hebben gestaan. En let ook even op de kleur van die muur naast die staande lamp.
De muur waar de kasten zijn verwijderd, is gezamenlijk met de garage.
Die kamer met die groene wastafel kan ik niet als een badkamer plaatsen op het plan. Dat lijkt me de links-onderste "slaapkamer" op het plan te wezen. Die muur die er zo slecht uitziet, is dan de gezamenlijke muur met de badkamer erboven (op plan).
En boven al die ruimtes ligt die zolder met boiler en gasbrander. Gelet op de kringen daar op de vloer, en de afdrukken van verdwenen tapijten, vermoed ik dat het waterlek bij die apparaten is begonnen.
Verder snap ik de indeling op plan totaal niet.
5 slaapkamers en 2 badkamers, maar elke badkamer is enkel toegankelijk via een slaapkamer. En de grote slaapkamer rechts, is volgens mij nu ingericht als eetkamer.
Volgens de omschrijving is de inpandige garage, met wasruimte te bereiken vanuit de hal. Maar op het plan vind ik die deur niet terug, al lijkt ze me er wel te wezen.
Aan het mos op het terrasen en de houten meubels te zien, komt er daar ook weinig zon.
Afgaand op Google maps staan er langs de zuidkant grote bomen op de erfgrens, dus die zullen de zon wel blokkeren.