Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Bij een huis van 50 jaar oud zal er vast wel een keer lekkage zijn geweest. Een scheve dakpan, CV verkeerd gevuld, daklood losgeraakt, dakraam open laten staan bij een flinke zomerbui, whatever. Zo'n lekkage is iets wat juist bij schrootjes en bij schoon metselwerk zijn sporen nalaat. Je ziet het vrij snel en ook is het moeilijk weer weg te krijgen. Bij deze woning zijn de schrootjes en het metselwerk vooral verkleurd door het licht. Er lijken weinig vochtproblemen te zien.pauldaytona schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:37:
Dit leuke huis aan het water:
https://www.funda.nl/koop...39136-weidebloemstraat-9/
lijkt een waterprobleem te hebben.
Het is zeker wel iets waar je bij de bouwkundige keuring goed op zou moeten letten. Maar ik denk dat dit bij een heleboel huizen van 50 jaar oud is gebeurd, maar dat het in de meeste gevallen niet meer zichtbaar is. Omdat de muren en vloeren in de tussentijd wel weer een keer een vervangen of geschilderd zijn.
Dat gat in de muur van de slaapkamer is er trouwens omdat ze in de badkamer een inbouwkast hebben gemaakt. De dubbele 'spiegel' naast de wastafel is niet alleen een spiegel, het zijn twee deurtjes. Ze hadden dus blijkbaar in de slaapkamer ernaast een kastenwand gemaakt, waarbij ter hoogte van dat gat in de muur zo te zien de toegang vanuit de badkamer was ipv vanuit de slaapkamer. Ik kan mij voorstellen dat daardoor ook wel wat vochtige lucht op de slaapkamermuur gecondenseerd is.