Ah kijk, die Daikin snapt het. Deze LG
kan op 200W elektrisch vermogen de compressor laten draaien maar mijn binnenunit is te lomp met warmtevraag. De spec sheet zegt minimaal 1.2 kW verwarmen maar dat is dus niet geheel nauwkeurig. Ik heb met die airflow setting / setpoint net hoog genoeg dat het gaat lopen het voor elkaar om vermogen rond 4-500W te krijgen, dat is goed genoeg, dat komt uit op 25-30% load (2 kW elektrisch max op verwarmstand).
Overigens klopt er echt niks van de thermometer in mijn unit. Ik heb een Evohome centrale unit, een Toon en SensorPush in de woonkamer en alles geeft ~2 graden lager aan dan de LG airco, maar goed, de airco begint met verwarmen als setpoint op 21C staat en hij meet 23C, ze weten bij de fabriek dat het er goed naast zit.
Gek, bij grotere commerciële units (MHI met bedrade bediening, x10 stuks in de horeca) heb ik dat nooit eerder gemerkt, maar die maken dan ook gebruik van de thermometer op het vaste wandpaneel in de kamer. Ik vraag me af of dat kan / helpt bij de LG residential units.
[edit] Wat screenshots van nu - kijk dit wil ik graag zien
LG app, SensorPush thermometer op eettafel, staat niet in de luchtstroom, en Voltcraft SEM6000 voor power logging.
---
@
Utcaa Ik zou niet te veel capaciteit installeren. Ik heb aan 3.5 kW meer dan genoeg op 50 m2 en als je de unit te hoog hangt komt de warmte helemaal niet meer beneden. Met deze hoogte is een ouderwetse kamer/plafondventilator geen overbodige luxe, de blower van de airco zelf gaat het niet goed genoeg verdelen. Ook gewoon met een CV en radiatoren heb je dat nodig, anders verwarm je alleen je nok.
Voor capaciteit was mijn rekensom: 4 m3 per dag op de koudste dagen afgelopen winter, x 10 kWh per m3 gas = 40 kWh per dag, bijna 2 kW continu. Dat kan de kleinste unit aan op -10 graden, lang leve energie label A.
Je hebt overigens ook
console units, als verwarming je prioriteit is en koelen een leuke extra is dat misschien beter. Net als een radiator op warm water plaatst je deze onder een raam om te verwarmen waar het meest nodig is.
[
Voor 7% gewijzigd door
w00key op 05-10-2021 00:06
. Reden: Wat screenshots toegevoegd ]