Weer even een vraag van mij.
Vandaag is na veel (ook juridisch) gedoe mijn buitenunit vervangen door de installateur, waarbij Daikin de nieuwe buitenunit geleverd heeft. Als er iets verkeerd gaat, gaat natuurlijk alles verkeerd, zeker bij Daikin, nu had ik een 4MXM68N en ze komen ineens zomaar met een 3MXM68N. Die max €200,- wil ik nog wel voor lief nemen, maar de rest is toch de vraag.
Dit hadden ze pas door toen alles geïnstalleerd was en de monteur van Daikin zelf ter plaatse kwam en het verschil zag.
Nu heb ik ook maar 3 binnenunits, maar destijds is het vermogen uitgekozen op het verschil van de buitenunits en de mogelijkheid om uit te breiden, maar ook het vermogen in totaal als alles draait. Nu verwacht ik niet dat ik ooit uit ga breiden, maar het verschil in vermogen schijnt conform catalogus nogal wat te zijn.
Heel simpel gezegd, zou je lezen, beide zijn 68kw en de ene heeft 3 aansluitingen en de andere 4 aansluitingen.
Toch laten de gegevens heel iets andere zien. Nu weet ik alleen nog niet hoe dit zich zal uiten en hoe ik dit moet lezen. De installateur weet het niet. De monteur van Daikin weet het niet en wil er geen antwoord op geven en Daikin zelf geeft geen gehoor en willen er geen antwoord op geven. Technische dienst stuurt door naar de consumentenlijn en die sturen door naar technische dienst en serviceplanning die de monteurs aanstuurt neemt helemaal niet meer op behalve als je onbekend belt.
In bijlage de cijfers van de brochure. Ik zelf heb een 2.5 , 3.5, en 5.0 Stylish. Waarvan de 3.5 het meest nodig heeft, de 2.5 het meest aan staat en de 5.0 mee staat te draaien als nodig.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput