Wij doen het ook zonder cv en is onze hoofdverwarming. Lukt nu aardig maar hangt volledig af van je isolatiegraad en welk verbruik je bereid bent te aanvaarden. Voor de echt koude dagen en defrosts, zorgen we voor een houtkachel tegen volgende winter om de scherpste randen er af te vijlen op die momenten want vooral die defrosts laten je verbruik exponentieel stijgen.Willempie27 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:40:
Momenteel heb ik in mn oude 1890 woning helemaal geen vaste verwarming meer de gaskraan staat dan ook dicht. Nu lees is al een tijdje mee. Omdat ik nu zoveel mogelijk met Home Assistent regelt is mn oog gevallen op de MHI 35ZS-W serie in combinatie met MHI-AC-CTRL. Dat lijkt me wel een degelijk voor verwarming. Zijn er mensen hier die 100% met een airco verwarmen? Ik lees vaak dat er bij erge kou toch nog de vloerverwarming wordt aangezet. Zijn er hier nog mensen die zeggen absoluut niet doen maar een CV terug hangen?
Bij koude dagen heb ik geen enkel probleem met 24h verwarming of evt een kachel bij de zetten als het kouder is als bijv -5 buiten is.
Is die MHI wat of zegt iemand voor 100% Luch/Lucht verwarming zou ik een Daikin nemen?
Ik ben op zich niet ontevreden maar werk verder aan onze isolatiegraad en een back-up voor de omstandigheden waar de apparaten niet ideaal zijn dus.
Dan pas ga ik echt de balans opmaken.
Maar het is op zich wel goed te doen als je je bewust bent van je situatie en je je daar aan aanpast. Panasonic overigens, zou dat mss niet meer opnieuw doen maar installateur bood niets anders aan.