Onze airco-installatie vond de omstandigheden van de afgelopen nacht een goed moment om te beginnen met een serie van defrosts.
Net de 7e in 7 uur.
Huidige omstandigheden temperatuur - 1,4 graden en relatieve luchtvochtigheid 99%.
Eerder begon de installatie hier al mee bij lichtere omstandigheden (temperatuur 2 graden en luchtvochtigheid 85%), maar sinds we 24/7 stoken, en dat doen we sinds deze omstandigheden er zijn, nu een week ongeveer denk ik. Voor we begonnen zijn met 24/7 stoken hebben we de temperatuur in huis met onze houtkachel opgehoogd, wat op dat moment voldoende bleek om de serie defrosts te doorbreken. Geen meer gehad, tot vannacht.
Terwijl ik type begint de binnenunit te knappen, kraken, ruisen en te gorgelen, dus nr 8 is zojuist begonnen. Gelukkig blijft het huis wel goed op temperatuur. Dat was aanzienlijk minder goed het geval bij de vorige reeks een week geleden, waarbij we (nog) niet 24/7 stookten.
Overigens zag ik ook een duidelijke toename van het verbruik per uur gisteren (voor en los van de defrosts). Setpoint 19 graden.
Off topic, iemand zei iets over vloerisolatie. Sinds gisteren hebben wij een soort van warmtecamera waarmee we ook de temperatuur kunnen meten, en we zien dat de temperatuur van de vloer waar deze geïsoleerd is (keuken en kamer) 3 graden hoger (18 graden) is dan daar waar deze niet geïsoleerd is, de gang (15 graden).
Voor ons een groot verschil, en leuk dat we het verschil nu zelf zo goed konden zien.
[
Voor 9% gewijzigd door
Sjamo op 09-12-2022 07:36
]