Excuus, ik had gezocht op het nummer dat je erbij had gezet, de 8040489 en die kwam ook voor op een oude factuur van me. Maar volgens mij is dat dus het carbon filtertje van de Perfera (flexibel, groenig) en niet de US, dat is een ander type en idd een flink stukje duurder (grijskleurig, hard en metaal-achtig). Die heb ik zelf nog nooitt vervangen ook omdat ik m dus steeds regenereer. Ik kan deze wel weer vinden in o.a. italie en de VS voor rond de 70-80 euro incl verzenden op google, maar die had je denk ik zelf ook al gevonden inmiddels?
Het uitkoken en opwarmen is de "standaard" regenaratieprocedure voor koolstoffilters, dat doe ik voor de afzuigkap en de filters in mn luchtreiniger ook, conform het boekje. Of dat eigenlijk wel de bedoeling is voor deze van de US weet ik niet zeker, in de handleiding staat alleen dat je m moet vervangen. Maar voorlopig doe ik dit al een paar jaar en gaat het goed.
Impry schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:37:
[...]
Dat is een betere zoekterm inderdaad.
Mbt de uitblaasroosters, in hoeverre werken die anders dan een losse unit? Heeft met name met het formaat uitblaasrooster te maken denk ik dan?
[
Afbeelding]
Zoiets heeft een behoorlijke capaciteit zou je zeggen? 
En qua retour, stel dat je het dan met kleinere roosters doen (30 cm-formaat) dan heb je er bijv. 2 voor uitblaas en 2 voor retour oid? 
[...]
Donkergroene zal dan de kanaalunit zijn met inderdaad buiten tegen de bijkeukenmeur de buitenunit (die kan daar door de tuinindeling mooi uit het zicht staan)
Verwarmen was niet de eerste insteek, er komt vloerverwarming met later een all electric warmtepomp. Maar door de vloer zouden ze dan ook nog geïsoleerd moeten worden? 
Sterkte van de vloer beïnvloeden vind ik wel een spannende, hoe achterhaal je zoiets? Heeft natuurlijk ook wel te maken met hoeveel buizen er moeten. Alleen die 
blauwe lijn zal de boel niet doen instorten/verzakken lijkt mij?

Dit zijn inderdaad aardige roosters, daar kom je dan wel mee uit. Meestal zie je flink kleinere roosters van ˜30-15 cm, zoals ik ook in mijn setups heb gebruikt en dan heb je er wel meer nodig om aan de benodigde doorstroom-oppervlakte te komen en de lucht goed te verdelen. Dat laatste is de voornaamste reden dat ik liever meer kleinere roosters gebruik dan één hele grote is de verdeling van de lucht. Die roosters kunnen niet swingen zoals een airco binnenunit wel kan. Dus je moet zelf zorgen dat je de lucht goed verdeeld. Dan is het vaak makkelijker om meer kleinere uitblaasopeningen te maken dan dat je straks vanuit 1 opening op een heel hoge fansnelheid moet draaien (met alle geluid van dien) om toch de lucht voldoende te verdelen.
Retour kan je met dezelfde roosters doen, of 1-2 grotere. Tel de oppervlaktes bij elkaar op en dan moet het ongeveer hetzelfde zijn. Er zijn ook kant en klare roosters met een aanzuig-stoffilter er al in. De retour werkt in mijn ervaring het beste op heup-hoogte. Niet te laag zodat je stof vanaf de vloer gaat aanzuigen, maar ook niet te hoog zodat je kortsluiting krijgt met de aanvoer. 
Als je kanalen instort hoef je ze niet te isoleren, maar verder moet dat wel (overal waar er lucht omheen kan), juist als je gaat koelen ermee, anders krijg je condens/vocht buitenop. Ik zou ze zelf iig onder de vloer door laten lopen ipv erdoorheen, dan heb je alleen een paar ronde of vierkante openingen in je vloer ipv een heel kanaal er dwars doorheen, daar verzwak je m behoorlijk mee en dan moet je hele vloer gelijk een stuk dikker of extra bewapend worden. 
Als je 2x een 150-200mm gat hebt is dat veel makkelijker te versterken voor de bouwers. Vervolgens kan je gewoon ronde flexibele geisoleerde slangen gebruiken end-to-end, dat scheelt een hoop isolatiewerk en is ook veel goedkoper dan met vaste buizen te werken.

All-electric.