Ik meld me ook even in dit topic.
Ik heb een Mitsubishi SRK-ZSW50 in mijn woonkamer en ik vraag mij af of hij soms wel het juiste doet m.b.t. verwarmen.
Om onnodige airflow te voorkomen heb ik via het menu de functie F1 ingeschakeld.
The indoor fan starts and stops the operation at regular intervals in order to avoid cold draft during heating thermo - OFF.
Daarmee zie je de lamellen soms dicht gaan als de temperatuur lijkt te zijn bereikt. Er is dan een minimale luchtstroom (lager dan de laagste stand). Deze stroom is noodzakelijk om de temperatuur te kunnen meten.
Toch valt het mij op dat ondanks dat de temperatuur is bereikt (22,x of hoger) in de app (ingesteld op 20c) de airco blijft blazen op de minimale luchtstroom stand en dus niet of nauwelijks in de F1 stand gaat.
Dit gebeurt zowel bij de fan op de minimale stand als op de auto stand.
Ook springt dan regelmatig de compressor aan terwijl de ruimte al op temperatuur is.
De airco verbruikt in die stand ongeveer 250watt VS 8watt in de F1 stand.
De ruimte koelt menteel nauwelijks af als de airco niet aan staat, ongeveer graden 0,5c per 45-60min.
Ander voorbeeld: de ruimte via de turbo stand 20 graden ingesteld en de airco gaat dan maximaal vermogen leveren. De ruimte is binnen 30min 20,5 graden en de airco meet op dat moment 28,2 graden (prima). Zet ik vervolgens de airco op automatisch 20 graden sluiten de lamellen een paar minuten (F1 stand). Om vervolgens binnen 10 minuten weer te gaan blazen en 250watt te gaan verbruiken.
Ik zou verwachten dat de airco vaker en langer in de F1 stand zou gaan aangezien de ruimte op temperatuur is en niet/nauwelijks afkoelt en zo dus uiteindelijk zuiniger is.
Kan iemand mij vertellen hoe dit gedrag ontstaat bij Mitsubishi?
Wat ik als experiment wil proberen is om een temperatuur meter te plaatsen (tuya) en een IR remote. En zodra de ruimte op temperatuur is de temperatuur instelling van de airco met 2 graden te verlagen, todat de ruimte weer iets is afgekoeld (0,5-1 graad) en dan weer naar 20 graden te verhogen.
Iemand die misschien al weet wat het effect hiervan is op de airco?
Plaatjes als voorbeeld.
[
Voor 17% gewijzigd door
CPM op 18-11-2022 13:54
]
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)