Frag1le schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:22:
Sinds gisteren hangt er een MHI SRK 35 ZSX-WF in de Woonkamer (140m3) op een centraal punt, hoofdzakelijk om mee te verwarmen. De buitenunit staat op de grond in de tuin.
Ik had een ZSX-W besteld maar een ZSX-WF geleverd gekregen waar ik eigenlijk meer tevreden over ben.
WiFi zit in deze unit ingebouwd en het logo zit niet midden op het apparaat maar links in de onderste hoek, en heeft een zilveren kleur ipv zwart wat de vorige versies lijken te hebben. (deze heeft een hogere WAF)
Zeer tevreden met het (bijna geen) geluid van de buitenunit en binnenunit.
Nu 24 uur aan het verwarmen ermee en zeer tevreden!
Gisterenavond 23h00 was het opgenomen vermogen bij een setpoint van 19 graden (20,3 graden gemeten in huis, buitentemperatuur 10,7) +- 130 watt.
Hierbij nog een kleine update mbt het gebruik, het verbruik en enkele vragen o.a. over de Smart M-Air app.
Het gebruik: na een paar dagen lijkt het alsof de unit geleerd heeft hoe de auto-fanspeed-mode beter te gebruiken, deze lijkt nu minder vaak de hogere snelheden te gebruiken en verwarmt lekker door op de laagste snelheid.
Het is jammer dat de instellingen van de app niet worden gesynct met de remote, zo ook het weekprogramma wat je instelt via de app waar je remote vervolgens niets van mee krijgt. Technisch begrijp ik het wel want de remote is een simpele infrarood remote en krijgt geen data van de unit terug, maar je verwacht dit hedendaags gewoon niet meer.
Ook als je via de remote een weekprogramma instelt communiceert dit niet naar de app en kun je technisch dus 2 verschillende weekprogramma's inrichten die op hetzelfde tijdstip triggeren.
De monteurs hebben de unit helaas een 1 cm te hoog bij het plafond geplaatst, volgens het boekje moet het op minimaal 65 mm van het plafond, wat nu dus 55 mm is.
Verbruik: Eergisteren heb ik een kWh-meter tussen de groep en de airco geplaatst: resultaat over 28 uur genomen: 3,35 kWh, ofwel
119.6 watt/uur met huiskamer temp van gemiddeld 20 graden. Ik ben meer dan tevreden.
Vragen: Via de Smart M-Air app heb ik een 'Weekly Timer' ingesteld en het is tot nu toe 2x voorgekomen dat het 7:00 uurs programma niet wordt getriggerd. Hoe is de ervaring hiermee bij jullie?
De Smart M-Air app heeft opties en mogelijkheden die via de remote niet in te stellen zijn, maar zo ook heeft de remote opties die via de app weer niet te wijzigen zijn, gebruiken jullie nog een andere app die meer kan?
Zijn er draadloze temp-sensoren waarvan de MHI SRK ZSX gebruik kan maken ipv de ingebouwde sensor?