Zojuist heb ik de offerte binnengekregen voor plaatsing van 2 Mitsubishi heavy airco's:
- Mitsubishi SRK35ZS-W in de woonkamer: 1950,-
- Mitsubishi SRK50ZS-W op zolder in het trapgat. 2450,-
Voornamelijk de zoldervariant wordt gebruikt voor zowel koelen als verwarmen aangezien ik geen verwarming heb op de voorzolder, waar tegenwoordig mijn thuiswerkplek zit.
Er is tevens nog een slaapkamer van mijn zoon op zolder waar het in de zomer wel echt heel warm wordt, dus ook voor koelen lijkt me dit dan ideaal.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij een 5kw airco. De installateur raad dit aan omdat de airco precies boven de trap wordt gehangen, hierdoor zal veel koele lucht gelijk naar beneden zakken door de open trap.
Is dat echt nodig, of zou een 3,5kw ook voldoende zijn. qua m3 op de zolder zou een 3,5kw namelijk wel voldoende moeten zijn.
Wat betreft de airco in de woonkamer heb ik een vraag voor de kenners:
De buitenunit wordt aan de zijkant van het huis gehangen, boven de carport. Het is natuurlijk super lelijk als er een hele koof om de carport gebouwd moet worden voor de aanvoer. Nu kwam de installateur met het idee om maar gewoon door het dak van de carport naar boven te gaan naar de buitenunit. Dit geniet natuurlijk de voorkeur omdat dit optisch veel mooier is, maar ga ik dan geen extreme kans op lekkages krijgen of is dit door een dakdekker allemaal wel netjes weer af te werken?
Zijn er meer mensen die het op deze manier gedaan hebben?
[
Voor 12% gewijzigd door
yorroy op 07-11-2022 11:27
]