Ik zie mensen hier dat hun verbruik terug loopt richting 200w
Ik heb een Daikin 3mxm52, start vaak tussen de 1200-1600w blijft dan door reutelen op 600-700w nu als ik mijn stylish 5.0 aan heb.
Zijn van de zomer problemen geweest waarbij de buitenunit geleidelijk aan steeds minder ging presteren, nieuwe buitenunit voor gekomen.
Vandaar dat ik nu een beetje op "scherp" sta.
2 weken terug, blafte de stylish eigenlijk de temperatuur zo omhoog dat er altijd overshoot was. Binnen no time was het warm (buiten temp 14-15c?).
Nu moet ik de stylish op 24-25 graden zetten. Dan krijg ik ongeveer 20c in de kamer, hard blazen constant maar niet zo blafhete lucht als twee weken geleden. Verbruik blijft 600+ watt.
Individueel gebruik van kleine slaapkamers eigenlijk zelfde beeld met perfera 2.5's.
Hij haalt eigenlijk de set temeptatuur moeizaam als 20 graden instel, en de 25 helemaal niet maar dat is nodig om een beetje warmere lucht te krijgen om die 20-21 te halen.
Geeft 6c daling van buiten temperatuur nu zo'n ander beeld en werking?? (Of heb ik weer koelmiddel lekkage / vast zittende magneetkleppen)
(.. buiten dat kan ik nooit echt inschatten wanneer hij op 100% draait.. is dat met 1800w?..2kw? Enz)
[
Voor 12% gewijzigd door
Soullancer op 05-11-2022 19:40
]