Alleen geen prijs, maar die is afhankelijk van de aanbieder zo verschillend, dat je daar weinig aan hebt. https://www.eurovent-certification.com/en/Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:56:
Kent er iemand een site waar je airco's op (S)COP waarde kan rangschikken?
Ik kan nergens een goede manier vinden om makkelijk een keuze te maken.
Een website waar je kan rangschikken op SCOP met de prijs en capaciteit in kW er achter zou top zijn.
Of is er hier iemand die de beste warmtepompen op een rijtje gezet heeft en up-to-date houdt? Met wat reclame op de site moet dat makkelijk rendabel zijn lijkt mij.
Iemand die zin heeft om zoiets op te zetten? Als iemand een warmtepomp gevonden heeft die betere waardes heeft weer toevoegen door een bericht te ontvangen met link naar het product...
Scheelt een hoop zoekwerk. Als ik het zou kunnen zou ik het graag doen, maar hoop dat er al iets bestaat.
Als je je keuze baseerd op zo'n opsomlijstje, dan baseer je je keuze ook op de door de fabrikant opgegeven waarde. En die doen het nog wel eens beter voorkomen dan het daadwerkelijk is
@somejan MHI mist in die lijst. Beter is hiervoor Eurovent. Dan zijn de units met hetzelfde aantal kW getest onder gelijke omstandigheden.
[ Voor 20% gewijzigd door GermanPivo op 31-10-2022 07:44 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25