Hallo,
Ik heb sinds eind april een Daikin Stylish 4,2kw om mijn living (75m2) te koelen.
Dankzij dit forum blij dat ik juiste keuze heb gemaakt.
Gekozen voor een single split en deze voldoet ruimschoots om te temperatuur hier op 22gr te houden bij buitentemperatuur van 36gr. Meer dan ok dus.
Ik had graag nog wat info gehad rond die 'vraagsturing' in de app.
Deze staat op auto en aan.
Ik log de compressorsnelheid (in %) in domoticz en zie dat deze max tot 20% gaat.
Verbruik ligt rond de 250w per uur (gemeten via de app van diakin).
Nu ik heb gisteren is de vraagsturing uitgezet gedurende 2u. Dan zie ik idd de compressorsnelheid naar 80% gaan en ook het verbruik schiet dan omhoog. Logisch.
Maar ik had niet de indruk dat de manier van koelen 'anders' was. Of sneller of zo. Het leek alsof hij dus ook gewoon de temperatuur kon houden op 22gr, alleen verbruikte de unit dan 3x zoveel .
-> Deze unit hangt als enige aan de buitenunit.
Ik stel mij vooral de vraag omdat ik Soms ook gewoon de 'Powerful' mode gebruik. Deze draait dan 15min aan volle kracht (ook met vraagsturing aan) en kan prima temp dan aantal graden doen zakken op dat kwartier tijd.
=> Dus ik laar die vraagsturing dus gewoon aanstaan? Wat is dan het eventuele nut om deze NIET te gebruiken?
(Een voordeel dat ik zie is dat het het pendelen tegengaat ... op slaapkamer hebben wij ook een unit en sinds ik de vraagsturing aanheb (in de oude app kon dit niet) pendelt deze niet meer 's nachts )
[
Voor 7% gewijzigd door
M9820441 op 14-08-2022 12:09
]