mooie datade stylish is dacht ik vergelijkbaar met de perfera alleen meer stylische binnen behuizing toch?klompje65 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:54:
Andere vraag waar ik tegenaan liep is het maximaal verwarmingsvermogen van de Ururu Sarara. Neem bijvoorbeeld de 3.5 kW. Die noemt een max vermogen van maar liefst 9.0 kW. Initieel dacht ik naief, dat is mooi, als het dan echt koud is, dan heeft deze meer dan genoeg vermogen om nog te kunnen verwarmen. Maar zo is het natuurlijk helemaal niet. In mijn onderzoek naar uitbreiding voor voornamelijk verwarmen benedenverdieping zag ik dit (wat ik natuurlijk al had kunnen weten)...
[Afbeelding]
Deze grafiek laat zien voor onze benedenverdieping (in donkerblauw van linksboven naar rechtsonder) de hoeveelheid warmte die nodig is om binnen 20 C te hebben bij verschillende buitentemp. Daarnaast voor verschillende combis van binnenunits met buitenunits de hoeveelheid 'total capacity' bij een bepaalde buitentemp. Nu... als ik dan kijk naar de grijze lijn (voor de Ururu Sarara 3.5 kW) dan is deze bij lange na niet in de buurt van 9 kW. Hoe zit dit nu precies? Dit getal lijkt helemaal niets te zeggen of mis ik iets? Of is dit bij hoge buitentemperaturen wanneer je er eigenlijk niets meer aan hebt?
Andere vraag is rondom waar de lijnen kruisen. Daarboven kan de combi dus nog genoeg warmte leveren om het binnen op 20 C te houden. Maar ik snap inmiddels dat het zinloos is om te size op lage temperaturen. Maar wat is dan acceptabel. De Ururu Sarara kruist al net onder 0 C wat me iets te hoog lijkt. Dan heb ik 2 keer een Stylish 3.5 kW die kruist op -6 C wat me prima lijkt maar misschien wel overdreven. Dan zijn er nog 3 combis die rond de -3 C kruisen. Misschien een beter keuze? Ideeen?
hoe heb je deze data verzameld alleen afgaande van hun data specs?
:strip_exif()/f/image/WVj34H73uNi1xJpIx4oUDWT6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BrcHGGIinWJoauYDZnkj63M9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HrrRXIMhfWaa1Z6XgFHIyYSm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OE8HJPwQWXfi2PEyC7nFRBc8.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1HPT3SdU8CfnEJnDomoCZb7F.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/CnPHYrN1vBVxgDnxUZhNCx5l.png?f=user_large)
/f/image/PpVcMqE5Yx01qkxegIToRSW0.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/llrNX13MTOEhCRFZUrbDQMIo.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/88U05vbksSosv6c53nnt65M6.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/CQVEQHov93KVp4eWyyWqBlFB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yc3K3Y0AAEglYahOmFx4A9Of.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/B82lNlo5I9NP4MqMD9QbH2Bj.jpg?f=fotoalbum_large)