volgens mij is openthem eeen communicatie protocol en niet een slimme manier van opwarmen.Waah schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:01:
[...]
Dat is dus de goede vraag. Voor zover bij mij bekend, maar kan er naast zitten:
Temperatuur langzaam opvoeren zal werken. Zo zal die niet meteen vol gas gaan. Iets wat een opentherm-CV eigenlijk ook slim doet.... En met een slimme thermostaat die kijkt hoe lang opwarmen duurt werkt dat nog beter.
Ventilatorsnelheid is dus vooral voor hoe hard de lucht binnen blaast. Of dit effect heeft op de externe compressorsnelheid weet ik niet. Dit is natuurlijk wel te testen.... Met de hitte volgende week zal ik eens een testje doen.
Maar een hogere ventilatorsnelheid zorgt ervoor dat de gecreëerde warmte je huis zo makkelijk mogelijk in komt. Als je dus een lagere fansnelheid kiest kan die zijn warmte niet goed kwijt. Wat dit doet met de compressorsnelheid? Geen idee. Als die hoog blijft als gevolg is het on zuiniger. Maar ik kan me niet voorstellen dat die het maar warmer en warmer blijft maken... Iets om te testen (tenzij iemand het weet).
De economy stand is mij ook niet duidelijk wat die exact doet.
dat is ingebouwd in de thermostaat volgens mij in combinatie met de software van de cv.
:strip_exif()/f/image/q2x6TntW62xbaQWXKeKYzRdE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NRTw2jcaJh42Nfdhglg5cDLW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HxqISyoSqXDX88fTH2qMFw9n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HQ52pnkvevaj4w3CZfkRbwok.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9twWNisdLRoQYwfnWZkmiP1m.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GsUje8NdIlNWCqZeajtMhM7W.jpg?f=user_large)
/f/image/E6aGUr99WRLDhAvztGK3IRNm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vWSb3eISeNIYuSoRFT3wl12P.png?f=fotoalbum_large)