Nu op dit moment als je geen contract heb zit je +- 62cent voor een kWh en 2,85 voor 1m3 gas..Waah schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:22:
[...]
Ik snap inderdaad ook niet dat bij de ZSX de armen om de klep open te zetten wit zijn... Heb nog niet geprobeert ze zwart te spuiten, dat zou misschien wel een oplossing zijn.
Of het kostentechnisch haalbaar is: Dan moet je ook naar je gasverbruik kijken. Bij ons zou dat (de scop's aanhoudend, 4,7 vs 5,1 bij de 3,5kWh. Bij kleinere modellen 5,2 vs 4,7/4,6) ongeveer 150 kWh op jaarbasis schelen. 22,50 met onze (belachelijk lage) electraprijs op jaarbasis. maar over 10 jaar is dat dus 225 euro. En ik verwacht dat velen een hogere energieprijs hebben in de toekomst (of nu al).
Dus zou dat ook meenemen in je beslissing. Zeker met een relatief hoog gasverbruik (nu) en een hogere energieprijs kan het best lonen om de ZSX te nemen.
En dat wordt na mijn inziens alleen maar gekker.. dus ja reken maar uit.. Met besparing met gas + die +- 150Kwh is best wel geld.